Net ook Uncharted 4 uitgespeeld, en man wat een eyecandy is het

Deze game is echt super mooi gemaakt met bizar veel aandacht voor alle details. Dat alles maakt ook dat ik het verhaal veel meer beleefde als een film dan een 'game verhaal', en afgezien van wat 'game logica' en wat losse eindjes her en der was het toch wel behoorlijk goed gedaan.
Wat ik dan minder vind aan Uncharted 4 is het feit dat ze aan de ene kant een emotionele reis neer zetten om je broer te redden, en dat heel behoorlijk doen. Maar dat je dan in de gevechten pak m beet 500 man omlegt om je broer te redden.
Voor mij voelt het alsof je 2 games aan het spelen bent. Je hebt het prachtige puzzle/adventure gedeelte dat prima past bij het verhaal, en waar ik ook het meeste plezier aan beleeft heb. Hoe ontzettend mooi was die piraten kolonie en New Devon wel niet vorm gegeven

. Ik had bijna het gevoel in een Pirates of the Caribbean film te zitten

echt heel erg goed gedaan.
Maar aan de andere kant had je een schiet tent met middelmatige controls, stealth mechaniek voor dummies en gewoonweg minder interessante gameplay. Ik snap dat schieten gewoon lekker werkt om je game langer te trekken, maar ik had gehoopt dat ze op dit gebied ook meer serieus geworden waren zoals ze hun verhaallijn wel neerzetten.
De twee delen passen gewoon niet super lekker meer bij elkaar, want wie is nu de bad guy? De body count staat zo'n 500 voor Nathan en crew tegen 0 voor rafe.
Dan kunnen ze nog een voorbeeld nemen aan Doom, die hebben gewoon het verhaal weggeflikkerd en gewoon een lekkere schiettent gemaakt.
Dus al met al een behoorlijk gemixt gevoel heb ik bij deze game. Hebben jullie ook zo je bedenkingen bij deze tweesplitsing, of accepteren jullie dat als logisch gevolg van het verhaal?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark