Gisteren heb ik de Blancpain Endurance Series race gereden op Mazda Raceway Laguna Seca met de BMW Z4. Ik had van tevoren niet echt het gevoel dat ik mee zou kunnen komen aangezien op vrije trainingen meestal niet bij de 10 snelste rijders zat...
Ik reed in de 2e split, totaal 38 rijders.Kwalificeren ging goed, had maar 1 vrije lap en heb startpositie 7 eruit gesleept met een 1:22.8! De fout die ik vorige keer maakte heb ik niet nog eens gemaakt, toen was ik vergeten mijn setup te switchen van de Q setup naar de race setup...
Dus nu startte ik netjes vanaf de grid! Eerste fase ging erg goed, kon goed meekomen met de auto's voor me, alleen had wel druk van achteren dus ik kon eigenlijk geen kant op. Maakte op gegeven moment 1 foutje waardoor ik naar p10 ging...
Ik heb er toen voor gekozen om na ongeveer 35 minuten mijn eerste pitstop te maken! Met het idee om zo het verkeer een beetje te ontwijken, zonder opgejaagd te worden goede rondes te kunnen rijden en niet opgehouden worden door de rijders voor me! Het nadeel was dan wel dat ik 2 lange stints te gaan had dus niet meer echt zou kunnen verdedigen in de laatste fase...
Dit werkte erg goed, heb heel wat ronden zonder verkeer gereden, soms een langzame rijder tegengekomen die ik vrij moeiteloos voorbij kon gaan. Op 1x na, wilde de auto binnendoor inhalen omdat hij me ruimte leek te geven, maar toen kwam ie toch opeens naar binnen en blokkeerde de hele baan dus dat was niet meer te ontwijken. Wel contact gehad, gelukkig (bijna) geen schade dus kon gewoon doorrijden!
Een half uur na mijn vroege pitstop gingen de auto's voor me hun stops maken, en toen reed ik opeens in P3!

Dit is voor de rest van de race eigenlijk niet echt veranderd tot ongeveer 20 minuten voor het einde, toen kwam de nummer 4 vlak achter me de pits uit. Hij reed wel een stuk sneller en om 18 minuten te verdedigen was tricky omdat ik ook al op 20+ incidents zat (mocht max 30), dus heb hem voorgelaten.
Uiteindelijk als 4e gefinisht!

Vlak achter de nummer 1 die net een lap voorsprong op me had.
Weer een mooi resultaat voor NAB Racing - GoT!