Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:37:
Het is een krant! Hoezo wordt dit niet in je gezicht geduwd? Dit is een medium om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Het is niet zo dat we hier praten over een achterkamertje waar een groepje individuen zich vermaakt met het tekenen van cartoons. Het is een groep die zich openlijk bezig houd met het verspreiden van deze cartoons. En ja, die krant hoef je niet te kopen. Maar dan wordt het als achter je rug om roddelen op straat. Je weet dat ze het doen, maar niemand vertelt het tegen jou. Wat dus eigenlijk net zo erg is.
Meen je dit nou? De oudejaarsconferance was op een nationale TV zender!
Boeiend...

Dat hij grappen over Christenen maakt, moet hij zelf weten. Ik vind dat op dat moment niet fijn om te horen en zap weg en kom 5 minuten later weer terug... Welke roddels!?

Grow some skin!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Fly-guy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:07:
[...]

Dat laatste zegt niemand, echter wat doe je met die belediging? Persoonlijk trekt de heer Teeuwen me niet, maar ook al heeft hij vast en zeker mij op een of andere manier willen beledigen (ik zit vast in een groep die hij zo nu en dan aanhaalt), trek ik me er niets van aan.
Gaat het me echt pijn doen/irriteren, dan probeer ik er op een beschaafde manier wat aan te doen, maar negeren blijft, waar mij betreft, altijd de meeste manier. En dat betekent dus niet dat ik dan de schuldige ben, maar slechts dat ik de andere wang toekeer (om in het geloof te blijven).
Wat ik bedoel is wat dhr Teeuwen al vaker heeft aangehaald:

Hij beledigd een groep (paar jaar geleden verstandelijk gehandicapten etc). Groep was beledigd. "Ja, dan hadden jullie maar moeten zorgen dat er geen reden was voor mijn grap" etc etc. En zo denken meer mensen.
Grappen maken mag altijd, maar zodra iemand het zich aantrekt, dan is het de fout van het slachtoffer. Want "het was maar een geintje" etc.

En dan krijg je uiteraard de "leer er mee om gaan" natuurlijk kan dat. Maar als jij als persoon keihard je best doet om tegen bepaalde vooroordelen, stereo types etc in te gaan, en iemand loopt je dan nog steeds af te zeiken. Dan snap ik dat je na een jaar of 20 ervan zoiets hebt van "fuck it, het helpt toch niet"

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 08-01-2015 12:11 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Xeon_vl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Ze oppakken en berechten is aan heel de wereld laten zien dat we het beter voor hebben dan extremisten en we de barbarij hebben afgeschaft hier dus indien mogelijk is dat een te grijpen kans.
Klopt, maar als de Franse politie ze nu tegen komt op de snelweg, en die terroristen schieten op de politie. Dan denk ik dat niemand er over na denkt om ze "non-lethal" te stoppen en ze er voor zorgen dat die gasten niet meer levend weg komen. Zou me niets verbazen als dat ook de opdracht is die de anti-terreur eenheid krijgt.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 09:00
harmen1987 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Klopt, maar als de Franse politie ze nu tegen komt op de snelweg, en die terroristen schieten op de politie. Dan denk ik dat niemand er over na denkt om ze "non-lethal" te stoppen en ze er voor zorgen dat die gasten niet meer levend weg komen. Zou me niets verbazen als dat ook de opdracht is die de anti-terreur eenheid krijgt.
Vandaar ook de indien mogelijk. Ze laten lopen omdat we ze anders misschien zeer doen is een niet te verkiezen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:09:
Grappen maken mag altijd, maar zodra iemand het zich aantrekt, dan is het de fout van het slachtoffer. Want "het was maar een geintje" etc.
Dat is natuurlijk precies wat dat soort geintjes inhouden. Iemand die niet kan lachen om zijn eigen zwakheden neemt zichzelf veel te serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Thecola schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:08:
[...]

Films vergelijken met realiteit? 8)7 8)7
Dus jij vindt niet dat Liam Neeson terecht wraak neemt? Jij denkt niet, als ze dit bij mij flikken en ik die skills had, zou ik het ook zo doen? Want als ik in een hypothetische situatie terecht kom waarin mijn autistische zusje door een verzorger wordt verkracht en ik ben eerder bij die verzorger dan de politie, dan gaat die gozer niet 2 maanden schoffelen met een veer in z'n reet van de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Want Beatrix in haar kont willen pakken toont IQ wil je zeggen? Stay Classy! In interviews is het een redelijk persoon, maar zijn shows zijn gewoon aaneengeschakelde rage tegen alles wat loopt. Zelfspot bestaat niet, en alle kritiek op hem wordt verrot gescholden.

Nee geweldige man!
Je kunt een hoop over hem zeggen (inclusief dat hij over weinig zelfspot beschikt en graag tegen zere benen schopt) maar dat alles zegt níets over zijn intelligentie. Sterker nog, hij heeft laten zien dat hij de onderwerpen uit zijn shows ook in een serieus gesprek goed kan verdedigen. Zoals dus bijv. het interview met de meiden van halalal waar hij in z'n eentje er een groepje jonge, intelligente en gemotiveerde dames er uit lult. En niet alleen met humor, maar gewoon met visie.

Ik kijk zelden of nooit naar shows van hem (niet mijn smaak/stijl) maar een analytisch en intelligent persoon is Teeuwen absoluut. Of je zijn vorm van humor kunt waarderen is een 2de (ik doe dat _absoluut_ niet en hou van subtielere vormen van humor zoals Guzman).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
majic schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Je kunt een hoop over hem zeggen (inclusief dat hij over weinig zelfspot beschikt en graag tegen zere benen schopt) maar dat alles zegt níets over zijn intelligentie. Sterker nog, hij heeft laten zien dat hij de onderwerpen uit zijn shows ook in een serieus gesprek goed kan verdedigen. Zoals dus bijv. het interview met de meiden van halalal waar hij in z'n eentje er een groepje jonge, intelligente en gemotiveerde dames er uit lult. En niet alleen met humor, maar gewoon met visie.

Ik kijk zelden of nooit naar shows van hem (niet mijn smaak/stijl) maar een analytisch en intelligent persoon is Teeuwen absoluut. Of je zijn vorm van humor kunt waarderen is een 2de (ik doe dat _absoluut_ niet en hou van subtielere vormen van humor zoals Guzman).
Dus je zegt precies wat ik aangeef? Buiten zijn shows is het een slimme man die een goed gesprek aan kan. Maar zijn shows zijn gewoon kansloos, en een goed beeld hoe Nederland tegenwoordig is. Je mag overal tegen aan trappen, je hebt maar te accepteren.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

harmen1987 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:09:
[...]
...er voor zorgen dat die gasten niet meer levend weg komen. Zou me niets verbazen als dat ook de opdracht is die de anti-terreur eenheid krijgt.
Dat zou me wel verbazen. Het laatste dat men moet willen is dat de daders in hun eigen kringen als martelaars gezien kunnen worden. Dus als het enigszins mogelijk is levend oppakken en dan levenslang ergens in het donker laten wegrotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon_vl
aap schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:13:
[...]

Dat zou me wel verbazen. Het laatste dat men moet willen is dat de daders in hun eigen kringen als martelaars gezien kunnen worden. Dus als het enigszins mogelijk is levend oppakken en dan levenslang ergens in het donker laten wegrotten.
Volgens mij bedoelen we echt alle drie hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

Hij beledigd een groep (paar jaar geleden verstandelijk gehandicapten etc). Groep was beledigd."Ja, dan hadden jullie maar moeten zorgen dat er geen reden was voor mijn grap"" etc etc. En zo denken meer mensen.
Bron?
[...]
En dan krijg je uiteraard de "leer er mee om gaan" natuurlijk kan dat. Maar als jij als persoon keihard je best doet om tegen bepaalde vooroordelen, stereo types etc in te gaan, en iemand loopt je dan nog steeds af te zeiken. Dan snap ik dat je na een jaar of 20 ervan zoiets hebt van "fuck it, het helpt toch niet, laten we dan maar geweld gebruiken"
Aangevuld met hoe je overkomt.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:11:
Dus jij vindt niet dat Liam Neeson terecht wraak neemt? Jij denkt niet, als ze dit bij mij flikken en die skills had, zou ik het ook zo doen? Want als ik in een hypothetische situatie terecht kom waarin mijn autistische zusje door een verzorger wordt verkracht en ik ben eerder bij die verzorger dan de politie, dan gaat die gozer niet 2 maanden schoffelen met een veer in z'n reet van de rechter.
Succes daarmee, evenals met je verdere celstraf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
hexta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:14:
[...]

Bron?

[...]

Aangevuld met hoe je overkomt.
Heerlijk hoe je m'n posts aanpast. Classy! Geen discussie dus over nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heeft er iemand een actuele tijdlijn met recente updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:12:
Je mag overal tegen aan trappen, je hebt maar te accepteren.
Nee hoor. Je mag er tegenin gaan. Hem een kansloze lul noemen of, als je denkt dat het echt niet kon, naar de rechter stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Nieuws:
De twee hoofdverdachten van de bloedige aanslag woensdag op het satirische weekblad Charlie Hebbo zijn in het noorden van Frankrijk gelokaliseerd, zo is van bronnen dichtbij het onderzoek vernomen. De twee zijn gezien met een Clio terwijl ze oorlogswapens bijhadden.

Het gaat om de uitbater van een benzinestation nabij Villers-Cotterêt "die formeel de twee verdachten", Chérif (32) en Said Kouachi (34), heeft herkend, zo luidde het. Beide waren gemaskerd, en beschikten klaarblijkelijk over een kalasjkinov-geweer en granaatwerpers.

Volgens Le Point heeft het duo op de RN2 in de Aisne het benzinestation overvallen om aan brandstof en voedsel te geraken. Zij vluchtten daarop in de richting van Parijs.

Luidens de krant Le Figaro stroken de nummerplaten op de Clio niet met de wagen. Interventieteams hebben bevel gekregen zich van aanvalswapens en beschermende uitrusting te voorzien en zijn onderweg om de verdachten te proberen te vatten.
Bron: HLN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02
De twee verdachten van de aanslag in Parijs zijn in een auto gesignaleerd in het dorp Villers-Cotterêt bij Parijs, waar ze een overval pleegden op een tankstation. De twee zijn zwaarbewapend en gemaskerd. Ze zouden kalasjnikovs en raketwerpers bij zich hebben. Dit meldt de krant Le Parisien.

Bron: Telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Rylo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:14:
http://www.telegraaf.nl/b..._bij_Franse_moskee__.html

Hier worden o.a. social media berichten verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nog steeds zwaar bewapend en onderweg dus. Ik vraag me echt af wat hun doel is. Ze blijven toch rond Parijs, wat de pak kans toch groter maakt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt toch allemaal niet alsof ze enorm voorbereid zijn. Op de vlucht overvallen moeten plegen klinkt als het niet echt hebben van een plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:14:
[...]

Heerlijk hoe je m'n posts aanpast. Classy! Geen discussie dus over nodig :)
Zie de zin eronder. :')
Zo kom je over. Je laat het ook open op een manier dat dat de enige invulling van jouw gedachtengoed lijkt.
Maar goed, als je mijn zin niet snapt. "hoe bedoel je dat, wat bedoel je er meer en hoe zou je die zin afmaken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:15:
Nieuws:

Volgens Le Point heeft het duo op de RN2 in de Aisne het benzinestation overvallen om aan brandstof en voedsel te geraken. Zij vluchtten daarop in de richting van Parijs.

