Als mensen (of op z'n minst toch de tweakers) nou eens gewoon de hele simpele fastboot en adb commando's zouden leren, heb je al die overdreven tooltjes niet nodig.CultFreak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:16:
[...]
Deinstalleren en deze tool gebruiken om alles in 15 seconden werkend te krijgen.![]()
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
Ik heb vanmiddag mijn N5 van Android 5.1 voorzien via de stappen in onderstaande link:
http://androidworld.nl/ni...ashen-op-nexus-apparaten/
Ik kon eerst ook geen adb of fastboot commando's uitvoeren, maar dat kwam omdat ik niet de juiste USB drivers had. Via dit programmaatje zag mijn laptop mijn N5 uiteindelijk wel > http://pdanet.co/a/
Eerste indrukken zijn prima, snel en vloeiend zoals een Nexus hoort te werken.
Heb een clean install gedaan, want met een schone lei beginnen voelt nou 1maal prettiger.
Daarna bootloader unlocked en geroot via deze link:
http://www.teamandroid.co...47d-lollipop-install-cwm/
Nu genieten van mijn Nexus die inmiddels alweer bijna 1,5 jaar oud is maar nog prima werkt.
Nog nooit zo'n fijn toestel gehad!
http://androidworld.nl/ni...ashen-op-nexus-apparaten/
Ik kon eerst ook geen adb of fastboot commando's uitvoeren, maar dat kwam omdat ik niet de juiste USB drivers had. Via dit programmaatje zag mijn laptop mijn N5 uiteindelijk wel > http://pdanet.co/a/
Eerste indrukken zijn prima, snel en vloeiend zoals een Nexus hoort te werken.
Heb een clean install gedaan, want met een schone lei beginnen voelt nou 1maal prettiger.
Daarna bootloader unlocked en geroot via deze link:
http://www.teamandroid.co...47d-lollipop-install-cwm/
Nu genieten van mijn Nexus die inmiddels alweer bijna 1,5 jaar oud is maar nog prima werkt.
Nog nooit zo'n fijn toestel gehad!
Polestar 2
http://www.androidpolice....oundup-for-nexus-devices/
Momenteel zijn hier alleen de Nexus 5 OTA's van 5.1, de rest voor andere Nexus apparaten komt nog.
Voor de niet wetende onder ons, OTA sideloaden heeft hetzelfde effect als een update direct op je telefoon binnenkrijgen.
Momenteel zijn hier alleen de Nexus 5 OTA's van 5.1, de rest voor andere Nexus apparaten komt nog.
Voor de niet wetende onder ons, OTA sideloaden heeft hetzelfde effect als een update direct op je telefoon binnenkrijgen.
Nu al twee dagen Android 5.1 erop en van een dramatisch telefoon die telkens chrashde en haperde en glitches had nu geen enkel probleem! Klopt af op hout.
Hi folks. Ik hoop dat ik deze vraag in dit forum mag plaatsen.
Ik wil graag overstappen op Stock Android maar 650 euro voor een telefoon gaat mij persoonlijk te ver. iPhone vind ik mooi maar te duur en het scherm is voor mijn budget te klein voor mijn grote handen.
Welk toestel heeft volgens jullie
* de beste prijs/kwaliteitverhouding met (close to) Stock Android 5 of een toekomstige upgrade naar Android5
* schermformaat van minimaal 4 inch
* een prima camera maar hoeft geen Galaxy Note 4 kwaliteit te zijn.
* een ppi van rond de 300
* en prijskaartje van zo ongeveer 300 euri.
* Liefste 8/16gb met microsd kaart of enkel 32gb
Ik heb zelf al lopen zoeken en kom uit bij bijvoorbeeld motorola moto e en g maar ik kom niet echt uit welke versie nou de nieuwste of beste is, want ik vind bijvoorbeeld alleen al 3 Moto G toestellen.
Sony E4 misschien? Of is de nexus 5 16gb nog een goede keuze? De 32gb nexus 5 valt met een prijskaartje van 500 euro echt buiten budget.
Ter referentie: ik heb nu nog een BlackBerry Z10. Met 4,3" 350ppi scherm en 16gb intern + 8gb micro sd slot.
Graag jullie hulp
Indien deze post in een ander forum thuis hoort verplaats ik 'm uiteraard graag.
Ik wil graag overstappen op Stock Android maar 650 euro voor een telefoon gaat mij persoonlijk te ver. iPhone vind ik mooi maar te duur en het scherm is voor mijn budget te klein voor mijn grote handen.
* de beste prijs/kwaliteitverhouding met (close to) Stock Android 5 of een toekomstige upgrade naar Android5
Ik heb zelf al lopen zoeken en kom uit bij bijvoorbeeld motorola moto e en g maar ik kom niet echt uit welke versie nou de nieuwste of beste is, want ik vind bijvoorbeeld alleen al 3 Moto G toestellen.
Sony E4 misschien? Of is de nexus 5 16gb nog een goede keuze? De 32gb nexus 5 valt met een prijskaartje van 500 euro echt buiten budget.
Ter referentie: ik heb nu nog een BlackBerry Z10. Met 4,3" 350ppi scherm en 16gb intern + 8gb micro sd slot.
Graag jullie hulp

[Voor 1% gewijzigd door 357542 op 15-03-2015 11:55. Reden: woord vergeten]
De makkelijkste manier om te updaten is gewoon met een flashable .zip, vind ik zelf. Precies hetzelfde als een custom rom flashen: gewoon downloaden en via recovery installeren.
Voor Nexus-devices zijn die zips hier te vinden, wel even goed kijken welke build je nodig hebt. Ik heb een Nexus 5, dus had lmy47d_hammerhead-03.zip nodig.
Voor Nexus-devices zijn die zips hier te vinden, wel even goed kijken welke build je nodig hebt. Ik heb een Nexus 5, dus had lmy47d_hammerhead-03.zip nodig.
Moto G (2014) is momenteel de nieuwste, je kan ook even 60 euro bovenop gooien en bij belsimpel een 16gb Nexus 5 halen, maar die heeft geen SD slot.gezondekeuze schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:16:
Graag jullie hulpIndien deze post in een ander forum thuis hoort verplaats ik 'm uiteraard graag.
