Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Oyxl schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Maar zij vinden nog steeds dat die ander Moslims geen echte Moslims zijn.
Inderdaad, de gemiddelde normale moslim keurt dit soort terrorisme ook gewoon af en ziet het ook als iets wat niet past bij de islam.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
fsfikke schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:42:
[...]

Inderdaad, de gemiddelde normale moslim keurt dit soort terrorisme ook gewoon af en ziet het ook als iets wat niet past bij de islam.
Precies. Het zijn waarschijnlijk gewoon Moslims. Wil niet zeggen dat onze Moslims hetzelfde willen of denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
MrVegeta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Dat klopt, en het wordt voornamelijk gebruikt door moslims. Tenminste, wanneer er iets gebeurd dat zij willen vieren oid.

Maar goed, als jij denkt dat het een complot is dan heeft het echt geen nut om er over te praten met jou.
Ik heb nergens beweerd dat het een complot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
sanane schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:37:
[...]

ik heb genoeg Nederlandse collega's die af en toe voor gein zoiets roepen. zijn die gasten nu ook automatisch moslims ;p
Dus als we jouw redenatie volgen mag er hier eigenlijk helemaal niet over gepraat worden? Eerst moet een onafhankelijke commissie (waarin ongetwijfeld minimaal 25% allochtonen, 25% gehandicapten en 3 blinden in moeten zitten) onomstotelijk vaststellen dat het moslims waren die dit uit naam van de islam gedaan hebben.

Dan mag een andere commissie een rapport opstellen waarom het toch onze schuld is, en daarna mogen wij in dit forum onze excuses maken dat wij met onze kortzichtige commentaren en aanstootgevende cartoons aanleiding hebben gegeven voor deze logische daad.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

[...]

En het stomme is dat men niet verwacht dat elke Christenen afstand neemt van een Westboro Babtist church of een Breivik maar wel dat elke moslim afstand neemt van een moslim terrorist. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:41:
[...]

En ik sluit niet uit dat het wellicht wel een extreem-rechtse groepering is, maar stel dat dat zo zou zijn: wat bereiken ze er verder mee? Het is niet alsof Frankrijk nu ineens IS extra gaat bombarderen of moslims het land uitzetten.
De enige reden zou zijn om olie op vuur te gooien, wellicht een soort burgeroorlog willen uitlokken. Maar het is te absurd voor woorden.
[...]

Yup, helaas krijgen deze moslims geen platform waar ze dit kunnen doen. Althans ik zit al een poosje het nieuws te volgen, maar ik heb nog geen hoogstaande moslim dit horen afkeuren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik blijf me verbazen hoe mensen vast kunnen zitten in een eigen gedachten wereld, hoe beinvloedbaar en kwetsbaar mensen zijn.
Mijn oprechte medeleven gaan uit naar alle nabestaanden.
De vraag is: en nu? Vertrouwen komt te voet en gaat te paard (althans, vandaag met een vluchtauto). Zien ze niet dat ze voor heel veel mensen het leven een heel stuk zwaarder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KaiseRRuby schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:39:
Oke, het lijken moslims, maar we weten het niet zeker.
Het zijn terroristen. Het interesseert me eigenlijk bar weinig welk geloof dat ze aanhangen (want geloof interesseert me überhaupt niet). Er zijn ook extremistische christenen en zo kun je vast van elk geloof wel een groepering vinden die compleet geschift is. Eerder in dit topic werd er geroepen dat je de terroristen hun zin geeft als je nu dit soort cartoons gaat censureren. Ik denk dat je ze nog veel meer hun zin geeft als je moslims over één kam scheert met dit gespuis.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Sowieso vind ik het gek dat moslims opeens hardop moeten zeggen dat ze ertegen zijn.

Toen ik nog christelijk was, ging ik toch ook niet na iedere bomaanslag van de IRA zeggen "jamaar, ik ben ertegen"

Het geloof van deze mensen doet er totaal niet toe. Al geloven ze in het vliegende spaghetti monster, het gaat om de daad en hoe we ermee omgaan, geloof of ideologie is imo maar bijzaak.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:35:
[...]

Nee, ik doelde niet op de spotprenten (ik heb daar geen problemen mee), maar dat The Telegraph een serieus bericht plaatst en dat plaatje dan blurred.
Top. En zelfs voor het blurren van die prenten heb ik nog begrip. Heb zelf ook kinderen en ben nu eenmaal niet de moedigste.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:43:
Yup, helaas krijgen deze moslims geen platform waar ze dit kunnen doen. Althans ik zit al een poosje het nieuws te volgen, maar ik heb nog geen hoogstaande moslim dit horen afkeuren.
Eerder in dit topic heeft een hooggeplaatste Franse moslim de boel af stevig afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Safaci schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:43:
[...]

Ik heb nergens beweerd dat het een complot is.
Nee, dat heb je niet beweerd. Maar zo tussen neus en lippen door beweer je wel dat het niet door extremistische moslims is gedaan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Joostje123 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:23:
Tsja hiervoor is het goed dat overheden het recht hebben om je telefoon af te tappen of bepaalde gegevens op te slaan. Die vrijheid heb ik al opgegeven. Mijn leven is me te lief.
En dat heeft er ook echt voor gezorgd dat er geen aanslag geweest is 8)7

People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
[...]

En ik sluit niet uit dat het wellicht wel een extreem-rechtse groepering is, maar stel dat dat zo zou zijn: wat bereiken ze er verder mee? Het is niet alsof Frankrijk nu ineens IS extra gaat bombarderen of moslims het land uitzetten.
Ik zat me dat ook af te vragen ineens. Ik heb in het begin ook de stelling ingenomen dat het heel makkelijk is om de positie van de Islam binnen de westerse wereld de schuld in de schoenen te schuiven om zelf niet zo snel verdacht te worden, maar wat is dan het motief nog? Als ze nou een bank hadden overvallen en er met miljoenen vandoor zouden zijn gegaan, dan heb je een reden om verwarring te zaaien. Maar in dit geval heb ik geen alternatieve verklaring.
Het zou kunnen dat een andere groepering op de tenen is getrapt door het blad, maar van zo'n radicale groepering (waar we linksom of rechtsom toch mee te maken hebben, wat hun achtergrond ook moge zijn) zou je verwachten dat ze dan willen laten weten wie ze waren.
Goed kans dat er binnenkort een filmpje verschijnt van dit tuig waarin ze deze aanslag opeisen...

