Omfg, lekker van die teammatesFest schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:12:
Eerste potje van de dag begon gelijk goed...
[video]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Beetje wel, doorgaans krijg je dan een platoon tegenover je in het andere team.
Heerlijk de 263 trouwens, van de T10 TDs die ik heb misschien wel de leukste:
Top Gun, High Caliber, Steel Wall, Reaper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
http://wotreplays.com/site/1563196#self
Topgun inclusief goed dmg doen, of alleen killstealen? Dat maakt nogal een verschil.Gaius schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:37:
Woei, m'n eerste Top Gun in de Cromwell. En dat levert dan een 2nd Class Mastery badge op. Volgens mij heb ik een monsterpot nodig voor m'n Ace in deze tank.
[ Voor 18% gewijzigd door jdh009 op 26-01-2015 00:34 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Replay: http://wotreplays.com/sit...rberg-reyesinc-object_140
Reyesinc
Killstealen vind ik zo'n vies woord.PcDealer schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:44:
[...]
Topgun inclusief goed dmg doen, of alleen killstealen? Dat maakt nogal een verschil.
Daarvoor had ik ook een erg jammer potje. Op Westfield was een Tiger gespot, dus ik plant er een schot in. Vervolgens verdween de Tiger, maar ik had gezien dat ie opzich stil stond. Dus ik schiet nog een keer richting dezelfde locatie. Ammorack voor 955 damage.
Gisteren 2657 damage, 7 kills (meeste tier 7) en nog wat spotting.Gaius schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:37:
Woei, m'n eerste Top Gun in de Cromwell. En dat levert dan een 2nd Class Mastery badge op. Volgens mij heb ik een monsterpot nodig voor m'n Ace in deze tank.
Also, wat een grafding met de stock engine zeg.
Goed voor de Ace met 1598 base xp
Ik hem hem al enkele keren gehaald maar je moet dus een tier 7 pot hebben, veeeeeeel damage doen en wat geluk hebben. Ik gok dat je minstens 1450xp nodig hebt.
http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon
Volgens mij heb ik ook deze setup gebruikt.Orandajin schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:19:
Verticals stabilizer, Coated optics & Vents?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Zal ik vanmiddag gaan kopen, bedankt!Orandajin schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:19:
Verticals stabilizer, Coated optics & Vents?
Ik ben wel bang dat de 9.6 nerf met name de IS lijn hard gaat raken!psychoclown schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:54:
De IS3 blijft gewoon een beest van een tank:
[video]
Ben sowieso heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ben bang dat de perceptie zal zijn dat het vooral je eigen schoten zijn die opeens een compleet andere kant op gaan, terwijl de tegenstanders jou nog prima weten te raken. Ik weet niet meer wie het was (ik denk Jingles?), maar iemand had het erover dat ie dacht dat het vooral was om het snapshotten minder goed te maken, en dat als je volledig aimed dat je weinig verschil gaat merken. Dus om de kwaliteit van schoten interessanter te maken dan het volume van schoten.Razorbite schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:05:
[...]
Ik ben wel bang dat de 9.6 nerf met name de IS lijn hard gaat raken!
Overigens heb ik niet het idee dat bij m'n IS-6 of T-34-85 deze aanpassing echt nodig is, de shells vliegen toch al overal heen, behalve het midden van m'n aimcirkel.
Gisteren werd mn SU-152 van achter aangevallen door een light tank, normaal gesproken ben je dan vrij kansloos. Stond echter naast een gebouw met vlakbij het water waardoor de chaffee op de oever stond om vrij schot te hebben. Hard achteruit dus en zwemmen maar.
Helaas tellen dat soort acties niet mee als kill/damage, maar heerlijk gelachen terwijl die verzoop.
Direct ook de reden dat ik voorlopig nog geen nieuwe premium account of nieuw gold heb gekocht. Eerst zien of ze dit een beetje deftig aanpakken en het spel niet verkloten.
Ik heb vaak na een potje of 10-15 dat het opeens onspeelbaar wordt; alles lijkt stil te staan (en voor je het weet lig je in het water).
Voor 9.5 vrijwel geen last van gehad. Nu is het echter een terugkomend verschijnsel helaas.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb voornamelijk last van 10 tanks die 1 kant op gaan en worden gerekt door 3 tanks...Dweebus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:17:
Hebben meer van jullie last van flinke lag bursts af en toe sinds 9.5?
Ik heb vaak na een potje of 10-15 dat het opeens onspeelbaar wordt; alles lijkt stil te staan (en voor je het weet lig je in het water).
Voor 9.5 vrijwel geen last van gehad. Nu is het echter een terugkomend verschijnsel helaas.
haha jij ook al?dr34m3dd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:36:
[...]
Ik heb voornamelijk last van 10 tanks die 1 kant op gaan en worden gerekt door 3 tanks...
It is not a bug, it is a feature.dr34m3dd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:36:
[...]
Ik heb voornamelijk last van 10 tanks die 1 kant op gaan en worden gerekt door 3 tanks...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, check de launcher of WoT. Ik heb het gespeeld.Norinco schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:07:
Was er vanaf vandaag ook niet een specail 8 bit event? Heeft iemand die al gespeeld?
Ik heb het vanaf 23:00 of zo dat de fps naar 5-10 daalt.Dweebus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:17:
Hebben meer van jullie last van flinke lag bursts af en toe sinds 9.5?
Vandaag gek genoeg alleen maar rode spelers (WN8 van <300) blauwe teamkillers.
Let op deze: 19k potjes en een WN8 van......45!
Oh en 45 WN8 is gewoon een standaard is bot report. Maakt niet uit of die echt speelt. Je kan niet zo hersendood zijn en duizenden games hebben gespeeld.

Je mist alleen 1 crewmemberDaniëlWW2 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:31:
Dat event lijkt mij eigenlijk wel wat. Chaffie racen kon mij niet veel bekoren maar nu krijg ik een T110E5 crew. Ik wil die tank en ik kom langzaam aan richting de M103. Ik denk dat ik die wel ga spelen.
Oh en 45 WN8 is gewoon een standaard is bot report. Maakt niet uit of die echt speelt. Je kan niet zo hersendood zijn en duizenden games hebben gespeeld.

No sig!
Victory!
Mittengard
AMX 38
Experience received:1.498 ( x2) 12.339
Battle achievements Confederate, Cool-Headed, Lucky, Mastery Badge: "I Class"
Repairs: -213
Ammunition: -480
Total: 11 646 WN8: 7 946 (100)
Maar hé als Patch 9.6 uitkomt kun je crewmembers naar een andere skill retrainen. Wat een toeval! Dat de Wintershowdown nu net stopt met het uitkomen van 9.6! Je hoeft er alleen maar 600 gold tegen aan te gooien.
Ik ga mijn crew inzetten op een US light tank (volgens mij kan dat toch?)
Ik probeer te verplaatsen na ieder schot. Ik probeer te schieten op SPG>TD>medium>heavy>light. Zo'n 75% van de schoten gaat er helaas naast en als ze wel raken dat is het lage damage.
Moet zeggen dat ik het clicken wel leuk begin te vinden. Ook al heb ik na het spelen van een paar arty games ook het gevoel dat ik mijn handen moet wassen.
Beste moment tot nu toe was een blind fire meteen in het begin van de match op een bosje vlak bij de start positie van de tegenstander. De "enemy vehicle destroyed" was geweldig.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryack op 27-01-2015 10:33 ]
Dat gezegd hebbende: ik heb 226 potjes in de Birch Gun gespeeld met een winrate van 49,56%. Voor mijn doen best goed. Ik had daar op gemonteerd, GLD, Rammer en Cammonet. Crewskills weet ik niet meer omdat ze tegenwoordig in een FV304 zitten en best gewijzigd kunnen zijn. Wat ik vaak deed was campen in een bosje en wel zo dat de vijand mij zo lastig mogelijk kon spotten. Verder lekker de turret draaien en schieten. En veel schieten.
[ Voor 0% gewijzigd door psychoclown op 27-01-2015 12:03 . Reden: Moet je het zelf ook niet doen ;) ]
Verwijderd
Dat is nu net het euvel van de birch gun maar ook zijn kracht. Weinig damage maar veel shells op een plek zelfs als je niet volledig bent ingezoomed is het devies (veel schieten dus ammo kan niet op). Dat is anders als bij de hogere tier artillerie waar inzoomen met 1 a 2 schoten per minuut een must is!Ryack schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:32:
Heeft iemand tips voor het spelen met de Birch Gun? Ben pas begonnen met artillerie (voor de missies) en doe volgens mij veel te weinig damage, maar zo'n 200-300 per game.
Ik probeer te verplaatsen na ieder schot. Ik probeer te schieten op SPG>TD>medium>heavy>light. Zo'n 75% van de schoten gaat er helaas naast en als ze wel raken dat is het lage damage.
Moet zeggen dat ik het clicken wel leuk begin te vinden. Ook al heb ik na het spelen van een paar arty games ook het gevoel dat ik mijn handen moet wassen.
Beste moment tot nu toe was een blind fire meteen in het begin van de match op een bosje vlak bij de start positie van de tegenstander. De "enemy vehicle destroyed" was geweldig.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 12:32 . Reden: typo kleine aanpassing tekst ]
Ik snap wel als je daar een gevoel van teleurstelling aan overhoudt, dat alles zo perfect op z'n plek valt alleen net mis gaat met de figuurlijke kers op de taart. Adrenaline zal wel aan het pompen zijn geweestLmLegendary schreef op maandag 26 januari 2015 @ 01:11:
Ik dacht dat ik die ene game te pakken had waar ik altijd met trots op kon terug kijken. Moet ik het nu maar gewoon zien als een leer moment? Weet wel wat ik verkeerd heb gedaan en had paar dingen anders aangepakt, maar ooh wat vind ik het zuur. Anyway na ruim 3 weken niet gespeeld te hebben vind ik het nog steeds een lekkere game voor het eerste WoT weekend na 3 weken. Anyway heb het over een Kolobanov fail. Voor nu ben ik ff speechless.
Replay: http://wotreplays.com/sit...rberg-reyesinc-object_140
Reyesinc
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
http://wotreplays.com/site/1568589#self
Ace tanker, 5k damage en bijna een pools medaille. En het einde aan de eerste MT missies.
Soms heb je van die potjes
'k zou wel niet kunnen spelen met die zoom mod of zoom techniek van jou. Het lijkt zo twitchy. Ook bij die deathstar lijk je er tijd mee te verspillen. Het is maar wat je gewoon bent zeker?! Die had je moeten killen trouwens, slecht schot
Mooie pot, maar full gold, really? 232 pen is toch zat? Ik heb een 24-12 loadout, gebruik APCR niet zo veel. Maar lekkere pot hoor, ik heb mijn beste potje gespeeld toen ik nog stock was, iets van 4K dmg ofzo. De tank is heel situationeel, zeker niet noob friendly.SerpentNL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:35:
Wat een zalige game ook vandaag in mijn lorriane. Toch wel een leuke tank wanneer je er aan gewend raakt, wel erg duur zoals ik er mee speel![]()
Ace tanker, 5k damage en bijna een pools medaille. En het einde aan de eerste MT missies.
Death star AP? En die aim-mod, is dat niet gewoon de server side reticle, maar dan met maar één reticle? Die rare draai bij het inzoomen op die FV was inderdaad maar een beetje raar.Inrage schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:51:
[...]
'k zou wel niet kunnen spelen met die zoom mod of zoom techniek van jou. Het lijkt zo twitchy. Ook bij die deathstar lijk je er tijd mee te verspillen. Het is maar wat je gewoon bent zeker?! Die had je moeten killen trouwens, slecht schot

Crewtraining is het enige nut van de showdown. Credits kun je beter grinden met een premium tank, dat gaat sneller imo.psychoclown schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:54:
Gisteren voor het eerst een vijftal potjes in Winter Showdown gedaan. Erg lachen om daar snel credits mee te verdienen ware het niet dat daar het niveau van spelers nog bedroevender is dan in de public games
Ik heb nu 1 crew op 1 skill met bij twee members de 2e skill op 55 en 49% na 50 battles (met versnel crewtraining aan)
Winnen of verliezen interesseert me niets. Evenals het niveau van de spelers. Ik doe minimaal 2.5k damage in een battle en zorg dan dat t zo snel mogelijk afgelopen is, afhankelijk van de situatie van de battle.
Ik ga er vanuit dat je de wintermode enkel in platoon speelt, die bonus die je daar van krijgt is echt enorm.
Solo kan je misschien wel meer halen met ene premium tank, maar mensen onthouden al snel enkel de grote winst potjes en niet die waar ze ondanks gold te schieten nog steeds verliezen.
Meet me and my Löwe. Ik schiet geen premium (gewoon mikken weetjewel) en ik haal daar makkelijk netto 60k per potje mee. Dus afhankelijk van de mode inderdaad 90k per kwartier.Inrage schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:40:
Toon mij 1 premium waar je tot 90k per kwartier kan grinden(zonder een unicum te moeten zijn...)
Ik ga er vanuit dat je de wintermode enkel in platoon speelt, die bonus die je daar van krijgt is echt enorm.
Solo kan je misschien wel meer halen met ene premium tank, maar mensen onthouden al snel enkel de grote winst potjes en niet die waar ze ondanks gold te schieten nog steeds verliezen.
Daarnaast is platoonen idd erg rijkelijk beloond! (mist je teamgenoten een beetje fatsoenlijk schieten)
Haha klopt. Maar ik werd er zelf zo zat van dat ik dan onzin RNG kreeg en alles zat te bouncen, zoals front schoten op een T54 wat makkelijk zou moeten pennen met 232 pen, maar nope..Mr_Size schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:23:
[...]
Mooie pot, maar full gold, really? 232 pen is toch zat? Ik heb een 24-12 loadout, gebruik APCR niet zo veel. Maar lekkere pot hoor, ik heb mijn beste potje gespeeld toen ik nog stock was, iets van 4K dmg ofzo. De tank is heel situationeel, zeker niet noob friendly.
Dus ja je zou kunnen zeggen dat het een beetje kansloos is, wat ik ook wel wil toegeven
[ Voor 15% gewijzigd door Mr_Size op 28-01-2015 19:35 ]
Heerlijke tank die Lorraine. Mijn beste game was 7.2K dmg, 7 kills, maar dat was niet goed genoeg voor Ace tankerSerpentNL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:35:
Wat een zalige game ook vandaag in mijn lorriane. Toch wel een leuke tank wanneer je er aan gewend raakt, wel erg duur zoals ik er mee speel![]()
In deze spelmodus zie je pas hoe slecht de mensen kunnen rijden... Aangezien je hier veel moet manoeuvreren.psychoclown schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:54:
Gisteren voor het eerst een vijftal potjes in Winter Showdown gedaan. Erg lachen om daar snel credits mee te verdienen ware het niet dat daar het niveau van spelers nog bedroevender is dan in de public games
Ik ben bezig om een crew te trainen voor de franse TD lijn, daar is het dan wel handig voor
Nice, zojuist zelf een 10k potjeMr_Size schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:35:
Even een korte impressie van de Winter Showdown
[video]
Die Polar Bear is wel beduidend sneller en makkelijker scoren dan de Mammoth (conclusie na 1 potje) tot nu toe.
Haha inderdaad, maar ook schieten kunnen ze niet. Ik bedoel met 3x schieten zit je al op 3000 in de Polar Bear.. dat zie ik 75+% niet doen hoorwsLy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:22:
[...]
In deze spelmodus zie je pas hoe slecht de mensen kunnen rijden... Aangezien je hier veel moet manoeuvreren.
Ik ben bezig om een crew te trainen voor de franse TD lijn, daar is het dan wel handig voor
OP russian bias confirmed
Maar welke soundmod is dit? Gnomefathers?
Maar inderdaad, veel mensen komen niet eens met die polar bear boven de 3k dmg. Mijn record is nu 9k. Maar zag iemand die de 17k al had behaald.....
Mijn record na exact 25 potjes (yay, gratis geld) is 10.3K op de Polar en 9.8K op de Mammoth. Best geing, maar zoals eerder al aangegeven erg repetitief en er komt weinig tactiek aan te pasSurfBoy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:04:
Maar inderdaad, veel mensen komen niet eens met die polar bear boven de 3k dmg. Mijn record is nu 9k. Maar zag iemand die de 17k al had behaald.....
Gisteren viel me toch ook op hoeveel arty er nu in het spel is. Erg jammer, het wordt er niet leuker op. En dan heb je ondanks arty een leuke pot in de KV-1, is er nog één vijand (arty) in het spel over, ben je dichtbij en sta je op 5 kills, en dan suicide die rat.

De potjes in de Cromwell gingen wel weer lekker. Wellicht moet ik het voorlopig bij die tank houden, tot de personal missions (lees: hoeveelheid arty) weer wat is weggezakt.
DMg doen is inderdaad makkelijk, al experimenteren we nog met de verdeling (0 of 1 fox als healer, 1 of 2 polar bears).
Die "geheime" fox missie niet echt meegekregen, al hoorde ik QB er ook over. Zelf sowieso geen goede fox speler, speel in regular wot ook geen lights. Onze fox doet doorgaans weinig schade, omdat ie de bears moet healen om hun DPM te maxen. De bear blijkt ook echt mijn ding te zijn, 9-13k dmg met regelmaat
[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 29-01-2015 09:46 ]
Nee, het is Kriegstreiber (http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/368893-kriegstreibers-consolidated-mod-packenglish/) en ik installeer het dan via Aslain's modpack.SerpentNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 04:14:
[...]
OP russian bias confirmed![]()
Maar welke soundmod is dit? Gnomefathers?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Als ik iets meer tijd heb (dat is nu even het issue) ga ik ook maar een paar lui in mijn fiendslist poken voor een avondje superplatoonen. 15k moet makkelijk te halen zijn als je enigszins normaal speelt._Anvil_ schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:43:
Gisteravond in een platoon met 4 vrienden non stop de winter challenge gespeeld, bizar snel crew xp verdienen zeg. En gewoon dikke pret op teamspeak uiteraardCredits stromen ook snel binnen mits je platoon de 15k dmg consequent haalt. 40k elke paar minuten, als je de 25game missie opbrengst meetelt. En winnen of verliezen maakt niets uit voor de missies. Verder telt het ook niet mee in je stats, ontspannend zeg
DMg doen is inderdaad makkelijk, al experimenteren we nog met de verdeling (0 of 1 fox als healer, 1 of 2 polar bears).
Die "geheime" fox missie niet echt meegekregen, al hoorde ik QB er ook over. Zelf sowieso geen goede fox speler, speel in regular wot ook geen lights. Onze fox doet doorgaans weinig schade, omdat ie de bears moet healen om hun DPM te maxen. De bear blijkt ook echt mijn ding te zijn, 9-13k dmg met regelmaat
je zit met 5 man in een platoon...psychoclown schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:51:
[...]
Als ik iets meer tijd heb (dat is nu even het issue) ga ik ook maar een paar lui in mijn fiendslist poken voor een avondje superplatoonen. 15k moet makkelijk te halen zijn als je enigszins normaal speelt.
Yup, 2 platoons tegen 2 paltoonspsychoclown schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:17:
Ja maar ik neem aan dat je constant tegenover platoons gematched wordt en daar zullen vast meer unicum platoons rondrijden.
Je moet niet winnen hé, gewoon genoeg damage doen!psychoclown schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:17:
Ja maar ik neem aan dat je constant tegenover platoons gematched wordt en daar zullen vast meer unicum platoons rondrijden.
Dat is zo maar winnen is altijd beter dan verliezen, no matter what.Inrage schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:28:
[...]
Je moet niet winnen hé, gewoon genoeg damage doen!
It's a funmode: get lost!psychoclown schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:34:
[...]
Dat is zo maar winnen is altijd beter dan verliezen, no matter what.

Verwijderd
Amenpsychoclown schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:52:
Juist.. want dat maakt het geheel anders? Laat het mij dan anders zeggen, ik vind winnen altijd beter dan verliezen en of ik dat nou in publics, TC's, TB's of Winter Showdown wil nastreven is toch aan mij? Als ik iets doe wil ik het ook goed doen, zo'n instelling heb ik nou eenmaal en dat is naar mijn weten helemaal geen verkeerde eigenschap
Ik heb een potje wintermode gedaan... Geen ruk aan sorry.
Gelukkig won ik, dus medal is binnen.
Als je in een peloton speelt heb je anders binnen 2-3 uurtjes een crew met de tweede skill op bijna 100%. Dus een avondje de winter mode doen is zo gek nog niet. Om het nu elke dag voor twee weken lang te doen gaat een beetje te ver natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:01:
[...]
Amen
Ik heb een potje wintermode gedaan... Geen ruk aan sorry.
Gelukkig won ik, dus medal is binnen.
Uhm..psychoclown schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:52:
Juist.. want dat maakt het geheel anders? Laat het mij dan anders zeggen, ik vind winnen altijd beter dan verliezen en of ik dat nou in publics, TC's, TB's of Winter Showdown wil nastreven is toch aan mij? Als ik iets doe wil ik het ook goed doen, zo'n instelling heb ik nou eenmaal en dat is naar mijn weten helemaal geen verkeerde eigenschap
Haha, I feel your pain..Gaius schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:47:
Ik sla dit soort onzinspelletjes graag over. Ik speel WoT vanwege de awesome tanks en toch stiekem ook een beetje de historie. Die 8-bit modus kan me niet snel genoeg voorbij zijn, zodat die lelijke minecraft-tanks uit m'n garage opgerot zijn.
Gisteren viel me toch ook op hoeveel arty er nu in het spel is. Erg jammer, het wordt er niet leuker op. En dan heb je ondanks arty een leuke pot in de KV-1, is er nog één vijand (arty) in het spel over, ben je dichtbij en sta je op 5 kills, en dan suicide die rat.
De potjes in de Cromwell gingen wel weer lekker. Wellicht moet ik het voorlopig bij die tank houden, tot de personal missions (lees: hoeveelheid arty) weer wat is weggezakt.
Ik zit in de HT missie dat ik een voertuig moet rammen. Heb ik een doelwit vlak voor mijn neus, aanloopje nemen... En dan 5 meter ervoor wordt ie afgeknald door onze arty
Maar goed, die 8-bit missies zijn wel handig om crew te trainen. Dat is ook de enige reden dat ik het speel, want zelfs in dat eenvoudige spelletje herken je het gebrek aan IQ in mensen
Vanavond tijd?psychoclown schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:51:
[...]
Als ik iets meer tijd heb (dat is nu even het issue) ga ik ook maar een paar lui in mijn fiendslist poken voor een avondje superplatoonen. 15k moet makkelijk te halen zijn als je enigszins normaal speelt.
[ Voor 15% gewijzigd door Nemm op 29-01-2015 15:02 ]
Ik probeer er ook bij te zijn vanavondNemm schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:02:
[...]
Vanavond tijd?Ik zal op de GoT TS zijn voor als mensen zin hebben in even wat potjes winter mode
Verwijderd
Geen ruk aan en dan 2-3uurtjes spelen.ThomasG schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Als je in een peloton speelt heb je anders binnen 2-3 uurtjes een crew met de tweede skill op bijna 100%. Dus een avondje de winter mode doen is zo gek nog niet. Om het nu elke dag voor twee weken lang te doen gaat een beetje te ver natuurlijk.
Hmmmmm nee?
Heel heel misschien, ga maar uit van niet, komende 3 dagen overigens ook niet maar thanks voor het aanbodNemm schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:02:
[...]
Vanavond tijd?Ik zal op de GoT TS zijn voor als mensen zin hebben in even wat potjes winter mode
Is wat mij betreft juist een van de leukere elementen van de game met aantal anderen spelen en ondertussen slap ouwehoeren op TS
[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Size op 29-01-2015 22:30 ]
Ik ben een lone-wolf.. ik hou van solo, vrijheid, de helf of de noob uithangen zonder verantwoordingthemaxter schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:47:
Anti platoons? Hoe dat zo?
Is wat mij betreft juist een van de leukere elementen van de game met aantal anderen spelen en ondertussen slap ouwehoeren op TS
Ja die arty is wel behoorlijk woekerend onkruid aan het worden sinds die missies. Doet me weer herinneren aan de goede oude tijd voor de arty nerf. 10 arty aan beide kanten op Serene coastKepro schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:40:
Een WN8 om te huilen in en werkelijk elk potje VIER FUCKING ARTY per ronde.

Dan roep je even in b.v. GoT-chat dat je wilt platoonen maar dat je niet echt samen wil spelen. Ik heb dat bij eerdere missies ook wel eens met iemand gedaan die wel de missie wilde spelen maar ook geen verantwoordelijkheid wilde. Er zullen vast wel meer te vinden zijn die zoiets niet erg vindenVedrano schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:30:
[...]
Ik ben een lone-wolf.. ik hou van solo, vrijheid, de helf of de noob uithangen zonder verantwoording
[removed]

19 battles met als hoogte punt een one shot van een T54 op topsnelheid. De capslock kurwa rage in chat was priceless
Wel erg lastig om met een arty een hoge WN8 vast te houden, zeker met de niet al te accurate topgun van de M40/M43.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Size op 30-01-2015 10:14 ]
Verwijderd
Mee eens, overigens zag ik die T28 proto en die walste wel erg bruut over het vijandelijke team heen.Vedrano schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:30:
[...]
Ik ben een lone-wolf.. ik hou van solo, vrijheid, de helf of de noob uithangen zonder verantwoording
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 10:17 ]
(no offence naar mensen die dit echt hebben uiteraard, klaarblijkelijk hebben veel WoT spelers ook last van social anxiety las ik)
Wat die winter mode betreft, lees ik nu pas dat je ook andere crews in die 8 bit tanks kunt stoppen? Had ik dat maar geweten, heb een t14 met crew klaarstaan voor als ik ooit Amerikaanse heavies ga spelen (gekocht in de aanbieding met gifted gold
Voor US mediums had ik Brad Pit en kompanen al klaarstaan, zitten nu in de M3 Lee die me alles meevalt (zeker na het zien van Jingles hilarische klaagzang). Heb zelfs onlangs 8 kills gemaakt met dat gekke ding, hoogste ooit voor mij (4k potjes nu).
[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 30-01-2015 10:45 ]
De keer dat het toevallig gebeurt is het natuurlijk van episch gelukMr_Size schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:14:
Niet al te accuraat...., maar wel een rijdende T-54 one shotten. Seems legit. Arty, fair and balanced..![]()
![]()
Dat is gewoon karma omdat je in een T-54 rijd.Mr_Size schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:14:
Niet al te accuraat...., maar wel een rijdende T-54 one shotten. Seems legit. Arty, fair and balanced..![]()
![]()
Het is ook niet snel goed bij jou he?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:35:
[...]
Dat is gewoon karma omdat je in een T-54 rijd.
Ik dacht trouwens bij de vorige sessie wat meer te focussen op overleving. Enfin, 10 potten verder, 9x doodgegaan. Uiteindelijk de sessie geëindigd met 26% overleefd. Back to the drawingboard.
Ik vond de stockgun veel accurater dan de topgun. Ook de reload is sneller. Maar als je met de topgun een hit kan doen dan is het wel ineens goed raakpatrickos85 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:20:
[...]
De keer dat het toevallig gebeurt is het natuurlijk van episch gelukIk dacht dat de M40/M43 juist 1 van de meer accurate arties is.
Ik probeer gewoon nu nog wat arty te spelen want ik vrees dat het na de accuracy nerf helemaal een drama gaat worden.
Personal missions FTLPlato1989 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:03:
Kan het aan mij liggen of zie ik de laatste paar dagen weer een gemiddelde van 3 á 4 arty's per team?

Ja dat kan, maar dan wel met penalty net als bij normale tanks_Anvil_ schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:43:
...
Wat die winter mode betreft, lees ik nu pas dat je ook andere crews in die 8 bit tanks kunt stoppen? Had ik dat maar geweten, heb een t14 met crew klaarstaan voor als ik ooit Amerikaanse heavies ga spelen (gekocht in de aanbieding met gifted goldNu heb ik 2 heavy crews met dezelfde specs, niet zo handig....
NB: Voorbeeld van Mammoth, maar werkt natuurlijk hetzelfde met Pedobear en Fox
[ Voor 12% gewijzigd door p0st op 30-01-2015 12:20 ]
Kan je nagaan dat er eens al een accuracy nerf is toegepast, samen met een reload nerf.Inrage schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:58:
[...]
Ik vond de stockgun veel accurater dan de topgun. Ook de reload is sneller. Maar als je met de topgun een hit kan doen dan is het wel ineens goed raak
Ik probeer gewoon nu nog wat arty te spelen want ik vrees dat het na de accuracy nerf helemaal een drama gaat worden.
Gister op Pokorovka ge-one shot in mijn rijdende (kruipende) Churchill I door een Hummel na amper 100-200mtr gereden te hebben vanaf start. Was een ontmoetings gevecht en ik stond op zuid oost en op het spoor overgang was het meteen over. Binnen 30s

Er was nog helemaal geen tegenstander gespot. Hun scout was klaarblijkelijk eerder op de heuvel vanuit Noord dan ik bij het spoor.
Dat hoeft immers ook niet, op een aantal maps kun je als arty zijnde gewoon blind schieten na een bepaalde korte periode na aanvang van de battle omdat je weet dat daar een x-aantal tanks langs/overheen rijden :-) Is hetzelfde dat je met een 'echte' tank ook blindshots neemt om bekende camp-posities (v.b. sommige bushes op El Halluf).O_A_B schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:24:
Er was nog helemaal geen tegenstander gespot. Hun scout was klaarblijkelijk eerder op de heuvel vanuit Noord dan ik bij het spoor.
Dat neemt niet weg dat een inaccuraat schot toch per ongeluk/toevallig op een plek komt waar een enemy tank rijdtMr_Size schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:14:
![]()

Gezeik elke keer over spg's... Jij bent notabene een unicum met een winrate van rond de 60%! Stop met janken.
Ik zal je wel helpen met mijn M12. Helaas mist deze meer shots dan een tier lager.Mr_Size schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:30:
Net ontdekt dat je voor 1 van die light missies met arty MOET spelen in platoon![]()
![]()
Mja ik snap je verhaal. Maar wat leer je er zelf uit?O_A_B schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:24:
Er is bijna niet aan arty te ontkomen deze dagen.
Gister op Pokorovka ge-one shot in mijn rijdende (kruipende) Churchill I door een Hummel na amper 100-200mtr gereden te hebben vanaf start. Was een ontmoetings gevecht en ik stond op zuid oost en op het spoor overgang was het meteen over. Binnen 30s![]()
Zorg gewoon dat je nooit als eerste gespot wordt! Als je wat wacht in het begin dan focust arty op je teammates en hopelijk op de meds&lights die beter zijn in dodgen. 70% (effe grof geschat) van de spelers heeft tunnelvision en blijft op z'n eerste target focussen. Dan heb jij de tijd om gebruik te maken van de cover (huisje of rots) daar om wat peekaboo shotjes te lossen. Van zodra je het gevoel hebt dat arty op je focussed weer effe safe staan en anderen de aandacht laten nemen.
Wil dat zeggen dat je geen arty meer op je dak gaat krijgen? Nee... maar je zou toch al niet de eerste moeten zijn om dood te gaan.
Met een 1 minute reload heeft dat weinig nut imo...Rianata schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:31:
[...]
Dat hoeft immers ook niet, op een aantal maps kun je als arty zijnde gewoon blind schieten na een bepaalde korte periode na aanvang van de battle omdat je weet dat daar een x-aantal tanks langs/overheen rijden :-) Is hetzelfde dat je met een 'echte' tank ook blindshots neemt om bekende camp-posities (v.b. sommige bushes op El Halluf).
Kan je beter iets langer wachten met grotere kans op damage toch?!
[ Voor 19% gewijzigd door Inrage op 30-01-2015 13:30 ]
Het ontwijken van artillerie is niet eens zo heel moeilijk, maar soms wordt je inderdaad geraakt. En soms een one-shot wat inderdaad vervelend is. Ik pas zelf een redelijk simpele tactiek toe waardoor artillerie vaak niet eens op mij richt, of het opgeeft omdat ze mis schieten. Het is deels een stukje arrogantie: ik ga er simpel weg vanuit dat wanneer er artillerie in het spel is, dat zij op mij zullen focussen/schieten - ook al hoeft dat niet zo te zijn. Verder ga ik er in principe vanuit dat ik altijd gespot ben tenzij ik 120% zeker weet dat het niet zo is, ook al heb ik Sixth Sense. Omdat ik zelf ook geregeld met artillerie speel, weet ik dat je een gemakkelijk doelwit bent als je even stilstaat om de richten en te schieten. Ik probeer dit te misbruiken door veilig te staan voor vijandelijk vuur van tanks, c.q. net achter een heuveltje, muurtje of pantser goed te gebruiken. Vervolgens ga ik er dus vanuit dat de artillerie op mij aan het mikken is, en stop ik even met rijden en doe ik net alsof ik ga richten om terug te schieten - ook al kan ik ze niet eens raken. Het duurt ongeveer 2 seconden voor een artillerie om daarop te reageren, en rijd ik dus na pak en beet 2 seconden weg om de mogelijke artillerie schoten te ontwijken. Verder natuurlijk de naaste omgeving in de gaten houden of artillerie daar op schiet, kijken of er geschoten is en herlaad tijd proberen in te schatten.
Ik ben niet 's werelds beste speler, maar wel bovengemiddeld. Ik heb niet zoveel problemen met artillerie, maar ben natuurlijk wel eens de pineut. Soms gewoon pech, maar vaak ook mijn eigen schuld. Het hoort er bij. Net zoals uier-stealth TDs er ook bij horen.
Dit topic is gesloten.