Want? wat vind je daar interessant aan dan? die 2K resolutie begrijp ik niet zo goed, wat heb je daar aan als je of een full hd of een 4k te hebt? Ook op youtube heb je weinig aan die resolutie.ramrodwillem schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:02:
Geen JSCAM maar schijnt erg goed te zijn , denk er zelf aan om hem te kopen .
Gitup git2
http://de.aliexpress.com/...s-950mAh/32644663543.html
Ik zit zelf ook naar dat model te kijken. Ik vind vooral de Gyro stabilisatie, het beeldscherm achterop en de redelijk hoge kwaliteit fotos interessant (ook in RAW). Verder een prima prijs aangezien het inclusief waterproof housing is en een rits aan accessoires.kaasaanfiets schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:34:
[...]
Want? wat vind je daar interessant aan dan? die 2K resolutie begrijp ik niet zo goed, wat heb je daar aan als je of een full hd of een 4k te hebt? Ook op youtube heb je weinig aan die resolutie.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
gyro stabilisatie? is dat hetzelfde als beeld stabilisatie? ik zag laatst namelijk het verschil tussen de 2 en met stabilisatie kijkt wel een stuk mooier.Mr Ton schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:00:
[...]
Ik zit zelf ook naar dat model te kijken. Ik vind vooral de Gyro stabilisatie, het beeldscherm achterop en de redelijk hoge kwaliteit fotos interessant (ook in RAW). Verder een prima prijs aangezien het inclusief waterproof housing is en een rits aan accessoires.
>Want?
Omdat ik div test video,s heb bekeken en een aantal reviews heb gelezen , komt er goed uit en zeker de stabilisatie is een meerwaarde voor mij .
Ik heb voldoende aan FHD
Omdat ik div test video,s heb bekeken en een aantal reviews heb gelezen , komt er goed uit en zeker de stabilisatie is een meerwaarde voor mij .
Ik heb voldoende aan FHD
[ Voor 9% gewijzigd door ramrodwillem op 22-06-2016 23:07 ]
Oke sorry in mijn hoofd was het allemaal wat duidelijker.maartend schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:48:
Ik heb een SJ5000+ alleen in de andriod app (LG G4) wilt hij niet connecten( via wifi)
hoe kan ik dit het beste oplossen?
[...]
Precies uitleggen wat je doet. Hier kunnen we niks mee.
Is een vraag als; mijn auto start niet, wat is er mee aan de hand?
Heel simpel gezegd wilt de app niet connecten met de camera.
(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻
Je zit met de app en de camera op hetzelfde netwerk? Van je camera voor zover ik weet.wuswug schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 01:09:
[...]
Oke sorry in mijn hoofd was het allemaal wat duidelijker.
Kan zijn dat je een andere app moet hebben. Zijn twee varianten apps meen ik.wuswug schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 01:09:
[...]
Oke sorry in mijn hoofd was het allemaal wat duidelijker.
Dankje heb hem werkende , idd met een andere app.Zsub schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:59:
[...]
Kan zijn dat je een andere app moet hebben. Zijn twee varianten apps meen ik.
Dacht namelijk dat er een universele app was.

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻
Ik zit te twijfelen tussen de Xiaomi Yi en de SJCAM SJ5000x Elite...
YouTube: SJ5000x Elite V1.2S (2nd Batch) vs Xiaomi Yi
Toch een mooie comparison. Qua kosten zijn ze echt allebei rond de 125 dollar, al krijg je bij de SJCAM dan nog wel hoop accessoires (maar die heb ik allemaal al)
Dus is echt lastig kiezen haha. Iemand nog tips/ervaringen?
Toch een mooie comparison. Qua kosten zijn ze echt allebei rond de 125 dollar, al krijg je bij de SJCAM dan nog wel hoop accessoires (maar die heb ik allemaal al)
[ Voor 12% gewijzigd door SemperFidelis op 29-06-2016 16:41 ]
Goeie genade wat valt die fisheye op bij de SJcam... Hij heeft volgens mij alleen de ingebouwde fisheye correctie niet aanstaan. Die helpt wel aardig, maar is natuurlijk ook niet heilig.SemperFidelis schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:40:
Ik heb zelf een 5000x elite, maar nog weinig mee kunnen filmen vanwege tentamens en scriptie.
Ja bij mn SJ4000+ vind ik de fisheye ook te storend en zijn de kleuren te onrealistisch. Weet nu hoe dat met de laatste firmware zit van de SJ5000x Elite dus daar ben ik nu vol naar aan het zoeken haha.
Anders ga ik wellicht voor de Gitup 2, ook een prima alternatief.
Anders ga ik wellicht voor de Gitup 2, ook een prima alternatief.
Het kleurverschil tussen de Xiaomi Yi en min of meer elke SJCAM is vrij groot, in 't voordeel van de eerste.SemperFidelis schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:40:
|>
Dan neig ik nu toch naar de Gitup 2 eigenlijk...
Ik heb deze gisteren besteld op Banggood, voor ongeveer 96 euro. Ben benieuwd!SemperFidelis schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:17:
Dan neig ik nu toch naar de Gitup 2 eigenlijk...
Heb je daar een code voor gebruikt? Ik zie ze alleen voor 120 euro.Mr Ton schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:30:
[...]
Ik heb deze gisteren besteld op Banggood, voor ongeveer 96 euro. Ben benieuwd!
Ah gevonden.
Thanks.
Voor eventuele andere geïnteresseerden:
c58cff
[ Voor 14% gewijzigd door SemperFidelis op 30-06-2016 15:09 ]
Ik denk er ook heel hard over na om deze te halen, had vorig jaar een sj4000 alleen het knopje doet m niet echt meer. Hij is nog wel te gebruiken, mn zusje gebruikt m vaak. Maar wil een nieuwe met stabilisatie zoals ik het zie nu op de git 2 en wat betere kleurenSemperFidelis schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:
[...]
Heb je daar een code voor gebruikt? Ik zie ze alleen voor 120 euro.
Ah gevonden.
Thanks.
Voor eventuele andere geïnteresseerden:
c58cff
vraag me af hoe lang die promo code geldig zal blijven
NS FC: SW 2742 0448 8213
Geen idee. Ik weet wel dat hij niet geldt als Banggood zelf een promo actie heeft. Tot een paar dagen geleden ging er van Banggood namelijk 12% vanaf, dan was hij nog 130 euro. Niet handig dus. Nu doet de coupon het wel.Musta schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:29:
[...]
Ik denk er ook heel hard over na om deze te halen, had vorig jaar een sj4000 alleen het knopje doet m niet echt meer. Hij is nog wel te gebruiken, mn zusje gebruikt m vaak. Maar wil een nieuwe met stabilisatie zoals ik het zie nu op de git 2 en wat betere kleuren
vraag me af hoe lang die promo code geldig zal blijven
Als er meer eigenaren komen van de Git2 is het wellicht een keer tijd voor een eigen topic in plaats van het SJCAM topic over te nemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr Ton op 30-06-2016 15:46 ]
Ik heb hem uiteindelijk via AliExpress gekocht aangezien daar de totaalprijs incl remote (!) en accurater goedkoper was. Die wilde ik wel graag hebben.
Ik heb een SJ4000 met firmware van vorige zomer, sindsdien namelijk niet gebruikt. Met een vakantie vlak voor de deur vraag ik me af of de meest recente firmware het updaten waard is, is er in het afgelopen jaar qua firmware iets belangrijkers gewijzigd of toegevoegd?
Net de GIT2 binnen , ziet er prima uit .
Geen extra douanekosten .
Weet iemand welke app ik moet hebben om deze op mn Android telefoon te zetten , heb op GitUp gezocht maar geen resultaat
Weet iemand welke app ik moet hebben om deze op mn Android telefoon te zetten , heb op GitUp gezocht maar geen resultaat
Mijn Git2 is ook binnen sinds vandaag ook geen extra kosten.
Scherm/display is wel al stuk binnen een uur.... nu met support kijken hoe we dit op gaan lossen.
Heb FN Cam geinstalleer die doet het prima.
Scherm/display is wel al stuk binnen een uur.... nu met support kijken hoe we dit op gaan lossen.
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Is het ook mogelijk deze SJcam's te gebruiken als IP cam voor thuis? Zou graag weten wat m'n hond uitsteekt overdag
Ik denk het niet. De SJCam maakt zelf een wifi netwerk waar standaard maar één client verbinding mee kan maken. Hij maakt wel een rtsp stream aan, maar ik twijfel aan de stabiliteit van het geheel.Ampie187 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:42:
Is het ook mogelijk deze SJcam's te gebruiken als IP cam voor thuis? Zou graag weten wat m'n hond uitsteekt overdag
Daannn1987 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:53:
Mijn Git2 is ook binnen sinds vandaag ook geen extra kosten.
Geen douane kosten, goed om te horen! Waar hadden jullie ze besteld?ramrodwillem schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:45:
Net de GIT2 binnen , ziet er prima uit .
Deze heb ik besteld:
http://www.ebay.nl/itm/16...797d40:g:79sAAOSw3mpXMa5T
http://www.ebay.nl/itm/16...797d40:g:79sAAOSw3mpXMa5T
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Dit topic gaat over de camera's van SJCAM. Discussie over camera's van een ander merk mag, maar niet in dit topic.
Ik ga morgen wel even een Git2 topic aanmaken. Dit is namelijk wel één van de top NoPro's van het moment samen met de Yi en de SJ's... En die hebben al een eigen topic
Ik heb een m20 besteld en zoek nog een goedkoop maar wel goede suction mount om ergens aan te bevestigen (auto of ander oppervlakte). Zag op YouTube 1 met 3 suction cups die heel sterk leek, maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Sowieso meer/betere instelopties en de mogelijkheid om grotere Micro-SD kaarten te gebruiken vind ik erg fijn.niekvandermeer schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 01:20:
Ik heb een SJ4000 met firmware van vorige zomer, sindsdien namelijk niet gebruikt. Met een vakantie vlak voor de deur vraag ik me af of de meest recente firmware het updaten waard is, is er in het afgelopen jaar qua firmware iets belangrijkers gewijzigd of toegevoegd?
Ah eindelijk iemand met een M20Christiano007 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:28:
Ik heb een m20 besteld en zoek nog een goedkoop maar wel goede suction mount om ergens aan te bevestigen (auto of ander oppervlakte). Zag op YouTube 1 met 3 suction cups die heel sterk leek, maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?
Heb vandaag mijn M20 binnen gehad + afstandsbediening, maar die gaat direct in de verkoop (geinteresseerd? PM) niet omdat deze slecht is, maar had een megagoede deal voor een hero4 black
De suction cup met 3 zuignappen...bedoel je niet http://www.brlsmounts.com ?
Er zijn in ieder geval meerdere merken die een dergelijke uitvoering hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door randje op 05-07-2016 13:14 ]
Ja zoiets maar dan voor een paar eurorandje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:10:
[...]
Ah eindelijk iemand met een M20. Zou je kort nog even je bevindingen ermee willen delen met ons zodra deze binnen is?
Heb vandaag mijn M20 binnen gehad + afstandsbediening, maar die gaat direct in de verkoop (geinteresseerd? PM) niet omdat deze slecht is, maar had een megagoede deal voor een hero4 black
Weet jij toevallig hoe je filmpjes/foto's kunt verwijderen zónder te formatteren ? Ik wil gewoon een filmpje kunnen kiezen en dan deze eraf pleuren als deze niet bevalt.randje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:10:
[...]
Ah eindelijk iemand met een M20. Zou je kort nog even je bevindingen ermee willen delen met ons zodra deze binnen is?
Anoniem: 791099
weet iemand hoe ik de video's van de sjcam app naar mijn iphone 6 plus kan importeren?
in view mode moet het kunnen (volgens mij de 'up-button' ingedrukt houden)Christiano007 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:12:
[...]
Weet jij toevallig hoe je filmpjes/foto's kunt verwijderen zónder te formatteren ? Ik wil gewoon een filmpje kunnen kiezen en dan deze eraf pleuren als deze niet bevalt.
De app is een beetje omslachtig, je download media eerst naar de app namelijk en vanuit de app kan je media selecteren en opslaan naar camera roll.Anoniem: 791099 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:34:
weet iemand hoe ik de video's van de sjcam app naar mijn iphone 6 plus kan importeren?
Hallo,
Mijn dochter zit vanaf zaterdag in Laos en meldt dat haar SJCAM™ SJ5000 eerst niet aan ging (alleen blauw scherm) maar dat ineens weer werkt maar nu tegen het probleem aanloopt dat de knopjes aan de zijkant niet meer werken.
Heeft iemand hier ervaringen mee en zo ja is er iets aan te doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mijn dochter zit vanaf zaterdag in Laos en meldt dat haar SJCAM™ SJ5000 eerst niet aan ging (alleen blauw scherm) maar dat ineens weer werkt maar nu tegen het probleem aanloopt dat de knopjes aan de zijkant niet meer werken.
Heeft iemand hier ervaringen mee en zo ja is er iets aan te doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Volgens mij kan dat niet met de bijgeleverde app. Ik heb ook nog geen alternatief gevonden waarmee het wel kan helaas.Anoniem: 791099 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:34:
Het kan zeer zeker wel. Heb het zelf ook gedaan om wat snorkelfilmpjes via whatsapp te sturen toen ik op vakantie was.Zsub schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:18:
[...]
Volgens mij kan dat niet met de bijgeleverde app. Ik heb ook nog geen alternatief gevonden waarmee het wel kan helaas.
Zoals ik al eerder zei, het is omslachtig. Je download namelijk eerst de bestanden naar de app en dan vanuit de app kan je ze downloaden naar je filmrol.
Aha, top! Die save button leek het eerst niet te doen, vandaar. Maar mooi dat het kan. Dat scheelt weer iets aan frustraties.randje schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:42:
[...]
Het kan zeer zeker wel. Heb het zelf ook gedaan om wat snorkelfilmpjes via whatsapp te sturen toen ik op vakantie was.
Zoals ik al eerder zei, het is omslachtig. Je download namelijk eerst de bestanden naar de app en dan vanuit de app kan je ze downloaden naar je filmrol.
Nav de positieve reacties hier, vorige week de 5000x elite besteld bij Banggood. Met extra batterijen en accessoires pakket 130,-. Ik helemaal happy om te zien dat het snel is verzonden..
Helaas vandaag mailtje van de DHL of ik even 46€ import belasting wil aftikken.
Helaas vandaag mailtje van de DHL of ik even 46€ import belasting wil aftikken.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik heb sinds zaterdag de M20 binnen. Puik dingetje. Alles werkt goed, ook de app op mijn Android toestel werkt goed. Het enige nadeel is dat er geen skeleton case bij zit (dus een half open case). Door de waterdichte case komt echt geen geluid en ik zou toch graag tegen stof/spatwater een half open case hebben.
Of weet iemand toevallig waar je er 1 kunt kopen?
Last resort wordt om een waterdichte case te kopen en zelf aan het sleutelen te gaan.
Of weet iemand toevallig waar je er 1 kunt kopen?
Last resort wordt om een waterdichte case te kopen en zelf aan het sleutelen te gaan.
hallo mensen, ik heb de sj5000x elite, die ik gebruik(te) in combinatie met een iphone 5, de combinatie werkte super, tot ineens zonder veraderingen de app niet meer werkte, hij geeft alleen nog maar zwart beeld in de sjcamzone app, met die andere app wil de camera helemaal niet mee verbinden. eerst werkte het prima met de sjcamzone app dus, iemand anders het zelfde meegemaakt?
Bij hobbyking vandaag de Turnigy 2K (Rebranded SJ4000+ gekocht. $40,- voor de 2K light en $50,- voor de full package met waterproof housing en alle mounts..
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?suprcow schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 02:06:
hallo mensen, ik heb de sj5000x elite, die ik gebruik(te) in combinatie met een iphone 5, de combinatie werkte super, tot ineens zonder veraderingen de app niet meer werkte, hij geeft alleen nog maar zwart beeld in de sjcamzone app, met die andere app wil de camera helemaal niet mee verbinden. eerst werkte het prima met de sjcamzone app dus, iemand anders het zelfde meegemaakt?
app verwijderd, telefoon opniew gestart, app opnieuw geinstalleerd, andere app geprobeerd, verder was er niets veranderd, op het sjcam forum gelezen of anderen vergelijkbaar probleem aangaven, maar nog niet gezien. de app stopte zonder veranderingen aan een systeem leek het.
Goedemorgen luitjes, heeft er iemand toevallig al ervaring met de nieuwe M20?
Ga eind dit jaar duiken in Egypte en wil dan een actioncamera mee nemen.
http://sjcamhd.com/tag/sjcam-m20/
Blaat het niet dan schaapt het niet
Tot nu toe zeer positief, goede kwaliteit beelden en zeer goede image stabilisatie.Standby schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:34:
Goedemorgen luitjes, heeft er iemand toevallig al ervaring met de nieuwe M20?
Zie PM
Wifi netwerk van de SJCAM verwijderen in je telefoon settings en opnieuw instellen helpt wellicht? Dan vinden ze elkaar echt opnieuw.suprcow schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:12:
app verwijderd, telefoon opniew gestart, app opnieuw geinstalleerd, andere app geprobeerd, verder was er niets veranderd, op het sjcam forum gelezen of anderen vergelijkbaar probleem aangaven, maar nog niet gezien. de app stopte zonder veranderingen aan een systeem leek het.
dat is niet helemaal het probleem, de connectie wilt wel, het wifi acces point verbinding lukt, maar de app doet net alsof hij gaat starten en geeft dan even zwart beeld voor het me trug kikkert naar ios main screen.
ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd in de hop op een geupdate versie, en heb ook niet gelezen op hun forum over anderen met dit probleem.
ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd in de hop op een geupdate versie, en heb ook niet gelezen op hun forum over anderen met dit probleem.
Ik heb zonet de SJ Cam 5000X gekocht om me ook maar eens te verdiepen in de wereld van video.
Raden jullie een extra accu aan?
Ook: ik had mijn zinnen eigenlijk gezet op een Xiaomi Yi action cam, maar ik kwam erachter dat deze out of stock waren. Nu zijn ze wel weer leverbaar, en heb ik eigenlijk nu al een beetje spijt van mijn keuze voor SJ Cam, maar misschien valt het wel erg mee. Iemand die ervaringen met beide heeft?
Ook: ik had mijn zinnen eigenlijk gezet op een Xiaomi Yi action cam, maar ik kwam erachter dat deze out of stock waren. Nu zijn ze wel weer leverbaar, en heb ik eigenlijk nu al een beetje spijt van mijn keuze voor SJ Cam, maar misschien valt het wel erg mee. Iemand die ervaringen met beide heeft?
In vind het wel heel fijn om extra accu's te hebben. Ik heb er een setje besteld incl losse lader, werkt ideaal. Ik kan er altijd een paar in de lader laten zitten, terwijl ik de volle meeneemEdwardK123 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:25:
Ik heb zonet de SJ Cam 5000X gekocht om me ook maar eens te verdiepen in de wereld van video.
Zou je een review kunnen plaatsen? Ik ben aan het kijken voor een cam voor op de motor. En twijfel tussen enkele modellen waaronder deze. (andere kandidaten zijn de gitup 2, sj5000+ en Yi2).Christiano007 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:59:
[...]
Tot nu toe zeer positief, goede kwaliteit beelden en zeer goede image stabilisatie.
Zie PM
Net mijn M20 binnen, 1 video mee geschoten. Toen Fix Lens distortion aangezet.
Hoppa, wit scherm. Ik weet niet hoe ik dit nu moet oplossen. Blijkbaar moet ik naar factory reset, maar
ik weet niet hoe ik die blind vind...
Hoppa, wit scherm. Ik weet niet hoe ik dit nu moet oplossen. Blijkbaar moet ik naar factory reset, maar
ik weet niet hoe ik die blind vind...
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Na enig uitgeprobeerd te hebben en gestoeid te hebben met de accessoires, ben ik zwaar teleurgesteld in mijn SJCam 5000X. Geen Bluetooth, verbinding tussen de app en de camera is alleen mogelijk met WiFi (dus hoe moet ik dat doen buiten hostels en dergelijke om...?), en de app is in het Chinees.
Niet nog een keer, maar deze gaat terug naar Banggood.
eh.... dude (of chick) heb je de handleiding gelezen? De SJCam is je access punt, dus je hebt geen hostel wifi of whatever nodig. Verder, je krijgt voor wat je betaalt, dus ook een chinese app.verbinding tussen de app en de camera is alleen mogelijk met WiFi (dus hoe moet ik dat doen buiten hostels en dergelijke om..
|>
Als je de goede app pakt is hij gewoon in het engels.EdwardK123 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:55:
Na enig uitgeprobeerd te hebben en gestoeid te hebben met de accessoires, ben ik zwaar teleurgesteld in mijn SJCam 5000X. Geen Bluetooth, verbinding tussen de app en de camera is alleen mogelijk met WiFi (dus hoe moet ik dat doen buiten hostels en dergelijke om...?), en de app is in het Chinees.
[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 08-08-2016 14:26 ]
Heb net een M20 binnen gekregen en ben erg verrast van het ding. Er zit zoals bij alle Sjcam kits veel accessoires wat natuurlijk heerlijk is. Hij is kleiner dan dat ik had verwacht en het scherm voegt toch wel wat toe. Ik heb deze specifiek gekocht voor de gyro en deze lijkt toch ook wel goed te werken. Binnenkort in het veld uitproberen!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dag allemaal,
Ik heb dit forum een beetje door gespeurd maar bemerk dat iedere keer als iemand om een video bewerk programma vraagt er niet op wordt gereageerd.
Kunnen jullie mij vertellen welke software jullie er voor gebruiken en wat jullie ervaringen zijn?
Zelf ben ik in het bezit van een SJCAM SJ4000 WiFi en heb nog niet echt een programma in gebruik. Ik heb wel al talloze filmpjes en wil die nu dus gaan bewerken/aan elkaar plakken.
GoPro studio herkent alleen filmpjes die van een gopro komen, als je dat programma wil gebruiken moet je eers al je filmpjes omzetten naar het gopro bestand en dan kan je in gopro sutdio alles bewerken.
ik hoor graag van jullie
Ik heb dit forum een beetje door gespeurd maar bemerk dat iedere keer als iemand om een video bewerk programma vraagt er niet op wordt gereageerd.
Kunnen jullie mij vertellen welke software jullie er voor gebruiken en wat jullie ervaringen zijn?
Zelf ben ik in het bezit van een SJCAM SJ4000 WiFi en heb nog niet echt een programma in gebruik. Ik heb wel al talloze filmpjes en wil die nu dus gaan bewerken/aan elkaar plakken.
GoPro studio herkent alleen filmpjes die van een gopro komen, als je dat programma wil gebruiken moet je eers al je filmpjes omzetten naar het gopro bestand en dan kan je in gopro sutdio alles bewerken.
ik hoor graag van jullie
Wat ik zeg, GoPro studio herkend de filmpjes van SJCAM niet. Gopro werkt alleen bij bestanden van de GoPro. Als ik mijn filmpjes die .mov formaat zijn in de GoPro studio in laad dan zegt hij dat alle files corrupted zijn. Ik kan hier dus geen bewerking op uitvoeren.maartend schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:23:
GoPro Stdio. Gratis en werkt goed.
Nu ben ik op internet het eea tegengekomen over het gebruiken van andere filmpjes in de studio van GoPro, echter betekend dit dat je je als je video's moet converten naar H.264 .avi bestanden.
Dit houdt dus in dat je een converter moet gebruiken en die kosten 9 van de 10 keer geld als je een goede wilt gebruiken.
oops, sorry.Robin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:30:
[...]
Wat ik zeg, GoPro studio herkend de filmpjes van SJCAM niet. Gopro werkt alleen bij bestanden van de GoPro. Als ik mijn filmpjes die .mov formaat zijn in de GoPro studio in laad dan zegt hij dat alle files corrupted zijn. Ik kan hier dus geen bewerking op uitvoeren.
Nu ben ik op internet het eea tegengekomen over het gebruiken van andere filmpjes in de studio van GoPro, echter betekend dit dat je je als je video's moet converten naar H.264 .avi bestanden.
Dit houdt dus in dat je een converter moet gebruiken en die kosten 9 van de 10 keer geld als je een goede wilt gebruiken.
Niet geheel gelezen.
Vreemd, ik heb een 5000 en die leest hij zonder problemen. Ik verwacht toch wel dat ze de zelfde encoder gebroken, de 4000 en de 5000
No problem, ik probeer het echt met van alles, nieuwste quicktime, de app zelf updaten, enz enz.maartend schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:33:
[...]
oops, sorry.
Niet geheel gelezen.
Vreemd, ik heb een 5000 en die leest hij zonder problemen. Ik verwacht toch wel dat ze de zelfde encoder gebroken, de 4000 en de 5000
Ik krijg het nog niet voor elkaar haha
Ik heb ook de 4000 en verder geen problemen met inlezen van filmpjes in GoPro Studio (op OS X). Verder gebruik ik dat programma alleen voor het makkelijker opknippen van filmpjes en monteer ik verder alles in iMovie.Robin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:40:
[...]
No problem, ik probeer het echt met van alles, nieuwste quicktime, de app zelf updaten, enz enz.
Ik krijg het nog niet voor elkaar haha
Kan het probleem liggen aan dat ik op Windows zit?
Ik krijg die fout er echt niet uit en kan daarom niets monteren.
Ik heb zowel in stap 1 als in stap 2 proberen te uploaden maar hij blijft zeggen dat de files corrupt zijn.
Ik krijg die fout er echt niet uit en kan daarom niets monteren.
Ik heb zowel in stap 1 als in stap 2 proberen te uploaden maar hij blijft zeggen dat de files corrupt zijn.
Anoniem: 59376
ik gebruik Windows moviemaker: werkt prima voor mij al is het natuurlijk wel een relatief simpel programma met niet zoveel mogelijkheden
De gewone SJ4000 heeft net hetzelfde probleem. Heb ik ontdekt na mijn reis door Scandinavië en honderden filmpjes. Komt doordat het een verkeerde extensie heeft. Via niet genoemde wegen heb ik Adobe Première Pro gedownload en met behulp van een extra programma dat meegeleverd was had ik alle .mov bestanden geconverteerd naar .mp4 bestandenRobin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:49:
Dag allemaal,
ik hoor graag van jullie
Heb zelf ook veel programma's geprobeerd maar zo was de enige manier dat het me lukte
Ik heb sinds een paar dagen een SJ4000Wifi ($77 + EUR27 [douane]). Ik ben nu aan het pielen met Windows Movie Maker. Hiermee kan je in elk geval een aantal standaard dingen doen (clippen, faden, muziek toevoegen). Overigens kan je hiermee ook een export maken die GoPro studio kan inlezen (helaas niet clippen). GoPro studio heb ik gemengde gevoelens over. Het programma bevriest vaak op mijn laptop (Core i3).Robin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:49:
Dag allemaal,
ik hoor graag van jullie
Mijn notities tijdens het installeren op Windows 10:
Movie maker voor Windows 10 (onderdeel van Windows Essentials...je kunt ervoor kiezen om alleen Movie Maker te installeren): https://support.microsoft.com/en-us/help/17779
Gopro Studio voor windows: https://gopro.com/help/articles/How_To/How-to-Install-GoPro-Studio-in-Windows
Tip hoe te converten van SJCAM naar GoPro formaat: https://oscarliang.com/edit-mobius-footage-gopro-studio/
[ Voor 6% gewijzigd door KabouterSuper op 13-09-2016 19:50 . Reden: Link naar Movie Maker was een directe download link ]
When life gives you lemons, start a battery factory
Heeft iemand een idee hoe water/vocht uit de lens te krijgen?
SJ4000 ligt al in stukjes uit elkaar, maar het water uit de lens krijgen lijkt niet zo gemakkelijk.
SJ4000 ligt al in stukjes uit elkaar, maar het water uit de lens krijgen lijkt niet zo gemakkelijk.
Gelukt door een paar keer per dag de camera op een andere kant te leggen.Saturnus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:15:
Heeft iemand een idee hoe water/vocht uit de lens te krijgen?
Ik zie bij Gearbest de nieuwe SJ6 en SJ7 in de presale. Ik ben heel benieuwd of één van deze jongens een opvolger zou kunnen worden voor mijn Xiaomi sportscam.
Als ik dit topic zo eens doorlees, is niet iedereen zo enthousiast over SJCams.
Hoi,
Heb sinds kort een SJ5000x Elite. Mooi ding.
Er verschijnen regelmatig firmware updates. Helemaal goed.
Wat alleen irritant is, is dat je na de update, alle settings weer opnieuw moet instellen. De cam bewaard ze niet.
Is hier een oplossing voor?
Thanx,
Jonic.
Wat alleen irritant is, is dat je na de update, alle settings weer opnieuw moet instellen. De cam bewaard ze niet.
Thanx,
Jonic.
Jonic.
Volgens mij wordt aanbevolen om, wanneer de camera als dashcam wordt gebruikt, inderdaad de accu uit het apparaat te halen.Saturnus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:41:
Weet iemand of de cam aan hoort te gaan als er geen accu in zit maar de stroom vanaf USB komt?
Ik ga voor de SJ7 omdat hij native 4K heeft. Ook het feit dat hij dezelfde sensor als de GoPro 4 heeft, denk ik dat het niet een heel slechte camera (voor dat geld) zal zijn. Eergisteren stond hij voor €157,64 te koop bij Banggood en kon je een kortingscode ( 75b679 ) 20% korting krijgen. Had ik dus voor €130,- kunnen prebuyen... Helaas een dag te lang gewacht en nu is de prijs weer naar €185,- gegaan. Ik wacht dus nog wel even...koelkast schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:03:
Ik zie bij Gearbest de nieuwe SJ6 en SJ7 in de presale. Ik ben heel benieuwd of één van deze jongens een opvolger zou kunnen worden voor mijn Xiaomi sportscam.
[ Voor 9% gewijzigd door BvZwolle op 23-10-2016 17:24 ]
Ik was er even vergeten om op terug te komen.BvZwolle schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:05:
[...]
Volgens mij wordt aanbevolen om, wanneer de camera als dashcam wordt gebruikt, inderdaad de accu uit het apparaat te halen.
Cam werkt dus echt niet meer.
Na het water incident heeft de cam nog uren perfect gewerkt zonder enig probleem. Ik heb dus de neiging om dat los van het huidige defect te zien. 14 maanden oud en kapot. Banggood geeft na een jaar al geen garantie meer. Dat en alle negatieve posts die ik al had...wordt vast niet weer een SJCAM.
Ik heb hem besteld.BvZwolle schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:14:
[...]
Ik ga voor de SJ7 omdat hij native 4K heeft. Ook het feit dat hij dezelfde sensor als de GoPro 4 heeft, denk ik dat het niet een heel slechte camera (voor dat geld) zal zijn. Eergisteren stond hij voor €157,64 te koop bij Banggood en kon je een kortingscode ( 75b679 ) 20% korting krijgen. Had ik dus voor €130,- kunnen prebuyen... Helaas een dag te lang gewacht en nu is de prijs weer naar €185,- gegaan. Ik wacht dus nog wel even...
Nog voor die 130,-
Het constant lenen van vrienden van hun gopro hero 4 toch eens tijd om zelf wat te hebben. Ben benieuwd.
Ik zojuist ook! De prijs is weer gedropt naar €158,- en met de nog steeds werkende kortingscode 75b679 is hij idd €130,-. Ik ben heel erg benieuwd!ApC_IcE schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Ik heb hem besteld.
Nog voor die 130,-
Het constant lenen van vrienden van hun gopro hero 4 toch eens tijd om zelf wat te hebben. Ben benieuwd.
En vandaag, 25 oktober, is de prijs weer gestegen naar €167,-. Zaak dus om regelmatig de prijzen in de gaten te houden.
[ Voor 12% gewijzigd door BvZwolle op 25-10-2016 17:00 . Reden: Aanvulling prijsverloop ]
Zojuist contact gehad met SJcam via Facebook Messenger. Ze reageren verrassend snel... Ze verwachten eind december de camera's uit te leveren aan de shops. Dan zullen wij ze wel zo rond eind februari hebben.ApC_IcE schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Ik heb hem besteld.
Nog voor die 130,-
Ik zag bij Banggood dat inmiddels de accu's en acculaders ook te bestellen zijn. Aliexpress heeft ze ook. Misschien wel iets goedkoper.
Ik had alvast de remote (horloge) besteld voor op de motor. Die via Gearbest besteld. Blijkt dat er twee uitvoeringen bestaan. Er is er 1 die een makkelijke manier heeft om de batterij te vervangen en ik heb er 1 waarbij er 4 schroefjes losgeschroefd dienen te worden. Het voordeel daarvan is, dat deze daardoor waterdicht is en dus onder water gebruikt kan worden.
Ik heb hem in januari nodig. En dat konden ze niet beloven.BvZwolle schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:42:
[...]
Zojuist contact gehad met SJcam via Facebook Messenger. Ze reageren verrassend snel... Ze verwachten eind december de camera's uit te leveren aan de shops. Dan zullen wij ze wel zo rond eind februari hebben.
Ik zag bij Banggood dat inmiddels de accu's en acculaders ook te bestellen zijn. Aliexpress heeft ze ook. Misschien wel iets goedkoper.
Ik had alvast de remote (horloge) besteld voor op de motor. Die via Gearbest besteld. Blijkt dat er twee uitvoeringen bestaan. Er is er 1 die een makkelijke manier heeft om de batterij te vervangen en ik heb er 1 waarbij er 4 schroefjes losgeschroefd dienen te worden. Het voordeel daarvan is, dat deze daardoor waterdicht is en dus onder water gebruikt kan worden.
Dus heb alles gecancelled
Wat gebruiken jullie om de filmpjes te editten?
En wat wordt de vervanger? Xiaomi Yi?ApC_IcE schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:29:
[...]Ik heb hem in januari nodig. En dat konden ze niet beloven.
Dus heb alles gecancelled
Die vind ik een goede vervanger.
Weet het nog niet zeker. Van het weekend eens shoppen.
Heb je al een goedkope link?
Ik zou de Black Friday aanbiedingen van Gearbest, Banggood en AliExpress in de gaten houden. Ook zou ik voor de Xiaomi Yi 2 gaan. Die schijnt toch echt een stuk beter te zijn dan de eerste uitvoering.ApC_IcE schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:56:
[...]
Die vind ik een goede vervanger.
Weet het nog niet zeker. Van het weekend eens shoppen.
Heb je al een goedkope link?
ik heb een sjcam 6 legend gekocht. Mijn vraag is of iemand weet waarom hij na een tijd stopt met filmen.
Er zit een 64gb kaartje in en de batterij is volledig opgeladen.
filmpjes stoppen tussen de 12 en 18 minuten en zijn 2 tot 4gb groot.
De maximale grootte van 1 bestand is om en nabij 4 GB omdat de geheugenkaart NTFS (of die andere) gebruikt.Maffie500 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:35:
ik heb een sjcam 6 legend gekocht. Mijn vraag is of iemand weet waarom hij na een tijd stopt met filmen.
Tip: Zorg dat de camera elke bijv 10 minuten een nieuw bestand aanmaakt, dan kan je gewoon doorfilmen.
Kun je dat ergens instellen? Straks een zoeken of ik dat vind. Bedankt voor de tipWaus26 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:40:
[...]
De maximale grootte van 1 bestand is om en nabij 4 GB omdat de geheugenkaart NTFS (of die andere) gebruikt.
Tip: Zorg dat de camera elke bijv 10 minuten een nieuw bestand aanmaakt, dan kan je gewoon doorfilmen.
Ik had een kort vraagje, weet iemand of er een alternatieve android app beschikbaar is zonder al die sociale media zooi..?
Anoniem: 867227
Hoi, stopt de camera daadwerkelijk met opnemen of gaat hij verder en zijn de video bestandjes tussen de 4 en 4GB groot?Maffie500 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:35:
nee hij stopt gewoon. nu maakt hij na 10 minuten een nieuw bestand en dat schijnt te werken.
Anoniem: 894729
Ik ben geïnteresseerd om de SJcam M10 te kopen om te gebruiken bij het duiken. Nu zou ik graag willen weten of de rood filter die voor de SJCam 4000 (of anderen) wordt gebruikt, ook op de case van de M10 past.
Hoor het graag
Hoor het graag
Guys! Ik heb nu een SJ4000 WiFi en heb de stoute schoenen aangetrokken om te gaan kijken voor een andere action cam. Kwam nu op de SJ7 Star uit, vooral door de externe mic aansluiting. Al mensen hier met ervaringen? Thanks!
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
ik heb deze ook, geweldig apparaat, helaas waren de firmware's in het begin erg slecht en werkte de anti shake niet, dat is allemaal opgelost. Over de settings, klopt niet helemaal wat je zegt. Een aantal settings moet je opnieuw instellen. Ik heb een tekstfile gemaakt met al mijn gewenste setting's die ik na iedere fw update naloop, kost maar een paar minuten, succes.Jonic69 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:59:
Hoi,
Thanx,
Jonic.
Die heeft ie niet, of althans geen 3.5mm aansluiting (volgens mij kan het wel via de USB aansluiting, maar niet zeker van)El_Bandito schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:46:
Guys! Ik heb nu een SJ4000 WiFi en heb de stoute schoenen aangetrokken om te gaan kijken voor een andere action cam. Kwam nu op de SJ7 Star uit, vooral door de externe mic aansluiting. Al mensen hier met ervaringen? Thanks!
Verder vond ik het ding ook zwaar ruk werken (niet onthouden van instellingen als voornaamste probleem)
Dr is een nieuwe firmware die het eea schijnt te verbeteren, maar die heb ik nog niet kunnen proberen omdat ik niet in NL zit (en de camera niet bij heb)
Beeldkwaliteit leek wel ok te zijn, maar niet uitmuntend ofzo.
Gebaseerd op de originele firmware: zeker geen aanrader.
[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 23-03-2017 08:09 ]
leeg
En hij is binnen!
https://scontent.xx.fbcdn...345b8031c5ef0&oe=596697C6
https://scontent.xx.fbcdn...345b8031c5ef0&oe=596697C6
[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 31-03-2017 16:10 . Reden: Plaatje maximaal 800pixel breed ]
Tot nu toe erg goed, mooiere kleuren dan de SJ4000 en vooral véél scherper/helderder beeld natuurlijk.
Ik heb recent een SJ7 Star in huis gehaald van Banggood. Vlotte levering maar het touchscreen lijkt niet te werken
Contact gehad met SJCAMHD en zij stellen een firmware update voor maar dat lukt niet op de gewone manier via het settings menu want daar geraak je niet in zonder touchscreen. Toen stelden ze voor om via DirectUSB te proberen maar die herkent het camera board A12evk niet...
Ik kan hem kosteloos laten repareren door SJCAMHD maar zie tegen de verzending naar China aan. Douanetoestanden enzoi...Iemand een idee of de camera dichterbij kan gerepareerd worden?
Banggood heb ik nog niet gecontacteerd, zij gaan waarschijnlijk ook vragen om de camera terug op te sturen....

Contact gehad met SJCAMHD en zij stellen een firmware update voor maar dat lukt niet op de gewone manier via het settings menu want daar geraak je niet in zonder touchscreen. Toen stelden ze voor om via DirectUSB te proberen maar die herkent het camera board A12evk niet...
Ik kan hem kosteloos laten repareren door SJCAMHD maar zie tegen de verzending naar China aan. Douanetoestanden enzoi...Iemand een idee of de camera dichterbij kan gerepareerd worden?
Banggood heb ik nog niet gecontacteerd, zij gaan waarschijnlijk ook vragen om de camera terug op te sturen....
[ Voor 80% gewijzigd door SuperDeGoof op 19-04-2017 10:21 ]
Met welk softwareprogramma bewerken jullie trouwens je .mp4 bestanden van je SjCam. Als je bijvoorbeeld een aftermovie wilt maken?