Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
Ik heb hem nu ook uitgespeeld en vond het een fantastisch einde van de serie. Heb van elk level genoten en het is zeer goed merkbaar hoeveel liefde en tijd Naughty Dog in deze game heeft gestopt. Alles wat ik tof vind aan het genre zit erin; met uitzondering van het survival-aspect en wat rpg-elementen maar dat schopt de pacing onderuit en je kan ook niet alles hebben. Maar wat zijn de omgevingen briljant ontworpen; jungles, watervallen, grotten, woestijnen... vaak genoeg stilgestaan en in photo mode de omgevingen bekeken. Ik denk dat het voor mij niet zo snel zal vervelen als ik hem vaker opnieuw zal spelen.

Ik vind het wel jammer dat ze het cover-systeem uit The Division niet hebben overgenomen want ik heb wel een paar keer lopen vloeken zodra ie andere dingen ging doen dan dat ik wou tijdens schietgevechten. En de puzzels zijn echt van kinderlijk niveau om de pacing hoog te houden en dat mocht van mij wel wat uitdagender. Verder vind ik deze game veel beter gebalanceerd qua platforming en schieten vergeleken met deel 3 die zijn doel letterlijk voorbij schoot met zijn oneindige waves aan mercenaries. Deel 2 blijft speciaal en heeft toch nog wel hoogtepunten die Uncharted 4 voor mij nog niet heeft overtroffen, maar het zijn allebei bijna perfecte games dus waar praat ik over.

Ik ga nu aan de multiplayer. Heb al een team deathmatch potje erop zitten en dat smaakt naar meer :9

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 13-05-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die woestijn heb ik even gemist. Wanneer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik vermoed dat hij Madagaskar bedoeld :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02
De game is werkelijk prachtig! Ook het geluid is heerlijk, de Harman Kardon krijgt van tijd tot tijd behoorlijk wat te verwerken. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 20:09
Chaoss schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:49:
Ik vermoed dat hij Madagaskar bedoeld :P
Ja klopt, mag ik dat een woestijn noemen? Anders the outback van Madagaskar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D. Ninjai schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:05:
[...]

Ja klopt, mag ik dat een woestijn noemen? Anders the outback van Madagaskar :P
Oh ja dat. Helemaal vergeten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:28
Meneer houdt blijkbaar niet zo van een zaklamp in z'n gezicht. Leuk gedaan hoe hij dan z'n ogen dichtknijpt :D

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/6t1awo.jpg

PSN: MrMistral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 23:14
Patch 1.03 (74MB) is nu alweer beschikbaar! Met in de release notes alleen maar;

"Algemene fixes en verbeteringen"

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Inmiddels aanbeland bij charter 18. Gaat snel moet ik zeggen heb er nu 10 uur inzitten
spoiler:
vond het wel bijzonder dat daar ineens vrouwlief was om je te redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Mooi avontuur was het. De game heeft echt geweldige locaties (echt wow) en het verhaal was ook tof. Nu alleen nog kijken of ik de MP boeiend genoeg ga vinden om echt mee aan de slag te gaan.

Epiloog spoilers:

spoiler:
Ik beëindig het spel met een voldaan gevoel. Nate's dochter netzoals vader helemaal into het avontuurlijke, dus het pad voor een indirect vervolg met een wat oudere dochter ligt ook open. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Wat een spel.... pppfff. Crushing is ff anders dan de vorige delen. Net full stealth voorbij de brug in chapter 10..... intens..... voldoening 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Na 14 uurtjes gamen is ie uit. Voldaan? Nee, ik ga na de eerste drie delen opnieuw beginnen en pak het daarna opnieuw in stealth aan :Y

Eind was wel tof, helaas wel wat voorspelbaar jammer genoeg. Laatste hoofdstuk vond ik in vergelijking met vorige delen kort.
Hoewel dit een thiefs end is verwacht ik bijna een vervolg op dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Mrjraider op 14-05-2016 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-06 22:59
Nu maar wachten op de singleplayer dlc van deze game. Eens kijken hoe naughty dog datdoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Jumpman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:01:
De game is werkelijk prachtig! Ook het geluid is heerlijk, de Harman Kardon krijgt van tijd tot tijd behoorlijk wat te verwerken. :)
Geluid was in de vorige delen op de PS3 ook één van de betere ten opzichte van andere games, lossless 7.1 was geen probleem.

Ik zit nu ongeveer halverwege de game en kan maar lastig wennen aan het schieten, het richten gaat me gewoon niet goed af. Om te testen eens auto-aim aangezet, maar dan is het precies tegenovergesteld en is de lol er snel af. Elk schot is dan haast een headshot en er wordt ook op barrels/expolosieven gericht waardoor het nog makkelijker wordt. Toch maar weer handmatig en dan maar wat vaker dood gaan :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Laatst online: 15:42
rwbk schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:19:
Nu maar wachten op de singleplayer dlc van deze game. Eens kijken hoe naughty dog datdoet
Gokje...

spoiler:
De Maleisië-klus.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Uncharted 4 – PS4 Patch 1.03 Notes

1.03.012

General:

Various Localization updates
Single Player:

Fixed various crashes
Fixed particle sync issue
Multiplayer:

General
Gameplay crash fixes
Fix for Entitlement Limits being reached causing users to not see Uncharted Points they had purchased
Enabled a pop-up to appear while in the menus to inform users of new updates
Fix for Challenge completed pop-up appearing after already completing the challenge
Fix for Loadout Point unlocks not triggering properly
Fix for store item descriptions
Leaderboard text fixes
Fix for post-game medal description
Added Leaderboards menu item to matchmaking page so players can check out their leaderboard stats while in matchmaking
Fixed booster level issue for late-joiners
Sniper Sidekick - Path of Indra mod now plays sound properly when Sniper teleports
Timer display error fix for Matchmaking lobby
Fix for private match settings not being visible after viewing previous game results
Fixed crash that can occur during the end game scoreboard
Ranked TDM
Fix for team favor display for when teams are evenly matched in Ranked TDM
Fix for rank point bug where players were incorrectly getting penalized for both win/loss
Rank progress is now displayed when browsing the Ranked TDM playlist, before entering
Lowered the max rank that can be achieved after initial placement matches from Gold I to Gold III
Command
Fix for a crash that occurs during a game of Command
Fix for store prices sometimes being improper while being a Captain
Fix for contested status icon not updating properly
Fix for late-join player seeing improper status icon
Plunder
Fix for the idol respawn timer not appearing properly
Fix for weapon gameplay issues while hodling the idol
Treasure chest, player starting spawns, & idol spawn locations tweaked
Fix for idol pickup causing loss of functionality
Fix for scoring animation playing improperly
Fix for throwing animation playing improperly
Weapons
Fix for sniper rifle scope-in times
Fix for weapon progression being inappropriately earned
Fix for starting ammo mod on some weapons
Mysticals
Spirit of the Djinn
Fix for timer not working properly
Fix for FX not deactivating properly
Fix for improperly turning off during to network errors
Fix for icon not clearing properly when a player dies while it is active
Fix for not being able to purchase while wating to respawn
Staff of Ayar Manco received a decrease in the ammount of points it contributes towards your Support Score
1.03.013 (MP ONLY)