En de Moto G (2014) heeft dan weer wel een SD slot.
Wat dacht je van een OnePlus One 64GB? Deze kost €300,- (exclusief verzendkosten) en hiermee krijg je een:gezondekeuze schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:16:
Graag jullie hulpIndien deze post in een ander forum thuis hoort verplaats ik 'm uiteraard graag.
- Scherm van 5,5 inch
- Goede camera (al valt de low-light performance tegen)
- Bijna stock-android, door Cyanogenmod 11S en binnenkort ook officiële 12(S). Bovendien komt er binnenkort OxygenOS voor uit, de nieuwe ROM van OnePlus zelf, welke ook vrij close-to-stock wordt
- 1080p scherm, dus qua PPI zit je wel goed
Volgens mij is de OTA voor de Nexus 5 on hold. Niemand heeft 'm nog ontvangen en aangezien er nog een andere memory leak is ontdekt zou het zomaar kunnen dat Google deze update overslaat en binnenkort komt met Android 5.1.1. Zie deze link.
Ik heb hier 5.1 op de Nexus 5, en ja er is een hoger gebruik maar in tegenstellingen tot 5.0.1 werkt alles soepel en niks sluit plots af.dj_killjoy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:32:
Volgens mij is de OTA voor de Nexus 5 on hold. Niemand heeft 'm nog ontvangen en aangezien er nog een andere memory leak is ontdekt zou het zomaar kunnen dat Google deze update overslaat en binnenkort komt met Android 5.1.1. Zie deze link.
Via OTA ontvangen?Mizgala28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Ik heb hier 5.1 op de Nexus 5, en ja er is een hoger gebruik maar in tegenstellingen tot 5.0.1 werkt alles soepel en niks sluit plots af.
Nee, factory image, namelijk de OTA is op z'n vroegst volgende week aan het uitrollen en kennende Google hebben de meeste mensen hem pas ergens in april.
Dus OTA wel on hold. Zal wel niet voor niks zijn denk ik.Mizgala28 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:45:
[...]
Nee, factory image, namelijk de OTA is op z'n vroegst volgende week aan het uitrollen en kennende Google hebben de meeste mensen hem pas ergens in april.
Nee hoor, Google doet altijd zo moeilijk.dj_killjoy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:57:
[...]
Dus OTA wel on hold. Zal wel niet voor niks zijn denk ik.
Snap ook niet dat als iets niet zsm via OTA wordt aangeboden, dit zou inhouden dat de OTA update on hd gezet zou zijn.
OTA update kan wel even duren vanwege de wereldwijde staged rollout. Als je snel wil updaten, pak dan de factory image of een custom ROM gebaseerd op 5.1.
OTA update kan wel even duren vanwege de wereldwijde staged rollout. Als je snel wil updaten, pak dan de factory image of een custom ROM gebaseerd op 5.1.
Zijn er hier al mensen die Xposed Framework voor Android 5 hebben geprobeerd? (En zo ja, vertel!)
Voor ik 5.1 erop had gezet, xPosed is onder 5.0.1 nog redelijk buggy, en onder 5.1 liep mijn Nexus 5 vast in een bootloop.Ronald8 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:08:
Zijn er hier al mensen die Xposed Framework voor Android 5 hebben geprobeerd? (En zo ja, vertel!)
Diezelfde bug zit 10 keer erger in 5.0.1dj_killjoy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:11:
[...]
En dit dan?
Jullie flashen maar lekker met een buggy Android versie, ik wacht wel op OTA.
Vreemd, want ik heb er geen last van. Hier nog een artikel om niet zelf te gaan flashen naar 5.1
Yup, ik heb hem op mijn Mi2S geflasht, en het werkt erg goed. Stuk of 4 modules geïnstalleerd en nog geen bugs of iets in die richtingRonald8 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:08:

Signature
Er zit nog steeds een bug in, echter hoef ik nu niet zoals onder 5.0.1 iedere dag de boel te herstarten.dj_killjoy schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:11:
[...]
En dit dan?
Jullie flashen maar lekker met een buggy Android versie, ik wacht wel op OTA.
En verder, wacht maar lekker op de OTA, als je het nog niet doorhad, de OTA is precies hetzelfde als de factory image die wij flashen.
Tenzij Google natuurlijk de bug repareert en niet versie 5.1 uitrolt, maar versie 5.11Mizgala28 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:26:
En verder, wacht maar lekker op de OTA, als je het nog niet doorhad, de OTA is precies hetzelfde als de factory image die wij flashen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dan is een eventuele 5.1.1 image nog steeds eerder uit dan OTA.Ortep schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:02:
[...]
Tenzij Google natuurlijk de bug repareert en niet versie 5.1 uitrolt, maar versie 5.11
Maar het kan dat Google 5.1 OTA overslaat.
Wat een ophef allemaal. Ik heb totaal geen problemen met zelf geflashte 5.1 op m'n N5.
In ieder geval succes voor degene die wel problemen hebben.
Polestar 2
hier ook nog geen problemen met een AOSP custom rom, system memory blijft tussen de 350 en 450 MB
Inderdaad, ik heb hier ook totaal geen problemen. Gewoon de factory image geflasht (exclusief userdata.img om apps+data te behouden) en cache gecleared. Werkt als een tierelier hier en heb m'n apps + gegevens niet hoeven herstellen. Deze versie voelt een stuk sneller aan dan 5.0.1. Heb nog geen enkele launcher re-draw gehad en ook nog geen last gehad van de memory leak bug.Jur gen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:26:
Wat een ophef allemaal. Ik heb totaal geen problemen met zelf geflashte 5.1 op m'n N5.
[Voor 15% gewijzigd door Tigerblood op 17-03-2015 18:48]
Er komen berichten uit USA dat daar de Nexus 5 Android 5.1 ontvangt via OTA.
Hopelijk gaat Google deze versneld uitrollen naar Europa.
Het zou zomaar kunnen dat wij deze week nog ook de OTA ontvangen.
Hopelijk gaat Google deze versneld uitrollen naar Europa.
Het zou zomaar kunnen dat wij deze week nog ook de OTA ontvangen.
Iemand die weet wanneer HTC start met de uitrol van 5.1? Moet wel zeggen dat het verschil in batterij verbruik significant is verbeterd dankzij de update.. Google heeft goed werk geleverd!
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Tel er maar zeker 3 maanden bij op ongeveer. Als je geen One M9 hebt duurt het misschien nog langer.nvidia schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:41:
Iemand die weet wanneer HTC start met de uitrol van 5.1? Moet wel zeggen dat het verschil in batterij verbruik significant is verbeterd dankzij de update.. Google heeft goed werk geleverd!
Ik heb een Nexus 5 en heb nog geen update ontvangen voor Android 5.1.
Een kennis kreeg al de OTA binnen op de Nexus 5, ik zelf heb de factory image gebruikt.dj_killjoy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:46:
[...]
Tel er maar zeker 3 maanden bij op ongeveer. Als je geen One M9 hebt duurt het misschien nog langer.
Ik heb een Nexus 5 en heb nog geen update ontvangen voor Android 5.1.
Dan woont die kennis zeker niet in Nederland, want hier zijn nog geen berichten van de OTA geweest.Mizgala28 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:56:
[...]
Een kennis kreeg al de OTA binnen op de Nexus 5, ik zelf heb de factory image gebruikt.
Duitsland, en zijn Nexus 5 is geïmporteerd uit de VS.dj_killjoy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:32:
[...]
Dan woont die kennis zeker niet in Nederland, want hier zijn nog geen berichten van de OTA geweest.
Ik heb nooit ergens een bevestiging gezien dat ota's regio gebonden worden uitgerold
OTA's voor Nexus toestellen zijn gebaseerd op het principe van '' deze 10% vd toestellen '' , weekje later '' 20% vd volgende '' en zo verder.
In tegenstelling tot bv Motorola of Sony heeft dit idd niets te maken met regio, Als Sony Duitsland bv post dat Lollipop aan het uitrollen is dan moet je Duitse firmware hebben draaien op je Xperia want anders moet je wachten.
Ik dacht bij Nexus toestellen dat dit puur random is of gebaseerd op serienummers, zou vreemd zijn dat de US 5.1 eerst krijgt en geen enkel EU toestel ertussen zit.
In tegenstelling tot bv Motorola of Sony heeft dit idd niets te maken met regio, Als Sony Duitsland bv post dat Lollipop aan het uitrollen is dan moet je Duitse firmware hebben draaien op je Xperia want anders moet je wachten.
Ik dacht bij Nexus toestellen dat dit puur random is of gebaseerd op serienummers, zou vreemd zijn dat de US 5.1 eerst krijgt en geen enkel EU toestel ertussen zit.
Mijn Nexus 6 heeft gisterenavond de OTA naar 5.1 ontvangen, zonder problemen.
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g
Net nog gechecked en nog geen OTA voor Nexus 5.
Het kan ook toeval zijn, voor zover ik het weet heeft het niks te maken waar je Nexus vandaan komtKatmi schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:06:
OTA's voor Nexus toestellen zijn gebaseerd op het principe van '' deze 10% vd toestellen '' , weekje later '' 20% vd volgende '' en zo verder.
Zelf ben ik blij dat ik de factory image heb geïnstalleerd, de geheugengebruik is iets lager dan in 5.0.1, maar de boel blijft zelfs dan soepel in tegenstelling tot 5.0.1 waar ik app crashes kreeg.
Volgens mij is de 5.1 update voor nexus 5 gewoon on hold gezet.
http://www.techtimes.com/...ot-issues-memory-leak.htm
nee hoor, voor de N6 en de N5 komen sinds gisteren de meldingen binnen dat de OTA gestart is:secretdk schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:17:
Volgens mij is de 5.1 update voor nexus 5 gewoon on hold gezet.
http://www.gsmarena.com/n...ota_update-news-11602.php
http://www.phonearena.com...te-to-Android-5.1_id67377
etc
Anoniem: 644663
Lieve mensen,
ik ga morgen mijn S5 (echt teleurstellend) ruilen voor de note 3.
het enige wat ik ga missen is lollipop. is het ondertussen al mogelijk om via Samsung kies de 5.0 update voor de note 3 binnen te halen? zodat ik net aan dat vreselijke kitkat vast zit?
let me know
het enige wat ik ga missen is lollipop. is het ondertussen al mogelijk om via Samsung kies de 5.0 update voor de note 3 binnen te halen? zodat ik net aan dat vreselijke kitkat vast zit?
let me know

Vreselijke KitKat? Wees blij, lollipop (5.0 en 5.0.1) zijn niet zo super, pas 5.1 is een verbetering.Anoniem: 644663 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:49:
Lieve mensen,
let me know
Maar goed, Lollipop is wel in enkele landen aan het uitrollen voor de Note 3, Note 4 nog niet aangezien er gedoe schijnt te zijn met Gear VR.
vinden jullie het een goed idee om mijn S5 te ruilen voor een note 3?
wat zijn de dingen waar ik vooral op inlever?
Vingerafdrukscanner, bloedrukmeter, waterafstotend, compactere telefoon en ondersteuning tot 128gb sd kaartjes en iets tragere CPU (200mhz maar of dat nou veel uitmaakt, ik vind van niet)Anoniem: 644663 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:11:
vinden jullie het een goed idee om mijn S5 te ruilen voor een note 3?
Maar Note 3 heeft meer ram, grotere accu, groter scherm, meer touchwiz functies waar je wat aan hebt, s-pen, en beter design.
thanks! ik heb me keuze gemaakt haha
Mizgala28 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:34:
[...]
Vingerafdrukscanner, bloedrukmeter, waterafstotend, compactere telefoon en ondersteuning tot 128gb sd kaartjes en iets tragere CPU (200mhz maar of dat nou veel uitmaakt, ik vind van niet)
Maar Note 3 heeft meer ram, grotere accu, groter scherm, meer touchwiz functies waar je wat aan hebt, s-pen, en beter design.
Off topic, maar wilde die misvatting toch even rechtzetten: de Note 3 heeft ook gewoon support voor 128GB SD-kaartjes.Mizgala28 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:34:
[...]
Vingerafdrukscanner, bloedrukmeter, waterafstotend, compactere telefoon en ondersteuning tot 128gb sd kaartjes en iets tragere CPU (200mhz maar of dat nou veel uitmaakt, ik vind van niet)
[Voor 18% gewijzigd door BleuZ op 20-03-2015 08:57]
'02 Peugeot 206 CC 2.0-16v "Roland Garros"
Waarom duurt die uitrol überhaupt zo lang.
Vergeleken met Apple is dit echt dikke drama.
Apple heeft geen skins dus er valt niks aan te passen, tenzij je Nexus telefoons bedoelt, dan vraag ik mij hetzelfde af als jij.secretdk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:47:
Waarom duurt die uitrol überhaupt zo lang.
Ja ik bedoel nexus telefoons. Ik ben nu al een hele tijd aan het wachten terwijl bijv Apple het aankondigd en 5 min later kan heel de wereld het downloaden. Nu neem ik aan dat een bedrijf zoals Google dat toch ook voor elkaar moet kunnen krijgen.Mizgala28 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:29:
[...]
Aopke heeft geen skins dus er valt niks aan te passen, tenzij je Nexus telefoons bedoelt, dan vraag ik mij hetzelfde af als jij.
Zucht, dit is al vaker uitgelegdsecretdk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:41:
[...]
Ja ik bedoel nexus telefoons. Ik ben nu al een hele tijd aan het wachten terwijl bijv Apple het aankondigd en 5 min later kan heel de wereld het downloaden. Nu neem ik aan dat een bedrijf zoals Google dat toch ook voor elkaar moet kunnen krijgen.

Apple's manier is veel onveiliger: mocht er een probleem in de software zitten dan heeft meteen iedereen met een iphone er last van.
Daar geef ik je geen ongelijk in, 5.1 is al 2 weken uit, en niet eens alle Nexus apparaten die deze update krijgen hebben die, zelfs niet via factory image.secretdk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:41:
[...]
Ja ik bedoel nexus telefoons. Ik ben nu al een hele tijd aan het wachten terwijl bijv Apple het aankondigd en 5 min later kan heel de wereld het downloaden. Nu neem ik aan dat een bedrijf zoals Google dat toch ook voor elkaar moet kunnen krijgen.
Om maar in het algemeen over de OTA te zwijgen

Echter wat dj_killjoy ook al zegt, Google speelt het op deze manier wel veiliger dus beter, en dat vind ik zelf ook een betere manier dan die van Apple.
[Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 20-03-2015 19:06]
Dat vind ik een beetje onzin, want in Android 5.0, 5.0.1 en 5.1 zitten diverse bugs die bij alle versies niet tegen gehouden zijn (voorbeeld is de memory leak die er nog steeds in zit). Daarbij zijn er bij Apple nooit echt dramatische bugs meegerold met de OTA en was dit wel eens het geval dan was de hotfix er snel bij.dj_killjoy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:34:
[...]
Zucht, dit is al vaker uitgelegd
Apple's manier is veel onveiliger: mocht er een probleem in de software zitten dan heeft meteen iedereen met een iphone er last van.
Heb lang gebruik gemaakt van Apple en nu een tijd van Android en kan alleen maar zeggen dat het gewoon bij Apple een heel stuk sneller geregeld is.
Dan stap maar weer fijn over naar iphone als je hier niet tevreden over bent.secretdk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:32:
[...]
Dat vind ik een beetje onzin, want in Android 5.0, 5.0.1 en 5.1 zitten diverse bugs die bij alle versies niet tegen gehouden zijn (voorbeeld is de memory leak die er nog steeds in zit). Daarbij zijn er bij Apple nooit echt dramatische bugs meegerold met de OTA en was dit wel eens het geval dan was de hotfix er snel bij.
Heb lang gebruik gemaakt van Apple en nu een tijd van Android en kan alleen maar zeggen dat het gewoon bij Apple een heel stuk sneller geregeld is.
De "memory leak" zou inmiddels al door Google gefixt zijn, en zou in een latere update moeten komen.secretdk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:32:
[...]
Dat vind ik een beetje onzin, want in Android 5.0, 5.0.1 en 5.1 zitten diverse bugs die bij alle versies niet tegen gehouden zijn (voorbeeld is de memory leak die er nog steeds in zit). Daarbij zijn er bij Apple nooit echt dramatische bugs meegerold met de OTA en was dit wel eens het geval dan was de hotfix er snel bij.
Maar ik blijf er bij dat Google toch een manier moet gaan verzinnen om Android sneller te kunnen updaten zonder dat derde partijen hun schil er nog omheen moeten zetten. Zo kunnen zaken sneller opgelost worden.
Rupsen, Rapsen.
gaat niet alleen om de schil hè, android betreft duizenden hardware configs, iOS moet gemaakt worden voor een handjevol iPhones en iPads... Nogal een verschilMetian schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 07:52:
[...]
De "memory leak" zou inmiddels al door Google gefixt zijn, en zou in een latere update moeten komen.
Maar ik blijf er bij dat Google toch een manier moet gaan verzinnen om Android sneller te kunnen updaten zonder dat derde partijen hun schil er nog omheen moeten zetten. Zo kunnen zaken sneller opgelost worden.
Is ook zo, maar zou geen overbodige luxe zijn als Google sneller updates er uit zou kunnen gooien, zeker om sneller problemen op te kunnen lossen als een "memory leak".Prulleman schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:58:
[...]
gaat niet alleen om de schil hè, android betreft duizenden hardware configs, iOS moet gemaakt worden voor een handjevol iPhones en iPads... Nogal een verschil
Maar het is ook zo dat dat ook wel voordeel van Apple is, omdat eigen ecosysteem is.
Rupsen, Rapsen.
Die is er al. Kritieke beveiligingsupdates, bugfixes en API updates worden direct gepusht via Google Play Services. Dus ongeacht de manufacturer skin, custom rom of de exacte Android versie. Dit werd toegelicht tijdens de Google I/O 2014 keynote speech. Zie deze video (vanaf 45:28).Metian schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 07:52:
[...]
