Ja dat wordt ie, maar hij beweegt nog nadien. Lijkt of ie die flashbang vol in z'n gezicht krijgt...SinergyX schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:50:
[...]
Tussen die zwarte auto onderin, wordt daar nu 1 van die militairen weggesleept? Alsof die is neergeschoten. Rond 1.50.
Ow, die. Geen idee, ik dacht dat je die twee agenten achter het schild bedoeldewontcachme schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:54:
[...]
Ik bedoel die twee vrouwen. Iedereen sprint tot achter de bus en zij breken door de rij heen en gaan redelijk onbeschermd op de stoep zitten, lopen dan voorbij de billboard en sprinten dan weer weg.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Die twee vrouwen rennen inderdaad een hele rare kant op gezien alle agenten. Ze 'stoppen' omdat één van de twee een schoen/hak verliest.
BFMTV reports that the police forces were able to hear what was going on inside of the supermarket. They decided to launch the assault when they heard that Coulibaly was praying.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
https://www.youtube.com/watch?v=NZX6Bjp--VU
de 2 vrouwen op 3:14
de 2 vrouwen op 3:14
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Van wat ik begrijp is dit vermoedelijk gebeurd:LankHoar schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:54:
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn een opsomming te geven van de plaatsgevonden actie?
De twee broers zijn schietend de drukkerij uitgerend (en neergeschoten), dit was voor de politie het signaal om ook maar in te grijpen in Parijs waar de gijzelnemer ook neergeschoten is.
4 dode gijzelaars zijn daar gevonden.
(Correct me if I'm wrong enzo)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gokje waarom ze niks doen? Weg is weg, er staan genoeg agenten om de kogels op te vangen, dus laat maar lopen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
VrouwenPimorez schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:55:
Die twee vrouwen rennen inderdaad een hele rare kant op gezien alle agenten. Ze 'stoppen' omdat één van de twee een schoen/hak verliest.
Ik denk dat ze die mensen toch wel willen hebben voor ondervraging etcFiresphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:57:
[...]
Gokje waarom ze niks doen? Weg is weg, er staan genoeg agenten om de kogels op te vangen, dus laat maar lopen.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
1:22. En ze stoppen eerst achter de motor.
Dat zijn ze idd. En nog steeds geen agenten te zien
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Denk een natuurlijke reactie: vluchten, waar.. zo ver mogelijk weg.Firesphere schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:57:
[...]
Sommige mensen bevriezen.
Er staat daar verderop nog een hoop politie, die vangt ze wel op._David_ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:57:
[...]
Ik denk dat ze die mensen toch wel willen hebben voor ondervraging etc
Ik doelde op waarom de agenten niets dedenHollowGamer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:58:
[...]
Denk een natuurlijke reactie: vluchten, waar.. zo ver mogelijk weg.
Sommige mensen bevriezen.
[ Voor 34% gewijzigd door Firesphere op 09-01-2015 18:59 ]
Die agent is toch niet dood of wel? Op een filmpje ligt hij daar met een blote been een beetje levenloos op straat met 2 agenten om hem heen.
Verwijderd
Wil niet zoveel zeggen. Denk alleen dat ze wat beters stieken hebben ingezet dan een politieeenheid. Je hebt met oorlog tuig te maken, die moet je ook met hetzelfde soort gereedschap vernietigen.Vos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:34:
[...]
Wat wil je nou zeggen? Ik snap het niet helemaal. De GIGN is o.a. ingezet, dat is de top qua politie eenheid.
Heb ooit in marseille aan de selectie meegedaan, maar helaas niet doorheen gekomen
Nee, je ziet hem nog met zijn arm bewegen.Mosin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:00:
Die agent is toch niet dood of wel? Op een filmpje ligt hij daar met een blote been een beetje levenloos op straat met 2 agenten om hem heen.
Verwijderd
De berichten spreken alleen maar over gewonde agenten, niet over dode.Mosin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:00:
Dank je!anandus schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:56:
[...]
Van wat ik begrijp is dit vermoedelijk gebeurd:
De twee broers zijn schietend de drukkerij uitgerend (en neergeschoten), dit was voor de politie het signaal om ook maar in te grijpen in Parijs waar de gijzelnemer ook neergeschoten is.
4 dode gijzelaars zijn daar gevonden.
(Correct me if I'm wrong enzo)
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
In a few seconds to minutes, France 24 will broadcast President Hollande's statement live. Watch it via the link below:
https://www.reddit.com/live/u7qtz12ybb74
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc]HollowGamer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:01:
In a few seconds to minutes, France 24 will broadcast President Hollande's statement live. Watch it via the link below:
(https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc)
[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 09-01-2015 19:04 ]
Reddit
I am going to sign off now - it's been two and a half very long days. I just wanted to take the time to thank all of the other contributors for their great work. You guys rock.
As a Frenchman, I am extremely relieved to know that this whole situation is over. There are still many unconfirmed news, and the real story is one that will emerge very slowly from this whole mess.
