Wie is... de Mol? 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 48.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 09:21
l3art schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:26:
Margriet kan sowieso speltechnisch gezien niet de mol zijn. Chris zat 100% op Margriet en Chris ligt er nu uit. Kortom Margriet kan dan gewoon de mol niet zijn. Dan blijven Marlijn en Rick over als mol zijnde.
Margriet is het wel, ook speltechnisch. Waarom?

Omdat:

Marlijn, Rik en Chris zitten alle 3 op Margriet. Chris had 0 jokers, Marlijn ook. Als Marlijn de test nou sneller heeft gemaakt dan Chris vliegt Chris er alsnog uit, ookal hebben ze beide 0 fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

Marlijn had wel een Joker, dus tijd maakt sowieso dan niet uit

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:30

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

tobitronics schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:25:
[...]

Margriet is het wel, ook speltechnisch. Waarom?

Omdat:

Marlijn, Rik en Chris zitten alle 3 op Margriet. Chris had 0 jokers, Marlijn ook. Als Marlijn de test nou sneller heeft gemaakt dan Chris vliegt Chris er alsnog uit, ookal hebben ze beide 0 fouten.
Marlijn had toch één joker van Rik?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 15:45
Hogader schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:51:
Als Margriet de mol is, dan is het imo voor de kandidaten een slechte mol geweest (immers wisten minimaal de laatste 4 kandidaten wie de mol was).

Als Rik de mol is, dan (zoals tijdens Moltalk werd gezegd) heeft de productie het de mol wel heel makkelijk gemaakt, door hem 2x een optie te geven schaamteloos geld uit de pot te halen.

Blijft dus over Marlijn :P (iets dat tevens mooi zou zijn, omdat geen enkele finalist op haar heeft ingezet.
feit blijft dat de mol altijd de kans heeft gehad van de productie.

Margriet: door als eerste penningmeester te worden
Marlijn: moest gaan kijken bij de schilderijen
Rick: jokers kopen + envelop kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:11

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb trouwens nog niet helemaal helder wat we met de speach van Art aan het einde aankunnen...
Iemand die daar wel een idee over heeft?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 14:17
Saffie_time schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:42:
Ik heb trouwens nog niet helemaal helder wat we met de speach van Art aan het einde aankunnen...
Die is elk seizoen zo "vaag" zodat je nog steeds het niet zeker weet, dat komt altijd pas bij de finale.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Saffie_time schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:42:
helemaal niks...
bewust vaag gehouden zoals ieder jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 07:11

Saffie_time

Why use this? 42!

Mee eens dat het vaag is als elk jaar.
Echter vond ik het dit jaar anders aanvoelen dan normaal en werd er wel heel erg naar onze betrouwbare nieuwslezer gehint... Op een manier waarop ik het niet kon plaatsen.
Vorig jaar bijvoorbeeld werd aangegeven wie er wat niet geworden is en kon je op die manier rond blijven puzzelen zonder 100% zeker te zijn. Ook dat kan nu maar het praatje was voor mijn gevoel anders dan andere jaren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 18:31
Phyxion schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:39:
[...]

Het is Rik, volgens de ondertiteling.
Welke ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:08
Wceend schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:38:
[...]

feit blijft dat de mol altijd de kans heeft gehad van de productie.

Margriet: door als eerste penningmeester te worden
Marlijn: moest gaan kijken bij de schilderijen
Rick: jokers kopen + envelop kopen
Jup, maar als je dan gaat kijken naar de bedragen die daarmee gemoeid waren, dan valt op dat het in het geval van Margriet en Marlijn eigenlijk om "kleingeld" gaat.

Zeker als je je bedenkt dat Rik zelfs meer geld via die weg eruit kon krijgen dan de 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 18:31
Saffie_time schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:47:
Mee eens dat het vaag is als elk jaar.
Echter vond ik het dit jaar anders aanvoelen dan normaal en werd er wel heel erg naar onze betrouwbare nieuwslezer gehint... Op een manier waarop ik het niet kon plaatsen.
Vorig jaar bijvoorbeeld werd aangegeven wie er wat niet geworden is en kon je op die manier rond blijven puzzelen zonder 100% zeker te zijn. Ook dat kan nu maar het praatje was voor mijn gevoel anders dan andere jaren.
Tja, je kunt alles op meerdere manieren interpreteren. Net als het lachen van Rik tijdens het praatje:

- Of hij was zenuwachtig;
- Of hij weet daar al dat hij gewonnen heeft;
- Of het is gewoon spel;
- Of hij weet dat bijna bekend wordt gemaakt dat hij de mol is;

Dat laatste lijkt me sterk, omdat je dat al 2 weken doet, dus dan ook nog wel een paar minuten langer geheim kunt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:27
Als we het dan toch over een toevalligheid hebben.

Wie is hier Miss Molly: http://www.missmollyandme.com/ ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
eborn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Tja, je kunt alles op meerdere manieren interpreteren. Net als het lachen van Rik tijdens het praatje:

- Of hij was zenuwachtig;
- Of hij weet daar al dat hij gewonnen heeft;
- Of het is gewoon spel;
- Of hij weet dat bijna bekend wordt gemaakt dat hij de mol is;

Dat laatste lijkt me sterk, omdat je dat al 2 weken doet, dus dan ook nog wel een paar minuten langer geheim kunt houden ;)
Ik dact bij Rik ook duidelijk te zien bij de executie dat hij zich geen zorgen maakte. Terwijl Chris zich zat te verbijten.

Mijn mol is en blijft Rik vanaf de eerste aflevering.
Powergrim schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:51:
Als we het dan toch over een toevalligheid hebben.

Wie is hier Miss Molly: http://www.missmollyandme.com/ ? ;)
Dan heb je het over 2013. Toen was ze echt nog niet in beeld als molkandidaat neem ik aan.
ZOu wel heel erg zijn als kandidaten al jaren van tevoren worden geselecteerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Wceend op 27-02-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Er viel mij iets op bij het uitdelen van de kamersleutels. Daar zat een kamer "Ratu Malam" bij en Rik pakte deze sleutel. Vergezocht natuurlijk, maar Ratu -> Rat -> Muis en Malam -> Mol.

Maarja.... betekent dat dan Rik = Mol of is dat de kamer voor Rik + Mol?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 27-02-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Die van de TV gisteren :)
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:10:
Er viel mij iets op bij het uitdelen van de kamersleutels. Daar zat een kamer "Ratu Malam" bij en Rik pakte deze sleutel. Vergezocht natuurlijk, maar Ratu -> Rat -> Muis en Malam -> Mol.

Maarja.... betekent dat dan Rik = Mol of is dat de kamer voor Rik + Mol?
Ratu Malam betekent Queen of the Night.

[ Voor 55% gewijzigd door Phyxion op 27-02-2015 13:21 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 12:28

13art

Moderator Mobile
Als Mol heb je een taak. En het is soms een eenzame taak die je moet volbrengen. Dwars tegen alle emoties in. Maar toch is het ook voor de Mol heel fijn om te kunnen delen met vrienden en bondgenoten.
Het was Rik die in deze aflevering zei dat hij het spijtig vond dat hij de Jokers van Chris had gepakt en daarom Chris er nu uit ligt... (precieze woorden van rik weet ik even niet meer, maar hier kwam het in ieder geval op neer)

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 27-02-2015 13:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 18:17
l3art schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:27:
[...]

Het was Rik die in deze aflevering zei dat hij het spijtig vond dat hij de Jokers van Chris had gepakt en daarom Chris er nu uit ligt... (precieze woorden van rik weet ik even niet meer, maar hier kwam het in ieder geval op neer)
Als hij de Mol zou zijn en het Chris dus zou gunnen om te winnen had hij die van Margriet moeten pakken :P Voor mij is Margriet de Mol maar heb Rik wel op een zijspoor staan. Marlijn is het voor mij in ieder geval niet, hopelijk krijg ik geen ongelijk 5 maart en blijf ik bovenaan in de poule staan (van familie en vrienden) en klim ik hopelijk nog wat hoger in de Tweakers poule ipv plek 4 O-) Ben benieuwd naar de Roodshow vanmiddag en de muziekhint naar de Mol

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 27-02-2015 13:34 . Reden: Poule toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33

Ankh

|true

Phyxion schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:18:
[...]

Die van de TV gisteren :)

[...]

Ratu Malam betekent Queen of the Night.
Rick dus? :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Het is trouwens Rik, niet Rick :+
l3art schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:27:
[...]

Het kan ook op het delen van ervaringen/emoties slaan natuurlijk.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 11:06
Het is Prick, de P spreek je niet uit :+

Btw, ik denk dat Margriet de Mol is. Toch roep ik heel de tijd dat Rik het is, omdat hij de nieuwspresentator is. Ook zit hij opvallend te mollen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 09:21
Michielodc schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:37:
Het is Prick, de P spreek je niet uit :+

Btw, ik denk dat Margriet de Mol is. Toch roep ik heel de tijd dat Rik het is, omdat hij de nieuwspresentator is. Ook zit hij opvallig te mollen xD
Ervaring leert dat iedereen die opvallend doet t niet is, althans vind ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Speltechnisch is het toch het meest logisch dat Margriet wint omdat zij de enige was die Rick heeft gekozen en dat Marlijn daarmee buiten te boot valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 119483 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:14:
Speltechnisch is het toch het meest logisch dat Margriet wint omdat zij de enige was die Rick heeft gekozen en dat Marlijn daarmee buiten te boot valt?
Waarom is dat het meest logisch?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders zitten er twee op Margriet? Wie wint er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 22:26

Ypho

Allround Nerd

Anoniem: 119483 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:16:
Anders zitten er twee op Margriet? Wie wint er dan?
De deelnemer met de minste fouten of die het snelste heeft ingevuld.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok.

Rick zei net in het journaal: Zo zie je maar, niets is wat het lijkt :-p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:09
Ik ben vanaf dag één er zeker van dat het Rik is, qua spel en bepaalde momenten in de afleveringen.

Echter als je naar de titels kijkt van sommige afleveringen dan neig ik naar Margriet, waarom?

De aflevering 'M acht' Margriet maakte de test als #8 en de naam 'kantelen' (aflevering 4?) moet je niet zien als een kasteel muur, maar als 'je kan telen'. En wat kan je telen? een bloem -> Margriet

Zo waren er nog twee aanwijzingen die haar kant opwezen. Alleen ik hoop zooo dat het Rik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 119483 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:23:
Ok.

Dat viel mij ook op. Het was een onderwerp over gezichtsbedrog dat Rik inderdaad met die worden afsloot.

Maar goed dit zal toch geen hint zijn he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 22:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anoniem: 119483 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:23:
Ok.

Ik hoorde het hem zeggen. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:11
Kan ook gewoon zijn dat ie wat aan het fucken is. Kan me ook een kandidaat herinneren die gewoon maar een boel shirst met allemaal nummers etc mee had genomen omdat ie wist dat de molloten er wel wat van zouden maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Phusebox schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:15:
Goh Margriet is zinloos. Een zin minder.
Zinloos. Zin loos. Ik zie het nu pas. |:(

Maar goed, je kan zowel zeggen dat er bij Margriet wat zinnen loos waren als dat Rik zinnen heeft lopen lozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Wanneer hebben we voor het laatst een scherm van Rik gezien?
Volgens mij nog nooit. Daarom denk ik dat hij de mol is.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een rood/groen scherm of een scherm met zijn antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-05 13:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Van Rik hebben we in afl. 2 een groen scherm gezien. Dat is de enige.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Topicstarter
Wat mij nog altijd door het hoofd spookt is dat Rik wel een beetje de celebrity van de groep is en het in die zin logisch is dat hij lang in het spel blijft. Immers, hogere kijkcijfers. Hij is dacht ik de eerste nieuwslezer van de NOS die aan zo'n show meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:14
Rik is de Mol, Magriet heeft gewonnen en Marlijn voelt zich verschrikkelijk genaaid.

Waarom is Rik de Mol? Hij deelt zonder blikken of blozen een joker met Marijn voor de laatste test/executie. Why the f*ck zou je dat doen op de valreep van de finale.

Margriet zit al heel lang op Rik en Marlijn zit op Margriet dus als ze hun tactiek niet gewijzigd hebben kan dit de enige logische conclusie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04
Margriet is duidelijk de Mol. De overige drie kandidaten (vier met Martine erbij) zaten kennelijk allemaal op haar. Rik weet dat ook, en steelt dus niet de jokers bij Margriet, want dat is zinloos. In plaats daarvan steelt hij ze bij Chris, zodat deze de executie verliest. Immers, die jokers zijn doorslaggevend als iedereen dezelfde Mol heeft, en ongeveer evenveel weet over de Mol. Hij deelt een joker met Marlijn om zichzelf verdacht te maken, in de hoop dat Marlijn hem aanziet voor de Mol (en daardoor de executie verliest). Zij trapte daar niet in, maar het idee was goed.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:28
GreatDictator schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:18:
Margriet is duidelijk de Mol. De overige drie kandidaten (vier met Martine erbij) zaten kennelijk allemaal op haar. Rik weet dat ook, en steelt dus niet de jokers bij Margriet, want dat is zinloos. In plaats daarvan steelt hij ze bij Chris, zodat deze de executie verliest. Immers, die jokers zijn doorslaggevend als iedereen dezelfde Mol heeft, en ongeveer evenveel weet over de Mol. Hij deelt een joker met Marlijn om zichzelf verdacht te maken, in de hoop dat Marlijn hem aanziet voor de Mol (en daardoor de executie verliest). Zij trapte daar niet in, maar het idee was goed.
Dit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jokers veranderen toch een foute vraag in een goede? In dat geval zou je dus "meer punten" halen als je alles zelf goed hebt, t.o.v. een kandidaat die een joker nodig had.
Of kan je met een joker een "extra goed antwoord hebben", dus 11/10 i.p.v. 10/10.

In het eerste geval sta je dus sterker als je alles zelf goed hebt. In het tweede geval sta je dus sterker als je wel een joker inzet.

Ik gok zelf nog steeds op Rik als mol, maar vind de Margriet-theorie ook wel goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Jorgen schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:27:
Jokers veranderen toch een foute vraag in een goede? In dat geval zou je dus "meer punten" halen als je alles zelf goed hebt, t.o.v. een kandidaat die een joker nodig had.
Of kan je met een joker een "extra goed antwoord hebben", dus 11/10 i.p.v. 10/10.

In het eerste geval sta je dus sterker als je alles zelf goed hebt. In het tweede geval sta je dus sterker als je wel een joker inzet.

Ik gok zelf nog steeds op Rik als mol, maar vind de Margriet-theorie ook wel goed klinken.
Als een joker een foute vraag in een goede verandert, dan kun je niet meer dan de maximale scoren halen. Immers, als je geen vragen fout hebt kun je ook geen foute in een goede veranderen. Als iedereen alles goed heeft zal het dus op tijd gaan ipv jokers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Natuurlijk is Margriet de mol. Als er van de drie kandidaten er 2 op Margriet zitten, dan is dat toch duidelijk? Lijkt me sterk dat Rik en Marlijn allebei op de verkeerde zitten en zo de finale kunnen halen.

In 2013 was het hetzelfde (heb 2014 niet gevolgd). Toen zaten Paulien en Carolien allebei op Kees (de mol).
Zie: YouTube: Wie is de Mol? 2013 | Aflevering 9 [HD]: 'Trust nobody'
Vanaf minuut 46:30.

In 2012 trouwens ook, toen zaten Hadewych en Liesbeth allebei op Anne-Marie (de mol). En in 2011 ook, toen zaten Soundos en Art op Patrick (de mol).

Net even teruggekeken, alleen in 2014 heeft Freek op onverklaarbare wijze de finale gehaald met een verkeerde mol (Sofie in plaats van Susan).

Nu alleen de vraag, wie heeft er gewonnen? Ik gok op Rik, dat hij de vragen wat beter/sneller heeft ingevuld.

[ Voor 37% gewijzigd door Ruzor op 04-03-2015 23:19 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 00:29
Rik heeft in ieder geval niet verloren, hij staat naast Art op het einde. Ik denk dat of de winnaar of de mol naast Art staat.

Ik zet mijn punten toch in op Marlijn. Onderbuikgevoelens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:36
Ruzor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:32:
Net even teruggekeken, alleen in 2014 heeft Freek op onverklaarbare wijze de finale gehaald met een verkeerde mol (Sofie in plaats van Susan).
Sofie zat volgens mij al vrij snel op Susan en zij heeft volgens mij gepoogd haar beter in de gaten te houden. Daardoor zaten Sofie en Susan regelmatig in hetzelfde team. Dus als Freek dacht op Sofie te stemmen, stemde hij vaak ook op Susan. Daardoor is hij als het ik het goed heb toch in de finale geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

Ruzor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:32:
Natuurlijk is Margriet de mol. Als er van de drie kandidaten er 2 op Margriet zitten, dan is dat toch duidelijk? Lijkt me sterk dat Rik en Marlijn allebei op de verkeerde zitten en zo de finale kunnen halen.
Als Rik de mol is, maakt het niets uit op wie hij zit. Als Marlijn door alle testen heen is gekomen doordat ze al die jokers van Rik kreeg en daarbij ook wat goede antwoorden, is dat ook de verklaren. Chris zat ook op Margriet. En Margriet zit op Rik.
En zolang jouw "mol" nog in het spel is, is de kans groot dat je vragen per ongeluk goed maakt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Opdracht 1:2 Margriet in controlroom, Rik voor het leeuwendeel ook (pas als Pieter merkt dat Evelien/Martine de verkeerde camera hebben komt Rik in actie en verlaat de controlroom)
Opdracht 2:1 Margriet/Rik kijken allebei aan het begin, niet nog een keer. De mol keek dus 1 keer of 3? (Marlijn die langer bleef?)
Opdracht 2:2 Margriet/Rik zitten in dezelfde tuktuk.
Opdracht 2:3 Margriet/Rik zitten in hetzelfde groepje.
Opdracht 5:1 Margriet/Rik laten zich rondleiden door Caro/Lijntje
Opdracht 5:2 Margriet/Rik liegen allebei eenmaal (Margriet met: het is altijd goed om te spreiden :*))
Opdracht 5:3 Margriet/Rik zitten in hetzelfde schuitje /pun intended
Opdracht 6:1 Margriet/Rik zitten allebei in de groep die de cijfers moeten schrijven met vrachtwagentjes

Dus wie consequent Margriet meeneemt in de test, stemt indirect ook op Rik en andersom bij vragen als (Waar zat de mol: bij de verkenners of in de controlroom?) (hoe vaak heeft de mol gekeken?) (Zat de Mol in een tuk-tuk of in de bios?) (Wat deed de mol: de kar trekken of laden en lossen?) (Wat deed de mol: rondleiding geven of rondleiding krijgen?) (Hoeveel vragen heeft de mol naar waarheid beantwoord?) (Waar zat de mol: in de bootjes of bij de kaart?) (Waar zat de mol: bij de snelste of allerslechtste chauffeurs van Hambantota?).

Als je denkt dat Margriet het is en je stemt elke test zoveel mogelijk op haar gedragingen, dan stem je dus indirect op Rik. Andersom ook, zo kan het dus dat 3 Margriet-verdenkers en 1 Rik-verdenker de finale halen, maar door jokers gaat of de tijd of het aantal foute antwoorden parten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:34
Sorry dubbelpost.

[ Voor 85% gewijzigd door arene op 05-03-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:34
Wat is het toch een briljant tv-programma/spel hè. Zowel voor de mol, deelnemer en kijker. Maar ook als maker beleef je er veel lol aan stel ik me zo voor.

Lijkt me fantastisch om al die theorieën te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 02-05 09:55
Ik zit nog steeds op Rik. Ik kan gewoon niet geloven dat je steevast al je jokers deelt, zelfs in de finale! Rik en Marlijn deelden zogenaamd alles, dus wellicht ook de mol waar ze op zaten? Dan wist Rik dat Marlijn op Margriet zit, en is het dus zinloos om haar nog jokers te geven (mits je de mol niet bent).
Joosie200 laat hierboven ook zien dat Rik en Margriet vaak in dezelfde rol bij de opdrachten zaten, en dus gelijke antwoorden hebben.

We zullen het vanavond zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 07:53

jpiwf

licenced pepernootaddict

Omdat Margriet en Rik zo vaak samen zitten vind ik het ook moeilijk een van hen aan te wijzen als mol. Neig nu het meest naar Margriet, al heeft Rik ook veel momentjes gehad waarop hij (misschien iets te obvious) zat te mollen. Ach, ga m'n poultje toch met ruime voorsprong winnen, m'n directe concurrent zit/zat op Marlijn en Chris.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 21:17
Vanaf dag 1 zegt mijn onderbuik dat het Rik is.
Vanavond gaan we het meemaken..... Helaas wel met een 15-30 min vertraging, omdat ik niet eerder thuis ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 04-05 19:44
St00mwals schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:15:
Vanaf dag 1 zegt mijn onderbuik dat het Rik is.
Vanavond gaan we het meemaken..... Helaas wel met een 15-30 min vertraging, omdat ik niet eerder thuis ben :(
Vergeet niet om je telefoon / notificaties uit te schakelen ;)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Laatst online: 01-05 10:59

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik kijk al sinds seizoen 2 en ik accepteer dat het programma langzaam achteruit gaat. Maar als Rik de mol blijkt dan zie ik dat wel als een dieptepunt. Niet alleen ligt het er zó enorm dik bovenop maar ook heeft hij het spel mogen beïnvloeden door Marlijn steeds jokers te voeren en voor te trekken. Patrick deed dit in zijn jaar ook met Art en toen was het ook al een treurige zaak. Marc-Marie leverde hier vorige week ook al kritiek op tijdens Mol Talk. Vond ik wel opvallend want de gesprekjes daar worden doorgaans door de makers van het programma 'gecoacht'.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 21:17
Erulezz schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:05:
[...]

Vergeet niet om je telefoon / notificaties uit te schakelen ;)
Thx voor de tip!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik hoorde vandaag Evelien in de trein zeggen dat ze dacht dat het Margriet was :+ (maar ze wist het eigenlijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Erg tof deze live setting! :Y

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 10:52
Nu staan ze ineens naast elkaar vorige week niet

Dus toch Margriet. Jammer. Had marlijn gehoopt, margriet was wel voor de hand liggend.

Wel knap van Rik zeg.

[ Voor 56% gewijzigd door RedHat op 05-03-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verrassend! Margriet is de mol.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Rik heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
Laatste 4 kandidaten zaten dus op de juiste mol :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-04 17:25

Gmount

Ecorunner lid

He en het stukje over de onbekende kijker bij de gallery dan? Dat had Art beloofd.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fuck man. Margriet... Had Rik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Laatst online: 01-05 10:59

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Hoe heeft iedereen gescoord in de app? Heb het idee dat er heel veel mensen verkeerd zaten want ik heb de eerste twee, drie rondes gemist qua inzet en ik ben toch nog 11e geworden.

EDIT;

veel hints zijn weer gevonden dit jaar door iedereen. Echt jammer dat ze de community niet even complimenteren, maar goed. Ik heb niemand over die Buddha gehoord en ook over het 'Je bent hier' bordje heb ik niets gelezen. Verder is alles gevonden. Applaus voor jezelf. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Tektoon op 05-03-2015 21:38 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Joster schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:59:
Laatste 4 kandidaten zaten dus op de juiste mol :{
Voor de kijker dus goed gemonteerd, maar de kandidaten hadden het al snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05 18:49
Dit jaar en vorig jaar had je wel dat het seizoen echt gedragen werd door een paar leuke kandidaten, maar de mol viel wat tegen. Ik vond de mollenacties niet echt super. Zoals met die briefjes in het theegewas was wel erg makkelijk. Susan vorig jaar vond ik ook een beetje meh.
Dit seizoen werd echt gedragen door Chris en Rik. Ik vond het ook stom dat Chris die al een tijdje vol op Margriet zit niet in de finale komt. Niet een hele goede mol dan toch, als de laatste 4 kandidaten op haar zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Fleximex schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:49:
Dit jaar en vorig jaar had je wel dat het seizoen echt gedragen werd door een paar leuke kandidaten, maar de mol viel wat tegen. Ik vond de mollenacties niet echt super. Zoals met die briefjes in het theegewas was wel erg makkelijk. Susan vorig jaar vond ik ook een beetje meh.
Dit seizoen werd echt gedragen door Chris en Rik. Ik vond het ook stom dat Chris die al een tijdje vol op Margriet zit niet in de finale komt. Niet een hele goede mol dan toch, als de laatste 4 kandidaten op haar zaten.
Dit soort reacties zijn er elk jaar. Ik vond het juist leuk dat er echt een actieve mol was. Zoals in het begin de rol van penningmeester opeisen, dan speel je jezelf erg in de kijker (zeker omdat dat best op een rare manier ging). Juist weer eens wat anders dan een mol die zich heel erg op de achtergrond begeeft en af en toe eens een paar dingetjes doet.

En ja, je hebt natuurlijk wel gelijk dat met die opdracht met de thee het heel makkelijk mollen was en dat als een soort van heldenactie beschouwd werd.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 05-03-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nadeel van die app..sta sinds afl. 1 op 1 in de poule, nu laatste (op 0 ook, samen met drie anderen). M'n vrouw die steevast onderaan stond heeft nu alsnog gewonnen.

Had zo'n vermoeden dat het Margriet was, maar daar was ik te laat mee..en wilde niet meer switchen. Desalniettemin weer een vermakelijk seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:58
Vanaf de eerste aflevering op Margriet gezeten, echter deed ik mee met meerdere poules en me drie keer laten verleiden om te splitten (telkens wel de meeste punten op Margriet) wat achteraf telkens in wat punt verlies resulteerden, en dan zak je hard in de ranking. Overige alleen in de Tweakers poule geen eerste. Gefelictieerd RamonFernando en arene.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Derde plek weten te behalen met Margriet als mol in de Got poule WIDM. Tussendoor ook op Rik gezeten maar Margriet erbij. Eenmaal in aflevering 6 niet op Margriet ingezet omdat de hint van de roodshow mij in verwarring bracht en liet denken dat Margriet eruit zou gaan.

Helaas door de eerste aflevering 20 punten verloren (op Pieter door spreiding) wat uiteindelijk 20000 punten verlies is op de nummer een uit de poule :O Toch raar, zoiets kleins verliezen wat zo groot is geworden. Gelukkig in de lokale poule vanaf het begin tot einde eerste positie vast weten te houden :)

Hulde en gratz aan de nummer een uiteraard en op naar volgend jaar jagers!

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 05-03-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

Tektoon schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:22:
Ik heb niemand over die Buddha gehoord en ook over het 'Je bent hier' bordje heb ik niets gelezen.
Ik lees enkel dit topic en zoek verder niets op en die 'je bent hier'-tip op Margriet heb ik voorbij zien komen, al dan niet in de vorm van een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:50

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Fleximex schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:49:
Margriet vond ik toch wel even wat actiever mollen dan Suzan, die in mijn ogen echt de slechtste mol ooit was.
Wel mis ik een paar hints en puntjes die gedurende de show wel genoemd zijn.

- Familiefoto in huis op eiland
- Wie was nu de onbekende kijker bij de Gallery?
- Er was ook iets met die Buddha's dacht ik

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
Die Buddha's is wel terug gekomen in de uitzending gisteren. Die wezen naar Margriet en maakten hetzelfde symbool met hun hand als Art zo vaak deed om aan te geven dat er 0 euro in de pot zat:

Afbeeldingslocatie: http://us.cdn3.123rf.com/168nwm/tribalium123/tribalium1231212/tribalium123121200002/16675309-mens-goed-hand-teken-ao-k-symbool-ok-symbool-ok-teken-pictogram-hand-goed-teken-man-kant-blijkt-ok-t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tektoon schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:22:
Hoe heeft iedereen gescoord in de app? Heb het idee dat er heel veel mensen verkeerd zaten want ik heb de eerste twee, drie rondes gemist qua inzet en ik ben toch nog 11e geworden.
Ik ben uiteindelijk geëindigd op 0 punten. Nam het al niet meer zo serieus nadat ik een ronde gemist had. De laatste ronde alles op Rik omdat hij of de Mol of de winnaar was. Blijkbaar is punten op de winnaar ook verliezen (die valt toch niet af...?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

Het spel heet wie is de mol, niet wie is de winnaar ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:08:
Margriet stond achteraan maar greep als eerste naar een koffer, waarmee ze vervolgens als laatste aan de beurt was in de coupes. Vond dat opvallend.
Dat was dus de trigger waardoor Rik wist dat het Margriet was. Even mezelf een schouderklopje geven, vanaf afl. 1 had ik dat vermoeden. Eindelijk heb ik de mol een keer goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 19:02

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik zei al bij de eerste opdracht dat wie in de controlekamer staat de mol is. En ja hoor wie trok er aan de kabels... :p Dit zei ik tegen iedereen en iedereen vond dat raar, maar toen gaf ik mijn theorieën. Alleen ik hoopte dat Rik / Chris de mol zou zijn. Maar als ik een vrouw moest kiezen was het sowieso dus Magriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-04 14:39
BreadFan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:45:
[...]

Dat was dus de trigger waardoor Rik wist dat het Margriet was. Even mezelf een schouderklopje geven, vanaf afl. 1 had ik dat vermoeden. Eindelijk heb ik de mol een keer goed. :P
Wat ik vreemd vind is dat er helemaal geen voordeel zat aan die laatste koffer. Dat was ook een beetje de reactie van Margriet gister, nadat Rik dit zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
rayparlour schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:15:
[...]

Wat ik vreemd vind is dat er helemaal geen voordeel zat aan die laatste koffer. Dat was ook een beetje de reactie van Margriet gister, nadat Rik dit zei.
Maar het is een optelsom, in zijn ogen (lees tunnelvisie) was zij de mol dus zoekt hij ook naar zaken om dat te onderbouwen....ik denk dat in de treinopdracht (waar wij uiteraard maar paar minuten van zagen maar wat veel langer duurde) dit meer naar voren komt (lees de montage).

Ze zijn daar drie weken waar wij 9 uur van te zien krijgen, het spel stopt nooit voor de deelnemers en vanaf de bank heb ik al last van tunnelvisie, elk jaar weer |:( (al bracht dat mij dit jaar weer de Mol O-) )

Deze jager hoopt trouwens ieder jaar weer op een versie voor onbekende Nederlanders, maar zoals Art al liet weten de screening is al in volle gang voor seizoen 16 (er zijn zelfs al deelnemers bevestigd (aan de programmamakers) dus volgend jaar gaat het hem al niet worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:30

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

rayparlour schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:15:
[...]

Volgens mij was dit de enige koffer waarbij het nummer van de wagon niet afhankelijk was van een vraag. Stond er niet gewoon is als: "Ga naar wagon twee?"

Wat nu als iemand anders die had gekozen, had men dan uiteindelijk ergens anders geld kunnen vinden?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 02-05 09:55
Lijkt me niet, het geld lag altijd al in die wagon. Ze moesten de koffers in de juiste volgorde openen om de opdracht tot een goed einde te kunnen brengen. Margriet had daarin dus nooit voordeel kunnen halen, dus een beetje suf dat ze per se die laatste koffer wilde bemachtigen. Daar viel mijnsinziens niet veel mee te mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 22:01

Vuvuzela

My spire is forming

Mijn tactiek heeft gewerkt.. de mol is diegene waarvan je hoopt dat hij/zij niet de mol is. :P Poule in app ruim gewonnen door de laatste 4 afleveringen vol op Margriet te gaan. De tijd van leuke mollen is al even geleden. Gelukkig kwamen Chris en Rik ver, zij hebben dit seizoen echt gedragen imo.

Moet nog beter kijken maar vind de molacties wat karig. Per aflevering vaak maar 1 opdracht met een simpele molactie?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 10:00

The_Worst

Unox

Niet elke opdracht leent zich om te mollen natuurlijk en soms lukt het ook niet omdat de groep zelf zo zit te prutsen.

Het was een leuk en goed seizoen. Veel beter dan de laatste 2. Leuke enthousiaste kandidaten en een goede Mol. Leuke molacties en vooral de psychologische truc om als eerste geld uit de pot te halen is natuurlijk erg slim.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 07:53

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik moet zeggen dat de producenten ook wel heel hard hun best gedaan hebben om de pot laag te houden. Heel vaak alles of niets opdrachten, vrij korte tijdslimieten, veel mogelijkheden om de pot leeg te halen voor jokers of vrijstellingen... hoop dat ze daar volgend jaar weer vanaf stappen

[ Voor 9% gewijzigd door jpiwf op 06-03-2015 13:35 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Vuvuzela schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:57:
Mijn tactiek heeft gewerkt.. de mol is diegene waarvan je hoopt dat hij/zij niet de mol is. :P Poule in app ruim gewonnen door de laatste 4 afleveringen vol op Margriet te gaan. De tijd van leuke mollen is al even geleden. Gelukkig kwamen Chris en Rik ver, zij hebben dit seizoen echt gedragen imo.
Mja, dat is en blijft nog de beste indicator :X Naast: het is nooit degene die in de WIDM app of Avro site poll bovenaan staat qua verdenkingen. Bovendien wordt de mol nooit verdacht gemaakt door de montage in de reguliere uitzendingen, maar juist de verliezer en winnaar.

Ik wou graag dat Rik de mol was, ik houd wel van zulke types net als Chris, die gewoon plompverloren langs de enveloppe lopen, jokers uitdelen want toch niet nodig als mol. Vond Margriet het leukste in de molfootage toen zij in Galle in dat zijstraatje zo heerlijk rondliep en tegen de camera zei: ik neem een korte detour, ja ik kon de snelste weg nemen, maar dat gaan we dus mooi niet doen. Was nog mooier geweest als zij ala Yvon uit seizoen 5 in de zoektocht naar Nyomannen gewoon een terrasje was gaan bezoeken zonder dat de anderen het door hadden :P

Margriet kwam zelf met het idee van post v/d mol. Daarmee heeft ze dus haar historische lage pot te danken aan Chris, Rik en Marlijn die zich verdacht wilden maken bij de rest. Maar niet uit eigen molacties, maar aangestuurde acties. Tel daarbij op dat ze kennelijk off-camera door praktisch elke kandidaat meteen verdacht overkwam en je faalt behoorlijk als mol. Ze heeft dan wel weer lef om in dat wildpark gewoon in de kamer van Carolina en Viktor + Rik/Marlijn de post zelf te bezorgen :P Maar das weer geen echte molactie. Wel met haar 'laten we een €-teken maken!' en dan een E fixen zonder tegenspraak of bij de theeplantage de hoge bedragen achterover drukken en Marlijn bijna laten bedolven worden onder 0,13/0,18 briefjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:23

MeNTaL_TO

The future is not set

De giveaway voor mij was dit jaar het mollenspel, niet zo zeer de hint die ze bij de laatste aflevering gaven (don't trust the rest), maar de look at my face. Ze was de enige die over haar gezicht begon, de rest focuste alleen op de naam, alleen de mol kon weten dat de gezichten op de briefjes stonden.
Of het een goede mol was, qua geld wel, alleen komt dat niet alleen door haar. Het verbaaste me dat 51% op Rik zat, had hier ook het gevoel dat de meerderheid op Margriet zat.
De bloemen op de mollenbriefjes, de letters met onschuld en zag in de widm webcast ook nog een hint voorbij komen dat met getallen haar naam gemaakt kon worden, normaal zou ik zeggen ver gezocht, maar een complete naam is geen toeval meer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Die opdracht in de trein sloeg ook nergens op natuurlijk. Slechts 1000 euro voor een opdracht waarbij je de vragen goed moet hebben om in het wagon te eindigen. En dan blijkt de brief op een plek te liggen, die de mol natuurlijk al weet, een beetje tussen twee wagons in. Ook de plek is helemaal niet logisch. En dan hebben ze eerder ook nog eens een opdracht gehad waarbij ze aan mensen moesten vragen voor een envelop.

Een hele moeilijke opdracht voor slechts 1000 euro. De producers hebben het Margriet veel te makkelijk gemaakt. Ook met die briefjes die ze steeds kregen.

De leukste acties waren die van dat Euro teken en mensen heel erg pushen om nogmaals in de galerij te kijken. Maar voor de rest...

Nee, ik vond het niet een hele goede mol. Heel aanvallend? Dat viel wel ook wel weer mee. En het is makkelijk om deze mol met die vorig jaar te vergelijken en dan te zeggen dat ze heel goed was. Ik vond Kees, Patrick, Kim en Dennis toch allemaal beter. Sowieso waren die seizoenen ook iets leuker. En dan vooral de laatste aflevering waar de mollenacties getoond werden. Er miste deze laatste aflevering ook veel. Zoals hierboven genoemd:
- Familiefoto in huis op eiland
- Wie was nu de onbekende kijker bij de Gallery?

Het lag net als vorig seizoen niet aan de kandidaten, maar aan de wat saaie mol en producers: matige mollenacties en er wordt in de laatste aflevering maar weinig getoond.

Susan vorig jaar was te lief. Margriet dit jaar vond ik niet sympathiek en kreeg vrij spel van de producers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Er was wel 1 molactie die ik in-the-end zeer geslaagd en innovatief vond. Namelijk dat Margriet in het begin geld uit de pot heeft gehaald, dit obbiechtte en er daardoor voor heeft gezorgd dat ander spelers voor jokers gingen ipv geld of er zelf geld uit gingen halen. Allemaal onder het motto "omdat zij het ook al deed"

Dat is gewoon een molactie geweest die een aantal stappen vooruit gepland is. (en met suc6)

Wel is het duidelijk dat de kandidaten meer wisten dan wij als kijker. Dit is duidelijk te merken doordat minimaal de laatste 4 kandidaten allemaal op Margriet zaten.

Ik vind uiteindelijk de speelstijl van Rik (en Marlijn) daarentegen wel een stuk doordachter dan je eerder hebt gezien. Deze valt oa hier te lezen: http://nos.nl/artikel/202...vertelt-zijn-verhaal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

W3ird_N3rd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 01:46:
Misschien moeten we ook op de muziek letten. Bij de toespraken voor de dorpsbewoners is bij Rik en Margriet muziek van de soundtrack van Equilibrium te horen (Klaus Badelt). Wanneer Margriet begint met "biechten" zet het nummer "Discovered" in.
Ik vind het eigenlijk alsnog jammer dat dit blijkbaar tunnelvisie was en geen hint!

Zijn de gepubliceerde hints eigenlijk wel alle hints? Zit er niet stiekem nog meer in wat alleen niet gedocumenteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
http://www.nrc.nl/nieuws/...n-de-westelaken-chat-mee/

Leuke chatlog waarbij Rik mee kwam babbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Dit is trouwens die foto op dat eiland:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/cPLqY7LC.png
Blijkbaar is dat Margriet toen ze jonger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Fleximex schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:45:
Dit is trouwens die foto op dat eiland:
[afbeelding]
Blijkbaar is dat Margriet toen ze jonger was.
Klopt, kwam al eerder op Twitter voorbij rond 20:00 uur gisteren 8)7 Had gehoopt dat ze met het terugspoelen daar even het beeld zouden freezen waarna je Margriet in beeld zag die er naar wees. "Kijk, dat ben ik, ik ben de mol!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
lubbertkramer schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:19:
[...]
Deze jager hoopt trouwens ieder jaar weer op een versie voor onbekende Nederlanders, maar zoals Art al liet weten de screening is al in volle gang voor seizoen 16 (er zijn zelfs al deelnemers bevestigd (aan de programmamakers) dus volgend jaar gaat het hem al niet worden :(
Helaas, "JP" (kandidatencoach WIDM die daar nu mee stopt overigens) wist me twee jaar geleden te vertellen dat er nooit meer een seizoen komt met onbekende Nederlanders. :/

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
TorX schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:52:
[...]

Helaas, "JP" (kandidatencoach WIDM die daar nu mee stopt overigens) wist me twee jaar geleden te vertellen dat er nooit meer een seizoen komt met onbekende Nederlanders. :/
Toen het eerste seizoen begon, nam ik mij als 12-jarig jochie voor zodra ik eenmaal 18 zou wezen dat ik mij zou aanmelden voor een nieuw seizoen. Dat was een feit in 2005, toen switchen ze naar BN'ers ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-05 19:54

CeesKees

I rest my Kees

én kreeg WIDM opeens kijkers. (als in echte kijkcijfers)

[ Voor 31% gewijzigd door CeesKees op 06-03-2015 14:55 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mja.. ben kijker v/h eerste uur en kijkcijfers zijn leuk, maar ik geniet toch echt meer van de series met onbekende Nederlanders. Toen was het spel wars van jokers, konden kandidaten fatsoenlijke bedragen nog verdienen en werden niet continu voor een dilemma geplaatst: spelen voor jokers of geld. Zo maak je het de mol wel makkelijk de laagste pot ooit te bereiken. Als de keuze gaat tussen geld in de pot of jokers verdienen, als kandidaat heb je meer aan de finale bereiken. Pas dan doet het er toe hoeveel geld verdiend is. Je hebt er geen klap aan veel geld te verdienen en hem dan niet te winnen. Andersom ook niet, maarja karma is a bitch want Rik heeft de pot toch het meeste gekost dus hij heeft zichzelf benadeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
TorX schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:52:
[...]

Twee versies per jaar, begin van het jaar met bekende Nederlanders en halverwege het jaar tijdens de opnames / montage daarvan de uitzending met onbekende Nederlanders (beetje zoals junior WIDM). Maar jammer om te lezen, hoop al jaren dat ze zich toch bedenken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit jaar was toch 1/4 BN, 3/4 niet BN, of wil je zeggen dat het allemaal BNers waren :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Hij is er hoor! De eerste aflevering van Wie is de Mol Junior, Klein dorpke!

[YouTube: http://youtu.be/TP3yJc-JvMU]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:36
ZeRoC00L schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:57:
Dit jaar was toch 1/4 BN, 3/4 niet BN, of wil je zeggen dat het allemaal BNers waren :P
Haha, zo ongeveer wel ja:
Rik, Pieter en Chris ken ik wel,
Ajouad, Viktor en Margriet deden vaag een belletje rinkelen in de zin dat gezicht heb ik eens eerder gezien.
En die andere 4 had ik nog nooit van gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 10:58
En voor de bookmarkers: hier gaat het feest verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Op slot derhalve.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen naar invites graag via DM, niet in dit topic.
De poule heet "GoT poule WIDM" en wordt beheerd door Tweaker "Herr Roedy".