Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:21:
[...]

Zowieso bizar dat er überhaupt al twee agenten stonden.
Wie weet waren ze toevallig in de buurt.
Op France 24 werd gezegd dat een van de doden ook onder continue (politie?) beveiliging stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MoiZie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:15:
De Speld haakt er al op in:

http://www.speld.nl/2015/...en-bij-satirische-aanval/

Wat denken jullie, te vroeg? Te satirisch? Vrijheid van pers?
Wat zou daar mis mee zijn? Het gaat nota bene om een aanslag op een satirisch weekblad dat dit zelf had kunnen posten als de aanslag elders was geweest.

Wat dat betreft sta ik er ook helemaal achter als alle grote dagbladen morgen de voorpagina zouden vullen met een spotprent van Charlie Hebdo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stewie! schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:20:
Dat is mijn hele punt juist, wegrennen, hier kan je niet tegen winnen met de slechte training, slechte bewapening en ontbreken van vesten die deze kogels kunnen stoppen.
Volgens mij doen vesten tegen dit soort wapens niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gaius schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Eensch, maar hoelang duurt het voordat voldoende bewapende mensen op locatie kunnen zijn? Ik denk dat agenten altijd de eersten kunnen zijn. En die zijn ook bewapend (te licht weliswaar) en zullen (neem ik aan) toch een plichtsbesef hebben dat ze de daders willen tegenhouden.

Ofwel, ook al zou je hier direct het leger op afsturen, zou je dan kunnen voorkomen dat er agenten op afgaan en sneuvelen?
Een politie helikopter moet snel ter plaatsen zijn en dan kan de gevechtshelikopter het overnemen, voor een land als Nederland zou dat betekenen dat we een basis moeten hebben in de randstand met als doel de randstad beschermen. Deze unit zou een mix moeten zijn van de ME en het leger met zware bewapening en body armor. Voor dit soort situaties is het belangrijk dat de terroristen op de voet kan volgen zonder dat je daarvoor je mensen in gevaar hoeft te brengen. De helikopter is voor het volgen buiten en gaan ze gebouwen in dan moet er een centraal controle centrum zijn waar ze live de camera's kunnen monitoren om zo de helikopter van aanwijzingen te voorzien.

Verder is het bij deze mensen shoot at will want dit is een oorlogssituatie en daar hoeft van mij geen proces na te komen.

We zijn solidair naar criminelen en dat is goed maar hier is een grens overschreden, dit zijn monsters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:23:
[...]

Militaire vesten met een borstplaat doen al bijna niks. Politievesten zijn nutteloos...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:01
[...]

Die beperken alleen de schade. Doet verder wel genoeg zeer dat je graag wil gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Een man op France 24 noemt deze aanval anders dan anders en niet een 'lone wolf' actie. Hij wekte naar mijn idee hiermee de indruk dat de aanpak en gevolgen ook anders zullen zijn deze keer. Maar goed, dat is zijn kijk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:10

HugoBoss1985

Xenotech

Viper® schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:22:
[...]

Volgens mij was er standaard beveiliging, vandaar de agenten denk ik.

Tja en in het echt is het wel even wat anders dan CoD of BF4
Ze voelden het natuurlijk al aankomen.
Hier stond net ook iets over dat het vorige pand van het tijdschrift al was afgebrand. (aangestoken?)
Die politiemannen hadden geen schijn van kans, echt sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Het kan wel: YouTube: How Italians Test Bullet Proof Vests

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stewie! schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Dat is mijn hele punt juist, wegrennen, hier kan je niet tegen winnen met de slechte training, slechte bewapening en ontbreken van vesten die deze kogels kunnen stoppen.
Doet me wat dat betreft denken aan http://en.wikipedia.org/wiki/North_Hollywood_shootout

Benieuwd wat de reactie op deze aanslag gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Op dit soort afstanden zijn vesten inderdaad nutteloos. Een enkele pistoolkogel op 50 meter kan ie prima hebben maar een geweerkogel op 20 meter echt niet, laat staan 10.

(en bij twijfel mik je 15 cm boven het vest....)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[...]

http://www.telegraaf.nl/b...erend_vest_te_zwak__.html
Amsterdam -
Criminelen gebruiken bij liquidaties in Amsterdam steeds vaker speciale munitie die dwars door kogelwerende vesten gaat.

Het is vooral de combinatie van een AK-47 (kalasjnikov) met geharde kogelpunt en extra kruitlading die de beschermingsvesten vrijwel nutteloos maakt. De schutters willen op deze manier voorkomen dat hun beoogde doelwit, dat vaak uit voorzorg zo’n vest draagt, de aanslag overleeft.

De Amsterdamse politie maakt zich ernstig zorgen over deze nieuwe ontwikkeling, omdat schutters tegenwoordig hun wapens ook geregeld tegen agenten gebruiken. Volgens ingewijden zijn de kogelwerende vesten van de politie niet bestand tegen de bijna acht centimeter grote kogels die uit een kalasjnikov komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:22:
[...]

Wat zou daar mis mee zijn? Het gaat nota bene om een aanslag op een satirisch weekblad dat dit zelf had kunnen posten als de aanslag elders was geweest.

Wat dat betreft sta ik er ook helemaal achter als alle grote dagbladen morgen de voorpagina zouden vullen met een spotprent van Charlie Hebdo.
Ik vind er niets mis mee, maar de tig reacties op Facebook met 'too soon' laten zien dat ik daar misschien alleen in sta. :P Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
MoiZie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:25:
[...]

Ik vind er niets mis mee, maar de tig reacties op Facebook met 'too soon' laten zien dat ik daar misschien alleen in sta. :P Vandaar mijn vraag.
Ik op zich ook niet, maar het woord smakeloos komt wel snel in mij op. Precies een woord wat ze bij de Speld niet in het woordenboek hebben staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
MoiZie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:25:
[...]

Nee, je staat er niet alleen in. Ik vind het ook een prima cynische reactie van De Speld. Kort en krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
leecher schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:09:
Er gaan rare dingen gebeuren in Europa. Trekken we er direct even een godwin bij: Kijk naar ongeveer 80 jaar geleden. De Duitsers waren in staat om op gruwelijke wijze vele onschuldige mensen om te brengen. De Duitsers waren er op dat moment toe in staat. Maar dat waren ze 100 jaar geleden ook, net als 150 jaar geleden, 50 jaar geleden en zelfs vandaag zijn zij er toe in staat. Net als Nederlanders, Belgen, Fransen en ga zo maar door. De Duitser van vandaag is van binnen nog precies dezelfde als die de joden in de trein stond te proppen. De reden waarom deze ‘skill’ tot uiting kwam is omdat er de juiste omstandigheden ontstonden waarin dit kon plaatsvinden, waardoor de mogelijkheid om dit te doen omhoog kwam borrelen. Na de oorlog is dit allemaal weer netjes verborgen onder een mooi glanzend laagje lak: Beschaving. Door wegkijken en weigeren om problemen aan te pakken van politici, immigranten die hun reet afvegen met westerse normen en waarden, economische malaise en ga zo maar door begint het laagje lak weg te schuren. Acties zoals die van vandaag is niet schuren, dat is diepe krassen maken in de lak van de beschaving van de mensen in Europa. Voorlopig is er nog helemaal niemand die een fatsoenlijk plan heeft om de lak van de beschaving te beschermen en is het simpelweg aftellen totdat het blanke metaal weer aan het licht komt. Mensen zijn diep van binnen knetter-fucking-gek (ja tweaker, jij ook) en in staat tot de meest verschrikkelijke dingen en dat zijn we in Europa een beetje vergeten.
AMEN!

Nog meer aanslagen, nog meer Opsporing verzocht, nog meer shariawijken en de meeste nederlanders zijn klaar voor om alle Moslims jong/oud/schuldig/onschuldig te deporteren.
Ondertussen geven we ze ook nog te schuld van alles en pakken we hun spullen af voor ons eigen gewin.

De Nederlanders die daar tegen zijn kunnen niets anders doen dan mee te deporteren of schuilplekken aanbieden.

Vanaf de ruimte lachen de aliens zich kapot... 'kijk ze nou gaan... losers.. weer niks geleerd!'.

Ik zit er in ieder geval niet op te wachten en hoop echt dat het nog goed gaat komen.
Maar dat gaat never nooit lukken met die diepe haat aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Afschaffen religie heeft geen zin, daar heeft Southpark een prachtige documentaire over gemaakt.
Het kwam er op neer dat in de toekomst twee groepen niet overeenstemming konden vinden over de naam van de atheïstische organisatie.
Mensen zijn gewoon zo, komt het op neer.
Zolang er mensen zijn, zal er oorlog zijn, zei Einstein ook al eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

MazeWing

The plot thickens...

In Nederland is er sinds de aanslag van Tristan van der Vlis een AMOK-procedure bedacht (naar Duits voorbeeld en deze op bepaalde punten aangepast/verbeterd).

In ALLE gevallen waarbij er versterking moet komen zal er een extra kogelwerend vest (bovenop het standaard kogelwerend vest) gedragen worden. Dat extra vest is aanzienlijk dikker en in combinatie met het normale vest zou het voldoende bescherming moeten bieden tegen dit soort wapens.

Dat gezegd hebbende: de kans dat je met je pistool het tegen mensen met machinegeweren gaat opnemen is zeer klein. Verder is enkel je torso beschermd.

Maar kom je als agent toevallig bij zo'n situatie uit ben je in de meeste gevallen gewoon fucked. Er is een procedure o.i.d. Wat daar iets aan kan veranderen.
Tenzij ze voortaan arrestatie teams in clubjes van 6 de straat op sturen om het politiewerk te doen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Predje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:27:
[...]

AMEN!

Nog meer aanslagen, nog meer Opsporing verzocht, nog meer shariawijken en de meeste nederlanders zijn klaar voor om alle Moslims jong/oud/schuldig/onschuldig te deporteren.
Ondertussen geven we ze ook nog te schuld van alles en pakken we hun spullen af voor ons eigen gewin.

De Nederlanders die daar tegen zijn kunnen niets anders doen dan mee te deporteren of schuilplekken aanbieden.

Vanaf de ruimte lachen de aliens zich kapot... 'kijk ze nou gaan... losers.. weer niks geleerd!'.

Ik zit er in ieder geval niet op te wachten en hoop echt dat het nog goed gaat komen.
Pff, als we met zn allen gaan doemdenken op dit niveau weet je iig zeker dat we nooit tot een 'oplossing' komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Predje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:27:
De beste hoop is een economische boom van jewelste. Als iedereen het goed heeft verdwijnen dergelijke grollen vaak als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Grimmie187 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:27:
[...]

Ik op zich ook niet, maar het woord smakeloos komt wel snel in mij op. Precies een woord wat ze bij de Spelt niet in het woordenboek hebben staan..
Hoezo zou dit smakeloos zijn? Dit is juist een teken van respect. Dat de Telegraph hun stripje dat je kunt zien op een foto nu geblurred afbeeldt, vind ik eigenlijk smakeloos. Daarmee suggereren ze dat er een grens zou zijn overschreden met hun stripjes. Laat die foto dan gewoon helemaal niet zien als je bang bent om deze te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
MazeWing schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:29:

In ALLE gevallen waarbij er versterking moet komen zal er een extra kogelwerend vest (bovenop het standaard kogelwerend vest) gedragen worden. Dat extra vest is aanzienlijk dikker en in combinatie met het normale vest zou het voldoende bescherming moeten bieden tegen dit soort wapens.
Ja, maar als het vest al een kogel vangt ga je alsnog wel op de grond, waarna ze je nog even een kogel door de kop schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

https://www.facebook.com/video.php?v=378433025650256

Die pagina vind ik best schokkend en ik hoop dat de AIVD hierop meeleest, de opvattingen die sommige Moslims er daar op nahouden doen mij gewoon pijn:
Ugur H Ergul Hoor de onwetenden praten, hoor ze hun geloof op het spel zetten. Gatverdamme wat walg ik van jullie! Veel respect aan mn broeders die de daad hebben uitgevoerd. Als het aan julie lag (de jaheeleen) dan zaten we de kuffaar nog te likken (excuus)
en aan de andere kant staan genoeg Moslims die wel gepast reageren:
Kauthar Bouchallikht Dag 'zuivere aanbidding', ik ben weg hier. Ongelooflijk, om hier als moslims achter te staan. De profeet is beledigd, afschuwelijk, maar is dit de manier waarop hij zou hebben gewild dat we reageerden? In het wilde weg mensen doden? Moge Allah swt ons leiden, salaam aleikum. *Unlike.*
Nawal Camera Fotography Je dient zulke zaken niet aan te moedigen en zekers niet als
Beheerder van een islamitische pagina. Er zijn tal van andere manieren om voor je geloof op te komen dan als een zot onschuldige mensen te vermoorden. Waar gaat de wereld naartoe? Allah oe moesta'aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
iPodKiller schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:21:
[...]

:') Ik wil er niet eens op reageren maar ik vind dit gewoon zo jammer...

Jij hebt zeker weer zo'n artikel gelezen die de koran op een 'juiste' manier heeft gelezen en zinnetjes uit de koran heeft geplukt om zo haat aan te sporen. Een moslim mag nooit een ongelovige doden zonder reden. Ik wil er geen islam discussie van maken maar als praktiserend moslim vind ik dit soort uitspraken zonder enige onderbouwing gewoon ronduit triest, ben ik nu opeens een gek die zonder onderbouwing een ongelovige mag doden? :+

[...]
nee ik had laatst zon programma op tv gezien met jeroen, waar een moslim te gast was
en toen hadden ze de koran meegenomen en al zulke passages gehighlight
ze waren op een gegeven moment maar gestopt omdat er zoveel waren
en die moslim ontkende het ook niet, dus

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:29:
[...]

De beste hoop is een economische boom van jewelste. Als iedereen het goed heeft verdwijnen dergelijke grollen vaak als sneeuw voor de zon.
Toch is dat ook symptoombestrijding. Je kunt je afvragen of er in de jaren '90 niet juist te weinig aandacht is geweest voor problemen van de multiculturele samenleving omdat het economisch zo goed ging.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Soldaatje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:28:
Afschaffen religie heeft geen zin, daar heeft Southpark een prachtige documentaire over gemaakt.
Het kwam er op neer dat in de toekomst twee groepen niet overeenstemming konden vinden over de naam van de atheïstische organisatie.
Mensen zijn gewoon zo, komt het op neer.
Zolang er mensen zijn, zal er oorlog zijn, zei Einstein ook al eens.
Dit soort aanslagen verbaast mij dan ook niet.
Allemaal schokkend en vervelend, maar dit is echt niet de laatste.

Mensen zullen nooit vredig met elkaar kunnen leven. Hoe hard het ook is dit hoort er nou eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Hoezo zou dit smakeloos zijn? Dit is juist een teken van respect. Dat de Telegraph hun stripje dat je kunt zien op een foto nu geblurred afbeeldt, vind ik eigenlijk smakeloos. Daarmee suggereren ze dat er een grens zou zijn overschreden met hun stripjes. Laat die foto dan gewoon helemaal niet zien als je bang bent om deze te laten zien.
Wat degene bedoeld die jij quote is dat De Speld bekend staat om zeer smakeloze satirische artikels. Zo ook het eerder aangehaalde verheerlijken van kapotslaan ambulance medewerkers.
Dat ze het nu een keer anders doen maakt ze niet gelijk goed.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Dat laatste ben ik absoluut met je eens. Maar ik vind de Speld met hun satire vaak op het randje als ik denk aan nabestaanden, familie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Die tig duizenden ongeletterde vluchtelingen gaan het hier in 20 jaar nog niet goed krijgen. (buiten criminaliteit en uitzonderingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
Dit is geen daad van moslims maar van terroristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

zwiep666 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:32:
Met islamitische beweegredenen en dus gewoon een daad van 2 extremistische moslims!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:37

Ypho

Allround Nerd

Dat weten we toch niet? De terroristen kunnen best moslim zijn hoor (grote kans gezien hun taalgebruik)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

nare man schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Toch is dat ook symptoombestrijding. Je kunt je afvragen of er in de jaren '90 niet juist te weinig aandacht is geweest voor problemen van de multiculturele samenleving omdat het economisch zo goed ging.
met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
Ypho schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Dat weten we toch niet? De terroristen kunnen best moslim zijn hoor (grote kans gezien hun taalgebruik)
Ik bedoel dat een hele hoop mensen naar de verkeerde groepering wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Klopt. "Mensen met een afwijking die een godsdienst misbruiken voor hun eigen gewin en extreem radicale overtuigingen" is te lang voor Sjonnie en Anita, dus dan noemen ze het maar moslims.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Oh nu is het opeens geen moslim meer? Het is gewoon een moslim terrorist.
Als een Nederlander een aanslag pleegt is het opeens geen Nederlander meer, of bijv. een christenen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:35:
[...]

Oh nu is het opeens geen moslim meer? Het is gewoon een moslim terrorist.
Als een Nederlander een aanslag pleegt is het opeens geen Nederlander meer, of bijv. een christenen?..
Zodra het een moslim is, vervalt de nationaliteit en is alleen de godsdienst nog van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nare man schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:30:
Het is juist geen symptoombestrijding. Als mensen het slecht hebben zoeken ze een zondebok en momenteel is dat blijkbaar de islam(iet). Als het goed gaat hebben mensen andere dingen te doen dan hun leed projecteren op één of andere minderheid.

Hoewel ik met tegenzin een Godwin aanhaal, is het precies wat Hitler in Duitsland deed - het ging met de gemiddelde Duitser helemaal niet zo goed en toen daar een krachtige leider opstond met de oplossing voor alles én bovendien een zondebok was dat waar mensen op zaten te wachten. Wijzen naar een ander is zoveel makkelijker dan iets veranderen aan jezelf. Helaas is dat laatste de enige echte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:30:
https://www.facebook.com/video.php?v=378433025650256

Die pagina vind ik best schokkend en ik hoop dat de AIVD hierop meeleest, de opvattingen die sommige Moslims er daar op nahouden doen mij gewoon pijn:

[...]

en aan de andere kant staan genoeg Moslims die wel gepast reageren:

[...]

[...]
En dan zijn er ook nog genoeg die het niet goed vinden dat die agent is doodgeschoten maar met de halve redactie hebben ze geen probleem... 8)7

Schrikbarend dit.

Maargoed, aan de andere kant, als morgen iemand 12 moslims in een moskee doodschiet zitten alle autochtone tokkies uit Nederland dat vast ook goed te keuren op FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Diep triest. Ik snap nooit hoe mensen denken dat hun almachtige god beledigd zou kunnen worden door een tekening van iemand. Dan is hij toch niet erg machtig meer...
En om die reden vervolgens moorden te plegen is helemaal van de zotte. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Moortn schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:35:
[...]

Klopt. "Mensen met een afwijking die een godsdienst misbruiken voor hun eigen gewin en extreem radicale overtuigingen" is te lang voor Sjonnie en Anita, dus dan noemen ze het maar moslims.
Wel bizar toevallig dat al die moordzuchtige maniakken bij een en dezelfde religie uitkomen. Voor elke Syrie ganger zouden er 10 naar het LRA moeten zijn gegaan om voor Jezus te mogen moorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Waarom is dit topic nog open als niemand kan lezen?
Dit is geen topic om de zin en onzin van religies te bespreken. Het gaat om de aanslag in Parijs op een weekblad. Wilders, Godwin etc zijn offtopic.
Iedereen hier maakt er een moslim rage fest van..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
De voorzitter van de Frans moslimraad en rector van de grote moskee in Parijs, Dalil Boubakeur, heeft in scherpe bewoordingen de aanslag veroordeeld. "De gemeenschap is onthutst. We zijn geschokt door de brutaliteit en wreedheid.''

We veroordelen absoluut deze daden en wij verwachten dat de autoriteiten de juiste maatregelen nemen. Boubakeur ziet het als een aanval op de democratie en ziet donkere wolken samenpakken. Hij repte van een "ongekende oorlogsverklaring''. De tijden zijn veranderd "we gaan door deze confrontatie een nieuwe periode in.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

Cyphax

Moderator LNX
lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Wat degene bedoeld die jij quote is dat De Speld bekend staat om zeer smakeloze satirische artikels. Zo ook het eerder aangehaalde verheerlijken van kapotslaan ambulance medewerkers.
Dat ze het nu een keer anders doen maakt ze niet gelijk goed.
Als je dit artikel "vertaalt", dan krijg je toch gewoon het statement dat satirische artikelen nog nooit mensen hebben gedood.. met andere woorden: waar ben je toch mee bezig als je geweld gebruikt om een niet-geweldadig en slachtofferloos concept (satire) zo aan te vallen...

Zo lees ik het althans.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Moortn schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:36:
[...]

Zodra het een moslim is, vervalt de nationaliteit en is alleen de godsdienst nog van belang.
Dat is toch ook logisch gevolg als het gebeurt uit naam van het geloof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Goron schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:39:
Diep triest. Ik snap nooit hoe mensen denken dat hun almachtige god beledigd zou kunnen worden door een tekening van iemand. Dan is hij toch niet erg machtig meer...
Er is wel meer niet te snappen aan religie!
Het is toch ondenkbaar dat er anno 2015 met alle kennis die we tegenwoordig hebben er nog mensen zijn die een religie aanhangen en er ook nog in geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

IJzerlijm schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:39:
[...]

Wel bizar toevallig dat al die moordzuchtige maniakken bij een en dezelfde religie uitkomen. Voor elke Syrie ganger zouden er 10 naar het LRA moeten zijn gegaan om voor Jezus te mogen moorden.
Sterker nog: ze komen vaak uit landen/wijken/gezinnen waar kinderen vaak te maken krijgen met geweld, slechte voeding en/of armoede. Misschien heeft dat er meer mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Het is toch ondenkbaar dat er anno 2015 met alle kennis die we tegenwoordig hebben er nog mensen zijn die een religie aanhangen en er ook nog in geloven!
Het staat nota bene duidelijk vermeld:

Dit is geen topic om de zin en onzin van religies te bespreken. Het gaat om de aanslag in Parijs op een weekblad. Wilders, Godwin etc zijn offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Moortn schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Sterker nog: ze komen vaak uit landen waar kinderen vaak te maken krijgen met geweld, slechte voeding en armoede. Misschien heeft dat er meer mee te maken?
De vorige Franse jihadi was gewoon geboren in Toulouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
MazeWing schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Helemaal eens voor mij persoonlijk geld dat zeker. Dat betekent echter niet dat iemand anders niet mag geloven in een god of een profeet of wat dan ook..

Vrijheid van meningsuiting moet natuurlijk wel 2 kanten op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:15:
De Speld haakt er al op in:

http://www.speld.nl/2015/...en-bij-satirische-aanval/

Wat denken jullie, te vroeg? Te satirisch? Vrijheid van pers?
Goedkope manier om met clickbait geld te verdienen, iedereen deelt dit natuurlijk en wil het lezen omdat het nu 'hot' is.
Het had ze meer gesierd als ze hadden gewacht en met een iets meer onderbouw stukje waren gekomen (= meer dan paar regels tekst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

lanerios schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:41:
Waarom is dit topic nog open als niemand kan lezen?

[...]

Iedereen hier maakt er een moslim rage fest van..
Ik denk dat je al heel snel bij dit soort discussies uitkomt als je de achterliggende gedachte achter deze aanslag nader gaat bekijken.

Als we het enkel over de aanslag zelf gaan hebben, zijn we snel uitgepraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:30
https://twitter.com/DamienLicata/status/552814098451550208

De (vlucht?)wagen is teruggevonden.
De schutters zelf nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door gangsta_playa op 07-01-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Goron schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:39:
Hadden ze ook spotprenten van Allah gepubliceerd of alleen Profeet Mohammed? Want Profeet Mohammed is de boodschapper van god. Profeet Mohammed is geen god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Niet gedacht dat Frankrijk en met name Parijs zon bananen republiek zou zijn dat je na een dergelijke moordpartij er gewoon op je gemakje tussenuit kan naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Dersan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:37:
[...]

En dan zijn er ook nog genoeg die het niet goed vinden dat die agent is doodgeschoten maar met de halve redactie hebben ze geen probleem... 8)7

Schrikbarend dit.

Maargoed, aan de andere kant, als morgen iemand 12 moslims in een moskee doodschiet zitten alle autochtone tokkies uit Nederland dat vast ook goed te keuren op FB.
Natuurlijk is het erg voor al die mensen, de nabestaanden en de maatschappij.
Misschien klinkt dit bot, maar die redactie kon er op wachten dat dit zou gebeuren.
Er zijn altijd weer een paar extremistische eikels die niet tegen satire kunnen.
Het feit dat er politiebewaking was en de "mysterieuze brand" in hun oude pand was een voorbode.

Ik kijk wel uit voordat ik mijn mening geef over moslims en de islam, straks gaat mijn koppie er ook af.

Meer satire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MazeWing schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Als we het enkel over de aanslag zelf gaan hebben, zijn we snel uitgepraat...
Dat maakt het wel simpeler:
IJzerlijm schreef op 10 mei 1940 @ 14:45:
[...]

Duitsland is Nederland binnengevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:44:
[...]

Goedkope manier om met clickbait geld te verdienen, iedereen deelt dit natuurlijk en wil het lezen omdat het nu 'hot' is.
Het had ze meer gesierd als ze hadden gewacht en met een iets meer onderbouw stukje waren gekomen (= meer dan paar regels tekst).
Satire heeft geen onderbouwing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:46:
Niet gedacht dat Frankrijk en met name Parijs zon bananen republiek zou zijn dat je na een dergelijke moordpartij er gewoon op je gemakje tussenuit kan naaien.
En hoelang duurde het wel niet voordat ze de daders van de schietpartij in de staatsliedenbuurt te pakken hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Ik hoop dat alle kranten nu de cartoons en artikels brengt waar ze aanstoot aan nemen .

Tijd dat europe veel harder gaat optreden tegen zo'n mensen en organisaties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Laatst online: 10-09 22:55
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:36:
[...]

Het is juist geen symptoombestrijding. Als mensen het slecht hebben zoeken ze een zondebok en momenteel is dat blijkbaar de islam(iet). Als het goed gaat hebben mensen andere dingen te doen dan hun leed projecteren op één of andere minderheid.

Hoewel ik met tegenzin een Godwin aanhaal, is het precies wat Hitler in Duitsland deed - het ging met de gemiddelde Duitser helemaal niet zo goed en toen daar een krachtige leider opstond met de oplossing voor alles én bovendien een zondebok was dat waar mensen op zaten te wachten. Wijzen naar een ander is zoveel makkelijker dan iets veranderen aan jezelf. Helaas is dat laatste de enige echte oplossing.
Volgens mij gingen joden niet de straat op met wapens om onschuldige sprekers van het vrije woord in koele bloede te vermoorden...

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

eL_Jay schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:46:
Juist in zo'n grote stad als Parijs is het makkelijk om te verdwijnen. Klein zwart autootje, waarschijnlijk een Peugot of citroen?? Rijden 1000'en van rond.

Er staat niet op elke straathoek een agent. En weet jij nog na 10 seconden welke auto's er langs je reden?? Wat dat betreft zijn grote steden perfect om dit soort aanslagen te plegen vervolgens te verdwijnen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Vier van de twaalf doden:

Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2015/1/7/0769bd4c-1fa3-4dda-9ab9-51bd95055f8e_1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:46:
[...]

Satire heeft geen onderbouwing nodig.
Onderbouwing is inderdaad misschien verkeerd gekozen, ik bedoelde dat meer inhoud dan twee regels en betere timing beter was geweest.
Dit komt (op mij in ieder geval) nogal gehaast over om even snel op de hype in te springen vandaag, want iedereen zal dit soort links aanklikken vandaag om de laatste nieuwsitems en meningen te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het is logisch dat er even tijd overheen gaat. Er moeten namelijk voorbereidingen getroffen worden en specialistische teams opgeroepen worden, etc.

Niemand gaat met z'n pistooltje zelfstandig achter deze lui aan. Want hoe sneu het ook voor alle betrokkenen is, ik zelf vind het nog altijd het allerbelangrijkste dat IK veilig thuis kom. En zo'n mentaliteit heeft praktisch iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
beany schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:48:
[...]

Juist in zo'n grote stad als Parijs is het makkelijk om te verdwijnen. Klein zwart autootje, waarschijnlijk een Peugot of citroen?? Rijden 1000'en van rond.

Er staat niet op elke straathoek een agent. En weet jij nog na 10 seconden welke auto's er langs je reden?? Wat dat betreft zijn grote steden perfect om dit soort aanslagen te plegen vervolgens te verdwijnen.
En daarbij: Grote stad met veel mensen, je gaat als agenten niet zomaar een poging doen de 2 aan te houden als ze tussen een mensenmassa staan met automatische wapens..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubhib schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:48:
Volgens mij gingen joden niet de straat op met wapens om onschuldige sprekers van het vrije woord in koele bloede te vermoorden...
Ben jou nou aan het trollen of snap je het echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Wat ik me afvraag is hoe een westers land hier een goed antwoord op kan geven. Je kunt tenslotte geen oorlog tegen een religie of land voeren door dit soort acties.

Meer leger en politie op straat? Zelfs dan maken ze geen kans tegen dit soort acties die zich slechts in minuten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Laatst online: 10-09 22:55
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:49:
[...]

Ben jou nou aan het trollen of snap je het echt niet?
Volgens mij begrijp ik jou niet?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het is wel raar, als "wij" in onze cultuur een satire maken, dan vallen er doden. Maar als zij in hun eigen cultuur een spotprentje maken dan gebeurt er helemaal niets, of moeten we dan met wat atoombommen gaan gooien? :|

Gewoon live en let live, als zij een satire willen maken, dan laat je ze toch lekker? Ik snap het echt niet... :'(

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
densoN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:50:
Wat ik me afvraag is hoe een westers land hier een goed antwoord op kan geven. Je kunt tenslotte geen oorlog tegen een religie of land voeren door dit soort acties.

Meer leger en politie op straat? Zelfs dan maken ze geen kans tegen dit soort acties die zich slechts in minuten afspelen.
Een gepaste reactie zou zijn dat alle kranten morgen de cartoons gaan publiceren, maar ik denk niet date r veel durvers zich zullen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023

Misschien moeten we concluderen dat de Islam en de Westerse samenleving incompatibel zijn. Dan moeten we maar als 'goede vrienden' uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Frozen schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:51:
Het is wel raar, als "wij" in onze cultuur een satire maken, dan vallen er doden. Maar als zij in hun eigen cultuur een spotprentje maken dan gebeurt er helemaal niets, of moeten we dan met wat atoombommen gaan gooien? :|

Gewoon live en let live, als zij een satire willen maken, dan laat je ze toch lekker? Ik snap het echt niet... :'(
Zij mogen alles van ons, maar wij mogen niets van hun.
Terwijl zij in ons land wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet in brand, opvallend. Hopelijk wijst dat op paniek of een misgelopen planning, maar in ieder geval maakt dat het sporenonderzoek aanzienlijk makkelijker.
hubhib schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:50:
Volgens mij begrijp ik jou niet?
Ik had het uiteraard over wat de Duitsers deden, niet de joden. Ik hoef uiteraard niet uit te leggen wat die allemaal uitgehaald hebben, ook buiten de kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:15

Cyphax

Moderator LNX

Het klinkt misschien gevaarlijk maar ik denk dan: niet toegeven. Jammergenoeg is dat het eerste dat er gebeurde (gecensureerde versie van die cartoon).
Als _alle_ media dat nou precies NIET doen, dan geef je het signaal af dat je niet gaat zwichten voor geweld. Het signaal dat ze met dat censureren afgeven komt op mij over als "okee okee, we censureren wel, anders krijgen wij straks ook met een aanslag te maken". Het is begrijpelijk, maar je geeft er ook het signaal mee af dat het effectief is.

Verder kan je er niets tegen doen, behalve misschien je land in een politiestaat veranderen en overal controleposten openen die jou en je auto of wat dan ook grondig doorzoeken. Als je Parijs niet in kan zonder grondig te worden gecontroleerd, dan zou je er met zo'n lomp wapen ook wel uitgepikt zijn, vermoed ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 07-01-2015 14:53 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56

Dit is een aanslag op ons wereldbeeld, onze waarden, onze wens in vrijheid samen te leven. De beste manier om hier mee om te gaan is die waarden in het zonnetje te zetten, de doden te zien als gevallenen die streden voor die voorrechten, zoals soldaten dat ook worden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Cyphax schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Het klinkt misschien gevaarlijk maar ik denk dan: niet toegeven. Jammergenoeg is dat het eerste dat er gebeurde (gecensureerde versie van die cartoon).
Als _alle_ media dat nou precies NIET doen, dan geef je het signaal af dat je niet gaat zwichten voor geweld. Het signaal dat ze met dat censureren afgeven komt op mij over als "okee okee, we censureren wel, anders krijgen wij straks ook met een aanslag te maken". Het is begrijpelijk, maar je geeft er ook het signaal mee af dat het effectief is.
Ik ben het helemaal met je eens, het lijkt nergens op dat men direct gaat censureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heel weinig. Daders opsporen en het proberen te voorkomen. Het is lastig aan te tonen hoeveel er voorkomen wordt, zeker omdat men logischerwijs veel onder de radar houden.

Veel maatregelen worden getroffen om te laten zien dat er wat gebeurt ipv dat het aantoonbaar nut heeft. (denkend aan vloeistoffen in handbagage op luchthavens en zo nog tal, vaak niet terrorisme gerelateerd, van maatregelen die geen aantoonbaar effect hebben.)

Wat er gebeurt in Syrie laat het probleem duidelijk zien: De tal van verschillende groeperingen die daar vechten, wat betekent dat je wel erg veel vijanden hebt die niet duidelijk te herkennen is.

Wat je moet doen is de mensen eren met spotprenten in alle bladen en op alle websites en aantonen dat het geef effect heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 07-01-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Niet in brand, opvallend. Hopelijk wijst dat op paniek of een misgelopen planning, maar in ieder geval maakt dat het sporenonderzoek aanzienlijk makkelijker.
Maar wat heb je overmorgen aan vingerafdrukken als de daders tegen die tijd ergens in Libie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Deze jongens meer in het straatbeeld
http://images.scribbleliv...a530-4badec3ca56d_500.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
*knip* laat dit soort getroll svp achterwege.

[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 07-01-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De laatste keer dat ik daar liep (een paar jaar geleden), stonden ze er ook. Echter in de grote stad, ja... daar staan ze niet...

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Zij mogen alles van ons, maar wij mogen niets van hun.
Terwijl zij in ons land wonen.
Er worden gewoon Islamitische landen bezet of gebombardeerd worden door het westen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Meer? Laatste keer dat ik Parijs was liepen die al bij alle toeristische attracties en publieke/overheidsgebouwen rond.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Zolang ik mij veilig mag voelen betaal ik graag belasting ervoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Frozen schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:54:
[...]

De laatste keer dat ik daar liep (een paar jaar geleden), stonden ze er ook. Echter in de grote stad, ja... daar staan ze niet...
Meer politie in de supermarkten, want daar verkoopt men varkensvlees en anders wat niet "hallal" is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Uiteindelijk valt er heel lastig tegen op te treden.
Als het maar lang genoeg duurt zijn mensen het zat en zal iedereen die de islam aanhangt over 1 kam geschoren worden en aangepakt worden.

Hitler zal in z'n begin jaren ook niet een hekel gehad hebben aan alle joden. Enkel een kleine groep joden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
Tsja, dat gaat meer om het veiligheidsgevoel dan om veiligheid. Voorkomen doe je niet zo, voorkomen doe je door te zorgen dat iedereen binnen onze grenzen elementaire waarden als persvrijheid begrijpt en onderschrijft. Inlichtingendiensten zijn een goede backup, maar bewapende mannen op straat helpen echt niet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Deveon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:54:
[...]

Er worden gewoon Islamitische landen bezet of gebombardeerd worden door het westen hoor...
Bezet ? Welke ?

En de bombardementen kwamen na het smeken van de moslims die door de nog radicalere moslims uitgemoord werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:53:
Maar wat heb je overmorgen aan vingerafdrukken als de daders tegen die tijd ergens in Libie zitten?
Dat kan natuurlijk, maar Parijs ligt nu niet echt aan de grens en ik gok dat de wegen en andere kanalen inmiddels goed in de gaten worden gehouden.
Jelmer93 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:55:
Je bent zo veilig als wat. Ga alsjeblieft met een enclave paniekmiepen in de polder wonen en laat de rest van Nederland met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HugoBoss1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:53:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, het lijkt nergens op dat men direct gaat censureren.
In een perfecte wereld niet inderdaad, maar zou jij als journalist die amper modaal verdient je leven op het spel zetten alleen om wat satire te delen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Inderdaad, en dan zonder reden je huis binnen vallen en controleren. Waar hebben we dat eerder gezien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:56:
In een perfecte wereld niet inderdaad, maar zou jij als journalist die amper modaal verdient je leven op het spel zetten alleen om wat satire te posten?
Op dit vlak geen zelfcensuur toepassen is wel onderdeel van de journalistieke integriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

NMe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:56:
[...]

In een perfecte wereld niet inderdaad, maar zou jij als journalist die amper modaal verdient je leven op het spel zetten alleen om wat satire te posten?
Het is inderdaad triest dat we hier zo naar moeten kijken.

Dus dan moeten we allemaal maar toe gaan geven.
Onze vrijheid van meningsuiting is minder belangrijk...

De journalisten kiezen er zelf voor om satire te maken en te plaatsen.
Blijkbaar heeft de aanslag gewerkt, als er nu zovelen te bang zijn om ongecensureerde content te plaatsen.
Satire maken is dus een gevaarlijk beroep.

[ Voor 20% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-01-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

[...]

En je zegt het heel goed. Je voelt je er veilig bij, maar ben je dan ook daadwerkelijk veiliger? Ik denk namelijk van niet.

Er waren agenten ter plaatse, of heel snel op de plek vanmiddag en sommigen van ons hebben gezien wat daar mee is gebeurd(agent wordt geëxecuteerd).

Probleem is misschien ook dat als je zwaar bewapend personeel gaat inzetten het geweld van terroristen ook zwaarder zal zijn om de aanwezige macht te overtreffen.

Kortom: het wordt er eerder erger door ben ik bang.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03

In principe kan je er niets tegen doen. Als je een aanslag wil plegen zonder dat je bang bent voor je eigen welzijn dan is dat niet te stoppen lijkt me. Zal helaas wel een excuus zijn om meer vrijheidsbeperkende wetten door te voeren waardoor dit soort lui veel meer impact hebben dan zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Cyphax schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Helemaal met je eens. Toen ik het hoorde dacht ik al iets in de trend van: een gepaste actie van medialand zou zijn om allemaal morgen op de voorpagina een spotprent te plaatsen. Maar wat bereik je daar echt mee, ze richten zich tenslotte op de bron en niet zozeer op de publicist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Probleem is dat ik (en ook veel andere mensen neem ik aan) mezelf niet veel veiliger voel als ik overal zwaar bewapende militairen zie rondlopen. :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Op dit vlak geen zelfcensuur toepassen is wel onderdeel van de journalistieke integriteit.
Je hoeft niet de cartoon één op één over te nemen om over die cartoon en dit drama te kunnen schrijven. Of wil je ook closeups van een moordslachtoffer en voorbeelden van kinderporno als er over een moord of over een pedofiel geschreven wordt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.

Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.