Again, thank you to the contributors and to everyone else who sent countless PMs in. It wouldn't have been possible to relay everything so well and swiftly without you.
Je suis Charlie
I am going to sign off now - it's been two and a half very long days. I just wanted to take the time to thank all of the other contributors for their great work. You guys rock.
As a Frenchman, I am extremely relieved to know that this whole situation is over. There are still many unconfirmed news, and the real story is one that will emerge very slowly from this whole mess.
Again, thank you to the contributors and to everyone else who sent countless PMs in. It wouldn't have been possible to relay everything so well and swiftly without you.
Je suis Charlie
Reddit:
Reddit:BFMTV reports that the police forces were able to hear what was going on inside of the supermarket. They decided to launch the assault when they heard that Coulibaly was praying.
It has been reported already security forces were able to listen in to Coulibaly (at the supermarket). It now appears they were able to do so by tapping a telephone that had not been replaced on its socket, The Telegraph reports.
De media heeft trouwens wel veel onzin lopen verkopen vandaag. Op zich logisch vanwege de livestreams, maar met betrekking tot slachtoffers mogen ze wel wat terughoudender zijn. (2 doden 20 gewonden bij achtervolging vanochtend, 2 doden bij supermarkt vanmiddag).
Dat die gijzelaar in de drukkerij elk kwartier van geslacht veranderde vond ik wel grappig
Dat die gijzelaar in de drukkerij elk kwartier van geslacht veranderde vond ik wel grappig
offtopic:
Is al eens genoemd, maar toch:
[rant]Wie heeft er bedacht dat in het Nederlands een gijzelaar degene is die gegijzeld wordt? Een handelaar is toch ook niet degene die verhandeld wordt?
[/rant]
Iemand een logische verklaring?
[rant]Wie heeft er bedacht dat in het Nederlands een gijzelaar degene is die gegijzeld wordt? Een handelaar is toch ook niet degene die verhandeld wordt?

Maar een martelaar dan wel weer iemand die gemarteld wordt.
Lang leve de logica van de Nederlandse taal!
Is dit niet navenant aan het feit dat in de moderne tijd overal live verslag van kan worden gedaan?FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:28:
De media heeft trouwens wel veel onzin lopen verkopen vandaag. Op zich logisch vanwege de livestreams, maar met betrekking tot slachtoffers mogen ze wel wat terughoudender zijn. (2 doden 20 gewonden bij achtervolging vanochtend, 2 doden bij supermarkt vanmiddag).
Het heeft niets te maken met bewust onzin te willen verkopen, het heeft te maken dat dingen naar buiten worden gebracht zonder dingen daad werkelijk te kunnen checken.
Het publiek wil informatie, dus dat krijgen ze.... Jammer genoeg zijn daar fouten in te vinden.
Cogitationis poenam nemo patitur
Zie ook https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/gijzelaar-gegijzeldeMigrator schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:34:
offtopic:
[rant]Wie heeft er bedacht dat in het Nederlands een gijzelaar degene is die gegijzeld wordt? Een handelaar is toch ook niet degene die verhandeld wordt?[/rant]
Dan ben ik wel benieuwd naar de bron van de informatie die stelt dat er 20 gewonden waren en 2 doden, later bleken er dat 0 en 0 te zijn.Bullet NL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:37:
[...]
Is dit niet navenant aan het feit dat in de moderne tijd overal live verslag van kan worden gedaan?
Het heeft niets te maken met bewust onzin te willen verkopen, het heeft te maken dat dingen naar buiten worden gebracht zonder dingen daad werkelijk te kunnen checken.
Het publiek wil informatie, dus dat krijgen ze.... Jammer genoeg zijn daar fouten in te vinden.
Slechte dag voor de journalistiek.
Op z'n engels is het toch martyr(e)? daar herken je wel het verschil naar tortureSuBBaSS schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:37:
Maar een martelaar dan wel weer iemand die gemarteld wordt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Is me bekend idd. Maar als je erover na gaat denken, hoe plaats je wandelaar/bedelaar enz.?SinergyX schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:41:
[...]
Op z'n engels is het toch martyr(e)? daar herken je wel het verschil naar torture
Wordt netjes uitgelegd in de link van onze taal hierboven.
Goed onthouden dat ook Kittelaar een uitzondering is.
Net het RTL Nieuws gezien. Heeft iemand meer details over het interview tussen de gijzelaar en BMFTV? Heb met behulp van Google Translate het bijbehorende artikel van BMFTV vertaald (http://www.bfmtv.com/soci...s-terroristes-856576.html) maar het gaat niet echt op in op de totstandkoming van het intervieuw. Hoe kan een interview kunnen plaatsvinden tijdens een gijzeling?
Telefoons.Fierry schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:05:
Net het RTL Nieuws gezien. Heeft iemand meer details over het interview tussen de gijzelaar en BMFTV? Heb met behulp van Google Translate het bijbehorende artikel van BMFTV vertaald (http://www.bfmtv.com/soci...s-terroristes-856576.html) maar het gaat niet echt op in op de totstandkoming van het intervieuw. Hoe kan een interview kunnen plaatsvinden tijdens een gijzeling?
Nee, merp!
Die waren volgens nieuwsberichten voor communicatie tussen de gijzelaar en de politie. Hoe kan dan een interview plaatsvinden onder deze omstandigheden?
Een journalist heeft het nummer van de drukkerij gebeldFierry schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:09:
[...]
Die waren volgens nieuwsberichten voor communicatie tussen de gijzelaar en de politie. Hoe kan dan een interview plaatsvinden onder deze omstandigheden?
Dat verduidelijkt een hoopGotiniens schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:11:
[...]
Een journalist heeft het nummer van de drukkerij gebeld
Hier staan korte stukjes van de gesprekken met deKouachu en Coulibaly. Het is tevens vertaald in het engels.Fierry schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:05:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6MDz2yaf-9k]
[ Voor 60% gewijzigd door Don Roberto op 09-01-2015 20:37 ]
Zijn dus Al Quada volgens die gesprekken en niet IS.
Laat die 2 maar lekker even met elkaar botsen dan en onderling wat prominenten uitschakelen.
Laat die 2 maar lekker even met elkaar botsen dan en onderling wat prominenten uitschakelen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wedstrijdje stoer doen met 'wie kan de grootste aanslag' plegen lijkt mij meer voor de hand liggen.L1nt schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:41:
Zijn dus Al Quada volgens die gesprekken en niet IS.
Journalistiek levert wat de mensen vragen.
Zodra er 1 minuut niets nieuws te melden was, begon het gemor. Ook hier op GoT, even een paar minuten geen nieuwe feiten en men vroeg zich af of er nog wel wat gebeurde.
Die druk om continu nieuws te moeten brengen, voelen die journalisten ter plekke en hun redacties ook. En welke nieuwsbronnen werden hier geplaatst? Degene die elke 50 seconden iets nieuws hadden.
Bestorming van de supermarkt in Parijs van vrij dichtbij (of redelijk ver ingezoomd) gefilmd. Beelden kunnen als schokkend worden ervaren. https://t.co/T01lvVGX2A"
Mijn Frans is vrij slecht, maar komt op 33 seconden die terrorist nou naar buiten gerend?Joster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:12:
Bestorming van de supermarkt in Parijs van vrij dichtbij (of redelijk ver ingezoomd) gefilmd. Beelden kunnen als schokkend worden ervaren. https://t.co/T01lvVGX2A"
Wat gebeurd daar op 0:33?Joster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:12:
Wat zijn eigenlijk de nieuwste alu-hoedjes theorieën? Die vind ik altijd wel grappig om te horen..
daar lijkt het wel op..Dersan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:20:
[...]
Mijn Frans is vrij slecht, maar komt op 33 seconden die terrorist nou naar buiten gerend?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat dacht ik ook... maar is dat niet de politiekerel die op 0:16 naar binnen stormt?
Mwah, dit komt nogal amateuristisch over eigenlijk. Duidelijk teveel mensen daar die onvoldoende met elkaar hebben getraind. Er komt nota bene in het begin een agent in zijn eentje te staan in de supermarkt. Zonder dekking...Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:29:
Gijzeling hebben ze wel heel snel gedaan,doet de Franse politie wel goed.
Ik had beter verwacht van de Franse elite eenheden.
Nee, merp!
Verwijderd
Het was wel onverwacht.PauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:32:
[...]
Mwah, dit komt nogal amateuristisch over eigenlijk. Duidelijk teveel mensen daar die onvoldoende met elkaar hebben getraind. Er komt nota bene in het begin een agent in zijn eentje te staan in de supermarkt. Zonder dekking...
Ik had beter verwacht van de Franse elite eenheden.
Dat zijn dit soort situaties altijd... Daarom trainen deze eenheden ook het hele jaar door.
Nee, merp!
Ik ben er niet zo zeker van maar is de kerel die op 0:16 schild first naar binnen stormt niet de kerel die de flashbang binnen aflevert en tijdelijk de aandacht naar zich toe sleurt? Heb de indruk dat hij naar buiten stormt na die knal
Verwijderd
Wel laf van de daders.PauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:34:
[...]
Dat zijn dit soort situaties altijd... Daarom trainen deze eenheden ook het hele jaar door.

Zionistisch complot?FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:21:
[...]
Wat zijn eigenlijk de nieuwste alu-hoedjes theorieën? Die vind ik altijd wel grappig om te horen..
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik dacht precies zo ja..Xeon_vl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:36:
Ik ben er niet zo zeker van maar is de kerel die op 0:16 schild first naar binnen stormt niet de kerel die de flashbang binnen aflevert en tijdelijk de aandacht naar zich toe sleurt? Heb de indruk dat hij naar buiten stormt na die knal
Inderdaad zeer onprofessionele bestorming en het lijkt dat er niet echt een plan was. Het had veel slechter kunnen aflopen... Een enkele agent die op 0:16 naar binnen vliegt en de rest blijft achter het muurtje staan ...
