Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:00
Ik ben zelf nog steeds groot en groot fan van de SJ5000+. Mede door de Panasonic lens en de mooie kwaliteit foto's & video's.

De SJ5000X is ook onderweg. Ik zal deze gaan vergelijken met de SJ5000+, SJ4000 en de Xiaomi Yi cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Herr Flicker schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:15:
Ik ben zelf nog steeds groot en groot fan van de SJ5000+. Mede door de Panasonic lens en de mooie kwaliteit foto's & video's.

De SJ5000X is ook onderweg. Ik zal deze gaan vergelijken met de SJ5000+, SJ4000 en de Xiaomi Yi cam.
Misschien een idee om een tabelletje te maken van de verschillende camera's in deze prijs categorie.?

Met pro's en con's, de verschillende lenzen en de kwaliteit van opnemen en foto's schieten. Heb er zelf weinig kaas van gegeten en zal bij een keuze sterk op de reviews moeten vertrouwen..

Volgens mij heeft u er meer verstand van :)

Met name ben ik dan benieuwd naar de verschillen tussen de sj4000+/sj5000+/sj5000x en de wat goedkopere sj4000 en xiaomi yi.

Als dit al eens getest is volstaat een linkje ook..

Update:
Ik denk dat ik nog even wacht op de sj5000x elite..

What are the main differences between the SJ5000x Elite vs. SJ5000x Limited Edition?

The SJ5000x Elite adds three main features:

1) Upgraded 12MP Sony IMX078 Sensor (Limited Edition had OmniVision OV4689)

2) 4K Video Record @ 24FPS

3) Adjustable Viewing Angle Lens

Iemand met meer info over deze Sony imx078 sensor tav de omnivision? Het wachten waard ?

Update #2:
The SJCAM SJ5000x Elite release date is scheduled for October 28 (or early November).

The SJ5000x Elite price will be the same as the SJ5000x Limited Edition which makes the Elite Edition even that much more of a bargain!

Spijtig voor de mensen die nu de Limited Edition hebben besteld :(

[ Voor 32% gewijzigd door Liber8 op 24-10-2015 14:14 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-07 14:37
Grrr als dat zo is baal ik wel een beetje dat ik zojuist de normale 5000x besteld heb :( maar ja ik kan wel gelijk los dus dat maakt het weer goed :)
Lijkt mij geen slecht idee om deze camera's in een tabelletje met specs etc naast elkaar te zetten, stukje overzichtelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door RoyalMess op 24-10-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
RoyalMess schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:21:
Grrr als dat zo is baal ik wel een beetje dat ik zojuist de normale 5000x besteld heb :( maar ja ik kan wel gelijk los dus dat maakt het weer goed :)
Lijkt mij geen slecht idee om deze camera's in een tabelletje met specs etc naast elkaar te zetten, stukje overzichtelijker.
Je hebt volgens mij gewoon recht om binnen zoveel dagen te retourneren wanneer je niet tevreden bent? Geen ervaringen mee met bg..

Reageer ff bij de buren op FOK forum, daar zit een bangggood webcare int Nederlands.. Hij weet meer gezien hij bij bg werkt.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:29
de SJ5000+ is al snel vervangen of niet? Ik heb zelf de SJ5000+ en dat bevalt me nog goed? heb ook geen idee wat de SJ5000X voor meerwaarde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:56
impactftw schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:47:
de SJ5000+ is al snel vervangen of niet? Ik heb zelf de SJ5000+ en dat bevalt me nog goed? heb ook geen idee wat de SJ5000X voor meerwaarde heeft?
De voornaamste verbetering is optische beeldstabilisatie volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Bartske schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:59:
[...]

De voornaamste verbetering is optische beeldstabilisatie volgensmij.
Ook dat ja..
4k opname met 24fps en een Sony sensor..

Dit alleen bij De elite versie die volgende week uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik wil een actioncam aanschaffen om te gebruiken tijdens vakantie in Thailand in december (mogelijk ook onderwater) en het vastleggen van motorritten. Door het bekijken van vlogs op Youtube e.d. ben ik gecharmeerd geraakt van actioncams.

Wat betreft beeldkwaliteit en geluidskwaliteit vind ik de Gopro Hero 4 reeks het beste. Jammergenoeg hebben deze geen optische beeldstabilisatie. Tegenwoordig kan je met telefoons al behoorlijk schokvrij filmen. Dat is eigenlijk iets wat ik ook verwacht van een actioncam die als voornaamste functie het filmen heeft. Hierdoor is de Gopro niet direct mijn eerste keuze.

Voor het geld, vind ik de Xiaomi Yi een fijne alleskunner: zowel de foto’s als video’s vind ik van zeer acceptabele kwaliteit. Nadeel is dat ik wellicht een versie krijg die ‘lensproblemen’ heeft. Daarnaast vind ik het wel handig om een scherm te hebben op het apparaat. Dit is geen onoverkomelijkheid, want de Gopro Hero4 Black mist dat eveneens. De reden dat ik toch twijfel bij de aanschaf van de Yi, is de aankondiging van de SJ5000x (elite). Een groot voordeel van de SJCAMs vind ik dat er aardig wat accessoires bijgeleverd wordt. Een waterdichte behuizing bijvoorbeeld.

Ik heb o.a. de review van Techmoan bekeken van de SJ5000+ en de Yi. Waar ik echt totaal niet op zit te wachten, is een apparaat dat in potentie een topper is (SJ5000x elite, door optische stabilisatie, goede sensor e.d.) maar in de praktijk laat afweten door de ‘jonge’ firmware. Dat kwam heel duidelijk naar voren tijdens de review van Techmoan bij de SJ5000+. Achteraf heeft hij een addendum geplaatst, waarbij hij aangaf dat de meeste problemen verholpen zijn.

Nu ben ik bang dat er toch wat problemen zullen zitten in de software van de SJ5000x (elite). Er zit zoals gezegd een nieuwe sensor in en de beeldverwerkingschip is geloof ik ook nieuw. Daarnaast is optische stabilisatie ook toegevoegd, wat hit or miss kan zijn. Ik hecht veel waarde aan beeldkwaliteit en aan een stabiel werkend apparaat.

Is er iemand die de SJ5000x (elite) al in zijn bezit heeft en ervaringen kan delen of die ook voor een keuze als ik sta? Voor goede reviews op YouTube of het web houd ik mij ook aanbevolen. (ja ik weet dat de elite pas rond 5-6 november verstuurd zal worden, maar ik zie dat er een Tweaker de SJ5000x aanbiedt bij V&A, dus wellicht zijn er Tweakers met een SJ5000x in bezit).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
wilmundo schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:12:
Is er iemand die de SJ5000x (elite) al in zijn bezit heeft en ervaringen kan delen of die ook voor een keuze als ik sta? Voor goede reviews op YouTube of het web houd ik mij ook aanbevolen. (ja ik weet dat de elite pas rond 5-6 november verstuurd zal worden, maar ik zie dat er een Tweaker de SJ5000x aanbiedt bij V&A, dus wellicht zijn er Tweakers met een SJ5000x in bezit).
Ik heb zowel de SJ5000+ als de Yi cam. Ik ben qua gebruikersgemak wel meer te spreken over de Yi Cam (mede door de pole + remote). Ik heb zelf ook veel gefilmd in Thailand en is echt fantastisch om daar te filmen.

De SJ5000X is onderweg. Zodra ik deze heb zal ik voor jou gelijk een raw filmpje maken + vergelijking met de normale SJ5000(+).

ps. als je nog wat Thailand inspiratie zoekt: YouTube: Thomas Bierling (Bierling #1 t/m #5)

[ Voor 50% gewijzigd door Herr Flicker op 29-10-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Herr Flicker schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:48:
[...]

Ik heb zowel de SJ5000+ als de Yi cam. Ik ben qua gebruikersgemak wel meer te spreken over de Yi Cam (mede door de pole + remote). Ik heb zelf ook veel gefilmd in Thailand en is echt fantastisch om daar te filmen.

