Als Chris de Mol is mag de montage crew wel heel snel een nieuwe baan gaan zoeken. Wat lag dat er allemaal dik bovenop. Wel een hoop aanwijzingen met teksten enzo (lasershow). Van het weekend nog maar eens terugkijken.
Wat me opviel was dat Art over meeste kandidaten zei dat ze een vrijstelling hadden. Over Viktor en Rik zei hij alleen maar dat ze door gingen...
Ik zit sinds vorige aflevering op Marlijn, nu ook op Rik. Ik denk dat Chris de envelop echt niet heeft gezien, zo'n chaoot is hij volgens mij wel, en dat Rik of de Mol is, of het wel heeft gezien maar het wel best vond om hemzelf en Chris flink verdacht te maken.
Ik zit sinds vorige aflevering op Marlijn, nu ook op Rik. Ik denk dat Chris de envelop echt niet heeft gezien, zo'n chaoot is hij volgens mij wel, en dat Rik of de Mol is, of het wel heeft gezien maar het wel best vond om hemzelf en Chris flink verdacht te maken.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Het is wel duidelijk dat de mol in het vliegtuig zat, dat was het sleutelelement. Dat beide heren, Chris en Rik dan doen alsof ze niks zien komt omdat ze elkaar willen testen. Verder neig ik nu naar Rik, anchorman bij het nieuws, vorige week Anchor butter, hij droeg toen een maritiem shirt met anker. Vorige week kon hij pas bij de derde keer de kar optillen = drie keer scheepsrecht, deze week zei hij wat over lasergamen en in het vliegtuig: op het strand zijn ze zeker niet. Dat neigt gewoon enorm naar voorkennis. Bij Chris zie ik ook wel de molposities, maar vorige week zat hij niet bij zo'n kar met spullen maar de vrachtwagen uit te laden. Tegelijkertijd vond ik Chris totaal niet kandidaats reageren op het feit dat Ajouad hem naaide met die vrijstellingen. Als kandidaat had ik desnoods terwijl Ajoud sliep er gewoon een gestolen. Chris drukte Ajouad enkel op het hart: gebruik ze goed, je zult ze nodig hebben > ook zo'n typische moluitspraak.
Wat ons opviel tijdens het kijken, bij Chris Zegers.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2015 23:29 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hij vond die enveloppe in een tuktuk.Jumpman schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:28:
Wat ons opviel tijdens het kijken, bij Chris Zegers.
[afbeelding]
Klopt, maar een mooi shot. Als hij straks de wel de mol is, komt de regie vast met dit shot op de proppen.
[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2015 23:40 ]
Ajouad was degene die met gele doeken aankwam. Misschien ook verdacht als je weet dat je het op het strand gaat doen.
I served in a company of heroes.
Ik heb precies hetzelfde. Maar in tweede instantie schuiven de verdenking door naar Rik. Als een echte mol laat hij Chris het initiatief nemen (dat zegt ie ook letterlijk in het vliegtuig) en kan hij hier en daar subtiel bijsturen. Hij laat Chris ook het verhaal doen voor de groep en hoeft alleen maar schaapachtig jajaja te knikken. Ik zie 't m zo uitleggen in aflevering 10.Ryan_ schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:51:
Als Chris de Mol is mag de montage crew wel heel snel een nieuwe baan gaan zoeken. Wat lag dat er allemaal dik bovenop. Wel een hoop aanwijzingen met teksten enzo (lasershow). Van het weekend nog maar eens terugkijken.
Bij de lasergame opdracht moest ik ook heel erg denken aan die van vorig jaar. Susan zei daar toen over: tja, ik kan wel moeilijk gaan doen maar ik heb mezelf maar gewoon meteen laten afschieten. Martine deed precies hetzelfde maar schoot ook nog zelf een andere kandidaat uit het spel. En de groep maar lachen..
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik vond het meenemen van verf verdachter eerlijk gezegd. Ideaal natuurlijk om als mol VERF! te roepen, als je weet dat je straks op een strand terecht komt. Als ik me niet vergis riep Margriet dat.Vuvuzela schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:58:
Ajouad was degene die met gele doeken aankwam. Misschien ook verdacht als je weet dat je het op het strand gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 16-01-2015 08:18 ]
Ik denk dat de mol niet in het vliegtuig zat, dat zou te makkelijk zijn.
"De Mol' heeft gisteren direct na de aflevering een tweet geplaatst:
"Als Mol zie je maar wat graag een envelop met inhoud over het hoofd."
Dat zou dus wijzen op Chris of Rik. Overigens als dit waar blijkt te zijn mag de productie naar huis, want dat zou wel te makkelijk zijn. Maar goed, je weet het niet...
Dat zou dus wijzen op Chris of Rik. Overigens als dit waar blijkt te zijn mag de productie naar huis, want dat zou wel te makkelijk zijn. Maar goed, je weet het niet...
De productie en de regie die kunnen iedereen de mol laten lijken. Altijd leuk die laatste aflevering, met alle fragmenten van: "Zie je? Je had het kunnen weten" fragmenten. Ze vergeten dan even de hints en fragementen die ze hebben getoond, om je op het verkeerde been te zetten. Natuurlijk maakt dit het programma ook spannend en mysterieus. En zal je zelf tijdens het kijken altijd de echte Mol proberen te ontmaskeren.revolised schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:21:
Ja, de laatste jaren zijn de nep molacties beter en duidelijker aanwezig dan de echte molacties.
Een jaartje zonder mol zou dan ook hilarisch zijn imho.
Een jaartje zonder mol zou dan ook hilarisch zijn imho.
Klopt, ik volg "Wie is de Mol?" nu sinds januari 2012, maar de laatste twee seizoenen is de manupilatie van de regie op de kijker enorm toegenomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 16-01-2015 10:54 ]
In de tuktuks zaten "initialen" van de kandidaten. 3 letterig, zodat er ook 1 keer MOL tussen zat. Er zijn meerdere bordjes met initialen door het beeld geflitst. Hebben we alle kandidaten gezien, behalve 1? Op die persoon zou dan MOL kunnen slaan.
Ik weet wel dat er bij 1 initiaal een bordje met 'De Mol' er bij stond. Dat was bij de andere initialen niet zo.BreadFan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:06:
In de tuktuks zaten "initialen" van de kandidaten. 3 letterig, zodat er ook 1 keer MOL tussen zat. Er zijn meerdere bordjes met initialen door het beeld geflitst. Hebben we alle kandidaten gezien, behalve 1? Op die persoon zou dan MOL kunnen slaan.
Nee, het was alle kandidaten + MOL. helaasBreadFan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:06:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik probeer dat hele Twitter, Moltalk etc niet te volgen, je wordt alleen maar op het verkeerde been gezet
Gisteren viel me trouwens het bordje "Den Bosch" op in de intro. Had ik nog niet eerder gezien. Komt de Mol uit Den Bosch?
Tsja, dat zegt nog weinig. Als mol zie je ook graag dat er geen geld in de pot komt. Betekent niet meteen dat je daar zelf voor hoeft te zorgen.revolised schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:21:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ook in de tuktuks kon de mol een envelop over het hoofd zien. Dus dit hoeft niet per se te slaan op de envelop die Rik en Chris niet zagen. Alhoewel ze daar wel heel stom bezig waren met zijn 2en.revolised schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:21:
Maar als de mol wist dat ze op het strand moesten zijn dan is paraplus een slimme zet om mee te nemen. Want die lijken namelijk op parasols en ondanks dat het lijkt op een aandachts trekker is het meer een afleiding. Want Chris had daar wel gelijk in toen hij in het vliegtuig zat. Hij zei namelijk alleen Ajouad en Viktor te zien met een blauwe vlieger (of zo). De rest had of niks of een paraplu.
Het zal me dus niks verbazen als de mol hier slim heeft gehandeld en dus niet in het vliegtuig zat.
Dit inderdaad. Ik bekijk ook alleen theorieën die niet direct van de makers of belanghebbende af te leiden zijn.Tristan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:10:
Ik probeer dat hele Twitter, Moltalk etc niet te volgen, je wordt alleen maar op het verkeerde been gezet
Precies. En daarom denk ik dat de mol niet in het vliegtuig zat. Dit was de kans om anderen verdacht te maken en zelf even uit de picture te verdwijnen. Een eliminatie van Chris of Rik op dit punt zou ook erg veel verhullen en daarom is de 21e vraag eraan toegevoegd.Jumpman schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:23:
[...]
Dit inderdaad. Ik bekijk ook alleen theorieën die niet direct van de makers of belanghebbende af te leiden zijn.Het beste werkt elk jaar nog om met je sociale intelligentie en met een beetje psychologie kennis naar het programma te kijken. Aan de houding en gedrag van de individuen, kan je vaak al wel wat aflezen.
Beetje aan de late kant, maar bij de eerste aflevering hebben teksten op Teletekst gestaan die verwezen naar WIDM. Hebben meer mensen dat gezien? Hier een foto van zo'n tekstje:

Het is dus duidelijk dat de NOS samenwerkt met de AVROTROS.

Het is dus duidelijk dat de NOS samenwerkt met de AVROTROS.
Lijkt me sterk, ik heb nog zes andere foto's die verschillende teksten laten zien die allemaal iets met WIDM te maken hebben. Foto's zijn overigens door een vriend gemaakt.
Wil je deze ook posten?Stolpert schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:36:
Lijkt me sterk, ik heb nog zes andere foto's die verschillende teksten laten zien die allemaal iets met WIDM te maken hebben. Foto's zijn overigens door een vriend gemaakt.

Dit zijn ze. Ik kan er alleen nog niet heel veel van maken...
Dit lijkt eerder op een teletekst fout waarbij stukken ondertiteling door teletekst bij andere pagina's worden geladen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
We gaan beginnen! Weet iemand nog uit welk seizoen die 'kennis is macht' hint ook alweer was? Die is al eens eerder gebruikt namelijk.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Weet niet welk seizoen, maar Kim was toen de molTektoon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:32:
We gaan beginnen! Weet iemand nog uit welk seizoen die 'kennis is macht' hint ook alweer was? Die is al eens eerder gebruikt namelijk.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Maar what about die groep blonde vrouwen?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Er werd gezegd dat de mol tussen de familiefoto's stond... Deze viel me het meeste op.
Dit waren de foto's:
Dit waren de foto's:

Niet de mol maar de familie van de mol volgens mij?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bij de familiefoto's is er eentje van de mol.. Dat is precies wat hij zei.... Kan dus dubbel geïnterpreteerd worden....
Het risico van al die vrijstellingen is dus dat je geen flauw idee hebt of je goed zit of niet. Leuke aflevering!
Hoewel iedereen zo ongeveer de mol kan zijn, blijf ik bij Margriet.
[ Voor 23% gewijzigd door Rhapsody op 22-01-2015 21:50 ]
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Ik zie op de achterste foto de man als Rik...l3art schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:37:
Er werd gezegd dat de mol tussen de familiefoto's stond... Deze viel me het meeste op.
Dit waren de foto's:
[afbeelding]
Als Rick de mol is, speelt hij het echt geniaal
De titel van vandaag was " M acht". Ik dacht eerst Macht maar ik zag toch echt een spatie tussen de M en de A.
M acht..... Margriet is een M met acht letters.
PSN: TDBtje
Dat is er eentje om even terug te kijken. In seizoen tien stond 'Kennis is Macht' voor 'Kim is Mol'. Er zijn geen kandidaten wiens naam met een K begint dit jaar, maar Chris was vandaag wel 'Kukelpapa'.
Euh? Nee hoor, dat zijn er maar 7.TDB schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:41:
De titel van vandaag was " M acht". Ik dacht eerst Macht maar ik zag toch echt een spatie tussen de M en de A.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
M acht viel mij ook op. Ik zit vanaf de eerste aflevering op Marlijn. Deze aflevering onthield ze zich van stemming over hoeveel antwoorden goed waren bij de namen opdracht. Op de foto bij de moon bastion stond er 1 teveel maar dat hoeft niet Rick(?) te zijn geweest, de mol had makkelijk kunnen liegen, en hop Marlijn staat erbij.
Marlijn koost voor 500, omdat in bakje 8 misschien een nog hoger geld bedrag lag?? Ze kon niet weten dat 12, 11 en 10 al leeg waren. M (bakje)acht.
Marlijn koost voor 500, omdat in bakje 8 misschien een nog hoger geld bedrag lag?? Ze kon niet weten dat 12, 11 en 10 al leeg waren. M (bakje)acht.
[ Voor 26% gewijzigd door Pjotrik op 22-01-2015 23:29 ]
M 8 kan ook zijn m eight ofwel fonetisch mate. De mol noemt in zijn dagboek Ajouad afsluitend, vriend! Mate = vriend. Aka de vriend van de mol was Ajouad ergo Chris is de mol?
- Kandidaten krijgen een aanbieding van de Mol om hem/haar te helpen. (seizoen 5: 'de hulpmol')
- Opdrachten zijn gelijk aan die van oude seizoenen: dat gebeurt vaker, maar dit keer is het soms bijna een copy-paste situatie. Bijv: de aflevering van vanavond, het lopen in een tempel en uit bakjes de mogelijkheid hebben om een vrijstelling/joker/whatever te pakken = afkomstig uit seizoen 2011 waarbij ze in mandjes jokers/vrijstellingen konden vinden.
- Arts uitspraken: ook weer in de aankomende aflevering (gebaseerd op 'het minuutje'): 'denk eraan Kennis is Macht' (sleutel van seizoen 10)
- De oud-mollen staan op het briefgeld, wordt expliciet in beeld gebracht. = Anne-Marie stond met haar foto op het briefgeld in seizoen 12 voor het eerst.Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund.
De Mol
- Kandidaten krijgen een aanbieding van de Mol om hem/haar te helpen. (seizoen 5: 'de hulpmol')
- Opdrachten zijn gelijk aan die van oude seizoenen: dat gebeurt vaker, maar dit keer is het soms bijna een copy-paste situatie. Bijv: de aflevering van vanavond, het lopen in een tempel en uit bakjes de mogelijkheid hebben om een vrijstelling/joker/whatever te pakken = afkomstig uit seizoen 2011 waarbij ze in mandjes jokers/vrijstellingen konden vinden.
- Arts uitspraken: ook weer in de aankomende aflevering (gebaseerd op 'het minuutje'): 'denk eraan Kennis is Macht' (sleutel van seizoen 10)
[ Voor 75% gewijzigd door Joosie200 op 22-01-2015 22:59 ]
Carolina wordt erg op de achtergrond gehouden door de regie, tot nu toe in alle afleveringen. Dit valt mij gewoon op.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 22-01-2015 22:58 ]
Chris is zo mijn Mol! Hij heeft het zelfs in deze aflevering gezegd. Iets in de zin van, 'of ik ben <insert iets> of.. ik ben de mol.
En om nog even door te gaan op Chris: ik las M_acht meteen als: de mol gaat als achtste de bakjes rond. Wederom Chris.
Ze is volgens mij gewoon echt doodsaai.Jumpman schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:58:
Carolina wordt erg op de achtergrond gehouden door de regie, tot nu toe in alle afleveringen. Dit valt mij gewoon op.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Kan ook, maar ik luister meer naar de Mol (mijn vriendin kijkt) maar zag haar vandaag eigenlijk voor het eerst met die zwarte disc. Het stuk dat ze de trap opliep had mijn vriendin ook niet gezien (morgen maar eens terugkijken of dat is uitgezonden dan) .
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat ze de trap op liep is wel uitgezonden. Toen ze hem inzette.franssie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:39:
[...]
Kan ook, maar ik luister meer naar de Mol (mijn vriendin kijkt) maar zag haar vandaag eigenlijk voor het eerst met die zwarte disc. Het stuk dat ze de trap opliep had mijn vriendin ook niet gezien (morgen maar eens terugkijken of dat is uitgezonden dan) .
Net effe gekeken, ergens vertrouw ik die Viktor nog steeds niet. Niet zo zeer dat hij aan het mollen is (al had hij dat wel mooi gekund met de foto), maar vooral zijn houding.
Ik verwacht niet dat ze ons als kijker de foto hebben laten zien. Zo sneaky is de regie ook wel weer.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Klote spel
mijn mol ligt er dus nu uit.. ok wie nu?
Wat mij opviel aan de aflevering van gisteren. Ik heb vooral gelet op hoe de regie dingen in beeld brengt en hoe personen reageren op bepaalde punten (bijvoorbeeld: wie reageert er blij als er geld word gewonnen en wie niet).
Wat mij opviel:
- Chris werd emotioneel toen Ajouad naar huis ging, lijkt mij meer iets voor een kandidaat dan voor een mol (hoewel ook de mol een band kan opbouwen met een 'partner' in het spel, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk), hiermee verdwijnt Chris van mijn lijstje.
- Marlijn was echt opvallend blij toen ze 500 euro voor de pot heeft gevonden. Dat lijkt iets voor een kandidaat, maar het is lastig te bepalen of ze oprecht blij was of gespeeld (ze is immers actrice).
- Caroline (of Carolien of Carolina whatever) wordt maar weinig in beeld gebracht. Bij de opdracht met een bakje kiezen loopt ze als enige zonder bedenkingen door naar een volgend bakje (ieder ander, behalve van wie we de beelden niet gezien hebben, twijfelt enorm of ze door moeten lopen). Ze reageert ook nooit echt opgetogen op dingen, maar dat kan ook haar karakter zijn. (voor mij is ze iemand om goed in de gaten te houden)
- Martine: Ik begin haar steeds meer te verdenken, in een vorige aflevering schoot ze Margriet neer bij het lasergamen om vervolgens zelf ook snel af te gaan. Lijkt om lompheid, maar kan ook een mol-actie zijn. Ze speelt het slim om gebruik te maken van de situatie door te zeggen dat ze de zwarte vrijstelling heeft om zo een joker af te snoepen van Rik (hoewel het verkrijgen van jokers belangrijk is voor kandidaten zou dit ook een manier kunnen zijn voor de mol om verdeeldheid in de groep te creëren).
- Kom ik meteen bij de volgende: Rik. Als Rik de mol zou zijn zou hij niet heel graag een dealtje met Martine sluiten over de zwarte vrijstelling. Zijn gedrag lijkt meer op overlevingsinstinct dan op een mol-actie. Toch blijft hij iemand om op te letten omdat er ook genoeg momenten zijn in eerdere afleveringen waar hij verdacht overkomt.
Viktor en Margriet heb ik nog maar weinig hoogte van. Daar ga ik me de volgende aflevering op focussen. Ik verwacht dat Rik en Chris nog wel even in het spel blijven dus ik zet mijn punten in de App gespreid op die twee, na de volgende aflevering ga ik conclusies trekken op 1 of 2 personen die in mijn ogen de mol zijn. Voorlopig gok ik op kandidaten die verdacht zijn, of personen die slim genoeg zijn om in het spel te blijven (al is dat altijd moeilijk te voorspellen natuurlijk).
Tot zover!
Wat mij opviel:
- Chris werd emotioneel toen Ajouad naar huis ging, lijkt mij meer iets voor een kandidaat dan voor een mol (hoewel ook de mol een band kan opbouwen met een 'partner' in het spel, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk), hiermee verdwijnt Chris van mijn lijstje.
- Marlijn was echt opvallend blij toen ze 500 euro voor de pot heeft gevonden. Dat lijkt iets voor een kandidaat, maar het is lastig te bepalen of ze oprecht blij was of gespeeld (ze is immers actrice).
- Caroline (of Carolien of Carolina whatever) wordt maar weinig in beeld gebracht. Bij de opdracht met een bakje kiezen loopt ze als enige zonder bedenkingen door naar een volgend bakje (ieder ander, behalve van wie we de beelden niet gezien hebben, twijfelt enorm of ze door moeten lopen). Ze reageert ook nooit echt opgetogen op dingen, maar dat kan ook haar karakter zijn. (voor mij is ze iemand om goed in de gaten te houden)
- Martine: Ik begin haar steeds meer te verdenken, in een vorige aflevering schoot ze Margriet neer bij het lasergamen om vervolgens zelf ook snel af te gaan. Lijkt om lompheid, maar kan ook een mol-actie zijn. Ze speelt het slim om gebruik te maken van de situatie door te zeggen dat ze de zwarte vrijstelling heeft om zo een joker af te snoepen van Rik (hoewel het verkrijgen van jokers belangrijk is voor kandidaten zou dit ook een manier kunnen zijn voor de mol om verdeeldheid in de groep te creëren).
- Kom ik meteen bij de volgende: Rik. Als Rik de mol zou zijn zou hij niet heel graag een dealtje met Martine sluiten over de zwarte vrijstelling. Zijn gedrag lijkt meer op overlevingsinstinct dan op een mol-actie. Toch blijft hij iemand om op te letten omdat er ook genoeg momenten zijn in eerdere afleveringen waar hij verdacht overkomt.
Viktor en Margriet heb ik nog maar weinig hoogte van. Daar ga ik me de volgende aflevering op focussen. Ik verwacht dat Rik en Chris nog wel even in het spel blijven dus ik zet mijn punten in de App gespreid op die twee, na de volgende aflevering ga ik conclusies trekken op 1 of 2 personen die in mijn ogen de mol zijn. Voorlopig gok ik op kandidaten die verdacht zijn, of personen die slim genoeg zijn om in het spel te blijven (al is dat altijd moeilijk te voorspellen natuurlijk).
Tot zover!
Ik vraag het me af. Dit shot was echt nog geen seconde. Je moet het beeld op pauze zetten om het te kunnen zien. Dat icm dat Art zei dat het zo was.LordSinclair schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:38:
[...]
Ik verwacht niet dat ze ons als kijker de foto hebben laten zien. Zo sneaky is de regie ook wel weer.
Net als vorig jaar toen je in een van de eerste shots al zag wie er in de finale zaten aan de hand van de namen op de enveloppen die werden afgeleverd op Ellis Island. Kon je in aflevering ook al weten wie er in de finale zaten... Ook gewoon in beeld gebracht al was het maar een fractie van een seconde.
Volgens mij dachten we dat toen, maar bleek het ook niet te kloppen.l3art schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:42:
[...]
Ik vraag het me af. Dit shot was echt nog geen seconde. Je moet het beeld op pauze zetten om het te kunnen zien. Dat icm dat Art zei dat het zo was.
Net als vorig jaar toen je in een van de eerste shots al zag wie er in de finale zaten aan de hand van de namen op de enveloppen die werden afgeleverd op Ellis Island. Kon je in aflevering ook al weten wie er in de finale zaten... Ook gewoon in beeld gebracht al was het maar een fractie van een seconde.
En als op 1 van die foto's Rik had gestaan, hadden ze het niet in de uitzending laten zien. Nu weten ze dat iedereen terug gaat kijken. Als je goed kijkt zie je nog een frame rechts achterin. Ik gok dat daar de mol op te zien was.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
En dat valt allemaal te weerleggen
. Zo van...goed gespeeld door de Mol, nu ben ik niet de verdachte.
rrikkert schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:41:
Wat mij opviel aan de aflevering van gisteren. Ik heb vooral gelet op hoe de regie dingen in beeld brengt en hoe personen reageren op bepaalde punten (bijvoorbeeld: wie reageert er blij als er geld word gewonnen en wie niet).
Wat mij opviel:
Tot zover!
Chris is een acteur he.. (wel een slechte, maargoedrrikkert schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:41:
Wat mij opviel:
Was het niet zo dat er van iedereen een envelop naar het eiland was verstuurd maar dat alleen het geld in de enveloppen van de finalisten verdubbeld werd? Er waren namelijk veel meer dan 3 enveloppen op het eiland aanwezig.l3art schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:42:
[...]
Ik vraag het me af. Dit shot was echt nog geen seconde. Je moet het beeld op pauze zetten om het te kunnen zien. Dat icm dat Art zei dat het zo was.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ben ik de enige die absoluut niet hoopt dat het die Carolina is.
Dan heb je weer zo'n dooie mol als vorig jaar die gewoon niks doet. Geen mol acties helemaal niks. Vond het vorig jaar echt zwaar teleurstellend dat Susan de mol bleek te zijn en je bij de laatste aflevering ook echt zag dat ze eigenlijk niks mollerigs heeft gedaan.
Dan heb je weer zo'n dooie mol als vorig jaar die gewoon niks doet. Geen mol acties helemaal niks. Vond het vorig jaar echt zwaar teleurstellend dat Susan de mol bleek te zijn en je bij de laatste aflevering ook echt zag dat ze eigenlijk niks mollerigs heeft gedaan.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Niet alleen doodsaai, maar ook ontzettend irritant, in deze laatste aflevering heeft ze het wat mij betreft, aan het eind, voorgoed verziekt, met haar uitspraak "omdat ik zwart ben?!"

Nog nooit zo'n treurige deelneemster gezien in Wie Is De Mol...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Het enige positieve aan haar zijn haar mooie rondingen. Behalve die van haar gezicht

Ik denk dat je humordetector uit stond.KillerBee schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:10:
[...]
Niet alleen doodsaai, maar ook ontzettend irritant, in deze laatste aflevering heeft ze het wat mij betreft, aan het eind, voorgoed verziekt, met haar uitspraak "omdat ik zwart ben?!"![]()
.
Nog nooit zo'n treurige deelneemster gezien in Wie Is De Mol...
http://nl.urbandictionary...ecause%20i%27m%20black%3F
YouTube: Ali G "Is it because I is black?!?"
Hoop ook dat Carolina het niet is. Ze valt ook eigenlijk in helemaal niks op. Doet gewoon mee, nooit gekke dingen. Het lijkt me niet dat ze de mol is.
BreadFan schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:15:
[...]
Ik denk dat je humordetector uit stond.
http://nl.urbandictionary...ecause%20i%27m%20black%3F
YouTube: Ali G "Is it because I is black?!?"
Dat komt denk ik omdat ze altijd chagerijnig kijkt, dat is ze misschien niet, maar ze komt gewoon niet leuk over. Ze is ook geen teamplayer imho. Misschien bedoelde ze het als grapje, maar zo kwam het -voor mij althans
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Zo kwam het op mij ook totaal niet over. Gelukkig komt ze niet zo vaak in beeld.KillerBee schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:23:
[...]
![]()
Dat komt denk ik omdat ze altijd chagerijnig kijkt, dat is ze misschien niet, maar ze komt gewoon niet leuk over. Ze is ook geen teamplayer imho. Misschien bedoelde ze het als grapje, maar zo kwam het -voor mij althans- niet over.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Op het mij kwam het wel zo over, ze lachte er ook bij toch op het einde? Was iig wel grappig bedoeld
.
Misschien moeten we "kennis is M acht" wel letterlijk nemen.
Misschien is de mol een kennis van mol acht. Mol acht was Dennis Weening.
Misschien is de mol een kennis van mol acht. Mol acht was Dennis Weening.
Alleen de enveloppen met de finalisten kwamen aan op het eiland. Weet het bijna zeker omdat ik het toen na de eerste aflevering al opperde maar iedereen me toen voor gek verklaarde en toen ook zeiden dat de regie dat nooit zou doen, etc. Maar het klopte wel degelijk.LordSinclair schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:08:
[...]
Was het niet zo dat er van iedereen een envelop naar het eiland was verstuurd maar dat alleen het geld in de enveloppen van de finalisten verdubbeld werd? Er waren namelijk veel meer dan 3 enveloppen op het eiland aanwezig.
Vos schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:46:
En dat valt allemaal te weerleggen. Zo van...goed gespeeld door de Mol, nu ben ik niet de verdachte.
[...]
Klopt ook, het lastige is dat er vaak geen touw aan vast te knopen is: iedereen probeert zichzelf verdacht te maken zodat anderen verkeerd gaan zitten. En de regie bepaald wat we wel en niet zien (en die wil het natuurlijk spannend houden).Ryan_ schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:49:
[...]
Chris is een acteur he.. (wel een slechte, maargoed) Zal juist een hele goede Mol actie kunnen zijn. Niemand die hem meer verdenkt.
Op die manier is er vaak geen touw meer aan vast te knopen (wat opzich jammer is, maar: onderdeel van het spel).
In de villa zou ook een foto van de Mol te zien zijn geweest, ik weet zeker dat iedereen op UitzendingGemist de aflevering opnieuw gaat kijken, maar die foto zal de regie echt niet laten zien...rrikkert schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:07:
... En de regie bepaald wat we wel en niet zien (en die wil het natuurlijk spannend houden).
Op die manier is er vaak geen touw meer aan vast te knopen (wat opzich jammer is, maar: onderdeel van het spel).
Zoals al gezegd "een foto van de mol" kan dubbel geïnterpreteerd worden.l3art schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:37:
Dit waren de foto's:
[afbeelding]
De foto met het stel ziet er wat ouder uit (foto zelf) en kunnen dan ook de ouders van één van de kandidaten zijn. Heb je er dus niks aan, maar goed..
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Vergeet niet dat Rik ook een joker aan Marlijn heeft gegeven. Marlijn verdenkt Rik waarschijnlijk niet, dus is in het nadeel bij de vragen ronde. Rik wil Marlijn als maatje wel in het spel houden. Ook is weggeven van 2 van de 3 jokers geen risico en wekt op deze manier wel de vertrouwen bij de Martine en Marlijn dat hij ook een kandidaat is.rrikkert schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:41:
Zelf denk ik dan ook nog steeds dat Rik de mol is. Daarnaast hou ik Marlijn en Margriet ook goed in de gaten.
Maar Marlijn zei gisteren juist dat ze die actie van Rik niet vertrouwde (meen ik mij te herinneren), daarna vertelde ze wel dat ze het dom vind dat Rik die joker weggeeft (en alleen voor een kandidaat zou het dom zijn om ze weg te geven want de mol heeft ze toch niet nodig), dus ze weet volgens mij zelf ook niet meer zo goed of ze Rik moet vertrouwen of niet.Deveon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:31:
[...]
Vergeet niet dat Rik ook een joker aan Marlijn heeft gegeven. Marlijn verdenkt Rik waarschijnlijk niet, dus is in het nadeel bij de vragen ronde. Rik wil Marlijn als maatje wel in het spel houden. Ook is weggeven van 2 van de 3 jokers geen risico en wekt op deze manier wel de vertrouwen bij de Martine en Marlijn dat hij ook een kandidaat is.
Zelf denk ik dan ook nog steeds dat Rik de mol is. Daarnaast hou ik Marlijn en Margriet ook goed in de gaten.
Marlijn is er wel 1 om in de gaten te houden (Margriet ook inderdaad)
"Kennis is M acht"
Kennis is Muis (Rik) Achtuurjournaal?
Of draaf ik nou echt door?
YupShifty47 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:44:
"Kennis is M acht"
[ Voor 6% gewijzigd door Dhrax op 23-01-2015 11:48 ]
Hehe, maar zo valt ie al op 3 manieren uit te leggen zoals vermeld in dit topic
M (uis) Acht (uur journaal) > Rick
M (ol) Acht > Kennis van mol van seizoen 8 (Dennis) > ?
M Acht > Margriet
Hehe, maar zo valt ie al op 3 manieren uit te leggen zoals vermeld in dit topic
M Acht > Margriet
[/quote]
En Nog één"
Kennis Is M Acht. KIMA
Kima vertaald vanuit Hausa is "Aanslag"
(iets met de bom die viktor trof?
)
M Acht > Margriet
[/quote]
En Nog één"
Kennis Is M Acht. KIMA
Kima vertaald vanuit Hausa is "Aanslag"
(iets met de bom die viktor trof?
En nog 2 voor 1 persoon:
M (ol) Acht > Als achtste de bakjes rond > Chris
M acht (mate) > Vriend van Ajouad > Chris
M (ol) Acht > Als achtste de bakjes rond > Chris
M acht (mate) > Vriend van Ajouad > Chris
=is (iig) Chris die rtl travel presenteert, Dennis ook. Wie is er nog meer gelinkt aan Dennis..M (ol) Acht > Kennis van mol van seizoen 8 (Dennis) > ?
Wat een mindfuck
Vind hem goed gevonden overigens.
Leuk om al die theorieën te lezen hier. Je kunt jezelf echt helemaal gek maken. Als je die laatste aflevering ziet, met alle hints, denk je 'Oh ja het was niet eens zo ingewikkeld', maar omdat je gaandeweg zo-veel informatie op je af ziet komen, wordt het gewoon een mindfuck. 9 hints blijken uiteindelijk helemaal geen hint te zijn, en de 10e mis je daardoor of valt gewoon in het niet bij de vele andere dingetjes. Blijft een heerlijk spel daardoor.
Wederom weet ik totaal niet wie de mol is, net zoals vorig jaar. Ik weet wel dat ik Ajouad en Pieter Derks helemaal niet verdacht vond, dus jammer dat die dan ook afvallen.
Top 3 verdenkingen:
1. Martine. Speelt de lollige, amateuristische kandidaat die zogenaamd erg onhandig is. Ondertussen is ze slimmer dan de regie probeert over te laten komen. Met name door haar trucje om een Joker te verkrijgen door te bluffen dat ze in het bezit was van de zwarte vrijstelling. De tuktuk/telefoon opdracht begrijpt ze ook zogenaamd niet. Daarnaast schiet ze Margriet neer terwijl die nog geen meter van haar af loopt.
2. Margriet. Altijd een beetje op de achtergrond, terwijl de rest in chaos verkeerd. Bij het 'namenspelletje' roept ze wel heel enthousiast dat ze denkt er tussen de 50-75 namen goed te hebben, maar je ziet de rest al erg twijfelen. Het ideale moment om het goede antwoord te roepen, wetende dat de de meeste het er toch niet mee eens zijn, om vervolgens heel hard te roepen: ''Zie je nou wel!?' Ik zei het. Ik zei HET!''. Zogenaamd de goede kandidaat spelen. Verder had ze vaak de porto vast bij bijvoorbeeld de eerste aflevering, de camera-opdracht. Ze is constant in de regie-kamer, ideale positie om constant de portofoon in te drukken om de rest van de communicatie te verstoren. Dankzij de chaotische communicatie en handelingen van de rest, hoeft Margriet als mol niet veel te doen. Met de schilderij-opdracht in aflevering 2 probeert ze zoveel mogelijk mensen op pad te sturen om 10 seconden te kijken hoe de schilderijen moeten hangen. Dit kost de pot lekker veel geld en niemand neemt het haar kwalijk.
3. Chris. Brengt ook weinig geld in het laatje. Ziet weinig dingen, zoals de enveloppe na de strand/vlieg-opdracht. Hij kijkt direct in de verte en leidt Rik daarmee af van de enveloppe. Bij de schilderij-opdracht loopt hij ook met iemand mee om zogenaamd te 'checken', maar haalt daarmee ook geld uit de pot. Hij lijkt overal lekker enthousiast aan mee te doen, maar het lijkt net of hij zichzelf niet is. Deze verdenking is heel erg op gevoel, want als ik opdrachten terugkijk kan ik niet echt duidelijk aanwijzingen vinden om dit te ondersteunen.
Maarja, verder zijn Rik en Marlijn ook lekker vaak aan het mollen. De enige die ik echt als kandidaat vind overkomen zijn Victor en Carolina. Carolina wordt voor een mol veel en veel te weinig in beeld gebracht. Als zij de mol is, vind ik het maar een saai seizoen. Victor is vaak dommig, maar het lijkt me sterk dat hij de mol is. Rik is iets te vaak enthousiast en heeft ook wel wat domme dingen, maar dit doet hij meer om zichzelf als mol te laten zien lijkt me.
Wederom weet ik totaal niet wie de mol is, net zoals vorig jaar. Ik weet wel dat ik Ajouad en Pieter Derks helemaal niet verdacht vond, dus jammer dat die dan ook afvallen.
Top 3 verdenkingen:
1. Martine. Speelt de lollige, amateuristische kandidaat die zogenaamd erg onhandig is. Ondertussen is ze slimmer dan de regie probeert over te laten komen. Met name door haar trucje om een Joker te verkrijgen door te bluffen dat ze in het bezit was van de zwarte vrijstelling. De tuktuk/telefoon opdracht begrijpt ze ook zogenaamd niet. Daarnaast schiet ze Margriet neer terwijl die nog geen meter van haar af loopt.
2. Margriet. Altijd een beetje op de achtergrond, terwijl de rest in chaos verkeerd. Bij het 'namenspelletje' roept ze wel heel enthousiast dat ze denkt er tussen de 50-75 namen goed te hebben, maar je ziet de rest al erg twijfelen. Het ideale moment om het goede antwoord te roepen, wetende dat de de meeste het er toch niet mee eens zijn, om vervolgens heel hard te roepen: ''Zie je nou wel!?' Ik zei het. Ik zei HET!''. Zogenaamd de goede kandidaat spelen. Verder had ze vaak de porto vast bij bijvoorbeeld de eerste aflevering, de camera-opdracht. Ze is constant in de regie-kamer, ideale positie om constant de portofoon in te drukken om de rest van de communicatie te verstoren. Dankzij de chaotische communicatie en handelingen van de rest, hoeft Margriet als mol niet veel te doen. Met de schilderij-opdracht in aflevering 2 probeert ze zoveel mogelijk mensen op pad te sturen om 10 seconden te kijken hoe de schilderijen moeten hangen. Dit kost de pot lekker veel geld en niemand neemt het haar kwalijk.
3. Chris. Brengt ook weinig geld in het laatje. Ziet weinig dingen, zoals de enveloppe na de strand/vlieg-opdracht. Hij kijkt direct in de verte en leidt Rik daarmee af van de enveloppe. Bij de schilderij-opdracht loopt hij ook met iemand mee om zogenaamd te 'checken', maar haalt daarmee ook geld uit de pot. Hij lijkt overal lekker enthousiast aan mee te doen, maar het lijkt net of hij zichzelf niet is. Deze verdenking is heel erg op gevoel, want als ik opdrachten terugkijk kan ik niet echt duidelijk aanwijzingen vinden om dit te ondersteunen.
Maarja, verder zijn Rik en Marlijn ook lekker vaak aan het mollen. De enige die ik echt als kandidaat vind overkomen zijn Victor en Carolina. Carolina wordt voor een mol veel en veel te weinig in beeld gebracht. Als zij de mol is, vind ik het maar een saai seizoen. Victor is vaak dommig, maar het lijkt me sterk dat hij de mol is. Rik is iets te vaak enthousiast en heeft ook wel wat domme dingen, maar dit doet hij meer om zichzelf als mol te laten zien lijkt me.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Hoi. Waar kan je het moment terug zien waarin de deelnemers zichzelf voorstellen.
wat dacht je hiervan: Chris zit samen met ajouad allerlei theorien door te nemen over wie de mol is. Chris wijst zichzelf natuurlijk nooit aan dus zoekt een paar andere kandidaten uit om zogenaamd een verdenking op te hebben. Ajouad spreid tussen die mensen en zit er dus compleet naast.Royeboi schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:14:
[tekst]
Daarnaast is Chris natuurlijk veels te zeker van zijn zaak en heeft hij volgens mij nog een enkele joker ingezet? Ondertussen heeft hij wel 2 vrijstellingen aan zijn mattie 'gegeven'. het dagboek van de mol lijkt dan wel weer een beetje te obvious richting Chris te wijzen.
Als Chris niet de mol is zat hij bij deze test waarschijnlijk op het randje en moet er bij hem een heel groot alarm afgaan.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Aflevering 1kovazo schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:38:
Hoi. Waar kan je het moment terug zien waarin de deelnemers zichzelf voorstellen.
Je hebt nooit een idee of je goed of fout zit, totdat je eruit gaat.Rhapsody schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:49:
Het risico van al die vrijstellingen is dus dat je geen flauw idee hebt of je goed zit of niet. Leuke aflevering!
Je scherm niet zien is hetzelfde als wel zien en het groen blijkt te zijn.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Is het iemand opgevallen dat bij het spel met de schalen als Chris in beeld is er een man met een trommel langskomt?
Is het niet dat je mollen verjaagt met geluid?
Is het niet dat je mollen verjaagt met geluid?
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dat kan, of met rook, of met trillingen...
Het was me niet opgevallen, maar ik zou het ook niet als hint zien eigenlijk.
Het was me niet opgevallen, maar ik zou het ook niet als hint zien eigenlijk.
Dat klopt voor het niet zien van een scherm in het algemeen, maar dat gaat niet op voor de vrijstellingen waar Rhapsody het over had. In dat geval had je wel degelijk de test het slechtst kunnen maken, maar dat weet je dan niet.F.West98 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:15:
[...]
Je hebt nooit een idee of je goed of fout zit, totdat je eruit gaat.
Je scherm niet zien is hetzelfde als wel zien en het groen blijkt te zijn.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Misschien iets sufs, maar Chris had een shirt aan met 75 erop bij het spel waar ze 75 namen moesten onthouden. Kan natuurlijk toeval zijn, maar het is ook wel een mooi stukje voorkennis...
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Past wel bij z'n petje met de tekst "rah rah" er op. Ra ra wie is de mol!

[ Voor 44% gewijzigd door Pinobigbird op 25-01-2015 16:33 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Je weet dan dat je niet de slechtste bent. Verder niets. Het enige wat je daaruit weet is dat de personen waar afvaller op zat het waarschijnlijk niet zijn en daar een les uit kan trekken. Maar dat laatste kan ook als je een vrijstelling hebt.Ram0n schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:34:
[...]
Dat klopt voor het niet zien van een scherm in het algemeen, maar dat gaat niet op voor de vrijstellingen waar Rhapsody het over had. In dat geval had je wel degelijk de test het slechtst kunnen maken, maar dat weet je dan niet.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ram0n schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:34:
[...]
Dat klopt voor het niet zien van een scherm in het algemeen, maar dat gaat niet op voor de vrijstellingen waar Rhapsody het over had. In dat geval had je wel degelijk de test het slechtst kunnen maken, maar dat weet je dan niet.
Ik vind het afvalrideltje dat uitgezonden altijd al vreemd. Er wordt inderdaad moeilijk gedaan over het scherm zien door kandidaten, maar je weet daadwerkelijk niets meer dan de afvaller en waar die persoon op zat.F.West98 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:57:
[...]
Je weet dan dat je niet de slechtste bent. Verder niets. Het enige wat je daaruit weet is dat de personen waar afvaller op zat het waarschijnlijk niet zijn en daar een les uit kan trekken. Maar dat laatste kan ook als je een vrijstelling hebt.
En verder, iemand opperde dat de mol niet huilt om een kandidaat die afvalt. In seizoen 10 huilde mol Kim toen Arjan Lubach was uitgeschakeld.
Ik vind het zo knap hoe de producers altijd de goede kandidaten weten te kiezen. De eerste aflevering is altijd onwennig, maar daarna is het altijd een leuke groep. Ook dit seizoen weer.
Ik zat op aflevering 1 én voordat Wie Is De Mol begon op Viktor. Maar inmiddels zit ik eigenlijk op Rik. Maar omdat hij zo veel in beeld gebracht wordt de laatste afleveringen ben ik nu weer aan het twijfelen.
Daarom blijf ik heel koppig bij Viktor, omdat daar niemand op zit en het leuk zou zijn als ik het vanaf het begin goed zou hebben
Ik zat op aflevering 1 én voordat Wie Is De Mol begon op Viktor. Maar inmiddels zit ik eigenlijk op Rik. Maar omdat hij zo veel in beeld gebracht wordt de laatste afleveringen ben ik nu weer aan het twijfelen.
Daarom blijf ik heel koppig bij Viktor, omdat daar niemand op zit en het leuk zou zijn als ik het vanaf het begin goed zou hebben
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen naar invites graag via DM, niet in dit topic.
De poule heet "GoT poule WIDM" en wordt beheerd door Tweaker "Herr Roedy".
Vragen naar invites graag via DM, niet in dit topic.
De poule heet "GoT poule WIDM" en wordt beheerd door Tweaker "Herr Roedy".