Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:38
bottom line schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:39:
[...]

Zal straks eens uitproberen, maar ik gok enkel de datum.
Top! Mocht het niet zo zijn ga ik voor de SJ4000, kwalitatief ontloopt het allemaal elkaar niet zoveel.
Jarno1982 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:43:
[...]

Als ik de calculator gebruik en ze halen je er uit dan ben je net zoveel kwijt als in Nederland voor de SJCAM's
Kijk de Dazzne 2 of Xiaomi Yi zijn niet verkrijgbaar in NL.

Dat klopt wat je zei over de 29 minuten bij de Denver. Dat was wel een van de redenen waarom hij niet bovenaan staat.
Hieronder trouwens een review van Techmoan tussen de SJCAM M10+ en de Dazzne 2.
De M10+ komt daar toch beter uit.

De Gyro van de Dazzne P2 werkt niet helemaal optimaal. Al moet ik zeggen dat het geluid van de M10+ niet echt goed is.
T.o.v de SJ4000 is het denk ik wel een aanrader.
Daar hebben ze op bedacht om extra deksel van de case aan te schaffen en daar gaten in hebben zitten.
De SJ4000 heeft dat ook.

Waar zou jij hem halen dan?
Ligt eraan welke het word. Als ik voor de SJ4000 ga dan bij gearbest.com, de rest bij banggood.com omdat die niet bij gearbest verkrijgbaar zijn. Daar is de SJ4000 74 dollar en als je jezelf inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je nog een code voor 5 dollar korting. Dan kom je uit op 90 euro ALS hij eruit gepikt word en de echte waarde erop word gezet. Heb je mazzel dan kost hij je 63 euro :P
Scheelt dus al 20 euro terwijl kwaliteit allemaal ongeveer hetzelfde is gok ik. En voor mij word het toch incidenteel gebruik. Wil ik echt er verder mee, dan koop ik wel weer een duurdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-03-2016
Bij Gearbest is idd wel het eea te krijgen.
Zag zelfs de Dazzne P3(!!) voor 96 euro op Gearbest.

[ Voor 87% gewijzigd door Jarno1982 op 01-02-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
Paar maanden weg geweest. Vraagje nu, want zie veel bomen en daardoor geen bos meer.

Ik heb de oude versie van de SJ5000 + (dacht ik, is iig de toenmalige beste versie).

Wat is nu de laatste FW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Jarno1982 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:03:
Bij Gearbest is idd wel het eea te krijgen.
Zag zelfs de Dazzne P3(!!) voor 96 euro op Gearbest.
Heb zelf de knoop doorgehakt en ben voor de SJ4000+ gegaan. Op gearbest staat die voor maar 84 dollar, en dat is wel een erg mooie prijs voor wat je krijgt.
Helaas ging er niet nog eens 5 dollar vanaf met de coupon code :P

http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_196924.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:03
Rox92 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:51:
[...]

Top! Mocht het niet zo zijn ga ik voor de SJ4000, kwalitatief ontloopt het allemaal elkaar niet zoveel.

[...]

Ligt eraan welke het word. Als ik voor de SJ4000 ga dan bij gearbest.com, de rest bij banggood.com omdat die niet bij gearbest verkrijgbaar zijn. Daar is de SJ4000 74 dollar en als je jezelf inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je nog een code voor 5 dollar korting. Dan kom je uit op 90 euro ALS hij eruit gepikt word en de echte waarde erop word gezet. Heb je mazzel dan kost hij je 63 euro :P
Scheelt dus al 20 euro terwijl kwaliteit allemaal ongeveer hetzelfde is gok ik. En voor mij word het toch incidenteel gebruik. Wil ik echt er verder mee, dan koop ik wel weer een duurdere.
Ik kan me nog herinneren dat die resette toen ik ik de batterijen verwisselde, datum en tijd dacht ik. Weet alleen niet meer of die ook de andere instellingen resette van het foto maken om de 5 seconden. Heb het alleen in mn vakantie vorig jaar in curaçao gebruikt en drna niet meer. Maar als je inzoomr gaat de kwaliteit heel erg achteruit, dus dat zou ik sowieso niet doen. En vooral al die accessoires erbij hadden me overgehaald om het te kopen

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01
Rox92 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:57:
[...]

Heb zelf de knoop doorgehakt en ben voor de SJ4000+ gegaan. Op gearbest staat die voor maar 84 dollar, en dat is wel een erg mooie prijs voor wat je krijgt.
Helaas ging er niet nog eens 5 dollar vanaf met de coupon code :P

http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_196924.html
Ik zit ook te denken om deze aan te schaffen, leuk voor de zomervakantie. Alleen de "Golden" variant is $84, maar dat boeit me niet zo. De SJ4000+ variant neemt op in het MP4 formaat, wat me toch wat fijner lijkt dan de MOV van de SJ4000 en kan ook in Slow Motion opnemen, omdat deze nu niet echt duurder is dan de SJ4000 lijkt het de moeite waard. Natuurlijk hopen dat er geen extra kosten bijkomen....

Weet iemand of de SJ4000+ gyro stabilization heeft? Volgens de sjcam.com site (link) heeft de SJ4000+ dat wel, maar ik die dat weer niet terug op de Gearbest site die genoemd wordt (zie quote). Of is dat WEER een andere... 8)7

Edit: Site gevonden welke duidelijke uitleg geeft over de verschillende versies: http://pevly.com/sj4000-vs-sj4000-plus/

[ Voor 5% gewijzigd door dezonnebril op 03-02-2016 08:13 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Afgelopen weekend een SJ4000 (non-wifi, non-plus) binnengekregen van Banggood. Is origineel na check op serienummer :)

SJ4000 bevalt prima, heb anderhalf jaar geleden al eentje gekocht, maar is afgelopen oktober in Parijs uit het appartement gejat :( Nu dus maar een nieuwe besteld. Ook gelijk een extra batterij en een losse batterijlader gekocht. Kan ik de ene batterij gebruiken en de andere ondertussen laden (met een Xiaomi powerbank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Musta schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:13:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat die resette toen ik ik de batterijen verwisselde, datum en tijd dacht ik. Weet alleen niet meer of die ook de andere instellingen resette van het foto maken om de 5 seconden. Heb het alleen in mn vakantie vorig jaar in curaçao gebruikt en drna niet meer. Maar als je inzoomr gaat de kwaliteit heel erg achteruit, dus dat zou ik sowieso niet doen. En vooral al die accessoires erbij hadden me overgehaald om het te kopen
Klopt! Bottom Line had het nog voor me gechecked en het was alleen de datum die gerest word! Inmiddels dan ook de SJ4000+ bestelt voor 84 dollar.

edit:
Zie nu wel dat het de SJ4000+ standaard is, maakt overigens voor mij niks uit. Mocht je namelijk wel de gyro gebruiken die zit daar, volgens de andere site, niet in.

[ Voor 13% gewijzigd door Rox92 op 03-02-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
Nice!
Gongrats!
Ik zag dat Banggood nu hun EU warehouse aan het upgraden zijn. Misschien bestel ik daar wel.
Als je via de gewone weg besteld heb je levertijd van 6 tot 60 dagen. Das best een ruim begrip. Hoelang moest je wachten voor de SJ4000 en moest je bijbetalen?

De SJCAM M10+ vind ik ook nog steeds een optie.
Maar het geluid schijnt niet echt wat te zijn. Met als bij sommige SJ5000 versies. Vind dat erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:26
SJ5000x al binnen nadat ik hem op 22 januari had besteld! Dit weekend eens testen of geluid echt zo slecht is (heb firmware al wel op de laatste versie gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Vandaag de externe batterijlader voor SJ4000-batterij binnengekregen. Op de site lijkt het ding best groot, maar hij is net zo groot als een luciferdoosje.

Heb hem, als nieuwsgierige Tweaker, gelijk even opengeschroefd. Zit maar een heel klein printplaatje in. Het laden wordt verzorgd door een 'UN8HX' chipje (Li-ion charging IC). Voor overladen ben ik dus niet bang, het laadproces wordt vanzelf gestopt volgens de datasheet.

De extra batterij is nog onderweg.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Had je niet beter deze kunnen kopen?

http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_238068.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
bottom line schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:42:
SJ5000x al binnen nadat ik hem op 22 januari had besteld! Dit weekend eens testen of geluid echt zo slecht is (heb firmware al wel op de laatste versie gezet)
Dat is zeker vlot! En niks bij hoeven te betalen?
Ben benieuwd hoe hij bevalt en wat je van het geluid vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733751

Ik heb sinds kort de SJ5000 maar na 30 seconden gaat het beeld even uit (zo'n 7 seconden) en daarna filmt hij weer verder met beeld. Oftewel ik heb 7 seconden geen beeld wat wel wordt opgenomen. Weet iemand hoe dit kan? Ik wil graag ook die 7 seconden beeld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik heb die van ThinkPad ook, maar zo'n dubbele charger is inderdaad wel handig. Die batterijen gaan toch best snel op. Aan de andere kant: je hebt al een lader in je SJ4000 zitten, dus 's avonds kan je twee batterijen tegelijk opladen en meestal is dat toch wel voldoende.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:20
Ik heb sinds enkele weken een Sjcam sj4000+ 2k met Gyro. Deze heb ik vorige week op ski-vakantie gebruikt en wat me opvalt is het goede scherpe kleurrijke en contrastrijke beeld (gewoon op standaard out-of-the-box settings) Op een 10"tablet ziet het er allemaal perfect uit. Ook opnames tegen de zon in, of met snel wisselende hoeveelheden licht, worden prima verwerkt. De stabilisatie (Gyro) doet zn werk prima en zorgt voor een trillingsvrij beeld. Het geluid is echt minder. Met de open achterkant (ipv de waterdichte) neemt ie wel wat op maar voor goed geluid moet je verder kijken.

De bediening is OK, wel moet je vantevoren goed weten wat je doet, want als die eenmaal op je helm zit kun je zelf niet zien wat ie doet. Je kan wel met Wifi meekijken, maar het knopje om aan te zetten is lastig te bedienen als ie op je helm zit. Ik had een powerbank mee en laadde de sjcam geregeld op. Ik heb niet een goed beeld bij hoe lang de cam filmde, maar een dik uur filmen rond het vriespunt/er wat onder, lukte zeker.

Verder geen rare dingen meegemaakt met de sjcam. Wat mij betreft dus wel aan te raden. Ik heb firmware 2.8 erop. Voor ik 3-400 voor een actioncam uit geef wil ik zeker weten dat ik m echt vaak ga gebruiken en echt het verschil zie met deze sjcam. Voorlopig ben ik voor een 1/3e van dat bedrag blij met mn sjcam sj4000+ 2k Gyro

Anoniem: 443399

Zo ik heb mijn sj4000 weer eens afgestoft :P Ding is nu al weer 2 jaar oud maar man wat een leuk ding weer om te gebruiken op de motor *O*
2 weken spanje gereden op circuit en beelden blijven vet om te zien.
Heb een polsband geleend en maakte daarmee de veste beelden, als ik hem op de mounts op de motor plaatste zat er altijd wel wat trilling in.
Nu niks en geeft ook nog een vet beeld op.

Nu maar eentje zelf bestellen zo polsband geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Op 2-2 de SJ4000+ standaard versie gekocht op gearbest en gisteren al binnen gehad!
Wat een snelle service zeg! Maar het is inderdaad de versie zonder gyro.

