7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

En gisteren weer een nieuwe medaille gehaald die ik nog niet had. Een Oskin's. De battle laadde en m'n eerste gedachte was 'zucht, alweer tier 8, fu MM'. Maar het pakte best aardig uit. Stiekem had ik nog gehoopt op een Ace, maar daarvoor was het net niet goed genoeg.
http://wotreplays.com/sit...ne_coast-gaius_m-cromwell
Tref jullie hopelijk volgend weekend!
Tegen dan is mijn nieuwe mic (eindelijk) binnen: opgepast op de TS

Daarnaast gistermiddag even flink de zeilen bijgezet en bijna alle 9.5 replays opgenomen die ik op wilde nemen. Kan ik nu weer met een schone lei beginnen!
Mooi potje van Vicecomes in de M48 Patton:
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Zou de Duitse lijn die naar de Leopard 1 leidt een goede keuze zijn?
Ik zou dan wel voor de light tank lijn kiezen, omdat ik nu zelf via de tier 7 Vk 30.02 (D) ga. En die tank heeft geen goede gun om het zo te zeggen. Want ik vind naar mijn mening dat die vrij snel kan worden geammoracked. Maar dat is mijn meningGaius schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:45:
.....
En de light tank weg heb ik zelf niet gekozen dus weet ik ook niet hoe die tanks spelen
Ik heb zowel de duitse lijn als de britse lijn gedaan. Maar wat mij betreft is de britse lijn de leukere. Zit geen een tank tussen die tegenviel. Ja ze zijn niet zo snel, maar de gun, gunddepression zijn erg fijnGaius schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:45:
Okay, stel, hypothetisch he. Ik vind de Cromwell een hele fijne tank, maar ik weet ook dat het na de Cromwell een hele andere speelstijl wordt. De Comet is al wat trager en de Centurions zijn nóg trager. Ik twijfel dus of ik dit moet voortzetten, als de speelstijl zo anders wordt. De FV4202 hoef ik niet naar te kijken, die is tegen de tijd dat ik daar kom toch al vervangen door de Chieftain.

Ach, de befaamde 88mm L56. Ja, daar heb ik al eerder kennis mee gemaakt op de VK 3601H. Ben er geen fan van inderdaad. Maar ik zie eerlijk gezegd light tank matchmaking ook nog niet zitten. Daarvoor ben ik nog iets teveel noob denk ik, met m'n 1500 battles.Redeta schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:49:
[...]
Ik zou dan wel voor de light tank lijn kiezen, omdat ik nu zelf via de tier 7 Vk 30.02 (D) ga. En die tank heeft geen goede gun om het zo te zeggen. Want ik vind naar mijn mening dat die vrij snel kan worden geammoracked. Maar dat is mijn mening
En de light tank weg heb ik zelf niet gekozen dus weet ik ook niet hoe die tanks spelen
Dank. Gun depression is ook iets wat heel fijn is om te hebben ja.themaxter schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:58:
[...]
Ik heb zowel de duitse lijn als de britse lijn gedaan. Maar wat mij betreft is de britse lijn de leukere. Zit geen een tank tussen die tegenviel. Ja ze zijn niet zo snel, maar de gun, gunddepression zijn erg fijn

[Voor 22% gewijzigd door Gaius op 09-02-2015 16:03]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 2060 Super
http://wotreplays.com/sit...es-serpentnld-e_50_ausf_m
@De leopard grind.
Het beste is gewoon via de meds, gebruik de 75mm L70 en ga daarmee tanks in de flank irriteren. De indien en leo proto zijn 2 geweldige tanks ik had ze gespeeld nog voordat ze waren gebuffed en vond ze toen ook al erg fijn om in te spelen.
Qua de lights, alleen de Ru is een goede tank, de rest zijn naar mijn mening best wel belabberd. En zeker lastiger om in te spelen mocht je niet uber goed in het spel zijn.
Andere duitse lights

Indien

Ru 251

Leopard Pta

E50M

Wie de E50M weak noemt, speelt em gewoon niet goed. Is gewoon een snelle heavy, Die accuracy en bouncyness. Gewoon ubertroll.
De helft denkt: "O een medium, even snel frontaal op schieten"
Ik zeg:"doink"
Lower plate weg en bouncen als een mallebabbe. Ik bounce evenveel in mijn IS-7 als mijn E50M, gewoon omdat mensen niet deftig mikken op je E50M en ik veel meer beweeg (dus ze niet kunnen mikken op weakspots)
O ja, niet te vergeten rammen, full HP tier VIII lights voor 100% rammen, no problem. De missie "dood een vijandige scout in de eerste 2 minuten van het spel" was gewoon een ram in een 13 90 zijn flank

[Voor 23% gewijzigd door Joindry op 09-02-2015 23:20]
Viel me nog mee dat Circon niet werdt ge-stream sniped....
De Comet heeft alleen wel uitzonderlijk goede gundepressie (12 graden) en de de koepel bounced ook nog wel eens wat. Ik vond de Comet eigenlijk leuker dan de Cromwell. De Centurion zou een hele goede zijn als het kanon niet belachelijk willekeurig was...Gaius schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:45:
Okay, stel, hypothetisch he. Ik vind de Cromwell een hele fijne tank, maar ik weet ook dat het na de Cromwell een hele andere speelstijl wordt. De Comet is al wat trager en de Centurions zijn nóg trager. Ik twijfel dus of ik dit moet voortzetten, als de speelstijl zo anders wordt. De FV4202 hoef ik niet naar te kijken, die is tegen de tijd dat ik daar kom toch al vervangen door de Chieftain.
De VK 3001DB en VK3002DB zijn meh. Acht graden depressie en een DPM die onder het gemiddelde ligt. Verder speel ik de 3002 met de stock koepel omdat de "upgrade" slechter is. Eigenlijk alles aan de VK 3002DB is slechter dan de Comet...
Oh en de E-50M is f*cking awesome. Ik blijf de voorkeur houden aan de E-50 omdat die T7 kan stompen maar de E-50M is ook een beest.

[Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-02-2015 00:53]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar hoe leuk vond jij dan de Cromwell?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 00:52:
[...]
De Comet heeft alleen wel uitzonderlijk goede gundepressie (12 graden) en de de koepel bounced ook nog wel eens wat. Ik vond de Comet eigenlijk leuker dan de Cromwell. De Centurion zou een hele goede zijn als het kanon niet belachelijk willekeurig was...
De VK 3001DB en VK3002DB zijn meh. Acht graden depressie en een DPM die onder het gemiddelde ligt. Verder speel ik de 3002 met de stock koepel omdat de "upgrade" slechter is. Eigenlijk alles aan de VK 3002DB is slechter dan de Comet...
Oh en de E-50M is f*cking awesome. Ik blijf de voorkeur houden aan de E-50 omdat die T7 kan stompen maar de E-50M is ook een beest.

En het gaat me ook niet zozeer om de Comet, als wel dat de tanks die daarna weer komen nog weer trager zijn en toch weer wat verder van de Cromwell vandaan gaan, qua speelstijl.
Het gaat mij dan ook vooral om de langere termijn. Ik wil wat meer focussen op één lijn. Een tijdje terug is een vriend van me met WoT begonnen, en die heeft me al ingehaald. Hij speelt meer, maar kan ook sneller door een tank heen grinden. Ik zou het wel leuk vinden om ook boven tier 7 met 'm samen te spelen. Alleen wil ik dan wel richting een tank waarvan ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat ik 'm leuk ga vinden.
Ik heb nu één tier 7 tank in m'n garage, de Tiger I. Hoewel ik dat ook een leuke tank vind, is de snelheid wel heel erg limiterend. Gister ook weer een pot op tier 9. Voordat ik bij m'n gekozen positie was, was ie al opgerold door meerdere tier 9's. Sta je dan... Dus dat zie ik niet zitten als eerste lijn om echt af te maken. Dan liever iets waar ik me een beetje op kan verheugen. En je zegt zelf al dat de gun van de Centurions een tikkie onvoorspelbaar kan zijn (door z'n munitie, is het niet?), dus dan ga ik liever proberen te focussen op een andere lijn.
Plan is nu (in hoeverre dat wordt uitgevoerd is altijd punt 2, ik heb met dit soort plannen vaak de aandachtsspanne van een poffertje) om m'n grind in de VK 3001 P af te maken en dan met die crew (dan heb ik iig één volledige crewskill) in te stappen in de Pz III/IV en van daaruit verder te gaan richting de Leopard I. Zin an.

Daar heeft ie een delay van een half uurtje tussen gegooit dacht ikJRacer schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 00:21:
'Epic' draw van Sgt_Wardaddy op de stream van Circon. :-)
Viel me nog mee dat Circon niet werdt ge-stream sniped....

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08
Pre-start van winterbattles zat ik op gemiddeld 50-51% winrate overal. Na de start zakte het zichtbaar in met constant dagen van 45% winrate. Gister is het event gestopt, en mn winrate gaat gelijk weer naar het oude 50-55%.
Het scheelt zo veel als je niet in je eentje 2 flanks hoeft af te dekken omdat de hele groep lemming gaat in de opkomende HT's van het andere team (die ook nog eens achter harde cover zitten als rotsen)
[Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 10-02-2015 09:03]
Die spelers proberen nu gewoon weer te winnen ipv. 3 arty's uit te schakelen met een yolo rush.
Overschat het nivo van de "gewone" speler niet. Gisteren een 72% match, kat in het bakkie dacht ik. Binnen een paar minuten was bijna heel mijn team weg en waren twee mediums en ik op een flank en de arty achter nog over.wesley1980 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:46:
Reken er ook maar op dat veel spelers langzaam afhaken met die personal missions.
Die spelers proberen nu gewoon weer te winnen ipv. 3 arty's uit te schakelen met een yolo rush.
Ze waren allemaal naar het midden van de map gereden gewoon in het open vol in de hull down heavies van de tegenstander. Zelfs toen de eerste 3-5 dood waren reden de anderen door. Geen idee wat in de hoofden van sommige van de spelers gebeurt.
"72% kans om te winnen, dan moet ik vol gas naar voren om uberhaupt nog wat damage te doen, voordat het vijandelijke team "op" is.".Ryack schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:56:
[...]
Geen idee wat in de hoofden van sommige van de spelers gebeurt.
Ik ga er altijd maar vanuit dat als je een grote kans hebt om te verliezen, dat XVM dat juist voorspelt (is eigenlijk ook altijd zo). En als XVM een enorme kans voorspelt om te winnen, dat het omgedraait is. Dus als XVM 88% winkans zegt, dan heeft het vijandelijke team 88% winkans. En dat lijkt een stuk beter te kloppen.

De missie's zijn op een gegeven moment voor elke kwaliteit speler gewoon moeilijk, mede doordat RNG nogal belangrijk is daarin. Het wekt veel irritatie op en dat doet toch veel spelers afhaken, maakt niet uit hoe goed of hoe slecht ze zijn.
De missie's zijn leuk voor de extra's maar ik ga er niet speciaal op spelen. Ik ga er vanuit dat ik genoeg tijd heb om de eerste 3 tanks te halen. Vooralsnog ben ik met deze methode op 50% voor de STUG.wesley1980 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:14:
Dat is wat ik dus bedoel. Het zijn spelers van elke kwaliteit die zo spelen om die missie's te halen.
De missie's zijn op een gegeven moment voor elke kwaliteit speler gewoon moeilijk, mede doordat RNG nogal belangrijk is daarin. Het wekt veel irritatie op en dat doet toch veel spelers afhaken, maakt niet uit hoe goed of hoe slecht ze zijn.
Je moet ook wennen aan de speelstijl. Als je puur naar lijnen kijkt is de tiger lijn echter wel een van de beste lijnen overall. De tiger, tiger2, e-75 en e-100 zijn allemaal erg leuke tanks op hun manier.Gaius schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:18:
[...]
Ik heb nu één tier 7 tank in m'n garage, de Tiger I. Hoewel ik dat ook een leuke tank vind, is de snelheid wel heel erg limiterend. Gister ook weer een pot op tier 9. Voordat ik bij m'n gekozen positie was, was ie al opgerold door meerdere tier 9's. Sta je dan... Dus dat zie ik niet zitten als eerste lijn om echt af te maken.
Samen met de IS lijn is dat eigenlijk de meeste "fool proof" lijn om te hebben. Speelsteel wordt sowieso anders bij tier7 en hoger. Als je de "cromwell" speelstijl zoekt in hogere tiers moet je eigenlijk naar de amerikaanse lights toe,
...Als het maar werkt
Dan kan ik je daarover wel iets meegeven want volgens mij pak je het nog niet effectief aan. Je moet namelijk niet te strak op bepaalde posities letten of een bepaald stramien volgen omdat je op een bepaalde positie de map goed kent. Je kan overal een gevecht aangaan dus daarvoor hoef je het niet te doen en ja uiteraard zijn er bepaalde key posities of posities vanwaar je meer cover hebt etc, Waar je eigenlijk op moet letten is waar ben ik nodig, waar kan ik mij nuttig maken ten opzichte van de rest van het team. Als je al ziet dat een bepaalde flank snoeihard wordt overlopen dan ga je niet met een langzame tank er vol in om maar die relaxte positie te pakken, dan kun je beter een andere approach vinden of jezelf ergens anders verschansen. Flexibiliteit en aanpassingsvermogen zijn naast de basis misschien wel de belangrijkste eigenschappen om het tot een goede speler te schoppen en veel invloed uit te oefenen op de uitkomst van een battle. Dit is overigens niet in één nacht onder de knie te krijgenGaius schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:18:
[...]
Ik heb nu één tier 7 tank in m'n garage, de Tiger I. Hoewel ik dat ook een leuke tank vind, is de snelheid wel heel erg limiterend. Gister ook weer een pot op tier 9. Voordat ik bij m'n gekozen positie was, was ie al opgerold door meerdere tier 9's. Sta je dan... Dus dat zie ik niet zitten als eerste lijn om echt af te maken. Dan liever iets waar ik me een beetje op kan verheugen. En je zegt zelf al dat de gun van de Centurions een tikkie onvoorspelbaar kan zijn (door z'n munitie, is het niet?), dus dan ga ik liever proberen te focussen op een andere lijn.

De Cromwell is een leuke tank maar mist een v-stab die de Comet wel heeft. De gestoorde turbosnelheid heb je in de praktijk niet nodig, gestoord goede gundepressie wel. Als ik een T6 med bevecht met mijn Cromwell dan verlies ik een groot deel van mijn HP, een T7 med met mijn Comet en bijna niks. Met de Comet kan ik meer doen dan met de Cromwell en daar gaat de voorkeur dus ook naar uit.Gaius schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:18:
[...]
Maar hoe leuk vond jij dan de Cromwell?
En het gaat me ook niet zozeer om de Comet, als wel dat de tanks die daarna weer komen nog weer trager zijn en toch weer wat verder van de Cromwell vandaan gaan, qua speelstijl.
Het gaat mij dan ook vooral om de langere termijn. Ik wil wat meer focussen op één lijn. Een tijdje terug is een vriend van me met WoT begonnen, en die heeft me al ingehaald. Hij speelt meer, maar kan ook sneller door een tank heen grinden. Ik zou het wel leuk vinden om ook boven tier 7 met 'm samen te spelen. Alleen wil ik dan wel richting een tank waarvan ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat ik 'm leuk ga vinden.
Plan is nu (in hoeverre dat wordt uitgevoerd is altijd punt 2, ik heb met dit soort plannen vaak de aandachtsspanne van een poffertje) om m'n grind in de VK 3001 P af te maken en dan met die crew (dan heb ik iig één volledige crewskill) in te stappen in de Pz III/IV en van daaruit verder te gaan richting de Leopard I. Zin an.Dat er een mindere tank in de serie zit, ach, ik ben ook door de T-50 en Pz 38t nA heengekomen.
De Centurion is alleen verraderlijk snel voor een tank die maar 40km mag doen. Het ding is een monster als het gaat om op heuvels klimmen. Verder is het kanon perfect in staat om schot na schot buiten de cirkel te plaatsen en de volgende game is het alles raak.
Als laatste als je een lijn wilt die leuk speelt dan zou van de Leo lijn afblijven. Ben geen fan van de VK's...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Duitse lights zijn zo slecht nog niet hoor.
Luchs/Leopard hebben een leuke autoloader met een redelijke hoge pen, redelijk goede camo (3k spotting mission in de Leo gedaan). Zijn leuke troll tankjes waarmee je ook een aardige wn8 haalt als je al meer dan 500 damage doet.
VK 28.01 is ook niet slecht, goede camo en leuke derp gun. Bevalt me goed tot nu toe.
Alleen de Aufk. Panther gaat me denk ik erg tegenvallen, maar dat gaat wel weer worden goedgemaakt door de Ru 251 lijkt me.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Haha, toevallig LT-15 per ongeluk gehaald van het weekend. Na xx potjes er op te spelen de hoop opgegeven (matige maps, teams, meerdere scouts) en zondag keek ik in het missie scherm en stond hij op 'Claim reward'.Razorbite schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:19:
[...]
De missie's zijn leuk voor de extra's maar ik ga er niet speciaal op spelen. Ik ga er vanuit dat ik genoeg tijd heb om de eerste 3 tanks te halen. Vooralsnog ben ik met deze methode op 50% voor de STUG.

Anoniem: 559085
ben juist heel erge fan van juist de laatste tanks uit de cromwell serie, de centurion 1 heeft heel goede pen en leuke dpm, en de 7/1 vind ik de beste t9 die er is. de 10 heeft afgelopen patchen buffs gekregen met bv een snellere reloade en hij heeft ook een leuke troll gun mantel. ik zou de lijn juistwel aanradenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:37:
[...]
De Cromwell is een leuke tank maar mist een v-stab die de Comet wel heeft. De gestoorde turbosnelheid heb je in de praktijk niet nodig, gestoord goede gundepressie wel. Als ik een T6 med bevecht met mijn Cromwell dan verlies ik een groot deel van mijn HP, een T7 med met mijn Comet en bijna niks. Met de Comet kan ik meer doen dan met de Cromwell en daar gaat de voorkeur dus ook naar uit.
De Centurion is alleen verraderlijk snel voor een tank die maar 40km mag doen. Het ding is een monster als het gaat om op heuvels klimmen. Verder is het kanon perfect in staat om schot na schot buiten de cirkel te plaatsen en de volgende game is het alles raak.
Als laatste als je een lijn wilt die leuk speelt dan zou van de Leo lijn afblijven. Ben geen fan van de VK's...
Alle opbouwende kritiek is welkom, dus dank daarvoor.psychoclown schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:29:
[...]
Dan kan ik je daarover wel iets meegeven want volgens mij pak je het nog niet effectief aan. <knip> Dit is overigens niet in één nacht onder de knie te krijgen

Wellicht is dat een foute keuze geweest en moet je met een trage tank nooit die kant op, dat weet ik niet. Anyway, onze tanks smolten als weg als sneeuw voor de zon nog voordat ik m'n beoogde plek had bereikt. Toen kon ik echter ook niet meer terugtrekken, daar was ik simpelweg te langzaam voor. Wat ik beter had kunnen doen (denk ik) is de minimap in de gaten houden en eerder kunnen vaststellen dat die flank ging vallen en wegwezen. Toen ik erachter kwam was het in ieder geval te laat.
Afgezien daarvan heb je natuurlijk 100% gelijk. Je moet niet constant naar dezelfde plek gaan omdat die 1x (wellicht toevallig) goed gewerkt heeft. Ieder potje wordt hetzelfde en daarnaast beperk je je eigen leerproces enorm door niet meer van de map te leren kennen. Ik probeer daar ook op te letten, en mede daarom ben ik een fan van de Cromwell; door de snelheid kun je heel veel van de map zien, iedere pot weer.
Ja, die v-stab mis ik ook wel. Raak vuren on the move lukt bijna nooit. Al heb ik nog wel een enorme crap crew, Commander zit op 96% voor z'n eerste skill (sixth sense uiteraard) en de rest varieert tussen de 70 en 96% van camouflage (grom, Crusader kun je maar 3 man in kwijt). Wellicht had ik voor de crew beter wat andere skills kunnen kiezen, wellicht een idee voor de volgende keer dat er korting is op retraining.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:37:
[...]
De Cromwell is een leuke tank maar mist een v-stab die de Comet wel heeft. De gestoorde turbosnelheid heb je in de praktijk niet nodig, gestoord goede gundepressie wel. Als ik een T6 med bevecht met mijn Cromwell dan verlies ik een groot deel van mijn HP, een T7 med met mijn Comet en bijna niks. Met de Comet kan ik meer doen dan met de Cromwell en daar gaat de voorkeur dus ook naar uit.
De topsnelheid is wellicht overbodig inderdaad, belangrijker is hoe snel je op die snelheid zit en hoe snel je heuvels op rijdt. Ik vind het lastig om echt te kiezen, er zijn teveel coole tanks en de Leopard 1 spreekt me wel aan. Aan de andere kant heb je wellicht wel gelijk de Britse lijn leuker is op tier 7/8/9.
De auf is een vreemde eend in het rijtje, maar is niet extreem slecht. de gun is extreem snel en dodelijk (betere DPS en stats dan wz-131 en 13 75). De tank weegt ook 40ton genoeg om elke andere light en zelfs mediums te rammen.Zertaxka schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:59:
[...]
Alleen de Aufk. Panther gaat me denk ik erg tegenvallen, maar dat gaat wel weer worden goedgemaakt door de Ru 251 lijkt me.
...Als het maar werkt
dit komt ook omdat de AMX 13 75 en de WZ-131 de snelhied hebben die de panther mist...Belgar schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:18:
[...]
De auf is een vreemde eend in het rijtje, maar is niet extreem slecht. de gun is extreem snel en dodelijk (betere DPS en stats dan wz-131 en 13 75). De tank weegt ook 40ton genoeg om elke andere light en zelfs mediums te rammen.
verder wel oke tank inderdaad
Hmm, ik gebruik de Aufkl Panther voornamelijk als support. Voor scouten vind ik hem niet echt geschikt; te groot en net niet manouvreerbaar genoeg. Als support doet ie het bij mij fijn, goede gun, zowel qua precisie als penetratie.Zertaxka schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:59:
[...]
Duitse lights zijn zo slecht nog niet hoor.
Luchs/Leopard hebben een leuke autoloader met een redelijke hoge pen, redelijk goede camo (3k spotting mission in de Leo gedaan). Zijn leuke troll tankjes waarmee je ook een aardige wn8 haalt als je al meer dan 500 damage doet.
VK 28.01 is ook niet slecht, goede camo en leuke derp gun. Bevalt me goed tot nu toe.
Het was mijn laatste potje gisteravond, even een tier X arty potje.Fordox schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:28:
[...]
Daar heeft ie een delay van een half uurtje tussen gegooit dacht ik
Circon in zijn T-62A was op zich lekker bezig maar de laatste 3 minuten wilde ie niet meer spotten/scouten ondanks 4 arties die wachtten op spots. Erg jammer want in de laatste minuut rolden we ze nog bijna op.
Was weinig 'epic' dit potje

Sgt_Wardaddy
P.S. Vertraging op zijn replay is een paar minuten gok ik.
[Voor 5% gewijzigd door GadgetFrank op 10-02-2015 16:08]
PV: 8800Wp ~ 6kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW/16kWh Homebattery (in progress) ~ 2014 85kWh Nissan Leaf (by Muxsan) ~ Energierekening: €0
Volgens mij heeft hij idd weinig vertraging, want zijn klok stond gelijk aan die van mij... :-)GadgetFrank schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:06:
[...]
Het was mijn laatste potje gisteravond, even een tier X arty potje.
Circon in zijn T-62A was op zich lekker bezig maar de laatste 3 minuten wilde ie niet meer spotten/scouten ondanks 4 arties die wachtten op spots. Erg jammer want in de laatste minuut rolden we ze nog bijna op.
Was weinig 'epic' dit potje![]()
Sgt_Wardaddy
P.S. Vertraging op zijn replay is een paar minuten gok ik.
Daarom stond de epic ook in haakjes...

Je bent niet de enige. De Centurion 7/1 is een beest en is mijn favoriete medium. Daarnaast speel ik de Cromwell nog steeds graag en de FV4202 is ook ok. De enige in die lijn die ik niet prettig vind spelen is de Centurion, net iets te onzuiver.Anoniem: 559085 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:57:
[...]
ben juist heel erge fan van juist de laatste tanks uit de cromwell serie, de centurion 1 heeft heel goede pen en leuke dpm, en de 7/1 vind ik de beste t9 die er is. de 10 heeft afgelopen patchen buffs gekregen met bv een snellere reloade en hij heeft ook een leuke troll gun mantel. ik zou de lijn juistwel aanraden
De e50 speelt ook erg fijn, maar de gun depression is een beetje teleurstellend. Voor betere gun depression kun je over de zijkant mikken maar daardoor moet je meestal een deel van de zijkant blootstellen aan vijandelijk vuur. Hij ramt wel lekkerder dan de engelse tanks.

Leuke gun maar in de MM waar die meestal in terrecht komt kan je daar nog steeds niks mee. Een 'nimble' scout kan veel meer van dienst zijn voor het team.Belgar schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:18:
[...]
De auf is een vreemde eend in het rijtje, maar is niet extreem slecht. de gun is extreem snel en dodelijk (betere DPS en stats dan wz-131 en 13 75). De tank weegt ook 40ton genoeg om elke andere light en zelfs mediums te rammen.
Het zwarte schaapje in de grind naar de Leopard denk ik.

Mocht iemand nog snel zn 9.5 replays willen opnemen, Bandicam is een (gratis) aanrader. 10 min max, dus genoeg voor woT potjes.
Gebruik Opensource Broadcast Software (OBS). Veel instellingsmogelijkheden en eveneens gratis_Anvil_ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:22:
Weet iemand waar patch 9.6 blijft? na 9 feb was het toch? De winter challenge is ook voorbij, maar die 8 bit tanks blijven toch in de garage hangen... weird.
Mocht iemand nog snel zn 9.5 replays willen opnemen, Bandicam is een (gratis) aanrader. 10 min max, dus genoeg voor woT potjes.

Heb je weer wat te doen morgen en van 't weekendp0st schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:03:
[...]
Zucht... Dat wordt weer modjes knutselen morgen

Gamertag: timmie271
Juptimmie271 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:23:
[...]
Heb je weer wat te doen morgen en van 't weekend![]()
.

ETA +/- 11 uur voor een eerste versie

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Held!
kan jij die Arty mod ook meenemen in het pakket? (hadden we het gisteren over)
en de no shoot 2 sec after een kill zat er bij jou wel in toch?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Beide zitten normaal gesproken toch al in p0st z'n modpack.Geckoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:40:
[...]
Held!
kan jij die Arty mod ook meenemen in het pakket? (hadden we het gisteren over)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Whut is daar een mod voor? Bizar..Geckoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:40:
[...]
Jep, een ook een mod zodat je niet op je teamgenoten kan schieten als er net een Kill is gemaakt bij hem. Handig als iemand de hele tijd Kill steals aan het maken is en je een beetje boos word.

Zo bizar is dat toch niet? Ik vind het wel fijn, een gewone shell in een tank pompen die net een fractie van een seconde daarvoor aan puin wordt geschoten vind ik geen probleem, maar om nu een 5k kostende premium shell in zo'n kadaver te rossen voelt toch een beetje zonde aan.

Volgens mij zit ie bij Aslains trouwens gekoppeld aan 2s niet op friendlies schieten..
Dat heet 'spelen op safe' ipv killstealen.SurfBoy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:59:
[...]
Jep, een ook een mod zodat je niet op je teamgenoten kan schieten als er net een Kill is gemaakt bij hem. Handig als iemand de hele tijd Kill steals aan het maken is en je een beetje boos word.

[Voor 26% gewijzigd door Gaius op 11-02-2015 10:01]
Hey mister, kan je svp kijken of dit hieronder te fixen is?
http://forum.worldoftanks...d__10021344#entry10021344
http://forum.worldoftanks...d__10028879#entry10028879
Thanks!

Godfather Bodybuilding topic reeks
Die heb ik niet nodig, ik ben het afgelopen jaar de rust zelve*. Bijkomend voordeel, ik ben er alleen nog maar beter van gaan spelenSurfBoy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:59:
[...]

Maakt het spel wel weer wat noobproof, niet dat je er belachelijk veel van leert om je schoten in te houden maar toch. Die mod ga ik dan bij het inrichten van 9.6 even toevoegen aan mijn modverzameling. Zal mij wel wat credits schelen op jaarbasisGaius schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:00:
[...]
Zo bizar is dat toch niet? Ik vind het wel fijn, een gewone shell in een tank pompen die net een fractie van een seconde daarvoor aan puin wordt geschoten vind ik geen probleem, maar om nu een 5k kostende premium shell in zo'n kadaver te rossen voelt toch een beetje zonde aan.

*Niet dat ik ooit opzettelijk teamkills maakte
Mooi nieuw embleempje op m'n tanksHirzoSchuurman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:39:
Vraagje aan wie er over gaan. 'k heb iets van drie week terug een mailtje gekregen dat m'n aanvraag voor got2 joinen in behandeling was genomen, maar daarna niets meer gehoord. Hoe gaat dat verder?

Ben wel benieuwd hoe de accuracy change gaat uitwerken in 9.6!
Speelt padel!

Deze had een mooi verticaal vlak aan de voorkomt waarop je het GoT logo goed kan zien, vandaar.
Alleen met bertje voor de lols en de scumbus tier 8 omdat je daar vrij vlot kan komen vanaf de KV2, en blijkt nu goed te gebruiken bij de arty missies ook nog

Helemaal niet. 6th Sense is een Perk en daarom alleen actief bij 100%. Nu ben je aan het grinden voor de eerste skill/perk zonder dat je er wat aan hebt. M.i. kun je beter een Skill grinden en een tweede tot zo'n 30%. Dan heb je er nu wel wat aan (bijvoorbeeld Mentor) en later omzetten naar 6th Sense met credits in de tweede skill zodat de eerste 10% behouden blijft. Of Gold gebruiken dan hoef je niet te wachten op de tweede skill.Gaius schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:11:
[...]
Ja, die v-stab mis ik ook wel. Raak vuren on the move lukt bijna nooit. Al heb ik nog wel een enorme crap crew, Commander zit op 96% voor z'n eerste skill (sixth sense uiteraard) en de rest varieert tussen de 70 en 96% van camouflage (grom, Crusader kun je maar 3 man in kwijt).
Dit trucje ken ik wel maar pas ik semi-bewust nog niet toe. Dat stamt nog uit m'n ubernoob-tijd. Reden hiervoor is dat ik crew omtrainen voor credits zonde vind ivm verlies xp (zoveel speel ik ook niet immers) en omtrainen voor gold is nie goedkoop nie. Al wacht ik wel met smart op korting hierop om m'n KV-85 crew even om te gooien. Oh, en de belangrijkste reden is dat ik het destijds nog niet helemaal snapte hoe dat nu precies zat met omtrainen. Crew-training vs Crew-skill, het doortrainen tot die 30% in de volgende skill en dat soort dingen.PcDealer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:30:
[...]
Helemaal niet. 6th Sense is een Perk en daarom alleen actief bij 100%. Nu ben je aan het grinden voor de eerste skill/perk zonder dat je er wat aan hebt. M.i. kun je beter een Skill grinden en een tweede tot zo'n 30%. Dan heb je er nu wel wat aan (bijvoorbeeld Mentor) en later omzetten naar 6th Sense met credits in de tweede skill zodat de eerste 10% behouden blijft. Of Gold gebruiken dan hoef je niet te wachten op de tweede skill.
Ik zal er beter op gaan letten, volgens mij is 30% van de volgende skill ook niet heel veel potten. Dank iig.

Nu is de vraag of ik online durf te gaan en een Duitse tank durf te spelen gezien de accuracy nerf.

Kan ik jullie mooi vermaken met een nieuwe replay:

Hopen dat ie kaal genoeg is, dan wil ik hem ook wel proberen

Vond Aslain en OMC te druk en heb nu heel vaak die van Anfield.
Ik ben pas bij HT missie 15 voor de Stug, redelijk pittige zonder t9 of t10 tanks (of QB skillz) vind ik zelf...

Na een potje of 30 waarbij ik meestal of zelf top tier was of er simpelweg geen enemy top tier heavies waren eindelijk eens geluk

[removed]
Over het algemeen zijn dat mensen die de kleur van de lucht buiten weten, omdat ze het een keer in een game hebben gezien_Anvil_ schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:30:
Net werd mn Tiger2 aan flarden geschoten door een (onzichtbare) T28 HTC, hoe mensen uberhaupt zo snel die dingen vrij spelen vind ik echt bizar. Of die gast op de fora die binnen 48u de stugIV al had, echt ongelofelijk hoe dat mogelijk is uberhaupt..
Ik ben pas bij HT missie 15 voor de Stug, redelijk pittige zonder t9 of t10 tanks (of QB skillz) vind ik zelf...

Ben zelf nog niet echt opgeschoten met de missies. Speel nooit platoons, dus euhm.... problematisch

PV: 8800Wp ~ 6kW Ecodan+Melcloud ~ 2 x L/L Airco ~ 10kW/16kWh Homebattery (in progress) ~ 2014 85kWh Nissan Leaf (by Muxsan) ~ Energierekening: €0

De uitdaging is eerder dat ik slechts een 4,5k game banaan zonder tier 9 of 10 ben en ook geen arty of lights speel.
Ga denk ik de M7 priest die ik ooit als stukje arty studie speelde maar weer terugkopen (en dan door naar een t4 clicker voor de missies)... zeker na de nodige recente irritatie in een t-50 met LT missie 3 (shoot 3 targets while on the move)
XVM is overigens al bruikbaar: http://nightly.modxvm.com/
Ik weet niet wat het op het moment is, maar ik heb vandaag een lading potjes verloren in teams die 75% rood zijn en een lading bots.... Is gewoon niet leuk meer om te spelen.

Enige lichtpuntje: het lijkt erop dat er minder arty wordt gespeeld door de accuracy nerf en de arties die wel in game zijn lijken meer te missen. Hoewel ik ook alweer een Obj 704 ge one shot heb zien worden, dus ik kan nog geen finaal oordeel vellen.
O, RNG en drama teams zijn ongewijzigd uiteraard

@User: Did u shut up so that WG could take your money?

[Voor 4% gewijzigd door Mr_Size op 11-02-2015 17:27]
Geef User nou toe dat hij een klikker is?User schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:27:
Ik klik nooit mis.
Hoezo random dan? Is toch voor elke tank dezelfde nerf?Mr_Size schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:26:
Zoals we gewend zijn van WG zijn de accuracy changes nogal random. Met tanks waarvan je verwacht dat het impact heeft (bijv. Cromwell) had ik er totaal geen last van. Met tanks waarvan je verwacht dat het wel meevalt (E50M, Obj 140) de meest belachelijke misses gehad.. Zucht..
Ik klik wel eens op arty idd.iTitus schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:34:
[...]
Geef User nou toe dat hij een klikker is?
LOL! De patch is nog geen halve dag live, idereen is nog aan zijn mods aan het sleutelen of speelt zonder, het grootste deel van de mensen heeft nog niet eens gespeeld en jij begint al met het trekken van conclusiesMr_Size schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:26:
Zoals we gewend zijn van WG zijn de accuracy changes nogal random. Met tanks waarvan je verwacht dat het impact heeft (bijv. Cromwell) had ik er totaal geen last van. Met tanks waarvan je verwacht dat het wel meevalt (E50M, Obj 140) de meest belachelijke misses gehad.. Zucht..
Enige lichtpuntje: het lijkt erop dat er minder arty wordt gespeeld door de accuracy nerf en de arties die wel in game zijn lijken meer te missen. Hoewel ik ook alweer een Obj 704 ge one shot heb zien worden, dus ik kan nog geen finaal oordeel vellen.
O, RNG en drama teams zijn ongewijzigd uiteraard
@User: Did u shut up so that WG could take your money?

(ongewijzigde RNG en drama teams geloof ik trouwens direct

RNG?Ilikebananas schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:51:
[...]
LOL! De patch is nog geen halve dag live, idereen is nog aan zijn mods aan het sleutelen of speelt zonder, het grootste deel van de mensen heeft nog niet eens gespeeld en jij begint al met het trekken van conclusies
(ongewijzigde RNG en drama teams geloof ik trouwens direct)
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm
Begin ja, volgens mij zeg ik ook ergens dat ik nog geen finaal oordeel velIlikebananas schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:51:
[...]
LOL! De patch is nog geen halve dag live, idereen is nog aan zijn mods aan het sleutelen of speelt zonder, het grootste deel van de mensen heeft nog niet eens gespeeld en jij begint al met het trekken van conclusies
(ongewijzigde RNG en drama teams geloof ik trouwens direct)

Na het spelen van meerdere potjes in meerdere tiers, ervaar ik eigenlijk helemaal geen accuracy-nerf.Mr_Size schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:31:
[...]
Begin ja, volgens mij zeg ik ook ergens dat ik nog geen finaal oordeel vel
(Bijna) volledig geaimed is bijna altijd raak, of gewoon slecht gemikt door mijzelf.
Als ik zelf in cover of hull-down sta, wordt ik ook gewoon weggeschoten op weakspots.
Er zit vast een verschil in de dispersion tussen 9.5 en 9.6, maar lang niet zo extreem als we hadden verwacht.
Schiet je veel on the move? Daar zou je 't vooral bij moeten merken.Bertvdk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:47:
[...]
Er zit vast een verschil in de dispersion tussen 9.5 en 9.6, maar lang niet zo extreem als we hadden verwacht.
Als ik het goed begrijp is de kans dat je precies in't midden van je aim cirkel hit terug geschroefd van 16% naar 10%, de overige 6% zou dan wel binnen de aim cirkel moeten raken, maar waar binnen de aim cirkel is random,
als in Random Number Generator.
Is de Vstab dan nu ineens veel meer relevant trouwens, of valt dat wel mee?
[Voor 13% gewijzigd door BeetjeVreemd op 11-02-2015 18:55]
Dit topic is gesloten.