Aangezien er geen [Android 6.x.x OTA updates] topic lijkt te zijn, dan maar even hier
Ik draai nu (d.m.v. een recente stock image flash) 6.0.1 (MMB29K) met root en custom recovery.
Nu krijg ik een OTA update naar MMB29S, maar dankzij mijn root kan ik die natuurlijk niet installeren.
Ik heb de update.zip al van mijn telefoon gekopieerd.
In het verleden (android 5) paste ik het updater-script nog wel eens aan om die checks eruit te halen of bepaalde apk niet te overschrijven (vanwege een aangepaste email.apk).
In deze laatste update heb ik de eerste 'getprop' regel (die controleert of je wel op MMB29K zit) er al uitgehaald, omdat die blijkbaar teruggeeft dat het nog om android 5.x.x gaat (zal wel aan de root files liggen?)
Nu komt het script al verder, maar gaat het mis op een MD5 hash van EMMC:/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/boot. Komt dit door mijn root (aangepaste boot.img denk ik?)
Kan ik die check er zomaar uithalen, en de patch(es) er gewoon overheen laten schrijven?
Of zou het zelfs beter zijn om het patchen van dat bestand gewoon uit het script te halen, omdat ik anders met opnieuw rooten die update toch ongedaan maak?
In het eerste geval zal ik sowieso opnieuw moeten rooten lijkt me.
Iemand die bekend is met die updater scripts of hier al ervaring mee heeft?