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
L1nt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:43:
[...]

En het stomme is dat men niet verwacht dat elke Christenen afstand neemt van een Westboro Babtist church of een Breivik maar wel dat elke moslim afstand neemt van een moslim terrorist. :X
En dat komt weer terug op mijn commentaar van eerder:
de perceptie is dat de 'ratio terroristische moslim per moslim' enigszins groter is dan de ratio teroristische Greenpeace activist op elke greenpeace activist. (of christen)

Net zoals het de perceptie is dat elke katholieke priester een pedo is.

Waar ik gelukkig wel grappen over mag maken, als katholiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cyphax schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:45:
[...]

Ik zat me dat ook af te vragen ineens. Ik heb in het begin ook de stelling ingenomen dat het heel makkelijk is om de positie van de Islam binnen de westerse wereld de schuld in de schoenen te schuiven om zelf niet zo snel verdacht te worden, maar wat is dan het motief nog? Als ze nou een bank hadden overvallen en er met miljoenen vandoor zouden zijn gegaan, dan heb je een reden om verwarring te zaaien. Maar in dit geval heb ik geen alternatieve verklaring.
Het zou kunnen dat een andere groepering op de tenen is getrapt door het blad, maar van zo'n radicale groepering (waar we linksom of rechtsom toch mee te maken hebben, wat hun achtergrond ook moge zijn) zou je verwachten dat ze dan willen laten weten wie ze waren.
Goed kans dat er binnenkort een filmpje verschijnt van dit tuig waarin ze deze aanslag opeisen...
En dit was exact mijn gedachtengang (inclusief het opeisen van de aanslag).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Eerder in dit topic heeft een hooggeplaatste Franse moslim de boel af stevig afgekeurd.
Op de journaals laten ze ook een heel rijtje politici zien die het allemaal heel erg vinden en afkeuren. Ik zie daar sowieso het nut niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

MrVegeta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:43:
Iets beter het topic volgen ;)

"De voorzitter van de Frans moslimraad en rector van de grote moskee in Parijs" hooggeplaatst genoeg?

Ryan_ in "Twaalf doden in Parijs bij aanslag op kantoor tijdschrift"

[ Voor 10% gewijzigd door Dido op 07-01-2015 16:47 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
MrVegeta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Nee, dat heb je niet beweerd. Maar zo tussen neus en lippen door beweer je wel dat het niet door extremistische moslims is gedaan.
Ik had alleen moeite met je bewering. Maar forget abou it.

Het is een terroristische daad uitgevoerd door geradicaliseerde extremisten. Niemand is hierbij gebaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Safaci op 07-01-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Ik bedoelde meer dat hun die kans niet wordt gegeven (op tv niet gezien), niet zozeer dat zij dat niet doen. Waarom zouden moslims dit moeten afkeuren? Sure, het is niet eerlijk dat zij zich moeten verdedigen voor de daden van een stel idioten. Maar het geeft in ieder geval een duidelijker en beter signaal af naar de maatschappij dan niets zeggen/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:46:
Op de journaals laten ze ook een heel rijtje politici zien die het allemaal heel erg vinden en afkeuren. Ik zie daar sowieso het nut niet zo van in.
Klopt, die sla ik ook standaard over, het is toch altijd hetzelfde plichtmatige verhaal. Het ging echter om of moslims al afkeurend over de daad gesproken hadden, nog los van of niet afkeuren impliciet goedkeuren betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

On another note: ik heb het NOS-journaal gezien en ook de toelichting gehoord waarom ze dit filmpje hebben laten zien (wat ik overigens maar een hele rare onderbouwing vond), maar serieus, we gaan toch niet nu het journaal verharden, zodat we straks ook maar andere executies gaan laten zien :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:30
[...]

Haat en Angst.

kijk het punt is we weten nog niet zeker of het echt extremisten zijn maar nu al denkt overgrote deel van Nederlanders het zijn moslim extremisten !. En dan begint er haat tegen de moslims, want bijna altijd worden alle moslims bij een aanslag over één kam geschoren. Dus doel bereikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, Pim Fortuyn waarschuwde er al 20 jaar geleden voor. Pim was helemaal niet voor het uitzetten van alle Moslims, maar wel tegen Moslims die niet willen integreren in de Westerse normen en waarden. Hij wees toen al op de gevaren dat er een onderklasse dreigt van moslims die aansluiting missen bij ONZE maatschappij en daardoor een grote bedreiging kunnen gaan vormen. Maar ja, moest je toen de politici horen en verdraaien over wat hij zei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:48:
(wat ik overigens maar een hele rare onderbouwing vond)
Wat was die onderbouwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:47:
[...]

Klopt, die sla ik ook standaard over, het is toch altijd hetzelfde plichtmatige verhaal. Het ging echter om of moslims al afkeurend over de daad gesproken hadden, nog los van of niet afkeuren impliciet goedkeuren betekent.
Hm, dat had ik niet gezegd. Ik zei dat ze geen platform krijgen, tenminste niet wat ik in het journaal heb gezien of gehoord. Maar goed, beetje non discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
sanane schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:48:
[...]
Haat en Angst.