De SJ5000X is onderweg. Zodra ik deze heb zal ik voor jou gelijk een raw filmpje maken + vergelijking met de normale SJ5000(+).

ps. als je nog wat Thailand inspiratie zoekt: YouTube: Thomas Bierling (Bierling #1 t/m #5)
Heb de afgelopen dagen heel veel filmpjes terug zitten kijken van verschillende camera's..
Het valt me op dat de kwaliteit per filmpje heel erg verschillend is met dezelfde camera. Iemand hier een verklaring voor.?

Zal even een youtube link erbij zoeken om te laten zien wat ik bedoel :)

Firefly 6s (zelfde sony sensor als de 5000x Elite) Slechte kwaliteit

Firefly 6S uitstekende kwaliteit.

Ben benieuwd hoe dit kan, of ben ik de enige die dit ziet..? Zal toch niet aan het weer liggen.?

(Gyro On/Off Comparison)

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 29-10-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Herr Flicker schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:48:
[...]

Ik heb jouw verslagen bekeken en ik ben er van overtuigd dat er genoeg te doen is: ben benieuwd! Jouw reviews van de Yi en de Gitup1 heb ik overigens ook gelezen. Na het bekijken van jouw video's realiseer ik mij dat ik weer te veel aan het 'pixel peepen' ben (voor zover dat mogelijk is met video). Uiteindelijk gaat het er om dat je een prima aandenken hebt in een voor mij acceptabele kwaliteit. Bedoel het kan altijd beter, maar dan moet ook weer onevenredig veel apparatuur meenemen.

Des te meer ik ook realiseer dat een betrouwbaar apparaat de voorkeur heeft. Voorlopig neig ik dus nog steeds naar de Yi omdat de gebruikersbase (naar mijn idee) ook een stuk groter is dan van de SJCAM's.

Alvast mijn dank voor eventuele testvideo's van de SJ5000x. Ik ben vooral benieuwd naar jouw ervaringen wat betreft firmware, de optische stabilisatie en het dynamisch bereik. Je niet speciaal voor mij te lopen testen, maar als je het toch al van plan was, dan ben ik wel benieuwd ;). In verband met levertijden, wil ik hem medio november wel besteld hebben.

@Liber8: heb jij nou eigenlijk al een camera gekocht? Zo niet, waarom (nog) niet en waar neig je naar?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
wilmundo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:28:
[...]

Ik heb jouw verslagen bekeken en ik ben er van overtuigd dat er genoeg te doen is: ben benieuwd! Jouw reviews van de Yi en de Gitup1 heb ik overigens ook gelezen. Na het bekijken van jouw video's realiseer ik mij dat ik weer te veel aan het 'pixel peepen' ben (voor zover dat mogelijk is met video). Uiteindelijk gaat het er om dat je een prima aandenken hebt in een voor mij acceptabele kwaliteit. Bedoel het kan altijd beter, maar dan moet ook weer onevenredig veel apparatuur meenemen.

Des te meer ik ook realiseer dat een betrouwbaar apparaat de voorkeur heeft. Voorlopig neig ik dus nog steeds naar de Yi omdat de gebruikersbase (naar mijn idee) ook een stuk groter is dan van de SJCAM's.

Alvast mijn dank voor eventuele testvideo's van de SJ5000x. Ik ben vooral benieuwd naar jouw ervaringen wat betreft firmware, de optische stabilisatie en het dynamisch bereik. Je niet speciaal voor mij te lopen testen, maar als je het toch al van plan was, dan ben ik wel benieuwd ;). In verband met levertijden, wil ik hem medio november wel besteld hebben.

@Liber8: heb jij nou eigenlijk al een camera gekocht? Zo niet, waarom (nog) niet en waar neig je naar?
Heey,

Ik heb nog ff de tijd voordat ik voor een aantal maand de sneeuw opzoek..

Ik wacht op de SJ5000x Elite :) (pre-order)

En dan met name voor de:
- Sony sensor die erin zit :)
- 2" schermpje
- Gyro

Waarom ik niet voor de yi ga:
- Vindt de opname persoonlijk niet vloeiend lopen, kan dit komen door de gebruikte processor.?
- Geen schermpje
- Geen gyro
- Weet niet tot hoeveel gb geheugenkaart ondersteund maar de SJ5000x tm 128gb

Ik hoop dat er snel test beelden komen van de elite :)

[ Voor 9% gewijzigd door Liber8 op 30-10-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd naar een echte review. Iemand enige idee hoe lang het verzenden duurt als er wordt besteld bij SJCAM? Ik heb zojuist een review gevonden van een andere SJCAM met optische stabilisatie. http://techtronic9000.blo...-plus-2k-gyro-review.html Hieruit blijkt, dat de beeldhoek toch een flink stuk kleiner is met os aan t.o.v. os uit.

Op zich kost de elite zo'n 140 euro. Inclusief btw en inklaringskosten, kan dat ongeveer 183 euro worden. Volgens mij kan je voor zo'n prijs ook een Sony kopen met os. Lastig lastig...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
wilmundo schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:31:
Ik ben ook benieuwd naar een echte review. Iemand enige idee hoe lang het verzenden duurt als er wordt besteld bij SJCAM? Ik heb zojuist een review gevonden van een andere SJCAM met optische stabilisatie. http://techtronic9000.blo...-plus-2k-gyro-review.html Hieruit blijkt, dat de beeldhoek toch een flink stuk kleiner is met os aan t.o.v. os uit.

Op zich kost de elite zo'n 140 euro. Inclusief btw en inklaringskosten, kan dat ongeveer 183 euro worden. Volgens mij kan je voor zo'n prijs ook een Sony kopen met os. Lastig lastig...
Met een beetje pech word je pakketje eruit gevist en betaal ja de btw achteraf.

Heb nog nooit extra moeten betalen bij pakketjes uit China 100€+ bestellingen.

De kans dat ze je pakketje eruit vissen is klein.. Verzendingsmethode is belangrijk met t wel of niet eruit worden gevist

[ Voor 13% gewijzigd door Liber8 op 30-10-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 22:47
Mijn bestelling was er dus wel uitgevist :(

Via dhl laten leveren, heb je een advies hoe dat de volgende keer handiger zou kunnen?

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:44
__Erik__ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:49:

Via dhl laten leveren, heb je een advies hoe dat de volgende keer handiger zou kunnen?
- Kijken of ze een EU-verzending hebben, kost wat meer, maar dan heb je dat gedonder niet.
- Kijken of je het kunt verzekeren tegen die kosten, kan ook bij sommige shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
__Erik__ schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:49:

Zeker nooit kiezen voor een dure/snelle verzending, die worden er 9 van de 10 keer wel uitgevist en de levertijd is niet zoveel sneller. Mits je onder de €22,- zit zou je wel die snelle levering kunnen kiezen.

Ik kies vaak de gratis verzending of de priority direct mail.. Heb je het vaak ook binnen 2 weken :*)
Ligt natuurlijk wel aan de webshop.

[ Voor 17% gewijzigd door Liber8 op 31-10-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 22:47
Helder, dank voor jullie tips :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Ik heb ergens een keer gelezen dat je een Sj5000+ met wifi een live stream kan hebben naar je pc?
dat je dit verbindt via VLC player? weet iemand hier nog meer wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 19:12
Ja dat is hier al eerder uitgelegd:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44995147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-07 20:35

KRC

Ik zag op de SJCAM website dat de SJ5000x elite editie bijna in de verkoop gaat alleen komt deze nu ook voor op Gearbest.

Zou gearbest dan al eerder de elite editie met de Sony sensor hebben of is dit al meteen een copy?

En iemand de SJ5000x Elite besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

vanDaal

-ismeereentje

De SJ5000X Elite is ook al bij Banggood te vinden:
http://www.banggood.com/S...ccessories-p-1009127.html

Wel 150 dollar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Zelfde prijs als bij SJCAM zo te zien.
Gearbest heeft hem ook al maar dan stuk goedkoper.

Ik twijfel heel erg wat te doen, of voor meteen de Elite te gaan ook al is die prijzig of gewoon nog een SJ4000 kopen omdat die zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik heb hem net binnen. Ik zal dit weekend wat beelden met jullie delen om te laten zien of hij het waard is (en hoe de gyro functie werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Herr Flicker schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:37:
Ik heb hem net binnen. Ik zal dit weekend wat beelden met jullie delen om te laten zien of hij het waard is (en hoe de gyro functie werkt).
Mag ik vragen waar jij hem besteld hebt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Bedankt voor het materiaal, Herr Flicker. In de side to side comparison valt op dat ik de kleuren en het contrast van de x fijner vind. De kleuren ogen natuurlijk en de belichting lijkt ook beter (+ lijkt meer overbelicht). Wel valt op dat de x een kleinere beeldhoek heeft (waarschijnlijk als gevolg van de optische stabilisatie).

