Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PM_Petrol schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:10:
Nu nog iets om de design kleur aan te passen naar pre 5.0. Dat witte vind ik toch niet echt mooi passen.
Material Design is verder mooi en fresh.
Helemaal mee eens. Dat witte is too much.
Ik gebruik Apex launcher, en die is zo in te stellen dat het er uitziet als Kitkat. Dat scheelt al enorm. Alleen dat configuratiescherm vind ik nog erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:59:
[...]

Misschien heeft het hier mee te maken?
nieuws: Gebruikers Nexus 7 maken melding van kapotte tablet na Lollipop-update

Zijn er hier trouwens meer gebruikers hier die eraan denken hun android 5.0 apparaat te verkopen vanwege de gebruikservaring en over te gaan op een ander platform?
Nee. Ik heb bewust voor Nexus gekozen. Daarmee kun je gewoon factory-images downloaden, ook van oude versies als de nieuwe niet bevalt. Geen enkel ander mobiel apparaat/platform kan dat.

Ik heb geen grote problemen met 5 behalve wat uiterlijke kenmerken die niet helemaal mijn smaak zijn (te weinig contrast, zoals het gebruik van mintgroen op wit in het configuratiescherm). Daar valt mee te leven en grotendeels zijn zaken aan te passen. Dat hoef je met een iOS-device niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

ikt

Als je toch images gaat flashen, waarom niet een RRO-enabled ROM flashen? :)

https://play.google.com/s...oy777.rroandlayersmanager

Kun je prachtige themes op vinden. Ik draai nu een donkergrijs theme op mijn Galaxy Nexus op 5.1. Helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
Ik heb een Sony Xperia Tablet Z3 compact en pas de update naar 5.0.2 gehad. Het heeft even geduurd, maar volgens Sony doordat er de nodige bugs opgelost moesten worden... Dit keer toch erg blij dat de uitrol via Sony loopt. De twee Nexus 7 devices lopen beduidend minder soepel.
Als je opzoek bent naar een ander os, maar toch eigenlijk bij Android wil blijven is dit de keuze toch wel het overwegen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Hebben jullie naar de 5.1 update ook problemen met het ontvangen van berichten van bijvoorbeeld whatsapp?

Ik krijg soms ineens 200 berichten binnen, in 1* terwijl ze al 1 uur geleden zijn verzonden. En dat terwijl ik een stabiele wifi verbinding heb. Heb het ook al getest op andere wifi verbinding van een vriend en ik ervaarde exact hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Copy-paste uit het Nexus5 topic

Wat ik niet helemaal begrijp in 5.1 is de nieuwe opzet van de Priority mode. Volgens meerdere bronnen op het net zou Whatsapp de priority mode nu respecteren, echter word ik nog steeds geconfronteerd met een notificatiegeluid terwijl de telefoon is ingesteld op 'alleen prioriteitsonderbrekingen toestaan' voor onbepaalde tijd.

Als ik het goed begrijp zou dit niet moeten gebeuren, tenzij je expliciet bij app-meldingen instelt voor WA dat 'meldingen bovenaan de lijst weergeven en blijven aanvullen wanneer het apparaat is ingesteld op alleen prioriteitsonderbrekingen' (heerlijk heldere omschrijving overigens :?)
Uiteraard is WA up-to-date.

Wat ik tot nu toe gevonden heb om de telefoon 's nachts echt stil te krijgen is om ofwel 4G en WiFi uit te schakelen zodat er helemaal geen berichten binnen kunnen komen ofwel om, nadat de telefoon in priority mode is gezet, ook nog onder geluid en melding het 'trillen voor oproepen' uit te schakelen. Nogal sub-optimaal, als je het mij vraagt.

Zijn er meer mensen waarbij Whatsapp gewoon doorbliept terwijl je van je nachtrust probeert te genieten?
Wellicht heeft iemand een oplossing of een idee in welke richting ik het moet zoeken?

Update: Ik kwam erachter dat wanneer je eerst een wekker instelt, je daarna bij de prioriteitsmodus 'geen meldingen' kan instellen tot het tijdstip dat de wekker afgaat. Dit is uiteindelijk de functionaliteit die ik zocht. Whatsapp (en alle andere) meldingen blijven stil.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaakmeister op 04-05-2015 17:48 . Reden: update geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Daar heb ik geen last van. Heb dan zelf een HTC One M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik lees veel over de memoryleak in Android 5.0. Die schijnt in 5.0.2 niet opgelost te zijn.