De "memory leak" zou inmiddels al door Google gefixt zijn, en zou in een latere update moeten komen.
Memory leak is echt niet zo'n gigantisch probleem. Het wordt alleen maar getriggerd in bepaalde scenarios en blijkbaar komen die niet zo heel erg veel voor.
[Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 21-03-2015 19:35]
Ben ik niet mee eens, ik had juist constant extreem veel last van die leak, de boel ging crashen, en werd erg traag als ik niet om de dag een herstart deed (uiteindelijk 2x per dag).
Nou is de ram verbruik niet lager onder 5.1, de boel loopt wel soepel en stabiel enige probleem is dat chrome de telefoon laat koken en de accu daardoor met de snelheid van het licht leeg gaat.
Nou is de ram verbruik niet lager onder 5.1, de boel loopt wel soepel en stabiel enige probleem is dat chrome de telefoon laat koken en de accu daardoor met de snelheid van het licht leeg gaat.
Ik heb totaal geen last van dat geheugen lek, stok android 5.0.1Mizgala28 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:05:
Ben ik niet mee eens, ik had juist constant extreem veel last van die leak, de boel ging crashen, en werd erg traag als ik niet om de dag een herstart deed (uiteindelijk 2x per dag).
Dat het bij jou gebeurd betekend niet dat het een groot probleem is.Mizgala28 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:05:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Klopt, maar het probleem bestaat wel, echter het is kwestie van pech hebben, ik had een moto g die nergens last van had, Nexus 4 daartegen wel en Nexus 5 ook, sinds 5.1 dan weer niet gelukkig.MrVegeta schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:45:
[...]
Dat het bij jou gebeurd betekend niet dat het een groot probleem is.
Immersive mode zou in alle apps op de playstore geactiveerd moeten zijn. Vreemd dat Google daar amper om geeft. Zo'n zwarte on-screen balk neemt teveel screen estate in apps.
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 22-03-2015 00:04]
Huh? Vertel je nu een feit of een mening? Overal immersive kan je beter op os niveau regelen dan bij alle apps, heb ooit een jb custom rom gehad waar een immersive quick toggle inzat. Ook zijn er zat apps die immersive forceren op os niveauAnoniem: 146055 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 00:03:
Immersive mode zou in alle apps op de playstore geactiveerd moeten zijn. Vreemd dat Google daar amper om geeft. Zo'n zwarte on-screen balk neemt teveel screen estate in apps.
En als je on screen buttons echt zo vervelend vind, kan je ook een samsung of... Of... Nemen
[Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 22-03-2015 07:59]
Je ziet toch dat het een mening is? Het zou een combinatie moeten zijn met OS en apps. Want anders blijf je het probleem behouden dat zo'n zwarte balk in apps zoals Instagram en Facebook te zien blijft. Voorts zijn Samsung smartphones in mijn ogen niet mooi. En nu heel veel bedrijven hun smartphones van on-screen buttons voorzien zou hier zeker aan gedacht moeten worden.Prulleman schreef op zondag 22 maart 2015 @ 07:38:
[...]
Huh? Vertel je nu een feit of een mening? Overal immersive kan je beter op os niveau regelen dan bij alle apps, heb ooit een jb custom rom gehad waar een immersive quick toggle inzat. Ook zijn er zat apps die immersive forceren op os niveau
En als je on screen buttons echt zo vervelend vind, kan je ook een samsung of... Of... Nemen
immersive is meer bedoelt voor games en mediaplayers, andere apps kunnen beter van de material design guidelines gebruik maken.
zoals hier:
https://developer.android.com/training/material/theme.html
hier staat beschreven hoe je de nav en status bar van kleur kan laten veranderen
verder ligt het echt aan de app developers, ze kunnen gewoon alles hier na lezen:
https://developer.android...system-ui/navigation.html
https://developer.android.../system-ui/immersive.html
Google kan developers niet dwingen, alleen voorzien van alle info, gelukkig is google niet zoals apple en blokkeren niet zomaar apps omdat het ze niet bevalt (op een enkele uitzondering na)
zoals hier:
https://developer.android.com/training/material/theme.html
hier staat beschreven hoe je de nav en status bar van kleur kan laten veranderen
verder ligt het echt aan de app developers, ze kunnen gewoon alles hier na lezen:
https://developer.android...system-ui/navigation.html
https://developer.android.../system-ui/immersive.html
Google kan developers niet dwingen, alleen voorzien van alle info, gelukkig is google niet zoals apple en blokkeren niet zomaar apps omdat het ze niet bevalt (op een enkele uitzondering na)
Als je overal immersive mode wilt hebben kun je beter de boel rooten, immersive mode inschakelen via tweaks en Pie controls gebruiken.
Deed ik ook een tijdje, maar omdat het gewoon soms TE onhandig is, toch maar uitgezet.
Deed ik ook een tijdje, maar omdat het gewoon soms TE onhandig is, toch maar uitgezet.
Sinds 5.0.1 op mijn Nexus 4 heb ik last van bluetooth uitval. Heel vervelend tijdens bellen, ik kan enkele seconden niets horen (indien verbonden met carkit)
Tevens merk ik dat aan de trilling op mijn moto 360 dat bluetooth uitgevallen is.
Iemand anders dit ook/ oplossing? Onlangs Factory reset gedaan
Tevens merk ik dat aan de trilling op mijn moto 360 dat bluetooth uitgevallen is.
Iemand anders dit ook/ oplossing? Onlangs Factory reset gedaan
Sinds kort heb ik mijn werkmail ook op mijn privé telefoon. Nou heb in bij het synchroniseren aangegeven dat ik de contacten niet wil synchroniseren. Echter staan ze nu wel in mijn contactenlijst, weet iemand hoe ik die eruit krijg?
Heb de update van lollipop op mijn moto g ontvangen. Geen enkel probleem behalve dat mijn telefoon NIET belt als ik wordt gebeld. Raar , de eerste vereiste is toch dat hij als telefoon gebruikt kan worden. Kan geen beltoon kiezen (staan er wel op) doch geeft geen kik. Iemand nog zulks een probleem??? De rest lijkt allemaal te werken, doch spectaculair is het voor mij niet, behalve het niet meer bellen .Iemand een oplossing (knop geluid staat op max,). Geluid bij sms gaat nu wel ?? Raar . Onbetrouwbaar voor mij als zulke zaken gebeuren.
Klinkt alsof je Do Not Disturb hebt aangezet..reynkust schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:23:
Heb de update van lollipop op mijn moto g ontvangen. Geen enkel probleem behalve dat mijn telefoon NIET belt als ik wordt gebeld. Raar , de eerste vereiste is toch dat hij als telefoon gebruikt kan worden. Kan geen beltoon kiezen (staan er wel op) doch geeft geen kik. Iemand nog zulks een probleem??? De rest lijkt allemaal te werken, doch spectaculair is het voor mij niet, behalve het niet meer bellen .Iemand een oplossing (knop geluid staat op max,). Geluid bij sms gaat nu wel ?? Raar . Onbetrouwbaar voor mij als zulke zaken gebeuren.
Er is een nieuwe factory image beschikbaar voor de Nexus 5: 5.1.0 (LMY47I).
Weet iemand of dit de reden is dat de OTA voor Android 5.1 nog niet was uitgerold voor de Nexus 5?
Iedereen schijnt de oude factory image zelf geflashed te hebben en ik vraag me af of je dan via OTA deze nieuwe build LMY47I automatisch krijgt?
Weet iemand of dit de reden is dat de OTA voor Android 5.1 nog niet was uitgerold voor de Nexus 5?
Iedereen schijnt de oude factory image zelf geflashed te hebben en ik vraag me af of je dan via OTA deze nieuwe build LMY47I automatisch krijgt?
Daar ga ik wel vanuit, normaal gesproken is dit zo.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
http://www.androidpolice....mall-fixes-for-sim-cards/
waarschijnlijk niet de verwachte memory leak fix dus...
waarschijnlijk niet de verwachte memory leak fix dus...
heb weer een leuke bug op mijn nexus 4 onder android 5.0.1: ik kan geen filmpjes meer afspelen: ik krijg enkel geluid geen beeld. Andere mensen met dit probleem of mogelijke fixes?
had al eens een gelijkaardig probleem onder 4.4.3 (maar dat was nog erger want toen was het geen beeld én geen geluid) dat werd toen wel gefixed naar 4.4.4
had al eens een gelijkaardig probleem onder 4.4.3 (maar dat was nog erger want toen was het geen beeld én geen geluid) dat werd toen wel gefixed naar 4.4.4
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Sinds deze week 5.1 op mijn Nexus 5, via OTA. Een kleine verandering waar ik toevallig tegen aanliep, maar waar ik erg blij mee ben: bij het streamen van audio/video naar de ChromeCast kun je nu eenvoudig het volume wijzigen met de knoppen aan de zijkant. Eerder moest je altijd naar de betreffende app gaan, alvorens dit mogelijk was. Super handige aanpassing die ook gewend was van mijn vorige telefoon (iOS).
Ik ben weer in het bezit van een Android telefoon Samsung S5! Helemaal blij!!
Miste mijn s3 lol en mijn iphone 5s in de verkoop gezet. Echt een geweldig toestel (De Samsung
)
Miste mijn s3 lol en mijn iphone 5s in de verkoop gezet. Echt een geweldig toestel (De Samsung

[Voor 5% gewijzigd door lindseysew op 03-04-2015 20:25]
Ik ga binnenkort waarschijnlijk voor de mini variant van dat toestel, al zit ik eerst op Lollipop te wachten, wil geen gezeik van KitKat met die geheugenkaart beperkingen waar je in ICS (heb nu een S2) en Lollipop geen last van hebt.lindseysew schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:25:
Ik ben weer in het bezit van een Android telefoon Samsung S5! Helemaal blij!!
Miste mijn s3 lol en mijn iphone 5s in de verkoop gezet. Echt een geweldig toestel (De Samsung)
Is er al een (exacte) datum bekend wanneer de S5 Mini Lollipop krijgt?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit was al mogelijk in Android 4.4 en 5.0 maar het werkte nooit 100% betrouwbaar. Ene keer werkte het wel, dan weer niet. Mijn ervaring is dat het in 5.1 een stuk stabieler werkt. En nog steeds is de implementatie ervan erg gevarieerd. Ik heb smart lock aanstaan en ik moet eerst op de power knop drukken om het lock screen op te roepen om het volume voor YouTube te veranderen, terwijl dat bij Plex en Netflix weer niet hoeft.djoelzz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:12:
Sinds deze week 5.1 op mijn Nexus 5, via OTA. Een kleine verandering waar ik toevallig tegen aanliep, maar waar ik erg blij mee ben: bij het streamen van audio/video naar de ChromeCast kun je nu eenvoudig het volume wijzigen met de knoppen aan de zijkant. Eerder moest je altijd naar de betreffende app gaan, alvorens dit mogelijk was. Super handige aanpassing die ook gewend was van mijn vorige telefoon (iOS).
[Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 03-04-2015 21:11]
http://www.androidpolice....oundup-for-nexus-devices/pinman schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:44:
Is er al een sideload file van 5.1 LMY47D naar LMY47I voor de Nexus 5?
ECHTER, er is geen verschil, de LMY47L is alleen van toepassing voor sommige US providers vanwege de andere radio, verder is deze versie IDENTIEK als LMY47D.
I see. Ik heb ooit de D variant gesideload en begreep dat de I variant nu via ota uitgerold wordt. Dus ik dacht.......
In het overzicht in het artikel staat de van D naar I er niet tussen.
In het overzicht in het artikel staat de van D naar I er niet tussen.
Mizgala28 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:05:
[...]
http://www.androidpolice....oundup-for-nexus-devices/
ECHTER, er is geen verschil, de LMY47L is alleen van toepassing voor sommige US providers vanwege de andere radio, verder is deze versie IDENTIEK als LMY47D.
Sinds vorige week op 5.1 via OTA.
Ik merk wel degelijk verschil,
Material Design is verder mooi en fresh.
Ik merk wel degelijk verschil,
- Geen random app sluitingen meer
- Geen freezes meer
- Als ik het scherm unlock staat alles zoals het hoort (widget hoeft niet te laden)
|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||
Ik heb met 5.1 op mijn N5 een heel vervelend probleem gevonden.
Met apps zoals WhatsApp en Happening, als ik een afbeelding wil gebruiken, dan MOET ik Google Foto's gebruiken en kan ik bijvoorbeeld niet mijn downloads oid zoals vanuit de 'oude' gallery gebruiken.
Ontzettend irritant omdat ik niet al mijn zut wil syncen met google's foto services
Met apps zoals WhatsApp en Happening, als ik een afbeelding wil gebruiken, dan MOET ik Google Foto's gebruiken en kan ik bijvoorbeeld niet mijn downloads oid zoals vanuit de 'oude' gallery gebruiken.
Ontzettend irritant omdat ik niet al mijn zut wil syncen met google's foto services
¯\_(ツ)_/¯
Nu Android 5.1 uit is heb ik de melding ontvangen dat deze OTA beschikbaar is. Gedownload en wel, rebooten en installeren.. Bij het installeren gaat het (weer) mis, ik krijg een liggende Android met een rood kruisje met de melding "fout".
Ik heb dit destijds ook al eens gehad en dit kwam toen doordat ik mijn Nexus 5 destijds gesideload heb(volgens mij). Tevens is mijn Nexus geroot omdat ik onder Android 4 root voor iets nodig had. Nu op 5 heb ik geen root meer nodig dus mag ge-unroot worden. Ik heb het destijds geprobeerd door met Terminal(ja, ik werk op OSX) een aantal commando's te doen die op internet stonden. Alles gevolgd maar bleek na de tijd nog steeds root te hebben en bij een clean install was telkens de "SuperSU" app aanwezig.
Nu wil ik mijn Nexus 5 zonder root helemaal naar stock/retail hebben, zonder poespas er op en dat updates gewoon weer werken OTA. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is. Destijds op internet gezocht maar het zijn of toolkits gemaakt voor Windows of tutorials wel geschikt voor Mac, maar die heb ik gevolgd maar boden niet wat ik zocht/wilde.
Ik heb dit destijds ook al eens gehad en dit kwam toen doordat ik mijn Nexus 5 destijds gesideload heb(volgens mij). Tevens is mijn Nexus geroot omdat ik onder Android 4 root voor iets nodig had. Nu op 5 heb ik geen root meer nodig dus mag ge-unroot worden. Ik heb het destijds geprobeerd door met Terminal(ja, ik werk op OSX) een aantal commando's te doen die op internet stonden. Alles gevolgd maar bleek na de tijd nog steeds root te hebben en bij een clean install was telkens de "SuperSU" app aanwezig.
Nu wil ik mijn Nexus 5 zonder root helemaal naar stock/retail hebben, zonder poespas er op en dat updates gewoon weer werken OTA. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is. Destijds op internet gezocht maar het zijn of toolkits gemaakt voor Windows of tutorials wel geschikt voor Mac, maar die heb ik gevolgd maar boden niet wat ik zocht/wilde.
Oplossing voor mijn probleem was de app QuickPic; die kun je weer aanroepen vanuit diverse andere apps.
¯\_(ツ)_/¯
Nog een vraag voor de foto experts. Ik wil graag mijn foto`s kunnen spiegelen, deze optie zat in kitkat maar niet in LP. Weet iemand een app ?
Gevonden: photoshop
Gevonden: photoshop
[Voor 7% gewijzigd door exi22 op 09-04-2015 14:52]
Misschien heeft het hier mee te maken?Trezzahn schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:38:
Nu Android 5.1 uit is heb ik de melding ontvangen dat deze OTA beschikbaar is. Gedownload en wel, rebooten en installeren.. Bij het installeren gaat het (weer) mis, ik krijg een liggende Android met een rood kruisje met de melding "fout".
nieuws: Gebruikers Nexus 7 maken melding van kapotte tablet na Lollipop-update
Zijn er hier trouwens meer gebruikers hier die eraan denken hun android 5.0 apparaat te verkopen vanwege de gebruikservaring en over te gaan op een ander platform?
pff. bij mij waren alle sms'jes niet meer leesbaar. heb uiteindelijk een factory reset moeten doen om alles weer werkend te krijgen, niet de meest vlekkeloze update.
Helemaal mee eens. Dat witte is too much.PM_Petrol schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:10:
Nu nog iets om de design kleur aan te passen naar pre 5.0. Dat witte vind ik toch niet echt mooi passen.
Ik gebruik Apex launcher, en die is zo in te stellen dat het er uitziet als Kitkat. Dat scheelt al enorm. Alleen dat configuratiescherm vind ik nog erg lelijk.
Nee. Ik heb bewust voor Nexus gekozen. Daarmee kun je gewoon factory-images downloaden, ook van oude versies als de nieuwe niet bevalt. Geen enkel ander mobiel apparaat/platform kan dat.Anoniem: 601896 schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:59:
[...]
Misschien heeft het hier mee te maken?
nieuws: Gebruikers Nexus 7 maken melding van kapotte tablet na Lollipop-update
Zijn er hier trouwens meer gebruikers hier die eraan denken hun android 5.0 apparaat te verkopen vanwege de gebruikservaring en over te gaan op een ander platform?
Ik heb geen grote problemen met 5 behalve wat uiterlijke kenmerken die niet helemaal mijn smaak zijn (te weinig contrast, zoals het gebruik van mintgroen op wit in het configuratiescherm). Daar valt mee te leven en grotendeels zijn zaken aan te passen. Dat hoef je met een iOS-device niet te proberen.
Als je toch images gaat flashen, waarom niet een RRO-enabled ROM flashen? 
https://play.google.com/s...oy777.rroandlayersmanager
Kun je prachtige themes op vinden. Ik draai nu een donkergrijs theme op mijn Galaxy Nexus op 5.1. Helemaal tevreden.

https://play.google.com/s...oy777.rroandlayersmanager
Kun je prachtige themes op vinden. Ik draai nu een donkergrijs theme op mijn Galaxy Nexus op 5.1. Helemaal tevreden.
Ik heb een Sony Xperia Tablet Z3 compact en pas de update naar 5.0.2 gehad. Het heeft even geduurd, maar volgens Sony doordat er de nodige bugs opgelost moesten worden... Dit keer toch erg blij dat de uitrol via Sony loopt. De twee Nexus 7 devices lopen beduidend minder soepel.
Als je opzoek bent naar een ander os, maar toch eigenlijk bij Android wil blijven is dit de keuze toch wel het overwegen waard...
Als je opzoek bent naar een ander os, maar toch eigenlijk bij Android wil blijven is dit de keuze toch wel het overwegen waard...
Hebben jullie naar de 5.1 update ook problemen met het ontvangen van berichten van bijvoorbeeld whatsapp?
Ik krijg soms ineens 200 berichten binnen, in 1* terwijl ze al 1 uur geleden zijn verzonden. En dat terwijl ik een stabiele wifi verbinding heb. Heb het ook al getest op andere wifi verbinding van een vriend en ik ervaarde exact hetzelfde probleem...
Ik krijg soms ineens 200 berichten binnen, in 1* terwijl ze al 1 uur geleden zijn verzonden. En dat terwijl ik een stabiele wifi verbinding heb. Heb het ook al getest op andere wifi verbinding van een vriend en ik ervaarde exact hetzelfde probleem...
Copy-paste uit het Nexus5 topic
Wat ik niet helemaal begrijp in 5.1 is de nieuwe opzet van de Priority mode. Volgens meerdere bronnen op het net zou Whatsapp de priority mode nu respecteren, echter word ik nog steeds geconfronteerd met een notificatiegeluid terwijl de telefoon is ingesteld op 'alleen prioriteitsonderbrekingen toestaan' voor onbepaalde tijd.
Als ik het goed begrijp zou dit niet moeten gebeuren, tenzij je expliciet bij app-meldingen instelt voor WA dat 'meldingen bovenaan de lijst weergeven en blijven aanvullen wanneer het apparaat is ingesteld op alleen prioriteitsonderbrekingen' (heerlijk heldere omschrijving overigens
)
Uiteraard is WA up-to-date.
Wat ik tot nu toe gevonden heb om de telefoon 's nachts echt stil te krijgen is om ofwel 4G en WiFi uit te schakelen zodat er helemaal geen berichten binnen kunnen komen ofwel om, nadat de telefoon in priority mode is gezet, ook nog onder geluid en melding het 'trillen voor oproepen' uit te schakelen. Nogal sub-optimaal, als je het mij vraagt.
Zijn er meer mensen waarbij Whatsapp gewoon doorbliept terwijl je van je nachtrust probeert te genieten?
Wellicht heeft iemand een oplossing of een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Update: Ik kwam erachter dat wanneer je eerst een wekker instelt, je daarna bij de prioriteitsmodus 'geen meldingen' kan instellen tot het tijdstip dat de wekker afgaat. Dit is uiteindelijk de functionaliteit die ik zocht. Whatsapp (en alle andere) meldingen blijven stil.
Wat ik niet helemaal begrijp in 5.1 is de nieuwe opzet van de Priority mode. Volgens meerdere bronnen op het net zou Whatsapp de priority mode nu respecteren, echter word ik nog steeds geconfronteerd met een notificatiegeluid terwijl de telefoon is ingesteld op 'alleen prioriteitsonderbrekingen toestaan' voor onbepaalde tijd.
Als ik het goed begrijp zou dit niet moeten gebeuren, tenzij je expliciet bij app-meldingen instelt voor WA dat 'meldingen bovenaan de lijst weergeven en blijven aanvullen wanneer het apparaat is ingesteld op alleen prioriteitsonderbrekingen' (heerlijk heldere omschrijving overigens

Uiteraard is WA up-to-date.
Wat ik tot nu toe gevonden heb om de telefoon 's nachts echt stil te krijgen is om ofwel 4G en WiFi uit te schakelen zodat er helemaal geen berichten binnen kunnen komen ofwel om, nadat de telefoon in priority mode is gezet, ook nog onder geluid en melding het 'trillen voor oproepen' uit te schakelen. Nogal sub-optimaal, als je het mij vraagt.
Zijn er meer mensen waarbij Whatsapp gewoon doorbliept terwijl je van je nachtrust probeert te genieten?
Wellicht heeft iemand een oplossing of een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Update: Ik kwam erachter dat wanneer je eerst een wekker instelt, je daarna bij de prioriteitsmodus 'geen meldingen' kan instellen tot het tijdstip dat de wekker afgaat. Dit is uiteindelijk de functionaliteit die ik zocht. Whatsapp (en alle andere) meldingen blijven stil.
[Voor 10% gewijzigd door Sjaakmeister op 04-05-2015 17:48. Reden: update geplaatst]
Daar heb ik geen last van. Heb dan zelf een HTC One M8.
Ik lees veel over de memoryleak in Android 5.0. Die schijnt in 5.0.2 niet opgelost te zijn.
Op mijn Nexus 7 2013 met Android 5.0.2 lijk ik nergens last van te hebben.
Als ik bij instellingen de "Apps" bekijk, en dan "Wordt uitgevoerd", dan zie ik dat het systeem slechts 68 MB RAM inneemt. De uptime is 16 dagen. Als ik de tablet achter elkaar aan en uit doe (standby) dan wordt het geheugen dat het systeem inneemt steeds groter, tot honderden MB's. Na een paar minuten wachten valt dit echter weer terug naar 68 MB, wat op duidt dat het geheugen wordt opgeruimd.
Op mijn Nexus 7 2013 met Android 5.0.2 lijk ik nergens last van te hebben.
Als ik bij instellingen de "Apps" bekijk, en dan "Wordt uitgevoerd", dan zie ik dat het systeem slechts 68 MB RAM inneemt. De uptime is 16 dagen. Als ik de tablet achter elkaar aan en uit doe (standby) dan wordt het geheugen dat het systeem inneemt steeds groter, tot honderden MB's. Na een paar minuten wachten valt dit echter weer terug naar 68 MB, wat op duidt dat het geheugen wordt opgeruimd.
Hoe staan je notificaties in whatsapp? Staat daar geluid aan?Sjaakmeister schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:20: