Ter land, ter zee en in de kroeg
Sowieso meer/betere instelopties en de mogelijkheid om grotere Micro-SD kaarten te gebruiken vind ik erg fijn.niekvandermeer schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 01:20:
Ik heb een SJ4000 met firmware van vorige zomer, sindsdien namelijk niet gebruikt. Met een vakantie vlak voor de deur vraag ik me af of de meest recente firmware het updaten waard is, is er in het afgelopen jaar qua firmware iets belangrijkers gewijzigd of toegevoegd?
Ah eindelijk iemand met een M20Christiano007 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:28:
Ik heb een m20 besteld en zoek nog een goedkoop maar wel goede suction mount om ergens aan te bevestigen (auto of ander oppervlakte). Zag op YouTube 1 met 3 suction cups die heel sterk leek, maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?
Heb vandaag mijn M20 binnen gehad + afstandsbediening, maar die gaat direct in de verkoop (geinteresseerd? PM) niet omdat deze slecht is, maar had een megagoede deal voor een hero4 black
De suction cup met 3 zuignappen...bedoel je niet http://www.brlsmounts.com ?
Er zijn in ieder geval meerdere merken die een dergelijke uitvoering hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door randje op 05-07-2016 13:14 ]
Ja zoiets maar dan voor een paar eurorandje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:10:
[...]
Ah eindelijk iemand met een M20. Zou je kort nog even je bevindingen ermee willen delen met ons zodra deze binnen is?
Heb vandaag mijn M20 binnen gehad + afstandsbediening, maar die gaat direct in de verkoop (geinteresseerd? PM) niet omdat deze slecht is, maar had een megagoede deal voor een hero4 black
Weet jij toevallig hoe je filmpjes/foto's kunt verwijderen zónder te formatteren ? Ik wil gewoon een filmpje kunnen kiezen en dan deze eraf pleuren als deze niet bevalt.randje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:10:
[...]
Ah eindelijk iemand met een M20. Zou je kort nog even je bevindingen ermee willen delen met ons zodra deze binnen is?
in view mode moet het kunnen (volgens mij de 'up-button' ingedrukt houden)Christiano007 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:12:
[...]
Weet jij toevallig hoe je filmpjes/foto's kunt verwijderen zónder te formatteren ? Ik wil gewoon een filmpje kunnen kiezen en dan deze eraf pleuren als deze niet bevalt.
De app is een beetje omslachtig, je download media eerst naar de app namelijk en vanuit de app kan je media selecteren en opslaan naar camera roll.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:34:
weet iemand hoe ik de video's van de sjcam app naar mijn iphone 6 plus kan importeren?
Mijn dochter zit vanaf zaterdag in Laos en meldt dat haar SJCAM™ SJ5000 eerst niet aan ging (alleen blauw scherm) maar dat ineens weer werkt maar nu tegen het probleem aanloopt dat de knopjes aan de zijkant niet meer werken.
Heeft iemand hier ervaringen mee en zo ja is er iets aan te doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Volgens mij kan dat niet met de bijgeleverde app. Ik heb ook nog geen alternatief gevonden waarmee het wel kan helaas.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:34:
weet iemand hoe ik de video's van de sjcam app naar mijn iphone 6 plus kan importeren?
Het kan zeer zeker wel. Heb het zelf ook gedaan om wat snorkelfilmpjes via whatsapp te sturen toen ik op vakantie was.Zsub schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:18:
[...]
Volgens mij kan dat niet met de bijgeleverde app. Ik heb ook nog geen alternatief gevonden waarmee het wel kan helaas.
Zoals ik al eerder zei, het is omslachtig. Je download namelijk eerst de bestanden naar de app en dan vanuit de app kan je ze downloaden naar je filmrol.
Aha, top! Die save button leek het eerst niet te doen, vandaar. Maar mooi dat het kan. Dat scheelt weer iets aan frustraties.randje schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:42:
[...]
Het kan zeer zeker wel. Heb het zelf ook gedaan om wat snorkelfilmpjes via whatsapp te sturen toen ik op vakantie was.
Zoals ik al eerder zei, het is omslachtig. Je download namelijk eerst de bestanden naar de app en dan vanuit de app kan je ze downloaden naar je filmrol.
Helaas vandaag mailtje van de DHL of ik even 46€ import belasting wil aftikken.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Of weet iemand toevallig waar je er 1 kunt kopen?