Op mijn Nexus 7 2013 met Android 5.0.2 lijk ik nergens last van te hebben.
Als ik bij instellingen de "Apps" bekijk, en dan "Wordt uitgevoerd", dan zie ik dat het systeem slechts 68 MB RAM inneemt. De uptime is 16 dagen. Als ik de tablet achter elkaar aan en uit doe (standby) dan wordt het geheugen dat het systeem inneemt steeds groter, tot honderden MB's. Na een paar minuten wachten valt dit echter weer terug naar 68 MB, wat op duidt dat het geheugen wordt opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sjaakmeister schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:20:

Zijn er meer mensen waarbij Whatsapp gewoon doorbliept terwijl je van je nachtrust probeert te genieten?
Wellicht heeft iemand een oplossing of een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Hoe staan je notificaties in whatsapp? Staat daar geluid aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Mizgala28 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:11:
Na zoveel weken wachten is het zover, Android 5.1 OTA is uit voor de Nexus 4 (nog geen factory image, alleen officiële OTA zip).

Zonde, mijn Nexus 4 is weg maar toch even vermelden waard dat de OTA eindelijk uit is.

http://android.clients.go...-from-LRX22C.e6789b4e.zip

P.S. dit is alleen voor mensen die nu LRX22C draaien op hun Nexus 4.
Bericht uit een andere topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:18:
[...]

Hoe staan je notificaties in whatsapp? Staat daar geluid aan?
Dank voor je reactie!

Ja, in Whatsapp staat meldingsgeluiden aan. Zou het beter zijn om die uit te schakelen? Lijkt me dat hij dan overdag ook geen geluidsnotificatie meer geeft, dat zou dan weer jammer zijn.

Ik ga het in ieder geval eens een dagje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sjaakmeister schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:51:
[...]

Dank voor je reactie!

Ja, in Whatsapp staat meldingsgeluiden aan. Zou het beter zijn om die uit te schakelen? Lijkt me dat hij dan overdag ook geen geluidsnotificatie meer geeft, dat zou dan weer jammer zijn.

Ik ga het in ieder geval eens een dagje proberen.
Ik heb gemerkt dat Whatsapp (maar ook Gmail) nogal op een aparte manier om gaan met bepaalde modussen. Zo trilde de N5 voor de laatste hard reset 2x kort bij een WA-bericht en 2x kort bij een Gmail bericht. Ik kreeg dit enkel op geen enkele manier meer voor elkaar, ook niet door het trillen in WhatsApp op kort te zetten. Uiteindelijk heb ik dit gevonden:
f the vibrate option is checked, your device will vibrate for every notification, except when in silent mode.

If the vibrate option is unchecked, your device will still vibrate if it's in vibrate mode and you have sound notifications turned on.
Toen ik trillen in Whatsapp uitzette en in Gmail ook trilde hij weer kort. Als je het zo leest klinkt het eigenlijk heel raar. Wanneer trillen uit staat, trilt het toestel nog steeds. Misschien is dat met geluiden ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Gisteren update naar 5.02 gedaan op mijn xperia ultra z. De update moest via pc, maar geen zonder problemen. Alle programma's, instellingen en data waren perfect in orde gebleven. De snelle instellingsbalk die je nu met twee vegen moet openen vind ik minder makkelijk. Het ontgrendelscherm ook met twee vegen, moet dat echt? ;(
De snelheid is merkbaar beter. Alles gaat merkbaar vlotter. Het accuverbruik is er echter weinig op verbeterd, maar ik gebruikte wel al aangepaste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb sindskort de nieuwste versie van Android (v5.0.1.) op mijn Samsung Galaxy S4(GT-I9505) gekregen.
Dit werkt allemaal goed, alleen in de S Planner kon ik in de vorige versie een lijst krijgen met al mijn taken, wat nu in de nieuwe versie niet zichtbaar is.

Als ik een nieuwe taak aanmaak met een vervaldatum, wordt de taak wel zichtbaar in de agenda bij de desbetreffende vervaldatum.
Maar als wat ik vaak deed en nog steed doe, is een taak maken zonder vervaldatum, maar na het voltooien van deze taak in 'mijn agenda' dus niet 'samsung taken', dan is er nergens zover ik weet een mogelijkheid om deze taak te bekijken......

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/pnkq1l1h3n19pdj/Splanner1.png?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/zihf9tp2sqgq6s5/Splanner2.png?dl=0

Ik hoor graag of iemand weet hoe ik dit wel kan zien.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Anne van der Heide.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Mijn Samsung Galaxy S4 heb ik vanochtend naar Lollipop geupdate. Nu krijg ik bij alle op de SD kaart geinstalleerde apps de melding dat ze niet geinstalleerd zijn als ik ze wil openen. Is dat een bekend en te verhelpen probleem? Of moet ik alle apps opnieuw installeren?

EDIT: het blijkt een kwestie van geduld te zijn. Inmiddels werken ook de apps op de SD card als vanouds hoewel allerlei apps akelig lang doen om kennelijk voor t eerst weer aan te melden.

[ Voor 26% gewijzigd door flopdoc op 17-04-2015 10:47 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:03
Ik heb net een dagje Lollipop en het bevalt best aardig. De grootste merkbare verandering is natuurlijk het Materiaal Design en dat ziet er erg netjes en strak uit. Wat ik erg fijn vind is de verwachtte accuduur in de vorm van een grafiek. De rest moet ik nog even beter leren kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag:
mijn beide zoonjtes hebben een samsung s4,bij de ene kwam de androidd update automatisch bij de andere niet.
wat is hier het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:10:
ik heb een vraag:
mijn beide zoonjtes hebben een samsung s4,bij de ene kwam de androidd update automatisch bij de andere niet.
wat is hier het probleem?
Heel normaal, de een kan altijd de update eerder krijgen dan een ander, zo kreeg ik op mijn Nexus 4 vroeger in de eerste week een OTA terwijl bij die van een kennis dat 2 tot 3 werken later was.

Het is normaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar er is dus geen externe link om de update alsnog te binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:48:
maar er is dus geen externe link om de update alsnog te binnenhalen?
Je zou de tool van samsung zelf kunnen proberen, anders niet echt tenzij je weet hoe je de boel zelf handmatig moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 14:18
Gewoon downloaden op sammobile.com en flashen met odin.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke link moet je dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 14:18
http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9505/

Uitgegaan van een 9505

[ Voor 19% gewijzigd door reyals op 19-04-2015 10:38 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
Ik heb afgelopen weekend Android 5 Lollipop geïnstalleerd op mijn Elephone P6000.

Is er echter een manier om die witte achtergrond bij de app drawer te wijzigen? Ik vind het er niet mooi uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ivo001 schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:49:
Ik heb afgelopen weekend Android 5 Lollipop geïnstalleerd op mijn Elephone P6000.

Is er echter een manier om die witte achtergrond bij de app drawer te wijzigen? Ik vind het er niet mooi uit zien.
Nee, tenzij je een custom launcher gebruikt (Nova of Apex bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
Zojuist 5.1 gedownload op mijn Nexus 4 en nu start mijn telefoon niet meer op. Meer mensen hier problemen mee en enig idee wat de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:59
Weet iemand of de battery drain issues opgelost zijn in de 5.1 update?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Ik heb er geen last van, maar had dit ook niet in 5.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
extreme8eight schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:59:
Weet iemand of de battery drain issues opgelost zijn in de 5.1 update?
Welke? Welk toestel? Ken alleen memory leak bugs, maar daar heb ik ook al geen last van

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-04 13:42
Bij het bellen op mijn S4 gaat het scherm uit als ik de phone tegen mn oor houdt. Op zich goed, maar wanneer ik het toestel weer voor mn gezicht houdt is het belscherm geminimaliseerd naar de taakbalk bovenin. Onder Kitkat kwam het volledige belscherm weer te voorschijn. Is dit bij Lollipop ook nog mogelijk ? Ik vind dit nl niet erg handig. Er is wel een instelling om het scherm aan te laten tijdens bellen, maar dit is niet de bedoeling.
Vooral als je een menu moet doorlopen en telkens een cijfer in moet toetsen is dit vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
galaxy69 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:51:
Bij het bellen op mijn S4 gaat het scherm uit als ik de phone tegen mn oor houdt. Op zich goed, maar wanneer ik het toestel weer voor mn gezicht houdt is het belscherm geminimaliseerd naar de taakbalk bovenin. Onder Kitkat kwam het volledige belscherm weer te voorschijn. Is dit bij Lollipop ook nog mogelijk ? Ik vind dit nl niet erg handig. Er is wel een instelling om het scherm aan te laten tijdens bellen, maar dit is niet de bedoeling.
Vooral als je een menu moet doorlopen en telkens een cijfer in moet toetsen is dit vervelend.
Misschien is dat Samsung specifiek?

Op mijn Motorola met stock 5.0.2 heb ik dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hey iedereen, ik had zonet m'n smartphone horen lawaai maken vanwege een notificatie. Had het ding een beetje ongelukkig vast waardoor ik de notificatie per ongeluk heb 'weggeschoven'. Ik kon gelukkig nog wel zien dat het om 'Systeem UI' ging en dat ik eigenlijk drukte op een soort bel met een streep er door. Hierna verdween de melding helaas.

Nu vraag ik me wel af wat dat was en vooral, hoe krijg ik deze melding opnieuw te zien? Ik neem aan dat door het per ongeluk duwen op die bel dergelijke meldingen niet meer terugkomen. Paranoïde en nieuwsgierig als ik ben, neem ik nu aan dat ik 'belangrijke' dingen ga missen :+

Iemand een idee waarover dit gegaan zou kunnen hebben en/of hoe ik deze melding opnieuw kan tonen? Ik heb deze melding in elk geval nog niet eerder gezien; ben ook nog maar 'n dagje of twee op Lollipop. Heb even rondgekeken in het menu bij apps en notificaties, maar ik heb niets gezien wat actie langs mijn kant vereist.

Het 'bel' icoontje leek exact hierop: Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/RsVQu.jpg
En misschien nog handig om te vermelden dat het gaat om een OnePlus One icm CM12 :)

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door RangedNeedles op 01-05-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
PixelShooter schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:43:
Hey iedereen, ik had zonet m'n smartphone horen lawaai maken vanwege een notificatie. Had het ding een beetje ongelukkig vast waardoor ik de notificatie per ongeluk heb 'weggeschoven'. Ik kon gelukkig nog wel zien dat het om 'Systeem UI' ging en dat ik eigenlijk drukte op een soort bel met een streep er door. Hierna verdween de melding helaas.

Nu vraag ik me wel af wat dat was en vooral, hoe krijg ik deze melding opnieuw te zien? Ik neem aan dat door het per ongeluk duwen op die bel dergelijke meldingen niet meer terugkomen. Paranoïde en nieuwsgierig als ik ben, neem ik nu aan dat ik 'belangrijke' dingen ga missen :+

Iemand een idee waarover dit gegaan zou kunnen hebben en/of hoe ik deze melding opnieuw kan tonen? Ik heb deze melding in elk geval nog niet eerder gezien; ben ook nog maar 'n dagje of twee op Lollipop. Heb even rondgekeken in het menu bij apps en notificaties, maar ik heb niets gezien wat actie langs mijn kant vereist.

Het 'bel' icoontje leek exact hierop: [afbeelding]
En misschien nog handig om te vermelden dat het gaat om een OnePlus One icm CM12 :)

Bedankt!
In de play store heb je verschillenden otifcation history apps, werken ook achteraf

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:08:
[...]

In de play store heb je verschillenden otifcation history apps, werken ook achteraf
OK, thanks! Heb een app geïnstalleerd (Google Play: Notification History \[4.3+]) en daaruit bleek dat het maar om een low battery notificatie ging O-)

In bepaalde versies van CM zou het overigens mogelijk moeten zijn - zo heb ik ondertussen toch gelezen - om geblokeerde notificaties te deblokkeren via een optie in het Privacy menu, maar die optie zit er bij mij helaas niet in. Nu ja goed, misschien dat ik er ooit eens op terecht kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
Mijn notificatie led gaat vanzelf uit, moet ik naar de instellingen, geluid en melding, en dan knipperen meldingslampje weer aanzetten... Iemand ervaring mee waarom die zomaar weer uitgaat? Kan niet traceren waarin/wanneer dit gebeurt...

Nexus 5, lolliplop 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:54
Wie kan me helpen op het gebied van notificaties?

Ik gebruik NiLS om m'n notificaties op het lockscreen weer te geven, omdat ik hier de optie heb de complete berichten te lezen door ze even aan te tikken ipv enkel de eerste paar woorden.
De standaard android notificaties heb ik dus uitgeschakeld (dubbel is een rommeltje). Echter wil ik nog steeds in de statusbalk bovenin icoontjes zien van de apps waarvan er meldingen zijn (zo kan ik snel zien wat voor bericht er is zonder dat ik m'n hele telefoon tevoorschijn moet halen) en de berichten zelf wanneer ik deze balk naar beneden trek, zodat ik ze ook daar kan aantikken en direct de app openen. Op dit moment zijn die niet zichtbaar op lockscreen, die komen pas tevoorschijn na het ontgrendelen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar? :/ Bij instellingen kan ik enkel kiezen voor "helemaal geen" of "alle meldingen weergeven" (Xperia Z1)

Vele malen dank! :)

Edit: NVM! Verdwenen feature in lollipop dus. Maar mocht er toch een app rondzwerven die dit kan fixen, hoor ik het alsnog graag

[ Voor 22% gewijzigd door henri86 op 11-05-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhemopdan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 16:23
Sinds mijn update naar 5.0.2 op mijn sony xperia z3 compact doet mijn scherm raar. Als ik op één punt klik om bijvoorbeeld een letter te typen dan komt er als het waren een veeg over alle letters. Hetzelfde als ik lekker op 9gag aan het scrollen ben met 1 vingen kan hij opeens gaan schuiven hele apart, dan kan ik eigenlijk niks en moet ik gewoon wachten want als ik op de home knop druk gaat ie naar google omdat ie daar heen schuift dan.

Iemand enig idee wat ik kan doen hiertegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:47
henri86 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:27:
Ik gebruik NiLS om m'n notificaties op het lockscreen weer te geven, omdat ik hier de optie heb de complete berichten te lezen door ze even aan te tikken ipv enkel de eerste paar woorden.
Ik heb de stock notificaties maar ik kan de notificatie gewoon naar beneden "openswipen" om de rest van de tekst te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
OTA v5.1.1 is uit http://www.androidpolice....are-the-direct-ota-links/

Factory Image v5.1.1 https://developers.google.com/android/nexus/images

[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 21-05-2015 06:05 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
De OTA van 5.1.1. Rolt uit. Via Androidpolice kan je de OTA binnen halen en zelf sideloaden. Jammer genoeg ben ik niet thuis. Anders testte ik het zelf graag. Wordt gek van die 3G verbinding :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Factory image van 5.1.1 is ook uit: https://developers.google...d/nexus/images#hammerhead

Stappenplan wat voor mij altijd goed gewerkt heeft, zonder wipe van je data:
DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:51
Ik heb zojuist 5.1.1 geflasht en hij doet het prima. Nog geen verschillen gezien/gemerkt, maar ik had ook geen problemen dus dat is een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dirtbiter schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:36:
Factory image van 5.1.1 is ook uit: https://developers.google...d/nexus/images#hammerhead

Stappenplan wat voor mij altijd goed gewerkt heeft, zonder wipe van je data:
DaRoot in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
Update gedaan m.b.v. de factory images, dit script gebruikt (meer info hier):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
fastboot flash bootloader bootloader-hammerhead-hhz12h.img
fastboot reboot-bootloader
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash radio radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.26.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash system system.img

Dit behoudt je gegevens en je (custom) recovery.

Daarna geroot (UPDATE-SuperSU-v2.46.zip via recovery), alles werkt perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 21-05-2015 10:42 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
jelmervos schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Update gedaan m.b.v. de factory images, dit script gebruikt (meer info hier):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
fastboot flash bootloader bootloader-hammerhead-hhz12h.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash radio radio-hammerhead-m8974a-2.0.50.2.26.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash system system.img

Dit behoudt je gegevens en je (custom) recovery.

Daarna geroot (UPDATE-SuperSU-v2.46.zip via recovery), alles werkt perfect.
Ja, dit zijn de commando's voor deze specifieke image.
Die flash cache zou volgens mij niet eens hoeven (heb ik nooit gedaan). Is hetzelfde als cache wipen in custom recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:19
5 minuutjes via wugfreshtoolkit (mits je NRT reeds had geinstalleerd) :
pielle007 in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

uiteraard met behoud van data.
@Dubrillion ben benieuwd naar je bevindingen mbt de 4G

[ Voor 21% gewijzigd door pielle007 op 21-05-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
pielle007 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:42:

@Dubrillion ben benieuwd naar je bevindingen mbt de 4G
Ik ben ook erg benieuwd. Ik ben heel de week buiten de deur voor cursus. Hopelijk van het weekend nog even tijd. Want ook nu geen stabiele 3G :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:04
Iemand 5.1.1 al binnen OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:19
pitchdown schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:35:
5.1.1. is beschikbaar.
ik heb een werkende procedure om een nexus 7 te updaten middels flash.all.bat
Dit werkt niet met de nexus 5, en alleen een side load lijkt een optie.

heeft iemand een werkende procedure voor nexus 5 met flash.all.bat?

Thx
scroll eens naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:35:
5.1.1. is beschikbaar.
ik heb een werkende procedure om een nexus 7 te updaten middels flash.all.bat
Dit werkt niet met de nexus 5, en alleen een side load lijkt een optie.

heeft iemand een werkende procedure voor nexus 5 met flash.all.bat?

Thx
waarom zou het flash all script niet werken op een N5? dat is toch gewoon de standaard procedure voor de factory images?
ander optie zijn overigens:
- adb sideloaden
- wachten op de OTA
- img files flashen via fastboot
- wugfresh toolkit gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Zojuist 5.1.1 erop gezet mbv de Nexus root toolkit.
Handig programmatje dat alles voor je doet met 1 druk op de knop.
Daarna nog even geroot en klaar is Kees.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18
Jur gen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:02:
Zojuist 5.1.1 erop gezet mbv de Nexus root toolkit.
Handig programmatje dat alles voor je doet met 1 druk op de knop.
Daarna nog even geroot en klaar is Kees.
Kan je hiervoor je settings en apps behouden? --> netals de -w switch weghalen bij flash.all.bat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:43:
[...]

waarom zou het flash all script niet werken op een N5? dat is toch gewoon de standaard procedure voor de factory images?
ander optie zijn overigens:
- adb sideloaden
- wachten op de OTA
- img files flashen via fastboot
- wugfresh toolkit gebruiken
Bij mijn nexus 7 heb ik gewoon verbinding met de tablet wanneer deze opgestart is naar de bootloader.
Wanneer ik dit op dezelfde manier uitvoer (adb reboot bootloader), word mijn nexus 5 niet gevonden (adb devices). Dit proces gaat met mijn nexus 7 wel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
pitchdown schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:12:
[...]

Bij mijn nexus 7 heb ik gewoon verbinding met de tablet wanneer deze opgestart is naar de bootloader.
Wanneer ik dit op dezelfde manier uitvoer (adb reboot bootloader), word mijn nexus 5 niet gevonden (adb devices). Dit proces gaat met mijn nexus 7 wel altijd goed.
In de bootloader is het commando niet
code:
1
adb devices
maar
code:
1
fastboot devices
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
pitchdown schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:10:
[...]

Kan je hiervoor je settings en apps behouden? --> netals de -w switch weghalen bij flash.all.bat?
pielle007 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dirtbiter schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:25:
[...]

[...]
Ik probeer ook de procedure met fastboot.
maar dit is bij mij probleem :

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash bootloader bootlo
ader-hammerhead-hhz12h.img
target reported max download size of 1073741824 bytes
sending 'bootloader' (3119 KB)...
FAILED (data transfer failure (Unknown error))
finished. total time: 5.101s

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:13
5.1.1 OTA ontvangen. Het probleem dat het systeem steeds meer geheugen innam lijkt nu opgelost te zijn.
Afgelopen maanden heb ik, bij intensief gebruik, elke 48 uur moeten herstarten.
Het systeem nam dan ruim 1 gig geheugen in.

Nu al 72 uur zonder problemen, ik zit nog onder de 500 MB. Wordt vervolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Hier nog niet binnen, zal dan ook niet meer lang duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net ben ik bezig geweest om wat geluiden te veranderen waarbij ik niet standaard aanwezige geluiden gebruik, mp3 files, dat wil net als in ICS prima :)

Nou wil ik echter voor 2 specifieke apps (RTV Oost/NOS) een ander notificatie-geluid alleen ik kan niet terugvinden waar ik dat kan instellen. In de apps kan het niet (alleen aan/uit), maar bij de geluids-instellingen van Lollipop kan ik alleen een instelling vinden die het geluid voor de notificaties van alle apps verandert.

Dat wil ik nou juist niet, kan het wel wat ik wil? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Voor zover ik weet kun je dit niet per app instellen? Alleen je notificatietoon kun je veranderen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Laatst online: 30-08 06:25
pitchdown schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:26:
[...]

Ik probeer ook de procedure met fastboot.
maar dit is bij mij probleem :

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash bootloader bootlo
ader-hammerhead-hhz12h.img
target reported max download size of 1073741824 bytes
sending 'bootloader' (3119 KB)...
FAILED (data transfer failure (Unknown error))
finished. total time: 5.101s

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>
Doe je dit alles wel als admin? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Laguna schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:20:
Laatste tijd regelmatig last van spontane freezes, eerst met 5.1 en nu met 5.1.1 meestal zodra ik het toestel aan de lader hang of via USB koppel. Eerst vertraagt alles enorm en uiteindelijk reageert het toestel nergens meer op en werkt alleen het ingedrukt houden van de power knop nog om een reboot te forceren.

Meer mensen hier last van of ooit last van gehad? Enige mogelijke oplossing die ik zelf nog kan bedenken is schoon beginnen met een factory image (ben naar Lollipop gegaan middels factory image vervolgens OTA bestand gebruikt om naar 5.1 te gaan en vorige week naar 5.1.1 middels dirty flash), maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in.. :| alleen als het echt niet anders kan.
Ik heb hetzelfde gehad de afgelopen tijd. Ben ook via factory image naar 5.0 gegaan en OTA naar 5.1, 5.1.1 ga ik nog even de OTA voor afwachten. Het is de afgelopen dagen niet meer gebeurt, dus ik blijf nog even afwachten.

In ieder geval heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
5.1.1 heb ik vanmorgen geside-load. Nog geen 4G helaas. Gelukkig komt Augustus steeds dichterbij, want nu betaal ik al flink wat weken voor 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Net geïnstalleerd OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ik heb hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Voorheen vroeg android me altijd netjes of ik de beschikbare ota update wou downloaden, maar vandaag heeft m'n telefoon deze update zonder toestemming over mijn mobiele netwerk gedownload.. Hier ben ik niet blij mee, waarom is dit veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
questarey schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:29:
Voorheen vroeg android me altijd netjes of ik de beschikbare ota update wou downloaden, maar vandaag heeft m'n telefoon deze update zonder toestemming over mijn mobiele netwerk gedownload.. Hier ben ik niet blij mee, waarom is dit veranderd?
Wellicht omdat dit een maintenance update is? Deze is ook slechts 24 MB groot, dus ik zie het probleem niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zal maar geen internetabo hebben, dan kost 24MB wel wat :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik ook, rond 17:30 had ik hem binnen. Ik ondervind weinig problemen, alleen dat de camera soms niet meer werkt. Schijnt een bug te zijn die te maken heeft met hoe je de camera sluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Raven schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:04:
Je zal maar geen internetabo hebben, dan kost 24MB wel wat :P
Hoe kan het dat 'ie bij mij maar 18,1 mb was :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

18,1 millibit? Dan heb je iets verkeerd gedaan :+

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 28-05-2015 10:07 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Laguna schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Mijn screenshot is om aan te tonen dat er op dat moment wat mis gaat. Als ik wil kan ik ook een identiek screenshot als die van jou posten, maar wat is daar de meerwaarde van? Als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik gedaan heb, heb ik reeds eerder gepost.
Dirty Flash zal het probleem zijn in dit geval, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Laguna schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:15:
[...]

Mogelijk.. alleen betekent dat dus, dat updaten bij root (met behoudt van je gegevens) eigenlijk geen optie meer is sinds Lollipop, zonder mogelijke problemen te krijgen.

Er zit waarschijnlijk niks anders op dan de factory image te flashen en dan laat ik root maar voor wat het is, dan kan je tenminste wel weer op een normale manier updaten middels OTA.
Ik heb zelf met behulp van de Nexus Root Toolkit geüpdatet naar 5.1.1 mét behoud van gegevens, zonder problemen.. De makers van NRT geven echter wel aan dat het geen garantie is dat een no-wipe flash dmv NRT geen mogelijke fouten meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Laguna

Connaisseur

djmelvee schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:26:
[...]

Ik heb zelf met behulp van de Nexus Root Toolkit geüpdatet naar 5.1.1 mét behoud van gegevens, zonder problemen.. De makers van NRT geven echter wel aan dat het geen garantie is dat een no-wipe flash dmv NRT geen mogelijke fouten meebrengt.
Dan heb je dus feitelijk ook een dirty flash gedaan, alleen dan middels een toolkit.

Using a toolkit will only make things worse in the long run...learn to do it properly. It has been proven that every time you use a toolkit, god kills a kitten. Save the kittens.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Laguna schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:41:
[...]

Dan heb je dus feitelijk ook een dirty flash gedaan, alleen dan middels een toolkit.
Jep, welk via een script je telefoon flasht. Wat op hetzelfde neerkomt als handmatig alleen dan 20x sneller.
Using a toolkit will only make things worse in the long run...learn to do it properly. It has been proven that every time you use a toolkit, god kills a kitten. Save the kittens.
Dit is de grootste onzin ever, omdat het via een script wordt gedaan. In dat script staat alleen maar aangegeven welke dingen er geflasht moeten worden, wat uiteindelijk dus op dezelfde manier als handmatig gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Wie zou mij kunnen helpen kom er niet meer uit en vindt er ook niks over oo Google.Heb een Xperia m4 aqua met 5.0 erop.Het probleem is als ik een schermafbeelding wil maken zegt ie....kon geen schermafb.maken.De inhoud is mogelijk beveiligd of het gehee......meer kan ik niet lezen in het notificatiecentrum.Is er iemand ook wel is dit tegen dit probleem aangelopen.
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:25:
Hoi,
Wie zou mij kunnen helpen kom er niet meer uit en vindt er ook niks over oo Google.Heb een Xperia m4 aqua met 5.0 erop.Het probleem is als ik een schermafbeelding wil maken zegt ie....kon geen schermafb.maken.De inhoud is mogelijk beveiligd of het gehee......meer kan ik niet lezen in het notificatiecentrum.Is er iemand ook wel is dit tegen dit probleem aangelopen.
Bvd
Van welke app probeer je een screenshot te maken?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Iemand al de OTA van Android 6 binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 11:16
Gisteren Android 6.0 binnen gekregen via OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:22

bloody

0.000 KB!!

Yep hier ook op nexus 5!

Eerste indruk is goed, behalve dat de letters op het onscreen toetsenbord echt te priegelig klein zijn :| oeps ik gebruik het swiftkey toetsenbord ... Daar zit een font bug in op Android 6

[ Voor 63% gewijzigd door bloody op 09-10-2015 07:51 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Ja hier ook aangekomen en net geïnstalleerd. Nexus 5

[ Voor 8% gewijzigd door OneTimer op 09-10-2015 11:22 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Nexus 4 is nooit officieel aangegeven dat Android 6 hier niet op komt, toch? Zou toch wel een mooie verassing zijn maar ik vrees het ergste haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nope, geen 6 voor N4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Nergens officieel hard gemaakt door onze vrienden van Google & Android though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Had ik inderdaad al gezien op XDA. Van het weekend eens kijken hoe dat draait. :)

[ Voor 81% gewijzigd door djmelvee op 09-10-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Laatst online: 19:27
Ik heb nog geen OTA Android 6.0 binnen gekregen op Mijn Nexus 5. Zou een hard reset ook helpen omdat je toestel op zoek gaat naar de nieuwste versie? Ik wil liever niet aan de gang met rooten enz. (geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
djmelvee schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

Nergens officieel hard gemaakt door onze vrienden van Google & Android though ;)
Staat gewoon bij Google op de website:
Nexus 4, Nexus 5, Nexus 6, Nexus 7, Nexus 9, and Nexus 10 devices get the latest version of Android directly from Google. These devices will receive Android version updates for at least two years from when the device first became available on the Google Store.
En op het officielle Android Blog staat zelfs 18 maanden:
Android Official Blog

Aangezien de Nexus 4 van 2012 is lijkt het me wel duidelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 10-10-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
EEE-lover schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:42:
Ik heb nog geen OTA Android 6.0 binnen gekregen op Mijn Nexus 5. Zou een hard reset ook helpen omdat je toestel op zoek gaat naar de nieuwste versie? Ik wil liever niet aan de gang met rooten enz. (geen ervaring mee).
OTA sideloaden? Gaat heel makkelijk en rooten is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Barfman schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:49:
[...]

Staat gewoon bij Google op de website:

[...]

En op het officielle Android Blog staat zelfs 18 maanden:
Android Official Blog

Aangezien de Nexus 4 van 2012 is lijkt het me wel duidelijk.
Daar staat 'at least 2 years'. Nergens dat het bevestigd het is dat het nu niet meer is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Vraag : als ik via OTA de 6.0 update installeer en kies er daarna voor om terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Heb ik dan een clean installed Android 6 uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
djmelvee schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:24:
[...]

Daar staat 'at least 2 years'. Nergens dat het bevestigd het is dat het nu niet meer is. ;)
Joh, wat jij wil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Marshmallow, maar dat gaat niet gebeuren helaas :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Aangezien er geen [Android 6.x.x OTA updates] topic lijkt te zijn, dan maar even hier :*)

Ik draai nu (d.m.v. een recente stock image flash) 6.0.1 (MMB29K) met root en custom recovery.

Nu krijg ik een OTA update naar MMB29S, maar dankzij mijn root kan ik die natuurlijk niet installeren.
Ik heb de update.zip al van mijn telefoon gekopieerd.

In het verleden (android 5) paste ik het updater-script nog wel eens aan om die checks eruit te halen of bepaalde apk niet te overschrijven (vanwege een aangepaste email.apk).
In deze laatste update heb ik de eerste 'getprop' regel (die controleert of je wel op MMB29K zit) er al uitgehaald, omdat die blijkbaar teruggeeft dat het nog om android 5.x.x gaat (zal wel aan de root files liggen?)

Nu komt het script al verder, maar gaat het mis op een MD5 hash van EMMC:/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/boot. Komt dit door mijn root (aangepaste boot.img denk ik?)

Kan ik die check er zomaar uithalen, en de patch(es) er gewoon overheen laten schrijven?
Of zou het zelfs beter zijn om het patchen van dat bestand gewoon uit het script te halen, omdat ik anders met opnieuw rooten die update toch ongedaan maak?
In het eerste geval zal ik sowieso opnieuw moeten rooten lijkt me.

Iemand die bekend is met die updater scripts of hier al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dirtbiter schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:44:
Aangezien er geen [Android 6.x.x OTA updates] topic lijkt te zijn, dan maar even hier :*)

Ik draai nu (d.m.v. een recente stock image flash) 6.0.1 (MMB29K) met root en custom recovery.

Nu krijg ik een OTA update naar MMB29S, maar dankzij mijn root kan ik die natuurlijk niet installeren.
Ik heb de update.zip al van mijn telefoon gekopieerd.

In het verleden (android 5) paste ik het updater-script nog wel eens aan om die checks eruit te halen of bepaalde apk niet te overschrijven (vanwege een aangepaste email.apk).
In deze laatste update heb ik de eerste 'getprop' regel (die controleert of je wel op MMB29K zit) er al uitgehaald, omdat die blijkbaar teruggeeft dat het nog om android 5.x.x gaat (zal wel aan de root files liggen?)

Nu komt het script al verder, maar gaat het mis op een MD5 hash van EMMC:/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/boot. Komt dit door mijn root (aangepaste boot.img denk ik?)

Kan ik die check er zomaar uithalen, en de patch(es) er gewoon overheen laten schrijven?
Of zou het zelfs beter zijn om het patchen van dat bestand gewoon uit het script te halen, omdat ik anders met opnieuw rooten die update toch ongedaan maak?
In het eerste geval zal ik sowieso opnieuw moeten rooten lijkt me.

Iemand die bekend is met die updater scripts of hier al ervaring mee heeft?
Hier hetzelfde met een rooted nexus 6p waar nu de ota voor de laatste update beschikbaar is.

Hoe ga ik deze installeren op mijn nexus 6p met behoud van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zojuist via de nexus root toolkit het proces kunnen uitvoeren
De laatste versie (vandaag uitgekomen), werkt prima met de nexus 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
pitchdown schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:55:
Zojuist via de nexus root toolkit het proces kunnen uitvoeren
De laatste versie (vandaag uitgekomen), werkt prima met de nexus 6P.
Met 'Flash stock & unroot' met de optie 'No wipe' en daarna opnieuw root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dirtbiter schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:29:
[...]

Met 'Flash stock & unroot' met de optie 'No wipe' en daarna opnieuw root?
Jazeker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:00

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Er mag een nieuw topic aangemaakt worden voor Android 6, houden we dit alleen voor 5.x :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
janvanduschoten schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:35:
Er mag een nieuw topic aangemaakt worden voor Android 6, houden we dit alleen voor 5.x :)
Zo dan: [Android 6.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie
Pagina: 1 2 3 4 Laatste