60fps ziet er prima uit (huizen aan de overkant zijn toch niet zo belangrijk in deze shot, dus daar stoor ik mij niet aan dat ze overbelicht zijn).

Wat vind je er zelf van? Ook ik ben benieuwd waar jij de x hebt gekocht. Ik neig toch meer naar de x elite nu, want ik ben geen zin in lens fixes bij de Yi. Verder verwacht ik wel btw en inklaringskosten als ik het bestel bij sjcam: zij versturen met relatief snel verzendmethoden, o.a. via DHL. Heb de indruk dat je met DHL altijd wel de sjaak bent.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Ik heb contact gehad met sjcam en alleen de snelle verzending is via DHL.

60fps ziet er inderdaad goed uit! Die 2k is die wel goed te zien via youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre4681
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo,

Vandaag mijn sjcam 5000+ ontvangen. Kan ik hem gewoon opladen door mijn
iphone stekker te gebruiken?

Alvast bedankt,

André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
andre4681 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:50:
Hallo,

Vandaag mijn sjcam 5000+ ontvangen. Kan ik hem gewoon opladen door mijn
iphone stekker te gebruiken?

Alvast bedankt,

André
Een iPhone stekker heeft een hele andere aansluiting. Maar de adapter (als je die bedoelt) kan je gewoon gebruiken. Zit wel een oplaadkabel bij als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre4681
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Herr Flicker schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:55:
[...]

Een iPhone stekker heeft een hele andere aansluiting. Maar de adapter (als je die bedoelt) kan je gewoon gebruiken. Zit wel een oplaadkabel bij als het goed is.
Bedankt voor je snelle reactie. Ja ik bedoel inderdaad de adapter, Ik twijfelde omdat een iphone rond de
5v is en de sjcam 3,7v. Kan ik gewoon elke usb adapter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@Herr Flicker: ik ben wel benieuwd naar je bevindingen mbt de SJ5000x. Kan je er iets over vertellen?

Ik heb op Dashcamtalk gelezen dat een deel van de pre-orders van de SJ5000x elite vandaag verstuurd wordt. Zelf heb ik voor 4 december een camera nodig en ik neig zwaar naar de SJ5000x elite (140 eur). Ik wil geen risico lopen met het bestellen via de reguliere bestelwijze van SJCAM, namelijk 2-3 weken. Vandaar dat ik dan 25 dollar (23 euro) extra zou moeten betalen voor verscheping via DHL. Prima, vind ik begrijpelijk. In dat geval weet ik zo goed als zeker dat ik ook geconfronteerd wordt met inklaringskosten en btw. De inklaringskosten zijn circa 12,50 en de btw wordt dan 163*0,21= 34,23. De additionele kosten zijn dan 34,23+12,50+23=69,73. Dan zit je al zeg op 210 euro. Ik bestel regelmatig en graag bij banggood.com, maar zij hebben de camera op z'n vroegst op 20 november. Dan is het nog maar de vraag of er verzending vanuit EU mogelijk is, want anders ben ik sowieso te laat...

Een Gopro Hero4 Silver zit rond de 340 euro. Dan heb ik Europese garantie e.d. Er zit nog een behoorlijk gat tussen een SJ5000x elite en een Gopro, maar toch. Dan heb ik ook mogelijk stabielere firmware. De Yi neig ik minder naar, want een schermpje vind ik toch wel erg handig om te hebben, omdat ik rechtstreeks aanpassingen wil kunnen aanbrengen en toch duidelijk wil kunnen zien of ik aan het filmen ben of juist foto's kan nemen. Maar boven alles, ik heb geen zin om een lens fix aan te brengen. Als ik iets koop, moet het gewoon goed zijn. En dan moet ik niet aanpassingen moeten aanbrengen, zodat het in de staat verkeerd waarin het eigenlijk opgeleverd had moeten worden...

Dus Herr Flicker, ondanks dat de x en de x elite verschillende apparaten zijn, ben ik heel benieuwd naar je (voorlopige) bevindingen (los van het materiaal dat je al eerder hebt geplaatst). :)

[ Voor 6% gewijzigd door wilmundo op 11-11-2015 16:48 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waar haalt die SJ eigenlijk vandaan dat de SJ4000 lens een bereik heeft van 170 graden?
Dikke bullshit, in werkelijkheid is het 110 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

wilmundo schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:42:
@Herr Flicker: ik ben wel benieuwd naar je bevindingen mbt de SJ5000x. Kan je er iets over vertellen?

Ik heb op Dashcamtalk gelezen dat een deel van de pre-orders van de SJ5000x elite vandaag verstuurd wordt. Zelf heb ik voor 4 december een camera nodig en ik neig zwaar naar de SJ5000x elite (140 eur). Ik wil geen risico lopen met het bestellen via de reguliere bestelwijze van SJCAM, namelijk 2-3 weken. Vandaar dat ik dan 25 dollar (23 euro) extra zou moeten betalen voor verscheping via DHL. Prima, vind ik begrijpelijk. In dat geval weet ik zo goed als zeker dat ik ook geconfronteerd wordt met inklaringskosten en btw. De inklaringskosten zijn circa 12,50 en de btw wordt dan 163*0,21= 34,23. De additionele kosten zijn dan 34,23+12,50+23=69,73. Dan zit je al zeg op 210 euro. Ik bestel regelmatig en graag bij banggood.com, maar zij hebben de camera op z'n vroegst op 20 november. Dan is het nog maar de vraag of er verzending vanuit EU mogelijk is, want anders ben ik sowieso te laat...

Een Gopro Hero4 Silver zit rond de 340 euro. Dan heb ik Europese garantie e.d. Er zit nog een behoorlijk gat tussen een SJ5000x elite en een Gopro, maar toch. Dan heb ik ook mogelijk stabielere firmware. De Yi neig ik minder naar, want een schermpje vind ik toch wel erg handig om te hebben, omdat ik rechtstreeks aanpassingen wil kunnen aanbrengen en toch duidelijk wil kunnen zien of ik aan het filmen ben of juist foto's kan nemen. Maar boven alles, ik heb geen zin om een lens fix aan te brengen. Als ik iets koop, moet het gewoon goed zijn. En dan moet ik niet aanpassingen moeten aanbrengen, zodat het in de staat verkeerd waarin het eigenlijk opgeleverd had moeten worden...

Dus Herr Flicker, ondanks dat de x en de x elite verschillende apparaten zijn, ben ik heel benieuwd naar je (voorlopige) bevindingen (los van het materiaal dat je al eerder hebt geplaatst). :)
Incarvideo gaat hem ook verkopen rond de 23e. Dan ben je nog op tijd?
En geen gezeur met alle extra kosten.

Ik wou ook via SjCamhd de elite versie kopen alleen met alle extra kosten zoals jij aangeeft word het een dure grap. Toen kwam ik incarvideo tegen en dat is dan wel stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik heb gisteren de bestelling geplaatst bij SjcamHD... Ik had geen zin meer om reviews af te wachten, RC Groups erop na te slaan, dit topic te bekijken of Dashcamtalk te raadplegen. Ook was het onzeker of een EU reseller dit cameraatje zou aanbieden. Toen ik eenmaal de order had geplaatst, kwam ik er achter dat incarvideo het ook gaat aanbieden...

Twijfel nu wat te doen, order te cancellen en te bestellen bij incarvideo of gewoon zo te laten. Qua prijs ben ik een kleine € 36,-- meer kwijt als ik te maken krijg met inklaringskosten en btw. Dit kan ik nog als leergeld zien voor het feit dat ik ongeduldig ben. Alhoewel, heb er wel een 64gb micro sd kaart voor, losse charger en wellicht 1 of 2 extra accu's. Ik wil vooral makkelijk bij een leverancier terecht kunnen als dat ding kuren heeft.

Update: contact opgenomen met SjcamHD of m'n order geannuleerd kan worden en contact opgenomen met Incarvideo over de beschikbaarheid e.d. Incarvideo krijgt zowel zwarte als zilvere exemplaren binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door wilmundo op 13-11-2015 11:00 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Ik zou het dan denk ik cancelen en in Nederland bestellen.
Ik ga hem zelf ook bij Incarvideo bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

wilmundo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:01:
Ik heb gisteren de bestelling geplaatst bij SjcamHD... Ik had geen zin meer om reviews af te wachten, RC Groups erop na te slaan, dit topic te bekijken of Dashcamtalk te raadplegen. Ook was het onzeker of een EU reseller dit cameraatje zou aanbieden. Toen ik eenmaal de order had geplaatst, kwam ik er achter dat incarvideo het ook gaat aanbieden...

Twijfel nu wat te doen, order te cancellen en te bestellen bij incarvideo of gewoon zo te laten. Qua prijs ben ik een kleine € 36,-- meer kwijt als ik te maken krijg met inklaringskosten en btw. Dit kan ik nog als leergeld zien voor het feit dat ik ongeduldig ben. Alhoewel, heb er wel een 64gb micro sd kaart voor, losse charger en wellicht 1 of 2 extra accu's. Ik wil vooral makkelijk bij een leverancier terecht kunnen als dat ding kuren heeft.

Update: contact opgenomen met SjcamHD of m'n order geannuleerd kan worden en contact opgenomen met Incarvideo over de beschikbaarheid e.d. Incarvideo krijgt zowel zwarte als zilvere exemplaren binnen.
Misschien stomme vraag maar waar haal jij voor dat geld al die spullen samen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik wacht even op de reactie van SjcamHD. Als ze kunnen annuleren, dan is dat prima. Bestel ik daarna in NL. Zo niet, tja jammer.

Geen stomme vraag hoor, ik zou het ook wel willen weten.

Micro sd kaart wil ik wel in NL halen, aangezien ik goede ervaringen heb met Dataio.nl (kan ongetwijfeld goedkoper): [url]http://https://www.dataio.nl/micro-sd/microsd-64gb/sandisk-64gb-micro-sd-ultra-uhs-i-80mbs/[/url]. Zoiets bijvoorbeeld, kost € 25,90.

Losse lader en 2 originele accu's kan je bijvoorbeeld bij Gearbest halen, zie http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_238068.html. Over ervaringen van Gearbest kan je het beste kijken bij het China topic, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1625122.

Bij elkaar is dat € 35,99.

Je kunt ook losse accu's bestellen via Banggood (zelf goede ervaringen mee): http://www.banggood.com/3...port-Camera-p-949908.html

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Aha top man dank je wel!

SJCAMhd heeft nu allemaal filmpjes online gezet om te vergelijken, daar zit nu ook de 5000x elite tussen.

De sj5000x elite lijkt toch iets minder scherp maar komt dit door Youtube misschien? wat vind de rest?

En is de SJ5000X elite al bij iemand binnen?

[ Voor 19% gewijzigd door KRC op 16-11-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Zojuist ook de SJ5000X Elite besteld (137,91 euro via Banggood vanuit EU warehouse). Is ie bij iemand al verstuurd toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Sinds zaterdag in het bezit van de SJ5000x Elite. Eerste indrukken, minder positief dan ik had gehoopt:
+scherpte lijkt in orde te zijn (zowel op redelijk korte afstand zeg 30 cm tot verder);
+grote beeldhoek
-geluidskwaliteit van de filmpjes is van abominabele kwaliteit. Alles klinkt zeer vlak. Stemmen hoor je alleen als je het volume flink omhoog gooit, waardoor je de stemmen met de nodige ruis hoort. Zelfs met een koptelefoon op moet ik aardig concentreren om stemmen te onderscheiden;
-4k filmen vind ik onzin: is toch niet native. 1080p in 60fps zie ik met regelmaat glitches als ik de camera van links naar rechts beweeg of van boven naar beneden;
-ook met voldoende licht, lijkt er toch een aardige ruis in de filmpjes voor te komen;
-op de autostand, worden de filmpjes structureel onderbelicht. In fototermen zou ik zeggen dat ik toch dat het minimaal 1/3 - 2/3 stop onderbelicht.
-merk vrij weinig van de gyrostand. Ik verwacht geen volledig schokvrijbeeld, maar toch iets meer rust dan nu het geval is.
-ik zie in de filmpjes een aantal witte pixels, deze zie ik de filmpjes steeds op dezelfde plek terugkomen. Bij donkere beelden leidt het toch behoorlijk af.

Ik heb geen materiaal geschoten wat ik kan delen. Wat zijn de bevindingen van anderen?

[ Voor 6% gewijzigd door wilmundo op 22-11-2015 21:47 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

wilmundo schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:37:
Sinds zaterdag in het bezit van de SJ5000x Elite. Eerste indrukken, minder positief dan ik had gehoopt:
+scherpte lijkt in orde te zijn (zowel op redelijk korte afstand zeg 30 cm tot verder);
+grote beeldhoek
-geluidskwaliteit van de filmpjes is van abominabele kwaliteit. Alles klinkt zeer vlak. Stemmen hoor je alleen als je het volume flink omhoog gooit, waardoor je de stemmen met de nodige ruis hoort. Zelfs met een koptelefoon op moet ik aardig concentreren om stemmen te onderscheiden;
-4k filmen vind ik onzin: is toch niet native. 1080p in 60fps zie ik met regelmaat glitches als ik de camera van links naar rechts beweeg of van boven naar beneden;
-ook met voldoende licht, lijkt er toch een aardige ruis in de filmpjes voor te komen;
-op de autostand, worden de filmpjes structureel onderbelicht. In fototermen zou ik zeggen dat ik toch dat het minimaal 1/3 - 2/3 stop onderbelicht.
-merk vrij weinig van de gyrostand. Ik verwacht geen volledig schokvrijbeeld, maar toch iets meer rust dan nu het geval is.
-ik zie in de filmpjes een aantal witte pixels, deze zie ik de filmpjes steeds op dezelfde plek terugkomen. Bij donkere beelden leidt het toch behoorlijk af.

Ik heb geen materiaal gescho
Eten wat ik kan delen. Wat zijn de bevindingen van anderen?
Er is een update beschikbaar voor nieuwe firmware. Probeer die anders eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Iemand zijn SJ4000 Wifi al de nieuwe firmware erop gezet? ik twijfel of ik het moet doen want mijne loopt soepel met de 1 na laatste firmware (dus zonder nederlands menu).

Bang dat hij raar gaat doen na update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr Flicker
KRC schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:25:
Iemand zijn SJ4000 Wifi al de nieuwe firmware erop gezet? ik twijfel of ik het moet doen want mijne loopt soepel met de 1 na laatste firmware (dus zonder nederlands menu).

Bang dat hij raar gaat doen na update..
If it ain't broke, don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Net de elite besteld voor 113€ :)
Hopelijk sturen ze de 2e batch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Misschien handig om te vermelden waar je de camera voor die prijs hebt gevonden?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-07 10:33
Ik heb een sj5000+, maar kan ik gewoon de gopro studio gebruiken voor het bewerken van de filmpjes? Of gebruiken jullie betere tools?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
wilmundo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:33:
Misschien handig om te vermelden waar je de camera voor die prijs hebt gevonden?
Excuus, banggood black Friday deals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Voor de SJCAM fanaten, ik heb vandaag een review gemaakt voor de SJ5000x 2K versie:
productreview: SJCam SJ5000X review door Herr Flicker

(feedback, toevoegingen en een cijfer zou welkom zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712013

hallo alemaal ben nieuw hier....
heb een vragje, met de SJcam 5000+ wifi
als je deze gebruikt in de auto modus maakt hij filmpjes van ong. 340 mb
kan iemand mij vertelen hoe je deze aan elkaar kan monteren zodat je 1 video hebt of wel programa hiervoor het beste is
thanks ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herr Flicker
Dat ligt er aan wat je met je filmpjes wilt. Dit zijn gewoon losse stukjes film van je vakantie o.i.d.? Dan kan je gratis Gopro studio gebruiken. Op je Macbook werkt iMovie heel gemakkelijk.

Voor wat geavanceerder raad ik Adobe Premiere CC aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408242

Heeft er wel eens iemand bij deze webwinkel bestelt?
http://www.dashcammagazijn.nl/actioncams

Is wel iets duurder als de genoemde internationale webshops in dit forum maar heeft als voordeel dat je garantie in Nederland hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, ik. Bestelling werd snel geleverd (SJ4000). 1 mount ging kapot, daar een berichtje over gestuurd. Ondanks de mededeling dat die niet onder de garantie zouden vallen (?) hebben ze toch 2 vervangende mounts opgestuurd voor het geval er binnenkort weer een kapot zou gaan. Heb het daar dus maar bij gelaten.

Tweede bestelling (chest mount) ook zonder problemen.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 11:36
Ja prima shop hoor. Bij mij ging er toevallig wat fout, maar dat is keurig opgelost.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik heb besteld bij dashcammagazijn. Voor mijn bestelling telefonisch contact gehad. Mijn bestelling was voor vrijdag 21 uur besteld en de volgende dag was het bezorgd. Naar mijn idee een betrouwbare winkel waar ik vaker zou kunnen bestellen.

Ondertussen heb ik firmware 1.1s geïnstalleerd op m'n SJ5000x elite. Ik heb het idee dat de witbalans iets beter voor elkaar is en dat de eerder geconstateerde onderbelichting is verminderd. Helaas is het geluid nog steeds ronduit slecht. Ik verwacht geen stereo in 48kHz, maar zelfs met oordoppen in en de volume op max, vind ik het geluid veels te zacht.

Via de volgende dropboxlink, kunnen jullie een paar foto's en 2 korte filmpjes vinden. Ik kom bijna niet buiten als het overdag is, anders had ik wel wat interessanters gebruikt. De foto's zijn best acceptabel, al ziet het er al een stuk slechter uit op 100%. Op zich vind ik de scherpte van de filmpjes goed, alleen ik vind het redelijk onrustig om naar te kijken, ondanks de 60fps. Ik het het idee dat m'n S6 dat toch een stuk beter doet op 1080p60 zonder OS dan de SJCAM.

https://www.dropbox.com/s...clQMFLYClfsyki0_3TVa?dl=0

FOV: 170 graden
Gyro uit bij foto's
Filmpje waarin er geen vrachtwagen voorbij rijdt, is volgens mij met gyro
Filmpje waar vrachtwagen voorbij rijdt, is volgens mij zonder gyro. De vrachtwagen maakte echt genoeg geluid, daar hoor ik niks van terug.

Ik ben er bijna over uit dat deze gewoon retour gaat en dat er een Gopro Hero 4 silver (of wellicht black) terug komt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 21:52
Anoniem: 408242 schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:45:
Heeft er wel eens iemand bij deze webwinkel bestelt?
http://www.dashcammagazijn.nl/actioncams

Is wel iets duurder als de genoemde internationale webshops in dit forum maar heeft als voordeel dat je garantie in Nederland hebt.
Ja. Mijn 4000 komt daar vandaan. Ik had het verkeerde adres opgegeven (don't ask), werd zonder problemen nog een keer verstuurd. Misschien niet de allergoedkoopste toko, maar prima service en scherpe prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408242

Kan ik beter de js5000+ of de js5000 x elite kopen? Zijn allebei 169 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Liber8 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:24:
Net de elite besteld voor 113€ :)
Hopelijk sturen ze de 2e batch..
Ik heb hier ook gebruik van gemaakt. Kreeg alleen net het bericht: "The item SJcam SJ5000X WIFI ELITE SONY IMX078 GYRO 4K24 2K 2.0 Inch LCD Action Camera Novatek with Accessories (SKU312668snapup) in your order is out of stock at the moment. It’s predicted to be restocked on 2015-12-19. We are so sorry about the delay and would like to know what you would like to do with your order".

Meer mensen die boodschap gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
vanDaal schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:57:
[...]

Ik heb hier ook gebruik van gemaakt. Kreeg alleen net het bericht: "The item SJcam SJ5000X WIFI ELITE SONY IMX078 GYRO 4K24 2K 2.0 Inch LCD Action Camera Novatek with Accessories (SKU312668snapup) in your order is out of stock at the moment. It’s predicted to be restocked on 2015-12-19. We are so sorry about the delay and would like to know what you would like to do with your order".

Meer mensen die boodschap gehad?
Ja hier ook :( Ik vind trouwens de beelden op YouTube een beetje tegenvallen..

Misschien dat ik de xiaomi yi bestel en hopen dat ze me tegemoet kunnen komen met een mooie prijs voor deze tegenslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Iemand een idee hoe je de ruis van het geluid wegkrijgt?

Op hele stille momenten merk je toch lichte ruis in het geluid bij het filmen met de SJ4000.
Ik hoor het eigenlijk op alle filmpjes op youtube van de SJ4000, maar is er software die dat weg kan halen of beter kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712013

Ooops ???
Niemand :-(
of leeft deze tweakers niet meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34
Anoniem: 712013 schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:39:
Ooops ???
Niemand :-(
of leeft deze tweakers niet meer??
Wat heb je zelf al gevonden aan software? Want om filmpjes aan elkaar te plakken, heb je niet veel bijzonders nodig.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Er komt weer nieuwe firmware update SJ5000x Elite aan

http://sjcamhd.blogspot.n...ice-footage.html?spref=fb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 714791

Hallo allemaal,

Ik heb een Sjcam (of toch scam?) elite gekocht uit de 1e pre-order batch. Tot nu alleen maar ellende. Eerst gezeik met de juiste sd-kaart, nu de camera zelf. Audio is natuurlijk lachwekkend. Vraag me af of het hardware of software matig probleem is. Laatste firmware doet niks bij mij. Ander probleem is dat ik geen fatsoenlijke beelden krijg op m'n laptop. Beelden gaan niet vloeiend en in blokjes. Alleen vga resolutie niet. Heb alle mogelijke camera instellingen geprobeerd en verschillende software players. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie? Behalve dan een goed merk te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Anoniem: 714791 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:34:
Hallo allemaal,

Ik heb een Sjcam (of toch scam?) elite gekocht uit de 1e pre-order batch. Tot nu alleen maar ellende. Eerst gezeik met de juiste sd-kaart, nu de camera zelf. Audio is natuurlijk lachwekkend. Vraag me af of het hardware of software matig probleem is. Laatste firmware doet niks bij mij. Ander probleem is dat ik geen fatsoenlijke beelden krijg op m'n laptop. Beelden gaan niet vloeiend en in blokjes. Alleen vga resolutie niet. Heb alle mogelijke camera instellingen geprobeerd en verschillende software players. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie? Behalve dan een goed merk te kopen...
Misschien makkelijk om wat meer info weer te geven voor een beter en doelgerichter antwoord.

Firmware versie:
Gyro: on/off
RAW: on/off
WDR: on/off

Desnoods knal je al je instellingen/menu opties hier ff neer.
Heb zelf ook de elite besteld en de vandaag online gekomen video's zien er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem zat 'm in codecs en formattering sd kaart. Nu wel vloeiende beelden, maar niet echt mooi. Zonder audio is er al weinig lol aan natuurlijk, dus ik ga 'm terugsturen en een goede kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Git2 lijkt een goed alternatief te zijn voor de SJ5000x

Misscien is dat een idee voor jou Frank-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:44
Daar zou ik nu ook voor gaan, die externe mic is mijn inziens echt een pluspunt. Kun je hem onder je zadel plakken, of in je helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Git2 is idd ook een overweging geweest. Bij nader inzien is een externe mic wel erg lekker. Om nu een aparte audio opname te maken en te synchroniseren met het beeld is ook omslachtig. Ik mag de Elite terugsturen. Ze geven helaas geen antwoord of het audio probleem softwarematig opgelost kan worden, hoewel ze voorstellen de laatste firmware te installeren. Die geeft geen verbetering, anders wil ik nog wel wachten. Ik denk dat ze geen verklaring kunnen geven voor wat er mis is gegaan in de 1e produktie batch. Hopelijk leren ze er van voortaan een goede eindcontrole te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 08:36
Zo juist mijn vandaag binnen gekomen sj4000+ V2.2 willen voorzien van firmware V2.6 volgens uitleg op sjcam site. Echter nadat ik de bin volgens voorbeeld geladen had en de sd kaart van laatste versie had voorzien is de camera niet naar de install modus gegaan. Alleen led boven op cam brandde flauw oranje. Nu doet hij verder niets meer.