Decrease number of Warm-Up matches to unlock other playlists to 1 game
Decreased the maximum Warm-Up matches from 10 to 5
Tripled the Rank Points lost for a quit or disconnect in Ranked TDM
http://www.naughtydog.com/site/post/uncharted_4_patch_103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Conscience NL schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Gokje...

spoiler:
De Maleisië-klus.
spoiler:
of verder met zijn dochter ? kan ook nog natuurlijk samen op pad met der pa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
rwbk schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:52:
[...]

spoiler:
of verder met zijn dochter ? kan ook nog natuurlijk samen op pad met der pa!
spoiler:
Dat zou ook zomaar kunnen, bijvoorbeeld zoals de DLC voor TLOU die over Ellie gaat.

Ik ben zelf wel benieuwd naar die duikklus in Maleisië. Het komt toch een paar keer nadrukkelijk ter sprake in de game. Wellicht dat wanneer Nathan zijn avonturen aan zijn dochter vertelt, hij ook over hun klus in Maleisië vertelt, waarna we het als flashback kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Conscience NL schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:59:
[...]

spoiler:
Dat zou ook zomaar kunnen, bijvoorbeeld zoals de DLC voor TLOU die over Ellie gaat.

Ik ben zelf wel benieuwd naar die duikklus in Maleisië. Het komt toch een paar keer nadrukkelijk ter sprake in de game. Wellicht dat wanneer Nathan zijn avonturen aan zijn dochter vertelt, hij ook over hun klus in Maleisië vertelt, waarna we het als flashback kunnen spelen.
spoiler:
of ze bewaren zijn dochter voor een nieuwe sequel, en inderdaad die Maileisië klus als flashback. Echter zullen we wel zien wat het gaat worden Naughty Dog kennende kan het niet gauw fout gaan. Enige wat wel jammer is van die driepackuitbreiding is de multiplayer content die is om te janken las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Uitgespeeld. Wat. Een. Game. Fantastisch gewoon! Best looking game of all time!!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Net eindelijk uitgespeeld, perfect einde voor deze geweldige serie! Er zijn gelukkig nog een hoop dingen te doen zoals Crushing, alle trophies en de multiplayer. Al een paar potjes daarvan gespeeld en ik vermaakte me er prima mee! Dit deel blijft nog wel lang in de PS4 zitten ben ik bang O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is ook de eerste Uncharted met een echt toffe multiplayer!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:53
Ik heb 'm ook uit, sinds gisteren. Geweldig spel :) De game ziet er geweldig uit, vergelijkbaar met vele PC-titels. Enorm impressive voor de PS4!

spoiler:
Stiekem ben ik best blij dat er geen 'zombies' in zaten, zoals in de vorige Uncharted-games, ik vond dat altijd een beetje onnodig, dat afwijken van realisme. Aan de andere kant, to be fair: ik had ze wel verwacht, en daarom 'mis' ik ze nu :P
De boss battle en de laatste levels waren daardoor ook (imo) een beetje te eenvoudig.
Het einde... is eigenlijk best wel goed, al geldt hier ook: voor een aangekondigd 'einde' had ik een iets drastischer verhaal verwacht. Desalniettemin een waardige afsluiter.

De Uncharted-serie is voor iedereen die een beetje van adventure titels houd, echt een must-have geworden. Uncharted 1 is gewoon een zeer goed spel, maar deel 2, 3 en 4 zijn echt pareltjes, met een geweldig verhaal wat je een keer moet hebben ervaren imo.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 19:15
Heeft er iemand enig idee wie de Nederlandse stemmen doen van UC4 verder dan Frans van Deursen die Sully doet kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
16 uur gedaan over solo campaign. Vond het een heerlijk spel om te spelen. Heb de eerdere game's in serie nooit gespeelt, maar ga nu maar eens met deel 3 beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandemic schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:38:
16 uur gedaan over solo campaign. Vond het een heerlijk spel om te spelen. Heb de eerdere game's in serie nooit gespeelt, maar ga nu maar eens met deel 3 beginnen!
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik ben een beetje een graphics hoer. Deel 1 kwam it niet doorheen (echt te oud en lelijk), ik begin gewoon met 3 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonde want nu mis je toch wel aardig wat zaken. Deel 2 en 3 zijn daarnaast redelijk vergelijkbaar qua graphics, dus dan begrijp ik alsnog niet waarom je 3 gaat doen en waarom je überhaupt eerst 4 hebt gespeeld. Alles valt alleen maar tegen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Speel je deel 1 op de PS4? Want die Remastered versies zien er echt keurig uit! Als je deel 1 niet wilt spelen zou ik toch echt met 2 beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Pandemic schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Ik ben een beetje een graphics hoer. Deel 1 kwam it niet doorheen (echt te oud en lelijk), ik begin gewoon met 3 :P .
Meestal wen je wel aan de graphics. Zelfs als ik een tijdje Donkey Kong Country op de SNES speel geniet ik na een tijdje spelen weer. :) Ik zou deel één toch proberen, dat is toch wel de basis voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 08-05 13:03
ben nu lekker in deel 2 bezig , (zit voor de liefhebbers in de tunnel ) en dat vindt ik er al prima uitzien, nee het is geen ps4 niveau maar ik geniet van alles.

leuke dingen zoals duiven op de reclame borden die wegvliegen, de humor als hij even stukje zwemt en vraagt of zijn partner er in komt en ze commentaar geeft dat hij wel zou willen dat haar shirt nat wordt... etc..

Kruiken en zo die in een kamer staan. allemaal kleine dingetjes , en ben blij dat ik deze serie kan spelen, had hiervoor een xbox360 , ook van genoten en kon het me niet veroorloven om een ps3 te kopen ...

Ja deel 1 was grafisch minder maar daarom niet des te minder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 19:21

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Uitgespeeld. Pfoe, het viel me eerlijk gezegd niet mee. Ik heb niet vaak bij games dat ik blij ben dat het erop zit.

Ik vind het technisch qua graphics en animaties echt een prachtige game. Geluid ook top, vooral hoe de achtergrondmuziek reageert op de gameplay is in dit deel echt heel goed gedaan. Verhaal is lekker luchtig en toch ook zeker wel aardig, met goede characters en toffe dialogen.
Het verhaal en de characters zijn eigenlijk de enige reden dat ik de game uiteindelijke toch uitgespeeld heb denk ik. Ik zie mezelf deze game iig zeker geen tweede keer doorspelen.

Wat ik wel tof vind is dat het deze keer niet zo overduidelijk is wanneer er een shootout gaat plaatsvinden. Het is volgens mij geen enkele keer voorgekomen dat ik zoals in de eerdere delen al aan de dekkingsplekken en oplichtende ammo/guns kan zien dat er een shootout ging komen.
Verder heb ik er op gelet maar is het niet echt voorgekomen dat er ineens ergens vijanden waren waar tot dat moment honderen jaren geen mensen zijn geweest. Je hoort dit vaak als punt van kritiek maar ik vind dat ze dat in deze game netjes hebben opgelost.

Die shootouts zelf vond ik sowieso niet erg noemenswaardig. Verder echt doodsimpele puzzels, platforming dat meer op trial en error neerkomt dan iets anders.
Ook vind ik het na al die delen Uncharted gewoon niet meer zo episch allemaal. Het is gewoon een hele hoop omhoog klimmen en weer naar beneden vallen, en in dit deel vooral veel glijden. Ik ben er gewoon niet meer zo gevoelig voor als een aantal jaren terug.
Muv. het laaste stuk vond ik de stukken met voertuigen ook maar erg langdradig.

TL:DR/Eindconclusie: Been there, done that... Maar dan wel heel mooi gemaakt.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Sluit me helemaal aan bij Voxalizer. Heb 'm zojuist ook uitgespeeld (op Moderate). Ga 'm nog wel 'n paar keer doen voor de trophies en multiplayer, maar het klopt wel dat het soms gewoon te simpel is (ook al speelde ik op Moderate, ik snap dat de gevechten moeilijker worden). Uiteindelijk vond ik het wel een waanzinnige lekkere ervaring, gewoon een "de hoofdrol spelen in je eigen actiefilm" gevoel. Geld meer dan waard.

Nog wel 'n vraagje over het verhaal:
spoiler:
Ligt het nou aan mij, of weten we nu niet wat met Nadine is gebeurd? Die had ik namelijk wel verwacht in de endgame...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:17

De physics van uncharted 4. Niet kijken als je geen location spoilers wilt.
Echt een heel bijzonder spel. Qua physics zo ong beter dan alles op console gebied en zelfs hoop PC games.
Blijf me verbazen hoe het ze gelukt is op de ps4. Die zo bizar underpowered zou zijn tov PC...
Nou zoals ik al vaker lees is het mooier dan laatste tomb Raider op pc.(x1 versie is sowieso niet in the Same ballpark ;) )
Ga nog een Easy Run doen voor wat photomode momenten en genieten van briliantie wat deze game is.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij zit er een hint in deze Uncharted naar het nieuwe project van Naughty Dog.

spoiler:
In Chapter 9 zegt Sam tegen Nathan nadat ze de kaart van Madagascar ontdekken: "Waar gaan ze ons de volgende keer brengen, de Noordpool of naar de ruimte?" Dit kan je ook aks grapje opvatten. Maar het is een vreemde opmerking, als je het over de piratentijd hebt. Ik vrees het ergste, gezien ik niet van futuristisme of Science Fiction hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23

JSchut

.....

Voxalizer schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:27:
Wat ik wel tof vind is dat het deze keer niet zo overduidelijk is wanneer er een shootout gaat plaatsvinden. Het is volgens mij geen enkele keer voorgekomen dat ik zoals in de eerdere delen al aan de dekkingsplekken en oplichtende ammo/guns kan zien dat er een shootout ging komen.
spoiler:
Dat heb ik juist wel. Bijvoorbeeld op de graveyard. Daar is het overduidelijk dat er een shootout komt. Overigens is de deur die hun volgens de dialog open maken al open voordat ze er doorheen komen. Alleen krijg je niet de mogelijkheid om er doorheen te gaan. ;)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zodra er extra hoog gras was te vinden wist ik wel hoe laat het was :+ Daarbij vind ik wel dat in zowel UC4 als in de remasterd versies voor de PS4 de bug zit dat zodra je op cirkel drukt om achter een muur te schuilen en een halve meter verder is een afgrond dat Drake altijd gaat hangen in plaats van schuilen :F best wel onhandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 21:51
JSchut schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:47:
[...]

spoiler:
Dat heb ik juist wel. Bijvoorbeeld op de graveyard. Daar is het overduidelijk dat er een shootout komt. Overigens is de deur die hun volgens de dialog open maken al open voordat ze er doorheen komen. Alleen krijg je niet de mogelijkheid om er doorheen te gaan. ;)
spoiler:
Je ziet het ook meteen als je gun met hoeveelheid ammo in beeld komt. Dat gebeurd vlak voordat er vijanden aan komen. Stoor me er verder niet aan :) top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Mrjraider schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:56:
Daarbij vind ik wel dat in zowel UC4 als in de remasterd versies voor de PS4 de bug zit dat zodra je op cirkel drukt om achter een muur te schuilen en een halve meter verder is een afgrond dat Drake altijd gaat hangen in plaats van schuilen :F best wel onhandig..
Idd, ik snap sowieso niet waarom ze niet gewoon aan automatisch cover systeem hebben als in TLoU of Tomb Raider.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ach, ik heb me vermaakt en ik ga UC 4 nog wel vaker spelen :Y ik doe de eerste drie delen nu ook al voor de derde keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb een Uncharted t shirt maat L erbij gekregen, mocht iemand een kleiner shirt hebben om te ruilen(ik woon in de buurt van Eindhoven) dan is die welkom.

(Normaal heb ik een vrouwen S maar goed een M is al een verbetering 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:10
Net Uncharted uitgespeeld, voor bij de beste serie ever, goede afsluiter maar vind het wel jammer dat er geen nieuwe uncharted meer komt.. mis het nu al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gisteren ook uitgespeeld en vond het een waardige afsluiter van een geweldige reeks. Audiovisueel vind ik dit deel fantastisch en in het bijzonder de animaties tijdens cutscenes en de naadloze overgang van cutscenes naar gameplay.

Een verbetering vind ik de AI tijdens encounters, als je gespot bent is het nu mogelijk om weer uit het zicht van de tegenstander te verdwijnen zodat je de vijanden stilletjes kunt uitschakelen of zelfs geheel kunt ontlopen. Als je gespot bent betekent dat dus dat je niet langer meer guns-blazing de overige vijanden hoeft neer te knallen. Als je je verstopt gaat de tegenstanders actief naar je zoeken waardoor hun patronen ook veranderen. Dit maakt encounters gevarieerder en leuker om te spelen en verhoogt tevens de replay-value van het spel omdat je, naast de gewone levels, nu ook de encounters opnieuw kunt spelen. Wat mij wel opviel is dat er veel verschil zat in de moeilijkheidsgraad tussen verschillende encounters, sommige liep je zo door heen terwijl andere toch een stukje pittiger waren en je veel meer opgejaagd werd.

De toevoeging van touw en bestuurbare voertuigen zorgt ook voor wat extra variatie zonder dat de basis of essentie van het spel er echt door veranderd. De grotere levels zagen er prachtig uit maar af en toe kon ik me niet aan de indruk onttrekken dat daardoor sommige stukken wat langdradig werden, vooral door het vele klimmen. Dit zou kunnen komen omdat ik praktisch in elk hoekje gezocht heb naar schatten waardoor ik 23 uur bezig ben geweest om UC4 uit te spelen (op hard) en driekwart van de schatten gevonden heb.

Links en rechts lees ik wel wat kritiek en dan vooral op het einde en kan me daar ook wel iets in vinden. Er is een gigantisch lange aanloop waar ze vervolgens redelijk snel een eind aan breien, voor mijn gevoel is de verhouding hier wat zoek gegaan. Desondanks vond ik het een prima en vermakelijk verhaal dat niet onder deed voor deel twee. Ook leuk om te zien dat Naughty Dog in de credits Amy Hennig nog speciaal bedankt voor haar bijdrage aan de serie (mijns inziens terecht). Al met al prima heb ik mij prima vermaakt met deze serie en ben reuze nieuwsgierig waar ND in de toekomst mee gaat komen. Vanavond eerst maar eens de multiplayer proberen en later platinum proberen te halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

loes88 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:51:
Ik heb een Uncharted t shirt maat L erbij gekregen, mocht iemand een kleiner shirt hebben om te ruilen(ik woon in de buurt van Eindhoven) dan is die welkom.

(Normaal heb ik een vrouwen S maar goed een M is al een verbetering 8).
Balen. Heb een M gekregen die ik dit weekend heb weggekeild. Maar ff serieus: zo'n shirt doe je toch niet aan mag ik hopen??

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

spaceboy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:50:
[...]

Balen. Heb een M gekregen die ik dit weekend heb weggekeild. Maar ff serieus: zo'n shirt doe je toch niet aan mag ik hopen??
Joh, die zijn om de fietsketting mee schoon te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Voxalizer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:06:
[...]

Joh, die zijn om de fietsketting mee schoon te maken. ;)
Hahaha ja ik heb er over nagedacht, maar ik vond 'm daar zelfs te lelijk voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
spaceboy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:50:
[...]

haha om in te slapen, denk dat ik de L dan maar als nachthemd gebruik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
spaceboy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:59:
[...]

Hahaha ja ik heb er over nagedacht, maar ik vond 'm daar zelfs te lelijk voor. :P
Smaken verschillen blijkbaar. Vind t best een leuk shirt..

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gister in chapter 14 aangekomen, toch wel weer een mooi uitzicht aan het begin van die scene!

Had daar volgens mij wel een bug, zag op een gegeven moment zo'n "je kunt met deze persoon praten" icoontje op de vloer staat, ik vermoed dat dit Sam was die een verdieping lager liep, toen ik vervolgens bij hem was kon ik hem niet meer aanspreken.

Ook heb ik daar een tijd rondgelopen zonder dat ik mijn weg kon vinden en normaal gesproken wordt je dood gespammed met hints waar je heen moet. Nu had ik voor het eerst een hint nodig en kreeg ik hme niet :P Vanavond maar even een reload proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Uncharted weer verkocht, Heb geen zin om te wachten op de singleplayer dlc. En als die er is koop ik de game wel weer 2de hands of als het een stand alone is alleen de dlc, ik gok namelijk nu op een stand alone. Net zoals de uitbreiding bij the last of us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die stand alone DLC kwam volgens mij wel een stuk later destijds.

Enfin: denk niet dat ik Uncharted snel zal verkopen. Daar ga ik nog wel minstens twee keer doorheen als het komkommertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Net het spel binnengekregen, maar om de één of andere manier duurt het 20 (!) uur om die binnen te halen. Is die ergens van het net te plukken en via USB te instelleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Maar hoezo binnen halen als je 'm al binnen hebt gekregen? Disc = installeren naar je HDD en de 5GB dag one patch downloaden, maar die heb je met 10 min wel binnen. Digitaal = alles downloaden en dat duurt wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Nee, heb de disc, en hij probeert die update van 5 GB binnen te halen, maar staat nu op nog 33 uur.

[ Voor 4% gewijzigd door Sanction op 18-05-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:52
Sanction schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:40:
Nee, heb de disc, en hij probeert die update van 5 GB binnen te halen, maar staat nu op nog 33 uur.
Gisteren die update op een klein kwartier binnengehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanction schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:40:
En pauzeren en resumen? Die moet met een kwartier binnen zijn. Tenzij je 15 meter draadloos aan je router hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Hij ziet mijn hele Wifi netwerk niet meer. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanction schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:04:
Hij ziet mijn hele Wifi netwerk niet meer. :{
De Wi-Fi van de PS4 is ook volkomen kut. Bedraad all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ik ben inmiddels ook begonnen met Uncharted. Om het wat uitdagender te maken ben ik maar direct op Crushing begonnen. :P Inmiddels bij hoofdstuk 8 aangekomen. Tot op heden val ik van de ene in de andee verbazing over hoe fraai het spel eruitziet. Geweldig!

