Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 11:15

Gorefest

serial killer.

Wow krijg vanochtend ineens update 5.0.1 binnen! :9~
Ik zat nog op 4.4.4. en dacht eigenlijk dat ze gestopt waren met uitrollen.
Hij is nu bezig dus ben benieuwd. :9~

edit: als reactie op bericht hierboven, ik heb ook Hollandsnieuwe

update:
Hij staat erop (build LRX22C) en alles lijkt vooralsnog goed te werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Gorefest op 23-01-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07-2016
YEP!!! Here Too.
Ik krijg nu wel steeds melding dat Google PLay-services ge-update moet worden. als ik de notificatie aanklik kom ik in de playstore. Daar kan ik alleen openen of uitschakelen. Iemand een oplossing????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:20
pinman schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:57:
YEP!!! Here Too.
Ik krijg nu wel steeds melding dat Google PLay-services ge-update moet worden. als ik de notificatie aanklik kom ik in de playstore. Daar kan ik alleen openen of uitschakelen. Iemand een oplossing????
Moet je even via 'Instellingen -> Apps' de cache en gegevens van 'Google play'' wissen.

[ Voor 4% gewijzigd door ATY77 op 23-01-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinman
  • Laatst online: 06-07-2016
Ik ga het proberen, bedankt voor de tip ATY77!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNoise
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-04 08:43
aardbeix15 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:21:
Of eerst even een wipe cache partition uitvoeren. Daar heb ik prima ervaring mee bij het oplossen van rare foutjes en voordeel is dat je persoonlijke data behouden blijft
Hallo Aardbeix, bedankt voor je tip.
De wipe cash partition leek goed te werken, gisteren de hele dag mn widgets actief. Maar helaas, na opstaan deden ze het niet meer.

Moet toch een drastische reset gaan uitvoeren kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
Ik heb gisteravond ook de OTA van 4.4.4 naar 5.0.1 gekregen.(Nexus 4-Ziggo Mobiel)
Grootste probleem waar ik nu al tegenaan loop is dat ik geen apps meer kan downloaden via de Play Store. Hij blijft maar laden op het moment dat ik een app wil downloaden/installeren (laadbalkje)
Ook als ik "Mijn Apps" wil bekijken blijft ie maar laden (laadcirkel)

Ik heb inmiddels de gegevens en cache gewist van Googe Play Store en Google Play Services.
Iemand anders nog een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42
"Het updateproces naar Android 5.0 Lollipop voor onder andere de Nexus 5 heeft geen schoonheidsprijs verdiend. Nadat deze eerder weer was stopgezet, lijkt nu de volgende batch uitgerold te worden." aldus Androidworld.nl

Hopen dat de uitrol nu wel netjes gaat verlopen, al had ik totaal geen problemen. :+

@trebstr,
Ook al een reboot gedaan? Zo ja, ik had er de eerste dag ook last van. Een dag of een paar dagen later kon ik er gewoon weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
Ja, ik heb em al meerdere keren opgestart, maar hetzelfde resultaat. Heb ook alle updates van Google Play Store verwijderd. Zit nu op 5.0.36 en had 5.1.11.
Maar dat was de oorzaak dus ook niet.... Toch vreemd dat een paar dagen wachten het probleem zal oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41
Vandaag heb ik ook de 5.0.1 update ontvangen, maar het viel me op dat het 'Facebook-Pop'-geluid het niet meer doet.
Wordt m4a niet meer ondersteund in Android 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 21:58
Marco schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:48:
Vandaag heb ik ook de 5.0.1 update ontvangen, maar het viel me op dat het 'Facebook-Pop'-geluid het niet meer doet.
Bij mij werkt het wel (is een Nexus 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42
Marco schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:48:
Facebook tot op de laatste versie geupdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hoe kan je in contacten "IK" koppelen aan jezelf ?
Ook is deze afbeelding niet je google afbeelding, dit geld ook voor je account, die koppelt hij aan naam en niet aan je google account, dat vind ik vreemd.

Of is er iets fucked up bij mij?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
trebstr schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:59:
Ja, ik heb em al meerdere keren opgestart, maar hetzelfde resultaat. Heb ook alle updates van Google Play Store verwijderd. Zit nu op 5.0.36 en had 5.1.11.
Maar dat was de oorzaak dus ook niet.... Toch vreemd dat een paar dagen wachten het probleem zal oplossen?
Heb Google Play services geüpdate naar 6.6.03 en dat lijkt de problemen op te lossen. Toch vaag dat je dit zelf moet ondervinden en het niet in het pakket zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41
-Bas schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:54:
[...]

Facebook tot op de laatste versie geupdatet?
Yep, maar ook het bestandje afspelen met een mediaplayer laat niets horen.
Het gaat overigens om een schone installatie op een Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik werd net wakker en mijn Nexus 5 was uit zichzelf aan het rebooten, daar is hij trouwens al een half uur mee bezig.
Er staat al een tijdje Lollipop op, maar Lollipop heeft wel wat issues met z'n geheugen.
Ik ben dus ook bang dat ik hem niet verder opgestart krijg.
Heeft iemand tips?

Ik lig in het ziekenhuis in R'dam, heb verder dus alleen een tablet bij me.
Zou tof zijn als er iemand langs kon komen met een laptop om er even weer Kitkat terug op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
M!chel schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:11:
Ik werd net wakker en mijn Nexus 5 was uit zichzelf aan het rebooten, daar is hij trouwens al een half uur mee bezig.
Er staat al een tijdje Lollipop op, maar Lollipop heeft wel wat issues met z'n geheugen.
Ik ben dus ook bang dat ik hem niet verder opgestart krijg.
Heeft iemand tips?

Ik lig in het ziekenhuis in R'dam, heb verder dus alleen een tablet bij me.
Zou tof zijn als er iemand langs kon komen met een laptop om er even weer Kitkat terug op te zetten.
als ie echt niet meer wilt booten (al 10+ seconden de power ingedrukt gehad?) dan zou je nog kunnen kijken of je via recovery een factory reset kan doen, ben je wel alles kwijt, maar dat ben je ook met een 4.4 flash.

https://support.google.com/nexus/answer/4596836?hl=nl
  1. Als uw telefoon is ingeschakeld, schakelt u deze uit.
  2. Houd de knoppen voor volume omlaag en volume omhoog ingedrukt. Houd vervolgens tegelijkertijd de aan/uit-knop ingedrukt totdat de telefoon wordt ingeschakeld. Het woord "Start" wordt weergegeven met een pijl eromheen.
  3. Druk twee keer op de knop voor volume omlaag om 'Recovery mode' (Herstelmodus) te markeren.
  4. Druk op de aan/uit-knop om 'Recovery mode' (Herstelmodus) te starten. Er wordt een afbeelding van een Android-robot weergegeven met een rood uitroepteken en de tekst "No command.".
  5. Houd de aan/uit-knop ingedrukt en druk tegelijkertijd één keer op de knop voor volume omhoog en laat deze los.
  6. Druk twee keer op de knop voor volume omlaag om "wipe data/factory reset" te markeren en druk op de aan/uit-knop om deze optie te selecteren.
  7. Druk zeven keer op de knop voor volume omlaag om "Yes - erase all user data" te markeren en druk op de aan/uit-knop om deze optie te selecteren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Factory reset werkt ook niet, hij blijft hangen op die ronddraaiende balletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
maar de bovenstaande stappen kan je wel gewoon allemaal uitvoeren? of gaat het halverwege al ergens mis?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ja ik heb alle stappen uitgevoerd, dat ging wel.
Alleen krijg hem niet verder opgestart.
M'n laatste hoop is dus om een andere image te sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ok, daar kan ik je helaas niet mee helpen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNoise
Allen,
ook na een factory reset blijven de widgets op mijn S5 na verloop van tijd vastlopen (sinds de update naar Lollipop). Moet nu steeds mn telefoon rebooten om ze weer actief te krijgen.
Iemand nog suggesties?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Is dat al een officiële rom? Anders zit het probleem wellicht daarin...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNoise
Prulleman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:36:
Is dat al een officiële rom? Anders zit het probleem wellicht daarin...
Hi Prulleman,
ik heb een Vodafone S5 en deze via Kies3 geupdate. Alle Vodafone apps staan er ook weer bij op, dus lijkt mij helemaal officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 12:23
- never mind -

[ Voor 96% gewijzigd door BleuZ op 26-01-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
niet echt het juiste topic voor deze vraag (meer iets voor Google Play & Androidapps - Deel 18), maar zelf ben ik erg tevreden over nine, maar dat is alleen exchange...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Prulleman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:55:
niet echt het juiste topic voor deze vraag (meer iets voor Google Play & Androidapps - Deel 18), maar zelf ben ik erg tevreden over nine, maar dat is alleen exchange...
He verdorie, die had ik niet gezien. Ik ga m'n vraag daar stellen dan, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik ben 5.0.1 zat, veel te veel problemen mee. Het is ten eerste op den duur te langzaam, lag van zeker seconde. De glitches zijn super eng. Te veel om op te noemen, blijf gewoon bij KitKat zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNoise
Allen,
ik heb iets meer inzicht in mijn probleem met de widgets welke na verloop van tijd niet meer functioneren.
Gisteren heb ik alle widgets verwijderd en twee algemene Samsung widgets laten staan. (tijd/weer en zaklamp)
Beide widgets werken nog steeds, ben nu langzaam aan bezig de andere widgets weer neer te zetten om te ontdekken wat de boosdoener is.
Het lijkt er op dat Lollipop niet backwards compatible is met alle widgets.
Zodra ik een vermoeden heb om welke widget het gaat meld ik mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
October schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:07:
Ik ben 5.0.1 zat, veel te veel problemen mee. Het is ten eerste op den duur te langzaam, lag van zeker seconde. De glitches zijn super eng. Te veel om op te noemen, blijf gewoon bij KitKat zou ik zeggen.
Op mijn OnePlus One heb ik absoluut geen problemen met 5.0.2, alleen die belachelijke Silent-modus dus. Welk toestel gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
J.Appleseed schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:49:
[...]

Op mijn OnePlus One heb ik absoluut geen problemen met 5.0.2, alleen die belachelijke Silent-modus dus. Welk toestel gebruik jij?
Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
Weet niet of ik het juiste topic zit(geen idee of dit een standaard functie van Lollipop is).
Heb een G2 vandaag voorzien van de Vanir 5.0.2 ROM en ervaar net als met CM12 het probleem dat m'n toestel weer ontwaakt bij de minste geringste beweging. Dit zal ongetwijfeld zijn om geen power knop te hoeven gebruiken, maar mij is dit een beetje too much.
Is er een manier dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mad-dog schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:06:
Weet niet of ik het juiste topic zit(geen idee of dit een standaard functie van Lollipop is).
Heb een G2 vandaag voorzien van de Vanir 5.0.2 ROM en ervaar net als met CM12 het probleem dat m'n toestel weer ontwaakt bij de minste geringste beweging. Dit zal ongetwijfeld zijn om geen power knop te hoeven gebruiken, maar mij is dit een beetje too much.
Is er een manier dit uit te schakelen?
Instellingen/weergave/omgevingsdisplay?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:24
Prulleman schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:01:
[...]

Instellingen/weergave/omgevingsdisplay?
Jezus ik zat echt te slapen |:( , had daar al gekeken, maar staat er gewoon tussen. Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNoise
MrNoise schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:49:
Allen,
ik heb iets meer inzicht in mijn probleem met de widgets welke na verloop van tijd niet meer functioneren.
Gisteren heb ik alle widgets verwijderd en twee algemene Samsung widgets laten staan. (tijd/weer en zaklamp)
Beide widgets werken nog steeds, ben nu langzaam aan bezig de andere widgets weer neer te zetten om te ontdekken wat de boosdoener is.
Het lijkt er op dat Lollipop niet backwards compatible is met alle widgets.
Zodra ik een vermoeden heb om welke widget het gaat meld ik mij weer.
Update:
Het blijkt dat de alarm widget van Samsung de boosdoener is.
Ik heb altijd 4 van deze widgets op 1 scherm staan. Zonder deze widget blijft alles werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:08
Ik heb sinds voor het weekend Lollipop op mijn HTC M8. Hij lijkt volledig in de war met z'n geheugen weergave; de getallen kloppen gewoon niet, doesn't add up. Met geen mogelijkheid binnen het standaard systeem zelf te fixen en ik heb geen zin in een volledige wipe (wat vaak ook niet lijkt te helpen, als ik het zo lees).

Heeft iemand suggesties voor apps om het geheugen op te ruimen?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 19:22
Pinin schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:55:
Hoe kan je in contacten "IK" koppelen aan jezelf ?
Ook is deze afbeelding niet je google afbeelding, dit geld ook voor je account, die koppelt hij aan naam en niet aan je google account, dat vind ik vreemd.

Of is er iets fucked up bij mij?
Google+>Settings>Contacts>Keep contacts up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wat een ellende met de Nexus 4 nu, hele ding alweer herinstalleerd maar nope, nog steeds memory bug.

Dus even voor de grap deze keer niet na 2 dagen herstart, vandaag dag 4 en het MOEST wel, system gebruikte 1,7gb ram en alle andere apps vielen uit.

En dan de nieuwe Play Music app, een ramp het lagt en herlaadt de boel net als de Agenda app bij mij, ben het echt spugzat Google :(

Zeker omdat ik nu wel een alternatief moet gebruiken, Play Music en Agenda zijn irritant traag nu, maar ik kan de Google troep ook niet verwijderen zonder root, zucht :(

Ik was altijd tevreden met Google apps, maar als alles nu zo traag wordt ben ik er klaar mee, zo traag is de nexus 4 niet Google, jij maakt het traag.

[ Voor 30% gewijzigd door Mizgala28 op 05-02-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 16:53
Ik mis in de Foto's app mijn Chromecast icoontje. Op deze manier kan ik niet de foto's op mijn telefoon laten casten naar de Chromecast. Ik heb overigens geen Google+ sync aan staan. Weten jullie hoe ik 'm aan het casten krijg?

Als work-around cast ik nu heel mijn Nexus scherm, maar dat betekend inclusief on-screen-controls en statusbalk. Das niet handig, een appje ontvangen op TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655688

Ik heb een galaxy s5 met de nieuwste update van lollipop.
Wanneer ik op vergrendelscherm kijk zie ik niet meer of ik een whatsapp bericht heb. Dit komt door het netwerklogo wat nu links bovenin staat. Heb dit dus niet wanneer hij ontgrendeld is.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Anoniem: 655688 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 01:17:
Ik heb een galaxy s5 met de nieuwste update van lollipop.
Wanneer ik op vergrendelscherm kijk zie ik niet meer of ik een whatsapp bericht heb. Dit komt door het netwerklogo wat nu links bovenin staat. Heb dit dus niet wanneer hij ontgrendeld is.
Wie kan mij helpen?
Het zou midden op je lockscreen moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-05 12:54
als ik via whatsapp nu wat verstuur hoor ik geen geluidje meer (-plop-) maar het geluidje van een binnenkomend bericht (-pluum-) wel...

/\/\/\/\
duidelijk?? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 10-05 18:49
Wat mij bevalt:

Het ziet er oke uit.

Wat mij niet bevalt:

Geen silent modus meer.
Whatsapp blijft trillen, ook al staat trillen uit in de app zelf.
Wifi blijft reconnecten.
Schermrotatie in apps blijft gebeuren, terwijl die op de telefoon uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik vind Lollipop de slechte update ooit. Batterijduur is gehalveerd en de layout is spuuglelijk. Opnemen van een inkomende oproep is ook een ergernis. Icoontjes bovenin van de Wi-Fi en LTE zijn helemaal wit. Bediening onderaan van de 3 icoontjes zijn ook zo beknopt. Simpel driehoekje enzo. Maar de batterijduur is de grootste ergernis. Smartlock en Google Play Services zuigen je accu achter elkaar leeg. Normaal deed ik met Android 4.4 een volle dag en nu maar een halve. Schijnbaar is de telefoon continue awake ondanks slaapmodus. Apps blijven continue draaien onder Lollipop.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 09-02-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Probeer eens een reset...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Is een schone installatie geweest. Wipe cache, data en system.

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Ik heb ook zojuist de mogelijkheid om de update naar 5.0 uit te voeren met mijn T-mobile S5. Gezien het aantal negatieve berichten van 5.0, wacht ik hier toch nog even mee. Geen tijd om problemen om te lossen. Of laat ik mij teveel beïnvloeden door de negatieve berichten. Zijn er ook mensen die er positief over zijn?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
Relative schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:36:
Ik heb ook zojuist de mogelijkheid om de update naar 5.0 uit te voeren met mijn T-mobile S5. Gezien het aantal negatieve berichten van 5.0, wacht ik hier toch nog even mee. Geen tijd om problemen om te lossen. Of laat ik mij teveel beïnvloeden door de negatieve berichten. Zijn er ook mensen die er positief over zijn?
Ik heb 5.0 meteen geïnstalleerd toen ik mijn Moto X kreeg een paar weken geleden.
Zelf vind ik deze versie erg fijn werken en heb ik totaal geen last van bugs of enorm korte accuduur. De accu van de Moto X is niet bepaald groot, maar 4u screen on over de dag verdeeld haal ik wel.

• Mizgala28
Relative schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:36:
De kans is groter dat jouw S5 die problemen niet zal hebben die Nexus gebruikers wel hebben, Nexus gebruikers krijgen Android zoals hij is, dus incl de bugs, andere fabrikanten lossen die vaak wel op, ja er bestaat een kans dat je shit krijgt maar wat ik zelf heb gezien is er in tegenstelling tot 5.0 op mijn Nexus 4, niks mis met die op de S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 01:45
iemand een idee hoe je de hartslag monitor uit kan zetten (galaxy s5)

het lampje is constant aan sinds de update :')

[ Voor 15% gewijzigd door iaxe393 op 13-02-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Reactie op de samsung s5. Nou. Toch lollipop geïnstalleerd Door postieve reacties. Nu loopt de batterij binnen een uur leeg van 100% naar 15%. Screen on zie ik de batterij binnen een minuut van 17 naar 15% lopen. Erg vervelend. Had gehoopt dat het inderdaad geen problemen waren. Erg jammer. Kleine waarschuwing naar andere s5 gebruikers. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen of hoe ik gemakkelijk terug kan gaan naar de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Relative schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:21:
Reactie op de samsung s5. Nou. Toch lollipop geïnstalleerd Door postieve reacties. Nu loopt de batterij binnen een uur leeg van 100% naar 15%. Screen on zie ik de batterij binnen een minuut van 17 naar 15% lopen. Erg vervelend. Had gehoopt dat het inderdaad geen problemen waren. Erg jammer. Kleine waarschuwing naar andere s5 gebruikers. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen of hoe ik gemakkelijk terug kan gaan naar de vorige versie?
Aangezien je voor teruggaan alles kwijt bent (back-up maken dus) zou ik voor je terug gaat een hard reset proberen.

Ik had na de OTA ook problemen met mijn Nexus 4, na clean install was alles op de memory bug na weg.

Ik vind het wel rot voor je, dan ben jij de eerste met een S5 die ik tegenkom die shit krijgt met Lollipop, blijkbaar is er iets flink misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:04
Relative schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:21:
Probeer even je cache te wissen in je recovery, Met wat geluk werkt dat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Mizgala28 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:38:
[...]

Aangezien je voor teruggaan alles kwijt bent (back-up maken dus) zou ik voor je terug gaat een hard reset proberen.
blackspeedy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:35:
[...]

Probeer even je cache te wissen in je recovery, Met wat geluk werkt dat :'(
Bedankt voor jullie input. Even een wipe/hard reset gedaan. Achtereenvolgend een wipe cache partition. Ik laat de telefoon nu tot 100% opladen, en dan kijken hoelang het duurt totdat hij weer leeg loopt. Bij weer snel leeglopen ligt het of aan de nieuwe update 5.0 of aan een plots kapotte batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657017

Hallo.

Kan ik de Android lollipop versie van Vodafone probleemloos flashen op een kpn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Wat heb je er zelf over gevonden? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is juist het probleem. Ik kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag mij af of deze Vodafone variant specifiek gespits is op Vodafone of dat dit exact dezelfde versie is als die kpn gaat krijgen. Hier kan ik niets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 22:20
Firmware is toestel specifiek, niet provider specifiek.
Moet gewoon kunnen zonder problemen.

Maarja als je dit moet vragen is het misschien verstandig om je eerst goed in te lezen in wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Relative schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:45:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie input. Even een wipe/hard reset gedaan. Achtereenvolgend een wipe cache partition. Ik laat de telefoon nu tot 100% opladen, en dan kijken hoelang het duurt totdat hij weer leeg loopt. Bij weer snel leeglopen ligt het of aan de nieuwe update 5.0 of aan een plots kapotte batterij.
Na het bovenstaande gedaan te hebben, lijkt het weer te gaan zoals het hoort. Batterij gaat alsnog iets sneller leeg te gaan dan ik denk (ik ben er nu op gefocust), maar gaat alsnog een hele werkdag mee. Dus degene die last heeft van het soortgelijke probleem zoals mij hierboven, check de reacties van Mizgala en Blackspeedy. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 15:32
Heeft iemand van jullie al 5.0 op de M7? Vodafone? Krijg m maar niet binnen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 01:47
Heb Lollipop nu al een tijdje, sinds de release eigenlijk. Maar echt soepel loopt het niet.
Ik draai op Nexus 5, 5.0.1.
Problemen:
  • Random worden apps gesloten zoals Chrome
  • Elke keer als ik terug keer naar het homescreen ga, duurt het even voordat alles weer wordt weergegeven
  • Camera doet het heel vaak niet
  • Het witte wat nu in de layout zit vind ik niet zo mooi
  • In de GMail app worden emails die ik al gelezen heb elke keer weer als ongelezen gemarkeerd
Af en toe rebooten verhelpt sommige problemen. Maar echt leuk is het niet om te rebooten als je snel een foto wilt maken. De layout vind ik ook niet zo passen bij het OS. Witte achtergrond :? Ik had liever gehad dat je dat zelf kon aanpassen naar bijvoorbeeld grijs of zwart. Het toetsenboard kan je wel op meerdere opties instellen, dat is dan weer goed. Tijdens het surfen in Chrome is de app af en toe heel langzaam en reageert de telefoon nergens meer op. Of Chrome wordt afgesloten.
Problemen na de release is normaal maar nu na 2 maanden is het wel tijd voor de grote bugfixes. Met 5.0.1 is er voor mij niks veranderd.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Clean install gedaan? Na sideloaden van de OTA had ik ook ellende op mijn Nexus 4, na schone installatie bleef alleen de memory bug over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415973

Heb een weekje geleden de update gehad naar Lollipop, maar wil eigenlijk terug. Het meest irritante ervan is dat die de nummers van contacten op mijn autoradio totaal door elkaar mixt. Normaar zie je bijv : pietje 06, Pietje werk 06 etc. Maar nu maakt die ervan : 06, pietjes, 06 werk pietje.. Aaangezien er veel nummers in staan ( meer dan 500) is dit waardeloos zoeken op mijn autoradio, Kennelijk heeft Android iets met Bluetooth gedaan wat dit veroorzaakt, want dit is sinds de update. ook vind ik dat de telefoon trager is.

Eigenlijk wil ik terug, maar snap er niks van waar ik de nederlandse rom kan vinden met 4.4.4,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Anoniem: 415973 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:15:
Heb een weekje geleden de update gehad naar Lollipop, maar wil eigenlijk terug. Het meest irritante ervan is dat die de nummers van contacten op mijn autoradio totaal door elkaar mixt. Normaar zie je bijv : pietje 06, Pietje werk 06 etc. Maar nu maakt die ervan : 06, pietjes, 06 werk pietje.. Aaangezien er veel nummers in staan ( meer dan 500) is dit waardeloos zoeken op mijn autoradio, Kennelijk heeft Android iets met Bluetooth gedaan wat dit veroorzaakt, want dit is sinds de update. ook vind ik dat de telefoon trager is.

Eigenlijk wil ik terug, maar snap er niks van waar ik de nederlandse rom kan vinden met 4.4.4,
Welke telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415973

Samsung Galaxy S5 G900FXXU1BNL9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22

The Wizard

Moderator Mobile
Anoniem: 415973 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:15:

Een fabrieksreset doet wonderen, daardoor gaat het toestel wel snappier aanvoelen. Het kan zijn dat het een simpele instelling is in je contactenlijst (weergave naam) waardoor dit veranderd is. Android heeft niks met Bluetooth gedaan, de telefoon stuurt gewoon de gegevens door naar de autoradio.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Mizgala28 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:36:
Clean install gedaan? Na sideloaden van de OTA had ik ook ellende op mijn Nexus 4, na schone installatie bleef alleen de memory bug over.
Nee nog niet gedaan.
Misschien dat dat helpt, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
pffff

Langzaam wordt ik die memory bug spuugzat, dat is de enige bug, de rest werkt perfect.

Ik draai Lollipop nu sinds 2 januari, na een complete clean install, daarvoor een OTA maar dat ging fout dus daarom clean, de eerste 2 weken was prima, om te week herstarten, maar al gauw werd dat vaker, en vaker en sinds laatste week van januari moest ik om de 3 dagen herstarten.

Sinds bijna 1 week is dat elke dag herstarten, ik heb wel geprobeerd te kijken wat er gebeurt als ik het niet doe, na 2 dag wordt system vrolijk 1,4gb groot in ram...

GOOGLE FIX DAT VER****E!

Pff, mag niet boos worden, dames doen dat niet (lol, wat een leugen)

Dat terzijde, ik vind Lollipop erg fijn, maar die memory bug wordt nu een ergenis en ik heb te veel op mijn toestel om dan even weer een clean install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:52
Mizgala28 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 01:13:
Sinds bijna 1 week is dat elke dag herstarten
Als dat, voor nu, een goed werkende remedie is zie ik niet helemaal het drama. Je bent een minuut offline, klaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Brad Pitt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 01:26:
[...]

Als dat, voor nu, een goed werkende remedie is zie ik niet helemaal het drama. Je bent een minuut offline, klaar.
Deels, punt is dat het irritant is 1x per week of zelfs per 3 dagen vind ik prima, maar iedere dag herstarten, steeds herinnert mijn Nexus 4 mij eraan door extreem log te worden, niet bepaald leuke manier om ineens jezelf te laten herinneren van "ow ja, herstarten...".

Google moet dat gewoon fixen, het is gewoon raar dat er zo'n flinke bug in zit, dan nog de bug is niet eens het grootste probleem als Google het snel had opgelost, laatste tijd lees ik hoe snel Google tegen andere fabrikanten zeurt als iets niet in 90 dagen gefixed is, nou zit de memory bug in Lollipop al sinds de release, dat is wel meer dan 90 dagen.

Het fijne van een Nexus is weg door die bug, dat is erg want dat was naast stock android de reden dat ik een Nexus nam na mijn iPhone, met een iPhone had ik nooit problemen, ECHTER dat was voor iOS7, dus ik weet nu dat ook iOS 8 een grote bug is geworden, verder werkte KitKat super, ik was er erg blij mee, het was echt een nette vooruitgang vergeleken met 4.3, niet veel maar toch en nu? Nu is het irritant, wie weet moet ik straks mijn telefoon niet iedere dag, maar meerdere keren per dag herstarten, aangezien het van 1x per week, nu 1x per dag is en dat binnen 1,5 maand na schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mizgala28 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 02:33:
[...]
...verder werkte KitKat super, ik was er erg blij mee
En daar de tweede oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 14:38
Typo

[ Voor 71% gewijzigd door MaXeRs op 18-02-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:11:
[...]

Naja, daar ben je natuurlijk ook weer even mee bezig. Dan blijft het sneller om gewoon te herstarten ;)

Ik ben het wel met Mizgala eens, Google heeft maar 1 bug-fix release uitgegeven terwijl er écht nog wel meer bugs in zitten. Zeker deze grote memoryleak hadden ze tussendoor in een release kunnen gooien. Misschien dat Google daar terughoudend mee is vanwege fragmentatie en dat fabrikanten die met 5.0.1 bezig zijn weer naar 5.0.2 moeten krijgen?

Vind Lollipop zelf verder prima draaien gelukkig. Hopelijk komt 5.1 snel met wat bugfixes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
disweb schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:44:
[...]
Zeker deze grote memoryleak hadden ze tussendoor in een release kunnen gooien.
Schijnt ook een memory bug te zitten in de bootanimation (who would have thought :o ).

Nog niet zelf getest. Voorlopig, op CM12, inderdaad ook mega usage, dit na anderhalve dag:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/7EF318DAFDA7_LG%20G3_2_PORTRAITs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Brad Pitt schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:11:
[...]

Deels een oplossing, namelijk dan moet ik helemaal terug naar 4.4.4, en als 5.1 uit is (of 5.0.3) en de memory bug is weg, moet ik weer een clean install doen om gedonder van een OTA te voorkomen.

Ik zit dus in een dubio zal ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 09-05 17:24
Heb ik nou goed begrepen dat je met Lollipop(stock, non root) apps volledig op je SD kaart kan installeren? Of droom ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jovas schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:49:
Heb ik nou goed begrepen dat je met Lollipop(stock, non root) apps volledig op je SD kaart kan installeren? Of droom ik?
Dat laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Laatst online: 09-05 17:24
Ben benieuwd of dat oude Java/SDK trucje dan nog wel lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ging ik even kijken of ik ook last had van de memory leak (voor zover ik gemerkt heb totaal niet, ik draai al twee weken zonder te rebooten en heb totaal geen problemen). Mijn vermoeden is bevestigd :+ 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lb4XiRPm.png

[ Voor 30% gewijzigd door Mavamaarten op 18-02-2015 21:20 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jovas schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:10:
Ben benieuwd of dat oude Java/SDK trucje dan nog wel lukt..
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Nieuwe Lollipop versie wordt uitgerold.
http://officialandroid.bl...rapping-new-lollipop.html
  • Multi Sim Card Support
  • Device Protection
  • HD Voice Call
En wat bugfixes.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-srXZtyzTBOg/VP4NpbGCA4I/AAAAAAAAukM/sWXmfkfn0cg/s802-no/02.27_Android_LollipopIG_G.png

[ Voor 25% gewijzigd door OneTimer op 09-03-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Hij is nog niet beschikbaar.
Hier zal je hem als eerste kunnen downloaden: https://developers.google.com/android/nexus/images

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PM_Petrol schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:38:
Nieuwe Lollipop versie wordt uitgerold.
http://officialandroid.bl...rapping-new-lollipop.html
  • Multi Sim Card Support
  • Device Protection
  • HD Voice Call
En wat bugfixes.

[afbeelding]
Device Protection en HD Voice Call zijn alleen voor Nexus 6 (beide) en Nexus 9 (eerste).

En multi sim card support? Ehm Android ICS had dat al en mijn Moto G 2nd is dual-sim en dat werkte onder beide 4.4.4 en 5.0.1.

Verder, er zijn aangepaste animaties voor toggles, priority modus kun je nu instellen dat alle geluiden uit staan behalve die van de wekker, verder is de memory bug gefixed en nog paar andere cosmetische dingen aangepast.

Nexus 4 krijgt hem dus vandaag of morgen wel binnen (ik ga sideloaden) maar of mijn Moto G 2nd die ik nu als normale toestel gebruik, nog 5.1 deze maand ziet is de vraag.