Iemand idee hoe dit te herstellen?

Pppfff na op www gekeken te hebben op een site gekomen waar de V2.5 versie stond. Op hoop van zegen zelfde procedure en ja hij doet de update. Camera werkt nu met versie V2.5. Durf het niet aan om nu van de sjcam site de V2.6 te halen.

Probleem dus tot zo ver opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Fresno op 11-12-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 22:51
Ik heb de 5000x limited camera een paar weken geleden gekocht en ga deze over een week uitproberen in de sneeuw. Heb niet veel vergelijk, maar voor mijn gebruik lijkt het met wat testjes ok.

Het enige dat bij mij niet werkt is 'video download' vanuit de 'SJCAM HD' app onder Android. Verder werkt de app prima (foto download bijvoorbeeld, maar ook alle instellingen van de camera).

Ik zie in HTTP logging dat de app een 'GET /DCIM/PHOTO/....mp4 doet. Die /DCIM/PHOTO had vrij zeker /DCIM/MOVIE moeten zijn...

Is er iemand bij wie dit wel goed werkt? Op zich vreemd. Dit lijkt een app/client probleem, maar dan zou het bij meer camera's misgaan. Workaround is met chrome of ES File Explorer te browsen op 192.168.1.254, maar dit vanuit de SJCAM app doen is veel fraaiern. Een soft/hardlink op een SD-kaartje werkt niet. Dan zouden de directories te combineren zijn...

-- Niels

Korte update; avonden verschillende apps geprobeerd en niet werkend. Ik probeer nu de 'SJCAM ZONE' (ipv 'SJCAM HD') nog eens en het werkt. Mooi! Wellicht voor anderen relevant als ze zelfde probleem hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door otter-tweakers op 12-12-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

@Otter-tweakers, Finalcam is een goede app die super goed werkt met sjcams.

problemen met de 1e batch van de SJ5000x elite zijn bekend, ze hebben daarna hardware matig meteen wat aangepast. De 2e batch moet beduidend beter zijn vooral op het gebied van Audio. Ik kan dit zelf nog niet bevestigen maar lees betere verhalen.

Forum van Dashcamtalk is erg handig ook voor support aangezien daar alle fabrieken een account hebben.

Iemand trouwens idee wat de beste instellingen zijn om te filmen met de SJ4000>\?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 08:16

DeluxZ

Livin' the good life

Ik heb een SJ4000 cam en wilde vandaag eens de firmware upgraden. Gedaan, maar blijkbaar niet goed want ik zit nu met een zwart scherm. Hoor bij het aan/uitzetten steeds het geluid. Ik kan ook video's maken etc. En zie deze ook als ik de cam aansluit op de pc.

Nu ben ik aan het kijken of ik de goede firmware kan vinden zodat ik weer beeld krijg. Ik weet alleen mijn oude versie niet meer (ja stom). Maar bij elke firmware die ik heb geprobeerd hoor ik meteen het startup geluid en volgens mij doet de cam niks met de firmware die op de sdcard staat (filename is FW96650A.bin en staat gewoon in de root van de scard). Het lijkt er dus op alsof mijn camera de .bin file gewoon negeert.

Any ideas? :)

[edit]
Na nog wat meer prutsen heb ik wat andere dingen geprobeerd. En wel het volgende.
If after the firmware upgrade the unit's yellow or blue indicator light is blinking but there is nothing appearing on the screen (black or white screen), please try the following solution:

1. Power the camera off.
2. Remove the battery and the MicroSD card from the camera.
3. Reformat the MicroSD card using the FAT32 file format on your computer.
4. Copy the firmware files into the root directory of your MicroSD card.
5. Reinsert the SD card to your camera.
6. Reinsert the battery.
7. Connect the camera with charger, the camera will be upgraded automatically
8. After the firmware update is completed remove the SD card from the camera and format it again on your computer, make sure to use the FAT32 file format.
Ik denk dat het lag dat ik mijn SDCard op een Mac naar exFAT had geformat ipv FAT32 of misschien dat de batterij eruit halen geholpen heeft.

Ben nu wel op zoek naar de laatste firmware voor mijn camera. Nu heb ik N2014110729V02 erop staan. Is er een nieuwere?

[ Voor 49% gewijzigd door DeluxZ op 26-12-2015 21:48 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Vandaag mijn SJ5000X Elite binnen gekregen. Meteen even de nieuwe firmware V 1.2.3 erop gezet. Helaas is hij nu bezig met de first full charge..

Nu ben ik aan het kijken naar een geheugenkaartje voor deze cam. Zat zelf te denken aan een 64GB kaartje.

Volgens SJCAM zelf zijn niet alle (64GB) merken compatible met deze camera. Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren over het kiezen van het juiste kaartje (schrijfsnelheid etc).

Ik twijfel tussen deze 3:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston microSDHC/SDXC UHS-I U3 64GB (Card only, no SD adapter)€ 31,95€ 31,95
1Sandisk Extreme microSDXC U3/Class 10 64GB€ 29,49€ 29,49
1Transcend SDXC UHS-I U3 Ultimate 64GB€ 30,49€ 30,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 91,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 18:23
Ligt het nou aan mij of is de laatste firmware voor de SJCAM5000 wifi niet meer te downloaded?

Het gaat om: SJ5000WiFi_2015.08.11

[ Voor 17% gewijzigd door Sunri5e op 02-01-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 22:54
Liber8 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:18:
Vandaag mijn SJ5000X Elite binnen gekregen. Meteen even de nieuwe firmware V 1.2.3 erop gezet. Helaas is hij nu bezig met de first full charge..

Nu ben ik aan het kijken naar een geheugenkaartje voor deze cam. Zat zelf te denken aan een 64GB kaartje.

Volgens SJCAM zelf zijn niet alle (64GB) merken compatible met deze camera. Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren over het kiezen van het juiste kaartje (schrijfsnelheid etc).

Ik twijfel tussen deze 3:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston microSDHC/SDXC UHS-I U3 64GB (Card only, no SD adapter)€ 31,95€ 31,95
1Sandisk Extreme microSDXC U3/Class 10 64GB€ 29,49€ 29,49
1Transcend SDXC UHS-I U3 Ultimate 64GB€ 30,49€ 30,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 91,93
Check even courtesytrading op eBay. Scheelt je een tientje en is met vier dagen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Update ik net mijn SJ5000+ naar V2.8 lijkt mijn scherm te klein. helft van de text valt erbuiten. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-07 08:36
Iemand al de grote update van de sjcam 4000+ er op gezet?
Ik moet nog even wat moed opdoen, daar de upgrade naar 2.6 niet goed ging. Kon gelukkig herstellen naar 2.5.

Is veel aangepast als ik zo de changelog lees: https://sjcamhd.com/sjcam...mware-tutorial-changelog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke. Had 1,54 FW op mijn 1.5 gedaan. Krijg je gek beeld van. Vervolgens dacht ik dat FW3.3 ook voor de 5000+ was. Hoppa, Brick. En ook dat is in orde gekomen, oude ELF file er in gezet, en toen weer van v1.7 updaten naar V2.8. Ik laat het nu maar even gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update. Vanwege audio problemen een andere camera gekregen via partner in Spanje. Echter nog steeds ruk. Volume output misschien 10% beter. Ook nog hardnekkige vlekken op de camera zelf. Krassen op de zwarte lensbehuizing en als kers op de taart een niet gecentreerde lens. Staat een klein beetje scheef. Nu voor 2e keer gevraagd om geld terug, vertrouwen is onder minpunt gedaald. Toch onbegrijpelijk hoe ze zoiets kunnen toesturen en dan ook de audio niet controleren terwijl er tig klachten over zijn. Minachting naar de klant (en zichzelf) staat hoog in het vaandel zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00
Ik heb een sj4000 waar wat stof in de lens zit en zichtbaar is op video's. Iemand tips of iemand die weet wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou hem zelf openmaken of zien of je RMA kan doen.

SJCAM tijdperk is nu wel voorbij. Wat een rommel en klantenservice negeert gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-07 23:06

vlh

Ik ben sinds deze week in bezit van de SJ5000 wifi en heb nu al een paar keer ervaren dat de camera bij "koude start" in het opstartscherm blijft hangen. En met koude start bedoel ik bij buitentemperatuur, dus zo'n 8 tot 10 graden. Als ik weer binnen kom en de camera weer is opgewarmd, start deze wel door. Iemand bekend met dit probleem of wordt het terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447167

Heb de mijne sjcam 5000x elite op 4 december besteld op de sjcamhd website, na de kerst kon ik de camera ophalen na het betalen van de invoerbelasting.
Uiteraard niet op het forum gekeken of er problemen met de camera was / is.

Ben ook niet tevreden over de camera zeker niet wat het geluid betreft "veel te zacht"

Gebruik ook de GoPro Hero 4 silver en dan zie je het verschil erg goed.

Op de website van sjcamhd word veel geklaagd over de sj5000x na hun laatste update van 28 december is het erg stil op de site. Van hun eigen mensen hoor je dan ook niets meer.
In een maand tijd hebben ze 4 keer een update uitgebracht en steeds is het probleem wat geluid betreft niet verholpen. Sterker nog op het forum schreef een medewerker van sjcamhd dat wat geluid betreft er toch niemand gebruik maakt van het geluid, dit was gelijk het laatste wat ze er over schreven.

Als ik dit alles had geweten dan had ik zeker niet voor de SJcam 5000x elite gekozen en zou ook niemand aanraden om deze te kopen.

Zou achteraf voor de GitUp Git2 2K WiFi Action Camera pro gaan omdat deze dezelfde behuizing heeft als de GoPro Hero 4 en je kunt deze gebruiken op de Feiyu Tech gs4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-03-2016
Hallo!

Ik ben nieuw hier en bezig om een just keuze te maken in een actie camera.
De SJCAM had voor mij wel de voorkeur. Hoor en lees er goeie berichten over.
Tot ik hier kwam. Jammer zeg!

Wilde ook voor de SJ5000X elite gaan maar dat laat ik achterwege.
Misschien dan nog de SJ5000 (+) SJ4000+
De gyro stabilisator lijkt mij een top feature

Nu lees ik bij jullie over de Gitup Git2.
Die is net zoals de SJCAM prima in het buitenland te krijgen.
Wie heeft dan waar ervaring mee en vooral de invoerbelasting die dan onverwachts om de hoek komt kijken. Ben je toch net zo duur uit dan in Nederland?

Ik zou er voor kiezen om de SJCAM bij dashcammagazijn aan te schaffen. Prima site en zeer goede service.

Maar de Gitup is niet in NL te krijgen.
Waar wordt er door jullie besteld in het buitenland en waar moet je rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvbins
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 13:18
Heb gisteren via Dascammagazijn de SJ4000 gekocht - voor slechts €83 euro een simpele action cam leek me een leuk idee voor 2x een week wintersport en willekeurig gebruik later (is vast leuk bovenin een zeilboot ofzo :) )

Specs geven een beeldhoek van 170° aan, maar dat haalt hij zeker niet, even op het oog zou ik net wat meer dan 90° schatten. Ik maak er geen probleem van, ik weet waar ik (niet) voor betaal, maar ben wel benieuwd of dit gewoon keiharde oplichting is, of dat het ergens 'goed te praten' is (à la "Sensorresolutie is 3MP, maar als we de foto's 4x uitvergroten is de output 12MP! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:44
Jarno1982 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:26:
Hallo!

Ik ben nieuw hier en bezig om een just keuze te maken in een actie camera.
De SJCAM had voor mij wel de voorkeur. Hoor en lees er goeie berichten over.
Tot ik hier kwam. Jammer zeg!

Wilde ook voor de SJ5000X elite gaan maar dat laat ik achterwege.
Misschien dan nog de SJ5000 (+) SJ4000+
De gyro stabilisator lijkt mij een top feature

Nu lees ik bij jullie over de Gitup Git2.
Die is net zoals de SJCAM prima in het buitenland te krijgen.
Wie heeft dan waar ervaring mee en vooral de invoerbelasting die dan onverwachts om de hoek komt kijken. Ben je toch net zo duur uit dan in Nederland?

Ik zou er voor kiezen om de SJCAM bij dashcammagazijn aan te schaffen. Prima site en zeer goede service.

Maar de Gitup is niet in NL te krijgen.
Waar wordt er door jullie besteld in het buitenland en waar moet je rekening mee houden?
Ik zou de Git bestellen via de Techmoan links..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
Duidelijk.
Nu kom ik zelfs de EKEN H9 tegen. Echt belachelijk goedkoop en voor z'n prijs schijnt het een prima camera te.
Toch blijft mijn voorkeur naar de SJCAM gaan.
Misschien dan geen elite. Maar de gyro doet echt wel zijn werk.

Of de Denver ACG-8050W is ook een mooie camera maar nog weinig van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:26
svenvbins schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:37:
Heb gisteren via Dascammagazijn de SJ4000 gekocht - voor slechts €83 euro een simpele action cam leek me een leuk idee voor 2x een week wintersport en willekeurig gebruik later (is vast leuk bovenin een zeilboot ofzo :) )

Specs geven een beeldhoek van 170° aan, maar dat haalt hij zeker niet, even op het oog zou ik net wat meer dan 90° schatten. Ik maak er geen probleem van, ik weet waar ik (niet) voor betaal, maar ben wel benieuwd of dit gewoon keiharde oplichting is, of dat het ergens 'goed te praten' is (à la "Sensorresolutie is 3MP, maar als we de foto's 4x uitvergroten is de output 12MP! :P )
Vergeet geen extra batterijen te kopen. In de koude gaat zo'n batterij niet lang mee. Fotokwaliteit is trouwens traumatisch slecht. Ik zou opteren voor altijd filmpjes te maken en vervolgens een screenshot te pakken.
En zoom zeker niet in. Dan gaat de kwaliteit ook zienderogen achteruit.

Heb een filmpje gemaakt van onze reis naar noorwegen met de SJ4000. Prachtige beelden. Als je het filmpje wilt zien, stuur me maar een pm, staat niet op youtube door het gebruik van achtergrond muziek dat niet vrij was van licenties :)

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 30-01-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:17
bottom line schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:37:
[...]

Vergeet geen extra batterijen te kopen. In de koude gaat zo'n batterij niet lang mee. Fotokwaliteit is trouwens traumatisch slecht. Ik zou opteren voor altijd filmpjes te maken en vervolgens een screenshot te pakken.
En zoom zeker niet in. Dan gaat de kwaliteit ook zienderogen achteruit.

Heb een filmpje gemaakt van onze reis naar noorwegen met de SJ4000. Prachtige beelden. Als je het filmpje wilt zien, stuur me maar een pm, staat niet op youtube door het gebruik van achtergrond muziek dat niet vrij was van licenties :)
Ik stuur je ook even een pm!
Ik wou eerst de sj5000x kopen maar zo te zien is die niet al te best....
SJ4000 is dan eigenlijk beter? Maar welke SJ4000 is dan het beste? De normale of de + versie?
Wil hem gaan gebruiken om ritjes op de motor te filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Rox92 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:29:
[...]

SJ4000 is dan eigenlijk beter? Maar welke SJ4000 is dan het beste? De normale of de + versie?
Ik heb nu een SJ5000x elite onderweg. Na diverse softwareupdates zouden de meeste problemen grotendeels wel verholpen moeten zijn. Nog wel niet ontvangen, maar ik hoop hem te kunnen gebruiken voor mijn wintersportvakantie 20 februari. Wou eerst nog opteren voor een Xiaomi Yi.
Dus ik heb geen idee wat beter zou zijn. Gyro is wel iets erg handigs heb ik ondervonden bij het maken van een 'aftermovie'. Mijn beelden waren nogal redelijk schokkerig :p
SJ4000+ zal wel beter zijn, maar of dat het prijsverschil waard is... geen idee. SJ4000 is op zich al enorm goede kwaliteit. Echt positief verschoten van de beelden die we hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
bottom line schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:45:
[...]