Last resort wordt om een waterdichte case te kopen en zelf aan het sleutelen te gaan.
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?suprcow schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 02:06:
hallo mensen, ik heb de sj5000x elite, die ik gebruik(te) in combinatie met een iphone 5, de combinatie werkte super, tot ineens zonder veraderingen de app niet meer werkte, hij geeft alleen nog maar zwart beeld in de sjcamzone app, met die andere app wil de camera helemaal niet mee verbinden. eerst werkte het prima met de sjcamzone app dus, iemand anders het zelfde meegemaakt?
Ga eind dit jaar duiken in Egypte en wil dan een actioncamera mee nemen.
http://sjcamhd.com/tag/sjcam-m20/
Blaat het niet dan schaapt het niet
Tot nu toe zeer positief, goede kwaliteit beelden en zeer goede image stabilisatie.Standby schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:34:
Goedemorgen luitjes, heeft er iemand toevallig al ervaring met de nieuwe M20?
Ga eind dit jaar duiken in Egypte en wil dan een actioncamera mee nemen.
http://sjcamhd.com/tag/sjcam-m20/
Zie PM
Wifi netwerk van de SJCAM verwijderen in je telefoon settings en opnieuw instellen helpt wellicht? Dan vinden ze elkaar echt opnieuw.suprcow schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:12:
app verwijderd, telefoon opniew gestart, app opnieuw geinstalleerd, andere app geprobeerd, verder was er niets veranderd, op het sjcam forum gelezen of anderen vergelijkbaar probleem aangaven, maar nog niet gezien. de app stopte zonder veranderingen aan een systeem leek het.
ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd in de hop op een geupdate versie, en heb ook niet gelezen op hun forum over anderen met dit probleem.
Raden jullie een extra accu aan?
Ook: ik had mijn zinnen eigenlijk gezet op een Xiaomi Yi action cam, maar ik kwam erachter dat deze out of stock waren. Nu zijn ze wel weer leverbaar, en heb ik eigenlijk nu al een beetje spijt van mijn keuze voor SJ Cam, maar misschien valt het wel erg mee. Iemand die ervaringen met beide heeft?
In vind het wel heel fijn om extra accu's te hebben. Ik heb er een setje besteld incl losse lader, werkt ideaal. Ik kan er altijd een paar in de lader laten zitten, terwijl ik de volle meeneemEdwardK123 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:25:
Ik heb zonet de SJ Cam 5000X gekocht om me ook maar eens te verdiepen in de wereld van video.
Raden jullie een extra accu aan?
Ook: ik had mijn zinnen eigenlijk gezet op een Xiaomi Yi action cam, maar ik kwam erachter dat deze out of stock waren. Nu zijn ze wel weer leverbaar, en heb ik eigenlijk nu al een beetje spijt van mijn keuze voor SJ Cam, maar misschien valt het wel erg mee. Iemand die ervaringen met beide heeft?
Zou je een review kunnen plaatsen? Ik ben aan het kijken voor een cam voor op de motor. En twijfel tussen enkele modellen waaronder deze. (andere kandidaten zijn de gitup 2, sj5000+ en Yi2).Christiano007 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:59:
[...]
Tot nu toe zeer positief, goede kwaliteit beelden en zeer goede image stabilisatie.
Zie PM
Hoppa, wit scherm. Ik weet niet hoe ik dit nu moet oplossen. Blijkbaar moet ik naar factory reset, maar
ik weet niet hoe ik die blind vind...
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Niet nog een keer, maar deze gaat terug naar Banggood.
eh.... dude (of chick) heb je de handleiding gelezen? De SJCam is je access punt, dus je hebt geen hostel wifi of whatever nodig. Verder, je krijgt voor wat je betaalt, dus ook een chinese app.verbinding tussen de app en de camera is alleen mogelijk met WiFi (dus hoe moet ik dat doen buiten hostels en dergelijke om..
|>
Als je de goede app pakt is hij gewoon in het engels.EdwardK123 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:55:
Na enig uitgeprobeerd te hebben en gestoeid te hebben met de accessoires, ben ik zwaar teleurgesteld in mijn SJCam 5000X. Geen Bluetooth, verbinding tussen de app en de camera is alleen mogelijk met WiFi (dus hoe moet ik dat doen buiten hostels en dergelijke om...?), en de app is in het Chinees.
