Iedereen is nub de eerste 1000 games hoor, geen paniek!
Die eerste tiers zijn ook geen benchmark voor de gameplay voor wat erna volgt (al heb je debielen op iedere tier).
Lees op je gemak al eens de openingspost door van dit topic dan kom je al heel wat te weten!
Kom ingame ook eens in het gathering of tanks kanaal, daar is ook altijd wel iemand om te antwoorden op je vragen. Meeste mensen platonen wel enkel op hogere tiers en niet direct met beginnende spelers, maar je kan altijd proberen

Ik speel liever met iemand die positief is en het spel graag speelt (om m'n eigen negativiteit soms te compenseren

) dan met een average speler die niet anders doet dan zeuren op vanalles en nog wat.
'k zou je effe kort door de bocht het volgende aanraden:
- Openingspost lezen
- Beetje tanks proberen in de medium, heavy & td classes en zien wat je wel leuk vindt
- Niet als een gek rushen om zo snel mogelijk wat te spotten en xp te halen, speel het eerder wat meer laid back en leer het spotting systeem wat kennen/abusen (vooral op lagere tiers)
- Installeer p0st z'n modpack !

altijd handig om een wat meer flexibele zoom te hebben bijvoorbeeld. Het is een heel simpel modpack zonder dat je game er als een kermis attractie uitziet en is ook makkelijk te installeren.
- Gebruik equipment (fire ext, repair kit, med kit) relatief goedkoop en zeer nodig ook al ben je op lagere tier snel dood. Ik zie het heel regelmatig dat nieuwe spelers gewoon volledig uitbranden als ze on fire staan... grappig

- Eens een uurtje naar een goeie stream kijken kan wel handig zijn (Twitch.tv -> Quickybaby je hebt voorstanders en tegenstanders maar hij speelt verschillende classes en z'n stats zijn beter dan die van de meeste die over hem zeuren

)
- Koop een goede crew met credits, op lage tiers zou je normaal credits genoeg moeten hebben (als je geen premium ammo schiet) en een 80% crew is echt VEEL beter dan een 50% crew, zelfs op tier 3 begint dit al echt nut te hebben vind ik! Als je het spel echt leuk vindt dan kan je later beslissen om gold te kopen en daarmee rechtstreeks 100% crews te kopen of retrainen zonder xp verlies enzo... Doe ik meestal vanaf tier 5-6. Crew XP is echt megabelangrijk want het is het enige dat je niet direct voor echt geld kan kopen!
- ...
Er is zoveel eigenlijk, maar het is free to play, gewoon verder proberen dus!