densoN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:50:
Wat ik me afvraag is hoe een westers land hier een goed antwoord op kan geven. Je kunt tenslotte geen oorlog tegen een religie of land voeren door dit soort acties.
Meer leger en politie op straat? Zelfs dan maken ze geen kans tegen dit soort acties die zich slechts in minuten afspelen.
Het klinkt misschien gevaarlijk maar ik denk dan: niet toegeven. Jammergenoeg is dat het eerste dat er gebeurde (gecensureerde versie van die cartoon).
Als _alle_ media dat nou precies NIET doen, dan geef je het signaal af dat je niet gaat zwichten voor geweld. Het signaal dat ze met dat censureren afgeven komt op mij over als "okee okee, we censureren wel, anders krijgen wij straks ook met een aanslag te maken". Het is begrijpelijk, maar je geeft er ook het signaal mee af dat het effectief is.
Verder kan je er niets tegen doen, behalve misschien je land in een politiestaat veranderen en overal controleposten openen die jou en je auto of wat dan ook grondig doorzoeken. Als je Parijs niet in kan zonder grondig te worden gecontroleerd, dan zou je er met zo'n lomp wapen ook wel uitgepikt zijn, vermoed ik.
[
Voor 14% gewijzigd door
Cyphax op 07-01-2015 14:53
]