Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarton
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-08 23:28
Ik heb nu sinds een maand de Dell U2414H monitor aangesloten op mijn computer via de meegeleverde displayport kabel in combinatie met een ander beeldscherm(aangesloten via DVI). Nu heb ik echter het probleem dat sinds vandaag de U2414H wel aangaat maar dan de melding geeft Entering power saving mode. Als ik dan AMD cataclyst control center open op mijn andere beeldscherm krijg ik de volgende melding: Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/15cizhv.png
Ik heb al alle kabels losgehaald en weer opnieuw aangesloten alleen heeft dit niets opgelost. Ik vroeg mij af of iemand het probleem kent en een mogelijke oplossing weet? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
En dat stukje wat over de resolutie staat in de melding is ook niet het probleem? Wat als je hem probeert in te stellen via de standaard Windows settings? Je hebt niet toevallig een hele andere kabel liggen die je kunt proberen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Maarton schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:59:
Ik heb nu sinds een maand de Dell U2414H monitor aangesloten op mijn computer via de meegeleverde displayport kabel in combinatie met een ander beeldscherm(aangesloten via DVI). Nu heb ik echter het probleem dat sinds vandaag de U2414H wel aangaat maar dan de melding geeft Entering power saving mode. Als ik dan AMD cataclyst control center open op mijn andere beeldscherm krijg ik de volgende melding: [afbeelding]
Ik heb al alle kabels losgehaald en weer opnieuw aangesloten alleen heeft dit niets opgelost. Ik vroeg mij af of iemand het probleem kent en een mogelijke oplossing weet? Alvast bedankt.
Waar bestaat je computer uit, en in welke ingang/uitgang heb je de kabel gestopt in je pc? DVI van de gpu of die op het mobo?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarton
Rupie schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:24:
En dat stukje wat over de resolutie staat in de melding is ook niet het probleem? Wat als je hem probeert in te stellen via de standaard Windows settings? Je hebt niet toevallig een hele andere kabel liggen die je kunt proberen?
Heb net geprobeerd met een hdmi kabel krijg dan alleen op het scherm de melding dat er geen displayport kabel is aangesloten en verder doet deze kan ook niks. Heb in windows settings gekeken en gezien dat ik de resolutie van het dell scherm niet kan aanpassen?
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2qiz0xk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De U2414H heeft wat problemen met het detecteren dat hij wordt aangestuurd via DisplayPort, de Dell-fora staan er vol mee. Ik heb zelf twee U2414H's en deze hebben bij tijd en wijle ook geen zin om nog beeld te geven.

Een workaround die bij mij werkt is het scherm helemaal uitschakelen (stekker eruit halen) en dan opnieuw inschakelen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarton
Frozen schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Waar bestaat je computer uit, en in welke ingang/uitgang heb je de kabel gestopt in je pc? DVI van de gpu of die op het mobo?
Heb een computer van medion. Ben redelijk een leek op het gebied van computers. Dus heb eerlijk gezegd geen idee op welke ze aangesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarton
Alex) schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:47:
De U2414H heeft wat problemen met het detecteren dat hij wordt aangestuurd via DisplayPort, de Dell-fora staan er vol mee. Ik heb zelf twee U2414H's en deze hebben bij tijd en wijle ook geen zin om nog beeld te geven.

Een workaround die bij mij werkt is het scherm helemaal uitschakelen (stekker eruit halen) en dan opnieuw inschakelen.
oke top bedankt. Ga ik nog maar eens proberen de stekker los te halen en weer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarton
Na 20 keer in en uithalen van de kabels doet ie het weer! Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mooi dat het opgelost is! :)

[ Voor 97% gewijzigd door Frozen op 26-10-2014 17:57 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Maarton schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:56:
Na 20 keer in en uithalen van de kabels doet ie het weer! Bedankt voor de hulp.
Graag gedaan. Ik hoop dat Dell dit nog gaat oplossen met bijvoorbeeld een software-update, het hoort natuurlijk gewoon te functioneren.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn splinternieuwe Dell U2415 monitor (1920x1200). Bijgeleverd was een mini-displayport kabel en als ik die gebruik dan werkt het soms goed maar meestal niet. Hij herkent dan niet de Dell maar geeft aan dat ik een Generic niet-pnp monitor heb en dan kan ik alleen de 640x480 resolutie gebruiken, een drama dus.

Ik heb nu de monitor met een hdmi kabel aangesloten en dan werkt het vooralsnog wel goed.

Ik vraag me af of er een verschil in beeldkwaliteit is, op het eerste gezicht zie ik geen verschil maar ik wil natuurlijk wel het best mogelijke beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 01:10:
Ik vraag me af of er een verschil in beeldkwaliteit is, op het eerste gezicht zie ik geen verschil maar ik wil natuurlijk wel het best mogelijke beeld.
Verschil in beeld ga je niet krijgen, het digitale signaal is over HDMI hetzelfde als over DP. DP kan echter wel hogere resoluties bij hogere refreshrates aan maar dat is met je huidige scherm niet aan de orde. HDMI is dus goed genoeg :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Maarton schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:59:
Ik heb nu sinds een maand de Dell U2414H monitor aangesloten op mijn computer via de meegeleverde displayport kabel in combinatie met een ander beeldscherm(aangesloten via DVI). Nu heb ik echter het probleem dat sinds vandaag de U2414H wel aangaat maar dan de melding geeft Entering power saving mode. Als ik dan AMD cataclyst control center open op mijn andere beeldscherm krijg ik de volgende melding: [afbeelding]
"Deze melding niet meer tonen" Opgelost!

Ik heb het op al mijn Windows computers die ik heb aangesloten via Displayport. Los van de melding ervaar ik geen problemen. Ik krijg de melding best vaak op mijn game PC, maar daar gaat ook 3440x1440x60Hz overheen via DisplayPort 1.2; Ik merk dat je bij die resolutie vrij snel te maken krijgt met storingen in kabels e.d., met name bij de kabels van mindere kwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 09-12-2014 13:08 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1