Niet nog een keer, maar deze gaat terug naar Banggood.
[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 08-08-2016 14:26 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb dit forum een beetje door gespeurd maar bemerk dat iedere keer als iemand om een video bewerk programma vraagt er niet op wordt gereageerd.
Kunnen jullie mij vertellen welke software jullie er voor gebruiken en wat jullie ervaringen zijn?
Zelf ben ik in het bezit van een SJCAM SJ4000 WiFi en heb nog niet echt een programma in gebruik. Ik heb wel al talloze filmpjes en wil die nu dus gaan bewerken/aan elkaar plakken.
GoPro studio herkent alleen filmpjes die van een gopro komen, als je dat programma wil gebruiken moet je eers al je filmpjes omzetten naar het gopro bestand en dan kan je in gopro sutdio alles bewerken.
ik hoor graag van jullie
Wat ik zeg, GoPro studio herkend de filmpjes van SJCAM niet. Gopro werkt alleen bij bestanden van de GoPro. Als ik mijn filmpjes die .mov formaat zijn in de GoPro studio in laad dan zegt hij dat alle files corrupted zijn. Ik kan hier dus geen bewerking op uitvoeren.maartend schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:23:
GoPro Stdio. Gratis en werkt goed.
Nu ben ik op internet het eea tegengekomen over het gebruiken van andere filmpjes in de studio van GoPro, echter betekend dit dat je je als je video's moet converten naar H.264 .avi bestanden.
Dit houdt dus in dat je een converter moet gebruiken en die kosten 9 van de 10 keer geld als je een goede wilt gebruiken.
oops, sorry.Robin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:30:
[...]
Wat ik zeg, GoPro studio herkend de filmpjes van SJCAM niet. Gopro werkt alleen bij bestanden van de GoPro. Als ik mijn filmpjes die .mov formaat zijn in de GoPro studio in laad dan zegt hij dat alle files corrupted zijn. Ik kan hier dus geen bewerking op uitvoeren.
Nu ben ik op internet het eea tegengekomen over het gebruiken van andere filmpjes in de studio van GoPro, echter betekend dit dat je je als je video's moet converten naar H.264 .avi bestanden.
Dit houdt dus in dat je een converter moet gebruiken en die kosten 9 van de 10 keer geld als je een goede wilt gebruiken.
Niet geheel gelezen.
Vreemd, ik heb een 5000 en die leest hij zonder problemen. Ik verwacht toch wel dat ze de zelfde encoder gebroken, de 4000 en de 5000
No problem, ik probeer het echt met van alles, nieuwste quicktime, de app zelf updaten, enz enz.maartend schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:33:
[...]
oops, sorry.
Niet geheel gelezen.
Vreemd, ik heb een 5000 en die leest hij zonder problemen. Ik verwacht toch wel dat ze de zelfde encoder gebroken, de 4000 en de 5000
Ik krijg het nog niet voor elkaar haha
Ik heb ook de 4000 en verder geen problemen met inlezen van filmpjes in GoPro Studio (op OS X). Verder gebruik ik dat programma alleen voor het makkelijker opknippen van filmpjes en monteer ik verder alles in iMovie.Robin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:40:
[...]
No problem, ik probeer het echt met van alles, nieuwste quicktime, de app zelf updaten, enz enz.
Ik krijg het nog niet voor elkaar haha
Ik krijg die fout er echt niet uit en kan daarom niets monteren.
Ik heb zowel in stap 1 als in stap 2 proberen te uploaden maar hij blijft zeggen dat de files corrupt zijn.
Verwijderd
De gewone SJ4000 heeft net hetzelfde probleem. Heb ik ontdekt na mijn reis door Scandinavië en honderden filmpjes. Komt doordat het een verkeerde extensie heeft. Via niet genoemde wegen heb ik Adobe Première Pro gedownload en met behulp van een extra programma dat meegeleverd was had ik alle .mov bestanden geconverteerd naar .mp4 bestandenRobin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:49:
Dag allemaal,
Ik heb dit forum een beetje door gespeurd maar bemerk dat iedere keer als iemand om een video bewerk programma vraagt er niet op wordt gereageerd.
Kunnen jullie mij vertellen welke software jullie er voor gebruiken en wat jullie ervaringen zijn?
Zelf ben ik in het bezit van een SJCAM SJ4000 WiFi en heb nog niet echt een programma in gebruik. Ik heb wel al talloze filmpjes en wil die nu dus gaan bewerken/aan elkaar plakken.
GoPro studio herkent alleen filmpjes die van een gopro komen, als je dat programma wil gebruiken moet je eers al je filmpjes omzetten naar het gopro bestand en dan kan je in gopro sutdio alles bewerken.
ik hoor graag van jullie
Heb zelf ook veel programma's geprobeerd maar zo was de enige manier dat het me lukte
Ik heb sinds een paar dagen een SJ4000Wifi ($77 + EUR27 [douane]). Ik ben nu aan het pielen met Windows Movie Maker. Hiermee kan je in elk geval een aantal standaard dingen doen (clippen, faden, muziek toevoegen). Overigens kan je hiermee ook een export maken die GoPro studio kan inlezen (helaas niet clippen). GoPro studio heb ik gemengde gevoelens over. Het programma bevriest vaak op mijn laptop (Core i3).Robin_H schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:49:
Dag allemaal,
ik hoor graag van jullie
Mijn notities tijdens het installeren op Windows 10:
Movie maker voor Windows 10 (onderdeel van Windows Essentials...je kunt ervoor kiezen om alleen Movie Maker te installeren): https://support.microsoft.com/en-us/help/17779
Gopro Studio voor windows: https://gopro.com/help/articles/How_To/How-to-Install-GoPro-Studio-in-Windows
Tip hoe te converten van SJCAM naar GoPro formaat: https://oscarliang.com/edit-mobius-footage-gopro-studio/
[ Voor 6% gewijzigd door KabouterSuper op 13-09-2016 19:50 . Reden: Link naar Movie Maker was een directe download link ]
When life gives you lemons, start a battery factory
SJ4000 ligt al in stukjes uit elkaar, maar het water uit de lens krijgen lijkt niet zo gemakkelijk.
Gelukt door een paar keer per dag de camera op een andere kant te leggen.Saturnus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:15:
Heeft iemand een idee hoe water/vocht uit de lens te krijgen?
SJ4000 ligt al in stukjes uit elkaar, maar het water uit de lens krijgen lijkt niet zo gemakkelijk.
Als ik dit topic zo eens doorlees, is niet iedereen zo enthousiast over SJCams.
Heb sinds kort een SJ5000x Elite. Mooi ding.
Er verschijnen regelmatig firmware updates. Helemaal goed.
Wat alleen irritant is, is dat je na de update, alle settings weer opnieuw moet instellen. De cam bewaard ze niet.
Is hier een oplossing voor?
Thanx,
Jonic.
Jonic.
Volgens mij wordt aanbevolen om, wanneer de camera als dashcam wordt gebruikt, inderdaad de accu uit het apparaat te halen.Saturnus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:41:
Weet iemand of de cam aan hoort te gaan als er geen accu in zit maar de stroom vanaf USB komt?
Ik ga voor de SJ7 omdat hij native 4K heeft. Ook het feit dat hij dezelfde sensor als de GoPro 4 heeft, denk ik dat het niet een heel slechte camera (voor dat geld) zal zijn. Eergisteren stond hij voor €157,64 te koop bij Banggood en kon je een kortingscode ( 75b679 ) 20% korting krijgen. Had ik dus voor €130,- kunnen prebuyen... Helaas een dag te lang gewacht en nu is de prijs weer naar €185,- gegaan. Ik wacht dus nog wel even...koelkast schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:03:
Ik zie bij Gearbest de nieuwe SJ6 en SJ7 in de presale. Ik ben heel benieuwd of één van deze jongens een opvolger zou kunnen worden voor mijn Xiaomi sportscam.
Als ik dit topic zo eens doorlees, is niet iedereen zo enthousiast over SJCams.
[ Voor 9% gewijzigd door BvZwolle op 23-10-2016 17:24 ]
Ik was er even vergeten om op terug te komen.BvZwolle schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:05:
[...]
Volgens mij wordt aanbevolen om, wanneer de camera als dashcam wordt gebruikt, inderdaad de accu uit het apparaat te halen.
Cam werkt dus echt niet meer.
Na het water incident heeft de cam nog uren perfect gewerkt zonder enig probleem. Ik heb dus de neiging om dat los van het huidige defect te zien. 14 maanden oud en kapot. Banggood geeft na een jaar al geen garantie meer. Dat en alle negatieve posts die ik al had...wordt vast niet weer een SJCAM.
Ik heb hem besteld.BvZwolle schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:14:
[...]
Ik ga voor de SJ7 omdat hij native 4K heeft. Ook het feit dat hij dezelfde sensor als de GoPro 4 heeft, denk ik dat het niet een heel slechte camera (voor dat geld) zal zijn. Eergisteren stond hij voor €157,64 te koop bij Banggood en kon je een kortingscode ( 75b679 ) 20% korting krijgen. Had ik dus voor €130,- kunnen prebuyen... Helaas een dag te lang gewacht en nu is de prijs weer naar €185,- gegaan. Ik wacht dus nog wel even...
Nog voor die 130,-
Het constant lenen van vrienden van hun gopro hero 4 toch eens tijd om zelf wat te hebben. Ben benieuwd.
Ik zojuist ook! De prijs is weer gedropt naar €158,- en met de nog steeds werkende kortingscode 75b679 is hij idd €130,-. Ik ben heel erg benieuwd!ApC_IcE schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Ik heb hem besteld.
Nog voor die 130,-
Het constant lenen van vrienden van hun gopro hero 4 toch eens tijd om zelf wat te hebben. Ben benieuwd.
En vandaag, 25 oktober, is de prijs weer gestegen naar €167,-. Zaak dus om regelmatig de prijzen in de gaten te houden.
[ Voor 12% gewijzigd door BvZwolle op 25-10-2016 17:00 . Reden: Aanvulling prijsverloop ]
Zojuist contact gehad met SJcam via Facebook Messenger. Ze reageren verrassend snel... Ze verwachten eind december de camera's uit te leveren aan de shops. Dan zullen wij ze wel zo rond eind februari hebben.ApC_IcE schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Ik heb hem besteld.
Nog voor die 130,-
Ik zag bij Banggood dat inmiddels de accu's en acculaders ook te bestellen zijn. Aliexpress heeft ze ook. Misschien wel iets goedkoper.
Ik had alvast de remote (horloge) besteld voor op de motor. Die via Gearbest besteld. Blijkt dat er twee uitvoeringen bestaan. Er is er 1 die een makkelijke manier heeft om de batterij te vervangen en ik heb er 1 waarbij er 4 schroefjes losgeschroefd dienen te worden. Het voordeel daarvan is, dat deze daardoor waterdicht is en dus onder water gebruikt kan worden.
Ik heb hem in januari nodig. En dat konden ze niet beloven.BvZwolle schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:42:
[...]
Zojuist contact gehad met SJcam via Facebook Messenger. Ze reageren verrassend snel... Ze verwachten eind december de camera's uit te leveren aan de shops. Dan zullen wij ze wel zo rond eind februari hebben.
Ik zag bij Banggood dat inmiddels de accu's en acculaders ook te bestellen zijn. Aliexpress heeft ze ook. Misschien wel iets goedkoper.
Ik had alvast de remote (horloge) besteld voor op de motor. Die via Gearbest besteld. Blijkt dat er twee uitvoeringen bestaan. Er is er 1 die een makkelijke manier heeft om de batterij te vervangen en ik heb er 1 waarbij er 4 schroefjes losgeschroefd dienen te worden. Het voordeel daarvan is, dat deze daardoor waterdicht is en dus onder water gebruikt kan worden.
Dus heb alles gecancelled
En wat wordt de vervanger? Xiaomi Yi?ApC_IcE schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:29:
[...]Ik heb hem in januari nodig. En dat konden ze niet beloven.
Dus heb alles gecancelled
Die vind ik een goede vervanger.
Weet het nog niet zeker. Van het weekend eens shoppen.
Heb je al een goedkope link?
Ik zou de Black Friday aanbiedingen van Gearbest, Banggood en AliExpress in de gaten houden. Ook zou ik voor de Xiaomi Yi 2 gaan. Die schijnt toch echt een stuk beter te zijn dan de eerste uitvoering.ApC_IcE schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:56:
[...]
Die vind ik een goede vervanger.
Weet het nog niet zeker. Van het weekend eens shoppen.
Heb je al een goedkope link?
Er zit een 64gb kaartje in en de batterij is volledig opgeladen.
filmpjes stoppen tussen de 12 en 18 minuten en zijn 2 tot 4gb groot.
De maximale grootte van 1 bestand is om en nabij 4 GB omdat de geheugenkaart NTFS (of die andere) gebruikt.Maffie500 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:35:
ik heb een sjcam 6 legend gekocht. Mijn vraag is of iemand weet waarom hij na een tijd stopt met filmen.
Tip: Zorg dat de camera elke bijv 10 minuten een nieuw bestand aanmaakt, dan kan je gewoon doorfilmen.
Kun je dat ergens instellen? Straks een zoeken of ik dat vind. Bedankt voor de tipWaus26 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:40:
[...]
De maximale grootte van 1 bestand is om en nabij 4 GB omdat de geheugenkaart NTFS (of die andere) gebruikt.
Tip: Zorg dat de camera elke bijv 10 minuten een nieuw bestand aanmaakt, dan kan je gewoon doorfilmen.
Verwijderd
Hoi, stopt de camera daadwerkelijk met opnemen of gaat hij verder en zijn de video bestandjes tussen de 4 en 4GB groot?Maffie500 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:35:
ik heb een sjcam 6 legend gekocht. Mijn vraag is of iemand weet waarom hij na een tijd stopt met filmen.
Verwijderd
Hoor het graag
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
ik heb deze ook, geweldig apparaat, helaas waren de firmware's in het begin erg slecht en werkte de anti shake niet, dat is allemaal opgelost. Over de settings, klopt niet helemaal wat je zegt. Een aantal settings moet je opnieuw instellen. Ik heb een tekstfile gemaakt met al mijn gewenste setting's die ik na iedere fw update naloop, kost maar een paar minuten, succes.Jonic69 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:59:
Hoi,
Heb sinds kort een SJ5000x Elite. Mooi ding.
Er verschijnen regelmatig firmware updates. Helemaal goed.
Wat alleen irritant is, is dat je na de update, alle settings weer opnieuw moet instellen. De cam bewaard ze niet.
Is hier een oplossing voor?
Thanx,
Jonic.
Die heeft ie niet, of althans geen 3.5mm aansluiting (volgens mij kan het wel via de USB aansluiting, maar niet zeker van)El_Bandito schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:46:
Guys! Ik heb nu een SJ4000 WiFi en heb de stoute schoenen aangetrokken om te gaan kijken voor een andere action cam. Kwam nu op de SJ7 Star uit, vooral door de externe mic aansluiting. Al mensen hier met ervaringen? Thanks!
Verder vond ik het ding ook zwaar ruk werken (niet onthouden van instellingen als voornaamste probleem)
Dr is een nieuwe firmware die het eea schijnt te verbeteren, maar die heb ik nog niet kunnen proberen omdat ik niet in NL zit (en de camera niet bij heb)
Beeldkwaliteit leek wel ok te zijn, maar niet uitmuntend ofzo.
Gebaseerd op de originele firmware: zeker geen aanrader.
[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 23-03-2017 08:09 ]
leeg
https://scontent.xx.fbcdn...345b8031c5ef0&oe=596697C6
[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 31-03-2017 16:10 . Reden: Plaatje maximaal 800pixel breed ]

Contact gehad met SJCAMHD en zij stellen een firmware update voor maar dat lukt niet op de gewone manier via het settings menu want daar geraak je niet in zonder touchscreen. Toen stelden ze voor om via DirectUSB te proberen maar die herkent het camera board A12evk niet...
Ik kan hem kosteloos laten repareren door SJCAMHD maar zie tegen de verzending naar China aan. Douanetoestanden enzoi...Iemand een idee of de camera dichterbij kan gerepareerd worden?
Banggood heb ik nog niet gecontacteerd, zij gaan waarschijnlijk ook vragen om de camera terug op te sturen....
[ Voor 80% gewijzigd door SuperDeGoof op 19-04-2017 10:21 ]
Helaas pakt/ziet gopro studio mijn filmpjes niet..maartend schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:13:
goPro studio
Dat is het risico van dat soort camera's bestellen. Gewoon opsturen. Met de douane komt wel goed zolang jij kan aantonen dat hij voor reparatie weg is geweest. En zo niet, tja dan had je geluk dat je de eerste keer geen invoerrechten hoefde te betalen en dan later alsnog. Risico van het vak zeg maar.SuperDeGoof schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:16:
Ik heb recent een SJ7 Star in huis gehaald van Banggood. Vlotte levering maar het touchscreen lijkt niet te werken![]()
Contact gehad met SJCAMHD en zij stellen een firmware update voor maar dat lukt niet op de gewone manier via het settings menu want daar geraak je niet in zonder touchscreen. Toen stelden ze voor om via DirectUSB te proberen maar die herkent het camera board A12evk niet...
Ik kan hem kosteloos laten repareren door SJCAMHD maar zie tegen de verzending naar China aan. Douanetoestanden enzoi...Iemand een idee of de camera dichterbij kan gerepareerd worden?
Banggood heb ik nog niet gecontacteerd, zij gaan waarschijnlijk ook vragen om de camera terug op te sturen....
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Waarvoor dient zo'n filter?gold_dust schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:03:
Weet iemand of de SJCam 4000 compatibel is met filters voor de de Hero 3 camera's? Ik heb een actioncam met een polariserend filter nodig en heb dit filter gevonden voor de Hero 3 camera. De vraag is dus of dit ook op de SJCam 4000 past.
Om reflecties te verminderen. Misschien als ik de vraag algemener stel, is de SJ4000 volledig compatibel met de GoPro camera's? Het schijnt het geval te zijn volgens sommige reviews, behalve de batterij.Pvesh schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:29:
Waarvoor dient zo'n filter?
Compatibel in de zin van accessoires? Dan denk van wel inderdaadgold_dust schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:09:
[...]
Om reflecties te verminderen. Misschien als ik de vraag algemener stel, is de SJ4000 volledig compatibel met de GoPro camera's? Het schijnt het geval te zijn volgens sommige reviews, behalve de batterij.
Hoe doe je dat precies? Ik heb zelf een Sjcam 5000x eliteDappzor schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:59:
Ik heb een sj4000 die ik gebruik onder mijn quadcopter. Nu heeft deze een tv-out mode die ik gebruik om mijn beeld door te sturen naar mijn fpv scherm. Nu moet ik telkens bij het opstarten handmatig de tv-out modes selecteren, wat nogal lastig gaat als hij onder de drone gemonteerd zit. Is er misschien een custom firmware die de tv-out mode als default zet, zodat hij standaard opstart in de tv-out modes ?
Verwijderd
De bedoeling is om met een motortrip elke dag 2x 64gb vol te schieten met 3 batterijen. Vervolgens deze weg te zetten op een externe HDD en weer opnieuw te beginnen.
Iemand praktijkervaringen?
Weet iemand hoe hij de sjcam5000X aangesloten krijgt op de ipad? Als ik de usb kabel verbind met de lightning connector slaat de sjcam helemaal op hol.
[ Voor 0% gewijzigd door Dhansje op 03-07-2017 21:44 . Reden: typo ]
iMovie.Pvesh schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:04:
Met welk softwareprogramma bewerken jullie trouwens je .mp4 bestanden van je SjCam. Als je bijvoorbeeld een aftermovie wilt maken?
YouTube: SJCAM SJ7 STAR 4K Action Camera - GoPro Killer?
Burp
De enige merknaam die ik kan vinden is https://www.istarworld.nl en die zijn overduidelijk niet de maker van de camera.
Ik heb er een SanDisk microsd kaart bij gekocht, deze (= kaart) geformatteerd in ntfs, exfat en getest in een JVC Everio, maar het resultaat in mijn kloon is en blijft hetzelfde: "No Card".
Wat te doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Son Gohan op 09-08-2017 09:47 ]
Verwijderd
De gewilde setup ..

Dank je
Op DealExtreme is hij 50 euro. Mooie prijs. Over anderhalve maand ga ik al op vakantie.
Anyway, is DealExtreme aan te raden voor een action cam? Toch zonde als hij kapot gaat en het gezeik is met garantie.
Link camera: http://www.dx.com/p/xiaom...ce=affiliate#.WcZOo9NJYWo
Daarnaast hoe zit het met invoerrechten + belasting? Ik weet dat je soms een toeslag kan krijgen boven de 22 euro + tax omdat het buiten Europa komt(?) Kan je dit vermijden?
(Als iemand anders een gouden tip heeft voor een andere action cam - met voorkeur die ik vanuit Europa kan bestellen - dan sta ik daar ook open voor!)
Alvast bedankt!
geweldig. alleen nu er een leuke video van maken
ik heb quick van gopro gezien en dat lijkt me ideaal.
alleen kan ik de gemaakte beelden niet adden. heeft er iemand ervaring met het converten zodat non-go pro materiaal toch met go pro quick gebruikt kan worden?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Kan je hiermee filmen terwijl je hem oplaadt met een sterke powerbank in een heuptasje? of een rugzak?
met een micro usb kabel gaat dat werken?
Zijn deze camera's nog steeds goeg genoeg voor Anno 2017
En hoelang kan je denk je filmen met 1080 60fps met een 64 gb kaartje?
alvast bedankt
Eerst converteren met de gewone GoPro studio. Zo deed ik het eerst. Ben inmiddels over op imovie/final cut pro.remcoXP schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:12:
ik heb zelf een sjacam en nu genoeg beeldmateriaal geschoten tijdens mijn vakantie in griekenland.
geweldig. alleen nu er een leuke video van maken
ik heb quick van gopro gezien en dat lijkt me ideaal.
alleen kan ik de gemaakte beelden niet adden. heeft er iemand ervaring met het converten zodat non-go pro materiaal toch met go pro quick gebruikt kan worden?
Verwijderd
Ik heb recentelijk een SJCAM Sj5000 elite aangeschaft.
Volgens mij moet deze camera tijdens het filmen ook foto’s om de zoveel seconden kunnen maken.
Maar weet iemand hoe dit in te stellen is?
Groet en bedankt
Patrice
Ik heb een SJCAM SJ8 Plus en heb op de (naar mijn idee) mooiste resolutie van 2.7K 60FPS op H.264 èn H.265 verschillende video's opgenomen. Na het probleem dat de roze- en rood tinten extreem aanwezig waren (verholpen met firmware 1.0.5) zijn de standaard kleuren weer enigszins normaal te noemen.
Graag zou ik, zoals dit kan bij merken als GoPro, d.m.v. WiFi verbinding met de SJCAM de video's en foto's willen downloaden naar mijn iPhone en vervolgens gemakkelijk te kunnen bewerken en delen via social media. Echter lijkt dit makkelijker gedaan dan gezegd. Het is me ooit eens gelukt met een oudere versie van de SJCAM Zone app, maar dit was alleen bij óf H.264 óf H.265 compressie, welke het was weet ik niet meer.
Misschien is de SJCAM ook te connecten met app's van andere merken?
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb even een vraag omtrent de sjcam5000x elite. Heb deze onlangs gekocht maar nu ben ik opzoek naar een geschikt micro sd-kaart.
Zie er op internet zoveel staan dat ik echt niet meer weet welke goed is. Lees verschillende verhalen over een micro sdxc uhs-i en sdxc uhs-ii, maar de prijzen verschillen ontzettend erg.
Aangezien deze action cam 4k ondersteund is mijn vraag welke sd-kaart hier het meeste geschikt voor is?
Thanks alvast!
De SJ8 Pro gekocht, een mod firmware erop gezet wat een hogere bitrate mogelijk maakt in 1080P.
Er gebruik van gemaakt met mijn Smooth Q, een adapterplate en de gimbal in selfie mode zodat je de motoren niet ziet in de video.
Het beeld ziet er mooi uit als het licht is buiten, als het wat donkerder wordt zie je uiteraard meer ruis dan gewenst, maar dat heb ik met mijn P20 Pro ook.
De sluitertijd is naar mijn mening te hoog voor foto's, duurt wel een seconde voor je de foto maakt nadat je op het knopje drukt.
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Fun cam Kids 2019? Ik ben op zoek naar een kinder camera voor mijn dochter van 5, en al de v-tech meuk zie ik zelf niet zo zitten, SJCAM lijkt als enige in dat segment daadwerkelijk ook fatsoenlijke cameras te maken.
https://sjcam.com/product/funcam/
Ik hoop zelf vooral op een beetje robuust camera-tje wat simpel te bedienen is, en ook niet al te crappy beelden produceert (zodat het nog een beetje af te drukken is in een plakboek, V-tech durft anno 2019 nog cameras met een 640*480 sensor te verkopen)
EDIT: Niet dat ik het idee heb dat iemand het interesseert, maar ik heb gister zon ding besteld, met eenhoorn motiefje
[ Voor 16% gewijzigd door vectormatic op 31-07-2019 09:05 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...