Verder is die veel kleiner dan verwacht. Nu snel een SD kaartje bestellen :P
En ik hoefde geen invoerrechten te betalen. Op het pakketje stond netjes dat het maar 20 euro kostte haha.
Overigens had ik daar niet om gevraagd of iets, altijd leuk die meedenkende chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:18

Bonbridge

35-85

Ik had voor de zomer een SJ4000 gekocht. Een prima ding, maar het geluid doet het niet meer. Ik denk dat hij kapot is, maar is er misschien iemand die een fix heeft? Of weet wat er mis mee zou kunnen zijn?

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
sd kaartje is binnen, maar ik had een vraag.
Hoe roteer je het beeld?
Het schijnt er wel op te zitten maar kan de instelling niet vinden.... Of moet ik de firmware even upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die instelling zit er inderdaad in, maar wellicht niet in een model met wat oudere firmware. Uiteraard kan je ook gewoon in je videobewerkingsprogramma de video 180 graden draaien.

Firmware upgraden kan sowieso geen kwaad (mits je een originele SJ4000 hebt, maar dat zal wel).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Heb hem geupdate en krijg er ineens een heleboel instellingen bij, kan hem inderdaad nu roteren :P
Overigens wat is FOV en WDR ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 12:23
FOV = Field of View. De kijkhoek van het beeld
WDR = Wide dynamic range. Kan er voor zorgen dat schaduwen en lichte delen iets meer details krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 19:08
Hoi,

Ik zoek een rood filter voor de sjcam, maar ik weet niet welke gopro filters ook op de sjcam passen.
Weet iemand of het onderstaande filter voor een GoPro Hero 3+ en 4 ook op de sjcam 400 past?

https://www.bol.com/nl/p/...-3-en-4/9200000039343577/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
CRCerror schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:28:
Hoi,

Ik zoek een rood filter voor de sjcam, maar ik weet niet welke gopro filters ook op de sjcam passen.
Weet iemand of het onderstaande filter voor een GoPro Hero 3+ en 4 ook op de sjcam 400 past?

Naar mijn weten kunnen alle accesoires van de gopro ook op de sjcam. Al heb ik geen idee hoe het filter van het plaatje bevestigd zou moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Laatst online: 09:00
CRCerror schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:28:
Hoi,

Kijk anders even op BG naar filters. 25 euro voor een filtertje is veels te gek natuurlijk.
http://www.banggood.com/search/red-filter-gopro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 18:22
Ik wil een action camera kopen, maar twijfel enorm tussen de nieuwe Sony HDR AS50, en een SJCAM SJ5000+ elite. De lagere prijs van de laatste is verleidelijk, alsook het uitgebreide accessoire pakket (de Sony komt met onderwaterbehuizing + 1 mount).

Ik wil de camera vooral gebruiken voor op vakantie (duiken, snorkelen, hier en daar een filmpje). Wat zouden jullie me aanraden?

Overigens zal ik de camera met name gebruiken voor het opnemen van 1080p op 60fps, daarbij vind ik beeldkwaliteit het belangrijkst.

[ Voor 15% gewijzigd door Solomon op 27-02-2016 16:06 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Menace_1981 op 28-02-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-07 15:19
Solomon schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:04:
Ik wil een action camera kopen, maar twijfel enorm tussen de nieuwe Sony HDR AS50, en een SJCAM SJ5000+ elite. De lagere prijs van de laatste is verleidelijk, alsook het uitgebreide accessoire pakket (de Sony komt met onderwaterbehuizing + 1 mount).

Ik wil de camera vooral gebruiken voor op vakantie (duiken, snorkelen, hier en daar een filmpje). Wat zouden jullie me aanraden?

Overigens zal ik de camera met name gebruiken voor het opnemen van 1080p op 60fps, daarbij vind ik beeldkwaliteit het belangrijkst.
Denk ook eens aan de vrij onbekende ISAW camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans11
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik heb met mijn sj5000+ dat hij alleen maar korte filmpjes maakt en automatisch nieuwe filmpjes maakt.
Weet niet hoe ik dit moet uitzetten zodat hij gewoon filmpjes maakt zolang tot ik op stop druk.

note: rechtsonder staat er een soort van blauw slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
stefans11 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:50:
Ik heb met mijn sj5000+ dat hij alleen maar korte filmpjes maakt en automatisch nieuwe filmpjes maakt.
Weet niet hoe ik dit moet uitzetten zodat hij gewoon filmpjes maakt zolang tot ik op stop druk.

note: rechtsonder staat er een soort van blauw slotje.
Instellen in je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743397

Via gearbest een 4000+ besteld en gekozen voor standaard verzending.
Krijg nu een brief van Postnl dat het pakket on het inklaringsproces zit en er dus btw betaald moet worden.
Via gearbest een factuur gekregen twv 20 dollar. Heeft iemand dit ook al gehad en heb je toen de factuur ingestuurd als bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 743397 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:33:
Krijg nu een brief van Postnl dat het pakket on het inklaringsproces zit en er dus btw betaald moet worden.
Via gearbest een factuur gekregen twv 20 dollar. Heeft iemand dit ook al gehad en heb je toen de factuur ingestuurd als bewijs?
Dit is fraude en daarom niet legaal. Heb je werkelijk 20 dollar betaald? Of gewoon 70? Dan moet je 70 opgeven en ga je nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 22:24
Anoniem: 743397 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:33:
En was dit dan via hun EU/UK warehouse of vanuit China?

Ik zou de factuur in ieder geval meesturen als bewijs van je betaling. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ibin op 01-03-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743397

Dit is vanuit het China warenhuis gestuurd.
Ibin shreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:11:
[...]

En was dit dan via hun EU/UK warehouse of vanuit China?

Ik zou de factuur in ieder geval meesturen als bewijs van je betaling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 743397 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:47:
Dit is vanuit het China warenhuis gestuurd.

