Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:27:
[...]
Dit is geen onbelangrijke informatie.
Inderdaad, dat is hele essentiele informatie als je het ook nog even kan onderbouwen dan tenminste.
Want volgens jou (dat is namelijk waar je gequote teksten over gaan ):
- is frankrijk een staat onder shariawetgeving
- Waren de cartoonisten van Charlie Hebo overtuigde moslims.

Gaarne of enig bewijs voor deze 2 voorwaarden of opzouten met je haatzaaierij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Gomez12 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:55:
[...]

Inderdaad, dat is hele essentiele informatie als je het ook nog even kan onderbouwen dan tenminste.
Want volgens jou (dat is namelijk waar je gequote teksten over gaan ):
- is frankrijk een staat onder shariawetgeving
- Waren de cartoonisten van Charlie Hebo overtuigde moslims.

Gaarne of enig bewijs voor deze 2 voorwaarden of opzouten met je haatzaaierij.
Nou, nou. Zo overdreven hoeft ook weer niet. Dat is het prachtige van vrijheid van meningsuiting. Als iemand het ergens niet mee eens is kun je daar hier over praten. Opzouten is juist een verkeerde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Als de islamitische rechtsscholen het eens zijn dat mensen die de islam beledigen vermoord moeten worden, is wat er in Parijs gebeurd is met de cartoonisten dan wel terrorisme vanuit islamitisch perspectief? Het lijkt mij niet oprecht om een verband met de religie te ontkennen.

[...]

Wat dan te denken van de "gematigde" imams, zoals die meeliepen bij de Je Suis Charlie demonstratie in Parijs, die vertelden dat het in de islam absoluut verboden is om iemand te vermoorden? Van imams kun je verwachten dat zij de islam bijzonder goed kennen, en zeker wel op de hoogte zijn dat er juridische consensus is dat beledigers van de islam gedood moeten worden.
Dus je linked random teksten van het internet zonder zelf uberhaupt de Koran te hebben gelezen neem ik aan? Aangezien het allemaal om context draait. Zelfde als in bijvoorbeeld de bijbel. Maar goed, dat zal dan wel weer niet zo zijn :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
walletje-w schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:17:
[...]

Opzouten is juist een verkeerde reactie.
:Y
Juist waar het wringt moet je erover praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Dus je linked random teksten van het internet zonder zelf uberhaupt de Koran te hebben gelezen neem ik aan? Aangezien het allemaal om context draait. Zelfde als in bijvoorbeeld de bijbel. Maar goed, dat zal dan wel weer niet zo zijn :+
Alsof dat wat uitmaakt, de een leest toch wat anders dan de ander in die boeken.
Ik ga ze in ieder geval niet lezen, ik hou niet van oude fictie. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Soldaatje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:06:
[...]

Alsof dat wat uitmaakt, de een leest toch wat anders dan de ander in die boeken.
Ik ga ze in ieder geval niet lezen, ik hou niet van oude fictie. :O
Dus worden er maar random teksten gelinked en geschreeuwd dat dit de waarheid is. Ha, welkom bij discussies over religie en verwante zaken. Je kan er pas met enige zinnigheid over praten als je weet hoe het boek in elkaar zit. Of mag ik binnenkort maar gaan propageren dat 100% van alle christenen alle homo's dood willen zien en veel vrouwen gestenigd? (Staat in de bijbel).

Maar dit is off topic as fuck.

Logisch als je ziet wat voor idioten er nu rondlopen bij de politie, dan weet je gewoon dat dit geen slimme actie zou zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Dus worden er maar random teksten gelinked en geschreeuwd dat dit de waarheid is. Ha, welkom bij discussies over religie en verwante zaken. Je kan er pas met enige zinnigheid over praten als je weet hoe het boek in elkaar zit. Of mag ik binnenkort maar gaan propageren dat 100% van alle christenen alle homo's dood willen zien en veel vrouwen gestenigd? (Staat in de bijbel).

Logisch als je ziet wat voor idioten er nu rondlopen bij de politie, dan weet je gewoon dat dit geen slimme actie zou zijn.
Dus eerst betoog je (terecht) dat je Moslims en andere gelovigen niet moet generaliseren - en dan ga je vrolijk de politie generaliseren?

Nog afgezien van het feit dat de politie zwaarder bewapenen inderdaad geen oplossing is want dan gaan de terroristen zich ook alleen maar zwaarder bewapenen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mx. Alba schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:12:
[...]

Dus eerst betoog je (terecht) dat je Moslims en andere gelovigen niet moet generaliseren - en dan ga je vrolijk de politie generaliseren?

Nog afgezien van het feit dat de politie zwaarder bewapenen inderdaad geen oplossing is want dan gaan de terroristen zich ook alleen maar zwaarder bewapenen...
Ook wel gelijk in :X (hoewel je niet kan ontkennen dat het niveau van agenten hoog ligt :+)

Helaas is het wel zo ja, het gelijk zwaarder bewapenen gaat niet helpen, het is meer een stuiptrekking dan echt een oplossing. En uiteindelijk als je dus gaat bedenken:

1.) Nieuwe wapens
2.) Nieuwe training
3.) Aangepaste uitrusting

Kost allemaal geld, geld wat ze er niet in willen of gaan steken. Dus dit gaat hem nooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gomez12 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:53:
Maar zolang de stelling is "Veruit de meerderheid van de moslims veroordeelt geweld. Dat de meeste moslims de moorden zoals in Parijs vergoelijken of goedkeuren blijkt nergens uit, integendeel." dan kom je nergens met 20% getalletjes etc, je onderstreept de stelling alleen maar want 20 of 30% is simpelweg geen meerderheid of meeste moslims.
Je wil dus zeggen dat het meevalt, omdat het minder dan de helft betreft? Ik vind 20-30% schokkende aantallen!
Bij 0,03% of zo kan je nog spreken van een minderheid met extremistische ideeen, nu is het halverwege een meerderheid!
Of het is een eigen actie voor aandacht en zwartmakerij... Ik vind het wel veel toeval dat een Syrie-terrorist zelf naar de politie stapt om aangifte te doen. Net als vrijwel alle KKK-slachtoffers en meisjes-die-bekrast-worden dat ook vrijwel altijd zelf doen voor aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Mx. Alba schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:12:
[...]

Volgens die logica moet je de politie geen wapens geven, dan houdt het bewapende terrorisme vanzelf op. Dat klopt natuurlijk niet. Terroristen zijn sowieso al vele malen zwaarder bewapend dan de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]
Wat dan te denken van de "gematigde" imams, zoals die meeliepen bij de Je Suis Charlie demonstratie in Parijs, die vertelden dat het in de islam absoluut verboden is om iemand te vermoorden? Van imams kun je verwachten dat zij de islam bijzonder goed kennen, en zeker wel op de hoogte zijn dat er juridische consensus is dat beledigers van de islam gedood moeten worden.
Er is geen juridische consensus van hier tot Turkije. In Syrië kan dat misschien anders zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ze kunnen dat geld beter stoppen in daadwerkelijk meer blauw op straat en betere opleiding van politieagenten dan in zwaardere wapens.

Zwaardere bewapening van de politie zorgt alleen maar voor een toenemend gevoel van onveiligheid bij de burgers. Voorlopig is er in Nederland sinds de jaren '70 geen terroristische aanslag gepleegd, wij hebben dus eigenlijk niets om bang voor te zijn. Stuur de politie met oorlogswapens de straat op, en men gaat zich wel zorgen maken en juist dat gevoel van onveiligheid zal zorgen voor meer onrust, meer polarisatie, meer anti-islam-sentiment en daardoor juist meer radicalisering.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:18
Ik ben van mening dat de reden van terrorisme in dit topic teveel bij geloof wordt gezocht.
Geloof speelt zeker een belangrijke rol. Nog belangrijker is dat het midden oosten al lange tijd vol met conflicten zit.
Het westen speelt hier een belangrijke rol in en is al bijna 15 jaar in oorlog met het midden-oosten.

Is de Charlie Hebdo oorzaak van de aanslag op Charlie Hebdo de oorlog en het vele bombarderen van het midden oosten?

Ik denk dat het belangrijk is de aanslag meer in context te plaatsen. Naar mijn mening is deze aanslag niet speciaal op Charlie Hebdo was gericht maar eerder op het westen. Het westen voert een oorlog in een ander continent het is het dan ook niet te verwachten dat de "vijand" het westen wilt terugpakken waar zij zo hard zijn geraakt in hun thuis.
But today, while we are bombing the shit out of the middle east like the mindless drones we employ to carpet the lands in sulphuric ashes, we think it is funny to draw a prophet while we kid ourselves that it is the drawing that fuels the hatred, and not the tons of bombs and the long history of colonial exploitation we have forced upon that entire region.
http://www.dewereldmorgen...0000-slachtoffers-in-irak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
But today, while we are bombing the shit out of the middle east like the mindless drones we employ to carpet the lands in sulphuric ashes, we think it is funny to draw a prophet while we kid ourselves that it is the drawing that fuels the hatred, and not the tons of bombs and the long history of colonial exploitation we have forced upon that entire region.
Veel beter kan je het niet verwoorden inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

twerk schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:43:
Ik denk dat het belangrijk is de aanslag meer in context te plaatsen. Naar mijn mening is deze aanslag niet speciaal op Charlie Hebdo was gericht maar eerder op het westen. Het westen voert een oorlog in een ander continent het is het dan ook niet te verwachten dat de "vijand" het westen wilt terugpakken waar zij zo hard zijn geraakt in hun thuis.
Misschien als het doelwit van politieke aard was zoals een parlementsgebouw, gemeentehuis, of een andere faciliteit van de gevestigde orde zoals een politiebureau of het WTC. Ik snap waar je naartoe wilt met dit betoog maar het sluit naar mijn inziens totaal niet aan op de aanslag zelf.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Modbreak:Mocht je wat posts missen of is er een beetje structuur weg? Dat kan kloppen. Het gros van de islamdiscussie is hier weggehaald. ASP heeft geen R van Religie. Dit topic gaat over de Actualiteit van de verschillende aanslagen/gijzelingen en de aftermath/dreiging. Niet over hoeveel % van de moslims geweld wel/niet ondersteund.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://news.yahoo.com/mo...ack-france-001932146.html

Het loopt nu wel een beetje uit de hand daar in Frankrijk... Gedood door een psycho gastje onder invloed, 17 messteken, als antwoord op de recente gebeurtenissen.

[ Voor 25% gewijzigd door iPodKiller op 19-01-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
iPodKiller schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:02:
https://news.yahoo.com/mo...ack-france-001932146.html

Het loopt nu wel een beetje uit de hand daar in Frankrijk... Gedood door een psycho gastje onder invloed, 17 messteken, als antwoord op de recente gebeurtenissen.
Niet alleen Frankrijk hoor. Hier in Nederland merk je het ook:

Mijn ervaring -> "Bij haar wil ik niet afrekenen, dan gaat mijn geld naar haar Syrie mannetje. Dat heb je met die hoofd doek apen"

Mensen die moslims dreig brieven sturen (zie mijn post eerder deze pagina).

Mensen reageren nu gewoon extremer omdat ze bang zijn, en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. en dan ipv in gesprek gaan (zoals sommigen wel doen!) gaan ze gelijk tot debiele acties over. Helaas zal je dat de komende jaren nog wel houden. Hoe kansloos het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
nst6ldr schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:55:
[...]

Misschien als het doelwit van politieke aard was zoals een parlementsgebouw, gemeentehuis, of een andere faciliteit van de gevestigde orde zoals een politiebureau of het WTC. Ik snap waar je naartoe wilt met dit betoog maar het sluit naar mijn inziens totaal niet aan op de aanslag zelf.
De reactie tot nu toe op de aanslagen in Parijs heeft alleen maar in het voordeel van IS en soortgelijke organisaties gewerkt. Wat er nu gebeurd is een verdere polarisatie van de samenleving.

Als je een kijkje neemt op een pagina als https://www.facebook.com/MeldpuntIslamofobie zal je talloze meldingen zien. Het enige resultaat dat dit heeft is dat nog meer moslims zich uitgespuugd en tweede rangs burger zullen voelen. Dit drijft alleen maar meer mensen in de handen van groepen als IS.

Het is dat het belangrijk is om te begrijpen dat voor de gemiddelde Nederlander een burger dode in het midden oosten heel anders voelt dan voor de gemiddelde moslim.
Voor de gemiddelde Nederlander is dit veel meer een ver van mijn bed show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Veel beter kan je het niet verwoorden inderdaad..
Sorry maar bij mij gaat het er niet in. Allereerst, ik vind dat Irak oorlog niet had moeten plaatsvinden. Maar dus omdat het Westen (Amerika) een dictator afzet die grootschalig Moslims martelde, Moslims uitroeide, meerdere keren zijn Moslim buurlanden aanviel en chemische wapens tegen, je raadt het niet, Moslims inzette, zijn er een groep Moslims zo boos, dat ze naar Syrië afreizen, om daar, Moslims te doden.

En daarna een krantenredactie in Frankrijk. Allemaal omdat ze zo boos zijn op voornamelijk Amerika? Dat gaat er bij mij echt niet in. En dat het iets met kolonialisme te maken zou hebben zie ik ook niet. Daarnaast was in die tijd overigens geen groep een haar beter hoor. Onze slavernij was verschrikkelijk en had nooit mogen gebeuren. Drie keer raden wat het MO deed in die tijd: Slaven uit Afrika halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:06:
[...]

Niet alleen Frankrijk hoor. Hier in Nederland merk je het ook:

Mijn ervaring -> "Bij haar wil ik niet afrekenen, dan gaat mijn geld naar haar Syrie mannetje. Dat heb je met die hoofd doek apen"

Mensen die moslims dreig brieven sturen (zie mijn post eerder deze pagina).

Mensen reageren nu gewoon extremer omdat ze bang zijn, en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. en dan ipv in gesprek gaan (zoals sommigen wel doen!) gaan ze gelijk tot debiele acties over. Helaas zal je dat de komende jaren nog wel houden. Hoe kansloos het ook is.
Ja ik las het.. Maar goed, deze situatie speelt natuurlijk al jaren, dit was de trigger geweest blijkbaar bij sommige mensen. Maar ik vraag me af hoe de man in het nieuws zou worden gezet als hij de dader had overwonnen en uit zelfverdediging hem hebben zou vermoord. Zou het dan ook als terrorisme of moslim extremist worden bestempeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is het bombarderen wat momenteel in het Midden Oosten gebeurt door het Westen niet juist na een smeekbede van de moslims die door IS werden uitgemoord ? En een flink deel van het moorden werd gedaan door de Europese IS-gangers die we nu retroactief aan het radicaliseren zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
iPodKiller schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:29:
[...]

Ja ik las het.. Maar goed, deze situatie speelt natuurlijk al jaren, dit was de trigger geweest blijkbaar bij sommige mensen. Maar ik vraag me af hoe de man in het nieuws zou worden gezet als hij de dader had overwonnen en uit zelfverdediging hem hebben zou vermoord. Zou het dan ook als terrorisme of moslim extremist worden bestempeld?
Is dat een grap?

@IJzerlijm, precies. Overigens wat uit wikileaks volgde was dat het ook juist Arabische landen waren die bij de VS aandrongen op aanval op Irak, en nog steeds aandringen op aanval op Iran. Dat praat de inval niet goed, maar het geeft imo wel een ander beeld erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 19-01-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sissors schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:29:
[...]

Sorry maar bij mij gaat het er niet in. Allereerst, ik vind dat Irak oorlog niet had moeten plaatsvinden. Maar dus omdat het Westen (Amerika) een dictator afzet die grootschalig Moslims martelde, Moslims uitroeide, meerdere keren zijn Moslim buurlanden aanviel en chemische wapens tegen, je raadt het niet, Moslims inzette, zijn er een groep Moslims zo boos, dat ze naar Syrië afreizen, om daar, Moslims te doden.

En daarna een krantenredactie in Frankrijk. Allemaal omdat ze zo boos zijn op voornamelijk Amerika? Dat gaat er bij mij echt niet in. En dat het iets met kolonialisme te maken zou hebben zie ik ook niet. Daarnaast was in die tijd overigens geen groep een haar beter hoor. Onze slavernij was verschrikkelijk en had nooit mogen gebeuren. Drie keer raden wat het MO deed in die tijd: Slaven uit Afrika halen.
Irak?

erm..

Afghanistan?
Syrie?
Elke andere bemoeienis in het midden oosten. Alle burgers die zonder nadenken afgeschoten worden. Ga nou niet doen alsof Amerika zo'n held is. Als er 100 burgers moeten sterven om 1 terrorist af te maken, denk ik niet dat het ze wat boeit (heb uiteraard geen cijfers om dit te onderbouwen, heeft niemand helaas)

ow wait.. laat maar, deze discussie gaat nergens heen. Amerika is geweldig en awesome. het ligt allemaal aan het midden oosten.

[ Voor 4% gewijzigd door corset op 19-01-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Zeker offtopic, maar je gaat er zelf ook op in/over door.
Op zich niet vreemd aangezien de daders zichzelf moslim noemden en de profeet hebben gewroken.
Om daar echter alle moslims bij te betrekken gaat mij ook wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:53

Player1S

Probably out in the dark

IJzerlijm schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:30:
Is het bombarderen wat momenteel in het Midden Oosten gebeurt door het Westen niet juist na een smeekbede van de moslims die door IS werden uitgemoord ? En een flink deel van het moorden werd gedaan door de Europese IS-gangers die we nu retroactief aan het radicaliseren zijn.
Daarom moet dat ook eigenlijk een gezamenlijke actie zijn onder duidelijke leiding van de grotere landen uit die regio.
Het vervelende is dat wij (het westen) 9 v/d 10 keer gevraagd worden in te grijpen en hierdoor tevens de shit over ons heen krijgen van de simpele zielen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik ben doodserieus. De media zou het geweldig vinden als de rollen waren omgedraaid, hun zouden ervan smullen, hoe onsmakelijk het ook is. Een onschuldig persoon is vermoord voor niks, maar niemand boeit het? Juist, want het wordt 1x als artikel geplaatst en volgens mij niet eens op het journaal getoond. Propaganda, en de meeste mensen hebben het niet eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
iPodKiller schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Ik ben doodserieus. De media zou het geweldig vinden als de rollen waren omgedraaid, hun zouden ervan smullen, hoe onsmakelijk het ook is. Een onschuldig persoon is vermoord voor niks, maar niemand boeit het? Juist, want het wordt 1x als artikel geplaatst en volgens mij niet eens op het journaal getoond. Propaganda, en de meeste mensen hebben het niet eens door.
Er is een verschil tussen de rollen omdraaien, en wat jij zei iemand als terrorist bestempelen als iemand met een mes je meerdere keren steekt en je dan hem weet te doden.

Zou er in omgekeerde situatie meer aandacht voor zijn? Ja geen twijfel over. Is dit een complot van de media? Nee, dit is standaard business as usual. Waarom denk je dat er naar de discussies in Amerika over geweld tegen donkere jongeren door de politie ineens elke twee weken een nieuw incident was? Omdat het daarvoor niet gebeurde? Natuurlijk niet, alleen omdat er nu meer aandacht voor was. Dat gaat zo in vlagen, en momenteel is er niet geheel verrassend erg veel aandacht voor moslimterrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
L1nt schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:34:
[...]
hierdoor tevens de shit over ons heen krijgen van de simpele zielen.
Tsja, dezelfde simpele zielen die gelijk een blinde haat voor een bevolking hebben omdat een "politicus" (even de "" tekens zeer groot bedenken) een propaganda campagne tegen is begonnen. Zolang het werkt, werkt het.
En laten we even heel eerlijk zijn, we moeten nu niet gaan doen alsof alles de schuld is van de MO landen, omdat ze aan ons hulp hebben gevraagd. Dan ga je echt een gevaarlijk straatje in. "Jullie wilden toch hulp? Tsja, die burger slachtoffers is dan je eigen schuld" en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modbreak:
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc.
We krijgen geregeld topicreports van teleurgestelde mensen die hier geen nieuws vinden over de aanslagen, maar een discussie over heel wat anders, zoals Irak (nu), Islam (dit weekend), etc.
Wat willen jullie zelf met dit topic zonder er een soort vergaarbaktopic van te maken? Reacties hier: Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sissors schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:42:
[...]
Nee, dit is standaard business as usual.
Nee, dit is standaard propaganda van o.a. de media ja (aangestuurd door landen), het zit gewoon zo hardnekkig ingebakken dat het standaard is geworden, en je hebt het niet eens in de gaten.

Licht-OT: Je ziet het zelfs terug in de recent gereleasde American Sniper, al die Pro-USA films zijn heerlijk onsmakelijk verdraaid zodat wij ervan smullen, maar het is jammer dat veel het hele verhaal erachter niet weten.

Author’s bio: Ross Caputi is a former Marine who participated in the 2nd Siege of Fallujah.
Perhaps my argument seems strange — that the most insightful part of this film is what is not in it. However, I believe that these omissions reflect more than just what the director decided to be irrelevant to the plot. These omissions reveal an unconscious psychological process that shields our ideas about who we are as individuals and as a nation. This process, known as “moral disengagement”, is extremely common in militaristic societies. But what is fascinating about American Sniper is how these omissions survive in the face of overwhelming evidence of the crimes that Chris Kyle participated in. The fact that a man who participated in the 2nd siege of Fallujah — an operation that killed between 4,000 to 6,000 civilians, displaced 200,000, and may have created an epidemic of birth defects and cancers — can come home, be embraced as a hero, be celebrated for the number of people he has killed, write a bestselling book based on that experience, and have it made into a Hollywood film is something that we need to reflect on as a society.
http://www.telesurtv.net/...Sniper-20150110-0019.html

Dit is wat er mis is met onze samenleving, het gaat veel dieper dan alleen alleen 'standaard business as usual'. Niet alles geloven wat je op de media ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
Sissors schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:29:
[...]

Je begrijpt niet dat de ontelbare burgerslachtoffers in het midden-oosten woede opwekt bij de bevolking daar? En er daardoor gigantische weerstand komt tegen het westen. Voor jou liggen de gebeurtenissen van 10 jaar geleden misschien niet zo vers meer in je geheugen. Voor een iraqees die zijn halve famillie heeft verloren door een westerse bom wel. Die zal waarschijnlijk zijn hele leven lang het westen inclusief bondgenoten haten.

Jongeren die naar Syrië vertrekken zien veel onrecht op het internet kijken filmpjes van bommen op burgers. IS geeft ze een middel om hier wat aan te doen. Dit in combinatie met een hersenspoeling over "ware Islam"is uiterst effectief geweest.
IJzerlijm schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:30:
Wilden ze dit ook voordat het land is platgebombardeerd en ongeveer in machtsvacuüm is achtergelaten.
De reden dat IS zo succesvol is heeft ook te maken met dat Sunni's zich onderdrukt voelden. Dit is weer het gevolg van het wegvallen van Sadam.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het te simpel is om de Islam als oorzaak van het probleem te zien.
We moeten verder kijken dan wat een terrorist roept voordat hij zichzelf opblaast of een Ak leeg schiet.

De grote vraag is hoe lossen we dit probleem op. Want IS verslaan is niet genoeg.
Oplossingen zoals: Alle moslims het land uit, De islam verbieden of onze grenzen hermetisch afsluiten gaat ook niet helpen.

EDIT: IS verlsaan is niet genoeg omdat er wel weer een nieuwe organisatie opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:42:
[...]

Tsja, dezelfde simpele zielen die gelijk een blinde haat voor een bevolking hebben omdat een "politicus" (even de "" tekens zeer groot bedenken) een propaganda campagne tegen is begonnen. Zolang het werkt, werkt het.
En laten we even heel eerlijk zijn, we moeten nu niet gaan doen alsof alles de schuld is van de MO landen, omdat ze aan ons hulp hebben gevraagd. Dan ga je echt een gevaarlijk straatje in. "Jullie wilden toch hulp? Tsja, die burger slachtoffers is dan je eigen schuld" en dat wil je niet.
Die simpele zielen die een AQ en IS volgen zien dat de VS weer eens bommen gooit op "hun" grondgebied. Het complete plaatje, dat de lokale overheden de VS hebben gevraagd ze te helpen, zien ze niet (of willen het niet zien).
Daarom vind ik dat zulke acties juist erg duidelijk vanuit naam van de lokale overheden gedaan moet worden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
L1nt schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:58:
[...]

Die simpele zielen die een AQ en IS volgen zien dat de VS weer eens bommen gooit op "hun" grondgebied. Het complete plaatje, dat de lokale overheden de VS hebben gevraagd ze te helpen, zien ze niet (of willen het niet zien).
Daarom vind ik dat zulke acties juist erg duidelijk vanuit naam van de lokale overheden gedaan moet worden.
Helaas ligt de situatie niet zo zwart wit als je nu voorstelt - de landen die de VS vragen in te grijpen in het MO zijn landen die nauwe banden hebben met de VS - het leger van de VS leeft bij gratie van oorlog en angst - war is good for business.

Karzai in Afghanistan is een directe stroman van de VS, de dictators zitten er met de goedkeuring van de VS en regeringen bestaan door steun van de VS (Koeweit, Saoedie Arabie, etc.). Het is natuurlijk makkelijk om voor de VS/Westen de gefabriceerde oorlogen in het MO uit te vechten, alleen nu begint langzaam de oorlog zich te verplaatsen buiten het MO ... en krijgen wij een klein voorbeeld van hoe het in sommige landen in het MO toegaat

Maar ook hier, de inlichtingendiensten spelen op zijn minst een bedenklijke rol bij het verspreiden en delen van informatie omtrent terrorisme in Europa - sinds Lockerbie weet men nu dat er grotere belangen zijn dan een paar burgers die omkomen door terrorisme. Ook in Frankrijk - helaas.

Terrorisme zal volgens mij alleen maar toenemen - en dan vooral buiten het MO - in Australie, India, Indonesie, Turkije, etc. hebben wij al voorbeelden gezien.

Wij hebben de laatste 60 jaar "oorlog" gevoerd in het MO en het zal waarschijnlijk nog 60 jaar duren voordat er een oplossing is gevonden die men politiek gezien kan verantwoorden.

Tot dan is het oppassen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

60 jaar?

wij, het westen, lopen daar al sinds de 12e eeuw te rotzooien. Hetzij een kruisvaart hetzij kolonisatie hetzij wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Jihadist uit België had vals Nederlands paspoort.
Dat verklaart de rare berichtgeving van vorige week.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...Nederlands-paspoort.dhtml

Toch knap om daar aan te komen, met die chip en vingerafdrukken en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:17
Gewoon een look-a-like, niets moeilijks aan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Señor Sjon schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:44:
Modbreak:[...]

We krijgen geregeld topicreports van teleurgestelde mensen die hier geen nieuws vinden over de aanslagen, maar een discussie over heel wat anders, zoals Irak (nu), Islam (dit weekend), etc.
Wat willen jullie zelf met dit topic zonder er een soort vergaarbaktopic van te maken? Reacties hier: Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic
Laat maar even weten wat jullie willen, tot die tijd gaat hier een slot op.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc. Stop bloederige of schokkende plaatjes en filmpjes achter een link met waarschuwing.

Dit is niet een topic over de politieke en religieuze achtergrond. Voor die discussie: [Zero Tolerance] Religie en associatie met terrorisme