[...]

Bron: HLN
Ze bleken al redelijk kansloos te zijn. Wellicht was hun geld gewoon op, geen opleiding, geen toekomst, en is de actie van gisteren gewoon een suicide by cop, maar dan wat uitgestrekt over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Rylo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:14:
Ook de NOS heeft een liveblog waarin alles wat een (klein) beetje met de aanslag te maken (zou kunnen) hebben/heeft verzameld wordt.
Ook dank! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Migrator op 08-01-2015 12:19 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:16:
Ze bleken al redelijk kansloos te zijn. Wellicht was hun geld gewoon op, geen opleiding, geen toekomst, en is de actie van gisteren gewoon een suicide by cop, maar dan wat uitgestrekt over een paar dagen.
Daar lijkt het wel steeds meer op. Niet per se hoeven sterven, maar verder blijkbaar niet veel plan als dat dan niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Xeon_vl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:13:
[...]

Volgens mij bedoelen we echt alle drie hetzelfde
Dat weet ik niet ;). Ik denk dat de anti-terreur eenheden de opdracht krijgen, als er aanleiding is (zoals een schietpartij), dat er geen moeite hoeft te worden gestoken in het levend pakken van die gasten.

Om de westerse straffen kunnen die terroristen alleen maar lachen. 15 jaar en ze staan weer buiten.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Charlie Hebdo zal volgende week wel degelijk verschijnen, zo maakte een redacteur van het weekblad bekend.
Dat lijkt me emotioneel zwaar zeg. Vooral met alles er om heen. Ik snap dat ze het doen hoor, maar het lijkt me niet de meest makkelijke beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:14:
Succes daarmee, evenals met je verdere celstraf. Je bent van weinig ander niveau dan dit soort jongens als je dergelijke grappen uithaalt.
Ik denk dat mijn niveau uitstekend verheven is boven de gemiddelde Nederlander ;) Ik ben echter een realist die net zoals menig andere Nederlander weet dat die gast zonder problemen over een paar jaar weer op straat rond loopt, maar wel vele verwoeste families achter laat en waarschijnlijk nog veel meer slachtoffers zal maken. Dat is helaas de staat van de Nederlandse Wet.

De onderkenning van die halzachte wetgeving leidt tot de simpele afweging of ik een werkstraf voldoende vind voor een dergelijk vergrijp en dat vind ik niet. Dus neem ik rationeel een dergelijk besluit. Als ik dan 5 jaar moet zitten, is op zich jammer, want ik verdien goed nu, maar dan loopt er niet over 5 jaar weer een moordenaar/crimineel rond. Ik heb slechts vergelding gezocht. Een reactie. Geen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmen1987 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:18:Dat weet ik niet ;). Ik denk dat de anti-terreur eenheden de opdracht krijgen, als er aanleiding is (zoals een schietpartij), dat er geen moeite hoeft te worden gestoken in het levend pakken van die gasten.
Het zou zomaar kunnen dat ze juist het omgekeerde te horen hebben gekregen. Bescherm jezelf en je collega's, maar pak ze levend als dat mogelijk is. Dat is veel nuttiger en bevredigender dan ze af te knallen, dan hebben ze nergens last meer van.
Om de westerse straffen kunnen die terroristen alleen maar lachen. 15 jaar en ze staan weer buiten.
Geloof je het zelf? Frankrijk is daar niet zo zachtzinnig in, zelfs in Nederland kom je nooit meer vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Dat lijkt me emotioneel zwaar zeg. Vooral met alles er om heen. Ik snap dat ze het doen hoor, maar het lijkt me niet de meest makkelijke beslissing.
Misschien is het wel relatief makkelijk: Je wil je niet gewonnen geven aan de aanslag. Het gros van die editie zal al af zijn, dus waarom dan niet publiceren? Dapper kun je het noemen, verstandig ook. Ik ben het in ieder geval met de keus eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:20:
[...] zelfs in Nederland kom je nooit meer vrij.
:F :F 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:19:
Ik denk dat mijn niveau uitstekend verheven is boven de gemiddelde Nederlander ;) Ik ben echter een realist die net zoals menig andere Nederlander weet dat die gast zonder problemen over een paar jaar weer op straat rond loopt, maar wel vele verwoeste families achter laat en waarschijnlijk nog veel meer slachtoffers zal maken. Dat is helaas de staat van de Nederlandse Wet.
Onzin. Nederland kent voor gevallen die veel minder extreem zijn dat dit gewoon een levenslange, en dan echt levenslange, gevangenisstraf. De perceptie dat straffen zo laag zouden zijn in Nederland is klinkklare onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:02
Verdacht pakketje op Gare du Nord'
Het treinverkeer van en naar station Gare du Nord is stilgelegd en het station is ontruimd, meldt een journalist van Le Monde. In een bar is een verdacht pakketje gevonden.

BRON:http://nos.nl/liveblog/2012237-volg-de-klopjacht-op-de-daders.html

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 08-01-2015 12:23 . Reden: Bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Migrator schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:20:
[...]

Misschien is het wel relatief makkelijk: Je wil je niet gewonnen geven aan de aanslag. Het gros van die editie zal al af zijn, dus waarom dan niet publiceren? Dapper kun je het noemen, verstandig ook. Ik ben het in ieder geval met de keus eens.
Dat ben ik compleet met je eens. Maar lijkt me toch raar moment. Zoiets uitgeven terwijl je collega's er niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
lubbertkramer schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:21:
Verdacht pakketje op Gare du Nord'
Het treinverkeer van en naar station Gare du Nord is stilgelegd en het station is ontruimd, meldt een journalist van Le Monde. In een bar is een verdacht pakketje gevonden.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsjeblieft, dan kan je het zelf nakijken. Laat je niets wijsmaken door de publieke opinie, die zit er dikwijls naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
[...]

Onzin. Nederland kent voor gevallen die veel minder extreem zijn dat dit gewoon een levenslange, en dan echt levenslange, gevangenisstraf. De perceptie dat straffen zo laag zouden zijn in Nederland is klinkklare onzin.
Oh ja, dit is weer het perceptie tegen de werkelijkheid verhaal heah? Je moet wel links opgevoed zijn om die fantasie wereld daadwerkelijk te geloven. Het Nederlandse Rechtsysteem is gebaseerd op rehabilitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
bedankt voor de (live) blogs/links !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:12:
[...]

Dus je zegt precies wat ik aangeef? Buiten zijn shows is het een slimme man die een goed gesprek aan kan. Maar zijn shows zijn gewoon kansloos, en een goed beeld hoe Nederland tegenwoordig is. Je mag overal tegen aan trappen, je hebt maar te accepteren.
Ianerios, je verward vorm met inhoud. Cabaret is theater. Op toneel kiest Teeuwen (of elke cabaratier) heel bewust een vorm om zijn boodschap te communiceren. En die vorm is bij hem (en héél veel andere cabaratiers) het overdrijven van verschillen, of de advocaat van de duivel spelen. De absurditeit die dat tot gevolg heeft, zal niet alleen voor veel mensen als hard en humoristisch worden ervaren, maar is ook een ogen-opener voor velen die niet geinteresseerd zijn in trage artikelen waarin journalisten grijsjes de waarheid neerpennen.

Teeuwen neemt overigens niet alleen louter overdreven standpunten in, vaak zegt hij ook gewoon heel simpel de waarheid - en die doet pijn. Of is misschien helemaal niet grappig. Maar is wel onderdeel van zijn 'type' en zijn 'missie' - communiceren wat hij vind dat er mis is met de wereld, op zijn manier.

Daar hoef je t' niet mee eens te zijn, niet van te houden. Maar hem dom noemen is niet al te intelligent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
[...]

"In Frankrijk bestaat een levenslange gevangenisstraf ("perpetuité incompressible") sinds 1 februari 1994 ("la loi 94-891 du 1er février 1994") in geval van kindermoord voorafgegaan door verkrachting, foltering of barbarij. In maart 2011 als onderdeel van de wet LOPPSI 2, werd levenslang zonder voorwaardelijke vrijlating uitgebreid tot gevallen van moorden op personen bekleed met openbaar gezag, mits zij zijn begaan met voorbedachten rade dan wel door een georganiseerde bende. Deze uitbreiding was een initiatief van president Sarkozy, na de moord op een politieagent door een lid van de terroristische organisatie ETA maart 2010. Voor andere delicten bestaat er een regeling voor VI na 15 jaar detentie"

Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levenslange_gevangenisstraf

De genoemde punten gelden volgens mij niet voor dit misdrijf, dus kortere straffen zijn denk ik wel aan de orde.

Edit: heb wel het verkeerde stuk van jouw reactie gequote, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de aanvulling :)
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:22:
Oh ja, dit is weer het perceptie tegen de werkelijkheid verhaal heah? Je moet wel links opgevoed zijn om die fantasie wereld daadwerkelijk te geloven. Het Nederlandse Rechtsysteem is gebaseerd op rehabilitatie.
Zolang mijn fantasieën met cijfers te onderbouwen blijken en nota bene op Wikipedia staan valt het blijkbaar toch wel mee ;)

Ik vind het overigens vrij hilarisch welke conclusies je denkt te kunnen trekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

harmen1987 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:24:
[...]

"In Frankrijk bestaat een levenslange gevangenisstraf ("perpetuité incompressible") sinds 1 februari 1994 ("la loi 94-891 du 1er février 1994") in geval van kindermoord voorafgegaan door verkrachting, foltering of barbarij. In maart 2011 als onderdeel van de wet LOPPSI 2, werd levenslang zonder voorwaardelijke vrijlating uitgebreid tot gevallen van moorden op personen bekleed met openbaar gezag, mits zij zijn begaan met voorbedachten rade dan wel door een georganiseerde bende. Deze uitbreiding was een initiatief van president Sarkozy, na de moord op een politieagent door een lid van de terroristische organisatie ETA maart 2010. Voor andere delicten bestaat er een regeling voor VI na 15 jaar detentie"

Bron:

De genoemde punten gelden volgens mij niet voor dit misdrijf, dus kortere straffen zijn denk ik wel aan de orde.
Dit past toch precies bij de moord op twee politieagenten?
"gevallen van moorden op personen bekleed met openbaar gezag, mits zij zijn begaan met voorbedachten rade dan wel door een georganiseerde bende."

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Alsjeblieft, dan kan je het zelf nakijken. Laat je niets wijsmaken door de publieke opinie, die zit er dikwijls naast.
Ik vermoed dat jij het nog steeds over die terroristen hebt en ik over het hypothetische verkrachtingsgeval. Je krijgt daar geen levenslang voor. Het zijn juist de gemiddelde gevallen waar het rechtssysteem elke keer onterecht denkt dat er sprake kan zijn van rehabilitatie.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat iemand persé dood moet, maar ik kan 'm moeilijk zelf 20 jaar opsluiten ;) Maar schoffelen, no fucking way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
[...]

Bron:

Als deze daders levend worden gepakt, komen ze echt nooit meer vrij hoor.
Hiervoor zullen ze de wet desnoods nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
fsfikke schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:25:
[...]

"gevallen van moorden op personen bekleed met openbaar gezag, mits zij zijn begaan met voorbedachten rade dan wel door een georganiseerde bende."
Voorbedachte rade zal niet gelden voor de moord op de mensen bekleed met openbaar gezag, dus ik ben bang dat een goede advocaat daar wel raad mee weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Behalve dus als je levenslang aan de broek krijgt. Dan zit je zonder uitzondering levenslang vast, eerder vrijkomen kan alleen door het krijgen van gratie. Daar zijn we meermaals al voor op de vingers getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Bron:

Edit: heb wel het verkeerde stuk van jouw reactie gequote, excuses.
in NLD heet dat gewoon TBL, er zitten veeeeel meer mensen vast dan het lijstje toont, welke noooit meer buiten komen!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
[...]

Misschien ook wel, ik had in mijn hoofd dat dit voor politici zou gelden. Kan zo snel niet de definitie van "personen bekleed met openbaar gezag" vinden.
Daarnaast is de vraag of de moord op de agenten ook met voorbedachte rade is.

Edit:
himlims_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:27:
[...]
in NLD heet dat gewoon TBL, er zitten veeeeel meer mensen vast dan het lijstje toont, welke noooit meer buiten komen!!
Ok, ben geen jurist, dat geloof ik graag.

[ Voor 26% gewijzigd door harmen1987 op 08-01-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
himlims_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Op dit moment stuk of 36 volgens Nieuwsuur van enkele dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso zouden de werknemers van Charlie Hebdo daar ook wel onder kunnen vallen, die zijn immers vermoord voor wat ze maatschappelijk inbrachten, niet op persoonlijke titel.
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:26:
Ik vermoed dat jij het nog steeds over die terroristen hebt en ik over het hypothetische verkrachtingsgeval. Je krijgt daar geen levenslang voor. Het zijn juist de gemiddelde gevallen waar het rechtssysteem elke keer onterecht denkt dat er sprake kan zijn van rehabilitatie.
Rehabilitatie en de effecten daarvan zijn bij uitstek iets dat je met cijfers kunt onderbouwen. Het blijkt dat in regimes die daar meer op inzetten, minder misdaad is en ook minder recidive.

Je mag het niet leuk vinden, de onderbuik mag protesteren, ik kies iedere keer voor de meest effectieve oplossing en dus een veilige samenleving in plaats van een lekker wraakgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:21:
[...]

Dat ben ik compleet met je eens. Maar lijkt me toch raar moment. Zoiets uitgeven terwijl je collega's er niet meer zijn.
Ik geloof dat je juist je respect toont aan de mensen die zijn overleden. Dat waren toch mensen die 100% geloofden in wat ze deden, anders zouden ze zichzelf al die dreigementen enzovoort niet aandoen.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Niks publieke opinie. Op die pagina staat Cevdet Yilmaz (bijnaam Ted de Turk). Die hoort levenslang te hebben vanwege een meervoudige moord maar hij is zelfs al op onbegeleid verlof geweest??? Typisch Nederland dit weer.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hexta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Voorbedachte rade zal niet gelden voor de moord op de mensen bekleed met openbaar gezag, dus ik ben bang dat een goede advocaat daar wel raad mee weet.
Ze zijn dat kantoor binnengegaan met het doel de mensen daar te vermoorden. Het was bekend dat in het kantoor agenten aanwezig waren ter bescherming van deze mensen. Dus ik heb er nog wel vertrouwen in dat dat goed komt. Natuurlijk gaan de advocaten zo iets proberen, maar tegenover die advocaten zullen ook de beste public defenders zitten die Frankrijk te bieden heeft.

Ik lees hier en daar dat deze personen aangesloten waren bij een Jemenitische terroristengroepering. Ik vraag me af of er nog repercussies tegen Jemen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:30:
Niks publieke opinie. Op die pagina staat Cevdet Yilmaz (bijnaam Ted de Turk). Die hoort levenslang te hebben vanwege een meervoudige moord maar hiuj is zelfs al op onbegeleid verlof geweest??? Typisch Nederland dit weer.
Hij heeft gewoon levenslang. Dat hij af en toe op visite mag naar de buitenwereld verandert dat niet. De discussie of je dat moet willen is weer een heel andere en niet voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

harmen1987 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Misschien ook wel, ik had in mijn hoofd dat dit voor politici zou gelden. Kan zo snel niet de definitie van "personen bekleed met openbaar gezag" vinden.
Volgens mij geef je dat antwoord zelf al :p
"Deze uitbreiding was een initiatief van president Sarkozy, na de moord op een politieagent"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:26:

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat iemand persé dood moet, maar ik kan 'm moeilijk zelf 20 jaar opsluiten ;) Maar schoffelen, no fucking way.
Ja inderdaad, ik mag hopen dat niemand mijn kinderen iets aandoet, want met onze straffen, gaan we er niet uitkomen met het Nederlandse rechtssysteem. En daar leg ik mij ook zeker niet bij neer...

Voorbeelden die echt niet kloppen in Nederland:

- De moordenaar op Pim loopt gewoon weer vrij rond...
- Robert M die 80+ kinderen heeft misbruikt, heeft zelfs geen levenslang gekregen. Meer dan 80!!!! kinderen. Ik blijf het bizar vinden.
- http://www.nu.nl/politiek...ating-bij-levenslang.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:29:
[...]

Sowieso zouden de werknemers van Charlie Hebdo daar ook wel onder kunnen vallen, die zijn immers vermoord voor wat ze maatschappelijk inbrachten, niet op persoonlijke titel.

[...]

Rehabilitatie en de effecten daarvan zijn bij uitstek iets dat je met cijfers kunt onderbouwen. Het blijkt dat in regimes die daar meer op inzetten, minder misdaad is en ook minder recidive.

Je mag het niet leuk vinden, de onderbuik mag protesteren, ik kies iedere keer voor de meest effectieve oplossing en dus een veilige samenleving in plaats van een lekker wraakgevoel.
Ik doe niets met onderbuik. Ik gebruik logica, gezond verstand. Keer op keer wordt aangetoond dat mensen vrij worden gelaten waarvan zelfs de eigen psychologen waarschuwen dat het gevaarlijk is en dat is verwonderlijk, want psychologen zijn bij uitstekt romantische mensen die denken dat iemand gered kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:33:
Ik gebruik logica, gezond verstand.
Laten we het erop houden dat de meningen verschillen - sterk verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
fsfikke schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Volgens mij geef je dat antwoord zelf al :p
"Deze uitbreiding was een initiatief van president Sarkozy, na de moord op een politieagent"
Nu je het zegt ;) scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Spotmatic schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Niks publieke opinie. Op die pagina staat Cevdet Yilmaz (bijnaam Ted de Turk). Die hoort levenslang te hebben vanwege een meervoudige moord maar hij is zelfs al op onbegeleid verlof geweest??? Typisch Nederland dit weer.
vriend van me heeft moord begaan, heeft 6jr gekregen, daarvan 3.5 uitgezeten :F :X :r en die is klaar met zijn straf ... heb je goeie 50% gehad ... misselijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon_vl
harmen1987 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Daarnaast is de vraag of de moord op de agenten ook met voorbedachte rade is.

Edit:

[...]

Ok, ben geen jurist, dat geloof ik graag.
Ik denk van wel, zeker door dat filmpje waarbij bewust de agent wordt afgemaakt. Die persoon vormt geen bedreiding mee, ze gaan ernaartoe en knallen hem neer. Daar kan een aanklager ook wat mee.

Oh en ook het element 'barbarij' uit die wet niet vergeten, het zal wel niet toevallig zijn dat sarkozy vanochtend dat woord verschillende malen in de mond nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Xeon_vl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:36:
[...]

Ik denk van wel, zeker door dat filmpje waarbij bewust de agent wordt afgemaakt. Die persoon vormt geen bedreiding mee, ze gaan ernaartoe en knallen hem neer. Daar kan een aanklager ook wat mee.

Oh en ook het element 'barbarij' uit die wet niet vergeten, het zal wel niet toevallig zijn dat sarkozy vanochtend dat woord verschillende malen in de mond nam.
Op wikipedia staat vast niet de preciese wettekst, dus weet niet precies hoe ik dit moet lezen: "in geval van kindermoord voorafgegaan door verkrachting, foltering of barbarij." Is het "kindermoord voorafgegaan aan barbarij" of "kindermoord of barbarij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:36:
vriend van me heeft moord begaan, heeft 6jr gekregen, daarvan 3.5 uitgezeten :F :X :r en die is klaar met zijn straf ... heb je goeie 50% gehad ... misselijk
Vergeet voor het gemak niet dat je na je celstraf nog absoluut niet klaar bent. Je zit er voor de rest van je leven aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Vergeet voor het gemak niet dat je na je celstraf nog absoluut niet klaar bent. Je zit er voor de rest van je leven aan vast.
Hahaha het geijkte antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dan kan je net zo goed een dag cel geven. Of 10 minuten, gevolgd door het 'je hele leven er aan vast' zitten dat op geen enkele manier je ervan weerhoudt een nieuwe moord te plegen.

Veel terroristen hebben ook in de gevangenis gezeten voor gewapende overvallen en dergelijke en zijn daar door opgesloten terroristen gerekruteerd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Le Pen heeft vanochtend overigens aangegeven dat als ze president wordt er een referendum komt voor het invoeren van de doodstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou dit stelt me erg gerust hoor 8)7
Denk overigens dat de twee moordenaars in Frankrijk prima met hun daden kunnen leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Vals alarm, wat ook wel te verwachten was.
De Parijse politie heeft station Gare du Nord kort ontruimd in verband met een verdacht pakketje. Dat melden Franse media en mensen ter plaatse via Twitter. Op het station komen de Thalystreinen uit Nederland en België aan. De krant Le Monde, die een journalist ter plaatste heeft, kon echter al snel melden dat het vals alarm was. Het station is ondertussen opnieuw geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
FicoF schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:43:
Le Pen heeft vanochtend overigens aangegeven dat als ze president wordt er een referendum komt voor het invoeren van de doodstraf.
Het was aftellen tot die erop zouden duiken natuurlijk... *zucht*

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FicoF schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:43:
Ze lift natuurlijk graag mee op de impulsieve reacties van mensen.

Maar laten we eerst even afwachten totdat deze mannen opgepakt zijn voordat we wild gaan speculeren over de mogelijke straffen. En de straffen die in Nederland gelden lijken me helemaal off-topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
fsfikke schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:45:
[...]

De straffen die in Nederland gelden lijken me helemaal off-topic hier.
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:57

bbblije

Riiiiight

Brent schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Het was aftellen tot die erop zouden duiken natuurlijk... *zucht*
Typisch hoe mevrouw ook Le Pen heet, het hier om cartoon artiesten gaat.. 911 complot theorieën all over again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:het Nederlands rechtsysteem is hier way off-topic. Als je het er over wilt hebben, open je maar een nieuw topic in SG of zo

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbblije schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:47:
Typisch hoe mevrouw ook Le Pen heet, het hier om cartoon artiesten gaat..
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

bbblije schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Typisch hoe mevrouw ook Le Pen heet, het hier om cartoon artiesten gaat.. 911 complot theorieën all over again.
rofl

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
fsfikke schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:31:
[...]

Het was bekend dat in het kantoor agenten aanwezig waren ter bescherming van deze mensen. Dus ik heb er nog wel vertrouwen in dat dat goed komt.
Ah, dat verandert de zaak. dit wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Ik lees nu berichten over een overval op een tankstation door twee zwaar bewapende mannen en de twee daders van gisteren die gespot zijn. Gaat het hier over dezelfde personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:51:
Ik lees nu berichten over een overval op een tankstation door twee zwaar bewapende mannen en de twee daders van gisteren die gespot zijn. Gaat het hier over dezelfde personen?
Ja
Helikopters zoeken momenteel naar de twee verdachten van de aanslag bij Charlie Hebdo, Chérif (32) en Said Kouachi (34). De twee werden vandaag bij een overval herkend door de uitbater van een benzinestation nabij Villers-Cotterêt in het departement Aisne.

Ze zouden zwaarbewapend geweest zijn met oorlogswapens en na de overval richting Parijs gereden zijn. De speciale interventie-eenheden van de Franse politie begeven zich op dit moment massaal ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Standeman schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:48:
[modbreak]het Nederlands rechtsysteem is hier way off-topic. Als je het er over wilt hebben, open je maar een nieuw topic in SG of zo[/]
Excuses, de discussie sloeg te ver door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/01/07/247CCDD100000578-2900835-image-m-25_1420661132241.jpg

Het heeft in dat opzicht ook wel een hele dubbele betekenis... Ondanks dat een pen een "stylo" is in het Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:51:
En toch doet het mij vreemd aan. Als je leest dat de jongste verdachte zich heeft overgegeven in Charleville-Mézières (aan de belgische grens) en deze verdachten zouden zich nog maar een paar kilometer buiten parijs bevinden. Volgens mij hadden die verdachten zich allang halverwege Nederland kunnen bevinden. Wat doen ze nog in Frankrijk? En waarom zouden ze er nog steeds zo bijlopen terwijl de vlucht zo professioneel leek? En ik neem aan dat die eerste verdachte ook niet in bivakmuts en zwarte kleding met kalashnikov het buro is binnengestapt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Kees schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:01:
[...]

En toch doet het mij vreemd aan. Als je leest dat de jongste verdachte zich heeft overgegeven in Charleville-Mézières (aan de belgische grens) en deze verdachten zouden zich nog maar een paar kilometer buiten parijs bevinden. Volgens mij hadden die verdachten zich allang halverwege Nederland kunnen bevinden. Wat doen ze nog in Frankrijk? En waarom zouden ze er nog steeds zo bijlopen terwijl de vlucht zo professioneel leek? En ik neem aan dat die eerste verdachte ook niet in bivakmuts en zwarte kleding met kalashnikov het buro is binnengestapt.
Die jongste verdachte heeft er waarschijnlijk weinig tot niets mee te maken. Ze hebben zich waarschijnlijk in een buitenwijk schuil gehouden tot het ochtend werd en zijn toen verder gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch doet het mij vreemd aan. Als je leest dat de jongste verdachte zich heeft overgegeven in Charleville-Mézières (aan de belgische grens) en deze verdachten zouden zich nog maar een paar kilometer buiten parijs bevinden. Volgens mij hadden die verdachten zich allang halverwege Nederland kunnen bevinden. Wat doen ze nog in Frankrijk? En waarom zouden ze er nog steeds zo bijlopen terwijl de vlucht zo professioneel leek?
De actie leek professioneel, alles daarna niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Hij beledigd een groep (paar jaar geleden verstandelijk gehandicapten etc). Groep was beledigd. "Ja, dan hadden jullie maar moeten zorgen dat er geen reden was voor mijn grap" etc etc. En zo denken meer mensen.

En dan krijg je uiteraard de "leer er mee om gaan" natuurlijk kan dat. Maar als jij als persoon keihard je best doet om tegen bepaalde vooroordelen, stereo types etc in te gaan, en iemand loopt je dan nog steeds af te zeiken. Dan snap ik dat je na een jaar of 20 ervan zoiets hebt van "fuck it, het helpt toch niet"
Nogmaals, ben geen fan van de man en weet dus niet alles wat hij uitkraamt, maar gebaseerd op wat jij zegt, geef ik hem gedeeltelijk gelijk.
Het probleem is namelijk dat gekwetst zijn altijd subjectief is. Als iemand een grapje maakt over domme blondjes en van de 10 blondjes zijn er 9 niet gekwetst (misschien omdat ze 'm niet snappen ;) ) en 1 wel. Betekent dat die grap dan niet meer gemaakt mag worden omdat 10% zich gekwetst voelt? Wat nu als het 1% is? Of 80%?
Waar leg je de grens aangezien het zelfs zonder intentie al heel moeilijk is om je gedachten te uiten. Ik heb bepaalde opvattingen over culturen, gebruiken, gedachtes die vast en zeker wel iemand kwetsen, ook al is dat niet zo bedoeld.

Dus niet kwetsen is vrijwel tot geheel onmogelijk zonder het recht tot het uiten van je mening ernstig te beperken. Echter in het geval van de heer Teeuwen (en anderen) geldt ook dat het recht van meningsuiting niet betekent dat je alles maar kan zeggen, slechts dat dat wat je zegt, niet van te voren gecensureerd mag en kan worden. Achteraf kun je er echter prima werk maken als je je gekwetst voelt, echter kiezen wij, "beschaafd" als we zijn, voor actie op het gebied van dialoog (of het stoppen daarvan).
Ben jij het niet eens met de uitlatingen van de heer Teeuwen, dan kun je bijvoorbeeld naar de rechter, naar hem zelf of zelf een satirische show opzetten over hem zelf.

En ja, onze samenleving is heel vrij als het aankomt op beledigen, met het gevolg dat satire soms wat (te) ver gaat en veel voorkomt. Maar dat heeft wel weer als gevolg dat de satire maker ook open moet staan voor satire zijn richting op en inderdaad niet moet gaan klagen als zij zich een keer beledigd voelen.
Zoals lokale bladen in het MO bol staan van de jodenhaatsatire en grappen over anders gelovigen, kan je niet verwachten dat er niet eens iets terug komt. Daar waar in bepaalde gedeelten van Afrika satire naar de blanken regelmatig voorkomt, moet je dan niet gaan schreeuwen dat het racisme is als er een omgekeerde prent in de krant verschijnt. En daar waar ik CIDI bijvoorbeeld ook soms te heftig vind reageren over satire en grappen over Joden, is dat in de islamitische hoek op bepaalde momenten extreem.

Iedereen maakt grappen over iedereen, jij, ik, de lokale imam, maar dan moet je ook open staan voor grappen die jouw richting opkomen. Ben je van mening dat deze grappen echt te ver gaan of dat het een geval van pesten is, dan zijn er middelen om daar stappen tegen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:03:
[...]

Die jongste verdachte heeft er waarschijnlijk weinig tot niets mee te maken. Ze hebben zich waarschijnlijk in een buitenwijk schuil gehouden tot het ochtend werd en zijn toen verder gegaan.
Op alle beelden waren ook steeds maar 2 daders te zien, nergens 3.
Dus denk dat die jongste verdachte niet daadwerkelijk bij de schietpartij binnen was ofzo.
Maar misschien in een vluchtauto of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Joostje123 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:05:
[...]

Op alle beelden waren ook steeds maar 2 daders te zien, nergens 3.
Dus denk dat die jongste verdachte niet daadwerkelijk bij de schietpartij binnen was ofzo.
Maar misschien in een vluchtauto of iets anders.
Hij wordt er ook van verdacht de get away car te hebben bestuurd, voor zover ik het meegekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

[...]

Reken maar dat ze met satelliet beelden aan na aan het gaan zijn waar ze heen zijn gevlucht. Er komt nu zoveel des-info naar buiten omdat mensen speculeren. Het zou ook niet verstandig zijn om nu zoveel duidelijkheid in de media te scheppen. Als de daders worden opgepakt, dan zullen deze mensen zo snel mogelijk naar een veilige locatie (moeten) worden gebracht ter verhoring e.d. Gezien de gehele wereld uit woede niet weet wat ze zouden doen bij het treffen van de daders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Reken maar dat ze met satelliet beelden aan na aan het gaan zijn waar ze heen zijn gevlucht.
Je kijkt teveel Homeland. Satellieten moet je laten overvliegen (kost hoop tijd en resources) om vervolgens een paar foto's te kunnen laten nemen voor dat moment. Niet echt iets om een auto mee te volgen, zoals ze in Hollywood graag doen geloven.

Als het zo makkelijk was hadden ze ze al lang gepakt. Zelfs nu ze al een uur weten in wat voor auto ze rijden en waar hebben ze ze nog niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 08-01-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Bosmonster schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:08:
[...]

Je kijkt teveel Homeland.

Als het zo makkelijk was hadden ze ze al lang gepakt. Zelfs nu ze al een uur weten in wat voor auto ze rijden en waar hebben ze ze nog niet.
Tweakers.net ;) wij stellen technologie op de proef.

Het zullen wellicht geen satelliet beelden zijn, maar er zijn genoeg beelden beschikbaar om te analyseren. Dit kost echter tijd.

Maar even zonder gein, ga jij er vanuit dat je alles wat er op de wereld gebeurt gelijk ongecensureerd te horen/weten krijgt? We zijn geen Noord-Korea maar ook wij kennen de AIVD en media censuur. Al is het voor eigen bestwil.

[ Voor 10% gewijzigd door bbblije op 08-01-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
bbblije schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:11:
[...]

Tweakers.net ;) wij stellen technologie op de proef.

Maar even zonder gein, ga jij er vanuit dat je alles wat er op de wereld gebeurt gelijk ongecensureerd te horen/weten krijgt? We zijn geen Noord-Korea maar ook wij kennen de AIVD en media censuur. Al is het voor eigen bestwil.
Dat is wat anders dan het live kunnen volgen van een willekeurige auto al dan niet met satellietbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:03:
[...]

De actie leek professioneel, alles daarna niet echt.
Precies, ik vond het al ontiegelijk klungelig dat ze allemaal hun id in de vluchtauto waren vergeten. Amateuristisch much.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

GS88 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Precies, ik vond het al ontiegelijk klungelig dat ze allemaal hun id in de vluchtauto waren vergeten. Amateuristisch much.
Eentje maar (een van de twee broers), niet allemaal.

Hoe zoiets kan gebeuren blijft gissen natuurlijk. Ik heb een collega die ervan overtuigd is dat alles gestaged is, o.a. daarom. Maar goed, dat denkt ie standaard van elke terroristische aanslag, waaronder 9/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FragDaddy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:11:
[...]

[...](waarvan 2 compleet onschuldige politie-agenten die niets met die 'belediging' te maken hadden) [...]
Advocaat-van-de-duivel-modus: het was ook niet zo dat die politieagenten die 2 niet hadden afgeknald als ze de kans hadden gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 08-01-2015 13:28 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

BtM909 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:17:
[...]

Advocaat-van-de-duivel-modus: het was ook niet zo dat die politieagenten die 2 niet hadden afgeknald als ze de kans hadden gehad.
Als die gewond en machteloos op de grond had gelegen? Betwijfel het of de politie je dan gewoon even executeert ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.

Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.