Ik heb nu een SJ5000x elite onderweg. Na diverse softwareupdates zouden de meeste problemen grotendeels wel verholpen moeten zijn. Nog wel niet ontvangen, maar ik hoop hem te kunnen gebruiken voor mijn wintersportvakantie 20 februari. Wou eerst nog opteren voor een Xiaomi Yi.
Dus ik heb geen idee wat beter zou zijn. Gyro is wel iets erg handigs heb ik ondervonden bij het maken van een 'aftermovie'. Mijn beelden waren nogal redelijk schokkerig :p
SJ4000+ zal wel beter zijn, maar of dat het prijsverschil waard is... geen idee. SJ4000 is op zich al enorm goede kwaliteit. Echt positief verschoten van de beelden die we hadden.
Thanks!
Twijfels twijfels, er is ook zoveel keus haha.
Laat even weten wat je van de SJ5000X vond, als je wil! Heb hem pas in mei nodig dus kan nog even twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
Rox92 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:29:
[...]

Zelfde vraag hier trouwens. Wil hem gaan gebruiken op de motor.
De SJ4000 staat ook o het lijstje. En dan de + of toch de SJ5000 +, x of elite. Wacht even nog wat reacties af van de software update.
Anders wordt het de 4000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
Rox92 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:35:
[...]

Thanks!
Twijfels twijfels, er is ook zoveel keus haha.
Laat even weten wat je van de SJ5000X vond, als je wil! Heb hem pas in mei nodig dus kan nog even twijfelen :P
LOL twijfel ik nog even met je mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Jarno1982 op 30-01-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Jarno1982 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:12:
[...]

LOL twijfel ik nog even met je mee.
Misschien dat dit helpt, zie hier duidelijk dat de 4000+ het beter doet met weinig licht maar een beetje overbelicht is met veel licht.

YouTube: Comparison between the SJ4000 WiFi & SJ5000x Elite 1080P 60fps
YouTube: SJ5000x ELITE VS SJ4000+COMPARISON (COURTESY BANGGOOD)

edit:
Overigens is er echt belachelijk veel keus tussen alle china actioncamera's.....
Volgens deze review zou de Dazzne P2 beter zijn, die heeft alleen geen wifi functie.
YouTube: The Big SJ4000 WiFi Action Cam Review

[ Voor 20% gewijzigd door Rox92 op 31-01-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
Leuk filmpje trouwens bottom line!

Je hebt inderdaad gelijk Rox!
Nu is mijn oog ook gevallen op de SJCAM M10+
Erg klein en ook met gyro. Klinkt toch als een mooie combi. Zeker voor het gebruik op de motor.

En als je alle camera's afgaat die je kan vinden op het net dan wordt je wel gek hoor!

Het bestellen vanuit het buitenland houd me toch iets tegen omdat ik geen zin heb dat hij later net zo duur of duurder is als dat ik hem hier koop.

Dit is trouwens gefilmd met een Denver AC5000

YouTube: Bikers Classics 2015 serie 3 ZXR750 H2

Rondjes rijden op Spa. Met een camera van een maat. Vind hem ook mooi.
Net zoals de Denver ACG-8050W

Mijn opties
SJCAM nog geen idee welke
Denver ACG-8050W
Xiaomi yi, goedkoop maar in buitenland
Gitup git2 zeer mooi maar ook in buitenland

[ Voor 6% gewijzigd door Jarno1982 op 01-02-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Jarno1982 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:54:
Leuk filmpje trouwens bottom line!

Je hebt inderdaad gelijk Rox!
Nu is mijn oog ook gevallen op de SJCAM M10+
Erg klein en ook met gyro. Klinkt toch als een mooie combi. Zeker voor het gebruik op de motor.

En als je alle camera's afgaat die je kan vinden op het net dan wordt je wel gek hoor!

Het bestellen vanuit het buitenland houd me toch iets tegen omdat ik geen zin heb dat hij later net zo duur of duurder is als dat ik hem hier koop.

Dit is trouwens gefilmd met een Denver AC5000

YouTube: Bikers Classics 2015 serie 3 ZXR750 H2

Rondjes rijden op Spa. Met een camera van een maat. Vind hem ook mooi.
Net zoals de Denver ACG-8050W

Mijn opties
SJCAM nog geen idee welke
Denver ACG-8050W
Xiaomi yi, goedkoop maar in buitenland
Gitup git2 zeer mooi maar ook in buitenland
Bestellen uit het buitenland zou ik doen, scheelt zeer veel met nederlandse aanbieders.
Met deze site kan je uitrekenen hoeveel je precies kwijt bent als je eruit gepikt word: http://invoercalculator.nl/
Zorg daarbij ook voor dat je gewoon de standaard verzending doet dan is de kans kleiner dat je eruit gepikt word, omdat dan postnl het pakket behandeld. Met snellere verzending is het vaak DHL of dergelijke en dan ben je vrijwel altijd de sjaak.

Denver is ook zeker mooi, maar een heel groot nadeel is dat hij maar maximaal 29 minuten achter elkaar filmt. Prima voor op het circuit maar jammer als je in de ardenne rijd.

Ik denk dat ik zelf voor de dazzne P2 of de sj4000 ga, zijn de goedkoopste en op het oog zie je het verschil toch niet tussen 30fps of 60 fps. Dazzne p2 heeft als voordeel 2 inch scherm en maakt erg mooie foto's ook! (afgaande van het filmpje)

edit:
Las ergens dat de SJ4000 de settings telkens reset als de batterij verwisselt word.
Word alleen telkens de datum gereset of ook alle andere instellingen? Lijkt me zeer irritant....

[ Voor 4% gewijzigd door Rox92 op 01-02-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Ik heb de laatste tijd voor last dat mijn SJ5000+ telkens reboot? Soms gaat het apparaat wel filmen maar als je dan de opname stopt en je klikt weer op recorden dan reboot het apparaat en daarna werkt het recorden niet meer.
Enigste oplossing is elke keer weer de batterij er opnieuw uit/in doen en dan gaat het eventjes goed.

Versie: 2.8 1.5″ scherm

[ Voor 4% gewijzigd door impactftw op 01-02-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Rox92 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:00:
[...]

edit:
Las ergens dat de SJ4000 de settings telkens reset als de batterij verwisselt word.
Word alleen telkens de datum gereset of ook alle andere instellingen? Lijkt me zeer irritant....
Zal straks eens uitproberen, maar ik gok enkel de datum.

[ Voor 54% gewijzigd door bottom line op 01-02-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
Rox92 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Bestellen uit het buitenland zou ik doen, scheelt zeer veel met nederlandse aanbieders.
Met deze site kan je uitrekenen hoeveel je precies kwijt bent als je eruit gepikt word: http://invoercalculator.nl/
Zorg daarbij ook voor dat je gewoon de standaard verzending doet dan is de kans kleiner dat je eruit gepikt word, omdat dan postnl het pakket behandeld. Met snellere verzending is het vaak DHL of dergelijke en dan ben je vrijwel altijd de sjaak.

Denver is ook zeker mooi, maar een heel groot nadeel is dat hij maar maximaal 29 minuten achter elkaar filmt. Prima voor op het circuit maar jammer als je in de ardenne rijd.

Ik denk dat ik zelf voor de dazzne P2 of de sj4000 ga, zijn de goedkoopste en op het oog zie je het verschil toch niet tussen 30fps of 60 fps. Dazzne p2 heeft als voordeel 2 inch scherm en maakt erg mooie foto's ook! (afgaande van het filmpje)

edit:
Als ik de calculator gebruik en ze halen je er uit dan ben je net zoveel kwijt als in Nederland voor de SJCAM's
Kijk de Dazzne 2 of Xiaomi Yi zijn niet verkrijgbaar in NL.

Dat klopt wat je zei over de 29 minuten bij de Denver. Dat was wel een van de redenen waarom hij niet bovenaan staat.
Hieronder trouwens een review van Techmoan tussen de SJCAM M10+ en de Dazzne 2.
De M10+ komt daar toch beter uit.

De Gyro van de Dazzne P2 werkt niet helemaal optimaal. Al moet ik zeggen dat het geluid van de M10+ niet echt goed is.
T.o.v de SJ4000 is het denk ik wel een aanrader.
Daar hebben ze op bedacht om extra deksel van de case aan te schaffen en daar gaten in hebben zitten.
De SJ4000 heeft dat ook.

Waar zou jij hem halen dan?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste