Ik bedoel dat dat met de Focusrite kan als de mixcontrol software er bij zit.
Dan zal de zang die de geluidskaart ingaat niet naar de PC gestuurd worden om daar gemixt te worden in je DAW met je backing track, om dan terug naar de geluidskaart gaan, neen dan blijft je zang op de kaart en gaat die direct op je kaart gemixt worden met de backing track die binnenkomt. Dit zorgt er voor dat je geen delay hebt tussen je echte zang en de zang in he headphones.
Via je DAW routeren mag je op 10 ms delay rekenen. Ik ben geen zanger, maar als DJ klinkt het alsof 2 platen net niet goed staan in de mix.
Mix control is software van Focusrite, vanaf de 6i6 zit het er bij. Mogelijks / wellicht hebben andere merken gelijkaardige software.
YouTube: Focusrite Mix Control Tutorial: Routing
Voor de rest; elke geluidskaart levert wel ergens een (basisversie) van een DAW mee. Deze zijn meer dan genoeg voor jou use case. Dikwijls is dat Ableton of protools. Je kan daarmee je backing tracks maken, het ganse gebeuren opnemen, bijwerken, arrangen, mixen... afin producen
Koop geen DAW software totdat je de limiet van de gratis versie bereikt hebt
Zoek je niet suf welke DAW software je wil gaan gebruiken, pak er een vast uit het lijstje van usual suspects* en leer die software kennen. In essentie doen ze allemaal hetzelfde, maar leggen ze andere accenten
*(Ableton, Logic, protools, FL Atudio....)
Edit compleet niets te maken met een geluidskaart.. ik lag werkelijk dubbel van deze ad:
YouTube: MOST EPIC VOCAL PACK! +7,000 Samples
[
Voor 9% gewijzigd door
Yalopa op 29-07-2018 15:09
]