[...]
Dan ga je nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Ik heb een aantal weken geleden ook een SJ4000+ (non gyro) gekocht via GearBest. Gisteren binnen gekregen. Pakket is gewoon aan de deur bezorgd door PostNL. Geen inklaring of extra kosten gehad :) .

Iemand nog tips om te kijken of ik een originele SJCAM heb gekregen? Onder version staan de volgende gegevens:

Model: SJ4000+
Version: V2015061103
Date: 11 jun 2015
Firm: SJCAM

Nu weet ik niet zeker welke firmware versie dit precies is, ik DENK 2.6 maar dat weet ik niet zeker. Dit is nog wel van belang aangezien de update procedure anders is (met loader file) als het een lagere firmware betreft volgens sjcamhd.com. Iemand al ervaring met de update naar de laatste versie? Ik zie op sjcamhd.com versie 2.8 staan, maar in de beschrijving wordt de gyro beschreven...

Het zou dan om deze URL gaan:http://sjcamhd.com/wp-con...1_SJ4000-_160118_V2.8.rar. Tips zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
dezonnebril schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:50:
Ik heb een aantal weken geleden ook een SJ4000+ (non gyro) gekocht via GearBest.

Waarom denk je dat je een non gyro hebt? De SJ4000+ heeft toch standaard gyro (mits je dit aanzet bij je instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
bottom line schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Waarom denk je dat je een non gyro hebt? De SJ4000+ heeft toch standaard gyro (mits je dit aanzet bij je instellingen).
Nee, er is een SJ4000+ met en zonder gyro. Zit ook nogal een prijsverschil in.

Toevoeging: zie ook hier http://pevly.com/sj4000-vs-sj4000-plus/ Er is een Standard (met Gyro) en een WiFi variant.

[ Voor 17% gewijzigd door dezonnebril op 04-03-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
dezonnebril schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:50:
Ik heb een aantal weken geleden ook een SJ4000+ (non gyro) gekocht via GearBest. Gisteren binnen gekregen. Pakket is gewoon aan de deur bezorgd door PostNL. Geen inklaring of extra kosten gehad :) .

Iemand nog tips om te kijken of ik een originele SJCAM heb gekregen? Onder version staan de volgende gegevens:

...
Ik heb de "gok" gewaagd en heb m inmiddels geupdate naar versie 2.8. Ik heb nu ook een gyro optie in het menu maar die doet natuurlijk niks :P. De firmware versie waarmee hij binnenkwam was waarschijnlijk zo oud dat er nog geen versienummers 2.x gehanteerd werden. Nu staat er netjes 2.8. Dus ook confirmed dat het een echte SJCAM is! Als de firmware van SJCAM erop kan lijkt het me een klare zaak... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
Afgelopen week een SJ4000 WIFI gekocht welke nu onderweg is vanuit de UK. :)

Ik wil er graag ook nog wat extra batterijen bij kopen. Nu zie ik in tegenstelling tot Gearbest, DX etc. dat ze bij Banggood naast de batterij voor de normale SJ4000, ook een batterij hebben die alleen geschikt is voor de WIFI versie.

Weten jullie waarom dit alleen bij Banggood zo wordt aangeboden? Heeft de WIFI versie dan een andere afmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-07 22:33

Indoubt

Always be indoubt until sure

@ibin: ik heb ergens gelezen dat alle accu's voor alle SJcams met dezelfde afmetingen identiek zijn (SJ4000, 4000+, 5000+, 5000X en 5000x elite) ik kan het echter niet zo snel terugvinden.

Ik kijk nog steed met een schuin oog naar de SJcams, ik heb echter geen haast. Het lijkt erop dat de perikelen (artefacts bij video op hoge resolutie en of hoge fps) die veroorzaakt worden door de lage bitrate voor wegschrijven van de SJcam 5000X elite uitvoering door SJcam binnenkort worden opgelost met een nieuwe firmware versie. Datum nog onbekend maar vandaag is er op verschillende fora iets over geschreven.

een daarvan is : http://www.rcgroups.com/f...ead.php?t=2529577&page=23

edit: M20 batterij is kleiner maar zelfde capaciteit)

[ Voor 3% gewijzigd door Indoubt op 08-03-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
Indoubt schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:31:
@ibin: ik heb ergens gelezen dat alle accu's voor alle SJcams met dezelfde afmetingen identiek zijn (SJ4000, 4000+, 5000+, 5000X en 5000x elite) ik kan het echter niet zo snel terugvinden.

Ik kijk nog steed met een schuin oog naar de SJcams, ik heb echter geen haast. Het lijkt erop dat de perikelen (artefacts bij video op hoge resolutie en of hoge fps) die veroorzaakt worden door de lage bitrate voor wegschrijven van de SJcam 5000X elite uitvoering door SJcam binnenkort worden opgelost met een nieuwe firmware versie. Datum nog onbekend maar vandaag is er op verschillende fora iets over geschreven.

een daarvan is : http://www.rcgroups.com/f...ead.php?t=2529577&page=23

edit: M20 batterij is kleiner maar zelfde capaciteit)
Daar ging ik ook van uit!

Ik had het trouwens kunnen weten want bij de reviews van de "normale versie" staat meerdere malen vermeld dat deze ook past in de WIFI variant dus dat komt wel goed.

Toevallig zag ik net op Gearbest nog een dual oplader incl. twee batterijen dus dat gaat hem worden voor bij elkaar 8 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ben ik correct dat als je op gearbest besteld vanuit het EU warehouse, er geen BTW meer betaald moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749193

sinds een half jaar in het bezit van een S5000+ wil hem vandaag voor de 3e keer gebruiken maar krijg geen beeld. de camera gaat aan, en vervolgens verschijnt het SJ logo in beeld, maar geen connectie met de lens. reset gedaan, batterij eruitgehaald maar nog steeds geen beeld. wifi ed. doen het allemaal. Iemand ervaringen tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Af en toe kijk ik even rond of er nog ontwikkelingen zijn.

Vandaag struikelde ik over een filmpje van barcelona welke recent is gemaakt met een SJcam 5000X Elite en de nieuwste firmware versie en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.

De uiteindelijke keuze voor een cam is nog niet gemaakt en ik heb nog tijd zat maar deze SJcam heeft zojuist wel punten erbij gekregen op het lijstje.

Het is een filmpje van ene Maurice White. Blijkbaar begrijpt ie ook wat ie doet en kan ook nog nabewerken maar het leuke is dat ie 2 post late alle instellingen opgeeft die hij heeft gebruikt. Erg handig voor een semi-noob als ik

Filmpje staat hier: https://sjcamhd.com/forums/topic/sj5000x-elite/page/42/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De elite is nu in de aanbieding bij banggood

http://www.banggood.com/S...ccessories-p-1009127.html

Levering vanuit de EU betekent alleen dat de kans op douanekosten kleiner is toch?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Laatst online: 09:00
Wii4all schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:05:

Levering vanuit de EU betekent alleen dat de kans op douanekosten kleiner is toch?
Vanuit de EU betekent vanuit UK verzonden. Je hebt dan GEEN extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Wii4all schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:05:

Inderdaad, geen, transport, douane of inklaringskosten meer. Very tempting voor 116,65 €

Ik ga nu nog niet kopen, ik wil nog even wachten wat de m20 doet en ik vindt het beeld van de sony camera's nog net iets beter in low light. Daar betaal je dan ook voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Menace_1981 op 02-04-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 19:09
Iemand een idee waar ik de SJ4000+ met gyro (http://www.sjcam.com/en/c...h-gyro-stabilization.html) kan bestellen voor een gunstige prijs?
Ik heb bij Banggood deze ( http://www.banggood.com/S...orts-Camera-p-980664.html ) gevonden, maar volgens mij is deze zonder gyro...
Ik hoor het graag!

Antwoord gevonden: http://forum.banggood.com/forum-topic-146946.html 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door BvZwolle op 11-04-2016 01:39 . Reden: Zelf toch gevonden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 760767

Weet iemand of het matige geluidskwaliteit voor de SJ5000X Elite al is opgelost?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Anoniem: 760767 schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:24:
Weet iemand of het matige geluidskwaliteit voor de SJ5000X Elite al is opgelost?

Ik hoor graag van jullie.
Is opgelost ja :)
Zal deze avond eens een test doen met V1.3, maar met V1.2 was dit al redelijk goed in orde gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 760767

bottom line schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:07:
[...]

Zal deze avond eens een test doen met V1.3, maar met V1.2 was dit al redelijk goed in orde gebracht.
Beste bottom line, bedankt voor je reactie, als je een link hebt dan zie ik die graag verschijnen. Ik wil deze nml voor mijn dochters verjaardag kopen en dan heb ik hem mooi op tijd binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Anoniem: 760767 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:20:
[...]

Beste bottom line, bedankt voor je reactie, als je een link hebt dan zie ik die graag verschijnen. Ik wil deze nml voor mijn dochters verjaardag kopen en dan heb ik hem mooi op tijd binnen. :)
Was vanavond niet gelukt. Ik stuur je een link door zodra ik een filmpje heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:38
bottom line schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:07:
[...]

Waarom niet gelijk met V1.4? :)

http://support.sjcamhd.co...pdate-newest-version-v1-3 (let wel, link zegt 1.3, terwijl het over 1.4 gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765471

hallo,

heb nu een paar dagen de j4000 wifi in huis maar ik merk tijdens het filmen dat het beeld meer en deel wit is! :-( is er een instelling waarmee dat minder wordt of misschien helemaal verdwijnt? ik ervaar dit trouwens alleen met buiten filmen in de volle zon.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 19:12
Je kunt in het menu de exposure tijd verlagen en/of de witbalans aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op social media zie ik steeds meer in elkaar gemonteerde video's van mensen hun vakantie's (al dan niet geschoten met een GoPro of alternatief). Volgende week ga ik op vakantie naar het Caribisch gebied dus tja...ideale situatie om het zelf eens te proberen.

GoPro is natuurlijk de eerste naam die valt, maar 400-500 euro (camera + geheugen + accessoires) vind ik nogal duur voor iets waarvan ik nog niet weet of het een blijvende hobby is.
Veel reviews/videomateriaal bekeken (gopro vs. sjcam en andere alternatieven) en het was bijna de Denver ACG-G8050W geworden uiteindelijk woog de gyro zwaarder mee en heb ik de SJ5000x Elite gekocht.
Een groot criteria was overigens: 'moet op de korte termijn leverbaar/beschikbaar zijn' (Git2 valt dus af, net zoals de M20).

Sinds gisteren dus de SJ5000X elite in huis. Nu nog met een 16GB SD-Card en morgen een 32GB erbij. (op vakantie kan ik desnoods alles kopiëren naar een 64GB usb stick). Ben benieuwd!

PS: Ik merk dat de accu redelijk snel leeg gaat. Gezien ik over een week al wegga: Iemand die zijn (dual)lader + accu('s) wilt verkopen aan mij om vervolgens zelf nieuwe aan te schaffen bij banggood of gearbest? Zo ja, dan hoor ik het graag in mijn DM box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb gisteren een SJ5000x Elite besteld, ben heel benieuwd naar hoe de filmkwaliteit zich verhoudt tot die van m'n iPhone 6 plus. Daar komen namelijk best OK filmpjes uit, maar ik kwam er tijdens vakantie achter dat ik toch iets minder gewaagde shots maak. Dat hoop ik met de actioncam op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Zsub schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:46:
Ik heb gisteren een SJ5000x Elite besteld, ben heel benieuwd naar hoe de filmkwaliteit zich verhoudt tot die van m'n iPhone 6 plus. Daar komen namelijk best OK filmpjes uit, maar ik kwam er tijdens vakantie achter dat ik toch iets minder gewaagde shots maak. Dat hoop ik met de actioncam op te lossen.
Zo op het eerste gezicht vind ik de film/videokwaliteit van de iPhone 6(s)(+) superieur aan die van de SJ5000X.
Maargoed een iphone durf ik niet op een selfiestick over de railing van een brug te doen bijvoorbeeld. En ook de onderwaterbehuizingen voor de iPhone's zijn het nèt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:09
Zsub schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:46:
Mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Ik ben op zoek naar een action cam en mijn keuze is gevallen op de sj5000x elite, alleen wil ik hem zo goedkoop mogelijk aanschaffen (echte Nederlander 😬😊) en vanuit een EU warehouse geleverd

Andere vraag, zijn er ook zwaardere batterijen te krijgen voor sjcams?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Nu online
Bas Post schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:20:
[...]

Mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Ik ben op zoek naar een action cam en mijn keuze is gevallen op de sj5000x elite, alleen wil ik hem zo goedkoop mogelijk aanschaffen (echte Nederlander 😬😊) en vanuit een EU warehouse geleverd

Andere vraag, zijn er ook zwaardere batterijen te krijgen voor sjcams?
Gearbest, maar vanuit China. Omdat dat goedkoper was 8)7 Ontdekte daarna dat je dan kans hebt om bij de douane allemaal nog kosten te maken. Naja. Altijd nog goedkoper dan €400 neerleggen voor een Hero Black.

[ Voor 4% gewijzigd door Zsub op 18-05-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:09
In mijn zoektocht naar een goede en goedkope action cam, kwam ik ook de Eken H8r tegen, dit lijkt mij een serieuze alternatief voor een sj5000x elite.
Iemand ervaring met deze Eken?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Is deze ook te gebruiken als Dashcam of toch beter een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 772149

Iemand ervaring met "gecodeerde" bestanden van de camera?

Ik krijg de volgende melding als ik een bestand wil afspelen:

"Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren."

Wat nog vreemder is, is dat het niet voor alle opgenomen bestanden geldt.

Ik heb op de betreffende opnamedag 2 keer een accu gewisseld waarbij de opnames van de laatste accu er wel op staan, maar niet leesbaar zijn door mijn media players.

Wie o wie kan me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 700800

Voor onze rondreis door Amerika wilden wij eigenlijk een gopro kopen maar redelijk prijzig. Nu we de beelden (en de prijs ;)) bekijken van de SJ4000 zijn wij daar best enthousiast over. Nu onze vraag...Waar kunnen wij het beste de ECHTE SJ4000 kopen? Volgens mij gaat het als ik jullie reacties zo lees tussen: Dashcammagazijn en Gearbest.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30
Anoniem: 700800 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:17:
Voor onze rondreis door Amerika wilden wij eigenlijk een gopro kopen maar redelijk prijzig. Nu we de beelden (en de prijs ;)) bekijken van de SJ4000 zijn wij daar best enthousiast over. Nu onze vraag...Waar kunnen wij het beste de ECHTE SJ4000 kopen? Volgens mij gaat het als ik jullie reacties zo lees tussen: Dashcammagazijn en Gearbest.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik zit momenteel ook voor een rondreis naar een SJCAM te kijken. Wel een ander type, namelijk de SJ5000x Sony variant. Ik sta op het punt 'm te bestellen bij BangGood (wel de EU-shop, want ik moet hem zeker weten binnen twee weken hebben).

EDIT: En besteld... En bij Dashcamemagazijn een extra accu en duo-oplader.

[ Voor 5% gewijzigd door Cass Casey op 22-05-2016 19:31 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H_H, Leuk dat je ook een rondreis gaat maken. Wij gaan ook nog even kijken naar de SJ5000x. BangGood nog nooit van gehoord, daar geen "nepperds"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Weet iemand wat de max opname tijd is van de sj5000x elite op een 32Gb geheugenkaartje 1080@60fps? (op een powerbank of stroomaansluiting)?

[ Voor 5% gewijzigd door Aapie op 23-05-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 20:03

BD1

Anoniem: 700800 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:47:
H_H, Leuk dat je ook een rondreis gaat maken. Wij gaan ook nog even kijken naar de SJ5000x. BangGood nog nooit van gehoord, daar geen "nepperds"?
Banggood is evenals Gearbest een gerenommeerde Chinese webshop, evenals Gearbest. Ik verwacht daar geen namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Iemand hier al ervaring met 64 en 128 gb geheugen kaartjes voor de sj5000x elite? zo ja, welke en werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Ik heb een 64 gb kaartje in de sj4000+ versie, werkt prima!
Stopte het kaartje erin en toen via de SJcam geformatteerd en toen deed hij het prima.
Deze had ik gekocht: pricewatch: Kingston microSDXC Class 10 UHS-I Card 64GB (+ adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Rox92 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:35:
Ik heb een 64 gb kaartje in de sj4000+ versie, werkt prima!
Stopte het kaartje erin en toen via de SJcam geformatteerd en toen deed hij het prima.
Deze had ik gekocht: pricewatch: Kingston microSDXC Class 10 UHS-I Card 64GB (+ adapter)
Is die wel snel genoeg? Volgens de specs een schrijfsnelheid van 10 MB/s. Lijkt me toch te weinig voor 4k en zelfs 1080p, Wat die kaart aan leessnelheid heeft, zou je aan schrijfsnelheid willen hebben.

Ik heb zelf deze besteld (waarschijnlijk komt mijn sj5000x vandaag binnen *O* ): pricewatch: Kingston SDXC UHS-I U3 Card 64GB

[ Voor 5% gewijzigd door Cass Casey op 26-05-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Cass Casey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:27:
[...]

Is die wel snel genoeg? Volgens de specs een schrijfsnelheid van 10 MB/s. Lijkt me toch te weinig voor 4k en zelfs 1080p, Wat die kaart aan leessnelheid heeft, zou je aan schrijfsnelheid willen hebben.

Ik zat zelf te denken om deze te kopen (waarschijnlijk komt mijn sj5000x vandaag binnen *O* ): pricewatch: Kingston SDXC UHS-I U3 Card 64GB
Hoe merk je dat het te weinig zou zijn?
Net weekendje terug van touren in duitsland en filmpjes werden gewoon opgeslagen in 1080p met 60 fps. Filmpjes hebben bitrate van 33000 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Dan zou de opname stoppen. Maar ik ben nog geen ervaringsdeskundige. Bestel nu mijn spul bij elkaar op basis van dit topic en wat ik lees op het interwebs. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:49
Anoniem: 772149 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:07:
Iemand ervaring met "gecodeerde" bestanden van de camera?

Ik krijg de volgende melding als ik een bestand wil afspelen:

"Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren."

Wat nog vreemder is, is dat het niet voor alle opgenomen bestanden geldt.

Ik heb op de betreffende opnamedag 2 keer een accu gewisseld waarbij de opnames van de laatste accu er wel op staan, maar niet leesbaar zijn door mijn media players.

Wie o wie kan me helpen.
ZIjn het erg lange opnamen? Dat heb ik namelijk ook. Ik had het opsplitsen van de video uitgezet en kan alleen het eerste deel van de opname zien, de rest krijg ik een soortgelijke foutmelding.

Vanwege de bestandsindeling kan een bestand niet groter zijn dan +/- 4 GB. Ik heb daarom de interval weer aangezet, op 10 min dacht ik. Nog niet weer getest, maar een eerdere langere opname was daarmee geen probleem.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Hoe bevalt deze versie? Dit lijkt mij een goed alternatief voor de Sj5000 serie, maar dan goedkoper. En waar heb je hem besteld?
Op dit moment is hij via Banggood verschrikkelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
BvZwolle schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Hoe bevalt deze versie? Dit lijkt mij een goed alternatief voor de Sj5000 serie, maar dan goedkoper. En waar heb je hem besteld?
Via aliexpress (http://sjcamhd.nl.aliexpress.com/store/343737) is hij ook te krijgen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Toevallig ervaring met Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:49
BvZwolle schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:19:
[...]

Toevallig ervaring met Aliexpress?
Verzending kan afhankelijk van de shop 2-6 weken, gemiddeld is het zo'n 3-4 weken. Over het algemeen moet je gewoon in shops bestellen waar al veel orders geplaatst zijn wat risico's verkleind. Ik heb in het najaar een SJ4000 via Ali besteld en daar heb ik geen importkosten over hoeven betalen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Bij deze shop heb ik een sj5000 besteld die binnen no time binnen was. Erg tevreden. Verder is t bij Ali altijd naar aantal orders kijken. Maar ik heb nog nooit iets niet ontvangen, wel vaak dingen die van inferieure kwaliteit waren. Maar een sjcam is een sjcam. Ongeacht de winkel

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
BvZwolle schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Bevalt prima, maakt mooie filmpjes op 1080P. Maar als ik hem op 720P zet zijn de filmpjes ineens een stuk slechter. Accu doe je ongeveer 1.5 tot 2 uur mee, audio is wel wat slecht voor mijn gebruik dan. Maar als je normale vakantiefilmpjes maakt ook prima. Enigste echte nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat als het kaartje vol is, dat hij dan wel door filmt maar dan de eerste film overschrijft....

Hier 2 filmpjes om een indruk te krijgen van de kwaliteit, een is helemaal onbewerkt en de andere is bewerkt met windows moviemaker. Wel even downloaden voor volledige kwaliteit, is opgenomen in 1080p met 60 fps zonder gyro.

https://www.dropbox.com/s..._0102_003120_012.MP4?dl=0

Ik had hem op gearbest gekocht, banggood is vele malen duurder omdat je daar in euro's betaalt en niet in dollar. Verder ook nooit inklaringskosten of in die richting hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Rox92 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:45:
[...]
Hier 2 filmpjes om een indruk te krijgen van de kwaliteit, een is helemaal onbewerkt en de andere is bewerkt met windows moviemaker. Wel even downloaden voor volledige kwaliteit, is opgenomen in 1080p met 60 fps zonder gyro.
Grappig, ik wil hem ook voor de motor gaan gebruiken!
Waarom zonder gyro opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Nu online
BvZwolle schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:24:
[...]

Je kan niet de gyro en beeldcorrectie (fisheye) tegelijk gebruiken helaas. Overigens helpt die beeldcorrectie wel wat, maar echt weg is het nog niet. Ben ook bang dat je dat alleen op 4k opnemen lukt en dan bijsnijden naar 1080p. Maar dan zit je op 24fps en interpolated, met een sj5000x elite, dus die kwaliteit is wellicht voldoende voor hele rustige shots, maar ik gok dat je beweging liever met iets meer frames op wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
BvZwolle schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:24:
[...]

Wat Zsub eigenlijk al zegt, je beeld word dan wat kleiner en dat vind ik jammer.
Overigens helpt het niet super veel, volgens video's van internet ik heb het zelf niet geprobeerd, en ik vind niet dat het zo erg is dat het stoort.

Dit is wel een mooi filmpje dat je het effect van de gyro ziet: YouTube: SJ4000 WiFi vs SJ4000+ Gyro vs SJ4000+ Standard comparison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zsub
  • Nu online
Ik ben redelijk ontevreden met de SJCAM ZONE app op iOS. Die is niet geschikt gemaakt voor de iPhone 6(s) Plus, is traag, de settings komen niet goed over (ik heb gisteren een timelapse van 1,5 uur gemaakt ipv een filmpje omdat de app de camera niet altijd goed instelt) en bovenal: ik kan gedownloadde filmpjes niet buiten de app bekijken en direct aan Photos.app toevoegen (of iMovie, of verzin het maar).

Daarom ben ik bezig gegaan alle bekende informatie te verzamelen en op GitHub te zetten: https://github.com/Zsub/SJCam-API. Mocht iemand van hier meer info hebben zou het heel mooi zijn als je die kon delen, dan kan ik het toevoegen (of je maakt een pull request natuurlijk ;) )! Het uiteindelijke doel is om een volledig overzicht te verkrijgen van de diverse commando's en hun werking, ten behoeve van iedereen die op een andere manier dan de SJCAM ZONE app gebruik wil maken van hun camera.

[ Voor 13% gewijzigd door Zsub op 13-06-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
  • Laatst online: 23-06 22:35
Beste mensen,

Na lang zoeken ben ik op dit forum terechtgekomen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Ik heb mijn sj4000 in 2014 bij banggood aangeschaft.
Het gaat om de cam zonder logo aan de voorzijde. Na 2 jaar heb ik nu de firmware ge-update met de software van de originele site . Maar nu werkt de camera niet meer . Als je hem aan zet brand het gele lampje flauw en de lcd gaat nooit aan. Maakt ook het opstart geluid . Ik ben verder gaan spitten en mijn vermoeden was dat ik een neppert heb , type sd-28. Ook deze firmware gedownload maar er verandert niets . Toen hij nog werkte stond er bij de gegevens van de cam het volgende : 20140424V01 en dit nogmaals eronder . Kan iemand mij misschien vertellen wat de oplossing hier voor is en waar ik de goede software kan vinden want ik kom alleen uit op dropbox sites die niet meer bestaan... Heel jammer want ik was net blij met deze cam. Dus.... Is het weggooien of nog te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-07 09:15
Zojuist de git2 pro besteld, ben benieuwd!

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
elcamino schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:16:
Beste mensen,

Na lang zoeken ben ik op dit forum terechtgekomen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Ik heb mijn sj4000 in 2014 bij banggood aangeschaft.
Het gaat om de cam zonder logo aan de voorzijde. Na 2 jaar heb ik nu de firmware ge-update met de software van de originele site . Maar nu werkt de camera niet meer . Als je hem aan zet brand het gele lampje flauw en de lcd gaat nooit aan. Maakt ook het opstart geluid . Ik ben verder gaan spitten en mijn vermoeden was dat ik een neppert heb , type sd-28. Ook deze firmware gedownload maar er verandert niets . Toen hij nog werkte stond er bij de gegevens van de cam het volgende : 20140424V01 en dit nogmaals eronder . Kan iemand mij misschien vertellen wat de oplossing hier voor is en waar ik de goede software kan vinden want ik kom alleen uit op dropbox sites die niet meer bestaan... Heel jammer want ik was net blij met deze cam. Dus.... Is het weggooien of nog te redden?
Sorry vriend.
Andere batterij / aan de stroom / zonder sd kaart helpt niet met het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
bottom line schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Sorry vriend.
Andere batterij / aan de stroom / zonder sd kaart helpt niet met het opstarten?
Nee helaas....
Denk dat ik de originele software nodig heb. Maar welke? En waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
elcamino schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Nee helaas....
Denk dat ik de originele software nodig heb. Maar welke? En waar?
Hier eens gekeken? (Beschrijving)
YouTube: Tutorial - SJCAM SJ4000 Firmware Upgrade / Downgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
Mag ik jou ENORM bedanken voor deze tip!!!!!

Hij werkt weer en ik heb een origine sjcam. Had waarschijnlijk verkeerde versie geladen .
Ik moest dus de versie hebben met het vernieuwde scherm, ik dacht de oude.....
Nogmaals hartstikke bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Nu online
Inmiddels heb ik GitHub overtuigd om de gegenereerde documentatie ook netjes te hosten via GitHub Pages: http://zsub.github.io/SJCam-API/. Daarmee kan je zelf via script of browser je SJCam bedienen en heb je die stomme sjcam zone app niet meer nodig.

Alle drie de commands, maar er zullen er nog veel meer volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal, inmiddels de sj5000 WiFi in huis! Helemaal blij mee. Nu een probleempje... Via dit "topic" heb ik de sd kaart: Kingston SDHC UHS-I U3 Card 32GB gekocht, werd hier aanbevolen, gegoogld en werd verder ook goed gewaardeerd. Maar nu heb ik 'm en past hij natuurlijk helemaal niet aangezien er een micro SD kaart in moet... Lekker handig. Welke adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-02-2024
Heey mensen,

Ik heb een SJ5000+ alleen in de andriod app (LG G4) wilt hij niet connecten :S ( via wifi)
hoe kan ik dit het beste oplossen?
mvg

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
wuswug schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:39:
Heey mensen,

Ik heb een SJ5000+ alleen in de andriod app (LG G4) wilt hij niet connecten :S ( via wifi)
hoe kan ik dit het beste oplossen?
mvg
Precies uitleggen wat je doet. Hier kunnen we niks mee.
Is een vraag als; mijn auto start niet, wat is er mee aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

wat is kwalitatief nou een goede cam die het goedkoopst is van al die versies. Ik had via ebay ook een sj4000 gekocht maar die was nep en de kwaliteit was niet echt goed.
Ik wil hem graag gaan gebruiken voor filmen vanaf mijn motor/helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:55
Geen JSCAM maar schijnt erg goed te zijn , denk er zelf aan om hem te kopen .

Gitup git2

http://de.aliexpress.com/...s-950mAh/32644663543.html
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste