Check je pm!Istrilyin schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:57:
Hallo, kan iemand mij een email adres van de got/got2 clans/forums pm-en? Ik heb me een tijdje geleden opgegeven/geregistreerd als "Istrilyin" voor GoT2, maar ik had toen nog niet genoeg win8. Dus nu is mijn forum account wel geregistreerd, maar ik kan niet inloggen, niet wachtwoord op laten sturen, en ook niet opnieuw als "Istrilyin" registreren.
Minder tier 10 spelenredwing schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:17:
Ik loop vast dat ik een hogere tier heavy moet killen. Het grootste probleem is dat ik de afgelopen 20 potjes iedere keer of zelf toptier ben of geen heavy heb die hoger is.....

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08
Hmm, dat zou kunnen helpen.... (1e poging reed ik daadwerkelijk per ongeluk rond in een E50M)
Maar ik ben bezig met de centurion 7/1, dus een tier hoger zou toch wel eens voorbij moeten komen

Al mijn tier 8 mediums zijn al full ops dus ik speel liever mijn tier 9, maar ik zal eens proberen of een keertje een tier 8 tussendoor helpt.Joindry schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:19:
Neem een tier VIII, sinds wegvallen van Battletier XII kom je zelden als top tier uit in een tier VIII tank.
[Voor 34% gewijzigd door redwing op 04-02-2015 13:56]
[removed]
Nice! Toch een heerlijke tank, die Cromwell. Ben zelf begonnen met een aantal zaadpotten in die tank, maar sinds ik de top engine heb unlocked (top gun had ik al unlocked met free xp) staat de tank op de tweede plaats qua WN8 bij mij.

Hier heb ik ook nog een snel Ace-potje in de Cromwell voor de liefhebber. Ik sta uiteraard open voor commentaar op m'n speelstijl en aanwijzingen.

http://wotreplays.com/sit...alinovka-gaius_m-cromwell
Nou ik dacht van de week wel even die missie van 1 tier hogere heavy killen in een tier 9 medium te doen.redwing schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:41:
[...]
Maar ik ben bezig met de centurion 7/1, dus een tier hoger zou toch wel eens voorbij moeten komen
Nu was ik deze aan het grinden, maar prompt ben ik dus 5 keer top tier en 1 keer niet maar toen had het andere team geen heavy

Je hebt dus 20 potjes een goeie MM gehad?redwing schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:17:
Ik loop vast dat ik een hogere tier heavy moet killen. Het grootste probleem is dat ik de afgelopen 20 potjes iedere keer of zelf toptier ben of geen heavy heb die hoger is.....
Super niet?

Vandaar ook deInrage schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:13:
[...]
Je hebt dus 20 potjes een goeie MM gehad?
Super niet?

[removed]
Even opsommen. Dus je speelt met Kepro, RNG lacht op je, Stalin leid je granaten vol in een Duitse tank en daar is je Ace.
Coincidence, I think not.

Kepro is OP.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hallo mannen,
2 vragen, 1 semi off topic:
- hoe capturen jullie je bewaarde replays? Ik vind het erg jammer dat ze niet meer te bekijken zijn na elke update, maar mn eerste poging met een gratis tooltje leidde alleen maar tot foutmeldingen bij het opslaan en veel verspilde tijd
- Bovington ervaring hier? ik wil dit jaar eindelijk echt naar Tank fest. Ben geneigd de auto en kanaaltunnel te pakken (want leaseauto's met euro brandstofpas
), maar wat zijn de alternatieven? In onze groep wil iemand vliegen, maar dat lijkt me onhandig gezien de locatie...
2 vragen, 1 semi off topic:
- hoe capturen jullie je bewaarde replays? Ik vind het erg jammer dat ze niet meer te bekijken zijn na elke update, maar mn eerste poging met een gratis tooltje leidde alleen maar tot foutmeldingen bij het opslaan en veel verspilde tijd

- Bovington ervaring hier? ik wil dit jaar eindelijk echt naar Tank fest. Ben geneigd de auto en kanaaltunnel te pakken (want leaseauto's met euro brandstofpas

Oude patches bewaren, alle nieuwe versies vers installeren in een andere map zonder dat je de oude patch overschrijft.- hoe capturen jullie je bewaarde replays? Ik vind het erg jammer dat ze niet meer te bekijken zijn na elke update, maar mn eerste poging met een gratis tooltje leidde alleen maar tot foutmeldingen bij het opslaan en veel verspilde tijd
Lijkt me leip, al ga ik eerst dit weekend naar het NMM in Nederland- Bovington ervaring hier? ik wil dit jaar eindelijk echt naar Tank fest. Ben geneigd de auto te pakken (want leaseauto's met europas), maar wat zijn de alternatieven? Ijn onze groep wil iemand vliegen, maar dat lijkt me onhandig gezien de locatie...

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08
lol, zo had ik het nog niet bekeken. Kepro als lucky charmDaniëlWW2 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:45:
Even opsommen. Dus je speelt met Kepro, RNG lacht op je, Stalin leid je granaten vol in een Duitse tank en daar is je Ace.
Coincidence, I think not.![]()
Kepro is OP.

Sommige missies zijn verdomde lastig zeg. Moet 2 TD's killen met een med. Kom echt weinig TD's tegen. Wel standaard 3 arty per battle nu, errug fijn...
Had net een bazenpot in de T-54: 4 kills, waaronder 2 T10's.. Maar slechts 1 TD. MISSION FAILED...
[Voor 26% gewijzigd door Mr_Size op 04-02-2015 18:14]
Dus gewoon vaker met Kepro, misschien word je zelfs immuum voor arty.Mr_Size schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:06:
[...]
lol, zo had ik het nog niet bekeken. Kepro als lucky charm
Sommige missies zijn verdomde lastig zeg. Moet 2 TD's killen met een med. Kom echt weinig TD's tegen. Wel standaard 3 arty per battle nu, errug fijn...
Had net een bazenpot in de T-54: 4 kills, waaronder 2 T10's.. Maar slechts 1 TD. MISSION FAILED...

Ik zelf heb eigenlijk niet eens zin meer om die missies te doen. Ik ga gewoon nooit voorbij de cap met een heavy komen, meds zit ik bij platoon, TD's ook en ik heb gewoon geen light of arty. Ik denk dat ik toch een beetje uitgebrand ben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Na drie games ben je dood. 

Dit zijn tenminste wel leuke personal missions

Alles is beter dan cappen met een heavy tank. Echt, die ga ik nooit halen.wsLy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:23:
[...]
Dit zijn tenminste wel leuke personal missions

Ik wil die eigenlijk niet eens halen. Wie bedekt die rotzooi ook. In een heavy wil ik tanks slopen of de cap verdedigen, niet als een slappeling in de cap staan en nutteloos zijn.

[Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-02-2015 21:27]
Ik ben er weer helemaal klaar mee. ELKE FUCKING GAME 3 OF 4 ARTY, fucking walgelijk gewoon. Er is gewoon geen ene reet aan met die dingen in het spel. En UITERAARD 2 super open mappen (Sand River en Murovanka) krijg ik dan met m'n E5. Ben in die games 5x geraakt, geen een keer door een normale tank. En ofc is de enemy arty 100x beter dan de arty in mijn team, dat is gewoon standaard. Dus 2x een loss en weg plezier. Wat een tyfus spel is het geworden zeg

Weer gelachen vanavond. Paar missies kunnen voltooien, waaronder het doodrammen van een vijandelijke tank. In een medium. Ben benieuwd hoeveel noobs hun medium op een heavy stukgereden hebben.
Gelukkig kon ik een Chaffee onderscheppen met m'n Cromwell.
Laatste potje van de avond was in m'n nieuwe tier 6 medium, de VK 3001P. Geen bijzondere pot, maar wel een (voor mij) hilarisch moment. Ik wist dat er ergens nog een Chi-He moest staan, ik wist alleen niet precies waar. Dus ik rij een richeltje over, spot ik 'm recht voor m'n loop op 40 meter afstand. Was echt zo'n 'busted...' moment. Was nog een ammorack ook, ondanks dat ie toch al een oneshot was. Z'n turret vloog mooi.

Laatste potje van de avond was in m'n nieuwe tier 6 medium, de VK 3001P. Geen bijzondere pot, maar wel een (voor mij) hilarisch moment. Ik wist dat er ergens nog een Chi-He moest staan, ik wist alleen niet precies waar. Dus ik rij een richeltje over, spot ik 'm recht voor m'n loop op 40 meter afstand. Was echt zo'n 'busted...' moment. Was nog een ammorack ook, ondanks dat ie toch al een oneshot was. Z'n turret vloog mooi.

Hier nog een met die problemen... 4 FUCKING ARTY!!!!! (en ja ook op mn E5) En dan nog een T92 die door een huis raak schiet, nee kom maar op met HAVOK, daar wordt het beter van. Winrate 30%, WNR 2500+Mr_Size schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:31:
Ik ben er weer helemaal klaar mee. ELKE FUCKING GAME 3 OF 4 ARTY, fucking walgelijk gewoon. Er is gewoon geen ene reet aan met die dingen in het spel. En UITERAARD 2 super open mappen (Sand River en Murovanka) krijg ik dan met m'n E5. Ben in die games 5x geraakt, geen een keer door een normale tank. En ofc is de enemy arty 100x beter dan de arty in mijn team, dat is gewoon standaard. Dus 2x een loss en weg plezier. Wat een tyfus spel is het geworden zeg![]()
![]()
![]()

Wat jij moet doen is gaan platoonen met een super unicum. (vrijwilligers?Mr_Size schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:31:
Ik ben er weer helemaal klaar mee. ELKE FUCKING GAME 3 OF 4 ARTY, fucking walgelijk gewoon. Er is gewoon geen ene reet aan met die dingen in het spel. En UITERAARD 2 super open mappen (Sand River en Murovanka) krijg ik dan met m'n E5. Ben in die games 5x geraakt, geen een keer door een normale tank. En ofc is de enemy arty 100x beter dan de arty in mijn team, dat is gewoon standaard. Dus 2x een loss en weg plezier. Wat een tyfus spel is het geworden zeg![]()
![]()
![]()

Dan ben je niet meer het eerste doel maar het tweede.

Stiekem moet ik altijd wel lachen als er een unicum in mijn team zit als er veel arty is. Ben ik eens niet de lul. Ik let ook op waar die unicum is en meestal is het heel snel arty, arty, arty en dood. In dat opzicht zou die nieuwe fog of war wel leuk kunnen zijn. Als je niet gespot word tot er vijf tanks gespot zijn dan is arty even bezig.
Het is niet eens dat ik per se het doel ben. In al die potjes eindigen al die arties gewoon boven aan in dmg. Zelfs de tering n00bs in mijn team doen nog meer dmg, want spelen arty. Hoe is dat ooit leuk? Straks zitten we allemaal in arty omdat niemand meer zin heeft in zinloze potjes waarin je van te voren al weet dat er niets te halen valt. Er moet echt eens een keer een limit komen op arties: 1, hooguit 2 per potje en geen enkele arty moet meer dan 1K dmg kunnen doen. Daar wordt het spel imho echt VEEL gebalanceerder van en daardoor 10x leuker.
Als het aan mij lag dan zou wargaming nog verder gaan dan alleen een limiet en elke arty boven de 155mm in doorsnede verwijderen en de midtiers limiteren tot max 128mm. Vanaf t8 pas 150 tot 155mm, t7 en t6 vanaf 114mm tot 128mm en daaronder max 107mm. Dan zou het meteen afgelopen zijn met de one shot kans voor de meeste arty. Maarja doen ze natuurlijk niet omdat dat niet leuk zou zijn...
De rare getallen komen door het imperiale systeem waar bijvoorbeeld 114mm/4,5 inch werd gebruikt die meer als een 120-128 presteerde dan als een 105mm. Hetzelfde gold voor 5,5 inch/140mm die meer als een 150-155mm presteerde. De Sovjets hadden zeer uiteenlopende en variërende kalibers zoals 107mm i.p.v 105mm om het nog extra verwarrend te maken.
Die zeldzame game waar er geen arty is zijn de games waar ik nog wel eens een 1st class of ace scoor. Alleen het verwijderen van de dimensie arty zorgt ervoor dat ik veel vrijer kan spelen en ook beter speel. De laatste tijd is het alleen ellende.
De rare getallen komen door het imperiale systeem waar bijvoorbeeld 114mm/4,5 inch werd gebruikt die meer als een 120-128 presteerde dan als een 105mm. Hetzelfde gold voor 5,5 inch/140mm die meer als een 150-155mm presteerde. De Sovjets hadden zeer uiteenlopende en variërende kalibers zoals 107mm i.p.v 105mm om het nog extra verwarrend te maken.
Die zeldzame game waar er geen arty is zijn de games waar ik nog wel eens een 1st class of ace scoor. Alleen het verwijderen van de dimensie arty zorgt ervoor dat ik veel vrijer kan spelen en ook beter speel. De laatste tijd is het alleen ellende.
[Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-02-2015 23:15]
Als Size het trainingsprogramma oppakt, is hij voor het weekend nog sterker dan http://en.wikipedia.org/w...Al%C3%ADus_Bj%C3%B6rnsson
Weet iemand hoe je bij GoT2 kan binnenkomen? Heb het gevoel dat mijn aanmeldingen niet doorkomen of dat ik geweigerd wordt (zie geen berichten terugkomen).
Voldoe verder wel aan alle eisen.
Arty zou wat mij betreft meer area of effect moeten zijn, ook tegen td's waarvan je weet dat ze ergens tussen een paar bosjes zitten. Minder alpha, veel minder accuraat, en meer goedkope rounds per minuut.
Heb je een applicatieformulier alhier ingevuld? http://goo.gl/yLuy6HXanaroth schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:11:
Weet iemand hoe je bij GoT2 kan binnenkomen? Heb het gevoel dat mijn aanmeldingen niet doorkomen of dat ik geweigerd wordt (zie geen berichten terugkomen).
Verder zou je zoals op de pagina vermeld staat contact op kunnen nemen met:
Commander: Xcessive[GoT]
XO: Dynosu & Da5boot & Zimmer
Of je komt langs op TS:
TS3: ts3.gatheringoftanks.nl
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Naar mijn idee hoort arty helemaal niet in het spel thuis, maar als er dan al arty in moet zitten zou ik ook zeggen dat er max. 1 a 2 per potje in moeten zitten. Daarnaast zou arty een snellere reload moeten hebben en een veel lagere damage. Dan kun je ten minste nog eens de keuze maken om een andere tank te flanken en even niet artysafe te staan.Mr_Size schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:05:
Er moet echt eens een keer een limit komen op arties: 1, hooguit 2 per potje en geen enkele arty moet meer dan 1K dmg kunnen doen. Daar wordt het spel imho echt VEEL gebalanceerder van en daardoor 10x leuker.
[removed]
Zullen we dan ook gelijk gold ammo in de huidige vorm verwijderen, hoort dan ook niet in het spel. Bovendien zag ik van de week weer een paar potten waarin je kon zien hoe het wel moest, niet midden in het veld in het open stilstaan en lights en mediums die daadwerkelijk achter de arty aan gaan. Of counter arty vuur!
Overigens normaal gesproken is een anti tank vuur met artillerie ongeveer een afdeling 54 stuks minimaal 3 maal snelvuur is 162 155mm granaten op 250 bij 250 meter max.
Overigens normaal gesproken is een anti tank vuur met artillerie ongeveer een afdeling 54 stuks minimaal 3 maal snelvuur is 162 155mm granaten op 250 bij 250 meter max.
[Voor 2% gewijzigd door warlord01 op 05-02-2015 10:50. Reden: arty gewijzigd in tank]
Nou, een limiet op hoeveel premium ammo je mee kunt nemen zou ik wel toejuichen. Dan kun je alsnog premium meenemen voor noodgevallen, maar je wordt toch gedwongen om een beetje op te letten of het wel echt nodig is. En daarmee krijgt armor weer een wat grotere rol. Helemaal verwijderen zou ik het zeker niet.warlord01 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:49:
Zullen we dan ook gelijk gold ammo in de huidige vorm verwijderen, hoort dan ook niet in het spel.
Arty, tja. Was dat niet bedoelt om het campen tegen te gaan? Ironisch dan dat het juist campen promoot. En wat DanielWW2 zegt ervaar ik ook heel erg; zonder arty speelt het veel vrijer, veel fijner. Ik zou er geen moeite mee hebben als dat wordt verwijderd of compleet aangepast wordt. Maar ik heb geen flauw idee hoe het aangepast zou moeten worden.
Daarvoor hebben we de V&A 

[Voor 87% gewijzigd door psychoclown op 05-02-2015 11:15]
Alle medium missies doen met de cromwellMr_Size schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:06:
[...]
lol, zo had ik het nog niet bekeken. Kepro als lucky charm

Dat zou ik toejuichen zeker als ik zie dat ik in de 5 potten van gisteren ongeveer 100 niet kunnen mikken dus ik schiet maar met goud om mijn oren kreeg. Let wel ultieme wraak was 2 van deze figuren tegelijk vol rammen met mijn kv-5 was leuk om te zien! Helaas geen replay!Gaius schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:56:
[...]
Nou, een limiet op hoeveel premium ammo je mee kunt nemen zou ik wel toejuichen. Dan kun je alsnog premium meenemen voor noodgevallen, maar je wordt toch gedwongen om een beetje op te letten of het wel echt nodig is. En daarmee krijgt armor weer een wat grotere rol. Helemaal verwijderen zou ik het zeker niet.
Geef mij maar unlimited premium ammo. Sommige grinds zijn echt ondraaglijk door een gun die die tier niet waardig is. Als je dan nog eens lowtier bent, is er al helemaal niks aan. Doe daar dan nog eens de zware accuracy nerf bij die er aan komt, dan wil je toch een beetje damage kunnen doen. Dus schiet je maar gold. Ik speel het spel voor het plezier, damage doen geeft mij meer van dat.warlord01 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:13:
[...]
Dat zou ik toejuichen zeker als ik zie dat ik in de 5 potten van gisteren ongeveer 100 niet kunnen mikken dus ik schiet maar met goud om mijn oren kreeg. Let wel ultieme wraak was 2 van deze figuren tegelijk vol rammen met mijn kv-5 was leuk om te zien! Helaas geen replay!
Ik betaal ook een premium account om er voor te zorgen dat credits toch binnenkomen. Heel die discussie, wel of niet premium zou eigenlijk al lang dood moeten zijn. Zeker als je dan nog eens uit de lucht gegrepen cijfers als argument gebruikt, what's the point?
Een noob die premium schiet blijft een noob. Het verschil wordt meer gemaakt door situational awareness en het kennen of niet kennen van je tanks en die van de tegenstander.
PS: lees je posts eens na soms, er staat steeds wel een zin in waar ik echt niks van kan maken...
[Voor 3% gewijzigd door Inrage op 05-02-2015 11:51]
Twee aardige games van mijzelf:
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Check je pm!Xanaroth schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:11:
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Dit is gewoon een unicum. Wacht maar tot je een terribad ziet. 

Wel een Unicum zeker wel
maar hij handelt en ziet er uit als een Tomaat

[Voor 42% gewijzigd door warlord01 op 05-02-2015 16:07]
Wat premium ammo ermee te maken heeft weet ik niet eerlijk gezegd. Ik heb echt nog nooit een potje verloren omdat iemand premium ammo op mij schoot. 9 van de 10 keer schiet een tegenstander onnodig premium ammo, dat wil zeggen: hij had mij ook gepenned met zijn normale AP shell.warlord01 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:49:
Zullen we dan ook gelijk gold ammo in de huidige vorm verwijderen, hoort dan ook niet in het spel. Bovendien zag ik van de week weer een paar potten waarin je kon zien hoe het wel moest, niet midden in het veld in het open stilstaan en lights en mediums die daadwerkelijk achter de arty aan gaan. Of counter arty vuur!
En die dooddoener van 'niet midden in het open veld stil gaan staan' kennen we nou wel. Dat doe ik uiteraard niet. Er zijn echter maps die één groot veld zijn, waaronder de maps die ik gisteren noemde. Daar zijn eigenlijk geen arty safe plaatsen, tenzij je in zijn geheel niet wil deelnemen aan het gevecht en op 0 dmg wil eindigen...
Ik kan pas zondag overdag weer spelen, dus ik kan mooi even vandaag, morgen en zaterdag als afkoelperiode gebruiken

Voor de lulz onlangs wat ruimte gemaakt in mijn barakken door een complete set op de T1 Heavy te zetten die ik destijds compleet geskipped heb. Man man man, die tank is echt relaxmodus in WoT. Bevalt mij ook beter dan de KV-1 (die ik ook vrij laat pas ben gaan spelen) door o.a. de gun en de mobiliteit.
Ik speelde veel liever de KV-1 omdat die bijna onpenbaar is voor noobs. Ondertussen is die ook allang verkocht omdat het veel te simpel was. De T1 kon mij niet bekoren en de M6 had ik al helemaal geen zin in. Oh en hoeveel gold heb je wel niet afgevuurd als je 50.000 credits hebt uitgegeven?psychoclown schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:30:
Voor de lulz onlangs wat ruimte gemaakt in mijn barakken door een complete set op de T1 Heavy te zetten die ik destijds compleet geskipped heb. Man man man, die tank is echt relaxmodus in WoT. Bevalt mij ook beter dan de KV-1 (die ik ook vrij laat pas ben gaan spelen) door o.a. de gun en de mobiliteit.
[afbeelding]
Ja zie alles.

Tank is inderdaad wat OP vind ik, de M6 is nog erger imho. Mn chaffee(sports)crew zit daarin van de vorige event. Dus ding heeft lekker SS en 70% lekkers op 2e skill. Voor zijn gewicht is ie best nog snel en die gun op tier VIpsychoclown schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:30:
[afbeelding]

Volgens mij zo'n 15 shells, ik wilde even quick 'n dirty van een aantal KV-1 af om de battle te kunnen winnenDaniëlWW2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:43:
[...]
Ik speelde veel liever de KV-1 omdat die bijna onpenbaar is voor noobs. Ondertussen is die ook allang verkocht omdat het veel te simpel was. De T1 kon mij niet bekoren en de M6 had ik al helemaal geen zin in. Oh en hoeveel gold heb je wel niet afgevuurd als je 50.000 credits hebt uitgegeven?
Ja zie alles.

Ik heb wat potjes op de Mammoth gedaan voor credits met een deel van de crew die hierin zit. Dat schoot flink opJoindry schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:07:
[...]
Tank is inderdaad wat OP vind ik, de M6 is nog erger imho. Mn chaffee(sports)crew zit daarin van de vorige event. Dus ding heeft lekker SS en 70% lekkers op 2e skill. Voor zijn gewicht is ie best nog snel en die gun op tier VI

Tegen KV-1 gold spammen kan ik nog wel begrijpen. Als die een beetje angled kan je het wel vergeten.psychoclown schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:29:
[...]
Volgens mij zo'n 15 shells, ik wilde even quick 'n dirty van een aantal KV-1 af om de battle te kunnen winnenWaarom kon de tank jou niet bekoren? Wat vond je niet fijn aan de tank? De redelijk softe armor? Size?
In de T1 voelde me echt een schietschijf, ketste bijna niks op mijn pantser en het kanon was bijzonder hatelijk bezig tegen mij. De M6 was helemaal hopeloos. Daar heb ik alleen de 90mm unlocked en via de Jumbo Sherman de T29. De T29 is dan wel weer lief en de T32 is geweldig.

De T1 Heavy kan ook wel wat bouncen als je een beetje angled en de enorme tracks vreten ook wat shells alleen lang niet zoveel als de KV-1. Voor mij persoonlijk is de snelheid die het hem doet, ben ik toch meer van gaan houden sinds je eigenlijk vooral nog daarmee battles kunt dragen op hogere tiers.
Overigens heb ik nog 2 codes liggen, DM bij interesse:
- Xbox 360 versie, bestaande accounts: T-15 + garage-slot + 3 dagen premium + 300 gold
- PC versie, invite code: (T2 Light + garage-slot OF FW-56 + garageslot) + 7 dagen premium + 2500 gold
Overigens heb ik nog 2 codes liggen, DM bij interesse:
- Xbox 360 versie, bestaande accounts: T-15 + garage-slot + 3 dagen premium + 300 gold
- PC versie, invite code: (T2 Light + garage-slot OF FW-56 + garageslot) + 7 dagen premium + 2500 gold
Zo GOT wordt beroemd eerder? https://www.youtube.com/watch?v=fDGoyyxN0A4
[Voor 13% gewijzigd door mhindrik op 05-02-2015 20:25]
Alle vragen hebben een antwoord
Vandaag weer even de kv-1 gekocht 2 potjes waarvan 1 met 5 kills en de andere 7 kills.... Zegt genoeg? Trouwens, ik vind de t29 leuker dan de t32, mede doordat je dezelfde gun houd.
Das volgens mij g0t met een nulmhindrik schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:19:
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Vergeet niet dat Wargaming mij haat.psychoclown schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:13:
De T1 Heavy kan ook wel wat bouncen als je een beetje angled en de enorme tracks vreten ook wat shells alleen lang niet zoveel als de KV-1. Voor mij persoonlijk is de snelheid die het hem doet, ben ik toch meer van gaan houden sinds je eigenlijk vooral nog daarmee battles kunt dragen op hogere tiers.

De magische "antizwaartekracht Soviettracks" werken de helft van de tijd niet voor mij, want denk je dat de T1 deed? Nee ik was geen fan. De tank was een te groot compromis voor de snelheid voor mij. Snelheid is altijd leuk maar zeker op T5 waar de helft echt hopeloos is heb je er niet veel aan. Tegen T7 tanks heb ik liever de hogere damage per schot van de KV-1 zijn 85mm. Als we de RNG zouden kunnen wisselen voor een dag dan zouden we zo van mening veranderen denk ik zo. Dat is denk ik de grootste makke van dit spel. Er is zoveel willekeur dat je speelervaring totaal anders kan zijn als je het vergelijkt met een andere speler of zelfs met een andere sessie.

Hey, da's leuk om te zienmhindrik schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:19:

Nee hoor

http://wotlabs.net/eu/player/dangerfrombehind
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Zoals je zelf al zegt, het kan per speelsessie verschillen. Ik mag dan wel een unicum zijn maar ook ik kamp met onwijs veel RNG.. laatst nog waarbij ik 2 weken langs wanneer ik maar probeerde te spelen dat het nergens op sloeg.DaniëlWW2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:31:
[...]
Vergeet niet dat Wargaming mij haat.
De magische "antizwaartekracht Soviettracks" werken de helft van de tijd niet voor mij, want denk je dat de T1 deed? Nee ik was geen fan. De tank was een te groot compromis voor de snelheid voor mij. Snelheid is altijd leuk maar zeker op T5 waar de helft echt hopeloos is heb je er niet veel aan. Tegen T7 tanks heb ik liever de hogere damage per schot van de KV-1 zijn 85mm. Als we de RNG zouden kunnen wisselen voor een dag dan zouden we zo van mening veranderen denk ik zo. Dat is denk ik de grootste makke van dit spel. Er is zoveel willekeur dat je speelervaring totaal anders kan zijn als je het vergelijkt met een andere speler of zelfs met een andere sessie.
En dat vind ik zo jammer. Het hoeft ook gewoon niet dat je niet normaal kan spelen. Het hele dispersiesysteem was niet nodig geweest in deze game. Er is geen reden waarom je tanks niet kan balanceren zonder dit. Ik denk dat het juist makkelijker zou zijn omdat je zowel willekeur als een onnodige parameter verwijderd. Van aanleggen had je het (automatisch) instellen van de juiste elevatie kunnen maken. Op de afstanden waar je schiet in WoT ga je IRL echt niet missen met kanonnen zoals de 8.8cm kanonnen, de 85mm's en zeker niet met 100mm of 105mm. Van het systeem klopt ook gewoon geen bal. De T-34-85 is voor mij een belachelijk consistent schietende tank, de KV-1 was dat ook terwijl de Centurion I belachelijk inconsistent is. De T32 is dan weer extreem consistent en zo kan ik nog even doorgaan. Zou iedereen hier een lijst maken van tanks die opvallen in consistentie dan krijg je dat iedereen elkaar ergens zal tegenspreken.psychoclown schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:34:
[...]
Zoals je zelf al zegt, het kan per speelsessie verschillen. Ik mag dan wel een unicum zijn maar ook ik kamp met onwijs veel RNG.. laatst nog waarbij ik 2 weken langs wanneer ik maar probeerde te spelen dat het nergens op sloeg.
Oh en Wargaming haat mij meer en daarmee basta.

Nou als je rng wilt beleven moet je een avondje JP E100 gaan spelen...
Vanavond geprobeerd missie 15 te halen 4k dmg in een TD. Dat zou met 2 vingers in je neus moeten lukken met zo'n tank. Maar daar was de RNG het niet mee eens.
Eerst alleen maar in arty party's met 4 a 5 arty waarbij ik meteen aan het begin werd gespot en weggeknald door alle artys. Daarna besloten mijn shells op bizarre wijze te bouncen op respectievelijk een lorraine, een T34 onderplaat en de zijkant van een E100. Om vervolgens ook nog twee scouts alleen te tracken vond ik het wel genoeg geweest

Vanavond geprobeerd missie 15 te halen 4k dmg in een TD. Dat zou met 2 vingers in je neus moeten lukken met zo'n tank. Maar daar was de RNG het niet mee eens.
Eerst alleen maar in arty party's met 4 a 5 arty waarbij ik meteen aan het begin werd gespot en weggeknald door alle artys. Daarna besloten mijn shells op bizarre wijze te bouncen op respectievelijk een lorraine, een T34 onderplaat en de zijkant van een E100. Om vervolgens ook nog twee scouts alleen te tracken vond ik het wel genoeg geweest

Heb nu al 2 weken bagger potjes. Shells die verdwijnen, bounces op freaking dun armor (met 50b op een 12t zijn zijkant bouncen), tanks die in open veld verdwijnen op 250m afstand...
Blijkbaar moet ik weer wat offeren aan SerB.
Ga WarThunder spelen...DaniëlWW2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:43:
[...]
En dat vind ik zo jammer. Het hoeft ook gewoon niet dat je niet normaal kan spelen. Het hele dispersiesysteem was niet nodig geweest in deze game. Er is geen reden waarom je tanks niet kan balanceren zonder dit. Ik denk dat het juist makkelijker zou zijn omdat je zowel willekeur als een onnodige parameter verwijderd. Van aanleggen had je het (automatisch) instellen van de juiste elevatie kunnen maken. Op de afstanden waar je schiet in WoT ga je IRL echt niet missen met kanonnen zoals de 8.8cm kanonnen, de 85mm's en zeker niet met 100mm of 105mm. Van het systeem klopt ook gewoon geen bal. De T-34-85 is voor mij een belachelijk consistent schietende tank, de KV-1 was dat ook terwijl de Centurion I belachelijk inconsistent is. De T32 is dan weer extreem consistent en zo kan ik nog even doorgaan. Zou iedereen hier een lijst maken van tanks die opvallen in consistentie dan krijg je dat iedereen elkaar ergens zal tegenspreken.
Oh en Wargaming haat mij meer en daarmee basta.
Ben ik met je eens, wat overigens niet wil zeggen dat ik de T32 niet leuk zou vinden.SurfBoy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:44:
Trouwens, ik vind de t29 leuker dan de t32, mede doordat je dezelfde gun houd.
Ik had gisteren een bizar potje. Zit achter een gebouw. niet een beetje er achter zodat iets uitsteekt, nee ik zat in het midden en aan beide kanten zat nog een flink stuk gebouw. Er waren geen ramen of niks. Was wel zo'n gebouw dat kapot kan worden geschoten/gereden maar het was nog helemaal heel.wsLy schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:56:
Heb nu al 2 weken bagger potjes. Shells die verdwijnen, bounces op freaking dun armor (met 50b op een 12t zijn zijkant bouncen), tanks die in open veld verdwijnen op 250m afstand...
Aan de andere kant van het gebouw zit een waffentrage op zo'n 300 meter. Deze schiet dwars door het gebouw heen raak. Normaal gesproken wordt het gebouw eerst geraakt maar dat was nog helemaal heel. Paar minuten later zie ik dezelfde waffentrager een tank kapot schieten die achter een rots zit. Niks boven de rots uit en ook niks aan de zijkant. Recht door de rots treffer op de tank. In beide gevallen was er bijna geen hoogte verschil, dus het is niet zo dat er over de rots of het huis werd geschoten. Als ik het niet had gezien had ik het niet geloofd.
[Voor 5% gewijzigd door Ryack op 06-02-2015 08:38]
Heb je toevallig een replay daarvan want dat wil ik wel graag zien.Ryack schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:36:
[...]
Ik had gisteren een bizar potje. Zit achter een gebouw. niet een beetje er achter zodat iets uitsteekt, nee ik zat in het midden en aan beide kanten zat nog een flink stuk gebouw. Er waren geen ramen of niks. Was wel zo'n gebouw dat kapot kan worden geschoten/gereden maar het was nog helemaal heel.
Aan de andere kant van het gebouw zit een waffentrage op zo'n 300 meter. Deze schiet dwars door het gebouw heen raak. Normaal gesproken wordt het gebouw eerst geraakt maar dat was nog helemaal heel. Paar minuten later zie ik dezelfde waffentrager een tank kapot schieten die achter een rots zit. Niks boven de rots uit en ook niks aan de zijkant. Recht door de rots treffer op de tank. In beide gevallen was er bijna geen hoogte verschil, dus het is niet zo dat er over de rots of het huis werd geschoten. Als ik het niet had gezien had ik het niet geloofd.
Na een winstreak van 20 potjes durfde ik effe niet meer te spelen. Gisteren dan toch enkele potjes gespeeld, ging zoals verwacht mega slecht. Balansdag is inevitable 
Wel 1 leuke potje waar ik met m'n Cromwell een Flakbus onder vuur neem. De ene ghostshell na de andere, LIKE WAAATHEFUUUCKK!!!oneon!!! Bijna een keyboard smash momentje, blijkt achteraf ik dat ik 7 shells damage heb gedaan in een T29 die ervoor stond:) Wow die had goeie camo
Heeeeeeel bizar, dan maar direct gestopt!

Wel 1 leuke potje waar ik met m'n Cromwell een Flakbus onder vuur neem. De ene ghostshell na de andere, LIKE WAAATHEFUUUCKK!!!oneon!!! Bijna een keyboard smash momentje, blijkt achteraf ik dat ik 7 shells damage heb gedaan in een T29 die ervoor stond:) Wow die had goeie camo

Helaas niet. Normaal gesproken zijn mijn potjes niet de moeite waard om te bekijken dus ik heb geen replays.Blade_Reaver schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:23:
[...]
Heb je toevallig een replay daarvan want dat wil ik wel graag zien.
Gewoon standaard aanzetten en af en toe die dir leeg gooien. Dan heb je ten minste altijd bewijs als er iets raars gebeurt.Ryack schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:01:
[...]
Helaas niet. Normaal gesproken zijn mijn potjes niet de moeite waard om te bekijken dus ik heb geen replays.
[removed]
Inderdaad, voor je het weet wordt je anders algauw ingedeeld bij de aluhoedjes aanhangers. Gewoon nu en dan leegmaken. Is tegelijk een overzichtje voor jezelf dat je weet hoeveel je weer aan het spelen bent geweest. 

Joindry schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:50:
Inderdaad, voor je het weet wordt je anders algauw ingedeeld bij de aluhoedjes aanhangers. Gewoon nu en dan leegmaken. Is tegelijk een overzichtje voor jezelf dat je weet hoeveel je weer aan het spelen bent geweest.

Meestal als ik kijk naar mijn positie en die van de tegenstanders dan is het vrij snel duidelijk wat er is gebeurt en waarom ik dood ben. Over het algemeen is het mijn eigen schuld.

Die v9nd Ik ook nog leuk, alleen die 198 mm pen is gwn niet genoeg tegen de meeste tier 10warlord01 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:34:
[...]
Ben ik met je eens, wat overigens niet wil zeggen dat ik de T32 niet leuk zou vinden.
Zojuist de schootstafels van 105 mm L7 munitie (APDS, HESH en HEAT) gezien, die L7 is echt belachelijk nauwkeurig.
Echter, gezien het feit dat in WoT de afstanden allemaal een stuk korter zijn, kloppen de waarden in WoT wel aardig!
Echter, gezien het feit dat in WoT de afstanden allemaal een stuk korter zijn, kloppen de waarden in WoT wel aardig!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:10:
Als het aan mij lag dan zou wargaming nog verder gaan dan alleen een limiet en elke arty boven de 155mm in doorsnede verwijderen en de midtiers limiteren tot max 128mm. Vanaf t8 pas 150 tot 155mm, t7 en t6 vanaf 114mm tot 128mm en daaronder max 107mm. Dan zou het meteen afgelopen zijn met de one shot kans voor de meeste arty. Maarja doen ze natuurlijk niet omdat dat niet leuk zou zijn...
Razorbite schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:45:
[...]
Hier nog een met die problemen... 4 FUCKING ARTY!!!!! (en ja ook op mn E5) En dan nog een T92 die door een huis raak schiet, nee kom maar op met HAVOK, daar wordt het beter van. Winrate 30%, WNR 2500+
Mr_Size schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:31:
![]()
![]()

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
So true

Het lijkt er op dat ik vanavond toch kan spelen, maar ik weet nog niet of ik wel wil. Wellicht hou ik het bij 8 bit vanavond

Geniaal zeg! We hebben toen een 'campagne' gestart op het GOT forum om de replay onder de aandacht te brengen van Quickybaby. Blijkbaar heeft het geholpen, al heeft het even geduurdp0st schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:33:
[...]
Hey, da's leuk om te zienen wat een moddervette replay!
[...]
Nee hoordat was gewoon een GOT'ter
http://wotlabs.net/eu/player/dangerfrombehind

[Voor 59% gewijzigd door Mr_Size op 06-02-2015 16:57]
Heb niet zo'n probleem met arty. Zonder arties was het spel al snel "world of heavies". Gewoon iets waar je rekening mee houdt.
En arty spelen is een stuk moeilijker als het lijkt (tenzij je een bot gebruikt). Niet dat ik zelf een grote arty speler ben. Ik heb alleen de Duitse lijn afgemaakt omdat ik alle Duitse tanks wil unlocken. Het is saai, frustrerend en je krijgt nauwlijks XP. Ik heb mijn Maus in minder potjes unlocked dan de tier9 arty.
En arty spelen is een stuk moeilijker als het lijkt (tenzij je een bot gebruikt). Niet dat ik zelf een grote arty speler ben. Ik heb alleen de Duitse lijn afgemaakt omdat ik alle Duitse tanks wil unlocken. Het is saai, frustrerend en je krijgt nauwlijks XP. Ik heb mijn Maus in minder potjes unlocked dan de tier9 arty.
...Als het maar werkt
Veel te lage WN8 voor een baviaan.

Zie de laatste tijd een hoop geklaag over artillery. Natuurlijk weet ik dat het vervelend is als je geoneshot wordt of geraakt wordt voor 1500-2000 damage.
Artillery is echter onderdeel van het spel. Dus lijkt het me beter als we allemaal stoppen met klagen er over en een nuttige discussie voeren over hoe je er mee om kan leren gaan.
Eerlijk gezegd wordt ik bijna nooit geraakt door artillery. Nu ben ik geen camper, mijn speelstijl is best aggressief. In beweging blijven is dan ook een hele goede tactiek om niet geraakt te worden.
Zelf speel ik ook regelmatig artillery en weet dus wat je op veel mappen wel en niet kan doen.
Als je vaak achter hard cover geraakt wordt, hier een plaatje met de gun arches van de T10 SPG's
Wees gerust, artillery ontvangt net als alle andere tanks binnenkort een accuracy nerf.
Artillery is echter onderdeel van het spel. Dus lijkt het me beter als we allemaal stoppen met klagen er over en een nuttige discussie voeren over hoe je er mee om kan leren gaan.
Eerlijk gezegd wordt ik bijna nooit geraakt door artillery. Nu ben ik geen camper, mijn speelstijl is best aggressief. In beweging blijven is dan ook een hele goede tactiek om niet geraakt te worden.
Zelf speel ik ook regelmatig artillery en weet dus wat je op veel mappen wel en niet kan doen.
Als je vaak achter hard cover geraakt wordt, hier een plaatje met de gun arches van de T10 SPG's
Wees gerust, artillery ontvangt net als alle andere tanks binnenkort een accuracy nerf.
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Slechte spelers zijn ook onderdeel van het spel.Vae Victus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:26:
25% RNG is ook onderdeel van het spel.
Dat het een onderdeel van het spel is, wil nog niet zeggen dat er niks mis mee is.
Arty in huidige vorm is gewoon broken. The end.
Artillery voor "the big nerf" was broken. Nu valt het allemaal wel mee. Maar omdat er zoveel noobs in het spel zijn, die super makkelijk te raken zijn, is het een probleem.
En ook al is het nu broken, je kan er niks aan veranderen, stop is met klagen.
En ook al is het nu broken, je kan er niks aan veranderen, stop is met klagen.
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Het gaat me niet om het wel/niet raken, het gaat me om de gigantisch verklootte 'damage projection'. Ik kan er geen pijl op trekken hoeveel schade een arty mij gaat doen. Bij alle andere tanks (inclusief Jagdpretzel en FV 183) kan ik berekenen wat ik allemaal wel en niet kan uitspoken en daar mijn spel op kan aanpassen. Bij arty kan dat stomweg niet.Vae Victus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:31:
Artillery voor "the big nerf" was broken. Nu valt het allemaal wel mee. Maar omdat er zoveel noobs in het spel zijn, die super makkelijk te raken zijn, is het een probleem.
Wat een gigantisch retarded argument. "Er kan niets aan gedaan worden dus ik moet mijn kop maar houden"? Gast, er kan zeer zeker wel wat aan gedaan worden.En ook al is het nu broken, je kan er niks aan veranderen, stop is met klagen.
Je kan toch rekening houden met de worst possible outcome wanneer het over arty gaat. De FV 183 penned ook niet elke keer. Maar ik neem toch aan dat je ook daar rekening houd met een pen en heb je geluk als je weinig damage ontvangt.User schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:40:
[...]
Het gaat me niet om het wel/niet raken, het gaat me om de gigantisch verklootte 'damage projection'. Ik kan er geen pijl op trekken hoeveel schade een arty mij gaat doen. Bij alle andere tanks (inclusief Jagdpretzel en FV 183) kan ik berekenen wat ik allemaal wel en niet kan uitspoken en daar mijn spel op kan aanpassen. Bij arty kan dat stomweg niet.
Hoe is dat anders voor arty?
Vertel vertel, want er is wel meer fucked up and broken aan WoT, maar als het verandert kan worden hoor ik graag hoe.[...]
er kan zeer zeker wel wat aan gedaan worden.
[Voor 77% gewijzigd door Derby op 06-02-2015 20:58. Reden: quote vergeten]
If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right
Genoeg zeiken met de juiste argumenten.
Ik had een topic geopent over een buff van de 50b, waarin ik een zooi aan buffs heb voorgesteld, zoals de 2,5 aimtime verlagen naar 2.
2-3 patches later en de 50b was gebufft
Geen idee of dat door mijn topic kwam of niet, maar de buff kwam er exact zoals ik het omschreven had.
Dus zeik op hun forum, kom met serieuze voorstellen om het te verbeteren, en je hebt wellicht een kans als je genoeg support op het topic hebt.
Ik had een topic geopent over een buff van de 50b, waarin ik een zooi aan buffs heb voorgesteld, zoals de 2,5 aimtime verlagen naar 2.
2-3 patches later en de 50b was gebufft

Dus zeik op hun forum, kom met serieuze voorstellen om het te verbeteren, en je hebt wellicht een kans als je genoeg support op het topic hebt.
Dus ik moet er rekening mee houden dat ik vanaf het moment dat ik voor het eerst gespot wordt, continue de kans loop om ge-oneshot te worden? Hoe is dat niet broken?Derby schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:54:
[...]
Je kan toch rekening houden met de worst possible outcome wanneer het over arty gaat. De FV 183 penned ook niet elke keer. Maar ik neem toch aan dat je ook daar rekening houd met een pen en heb je geluk als je weinig damage ontvangt.
Hoe is dat anders voor arty?
Nee, een FV 183 penned niet elke keer, maar als ie HESH schiet doet ie nog steeds 500-600 damage. Dat kan ik allemaal incalculeren. Ik kan redelijk inschatten of die FV 183 mij gaat pennen, hoeveel damage hij dan doet, en hoeveel damage hij gaat doen als hij mij niet penned. Bij arty? Geen flauw idee. Hij kan me splashen voor 800, maar me ook een direct hit geven voor 500. Who knows. Als ie me raakt, hoeveel bemanningsleden liggen in puin. Misschien niemand, misschien de helft. Maar als hij me mist, hoeveel liggen er dan uit? Niemand? De helft? Who knows.
Op dezelfde manier zoals je overal dingen veranderd kan krijgen.[...]
Vertel vertel, want er is wel meer fucked up and broken aan WoT, maar als het verandert kan worden hoor ik graag hoe.
Ja dat kan, dan zoek je het dichtsbijzijnde huisje/rots op en ga je daarachter staan. Maar dat dat bevorderlijk voor het spel is geloof ik niet.....Derby schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:54:
[...]
Je kan toch rekening houden met de worst possible outcome wanneer het over arty gaat.
[removed]
Je kunt nu eenmaal niet overal rekening mee houden en dat voegt nou juist wel iets toe wat mij betreft.
Natuurlijk vind ik het niet leuk als ik in 1 schot dood ben, maar volgens mij was het meestal game over als je maar 1x was gepenned door wat voor tank dan ook in real life.
Natuurlijk is de match-making vaak ruk en met meer dan 2 arties op een map wordt ik uiteraard ook niet vrolijker...
Als deze 2 dingen gefixed worden: MM & limited Arty per game...Dat zou het echt wel leuker maken voor iedereen! Overigens lijkt mij dat die vele arties door de personal missions komen?
Natuurlijk vind ik het niet leuk als ik in 1 schot dood ben, maar volgens mij was het meestal game over als je maar 1x was gepenned door wat voor tank dan ook in real life.
Natuurlijk is de match-making vaak ruk en met meer dan 2 arties op een map wordt ik uiteraard ook niet vrolijker...

Als deze 2 dingen gefixed worden: MM & limited Arty per game...Dat zou het echt wel leuker maken voor iedereen! Overigens lijkt mij dat die vele arties door de personal missions komen?

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon
explosive damage werkt anders heel eenvoudig hoor:
shell penned: damage as listed
shell penned niet, wel direct hit: 1/2 damage - 110%x effective armor - spall liner
shell splash: 40% damage - 110% effective armor - distance penalty - spall liner
GW E 100: 1500 - 2500 damage Tegen E-100 turret 200- 350 effective armor
pen (zonder gold eigenlijk onmogelijk): 1500-2500 damage (2000 av)
no-pen: 750-1250 min 1.1x 200-375 = 350-1000 damage (600 av)
no-pen + spall = 750-1250 min 1.4 x 200-375 = 225 - 950 (575 av)
vervolgens worden alle crew compartments en modules in de blast radius blootgesteld aan dezelfde formule. Hitpoints van deze delen zijn afhankelijk van de hitpoints van je tank en eventueel een modifier voor het land waarmee je speelt. (vroeger hadden amerikanen minder hitpoints op crew en russen minder hitpoints op modules)
duitse tanks hebben goed verdeeld armor en zijn consistent tegen arty. Amerikaanse tanks zijn heel polair en extreem afhankelijk of je turret of hull geraakt wordt
shell penned: damage as listed
shell penned niet, wel direct hit: 1/2 damage - 110%x effective armor - spall liner
shell splash: 40% damage - 110% effective armor - distance penalty - spall liner
GW E 100: 1500 - 2500 damage Tegen E-100 turret 200- 350 effective armor
pen (zonder gold eigenlijk onmogelijk): 1500-2500 damage (2000 av)
no-pen: 750-1250 min 1.1x 200-375 = 350-1000 damage (600 av)
no-pen + spall = 750-1250 min 1.4 x 200-375 = 225 - 950 (575 av)
vervolgens worden alle crew compartments en modules in de blast radius blootgesteld aan dezelfde formule. Hitpoints van deze delen zijn afhankelijk van de hitpoints van je tank en eventueel een modifier voor het land waarmee je speelt. (vroeger hadden amerikanen minder hitpoints op crew en russen minder hitpoints op modules)
duitse tanks hebben goed verdeeld armor en zijn consistent tegen arty. Amerikaanse tanks zijn heel polair en extreem afhankelijk of je turret of hull geraakt wordt
[Voor 8% gewijzigd door Belgar op 07-02-2015 12:00]
...Als het maar werkt
En dus net als je in een amerikaansr tank rijdt (bijvoorbeeld) heb je geen enkel idee hoeveel damage je vangt. En dat is zwaar irritant want dat valt voor geen enkele meter in te schatten.
Ook bij splash damage zie je vaak genoeg dat er 20 of 200 damage van je af wordt gezogen.
Je kan ook niet zien van te voren of arty je een direct hit if een splash geeft.
Het is gewoon krom en je kan nooit voorspellen wat een arty shell met je doet. Daarom kun je niks 'verwachten' of inschatten en je speelstijl er op aan passen, en dat is net het kapotte deel aan artillerie.
Artillerie in de game is 100% prima, maar de implementatie van de shells mogen wel aangepast worden.
Ook bij splash damage zie je vaak genoeg dat er 20 of 200 damage van je af wordt gezogen.
Je kan ook niet zien van te voren of arty je een direct hit if een splash geeft.
Het is gewoon krom en je kan nooit voorspellen wat een arty shell met je doet. Daarom kun je niks 'verwachten' of inschatten en je speelstijl er op aan passen, en dat is net het kapotte deel aan artillerie.
Artillerie in de game is 100% prima, maar de implementatie van de shells mogen wel aangepast worden.
Maar het alleen vanuit Amerikanen bekijken is wel redelijk eenzijdig. russische, duitse en chinese tanks hebben er minder last van.
Franse tanks hebben nergens armor, maar zouden hun snelheid ook moeten gebruiken. Amerikaanse tanks hebben hull-down niets te vrezen van welke vijand dan ook, dus arty als tegengewicht vind ik verder prima.
Amerikaanse tanks hebben er meer last van dus het hele systeem is slecht vind ik nogal kort door de bocht. Arties zijn wat onvoorspelbaar maar dat houdt het spel ook vloeibaar. Nu mag er voor mij best een cap op de hoeveelheid arties etc. maar als je heel eerlijk kijkt naar resultaten van een battle zie je vaak genoeg dat een enkele goede speler meer damage doet dan 3 arties bij elkaar.
Franse tanks hebben nergens armor, maar zouden hun snelheid ook moeten gebruiken. Amerikaanse tanks hebben hull-down niets te vrezen van welke vijand dan ook, dus arty als tegengewicht vind ik verder prima.
Amerikaanse tanks hebben er meer last van dus het hele systeem is slecht vind ik nogal kort door de bocht. Arties zijn wat onvoorspelbaar maar dat houdt het spel ook vloeibaar. Nu mag er voor mij best een cap op de hoeveelheid arties etc. maar als je heel eerlijk kijkt naar resultaten van een battle zie je vaak genoeg dat een enkele goede speler meer damage doet dan 3 arties bij elkaar.
...Als het maar werkt
De match maker begint al met invloed uitoefenen op de uitkomst en daar is niets aan te doen. Dan lees ik hier regelmatig over onvoorspelbare RNG. Dan de onvoorspelbare arty. De uitkomst is niet zo maakbaar als vele hier zouden willen.
Ander spel spelen dan maar?
Ander spel spelen dan maar?
If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right
Arty is juist onvoorspelbaar door de belachelijke 25% RNG...
Tering wat een zuig-avond zeg, eerste pot ging lekker. Erna krijg ik alleen maar noobs die zich binnen 3~4 minuten killen en ik dus niks kan -.-
WN8 is ook om te huilen vanavond.
WN8 is ook om te huilen vanavond.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Zo.. ik ga straks een lekkere crew hebben op mijn Franse TDs
Momenteel rond de 30-40% in de 3e skill, morgen nog even crew XP grinden met special platoon en dan zal het ook flink opschieten.

Momenteel rond de 30-40% in de 3e skill, morgen nog even crew XP grinden met special platoon en dan zal het ook flink opschieten.
Mijn Foch 155 crew ben ik zo lekker aan het trainen en veel credits verdienen.
Met de vijfde run waarmee ik nu bezig ben hoop ik toch wel de 4e skill aan te boren
Met de vijfde run waarmee ik nu bezig ben hoop ik toch wel de 4e skill aan te boren

Russische, Britse, chinese en Franse tanks hebben het ook.Belgar schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:04:
Maar het alleen vanuit Amerikanen bekijken is wel redelijk eenzijdig. russische, duitse en chinese tanks hebben er minder last van.
De hull armor van een 50B is bijna niet te pennen.
En de afstand waar de splash vandaan komt, is ook een factor van hoeveel damage het doet.
Ben je ooit wel eens geraakt door artillerie? I wonder..
Ander nieuws: het Nationaal Militair Museum met GOT minimeet was super leuk 
Echt mooie dingen gezien, waaronder een AMX 13 105 (ja een AMX 13 75 gemodificeerd waardoor er een 105mm kanon op zit
), een m4, leopard 1 en een chaffee 
Stuk voor stuk mooie stalen monster.

Echt mooie dingen gezien, waaronder een AMX 13 105 (ja een AMX 13 75 gemodificeerd waardoor er een 105mm kanon op zit

Stuk voor stuk mooie stalen monster.
Hm... Als ik hier zo lees hebben hier een aantal mensen best veel 8bit gespeeld. Ik ben al blij dat ik me franse en amerikaanse allebei 2de skill 40% heb. Komen jullie aan met je 3de skill....
Ik speel alleen Polar BearSurfBoy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:20:
Hm... Als ik hier zo lees hebben hier een aantal mensen best veel 8bit gespeeld. Ik ben al blij dat ik me franse en amerikaanse allebei 2de skill 40% heb. Komen jullie aan met je 3de skill....

Ik heb niet echt plannen om voor Russische light te gaan en mijn USA heavies hebben allemaal al een goede crew erop.
Ik heb bijna de tweede skill voor de T110E5. Niet veel gespeeld de afgelopen dagen en ik vind dat wel mooi. 6th sense en een paar andere zijn voor mij gewoon een must voor een T9 of T10.
edit: en de terribads is het gelukt om te cappen.
edit: en de terribads is het gelukt om te cappen.

[Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-02-2015 22:22]
Morgen ga in denk in nog maar even de Russische crew op 100% krijgen. Of voor de is-3 of voor de isu-152 lijn.wsLy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:43:
[...]
Ik speel alleen Polar Bear
Ik heb niet echt plannen om voor Russische light te gaan en mijn USA heavies hebben allemaal al een goede crew erop.
Aardig wat inderdaad maar moet wel zeggen dat mijn Foch 155 crew al op het begin van de 3de skill zat en nu dus bijna de 4e gaat unlocken. Daarnaast ook op een deel van een USA crew van de 2e naar de 3e skill gespeeld. Het gaat ook vrij snel als je nagenoeg elke battle 4000 (crew) exp binnenharkt en die 25k exp 5x doetSurfBoy schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:20:

Hoe kom jij op 4000? Het is of 1500xp of 2500xp en met de crew double 3000 of 5000. Mis ik nou wat?
Je hebt toch je eigen schade (afhankelijk van je vehicle) = 1500 XPDaniëlWW2 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:49:
Hoe kom jij op 4000? Het is of 1500xp of 2500xp en met de crew double 3000 of 5000. Mis ik nou wat?
En daarnaast de platoon schade (15.000 dmg totaal) = 2500 XP
Samen is dat 4000 XP.
Met crew double zelfs 8000 XP.
Yup, miste wat. 

Yeeej eindelijk gehaald:
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Dit topic is gesloten.