Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Li1quid schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:19:
[...]

Waarom koop je zo'n mooie kleine elegante laptop als je er een HDD gaat bijsleuren? 8)7 Knal de grotere SSD er zelf in.
Een hdd is echt al super klein en licht te krijgen. Kijk naar wd passport. Of de usb sticks die richting 256 gaan. Het gaat er meer om dat 512 ssd misschien niet genoeg zou zijn. En dat extern ook een optie is. De use case klinkt echter ook wel vrij zwaar, dus dat leek me het probleem niet zo zeer.

Mijn doel was om dit aan te bieden als optie, zelf heb ik er gezien de prijs nooit over nagedacht om er een 512 in te zetten namelijk. De overweging blijft voor teddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
8) Morgen komt ie :D

Ik zit nu alvast een beetje te kijken wat ik er in het begin mee ga doen, ik had dit lijstje gezien (http://forum.notebookrevi...rted.773121/#post-9958792) en dat bevat grotendeels goede tips, alleen over die software update ben ik niet zo zeker, meer mensen ervaring dat die fan luider wordt, iets dat ik echt niet wil. Maar up to date software vind ik altijd wel fijn, ookal is het Dell software. Dan kijk ik later wel of ik het gebruik of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
Li1quid schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:19:
[...]

Waarom koop je zo'n mooie kleine elegante laptop als je er een HDD gaat bijsleuren? 8)7 Knal de grotere SSD er zelf in.
Ik begrijp je uitgangspunt, maar ik denk dat iTtitus begreep waarom ik de grotere HDD wilde, nl als pure opslagplaats voor de vele foto's films en muziek die ik toch vaak tot mijn beschikking wil hebben. Hij had ook heel goed ingeschat dat de 512 ssd dan eigenlijk ook te klein zou zijn voor mij (ik heb nu een HDD van 512 op mn laptop zitten en die heeft continu maar 10 gig aan vrije schijf ruimte) en dat ik misschien beter naar een extern alternatief kon kijken.

ik ben ook eerst naar de externe SSD gaan kijken en zag al heel gauw dat het niet zoveel nut had: het kost even veel en vaak is het niet bar veel sneller en na veel lees werk begrijp ik dat SSD's eigenlijk niet echt een geschik medium zijn voor het lang bewaren van data. Ik kam toevallig het volgende tegen:

"Seagate Backup Plus Fast"
http://tweakers.net/price...-plus-fast-4tb-zwart.html

van wat ik gelezen heb is deze externe HDD behoorlijk snel, bijna net zo snel als de "Samsung Portable SSD T1" (http://tweakers.net/price...1-usb-30-500gb-zwart.html), met 8x zoveel data ruimte en hij is ook vrij klein.

Je hoeft het natuurlijk niet de hele tijd eraan hebben hangen, zodra je SSD vol dreigt te raken, sluit je hem aan en binnen no time zet je bestanden over en kan je daar weer mee verder.

Dus iTitus: Thanks for the tip regarding this issue! _/-\o_

PS. @iTitus: ik was een paar dagen geleden ook toevallig die site tegen gekomen, erg handig, maar veel lees werk met 198 pagina's! Wel een handig ding wat ze voorgesteld hadden was het programma TouchFreeze van Softpedia, die schakelt je touchpad automatisch uit zodra je typt en schakelt die weer in zodra je stopt. Die ga ik meteen uitproberen wanneer de mijne arriveert.

[ Voor 10% gewijzigd door teddy270us op 22-05-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-07 15:07
teddy270us schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:03:
[...]

*knip*

Je hoeft het natuurlijk niet de hele tijd eraan hebben hangen, zodra je SSD vol dreigt te raken, sluit je hem aan en binnen no time zet je bestanden over en kan je daar weer mee verder.

Dus iTitus: Thanks for the tip regarding this issue! _/-\o_
Zorgt dan nog wel even voor nog een tweede HDD als backup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
Li1quid schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:06:
[...]

Zorgt dan nog wel even voor nog een tweede HDD als backup. :)
Groot gelijk heb je daar en dank voor de tip. (helaas uit eigen ervaring met uit het niets er mee kappende externe harde schijven en het verliezen van 6gig aan data weet ik dat je idd altijd een backup moet hebben :P) Ik zal ook zodra ik weer wat geld heb een 2de aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiepfiep
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11-2023
Is er nog iemand dat problemen ondervind met bluetooth audio?
Als ik mijn bose soundlink mini aansluit via bluetooth met de xps 13 werkt dit wel, maar als het scherm uitgaat en in low power mode gaat, begint het geluid te haperen..
Nog iemand met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Welcome Teddy!

Ik zit me nu voornamelijk aan Windows 8 te ergeren :P En een beetje alles te testen enzo nu hij aangekomen is :)
Iemand een idee hoe ik het touchpad meer gestures kan laten volgen(voornamelijk volgende en vorige op websites mis is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 11:20
Hier een ruime maand de 15 9530 in gebruik. Inmiddels Windows zat en de stoute schoenen aangetrokken om Ubuntu 14.04.2 LTS te installeren.

Helaas ben ik zeer teleurgesteld dat de wireless het niet doet. Ik heb de volgende specs:

BIOS: A08
Secure boot ON.

Alleen Linux, dus hoef geen partities te behouden.

Het installeren van de bcmwl-kernel-source werkt niet. Ook tutorials met bijv. mob probe wl werkt niet.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en wellicht een oplossing hebben?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
daftpunk schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:40:

Ik had deze zaken opgegeven bij Dell. Ben benieuwd welke er zijn opgelost:
1. Lag op de touchpad. Bij aanraking duurt het enkele millimeters voordat er reactie is.
2. 2 vinger scrollen hapert veelvuldig.
3. Sporadisch dubbele aanslagen op het toetsenbord.
4. Geen USB lading op linker USB poort indien de laptop uit staat.
5. Daarnaast ondersteund de touchpad geen 3/4 vinger gestures
hmm, Ik had 1 en 2 ook de eerste dag, maar vandaag niet meer na veel updates en een paar keer opnieuw opstarten.

4 is in de bios aan te passen,

Maar 5, ik was verbaast dat dat indd niet werkte om forward and backward te gaan in browsers enzo. Iemand enig idee of dit een fisieke beperking is(dual touch max), of dat het nog met software/updates kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

iRicardo schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:09:
Het installeren van de bcmwl-kernel-source werkt niet. Ook tutorials met bijv. mob probe wl werkt niet.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en wellicht een oplossing hebben?
Bij mij werkten die drivers gewoon. Heb je het al met 14.04 geprobeerd? Veel Linux info is hier te vinden:
https://github.com/mpalourdio/xps13

Waaronder een volledige install guide van een medetweaker. Zoek even in dit topic op Linux en je moet alles vinden wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:41
iTitus schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:50:
[...]

hmm, Ik had 1 en 2 ook de eerste dag, maar vandaag niet meer na veel updates en een paar keer opnieuw opstarten.

Maar 5, ik was verbaast dat dat indd niet werkte om forward and backward te gaan in browsers enzo. Iemand enig idee of dit een fisieke beperking is(dual touch max), of dat het nog met software/updates kan komen?
Gestures worden in Windows 10 nog meer uitgebreid.

http://www.windowscentral...tures-precision-touchpads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07 16:21
iTitus schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:50:
[...]

Ik heb 1 en 2 ook nog steeds.
http://en.community.dell..../t/19616659?pi239031352=9
3 heb ik ook nog steeds.
http://en.community.dell..../t/19626873?pi239031352=3

Hierover zijn dus reports van en veelvuldig op de Dell forums maar dit wordt dus niet door Dell opgepakt.
Ik ben hier al weken over aan het heen en weer mailen met Tech support van Dell, maar krijg telkens zinloze tips. Hij is ook al een keer terug geweest naar Dell voor reparatie met een clean install.

W.b. 4: alleen de rechterpoort ondersteund dit.
5 zal hopelijk beter zijn in Win10, maar in Win10 Beta zijn 1 en 2 nog niet opgelost.

Ik twijfel intussen heel erg of ik 'm gewoon verkoop. Terugsturen kan intussen niet meer, ik heb 'm al ruim een maand. Al met al.. een teleurstelling van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
harlekein schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Bij mij werkten die drivers gewoon. Heb je het al met 14.04 geprobeerd? Veel Linux info is hier te vinden:
https://github.com/mpalourdio/xps13

Waaronder een volledige install guide van een medetweaker. Zoek even in dit topic op Linux en je moet alles vinden wat je nodig hebt.
Thanks, ik vergat constant fakeroot te installeren en kreeg daardoor steeds foutmeldingen bij de bcmwl-kernel-source 8)7

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Is de officiele DELL Ubuntu image ook ergens te vinden ? Heb al gegoogled en geen volledige image kunnen vinden...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
jin schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:17:
Is de officiele DELL Ubuntu image ook ergens te vinden ? Heb al gegoogled en geen volledige image kunnen vinden...
De ISO van Sputnik (12.04) is hier te downloaden, de sha256sum voor de ISO is hier te vinden.

Er zijn enige opmerkingen vanuit Ubuntu over deze release:
  • this image is not considered an official Ubuntu release
  • this image is not officially supported
  • this image is for demo purposes only
Als je bij wilt blijven is mijn advies om 14.04 LTS te installeren. Deze werkt op een XPS 13/15 OTB. Bij mij (laatste XPS 15 Haswell model) moest ik alleen de wireless drivers en de NVIDIA drivers installeren.

Edit: Als je trouwens 14.04 LTS geinstalleerd hebt en deze correct draait met alle drivers. Om Ubuntu dan zo schoon mogelijk te houden kun je deze commando in de Terminal uitvoeren:
sudo apt-get remove --purge libreoffice* unity-webapps-common unity-webapps-qml gnome-orca totem rhythmbox* cheese brasero* unity-scope-gdrive xul-ext-ubufox webbrowser-app vino transmission-gtk thunderbird* remmina* firefox* empathy unity-lens-photos simple-scan shotwell-common libreoffice-draw evince eog gnome-sudoku gnome-mines gnome-mahjongg aisleriot

[ Voor 22% gewijzigd door Antrax op 24-05-2015 15:44 . Reden: Opschoon commando toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-07 16:41
iRicardo schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:34:
[...]

De ISO van Sputnik (12.04) is hier te downloaden, de sha256sum voor de ISO is hier te vinden.
Geen idee waarom je deze post, maar dit is een oude release van 12.04 voor de oude XPS 13. Hier heb je dus niets aan voor de nieuwe XPS, dat gaat echt onmogelijk goed werken.

Een veelgehoord advies op IRC is om bij voorkeur 15.04 te installeren. Ik draai zelf Arch, maar kan wel onderschrijven dat een nieuwere kernel ontzettend belangrijk is. Zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Thralas schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:10:
[...]

Geen idee waarom je deze post, maar dit is een oude release van 12.04 voor de oude XPS 13. Hier heb je dus niets aan voor de nieuwe XPS, dat gaat echt onmogelijk goed werken.

Een veelgehoord advies op IRC is om bij voorkeur 15.04 te installeren. Ik draai zelf Arch, maar kan wel onderschrijven dat een nieuwere kernel ontzettend belangrijk is. Zodoende.
Ik had even niet goed gekeken welke release de oude was. However, mijn advies blijft ook net zoals dat van jou hetzelfde. Gebruik een 14.04 LTS release of hoger.

Persoonlijk vindt ik 15.04 weer te living on the edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dan zou ik niet vreemd opkijken als je tegen issues aanloopt met o.a. het touchpad (want in PS/2 mode werkt het niet zo lekker). Volgens mij is het eea. daaromtrent in v3.19 gefixed, welke de versie is die 15.04 shipped.

Je kunt de 15.04 kernel echter ook op 14.04 draaien:

sudo apt-get install --install-recommends linux-generic-lts-vivid

Zie ook deze blogpost van Barton George met een rundown van de issues per (distro)versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hm, ik heb bij apparaat beheer 1 onbekend apparaat, en het lukt me niet om de taal van mijn PC te veranderen naar Engels US, hij blijft staan op zoeken bij windows update :(
Iemand die het wel gelukt is?

Ik zat nog te twijfelen om in mijn bios de USB3 PowerShare aan te zetten. Het argument voor zou zijn dat het handig kan zijn, het argument tegen dat het stroom kost om daar stroom op te houden/checken, en dat het evt met vloeistoffen terwijl hij uit staat(regen ofzo) zou kunnen misgaan. Wat denken jullie?

Verder lijkt Intel Graphics de 1280x720 niet te hebben in het lijstje met resoluties(windows wel), maar ik kan hem in games ook niet selecteren als resolutie nu :(

Gebruiken jullie Dell Update, of Dell Command | Update? Ik zit een beetje te kijken en klooien met welke Dell | software wel en niet(power management was niet echt nuttig, dat kan ook in de bios geset worden, muv die sound level performance, maar ik wil liever geen gethrottle)

EDIT: Ook mijn scherm lijkt niet helemaal gecentreerd. Rechts en onder heb ik een kleine zwarte balk die ik boven en links niet heb...
Heel hinderlijk is het niet, zijn hier mensen zonder dat, of de mensen die het al gemerkt hadden, hebben jullie een oplossing van Dell gekregen?

[ Voor 42% gewijzigd door Titus op 24-05-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 10:37
Iemand ervaring met gamen op een i5-5200U processor? Ik neem aan dat league of legends op de hoogste settings geen probleem is. Maar is er nog meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-07 00:27

StrongArmLance

Endless flow

LeBrun schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:08:
Iemand ervaring met gamen op een i5-5200U processor? Ik neem aan dat league of legends op de hoogste settings geen probleem is. Maar is er nog meer mogelijk?
LoL werkt goed, borderlands 2 speelbaar op low, en fm 2015 goed speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik wil LoL nog gaan testen, en ben ook nog bezig met het tweaken van World of Tanks om soepeler te laten lopen, andere resoluties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
Het is een tijdje stil geweest maar we hebben een nieuwe BIOS versie zo te zien:
Dell XPS 13 9343 System BIOS
XPS 13 9343 A04 BIOS
Probleemoplossingen en verbeteringen
Fix&Ehancement:
1. Improved Keyboard behavior
2. Update CPU Microcode.
Afbeeldingslocatie: http://files.idigi.nl/Tnet/XPS13/Media/Random/A04.png

Zojuist succesvol geïnstalleerd.

Merk nog niet veel aan het typen :P ...

[ Voor 23% gewijzigd door Alpha89 op 25-05-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Alpha89 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:18:
Het is een tijdje stil geweest maar we hebben een nieuwe BIOS versie zo te zien:

[...]

[afbeelding]

Zojuist succesvol geïnstalleerd.

Bedankt, het linkje om het compleet te maken

http://www.dell.com/suppo...ps-13-9343-laptop/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Alpha89 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:18:
Ik typ nu 50% sneller!

Er scheen in sommige gevallen problemen te zijn met key debouncing (ofwel, voorkomen dat je meerdere letters bij een enkele aanslag krijgt), dat is nu minder een issue, heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
appart, zowel Dell Companion | Update als Dell update geeft hem niet.

Maar hij is wel echt voor dit model, gezien de site die mijn service tag geeft. Eens kijken wat hij doet als ik hem installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
Ja hoor! Bij mij is het toetsenbord nu bruikbaar!
Nu de touchpad nog fixen en ik ben gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:47

MiliaanR

Just for fans.

LeBrun schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:08:
Nah, ik vind dat LoL het niet goed doet. Zodra er veel spreuken met veel kleurtjes worden gegooid knal je terug naar 10 fps. Op het laagst is het wel speelbaar.
CS:GO draait daarintegen wel goed, Dust meestal meer dan 100 FPS op medium en 1376.

Edit: Wou net typen dat ik nu erg veel last heb van dubbele keystrokes, maar daar is die update dus voor! Nice!

[ Voor 10% gewijzigd door MiliaanR op 25-05-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hmm, bij mij geeft hij een heel ander scherm joh:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XyZPYXe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:47

MiliaanR

Just for fans.

Whow, net ook de bios update gedaan. Geen dubbele keystrokkes meer maar hij typt nu echt een stuk stugger en trager, niet prettig! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
iTitus schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:01:
[afbeelding]
Dat scherm kreeg ik inderdaad ook. Daarna een reboot en een BIOS update scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
MiliaanR schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:42:
Whow, net ook de bios update gedaan. Geen dubbele keystrokkes meer maar hij typt nu echt een stuk stugger en trager, niet prettig! :/
Dat is gek. Bij mij lijkt het nu gewoon te typen zoals het hoort. Maar heb je dan vertraging op de invoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 15:02
Ik zit nog steeds in twijfel voor een de aanschaf van een XPS13.
Het jammere blijf ik vinden dat er FHD-model is met touch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheshnir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06-2023
iTitus schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:01:
[afbeelding]
Dat was ook wat ik te zien kreeg iig. Evenwel niet in dat afgrijselijke kleur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
pitchdown schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:55:
Ik zit nog steeds in twijfel voor een de aanschaf van een XPS13.
Het jammere blijf ik vinden dat er FHD-model is met touch...
Wat vindt je daar jammer aan? Ik vind mijn 15 met Touch een wereld laptop. Vind daar niets jammer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iRicardo schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Wat vindt je daar jammer aan? Ik vind mijn 15 met Touch een wereld laptop. Vind daar niets jammer aan :P
Excuus.
Ik bedoelde zonder touch :-)

Maar is dus een Full-hd mat-scherm beschikbaar MET touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
pitchdown schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Excuus.
Ik bedoelde zonder touch :-)

Maar is dus een Full-hd mat-scherm beschikbaar MET touch?
Nee, tot zo ver ik weet is dit een 4k met touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 16:22
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Je kunt het met de 'Dell Command Power Manager' aanpassen, deze vind je standaard hier:
"C:\Program Files\Dell\CommandPowerManager\DellCommandPowerManager.exe"

Zelf heb ik hem ingesteld op tussen de 50% - 60% wat als het goed is de beste instelling is voor het behoud van je batterij.
http://postimg.org/image/jvoalgyxd/
Blijkbaar heb ik dit programma al verwijderd bij het ontvangen van de laptop.

Is het met deze instelling mogelijk om de batterij geheel uit te schakelen en dus puur op AC te werken?
Ik gebruik de laptop namelijk veel in docking, maar zou wel graag snel willen schakelen tussen batterij en puur-AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik mag misschien op werk ook een nieuwe laptop bestellen (heb nu een 4 maanden oude MBP, maar beheer voornamelijk Windows servers nu, dus overstappen op een Windows machine zou wel weer fijn zijn), maar twijfel enorm welke versie ik moet nemen? Is de QHD er nu ook zonder touch of alleen met?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-07 13:11
DennusB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:40:
Ik mag misschien op werk ook een nieuwe laptop bestellen (heb nu een 4 maanden oude MBP, maar beheer voornamelijk Windows servers nu, dus overstappen op een Windows machine zou wel weer fijn zijn), maar twijfel enorm welke versie ik moet nemen? Is de QHD er nu ook zonder touch of alleen met?
Die is alleen verkrijgbaar met toushcreen. In een werkomgeving zou ik er niet aan twijfelen, gewoon de matte FHD pakken. Met TL verlichting gaat een glanzend scherm irriteren. Bijkomend voordeel; goedkoper en langere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Daan87423 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:12:
[...]

Die is alleen verkrijgbaar met toushcreen. In een werkomgeving zou ik er niet aan twijfelen, gewoon de matte FHD pakken. Met TL verlichting gaat een glanzend scherm irriteren. Bijkomend voordeel; goedkoper en langere accu.
Ach, mijn MBP heeft nu ook een glanzend scherm, irriteer me er totaal niet aan. Vandaag besteld, de i7 256GB SSD versie met touch. De zaak wilde de lager versie niet bestellen, mij hoor je niet klagen :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
gisteren een monteur van dell langs geweest om het welbekende toetsenbord probleem op te lossen (dubbele aanslagen..)

was niet helemaal gerepareerd (toetsenbord controller was vervangen)

vandaag dan nog een keer langs geweest om het moederbord te vervangen, nu is het toetsenbord waarschijnlijk gerepareerd.. heel erg soms dubbele aanslagen.

maar, de trackpad is toch echt gefixt! (zonder dat de monteur daar voor kwam haha.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 22:25
kevintjeb schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:42:
gisteren een monteur van dell langs geweest om het welbekende toetsenbord probleem op te lossen (dubbele aanslagen..)

was niet helemaal gerepareerd (toetsenbord controller was vervangen)

vandaag dan nog een keer langs geweest om het moederbord te vervangen, nu is het toetsenbord waarschijnlijk gerepareerd.. heel erg soms dubbele aanslagen.

maar, de trackpad is toch echt gefixt! (zonder dat de monteur daar voor kwam haha.. ;) )
Hoe kan het dat het trackpad issue is opgelost? En is dat bij alle applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Tweade schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:19:
[...]

Hoe kan het dat het trackpad issue is opgelost? En is dat bij alle applicaties?
doordat het moederbord is vervangen denk ik dan, het werkt nu echt veel fijner.. in chrome en firefox ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Welke snelheid halen jullie trouwens over wifi ac?

Bij het verplaatsen van een bestand vanaf m'n NAS haal ik een snelheid van ongeveer 16 - 17 MB/s, moet ik daar tevreden mee zijn? M'n router is een Asus RT-AC66U, m'n NAS zit daar rechtstreeks op aangesloten. Ik heb de Broadcom variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
kevintjeb schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:23:
[...]

doordat het moederbord is vervangen denk ik dan, het werkt nu echt veel fijner.. in chrome en firefox ;P
Dan moet ik ook maar eens bellen. Kan ik ook eindelijk weer FF gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Daan87423 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:12:
[...]

Helemaal mee eens. De zoektocht naar een laptop met een mat scherm is vaak een hele lange :'( Veel fabrikanten gooien er een touchscreen op, waarmee het meteen een glanzend scherm wordt.

Daarnaast lijkt het hip om ook op non touch een glans scherm te gooien, want dan komen de kleuren mooi uit. Heel fijn, maar dit soort laptops zijn juist gemaakt voor de mobiliteit en dus vaak voor een zakelijke omgeving of professioneel gebruik. In een zonnig kantoor zou ik zelf spijt krijgen van een glimmend scherm.
Sowieso omdat ik nogal een overgevoeligheid heb voor licht, dus bij mij moet alles mat en zo min mogelijk glimmend zijn :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zit er bij de XPS 13 een usb - lan adapter voor gigabit-netwerk? Of moet je deze seperaat erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 18:44
pitchdown schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:30:
Zit er bij de XPS 13 een usb - lan adapter voor gigabit-netwerk? Of moet je deze seperaat erbij kopen?
Deze moet je apart kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
stefve1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:47:
[...]

Deze moet je apart kopen
Ik zie deze niet als accessoire langskomen wanneer je gaat afrekenen..

BTW.
Ik zit in overweging om xps 13 FHD te nemen met 256 GB en 8 Geheugen...
Dit lijkt mij de meest praktische XPS13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
pitchdown schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:50:
[...]

Ik zie deze niet als accessoire langskomen wanneer je gaat afrekenen..

BTW.
Ik zit in overweging om xps 13 FHD te nemen met 256 GB en 8 Geheugen...
Dit lijkt mij de meest praktische XPS13.
Nee deze vond ik inderdaad ook niet terug bij de accessoires.
Gisteren dezelfde XPS 13 ontvangen en ik ben er zeer tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
stefve1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Nee deze vond ik inderdaad ook niet terug bij de accessoires.
Gisteren dezelfde XPS 13 ontvangen en ik ben er zeer tevreden van!
Goed om te horen.
Ik zoek wel nog adapter erbij voor gigabit-ethernet.
Er zijn ook adapters waar ook direct VGA e.d. in zitten.

Zijn er Tweakers die deze hebben aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
pitchdown schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:58:
[...]

Goed om te horen.

Er is een speicaal topic voor alle accessoires waar ze je zeker kunnen helpen! ;)

[Dell XPS 13/15 (2015)] Accessoires Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pitchdown schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:58:
[...]

Goed om te horen.

Yes, de adapter met HDMI, VGA, Eth en USB heb ik er meteen bijgenomen. Was wel een redelijk dure aanschaf (70 euro ex btw geloof ik), maar ben er blij mee dat ik het toch heb gedaan. De displayport werkt ook wel prima, maar soms wil je even bedraad werken of zit je met een VGA poort, dan is die adapter handig, zeker omdat hij lekker compact is. Enige nadeel is dat deze adapter je usb 3 omzet naar usb 2 en slechts 1 poort aanbiedt.

Het was met de drivers wel even klooien, was handiger geweest als ze die gewoon op het device hadden staan (soms zie je dat je een disk mount met drivers plaatsvind als je aankoppelt).

Enige wat ik echt mis aan de XPS is een 3de USB poort. Ik werk met een losse muis en toetsenbord (USB) en heb eigenlijk weinig zin om een hub eraan te hangen. Toch mis ik regelmatig een extra poort om bijvoorbeeld een usb disk te koppelen of een telefoon op te laden. Dat is wel erg jammer.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noopie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-07 20:29
.Gertjan. schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:02:
[...]

Enige wat ik echt mis aan de XPS is een 3de USB poort. Ik werk met een losse muis en toetsenbord (USB) en heb eigenlijk weinig zin om een hub eraan te hangen. Toch mis ik regelmatig een extra poort om bijvoorbeeld een usb disk te koppelen of een telefoon op te laden. Dat is wel erg jammer.
Heb je bluetooth overwogen? Ik heb er inmiddels naar volle tevredenheid een bluetooth muis aan hangen en dat werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik ben aan het twijfelen of ik deze laptop ga kopen, wellicht kunnen jullie mij helpen.

1. 13 inch, gaat het voldoen? Ik wil de/een laptop met name voor onderweg en als ik één / enkele dagen van huis ben, thuis zal ik nagenoeg altijd mijn desktop gebruiken. Mijn twijfel is nu of 13inch te klein is. Heb nu een 14inch laptop en ben tevreden over het formaat van het scherm. Valt er met 13 inch fatsoenlijk te browsen / tekstverwerken / filmpje zo nu en dan? wat is jullie mening?

2. de problemen die andere ervaren. Op dit moment met name de trackpad, camera-positie, helderheid en accuduur. Zelf wil ik voor de "niet-touch i5" eventueel gaan. wat vindt men van de accuduur? de camerapositie intersseert mij niet. Andere problemen om mee te nemen in mijn overweging?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Justin_ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:01:
Ik ben aan het twijfelen of ik deze laptop ga kopen, wellicht kunnen jullie mij helpen.

1. 13 inch, gaat het voldoen? Ik wil de/een laptop met name voor onderweg en als ik één / enkele dagen van huis ben, thuis zal ik nagenoeg altijd mijn desktop gebruiken. Mijn twijfel is nu of 13inch te klein is. Heb nu een 14inch laptop en ben tevreden over het formaat van het scherm. Valt er met 13 inch fatsoenlijk te browsen / tekstverwerken / filmpje zo nu en dan? wat is jullie mening?
Als je nu een 14" gewend bent, is een 13" maar een beetje kleiner, minder dan 1" zelfs want de Dell is 13.3" en de meeste 14" laptop schermen zijn 14.0" dus het scheelt maar 0.7", 1.8cm.

Ik werk zelf veel onderweg op een 14" en ik gebruik Ubuntu Unity als window manager dus ik ben al 2cm kwijt aan de vertikale toolbar daarvan. Ik moet zeggen dat het prima werkt voor onderweg, filmpjes, beetje browsen en chatten.

Voor serieus programmeren kan ik met 13.3" en ook 15" niet uit vanwege de vele toolbars in de IDEs tegenwoordig. Het werkt wel maar je bent continu toolbars weg aan het schuiven.

Maargoed dat is dus mijn ervaring, misschien verschilt de jouwe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
Justin_ schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:01:

2. de problemen die andere ervaren. Op dit moment met name de trackpad, camera-positie, helderheid en accuduur. Zelf wil ik voor de "niet-touch i5" eventueel gaan. wat vindt men van de accuduur? de camerapositie intersseert mij niet. Andere problemen om mee te nemen in mijn overweging?
Ik ervaar de trackpad eigenlijk als enige probleem, maar ik hoop dat daar nog een software oplossing komt op korte termijn.
De camera doe ik inderdaad ook zelden wat mee. Bij Skype kijkt 'ie wat meer van onderen, dat is niet echt storend.
De accuduur is prima. Ik schat rond de 8 uur met flinke helderheid en gewoon bezig.
Ik kan er in de volle zon gewoon mee werken (uiteraard niet met de zon in de rug).

Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt van 15 naar 13 inch op FHD en dat is voor mij voldoende (browsen/mail, (licht) programmeren, boekhouding). Voor het heftigere werk stap ik over op Dual 27" op een desktop.

Verder ben ik er wel blij mee, maar of hij 1200 euro waard is, daar ben ik nog niet over uit.
Ik had wat korting en zonder BTW op de zaak gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door daftpunk op 29-05-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik vind de Dell XPS13 met Full hd-scherm een hele interessante optie.

Echter is er nog een interessant product van HP als concurrent : pricewatch: HP Spectre 13-4031nd x360

En deze HP heeft wel touch voor 1000 euro.

Wat is de betere koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-07 20:29

Pindamann

Human

Tweade schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:31:
Welke snelheid halen jullie trouwens over wifi ac?

Bij het verplaatsen van een bestand vanaf m'n NAS haal ik een snelheid van ongeveer 16 - 17 MB/s, moet ik daar tevreden mee zijn? M'n router is een Asus RT-AC66U, m'n NAS zit daar rechtstreeks op aangesloten. Ik heb de Broadcom variant.
17 MB/s is 136mbit. Toevallig heb ik mijn tablet (met AC) laatst gebenchmarked en die kan 180mbit (22.5 MB/s) halen. Dit komt omdat de tablet maar 1 antenne heeft denk ik. Je haalt de volledige bandbreedtes 900-1900 volgens mij alleen wanneer je apparaat ook meerdere antennes heeft.

Desondanks is de snelheid die je nu haalt denk ik wat laag vergeleken met mijn tablet testje. Misschien haal je die 180mbit ook wel en werkt je NAS niet mee?

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Pindamann schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:30:
[...]

17 MB/s is 136mbit. Toevallig heb ik mijn tablet (met AC) laatst gebenchmarked en die kan 180mbit (22.5 MB/s) halen. Dit komt omdat de tablet maar 1 antenne heeft denk ik. Je haalt de volledige bandbreedtes 900-1900 volgens mij alleen wanneer je apparaat ook meerdere antennes heeft.

Desondanks is de snelheid die je nu haalt denk ik wat laag vergeleken met mijn tablet testje. Misschien haal je die 180mbit ook wel en werkt je NAS niet mee?
M'n NAS haalt via ethernet zo'n 35 MB/s, dus het moet sneller kunnen. Helaas heb ik geen ander apparaat met AC, dus ik kan geen goede benchmark doen.

Edit: inmiddels een test gevonden op Anandtech van de Wiifi performance van de Dell XPS (http://www.anandtech.com/show/8983/dell-xps-13-review/3), daarin is een snelheid gemeten van 468 Mb/s (FHD) tot 515 Mb/s (UHD). Wellicht moet ik toch maar eens op zoek naar een andere locatie voor m'n router.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweade op 31-05-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
pitchdown schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:04:
Ik vind de Dell XPS13 met Full hd-scherm een hele interessante optie.

Echter is er nog een interessant product van HP als concurrent : pricewatch: HP Spectre 13-4031nd x360

En deze HP heeft wel touch voor 1000 euro.

Wat is de betere koop?
Ik heb geen HP dus die kan ik niet beoordelen. Maar het lijkt me een mooie laptop voor die prijs. De XPS is recent wat duurder geworden, voor de huidige prijs en zonder korting zou ik wellicht toch voor een andere laptop hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de HP Spectre X360 en de Dell XPS 13 ( allebei de Full hd Variant)
Wat is wijsheid hierin?

Wat mij betreft de verschillen :

Voordelen Dell :
- Mooie dunne bezel
- 200-300 Gram Lichter
- Kleiner

Voordelen HP:
- Touchscreen
- Kan wat langer op de accu
- Webcam zit op een gunstigere plek
- Misschien een beter toetsenbord?
- 1 X USB 3.0 extra + HDMI-Out
- Meerdere modussen mogelijk (tablet, Tent e.d.)

En t.o.v. van elkaar : een mat-scherm t.o.v. een glanzend scherm

http://tweakers.net/price.../443189;436748/categorie/

Toch denk ik dat je bij de HP meer waar voor je geld krijgt
En het betere toetsenbord is een echte + als dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 10:27
Misschien hebben jullie wat aan de volgende videoreview.

HP Spectre x360 vs. Dell XPS 13 (2015) Comparison Smackdown door MobileTechReview:
YouTube: Spectre x360 vs. Dell XPS 13 (2015) Comparison Smackdown

Dell XPS 13 (2015) Review:
YouTube: Dell XPS 13 (2015) Review

Dell XPS 13 2015 FHD 1080p vs. QHD+ Comparison Smackdown:
YouTube: Dell XPS 13 2015 FHD 1080p vs. QHD+ Comparison Smackdown

En de Spectre x360:
YouTube: HP Spectre x360 Review

Als tevreden gebruiker van de XPS 13 kan ik melden dat het gewicht, portabiliteit en het nagenoeg randloos scherm en de premium build kwaliteit echt hele grote plussen zijn (voor mij in volgorde van vermelding).

[ Voor 65% gewijzigd door SpeedingWilly op 31-05-2015 12:00 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Laatste 2 minuten van de smackdown is de beste samenvatting.

De vraag is echt waar je hem voor wilt gebruiken en vooral ook waarvoor niet.

Voor mij was het portability en batterijduur en hekel aan Touch => XPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iTitus schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:33:
Laatste 2 minuten van de smackdown is de beste samenvatting.

De vraag is echt waar je hem voor wilt gebruiken en vooral ook waarvoor niet.

Voor mij was het portability en batterijduur en hekel aan Touch => XPS
Portability heb je een punt.
De batterijduur van de HP komt er beter uit.

De keuze voor Touch is een persoonlijke mening.

Echter wanneer het toetsenbord van de HP beter is, dan is dit een groot pluspunt.
Daarnaast is de plaats van de webcam ook een klein pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 10:27
pitchdown schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:06:
[...]
De batterijduur van de HP komt er beter uit.
Ik geloof niet dat de Dell XPS 13 FHD zonder touch slechter scoort op batterijduur dan de Spectre 360.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
SpeedingWilly schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:12:
[...]

Ik geloof niet dat de Dell XPS 13 FHD zonder touch slechter scoort op batterijduur dan de Spectre 360.
Klopt inderdaad volgens deze website : http://www.pcworld.com/ar...t-cant-take-the-heat.html

Alleen het verschil is minimaal...en bij HP heb je wel Touch erbij. (en dan het betere keyboard)

Het is denk ik ook afhankelijk voor welke werkzaamheden de ultrabook gebruikt wordt.

Gebruikt eenieder hier de XPS13 zakelijk of prive?

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 31-05-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Bedankt voor eerdere reacties.
Wat vinden jullie van het ontbreken van usb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Justin_ schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:18:
Nog niet gemist en ik ga het de komende jaren ook niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Justin_ schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:18:
Ik herken je verhaal van 13 "" wel een beetje.
Is het misschien slim om dan een 13"' ultrabook te nemen met 2560x1440 resolutie --> HP Spectre x360--> pricewatch: HP Spectre 13-4040nd x360

Voordeel met deze resolutie is dat je geen Schalings probleem heeft t.o.v. 4K Resolutie.
Daarnaast heb je toch voldoende bureaublad met deze resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Heb inmiddels de XPS 13 besteld, de QHD versie met 512GB SSD. Graag wil ik er een extern monitor bij bestellen, voordat ik dit doe wil ik het volgende even weten. Mocht ik een 4K scherm bestellen met een DisplayPort, zal ik dan ook echt 4K beeld hebben van mijn XPS 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:45:
[...]

Klopt inderdaad volgens deze website : http://www.pcworld.com/ar...t-cant-take-the-heat.html

Alleen het verschil is minimaal...en bij HP heb je wel Touch erbij. (en dan het betere keyboard)

Het is denk ik ook afhankelijk voor welke werkzaamheden de ultrabook gebruikt wordt.

Gebruikt eenieder hier de XPS13 zakelijk of prive?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Wat is precies je vraag?
Ik gebruik hem privé, en ook een beetje voor mijn bedrijf maar dat is niet noemswaardig. Ik gok dat het voor de meesten geld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iTitus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:27:
Wat is precies je vraag?
Ik gebruik hem privé, en ook een beetje voor mijn bedrijf maar dat is niet noemswaardig. Ik gok dat het voor de meesten geld hier.
Ik kan me voorstellen dat wanneer xps-13 zakelijk word gebruikt, het scherm wat aan de kleine kant is.
Misschien dat Tweakers hier de laptop zakelijk gebruiken en hierover iets kunnen aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pitchdown schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:34:
[...]

Ik kan me voorstellen dat wanneer xps-13 zakelijk word gebruikt, het scherm wat aan de kleine kant is.
Misschien dat Tweakers hier de laptop zakelijk gebruiken en hierover iets kunnen aangeven.
Ik gebruik hem zakelijk. Staat hier op de flex-plek gewoon op een laptop verhoger met een extern scherm en tobo/muis eraan. Het scherm van de laptop zelf gebruik je niet zo veel omdat hij redelijk klein is als hij een stukje van je af staat. Meestal drop ik daar wat zaken als de mail client of media player.

Ik werkte hiervoor op een 15", maar vaak ook gewoon gedocked en daar werkte ik ook bijna nooit op het scherm van de laptop. Voordeel van de XPS is voor mij echt wel de mobiliteit, ik pluk hem snel van mijn bureau als ik bij iemand iets moet tonen of een meeting heb. Hoef niet meer na te denken over de accuduur, hij trekt makkelijk een dag door.

Qua comfort bij mobiel werken is het meer dan prima. Ik heb niet het idee dat ik problemen heb door het formaat, omdat er geen numpad is en de ruimte goed benut wordt zijn de toetsen prima qua formaat. In de trein kan je prima een langere tijd met de laptop werken, hij is goed op de schoot te houden en werkt daar comfortabel genoeg :) , past daarnaast ook prima op een tafeltje in de trein. Voor lange "klop" sessie prefereer ik een scherm en tobo/muis, maar dat had ik ook met mijn 15".
Vandaag hangen er 2 schermen 1, een via de port-replicator en 1 via display port, dat is helemaal lekker werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 16:22
.Gertjan. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:39:
Vandaag hangen er 2 schermen 1, een via de port-replicator en 1 via display port, dat is helemaal lekker werken :9
Deze setup heb ik hier ook, helaas merk ik dat de tekst minder scherp is dan bij Windows 7 van mijn desktop op dezelfde schermen. Heb de stappen van https://support.microsoft.com/en-us/kb/2900023 doorlopen.
Beide schermen zijn redelijk oud (2003/2006) en 15", 20". Eerste scherm via VGA > DP, andere DVI -> HDMI op de D3100 dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-07 14:17
Vandaag mijn gloednieuwe XPS 13 binnen gekregen. i5, 8gb ram, 1080p versie. Maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn monitoren aan te sluiten via mini displayport.

De XPS krijg gewoon geen signaal, ook bij apparaat beheer komt er geen nieuw scherm.
Het vreemdste is nog wel zodra ik 1 scherm aansluit met HDMI en een converter van HDMI naar mini displayport dat het scherm wel werkt. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, ook heb ik de energie modus op hoge prestaties. Verder heb ik de monitoren + kabels op een intel nuc geprobeerd en daarbij had ik wel ebeld.

Heel erg blij met de XPS maar dat ik dit niet aan de gang krijg is toch wel erg balen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
pitchdown schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:34:
[...]

Ik gebruik de XPS 13 voornamelijk zakelijk. Ik was al gewend met een 13inch scherm te werken dus voor mij is het goed als ik bij de klant ben. Thuis heb ik een dockingstation en een groot scherm omdat ik uiteindelijk voor lange tijd, een keyboard met een trackball muis lekkerder vind werken (en een groot scherm is toch wel prettig bij excelsheets).

Enige wat mij opgevallen is, is dat bij het switchen tussen het grote scherm (met docking) en laptop scherm de beeld settings vaak blijven hangen. Restart is dan nodig om hem weer aan te passen. Ik moet nog even kijken of dat software matig op te lossen is. Heb daar eerlijk gezegd nog niet voldoende aandacht aan besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Nivali schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:07:
Vandaag mijn gloednieuwe XPS 13 binnen gekregen. i5, 8gb ram, 1080p versie. Maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn monitoren aan te sluiten via mini displayport.

De XPS krijg gewoon geen signaal, ook bij apparaat beheer komt er geen nieuw scherm.
Het vreemdste is nog wel zodra ik 1 scherm aansluit met HDMI en een converter van HDMI naar mini displayport dat het scherm wel werkt. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, ook heb ik de energie modus op hoge prestaties. Verder heb ik de monitoren + kabels op een intel nuc geprobeerd en daarbij had ik wel ebeld.

Heel erg blij met de XPS maar dat ik dit niet aan de gang krijg is toch wel erg balen. Iemand enig idee?
Dat scherm heb ik ook. Ik zal morgen thuis maar eens kijken of ik hem aan de praat krijg. Heb mini DP to DP kabel en een converter naar HDMI + HDMI kabel, eens kijken welke wat doet.
I'll let you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

remcoboy1479 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Deze setup heb ik hier ook, helaas merk ik dat de tekst minder scherp is dan bij Windows 7 van mijn desktop op dezelfde schermen. Heb de stappen van Some desktop applications may appear blurred on high-DPI displays doorlopen.
Beide schermen zijn redelijk oud (2003/2006) en 15", 20". Eerste scherm via VGA > DP, andere DVI -> HDMI op de D3100 dock.
Geen directe ervaring op de XPS, maar VGA geeft op wel meer laptops een vaag beeld. Zelf heb ik DP -> HDMI en HDMI via de port-extender. Daar heb ik gewoon 2x scherp beeld. Ik probeer zelf zo veel mogelijk het signaal digitaal te houden. Mocht je naar VGA gaan dan kan je beter de VGA poort daar voor gebruiken ipv de boel door te lussen via DisplayPort, dat lijkt namelijk vaak in beroerd beeld te resulteren.

Vandaag overigens nog een "bright" spot op het scherm ontdekt. Ze lijken gelukkig niet groter te worden en vallen alleen op op een witte/lichte achtergrond met hoge brightness en als je er toevallig op zit te kijken. Mochten het er meer worden, dan mag Dell toch wel eens komen om het scherm te fixen. Ding zit netjes in een Sleeve in een tas met genoeg ruimte en er wordt voorzichtig mee omgegaan, is de eerste keer dat ik dit zie op een laptop... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
iTitus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:35:
[...]

Dat scherm heb ik ook. Ik zal morgen thuis maar eens kijken of ik hem aan de praat krijg. Heb mini DP to DP kabel en een converter naar HDMI + HDMI kabel, eens kijken welke wat doet.
I'll let you know.
Lijkt er op dat het iets met de schermen heeft te maken. Heb thuis een ouder model scherm staan en daar werkte display port wel op. Morgen nog maar eens stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Een ding wat ik me nog afvraag is waarom sommige vensters soms/meestal blurry zijn.
Op dit screenshot is een voorbeeld te zien, ookal is het niet zo duidelijk als in het echt.
De taakbalk is bijvoorbeeld scherper dan de tekst in het midden, ook bij de opties van het intel rapid storage taakbalk icoon is het goed te zien. En zo zijn er nog wel meer gekke vensters waar het soms/meestal echt onscherp lijkt.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wb18XYv.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V6fy832.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08
iTitus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:05:
Een ding wat ik me nog afvraag is waarom sommige vensters soms/meestal blurry zijn.
Op dit screenshot is een voorbeeld te zien, ookal is het niet zo duidelijk als in het echt.
De taakbalk is bijvoorbeeld scherper dan de tekst in het midden, ook bij de opties van het intel rapid storage taakbalk icoon is het goed te zien. En zo zijn er nog wel meer gekke vensters waar het soms/meestal echt onscherp lijkt.

Iemand een idee?

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga ervan uit dat je een fullhd versie gebruikt. Kijk eens bij de scaling. Waarscheinlijk staat die op 125/150 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
RenaldoN schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:38:
[...]

Ik ga ervan uit dat je een fullhd versie gebruikt. Kijk eens bij de scaling. Waarscheinlijk staat die op 125/150 procent
Ik heb de non touch versie, dus 1080p. Ik zie in windows settings bij PC Display de setting op default staan(andere optie is smaller, en die maakt niets uit zo lijkt het). Ook bij mijn intel graphics zie ik alleen maar 1 optie, maintain display scaling.
What else could it be :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-07 13:58

Snippertje

Light up your life

Ik heb dat probleem met kartelige/onscherpe icoontjes ook. Het valt me eigenlijk vooral op als ik op alt-tab druk. Dan zijn de icoontjes bij alle tabs onscherp. Schaling staat bij mij gewoon op 100%, dus weet ook niet echt wat het probleem is.

Echt een groot probleem is het niet, maar slordig is het wel.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:38

Mr_0izO

Natural Mystic

Ik heb nu een kleine maand mijn XPS 15 met 4k scherm, maar de batterij gaat veel minder lang mee dan de 11 uur die ze beweren op hun site. Hij is a.t.m. 45% opgeladen en heeft nog 1 uur en 37 minuten. De energiesettings staan op zijn zuinigste.

Iemand die dit ook ervaart met dit model? Of met een ouder model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08
ik heb daar geen last meer van.
kijk eens bij configscherm-beeldscherm-schermresolutie en dan bij tekst en andere items groter of kleiner maken. zet die eens op kleiner 100 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
Nivali schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:44:
[...]

Lijkt er op dat het iets met de schermen heeft te maken. Heb thuis een ouder model scherm staan en daar werkte display port wel op. Morgen nog maar eens stoeien.
Na lang zoeken heb ik het uiteindelijk aan de gang. Mijn schermen hebben blijkbaar veel problemen met display port en daisychain. Dat is onderandere hier te lezen. Daar staat ook een workaround die voor mij nu wel heeft geholpen, als is de vraag voor hoelang. Workaround: Haal de schermen tijdelijk (10+ sec) volledig van de stroom af, dus voeding kabel uit het stopcontact.

Erg vervelend, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Mr_0izO schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:18:
Ik heb nu een kleine maand mijn XPS 15 met 4k scherm, maar de batterij gaat veel minder lang mee dan de 11 uur die ze beweren op hun site. Hij is a.t.m. 45% opgeladen en heeft nog 1 uur en 37 minuten. De energiesettings staan op zijn zuinigste.

Iemand die dit ook ervaart met dit model? Of met een ouder model?
Fabrikanten zitten altijd een aantal uur te hoog, en gaan uit van minimaal gebruik met wifi enzo uit.
De 11 uur die de XPS13 wel haalt volgens reviews is op de Full HD versie, niet op de 4K versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 14:39
Even een vraagje:

in dit topic wordt onderstaande aangeraden:

Turn off Connected Standby in the Intel® Smart Connect Technology software.
Waar vind ik de juiste versie van deze software? op de dell en intel site staan wel versies , maar bij het installeren wordt aangeven dat deze niet compatible is met het huidige OS.

Disable Connected Standby in regedit: HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)
Deze is uiteraard gelukt.

Info:
Dell XPS 13
Intel I7-5600U
Windows 8.1 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik heb het gewoon helemaal gedeinstalleerd, dan is die register waarde er ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 14:39
iTitus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:17:
Ik heb het gewoon helemaal gedeinstalleerd, dan is die register waarde er ook niet meer.
Het programma staat er bij mij ook niet(meer) op , ga het even in de gaten houden .
Regkey was nog wel aanwezig , maar nu op 0 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hm, daarnet mijn eerste "ik val maar random uit" gehad. Terwijl ik nog 36% had en de oplader in de laptop :'(
Geen idee waarom. Oplader wordt wel erg warm, maar dat zou niet uit moeten maken right.

Even een vraag aan jullie, bewaren jullie de dunne draad ook om de oplader gewonden? En gebruiken jullie hem ook maar deels afgerold? Ik had hem maar twee of drie wikkelingen afgewikkeld omdat ik niet zoveel lengte nodig heb en het sneller oprollen is. Maar zou het slecht zijn met de warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

iTitus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Fabrikanten zitten altijd een aantal uur te hoog, en gaan uit van minimaal gebruik met wifi enzo uit.
De 11 uur die de XPS13 wel haalt volgens reviews is op de Full HD versie, niet op de 4K versie :(
Heb je toevallig iets van Hyper-V of Visual Studio met Windows Phone tools op je laptop gezet? Ik gebruik die van mij voor development doeleinden en merkte dat mijn accuduur ook niet echt om over naar huis te schrijven was (de FHD versie). Ik haalde ook maar een uurtje of 3 a 4.

Bij de resource monitor zag ik vervolgens dat de processor continue op 100% van de maxspeed stond te draaien. Hij klokte dus niet naar beneden als de pc wat minder zwaar werk aan het doen was. Ik heb een extra bootoptie toegevoegd waarin de hypervisor uit staat en boot daar standaard naartoe. Moet ik een keer hyper-v hebben dan boot ik naar de versie met hypervisor.

Inmiddels trekt de laptop een dagje door zonder al te veel problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:16:
[...]

Heb je toevallig iets van Hyper-V of Visual Studio met Windows Phone tools op je laptop gezet? Ik gebruik die van mij voor development doeleinden en merkte dat mijn accuduur ook niet echt om over naar huis te schrijven was (de FHD versie). Ik haalde ook maar een uurtje of 3 a 4.

Bij de resource monitor zag ik vervolgens dat de processor continue op 100% van de maxspeed stond te draaien. Hij klokte dus niet naar beneden als de pc wat minder zwaar werk aan het doen was. Ik heb een extra bootoptie toegevoegd waarin de hypervisor uit staat en boot daar standaard naartoe. Moet ik een keer hyper-v hebben dan boot ik naar de versie met hypervisor.

Nee geen van beide, maar ik haal ook zat accuduur uit mijn laptop, het ging om Mr_0izO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

iTitus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:42:
[...]

Nee geen van beide, maar ik haal ook zat accuduur uit mijn laptop, het ging om Mr_0izO
Oeps :)
Hopelijk leest Mr_0izO het nog en heeft hij er iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:38

Mr_0izO

Natural Mystic

.Gertjan. schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:16:
[...]

Nee geen van beide! Had al een complete clean install gedaan met de nieuwste drivers, en verder geen software geïnstalleerd. Volgeladen had ik maar 3 uurtjes.

En als ik het dan vergelijk met mensen die het vorige XPS15 model hebben zonder 4K scherm, daar gaat de batterij volgeladen gemiddeld minimaal 6 uur mee. Misschien dat het scherm zoveel batterij vreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 21:34

oCe

aka Dookie.

Bij Anand hebben ze beide versies getest en ze halen de door Dell opgegeven accuduur:

http://www.anandtech.com/show/8983/dell-xps-13-review/6

Of er vreet bij jou iets accu of wellicht heb je een brakke accu...

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-07 09:11
Zelf ben ik op zoek naar een leuke laptop en de XPS 13 leek mij wel een geschikte kandidaat. Als ik ervoor zou gaan, wil ik de 1080p versie maar ik twijfelde nog of ik een i5 of i7 wilde. Veel sites zeggen dat de i7 alleen beschikbaar is icm met het QHD+ scherm, maar (lang) op de Dell site te hebben gezocht zie ik wel degelijk een versie van het 1080p model met een i7. Weliswaar voor werk bestemd maar het lijkt mij dat iedereen daar wel kan bestellen? Met BTW 1400E.

Gelijk een vraag erbij stellen: volgend jaar (niet aankomend jaar maar jaar 2016-2017) ga ik de studie Industrieel Ontwerpen volgen in Delft. Ik heb aan een paar studenten gevraagd wat ik zou moeten doen als ik nu een laptop zou kopen (toch wel dringend, werk op dit moment op een Unibody MacBook) en ze stelden allemaal voor om een lichte snelle laptop te nemen. Na even rond te hebben gekeken kwam ik er achter dat veel een MacBook gebruikten, maar ik ben niet echt weg van Os X en met Windows 10 om de hoek (en al even met de developer preview te hebben gespeeld - ziet er mooi uit!) vind ik het toch zonde om aan een MacBook te beginnen. Zou ik dan voor de Dell XPS 13 i5, i7 of toch voor een MacBook Pro gaan? Heb vooral gehoord dat de Adobe suite beter werkt op Os X. Excuus als ik hier een apart topicje voor zou moeten aanmaken, maar vond het wel mooi aansluiten op mijn mededeling hierboven.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.