De FHD en QHD versie zijn allebei in meerdere varianten te krijgen, dus zowel met i5 als i7. Alleen touch screen is voorbehouden aan de QHD. Zie Dell site.thomasvant schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:26:
Zelf ben ik op zoek naar een leuke laptop...
Voor degene die het nog niet weten/gezien hebben:
Dell komt met nieuwe XPS 15 met 'XPS 13 looks': http://tweakers.net/nieuw...e-bezels-rond-scherm.html
Dell komt met nieuwe XPS 15 met 'XPS 13 looks': http://tweakers.net/nieuw...e-bezels-rond-scherm.html
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
XPS 15 bedoel je.SpeedingWilly schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:00:
Dell komt met nieuwe XPS 13 met 'XPS 13 looks': http://tweakers.net/nieuw...e-bezels-rond-scherm.html
Owner of DBIT Consultancy
Hoera!
Laat ik nou net gewacht hebben voor deze mogelijkheid!
ik hoop op nieuwe broadwell processoren erin ook nog
Laat ik nou net gewacht hebben voor deze mogelijkheid!
ik hoop op nieuwe broadwell processoren erin ook nog
Ik heb momenteel de XPS 15 (L521x) met een 512 SSD en zelf bijgevoegde 16 GB RAM.
De nieuwe XPS 15 ziet er me echt een mogelijke vervanger uit. Erg mooi ding.
Spijtig genoeg blijft die L521x gewoon supergoed presteren en is er niet echt een reden om die na 3 jaar eigenlijk al te vervangen.
De nieuwe XPS 15 ziet er me echt een mogelijke vervanger uit. Erg mooi ding.
Spijtig genoeg blijft die L521x gewoon supergoed presteren en is er niet echt een reden om die na 3 jaar eigenlijk al te vervangen.
'kvind dit model niet zo mooi eerlijk gezegd. De laptop lijkt gigantisch door de ruimte naast het keyboardSpeedingWilly schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:00:

Ik vind dit model ook niet zo mooi idd. En de grootte van het scherm is niet dramatisch veel groter (15 ipv 13 inch). Het gewicht zal wel toegenomen zijn. Voor mij is 13 inch de sweetspot. Als ik een groter scherm wil hang ik er wel een extern scherm aan via DP.Li1quid schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:57:
[...]
'kvind dit model niet zo mooi eerlijk gezegd. De laptop lijkt gigantisch door de ruimte naast het keyboardHopelijk brengen ze voor de xps13 een sterkere variant uit zodat ik deze alsnog kan aanschaffen.
De XPS 13 (met Core i5/7) is toch krachtig genoeg?
Goh, bijna 3 jaar geleden heb ik de inspirion 15r SE aangekocht voor iets meer dan €1000.SpeedingWilly schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:34:
[...]
Ik vind dit model ook niet zo mooi idd. En de grootte van het scherm is niet dramatisch veel groter (15 ipv 13 inch). Het gewicht zal wel toegenomen zijn. Voor mij is 13 inch de sweetspot. Als ik een groter scherm wil hang ik er wel een extern scherm aan via DP.
De XPS 13 (met Core i5/7) is toch krachtig genoeg?
Als je de CPU van de 15r en XPS13 gaat vergelijken zie je dat enkel de power consumptie er op vooruit is gegaan. Het CPU landschap lijkt gewoon stil te staan..
http://cpuboss.com/cpus/I...U-vs-Intel-Core-i7-3612QM
En ik heb sowieso 16gb ram nodig. En een dedicated GPU is leuk om af en toe een game te spelen
[ Voor 3% gewijzigd door Li1quid op 04-06-2015 11:50 ]
Misschien komt dat omdat de CPU bijna nooit de bottleneck is.Li1quid schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:49:
[...]
Het CPU landschap lijkt gewoon stil te staan..
http://cpuboss.com/cpus/I...U-vs-Intel-Core-i7-3612QM
Goh, met de laatste SSD's geef je de cpu genoeg werk. En op 3jaar tijd wil je toch beter en sneller, niet?Daan87423 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:50:
[...]
Misschien komt dat omdat de CPU bijna nooit de bottleneck is.
Op deze tests wordt het verschil nog groter.

De 15r is nog ruim snel genoeg maar een dunnere laptop spreekt me wel aan. Hoe ervaren jullie de fan noise na enkele maanden gebruik? (grootste hekelpunt aan m'n 15r)
[ Voor 31% gewijzigd door Li1quid op 04-06-2015 11:57 ]
Welke fan noise? Alleen bij zwaar gebruik hoor ik iets.Li1quid schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:52:
[...]
Goh, met de laatste SSD's geef je de cpu genoeg werk. En op 3jaar tijd wil je toch beter en sneller, niet?
[afbeelding]
De 15r is nog ruim snel genoeg maar een dunnere laptop spreekt me wel aan. Hoe ervaren jullie de fan noise na enkele maanden gebruik? (grootste hekelpunt aan m'n 15r)
ik heb bij een youtube filmpje kijken al fan noise, niet dat ik me er aan erger maar snap het niet..Tweade schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:09:
[...]
Welke fan noise? Alleen bij zwaar gebruik hoor ik iets.
Hebben meer mensen last van het niet kunnen verbinden met wifi (met de broadwell chip)? Kan op m'n eigen thuisnetwerk gewoonweg niet inloggen. Verschillende dingen geprobeerd, nieuwste drivers, secure boot uit en zelfs Windows 10 preview (zou blijkbaar kunnen helpen). Maar niks heeft dus geholpen. Zwaar klote dat zo'n dure laptop zulke problemen heeft. Heeft iemand een idee? Zal dell even bellen, of zal ik zelf de intel chip erin zetten?
Je vergelijkt altijd een mobile quad core, met een u processor (extra zuinige dual core?)Li1quid schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:52:
[...]
Goh, met de laatste SSD's geef je de cpu genoeg werk. En op 3jaar tijd wil je toch beter en sneller, niet?
[afbeelding]
Tsjah.. ik zeg even wachten tot de nieuwe mobile quad cores eraan komen
Be nice, You Assholes :)
Nee, geen last van (broadcom). Kan je nergens gebruik maken van WiFi of alleen thuis?sjaakvandertak schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:58:
Hebben meer mensen last van het niet kunnen verbinden met wifi (met de broadwell chip)? Kan op m'n eigen thuisnetwerk gewoonweg niet inloggen. Verschillende dingen geprobeerd, nieuwste drivers, secure boot uit en zelfs Windows 10 preview (zou blijkbaar kunnen helpen). Maar niks heeft dus geholpen. Zwaar klote dat zo'n dure laptop zulke problemen heeft. Heeft iemand een idee? Zal dell even bellen, of zal ik zelf de intel chip erin zetten?
Netwerk op stage en hotspot van m'n mobiel doen het wel prima. Maar het netwerk van de NS treinen en bij beide netwerken thuis (kpn box en Linksys routertje) is het niet mogelijk te verbinden. Ook bij beide heb ik een hard reset gedaan en wat met de instellingen geklooid. Snap er niks vanTweade schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 06:34:
[...]
Nee, geen last van (broadcom). Kan je nergens gebruik maken van WiFi of alleen thuis?
[ Voor 3% gewijzigd door RozeDwergbanaan op 05-06-2015 08:22 ]
Vreemd hoor, ik heb met geen enkele router nog problemen gehad. Ik heb o.a. een Experia box v8, Asus (ac), een oude linksys (b/g) en een airport expres gebruikt.sjaakvandertak schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:20:
[...]
Netwerk op stage en hotspot van m'n mobiel doen het wel prima. Maar het netwerk van de NS treinen en bij beide netwerken thuis (kpn box en Linksys routertje) is het niet mogelijk te verbinden. Ook bij beide heb ik een hard reset gedaan en wat met de instellingen geklooid. Snap er niks van
Heb je verder geen problemen met de experia box? Bij een oudere box viel bij mij nog wel eens de verbinding weg, dus ik heb daar niet alleen goede ervaringen mee.
Nope, geen problemen verder. Elk apparaat kan er mee connecten.Tweade schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:43:
[...]
Vreemd hoor, ik heb met geen enkele router nog problemen gehad. Ik heb o.a. een Experia box v8, Asus (ac), een oude linksys (b/g) en een airport expres gebruikt.
Heb je verder geen problemen met de experia box? Bij een oudere box viel bij mij nog wel eens de verbinding weg, dus ik heb daar niet alleen goede ervaringen mee.
Dus, vandaag met Dell gebeld. Het leek ze handig om te testen of ook openbare netwerken het niet deden. Naar de lokale Albert Heijn geweest, en inderdaad, deze deed het ook niet (en wel op mijn mobiel).
Nu heb ik als noodoptie een usb naar lan connector moeten kopen bij de electronicaboer, maar het is natuurlijk geen optie om met een internetkabel door de huiskamer te blijven zitten.
Morgen zouden ze mijn laptop op afstand gaan bedienen, om te kijken of ze de instellingen kunnen veranderen. Iets met 'de router verstuurt waarschijnlijk andere signalen die de nieuwere chip uit je computer niet kan ontvangen'. Ben benieuwd.
Hoe robust is de oplader van de XPS 13? Ik heb al 5 opladers van mijn macbook stuk gemaakt, zal vast aan mij liggen, maar een robust en goedkoop te vervangen oplader is nu hoog op mijn wenslijst.
Ik heb dit gevonden: http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=312-1307
Is dit soort oplader gewoon generiek, zodat ik niet via Dell duur opladers hoef te kopen?
Is dit soort oplader gewoon generiek, zodat ik niet via Dell duur opladers hoef te kopen?
Je kunt beter deze kopen (origineel: 45W):jerkitout schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:24:
Hoe robust is de oplader van de XPS 13? Ik heb al 5 opladers van mijn macbook stuk gemaakt, zal vast aan mij liggen, maar een robust en goedkoop te vervangen oplader is nu hoog op mijn wenslijst.
http://accessories.dell.c...&s=dhs&cs=19&sku=332-1827
Of deze (krachtiger model: 90W):
http://accessories.us.del...&s=dhs&cs=19&sku=332-1833
Ik ben van plan de XPS 13 te kopen met 128 Gb en 4 GB Ram. Deze laptop heeft een resolutie van 1920x1080. Maar dat heeft bijvoorbeeld de Acer Aspire V3 ook en heet bijna de zelfde specs. De XPS 13 is wel veel mooier, maar is het echt die 400 euro extra waard of zie ik iets over het hoofd?
De grootte van de laptop zelf, verlicht toetsenbord, IPS scherm, accuduur, robuustheid.RonaldMuijs schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:08:
Ik ben van plan de XPS 13 te kopen met 128 Gb en 4 GB Ram. Deze laptop heeft een resolutie van 1920x1080. Maar dat heeft bijvoorbeeld de Acer Aspire V3 ook en heet bijna de zelfde specs. De XPS 13 is wel veel mooier, maar is het echt die 400 euro extra waard of zie ik iets over het hoofd?
Heb je zelf enige ervaring met deze laptop? Qua bijvoorbeeld een spel als Fifa of Football Manager? Verder wil ik er films mee kijken en vooral veel voor office.Daan87423 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:15:
[...]
De grootte van de laptop zelf, verlicht toetsenbord, IPS scherm, accuduur, robuustheid.
Iemand due weet of er weer bijna acties of een prijsverlaging voor de deur staat? Aangezien VIP systeem niet meer werkt en ik maar moet hopen op korting weet ik nog niet of ik hem voor 1000 kan krijgen. En ik kan eventueel nog wel even wachten. Maar dit is max 1-2 maand
Als iemand wist wat er ging komen had het hier wel gestaan.
VIP werkt niet meer, handmatige 10% kortingen via het email adres wel.
Daar heb je gelijk in, vereacht eerste mogenlijke prijsdaling met de back to school actiesiTitus schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:44:
Als iemand wist wat er ging komen had het hier wel gestaan.
Weer een (klein) probleem...
Werkt de powershare functie bij iedereen? (de rechter usb slot). Bij mij laadt er niks op als ik er iets aan hang nadat ik m'n laptop sluit of uit zet.
(en m'n internet doet het alleen als ik binnen 1 meter van een router vandaan ben)
Werkt de powershare functie bij iedereen? (de rechter usb slot). Bij mij laadt er niks op als ik er iets aan hang nadat ik m'n laptop sluit of uit zet.
(en m'n internet doet het alleen als ik binnen 1 meter van een router vandaan ben)
Powershare moet je inschakelen in de bios, stond bij mij standaard uit. Wellicht is dat het?
-I am Jack's wasted life.
Ga het proberenoCe schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:08:
Powershare moet je inschakelen in de bios, stond bij mij standaard uit. Wellicht is dat het?
Offerte ontvangen van 1151,10 voor de i5 8gb ram 256gb ssd 1080p
Is deze laptop de prijs waard?
RonaldMuijs schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:52:
Offerte ontvangen van 1151,10 voor de i5 8gb ram 256gb ssd 1080p
De xps 13 met 8gb ram en 256gb ram. Is deze laptop 1150 euro waard? Ik zie nu alleen dat het de 5300u versie is en ik wil de 5200u versie of is de 5300u de extra 80,- euro waard?
Ligt eraan wat je ermee wilt doen..RonaldMuijs schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:00:
[...]
De xps 13 met 8gb ram en 256gb ram. Is deze laptop 1150 euro waard? Ik zie nu alleen dat het de 5300u versie is en ik wil de 5200u versie of is de 5300u de extra 80,- euro waard?
Word, series kijken en soms een spelletje (internet spelletjes of football manager/fifa)
Ga je er mee op reis?RonaldMuijs schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:28:
[...]
Word, series kijken en soms een spelletje (internet spelletjes of football manager/fifa)
Wss niet. Mee naar school, eerst half uurtje fietsen dan de trein. Van 8 tot 4 ongeveer weg.
Ik ben toevallig ook heel benieuwd hoe Football Manager op deze laptop draait. Wellicht kan een eigenaar van deze laptop een test doen? De demo is gratis te downloaden via Steam.
Ik heb al ergens op het forum voorbij zien komen dat het spel vrij soepel draaide.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:09:
Ik ben toevallig ook heel benieuwd hoe Football Manager op deze laptop draait. Wellicht kan een eigenaar van deze laptop een test doen? De demo is gratis te downloaden via Steam.
Gisteren een dell monteur over de vloer gehad. Een nieuw toetsenbord gehad en na 44 schroefjes uit en in te draaien is mijn spatie balk nu normaal. Bleek duidelijk een productie fout met verkeerde volgorde aanbrengen van stickers.Sen schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:42:
Ik heb hem nu 1 dag in gebruik en het toetsenbord is wel ok behalve de spatie balk er zit geen travel op en de helft van de tijd reageert hij helemaal niet.
De verlichting onder mijn spatie is ook niet aanwezig.
Meer mensen dit probleem?
Heel goed, ik speel het vaak en werkt prima. Dagen gaan snel voorbij, opslaan is goed. 3D engine wel op laagste kwaliteit. Heeft 'ie geen moeite mee.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:09:
Gaaf. De grafische instellingen opkrikken van de match engine zorgt voor een lage fps? Ik speel momenteel op een Macbook Air uit 2011 en ook daar draait de 3D match engine namelijk prima op lage instellingen. Ik had verwacht dat de graphics daarom wel wat hoger zouden kunnen met de XPS. Overigens vind ik de simuleringssnelheid veel belangrijker.StrongArmLance schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Heel goed, ik speel het vaak en werkt prima. Dagen gaan snel voorbij, opslaan is goed. 3D engine wel op laagste kwaliteit. Heeft 'ie geen moeite mee.
Ik verwacht dat snellere simulering ook sneller de batterij leeg zuigt?q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:38:
[...]
Gaaf. De grafische instellingen opkrikken van de match engine zorgt voor een lage fps? Ik speel momenteel op een Macbook Air uit 2011 en ook daar draait de 3D match engine namelijk prima op lage instellingen. Ik had verwacht dat de graphics daarom wel wat hoger zouden kunnen met de XPS. Overigens vind ik de simuleringssnelheid veel belangrijker.
Verder iemand ervaring met Fifa 15?
batterij gaat in mijn ervaring zo'n 4-5 uur mee met FM.RonaldMuijs schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:57:
[...]
Ik verwacht dat snellere simulering ook sneller de batterij leeg zuigt?
tenzij je de laptop op energie besparing en 0,6ghz zet, dan 10 uur, maar langzame sim
[ Voor 13% gewijzigd door StrongArmLance op 09-06-2015 12:19 ]
Valt mij nog hartstikke mee, ik heb zojuist de offerte ontvangen. En ga bijna over tot bestellenStrongArmLance schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:19:
[...]
batterij gaat in mijn ervaring zo'n 4-5 uur mee met FM.
tenzij je de laptop op energie besparing en 0,6ghz zet, dan 10 uur, maar langzame sim
fifa 15 is speelbaar op 720p en laagste settings.RonaldMuijs schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:57:
[...]
Ik verwacht dat snellere simulering ook sneller de batterij leeg zuigt?
Dankje! Al ga ik denk alleen carrière spelen en dan simuleren. Maar heel af en toe wel zelf een potje.superstephan1 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:30:
[...]
fifa 15 is speelbaar op 720p en laagste settings.
Wat zijn de eerste dingen die je MOET doen met deze laptop? Staat er al veel troep op?
