Als doemdenker en luisterend naar het nieuws hoorde ik dat ze in jemen waren opgeleid tot 'terrorist'. Maar zou het niet kunnen dat er een hele golf van misdaden gaat komen in parijs en omstreken? Het begin zou al begonnen zijn met charlie en de gijzelingen. Iemand die deze mening deelt?
Zo je hoort aardig wat schoten op de stream (Sky)

lijkt op ruiten ingeschoten en rookbomb oid ?
traangas misschien dan
traangas misschien dan
[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 09-01-2015 16:57 ]
Er wordt nu flink geschoten
Zag ook een aantal ontploffingen. Klonk als een regen van kogels. Als daar maar geen onschuldige doden zijn gevallen...
knip*
[ Voor 100% gewijzigd door gambieter op 09-01-2015 18:09 ]
Verwijderd
Berichten spraken over 1 of twee gijzelaars in die loods? Hopen dat die het overleven, maar ik reken er niet op.RoD schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:57:
Er wordt nu flink geschotenZag ook een aantal ontploffingen. Klonk als een regen van kogels. Als daar maar geen onschuldige doden zijn gevallen...
Dat kan heel goed ja.thibautb schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:56:
Als doemdenker en luisterend naar het nieuws hoorde ik dat ze in jemen waren opgeleid tot 'terrorist'. Maar zou het niet kunnen dat er een hele golf van misdaden gaat komen in parijs en omstreken? Het begin zou al begonnen zijn met charlie en de gijzelingen. Iemand die deze mening deelt?
Kristallnacht2.0 enzo.
Toch verwacht ik dat het zo'n vaart nog niet zal lopen.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ze vermoorden toch geen "Burgers?" grote kans dat politie ze raakt in hun spray mode..Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:58:
[...]
Berichten spraken over 1 of twee gijzelaars in die loods? Hopen dat die het overleven, maar ik reken er niet op.
Dat ziet er uit als een snel en effectief opgezette aanval. Binnen een paar minuten klaar.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Erg stil nu. Ik vermoed dat het klaar is. Afwachten.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
3 of 4 minuten geleden. Dat was dus de vertraging.
Dat automatische vuur zal of van de broers zijn geweest of als afleiding van de GIGN. Dat zal niet zo gauw gericht zijn geweest als er gijzelaars bij betrokken zijn
Waarom? Rationeel gezien slaat dit nergens op. We zijn met 7 miljard mensen, heel cru, maar wat maakt het uit als er paar dood gaan?wildhagen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:31:
[...]
Dat lijkt me op dit moment ongeveer het minst belangrijke probleem op de hele wereld...
Al kost het 1 miljard, die mensen moeten gewoon vrij komen.
Als je de lijn zou door trekken, in de wereld worden elke dag mensen gegeizeld. Vind je dan ook dat een gegijzelde in Tunesië met zoveel inzet bevreid moeten worden?
Verwijderd
Bij een goede actie hoeven er niet meer te zijn.Firesphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:59:
Dat ziet er uit als een snel en effectief opgezette aanval. Binnen een paar minuten klaar.
Nu hopen dat die idioot in de supermarkt zijn gijzelaars niet dood omdat die loods bestormd is (waar hij wel mee dreigde)
"For the GIGN, the most important man in a raid is the shield-holder, who will try and shove the terrorist to make them fall down," reports France 24
Heb dat eens mogen meemaken als oefening. Mijn god, wist niet wat me overkwam.
Automatischewapenshoten op single burst te horen op tv en 2 explosies
[ Voor 28% gewijzigd door jdh009 op 09-01-2015 17:02 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Klopt, maar als't mis gaat, duurt het vaak langer.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:01:
[...]
Bij een goede actie hoeven er niet meer te zijn.
Nu hopen dat die idioot in de supermarkt zijn gijzelaars niet dood omdat die loods bestormd is (waar hij wel mee dreigde)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
@maartend wat bedoel je er mee? Filmpje?maartend schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:01:
"For the GIGN, the most important man in a raid is the shield-holder, who will try and shove the terrorist to make them fall down," reports France 24
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Een Franse zender beweerde dat ze contact met elkaar hadden, maar dat betwijfel ik met het telefoonnetwerk eruit, en vast ook wel (militaire) jammers.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:01:
[...]
Bij een goede actie hoeven er niet meer te zijn.
Ik hoop van harte dat de daders in de drukkerij nu letterlijk uitgerookt worden. Hoop dat de gijzeling in Parijs nu niet tot een slachtpartij zal uitlopen..... Damn.... Dit lijkt wel een film....

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Lees de topicwaarschuwing eens.MM99 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:00:
[...]
Waarom? Rationeel gezien slaat dit nergens op. We zijn met 7 miljard mensen, heel cru, maar wat maakt het uit als er paar dood gaan?
Als je de lijn zou door trekken, in de wereld worden elke dag mensen gegeizeld. Vind je dan ook dat een gegijzelde in Tunesië met zoveel inzet bevreid moeten worden?
Via Nu.nl liveblog.Franse autoriteiten bevestigen dat de bestorming van het pand in Dammartin-en-Goele is begonnen.
Duidelijk. Dan zal het nu afgelopen zijn. Vraag is wat er precies is gebeurd/geraakt...
Wat hij bedoelt is dat je ontzettend agressief en snel overvallen en tegen de grond gewerkt wordt door zo'n kerel met een schild. Bepaald geen pretje
Wat gebeurde er toen precies, als ik vragen mag?maartend schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:01:
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Toch begint het wel snel slechter te gaan in Frankrijk. In Amerika zouden deze aanslagen denk ik wel toch wat beter tegen gehouden, zou dit aan Amerika zijn die te tam/weet ik veel waarom ze niet zeggen dat dit zal gebeuren, zoals ze tijden mh17 al veel meer intel hadden dan alle andere?hexta schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:58:
[...]
Dat kan heel goed ja.
Kristallnacht2.0 enzo.
Toch verwacht ik dat het zo'n vaart nog niet zal lopen.
Ik denk dat een drukkerij en een supermarkt nog wel een telefoon hebben met een vaste lijn...sdk16420 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:02:
[...]
Een Franse zender beweerde dat ze contact met elkaar hadden, maar dat betwijvel ik met het telefoonnetwerk eruit, en vast ook wel (militaire) jammers.
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Ik las dat de telefoonlijn in het dorpje waar de drukkerij zit bewust stil is gelegd. Landlijn of een mobiel netwerk, daar heb ik geen idee over. Dat is wat ik in de lichtkrant op RTL Z vanmiddag zag.WoWo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:03:
[...]
Ik denk dat een drukkerij en een supermarkt nog wel een telefoon hebben met een vaste lijn...
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2015 17:05 ]
Kan oko via landlijn geweest zijn, natuurlijk.sdk16420 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:02:
[...]
Een Franse zender beweerde dat ze contact met elkaar hadden, maar dat betwijvel ik met het telefoonnetwerk eruit, en vast ook wel (militaire) jammers.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die kunnen ze er gewoon uitgooien, anders zou KPN ofzo dat ook niet kunnen doen.WoWo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:03:
[...]
Ik denk dat een drukkerij en een supermarkt nog wel een telefoon hebben met een vaste lijn...
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Verwijderd
Ja... Dat betwijfel ik ook. Maar die mensen die de supermarkt gegijzeld houden eisten dat (toch?) en als die een tv hebben in de supermarkt, hoeven ze alleen maar de tv aan te zetten om te zien wat er gebeurd is (nadeel van al die live media)sdk16420 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:02:
[...]
OK niet onlogischAW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Ik las dat de telefoonlijn in het dorpje waar de drukkerij zit bewust stil is gelegd.
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Ik zou eerst even tijdje tappen, zolang die lijn openstaat heb je in de beide ruimtes een microfoon, hoe mooi wil je het hebbenAW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Ik las dat de telefoonlijn in het dorpje waar de drukkerij zit bewust stil is gelegd.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat hele intelligentienetwerk lijkt me zwaar overschat. Sommige dingen vallen niet tegen te houden mits goed uitgedacht en voorzichtig geplanned.thibautb schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:03:
[...]
Toch begint het wel snel slechter te gaan in Frankrijk. In Amerika zouden deze aanslagen denk ik wel toch wat beter tegen gehouden, zou dit aan Amerika zijn die te tam/weet ik veel waarom ze niet zeggen dat dit zal gebeuren, zoals ze tijden mh17 al veel meer intel hadden dan alle andere?
Het engste is dat anderen kunnen zien hoe makkelijk het kan zijn om slachtoffers te maken en dat ook gaan proberen. Dan is het hek van de dam en dan krijg je een volledig bange bevolking die ernstige dingen kan gaan doen om zichzelf te -verdedigen-
"Police would not launch an assault unless the situation in Paris was under control"
Fimpje van mezelf? Nope
Zo'n team gaat binnen met een paar man (6 man) in een formatie. De voorste (zijn er 2) hebben een schild vast en drukken daarmee diegene die ze moeten hebben tegen vloer of muur, whatever comes first.
Geloof me, ik heb dat op me af zien komen, verwachtte het, maar kon nix doen. Binnen 3 seconden na binnenkomst lag ik op de grond, en kon geen vin meer verroeren. Zeer imponerend.
Kan ook een voordeel zijn als dit in samenwerking met de media gaat door ze verkeerde informatie te voeden. Uitzenden op semi live of een loop met beelden.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Ja... Dat betwijfel ik ook. Maar die mensen die de supermarkt gegijzeld houden eisten dat (toch?) en als die een tv hebben in de supermarkt, hoeven ze alleen maar de tv aan te zetten om te zien wat er gebeurd is (nadeel van al die live media)
Hopen dat ze wat er ook gebeurt in die drukkerij dan buiten de media weten te houden. (hoewel die gijzelnemer in de supermarkt in principe ook kan eisen om te checken dat zijn twee mede-terroristennog leven.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Ja... Dat betwijfel ik ook. Maar die mensen die de supermarkt gegijzeld houden eisten dat (toch?) en als die een tv hebben in de supermarkt, hoeven ze alleen maar de tv aan te zetten om te zien wat er gebeurd is (nadeel van al die live media)
Wellicht is er iets gebeurd waardoor het nodig was te escalerenFiresphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:05:
"Police would not launch an assault unless the situation in Paris was under control"
Ik zie geen beelden uit ParijsDaantjeeuh schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Wellicht is er iets gebeurd waardoor het nodig was te escaleren
Vraag mij af wat voor heli dat was
Flickr PSN ID= cheironnl
Bier en popcorn!maartend schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Geloof me, ik heb dat op me af zien komen, verwachtte het, maar kon nix doen. Binnen 3 seconden na binnenkomst lag ik op de grond, en kon geen vin meer verroeren. Zeer imponerend.
Dat gaat echter lastig worden als hij geen verbinding met buiten meer heeft. Ik neem aan dat ze zo slim zijn geweest om alle mogelijke communicatiemiddelen (desnoods in het hele gebied) af te sluiten.sdk16420 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Hopen dat ze wat er ook gebeurt in die drukkerij dan buiten de media weten te houden. (hoewel die gijzelnemer in de supermarkt in principe ook kan eisen om te checken dat zijn twee mede-terroristennog leven.
En we gaan weer door met de explosies en de kogelregens

A "Securité Civile" helicopter is on the scene, which would indicate that someone is wounded.cheiron schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:07:
Vraag mij af wat voor heli dat was
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Ja is dat live of een replay waar die man het over had?AW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:08:
En we gaan weer door met de explosies en de kogelregens![]()
![]()
Walkie-talkie/telefoon van de politie naar binnen gooien danRoD schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:08:
[...]
Dat gaat echter lastig worden als hij geen verbinding met buiten meer heeft. Ik neem aan dat ze zo slim zijn geweest om alle mogelijke communicatiemiddelen (desnoods in het hele gebied) af te sluiten.
Zijn herhalingen zo te horen.AW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:08:
![]()
Had jij het anders kunnen doen?AW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:08:
![]()
Waar? Op de stream (NPO nieuws) die ik op heb hoor/zie ik niks.AW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:08:
![]()
Volgens het livebeeld is het daar stil.
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 09-01-2015 17:09 ]
Sky: https://www.youtube.com/watch?v=VYlQJbsVs48Jump schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:09:
Ik las hier af en toe dat er een stream van Sky is, waar kan ik deze terug vinden?
France 24: https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc
https://www.youtube.com/watch?v=VYlQJbsVs48Jump schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:09:
Ik las hier af en toe dat er een stream van Sky is, waar kan ik deze terug vinden?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
http://news.sky.com/story...s-taken-in-france-attacksJump schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:09:
Deze.
http://news.sky.com/interactive/1345361/watch-sky-news-liveJump schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:09:
Sky: https://www.youtube.com/watch?v=VYlQJbsVs48Jump schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:09:
France24: https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc
http://news.sky.com/watch-liveJump schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:09:
Bleek volgens mij een replay te zijn.
http://news.sky.com/interactive/1345361/watch-sky-news-liveJump schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:09:
Hmmm, ik denk dat dit protocol is..... Wanneer we in Nederland een bepaalde GRIP situatie hebben wordt ook soms een trauma heli opgeroepen.xavento schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:08:
[...]
A "Securité Civile" helicopter is on the scene, which would indicate that someone is wounded.
Cogitationis poenam nemo patitur
"Meanwhile, in Paris the assault hasn't started. Lets hope that Coulibaly doesn't keep up to his word.."
Reddit (geen andere bron genoemd)
Prachtig hoe op 1 vraag direct zo'n keer of 10 wordt geantwoord
Reddit (geen andere bron genoemd)
Prachtig hoe op 1 vraag direct zo'n keer of 10 wordt geantwoord
[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 09-01-2015 17:11 ]
Er waren flinke explosies te zijn via Sky News. Heftig. Wel op enige afstand, te horen aan de vertraging van het geluid.
Op een (be) worden er wel live beelden met commentaar uitgezonden nu vanuit frankrijk.
Ik bedoel ermee dat er geen eind aan lijkt te komen. Als je schoten en explosies hoort, dan heb je het liefst dat alles snel tot een goed eind loopt, zonder slachtoffers en overgave van de gijzelnemers (of het neerschieten van hen vanwege vuurwapengevaarlijkheid)
?Vozze schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:12:
Parijs gaat het los
skynews herhaling neem ik aan?
Klopt, Zowel France24 en Sky zijn de aanval aan het herhalen.AW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:11:
[...]
Ik bedoel ermee dat er geen eind aan lijkt te komen. Als je schoten en explosies hoort, dan heb je het liefst dat alles snel tot een goed eind loopt, zonder slachtoffers en overgave van de gijzelnemers (of het neerschieten van hen vanwege vuurwapengevaarlijkheid)
bron?Vozze schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:12:
Parijs gaat het los
Het is meer bezorgdheid. Als alles perfect gaat is het in een paar minuten klaar. Als het langer duurt is dat een teken dat er iets mis is gegaan, en dan is he nog gevaarlijker voor squad en gijzelaars.
Tijdens interview van RTL met de verslaggever in Parijs begonnen er schoten/explosies op de achtergrond.
Ook in Parijs inderdaad zijn er explosies. Vrijwel tegelijkertijd dus.
Sky report ook over Parijs waar ze blijkbaar 4 explosies hebben gehoord
According to Le Monde, the GIGN is leading the assault.
Nee bij de supermarkt zijn er ook explosies te horen. Bron: Sky live
“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot
Op Sky News hoor ik pers/voorbijgangers die lijken te verklaren explosies te horen in Parijs.
Sjezus, ik zit echt op 't puntje van mijn stoel

Dit is gewoon ZIEK wat er gebeurt....
Sjezus, ik zit echt op 't puntje van mijn stoel
Dit is gewoon ZIEK wat er gebeurt....
[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2015 17:14 ]
Hopelijk is het allemaal snel en goed ten einde, al vrees ik het ergste.AW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:11:
[...]
Wat NOS nu meld is er wordt geschoten, zie veel politie rond de winkel.
Rennen mensen naar buiten..
Nu ook op NPO Nieuws, er gebeurt van alles bij de supermarkt.
Verkeerd begrepen danAW_Bos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:11:
[...]
Bestorming zou inmiddels voorbij zijn.RoD schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:14:
Nu ook op NPO Nieuws, er gebeurt van alles bij de supermarkt.
Nee, merp!
Op beide plaatsen actie nu... Hopen dat het gaat volgens plan.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Haha! Je bent zo grappig!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
ik dacht dat ik mensen zag ontsnappen.
op de NPO stream.
op de NPO stream.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ik vond hem erg geestig
Bestorming lijkt inderdaad voorbij. Brandweer/ambulance komt aanrijden.
NOS en Al Jazeera melden beide de bestorming in Parijs.
Me to, laten we het hopen. Zie iemand wijzen, hopelijk niet dat er slachtoffers binnen liggen.Smuggler schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:16:
ik dacht dat ik mensen zag ontsnappen.
op de NPO stream.
The Kouachi brothers are reported to have been killed. -RTL
My favorite programming language is solder.
Lijkt me een gecoördineerde aanval om op twee plekken tegelijkertijd in te vallen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc. Stop bloederige of schokkende plaatjes en filmpjes achter een link met waarschuwing.
Dit is niet een topic over de politieke en religieuze achtergrond. Voor die discussie: [Zero Tolerance] Religie en associatie met terrorisme
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc. Stop bloederige of schokkende plaatjes en filmpjes achter een link met waarschuwing.
Dit is niet een topic over de politieke en religieuze achtergrond. Voor die discussie: [Zero Tolerance] Religie en associatie met terrorisme