• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 18:37
Het lijkt mij, naar aanleiding van vele off-topic discussies in de beide Nexus 4 en 5 topics over de OTA, Android 5.0 ect, om hier verder daarover te gaan discusseren.

Hierbij dus de [Android 5.0 Lollipop] Ervaringen & Discussie topic, waar alles wat Android 5.0 Lollipop betreft besproken kan worden, van bugs en tips tot nieuwe releases en ervaringen.

Deze topic gaat over Android 5.0 Lollipop, dus alle toestellen die deze draaien kunnen besproken worden (niet alleen de Nexus serie dus).

(Wel graag de geprekken een beetje overzichtelijk houden a.u.b ;) )

Links:

Meer informatie over Android 5.0 Lollipop:

https://www.android.com/versions/lollipop-5-0/

{ben nog bezig met openingstopic uit te breiden :) }

[Voor 110% gewijzigd door Mizgala28 op 04-01-2015 15:20]

• Yuri024
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-05 23:42
Beste tweakers,

Wellicht off-topic, maar ik heb nog altijd geen 5.0 op mijn Nexus 5?

• Mizgala28
Volgens sommigen wordt 5.0 niet meer uitgerold omdat 5.0.1 uit is, geen idee of dat waar is, ik heb mensen gezien die gewoon een update van 4.4.4 naar 5.0.1 kregen.

Anders kun je via Wugfresh de update simpel sideloaden (je bent dan geen data kwijt) of schoon installeren (dan ben je wel alles kwijt maar een fris begin voorkomt in sommige gevallen gedoe met niet goed werkende apps).

Ik ben zelf fris begonnen op mijn Nexus 4 omdat ik de update als maar niet binnen kreeg.

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:47
Nou mooi, dan kunnen we hier dus lekker verder gaan over de OTA....
Ik begrijp niet waar die opmerking vandaan komt dat er geen update (meer) is van 4.4.4 naar 5.0.1 ...
Waar komt dat vandaan dat die er niet is....?

• Mizgala28
JudgeTreve schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:00:
Nou mooi, dan kunnen we hier dus lekker verder gaan over de OTA....
Ik begrijp niet waar die opmerking vandaan komt dat er geen update (meer) is van 4.4.4 naar 5.0.1 ...
Waar komt dat vandaan dat die er niet is....?
Dat zegt diegene dus:
gertvdijk schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:37:
[...]

Omdat je gewoon helemaal geen Lollipop (meer) krijgt als je hem niet in de eerste dagen hebt geaccepteerd. Kortom, als je als Jan Modaal zonder adb even de 5.0.0 OTA update hebt gemist (of bewust nog niet hebt geïnstalleerd vanwege SMS issue), dan krijg je nu helemaal geen Lollipop aangeboden en blijf je dus steken op 4.4.4. Zelfde voor Nexus 7-2013 tablet bij familie. Die hebben de OTA eerst genegeerd en nou moet ik ze gaan uitleggen hoe ze moeten sideloaden? Dat is niet uit te leggen gewoon.

[...]

De bedoeling is dat Google binary diffs aanbiedt vanaf verschillende punten, ik neem aan 4.4.4->5.0.1 direct voor veel nieuwe aankopen. Die OTA downloads zijn de ZIP files met alle verschillen van buildnummerX->buildnummerY. De bootloader pakt die uit over het filesysteem heen. Alleen, nu is er geen pad vanaf 4.4.4 meer in de OTA's als je nu op 4.4.4 zit.
Staat hier,

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:37
Laten we er kort over zijn. De uitrol van Lollipop onder Nexus apparaten is een regelrechte ramp gebleken. Er lijkt geen einde te komen aan de klaagzang van niet ontvangen OTA update meldingen, bugs na het updaten met behulp van de OTAs etc.

Waar ik altijd vrienden met iOS apparaten hoorde klagen over slecht werkende updates en 8 bug fix updates na de komst van iOS 7 en 8, gaat nu ook Android de kant op van "we rollen het uit en beta testen het wel op eindgebruikers". De kwaliteitscontrole is gewoon ver onder de maat. Veel van de bugs die vermeld worden zouden toch makkelijk moeten zijn te identificeren en te verhelpen tijdens een test fase, lijkt mij.

Het feit dat Google altijd zo prat gaat op het feit dat Nexus devices als eerste kunnen beschikken over de laatste versie van Android blijkt nu ook meer een marketing truc dan werkelijkheid. Verschillende fabrikanten zoals Motorola zijn sneller gebleken dan Google zelf. Veel Nexus gebruikers hebben nog steeds geen update ontvangen, en diegene die wel een update hebben ontvangen kunnen vooral 'genieten' van een ondermaatste 'user experience' vol met bugs.

Nee, Google heeft echt volledig de plank misgeslagen deze keer en de reputatie van zowel Android als de Nexus lijn heeft een flinke deuk opgelopen naar mijn mening.

[Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 03-01-2015 16:15]

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-04 20:40
Ik draai Lollipop op mijn Nexus 5 sinds de eerste OTA uitkwam. Buiten enkele kleine bugs ben ik nochtans zeer tevreden. Zou voor geen geld terug gaan naar kitkat.

Spijtig dat je zo'n negatieve ervaringen met Lollipop hebt, Tigerblood.

• Tigerblood
insaniteit schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:17:
Ik draai Lollipop op mijn Nexus 5 sinds de eerste OTA uitkwam. Buiten enkele kleine bugs ben ik nochtans zeer tevreden. Zou voor geen geld terug gaan naar kitkat.

Spijtig dat je zo'n negatieve ervaringen met Lollipop hebt, Tigerblood.
Ik persoonlijk heb deze ervaring niet, omdat ik na het lezen van alle klachten het op safe heb gespeeld en een clean install heb gedaan met behulp van een factory image. Ik vind het vooral erg vervelend voor de mensen die een 'gewone' OTA update verwachten of willen installeren en dan worden geconfronteerd met al de problemen die je in de verschillende topics leest. Voor de gemiddelde tweaker is "sideloaden" of een "full wipe" misschien gesneden koek maar voor veel Nexus bezitters is dit niet het geval. Die verdienen ook gewoon ene goede user experience.

• JudgeTreve
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:11:
[...]

Dat zegt diegene dus:

[...]