Even een update, Dell heeft een monteur langsgestuurd omdat m'n wifi het niet goed deed. Bleek het antennekabeltje niet aangesloten te zijn
Knap dat hij het dan nog een beetje deed. Tot hoeveel meter van router deed die het?sjaakvandertak schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:17:
Even een update, Dell heeft een monteur langsgestuurd omdat m'n wifi het niet goed deed. Bleek het antennekabeltje niet aangesloten te zijn
Bios updaten naar A04 voor betere werking keyboard en (naar het schijnt) een minder actieve CPU-fan. Geïnstalleerde Dell VGA-drivera deïnstalleren en laatste van de Intel-site installeren.RonaldMuijs schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:15:
Wat zijn de eerste dingen die je MOET doen met deze laptop? Staat er al veel troep op?
Er staat allerlei Dell-software op maar heb daar persoonlijk nog geen last van gehad.
Wellicht Intel Smart Connect uitschakelen. Komt de laptop niet regelmatig uit standby om zaken als social media etc te updaten. Scheelt weer accu.
[ Voor 23% gewijzigd door oCe op 12-06-2015 23:30 ]
Hi,
Noob vraagje: hoe heten de VGA drivers die ik moet deinstalleren op de XPS 13 specifiek?
Ik ben niet bekend met deze materie en wil niet per ongeluk teveel of te weinig verwijderen.
Oh ja en heb je een link naar datgene wat ik van de Intel site moet downloaden?
Bij voorbaat dank.
Noob vraagje: hoe heten de VGA drivers die ik moet deinstalleren op de XPS 13 specifiek?
Ik ben niet bekend met deze materie en wil niet per ongeluk teveel of te weinig verwijderen.
Bij voorbaat dank.
oCe schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:29:
[...]
Bios updaten naar A04 voor betere werking keyboard en (naar het schijnt) een minder actieve CPU-fan. Geïnstalleerde Dell VGA-drivera deïnstalleren en laatste van de Intel-site installeren.
Er staat allerlei Dell-software op maar heb daar persoonlijk nog geen last van gehad.
Wellicht Intel Smart Connect uitschakelen. Komt de laptop niet regelmatig uit standby om zaken als social media etc te updaten. Scheelt weer accu.
Hoe update ik de bios? Ben er nooit in geweest omdat ik er toch weinig/niks van snap. Moet ik hiervoor echt in de bios zitten?oCe schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:29:
[...]
Bios updaten naar A04 voor betere werking keyboard en (naar het schijnt) een minder actieve CPU-fan. Geïnstalleerde Dell VGA-drivera deïnstalleren en laatste van de Intel-site installeren.
Gewoon de gedownloade bios update starten in Windows met de laptop aan de lader. Simpeler kan niet.RonaldMuijs schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:15:
[...]
Hoe update ik de bios? Ben er nooit in geweest omdat ik er toch weinig/niks van snap. Moet ik hiervoor echt in de bios zitten?
Intel Graphics Driver in het configuratiescherm onder 'Software' verwijderen. De Dell-versie is verouderd en voorkomt dat je de Intel-versie kan installeren; welke sneller en vaker geüpdate wordt. Downloaden van de recentste versie kan op de volgende pagina:fms2754 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 01:21:
Hi,
Bij voorbaat dank.
[...]
https://downloadcenter.in...+Core%E2%84%A2+Processors
Overige drivers vanaf de Dell-site üpdaten (automatische detectie aan de hand van de servicetag van jouw XPS werkt prima) is ook een goed idee.
Moest in de meterkast staan om te verbinden, vervolgens kon ik wel een paar meter verderop gaan zitten.RonaldMuijs schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:42:
[...]
Knap dat hij het dan nog een beetje deed. Tot hoeveel meter van router deed die het?
Iets anders, hoe ervaart iedereen de touchpad in combinatie met google chrome? Multitouch met scrollen, inzoomen etc. werkt hier niet. Bij internet explorer doet hij het heel soepel.
Al heel vaak over dit probleem gelezen op het forum. Firefox werkt volgens mij ook niet lekker. Derest werkt wel.sjaakvandertak schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:29:
[...]
Moest in de meterkast staan om te verbinden, vervolgens kon ik wel een paar meter verderop gaan zitten.
Iets anders, hoe ervaart iedereen de touchpad in combinatie met google chrome? Multitouch met scrollen, inzoomen etc. werkt hier niet. Bij internet explorer doet hij het heel soepel.
Zoom werkt niet, scrollen (twee vingers tegelijk omhoog of omlaag op touchpad) gaat prima in Chrome. Wellicht komt er verder met Window 10 verbetering in; daar schijnen deze Precision Touchpads betere drivers/ondersteuning te krijgen. Moet zeggen dat het touchpad verder goed werkt / bevalt, zoomen doe ik persoonlijk toch niet met de touchpad. Enige kritiekpuntje dat ik heb is dat links klikken soms een rechter klik registreert, met name als ik wat verder richting het midden (maar zeker nog aan de linker kant) klik. Maar goed, door te single tappen (linker klik) of dubbel tappen (rechter klik) bestaat dit hele probleem ook niet meer.sjaakvandertak schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:29:
[...]
Moest in de meterkast staan om te verbinden, vervolgens kon ik wel een paar meter verderop gaan zitten.
Ik heb een poging gedaan te zoeken in dit topic, maar kom geen zeker antwoord tegen. Ik hoop dat ik het niet dubbel vraag.
1. kunnen er 2 (of nog beter: 3) schermen aangesloten worden en kan het hoofdscherm (laptopscherm) daarbij overgeslagen/uitgeschakeld worden? Op welke manier kan/moet je dit dan aansluiten?
Ik heb op dit moment VGA/DVI/HDMI-schermen, de bedoeling is dat ik hem op kantoor aansluit op bestaande hardware.
Ik overweeg de Dell XPS 15, het uitgebreidste model.
2. Hoewel wellicht niet met zekerheid te zeggen, hoe groot is de kans dat er een nieuw 15-inch-broadwell model komt binnen korte tijd? Ik kan ook hierover niet zelf iets vinden, wellicht ook omdat Dell dit niet bekend maakt.
Op basis van http://www.itnews.com/har...ke-chips-second-half-year en http://www.techradar.com/...15-during-keynote-1295514 heb ik overigens gegokt dat het geen Broadwell wordt maar Skylake en de laptop in Q3 komt. Of is Q4 realistischer?
1. kunnen er 2 (of nog beter: 3) schermen aangesloten worden en kan het hoofdscherm (laptopscherm) daarbij overgeslagen/uitgeschakeld worden? Op welke manier kan/moet je dit dan aansluiten?
Ik heb op dit moment VGA/DVI/HDMI-schermen, de bedoeling is dat ik hem op kantoor aansluit op bestaande hardware.
Ik overweeg de Dell XPS 15, het uitgebreidste model.
2. Hoewel wellicht niet met zekerheid te zeggen, hoe groot is de kans dat er een nieuw 15-inch-broadwell model komt binnen korte tijd? Ik kan ook hierover niet zelf iets vinden, wellicht ook omdat Dell dit niet bekend maakt.
Op basis van http://www.itnews.com/har...ke-chips-second-half-year en http://www.techradar.com/...15-during-keynote-1295514 heb ik overigens gegokt dat het geen Broadwell wordt maar Skylake en de laptop in Q3 komt. Of is Q4 realistischer?
[ Voor 57% gewijzigd door vmsw op 13-06-2015 15:47 ]
Dat schijnt te kunnen met MST (multi-stream transport) hardware.vmsw schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:33:
Dat kan met een splitter, bijvoorbeeld deze of deze. In jouw geval zul je dan weer een displayport->DVI/hdmi converter nodig hebben.
Het kan ook met monitors die MST ondersteunen, je kunt dan de monitors doorlussen: http://www.jdhodges.com/blog/displayport-mst-lcd-list/.
Ik heb hier overigens geen ervaring mee.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Vrij zeker, hij stond vorige week op de Computex-beurs bij Microsoft. Dell heeft inderdaad nog niks aangekondigd, maar dat doen ze wel vaker niet en dan is het product gelijk verkrijgbaar.vmsw schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:33:
http://nl.hardware.info/n...ndloos-scherm-naar-xps-15
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Moet ik dan de OS (C:) NTFS of Physical Drive RAW refreshen?SeBsZ schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:26:
[...]
Dit bericht is voor iedereen die een XPS 13 2015 heeft. Deze laptops hebben een SSD die gebruik maakt van de zelfde chips als de Samsung 840 Evo. Deze controller heeft een probleem waardoor na een tijdje oude bestanden (ouder dan 1 maand ongeveer) steeds langzamer te lezen zijn. Samsung heeft een update uitgebracht voor de Evo, maar niet voor alle andere laptops die deze chip gebruiken.
Mijn oplossing? Zelf 1 keer per maand je drive refreshen. Dit kan heel makkelijk met de gratis tool DiskFresh (http://www.puransoftware.com/DiskFresh.html). Deze tool leest en herschrijft eigenlijk elk bestandje op je SSD zodat ze allemaal als nieuw zijn. Je hoeft je computer dus niet te formatteren, want na een maand is het weer hetzelfde verhaal.
Hieronder mijn voor en na gecontroleerd met HDTune. HDTune checkt de gehele SSD, andere benchmark tools schrijven en lezen meestal maar 1 gedeelte van de SSD en zijn dus niet nauwkeurig:
VOOR:
[afbeelding]
NA:
[afbeelding]
Zeker de moeite waard dus om eens per maand uit te voeren. Het proces duurt wel een uur of twee. Erg slecht overigens dat Dell noch Samsung hier een update voor uit brengt.
Laat me weten als meer mensen hier baat bij hadden? Voor meer informatie over het veelvoorkomende Samsung probleem zie dit artikel http://www.techspot.com/a...-performance-degradation/
Ik vraag me sowieso af of dit een issue is. Op internet vind je weinig over performance degradatie na een paar maanden. Mijn XPS 13 is iig nog net zo snel als 2 maanden geleden (getest met CrystalDiskMark).Daan87423 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:29:
[...]
Moet ik dan de OS (C:) NTFS of Physical Drive RAW refreshen?
Mijn scores met CrystalDiskMark:
Na een halve week in gebruik, 29-04-2015:

Na een dikke week in gebruik, 04-05-2015:

Na een kleine 1.5 maand in gebruik, 14-06-2015:

[ Voor 37% gewijzigd door SpeedingWilly op 16-06-2015 13:57 ]
ik kan inderdaad bevestigen dat ik geen issues meer heb met degradatieSpeedingWilly schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Ik vraag me sowieso af of dit een issue is. Op internet vind je weinig over performance degradatie na een paar maanden. Mijn XPS 13 is iig nog net zo snel als 2 maanden geleden (getest met CrystalDiskMark).
Hier mijn testjes. Zelfde resultaat, geen problemen so farsuperstephan1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:12:
[...]
ik kan inderdaad bevestigen dat ik geen issues meer heb met degradatie
Die van toen ik hem net had, 23 mei

En die van vandaag 16 juni

Mijn scores van 14-06-2015 (zie ook hieronder) zijn toch wel wat lager dan die van jouw!

Ik moet zeggen dat ik de eerste keer dat ik de test runde in mei ergens dat ik toen ook zwaar lager leek te hebben. Not sure wat het precies beinvloed, en of background processes bijv iets ermee doen etc.
Vergelijken met je eigen lijkt me het nuttigst.
Vergelijken met je eigen lijkt me het nuttigst.
Ik merk dat Windows over het algemeen aanzienlijk langzamer is geworden. Vooral Internet Explorer is er achteruit op gegaan.SpeedingWilly schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Ik vraag me sowieso af of dit een issue is. Op internet vind je weinig over performance degradatie na een paar maanden. Mijn XPS 13 is iig nog net zo snel als 2 maanden geleden (getest met CrystalDiskMark).
Vandaag de XPS13 ontvangen (fhd, i7 5600). Helaas werkt de touchpad niet goed. De linkerknop werkt niet goed, deze blijft hangen/kan ik niet goed indrukken. De rechterknop werkt duidelijk beter. Hopelijk komt er snel een monteur langs... En hebben ze niet drie keer nodig zoals bij Royeboi bij de Haswell XPS15.
Hoe vaak gooit Dell de XPS13 in de aanbieding, ik zag vanochtend tot mijn schrik dat de prijs van de i5 FHD ineens op 1199 stond terwijl deze voor het weekend op 1079 stond.
Ik had mij zo'n beetje bedacht dat ik onder de 1000 Euro (incl 10% korting) een XPS13 op een i5 nog wel kon verantwoorden maar dit wordt mij een beetje te gek. Ik heb nog een goede XPS15 dus een XPS13 is puur voor wanneer ik op weg ben.
Ik had mij zo'n beetje bedacht dat ik onder de 1000 Euro (incl 10% korting) een XPS13 op een i5 nog wel kon verantwoorden maar dit wordt mij een beetje te gek. Ik heb nog een goede XPS15 dus een XPS13 is puur voor wanneer ik op weg ben.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik denk dat je eerst onder voor werk keek, en later voor thuis. Voor werk gaat btw er af, en dan is de 1200 versie idd 1079.cbr600f4i schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:18:
Hoe vaak gooit Dell de XPS13 in de aanbieding, ik zag vanochtend tot mijn schrik dat de prijs van de i5 FHD ineens op 1199 stond terwijl deze voor het weekend op 1079 stond.
Damn, je hebt gelijk. (that hurtsRonaldMuijs schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Ik denk dat je eerst onder voor werk keek, en later voor thuis. Voor werk gaat btw er af, en dan is de 1200 versie idd 1079.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Mijn XPS 15 9530 (Haswell) is laatst gestolen. Heb hem nog kunnen tracken met Google Location History, maar de politie heeft er natuurlijk niets mee gedaan. Het zure is nu dat in het halve jaar sinds ik hem gekocht heb deze Broadwell variant is uitgekomen met 4k scherm. Dit nieuwe model is zeker 200 Euro duurder, en komt maar in 1 optie (en de VIP-kortingen zijn ook nog eens lastiger geworden). De oude XPS 15 niet meer verkrijgbaar, althans, niet via Dell.
Nu zit ik te overwegen om dan maar dit keer een XPS 13 te kopen, maar vraag me af hoe de overstap is naar een kleiner scherm. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Ik moet er veel mee doen voor m'n studie, en dan is het vaak handig om 2 schermen naast elkaar open te hebben.

Nu zit ik te overwegen om dan maar dit keer een XPS 13 te kopen, maar vraag me af hoe de overstap is naar een kleiner scherm. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Ik moet er veel mee doen voor m'n studie, en dan is het vaak handig om 2 schermen naast elkaar open te hebben.
Dat is wel erg zuur wat betreft je laptop en al helemaal dat de politie er weinig mee doet (kan?)... even off-topic, doet (kan?) de politie er ook weinig mee als je MB gestolen wordt en je het kan vinden via "find my..." ?superdraak345 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:55:
Mijn XPS 15 9530 (Haswell) ... *knip*
terug komend op het 2de gedeelte van je post:
Afgelopen 5,5 jaar heb ik een 15 inch dell XPS gehad, veel voor werk gebruikt (verschillende schermen aan gehad naast elkaar, van MS office tot photoshop en browsers en het werkte prima. Films en games ook uiteraard geen probleem. (dit weet je zelf ook wel, want je hebt een 15 inch gehad). tijdje terug heb ik een xps13 besteld, en ook ik vroeg mij af of het scherm dan niet te klein zou zijn. ik kan je vertellen dat het reuze mee valt: het was niet zo erg als ik had gedacht. ik kon gerust mijn ding doen, alhoewel ik wel moet melden dat een groter scherm toch wel fijner zou zijn geweest.
Ik heb zowel thuis als op beide kantoren waar ik ben een apart monitor, dus ik zou het daarop hebben kunnen aansluiten mocht het mij gaan irriteren (heb ik niet gedaan omdat ik de xps13 terug heb gestuurd). ik zou jou het volgende aanraden:
kijk waar je het meest en het vaakst je werk op de laptop doet (waar je dus de 2 schermen naast elkaar nodig hebt), Als je daar een extra scherm neer kan zetten en je laptop op kan aasluiten, koop dan de xps13. Want qua formaat is het natuurlijk veel makkelijker en fijner om heen en weer te slepen en voor de momenten dat je dan geen monitor hebt om je laptop op aan te sluiten, dan kan je best met die "kleine" scherm door.
Maar als je je meeste werk ergens doet waar je je laptop niet op een externe monitor kan aansluiten, dan zou ik toch een 15 inch nemen. Klopt dat het verschil tussen een 13 inch en een 15 inch niet veel lijkt, maar voor de genen die dat gewend zijn en nodig hebben, scheelt het wel een hoop.
Nog iets, als je dan toch een nieuwe laptop gaat halen, (en al zeker als het een 15 inch gaat worden) en als je niet al te veel haast hebt: wacht tot na de release van windows 10, want kans is groot dat Dell na de release van W10 de nieuwe lijn XPS15 zal uitbrengen die ook net zo een dunne bezel heeft als de huidige xps13. De huidige XPS15 zal dan ook best wat goedkoper worden en mocht de nieuwe XPS15 te duur zijn, dan kan je de broadwell versie voor goedkoper dan nu halen. Windows 10 zou nog voor het einde van de zomer released worden.
Er zijn ook geruchten dat de nieuwe lijn Skylake CPU's tegen het einde van Q3 of ergens in Q4 uitkomen, dan zullen de laptops ook allemaal een upgrade krijgen. nogmaals, als je "kan" wachten, wacht tot de releases van w10 en skylake. (dit is trouwens waarom ik mijn xps13 terug gestuurd heb)
Hallo,
Aankomend jaar ga ik naar de Universiteit en was daarom aan het kijken naar een nieuwe laptop. Nu kwam ik de Dell XPS 13 tegen en deze sprak mij meteen aan. Ik was opzoek naar een 13 inch laptop met een mooi design, inter core i5 en fhd scherm. Nu moest ik alleen gaan kiezen tussen de 4gb ram versie of 8gb ram versie en kwam er niet helemaal uit.
Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, films kijken, presentaties maken en normaal internetten. Verder doe ik zelden aan video/foto bewerken en ik ben ook niet van plan om er veel games op te spelen. Op internet las ik nu dat over het algemeen voor deze dingen 4gb ram genoeg zou zijn maar tegelijkertijd zeggen veel mensen dat het 2015 is en 8gb toch de standaard zou moeten zijn en het handig is voor de toekomst. Ik ben wel van plan de laptop wat jaren te gebruiken.
Wat raden jullie aan?
Mvg,
Aankomend jaar ga ik naar de Universiteit en was daarom aan het kijken naar een nieuwe laptop. Nu kwam ik de Dell XPS 13 tegen en deze sprak mij meteen aan. Ik was opzoek naar een 13 inch laptop met een mooi design, inter core i5 en fhd scherm. Nu moest ik alleen gaan kiezen tussen de 4gb ram versie of 8gb ram versie en kwam er niet helemaal uit.
Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor tekstverwerken, films kijken, presentaties maken en normaal internetten. Verder doe ik zelden aan video/foto bewerken en ik ben ook niet van plan om er veel games op te spelen. Op internet las ik nu dat over het algemeen voor deze dingen 4gb ram genoeg zou zijn maar tegelijkertijd zeggen veel mensen dat het 2015 is en 8gb toch de standaard zou moeten zijn en het handig is voor de toekomst. Ik ben wel van plan de laptop wat jaren te gebruiken.
Wat raden jullie aan?
Mvg,
Met het oog op de toekomst zou ik voor 8 GB gaan. 4 GB is nu nog oke voor schoolwerk (zolang je geen heel zware programma's draait) maar met 8 GB zit je (imo) heel wat comfortabeler en 'future proof'
MacBook Air 13' M1 | iPad mini 2022 | iPhone 14 Pro | Watch S7
Ach ja, ik mag hopen dat de dief raad weet met 16GB RAM
Heel erg bedankt voor je advies, denk dat ik het ook ga opvolgen. Het jaar is bijna voorbij, en tijdens de zomer heb ik toch niet per se een laptop nodig, dus dan kan ik inderdaad net zo goed op Windows 10 wachten. Hopen maar dan Dell dan niet weer de "oude" XPS stopt te verkopen, anders moet ik naar tweedehands kijken. Heb ook even gegoogled op Skylake, maar begreep dat dit een 'Tock' betreft; dat is voor mij dan weer niet de moeite waard om op te wachten.
Ik studeer zowel thuis als veel in de UB, dus vind het wel prettig om een groter scherm bij me te hebben. Ook al blijft de XPS 13 een erg mooi klein apparaatje.
Ben benieuwd hoe de markt er uit ziet in augustus.
8 Gb is echt veel fijner dan 4, je kan gewoon even net wat meer en het kost ook niet zoveel extra. Zat er niet ook een 256 gb ssd in ipv 128 gb?Asseldonk97 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:07:
Wat raden jullie aan?
Bedankt voor jullie reacties, en ja zit ook nog is 2x zoveel geheugen in. Voor 100,- extra lijkt mij het dat ook wel waard.iTitus schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:34:
[...]
8 Gb is echt veel fijner dan 4, je kan gewoon even net wat meer en het kost ook niet zoveel extra. Zat er niet ook een 256 gb ssd in ipv 128 gb?
Ik wou eerst ook de 4GB Ram versie bestellen. Maar toch maar de 8GB Ram versie gehaald. Om de volgende redenen:Asseldonk97 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:45:
[...]
Bedankt voor jullie reacties, en ja zit ook nog is 2x zoveel geheugen in. Voor 100,- extra lijkt mij het dat ook wel waard.
- Gebruik nu geen 4GB Ram, maar sel dat ik het gebruik kan je het niet meer vervangen ( vast gesoldeerd)
- 128 Gb is voor mij voldoende, maar stel dat ik in 1x een aantal grote bestanden gebruik zit dat vrij snel vol. Dan kan je kiezen voor een externe harde schijf maar dan ben je ook al weer wat geld kwijt.
Dus voor 100 euro had ik gewoon de 1200 versie gehaald.
Ander vraagje,
Op de site van Dell (USA) heb je de XPS 13 i5 non touch 8GB ram al voor 999$ (wel maar 128GB maar dat terzijde). Omgerekend scheelt dit toch al minsten zo'n 200 euro. Stel ikzelf of iemand die ik ken haalt deze voor mij uit Amerika, zou dit een aanrader zijn of stuit je dan op problemen?
Alvast bedankt,
Op de site van Dell (USA) heb je de XPS 13 i5 non touch 8GB ram al voor 999$ (wel maar 128GB maar dat terzijde). Omgerekend scheelt dit toch al minsten zo'n 200 euro. Stel ikzelf of iemand die ik ken haalt deze voor mij uit Amerika, zou dit een aanrader zijn of stuit je dan op problemen?
Alvast bedankt,
Amerikaanse online prijzen zijn altijd zonder BTW. Als je de laptop gaat invoeren naar Nederland, dien je officieel bij de grens de Nederlandse BTW te betalen (21%) en daar bovenop nog invoerrechten. Het voordeel is dan al heel snel weg.Asseldonk97 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:39:
Ander vraagje,
Alvast bedankt,
Natuurlijk is het mogelijk om zo'n ding in je handbagage mee te nemen voorbij de douane en is de kans groot dat je niet wordt gecontroleerd. Maar je bent op zo'n moment illegaal bezig.
edit: Daarnaast zit je met een netadapter met Amerikaanse stekker, dus je moet dan of een verloopstekker kopen of een nieuwe netadapter.
[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 23-06-2015 09:11 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Gewoon 8gb pakken. Bij zulke aankopen altijd future proof denken. Dan maar nu iets meer betalen. Dit is goedkoper dan over een jaar of wat weer een nieuwe laptop moeten kopen.Asseldonk97 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:07:
Hallo,
Wat raden jullie aan?
Mvg,
Ik zit zelf ook naar de XPS13 te kijken, maar twijfel nog tussen de non-touch en touch-versie.
Eerst maar even een kortingscode scoren via de mail. 10% helpt toch wel altijd
Tesla M3LR '21
Ja klopt, ga na jullie adviezen ook zeker 8gb halen. Maar hoe krijg je dan die 10% korting? Want ik was te laat voor de actie tot 17 Juni en de VIP acties zijn ook afgelopen toch?Las Vegas schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:36:
[...]
Gewoon 8gb pakken. Bij zulke aankopen altijd future proof denken. Dan maar nu iets meer betalen. Dit is goedkoper dan over een jaar of wat weer een nieuwe laptop moeten kopen.
Ik zit zelf ook naar de XPS13 te kijken, maar twijfel nog tussen de non-touch en touch-versie.
Eerst maar even een kortingscode scoren via de mail. 10% helpt toch wel altijd
Mvg,
Even mailen en melden dat je student bent. Hierbij de instelling (en je studentnummer?) noemen. Is mij in ieder geval een maandje terug ook gelukt op die manier.Asseldonk97 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:46:
[...]
Ja klopt, ga na jullie adviezen ook zeker 8gb halen. Maar hoe krijg je dan die 10% korting? Want ik was te laat voor de actie tot 17 Juni en de VIP acties zijn ook afgelopen toch?
Mvg,
Meer mensen hier last van? Ik heb sinds vandaag de FHD 8GB versie, maar merk zojuist dat bij een youtube filmpje de fan al begint te blazen. Toch wat snel naar mijn idee.
Bios geüpdate naar laatste versie (A04) en de Dell VGA-drivers vervangen door de recenste Intel? (zie eerdere post van mij hierover op één v/d vorige pagina's)
Noob vraag misschien, maar hoe vervang ik de vgadrivers?oCe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:32:
Bios geüpdate naar laatste versie (A04) en de Dell VGA-drivers vervangen door de recenste Intel? (zie eerdere post van mij hierover op één v/d vorige pagina's)
Zie een andere vorige, recentere, post van mij in dit topic. Zelfde vraag beantwoord
Is het deze die ik moet verwijderen? Snap niet welk je anders bedoeltoCe schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Intel Graphics Driver in het configuratiescherm onder 'Software' verwijderen. De Dell-versie is verouderd en voorkomt dat je de Intel-versie kan installeren; welke sneller en vaker geüpdate wordt. Downloaden van de recentste versie kan op de volgende pagina:
https://downloadcenter.in...+Core%E2%84%A2+Processors
Overige drivers vanaf de Dell-site üpdaten (automatische detectie aan de hand van de servicetag van jouw XPS werkt prima) is ook een goed idee.
http://gyazo.com/2b25affada478cf1b537332ade711032
Inmiddels is mijn touchpad vervangen en werkt nu goed.
Wat vinden jullie van het scherm vd XPS 13 fhd eigenlijk? Mij valt vooral de uniformiteit tegen met een witte achtergrond. Nu ben ik behoorlijk een pietlut daar in, maar valt op dat sommige delen vh scherm wat grijzer zijn. Even gegoogled en schijnt bekend issue te zijn met IPS schermen. Met omruilen kan je de pech hebben dat het je een slechter scherm krijgt.
Wat vinden jullie van het scherm vd XPS 13 fhd eigenlijk? Mij valt vooral de uniformiteit tegen met een witte achtergrond. Nu ben ik behoorlijk een pietlut daar in, maar valt op dat sommige delen vh scherm wat grijzer zijn. Even gegoogled en schijnt bekend issue te zijn met IPS schermen. Met omruilen kan je de pech hebben dat het je een slechter scherm krijgt.
Ik zie het zelf niet, terwijl ik met vorige schermen juist wel altijd problemen had.RemCOW schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:48:
Inmiddels is mijn touchpad vervangen en werkt nu goed.
Graag gedaan. Heeft de bios update en de nieuwe VGA-drivers geholpen mbt de fan? Draait bij mij (sindsdien) enkel bij belasting, bij gewoon browsen etc vrijwel nooit.
Wel iets geholpen, hij stond gister echt te blazen tijdens een YouTube filmpje. Nu tijdens browsen een lichte zoem op de achtergrond. Is wel verminderd, maar niet helemaal weg.oCe schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:21:
[...]
Graag gedaan. Heeft de bios update en de nieuwe VGA-drivers geholpen mbt de fan? Draait bij mij (sindsdien) enkel bij belasting, bij gewoon browsen etc vrijwel nooit.
Ik denk trouwens dat het aan Google Chrome ligt dat de fan aanslaat, nu bij IE nergens last van. Zou het kunnen dat fan aanslaat door Chrome?oCe schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:21:
[...]
Kan, maar achtergrondprocessen zoals bv Windows Update, Search Index etc kunnen daar ook verantwoordelijk voor zijn. Best kans dat na een tijdje de belasting vanzelf minder wordt of dat handmatig updates installeren helpt.RonaldMuijs schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:53:
[...]
Ik denk trouwens dat het aan Google Chrome ligt dat de fan aanslaat, nu bij IE nergens last van. Zou het kunnen dat fan aanslaat door Chrome?
Heb al naar achtergrondproccesen gekeken, maar niets geks ofzo. Vanmiddag met Spotify, IE en download in steam geen fan. Terwijl die bij google chrome bijna meteen aanslaat. Maar met IE kan ik ook leven, is allemaal weer even wennen, maar scrollen en zoomen ect werkt daar wel subliem.oCe schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:04:
[...]
Kan, maar achtergrondprocessen zoals bv Windows Update, Search Index etc kunnen daar ook verantwoordelijk voor zijn. Best kans dat na een tijdje de belasting vanzelf minder wordt of dat handmatig updates installeren helpt.
Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.