In zo'n situatie gooien ze best eerst van beide kanten een paar flashbangs naar binnen en dan met z'n allen naar binnen met een beperkt aantal eenheden. Met 50 aan elke kant zorgt enkel voor file.
In zo'n situatie gooien ze best eerst van beide kanten een paar flashbangs naar binnen en dan met z'n allen naar binnen met een beperkt aantal eenheden. Met 50 aan elke kant zorgt enkel voor file.
En op tv hoor je alle experts alleen maar vertellen hoe goed getraind de Franse eenheden zijn. Maar goed, die experts zullen wel niet zo veel counter-strike geoefend hebben als de experts hier..larsg schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:43:
Inderdaad zeer onprofessionele bestorming
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die andere video weer bekeken, wie of wat er naar buiten stormt loopt in ieder geval met zijn hoofd recht tegen die deur. (1:12 in https://www.youtube.com/watch?v=NZX6Bjp--VU).
De persoon die daar buiten komt gestormd wordt daarna door andere politiekerels tussen die auto's gesleurd denk ik.
De persoon die daar buiten komt gestormd wordt daarna door andere politiekerels tussen die auto's gesleurd denk ik.
Mja, misschien dat de doctrine in Frankrijk anders is, maar in Nederland ga je nooit, maar dan ook echt NOOIT, alleen naar binnen. Je bent veel te kwetsbaar.Xeon_vl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:36:
Nee, merp!
FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:21:
offtopic:
Misschien is het een idee om op dit moment te beseffen dat ook "aluhoedjes" hun mening bij kunnen stellen?
Er zijn vele vragen geweest waarvan de meeste imo zeer terecht waren (oa. over die id-kaart, niet over evt. chromen randjes) en vanuit de media kwamen ook tegenstrijdige berichten die makkelijk verkeerde interpretaties tot gevolg konden hebben.
Ik proef een beetje de wil om je gelijk te halen, maar net zoals het niet netjes (en eerlijk-) is om nu elke moslim aan/af te vallen zo is ook de conspiracybrigade niet in louter zwart en wit in te delen.
Overigens is een "false flag" ook nu nog steeds niet uit te sluiten, maar da's maar net wat je daaronder verstaat.
Misschien is het een idee om op dit moment te beseffen dat ook "aluhoedjes" hun mening bij kunnen stellen?
Er zijn vele vragen geweest waarvan de meeste imo zeer terecht waren (oa. over die id-kaart, niet over evt. chromen randjes) en vanuit de media kwamen ook tegenstrijdige berichten die makkelijk verkeerde interpretaties tot gevolg konden hebben.
Ik proef een beetje de wil om je gelijk te halen, maar net zoals het niet netjes (en eerlijk-) is om nu elke moslim aan/af te vallen zo is ook de conspiracybrigade niet in louter zwart en wit in te delen.
Overigens is een "false flag" ook nu nog steeds niet uit te sluiten, maar da's maar net wat je daaronder verstaat.
Filmpje is wel een stuk duidelijker dan die van de overkant van de rotonde. Er wordt daar flink naar binnen geschoten (terwijl we er al iemand gestrekt zien liggen)!
Lekker getraind dan. In welke raid lijkt het aangewezen om 1 persoon naar binnen te sturen, flashbangs te gooien (ook op je eigen man dus) en hem vervolgens weer naar buiten te laten rennen!?fsfikke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:47:
[...]
En op tv hoor je alle experts alleen maar vertellen hoe goed getraind de Franse eenheden zijn. Maar goed, die experts zullen wel niet zo veel counter-strike geoefend hebben als de experts hier..
Je moet niet veel shooters hebben gespeeld om te weten dat dat niet zo veilig is
Tuurlijk zeggen de media dat die GIGN/RAID/GIPN eenheden goed getraind zijn. Als ze zeggen 'wat een troep de lokale drugsdealer had een betere job gedaan" dan krijg je paniek
Als ik de beelden analyseer zie ik dat halsoverkop beslist is om binnen te vallen. Maar ten alle tijden hoor je dan over de radio nog even te zeggen wat je uiteindelijk gaat doen. Verder is training altijd verschillend met de praktijk. Zoveel van dit soort situaties kennen de fransen ook niet (gelukkig).
[ Voor 16% gewijzigd door larsg op 09-01-2015 22:53 . Reden: extra tekst ]
Ik spreek me niet uit over of het zo moet of niet. Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, we weten ook niet welke informatie ze allemaal in handen hadden op dat moment, en wat het plan vooraf was. Voor hetzelfde geld heeft die kerel een ongelooflijke blunder begaan en is hij ondertussen ontslagen, geen idee.PauseBreak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:47:
[...]
Mja, misschien dat de doctrine in Frankrijk anders is, maar in Nederland ga je nooit, maar dan ook echt NOOIT, alleen naar binnen. Je bent veel te kwetsbaar.
Daarom vind ik het een beetje inappropriate om hier vanaf je luie stoel de mensen voor prutsers uit te maken.larsg schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:52:
[...]
Verder is training altijd verschillend met de praktijk. Zoveel van dit soort situaties kennen de fransen ook niet (gelukkig).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Klopt ik ben absoluut geen expert (dat claim ik ook niet). Maar je moet geen expert zijn om te zien dat er haken aan zaten...fsfikke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:57:
[...]
Daarom vind ik het een beetje inappropriate om hier vanaf je luie stoel de mensen voor prutsers uit te maken.
Uit het filmpje blijkt naar mijn idee duidelijk dat ze inspelen op iets wat binnen gebeurt of verwachten dat er gaat gebeuren op korte termijn. Het is daardoor geen geplande actie. De toegevoegde waarde van de hele goede training die de bestormers hebben gehad komt daarmee vrijwel geheel te vervallen. Het is nu gewoon kwestie van luikje open doen en op goed geluk naar binnen schieten. Iedere beetje getraind militair had dit ook wel gekund. Wonderwel komt zo te zien de kaper spontaan naar buiten lopen om afgeknald te worden. Denk dat ze het wel goed ingeschat hebben dat het tijd was voor actie.
Normaal gesproken zorg je bij een actie als deze voor een afleidingsmanoeuvre die was er nu volgens mij in het geheel niet. In feite staan er ook veel te veel troepen voor die deur naar mijn idee. Ze staan elkaar haast in de weg.
Normaal gesproken zorg je bij een actie als deze voor een afleidingsmanoeuvre die was er nu volgens mij in het geheel niet. In feite staan er ook veel te veel troepen voor die deur naar mijn idee. Ze staan elkaar haast in de weg.
In principe is het zo dat je inderdaad nooit alleen naar binnen gaat. De nummer 2 drukt de nummer 1 als het ware naar binnen (zodat die niet twijfelt, twijfel = dodelijk ). In het filmpje lijkt het er op dat de nummer 2 juist twijfelt en hij niet naar binnen wordt gedrukt door de nummer 3.Xeon_vl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:52:
[...]
Ik spreek me niet uit over of het zo moet of niet. Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, we weten ook niet welke informatie ze allemaal in handen hadden op dat moment, en wat het plan vooraf was. Voor hetzelfde geld heeft die kerel een ongelooflijke blunder begaan en is hij ondertussen ontslagen, geen idee.
Die nummer 1 die naar binnen rent, rent ook door het schootsveld van de agenten die aan de rechterkant staan. Ook niet erg verstandig.
[ Voor 8% gewijzigd door Bobmeister op 09-01-2015 23:06 ]
Verwijderd
Je ziet al binnen 15 seconde agenten/soldaten aan de deur staan (links achter de bosjes), dat valt dus wel mee.Saturnus schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:14:
No way...is dat hoe het ging?
1 minuut na de flashbangs zijn er pas troepen op locatie?
Ziek slecht...
Het zijn geen Russische toestanden hoorAwsom schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:05:
(zodat die niet twijfelt, twijfel = dodelijk ).
Training zorgt er als het goed is voor dat je niet twijfelt, maar je moet wel ruimte hebben om te manoeuvreren als je bijvoorbeeld beschoten wordt.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 23:20 ]
Volgens mij is degene die naar buiten komt rennen toch echt niet de dader hoor, eerder de agent die als eerste naar binnen ging. Ik denk dan ook dat de dader gewoon binnen is neergeschoten.Faxe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:04:
Wonderwel komt zo te zien de kaper spontaan naar buiten lopen om afgeknald te worden. Denk dat ze het wel goed ingeschat hebben dat het tijd was voor actie.
Ben wel benieuwd of die vrouw er nog iets mee te maken en heeft en zo ja, waar die dan uit hangt.
Als ik het filmpje uit de andere hoek erbij neem, dan lijkt het dat het idd de eerste agent is: kan dus dat daar inderdaad even wat misging, en de flashbang werd gegooid zodat hij cover had om zich uit de voeten te maken. In de aftocht loopt hij tegen de schuifdeur en wordt denk ik ook geraakt, want in het ander filmpje wordt er nadat je de deur ziet daveren omdat er iemand tegenaan loopt een agent geevacueerd.
Ik had eerder gelezen dat ze nu wel moesten binnenvallen omdat die pipo's in de drukkerij schietend naar buiten kwamen en aangezien hij wilde dat hun mochten vertrekken werd dat onmogelijk. Ook zouden ze hem gehoord hebben over de telefoon dat hij aan het bidden was en mogelijk iedereen zou gaan neerknallen.
Dat zou wel verklaren waarom het "rommelig" ging.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dit inderdaad.wontcachme schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:49:
Ik had eerder gelezen dat ze nu wel moesten binnenvallen omdat die pipo's in de drukkerij schietend naar buiten kwamen en aangezien hij wilde dat hun mochten vertrekken werd dat onmogelijk. Ook zouden ze hem gehoord hebben over de telefoon dat hij aan het bidden was en mogelijk iedereen zou gaan neerknallen.
Als je goed kijkt zie je dat er een persoon(gijzelnemer) vanuit achteren naar de deur rent. De media spreekt in ieder geval dat het om de gijzelnemer gaat. Daarnaast kruipt de eerste agent gelijk achter de eerste stelling of iets dergelijks aan de rechterkant. Er komt een kleiner figuur naar buiten. Ik vind het alleen bijzonder dat hij nog zover weet te komen. Waarschijnlijk draagt hij een kogelwerend vest en beschermd hij zijn hoofd met zijn handen. Er moeten veel kogels aan te pas komen om uiteindelijk degene om te leggen.
Vind het wel erg ver gaan om ze uit te maken voor prutsers. Onder hun actie zijn geen doden gevallen, geslaagd is de actie dus al. Wat mij bevreemde is dat ze eerst alle deuren er uit blazen (links eerst) om vervolgens rustig naar die deuren te lopen (meen ergens te hebben gelezen dat hij boobytraps had geplaatst). Daarnaast zijn dit soort acties altijd chaotisch, tenminste zo komt het op ons over maar geloof mij dat iedereen weet wat ie doet en moet doen. Ik weet niet of jullie hebben gezien hoe dat laatst in Australië ging? Was net zo chaotisch al dan niet chaotischer.
I am the great Cornholio!
Volgens mij analyseert zo`n speciale eenheid de plaats delict en het doelwit eerst tot in den treuren, daar was nu geen tijd voor waardoor die super speciale eenheid hun toegevoegde waarde ook niet echt kon laten zien. Luikje openen en schieten...
Wel respect voor die lui, dat luik openen moet minuten hebben geduurd voor hun gevoel en dan gewoon naar binnen stappen.
Soepel zal het nooit gaan. Diegene die dat denkt speelt teveel op zijn playstation
Wel respect voor die lui, dat luik openen moet minuten hebben geduurd voor hun gevoel en dan gewoon naar binnen stappen.
Soepel zal het nooit gaan. Diegene die dat denkt speelt teveel op zijn playstation
[ Voor 10% gewijzigd door FicoF op 10-01-2015 00:11 ]
Tjah, de inval in sydney ging ook niet vlekkeloos. Als je on the spot ineens moet reageren en de dader weet dat je komt. En dan die rolluik die ook nog eens tergend langzaam opengaat. Ik zou daar echt niet willen staan voor die deur.
Die nette gechoreografeerde invallen op discoverychannel zijn leuk en aardig, maar zo loopt het lang niet altijd. Het succes van dit soort teams zit hem ook vaak in de snelheid, overweldiging en verrassing.
Die nette gechoreografeerde invallen op discoverychannel zijn leuk en aardig, maar zo loopt het lang niet altijd. Het succes van dit soort teams zit hem ook vaak in de snelheid, overweldiging en verrassing.
Weet iemand toevallig wie dat rolluik open deed ?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Een bekende uitspraak is wel The first victim of war is the plan. Je kunt trainen en plannen wat je wilt, in een echte chaotische situatie val je terug op instincten en, als het goed is, die training die er jaren ingestampt is. Dat ziet er echter totaal anders uit dan in de films.MetaFrame schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:02:
Ik weet niet of jullie hebben gezien hoe dat laatst in Australië ging? Was net zo chaotisch al dan niet chaotischer.
Wel jammer dat geen van de gijzelnemers het overleefd heeft, vanuit het perspectief van de informatie-inwinning en wellicht ook wel het verantwoording afleggen was het toch beter geweest als ze het overleefd hadden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 00:15 ]
Beide filmpjes en de reacties hier nog eens bekeken maar ik denk toch dat ik ongelijk heb en dat de dader wel degelijk naar buiten komt rennen. Lijk je ook af te kunnen leiden uit het Franse commentaar en de richting waarin geschoten wordt...Joster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:14:
[...]
Volgens mij is degene die naar buiten komt rennen toch echt niet de dader hoor, eerder de agent die als eerste naar binnen ging. Ik denk dan ook dat de dader gewoon binnen is neergeschoten.
Ben wel benieuwd of die vrouw er nog iets mee te maken en heeft en zo ja, waar die dan uit hangt.
Toch zou je zeggen dat je voor dat rolluik de tijd hebt om even een groter schild neer te zetten met wat ventjes er achter die "rustig" naar binnen kunnen schieten?
Of nog beter deze...
Of nog beter deze...
[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 10-01-2015 00:21 ]
Verwijderd
Volgens mij lopen twee agenten met zo'n schild, maar duurt het vrij lang voor ze eindelijk om het afloopje heen zijn. Vervolgens staan ze daar midden op straat te wachten, wellicht als back-up voor wanneer iemand schietend naar buiten zou lopen.maratropa schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:18:
Toch zou je zeggen dat je voor dat rolluik de tijd hebt om even een groter schild neer te zetten met wat ventjes er achter die rustig naar binnen kunnen schieten?
Je zou zeggen dat je die liever vooraan hebt staan, maar wellicht zijn er goede redenen geweest dat dat niet gebeurde. Als dingen snel gaan moet je het plan weleens aanpassen, of men was bijvoorbeeld bang dat het ding de ingang zou blokkeren. Als je met je eigen schild een mooie trechter creëert ben je natuurlijk nog verder van huis.
Die gijzelnemer wist dat ie zou sterven, toch? Martelaar enzo.
Hij heeft uren met joden heeft doorgebracht zonder ze allemaal te doden. Klinkt misschien cru maar dat is wel hoopgevend, ze hebben blijkbaar ook grenzen.
Hij heeft uren met joden heeft doorgebracht zonder ze allemaal te doden. Klinkt misschien cru maar dat is wel hoopgevend, ze hebben blijkbaar ook grenzen.
Volgens mij moet die gast die in z'n eentje naar binnen rent ook wel naar binnen om dekking te zoeken. Je ziet m met z'n hoofd nog kogels ontwijken op het moment dat hij z'n eerste schoten lost.
I am the great Cornholio!
Net nog eens de frontale beelden bekeken en die agent vliegt bij binnenkomst naar rechts toe. Echter de persoon die neergeschoten wordt komt van achter uit de zaak gerend. Tenzij die agent een rondje rent in de zaak en zijn kleding uitdoet + zijn scherm wegsmijt is die dat niet
Op liveleak zijn inmiddels uncut beelden. Die kerel op 30sec gaat tegen de vlakte met 30+ kogels in zijn lijf, die is echt morsdood.
http://www.liveleak.com/view?i=869_1420833044
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Nja chaos of niet, als je die kogelregen ziet dan hebben ze het beste netjes gedaan zonder extra gegijzelden om te leggen, of elkaar. Dus eigenlijk gewoon prima.
Of zijn er mensen in kritieke toestand op dit moment?
Made me smilec0ne schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:26:
Op liveleak zijn inmiddels uncut beelden. Die kerel op 30sec gaat tegen de vlakte met 30+ kogels in zijn lijf, die is echt morsdood.
Maar de terroristen hielden er wel een vreemde moraal op na. Als je daar binnen zit met 15 staven dynamiet en weet dat je gaat sterven dan verwacht je veel meer doden. Ook een man wiens auto ze gecarjacked hadden lieten ze leven en ze zijn zelfs nog gestopt om zijn hond eruit te laten.
Nu die vrouw nog vinden.
Verwijderd
Volgens mij is dat een consequente fout die je in de discussies ziet - bereid zijn te sterven betekent niet bereid zijn je leven weg te gooienFicoF schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:22:
Die gijzelnemer wist dat ie zou sterven, toch? Martelaar enzo.
Wow, wtf, inderdaad. Ze schieten hem gewoon van 1 meter afstand vanaf de zijkant neer met een pistool. In eerdere beelden was dat helemaal niet op te maken.c0ne schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:26:
Bizar joh, lijkt me dan inderdaad de terrorist (al kan ik dat niet echt zien aan z'n outfit/wapen). Toch wel erg raar dat hij het van halverwege de zaak helemaal tot aan de deur heeft kunnen maken terwijl er gasten naar binnen staan te schieten
Meneer de president heeft al aangegeven vergaande maatregelen te treffen om dit soort aanvallen te voorkomen in de toekomst (wat overigens nooit zal lukken...).FicoF schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:21:
Zie onder andere de Patriot Act en de vele andere maatregelen in de USA, n.a.v. 11 september, om een idee te krijgen van de nieuwe franse wetten die ingevoerd zullen worden.
Damn, als die gast nog een bomgordel had gehad was de hele anti-terreur unit in een klap gewoon uitgeschakeld geweest, hij kan nog ver komen.
Ik heb er verder geen verstand van, maar het lijkt mij weinig toevoegen om allemaal zo op een kluitje te gaan staan.
Je ziet trouwens op het moment dat de deur open gaat al een slachtoffer liggen. Zou de terrorist misschien al begonnen zijn aan zijn wraakactie en dat ze daarom zo op het oog overhaast hebben aangevallen?
Doet je ook afvragen of zn voortvluchtige vrouw misschien tussen het groepje zat wat je naar buiten ziet rennen.
Ik heb er verder geen verstand van, maar het lijkt mij weinig toevoegen om allemaal zo op een kluitje te gaan staan.
Je ziet trouwens op het moment dat de deur open gaat al een slachtoffer liggen. Zou de terrorist misschien al begonnen zijn aan zijn wraakactie en dat ze daarom zo op het oog overhaast hebben aangevallen?
Doet je ook afvragen of zn voortvluchtige vrouw misschien tussen het groepje zat wat je naar buiten ziet rennen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Iedereen hier heeft kritiek op een eenheid die jaren van training heeft gehad om bepaalde situaties het hoofd te bieden en al diverse keren in actie zijn geweest, vanaf hun bureaustoel.
Tsja...
Tsja...

Verwijderd
Ik las ergens dat ze de actie begonnen omdat ze hem hoorden bidden - of dat dan is omdat ze vervolgens actie verwachtten of omdat hij afgeleid was weet ik niet. Er kunnen natuurlijk slachtoffers gevallen zijn aan het begin van de gijzeling, de eerste fase lijkt me nu eenmaal chaotisch.ph4ge schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:36:
Die waren jammer genoeg al doodgeschoten toen hij de supermarkt is binnengedrongen. Er zullen de komende dagen wel verhalen verschijnen van mensen die daar gegijzeld waren over wat er zich daar heeft afgespeeld in tussentijd.ph4ge schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:36:
Damn, als die gast nog een bomgordel had gehad was de hele anti-terreur unit in een klap gewoon uitgeschakeld geweest, hij kan nog ver komen.
je ziet bij het opengaan van het luik iemand op de grond liggen, op het eerste gezicht dood. Dus de kans is aanwezig dat die al dood waren voordat men naar binnen trok.
Ik heb het deze avond niet meer gevolgd, maar ik dacht dat er maar 1 gijzelnemer was daar. Maar je ziet ze iemand neerleggen rond 00:30 (of is dat iets dat van het plafond valt, niet zo goed te zien), en dan rond 00:45 nog iemand dienaar buiten rent?c0ne schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:26:
[ Voor 6% gewijzigd door Jump op 10-01-2015 00:43 ]
Inderdaad. En een tijdstip van overlijden is een het wel vast te stellen. In ieder geval of het gaat om 13 uur (aanvang gijzeling) of 17 uur (beëindiging gijzeling).FrankoNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:41:
je ziet bij het opengaan van het luik iemand op de grond liggen, op het eerste gezicht dood. Dus de kans is aanwezig dat die al dood waren voordat men naar binnen trok.
Bizar inderdaad.Avalaxy schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:32:
[...]
Wow, wtf, inderdaad. Ze schieten hem gewoon van 1 meter afstand vanaf de zijkant neer met een pistool. In eerdere beelden was dat helemaal niet op te maken.
Bizar joh, lijkt me dan inderdaad de terrorist (al kan ik dat niet echt zien aan z'n outfit/wapen). Toch wel erg raar dat hij het van halverwege de zaak helemaal tot aan de deur heeft kunnen maken terwijl er gasten naar binnen staan te schieten
Daar moest ik ook aan denken ja, maar goed, wel erg Hollywood..ph4ge schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:36:
[ Voor 48% gewijzigd door Joster op 10-01-2015 00:45 ]
Je hebt uiteraard gewoon gelijk. Ik denk dat vooral tijdsgebrek hier het probleem was omdat de andere "gijzeling" ineens was afgelopen etc. Gezien er geen extra doden gevallen zijn lijkt me dat ze het best goed gedaan hebben.FrankoNL schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:39:
Iedereen hier heeft kritiek op een eenheid die jaren van training heeft gehad om bepaalde situaties het hoofd te bieden en al diverse keren in actie zijn geweest, vanaf hun bureaustoel.
Tsja...
Ik denk dat ook veel mensen een fantasiebeeld hebben over wapens. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
Is er geen kanaal met uitleg van bijv. politiemensen? Die iig weten hoe dit soort digen er echt aan toe gaan? Dat lijkt me best verhelderend..
Helaas hebben de afgelopen 48 uur een hoog Hollywood gehalte, ik sluit het niet uit. Net als dat ik niet uitsluit dat ze min of meer onschuldig is (ze zal op zn minst hebben geweten dat dit kon gebeuren, maar een actieve rol hoeft natuurlijk niet).Joster schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:43:
Daar moest ik ook aan denken ja, maar goed, wel erg Hollywood..
We gaan de komende maanden waarschijnlijk steeds meer te weten komen, maar sommige zaken zullen we nooit weten.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 10-01-2015 00:49 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hetgeen op 00:30 lijkt me meer iets van de winkel inrichting wat geraakt wordt en kapot gaat. Er is iig bericht over 1 gijzelnemer die gedood is.Jump schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:42:
[...]
Ik heb het deze avond niet meer gevolgd, maar ik dacht dat er maar 1 gijzelnemer was daar. Maar je ziet ze iemand neerleggen rond 00:30 (of is dat iets dat van het plafond valt, niet zo goed te zien), en dan rond 00:45 nog iemand dienaar buiten rent?
Verwijderd
Vrijwel alles dat mensen weten van politie en rechtbanken komt van televisie.WhiteDog schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:44:
Ik denk dat ook veel mensen een fantasiebeeld hebben over wapens. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc. Stop bloederige of schokkende plaatjes en filmpjes achter een link met waarschuwing.
Dit is niet een topic over de politieke en religieuze achtergrond. Voor die discussie: [Zero Tolerance] Religie en associatie met terrorisme
Hier verder met ALLEEN nieuws over terrorisme in Europa. Geen RELIGIE, achtergronden, opinies, WOII, etc. Stop bloederige of schokkende plaatjes en filmpjes achter een link met waarschuwing.
Dit is niet een topic over de politieke en religieuze achtergrond. Voor die discussie: [Zero Tolerance] Religie en associatie met terrorisme