Wait, ik mag tot mn 72e werken, wat een verbetering.

In België leggen ze heel het land plat voor 67 jaar, hier wordt 70+ er stilletjes doorheen geloosd.
Semi on topic: Laat mij een verhaal vertellen uit mijn eigen leven. Bij een kennis van mij is een paar maanden geleden longkanker geconstateerd. Zeer ver gevorderd, de kerst halen zou al lastig worden. Er was weinig aan te doen behalve pijnbestrijding. Totdat uit nader onderzoek bleek dat het eigenlijk om een vorm van borstkanker gaat, vreemd genoeg want ze heeft over heel haar lichaam uitzaaien behalve in haar borsten. Ik ben geen expert verder, maar het komt er op neer dat ze borstkanker in de longen heeft gekregen, daar zijn wereldwijd 3 andere gevallen van bekend. Het goede nieuws is echter dat deze vorm van kanker beter te behandelen is. Ze zou het niet overleven, maar een jaar of misschien zelfs langer zat er in. De dokters waren het er over eens dat ze zo snel mogelijk deze behandeling voor borstkanker moest krijgen. Maar toen kwam de verzekering, die wilde een borstkankermedicijn niet vergoeden omdat het niet in de borst maar in dr longen zat. Die beslissing liet een paar weken op zich wachten, en bezwaar tegen die beslissing duurt 12 weken. Dan zou ze er dus waarschijnlijk niet meer zijn. De verzekeraar was nergens toe bereid, geen spoed en geen coulance, ze zou een onnodig pijnlijke en snelle dood sterven. Uiteindelijk heeft de dokter zijn carrière op het spel gezet en per abuis het medicijn toegediend en het lijkt aan te slaan. Er zijn contacten gelegd met diverse media, maar dat wordt pas bekend na het overlijden.
Dit zijn machtige ondemocratisch en bureaucratische clubs die over leven en dood beslissen. Elke stap die ze meer macht geeft is een stap in de verkeerde richting. Ik ben het nog nooit zo eens geweest met de PvdA en het verbaast mij enorm dat de media zich vooral opwinden over de PvdA en niet over het potentieel rampzalige plan waar ze een stokje voor hebben gestoken.
Ik snap ook gewoon niet hoe dit een bezuiniging gaat worden. Omdat mensen minder te kiezen hebben komt er meer concurrentie? En waarom hebben ze in andere landen hun zorg veel goedkoper en beter geregeld en heb je daar deze keuze wel gewoon? Laten we wel wezen, ik ben behoorlijk rechts in het economisch denken, de overheid moet in zn hok, maar als het om zorg aan komt wil men gewoon snel en goed geholpen worden. De mens is niet bezig met waar hij een euro kan besparen en dat moet je ook helemaal niet willen, je hebt als zieke wel iets anders aan je hoofd. Dit systeem is door en door rot door de zogenaamde concurrentie en deze stap zou dat alleen maar erger maken.
Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar: Go PvdA!

Hadden ze op oa de pensioenen en de (huur) huizenmarkt ook maar hun rug recht gehouden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"