iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 122 Laatste
Acties:
  • 313.735 views

Onderwerpen

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 12:11
Zojuist mijn eerste rondjes gereden op de Nordschleife. Het ging precies zoals verwacht:

Deze curbs moet je echt vermijden in de C-Spec, anders stuiter je er zo af, zoals je ziet.
Maar de sprong bij Pflantzgarten werkt prima. :*)

Ik had echter wel verwacht dat er een nacht versie zou zijn, zeker met de 24h layout.
Hopelijk komt die nog snel, net zoals ze bij Spa hebben gedaan.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Arfman

Drome!

Sow, die sparks zijn vet, vooral mooi hoe 1 zo'n vonkje nog even over de weg rolt, net echt!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
Dammit, ik ga thuis 'werken' vanmiddag. Ik wil ook rondjes rijden.

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net ook maar eindelijk wat ring meters gemaakt.
Mooi uitgevoerd allemaal, maar idd ontbreekt het aan stuurbewegingen / gevoel in de carrousel. Terwijl op allerlei andere curbs en oneffenheden je wel input krijgt...
En voor iedereen die een 'bestaande' setup pakt is dit wel belangrijk:
Garage

Cars with tire warmers will now use the tire warmers while in the garage. The “Cold Pressure” setup item is now renamed “Starting Pressure” to reflect this change. iRacing setups have been adjusted for this change, but you will need to increase your tire pressure on any pre-existing setups to keep your hot tire pressures out on the track in the right place. You will need to raise your cold pressures for the various cars that have tire warmers by approximately the following amounts in order to convert them to a “Starting Pressure” value:
  • Aston Martin DBR9 GT1 = +3.0 psi (20,5 kpa)
  • BMW Z4 GT3 = +6.5 psi (45 kpa)
  • Chevrolet Corvette C6.R GT1 = +3.0 psi (20,5 kpa)
  • Ford GT GT3 = +6.5 psi (45 kpa)
  • HPD ARX-01c = +5.0 psi (24,5 kpa)
  • McLaren MP4-12C GT3 = +6.5 psi (45 kpa)
  • Ruf RT 12R Track = +6.5 psi (45 kpa)
  • Williams-Toyota FW31 = + 5.0 psi (24,5 kpa)
Cars without tire warmers will now enter the world with exactly the tire pressure specified in the garage, instead of always being a couple of psi higher than specified. iRacing setups have been adjusted for this change, but you will need to increase your tire pressure on any pre-existing setups to keep your hot tire pressures out on the track in the right place. The typical change for any car will be approximately +1.5 psi (10 kpa).

En ik weet niet of het aan mijn pedalen / hogere ffb ligt, maar ik heb het idee dat auto's beter te vangen zijn....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

net een race met de mazda op mazda gedaan, 20 rondes.. alleen einde van de race heb ik nog geen 1 marble zien liggen:( en dat staat wel aan in de gfx.. jmmr dat dat niet wat meer aanwezig is..
hoogwaarschijnlijk is de race te kort ervoor.. denk? neem aan dat je op een gegeven moment wel een vuile baan zal zien?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• gtrNL
JoepW schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:29:

En ik weet niet of het aan mijn pedalen / hogere ffb ligt, maar ik heb het idee dat auto's beter te vangen zijn....
Gewoon het placebo-nieuwe-build-effect. Heeft iedereen last van in de eerste weken van het seizoen. In week 10 kun je niet geloven hoe slecht het bandenmodel is. :+

iRacing Profiel

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:22

Hoogie2004

Whohooooo

gtrNL schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:34:
[...]

Gewoon het placebo-nieuwe-build-effect. Heeft iedereen last van in de eerste weken van het seizoen. In week 10 kun je niet geloven hoe slecht het bandenmodel is. :+
Dat komt omdat bandenwissels niet geimplementeerd zijn. Je rijdt 12 weken op dezelfde bandjes :+

My iRacing profile | Strava

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een heerlijke reacties weer.... Doe ik een keer serieus ;)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Aangezien de site weer redelijk up lijkt te blijven willen we vanavond wat dingetjes hosten. Helaas zijn Joep en ik beiden verhinderd, maar we kunnen wel alvast wat inplannen. Als iemand graag mee wil doen, laat dan even weten wat een leuke combo zou zijn, welke auto/track, lengte race, etc. Voor 5 uur kan ik het nog inplannen, daarna is het te laat :p

Ik zat zelf te denken aan McLaren F1 op Nurburgring GP, de standaard combo natuurlijk. Kort raceje van 20 min ofzo met iets van 30-60 min practice? Daar naast zou misschien nog iets anders kunnen.

Probeer aub een beetje samen te denken niet dat ik straks uit 35 verschillende dingen moet kiezen :p

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

deRidder schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:30:
Zojuist mijn eerste rondjes gereden op de Nordschleife. Het ging precies zoals verwacht:

[video]

Deze curbs moet je echt vermijden in de C-Spec, anders stuiter je er zo af, zoals je ziet.
Maar de sprong bij Pflantzgarten werkt prima. :*)

Ik had echter wel verwacht dat er een nacht versie zou zijn, zeker met de 24h layout.
Hopelijk komt die nog snel, net zoals ze bij Spa hebben gedaan.
dx11 denk dat we deze bij nacht krijgen.

• gtrNL
Ja, nu DX11 naar verwachting zo dichtbij is gaan we nu niet meer nacht-versies maken van tracks. Dynamic time verwacht ik toch eigenlijk wel in 2016.

iRacing Profiel

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:16:
[...]

btw het is toch iets op de site want ik heb nu zonder dat ik iets moeten re-downloaden heb terug de melding dat alles terug up-to-date is, dus ik vermoed eerder iets op de site zelf die de service down haalde.
Ik denk t ook. Maar goed, ik heb alles opnieuw gedownload , geinstalleerd en t werkt nu prima.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 10:52
NickThissen schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:09:
Aangezien de site weer redelijk up lijkt te blijven willen we vanavond wat dingetjes hosten. Helaas zijn Joep en ik beiden verhinderd, maar we kunnen wel alvast wat inplannen. Als iemand graag mee wil doen, laat dan even weten wat een leuke combo zou zijn, welke auto/track, lengte race, etc. Voor 5 uur kan ik het nog inplannen, daarna is het te laat :p

Ik zat zelf te denken aan McLaren F1 op Nurburgring GP, de standaard combo natuurlijk. Kort raceje van 20 min ofzo met iets van 30-60 min practice? Daar naast zou misschien nog iets anders kunnen.

Probeer aub een beetje samen te denken niet dat ik straks uit 35 verschillende dingen moet kiezen :p
GES/NES Practice?
Als het stabile blijft zal ik wel even de Ring proberen denk ik, maar wil ook even BMW op WG rijden daarna. :+

iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga vanavond proberen om op de ring te rijden, maakt me niet zoveel uit in welke auto. McLaren F1 auto laat ik wel even links liggen, die heeft niks te zoeken op de 'schleife.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• flopdoc
Ik dacht laat ik na een paar jaar de Skip eens de Ruf proberen... Dat rijdt toch wel heel anders!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Net even een (voorzichtig) rondje over de Nordschleife in de BMW geprobeerd, maar wat is er in hemelsnaam met het banden(?)geluid gebeurd. :?
Het klinkt alsof er bij elke stuurbeweging een blok beton over het asfalt schraapt (zo komt het op mij over in ieder geval). Het klinkt absoluut niet als iets wat ik ooit in wat-voor-auto-dan-ook heb gehoord. :/

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:00
Zijn er nog mensen die willen rijden vanavond op de nordschleife? Met de ruf ofzo? Of een handje vol gt3 ?

Snel reageren dan kan nick die nog open zetten

iRacing Profiel

• NickThissen
iReverse beta
Voor degene die de komende dagen ergens een paar minuutjes tijd heeft: ik heb een heel vroege alpha/beta versie van iReverse klaar:
https://www.dropbox.com/s...5/iReverse_beta1.zip?dl=0

Let op: heel erg weinig getest ;)

Hoe werkt het? Gewoon opstarten, dan een test sessie starten, en (de verkeerde kant op) gaan rijden.

Als het goed is moet het volgende werken:
- Rondetijd registratie.
- Live updaten van current / last lap.
- Onthouden van je eigen session times (best/optimal).
- Ophalen van je eigen overall times (best/optimal).
- Ophalen van Standings (tijden van andere mensen).
- Na elk rondje worden Standings refreshed (als je niet aan het rijden bent dus (nog) niet).
- Detectie van invalid laps / sectors (offtrack, pit, stoppen, "goeie" kant op rijden, afsnijden van een hele sector).

Afsnijden van een bocht ofzo is misschien mogelijk (test maar!), en waarschijnlijk tellen rondjes met een black flag ook nog gewoon. Een black flag rondje kan ik denk ik (later) wel ongeldig maken maar als je geen black flag of offtrack krijgt weet ik niet of ik er wat aan kan doen.

Let op: mocht het goed werken - de database wordt later weer leeg gegooid dus ga niet te veel je best doen :p

Ik heb twee van twee combo's een paar nep tijden in de database gezet, misschien is het handig als je die test zodat niet iedereen een andere combo zit te rijden en je niemand z'n tijden ziet:
- MX-5 Cup op Lime Rock (Full course)
- McLaren MP4-30 op Lime Rock (Full course)

Ik hoor graag (via PM) als er iets niet werkt, als het uberhaupt niet opstart, als het crasht, etc. Als er iets mis gaat kijk dan even in de volgende folder voor een log file:
C:\Users\<jouw user>\AppData\Local\NickThissen\iReverse\log.txt

Alvast bedankt :)

Mijn iRacing profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:33

derx666

mecker ende blaet

zeer cool Nick !!

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Aangezien er geen animo leek voor een race heb ik maar een practice ingepland:
Track: Nurburgring Industriefahrten (dit is gewoon de nordschleife zonder dat je elk rondje moet stoppen toch? Of moet ik Touristenfahrten pakken?)
Auto's: MX-5, Skip Barber, Ruf C-spec, Ruf GT3, Radical

Start om 7 uur, duurt 4 uur lang.

Mijn iRacing profiel

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Industriescheeten moet je hebben inderdaad!

Was het niet slimmer geweest om een ander GT3 auto te pakken? Nu 2 auto's die hetzelfde uit zien, maar niet hetzelfde zijn :) Of doe de corvette DP erin, daar wil ik eigenlijk mee rijden :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Misschien ligt het aan mijn settings maar het fps verloop op de nordschleife incl gp track is wel heel groot.
Min 55fps en max 200fps :'(

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ligt het aan mij of is het poepsimpel om met de MP-40 te rijden? Ik rij wel met baseline. Enkel opletten in 1/2e gear dat je niet te veel gas geeft maar voor de rest plakt deze wagen echt aan de grond met geen over of onderstuur

iRacing Profiel

• NickThissen
Linc schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:08:
Industriescheeten moet je hebben inderdaad!

Was het niet slimmer geweest om een ander GT3 auto te pakken? Nu 2 auto's die hetzelfde uit zien, maar niet hetzelfde zijn :) Of doe de corvette DP erin, daar wil ik eigenlijk mee rijden :P
Meh, te laat, ik sta al bier te drinken :p

Mijn iRacing profiel

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Net met de BMW de eerste rondes met de nieuwe build, ik heb het geluid van de banden wel van -3 naar -10 gezet. Dat rijd een stuk fijner, zodra ik nu de banden hoor heb ik onder of overstuur.

[ Voor 48% gewijzigd door FabiandJ op 10-12-2015 17:41 ]

• NickThissen
Zal ik er 2 servers van 2 uur van maken met andere auto's? Ik heb zo even paar min ;)

Mijn iRacing profiel

• Linc

Linc

mzzl

Prima, doe dan bij die eerste even de Corvette DP! ipv die GT3 Ruf en bij de 2e server de Ford GT2 graag!

• NickThissen
Ok.
Server 1: 19:00 - 21:00
MX5, Skip, C-spec, BMW, DP

Server 2: 20:00 - 22:00
Cadillac, Ford GT(2), Lotus 79, Ruf Track, Star Mazda

Succes ;)

Mijn iRacing profiel

• Linc

Linc

mzzl

tnx!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zometeen gaat de sim weer in maint mode:
Steve Myers ‏@iRacingMyers 1 minute ago

We are probably going to be in maintenance mode again in a little while to fix the "service not running" and spectating issue.

Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Pff.. Snel joinen dus...

Mijn iRacing profiel

• flopdoc
Nou, zowaar een BSOD tijdens Ruf practice. Na reboot: system service not started.....
Morgen maar weer verder.
Ik begin iets gevoel voor de Ruf te krijgen. Vooral heel vroeg remmen, ik rem me suf eigenlijk.

• alexbl69
  • Laatst online: 12:53
Voorlopig ligt de boel weer eens plat...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Gelukkig nog een test sessie open laten staan!!!!!!

iRacing Profiel Game Pc

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik wou net gaan testen met de Skippy en Zandvoort (beide net aangeschaft) :'( Hopelijk is de boel over een dik uur weer up en running. :F

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
mmm iemand al opgevallen dat de grafitti textures herhaald worden in iracing of was iemand zo nauwkeurig bij spuiten graffitti ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• JPtjeeNL
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:18:
[...]

Pff is al de derde keer dat ik m'n PC opstart om iRacing te gaan doen afgelopen dagen. Net dacht ik: "Ah tof, we zijn weer online. Ik ga na het eten wel even een rondje.." :)
Vierde keer! Damnn... :(

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Oefenen voor de race zondag wordt inmiddels niks meer... Denk dat wij ons terug trekken :(

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:24:
Oefenen voor de race zondag wordt inmiddels niks meer... Denk dat wij ons terug trekken :(
Nee joh! Je hebt nog vrijdagavond, zaterdag en zondag om te oefenen en het is voor de fun hè! ;)

• Linc

Linc

mzzl

Inderdaad lekker boeien. Ik heb ook nog niet geoefend en heb ook nog geen setup :P

• Alibambam
Oei, sorry. Welke race Joep? Moest je je daar reeds voor inschrijven?

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alibambam schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:05:
Oei, sorry. Welke race Joep? Moest je je daar reeds voor inschrijven?
Wat dacht je van onze GoT Season Finale: http://www.got-racing.eu/wp/?p=2500

• alexbl69
Aaarrrggghhh. Weer offline. Dit begint echt vervelend te worden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

nu hij weer plat is hier dan nog een video in de radical

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Week 13 it is .... :)

• ThunderNet
  • Laatst online: 08:58

ThunderNet

Flits!

Goed, de Ruf voor het eerst rijden op de ring, misschien niet de beste de combi :P Denk dat ik de Ruf eerst maar eens onder de knie moet krijgen op een wat "normaler" circuit :). Wel leuke auto, maar redelijk tricky (vooral met terugschakelen).

Kerbs is met de Ruf óf afblijven óf full-attack heb ik het idee, iets ertussen in resulteert in een spin.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
In de ruf c-spec met je zelf blippen, dus geen auto-blip. Dat is maakt een enorm verschil in de bestuurbaarheid. Of is dat met deze build gefixed?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• ThunderNet
  • Laatst online: 08:58

ThunderNet

Flits!

aicaramba schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:18:
In de ruf c-spec met je zelf blippen, dus geen auto-blip. Dat is maakt een enorm verschil in de bestuurbaarheid. Of is dat met deze build gefixed?
Ah :) ik zal het proberen :') als ik er weer in kom, that is :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• alexbl69
Yes. Hij doet het.

Edit: sry voor de korte teksten, maar het is lastig typen vanaf m'n race-rig :)

[ Voor 71% gewijzigd door alexbl69 op 10-12-2015 23:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gtrNL
Het was een zware bevalling, maar ik heb de eerste skin klaar voor de McLaren. Replica van de Williams van dit jaar, omdat Martini paints altijd beter zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgw66Vn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ulnJhqH.jpg

Download en zo: http://members.iracing.co...st/0/3347919.page#9418209

Ga van het weekend me wagen aan Max's zijn Toro Rosso (en die van Sainz) en daarna de Tweakers skin maar eens opstellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
ziet er goed uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heel erg vet weer!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vette bak Danny

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:22

Hoogie2004

Whohooooo

gtrNL schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:47:
Het was een zware bevalling, maar ik heb de eerste skin klaar voor de McLaren. Replica van de Williams van dit jaar, omdat Martini paints altijd beter zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ga van het weekend me wagen aan Max's zijn Toro Rosso (en die van Sainz) en daarna de Tweakers skin maar eens opstellen.
Echt niet normaal mooi!! Goed bezig man :D

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RESTECP

Die nieuwe particles zijn ook wel geinig. Veel vonken en gras gezien als ik hem op de Nordschleife weer in de vangrail hing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

[afbeelding]
[afbeelding]

Nice!
Eric Hudec antwoordde dit op de vraag waar de mappings zijn voor de keys tbv de nieuwe McLaren:
quote: Eric Hudec
Additional mappings coming Monday.
Bron: http://members.iracing.co...t/25/3346520.page#9418926

Ten aanzien van het geluid ook interessant:
quote: Aussie Greg Hill

[...]
In your app.ini try lowering the "stereoStreamInSurroundBalance" values to give you more positional volume (tires, external engine etc) and less volume for the stereo stream volume (incar engine). Make sure in the options window to turn the engine slider back up.
I have mine set at stereoStreamInSurroundBalance=0.500000
But it all depends on your soundcard, some people have got this as low as 0.200000 or as high as 1.00000.