Vijanden lijken bovendien ook behoorlijk intelligent. Ik word continu bekogeld met bommen en granaten en daarnaast proberen ze mij ook de gehele tijd te flanken. Sommige passages tracht ik wel op stealth door te komen, maar vroeg of laat wordt je meestal toch wel ontdekt.

En hoofdstuk 4 was te grappig:
spoiler:
Drake herleeft zijn reizen op de zolderkamer om vervolgens op de bank te ploffen en Crash Bandicoot te gaan spelen. Passage gewoon nog een extra keertje gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:55
ik ben bij chapter 19.. op hard. heb de game vrijdag gehaald.

Hij gaat hierna weer de verkoop in en ga ik verder met Doom.

Maar wat een prachtgame, vindt het wel langdradig worden op sommige stukken vooral het klimwerk.
Er had wat meer variatie in de landschappen mogen zitten, niet alleen maar torens en gebouwen.

Ik heb het idee dat er in het begin veel meer variatie zit dan in het laatste stuk, maar dit is voor iedereen anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vond de laatste 5 hoofdstukken snel gaan, soms te snel. Ik speelde ook op normal voor het verhaal en de ervaring. Tig keer dood gaan is niet goed voor mijn humeur :+ dus ook daar kan het aan liggen natuurlijk. Ik ben nu in deel twee bezig hoofdstuk 16 geloof ik, dan door met deel 3 en daarna opnieuw met deel 4 beginnen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shakespeare schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:28:

Maar wat een prachtgame, vindt het wel langdradig worden op sommige stukken vooral het klimwerk.
Er had wat meer variatie in de landschappen mogen zitten, niet alleen maar torens en gebouwen.

Ik heb het idee dat er in het begin veel meer variatie zit dan in het laatste stuk, maar dit is voor iedereen anders natuurlijk.
Meer variatie in landschappen? Hoeveel variatie wil je hebben dan? Dit is volgens mij de meest gevariëerde Uncharted ooit.

spoiler:
Een gevangenis, een Italiaanse villa, Schotland met sneeuw en herfstachtige landschappen en grotten, jungle, Madagascar, eilanden met stranden en grotten, onder water, een recente stad en een oude piratenstad. En dat allemaal te voet, rijdend en varend.

Alleen maar torens en gebouwen? Jij hebt een andere game gespeeld, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:20
shakespeare schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:28:

Dit is het Uncharted topic, Assassins Creed is een andere game. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik ben nu bij de laatste shootout in chapter 18 maar pfff kom er maar niet voorbij. Nergens kun je dekking zoeken en dan ook nog allemaal gasten met armor en shit.

Jezus wat een klotestuk is dit... Morgen maar weer proberen na 20 keer dood te zijn gegaan..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

Muggie

8 pm

Het verschil qua moeilijkheid in de shootouts en de rest van de game is wel opvallend inderdaad. Heb hem ook uitgespeeld ondertussen en vind hem geweldig maar had wel gehoopt op (veel) moeilijkere puzzels en stukken waar je kunt verdwalen als je de verkeerde afslag neemt ergens, dat is hier totaal onmogelijk.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:35

Nakebod

Nope.

Enige stukje waar ik een beetje 'verdwaalde' was
spoiler:
in het zinkende piratenschip
.
Kwam er wel uit, maar om een of andere reden vond ik de route niet heel duidelijk.

Of heel af en toe na bijv een shootout,dat je een heel kleine doorgang of slingerpaal moet zoeken en even over het hoofd ziet. En dat terwijl ik het spel nu voor de 2e keer speel, maar nu op Crushing.

Crushing is trouwens best een uitdaging, voor iemand die normaal meer casual speelt :+
Ga vrij snel dood. Probeer zoveel mogelijk stealth te gebruiken, maar ze zien je zo snel :(
Als ik hiermee klaar ben nog een (paar?) keer op easy doorspelen, trophy hunt: Binnen 6 uur uitspelen, en alle collectebles/journals vinden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
uitgespeeld.. ga hem zo weer inleveren bij game mania, onwijs vette single player game.

Helaas al uitgespeeld, nu vanavond met doom verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
shakespeare schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:02:
uitgespeeld.. ga hem zo weer inleveren bij game mania, onwijs vette single player game.
Als je het spel verkoopt via Marktplaats dan krijg je er meer voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 16:40
Nakebod schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:45:
Enige stukje waar ik een beetje 'verdwaalde' was
spoiler:
in het zinkende piratenschip
.
Kwam er wel uit, maar om een of andere reden vond ik de route niet heel duidelijk.

Of heel af en toe na bijv een shootout,dat je een heel kleine doorgang of slingerpaal moet zoeken en even over het hoofd ziet. En dat terwijl ik het spel nu voor de 2e keer speel, maar nu op Crushing.

Crushing is trouwens best een uitdaging, voor iemand die normaal meer casual speelt :+
Ga vrij snel dood. Probeer zoveel mogelijk stealth te gebruiken, maar ze zien je zo snel :(
Als ik hiermee klaar ben nog een (paar?) keer op easy doorspelen, trophy hunt: Binnen 6 uur uitspelen, en alle collectebles/journals vinden.
Binnen 6 uur? Wow damn...

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Niet allemaal tegelijk he :+

Gaat mij iig om deze trophies:
spoiler:
Charted! - Speedrun
Complete the game in 6 hours or less

Treasure Master
Find all Treasures

Lost Art of Journaling
Find all Journal Entries

Lost History
Find All Journal Notes

Verdere trophies zie ik wel, sommige zijn vrij makkelijk te halen door gewoon het spel (een paar keer) te spelen.

Binnen 6 uur is een losse trophy, moet je wel alle tussenfilmpjes skippen vermoed ik, scheelt misschien wel 2 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die tussenfilmpjes worden niet meegeteld, als het goed. Maar waarom zou je dit gaan doen? En alle treasures en notes en entries verzamelen? Wat voegt het toe? Dat lukt sowieso alleen met een guide/video erbij waarschijnlijk. In die tijd kun je zoveel leukere en vooral zinnigere dingen doen.

Ieder z'n ding verder, maar ik heb trophies nooit begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gewoon omdat het kan. Ofzo.
Moet alles dan per se een reden hebben? :) In de tijd dat je überhaupt een spel speelt op je PS4 kan je leukere dingen doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
bij deze game heb ik nou niet echt zin om alle treasures te halen... het klopt wat bram zegt. de single player is een ervaring waarin je tijd niet weggegooid is. de overige zaken zijn niet interessant genoeg.

nu verder met doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:41
Zijn toch wel wat minpuntjes over U4:
-Herhaling. Na de 3x een kist pakken om ergens op te komen begint het irritant te worden. Hier had wel wat creatiever mee omgegaan kunnen worden. Zelfde geldt voor steeds maar klimmen al hoort dat bij Uncharted.
-Vijanden. De balans van bepaalde gevechten is ver te zoeken. Tegen het einde heb je een paar gun fights waar ik maar niet op standaard modes doorheen kwam (dit werd echt irritant). Heb het niveau maar lager gezet maar dit had anders gekund.
-het verhaal hield mij er helemaal bij tot tegen de laatste chapters. Vanaf daar wil je enkel rushen en worden de levels ook wat eentonig.

Verder zeker een goed spel dat hoog op mijn lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:54:
Die tussenfilmpjes worden niet meegeteld, als het goed. Maar waarom zou je dit gaan doen?
Cutscenes tellen wel mee, je moet ze allemaal skippen anders lukt het nooit om in minder dan 6 uur het einde te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
shakespeare schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:23:
bij deze game heb ik nou niet echt zin om alle treasures te halen... het klopt wat bram zegt. de single player is een ervaring waarin je tijd niet weggegooid is. de overige zaken zijn niet interessant genoeg.

nu verder met doom.
Vind het zelf altijd wel leuk om een game die ik heel goed vind (zoals UC4) ook Platinum te hebben. Dan voelt het wat 'completer' aan. Ook kom je regelmatig door bepaalde trophy objectives op plekken waar je anders niet komt, speel je nieuwe items vrij of krijg je net wat meer extra's van een game mee, zoals de optionele gesprekken in UC4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakebod schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:17:
Gewoon omdat het kan. Ofzo.
Moet alles dan per se een reden hebben? :) In de tijd dat je überhaupt een spel speelt op je PS4 kan je leukere dingen doen :+
Nee, maar wel een beloning. En die is er niet. In Arkham Knight heb ik alle riddles verzameld om de Riddler bossfight te triggeren. Gigantische kutklus, maar het leverde in ieder geval iets op. Hier gaan mensen verstopte schatjes zoeken voor een digitaal prijsbokaaltje, zonder dat het ook maar iets toevoegt. Zelfs tegen hun zin de multiplayer spelen die ze anders nooit aan zouden raken, om een trophy te halen.

En als ik leukere dingen kan doen in plaats van gamen, dan doe ik dat ook wel hoor. Maar die gelegenheid is er niet altijd. Op dat moment is een game dus de leukste bezigheid. Maar ik ontdek dan liever iets nieuws (een nieuwe game, een film, een serie, nieuwe muziek), dan dat ik een reeds uitgespeelde game ga grinden voor een waardeloos prijsje. Verder ieder voor zich uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
bram1984 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:02:
[...]

Nee, maar wel een beloning. En die is er niet. In Arkham Knight heb ik alle riddles verzameld om de Riddler bossfight te triggeren. Gigantische kutklus, maar het leverde in ieder geval iets op. Hier gaan mensen verstopte schatjes zoeken voor een digitaal prijsbokaaltje, zonder dat het ook maar iets toevoegt. Zelfs tegen hun zin de multiplayer spelen die ze anders nooit aan zouden raken, om een trophy te halen.

En als ik leukere dingen kan doen in plaats van gamen, dan doe ik dat ook wel hoor. Maar die gelegenheid is er niet altijd. Op dat moment is een game dus de leukste bezigheid. Maar ik ontdek dan liever iets nieuws (een nieuwe game, een film, een serie, nieuwe muziek), dan dat ik een reeds uitgespeelde game ga grinden voor een waardeloos prijsje. Verder ieder voor zich uiteraard.
Ik moet me toch aansluiten bij Conscience NL. Ik ben namelijk ook iemand die het leuk vind om de platinum trophy van een game te behalen. Ergens heb ik dan toch het gevoel dat ik het spel pas echt volledig uitgespeeld heb en het klopt dat je soms meer uit een game haalt als je alle trophies behaalt doordat je simpelweg meer van de game ziet. Ik heb het al meegemaakt dat ik dingen heb gezien/gedaan in een game, doordat ik de platinum trophy per se wilde, die ik absoluut niet gezien had als ik alleen het verhaal had gespeeld op mijn eigen manier en de game daarna weggelegd had.

Het klopt overigens wel dat sommige trophies totaal nutteloos zijn; de schatten zoeken in de Uncharted games vind ik bijvoorbeeld ook niet heel zinvol, maar de game uitspelen op Crushing bijvoorbeeld is toch wel ff iets anders dan op Moderate (waar ik hem de eerste keer op gespeeld heb). Dus voor mij is het ook een bepaalde vorm om te laten zien dat ik skills heb in die game. Ik heb bijvoorbeeld Rayman Origins platinum behaald op de PS3 en voor sommige speedruns moest ik echt goed oefenen. Als ik dan uiteindelijk alle trophies heb dan krijg ik toch een gevoel van voldoening.

Wil er nog wel aan toevoegen dat ik wel gauw genoeg merk als ik een game niet platinum kan behalen en ga er dan ook geen 100en uren in steken om het alsnog te behalen. Er zijn grenzen... ;).

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvd-linden schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:16:
[...]

Ik moet me toch aansluiten bij Conscience NL. Ik ben namelijk ook iemand die het leuk vind om de platinum trophy van een game te behalen. Ergens heb ik dan toch het gevoel dat ik het spel pas echt volledig uitgespeeld heb en het klopt dat je soms meer uit een game haalt als je alle trophies behaalt doordat je simpelweg meer van de game ziet. Ik heb het al meegemaakt dat ik dingen heb gezien/gedaan in een game, doordat ik de platinum trophy per se wilde, die ik absoluut niet gezien had als ik alleen het verhaal had gespeeld op mijn eigen manier en de game daarna weggelegd had.

Het klopt overigens wel dat sommige trophies totaal nutteloos zijn; de schatten zoeken in de Uncharted games vind ik bijvoorbeeld ook niet heel zinvol, maar de game uitspelen op Crushing bijvoorbeeld is toch wel ff iets anders dan op Moderate (waar ik hem de eerste keer op gespeeld heb). Dus voor mij is het ook een bepaalde vorm om te laten zien dat ik skills heb in die game. Ik heb bijvoorbeeld Rayman Origins platinum behaald op de PS3 en voor sommige speedruns moest ik echt goed oefenen. Als ik dan uiteindelijk alle trophies heb dan krijg ik toch een gevoel van voldoening.

Wil er nog wel aan toevoegen dat ik wel gauw genoeg merk als ik een game niet platinum kan behalen en ga er dan ook geen 100en uren in steken om het alsnog te behalen. Er zijn grenzen... ;).
Ben het met je eens, maar dan uitsluitend bij sandbox games. In AC BF heb ik ook alle kistjes en al die andere shit verzameld, puur omdat ik daardoor meer van de wereld zag. Maar Uncharted is zo lineair als mijn gulp. Deel 4 ook, alleen de ruimtes zijn iets groter.

Crushing vind ik behalve frustratie echt 0,0 toevoegen. Uncharted gaat om het verhaal en niet om encounters steeds opnieuw doen omdat vijanden ineens 50 kogels kunnen incasseren en allen plotseling scherpschutter geworden zijn. Die voldoening heb ik wel in Bloodborne, maar hier absoluut niet. Maar om te laten zien dat je skills hebt in de game? Aan wie dan? Ik game om mezelf te vermaken. Kan me echt geen reet schelen of ik wel of geen skill heb en als iemand anders zich daar druk om maak, dan prima. Boeit me niet.

Rayman is inderdaad een typische "record" game, dus daar kan ik dan wel weer inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wellicht een overbodige vraag, maar ik wil eigenlijk idioot graag Uncharted 4 spelen. Ik heb de vorige games ook gespeeld met deel 3 als hoogtepunt en eigenlijk weinig gehad wat eraan kon tippen. Misschien The Last of Us, maar goed dat komt van dezelfde ontwikkelaar haha.

De PS3 (Slim 320GB + Uncharted 3) heb ik destijds eigenlijk ook voornamelijk gekocht omdat ik deze game wilde spelen, maar ik kon die toen voor een zacht prijsje bij onze Sony TV kopen. Nu kan dat niet, en ik weet niet of 400 euro aan een PS4 uitgeven voor puur deze game het wel waard is. Van dat geld kan ik namelijk een boel andere dingen kopen. Helaas staat de PS3 hier net met zijn 360 Slim broertje en andere consoles stof te happen.

Wat zouden jullie doen, met als uitgangspunt dat je het geld nu hebt:
- Wachten tot kerst of grote prijsstunt
- Gewoon kopen die hap
- Combo kopen en dan weer verkopen
- De game kopen en bij een vriend spelen (geen van mijn vrienden met PS4 heeft een fatsoenlijke TV)

Alvast bedankt voor het meehelpen in een beslissings-dilemma hahaha :'(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik zou sowieso even wachten want er komt een nieuwe PS4 aan met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:11:
Ik zou sowieso even wachten want er komt een nieuwe PS4 aan met betere specs.
Dat is een gerucht. Is nog helemaal niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik snap niet zo goed waarom je zou wachten met de aanschaf van een ps4. De nieuw is (wat ik volgens se geruchten begrijp) vooral geschikt voor vr want PlaystationVR. Ik persoonlijk zie daar de meerwaarde niet van in en ik heb om dit spel daarom het spel gekocht in combinatie met n PlayStation 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 06:55:
Ik snap niet zo goed waarom je zou wachten met de aanschaf van een ps4. De nieuw is (wat ik volgens se geruchten begrijp) vooral geschikt voor vr want PlaystationVR. Ik persoonlijk zie daar de meerwaarde niet van in en ik heb om dit spel daarom het spel gekocht in combinatie met n PlayStation 4.
De nieuwe gaat volgens de geruchten ook games beter draaien, maar of je daar met Uncharted 4 een voordeel uit gaat halen, betwijfel ik ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01
Kreeg vandaag weer een t-shirt in de brievenbus. Had toen al een t-shirt samen met de game. Heb de game van mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:20
Ike. schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 01:20:
[...]

Dat is een gerucht. Is nog helemaal niet zeker.
Een gerucht wat van tientallen verschillende kanten komt dus eigenlijk alleen nog onbevestigd. Retailers, ontwikkelaar en interne bronnen....Nee dit is enkel nog niet officieel bekend om geen grote dip in de sales te krijgen.

Om die reden alleen al zal ik iemand adviseren te wachten aangezien je toch al een tijdje wacht als je nu pas een PS4 wil. Wil je het beste dan ga je dan voor de Neo en betaal je waarschijnlijk weer €400,-. (+) wat veel late instappers te duur gaan vinden. Alleen is er een hele goede kans dat de huidige PS4 vanaf het moment dat het officieel bekendgemaakt wordt in de uitverkoop gaat en de 2e hands markt overspoeld gaat worden met goede PS4's.

Edit : hmm dacht dat ik in het PS4 topic zat door de laatste reacties :+ Beetje offtopic dus :p

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 21-05-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
bram1984 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:39:
[...]

Ben het met je eens, maar dan uitsluitend bij sandbox games. In AC BF heb ik ook alle kistjes en al die andere shit verzameld, puur omdat ik daardoor meer van de wereld zag. Maar Uncharted is zo lineair als mijn gulp. Deel 4 ook, alleen de ruimtes zijn iets groter.

Crushing vind ik behalve frustratie echt 0,0 toevoegen. Uncharted gaat om het verhaal en niet om encounters steeds opnieuw doen omdat vijanden ineens 50 kogels kunnen incasseren en allen plotseling scherpschutter geworden zijn. Die voldoening heb ik wel in Bloodborne, maar hier absoluut niet. Maar om te laten zien dat je skills hebt in de game? Aan wie dan? Ik game om mezelf te vermaken. Kan me echt geen reet schelen of ik wel of geen skill heb en als iemand anders zich daar druk om maak, dan prima. Boeit me niet.

Rayman is inderdaad een typische "record" game, dus daar kan ik dan wel weer inkomen.
Nou ja, er zijn toch wel een paar gebieden in Uncharted die ik voor mijn gevoel niet volledig gezien heb. Ik heb bijvoorbeeld maar 3 van de 16 cairns vernield, dus van dat gedeelte van de game heb ik nog vrij weinig gezien. Of het ook daadwerkelijk iets toevoegt, aangezien er geen side missions zijn of wat dan ook, weet ik niet. Het zal vast niet zijn zoals in een sandbox, maar ik ben er toch nieuwsgierig naar.

Crushing kan zeker frustrerend zijn, dat ben ik volledig met je eens. Maar ik heb er bij de vorige Uncharted games die ik heb uitgespeeld op crushing wel voldoening uitgehaald. Voelde altijd wel lekker als ik een lastig stuk gehaald had. Heb dit deel eerst op moderate gespeeld en moet zeggen dat er dan weinig echt lastige stukken inzitten. Ook gebruikte ik bij de vorige games op crushing bijvoorbeeld heel andere wapens en andere manieren om door een gevecht heen te komen. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk of hij/zij dat leuk vindt uiteraard.

En over die skills betreft. Klopt dat je dat voor niemand doet en wat dat betreft slaat het waarschijnlijk ook nergens op, maar wellicht is het een narcistisch trekje. Voelt op de een of andere manier gewoon goed als ik een platinum trophy heb gehaald van een game.

Eigenlijk vind ik het wel grappig om te lezen/zien hoe verschillend mensen gamen. Ik heb een maat en die gamed nog veel meer dan ik, maar hij speelt ook echt puur voor de verhalen en niet voor trophies. Uiteindelijk gaat het erom dat we er plezier uithalen en dat is iets dat we allemaal gemeen hebben denk ik zomaar 8) .

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik vind die cut-scenes soms wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vrijdag avond de game uit gespeeld, zon 18 uur over gedaan op hard, epiloog is leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
bram1984 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:25:
[...]

De nieuwe gaat volgens de geruchten ook games beter draaien, maar of je daar met Uncharted 4 een voordeel uit gaat halen, betwijfel ik ten zeerste.
Wat is dan beter? Sneller laden? Hogere FPS? Stiller?
Voor nu maakt dat niets uit :+

Ik heb 18 uur over UC Drake's Fortune gedaan op hard en inmiddels heb ik er 16 uur in UC 2 Among thieves in zitten op hard... Damn lastig :/
Nog deel drie doen en dan opnieuw met UC 4 aan de slag :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
Chaoss schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:36:
Vrijdag avond de game uit gespeeld, zon 18 uur over gedaan op hard, epiloog is leuk gedaan.
Spoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
18 Uur over Drakes Fortune? Die game is minder dan 10 uur lang volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

bram1984 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:21:
Op Hard(en hoger), en als je ook de treasures gaat zoeken dan doe je er zelfs nog langer over dan 18 uur..

Althans ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:21:
Niet wanneer je vaker dood gaat dan je denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
uitgespeeld. 18+ uur over gedaan waarvan 2 uur stilstaan zijn geweest met rondkijken en screenshots maken :P

Voorheen was uncharted 2 mijn favoriet. Met deel 4 gaat naughty dog daar dik overheen.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/xTiTnnDBu4yH1hVyDu/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 16:54
Ook dit weekend het einde gezien.

15:17 op Hard. Een stuk langer dan de vorige delen die allemaal op ongeveer 8 a 9 uur op hard zaten toen ik afgelopen weken de collectie door speelde. Waarbij ik deze delen wel allemaal eerder uit had gespeeld, dus dat scheelt wel wat zoekwerk.

Ik vond het weer een geweldig spel.

spoiler:
Toen ik de grotten in ging vanuit het huis van Avery dacht ik even 'nu zullen de bovennatuurlijke freaks wel komen' maar ik vond het uiteindelijk geen probleem dat deze er niet in zaten.
Bij de vorige delen vond ik het altijd wel kunnen, maar vond ik het ook niet perse nodig.

Mijn vrouw, die eigenlijk nooit gamed, is ook al bijna op het eind. Ze is nu al van plan de remaster van The Last of Us hierna te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Na de game uitgespeeld te hebben, ben ik begonnen aan de multiplayer. Ik vond deze al erg leuk in UC2, maar die in UC4 vind ik nog leuker! Het unlock systeem van bepaalde extra's in de mulitplayer vind ik goed bedacht; het loont om je te focussen op een bepaald wapen dan op alle wapens te gelijk. De gear, mysticals, heavy weapons en sidekicks vind ik echt een leuke toevoeging. Ik heb nu al meer uren in de MP dan de SP zitten en dat gaan er nog veel meer worden. Ben erg benieuwd naar de MP toevoeging die om de zoveel tijd uit komt.

Wat mij betreft heeft Naughty Dog weer een topper geleverd SP + MP! _/-\o_ *O*

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:43:
[...]

Niet wanneer je vaker dood gaat dan je denkt :+
Dus dan ben je ongeveer 8 uur lang aan het doodgaan. Jij liever dan ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
bram1984 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:39:
[...]

Ik heb er ook al een flink aantal uurtjes op crushing in zitten nu en gister op een plek gekomen waar ik een soort van frustratie gevoel gekregen heb. Ik zal niet zeggen waar voor de mensen die nog niet uitgespeeld zijn. Had ik geweten wat er kwam dan had ik andere wapens meegenomen in ieder geval.
Maar ik zal het halen en dan zal ik wel behoorlijk voldaan zijn maar nogmaals I get your point mbt frustratie in dit gebied :P ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 16:54
Dat had ik ook op een gegeven moment (op hard).
Volgens mij niet echt een standaard stuk:

spoiler:
Als Elena met de auto in een houten lift zit en je zelf aan de buitenkast van de lift hangt.
Dit stuk begon ik zonder kogels in pistool, dus kon al niet hangend schieten dus moest meteen op de lift klimmen om wat te kunnen. Maar daar was ik een schietschijf.
Heeft wel 20 pogingen gekost voor ik daar voorbij was.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste