Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zouden ze dan toch vandaag nog gepakt worden?

Blijf er toch wat vreemde situaties in het hele verhaal zitten hoor.
  1. De verloren ID-pas
  2. Niet in brand steken auto
  3. 1 dag later tankstation voervallen i.p.v. schuil houden
  4. Melden van derde dader die alibi heeft, hier nog geen verdere berichten over gehoord.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Die 'verloren' ID-kaarten in die auto vind ik ook op z'n minst vreemd. Waarom zou je dat in vredesnaam doen. Is ook niet iets wat je 'overkomt' in zo'n situatie.

[ Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 09-01-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Rubman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:36:
Zouden ze dan toch vandaag nog gepakt worden?

Blijf er toch wat vreemde situaties in het hele verhaal zitten hoor.
  1. De verloren ID-pas
  2. Niet in brand steken auto
  3. 1 dag later tankstation voervallen i.p.v. schuil houden
  4. Melden van derde dader die alibi heeft, hier nog geen verdere berichten over gehoord.
1. Kan gebeuren.
2. Geen tijd voor.
3. Geld nodig
4. Als je een alibi hebt ga je je toch juist melden? En het is geen dader. Het is een verdachte.

Het doet mij allemaal een beetje aan prison break denken. Je ziet heel veel dingen terugkomen. Eerst geen spoor, maar dan worden ze ergens gezien. Dan moeten ze een overval plegen om verder te kunnen en worden ze weer gespot. Telkens een nieuwe auto stelen. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden. Misschien hebben ze ook wel een heel escape plan in die buurt liggen waar ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

AzzKickah schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:37:
Die 'verloren' ID-kaarten in die auto vind ik ook op z'n minst vreemd. Waarom zou je dat in vredesnaam doen. Zoiets overkomt je ook niet in zo'n situatie.
Ik dacht als eerste aan ID-kaarten van mede Syrië gangers die 'geleend' waren en de echte daders extra tijd voor ontsnapping gaven. Met aangegroeide baarden (is bevestigd), agressieve blikken en totale hoofdbedekking is niemand meer goed te herkennen als je in paniek bent. Voor hetzelfde geld zitten de echte Chérif en Said nu ook in Syrië, dat zou hen immers al eerder zijn gelukt ondanks dat ze in de gaten werden gehouden door de Franse veiligheidsdiensten.

@Viavia28: waarom neem je bij een perfect voorbereide en uitgevoerde aanval losse ID-kaarten mee? Lijkt me zo onwaarschijnlijk als je bij alles nadenkt wat je meeneemt en hoe je het meeneemt in de voorbereiding. Jou en mijn paspoort liggen toch ook niet 'per ongeluk' in de auto, waarom zouden ze daar komen. Of thuis op het bureau of in de portemonnee.

[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 09-01-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Als je op zo'n 'missie' gaat met z'n 2-en, waarom neem je dan uberhaupt je ID-kaart mee?? Wat is daar logisch aan?
Malarky schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:40:
[...]

Ik dacht als eerste aan ID-kaarten van mede Syrië gangers die 'geleend' waren en de echte daders extra tijd voor ontsnapping gaven. Met aangegroeide baarden (is bevestigd), agressieve blikken en totale hoofdbedekking is niemand meer goed te herkennen als je in paniek bent. Voor hetzelfde geld zitten de echte Chérif en Said nu ook in Syrië, dat zou hen immers al eerder zijn gelukt ondanks dat ze in de gaten werden gehouden door de Franse veiligheidsdiensten.
Voelt mij aan als too far fetched...

[ Voor 54% gewijzigd door AzzKickah op 09-01-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
AzzKickah schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:40:
[...]

Als je op zo'n 'missie' gaat met z'n 2-en, waarom neem je dan uberhaupt je ID-kaart mee?? Wat is daar logisch aan?
Wat ik al eerder aangaf. Als je wilt vluchten na je aanslag, heb je toch echt een ID nodig voor bij de grens.
Daarnaast staat nergens of de ID daar los lag of dat hij in een tasje of portemonnee is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Die 'verloren' ID-kaarten in die auto vind ik ook op z'n minst vreemd. Waarom zou je dat in vredesnaam doen. Zoiets overkomt je ook niet in zo'n situatie.
Dat vind ik helemaal niet zo vreemd. Zij willen gewoon met de 'eer' strijken van de aanslag.

Modbreak:Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als ik of mijn collega's gaan modereren op de inhoud dan kan ik met gemak een of twee ander topics vullen. Ik snap dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.

Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Je vlucht naar België, je vlucht naar Spanje, Zwitserland whatever. dan wil de douane nog wel eens controleren. En dan ID kaart. tadaa!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]
[...]
Voelt mij aan als too far fetched...
Als je een goede exit strategie hebt is zo`n ding wel handig om weg te komen, dus omkleden en mocht je aan de kant gezet worden je kunnen legitimeren of als je gaat vliegen bijv.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Schotenwisseling en gijzeling zouden plaatsvinden in bedrijvengebouw Dammartin-en-Goële. Er hang op het moment zo'n 7 helicopters in de lucht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

lanerios schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:42:
[...]

Je vlucht naar België, je vlucht naar Spanje, Zwitserland whatever. dan wil de douane nog wel eens controleren. En dan ID kaart. tadaa!
Ja want ze gingen er niet vanuit dat binnen de kortste keren bekend zou zijn wie de daders waren? En dan ga je vrolijk je ID laten zien aan de grens?

Lijkt mij niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Politie zou de daders nu echt op de hielen zitten - mogelijks is er een gijzeling aan de gang.
Na bijna twee dagen zoeken zit de Franse politie de vermoedelijke daders van de aanslag tegen het satirische weekblad Charlie Hebdo mogelijk nauw op de hielen. Volgens de Franse zender RTL is er kort geleden een vuurgevecht geweest op de autosnelweg in Dallartin-en-Goële in het departement Seine-et-Marne. Er zou een gijzeling aan de gang zijn in een bedrijf in Dammartin-en-Goële. Nog volgens de zender zouden twee mannen die beantwoorden aan het signalement van de broers Kouachi vanmorgen een auto gestolen hebben in Montagny Sainte-Félicité in de Oise.
Bron - meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Coltrui op 09-01-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

In Frankrijk is geschoten tijdens de klopjacht op de twee verdachten van de aanslag in Parijs. Twee mannen die voldeden aan het signalement van de twee verdachte broers hebben vanochtend een auto gestolen en gingen ervandoor.

Vlak na de diefstal ontstond een schietpartij tussen de mannen en de politie.

De twee mannen zijn naar een bedrijfsgebouw in de plaats Dammartin-en-Goële gegaan en daar is nu een gijzeling aan de gang. Verscheidene mensen worden vastgehouden, zegt het Franse persbureau AFP op basis van politiebronnen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

GS88 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:45:

Beetje belachelijke redenering van je. Ik verafschuw parkeerwachters, gevolg = geweld tegen ze. :F
Eh, of het om 'veel moslims' gaat betwijfel ik ten zeerste (waar ik 'veel' maar vrij interpreteer als een substantiële minderheid) maar zo raar is die redenering toch niet? Natuurlijk is het absurd dat het gebeurt, maar JAHRASTAFARI zegt ook niet dat het normaal is.

Het meeste geweld tegen parkeerwachters komt uit de groep mensen die problemen hebben met parkeerwachters. Is dat nu zo raar? Het zou erg vreemd zijn als mensen die geen problemen met parkeerwachters hebben dat agressief zouden uiten op parkeerwachters.

In dit topic worden verklaring en rechtvaardig regelmatig door elkaar gehaald. Terwijl het toch echt niet zo ingewikkeld is:

Verklaring: de aanslag vond plaats vanwege de spotprenten van Mohammed, dat kunnen veel moslims niet waarderen en een kleine groep daarvan vindt dat dat met geweld bestreden moet worden.

Rechtvaardiging: nee natuurlijk niet, woorden bestrijd je met woorden en geweld mag nooit geïnitieerd worden.

De volgende keer dat iemand iets probeert te verklaren, zullen we dan niet doen of die persoon het ook wenselijk vindt?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13
Viavia28 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:39:
[...]

1. Kan gebeuren.
2. Geen tijd voor.
3. Geld nodig
4. Als je een alibi hebt ga je je toch juist melden? En het is geen dader. Het is een verdachte.

Het doet mij allemaal een beetje aan prison break denken. Je ziet heel veel dingen terugkomen. Eerst geen spoor, maar dan worden ze ergens gezien. Dan moeten ze een overval plegen om verder te kunnen en worden ze weer gespot. Telkens een nieuwe auto stelen. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden. Misschien hebben ze ook wel een heel escape plan in die buurt liggen waar ze nu zijn.
Een ID verliezen kan idd gebeuren. Maar toch niet als je een aanslag wilt plegen wat je voorbereid hebt.
Tenminste dan is de kans toch wel heel erg klein.
En als je een aanslag pleegt en daarna wil je vluchten, dan zorg je er toch voor dat je daarvoor al geld hebt. Pleeg dan een overval een paar weken/maanden daarvoor ofzo.

Alles kan nog, maar ik vind het ook maar een vreemde zaak dat de daders opeens hun ID kwijtraken. Ze kunnen wel aan volautomatische geweren komen, maar niet aan valse ID's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
AzzKickah schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:43:
[...]

Ja want ze gingen er niet vanuit dat binnen de kortste keren bekend zou zijn wie de daders waren? En dan ga je vrolijk je ID laten zien aan de grens?

Lijkt mij niet :P
Als die ID niet gevonden was wisten ze nooit wie het zouden zijn. Ze hadden maskers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Misschien hebben ze de auto 's ochtends gewoon gehuurd. De auto waarmee ze naar het pand zijn gereden hebben ze echt niet gejat, het risico om dan aangehouden te worden voordat je er überhaupt bent is veel te groot.

Auto huren = ID tonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve heeft bevestigd dat er een operatie plaatsvindt in Damamrtin-en-Goële. Hij stelt dat het gaat om twee terroristen 'die we graag willen oppakken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BNR pushed nu een bericht naar mijn mobiel dat ze iemand (of meer) hebben gegijzeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13
Masker opdoen. Mensen doodschieten en je bent te achterhalen aan een gehuurde auto....
Zouden ze echt zo dom zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Russel88 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Masker opdoen. Mensen doodschieten en je bent te achterhalen aan een gehuurde auto....
Zouden ze echt zo dom zijn?
Waarom niet?

Dit is altijd een beetje het probleem met zoeken naar dit soort zaken. Stel dat het wel een complot is, zouden de mensen die het complot organiseren zoiets Obvious doen?

Daarbij: Je moet eens kijken hoe de slimste criminelen uiteindelijk gepakt worden. De grootste overvallen of perfecte misdaden worden opgelost door 1 fout die je nooit verwacht.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 09-01-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Ik word altijd wel moe van al die nieuwsberichten rond dit soort grote zaken.
Wanneer krijgt de media dat een keer op orde.

Ook toen met de vlucht die verdween, die is ondertussen ook al 1000 keer gevonden dan wel door Australie, Japan, China, Indonesie of wie dan ook. Maar ondertussen toch nog niet gevonden.

Nu krijg je ook van die NOS alerts pushbericht, met gijzeling dan denk je ok als het een pushbericht is is het wel zeker. Maar dan onderaan het bericht staat ook weer de tekst maar mogelijk zijn ze alweer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat verhaal met die identiteitskaarten vind ik wel een beetje vreemd. Hetzelfde als bij 09/11. Ze pakken het zo proffesioneel aan en zouden dan een identiteitskaart in de auto laten liggen? Op zich zou ik me voor kunnen stellen dat geheime diensten weten wie het zijn, maar bewijzen nodig hebben binnen de huidige Europese en Franse wetten om ze aan te pakken. Een identiteitsbewijs kan een geheime dienst ook zo aankomen.

Ik vind het wel knap dat ze die twee broers zo snel geidentificeerd en gelokaliseerd hebben. Ze hadden al in heel Europa kunnen zitten met die open grenzen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Die 'verloren' ID-kaarten in die auto vind ik ook op z'n minst vreemd. Waarom zou je dat in vredesnaam doen. Is ook niet iets wat je 'overkomt' in zo'n situatie.
Je zou bijna denken dat GoT of vol zit met anti terrorisme experts of moordlustige terroristen zelf gezien de stellige overtuiging wat wel of niet "normaal" is voor, tijdens en na een aanslag..

Zolang professionele soldaten op de meest verrassende manieren reageren tijdens dit soort situaties, kun je mijns inziens bijzonder weinig zeggen over de reacties en manieren van twee onbekende dwazen tijdens en na een aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:51:
Ik word altijd wel moe van al die nieuwsberichten rond dit soort grote zaken.
Wanneer krijgt de media dat een keer op orde.

Ook toen met de vlucht die verdween, die is ondertussen ook al 1000 keer gevonden dan wel door Australie, Japan, China, Indonesie of wie dan ook. Maar ondertussen toch nog niet gevonden.

Nu krijg je ook van die NOS alerts pushbericht, met gijzeling dan denk je ok als het een pushbericht is is het wel zeker. Maar dan onderaan het bericht staat ook weer de tekst maar mogelijk zijn ze alweer verdwenen.
Ik neem aan dat het nu niet lang meer duurt. Politie heeft bevestigd dat er een gijzeling is en dat het om de twee broers gaat. Dan kunnen ze nu dus geen kant meer op. Nu zaak om de schade te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Russel88 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:43:
[...]

Een ID verliezen kan idd gebeuren. Maar toch niet als je een aanslag wilt plegen wat je voorbereid hebt.
Tenminste dan is de kans toch wel heel erg klein.
En als je een aanslag pleegt en daarna wil je vluchten, dan zorg je er toch voor dat je daarvoor al geld hebt. Pleeg dan een overval een paar weken/maanden daarvoor ofzo.

Alles kan nog, maar ik vind het ook maar een vreemde zaak dat de daders opeens hun ID kwijtraken. Ze kunnen wel aan volautomatische geweren komen, maar niet aan valse ID's?
Het is toch niet zo gek dat wanneer je onderwerp van een manhunt bent en dit verkeerd hebt ingeschat dat je in de haast/stress/heat of the moment je ID verliest? Hetzelfde met de overval, misschien liep hun plan in de soep en moesten ze wel? Weten wij veel?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Marzman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:
Dat verhaal met die identiteitskaarten vind ik wel een beetje vreemd. Hetzelfde als bij 09/11. Ze pakken het zo proffesioneel aan en zouden dan een identiteitskaart in de auto laten liggen? Op zich zou ik me voor kunnen stellen dat geheime diensten weten wie het zijn, maar bewijzen nodig hebben binnen de huidige Europese en Franse wetten om ze aan te pakken. Een identiteitsbewijs kan een geheime dienst ook zo aankomen.

Ik vind het wel knap dat ze die twee broers zo snel geidentificeerd en gelokaliseerd hebben. Ze hadden al in heel Europa kunnen zitten met die open grenzen.
Dat ze nog in Frankrijk zitten, verbaast mij ook. Met de open grenzen kunnen ze overal snel terecht en ben je zo uit beeld verdwenen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fly-guy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:53:
[...]

Je zou bijna denken dat GoT of vol zit met anti terrorisme experts of moordlustige terroristen zelf gezien de stellige overtuiging wat wel of niet "normaal" is voor, tijdens en na een aanslag..

Zolang professionele soldaten op de meest verrassende manieren reageren tijdens door soort situaties, kun je mijns inziens bijzonder weinig zeggen over de reacties en manieren van twee onbekende dwazen tijdens en na een aanslag.
Hetzelfde gebeurde op 09/11. Een grote puinhoop van beton en wat smeulende hopen maar ze vonden wel paspoorten van precies de kapers. Het is op zijn minst merkwaardig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat beeld op die Sky livestream, vanuit wat voor auto is dat? Pers? Want hij reed gewoon tussen de colonne politievoertuigen.

Nevermind, een media-verhicle.

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 09-01-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Trouwens, om nog even terug te komen op mijn vergelijking met Prison Break. Daar laten ze ook hun ID liggen in de auto, samen met andere spullen die ze nodig hebben om te vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
*knip* De vorige is met een reden weggehaald.

Zie Señor Sjon in "Twaalf doden in Parijs bij aanslag op kantoor tijdschrift"

[ Voor 144% gewijzigd door Señor Sjon op 09-01-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:54:
[...]

Hetzelfde gebeurde op 09/11. Een grote puinhoop van beton en wat smeulende hopen maar ze vonden wel honderden documenten en paspoorten van precies, waaronder die van een paar kapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

AzzKickah schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:55:
Dat beeld op die Sky livestream, vanuit wat voor auto is dat? Pers? Want hij reed gewoon tussen de colonne politievoertuigen.
Mediavoertuig ja. Wordt nu weggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
AzzKickah schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:55:
Volgens mij pers, want hij wordt nu tegengehouden. En er stapt een fotograaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Viavia28 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:53:
[...]

Ik neem aan dat het nu niet lang meer duurt. Politie heeft bevestigd dat er een gijzeling is en dat het om de twee broers gaat. Dan kunnen ze nu dus geen kant meer op. Nu zaak om de schade te beperken.
Ok NOS heeft inderdaad ook het artikel weer aangepast. Nu vind ik het meer pushbericht waardig hoe de tekst nu is.

Heb wel een slechte hoop voor die mensen die nu gegijzeld zijn...
Deze mannen weten ook wel dat ze echt niet weg kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Twee doden en 20 gewonden door nieuwe schietpartij bij gijzeling. ANP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
[...]

Hetzelfde gebeurde op 09/11. Een grote puinhoop van beton en wat smeulende hopen maar ze vonden wel paspoorten van precies de kapers. Het is op zijn minst merkwaardig.
Een vliegtuig kom je niet in zonder passpoort...
Een auto kan je huren van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Marzman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:

De enige reden dat ze nog steeds in FR zitten zou naar mijn idee taalbarrière zijn? Onbekendheid met het gebied buiten FR en daardoor de pakkans groter? Maar het waren toch Syrïe gangers? Dus ze hebben wel ervaring met reizen over de grenzen.

Maargoed, het Prison Break commentaar is terecht, hoe stom het ook klinkt. Shit gaat nooit zoals je het geplanned hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Viavia28 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:57:
Twee doden en 20 gewonden door nieuwe schietpartij bij gijzeling. ANP
LeFigaro zegt ook zoiets. RTL heeft het over 2 gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op de Live beelden hoor ik nog wel schoten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02
Bij het vuurgevecht in het Franse dorp Dammatin en Goele (nabij Parijs) zijn twee doden en twintig gewonden gevallen.

De Franse politie zit in het dorp de vermeende daders van de aanslag in Parijs, afgelopen woensdag, op de hielen.

Details over de actie ontbreken nog, we houden u hier op de hoogte van de ontwikkelingen
Meerdere bronnen spreken over twee doden en meerdere gewonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Liever niet op reageren.
OT: Er wordt met geen woord meer gesproken over de mogelijk 3e dader (die van 18). Is er al duidelijkheid of hij er nou wel of niet bij was gisteren?

[ Voor 68% gewijzigd door Señor Sjon op 09-01-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

PWM schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:00:
Op de Live beelden hoor ik nog wel schoten :(
Mag ik vragen waar jij livebeelden kijkt? Ik heb Sky stream nu aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ypho schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:01:
[...]

Mag ik vragen waar jij livebeelden kijkt? Ik heb Sky stream nu aan
Geen idee, hij stopte en heb hem weggeklikt, kijk nu ook Sky.

Update 9:57: Bij een schietpartij voorafgaand aan de gijzeling zouden zeker twee doden zijn gevallen. Dat meldt Le Parisien. Het duo heeft zich nu verschanst in een bedrijf en heeft daarbij verschillende gijzelaars genomen.

Lijkt dus op wederom 2 onschuldige mensen dood.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 09-01-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ze zeggen dat de onderhandelingen misschien zijn gestart met de daders.
Wat valt er te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:04:
De levens van de gegijzelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:04:
Nou, dat er geen doden meer vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:05:
[...]

Never negotiate with terrorist!
Nooit toegeven tot geweld is toch het motto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Safaci schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:05:
[...]

Dit is Frankrijk, in NL kregen ze een straaljager met een paar miljoen. In FR worden ze kapot gemaakt. Als de onderhandelingen te lang duren gaan ze gewoon naar binnen, collateral damage is dan jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02
Op dit moment de liveblog van Telegraaf en Nu.nl aanstaan, iemand nog andere links?

http://www.telegraaf.nl/b...in_stad_bij_Parijs__.html
http://www.nu.nl/aanslag-...s-parijs-duurt-voort.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:19

superwashandje

grofheid alom

https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc

andere stream met iig ook hetzelfde beeld loopt een paar seconden voor op skynews

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Oyxl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Dit is Frankrijk, in NL kregen ze een straaljager met een paar miljoen.
De laatste echte gijzelingen in Nederland hebben toch echt tot dode terroristen geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Vind de belgische die eerder voorbij kwam erg snel met updates:

http://deredactie.be/cm/v...3?eid=p1_2203454-920fea69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:06:
[...]

wellichtg onderhandelen ze over het punt dat ze zich over moeten geven zonder verdere gewonden, anders word hun familie opgepakt?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Doen wat je kan doen om die gasten achter de tralies te krijgen met zo min mogelijk burgerdoden en -gewonden. Als daar (nep?)onderhandelingen bij komen kijken, soit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ypho schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:59:
[...]

LeFigaro zegt ook zoiets. RTL heeft het over 2 gewonden.
Bij het vuurgevecht in het Franse dorp Dammatin en Goele (nabij Parijs) zijn twee doden en twintig gewonden gevallen.

De Franse politie zit in het dorp de vermeende daders van de aanslag in Parijs, afgelopen woensdag, op de hielen.

Details over de actie ontbreken nog, we houden u hier op de hoogte van de ontwikkelingen
Nu.nl

Dus lijkt te kloppen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Er waren meerdere paspoorten gevonden, waaronder die van sommige kapers, net zoals ze van mh17 ook paspoorten gevonden hebben.

Ik heb het eerder gezegd, mensen die in een vliegtuig stappen vergeten bij het verlaten ervan al de raarste dingen, waaronder paspoorten, waarom zou een terrorist die net 12 man heeft doodgeschoten en waarschijnlijk stijf staat van de adrenaline niet een fout kunnen maken? Regelmatig lees je over overvallers, inbrekers en andere figuren die door de domste fouten gepakt worden en nu is zoiets ondenkbaar omdat het nu blijkbaar gaat om onfeilbare super terroristen? (Die al een bijzonder slordige voorbereiding lieten zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Oyxl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Dit is Frankrijk, in NL kregen ze een straaljager met een paar miljoen. In FR worden ze kapot gemaakt. Als de onderhandelingen te lang duren gaan ze gewoon naar binnen, collateral damage is dan jammer maar helaas.
Idd, net zoals de kapers van De Punt dat kregen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
PWM schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:08:
[...]
De laatste echte gijzelingen in Nederland hebben toch echt tot dode terroristen geleid.
Damn, betekent dit dat ik een keer trots moet zijn op onze politie macht?

Wait..wacht..

Wanneer hebben wij voor het laatst terroristen omsingeld?
Puc van S. schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:09:
[...]
Idd, net zoals de kapers van De Punt dat kregen?
In 77 was mijn opa nog sergeant bij de ME. Toen mocht nog een hoop.

[ Voor 30% gewijzigd door Oyxl op 09-01-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Die schreeuwende agent met z'n machinegeweer die continu wordt herhaald op skynews :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:16

Sargan

Filmfreak...

Deze is ook wel snel met updates:
http://www.volkskrant.nl/...d-van-klopjacht~a3826119/

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
shoombak schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:09:
Die schreeuwende agent met z'n machinegeweer die continu wordt herhaald op skynews :D
Tsja, sta je daar mensen te beschermen met je machinegeweer, zijn er meerdere collega's gedood de laatste dagen, worden er mensen gegijzeld met nieuwe doden: Sta jij mensen weg te sturen die met hun camera naar binnen willen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
PWM schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:11:
[...]

Tsja, sta je daar mensen te beschermen met je machinegeweer, zijn er meerdere collega's gedood de laatste dagen, worden er mensen gegijzeld met nieuwe doden: Sta jij mensen weg te sturen die met hun camera naar binnen willen 8)7
Ja, tsja de media hoort er nu eenmaal bij.
Jammer dat ze zo opdringerig zijn en altijd natuurlijk de beste beelden willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
(jarig!)
Zo gek is 't toch niet dat ze ID-bewijzen bij zich hadden. Ik weet niet hoe de ID-plicht is in Frankrijk, maar je wilt volgens mij niet opgepakt worden omdat je geen ID-bewijs bij je hebt als je een aanslag wilt gaan plegen. Dat is nogal vrij knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

1. Wiens motto?
2. Het is geen USA.
3. Het is ook geen Hollywood.

Met slim onderhandelen/afleiden/overtuigen vergroot je toch gewoon de kans dat er gijzelaars dit overleven? Lijkt me een beter plan dan direct naar binnen walsen waarbij bij voorbaat alle gijzelaars ten doden zijn opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
wow, wat is dit? fake

https://pbs.twimg.com/media/B65Zt53CMAA_Ycc.png

[ Voor 18% gewijzigd door shoombak op 09-01-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ziet eruit alsof het erin geplakt is (die heli dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:19

superwashandje

grofheid alom

een alouette III met iemand daar onder hangend?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Ypho schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:14:
[...]

Ziet eruit alsof het erin geplakt is (die heli dan)
Vage foto met bewegende wieken levert vage helikopter op?

Dat neem ik terug. De omtrekken van de Helicopter zijn duidelijk een vorm van magic tool copy-pasting.

[ Voor 19% gewijzigd door Oyxl op 09-01-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Klein bedrijf met 5 werknemers waar de gijzeling is, hoe komen ze dan aan 20 gewonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 19:58

beany

Meeheheheheh

Rubman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:15:
Klein bedrijf met 5 werknemers waar de gijzeling is, hoe komen ze dan aan 20 gewonden?
2 doden en 20 gewonden zou zijn tijdens een achtervolging waar blijkbaar flink is geschoten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Oyxl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:14:
[...]

Vage foto met bewegende wieken levert vage helikopter op?
http://imgur.com/2Sk51tq

Ingezoomed, niet de vage wieken, maar de lijn eromheen, dat bedoel ik dat het lijkt alsof het erin is geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Iemand wordt gedropt op het pand van gijzeling? Ziet er redelijk uit als dezelfde locatie. ohnee erin geplakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 09-01-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Ypho schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:17:
[...]

http://imgur.com/2Sk51tq

Ingezoomed, niet de vage wieken, maar de lijn eromheen, dat bedoel ik dat het lijkt alsof het erin is geplakt.
Yup, zag het, gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QkO6Jy5ygVcVhdh0cDMLbP2J/full.png

Das echt slecht knip-en-plakwerk

Heeft weinig met bewegende wieken te maken.

De helicopter en het mannetje is ook veel te scherp in verhouding tot de rest van de foto :P

[ Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 09-01-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Lijkt wel op streetview met daarin de heli geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
De Franse autoriteiten zijn gesprekken begonnen met de gijzelnemers (de vermeende daders van de aanslag).Dat meldt de Franse zender iTélé.

De antiterreureenheid GIGN is ter plaatse en zou de onderhandelingen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Als je dan gegijzeld wordt dan ga je toch gewoon proberen die gasten te overmeesteren? Dood ga je toch wel. Die gasten blazen desnoods die hele toko op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Viavia28 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:20:
Als je dan gegijzeld wordt dan ga je toch gewoon proberen die gasten te overmeesteren? Dood ga je toch wel. Die gasten blazen desnoods die hele toko op.
Mwa, hangt totaal af van de situatie lijkt me.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Das makkelijk gezegd als je in je luie stoel achter je computer zit. Toch wel anders als je een AK-47 van een terrorist op je gericht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Haha lekker makkelijk gezegd. Je weet niet eens wat voor wapentuig ze bij zich hebben. Misschien niet eens explosieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bosmonster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Das makkelijk gezegd als je in je luie stoel achter je computer zit. Toch wel anders als je een AK-47 van een terrorist op je gericht hebt.
Tweakers helden ftw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

FreakNL

Well do ya punk?

Ooit heeft het GIGN een gijzelingssituatie "redelijk" opgelost, alhoewel er daar ook doden vielen onder gijzelaars. Ik denk niet dat die gasten nog uit dat pand komen.

Wat ik wel bijzonder vreemd vind is het ze in 's hemelsnaam nog zo ver zijn kunnen komen? Die N2 is echt een lange weg met veel stukken waar het gewoon plat is met weilanden om je heen, totaal geen dekking of wat dan ook...
Tuurlijk :+ Held. Ik zou met een AK47 op mijn voorhoofd echt niets meer doen, alleen hopen dat ik niet neergeschoten wordt. Ik heb 0 combat experience en kom daar eerlijk voor uit.

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Niet iedereen is een Superheld zoals jij ViaVia28!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

De politie bereidt op dit moment een bestorming van het pand voor. (France 24)
Ik denk dat de Franse politie weinig zin heeft in gesprekjes met die gasten. De gijzelnemers geven toch geen fuck om mensenlevens, dus de hoop om de gijzelaars ongeschonden eruit te krijgen via onderhandelingen is klein denk ik.

edit: toevoeging:
Binnen enkele minuten zal die grote politiemacht overgaan tot actie, aldus een woordvoerder tegen France24.

[ Voor 14% gewijzigd door beany op 09-01-2015 10:22 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Sta al klaar met mn airsoft rifle hier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De openbare aanklager in Parijs ontkent dat er doden zijn gevallen bij de schietpartij in Demmartin-en-Goële.
Leuk al die tegenstrijdige berichten :).

Gisteren ook al enorm veel, ze waren op plek X gezien, zaten in huis Y, toen weer op plek Z. De media 'smult' er ook enorm van.

[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 09-01-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik verwacht ook niet dat de gijzelnemers (de 2 broers) nog levend uit deze situatie (willen) komen.
Aan de andere kant hoop ik wel weer dat ze levend uit de situatie komen om zo meer achtergrond informatie te krijgen over waar ze vandaan komen, contacten, training etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Schijnt om 1 gijzelaar te zijn.

Jammer dat het niet ViaVia28 is die had ze wel even overmeesterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Waarom zou een woordvoerder zeggen dat ze tot actie overgaan? Dat lezen die gasten toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nou zijn er weer geen twee doden gevallen volgens Volkskrant...
En geen gewonden?

[ Voor 13% gewijzigd door Soldaatje op 09-01-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Vos schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:23:
[...]
Leuk al die tegenstrijdige berichten :).
Mja, je hebt de officiële reactie van 'officials' en de live verslagen en die lopen niet altijd in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

beany schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:22:
[...]

[...]

Ik denk dat de Franse politie weinig zin heeft in gesprekjes met die gasten. De gijzelnemers geven toch geen fuck om mensenlevens, dus de hoop om de gijzelaars ongeschonden eruit te krijgen via onderhandelingen is klein denk ik.

edit: toevoeging:

[...]
Lijkt me ook gewoon een kwestie van tijd winnen om een actieplan te kunnen bepalen. Ik neem aan dat ze niet meteen de structuur van het gebouw etc. kennen...

Edit: Blijkbaar is er ook nog een enorme politiemacht onderweg. Men spreekt van 1000 tot 1500 agenten. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Coltrui op 09-01-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Oyxl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:24:
[...]

Mja, je hebt de officiële reactie van 'officials' en de live verslagen en die lopen niet altijd in sync.
Dat klopt, maar heb het idee dat er ook 'partijen' zijn die maar melden om het melden. Publiek/volgers trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Joostje123 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Niet iedereen is een Superheld zoals jij ViaVia28!
Als je wordt gegijzeld door een terrorist die twee dagen terug koelbloedig een aantal mensen heeft doodgeschoten, dan weet je dat zij zich nooit levend zullen overgeven. Je weet ook dat de politie nooit een deal met ze gaat maken. Wat heb je dan nog te verliezen. Ja waarschijnlijk zal het anders zijn als je daar zit, maar ik vergelijk het voor mezelf als dat vliegtuig dat op het pentagon afging. Die mensen wisten ook al dat ze niet / nauwelijks meer te redden waren. Moeilijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

PWM schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:24:
Waarom zou een woordvoerder zeggen dat ze tot actie overgaan? Dat lezen die gasten toch ook?
Geen idee, ik post ook maar wat ik op nu.nl lees :P

Aan de andere kant: het kan een waarschuwing zijn. Geef je over of anders komen snoeihard met de deur binnen vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Lief.
Ik kan je wel wat beelden sturen van mensen in een rij die hun eigen graf graven en er voor gaan staan, persoon na persoon.
Beelden van mensen die 1 voor 1 naast een massagraf gaan liggen om met een kapmes onthoofd te worden.
Niets te verliezen zou je zeggen, toch is shock en angst zo verlammend dat bijna iedereen simpelweg doet wat de mensen met de wapens zeggen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Vermoed dat dat dan weer de live verslagen zijn en die wordt gebaseerd op houding van de mensen, de manier en de flow van het hele gebeuren. Ik denk niet dat ze een officiële aankondiging krijgen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Ik begreep dat in het dorpje waar ze gisteren waren dat "...veel zenders uit de lucht [waren] gehaald en internet deed het ook niet...". Dat zal nu ook het geval zijn lijkt me.

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.

Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.