Set your Windows volume no higher than 75% otherwise you'll get saturation and compression.

Here's my current app.ini for audio...
allowHardwareStreams=1 ; try to use hardware streams if available
devMicrophoneAPI=0 ; 0 = None, 1 = DirectSound
devSPCCAPI=0 ; 0 = None, 1 = DirectSound
devSpeakerAPI=1 ; 0 = None, 1 = DirectSound
devSpeakerDevName=System Default ; Name of the sound device
devVoiceChatAPI=0 ; 0 = None, 1 = DirectSound
dimensions=3 ; 1 = mono, 2 = stereo, 3 = surround
loudnessAmbient=-2.500000 ; Volume adjustment for ambient noise in dB
loudnessCrash=-2.500000 ; Volume adjustment for scrapes and crashes in dB
loudnessEngine=0.000000 ; Volume adjustment for engines in dB
loudnessReplay=0.000000 ; Volume adjustment for overall replay volume versus driving volume in dB
loudnessSPCC=-11.900000 ; Volume adjustment for spotter noise in dB
loudnessTires=0.000000 ; Volume adjustment for tires in dB
loudnessVoiceChat=-16.600000 ; Volume adjustment for voice chat noise in dB
loudnessWind=-2.500000 ; Volume adjustment for wind in dB
masterVolumedB=0.000000 ; Master volume adjustment in dB, range is -120 dB to 0 dB
micAlwaysActive=1 ; Set this to 0 if your graphics stutter when a microphone is configured, but doing so may cause worse stutters while recording for voice chat
muteWhenFocusLost=0 ; set this to 0 to hear sim sounds when another program has the keyboard focus
numSoundStreams=-1 ; Maximum number of audible sounds
overrideSpccRate=0 ; If set to 1, the spotter sounds will be resampled to play back at the general sample rate. This is a compatibility fix for sound cards with limited playback rates and is not recommended for general use.
overrideVoiceChatRate=0 ; If set to 1, void chat will be resampled to play back at the general sample rate. This is a compatibility fix for sound cards with limited playback rates and is not recommended for general use.
sampleRate=48000 ; sample rate to run sound system at
stereoStreamInSurroundBalance=0.500000 ; stereo streams (the engine) in surround mode need a system specific adjustment to match volume with surround streams
voiceChatEnabled=1 ; Enable or Disable Voice Chat.
voiceChatEnabledWhileDriving=1 ; Enable voice chat while driving.
voiceChatMuted=0 ; Mute voice chat - overrides voiceChatVolume.
voiceChatNotificationStyle=2 ; Voice chat notification style.
Bron: http://members.iracing.co...t/50/3346919.page#9418649

[ Voor 77% gewijzigd door JoepW op 11-12-2015 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deRidder
Bij gebrek aan de Lotus 49, is dit ook een leuke uitdaging:

(Korte impressie van 1:20)

Je kan bijna nerges vol gas en over elk heuveltje moet je liften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

Wow, wat gaaf! Thanks for sharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deRidder schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:11:
Bij gebrek aan de Lotus 49, is dit ook een leuke uitdaging:

(Korte impressie van 1:20)
[video]

Je kan bijna nerges vol gas en over elk heuveltje moet je liften.
Thumbs up haha leuk. L79 was ook een uitdaging, met het bottomen schuift de auto soms de muur in en veel volgas bochten waren met m'n setup... Tricky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Gisteravond laat ook nog even de L49 geprobeerd. Bij flugplatz kom je gewoon een halve meter los :D Uiteindelijk een 6:58 kunnen rijden (Industriefahrten layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:42:
[...]

Thumbs up haha leuk. L79 was ook een uitdaging, met het bottomen schuift de auto soms de muur in en veel volgas bochten waren met m'n setup... Tricky :)
Ik denk dat je meeste setups wel moet verhogen als je alle hobbels en heuvels wilt overleven. Zeker met downforce auto's. Maar wel grappig dat je gewoon de grip verliest als hij bottemed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wat mij bevreemdt zijn de enorm lange laadtijden. Die zijn bij iRacing sowieso al vrij fors, maar bij de Nürburgring natuurlijk helemaal.Schat dat ik tegen de minuut wachttijd aanzit. "Vroegah" was dat vrij normaal, maar heb het tegenwoordig in geen enkel (race) spel meer, behalve iRacing.

Het laden gebeurt vanaf een Samsung 850 EVO, welke een (optimale) sequentiële leessnelheid heeft van 540MB/s. Bij een intern geheugen van 8GB zou de laadtijd dan sowieso toch niet meer dan een goede 20 seconden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deRidder schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat je meeste setups wel moet verhogen als je alle hobbels en heuvels wilt overleven. Zeker met downforce auto's. Maar wel grappig dat je gewoon de grip verliest als hij bottemed. 8)7
De wielen kwamen van de grond af. En dan stopt 't roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
alexbl69 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:03:
Wat mij bevreemdt zijn de enorm lange laadtijden. Die zijn bij iRacing sowieso al vrij fors, maar bij de Nürburgring natuurlijk helemaal.Schat dat ik tegen de minuut wachttijd aanzit. "Vroegah" was dat vrij normaal, maar heb het tegenwoordig in geen enkel (race) spel meer, behalve iRacing.

Het laden gebeurt vanaf een Samsung 850 EVO, welke een (optimale) sequentiële leessnelheid heeft van 540MB/s. Bij een intern geheugen van 8GB zou de laadtijd dan sowieso toch niet meer dan een goede 20 seconden kunnen zijn?
Is ook al een topic over op het iRacing forum. Het hoort bij het circuit, moet nou eenmaal veel worden geladen.
iRacing staff had 'm (met een forse PC en SSD) nog niet onder de 1:40 kunnen klokken (vanaf button op website tot UI actief in sim). Als jij echt tegen de minuut aan zit ben je met afstand de snelste op het forum.

Met mijn 850 Evo en 8GB DDR3 ga ik ook richting de 2 minuten. Eerste keer starten gisteren dacht ik dat m'n PC was vastgelopen.

Ik ben geen expert hierin, maar volgens mij komen iRacing's lange laadtijden ook vooral omdat je 'helemaal' moet opstarten. Meeste games starten op (duurt een 30 sec) en dan ga je vanuit de game UI iets laden (weer 30 sec). iRacing is alleen browser, en dan moet alles worden opgestart en ingeladen.
Zal vast wel wat beter worden met de nieuwe UI binnenkort (en DX11, want dat lost alles op >:) )

[ Voor 15% gewijzigd door gtrNL op 11-12-2015 13:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die ene keer dat ik hem opgestart heb was hij vrij snel klaar, Weet niet precies hoe lang want had alt tab gedaan maar zeker geen 2 min. Ook Evo 850 en 16gb ram.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 10:52
Haha ik had dit al verwacht, dus gisteren heb ik even tijdens het laden een vitrine kast uit elkaar en naar beneden gebracht en toen weer in elkaar gezet.
Toen ik dus terug was lekker meteen kunnen rijden. :)

Weet nog niet of ik de baan leuk of niet vindt, sommige bochten(Combinaties) waren erg lasting in iedergeval met de Ford GT.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

Phydomir

Dennis

De virtuele marshals moeten natuurlijk ook controleren of de baan wel veilig in. Dus logisch dat het laden wat langer duurt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Phydomir schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:57:
De virtuele marshals moeten natuurlijk ook controleren of de baan wel veilig in. Dus logisch dat het laden wat langer duurt.
Ik dacht dat ze dat deden als je van het GP naar het Nordschliefe stuk rijd... waar mijn frames van 60-70 naar 20 gaan :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
  • Laatst online: 05-07 17:18
Aston Martin DBR9 GT1 of de Chevrolet Corvette C6.R GT1?

Welke van deze is het meest stabiel qua wegligging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:53

DutchDevil79

I race, therfore I am

Bij mij was het zo erg dat ik nachts om half 1 (was pas om 23 uur thuis en toen was de site down) dacht hey ik kan were inloggen op de site. Was eigenlijk van plan PC af te slutien, maar ja dacht dan toch even rondje proberen (nog niet kunnen rijden ermee). Nou zit ik daar meer dan 3 minuten naar een laadscherm te kijken om dan achter te komen dat de tijd verlopen was in de practise die ik gekozen had. Toen dacht ja fuck it, komt morgen wel.

Maar nee deze laad tijden zijn echt enorm, en ik heb hem ook op een SSD van Samsung staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:51
DutchDevil79 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:27:
Bij mij was het zo erg dat ik nachts om half 1 (was pas om 23 uur thuis en toen was de site down) dacht hey ik kan were inloggen op de site. Was eigenlijk van plan PC af te slutien, maar ja dacht dan toch even rondje proberen (nog niet kunnen rijden ermee). Nou zit ik daar meer dan 3 minuten naar een laadscherm te kijken om dan achter te komen dat de tijd verlopen was in de practise die ik gekozen had. Toen dacht ja fuck it, komt morgen wel.

Maar nee deze laad tijden zijn echt enorm, en ik heb hem ook op een SSD van Samsung staan.
Ah, ik dacht dat ik de enige was die lange laadtijden had. Ik heb het alleen met de Nurburgring geprobeerd, maar voorheen waren de laadtijden nooit zo lang.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DutchDevil79 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:27:

Idem dito.

Nu heb ik jaaaaren FSX gevlogen, dus ik ben wel nog veel langere laadtijden gewend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
Heren,

Ik heb zojuist deze track gekocht: Nürburgring Nordschleife
Maar nu is er ook de: Nürburgring Grand-Prix-Strecke

Helaas kan ik nu niet de combinatie van de GT gedeelte plus de nordschleife rijden daarvoor moet ik de GP kopen.

Wat als ik nu IPV de Nürburgring Nordschleife de Nürburgring Grand-Prix-Strecke had gekocht? Kon ik dan wel op beide tracks rijden?

Vond het een beetje verwarrend eerlijk gezecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je moet ze beide kopen om de combined track te rijden. Zo verwarrend is het toch niet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Zoals in de release notes stond.

Nürburgring
This track is so large that it comes in two parts: If you purchase the Grand Prix package you get access to the various configurations that use the Grand Prix course. If you purchase the Nordschleife package then you get access to the Nordschleife configurations. And if you purchase both, then you also gain access to the configurations that utilize both the Grand Prix and Nordschleife courses! d:)b

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor de duidelijkheid zijn dit de configs en circuits van de Nürburgring / Nordschleife:

Nürburgring Grand Prix (kopen)
  1. BES/WEC
  2. Grand Prix
  3. Grand Prix w/out Arena
  4. Kurzanbindung w/out Arena
  5. Müllenbachschleife
  6. Sprintstrecke
Nürburgring Nordschleife (kopen)
  1. Industriefahrten
  2. Touristenfahrten
Nürburgring Combined (Beschikbaar als Nürburgring Grand Prix & Nürburgring Nordschleife bezit)
  1. Gesamtstrecke 24h
  2. Gesamtstrecke Long
  3. Gesamtstrecke Short w/out Arena
  4. Gesamtstrecke VLN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
NickThissen schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:55:
Je moet ze beide kopen om de combined track te rijden. Zo verwarrend is het toch niet?
Ik heb niet alles gelezen dus was niet compleet up to date, had wel een vermoeden hoor.
Vond het alleen vreemd dat als je de track layout opent (Interactive Track Guide) van beide deze hetzelfde zijn. Dit verwarde mij denk ik, alhoewel het nu vrij obvious is..
JoepW schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:57:
Voor de duidelijkheid zijn dit de configs en circuits van de Nürburgring / Nordschleife:

Nürburgring Grand Prix (kopen)
  1. BES/WEC
  2. Grand Prix
  3. Grand Prix w/out Arena
  4. Kurzanbindung w/out Arena
  5. Müllenbachschleife
  6. Sprintstrecke
Nürburgring Nordschleife (kopen)
  1. Industriefahrten
  2. Touristenfahrten
Nürburgring Combined (Beschikbaar als Nürburgring Grand Prix & Nürburgring Nordschleife bezit)
  1. Gesamtstrecke 24h
  2. Gesamtstrecke Long
  3. Gesamtstrecke Short w/out Arena
  4. Gesamtstrecke VLN
Bedankt voor de duidelijkheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinoes
  • Laatst online: 09-04-2020
Linc schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:49:
Gisteravond laat ook nog even de L49 geprobeerd. Bij flugplatz kom je gewoon een halve meter los :D Uiteindelijk een 6:58 kunnen rijden (Industriefahrten layout)
Merkte ik ook, ging vliegend de vangrail in 8)7
Wel een kick als je heelhuids een rondje afkrijgt (is mij nog niet zo vaak gelukt)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Willen we als GoT vanavond nog wat doen of gaat ieders zijns weegs? ;)

Ligt het aan mij of is de boel nou @^&%&@^$%@$ weer plat?

[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 11-12-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Bij mij ligt ie plat. Heb ik eindelijk weer de tijd om wat te rijden.

[ Voor 53% gewijzigd door aicaramba op 11-12-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik heb hele andere plannen :)

Eerst uit eten, dan naar Spectre. Zo eerst mijn pa ophalen als verrassing voor zijn verjaardag :D

/edit: hopelijk van het iracing ook op, dat de site plat gaat als europa klaar is met werken :D

[ Voor 27% gewijzigd door -PassY- op 11-12-2015 17:10 ]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
Yep ligt er inderdaad weer uit.

Heeft iemand anders ook dat op sommige delen van tracks ineens het beeld lagt? Terwijl de frame rate stabiel 60fps is?

Ik heb dit zojuist gehad op de Nürburgring GT, COTA & Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Geen id van die FPS drops momenteel. Ik heb echt nog een meter gereden @&^#(&%(.
Ik kap er nu mee en kijk morgen wel weer keer. Heb er nu echt mijn strot van vol.

Ze hadden die McLaren nooit moeten releasen.... 8)7 :X

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 11-12-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25

Niellie41

[object Object]

Of de Nürburgring. :P

Het is weer online trouwens. Ik ben van plan om vanavond voor de NES te gaan oefenen. De BMW kan ik er wel bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
JoepW schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:22:
Geen id van die FPS drops momenteel. Ik heb echt nog een meter gereden @&^#(&%(.
Ik kap er nu mee en kijk morgen wel weer keer. Heb er nu echt mijn strot van vol.

Ze hadden die McLaren nooit moeten releasen.... 8)7 :X
Bij mij doet ie het nu weer! Of ja.. Weer.

Edit: iets te vroeg gepraat.

Edit 2: Toch niet. Net mn eerste volle ronde gereden in de RUF GT3. Onder de 8:00 :P

[ Voor 14% gewijzigd door aicaramba op 11-12-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
aicaramba schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:00:
[...]

Bij mij doet ie het nu weer! Of ja.. Weer.

Edit: iets te vroeg gepraat.

Edit 2: Toch niet. Net mn eerste volle ronde gereden in de RUF GT3. Onder de 8:00 :P
Hier staat die nog op offline.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
skaylars schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:46:
[...]

Hier staat die nog op offline.........
Ja, hier ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Steve tweet net dat dit is om allerlei issues op te lossen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
JoepW schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:54:
Steve tweet net dat dit is om allerlei issues op te lossen.....
En dat moet op het moment als iedereen vrij is :+ :+

Klinkt standaard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

skaylars schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:04:
Aston Martin DBR9 GT1 of de Chevrolet Corvette C6.R GT1?

Welke van deze is het meest stabiel qua wegligging?

Deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 12:37
De knetters dat ding stuurt lekker in volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Bij mij doet hij het op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Maandag weer een flinke time out
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3348292.page

Hopelijk de laatste voorlopig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25

Niellie41

[object Object]

Maandag komt een patch uit voor zaken die de build net niet haalden.
Deze down time is in ieder geval aangekondigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ze gaan alsnog de backend en website vernieuwen....
Ik hoop dat ons Monday Tournament door kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
Voor alle mensen kan ik een ding ten zeerste aanraden. DOe de Graphics Optimizer.

Ik haalde maar soms 144 fps met mijn I54690K OC en GTX 970, na de optimizer is hij een pak stabieler en komt vele vaker aan de 144 cap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Jammer dat ze geen "light" accounts hebben ofzo. Ik heb simpelweg de tijd niet om veel te rijden, maar af en toe een rondje realistisch karren vind ik wel leuk, al is het maar alleen of een open testsessie. Na iRacing gedaan te hebben is grid echt prut, dus dat vind ik niet meer leuk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Alibambam schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:07:
Voor alle mensen kan ik een ding ten zeerste aanraden. DOe de Graphics Optimizer.

Ik haalde maar soms 144 fps met mijn I54690K OC en GTX 970, na de optimizer is hij een pak stabieler en komt vele vaker aan de 144 cap.
1 scherm of 3 schermen????

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
Slechts 1, max graphics settings exclusief crowds op "low"

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 120 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.