Liever geen webcam?pvcholten schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:27:
Wel een design faal van Dell idd.
Well raar dat de goedkopere product een snellere cpu heeft en betere wifikaart.
Same here. Dat 5600u leek interesant. Had ook liever de intel wifi kaart, dan zo'n dell kaart in de 5500u.TimDJ schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:03:
Zo de knoop doorgehakt! De middelste met 5600u processor besteld. Snelheid gaat boven opslag voor mij. Ik kan altijd nog een keer de SSD vervangen.
De i7 5600u is overigens een verrassing voor mij, deze wordt in de VS niet eens aangeboden.
Totaal na VIP korting is € 1.382,59 incl btw.
Nog even wachten op een BE-azerty uitrusting dus.
Liever een iets dikkere bezel, en een bruikbare cam
En met 10% VIP korting besteld neem ik aan?blue13x schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:04:
Net mij XPS 13 (broadwel) besteld. Ik zou voor de 512gb/i7 5500u versie gaan met dell wifi kaart. Maar de 256gb i7 had de snellere 5600u cpu en intel wifi kaart. Daarom ging ik uiteindelijk toch voor de goedkopere 256gb die een betere wifi kaart heeft en snellere cpu.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Eigenlijk vrij logisch aangezien SSD's nog redelijk prijzig zijn.blue13x schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:04:
Net mij XPS 13 (broadwel) besteld. Ik zou voor de 512gb/i7 5500u versie gaan met dell wifi kaart. Maar de 256gb i7 had de snellere 5600u cpu en intel wifi kaart. Daarom ging ik uiteindelijk toch voor de goedkopere 256gb die een betere wifi kaart heeft en snellere cpu.
Denk dat de CPU bump stukken goedkoper is dan een 256GB naar 512GB ophoging.
Volgens mij is het verschil tussen de i7 5500 en de iets snellere i7 5600 verwaarloosbaar.blue13x schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:04:
Heb je een linkje van de ftp site?Mojana schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:59:
Als de specsheet (pdf op ftp site) klopt, dan zou er ook nog een versie met de i7-5650u moeten komen. Bij graphics staat namelijk ook de 6000 benoemd.
Edit: als je het in "xps-13-9343-laptop_Reference Guide_nl-nl.pdf" gelezen hebt, dan klopt het idd. Daar staat de HD6000 graphics controller ook genoemd idd.
http://downloads.dell.com...ervice%20Manual_nl-nl.pdf
[ Voor 36% gewijzigd door SpeedingWilly op 21-01-2015 09:28 ]
Anoniem: 366907
dan is de grote vraag... welke heb je besteld? Via VIP of gewoon de consumenten variant?superstephan1 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:40:
gisteravond besteld. nu nog aan het wachten op een order bevestiging. hoop dat die vandaag nog gaat komen
Nee, want dan kunnen we niet adverteren met zulke dunne randen!!pvcholten schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:26:
[...]
Liever een iets dikkere bezel, en een bruikbare cam

hoe bedenken ze het ook weer. Laat hem dan achterwege...
Netjes... ik wacht het de komende 2 a 3 weken even af of naar Nederland ook de 1080 matte scherm komt. In reviews op youtube gezien en dat ziet er super uit.superstephan1 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:44:
via vip. met een mede tweaker een code geruild dus met gestapelde korting. heb de 1404 variant besteld. uiteindelijke prijs was 1206 inclusief verzendkosten en verzekering. totale besparing was op het product was 276 euro! ik zeg goede deal.
Tenzij iemand me kan overtuigen van een touchscreen op je laptop? zie het me niet zo snel gebruiken...
word nu de eerste keer met een touchscreen laptop voor mij. ik ga van een mat 1080p scherm op 15,6" naar een touchscreen dus zal mn bevindingen wel even melden hier als hij binnen is en ik er even mee heb kunnen spelen.Anoniem: 366907 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:48:
[...]
Netjes... ik wacht het de komende 2 a 3 weken even af of naar Nederland ook de 1080 matte scherm komt. In reviews op youtube gezien en dat ziet er super uit.
Tenzij iemand me kan overtuigen van een touchscreen op je laptop? zie het me niet zo snel gebruiken...
2 codes kunnen stapelen uiteindelijk 300+ euro bespaard.SpeedingWilly schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:09:
[...]
En met 10% VIP korting besteld neem ik aan?
Had ook nog dat leren hoesjes, power companion (voor 22 uur) en het dockje.
Dus ook een zeer goede deal.
netjes man! altijd leuk met korting een grote aankoop doen. heb jij je order bevestiging al?blue13x schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:02:
[...]
2 codes kunnen stapelen uiteindelijk 300+ euro bespaard.
Had ook nog dat leren hoesjes, power companion (voor 22 uur) en het dockje.
Dus ook een zeer goede deal.
Yes...met een levering rind 3 feb.superstephan1 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:07:
[...]
netjes man! altijd leuk met korting een grote aankoop doen. heb jij je order bevestiging al?
Hoe kom je eig aan die kortingscodes?superstephan1 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:24:
shit net mailtje van dell dat mn order op hold is gezet. ing heeft blijkbaar het maximum bedrag niet op tijd verhoogt. ze kunnen de order 48uur op hold hebben en daarna word die geannuleerd. dus dan ben ik ook mn kortingscodes kwijt denk ik... vanmiddag maar even bellen
Owner of DBIT Consultancy
Uiteindelijk ga ik toch kiezen voor de dell :-)
Nu de stapelkorting nog...
Inmiddels 4 mailadressen op verschillende manieren geregistreerd over 3 dagen verdeeld, maar iedere code is bij mij geldig tot 5 mei.
Iemand die er een nodig heeft, en iemand die mij van een andere code-datum kan voorzien?
Waar zie jij tot hoe lang ze geldig zijn?FZ6 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:37:
Ik ben ernstig aan het twijfelen...of de Macbook retina of de xps13 (1404,- versie).
Uiteindelijk ga ik toch kiezen voor de dell :-)
Nu de stapelkorting nog...
Inmiddels 4 mailadressen op verschillende manieren geregistreerd over 3 dagen verdeeld, maar iedere code is bij mij geldig tot 5 mei.
Iemand die er een nodig heeft, en iemand die mij van een andere code-datum kan voorzien?
account aanmaken, in je account gegevens je kortingscodes invoeren.Daan87423 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:47:
[...]
Waar zie jij tot hoe lang ze geldig zijn?
Inderdaad...Anoniem: 366907 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:53:
[...]
account aanmaken, in je account gegevens je kortingscodes invoeren.
OF; in je winkelmand / kassa de code invoeren, dan krijg je de datum ook te zien
Vandaag ben ik even gaan chatten met support. Daar vertelden ze mij dat dit een fout is in hun Belgische configuratie. Ze gaan hun systeem corrigeren en zullen mij laten weten wanneer de azerty variant beschikbaar is...chaos.be schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 00:11:
Ik had graag via de Belgische site besteld maar op de laatste pagina zie ik dat hij uitgerust is met een VS toetsenbord. Voor Nederlanders is dat niet zo erg (is tenminste al qwerty) maar ik had toch liever azerty gehad...
Nog even wachten op een BE-azerty uitrusting dus.
Ik moest wachten met bestellen tot ze de wijzigingen hadden doorgevoerd. Misschien interessant voor de Belgen die zo eentje willen bestellen
Ik heb echter alleen een bevestiging van ontvangst gekregen. Nog geen orderbevestiging. Dit gebeurd pas nadat de betaling is goed gekeurd. (ik heb met iDeal betaald) Kan ik nog annuleren en de nieuwe alsnog bestellen met de VIP kortingen denken jullie?
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Maar ik vroeg me af of iemand ook weet waar je hem in het echt even kan bewonderen? Dacht dat je destijds bij de MediaMarkt gewoon dell modellen in de winkel kon bekijken.
Dells zijn voor zover ik weet niet in de winkel te koop / te zien.smok84 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:39:
Zelf ben ik ook erg geïnteresseerd in de XPS 13, inmiddels zit ik al 6 a 7 jaar op dezelfde laptop te werken.
Maar ik vroeg me af of iemand ook weet waar je hem in het echt even kan bewonderen? Dacht dat je destijds bij de MediaMarkt gewoon dell modellen in de winkel kon bekijken.
Ik neem aan M.2 PCIe 2.0
Idd goede review en één van de weinige op dit moment van het XPS 13 model met 1080p mat scherm.Daan87423 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:29:
Hier een zeer uitgebreide review van de non-touch versie: http://youtu.be/sP6oTd_OhoA
Ik kijk zeer uit naar de Dell XPS 13 met Core i5/7 en 256GB/512GB opslag en 8GB geheugen met 1080p non-touch mat scherm (laatste misschien niet beschikbaar met 1080p mat scherm?).
Het liefst zie ik nog touch i.i.m mat scherm en 512GB opslag (dat laatste kun je zelf upgraden), maar ik verwacht niet dat deze variant wordt aangeboden.
Ik ben benieuwd wat voor prijs Dell Nederland op dit model gaat plakken (i.v.m. de 3 high end modellen met Infinity scherm die vanaf €1399,- beginnen).
Dat gaat waarschijnlijk nooit komen, aangezien touchscreens vingerafdrukken achterlaten. Met een glanzend scherm zie je dit niet, mat wel.SpeedingWilly schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:31:
[...]
Het liefst zie ik nog touch i.i.m mat scherm en 512GB opslag (dat laatste kun je zelf upgraden), maar ik verwacht niet dat deze variant wordt aangeboden.
Het kan echter aantrekkelijk zijn om uiterlijk morgen te bestellen. Er is namelijk een extra 7% reductie voor XPS systemen en deze code is t/m morgen geldig.
De 7% kortingscode: 8K0F2ZFLCW0NSF
I.c.m. met 10% VIP korting (die kan iedereen aanvragen) kost de Dell XPS 13 met Core i7 5600U (en Intel Wifi) i.p.v. €1499,- + €29,- verzendkosten nu €1284,- (inclusief de verzendkosten). Dat is dus de 10% VIP korting en de 7% korting gestapeld. Zeer makkelijk en niet nodig om te bedelen voor oude VIP codes.
In totaal €244,- korting dus.
ik had nog geprobeerd om een oude + nieuwe 10% code te stapelen inclusief de 7 procent code maar dat is niet mogelijkSpeedingWilly schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:52:
Ik weet dat veel mensen wachten met bestellen totdat er meer versies (b.v. de versies met 1080p scherm) beschikbaar zijn.
Het kan echter aantrekkelijk zijn om uiterlijk morgen te bestellen. Er is namelijk een extra 7% reductie voor XPS systemen en deze code is t/m morgen geldig.
I.c.m. met 10% VIP korting (die kan iedereen aanvragen) kost de Dell XPS 13 met Core i7 5600 (en Intel Wifi) i.p.v. €1499,- + €29,- verzendkosten nu €1284,- (inclusief de verzendkosten). Dan is dus de 10% VIP korting en de 7% korting gestapeld. Zeer makkelijk en niet nodig om te bedelen voor oude VIP codes.
Wijziging: volgens mijn Dell account waar ik de code heb toegevoegd zelfs alleen vandaag nog geldig (t/m 22 januari of 23 januariSpeedingWilly schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:52:
De 7% korting is alleen gelding op Inspirion en XPS systemen (en dus ook de XPS 13).
Ik heb zojuist de Dell XPS 13 met Core i7 5600U, 8GB geheugen en 256GB SSD besteld voor in totaal €1284,- inclusief verzendkosten.
Ik heb al een ontvangstbevestiging via mail gehad en ik zie de reservering op mijn CreditCard al staan. Verwachte leverdatum is 5 februari, terwijl dit tijdens het bestelproces (en op de site) 29 januari is.
[ Voor 33% gewijzigd door SpeedingWilly op 22-01-2015 19:15 ]
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9530/pd?oc=cnx9523
apt-get moo
Dat is gewoon nog de oude Haswell Refresh?Marmotje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:03:
de 4k XPS15 is ondertussen ook te bestellen
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9530/pd?oc=cnx9523
Anoniem: 146055
Nogmaals. Of zijn jullie niet zo kritisch.Anoniem: 146055 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:19:
Hoe zit het met de pixelgarantie op de XPS modellen van Dell. Ruilen ze deze al om bij 1 dode pixel of moet je geld terug vragen voordat je het opnieuw kunt bestellen.
Die 7% code pakt ie helaas niet... mijn VIP code wel.SpeedingWilly schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:52:
Ik weet dat veel mensen wachten met bestellen totdat er meer versies (b.v. de versies met 1080p scherm) beschikbaar zijn.
I.c.m. met 10% VIP korting (die kan iedereen aanvragen) kost de Dell XPS 13 met Core i7 5600U (en Intel Wifi) i.p.v. €1499,- + €29,- verzendkosten nu €1284,- (inclusief de verzendkosten). Dat is dus de 10% VIP korting en de 7% korting gestapeld. Zeer makkelijk en niet nodig om te bedelen voor oude VIP codes.
In totaal €244,- korting dus.
Dat is inderdaad geen Broadwell. Het lijkt dezelfde XPS 15 9530 te zijn als die van eind 2013, met als enige verschil een nieuw 4K scherm (in plaats van 3200 x 1800 nu 4K 3840 x 2160)pvcholten schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:19:
[...]
Dat is gewoon nog de oude Haswell Refresh?
[ Voor 27% gewijzigd door pvcholten op 23-01-2015 13:30 ]
Dat is inderdaad nog de Haswell Refresh. De vraag is of men alsnog met een Broadwell komt of niet.Royeboi schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:25:
[...]
Dat is inderdaad geen Broadwell. Het lijkt dezelfde XPS 15 9530 te zijn als die van eind 2013, met als enige verschil een nieuw 4K scherm (in plaats van 3200 x 1800 nu 4K 3840 x 2160)
Dell heeft zijn zaken echt niet op orde, ik twijfel toch hard om toch nog opzoek te gaan naar een alternatief.
Die XPS15, daar heb ik nu reeds 3 prijzen voor dezelfde uitvoering gehad, van 1600,00 incl, naar 1800,00 incl of 2011,00 incl.
Ze hebben daar écht een zaakjes niet op orde.
Tevens als je naar NL_BE VIP mailt (het mail adres dat in hun eigen contact staat naar de klant toe), krijg je een automatische mail terug om naar een ander e-mail adres te mailen...

[ Voor 11% gewijzigd door jonasross op 23-01-2015 14:25 ]
@Jonasross, ik mag aannemen dat er ook een XPS 15 Broadwell model komt. Het zou wel raar zijn als ze enkel de Refresh blijven aanbieden de komende maanden, terwijl er wel een 13 inch variant is op de Broadwell editie.
Ik denk niet dat deze er komt met broadwell chips. Deze high end mobiele chips staan gepland voor later dit jaar terwijl dan ook Skylake (vanaf mid 2015) al voor de deur staat: Intel says those parts will only begin shipping in "mid 2015."@Jonasross, ik mag aannemen dat er ook een XPS 15 Broadwell model komt. Het zou wel raar zijn als ze enkel de Refresh blijven aanbieden de komende maanden, terwijl er wel een 13 inch variant is op de Broadwell editie.
Er gaan geruchten dat Intel die high end mobiele broadwell chips overslaat ten faveure van Skylake.
[ Voor 5% gewijzigd door gijsiej op 23-01-2015 15:17 ]
Zonde. We wachten het af. Zolang er nog niks bekend is over de Broadwell editie laat ik de informatie in de topicstart open.gijsiej schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:16:
[...]
Ik denk niet dat deze er komt met broadwell chips. Deze high end mobiele chips staan gepland voor later dit jaar terwijl dan ook Skylake (vanaf mid 2015) al voor de deur staat: Intel says those parts will only begin shipping in "mid 2015."
Er gaan geruchten dat Intel die high end mobiele broadwell chips overslaat ten faveure van Skylake.
De project lead van Project Sputnik heeft op Twitter impliciet bevestigd dat er ook weer een Sputnik-versie van de XPS 13 uitkomt, ofwel, met Ubuntu 14.04.
Bron: 1 2 3 4
Ook op Reddit's /r/linux komen zo af en toe interessante threads voorbij (die dan weer linken naar Twitter): CONFIRMED: linux version of XPS13 (2015) will receive all discounts current windows version gets.
Zelf overweeg ik op redelijke termijn ook een nieuwe laptop aan te schaffen, en de XPS 13 ziet er toch wel erg interessant uit. Daarnaast draai ik ook Linux; hoewel dat geen Ubuntu is steun ik het initiatief van harte.
Wat is jullie mening over de nieuwe Inspiron 13 7000 serie met 256 ssd?
Maar, ik hoor jullie allemaal praten over de high-end modellen. Nu wil ik mijn oude Dell Inspiron 17R SE inruilen voor dit model. Dit doe ik omdat ik alle power niet meer nodig heb maar voor een redelijke laptop wil gaan die wel klein en ligt is wat weer fijn is als je hem overal mee naar toe moet nemen.
Nu vraag ik me af of ik voor de i3 of i5 zou moeten gaan. Ik moet voornamelijk opdrachten via het internet maken dus browsen. Daarnaast gebruik ik er Office 2013 op. En verder is af en toe wat filmpjes via Youtube en Tweakers kijken ook wel gemakkelijk. Nu denk ik dat de i3 dit wel aan kan maar ik zit straks niet graag met het feit dat de processor het net niet aan kan.
Alvast bedankt
Geen zorgen, dat voldoet meer dan prima!sdbnl schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:04:
...
Nu vraag ik me af of ik voor de i3 of i5 zou moeten gaan. Ik moet voornamelijk opdrachten via het internet maken dus browsen. Daarnaast gebruik ik er Office 2013 op. En verder is af en toe wat filmpjes via Youtube en Tweakers kijken ook wel gemakkelijk. Nu denk ik dat de i3 dit wel aan kan maar ik zit straks niet graag met het feit dat de processor het net niet aan kan.
Alvast bedankt
Doel je dan op de i3 processor?stijnos1991 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:32:
[...]
Geen zorgen, dat voldoet meer dan prima!
De Core i3 processor is zeker genoeg voor de taken die jij specificeert. Het punt is alleen dat je bij een laptop keuze ook de toekomst moet kijken. Heb jij over 3 jaar nog steeds genoeg aan een i3 processor? Het is zonde om een nieuwe laptop te moeten kopen over 3 jaar omdat de processor de bottleneck is.
[ Voor 6% gewijzigd door tweegroenethee op 24-01-2015 19:07 ]
Inderdaad rond de 7-8 uur bij video playback. In de praktijk zou je er denk ik wel 9 a 10 uur uit kunnen halen met lage helderheid. Zie http://www.cnet.com/products/dell-xps-13-2015/2/Onitnas schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:43:
Iemand enig idee wat de batterylife is op de touch versie? Lees/hoor dat deze rond de 8uur ligt. Zijn er verder al een lucky few die hem inmiddels al hebben?
Je kunt uiteraard de originele Dell sleeve kopen (€50,-).itsFuzeh schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:52:
Iemand enig idee of er ook al een sleeve is voor de nieuwe xps 13?
Tot een aantal weken terug (voordat de nieuwe Dell XPS 13 werd aangekondigd op de CES) wilde in een Surface Pro 3 aanschaffen. Ik heb toen al een Snugg sleeve gekocht.
Zie http://www.amazon.de/dp/B...HKNC?_encoding=UTF8&psc=1
Inmiddels is de XPS 13 in bestelling en de Surface 3 geannuleerd.
Zelf denk ik dat de XPS 13 wel moet passen in de Snugg Sleeve. Het zal wel een 'tight fit' worden, maar als het past zou dat perfect zijn. Over 1,5 week kan ik het jullie vertellen
In de review van MobileTechReview vergelijken ze de XPS 13 met de Surface Pro 3:
Skip naar 3:50 om dat te zien. Daarom denk ik dat het past
[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 26-01-2015 08:28 ]
PSN: MV_Tato
Dat heb ik dus ook dus de kans is groot dat ik vandaag de Inspiron 13 7000 (i7 broadwell, 8gb, 256ssd) ga bestellen. Die staat voor 1000 euro en daarover nog VIP korting.TatoJW schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:03:
Persoonlijk vind ik het nogal zonde van Dell om de berichtgeving omtrent de 1080p variant zo vaag te houden. Zelf ben ik maar aan het afwachten of deze daadwerkelijk in Nederland zal verschijnen. Echter, vrees ik voor het ergste en zal ik op zoek moeten gaan naar een alternatief.
Inderdaad, ik wacht echter af tot woensdag/donderdag, eerder in dit forum werd daar aangegeven dat dan mogelijk de goedkopere XPS13 modellen te koop worden aangeboden via de site. Ook begint woensdag de BTW-actie van de mediamarkt, misschien dat er dan wat anders leuks voor een redelijke prijs beschikbaar komt.Anoniem: 366907 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:46:
[...]
Dat heb ik dus ook dus de kans is groot dat ik vandaag de Inspiron 13 7000 (i7 broadwell, 8gb, 256ssd) ga bestellen. Die staat voor 1000 euro en daarover nog VIP korting.
ik heb op de site van MM gekeken maar zie niet echt 13 inch laptops die richting deze specs gaan met deze prijs. En behalve specs moet een laptop er voor mij ook strak uitzien en dat doen de 13 7000 en XPS13 namelijk wel. Toch maar een keer de knoop doorhakken.TwistedVision schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:53:
[...]
Inderdaad, ik wacht echter af tot woensdag/donderdag, eerder in dit forum werd daar aangegeven dat dan mogelijk de goedkopere XPS13 modellen te koop worden aangeboden via de site. Ook begint woensdag de BTW-actie van de mediamarkt, misschien dat er dan wat anders leuks voor een redelijke prijs beschikbaar komt.
Dat klinkt als een goed alternatief helaas is de batterijduur wat minder. Misschien een ander alternatief is de http://www.mediamarkt.nl/...0,1849563.html?langId=-11 lenovoU430 touch. (i7 4e gen, 4gb(!), 256ssd). Deze staat ook voor 1000 euro maar kan je dus voor €826.45 kopen als de btw-actie er daadwerkelijk komt.Anoniem: 366907 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:46:
[...]
Dat heb ik dus ook dus de kans is groot dat ik vandaag de Inspiron 13 7000 (i7 broadwell, 8gb, 256ssd) ga bestellen. Die staat voor 1000 euro en daarover nog VIP korting.
EDIT: Blijkbaar is dit niet een hele scherpe prijs (geweest).
[ Voor 5% gewijzigd door TatoJW op 26-01-2015 15:33 ]
ik ga er maar eens in duiken ! voor de rest een erg interessante ultrabook !
Ikke ook, maar kon niet wachten en heb de duurdere variant met Infinity display besteld. Hoop dat ik geen spijt krijgAnoniem: 358984 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:14:
Ben benieuwd of morgen ook daadwerkelijk de 1080P varianten te bestellen zijn!
Dat denk ik niet, ben benieuwd naar je ervaringen. Hecht altijd meer waarde aan een consumentenreview.SpeedingWilly schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:17:
[...]
Ikke ook, maar kon niet wachten en heb de duurdere variant met Infinity display besteld. Hoop dat ik geen spijt krijg
*poef*, het [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 is niet voor niets gesloten, gambieter in "[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2". Niet hier nu verder gaan.
[ Voor 68% gewijzigd door br00ky op 28-01-2015 08:27 ]
Ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren binnenkort. Ik hoop dat ik het mis heb overigens (niet voor mij, want mijn XPS 13 is in bestelling
Zo ziet de marketing division van Dell maar weer dat hun strategie, het afromen van de markt, weeral werkt.SpeedingWilly schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:35:
Tot dusver niet dus. Alleen de 3 duurste versies met Infinity display zijn te bestellen.
Ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren binnenkort. Ik hoop dat ik het mis heb overigens (niet voor mij, want mijn XPS 13 is in bestelling)
Anoniem: 358984
Echter is er nul communicatie vanuit Dell. Veel van ons willen dat apparaat hebben, maar blijkbaar willen ze bij Dell die dingen niet verkopen

[ Voor 43% gewijzigd door Tk55 op 28-01-2015 12:23 ]
De beschrijving is een letterlijke vertaling van de Amerikaanse website (waar hij wel te bestellen is). Ik weet dus niet of ze hun hersenen wel hebben gebruikt bij de vertaling.Anoniem: 358984 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:19:
Er staat bij de beschrijving dat de XPS 13 ook in nontouch verkrijgbaar is als optie, dus hij zal er heus wel komen uiteindelijk.
Zie je bij de Nexus telefoons en iPhones ook.
Dat is mijn "probeer altijd uit te gaan van het goede" reactie.

Doet niets af aan het feit dat ik het lang vind duren en dat het stom is dat ik er nog geen kan kopen
(en dat ze dat best zouden kunnen comminuceren, in plaats van te wachten tot alle ongeduldige mensen de dure versie hebben gekocht)
Anoniem: 606848
Ik hoop dat dit waar is, het zou wel aannemelijk zijn dat de productie nog niet goed op gang is en daarom nog niet in Nederland geleverd wordt.MaffeMaarten schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:49:
Waarschijnlijk willen ze eerst hun productie en voorraad op orde hebben. Ze denken dat de 1080p XPS 13 heel erg populair wordt in nederland (en terecht!) en ze willen niet dat ze er dan maar 300 kunnen leveren ofzo.
Zie je bij de Nexus telefoons en iPhones ook.
Dat is mijn "probeer altijd uit te gaan van het goede" reactie.![]()
Doet niets af aan het feit dat ik het lang vind duren en dat het stom is dat ik er nog geen kan kopen
(en dat ze dat best zouden kunnen comminuceren, in plaats van te wachten tot alle ongeduldige mensen de dure versie hebben gekocht)
Ik heb vandaag en gisteren twee verschillende medewerkers te pakken gekregen via de chat. Een wat slijmerige vraagstelling over mogelijke levering van i3 en i5 modellen naar Nederland wordt beantwoord met; 'daar hebben wij helaas geen informatie over' . Importeren is alleen mogelijk door via de US-site te bestellen, ergens in Amerika af te leveren en vervolgens door iemand in Amerika naar Nederland op te sturen, aldus de medewerkster van de chat. Garantie is gewoon internationaal.
Het enige wat je kunt doen is 1) i7 variant kopen die ik niet wil 2). importeren maar daar heb ik geen ervaring mee + hoop gedoe. 3.) Geduldig wachten in de hoop dat er over een dikke maand een i5 variant te bestellen valt via de Nederlandse Dell site.
We kunnen allemaal wachten en hopen dat het verandert, maar ook dat is zonde. Stel je wacht een paar maanden. In het beste geval koop je dan de versie die je wilt, maar dan heb je wel meerdere maanden zonder gezeten. In het slechtste geval verandert er niks en heb je voor niks gewacht.
Ik ga even goed nadenken of ik ~1150 euro over heb voor de touch-versie (met 19% VIP-korting). Als dat antwoord nee is houd ik mijn adem niet in, maar koop ik een ander product.
(Hoe dan ook geldt dat Dell meerdere rangen in mijn waardering is gedaald - afgrijselijk slechte communicatie en klantenservice. Slechte nasmaak - bah.)
Afgelopen week 'n oude vip code van 'n medetweaker gekregen (Thanks Ranja3000
Kwam nu op €1162 uit, en das dan weer 'n mooie prijs
Nu maar wachten, verzenddatum staat op 9 februari.
[ Voor 84% gewijzigd door br00ky op 28-01-2015 14:21 ]
Klopt, met de VIP codes gestapeld kom je vandaag op € 1.162,19. Dat is een heel aardig prijsje voor zo'n high end machine. Omdat ik zeker in de vip sectie van dell de 1080p schermen nog niet verwacht, denk ik dat dit voorlopig de beste deal is.FZ6 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:35:
Ik heb tot vandaag gewacht, maar ga toch maar voor de i7 (1399,-) versie.
Afgelopen week 'n oude vip code van 'n medetweaker gekregen (Thanks Ranja3000)
Kwam nu op €1162 uit, en das dan weer 'n mooie prijs![]()
Nu maar wachten, verzenddatum staat op 9 februari.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
excuses, had het niet gezienomarpetrus schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:06:
[mbr]Poef, weg, check die grote rode waarschuwing eens als je iets post.[/]
Omdat 3200 geen meervoud van 1920 is kunnen de pixels niet gewoon 'verdubbeld' worden (bij een 4K scherm is schalen makkelijk: je repliceert elke pixels gewoon een keer horizontaal en verticaal). Dat betekent dat de ene pixel wel en de andere niet verdubbeld wordt... Maakt dit dat films er juist slechter uitzien op een dergelijk scherm met een hoge resolutie?
Qua kosten weet ik niet zo goed... In Amerika heeft Dell ook wel acties, maar of die even gul zijn als in Nederland weet ik niet (19% VIP korting). Nu hebben ze 100$ korting op een machine van 1000$. Aangenomen dat je een Full HD XPS 13 met i5 en 8GB RAM wilt kost die dus 1000 - 100 = 900$
Als ik dat hier invoer http://www.invoercalculator.nl/ en 100$ verzendkosten reken (van Dell naar een derde partij die het weer naar Nederland stuurt) komt dat uit op ~1125 euro.
Misschien stuurt Dell wel direct naar Nederland. Misschien is verzending veel duurder dan 100$.
Hoe dan ook geldt dat het financieel niet erg aantrekkelijk is (lage euro stand), en je krijgt een machine met minder opslag (128 GB i.p.v. 256 GB) en zonder het glanzende touchscreen met een hoge resolutie (wat ik alleen een voordeel vind trouwens).
Waar heb je dat gevonden? Bij mijn weten geld wereldwijde garantie alleen als je het uitgebreide garantie pakket erbij neemt.Mad Maniak schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:33:
Garantie geldt in Nederland ook, dus dat is geen zorg.
Zie de post van Rennnnszz eerder:TimDJ schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:07:
[...]
Waar heb je dat gevonden? Bij mijn weten geld wereldwijde garantie alleen als je het uitgebreide garantie pakket erbij neemt.
Anoniem: 606848 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:03:
Ik heb vandaag en gisteren twee verschillende medewerkers te pakken gekregen via de chat. Een wat slijmerige vraagstelling over mogelijke levering van i3 en i5 modellen naar Nederland wordt beantwoord met; 'daar hebben wij helaas geen informatie over' . Importeren is alleen mogelijk door via de US-site te bestellen, ergens in Amerika af te leveren en vervolgens door iemand in Amerika naar Nederland op te sturen, aldus de medewerkster van de chat. Garantie is gewoon internationaal.
Het enige wat je kunt doen is 1) i7 variant kopen die ik niet wil 2). importeren maar daar heb ik geen ervaring mee + hoop gedoe. 3.) Geduldig wachten in de hoop dat er over een dikke maand een i5 variant te bestellen valt via de Nederlandse Dell site.
Excuseer het is wel eens anders geweest met Dell, maar goed om te horen!Mad Maniak schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:13:
[...]
Zie de post van Rennnnszz eerder:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door tweegroenethee op 28-01-2015 16:49 ]
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.