Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Ypho schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:49:
[...]

...
En als dat al zo is, moeten we dan maar op onze tenen gaan lopen en dit soort prenten niet meer maken/publiceren? Dat is precies de wereld waarin we *niet* willen leven. (Overigens heb ik niet de behoefte om spotprenten te maken hoor, maar hou ik wel van een leuke grap op zijn tijd)
Dus een wereld waarin we rekening houden met elkaar is een wereld waarin jij niet wilt leven?
Jij bent niet religieus, dus grappen maken over religie is voor jou geen probleem. Aan de andere kant kun je ook blijkbaar ook niet indenken wat zo'n grap doet bij iemand die wel religieus is. Moet je de grap dan nog steeds maken? Maak je tegen een wildvreemde invalide persoon grappen over het feit dat hij niet kan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:15:
Prima, maar heeft niets meer met mijn post te maken ;)
Kan je dan toelichten wat je bedoelt met:
begintmeta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:10:
Moet je om te lachen noodzakelijk de grap vertellen tegen iemand bij wie hij mogelijk niet goed aardt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidersense
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 14:47
scherp!
3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Dus een wereld waarin we rekening houden met elkaar is een wereld waarin jij niet wilt leven?
Jij bent niet religieus, dus grappen maken over religie is voor jou geen probleem. Aan de andere kant kun je ook blijkbaar ook niet indenken wat zo'n grap doet bij iemand die wel religieus is. Moet je de grap dan nog steeds maken? Maak je tegen een wildvreemde invalide persoon grappen over het feit dat hij niet kan lopen?

Put that cookie down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
begintmeta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:10:
[...]

Moet je om te lachen noodzakelijk de grap vertellen tegen iemand bij wie hij mogelijk niet goed aardt? Ik snap heel goed dat je wilt lachen, ik doe het ook, en uiteraard ook over 'niet gepaste zaken'. Maar daarbij prbeer ik in iedergeval andermans belangen nog wel af te wegen tegen mijn eigen. Je kan ook 'stil lachen' of 'elders lachen' of anderszins je eigen gerief misschien iets balanceren met andermans gerief.

[...]

Je eigen plezier/belang zo onaantwijfelbaar centraal stellen vind ik niet altijd grappig. Dat doen terroristen en anderen al genoeg.
Als ik iets op internet zeg/dan plaats weet ik dat de kans groot is dat ik mensen tegen het hoofd stoot. dat weet iedereen. Je wil als krant/blog een bepaalde groep mensen bereiken. en als je groot volgers het leuk/grappig vinden kan je er mee door gaan. er zijn genoeg grappen over mij gemaakt. moet ik ze dan maar dood maken? of als er een grap over jesus word gemaakt. nee maar dat komt omdat ik er wel om kan lachen. net zoals het mij niets zal verbazen als Willem Alexander zelf ook geabonneerd is op Willy. en erg zelf ook wel om kan lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:07:
[...]

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat momenteel verkracht wordt door de mensen die vinden dat je dan maar alles moet kunnen zeggen. Als morgen geen enkel mens nog een blad voor de mond neemt dan breekt overmorgen de derde wereldoorlog uit. En dan roepen we onderling tegen elkaar "maar ik ben toch vrij om te zeggen wat ik wil!".
Daarom is het belangrijk om na te denken bij wat je zegt. Dat is iets anders dan monddood gemaakt worden. Dat heet tact, en het is het beter weten wat ons onderscheid van die idioten die van mening zijn dat ze 12 mensen mogen doodschieten omdat ze zich beledigt voelen.
Het is een vicieuze cirkel waarbij een moslim zich beledigt voelt en daar gewapend op reageert, en waarbij alle overige mensen dan vinden dat je je niet moet laten kennen en nog meer moet beledigen. Wij stoppen niet met beledigen omdat we dan "verliezen" van het terreur en zij stoppen niet omdat ze nog steeds beledigt worden.
Het probleem met beledigen is de grote vraag aan wie dit ligt:
De persoon die de uitpraken doet?
Of de persoon die zich laat beledigen?
Je kunt iemand die in jouw ogen de meest vreselijke dingen zegt ook negeren en/of denken: Laat maar lullen.

Natuurlijk hoef je niet alles te schrijven en zeggen wat je denkt, maar als je dat wel doet moet dat hooguit verbaal worden aangevallen. Dat is nu net wat de vrijheid is. Als dat blad in Parijs smaakloze dingen maakt en mensen vinden dat smaakloos, dan kopen ze het blad niet en verdwijnt het vanzelf dmv marktwerking.

Als je weet dat ze in jouw ogen smaakloze dingen maken, dan kijk je er gewoon niet in.
Dat is hoe het zou moeten werken.

Mensen moeten eens wat minder lange tenen krijgen en het lijkt soms alsof we zoeken naar iets om beledigd te worden. Dit is een extreem geval, maar het kan ook gaan om een misplaatste grap van Gordon over een Chineze deelnemer aan Hollands Got Talent.

Dat je toch een kleine verschuiving maakt qua verantwoordelijkheid en die legt bij de persoon of personen die meer tact zouden moeten hebben is best gevaarlijk. Wat Geert Wilders zegt vind ik soms onuitstaanbaar, maar ik vind wel dat hij het mag zeggen. Ik vind dus niet dat vrijheid van meningsuiting wordt verkracht. Het moet worden beschermd! Persoonlijk vind ik het belangrijk de bal vooral te leggen bij mensen die altijd maar beledigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
[...]

Maakt dat uit? Stel je doet dat dan heeft de invalide persoon nog geen recht om je dood te schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
Neergeschoten agente van vanmorgen ook overleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:17:
...
Kan je dan toelichten wat je bedoelt met:
...
Is gewoon een vraag, ik weet niet hoe ik hem kan verduidelijken, men is daarom maar vrij hem te begrijpen zoals men wil en wel of niet te antwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

dus jij wil niet in een wereld leven waarin je niets kan/mag zeggen. want alles wat je zegt kan en word wel door iemand verkeerd opgevat. wat zal je een leuk leven hebben dan.

en misschien kunnen ze ook eens rekening houden met ons. zoals wij dat op zoveel gronden ook met hun doen.

tevens vraag ik mij af hoeveel rekening hun hebben gehouden met iemand anders. die agent waar ze opzettelijk voor zijn terug gekomen. hun hebben weinig rekening gehouden met eventueel zijn familie. de bedreiging van de agent was er immers niet.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 08-01-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:20:
Is gewoon een vraag, men kan kiezen hem te begrijpen zoals men wil en wel of niet te antwoorden.
Zo werkt het natuurlijk niet, je kunt niet allerlei suggesties wekken door specifieke vragen te stellen en dan doei, ik bedoelde er niets mee te roepen als iemand je er naar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:21:
...
Zo werkt het natuurlijk niet, je kunt niet allerlei suggesties wekken door specifieke vragen te stellen en dan doei, ik bedoelde er niets mee te roepen als iemand je er naar vraagt.
Wat voor suggesties wek ik dan bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Leg jij dan eens uit waarom dat volgens jou niet geldt voor blondjes of bepaalde nationaliteiten.
Een grap over een blondje kan ik niet bepaald zien als het opzoeken van een bepaalde grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Explosie Moskee Frankrijk

Als het er inderdaad mee te maken heeft (weet het niet zeker uiteraard) dan ben ik bang dat we dit meer gaan zien, vooral na Zweden (was toch zweden?) en de acties daar.
In Nederland begin je dit soort mentaliteit ook te zien van de extreme PVV volgers, vooral als ik de afgelopen 1,5 dag Facebook lees zo. Niet alleen van die mensen trouwens, maar in het algemeen. De gedachten en reacties worden extremer en extremer.

Ben bang dat dit een begin gaat worden van zeer rare tijden.

[ Voor 10% gewijzigd door corset op 08-01-2015 11:23 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Is het niet een wonder dat er maar 12 doden zijn gevallen?
Bijvoorbeeld ze hebben ook nog redelijk wat mensen voorbij gelopen om de redactie naar binnen te stormen.
Iedergeval de vrouw die de deur voor hun heeft open gedaan kan het nog na vertellen.

En nu vanochtend een schietpartij bij de metro, waar dan wel weer een politieagent is overleden.
Misschien andere daders.

Maar ze zijn al bijna 24 uur op de vlucht, wat houdt hun tegen om meer sporen van geweld achter te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Een grap over een blondje kan ik niet bepaald zien als het opzoeken van een bepaalde grens.
Ik zeg tegen een blond meisje: je bent dom omdat je blond bent.
Ik zeg tegen een moslim: je bent dom omdat je gelooft in iets wat helemaal niet kan.

Waar zit volgens jou het verschil? In voorbeeld 1 zie ik misschien nog wel meer kwetsuur, aangezien zij hier helemaal niets aan kan doen. Voorbeeld twee heeft daar zelf voor gekozen en zou dus vast een goed argument hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:22:
Wat voor suggesties wek ik dan bij je?
Die heb ik reeds gepost en die heb je inmiddels ook ontkend, of er tenminste omheen gedraaid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
Joostje123 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:23:
Maar ze zijn al bijna 24 uur op de vlucht, wat houdt hun tegen om meer sporen van geweld achter te laten?
1) Ze zijn toch niet dapper genoeg om als martelaar te sterven
2) Ze hebben meer gepland staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Je maakt de hele tijd de vergelijking tussen opmerkingen richting groepen en opmerkingen richting personen. Dat is, zoals gezegd, een wezenlijk verschil en het is geen eerlijke vergelijking.
Indenken in iemand die een andere denkwijze heeft dan jij is inderdaad lastig. Maar jij bent van mening dat je geen grappen mag maken (ookal heeft die grap, zeker in het geval van CH, een meninggevende lading) omdat er iemand zich door beledigd zou kunnen voelen? (Oprechte vraag.)
Ik ben van mening dat dit soort cartoons in de juiste context zeker moeten kunnen. Ze zijn naar mijn mening niet bedoeld om specifiek mensen weg te zetten als minderwaardig, net als 'gewone' grappen dat niet zijn. Als dit soort opmerkingen/grappen/cartoons puur worden gemaakt om minderwaardigheid aan te tonen (zoals in jouw voorbeeld bij die invalide het geval is) dan kan dat niet.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Apart. Blijkbaar denk jij te weten wat wel en niet grappig is voor anderen. Mooie samenleving heb je voor ogen. De gedachtenpolitie.

Enig idee hoe vermoeiend het is voor blonde dames om continue die blondjesgrappen te moeten aanhoren? Nooit voor vol aangezien worden omdat je altijd het stereotype tegen hebt?

Wat voor grappen mag je eigenlijk nog wel maken? Denk je dat de Belgen het leuk vinden om continue in alle Hollandse grapjes als domme sukkels te worden neergezet?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]
Maak je tegen een wildvreemde invalide persoon grappen over het feit dat hij niet kan lopen?
Wat een domme vergelijking, en dat weet je zelf ook wel.
Maak de vergelijking dan eerlijk. Als ik een paar grappen vertel aan een vriendengroep, hou ik dan mijn mond omdat er een invalide bijzit die zich door een bepaalde grap geraakt zou kunnen voelen? Nee. Dat doe ik niet. De grote groep vind het leuk, en diezelfde invalide lacht ook weer om een grap daarna over een dom blondje ofzo.

En als diezelfde invalide mij daarna door mijn hoofd schiet dan is het een zwakzinnige idioot. Een gestoorde.
Dan slaat het nergens op om te zeggen "nou we moeten geen grappen meer maken over invaliden. De rest mag nog wel."

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

hexta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Het is een keuze om een krant te lezen. Als daarin tekeningen staan van een artiest waar je niet om kan lachen, dan hoef je hem niet te kopen. Het lijkt zo super makkelijk he? Dat is het dus gewoon ook. ;)
Terwijl de rest van Frankrijk achter je rug om lacht, want de grap gaat over jou geloof.
Snap je dan niet dat sommige dingen verder dragen dan alleen de cartoon in de krant? Het niet lezen van die krant wil niet zeggen dat je er niets mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

FunkyTrip schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:25:
[...]

Apart. Blijkbaar denk jij te weten wat wel en niet grappig is voor anderen. Mooie samenleving heb je voor ogen. De gedachtenpolitie.

Enig idee hoe vermoeiend het is voor blonde dames om continue die blondjesgrappen te moeten aanhoren? Nooit voor vol aangezien worden omdat je altijd het stereotype tegen hebt?

Wat voor grappen mag je eigenlijk nog wel maken? Denk je dat de Belgen het leuk vinden om continue in alle Hollandse grapjes als domme sukkels te worden neergezet?
Mjah heel leuk allemaal, maar het gaat erom dat deze dingen niet de dood als gevolg mogen hebben. Dat is een heel ander verhaal.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Ik zeg tegen een moslim: je bent dom omdat je gelooft in iets wat helemaal niet kan.

Waar zit volgens jou het verschil? In voorbeeld 1 zie ik misschien nog wel meer kwetsuur, aangezien zij hier helemaal niets aan kan doen. Voorbeeld twee heeft daar zelf voor gekozen en zou dus vast een goed argument hebben.
Ook in voorbeeld twee kan de persoon in kwestie er weinig aan doen als hij/zij opgevoed is zoals hij/zij opgevoed is. In onze cultuur is het makkelijk om niet het geloof aan te hangen waarmee je opgevoed bent; dat ligt daar duidelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:24:
...
Die heb ik reeds gepost en die heb je inmiddels ook ontkend, of er tenminste omheen gedraaid.
Dus je had je antwoord al, ik vond het overigens wel grappig dat je dacht dat ik dat zou willen suggereren.

Heb nog even nagedacht over je vraag. Het is meer zo dat ik de vraag postte omdat ik benieuwd ben of iemand echt een dermate beperkt spectrum heeft van wat hij grappig vindt.

Maar goed, back ontopic zou ik willen suggereren.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
[...]

Geloof is een keuze, invalide zijn niet.
Dan nog is geweld nooit het antwoord.
Al zou ik de persoon die mijn dochter verkracht en vermoord ook gruwelijk vermoorden, ik blijf nu eenmaal een primaat wezen wat beschaaft denkt te zijn.

Nu rekening gaan houden met gevoelens van intolerante moslims is morgen geen bier meer op tafel bij spuiten en slikken. Bij mijn broertje op school is het kruis al uit de aula gehaald...

"Ze" moeten maar accepteren dat wij hier grappen maken over achterlijke dingen.
Netzo als dat ze moeten accepteren dat homo's korte rokjes dragen als ze bier gaan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Migrator schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Ook in voorbeeld twee kan de persoon in kwestie er weinig aan doen als hij/zij opgevoed is zoals hij/zij opgevoed is. In onze cultuur is het makkelijk om niet het geloof aan te hangen waarmee je opgevoed bent; dat ligt daar duidelijk anders.
Heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:26:
Terwijl de rest van Frankrijk achter je rug om lacht, want de grap gaat over jou geloof.
Snap je dan niet dat sommige dingen verder dragen dan alleen de cartoon in de krant? Het niet lezen van die krant wil niet zeggen dat je er niets mee te maken krijgt.
Over alles worden grappen gemaakt. Over politici, over Zwarte Piet, over criminaliteit. Werkelijk waar alles. Waarom zou je je in een bepaalde subgroep dan opeens uitzonderlijk beledigd voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Spidersense schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:57:
"Laten we grappen maken over de holocaust. Cartoons maken over joden die in een concentratie kamp staan en in gaskamers. Daar kunnen we vast wel wat leuks op verzinnen? Want ja ik trek me er niks van aan. En ik mag zeggen wat ik wil."

Zieke gedachten he?
Ten eerste is grappen maken over de holocaust iets van een heel ander caliber dan satire over moslims. Dat komt omdat de holocaust een massaslachting was, en moslims in europa die niet integreren een geloof/beweging/fenomeen zijn.

In jou voorbeeld, zouden westerse kranten en magazines satirische grappen maken over het (al of niet expres) bombarderen van onschuldige moslim burgers in het middenoosten. Dát is vergelijkbaar met grappen maken over joden in een concentratiekamp. En nee, dat doen we dus niet/zelden.

Satire is al eeuwen lang een veelgebruikt middel in het westen om extreme, gepolariseerde standpunten bespreekbaar te maken (en te houden). Dat dat in Islamitische kringen niet gewaardeerd wordt, gaat daar niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:28:
Ten eerste is grappen maken over de holocaust iets van een heel ander caliber dan satire over moslims.
Dat is een denkbeeldig onderscheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
In het Midden-Oosten zijn regelmatig cartoons over de holocaust te zien. Prima. Smakeloos, maar niet mijn probleem, ik kies er voor om ze niet te zien.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

[...]

Nee, ik zet niet dat ik niet in een wereld wil leven waarin we rekening met elkaar houden. Ik zeg dat ik niet in een wereld wil leven waar, quote:
...we dan maar op onze tenen gaan lopen en dit soort prenten niet meer maken/publiceren...
Als je rekening houdt met iedereen, en al het mogelijk beledigende maar niet zegt, kun je beter je mond houden. Zwartrijden, jodenkoeken, ezel (als in een term zoals "sukkel") om even wat algemene termen te noemen die beledigend kunnen zijn voor bepaalde groepen mensen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 19:11
Het gaat volgens mij niet eens zo zeer dat ze grapjes of satire afbeelden.
Vele moslims geloven dat de profeet niet afgebeeld mag worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Depictions_of_Muhammad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Hann1BaL schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:18:
[...]

Het probleem met beledigen is de grote vraag aan wie dit ligt:
De persoon die de uitpraken doet?
Of de persoon die zich laat beledigen?
Je kunt iemand die in jouw ogen de meest vreselijke dingen zegt ook negeren en/of denken: Laat maar lullen.

....
Dit is zo makkelijk he. Wij zijn van nature geneigd om de schuld altijd bij een ander te leggen. Wat is er nu precies mis met rekening houden met anderen? Als ik op de dakrand van een hoog gebouw ga staan en ik gooi zonder te kijken een emmer water leeg en mensen worden nat, wiens schuld is dat dan? De persoon die het water gooit, of de mensen die zich nat laten gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Ze zijn gelokaliseerd in Aisne dichtbij Belgie.

Schiet ze maar kapot, maar niet dood die gasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:26:
[...]

Ja, en heel nederland denkt dat blondjes dom zijn. Het is werkelijk waar een hel om hier te leven.
Als je zo bent opgevoed dat een grap over een groep mensen of een geloof moet leiden tot een aanslag dan moet je hier als de donder weg gaan, want dan hoor je hier niet thuis.

Als je je beledigd voelt en je wil er iets aan doen kan je een brief schrijven, jouw visie uitleggen en hopen op een excuus. Als je het zo niet kan oplossen ga je ergens wonen waar mensen net als jij denken en geen grapjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Ik vind beide grappen niet grappig en zeer beledigend. Dus blijkbaar hebben we het beide over andere blondjes-grappen. Zoals ik al zei, iedereen kan prima voor zichzelf bepalen wat beledigd is en niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Appleman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:52:
[...]
Ik was het nog aan het typen maar je haalt de woorden uit mijn mond. Alles zo prof aangepakt en dan laat iemand zijn ID kaart vallen. Wat moet je uberhaupt met een ID kaart als je even gaat moorden?
Handig als je naar het buitenland wilt gaan, aangezien er soms toch nog een ID/paspoort-controle kan plaatsvinden. Je wilt niet in België zitten (of een ander omringend land) zonder ID.
Oyxl schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:38:

En dit is nu precies het moment dat ik eigenlijk op m'n kale kop krab en me afvraag of er toch waarheid zit in een complot theorie. Welke half-professionele massamoordenaar laat z'n ID slingeren, even serieus?
Bij het omkleden voordat ze in de volgende auto overstapten?

Ik vond het ook gek om te geloven, juist omdat ze op de eerste plek ook een losse schoen van de straat oppakken en in de auto stoppen. Dat doet mij denken aan goed voorbereid en berekend.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:30:
[...]

Dat is een denkbeeldig onderscheid :)
Vind je? De holocaust is zoals ik hierboven aangeef een massaslachting. Een situatie waarin joden (en zigeuners, homos, anti-nazisten enz) onmenselijk behandeld zijn, verkracht, gebruikt, vermoord. Miljoenen.

Wil je zeggen dat de moslims zich in een zelfde situatie bevinden? Ik zie echt geen enkele vergelijking. Zeker als je één keer kijkt naar de satirische afbeeldingen dan zie je dat die gaan over de extremistische, harde en onbuigbare standpunten van een percentage van de moslimgemeenschap, in westers perspectief.

Er is zat satire te vinden over joden/israel, precies om diezelfde redenen. Echter joden-uitroeing in de 2de wereldoorlog vergelijken met slecht integrerende moslims vind ik vreemd. Sowieso vind je geen westerse veelgepubliceerde satire over de uitroeing van bevolkingsgroepen, of dat nou joden, moslims, alavieten, alawieten, hutus of tutsi's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:35:
[...]

Hoezo zou dat niet zo zijn bij grappen over blondjes, Duitsers of Belgen?
Die kunnen zich toch net zo voelen?
Precies, mensen hebben niet het recht om niet beledigt te worden sommige grappen zijn dan misschien leuk of juist niet maar iedereen mag overal grapjes over te maken. Je mag zelfs grappen maken over iets dat heel recent is gebeurd, mensen vinden het misschien ongepast maar dat is hun probleem.

Als je iets niet leuk vind kijk er niet naar of zeg er wat van...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:52:
[...]

Leg uit. Waar zijn die grappen anders voor bedoelt? Het is toch het opzoeken van grenzen zoals ik hier zo vaak lees? Dan is het hele doel van die cartoons toch beledigen?
So what? Woorden zijn woorden. We worden allemaal wel eens gepest. Grappen over religie zijn niet beter of erger dan andere kwetsende grappen.

Bovendien is er genoeg belachelijk te maken: de recente aanslagen waren allen onder luid gebrul allah is groot.

Alsjeblieft zeg.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
rav994 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:32:
Het gaat volgens mij niet eens zo zeer dat ze grapjes of satire afbeelden.
Vele moslims geloven dat de profeet niet afgebeeld mag worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Depictions_of_Muhammad
Het gaat hier om een combinatie, zowel het afbeelden en het beledigen. Daar waar de meeste mensen hoofdschuddend het laten voor wat het is, zijn er altijd figuren die hun versie van het geloof als de ware zien en dat aan anderen moeten opdringen. En de meest extremen in die groep zag je gisteren aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Joostje123 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:34:

De verdachten van de aanslag op Charlie Hebdo zijn gesignaleerd bij het dorp Vauciennes. Een politiemacht is onderweg!
Is dik 100km van Parijs, nabij Reims.
Ze rijden in een witte Renault Clio met valse kentekenplaten
In de auto van de verdachten zouden door getuigen raketwerpers zijn gesignaleerd

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 08-01-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Spidersense schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:57:
"Laten we grappen maken over de holocaust. Cartoons maken over joden die in een concentratie kamp staan en in gaskamers. Daar kunnen we vast wel wat leuks op verzinnen? Want ja ik trek me er niks van aan. En ik mag zeggen wat ik wil."

Zieke gedachten he?
Hoeveel wil je er hebben? Zal een nette doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.radioislam.org/islam/roligt/rev/holocaust_cartoon30.jpg

Honderden zijn er, ook gewoon geplaatst in magazines overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:32:
Dit is zo makkelijk he. Wij zijn van nature geneigd om de schuld altijd bij een ander te leggen. Wat is er nu precies mis met rekening houden met anderen? Als ik op de dakrand van een hoog gebouw ga staan en ik gooi zonder te kijken een emmer water leeg en mensen worden nat, wiens schuld is dat dan? De persoon die het water gooit, of de mensen die zich nat laten gooien?
Ik noem dat gewoon hypocriet. Bij zulke discussies zijn er legers aan moraalridders, maar dit waait over en een ieder gaat gewoon weer verder met diezelfde 'beledigende' gedachtes naar welke groep in de wereld dan ook. Waarom moet er in zulke zaken als een 'schuldige' gevonden worden? Het is meer de sport net zo lang te lullen om 'schuld' in alles te zoeken, dan dat de actie zelf nog enige waarde heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:39:
[...]

[afbeelding]

Precies, ook over joden, de holocaust en andere ellende worden grappen gemaakt. Nu zal een grap over de eigen groep (in ons geval joods christelijk) minder vaak voorkomen, maar ze worden absoluut gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

hexta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:26:
[...]

Wat een domme vergelijking, en dat weet je zelf ook wel.
Maak de vergelijking dan eerlijk. Als ik een paar grappen vertel aan een vriendengroep, hou ik dan mijn mond omdat er een invalide bijzit die zich door een bepaalde grap geraakt zou kunnen voelen? Nee. Dat doe ik niet. De grote groep vind het leuk, en diezelfde invalide lacht ook weer om een grap daarna over een dom blondje ofzo.

En als diezelfde invalide mij daarna door mijn hoofd schiet dan is het een zwakzinnige idioot. Een gestoorde.
Dan slaat het nergens op om te zeggen "nou we moeten geen grappen meer maken over invaliden. De rest mag nog wel."
Ik vind dat behoorlijk egoïstisch. Je wilt dus een grap maken tegen je vrienden zonder daarbij rekening te houden met de gevoelens van een daarbij aanwezig persoon (in dit geval een invalide) die zich beledigt voelt. Zolang de massa het leuk vind maakt het jou dus niet uit dat de minderheid zich beledigt voelt. En jij je maar afvragen waar het naartoe moet met deze wereld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostje123 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:34:

Ga er maar vanuit dat ze schietend ten onder gaan. Die laten zich niet pakken zonder slag of stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

[...]

[afbeelding]

Heh, enorm offtopic, maar er vormde zich een glimlach op mijn gezicht. (Dit betekent echter niet dat ik de boel bagatelliseer of allemaal leuk vind)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:42:
[...]

Ik vind dat behoorlijk egoïstisch. Je wilt dus een grap maken tegen je vrienden zonder daarbij rekening te houden met de gevoelens van een daarbij aanwezig persoon (in dit geval een invalide) die zich beledigt voelt. Zolang de massa het leuk vind maakt het jou dus niet uit dat de minderheid zich beledigt voelt. En jij je maar afvragen waar het naartoe moet met deze wereld. 8)7
En jij ziet graag een wereld zonder humor, muziek, films of andere dingen omdat iemand zich beledigt kan voelen?
Het is onmogelijk een wereld te maken / hebben waar we altijd rekening met elkaar houden. We zijn met 6+ miljard mensen op deze aarde en allemaal hebben we een andere visie / gedachtegang.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Wat een domme discussie zie ik hier langskomen over beledigen en grapjes e.d.

Het moet toch niet zo zijn dat beledigen of foute grappen, hoe naar ze ook zijn, met de dood worden bestraft, daar is toch geen enkele discussie over mogelijk??

Wat een achterlijke mensen bestaan er op deze wereld zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
[...]

Je begrijpt het niet zo goed.

Mensen zijn dit van me gewend. Als mensen hier moeite mee hebben dan komen ze er niet bijstaan.
Dus kom je er bijstaan, en voel je je dan beledigd? Mag je er best wat van zeggen hoor. Prima.
Maar wil je me dan in mijn gezicht slaan? Dan hoor je hier niet thuis. Dan mag je terug naar de kleuterspeelzaal, waar we onze kindertjes leren dat we issues op moeten lossen met praten, en niet met geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:32:
[...]

De ander? Het kan prima gaan over iemand die wat zegt over/tegen mij wat ik niet leuk vind. Incasseringsvermogen is wat ontbreekt. Als jij een emmer water over mij heen gooit heb ik alle reden om daarop te reageren, maar wel op een gepaste wijze en niet met een AK.

Waar je voorbeeld verder heel hard spaak loopt is het feit dat jouw voorbeeld zwart-wit is, terwijl met (verbale) beledigen er niet per se sprake is van geraakt worden door het water, maar de gemaakte keuze om het vallende water op te zoeken en er bewust onder te gaan staan en de keuze hebben een stap opzij te zetten.

Nogmaals, ik vind dat je mensen mag aanspreken op gedrag en dat je niet alles hoeft te zeggen, maar als je dat alsnog wel doet, moet je daar met je vrijheid op dezelfde gepaste wijze op reageren.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 08-01-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

[...]

[afbeelding]

QFT! Want ook; http://en.wikipedia.org/w...isemitic_cartoons_contest. Joden die zelf grappen maken over de holocaust. Trek die lijn nu eens door naar de - vrij waanzinnige - discussie die in dit topic gevoerd wordt.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Satire zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pGkhIoK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Hortz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:44:
[...]

En jij ziet graag een wereld zonder humor, muziek, films of andere dingen omdat iemand zich beledigt kan voelen?
Het is onmogelijk een wereld te maken / hebben waar we altijd rekening met elkaar houden. We zijn met 6+ miljard mensen op deze aarde en allemaal hebben we een andere visie / gedachtegang.
Succes!
Met zo'n instelling kom je er inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Om met die laatste vraag te beginnen, al eens de historie van de spotprent bekeken? Al sinds wij als mens middelen hebben om onze gedachten op papier te zetten, bespotten we mensen, ideeën en opvattingen. Vaak met als doel om mensen op andere gedachten te brengen, hun opvattingen te "challengen" en simpelweg en ander beeld te laten zien.
En ja, dat is soms/vaak in een zekere mate beledigend, maar goed, dat is het aard van het beestje. Echter jij hebt niet het recht daardoor niet beledigd te worden, hij hebt de plicht om daar op een fatsoenlijke manier mee om te gaan.
Dat is hoe een samenleving werkt, ik weet namelijk 100% zeker dat ook jij mensen beledigd in het dagelijks leven, al dan niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Verdachten van overval in Vauciennes hadden kalasjnikovs en raketwerpers bij zich. Zijn onderweg ri. Parijs. Via @leparisien
Franse media: Franse politie wegblokkades opgeworpen rond Vauciennes en RN2. Anti-terreureenheden RAID en GIGN onderweg.
Benieuwd hoe dat afloopt, die lui laten zich niet zomaar oppakken...

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 08-01-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:52
Die laten zich niet levend oppakken, nog liever een kogel door het hoofd dan in handen van de 'vijand'

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:49:
Benieuwd hoe dat afloopt, die lui laten zich niet zomaar oppakken...
Ik hoop van harte dat ze levend opgepakt worden; laat ze zich maar verantwoorden voor wat ze gedaan hebben. Gezien ze er vandoor zijn gegaan in plaats van vechten tot de dood is dat wellicht een optie, al kan de Franse politie daar natuurlijk ook andere ideeën over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Sand0rf schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:50:
Die laten zich niet levend oppakken, nog liever een kogel door het hoofd dan in handen van de 'vijand'
Hnmm, dan hadden ze dat wellicht al wel eerder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Ik hoop van harte dat ze levend opgepakt worden; laat ze zich maar verantwoorden voor wat ze gedaan hebben. Gezien ze er vandoor zijn gegaan in plaats van vechten tot de dood is dat wellicht een optie, al kan de Franse politie daar natuurlijk ook andere ideeën over hebben.
Ik vermoed dat er sprake zal zijn van groot verzet, waardoor de politie eerst genoodzaakt wordt beide knieschijven van beide heren aan gort te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik denk dat mensen die zo snel beledigd zijn maar eens een voorbeeld moeten nemen aan PSV supporters.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:52:
[...]

Ik vermoed dat er sprake zal zijn van groot verzet, waardoor de politie eerst genoodzaakt wordt beide knieschijven van beide heren aan gort te knallen.
Ik hoop toch van niet, want dat zou het idee dat "wij" in dit geval beter (beschaafder) zijn dan de daders een beetje teniet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:54:
Ik hoop toch van niet, want dat zou het idee dat "wij" in dit geval beter (beschaafder) zijn dan de daders een beetje teniet doen.
Dit inderdaad. Aantonen dat beesten het bij het verkeerde eind hebben door dierlijk tekeer te gaan voelt op de korte termijn misschien goed, maar is op alle fronten een moreel verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
[...]

We hoeven niet beschaafder te zijn.Over-Beschaving heeft ons op dit punt gebracht. Ik ben nog altijd van mening dat de wet niet geldt voor diegenen die willen en wetens op dergelijke grove wijze de wet breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ik zal mijn verweer over het al dan niet beledigen van moslims nu staken omdat steeds meer mensen denken dat ik de reactie van gewapende terroristen goedkeur, wat uiteraard absoluut niet zo is. Er zijn miljoenen moslims die wel gewoon kunnen samenleven met andersdenkenden. Laat hen niet het slachtoffer worden van deze aanslag.
Ik ben overigens geen moslim voor mensen die zich dat nu afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:55:
We hoeven niet beschaafder te zijn. Over-Beschaving heeft ons op dit punt gebracht. Ik ben nog altijd van mening dat de wet niet geldt voor diegenen die willen en wetens de wet breken.
Oog om oog. Dat hebben we in en voor de middeleeuwen, bleek niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
[...]

We hoeven niet beschaafder te zijn. Over-Beschaving heeft ons op dit punt gebracht. Ik ben nog altijd van mening dat de wet niet geldt voor diegenen die willen en wetens de wet breken.
Dus iemand die bewust door rood rijd mag je daarna uit zijn auto sleuren een dood trappen? Iemand die bewust brood jat bij de bakker omdat hij 5 dagen niet gegeten heeft en het niet kan betalen mag je midden op een plein onthoofden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Puc van S. schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:56:
[...]
Dus iemand die bewust door rood rijd mag je daarna uit zijn auto sleuren een dood trappen? Iemand die bewust brood jat bij de bakker omdat hij 5 dagen niet gegeten heeft mag je midden op een plein onthoofden?
Al aangepast om beter te reflecteren wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

[...]

[afbeelding]

Niks mis met een goede foute grap. Ik vind het echter wel belangrijk wie de grap maakt, en waarom. Een cartoon zoals bovenstaande geplaatst door een "normaal" iemand dwz. zonder foute normen en waarden, dat vind ik prima.
Staat die cartoon in een krant in het Midden-Oosten of wordt hij geplaatst op bijv. Stormfront.org dan weet je wat de motivatie erachter is, gewoon antisemitisme. Het is dan geen grap meer maar een communicatie van foute ideeën.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
3raser schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:56:
Ik zal mijn verweer over het al dan niet beledigen van moslims nu staken omdat steeds meer mensen denken dat ik de reactie van gewapende terroristen goedkeur, wat uiteraard absoluut niet zo is. Er zijn miljoenen moslims die wel gewoon kunnen samenleven met andersdenkenden. Laat hen niet het slachtoffer worden van deze aanslag.
Ik ben overigens geen moslim voor mensen die zich dat nu afvragen.
Niemand denkt dat jij dit goedkeurt anders hadden we dat al gezegd. Wat velen wel denken is dat jij een stuk lager plafond hebt m.b.t. vrije meningsuiting. En daar krijg je commentaar op.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon_vl
  • Laatst online: 05-09 09:00
[...]

dit, al hoop ik dat indien het nodig is ze toch maar voor die knieschijven gaan, die twee hebben al genoeg slachtoffers gemaakt. Het grote verschil is dat we ze daarna naar een ziekenhuis brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:57:
Al aangepast om beter te reflecteren wat ik bedoel.
Ah, dan moet je het alweer nuanceren. Je zult merken dat, hoe meer je de boel bediscussieert je de boel ook steeds meer moet nuanceren. Uiteindelijk eindig je precies waar we nu al zijn.

De huidige opzet is niet uit de lucht komen vallen, die is met schade en schande ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Explosie bij moskee, wijk afgezet
Agenten neergeschoten
Extreemrechts (PVV kant van Frankrijk) wordt steeds populairder

Nee, parijs gaat een lekkere bestemming zijn de komende tijd. Ben blij dat ik er niet meer ben voorlopig. En tot op zekere hoogte was het te verwachten. Frankrijk was de laatste jaren al aan het koken, en dit is de perfecte druppel om alles los te laten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

We hoeven niet beschaafder te zijn. Over-Beschaving heeft ons op dit punt gebracht. Ik ben nog altijd van mening dat de wet niet geldt voor diegenen die willen en wetens op dergelijke grove wijze de wet breken.
Dus als jij een pakje kauwgum jat, willens en wegens de wet overtreedt, mag er een lynchpartij komen? Neem aan van niet, valt vast niet onder je "grove wijze", maar waar leg je dan de limiet?
De wet houdt al rekening met de grofheid van de wijze door hogere straffen op te leggen. Door zelf nog eens een categorie uit te sluiten van de wet, creëer je naast een glijdende schaal ook nog eens willekeur en wetgeving gebaseerd op emotie.
Niet waar we zouden moeten willen in een beschaafde samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
Als we met z'n allen de zaken eens wat minder serieus zouden nemen dan komt het allemaal wel goed. je overleeft het leven tenslotte toch niet.
Als men bij het zien van een spotprent nu gewoon even een extra slokje zou nemen van de koffie en er even rustig over na zou denken dan kun je na het slokje denken tsja leuk getekend maar ik mis nog wat.

Maar helaas staan de meeste direct op de achterste pootjes en gaan dan als losgeslagen holbewoners de ambassades te lijf. En mocht je daar nog aanwezig zijn dan word je gelynched.

Het is bijzonder dat je mensen zo kan laten geloven in iets dat ze echt tot alles in staat zijn.
Naar mijn mening zijn de geloven altijd een soort crowd control geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:56:
[...]
Oog om oog. Dat hebben we in en voor de middeleeuwen, bleek niet zo'n succes.
De wereld wordt er niet slechter op als je echte terroristen gewoon kapot maakt weet je ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Fly-guy schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:59:
[...]

Dus als jij een pakje kauwgum jat, willens en wegens de wet overtreedt, mag er een lynchpartij komen? Neem aan van niet, valt vast niet onder je "grove wijze", maar waar leg je dan de limiet?
De wet houdt al rekening met de grofheid van de wijze door hogere straffen op te leggen. Door zelf nog eens een categorie uit te sluiten van de wet, creëer je naast een glijdende schaal ook nog eens willekeur en wetgeving gebaseerd op emotie.
Niet waar we zouden moeten willen in een beschaafde samenleving.
edit: Ik lees nu beter. Okay, dat is jouw mening en dat mag. Ik zeg martelen en langzaam dood laten bloeden. Oh en plaatjes on ze internetz plempen.

[ Voor 10% gewijzigd door Oyxl op 08-01-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Wat is nu het punt dat je wil maken? :? Je bent momenteel mensen woorden in de mond aan het leggen maar je punt duidelijk maken lukt op het moment niet. hexta heeft het helemaal niet over expliciet kwetsende grappen. Is je punt dat we met zijn allen moeten ophouden met grappen maken omdat iemand zich beledigd zou kunnen voelen? (Wederom: oprechte vraag, ik snap niet welk punt je wil maken.)

Mijn visie is in ieder geval dat je mensen/groepen mag afbeelden op satirische wijze; tenminste als het om een denkwijze gaat die op de hak genomen wordt. Persoonlijk zie ik dat als een spiegel die mensen voorgehouden wordt. Ik ben ook wel eens onderwerp van opmerkingen in mijn vriendengroep omdat ik een andere kijk op zaken heb dan sommige anderen. Is voor mij een leermoment en dat is volgens mij ook het doel van discussie, ookal verloopt die via prenten: Mensen bewust maken van hun gedachtegang en die helpen versterken of veranderen.
Mensen afkraken op dingen waar ze niets aan kunnen doen daarentegen (je voorbeeld van een invalide) keur ik af. Religie is een geval apart. Aan de ene kant is het te beschouwen als een gedachtegang, een manier van denken, aan de andere kant is het iets dat men gedurende de gehele opvoeding wordt aangeleerd waardoor het een aangegroeid iets is waar moeilijk iets aan te veranderen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:59:
Nee, parijs gaat een lekkere bestemming zijn de komende tijd. Ben blij dat ik er niet meer ben voorlopig. En tot op zekere hoogte was het te verwachten. Frankrijk was de laatste jaren al aan het koken, en dit is de perfecte druppel om alles los te laten.
Zelfs als je alleen naar de afgelopen twee dagen kijkt is Parijs extreem veilig. Zelfs vandaag of gister was de kans om om te komen door een aanslag minimaal, zelfs aanzienlijk kleiner dan de kans om te komen om andere redenen.
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:59:
De wereld wordt er niet slechter op als je echte terroristen gewoon kapot maakt weet je ....
Als het leven toch zo simpel was dat je echte terroristen in één oogopslag kon onderscheiden en die zonder bijkomende schade voor burgers of fundamentele vrijheden uitgeschakeld konden worden, ja, dan had je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

Zo is Hans Teeuwen toch al jaren populair? kansloos tegen alles schelden, schoppen, schreeuwen etc zonder uberhaupt 1 seconde hersen activiteit te tonen? Helaas is dat wat Nederland blijkbaar wil. Niet denken, gewoon gelijk iets doen. En als iemand zich beledigd voelt? Dan is hij schuldig, want stel je voor dat je zelf wat fout doet. :+
Zelfs als je alleen naar de afgelopen twee dagen kijkt is Parijs extreem veilig. Zelfs vandaag of gister was de kans om om te komen door een aanslag minimaal, zelfs aanzienlijk kleiner dan de kans om te komen om andere redenen.
Zeg ik ergens van niet dan? Wat ik zeg (als je leest, iets wat je wel vaker vergeet blijkbaar) dat Frankrijk al veel langer interne woede heeft richting bepaalde groeperingen. Le Penn etc hebben dit de afgelopen tijden alleen maar verder aangewakkerd, en er was maar iets nodig om dat te laten exploderen.
En dat komt van de Fransen die ik ken, dus die een beetje weten hoe daar wordt gedacht.

[ Voor 27% gewijzigd door corset op 08-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:59:
Explosie bij moskee, wijk afgezet
Agenten neergeschoten
Extreemrechts (PVV kant van Frankrijk) wordt steeds populairder

Het blijven incidenten. Denk je serieus dat je (als westers iemand) niet meer veilig rond kan lopen in Parijs?

@Oyxl hieronder:
Ja laten we ons als barbaren gedragen. "Maar hunnie begonnen eerst hoor juf!!"

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 08-01-2015 12:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:02:

Als het leven toch zo simpel was dat je echte terroristen in één oogopslag kon onderscheiden en die zonder bijkomende schade voor burgers of fundamentele vrijheden uitgeschakeld konden worden, ja, dan had je gelijk.
Als ze terug schieten met AK-47's of gevonden worden met AK-47's, dan stel ik dat we gegronde vermoedens hebben. Vervolgens dus rigoreus pijn laten lijden en de hel in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:03:
Vervolgens dus rigoreus pijn laten lijden en de hel in trappen.
Als je jezelf stevig op hun niveau wilt plaatsen, dan wel. Gelukkig is de rest van de samenleving beschaafder :) Ook door schade en schande geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
fsfikke schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:03:
[...]

Het blijven incidenten. Denk je serieus dat je (als westers iemand) niet meer veilig rond kan lopen in Parijs?
Waar zeg ik dat? Echt, kan iemand in dit topic lezen. Wat ik zeg is dat het nou niet de nummer 1 bestemming is voor een romantische stad nu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:02:
[...]

Zo is Hans Teeuwen toch al jaren populair? kansloos tegen alles schelden, schoppen, schreeuwen etc zonder uberhaupt 1 seconde hersen activiteit te tonen? Helaas is dat wat Nederland blijkbaar wil. Niet denken, gewoon gelijk iets doen. En als iemand zich beledigd voelt? Dan is hij schuldig, want stel je voor dat je zelf wat fout doet. :+
Begint zijn post met het insinueren dat Hans Teeuwen dom is. Haha. Stay classy!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:04:
Waar zeg ik dat? Echt, kan iemand in dit topic lezen. Wat ik zeg is dat het nou niet de nummer 1 bestemming is voor een romantische stad nu |:(
Vrijwel precies net zoveel of weinig als vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon_vl
  • Laatst online: 05-09 09:00
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:03:
[...]

Als ze terug schieten met AK-47's of gevonden worden met AK-47's, dan stel ik dat we gegronde vermoedens hebben. Vervolgens dus rigoreus pijn laten lijden en de hel in trappen.
Ze oppakken en berechten is aan heel de wereld laten zien dat we het beter voor hebben dan extremisten en we de barbarij hebben afgeschaft hier dus indien mogelijk is dat een te grijpen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tikkietrugjaap schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Begint zijn post met het insinueren dat Hans Teeuwen dom is. Haha. Stay classy!
Want Beatrix in haar kont willen pakken toont IQ wil je zeggen? Stay Classy! In interviews is het een redelijk persoon, maar zijn shows zijn gewoon aaneengeschakelde rage tegen alles wat loopt. Zelfspot bestaat niet, en alle kritiek op hem wordt verrot gescholden.

Nee geweldige man!

[ Voor 26% gewijzigd door corset op 08-01-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:02
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B6yAEmpIYAADdzF.jpg:large
De Duitse krant Bild heeft een foto gepubliceerd waarop twee van de hoofdverdachten, de broers Said en Cherif Kouachi, gezamenlijk te zien zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyxl
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:04:

Als je jezelf stevig op hun niveau wilt plaatsen, dan wel. Gelukkig is de rest van de samenleving beschaafder :) Ook door schade en schande geleerd.
Ik denk dat iemand die wraak neemt eigenlijk altijd moreel gelijk heeft. De wet ondersteunt het niet, maar nochtans zit iedereen altijd te genieten bij revenge movies zoals Taken, of the Equalizer.

Als je dit echt verafschuwt, dan verafschuw je die films ook. Zo niet, dan pretendeer je slechts te zijn wat de wet voorschrijft..
Xeon_vl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Ze oppakken en berechten is aan heel de wereld laten zien dat we het beter voor hebben dan extremisten en we de barbarij hebben afgeschaft hier dus indien mogelijk is dat een te grijpen kans.
Je vergist je. De extremisten en barbaren lachen zich suf. Een proces is borstklopperij voor diegenen die de wet boven religie plaatsen. De terroristen pak je door ze op dezelfde manier te behandelen.

Beschaving is alleen voor de beschaafden.

[ Voor 32% gewijzigd door Oyxl op 08-01-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Dat laatste zegt niemand, echter wat doe je met die belediging? Persoonlijk trekt de heer Teeuwen me niet, maar ook al heeft hij vast en zeker mij op een of andere manier willen beledigen (ik zit vast in een groep die hij zo nu en dan aanhaalt), trek ik me er niets van aan.
Gaat het me echt pijn doen/irriteren, dan probeer ik er op een beschaafde manier wat aan te doen, maar negeren blijft, waar mij betreft, altijd de meeste manier. En dat betekent dus niet dat ik dan de schuldige ben, maar slechts dat ik de andere wang toekeer (om in het geloof te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:05:
[...]

Vrijwel precies net zoveel of weinig als vorige week.
Al dat volk op pleinen kan wel het uitzicht verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
[...]

Volgens mij is hij vrij duidelijk geweest in het stukje "tonen van hersenactiviteit" toen hij hierover in debat ging met de meiden van halal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:26
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:06:
[...]

Ik denk dat iemand die wraak neemt eigenlijk altijd moreel gelijk heeft. De wet ondersteunt het niet, maar nochtans zit iedereen altijd te genieten bij revenge movies zoals Taken, of the Equalizer.

Als je dit echt verafschuwt, dan verafschuw je die films ook. Zo niet, dan pretendeer je slechts te zijn wat de wet voorschrijft..
Films vergelijken met realiteit? 8)7 8)7

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:05:
Want Beatrix in haar kont willen pakken toont IQ wil je zeggen? Stay Classy!
Heb je misschien niet wat moeite de uitspraak van de intentie te onderscheiden?
Oyxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:06:

De meeste mensen kunnen fictie en werkelijkheid prima onderscheiden. Ik wordt niet ongelukkig van een filmmoord, maar met het echte werk hoef je bij mij echt niet aan te komen.

Mensen die dat onderscheid niet kunnen maken zijn levensgevaarlijk. Nee, wraak heeft geen enkele plaats in onze samenleving, het is één van de peilers dat we dat juist niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:07:
Al dat volk op pleinen kan wel het uitzicht verpesten.
Goed punt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Komt uit dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=oizFbzjAXIU

Let op, kan schokkende beelden bevatten.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 08-01-2015 12:10 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.

Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.