Staat hier,
Dat weet ik maar het gaat er mij om of het waar is.....want dan kan ik wachten tot...... ;w

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tigerblood schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:13:

Het feit dat Google altijd zo prat gaat op het feit dat Nexus devices als eerste kunnen beschikken over de laatste versie van Android blijkt nu ook meer een marketing truc dan werkelijkheid.
Ik had Lollipop binnen ~15 minuten op de Nexus 5 terwijl daar Katkit op stond (auto update ging naar 4.4 oid). Dus toen zelf maar Lollipop er op gezet. Ik zie het probleem niet om het zelf te doen, of is het een principe kwestie?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41

SkyStreaker

Move on up!

Ben sinds kort eigenaar van een Yoga 2 Pro 13.3" Tablet van Lenovo. Nu zijn hun op zich, wat ik gemerkt heb bij mijn oude a5500-f van Lenovo, snel met hun updates of iig vrij frequent. Het is dan ook mijn hoop dat ik 5.0.x op dit ding krijg :/

Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum

• Tigerblood
MrVegeta schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:20:
[...]

Ik had Lollipop binnen ~15 minuten op de Nexus 5 terwijl daar Katkit op stond (auto update ging naar 4.4 oid). Dus toen zelf maar Lollipop er op gezet. Ik zie het probleem niet om het zelf te doen, of is het een principe kwestie?
Principe. Als zij roepen "Nexus krijgt als eerste de laatste Android versie" dan impliceren ze daarmee updates via OTA en niet via adb sideload of flashen via fastboot, want daar heeft de doorsnee consument nog nooit van gehoord.

• JudgeTreve
Zo is het precies!
En aangezien het mijn dagelijkse telefoon is "durf" ik het zelf niet te doen...
Want als het mis gaat dan kan ik alleen maar zeggen "was er maar afgebleven"....
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat als het nog lang gaat duren ik (als ik een goede gebruiksaanwijzing heb) toch ga doen.....

• Mizgala28
MrVegeta schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:20:
[...]

Ik denk dat het eerder zo is dat adb voor de normale leek te ingewikkeld is, als je op bijvoorbeeld iOS het niet via de OTA binnen krijgt (of je hebt te weinig ruimte) is het kwestie van aansluiten op PC/OSX, iTunes open en je krijgt een melding dat er een nieuwe versie is, en na 1 klik update iTunes het automatisch en maakt meteen een back-up, dat heb je niet voor Android/Nexus toestellen, ik kopieer zelf de mappen bijvoorbeeld omdat Wugfresh (bijvoorbeeld) eens de back-up had verprutst en die werd corrupt, het is via wugfresh en adb voor mij een makkie maar voor andere mensen niet, voor hun is er alleen de OTA.

Nou is updaten geen must maar als je Nexus het steeds blijft doen dan loop je meer en meer achter.

En wat iOS betreft, toen vorig jaar Google KitKat aankondigde had ik na 5 weken de OTA binnen, toen ik 2 jaar terug nog een iPhone had kreeg ik de OTA diezelfde dag dat de update werd gepresenteerd, dus het is voor mij een raadsel dat het Google maar niet lukt met OTA voor Nexus toestellen, om die snel uit te rollen.

En dat terzijde, een simpele tool van Google om via een PC een Nexus te upgraden zou handig zijn, echt een zogenaamd klik and go programma.
JudgeTreve schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:02:
[...]

Dat weet ik maar het gaat er mij om of het waar is.....want dan kan ik wachten tot...... ;w
Geen idee, ik had gister na meerdere herinstallaties (en zelfs nadat ik begin december de OTA van 5.0 had gesideloadt en daarna terug naar 4.4.4 ben gegaan) nog steeds geen 5.0.1 binnen gekregen, hopelijk komt het nu wel goed, ik heb een clean 5.0.1 installatie gedaan.

[Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 03-01-2015 18:15]

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 13:45
Dag mensen! Ik heb een aardig goede ervaring met Android 5.0 Lollipop op mijn Nexus 5. Een fout waar ik nu tegenaan loop is als ik de camera app open heb (google camera) en dan de telefoon lock, en weer unlock ik de melding krijg: 'could not connect to camera'. Vroeger gebruikte ik dit op vakantie vaak (aangezien ik hem dan alleen als camera gebruik).

Hebben jullie dit ook?

• JudgeTreve
Kan iemand nog een keer de moeite nemen om duidelijke aanwijzingen te geven hoe het nu moet..?
Bootloader wel niet unlocken....etc....

Ik heb een nieuwe Nexus 5 hier liggen...met 4.4.4 ......wat doe ik om naar 5.0.1 te gaan....
Heb al zoveel manieren voorbij zien komen...zoek eigenlijk de makkelijkste zonder al teveel risico...

• Mizgala28
JudgeTreve schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:28:
Kan iemand nog een keer de moeite nemen om duidelijke aanwijzingen te geven hoe het nu moet..?

Ik heb een nieuwe Nexus 5 hier liggen...met 4.4.4 ......wat doe ik om naar 5.0.1 te gaan....
Heb al zoveel manieren voorbij zien komen...zoek eigenlijk de makkelijkste zonder al teveel risico...
Sideloaden unlockt je bootloader niet en je bent je data niet kwijt, clean installatie is beter maar je bent wel alles kwijt (back-up maken dus)

Sideloaden:

En hier heb je de OTA, wel de nieuwste downloaden en wel voor de juiste Nexus apparaat.

http://www.androidpolice....-update-zip-file-roundup/

En bij clean installatie downloadt Wugfresh gewoon de installatie bestand, bij sideloaden niet en daar is de link voor.

[Voor 19% gewijzigd door Mizgala28 op 03-01-2015 19:59]

• Tigerblood
JudgeTreve schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:28:

Heb hier wat aanwijzingen gegeven:
Tigerblood in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Minste risico op bugs, meeste gedoe met data verlies/backup. Maar je hebt dan wel 100% clean install.

[Voor 8% gewijzigd door Tigerblood op 03-01-2015 19:58]

• JudgeTreve
Thnx...ik ga er naar kijken....
Ondertussen ben ik nog steeds erg benieuwd naar of er mensen nog steeds de update ontvangen....

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Ik heb hem handmatig gesideload,
Het duurde te lang op m'n nexus'.
Maar ik denk dat ik gelukkiger was met de snelheid van 4.4.

Ik snap dat onder de motorkap er wat veranderingen zijn geweest, ook het metal-design is nieuw, maar significante verbeteringen in gebruikservaring zijn nagelaten. Enkel bepaalde diensten hebben een nog centralere rol gekregen.

• Mizgala28
Anoniem: 601896 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:12:
Ik heb hem handmatig gesideload,
Het duurde te lang op m'n nexus'.
Maar ik denk dat ik gelukkiger was met de snelheid van 4.4.

Ik snap dat onder de motorkap er wat veranderingen zijn geweest, ook het metal-design is nieuw, maar significante verbeteringen in gebruikservaring zijn nagelaten. Enkel bepaalde diensten hebben een nog centralere rol gekregen.
Ik kan je wel zeggen dat toen ik paar weken terug de 5.0 had gesideloadt op mijn Nexus 4, het een ramp voor de accu was.

Gisteren schoon begonnen met een 5.0.1 image en alles werkt normaal, niet beter of slechter dan 4.4.4 qua batterij en performance, wel een ander design.

Wat bevalt:
Design
Notificatie centrum
(en veel meer, te veel om op te noemen, deze 2 boven wel als belangrijkste)

Wat niet bevalt:
Notificatie centrum op lockscreen (lees verder)
Geen Galerij (lees verder)
Stock e-mail is weg (Gmail is prima, maar toch)
Geen normale silent modus (dan maar op vibrate)
(en paar kleine design keuzes van Google)

Dus de notificatie centrum, handig maar op lockscreen kan het te veel, waar bij iOS de extra notificatie centrum uit kan kan dit in 5.0 niet.

Wat is mijn punt? Als mijn telefoon gestolen zou worden kan iemand zomaar de wifi, data uitzetten of de telefoon in vliegtuigmodus zetten, dan is Android apparaat beheer plots nutteloos.

Galerij is weg, helaas maar via sideload heb ik een volledig werkende Galerij met editing tool ervan, nadeel is dat de instellingen van de Galerij niet werken (zwart beeld) maar op inloggen in google na, is daar niks belangrijks.

En in geval van Nexus 4, als je nog geen Google Now launcher had, heb je de stock launcher wat apart uitziet, ik had wel gemerkt dat Android 5.0 niet traag is, de animaties zorgen dat het traag lijkt, dus de boel op x0.5 of uit is wel zo slim als het irritant is.

Met Google Now launcher heb je de normale 5.0 look.

Wat opviel, als je *#*#4636#*#* intoetst in de dial crash die app als je Gebruiksstatistieken wilt bekijken.

En soms komt het voor dat de balk met knoppen even naar boven springt, ik had het nu 1 keer, paar weken terug 3, meestal crasht de betreffende app en herlaadt de boel.

Dit is van vandaag, precies evenveel als wat ik onder 4.4.4 iedere dag haalde.

- Synchronisatie staat aan
- Helderheid op auto (slider in het midden)
- Locatie op Nauwkeurig

En ik heb een waardeloze GSM bereik helaas, maar dat ligt aan mijn provider.

[Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 04-01-2015 01:47]

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
De standby can m'n tablet is wel echt significant vooruit gegaan in tegenstelling tot jouw n4.

Maar ik vind specifiek het notificatiecentrum wel tegenvallen.
Zeker als je kijkt hoe ze het met andere platforms doen.

Want je krijgt namelijk zowel op je lockscreen, als binnen de user interface -alle- berichten en notificaties, ongefilterd, informatie overload. Je kan binnen de notificatiecentrum, niet selecteren wat je wel wilt zien, en wat je wilt zien, raakt verstopt in een stapel loze informatie die je niet perce wilt zien.

Ook bij het antwoorden van een notificatie, klik je op de notificatie, start hij dan de hele app op, en pas dan kun je antwoorden.

Ten opzichte van de vorige versie is het een stap vooruit maar als ze een seconde bij de concurrentie waren wezen kijken, dan wisten ze dat het ook stappen beter zou kunnen zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 601896 op 04-01-2015 02:09]

• Mizgala28
Je kan wel in Android 5.0 aangeven bij welke apps geen informatie wordt gegeven in de notificatiecentrum op het lockscreen (je ziet dan alleen de app naam).

Ook kunnen notificaties helemaal uit per app, maar dan zijn ze overal uit wat belachelijk is.

Ow, wat wel erg is, als je geen informatie ziet op het lockscreen in een notificatie omdat je het bij een app uit hebt, is het wel zo dat de notificatie alsnog ruimte verspild, was beter als het in dat geval alleen in de statusbalk stond.

En als je toggles gebruikt ben je de klos, of uit of aan, maar de notificatie blijft op de lockscreen wat extreem irritant is, ik gebruik nu geen toggles, 5.0 heeft nu meer maar ik mis nog 2.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:53

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Is dit het algemene Lollipop-topic, of is dit het Lollipop-op-Nexus-4-en-5-topic? ;)

Rail Away!

• JudgeTreve
Zou het aannemelijk zijn dat vanwege bijvoorbeeld de memory leak, er nu helemaal geen update is en we dan meteen van 4.4.4 naar 5.0.2 gaan? Of is dat een rare gedachte.....

• Mizgala28
Mad Marty schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:44:
Is dit het algemene Lollipop-topic, of is dit het Lollipop-op-Nexus-4-en-5-topic? ;)
De algemene lollipop topic, ongeacht de toestel :)

• diegomilek
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03-2022
Mensen.

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met de Nexus 5 alsook nieuw met Android. Telefoon bevalt prima maar hetgeen waarvoor ik eigenlijk overstapte naar Android, Android 5.0, komt maar niet op mijn N5.

Kan iemand me hierbij helpen of is dit een kwestie van afwachten?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:59
diegomilek schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:13:
Mensen.

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met de Nexus 5 alsook nieuw met Android. Telefoon bevalt prima maar hetgeen waarvoor ik eigenlijk overstapte naar Android, Android 5.0, komt maar niet op mijn N5.

Wachten of sideloaden (zoeken in dit topic op adb sideload voor handleiding)

Strava

• Mizgala28
diegomilek schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:13:
Mensen.

Sideloaden:

En hier heb je de OTA, wel de nieuwste downloaden en wel voor de juiste Nexus apparaat.

En bij clean installatie downloadt Wugfresh gewoon de installatie bestand, bij sideloaden niet en daar is de link voor.

• diegomilek
Bedankt voor jullie hulp. Ik kom alleen niet verder dan dit:

Fastboot device was not found.