kijk het punt is we weten nog niet zeker of het echt extremisten zijn maar nu al denkt overgrote deel van Nederlanders het zijn moslim extremisten !. En dan begint er haat tegen de moslims, want bijna altijd worden alle moslims bij een aanslag over één kam geschoren. Dus doel bereikt..
Tja.. zonder trollen denk ik dat we dat punt al even voorbij zijn. Dat komt voornamelijk door al die bewezen gevallen van wél moslim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:49:
Hm, dat had ik niet gezegd. Ik zei dat ze geen platform krijgen, tenminste niet wat ik in het journaal heb gezien of gehoord. Maar goed, beetje non discussie.
Ik had je woorden blijkbaar anders opgevat dan bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:48:
Ach, Pim Fortuyn waarschuwde er al 20 jaar geleden voor. Pim was helemaal niet voor het uitzetten van alle Moslims, maar wel tegen Moslims die niet willen integreren in de Westerse normen en waarden. Hij wees toen al op de gevaren dat er een onderklasse dreigt van moslims die aansluiting missen bij ONZE maatschappij en daardoor een grote bedreiging kunnen gaan vormen. Maar ja, moest je toen de politici horen en verdraaien over wat hij zei!
En wat nu als blijkt dat dit moslims waren die niet eens in Frankrijk woonden? Wat heb je dan aan je "uitzetten"? Hoe had dat uitzetten dit drama kunnen voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
NMe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Het zijn terroristen. Het interesseert me eigenlijk bar weinig welk geloof dat ze aanhangen (want geloof interesseert me überhaupt niet). Er zijn ook extremistische christenen en zo kun je vast van elk geloof wel een groepering vinden die compleet geschift is. Eerder in dit topic werd er geroepen dat je de terroristen hun zin geeft als je nu dit soort cartoons gaat censureren. Ik denk dat je ze nog veel meer hun zin geeft als je moslims over één kam scheert met dit gespuis.
Ik begrijp dat je het niets interesseert maar ik vind je stelling vreemd.

Ondanks je desinteresse lijkt het er verdacht veel op dat het moslims zijn. Terroristische moslims dan misschien die niets te maken hebben met de reguliere moslim, maar het blijven moslims.

Ik scheer daar helemaal geen groepen mee over een kam.

De gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden, de getuigenverklaringen die er zijn, de moordenaars die signalen afgeven en allah akbar roepen.

Dat lijkt voor mij verdacht veel op een extremistische moslim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat kan op andere manieren, tenzij dit 1 van vele aanslagen zou zijn...
Iedereen denkt / vermoed dat het terroristen met een islamitische achtergrond zijn vanwege de uitspraken die ze deden en het beschieten van een kantoor waar spotprenten over de islam werden gepubliceerd. Niet omdat we automatisch denken dat elke aanslag door een moslim wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:51:
En wat nu als blijkt dat dit moslims waren die niet eens in Frankrijk woonden? Wat heb je dan aan je "uitzetten"? Hoe had dat uitzetten dit drama kunnen voorkomen?
Wellicht waren er dan nog wel meer goed getrainde en tot aanslagen bereidwillige jonge moslims geweest, in plaats van dat ze hier in parkjes hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KaiseRRuby schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Dat lijkt voor mij verdacht veel op een extremistische moslim.
Ik zeg nergens dat ze dat niet zijn. Maar ik vind het tegelijkertijd niet relevant. Ik zal er geen enkele moslim op aankijken dat er in Frankrijk 12 mensen zijn vermoord door een paar radicalen.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Wellicht waren er dan nog wel meer goed getrainde en tot aanslagen bereidwillige jonge moslims geweest, in plaats van dat ze hier in parkjes hangen :P
Ondanks de smiley denk ik dat dat best nog eens een reële optie zou kunnen zijn. Die vorm van intolerantie kan bijna alleen worden beantwoord met meer haat voor het westen.

[ Voor 36% gewijzigd door NMe op 07-01-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Even terug.

Las net op Reddit het volgende:

De agent die vermoord lijkt te worden lijkt mogelijk niet geraakt te worden. Geen bloedspatten/bloed te zien en later zien we de agent nog hulp krijgen.

http://www.geenstijl.nl/a...1615375737613373620_n.jpg

Samengevat van Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Ardana schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:45:
[...]

En dat heeft er ook echt voor gezorgd dat er geen aanslag geweest is 8)7

People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
Zijn vaak genoeg nieuwsberichten geweest met als context:
Aanslag verijdeld

Moet toch ergens achterhaald zijn, dan wel de tap op de telefoons, dan wel een andere methode, geen idee.
Ze hebben echt niet op toeval al die aanslagen voorkomen.

Ik ben geen temporary security kwijt geraakt als de overheid al mijn telefoosn mee luistert of mijn websites bezoekt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zeer schokkend beeld, zoals ik vooraf al zei, van hoe de daad eigenlijk begon.
We laten deze beelden zien, omdat dit laat zien hoe de terreurdaad er ook daadwerkelijk uit heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:52:
De agent die vermoord lijkt te worden lijkt mogelijk niet geraakt te worden. Geen bloedspatten/bloed te zien en later zien we de agent nog hulp krijgen.
Het is wel hulp van veel mannen in witte onesies.
Dat is inderdaad een beetje wonderlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Even terug.

Samengevat van Reddit.
Je ziet ook een kogel op de stoep ketsen volgens mij :)
En anders zou je vast een bloederige bende zien.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Oyxl schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:42:
[...]

Precies. Het zijn waarschijnlijk gewoon Moslims. Wil niet zeggen dat onze Moslims hetzelfde willen of denken.
Heb probleem is dat het gedachtegoed van ISIS overal in de wereld ontzettend populair aan het worden is, vooral onder jongeren, zelfs onder inheemse jongeren die uit niet moslim families komen. En zoals V ooit zei in een film: ideen zijn kogelvrij.

Dat is dus het grote probleem. Met Ali die de kebab op de hoek runt is niks mis maar er is dus een kans dat zijn zoontje, die vind dat zijn ouders maar vrij nonchalant met hun geloof omgaan, radicaliseert. En wat kun je daar tegen doen voor het te laat is? Helemaal niks, want denken en geloven staat iedereen vrij.

En ISIS krijgt wat er in het midden oosten al jaren aan de gang is steeds beter gespint als een oorlog tegen de Islam en volgens de Quran is het dan de plicht van moslims om in actie te komen.

Wat het westen in die landen allemaal gedaan heeft en nog steeds doet maakt zulk ideeen alleen maar meer geloofwaardig voor moslims die op het punt staan om te radicaliseren.

Dit is typische een focus waar westerse samenlevingen zich nu langzaam op richt waar de reactie ook altijd verkeerd is. Wanneer er nog meer van dit soort aanslagen gebeuren dan krijg je een gigantisch scheiding tussen je hele bevolking. Moslims aan de ene kant en de rest aan de andere kant. En dan gaan er veel onschuldige slachtoffers vallen langs beide kanten. Ook Ali van de kebab die helemaal verkeerd doet!

Het is echt een soort Loose-loose situatie. :(

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Even terug.

Samengevat van Reddit.
Als aanvulling nog een vertaling van wat er geroepen wordt:

'Terrorist: "Tu voulais nous tuer?" "You wanted to kill us?" Wounded cop: "Non c'est bon chef" "No it's good chef"

Zijn nog wat meningen over. Iets in de trant van: de agent maakt een humoristische opmerking, een soort geintje van: ik zou wel willen maar kan niet meer. Anderen zeggen weer: Nee, hij gaf zich letterlijk over en werd toch doodgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even terug.

Samengevat van Reddit.
Was het eerste wat in mij opkwam... Ik had ook het gevoel dat vlak voor het einde de camera weer terugging richting de agent en die zelfs iets verschoven leek. Wellicht uit angst of schrikreactie toch automatisch ging liggen toen er werd geschoten.

Aan de andere kant, timing zou dan zo goed moeten zijn dat dat precies zo uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

VasZaitsev schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Sowieso vind ik het gek dat moslims opeens hardop moeten zeggen dat ze ertegen zijn.

Toen ik nog christelijk was, ging ik toch ook niet na iedere bomaanslag van de IRA zeggen "jamaar, ik ben ertegen"

Het geloof van deze mensen doet er totaal niet toe. Al geloven ze in het vliegende spaghetti monster, het gaat om de daad en hoe we ermee omgaan, geloof of ideologie is imo maar bijzaak.
De IRA en dit terrorrisme is nogal een groot verschil. De IRA was voornamelijk (eigenlijk alleen) in de UK/Ierland. En daar hebben genoeg christenen en katholieken zich in die regio tegen het geweld uitgesproken.

Dit is terrorrisme wereldwijd, uit naam van een geloof. De echte aanhangers van dit geloof wereldwijd, zouden zich dus dan ook hiertegen uitspreken (uit monde van (hooggeplaatste) leiders, ze hoeven heus niet allemaal 1 voor 1 op TV te komen o.i.d.)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KaiseRRuby schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:57:

Zijn nog wat meningen over. Iets in de trant van: de agent maakt een humoristische opmerking, een soort geintje van: ik zou wel willen maar kan niet meer. Anderen zeggen weer: Nee, hij gaf zich letterlijk over en werd toch doodgeschoten.
Ja denk idd dat die agent een humoristische opmerking maakte, een soort geintje :') |:(

Overigens geen reactie naar jou als brenger van dit nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:58:
[...]

Ja denk idd dat die agent een humoristische opmerking maakte, een soort geintje :') |:(
Ach, ik zie de alu-hoedjes al klaar staan: "Het was allemaal geacteerd!" "De 'agent' en 'terrorist' maakten onderling een grapje omdat ze niet dachten dat het op film te horen zou zijn." :F

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
BtM909 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:58:
[...]

Overigens geen reactie naar jou als brenger van dit nieuws ;)
Als de terroristen weglopen zeggen ze nog:

Terrorist1 : -C'était pas un algérien. C'est bon." (He wasnt an algerian, it's alright)

Dan lees ik dit:

Le Monde reports: Details of one of the two police officers killed: he was a brigadier on mountain bike, arrived there with a colleague. Aged 40, named Ahmed, he was stationed at the police station in the 11th arrondissement. His colleague was wounded in the ankle, as well as two other officers arrived afterwards.

Dan denk ik zelf:

Hmm. Man heet Achmed. Niet de typische Franse naam. Mogelijk twijfelde de terrorist voor de executie omdat hij geen andere moslims oid wilde doden. Later stelt de andere terrorist hem gerust: Hij was geen Algerijn dus maak je niet zo druk joh.

Wat een wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

Joostje123 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:53:
Aanslag verijdeld

Moet toch ergens achterhaald zijn, dan wel de tap op de telefoons, dan wel een andere methode, geen idee.

Ik ben geen temporary security kwijt geraakt als de overheid al mijn telefoosn mee luistert of mijn websites bezoekt hoor.
Nee, die temporary security heb je gekregen ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kain_niaK schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:56:

Dat is dus het grote probleem. Met Ali die de kebab op de hoek runt is niks mis maar er is dus een kans dat zijn zoontje, die vind dat zijn ouders maar vrij nonchalant met hun geloof omgaan, radicaliseert. En wat kun je daar tegen doen voor het te laat is? Helemaal niks, want denken en geloven staat iedereen vrij.
Denk niet zozeer dat die jongen het om het geloof gaat maar meer om de situatie waarin ie verkeerd. In deze tijd word je bijna automatisch al veroordeeld omdat je voor moslim word aangezien. Als jij dan ook nog makkelijk beïnvloedbaar bent en je ontmoet een goedgebekte ronselaar dan gaat het al snel mis.

Zeg tegen zo'n knul dat iedereen tegen hem is. Laat hem wat peilingen zien van de PVV, de protesten in Duitsland en wat andere anti-islam propaganda en vertel hem vervolgens dat hij wel de grote man kan zijn als hij zich aanmeld

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
L1nt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:32:
[...]

Hebben ze iets gedaan waardoor het onomstotelijk is dat het echt alleen eenden kunnen zijn?

Niet dat ik direct mee ga in zijn theorie maar ik zal niet uitsluiten dat de hele extreem rechtse groeperingen hier tot toe in staat zijn.
Iets als het executeren van een agent, in plaats van simpelweg uitschakelen lijkt me niet wijzen op profs die voor een false flag ingehuurd zijn.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Het is niet zozeer belangrijk om te weten of het moslims waren of niet, maar hun achtergrond is belangrijk. Juist het begrijpen is extreem belangrijk, wat heeft hun gedreven naar deze daad?
Ik zie vaak in discussies als deze dat men niet begrijpt wat 'het westen' aanricht in andere landen. De drone strikes / sancties in Iran / oorlog in Irak/Afghanistan / consumptiemaatschappij / slavernij / resource conflicten. Wij hebben geen idee wat er gebeurd, als westerse maatschappij, misschien willen we het ook niet zien.
En voordat ik reacties krijg als: 'Je kan dit niet goedpraten', dat probeer ik hier helemaal niet te doen. Het is belangrijk om dingen in perspectief te zien, wij zijn objectief gezien, op structureel niveau, als partner van de hegemon, indirect verantwoordelijk voor veel van deze problematiek.
Het is tijd dat onze democratie weer transparant word, zodat onze visie op het 'nu' duidelijker is. Via Rusland <-> Balkan <-> Frankrijk komen bijv. de AK-47's op de Europese markt, bekijk deze geldstroom, en evalueer.
Om dit soort globale conflicten goed te kunnen bekijken is het zo belangrijk om ook in de spiegel te durven kijken.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 11-09 18:23
Ik kijk veel liveleak maar ben zelden zo geschokt door een video, zeker nu ik de vertalingen weet van wat de agent voor zijn (waarschijnlijke) dood nog zei. Daargelaten of hij wel of niet echt werd neergeschoten.

Het komt mij iets te dichtbij en ben ook zeker bang dat het binnen een korte tijd ons land gaat raken, geen idee of ik dit moet vergelijken met de moord op Theo van Gogh.

Hoewel "De Speld" vaak grappig is bedoeld kwamen ze wel met een stukje wat mij aan het denken heeft gezet.

"Bij een satirische aanval van het Franse weekblad Charlie Hebdo zijn geen doden of gewonden gevallen. Het incident brengt het totaal aantal slachtoffers van satirische aanvallen sinds het begin van de jaartelling op nul."

Waarom geweld, is er dan echt niks meer over van onze beschaafdheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

L1nt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:06:
[...]

Denk niet zozeer dat die jongen het om het geloof gaat maar meer om de situatie waarin ie verkeerd. In deze tijd word je bijna automatisch al veroordeeld omdat je voor moslim word aangezien. Als jij dan ook nog makkelijk beïnvloedbaar bent en je ontmoet een goedgebekte ronselaar dan gaat het al snel mis.

Zeg tegen zo'n knul dat iedereen tegen hem is. Laat hem wat peilingen zien van de PVV, de protesten in Duitsland en wat andere anti-islam propaganda en vertel hem vervolgens dat hij wel de grote man kan zijn als hij zich aanmeld
Ik hoor en lees het wel vaker, maar dan denk ik altijd dat ze erg snel in een slachtoffer rol duiken. Yea het is oneerlijk en kut voor je als je op de daden van anderen slecht wordt behandeld. Maar dat kan toch echt niet genoeg zijn om te denken, "ik ga een aanslag uitvoeren op die en die". Zo simpel kan het toch niet echt zijn? Iedereen in Nederland krijgt de kans om wat van zich te maken, geen enkele school zal een student om zijn uiterlijk of geloof weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 22:40
Man man man zag net het filmpje waarin de agent werd vermoord die al gewond op de grond lag. Bizarre beelden, vooral omdat de aanslag niet op hem gericht was. Waarom hem nog neerschieten van dichtbij als hij al gewond op de grond ligt en zich al overgeeft.

Een laffe daad, hopelijk worden ze vlug gevonden en veroordeeld!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

L1nt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:06:
[...]

Dat is zeker mogelijk. Maar er zijn ook jongeren die echt serieus met het geloof bezig zijn of willen zijn en vervolgens ook voor ISIS ronselaars kunnen vallen. Er is een vrij groot spectrum van verschillende type mensen die slachtoffer kan worden. Het grootste gevaar zijn die jongens die van bijna niemand aandacht krijgen behalve van de ISIS ronselaars. De oplossing is dus waarschijnlijk alleen te vinden in betere familie relaties. Iemand die goed in zijn vel zit en een leven in Nederland heeft opgebouwd gaat echt niet zomaar zichzelf opblazen of naar Irak op met ISIS te vechten.

Dus als je een stille moslim jongen kent, geef hem wat aandacht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:14:
Zo simpel kan het toch niet echt zijn? Iedereen in Nederland krijgt de kans om wat van zich te maken, geen enkele school zal een student om zijn uiterlijk of geloof weigeren.
Niet dat ik beweer dat het een reden is om aanslagen te gaan plegen, maar vergis je niet hoe veelomvattend en dus ook vergaand frustrerend de tendens je weg te zetten als minderwaardig, minder goed of minder slim kan zijn. Bewust of onbewust zullen veel mensen je toch zo benaderen, dat is wel gebleken uit onderzoek die het subjectieve eigen beeld wegneemt. Die houding heeft gevolgen voor mensen uit die groep.

Er is redelijk wat onderzoek naar gedaan onder de naam white privilege. Zelf ben ik altijd wat sceptisch geweest, maar het schijnt toch echt een relevant fenomeen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Gynnad schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:18:
Man man man zag net het filmpje waarin de agent werd vermoord die al gewond op de grond lag. Bizarre beelden, vooral omdat de aanslag niet op hem gericht was. Waarom hem nog neerschieten van dichtbij als hij al gewond op de grond ligt en zich al overgeeft.

Een laffe daad, hopelijk worden ze vlug gevonden en veroordeeld!
Als ze gevonden worden zullen ze waarschijnlijk al schietend de dood ingaan. Uiteindelijk geloven dit soort mensen echt dat martelaars de hoogste beloning in de hemel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:20:
[...]

Er is redelijk wat onderzoek naar gedaan onder de naam white privilege. Zelf ben ik altijd wat sceptisch geweest, maar het schijnt toch echt een relevant fenomeen te zijn.
offtopic:
Voor mij helpt het altijd om het te bekijken vanuit de positie van vrouwen in de wereld, het is vooral de 'oude blanke witte man' die overheerst in onze cultuur. Vind de term zelf niet zo fijn, maar het is niet anders :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die filmpjes zijn trouwens wel snel op internet gekomen of waren het openbare camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DeppOx schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:11:
Het is niet zozeer belangrijk om te weten of het moslims waren of niet, maar hun achtergrond is belangrijk. Juist het begrijpen is extreem belangrijk, wat heeft hun gedreven naar deze daad?
Ik zie vaak in discussies als deze dat men niet begrijpt wat 'het westen' aanricht in andere landen. De drone strikes / sancties in Iran / oorlog in Irak/Afghanistan / consumptiemaatschappij / slavernij / resource conflicten. Wij hebben geen idee wat er gebeurd, als westerse maatschappij, misschien willen we het ook niet zien.
Je projecteert hier alleen maar je eigen linkse gedachtengoed op het islamitische deel van de wereld in de aanname dat terroristen diep in hun hart alleen maar gerechtigheid zoeken.

Het merendeel van deze terroristen zijn de kinderen van mensen die hier uit eigen beweging naartoe kwamen om ook een graantje mee te pikken van onze consumptiemaatschappij en die weinig last van resource conflicten, drone strikes, sancties en oorlogen hebben gehad. Deze groep is even lastig te verklaren als de jongeren die inderdaad de drijvende kracht achter linkse terroristen als de RAF waren. Dat waren ook geen arbeiderskinderen uit een achtergesteld milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:20:
[...]

Niet dat ik beweer dat het een reden is om aanslagen te gaan plegen, maar vergis je niet hoe veelomvattend en dus ook vergaand frustrerend de tendens je weg te zetten als minderwaardig, minder goed of minder slim kan zijn. Bewust of onbewust zullen veel mensen je toch zo benaderen, dat is wel gebleken uit onderzoek die het subjectieve eigen beeld wegneemt. Die houding heeft gevolgen voor mensen uit die groep.

Een actie als dit versterkt toch wel het beeld dat "het" laffe mensen zijn die iets simpels als een grapje enkel kunnen terugkaatsen met geweld en bloed, als een soort oermensch waar niets van ontwikkeling in zit.
-"het" staat voor sommigen voor de daders, toch zullen anderen eerder hun beeld op een hele groep bewust of onbewust bijstellen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
KaiseRRuby schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:57:
[...]

Als aanvulling nog een vertaling van wat er geroepen wordt:

'Terrorist: "Tu voulais nous tuer?" "You wanted to kill us?" Wounded cop: "Non c'est bon chef" "No it's good chef"

In het Frans is dit gewoon een manier om te zeggen dat hij zich over geeft. Hij erkend dat hij neergeslagen is en geen weerstand meer biedt.

Veel geintje is er niet aan als je dergelijke mannen al mikkend op je af krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:50

OB1

Soldaatje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:25:
Die filmpjes zijn trouwens wel snel op internet gekomen of waren het openbare camera's?
Mensen hadden vanaf een dak gefilmd.

Modbreak:Dat soort commentaren mag je elders posten.

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 07-01-2015 17:55 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:32:
komt wel nu heel erg dichtbij niet?
de gouden vraag is nu alleen... hoe komen ze aan die wapens? ik bedoel het is niet een handwapen. dit is serieus spul dat het leger ook heeft.
het is nu wachten op het volgende aanslag. nu frankrijk. morgen belgie, duitsland? en groter waarschijnlijkheid nederland?
En om welke reden is Nederland (6% moslims + ICC) een waarschijnlijker doel voor moslimterrorisme dan België (6.5% moslims + NATO + EU)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

YellowOnline schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:46:
[...]

En om welke reden is Nederland (6% moslims + ICC) een waarschijnlijker doel voor moslimterrorisme dan België (6.5% moslims + NATO + EU)?
Wellicht vanwege Wilders zijn uitspraken? Weet niet hoe het in Belgie allemaal is maar denk dat dat zeker voor die klootzakken een aanleiding kan zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door OB1 op 07-01-2015 17:48 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

OB1 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:48:
[...]

Wellicht vanwege Wilders zijn uitspraken? Weet niet hoe het in Belgie allemaal is maar denk dat dat zeker voor die klootzakken een aanleiding kan zijn.
Ieder land heeft zo zijn politici met een grote bek, zo ook belgië.

Denk dat alleen IJsland weinig last heeft van politici die tegen moslims zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
[...]

Niet, alleen voor telegraaf/nu.nl/geenstijl/powned lezend Nederland :+

Vergeet ook niet dat NL het land is met relatief gezien de meeste telefoontaps van Europa, dus een en ander wordt al gemonitord. De radicale groeperingen in NL zijn allen bekend bij de AIVD, dus als het gebeurd komt het uit onverwachte hoek, en die kans is vrij klein hier in NL, althans, in vergelijking met bv. Frankrijk of België. De AIVD weet ook precies wie een tripje heeft gemaakt naar bv. Syrië.

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 07-01-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:32:

de gouden vraag is nu alleen... hoe komen ze aan die wapens? ik bedoel het is niet een handwapen. dit is serieus spul dat het leger ook heeft.
Kalasjnikovs is zo'n beetje het makkelijkste om aan te komen. Zijn miljoenen van gemaakt en via allerlei wegen in het ondergrondse circuit terecht gekomen.
Volgens mij waren ze ook laatst nog gebruikt bij een liquidatie in Nederland.

Het is haast makkelijker om een AK te kopen dan een SOA op te lopen bij een Barbie, Paris Hilton of een Kardashian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

44 jaar dit gezeik al, 1973 was ook al een slecht en dodelijk moslimjaar. Hoe lossen we t op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Joostje123 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:53:
[...]

Aanslag verijdeld

Welke aanslagen? Feit dat men af en toe roept: "Aanslag verijdeld!", wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk het geval is. Vreemd genoeg hoor je dan ook vrijwel nooit over rechtszaken en veroordelingen in verband met "verijdelde aanslagen". Ik denk dat dit soort berichten vooral de wereld ingeholpen worden om het grootschalig monitoren van je burgers goed te praten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
L1nt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:55:
[...]

Kalasjnikovs is zo'n beetje het makkelijkste om aan te komen. Zijn miljoenen van gemaakt en via allerlei wegen in het ondergrondse circuit terecht gekomen.
Volgens mij waren ze ook laatst nog gebruikt bij een liquidatie in Nederland.

Het is haast makkelijker om een AK te kopen dan een SOA op te lopen bij een Barbie, Paris Hilton en een Kardashian.
Spijker op z'n kop. Als je ziet hoe groot de handel in illegale goederen hier in NL is, hoeveel handelaren er zijn, de eenvoud in het bemachtigen van illegaal spul en natuurlijk NL als transportland. Dan denk ik dat iets als vuurwapens zoals AK-47 niet ondenkbaar is. Veel illegale spullen uit Oost-Europa ook hier.

Dan verbaasd het me niet dat mensen in Frankrijk ook aan dergelijke spullen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:46

matroosoft

Lone Christian

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:03:

(...) Verder ken ik ook wel moslims die zich prima kunnen gedragen. Of zelfs kunnen lachen om een spotprent.(...)
Als je vindt dat moslims zich prima gedragen wanneer ze lachen om een spotprent over hun eigen geloof.. ;(
Ik zou zo'n moslim niet bepaald serieus nemen. Eentje die een aanslag pleegt overigens ook niet. Het gaat mij er maar om dat wanneer je lacht om een spotprent over je eigen geloof, je geen gelovige bent. Je neemt je eigen geloof niet serieus.

Het doet mij, als christen, erg pijn wanneer ik een spotprent over God zie en kan er dus al helemaal niet om lachen. Dat je een spotprent maakt over christenen, dat moet je zelf weten. Maar het is ergens gewoon niet slim wanneer je spotprenten publiceert over welke een god of over personen die als zodanig vereerd worden. Je kwetst mensen daarmee op hun gevoeligste plek.

Aan de andere kant is zo'n aanslag als nu gebeurt is, alleen maar af te keuren. Aanpakken die handel! :) Mijn punt is alleen: de vrijheid van meningsuiting/persvrijheid wordt af en toe zodanig misbruikt dat mensen bewust heel diep gekwetst worden. Wat schiet je daarmee op? Geradicaliseerd moslims gebruiken dit als "goede reden" om een aanslag te plegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

evilution schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:56:
Welke aanslagen? Feit dat men af en toe roept: "Aanslag verijdeld!", wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk het geval is. Vreemd genoeg hoor je dan ook vrijwel nooit over rechtszaken en veroordelingen in verband met "verijdelde aanslagen".
https://www.mi5.gov.uk/ho...ests-and-convictions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Trishul schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Spijker op z'n kop. Als je ziet hoe groot de handel in illegale goederen hier in NL is, hoeveel handelaren er zijn, de eenvoud in het bemachtigen van illegaal spul en natuurlijk NL als transportland. Dan denk ik dat iets als vuurwapens zoals AK-47 niet ondenkbaar is. Veel illegale spullen uit Oost-Europa ook hier.

Dan verbaasd het me niet dat mensen in Frankrijk ook aan dergelijke spullen kunnen komen.
Is tevens ook het ideale wapen voor een ongetraind iemand. Laatst een docu zitten kijken over de M16 en AK-47 in de Vietnam oorlog.

Beetje zand in de eerste M16's kon funest zijn terwijl je zo'n AK in de modder kon gooien, met een tank eroverheen kon rijden en vervolgens magazijn erin en schieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wie zegt dat het niet 'KAN' gebeuren? ik zeg niet dat het gaat gebeuren, wel dat het mogelijk kan zijn.
wie had namelijk gedacht dat er vandaag een aanslag zal gebeuren in frankrijk. een EU land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matroosoft schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:59:
Aan de andere kant is zo'n aanslag als nu gebeurt is, alleen maar af te keuren. Aanpakken die handel! :) Mijn punt is alleen: de vrijheid van meningsuiting/persvrijheid wordt af en toe zodanig misbruikt dat mensen bewust heel diep gekwetst worden.
Iedereen heeft wel iets waardoor hij gekwetst is. Hoe vervelend het ook is, als je daar rekening mee gaat houden kan je nergens meer over berichten.
In Nederland?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Als je vindt dat moslims zich prima gedragen wanneer ze lachen om een spotprent over hun eigen geloof.. ;(
Ik zou zo'n moslim niet bepaald serieus nemen. Eentje die een aanslag pleegt overigens ook niet. Het gaat mij er maar om dat wanneer je lacht om een spotprent over je eigen geloof, je geen gelovige bent. Je neemt je eigen geloof niet serieus.

Het doet mij, als christen, erg pijn wanneer ik een spotprent over God zie en kan er dus al helemaal niet om lachen. Dat je een spotprent maakt over christenen, dat moet je zelf weten. Maar het is ergens gewoon niet slim wanneer je spotprenten publiceert over welke een god of over personen die als zodanig vereerd worden. Je kwetst mensen daarmee op hun gevoeligste plek.

Aan de andere kant is zo'n aanslag als nu gebeurt is, alleen maar af te keuren. Aanpakken die handel! :) Mijn punt is alleen: de vrijheid van meningsuiting/persvrijheid wordt af en toe zodanig misbruikt dat mensen bewust heel diep gekwetst worden. Wat schiet je daarmee op? Geradicaliseerd moslims gebruiken dit als "goede reden" om een aanslag te plegen..
Je lacht ook niet om de spotprent, je lacht om het feit dat je het van je af kan schuiven. Tenminste, dat zou je moeten kunnen doen. Waarom maak je je druk over wat anderen doen of laten, zo lang jij je geloof in vrede kan uitoefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Maar het is ergens gewoon niet slim wanneer je spotprenten publiceert over welke een god of over personen die als zodanig vereerd worden. Je kwetst mensen daarmee op hun gevoeligste plek.
Iedereen heeft een gevoeligste plek, iedereen wordt wel ergens door gekwetst. Of dacht je dat de opmerking van vd Staaij laatst over geestelijke leegte bij ongelovigen niet kwetsend opgevat kon worden?

Ik ben een groot voorstander van beschaafd omgaan met elkaar dus ik zal niet kwetsen om het kwetsen, maar moet een spotprent over een god of profeet tegengehouden worden omdat het jou of een ander kwetst? Dat schept een verschrikkelijk gevaarlijk precedent. Binnen de kortste keren wordt iemand gekwetst door bijbelteksten. Hoppekee, EO van de buis af!

We hebben het recht om je vrij te uiten, we hebben niet het recht om niet gekwetst te worden.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik zie niet hoe een spotprentje over een belangrijke profeet in dit geval 12(!) dode mensen kan rechtvaardigen... ik kan er echt niet bij! Maar ben dan ook maar een naïeveling uit de Biblebelt...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

warhamstr schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:07:
Ik zie niet hoe een spotprentje over een belangrijke profeet in dit geval 12(!) dode mensen kan rechtvaardigen... ik kan er echt niet bij! Maar ben dan ook maar een naïeveling uit de Biblebelt...
Waarom maken de moslims niet ook spotprentjes? De Belgen kunnen geluk wel lachen om onze mopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Brilsmurfffje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:15:
[...]

Waarom maken de moslims niet ook spotprentjes? De Belgen kunnen geluk wel lachen om onze mopjes
En dan wachten tot drie Fransen daar in oosten 12 mensen neerknallen.
Dat gebeurt nooit...

[ Voor 7% gewijzigd door OB1 op 07-01-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Dat je het minder snel grappig zal vinden lijkt me logisch. Als je echter per definitie niet kan lachen om een grap waarbij jouw geloof het 'slachtoffer' is dan heb je inderdaad de eerste stap naar extremisme genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Is beide kanten op overigens wel enigzins overdreven. De originele M16 was inderdaad gevoelig voor stof en zand maar dat is in de huidige modellen enorm verbeterd. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_the_AK-47_and_M16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Het zou mooi zijn als grote islamitische leiders hier wat duidelijker over zijn dat dit soort acties niet voor echte islamieten zijn. Ik denk dat extremisten daar meer naar luisteren dan naar de buurtvader van het buurthuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Basekid schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:18:
Het zou mooi zijn als grote islamitische leiders hier wat duidelijker over zijn dat dit soort acties niet voor echte islamieten zijn. Ik denk dat extremisten daar meer naar luisteren dan naar de buurtvader van het buurthuis.
Waarom zou men dat doen? Islam is meer dan een religie en dit past geheel (whether you like it or not) in de wens van de Islam om het Westen te veroveren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:19:
Waarom zou men dat doen? Islam is meer dan een religie en dit past geheel (whether you like it or not) in de wens van de Islam om het Westen te veroveren.
Suggereer je daarmee dat alle 1,6 miljard moslims hetzelfde plan voorstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

De getekende reacties vanuit cartoonwereld heb ik verzameld en vertaald. Eigenlijk ging ik ze hier posten, maar het zijn er zoveel dat ik er maar een blog entry van gemaakt heb om hier niet te spammen: Solidarité Charlie Hebdo (2).
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:01:
[...]

wie zegt dat het niet 'KAN' gebeuren? ik zeg niet dat het gaat gebeuren, wel dat het mogelijk kan zijn.
wie had namelijk gedacht dat er vandaag een aanslag zal gebeuren in frankrijk. een EU land.
Natuurlijk kan het gebeuren. Mijn reactie was niet daarop, maar op de stelling dat het waarschijnlijker zou zijn in Nederlands als elders.

[ Voor 40% gewijzigd door YellowOnline op 07-01-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal krankzinnig. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:21:
[...]

Nee, maar ze nemen er in ieder geval al de laatste 100 jaar geen duidelijk afstand van.. Het geluid begint iets meer te komen dat ze hier niets mee van doen willen hebben maar zolang taqiyya nog bestaat neem ik het nog wel even waar vanaf de zijlijn.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Telegraaf meldt dat de daders het verkeerde gebouw binnen gingen, in het gebouw. Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Basekid schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:18:
Extremisten negeren elke boodschap die niet in hun straatje past. Er zijn genoeg islamitische leiders die afstand van terrorisme hebben genomen maar westerse media besteden er weinig aandacht aan en de extremisten zien gematigde religieuze leiders alleen maar als corrupt geboefte die gecapituleerd hebben voor het westen.

Bovendien is islam geen gecentraliseerde religie met een enkele religieuze leider naar wie iedereen luistert (net zo min als alle Christenen, of zelfs maar alle Katholieken, de Paus serieus nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
matroosoft schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:59:Het gaat mij er maar om dat wanneer je lacht om een spotprent over je eigen geloof, je geen gelovige bent. Je neemt je eigen geloof niet serieus.
De wereld gaat ten onder aan serieuze mensen die staan voor ideologieën en religies. Bovendien klopt je stelling niet eens.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
[...]

Heilige oorlog, verspreiding van de religie over de wereld zoals staat voorgeschreven en de religie gelijkwaardig stellen aan ismes zoals kapitalisme en marxisme, waarbij het wordt verheven boven slechts een religie?

Aangezien zij nog steeds dezelfde overtuiging hebben als de christenen 400AC dat het geloof boven de wettelijke machten staat, zou het zomaar kunnen dat een groot deel het stiekum niet zo erg vindt.

De kinderen waar mijn zusje les aan geeft op de basis school worden iig allemaal netjes opgevoed volgens het onderdanigheidsprincipe voor vrouwen en niet moslims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
[...]

Als je je mond houd, dan geef je het podium weg aan zij die dat niet doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We roepen zo hard om vrije meningsuiting en dat zo belangrijk is, maar wanneer iemand een iets 'andere' mening op de Fp van bv Tweakers of Fok heeft, wordt degene ook met alle liefde in de min gezet.
M.a.w. online wordt een 'andere' mening ook niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:25:
Als je je mond houd, dan geef je het podium weg aan zij die dat niet doen.
Wil je het van alle 1,6 miljard horen of zijn vooraanstaande moslims uit de Franse gemeenschap goed genoeg?
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:26:
We roepen zo hard om vrije meningsuiting en dat zo belangrijk is, maar wanneer iemand een iets 'andere' mening op de Fp van bv Tweakers of Fok heeft, wordt degene ook met alle liefde in de min gezet.
Zolang je die mening niet probeert af te dwingen met kogels is dat beide kanten op prima :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een andere mening hebben is ook hier prima. Maar als je onzinargumenten aanhaalt om die mening kracht bij te zetten zal je daar wel op afgerekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:53

Kid Buu

Huh, Pietje?

Lol, wat een vergelijking?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Vrijheid van meningsuiting staat niet gelijk aan de plicht om andermans mening te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razorrobot
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-08 14:30
warhamstr schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:07:
Dit rechtvaardigt het ook zeker niet. Ik ben zelf een moslim (autochtoon als mensen dat belangrijk vinden) en ik veroordeel deze acties ten zeerste. Ik hoop dat deze daders worden gepakt en het liefst zo snel mogelijk.

Ik wens de families, vrienden en collega's van de slachtoffers en politieagenten ontzettend veel sterkte toe, voor het verlies zullen woorden denk ik tekort schieten. Ik heb zelf de beelden gezien en ik vond het filmpje van de politieagent het schokkendst.

Verder is het ontzettend fijn dat veel tweakers verder kijken en niet gelijk alle moslims als "tuig" beschouwen noch de de "islam" als een godsdienst zien die alleen haat predikt.
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.

Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.