Changelog:

-Silent mode is back after being removed in 5.0
-General improvements in system stability
-Improved RAM management (This should fix the memory leak issues)
-Fixes for sudden app closures (we have provided a guide on how to fix this now here)
-Improved battery management
-Multi Sim Card Support
-Excessive consumption of network devices when used Wi-Fi fixed
-Issues with wireless connections fixed
-Device Protection
-Problems with Okay Google function solved
-Notifications problems solved
-Some sound problems experience by certain devices fixed
-HD Voice Call
-Changes in the Material Design color palette (Not yet confirmed if this will come in 5.1 or later versions, but Google is working on it)

[ Voor 24% gewijzigd door Mizgala28 op 09-03-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
Mizgala28 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:56:
[...]

Device Protection en HD Voice Call zijn alleen voor Nexus 6 (beide) en Nexus 9 (eerste).

En multi sim card support? Ehm Android ICS had dat al en mijn Moto G 2nd is dual-sim en dat werkte onder beide 4.4.4 en 5.0.1.

Verder, er zijn aangepaste animaties voor toggles, priority modus kun je nu instellen dat alle geluiden uit staan behalve die van de wekker, verder is de memory bug gefixed en nog paar andere cosmetische dingen aangepast.

Nexus 4 krijgt hem dus vandaag of morgen wel binnen (ik ga sideloaden) maar of mijn Moto G 2nd die ik nu als normale toestel gebruik, nog 5.1 deze maand ziet is de vraag.

Changelog:

-Silent mode is back after being removed in 5.0
-General improvements in system stability
-Improved RAM management (This should fix the memory leak issues)
-Fixes for sudden app closures (we have provided a guide on how to fix this now here)
-Improved battery management
-Multi Sim Card Support
-Excessive consumption of network devices when used Wi-Fi fixed
-Issues with wireless connections fixed
-Device Protection
-Problems with Okay Google function solved
-Notifications problems solved
-Some sound problems experience by certain devices fixed
-HD Voice Call
-Changes in the Material Design color palette (Not yet confirmed if this will come in 5.1 or later versions, but Google is working on it)
Nexus 5 heeft ook HD Voice Call support, dus zal ongewijfeld ook op de nexus 5 komen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Is beschikbaar voor de Nexus 5: https://developers.google.com/android/nexus/images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01-2024
Sinds Lollipop op mn HTC one M7 krijg ik steeds de melding 'SMS is nog beter geworden! Aktiveer Chat dienst.' Vervolgens de mogelijkheid om mijn telefoonnummer in voeren.

Eigenlijk wil ik dat niet omdat ik sms niet wil gebruiken voor iets anders dan - what's in a name - korte tekstberichten. Maar als ik de melding annuleer komt deze steeds terug.. Dus dan maar nummer ingevoerd - wordt blijkbaar niet opgeslagen want nog steeds melding, geprobeerd met landcode - nog steeds melding...

Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

Sinds vanmorgen Lollipop geinstalleerd op m'n Moto G. Ben op zich tevreden, maar heb wel een grote ergernis. Ik kan niet echt vinden hoe ik die ergernis kan verhelpen. Ik heb een Nillkin flip-cover met venster erin. Met android <4.4 kon ik zonder het hoesje open te flippen de tijd aflezen. Maar nu met lollipop is de tijd een stuk naar onder verschoven. Zover dat ik de tijd niet kan zien door het venster. |:(

Iemand een idee hoe ik de tijd weer in het venster krijg? Kan er geen instellingen over vinden in android en met zoeken naar het euvel kom ik ook erg weinig tegen moet ik zeggen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nicap schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:07:
Sinds vanmorgen Lollipop geinstalleerd op m'n Moto G. Ben op zich tevreden, maar heb wel een grote ergernis. Ik kan niet echt vinden hoe ik die ergernis kan verhelpen. Ik heb een Nillkin flip-cover met venster erin. Met android <4.4 kon ik zonder het hoesje open te flippen de tijd aflezen. Maar nu met lollipop is de tijd een stuk naar onder verschoven. Zover dat ik de tijd niet kan zien door het venster. |:(

Iemand een idee hoe ik de tijd weer in het venster krijg? Kan er geen instellingen over vinden in android en met zoeken naar het euvel kom ik ook erg weinig tegen moet ik zeggen.
Geen idee of je hier iets aan hebt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kk.locker

In standaard Lollipop kan je dat echter niet wijzigen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

Mizgala28 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Geen idee of je hier iets aan hebt.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kk.locker

In standaard Lollipop kan je dat echter niet wijzigen helaas.
Tnx, heb hem geprobeerd. Maar snel weer verwijderd. Hij is nogal onstabiel en laat de telefoon steeds crashen. Tevens laat hij de klok niet zien als ik op de toets aan de zijkant druk. Dus dan heeft hij geen toegevoegde waarde.
Zal eens kijken in e appstore voor een andere app.

Ik heb ook wat andere screen lockers bekeken, maar geen enkele doet wat ik voorheen had. Namelijk: telefoon uit m'n broek halen op de powerbutton drukken en ik zag de tijd door het raampje. Bij alle lockers die ik nu heb geprobeerd gebeurd er niets als ik op de powerbutton druk. Ze worden pas actief als de cover "open" is.

Erg irritant, want ik gebruik hem vaak als klokje en voor de notificaties(die ik nu dus niet meer zie).

[ Voor 27% gewijzigd door Nicap op 11-03-2015 09:00 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik was gisteren het kijken om 5.1 er zelf op te zetten. Maar dat is te ingewikkeld voor me. Android Studio gedownload en van daaruit de SDK manager geopend. Maar wat ik dan moet doen is een raadsel. ADB kon ik niet zo snel vinden en fastboot ook niet. Ik wacht wel op de OTA ;). De instructies die Google heeft helpen me ook niet echt verder om te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Wanneer komt de OTA voor de Nexus 5 eigenlijk naar Nederland? Ik heb geen simlock of provider locked toestel. Alleen zinnige antwoorden aub en geen suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dj_killjoy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:23:
Wanneer komt de OTA voor de Nexus 5 eigenlijk naar Nederland? Ik heb geen simlock of provider locked toestel. Alleen zinnige antwoorden aub en geen suggesties.
Ik pak m'n glazen bol er even bij, brb!

Dat weet nog niemand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PM_Petrol schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:15:
Ik was gisteren het kijken om 5.1 er zelf op te zetten. Maar dat is te ingewikkeld voor me. Android Studio gedownload en van daaruit de SDK manager geopend. Maar wat ik dan moet doen is een raadsel. ADB kon ik niet zo snel vinden en fastboot ook niet. Ik wacht wel op de OTA ;). De instructies die Google heeft helpen me ook niet echt verder om te flashen.
Het is alweer een poosje geleden dat ik alles heb opgezet, maar een paar tips die ik kan geven zijn,

Wanneer je SDK Manager hebt geïnstalleerd start je "SDK manager" op door middel van simpelweg start > zoeken > sdk in te tikken. Volgens mij moet je dan "Android 5.1" aanvinken en updaten.

Om gebruik te maken van "adb" en "fastboot" moet je in een command line
start > zoeken > cmd
naar een map in je "Appdata". Die van mij is hier,
C:\Users\***\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools
In de command line kan je gebruik maken van de "adb" en "fastboot" commands. Je telefoon moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om hier gebruik van te maken, en volgens mij moet die daarvoor geroot zijn. Hoe dat proces loopt weet ik zo niet meer. Wat je sowieso moet doen is "usb debugging" aanzetten. Dat doe je in de settings van je telefoon bij
Instellingen > systeem > Opties voor ontwikkelaars > Foutopsporing > USB-foutopsproring
Mocht je deze optie niet hebben moet je een aantal keer (7) tappen op,
Instellingen > Over de telefoon > Build-nummer
Als dit allemaal gedaan is zou ik proberen om dus via de command line de "adb" of "fastboot" functie te proberen om te kijken of je computer verbinding heeft met je telefoon. Mocht dat lukken dan mag je mij dm'en of hier reageren en kijken we verder :).

edit//

Om de verbinding pc > telefoon te testen kan je bijvoorbeeld
adb shell
in je command-line tikken :)

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 11-03-2015 12:40 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik ga het zo even proberen.
Op de telefoon kan ik al usb foutopsoring inschakelen. In de SDK Manager dus even Android 5.1 downloaden. Bedankt iig.

edit: Aan de instructies heb ik niet veel helaas. Er gebeurt helemaal niks als ik adb of fastboot uitvoer.
Telefoon is gekoppeld aan PC met USB foutopsoring aan. In de SDK manager heb ik 5.1 geupdate en de platform-tools gedownload.
Ik wacht wel lekker op de OTA O-)

[ Voor 48% gewijzigd door OneTimer op 11-03-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PM_Petrol schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:50:
Op de telefoon kan ik al usb foutopsoring inschakelen. In de SDK Manager dus even Android 5.1 downloaden. Bedankt iig.

edit: Aan de instructies heb ik niet veel helaas. Er gebeurt helemaal niks als ik adb of fastboot uitvoer.
Telefoon is gekoppeld aan PC met USB foutopsoring aan. In de SDK manager heb ik 5.1 geupdate en de platform-tools gedownload.
Is wugfesh Nexus toolkit niet beter? Daar gaat het veel makkelijker dan via adb.

En voor de mensen die voor de OTA wachten, als alles goed gaat gok ik dat deze ergens tussen over 1 week en 6 weken uitgerold zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PM_Petrol schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:50:

Mocht je in de toekomst tech hulp willen dan zal je duidelijker moeten zijn in je antwoorden. "Er gebeurd helemaal niks" kan niemand wat mee natuurlijk. Gebruik je de command line? Zo ja, wat voor error krijg je?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
MrVegeta schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:46:
[...]

Mocht je in de toekomst tech hulp willen dan zal je duidelijker moeten zijn in je antwoorden. "Er gebeurd helemaal niks" kan niemand wat mee natuurlijk. Gebruik je de command line? Zo ja, wat voor error krijg je?
Via cmd kan ik adb of fastboot niet eens uitvoeren. Het pad is juist maar hij kan niks vinden geeft cmd aan. Ik heb adb.exe zelf geprobeerd, maar dan gebeurt er ook niks, behalve snel een cmd scherm en weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds de update geen last meer van een (selectief) niet werkende wifi verbinding. Ik kon voor de update niet inloggen op ubiquiti wlans, met 4.x heeft dat altijd prima gewerkt.

Vind verder het wifi drop down menu niet al te handig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 12:20
PM_Petrol schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:57:
[...]

Via cmd kan ik adb of fastboot niet eens uitvoeren. Het pad is juist maar hij kan niks vinden geeft cmd aan. Ik heb adb.exe zelf geprobeerd, maar dan gebeurt er ook niks, behalve snel een cmd scherm en weer weg.
Deinstalleren en deze tool gebruiken om alles in 15 seconden werkend te krijgen. ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979

Bier = beter

Pagina: 1 2 3 4 Laatste