Vervolgens moet ik een stuurprogramma installeren, wat niet lukt.
Hij geeft dan aan Nexus 5 heeft geen stuurprogramma.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Sinds een week een poolse lollipop draaien op mn S5 en tot nog toe geen problemen gehad.
(Gelukkig is flashen van firmwares lekker makkelijk bij Samsung.)

Bevalt nog steeds goed.

Notificaties zijn een beetje a la iphone behalve het feit noticaties van dezelfde app samengevouwen worden op je lockscreen waardoor je nog steeds niet snel je berichtje kan lezen.
Ik had liever gezien dat ze onder elkaar komen.

Verder is touchwizz behoorlijk wit geworden ipv zwart.

Accuduur is volgens mij nog gewoon hetzelfde en dat is bij mij twee dagen en bijna 5 uur schermtijd.

Voor de rest had ik er iets meer van verwacht. Het is qua uiterlijk iets veranderd maar merk geen gigantische prestatie winst. Voor mijn gevoel wel iets sneller dan voorheen.

In iedergeval nog geen bugs ontdekt afgezien van 1 spelletje die niet helemaal lekker draait.

[Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 04-01-2015 21:14]

• diegomilek
Mizgala28 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:35:
[...]

Sideloaden:

[video]

• Mizgala28
diegomilek schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:25:
[...]

Heb jij de tutorial binnen de wugfresh programma helemaal gevolgd wat drivers installeren betreft?

• diegomilek
Mizgala28 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:48:
[...]

Heb jij de tutorial binnen de wugfresh programma helemaal gevolgd wat drivers installeren betreft?
Het probleem doet zich telkens voor wanneer ik alles gedaan heb en opnieuw op moet starten (de N5) in de recovery mode. Dan is mijn N5 opeens niet meer verbonden wanneer ik in die adb modus kom

• diegomilek
En heb overigens alles gedaan wat betreft die tutorial inderdaad. Alle drivers eerst uninstalled en daarna via step 1 t/m 4 alles voldaan.
Full driver test doet hij ook gewoon goed.

Het is echt puur wanneer ik in adb sideload ga

• Mizgala28
diegomilek schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:25:
En heb overigens alles gedaan wat betreft die tutorial inderdaad. Alle drivers eerst uninstalled en daarna via step 1 t/m 4 alles voldaan.
Full driver test doet hij ook gewoon goed.

Het is echt puur wanneer ik in adb sideload ga
Als je adb sideload doet, staat USB debug mode wel aan?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:49

Nox

Noxiuz

disweb schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:21:
Dag mensen! Ik heb een aardig goede ervaring met Android 5.0 Lollipop op mijn Nexus 5. Een fout waar ik nu tegenaan loop is als ik de camera app open heb (google camera) en dan de telefoon lock, en weer unlock ik de melding krijg: 'could not connect to camera'. Vroeger gebruikte ik dit op vakantie vaak (aangezien ik hem dan alleen als camera gebruik).

Hebben jullie dit ook?
Ja, mijn reply staat in het nexustopic.

Alleen bij mij werkt de camera gewoon pertinent niet meer, onder geen enkele omstandigheid.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• diegomilek
Mizgala28 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:54:
[...]

Als je adb sideload doet, staat USB debug mode wel aan?
Jep

• JudgeTreve
Zo...ik was het zat....
Kreeg van Google een mail dat die support niet bij mijn "pakket" hoorde en dus werd ik er weer niks wijzer van. Daarna was had ik er zo genoeg van dat ik het zelf maar gedaan heb aan de hand van het filmpje hierboven genoemd.

Behalve dat ik na een paar keer checken toch nog tegen een driver issue aanliep vlak voor hij het update bestand naar de telefoon ging sturen,was dat snel gefikst.

Na de update (die best wel lang duurde en ik best wel dacht...hmhm als dat maar goed gaat) kreeg ik meteen op de telefoon de update naar 5.0.1 aangeboden,

Die is nu bijna klaar met installeren....en toen zat ik ineens van 4.4.4 op 5.0.1.......E I N D E L I J K !

Voor de mensen die twijfelen...
Als je goed de voorbereidingen treft (de dingen doorlopen in de Nexus toolkit) en de aanwijzingen volgt in het filmpje gaat het dus gewoon goed!

Goed.....waar ga ik me nu eens druk over maken........hahaha!

• diegomilek
JudgeTreve schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:42:
Zo...ik was het zat....
Kreeg van Google een mail dat die support niet bij mijn "pakket" hoorde en dus werd ik er weer niks wijzer van. Daarna was had ik er zo genoeg van dat ik het zelf maar gedaan heb aan de hand van het filmpje hierboven genoemd.

Behalve dat ik na een paar keer checken toch nog tegen een driver issue aanliep vlak voor hij het update bestand naar de telefoon ging sturen,was dat snel gefikst.

Na de update (die best wel lang duurde en ik best wel dacht...hmhm als dat maar goed gaat) kreeg ik meteen op de telefoon de update naar 5.0.1 aangeboden,

Die is nu bijna klaar met installeren....en toen zat ik ineens van 4.4.4 op 5.0.1.......E I N D E L I J K !

Voor de mensen die twijfelen...
Als je goed de voorbereidingen treft (de dingen doorlopen in de Nexus toolkit) en de aanwijzingen volgt in het filmpje gaat het dus gewoon goed!

Goed.....waar ga ik me nu eens druk over maken........hahaha!
Hoe heb je die driver issue opgelost dan? Heb die hele kit gewoon volgens de stappen gevolgd en USB debugging staat gewoon aangevinkt

• JudgeTreve
Tijdens de procedure verloor ik dus toch de connectie....
Maar ik kreeg een scherm met daarin de oplossing al aangeboden...

Via device manager...Nexus 5 opzoeken....rechter muis....driver updaten...zoek op mijn computer...zelf kiezen...android device....volgende.....(stonden er 3 in het lijstje maar ik heb gewoon op volgende geklikt).

Daarna weer terug in de toolkit klik ok om nog een keer te proberen....en toen werd het update bestand wel doorgestuurd en begon het circus.....

(ik doe het uit mijn hoofd dus als er iets niet klopt dan excuus...)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je bij device manager een uitroepteken hebt staan bij de Nexus 5 dan moet je handmatig de drivers daarvoor installeren. Wat ik heb gedaan is de SDK manager gedownload, deze manager download een hoop Android "spul" dat je kan gebruiken bij development. Maar ook de USB drivers. De drivers staan vervolgens in de map C:\Users\*****\AppData\Local\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver deze even copy/past naar bureaublad en vervolgens dus handmatig drivers updaten vanuit die map.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• JudgeTreve
Waar ik me nog het meeste over verbaas, was dat ik meteen na de eerste start van Android 5.0 meteen de update naar 5.0.1 binnen kreeg....
Zou dat dan toch betekenen dat als je de update van 4.4.4 naar 5.0 gemist hebt en er nu de 5.0.1 versie is je niet vanzelf de update krijgt zoals eerder in het Nexus 5 ervaringen etc. forum werd gezegd...?

• Prulleman
volgens mij zijn er wel wat zaken die een ota pull forceren (en helaas niet handmatig via de interface), maar een clean boot (na een factory reset of een splinternieuw device) lijkt altijd voorrang te krijgen bij het ophalen van de laatste OTA(s)

(niet dat dit je helpt als je zonder data loss wilt updaten, maar gewoon ter info)

[Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 05-01-2015 13:30]

Strava

• JudgeTreve
Nou...ik had dus twee weken geleden een nieuwe Nexus 5 gekocht en die werd tot 4.4.4 geupdate.
Vervolgens gebeurde er twee weken niets....
Toen besloot ik het zelf te doen en vanaf het moment dat de telefoon koud opgestart was, kreeg ik als eerste melding "er is een update beschikbaar".......

In de twee weken dat ik die nieuwe nu heb hielp niets om de OTA uit de tent te lokken...
Geen clean install.....niets....

Ik vind het opvallend...

Device heeft 4.4.4 >>> geen update beschikbaar...
Device heeft 5.0 >>> meteen bericht van update..... :/

[Voor 10% gewijzigd door JudgeTreve op 05-01-2015 13:36]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 12:03

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Vanaf nu gaan we dit topic weer richting het onderwerp brengen. Een discussie over Android 5.0 is prima, maar berichten over hoe en op welke manier je huidige apparaat naar Android 5.0 moet worden gebracht zijn niet meer welkom.

Cogitationis poenam nemo patitur

• JudgeTreve
Goed...heb ik het weer verkeerd begrepen....ik dacht dat we in dit topic nou juist wel hierover konden praten.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 16:46
Inderdaad :-)

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik erger me al een tijd aan de ingebouwde video speler voor Android 5.0, in het begin is het altijd haperingen. Maar ook hierdoor werken Apps zoals Film1 en Horizon niet meer.....

Voor de rest ben ik zeer te spreken, vooral dat ik nu geen app meer nodig heb om notificaties op het lockscreen te laten zien (gebruikte hiervoor NiLS). Alleen merk wel dat het wisselen tussen apps trager is dan op 4.4.4. Misschien komt dit door de memory lek die aanwezig is in 5.0.1

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05
Vind het jammer dat die AutoData apps geen toegang meer hebben tot het automatische aan- en uitzetten van je data verbinding als je scherm uit is, scheelt een hoop batterij.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33

Metian

Snert is vies

Crazymonkey schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:21:
Ik erger me al een tijd aan de ingebouwde video speler voor Android 5.0, in het begin is het altijd haperingen. Maar ook hierdoor werken Apps zoals Film1 en Horizon niet meer.....

Voor de rest ben ik zeer te spreken, vooral dat ik nu geen app meer nodig heb om notificaties op het lockscreen te laten zien (gebruikte hiervoor NiLS). Alleen merk wel dat het wisselen tussen apps trager is dan op 4.4.4. Misschien komt dit door de memory lek die aanwezig is in 5.0.1
Developer Options unlocken en dan even NuPlayer aan- of uitschakelen en kijken of dit verandering brengt.

Weet zo even niet of die standaard aan of uit staat. Proberen waar denk ik.

Rupsen, Rapsen.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Misschien ook handig te vermelden is het toestel icm android 5.

Nu lees ik veel problemen met Android 5 wat toestel gerelateerd is en met name de Nexus 5 ga ik van uit.

Bijvoorbeeld problemen met camera, fotogalerij of videospeler kan per toestel verschillen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:49

Nox

Noxiuz

Metian schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:22:
[...]

Developer Options unlocken en dan even NuPlayer aan- of uitschakelen en kijken of dit verandering brengt.

Weet zo even niet of die standaard aan of uit staat. Proberen waar denk ik.
Bij mijn custom ROM stond hij default aan.

Schijnt soms issues met de camera op de Nexus 5 te kunnen verhelpen. (maar niet bij mij).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Mizgala28
Paar foutjes ontdekt in 5.0.1 (Nexus 4)

Dus, als de scherm uit is en de muziek speelt af (ongeacht de app) kun je niet meer de volume ingedrukt houden zodat hij meteen max wordt, nu is iedere klik een stapje omhoog.

Als de scherm wel aan is, werkt ingedrukt houden wel.

En nu de foutjes:

- Af en toe werkt de power knop niet, het ligt niet aan mijn telefoon want na herstarten werkt alles, ik merkte het de eerste dagen toen ik veel screenshots maakte en dat niet lukte.

- Play Music wou geen muziek afspelen, ik moest de app geforceerd sluiten.

- Bij Skype is het zo dat je na afmelden, hem ook in multitask menu moet weg vegen, dit moet ook bij een IRC app die ik gebruik, echter Skype staat niet in de lijst dus ik moet geforceerd afsluiten, grappig genoeg werkt de oude manier wel nog steeds met de IRC app.

En nu een kleine ergernis, apps uitvouwen in het notificatie centrum kan nog steeds, maar in Lollipop lukt terug vouwen niet, irritant want ik heb al paar keer zo de wekker uitgeschakeld...

Dan de goede dingen, accu gaat even lang mee en ik heb geen memory bug, verder start YouTube veel sneller op dan onder KitKat.

En verder heeft een kennis op zijn S5 Lollipop gekregen, toestel kwam uit Polen dus dat valt te verklaren, op zich heeft Samsung een flinke vinger in de pap, je moet zoeken naar de verschillen (op het notificatie centrum na).

• Tigerblood
Mizgala28 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 02:12:
Paar foutjes ontdekt in 5.0.1 (Nexus 4)

Dus, als de scherm uit is en de muziek speelt af (ongeacht de app) kun je niet meer de volume ingedrukt houden zodat hij meteen max wordt, nu is iedere klik een stapje omhoog.
Lijkt me juist een welkome feature. Heb je niet meer dat je per ongeluk het volume naar 100% krikt wanneer de telefoon uit je broekzak of jaszak aan het vissen bent en je pakt hem toevallig beet bij de volume+ knop :+

[Voor 7% gewijzigd door Tigerblood op 06-01-2015 03:26]

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-06 12:41
Is scherm rotatie nog ergens aan en uit te zetten in 5.0? Ik krijg mn nexus 5 niet meer in landscape als ik dat zou willen.. MX player gaat nog wel automatisch in landscape maar andere apps niet.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:39
pietz0r schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:36:
Is scherm rotatie nog ergens aan en uit te zetten in 5.0? Ik krijg mn nexus 5 niet meer in landscape als ik dat zou willen.. MX player gaat nog wel automatisch in landscape maar andere apps niet.

Nickname does not reflect reality

• wvkreg
Roddelmodus: Nexus 5 direct Lollipop 5.1?

http://www.androidstandar...1-to-nexus-5-and-nexus-4/

[Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 06-01-2015 14:50]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
pietz0r schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:36:
Ik vermoed een ordinaire bug. Mijn Nexus 10 zat onlangs ook vast in portaitmode, behalve voor apps die landscape forceerden. Uiteindelijk maar gereboot, daarna draaide het scherm weet als vanouds.

• pietz0r
Helaas, reboot helpt niet.
De instelling is gewoon nergens te vinden. Niet in het quick menu en niet onder instellingen > weergave
Zo was het onder 4.4.4 wel

Anoniem: 642615

Ik lees heel veel instructies en dat een tweaker het wel kan. Maar voor iemand die altijd op the OTA wacht en nooit knutselt met software, ben ik wel erg verward als ik het zelf wil doen.

In eerste instantie kwam ik naar tweakers voor een oplossing die ik zou begrijpen(zeg maar jip en janneke taal). Ik wacht al maanden op Android L voor mij Nexus 5 en wil het nu zelf doen. Verder dan wat termen hier en daar in de instructies zie ik nog niet.

Dus als iemand een veilige en vooral makkelijk guide heeft voor een update van kitkat naar lolipop, dan zou het erg fijn zijn. :|

Trowens, ik vond dit: https://www.youtube.com/watch?v=uvch38KDmTk

Ziet er super simpel uit. Is dat betrouwbaar?

• Mizgala28
Anoniem: 642615 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:28:
Trowens, ik vond dit: https://www.youtube.com/watch?v=uvch38KDmTk

Ziet er super simpel uit. Is dat betrouwbaar?
Het kan simpeler, namelijk bij adb moet je zelf de drivers installeren en vaak raken mensen die de boel niet weten daar in de knoop.

Daarom raad ik Wugfresh aan, die legt het stap voor stap uit.

Mizgala28 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:45:
[...]

Het kan simpeler, namelijk bij adb moet je zelf de drivers installeren en vaak raken mensen die de boel niet weten daar in de knoop.

Daarom raad ik Wugfresh aan, die legt het stap voor stap uit.
Dus in die video is ook een manier dat goed werkt toch? Al is het iets moeilijker dan Wugfresh.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 642615 op 07-01-2015 13:18]

• Mizgala28
Anoniem: 642615 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Waar moet ik zijn voor wugfresh? sorry als ik het gemist heb in de comments
http://www.wugfresh.com/nrt/

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
lmgtfy.nl verwijzingen worden op het GoT forum niet gewaardeerd, post inhoudelijk of laat het helemaal achterwege

[Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 16-01-2015 14:20]

• wvkreg
Toch ook maar de stap gewaagd om te sideloaden. Nu aan het herstarten, spannend :)
Ik zal mijn ervaringen posten :)

• wvkreg
Gelukt, alleen nog app store issues, Kreeg ook direct de 5.01 binnen.
https://support.google.com/googleplay/answer/1141080
Play store op web zit mijn device nog niet, maar dat kan ik vast fixen.
More to follow.

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 17:29
Ik vraag me af wanneer ik via Vodafone nu eindelijk de OTA 5.x update ga ontvangen op mijn Nexus 5. In november zou er een sms bug zijn, die al lang opgelost is. Bij een bericht dat ik halverwege december heb gelezen zou binnen enkele dagen de update gefaseerd binnen rollen.

Heeft iemand al een idee waarom dit zo lang duurt en wat de verwachting is? Of is Vodafone hier schuldig aan door de OTA update niet beschikbaar te zetten?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
pietz0r schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:37:
Helaas, reboot helpt niet.
De instelling is gewoon nergens te vinden. Niet in het quick menu en niet onder instellingen > weergave
Zo was het onder 4.4.4 wel
Kijk eens of bij instellingen→toegankelijkheid de optie scherm autom. draaien aan staat.

• Mizgala28
Borne schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:11:
Ik vraag me af wanneer ik via Vodafone nu eindelijk de OTA 5.x update ga ontvangen op mijn Nexus 5. In november zou er een sms bug zijn, die al lang opgelost is. Bij een bericht dat ik halverwege december heb gelezen zou binnen enkele dagen de update gefaseerd binnen rollen.

Heeft iemand al een idee waarom dit zo lang duurt en wat de verwachting is? Of is Vodafone hier schuldig aan door de OTA update niet beschikbaar te zetten?
Ik denk dat de OTA blokkade die Google inschakelde nadat de bug bekend werd (blokkade alleen voor vodagone netwerk toestellen) gewoon door hun niet uitgezet is of zo.

Ik kreeg ook niks binnen dus maar vorige week de boel zelf geïnstalleerd, ik hoop wel dat ik vanaf nu wel normaal de OTA binnen krijg.

• pietz0r
hcQd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:16:
[...]

Kijk eens of bij instellingen→toegankelijkheid de optie scherm autom. draaien aan staat.
Tjonge, dat was makkelijk :) thanks
Maar wie verzint nou weer dat dat onder toegankelijkheid staat. |:(

• JudgeTreve
Borne schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:11:

Ik heb hier al best e.e.a. over gezegd...maar ik mag er niet meer over praten dus ja....

• wvkreg
Ik heb het idee dat Google 5.1 naar de N5 wil uitrollen. http://www.androidstandar...1-to-nexus-5-and-nexus-4/
Sideloaden is echt simpel en ik zou dat aanraden. Hier werkt het nu (2 dagen al) prima en batterijgebruik is zelfde als in 4.4.4. Ik kreeg na de 5.0 direct de 5.01 binnen en kan zonder problemen met de N5 werken, heb zelfs het idee dat het allemaal sneller werkt. In ieder geval het starten van de N5 en de apps is sneller en Lollipop bevalt goed hoewel nog wel aardig wat apps niet compatibel of aangepast zijn zoals Ziggo TV e.d.

[Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 09-01-2015 11:29]

• Prulleman
wvkreg schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:28:
Ik heb het idee dat Google 5.1 naar de N5 wil uitrollen. http://www.androidstandar...1-to-nexus-5-and-nexus-4/
Sideloaden is echt simpel en ik zou dat aanraden. Hier werkt het nu (2 dagen al) prima en batterijgebruik is zelfde als in 4.4.4. Ik kreeg na de 5.0 direct de 5.01 binnen en kan zonder problemen met de N5 werken, heb zelfs het idee dat het allemaal sneller werkt. In ieder geval het starten van de N5 en de apps is sneller en Lollipop bevalt goed hoewel nog wel aardig wat apps niet compatibel of aangepast zijn zoals Ziggo TV e.d.
Geruchten in je link zijn februari/maart...

Strava

• pafdaddy
  • Niet online
Ben best tevreden met 5.0.1 op mijn N5, alleen ben ik niet zo blij met de telefoon app. Zodra er een nummer gebeld wordt, schakelt het scherm uit ook al ligt de telefoon op tafel. Ik krijg dus niet de kans om het handsfree icoontje te selecteren. Is dit te wijzigen?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• wvkreg
Contacts + proberen?

• pafdaddy
  • Niet online
Al gevonden wat het probleem is/was. De proximity sensor werkte niet lekker, wellicht te weinig omgevingslicht.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Mizgala28
Nou, een zeer vervelende bug gevonden in Android 5.0.1.

Betreft cache, veel apps die afbeeldingen moeten inladen kunnen dat vaak niet, waar bij 4.4.4 herstarten genoeg was, moet ik in 5.0.1 of de app geforceerd afsluiten en cache legen en herstarten, of app geforceerd afsluiten, alles wissen, app verwijderen en herinstalleren.

Erg irritant :(

• Trezzahn
  • Laatst online: 19:33
Ken. schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:32:
[...]

Zelfde methode, maar dan even de file 'userdata' uit de image halen en opnieuw zippen.
Dat was ik zelf vannacht dus mooi vergeten te doen :X ;( |:(
Gelukkig had ik in ieder geval mijn foto's recent nog gebackupped.
Dus als ik het goed begrijp moet ik dan in de toekomst:
De 'gedownloade Android file' uitpakken, in dit geval: hammerhead-lrx22c-factory-0f9eda1b.tgz
Map openen
'image-hammerhead-lrx22c.zip' unzippen
Map openen
'userdata.img' verwijderen

Dat moet lukken. Evenals 'image-hammerhead-lrx22c' weer inpakken als zip. Maar daarna wel dus weer alles inpakken/comprimeren als .tgz file. Dat wordt even zoeken.. :p

Back-upt je Nexus je foto's niet naar Google of Dropbox?

[Voor 3% gewijzigd door Trezzahn op 15-01-2015 08:37]

• Stefke
  • Laatst online: 09-06 19:22
jelmervos schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:21:
[...]
waarom heb je niet via dezelfde link direct 5.0.1 geïnstalleerd?
Geen spec. reden, maakt t wat uit?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

stefijn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:31:
[...]

Geen spec. reden, maakt t wat uit?
Het scheelt je tijd. En de OTA is een incrementele update, terwijl de factory image het complete systeem is. In de praktijk zou het resultaat hetzelfde moeten zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Mizgala28 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:28:
[...]

Succes, na je overstappen gebeurt ook niks.

Verder, als je geen OTA krijgt en je weigert te sideloaden, zeur niet het is alsof je weigert je telefoon op te laden omdat het moet.
Blijf het gewoon frapant vinden dat de N5 met 18 maanden software support wordt verkocht maar dat je uiteindelijk een tweaker moet zijn om de support te kunnen krijgen. Dacht juist dat de Nexus serie bedoelt was als benchmark voor de massa en juist niet voor het selecte groepje tweakers. (die eerder een Xiaomi of One+ kopen om lekker te tweaken).

Daarnaast meen ik hier gelezen te hebben dat het blokken van een update ISP (VF) gerelateerd en niet hardware specifiek (of random(); Ik ging er dus vanuit dat als ik met een nieuwe ISP (of zonder sim) opstart ik alsnog de update kreeg.

offtopic:
Sideloaden vergelijken met accu laden 7(8)7, gast kom uit je ivoren tweaktoren, Such drogredenering, much Wow. Ik weet dat we hier op T.net zijn, maar mijn moeder kan niet een nieuw OS sideloaden, wel de accu laden.

• Stefke
  • Laatst online: 09-06 19:22
jelmervos schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:42:
[...]

Het scheelt je tijd. En de OTA is een incrementele update, terwijl de factory image het complete systeem is. In de praktijk zou het resultaat hetzelfde moeten zijn.
Ja, oke. Ik was benieuwd of ik die 5.0.1 wel OTA zou krijgen, de 5.0 iig niet. Mijn telefoon was toch nog nieuw dus dan maakt t niet zoveel uit (denk ik dan als leek)

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:51
Ik heb al half google uitgespeeld, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Met Android 5.0 op mijn Nexus 5 loop ik tegen het volgende aan:

Ik heb een patroon (van die bolletjes die je moet verbinden) ingesteld om mijn telefoon te unlocken.
Op 4.4.4 kreeg ik , wanneer de telefoon gelockt was, direct de mogelijkheid om dit te doen als ik op de powerknop drukte.

Op 5.0 druk ik op de powerknop, dan moet ik eerst het slotje omhoog vegen en dan krijg ik pas de mogelijkheid om het patroon in te voeren. Met 100x per dag op je telefoon kijken is dit behoorlijk irritant.

Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen? Ik hoef dat hele notificatiescherm helemaal niet :(

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:39
Pusherman_ schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:33:
Ik heb al half google uitgespeeld, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Met Android 5.0 op mijn Nexus 5 loop ik tegen het volgende aan:

Ik heb een patroon (van die bolletjes die je moet verbinden) ingesteld om mijn telefoon te unlocken.
Op 4.4.4 kreeg ik , wanneer de telefoon gelockt was, direct de mogelijkheid om dit te doen als ik op de powerknop drukte.

Op 5.0 druk ik op de powerknop, dan moet ik eerst het slotje omhoog vegen en dan krijg ik pas de mogelijkheid om het patroon in te voeren. Met 100x per dag op je telefoon kijken is dit behoorlijk irritant.

Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen? Ik hoef dat hele notificatiescherm helemaal niet :(
Hmmm vaag inderdaad. Gebruik het zelf niet maar even getest en inderdaad is dat zo op stock LP als wel CM12. Plus zo te zien geen optie om dat te omzeilen. Lijkt mij ook waardeloos ja, om dat elke keer zo te moeten doen.

Nickname does not reflect reality

• Mizgala28
@ 2 reacties boven deze:

Het kan niet uit, dit omdat je anders geen notificaties op je lockscreen zou kunnen zien.

(aldus Google)

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:51
Mizgala28 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:48:
@ 2 reacties boven deze:

Het kan niet uit, dit omdat je anders geen notificaties op je lockscreen zou kunnen zien.

(aldus Google)
Maar ik wil helemaal geen notificaties op mijn lockscreen zien.. dat hele f***ing lockscreen mag van mij gewoon lekker weg :P

• Mizgala28
Pusherman_ schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Maar ik wil helemaal geen notificaties op mijn lockscreen zien.. dat hele f***ing lockscreen mag van mij gewoon lekker weg :P
Je kan de meldingen nu wel afschermen maar je ziet ze nog steeds (dan wel zonder informatie).

Bij iPhone kan dat wel uit, vaag dat Google daar niet op kwam.

Wat je wel kan proberen is een andere lockscreen downloaden, misschien dat dat helpt.

• Mizgala28
Interessante ontdekking, in Android Lollipop gebruiken beide Google Dialer en Google Contacts je locatie, nou vind ik dat geen ramp maar waroom in Lollipop wel en in KitKat en ouder niet?

En verder, weet iemand een website waar ik complete uitleg vind van wat, wat doet in ontwikkelaars opties in Android Lollipop?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-06 15:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Trezzahn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:35:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik dan in de toekomst:
De 'gedownloade Android file' uitpakken, in dit geval: hammerhead-lrx22c-factory-0f9eda1b.tgz
Map openen
'image-hammerhead-lrx22c.zip' unzippen
Map openen
'userdata.img' verwijderen

Dat moet lukken. Evenals 'image-hammerhead-lrx22c' weer inpakken als zip. Maar daarna wel dus weer alles inpakken/comprimeren als .tgz file. Dat wordt even zoeken.. :p

Back-upt je Nexus je foto's niet naar Google of Dropbox?
Mijn foto's worden inderdaad naar Google geupload, maar ik heb de 2048px optie aangevinkt zodat je ongelimiteerde ruimte hebt. Heb liever ook altijd de originele bestanden nog :)

En ik heb alleen de zip gebruikt bij het flashen. Ik zie echter ook dat er een makkelijkere manier is:
http://9to5google.com/201...ry-image-on-nexus-5-7-10/

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 11:03
ik heb een samsung s5 met lollipop erop. Maar nu wordt telkens de usb verbinding verbroken als ik iets probeer te kopieren naar de SD kaart. Heb de usb drivers al opnieuw geinstalleerd , s5 terug gezet naar fabrieks instellingen maar niets helpt

Het is heel wisselend de een keer na 1 minuut en dan weer na 5 minuten.

Met 4.4.2 had ik geen problemen ,Iemand hier een oplossing voor??

[Voor 4% gewijzigd door Dancis op 20-01-2015 11:16]

• MrNoise
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06-2022
Mijn S5 (Modelnummer SM-G900F) heeft problemen met de widgets na update naar Lollipop.
Widgets werken een tijdje en later geheel niet meer, dan moet ik eerst mn phone opnieuw opstarten.
Ik heb bijvoorbeeld meerdere alarm widgets die ik altijd gebruik maar ook de buienalarm widget werkt niet.
Met de zaklamp widget kan ik wel het lampje aanzetten maar op het scherm komt geen groen lampje te branden. Het lijkt alsof de presentatie van de widgets op het scherm niet actief is.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:02
Na een versie update al eens een factory reset gedaan? Misschien dat er wat zooi is achtergebleven na de upgrade

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• reyals
.

[Voor 100% gewijzigd door reyals op 20-01-2015 19:45. Reden: dubbel]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Mizgala28
http://www.androidpolice....t-doesnt-actually-matter/

Misschien de reden dat mensen geen OTA krijgen.

Dit is dat AT&T maar wie zegt dat het niet voor andere providers geldt?

• MrNoise
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06-2022
reyals schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:44:
Na een versie update al eens een factory reset gedaan? Misschien dat er wat zooi is achtergebleven na de upgrade
Hi Reyals, bedankt voor je tip!
Zal dit binnenkort eens uitproberen, ben ik nooit z´n fan van. Veel werk om alles weer in te richten. En mn SMS history raak ik dan weer kwijt.
Met Kies3 een volledige backup maken incl. screen layouts is me nog niet gelukt.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Of eerst even een wipe cache partition uitvoeren. Daar heb ik prima ervaring mee bij het oplossen van rare foutjes en voordeel is dat je persoonlijke data behouden blijft

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• reyals
MrNoise schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:13:
[...]

Hi Reyals, bedankt voor je tip!
Zal dit binnenkort eens uitproberen, ben ik nooit z´n fan van. Veel werk om alles weer in te richten. En mn SMS history raak ik dan weer kwijt.
Met Kies3 een volledige backup maken incl. screen layouts is me nog niet gelukt.
Helium - App Sync and Backup
Geen root nodig en toch een redelijk volledige back-up

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10-2020
oOo Yes !! Eindelijk !! oOo

Op mijn Nexus 5 was nog steeds versie 4.4.4 geïnstalleerd. Ik werd vanochtend wakker en daar stond de melding in beeld voor een System update naar Android 5.0.1. Gewoon via de OTA dus.

HollandsNieuwe (Vodafone dus).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee