PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik ben het niet helemaal eens met de kritiek die mensen hebben op Uncharted wat realisme betreft. Ten eerste is het niet slim om op een realistische manier tegen dit soort games (dat geldt overigens voor vrijwel alle games) aan te kijken. Als vrijwel alles in een game realistisch moet zijn dan moet je ander soort games spelen en zul je absoluut niet kunnen genieten van games als Uncharted of pak en beet GTA. Ten tweede ga ik er vanuit dat iemand die een game koopt van tevoren weet wat voor soort game het is of er eventueel al gameplay van bekeken heeft op het internet. Mocht je dan een persoon zijn die zich alleen in een game kan inleven als het vrij goed overeenkomt met het echte leven dan weet je ook al dat Uncharted geen game voor jou gaat zijn.Voxalizer schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:27:
Ik ben het op zich best eens met het feit dat deze game te hoge cijfers en teveel hype krijgt, imo leunt de game te zwaar op tech en graphics over gameplay maar dan nog. Moeten alle games die er realistisch uitzien ook realistisch zijn dan? Oef.
Volgens mij weet je bij Uncharted al bij voorbaat dat het gewoon een over the top adventure game is waar realisme zeker geen prioriteit heeft. Er is nergens enige indicatie dat het om een serieuze life-sim gaat.
Qua verhaalvertelling en een avontuur beleven zijn er bijna geen games die voor mij in de buurt komt van de games van Naughty Dog. Het is een uur of 10 tot 20 waarin je in een soort van achtbaan zit met een hele hoop spannende momenten en waarbij je door blijft spelen om het verhaal verder te doorlopen; mij wisten ze daar af en toe zelfs emotioneel mee te raken. Daar komt bij dat de graphics van hun games bijna ongeëvenaard zijn, vooral alle omgevingen waarin je terecht komt en die je kan verkennen zijn werkelijk prachtig.
Uiteraard zijn er qua gameplay wel wat dingen aan te merken, maar over het algemeen knalt het best lekker weg en het klimmen werkt over het algemeen ook prima. Bovendien zitten er een aantal shoot-outs en actie momenten in die wat mij betreft behoorlijk intens zijn en die prima wegspelen.
Dus de cijfers en de hype zijn wat mij betreft zeker terecht. Natuurlijk is er het een en ander aan te merken op Uncharted, maar de dingen die ze goed doen zijn zo goed dat de cijfers terecht zijn in mijn ogen. Helemaal als je het gaat vergelijken met andere games dan merk je pas hoe goed de dingen zijn die Uncharted wel goed doet. Dat er dan af en toe wat mindere dingen in zitten neem ik op de koop toe. Dat doet wat mij betreft niks af aan de totale ervaring en het plezier dat ik met de game beleef.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
dan val je buiten de kaart (nou ja buiten het deel waar je mag komen), dat hadden ze anders kunnen doen of aan kunnen geven, ze hebben het zo opgelost.snamgaah schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:06:
Om wat voorbeelden te noemen:
- In sommige gevechten is het letterlijk onmogelijk de vijand te raken. In spoiler tag het gevecht waar ik op doel;
[ Voor 5% gewijzigd door Svennie op 23-06-2016 12:28 ]
PSN ID: Svennie-NL
Klopt. En die keuze vind ik waardeloos. De grote Nathan Drake die moeiteloos bergen en gebouwen beklimt sterft na een val van twee meter. ("No, NATHAN!") Nee dan liever een melding dat het gebied off limits is en dat je vervolgens (net als na doodgaan) teruggezet wordt naar de laatste checkpoint. Het resultaat is hetzelfde, de beleving is anders.Svennie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:27:
[...]
dan val je buiten de kaart (nou ja buiten het deel waar je mag komen), dat hadden ze anders kunnen doen of aan kunnen geven, ze hebben het zo opgelost.
Misschien is dat zo. Ik ken de reeks verder niet en ben voor de mooie bundel gegaan. Ik gaf al aan dat ik de game anders ook niet gekocht zou hebben. Ik vind het ook geen bar slechte game, ik vind alleen de cijfers en reviews zwaar overtrokken en wil daarom ook een tegengeluid laten horen. Niet meer, niet minder.Voxalizer schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:27:
Volgens mij weet je bij Uncharted al bij voorbaat dat het gewoon een over the top adventure game is waar realisme zeker geen prioriteit heeft. Er is nergens enige indicatie dat het om een serieuze life-sim gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 24-06-2016 10:43 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Dat je de reeks verder niet kent zegt eigenlijk al genoeg. Uncharted moet het hebben van zijn sublieme storytelling. De A/V in het spel draagt daar zeker een steentje aan bij. Dat er bepaalde punten niet geheel "realistisch"overkomen, nemen de Uncharted fans graag voor lief. Niet alles kan nou eenmaal bij iedereen naar wens zijn. Bij Nathan z'n grote vriendin Lara Croft is het exact hetzelfde verhaal ; Kan veel , maar een val van 2 meter is exit.snamgaah schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:42:
Misschien is dat zo. Ik ken de reeks verder niet en ben voor de mooie bundel gegaan. Ik gaf al aan dat ik de game anders ook niet gekocht zou hebben. Ik vind het ook geen bar slechte game, ik vind alleen de cijfers en reviews zwaar overtrokken en wil daarom ook een tegengeluid laten horen. Niet meer, niet minder.
Dus eigenlijk vind ik dat je als uncharted noob geen recht van spreken hebt als je de serie verder niet kent. Hoewel ik hoop dat je door het spelen van Uncharted 4 - ondanks de kritiekpuntjes - toch wel gaat inzien waarom deze serie zo geliefd is bij velen.
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Afijn, vanmiddag rolden, na 18 uur en 15 minuten spelen de eindcredits over mijn scherm.
Hiervoor heb ik nooit een Uncharted game gespeeld dus ik ben nieuw in het genre, of tenminste,
dat dácht ik.... want het is eigenlijk gewoon Tomb Raider met een dude, met een klein vleugje Assassins Creed (stealthy gameplay) er overheen
Maar ondanks dat is dit een van de meest intense game ervaringen geweest die ik tot nu toe heb gehad!
Grafisch werkelijk een pareltje, niks gelogen van alle hype omtrent de grafische tovenarij van Naughty Dog.
Qua omgevingen en tussenfilmpjes viel ik van de ene verbazing in de andere.
Het verhaal pakte me al vanaf de openigsscene, daarna wilde ik alleen maar verder spelen om te weten hoe het zich verder zou ontvouwen en het stelde me niet teleur. De plottwist kwam wel even als een verrassing
Het schieten in de game, hoewel vaak lekker basic en simpel, was ik soms niet zo dol op.
Ik speelde op normal en bevond me soms tussen een redelijk aantal vijanden in, werd van alle kanten beschoten zonder dat ik ergens fatsoenlijk cover kon zoeken of wist waar ik heen kon vluchten. Een aantal keer gefrustreerd geraakt omdat ik op die manier weer eens dood ging. Ik miste op dat soort momenten wel iets van een minimap of een soort van danger-indicator. Dat haalde het plezier soms wel even naar beneden
Ook tijdens het klimmen/glijden/springen had ik wel eens dat ik een sprong niet haalde of ergens in gleed waardoor Nathan weer eens een afgrond instortte

Vaak was het wel duidelijk waar je heen moest, maar soms kwam je er pas achter nadat je een paar keer van een rots was gedonderd, en dat kon wel even frustrerend zijn.
Over het QTE gevecht (ik hou niet van QTE gevechten) ga ik het maar niet hebben, daar wil ik niet eens aan terugdenken. Een cutscene van dat gevecht had ik ook prima gevonden
Maar bovenstaande puntjes zijn slechts smetjes op een verder meer dan prima game.
Absoluut geen rollercoaster actiegame maar een heerlijk laidback adventure game met soms heerlijke over de top actiescenes, en dat beviel prima
De controls, waar ik wisselende verhalen over las, zijn gewoon logisch, daar mankeert niets aan.
Het viel me op dat deze game een vrij lange trophy lijst heeft maar geen story progression trophies, best uniek. Met de vrijgespeelde modifiers wordt de trophy cleanup wel leuk om te doen denk ik.
Waarom een sp game als deze dan wel weer een multiplayer moet hebben is me wel een raadsel. Daar verwacht ik echt helemaal niks van.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ah dat zijn de betere argumenten, nee goed dan onthoud ik me van verder commentaar, dag he!carlhendrix schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:06:
[...]
Dus eigenlijk vind ik dat je als uncharted noob geen recht van spreken hebt als je de serie verder niet kent. Hoewel ik hoop dat je door het spelen van Uncharted 4 - ondanks de kritiekpuntjes - toch wel gaat inzien waarom deze serie zo geliefd is bij velen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ben nu bezig met een speedrun op crushing, maar die 6 uur ga ik niet halen.
Heb echt een hekel aan de combat op crushing; als je een keer geraakt wordt en je moet een andere cover opzoeken is het 9 van de 10 keer game over

Je ziet ook niet waar vandaan je wordt beschoten of waar de gevaarlijkste vijanden staan (met rpg's bv).
Ik ga de speed run nog wel een keer op explorer proberen met de Barok .44 en infinite ammo.
Hij zál me lukken ook.
En altijd met de barok .44 spelen (1 hit kill), soms even een rpg tussendoor op die heavy dudes.
De crushing glitch werkt ook nog steeds toch als je alle patches verwijdert?
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 28-06-2016 18:22 ]
Eerst alle collectibles, notes, dialogen etc verzamelen. Ik kwam al achter een glitch in hoofdstuk 14 dacht ik, waarbij er twee bekers in de lucht hingen??dvdkiwi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:21:
Op crushing gewoon heel rustig aan doen en alle modifiers anzetten die van enig nut kunnen zijn.
En altijd met de barok .44 spelen (1 hit kill), soms even een rpg tussendoor op die heavy dudes.
De crushing glitch werkt ook nog steeds toch als je alle patches verwijdert?
Daarna alle moeilijkere trophies eens halen..
Svennie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:10:
Gisteren Marooned op crushing gedaan, vaak dood gegaan, de checkpoints zijn verder van elkaar dan bij makkelijkere modes, het hele gevecht is bv 1 checkpoint. Ook met de Barok en modifiers aan een lastig stuk.
De Bullet-time modus werkte voor mij het beste. Slowmotion-modus gebruikte ik enkel voor de voertuigenachtervolging en het gevecht met Rafe.dvdkiwi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:06:
Moet ik ook nog doen
Ben nu bezig met een speedrun op crushing, maar die 6 uur ga ik niet halen.
Heb echt een hekel aan de combat op crushing; als je een keer geraakt wordt en je moet een andere cover opzoeken is het 9 van de 10 keer game over
Je ziet ook niet waar vandaan je wordt beschoten of waar de gevaarlijkste vijanden staan (met rpg's bv).
Speedrun is vrij eenvoudig, ik deed er net iets meer dan 5 uur over. Sla alle filmpjes over (waarschijnlijk had je dat al gedaan) en ren door alle gevechten heen (met eventueel automatisch richten aan en schieten vanaf de heup).Mrjraider schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:35:
Platina gaat mij niet lukken met deze game. Ik red de speedrun nooit. Jammer dat die ene glitch gepatcht is
[ Voor 3% gewijzigd door Kevaai op 29-06-2016 08:51 ]
Ik ben op crushing teveel tijd kwijt aan de combat, dus hou deze run wel voor de crushing en sharpshooter trophy (71% accuracy nu).
Ik bedoel de glitch waarbij je enkel de prologue en de epilogue speelt en op die manier de crushing, sharpshooter én speedrun trophy unlocktMrjraider schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:01:
[...]
Ik kwam al achter een glitch in hoofdstuk 14 dacht ik, waarbij er twee bekers in de lucht hingen??
[ Voor 51% gewijzigd door Superkiwi op 29-06-2016 09:11 ]
Op verkenner/explorer kan je overal doorheen rennen. Op verpletterend/crushing is dat nagenoeg onmogelijk.dvdkiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:01:
Kan je echt door alle gevechten heen rennen of zijn er stukken waarbij je wél alle vijanden af moet maken?
Ik ben op crushing teveel tijd kwijt aan de combat, dus hou deze run wel voor de crushing en sharpshooter trophy (71% accuracy nu).
[...]
Ik bedoel de glitch waarbij je enkel de prologue en de epilogue speelt en op die manier de crushing, sharpshooter én speedrun trophy unlockt
Het nauwkeurigheidpercentage voor de sharpshooter trophy kan flink omhoog worden gebracht in Chapter 15 (als ik mij niet vergis). Nadat de toren instort, moet je samen met Sam een deur openen. Aan de linker overzijde zie je een of twee heavy's staan die niet dood kunnen. Zet onbeperkte munitie aan en blijf op hem schieten om je nauwkeurigheid omhoog te brengen. Op verpletterend/crushing zal dat waarschijnlijk moeilijker gaan. Ik heb trouwens alles behaald zonder gebruik te maken van de glitch.
Vijanden gooien granaten met ongeëvenaarde precisie, is gewoon niet leuk meer.
Ook dat je slechts 2 kogels kan hebben en echt van alle kanten beschoten wordt maakt het er niet leukere op. Zeker omdat je nauwelijks ergens doorheen kunt sneaken, je wordt toch wel ontdekt... en zodra ze je zien kun je weer van voren af aan beginnen omdat je vrijwel zeker dood gaat.
De trophy difficulty van 2,5 op playstationtrophies ben ik het niet mee eens, het is eerder een 5 of 6.
Speed run gaat 'm niet meer worden, ben al 6,5 uur bezig en pas in chapter 17
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 29-06-2016 15:43 ]
Het moeilijkste gedeelte is Chapter 19: Avery's Descent. Er is een ruimte in de grotten waar alle mummies tegelijk exploderen. Daarna moet je een groep vijanden uitschakelen waarbij een vijand met een shotgun van achteren(!) komt.dvdkiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:39:
Bah bah, crushing wordt maar moeilijker en moeilijker...
Vijanden gooien granaten met ongeëvenaarde precisie, is gewoon niet leuk meer.
Ook dat je slechts 2 kogels kan hebben en echt van alle kanten beschoten wordt maakt het er niet leukere op. Zeker omdat je nauwelijks ergens doorheen kunt sneaken, je wordt toch wel ontdekt... en zodra ze je zien kun je weer van voren af aan beginnen omdat je vrijwel zeker dood gaat.
De trophy difficulty van 2,5 op playstationtrophies ben ik het niet mee eens, het is eerder een 5 of 6.
Speed run gaat 'm niet meer worden, ben al 6,5 uur bezig en pas in chapter 17
Inmiddels ben ik bij de bossbattle, met slomotion en op easy moet die troffen toch te doen zijn... Not

@Bram: Niet omdat het móet maar omdat het kán
[ Voor 56% gewijzigd door Superkiwi op 29-06-2016 19:41 ]
Eens, imo is crushing echt compleet kapot en slecht gamedesign wat volgens mij geen hond zou willen spelen als er geen trophy aan verbonden zou zijn.
Ach ja, ieder zijn ding. Ik heb ook zo'n trophy-fase gehad (UC1, 2, 3 kuch) dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar ik ben blij dat ik er geen fuck meer om geef.
Wat ik er dan wel weer aardig aan vind is dat Naughty Dog iig de mogelijkheid geeft om het met cheats modifiers te doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Voxalizer op 29-06-2016 20:15 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Dat dus.Voxalizer schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:13:
[...]
Eens, imo is crushing echt compleet kapot en slecht gamedesign wat volgens mij geen hond zou willen spelen als er geen trophy aan verbonden zou zijn.
Ach ja, ieder zijn ding. Ik heb ook zo'n trophy-fase gehad (UC1, 2, 3 kuch) dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar ik ben blij dat ik er geen fuck meer om geef.
Iedereen die graag op trophies jaagt (of heeft gejaagd), snapt dat.
Iemand die niks met trophies heeft (Bram, kuch
En dan hoeft ook helemaal niet
Pfoe, na 9 uur mijn crushing run afgerond. 110 checkpoint restarts gehad.
Meest irritante was zonder twijfel de laatste kamer met ontploffende mummies. Ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar dat stuk is op crushing echt complete onzin. Meer geluk dan wijsheid.
Accuracy was 75%, dus die trophy ook binnen
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 30-06-2016 10:20 ]
Dat is echt een rotstuk op crushing! Ik kon er niet voorbij zonder een Youtube videodvdkiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:17:
[...]
Pfoe, na 9 uur mijn crushing run afgerond. 110 checkpoint restarts gehad.
Meest irritante was zonder twijfel de laatste kamer met ontploffende mummies. Ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar dat stuk is op crushing echt complete onzin. Meer geluk dan wijsheid.

Wie is Helena?Svennie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:42:
Helena zegt op een gegeven moment dat ze weet waarom ze ontploffen, wat de trigger is. Maar ik kon die niet vinden. Is er geen mogelijkheid dat ze niet ontploffen? Niet over een steen lopen of zo iets? Net wat ze dan ook laat ontploffen?
Dat staat er helemaal niet

Was een aardige klus, maar met deze guide was het niet heel lastig; prima video!
De journal notes en entries vond ik wel leuk, die dragen wat bij aan het verhaal, net als de meeste optional conversations. Maar de treasures? Wat een ontzettende Ubisoft move van ze

Alles wat nu nog rest is de speed run (is op explorer goed te doen heb ik gemerkt tijdens het treasure hunten) en de multiplayer.
die collectibles zitten er al in vanaf deel 1, dat hoort bij het spel. Het zijn er deze versie wel veel meer. Als je de MP gaat halen laat maar weten die moet ik ook nog. Kunnen we die samen doen.dvdkiwi schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:40:
Alle collectibles zijn binnen
Was een aardige klus, maar met deze guide was het niet heel lastig; prima video!
De journal notes en entries vond ik wel leuk, die dragen wat bij aan het verhaal, net als de meeste optional conversations. Maar de treasures? Wat een ontzettende Ubisoft move van zeEn het zijn er behoorlijk wat.
Alles wat nu nog rest is de speed run (is op explorer goed te doen heb ik gemerkt tijdens het treasure hunten) en de multiplayer.
En dat terwijl de kistjes in AC je daadwerkelijk iets opleveren
De multiplayer kunnen we best samen doen hoor
Ik doe 'm echter enkel en alleen voor de trophies, waar ik hoop heel snel mee klaar te zijn
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2016 08:54 ]
ze leveren in U4 ook wat op, waar denk je dat Nathan (even checken dat ik het goed schrijfdvdkiwi schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:52:
Ik weet dat ze er al vanaf deel 1 in zitten, maar ik lees altijd veek geklaag over de vele collectibles in de Assassins Creed games en nooit over Uncharted
En dat terwijl de kistjes in AC je daadwerkelijk iets opleveren
De multiplayer kunnen we best samen doen hoor![]()
Ik doe 'm echter enkel en alleen voor de trophies, waar ik hoop heel snel mee klaar te zijn
Maar waar bewaart ie ze onderweg allemaal?
Ik heb aardig wat lange runs gemaakt gisteren en 'm van alles in z'n zakken zien stoppen, maar hij werd niet voller of zwaarder
En oke, je kan er concept art en modifiers/weapons mee "kopen". Ik heb nu alles gekocht wat er mogelijk is en heb nog steeds unlock points over... mis ik iets of hoort dat zo?
Goede vraag, magische broekzak denk ikdvdkiwi schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:04:
Punt voor jou
Ik heb aardig wat lange runs gemaakt gisteren en 'm van alles in z'n zakken zien stoppen, maar hij werd niet voller of zwaarder
En oke, je kan er concept art en modifiers/weapons mee "kopen". Ik heb nu alles gekocht wat er mogelijk is en heb nog steeds unlock points over... mis ik iets of hoort dat zo?
kan je er in de MP niet ook van alles mee kopen?
Dit is echt weer zo'n multiplayer "omdat het moet", net als in de Assassins Creed of Tomb Raider games.
Leuk dat ze het erin stoppen maar het had echt niet gehoeven
Gelukkig snappen de trophy makers het deze keer wél: geen "haal level 60" dingen of iets in die trant.
*en platinum*
Deze gaan we zeker nog wel een (paar) keer doorspelen, ooit.
Fan-tas-tisch.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 10-07-2016 13:02 ]
De multiplayer kan natuurlijk niet tippen aan die van bijvoorbeeld BF4 dat is duidelijk. Heb zelf niet het gevoel dat het erin zit omdat het moet, heb het zelf ook gespeeld en vond het wel vermakelijk. Ook het feit dat ND wel een hele roadmap heeft met hoe de MP in de toekomst wordt uitgebreid nog met nieuwe maps en andere content geeft wel aan dat ze erg hun best doen iig..dvdkiwi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:39:
Gisteren even naar de multiplayer gekeken en de trials gedaan (waar een paar hele irritante bijzaten).
Dit is echt weer zo'n multiplayer "omdat het moet", net als in de Assassins Creed of Tomb Raider games.
Leuk dat ze het erin stoppen maar het had echt niet gehoeven
Gelukkig snappen de trophy makers het deze keer wél: geen "haal level 60" dingen of iets in die trant.
*en platinum*
Deze gaan we zeker nog wel een (paar) keer doorspelen, ooit.
Fan-tas-tisch.
PSN id: PENo1
Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat de devloper van een singleplayer game (zo ook bij AC en Tomb Raider) het nodig vind om er ook een multiplayer in te stoppen.
Dan denk ik: stop die tijd in meer single player missies.
[ Voor 51% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2016 13:20 ]
Er komt nog een singleplayer dlc toch? Ben hier wel heel benieuwd naar.dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:47:
Dat snap ik, de mp van AC is ook niet hetzelfde als een BF. Zo moet je ze ook niet vergelijken vind ik
Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat de devloper van een singleplayer game (zo ook bij AC en Tomb Raider) het nodig vind om er ook een multiplayer in te stoppen.
Dan denk ik: stop die tijd in meer single player missies.
PSN id: PENo1
Ik mis Overwatch nu al, heb door omstandigheden een week of twee geen internet en kon deze lenen van een vriend. En zo'n grote titel als Uncharted moet ik toch gewoon even proberen. Maar net als bij deeltje twee, die ik jaren terug een kans heb gegeven, zou het me verbazen als ik het einde hiervan ooit ga zien.
In dat eerste uurtje heb ik alweer tig keer nét iets overleefd, heeft er al meerdere malen iemand dramatisch boven een afgrond aan m'n arm gebungeld (of andersom) en is het realisme heel erg ver te zoeken. Niet dat dat laatste punt valide is bij het beoordelen van een game, maar zo over de top en bombastisch als hier vind ik gewoonweg kut. Juíst omdat Uncharted nauwelijks nog een videogame probeert te zijn maar meer een interactieve film, haalt dit mij eruit.
En wie heeft bedacht dat dat vele klimmen interessant is?! En dan die vreselijke quick time events: ram op dat driehoekje en dan voer je me toch een vette move uit! Of dan gaat die ... deur me toch een partijtje open... Suffe gameplay blijft dat toch.
Nee eigenlijk weet ik het al wel zeker: dit is niet wat ik in een game zoek. Als ik een filmische ervaring wil, dan zet ik wel gewoon een film op. Maar dan wél een goede in plaats van deze dertien in een dozijn Hollywood crap.
Overigens ziet de game er schitterend uit, dat dan weer wel. Maar laat dat nou net iets zijn wat me onder aan de streep toch koud laat.
Ik vermaak mij ook uitstekend met de multiplayer. Ik zit nu op level 35. Ongeveer alle beschikbare aanpassingen en uitrustingen unlocked (m.u.v. de DLC onderdelen). Ik speel voornamelijk TDM.P.E.No.1 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:33:
[...]
De multiplayer kan natuurlijk niet tippen aan die van bijvoorbeeld BF4 dat is duidelijk. Heb zelf niet het gevoel dat het erin zit omdat het moet, heb het zelf ook gespeeld en vond het wel vermakelijk. Ook het feit dat ND wel een hele roadmap heeft met hoe de MP in de toekomst wordt uitgebreid nog met nieuwe maps en andere content geeft wel aan dat ze erg hun best doen iig..
Hoewel ik de hele ervaring behoorlijk episch vond kan ik me wel voorstellen dat jij het anders ervaart.Spud82 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:39:
Net de proloog plus nog een stukje doorgespeeld en pfff... Dit gaat een vermoeiende rit worden.
(...)
Het hele story-telling gebeuren en de redelijk relaxte gameplay moet je liggen, als je op zoek bent naar een snelle game met veel actie zit je bij Uncharted verkeerd.
Je expored behoorlijk wat af in deze game en klimmen is in het prachtige doch onherbergzame gebied dé manier om dat te doen. Op een gegeven moment vond ik het klimmen ook wel wat te veel worden, maar net als je dacht "nu is het genoeg" kwam je weer een (simpele) puzzel of een groepje vijanden tegen.
De over de top actiescenes (en de humor!) hielden de boel lekker luchtig had ik het idee. Kreeg er een beetje een Die Hard of Expendables gevoel bij, heerlijk!
Wellicht dat je mening nog wat bijgesteld wordt naarmate je verder in de game komt? Ik hoop het in ieder geval voor je
Ik ben wel blij dat ik niet de Uncharted collection heb gespeeld, dan zou het allemaal té veel, té eentonig en té bekend worden denk ik.
Nee ik kijk dan liever gewoon film, in plaats van zo'n urenlang durende game. Daarbij heb ik ook op filmgebied een nogal andere smaak, maar goed.
Ik had er gewoon niet aan moeten beginnen denk ik haha. Ik zal laten weten of het beter gaat bevallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Spud82 op 15-07-2016 20:40 ]
Dat je het niet kan waarderen ligt aan jezelf. Het feit dat hij een baan heeft betekent dat hij het leventje achter zich heeft gelaten. De duik sectie is
Gewoon leuk op het verkeerde been zetten en lekker schrijfwerk, gecombineerd met soepele gameplay, leuke dialogen en geweldige graphics.
Dat is gewoon ND sinds TLoU. Niet alles hoeft meer CoD tempo te hebben en op 12 jarigen gericht te zijn (no offense).
[ Voor 66% gewijzigd door bram1984 op 21-07-2016 20:15 ]
Oh en wat betreft de CoD-opmerking voel ik mij zeker niet aangesproken. Ben 34 en heb er verder nog nooit één gespeeld.
Ik snap verder waar die scène voor was hoor, ligt er allemaal nogal dik bovenop ook. Ik heb hier gewoon geprobeerd aangegeven (lees ook m'n eerdere post) waarom zoiets als Uncharted voor mij een suffe game is. En 'leuke dialogen' en 'lekker schrijfwerk'? Euhm nee, niet bepaald. Dan ben je niet veel gewend denk ik, al is dat deels ook smaak.
Inmiddels ben ik bij chapter 12 en de game boeit me nog steeds he-le-maal niks. Maar goed, nu moet ik 'm uitspelen ook (van mezelf).
Overigens bevalt TLOU me een stuk beter dan deze franchise.
Laat dit topic alsjeblieft niet verzanden in woordenoorlog waarom UC4 (dan wel de hele serie) wel of niet goed is dan wel waarom UC4 wel of niet jouw speltype is, want die kant lijkt het nu een beetje op te gaan

Ik vond de UC serie geweldig, waarvan UC2 de beste gevolgd door UC4. De multiplayer vind ik ook zeer vermakelijk tot verslavend, ik kijk heel erg uit naar de co-op missies en de single player DLC.
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Ik probeer deze game toch nog, omdat ik geluiden opving dat dit deel net even anders was. En, om eerder genoemde redenen. Zie m'n eerste post.ThePrutser schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:25:
Jeetje als je UC4 en eerdere delen zo niet jouw stijl zijn waarom probeer je ze dan toch nog? Waarom loop je hier zo enorm te verkondigen en herhalen dat je het totaal je speltype niet is? Wil je iemand/ons overtuigen dat UC gewoon k*t is? Dat jij dat vindt, is je goed recht, we got your point, move on.
Laat dit topic alsjeblieft niet verzanden in woordenoorlog waarom UC4 (dan wel de hele serie) wel of niet goed is dan wel waarom UC4 wel of niet jouw speltype is, want die kant lijkt het nu een beetje op te gaan![]()
Ik vond de UC serie geweldig, waarvan UC2 de beste gevolgd door UC4. De multiplayer vind ik ook zeer vermakelijk tot verslavend, ik kijk heel erg uit naar de co-op missies en de single player DLC.
En verder: "zo enorm te verkondigen en te herhalen"? Ik heb hier gewoon mijn bevindingen over Uncharted 4 neergepend, leek me wel gepast in het Uncharted 4-topic. Wist niet dat deze alleen positief mochten zijn... De daarop volgende posts zijn reacties, zoals ik ook nu op jou reageer. Wat daar precies het probleem van is op een forum? En nee ik probeer niemand te overtuigen. Daarbij vind ik UC verre van een kutgame en kan ik mij goed verplaatsen in mensen die dit geweldig vinden. Het is gewoon mijn smaak niet. En dat kan je hier volgens mij prima met argumenten duidelijk maken, toch?
Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, het kwam bij mij over als herhaling. En de reacties daarop neigden naar mijn idee richting een welles-nietes discussie te gaan worden.Spud82 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:34:
[...]
Ik probeer deze game toch nog, omdat ik geluiden opving dat dit deel net even anders was. En, om eerder genoemde redenen. Zie m'n eerste post.
En verder: "zo enorm te verkondigen en te herhalen"? Ik heb hier gewoon mijn bevindingen over Uncharted 4 neergepend, leek me wel gepast in het Uncharted 4-topic. Wist niet dat deze alleen positief mochten zijn... De daarop volgende posts zijn reacties, zoals ik ook nu op jou reageer. Wat daar precies het probleem van is op een forum? En nee ik probeer niemand te overtuigen. Daarbij vind ik UC verre van een kutgame en kan ik mij goed verplaatsen in mensen die dit geweldig vinden. Het is gewoon mijn smaak niet. En dat kan je hier volgens mij prima met argumenten duidelijk maken, toch?
Je eerste alinea in je eerste reactie herhaal in in de ene laatste alinea van dezelfde reactie. In je tweede reactie zeg je vrijwel weer hetzelfde en in je derde reactie zeg toch ook vrijwel weer hetzelfde; boring, niet mijn game, boeit me nog he-le-maal niks, etc
Tuurlijk mag je er een negatieve review over geven en je mening uiten, alleen in drie reacties uiteindelijk hetzelfde negatieve over de game zeggen, dan lijkt het net als of je iemand wil overtuigen dat het geen leuke game is
Net zoals games dat op de achterkant doen, 3 of zelfs meer positieve reviews aanhalen (die hetzelfde zeggen), om de geïnteresseerde te overtuigen deze game wel te kopen, het enige verschil is dan dat die positieve review van 3 of meer verschillende reviewers komt

Als je het al tot chapter 12 nog he-le-maal niet boeit, dan ben ik bang dat je inderdaad gelijk hebt; geen game voor jou, dat kan en mag, niks mis mee. Duly noted.
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Ehm welke games hebben volgens jou betere dialogen dan?Spud82 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 02:33:
Dat ik het niet kan waarderen ligt aan mezelf? Tja, zo lust ik er nog wel een paar. Klopt helemaal hoor, maar een beetje een dooddoener.
Oh en wat betreft de CoD-opmerking voel ik mij zeker niet aangesproken. Ben 34 en heb er verder nog nooit één gespeeld.
Ik snap verder waar die scène voor was hoor, ligt er allemaal nogal dik bovenop ook. Ik heb hier gewoon geprobeerd aangegeven (lees ook m'n eerdere post) waarom zoiets als Uncharted voor mij een suffe game is. En 'leuke dialogen' en 'lekker schrijfwerk'? Euhm nee, niet bepaald. Dan ben je niet veel gewend denk ik, al is dat deels ook smaak.
Inmiddels ben ik bij chapter 12 en de game boeit me nog steeds he-le-maal niks. Maar goed, nu moet ik 'm uitspelen ook (van mezelf).
Overigens bevalt TLOU me een stuk beter dan deze franchise.
Mag ik hier op reageren, ThePrutser?bram1984 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 06:51:
[...]
Ehm welke games hebben volgens jou betere dialogen dan?
Mwah die zijn er wel hoor, vind ik althans. Games die me zo te binnen schieten zijn Mass Effect, Grim Fandango of Bioshock. En dan heb ik het dus niet over de technische uitvoering van de dialogen.
Anyway, ik wil nog best toegeven dat Uncharted bij de top hoort hoor binnen het gamelandschap. Maar dat maken de dialogen voor mij nog niet goed. Wat ik hier dus mee wil zeggen is, dat ik sowieso niet snel onder de indruk ben van dialogen in games en daarvoor ook geen games speel. Daar kijk ik wel goede films en series voor. En aangezien Uncharted een interactieve film probeert te zijn ga ik het ook daarmee vergelijken. Dus, over Uncharted (4) stel ik nogmaals: technisch geslaagd, inhoudelijk zo ongeïnspireerd, oninteressant en brak als wat.
Conclusie: ik speel gewoon het verkeerde spel
Smaken verschillen gelukkig, 99% van de gamers blijft het 1 van de betere games vinden, zowel grafisch, als qua verhaal als qua gameplaySpud82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:00:
[...]
En aangezien Uncharted een interactieve blockbuster probeert te zijn, zeg ik nogmaals: technisch geslaagd, inhoudelijk zo ongeïnspireerd, oninteressant en brak als wat.
Owner of DBIT Consultancy
Kan je mij aangeven waar ik iemand niet in zijn waarde laat dan, of suggereer dat hij of zij niet mag spelen wat ie leuk vindt?DennusB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:02:
[...]
Smaken verschillen gelukkig, 99% van de gamers blijft het 1 van de betere games vinden, zowel grafisch, als qua verhaal als qua gameplayDus laat iedereen lekker in z'n waarde en spelen wat ie leuk vind!
"inhoudelijk zo ongeïnspireerd, oninteressant en brak als wat.", je zet het er neer als een feit, terwijl het een mening isSpud82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:03:
[...]
Kan je mij aangeven waar ik iemand niet in zijn waarde laat dan, of suggereer dat hij of zij niet mag spelen wat ie leuk vindt?
Owner of DBIT Consultancy
Pffff wat vermoeiend, krijgen we dat weer. Moet je vandaag de dag op een forum echt nog overal bij zetten dat het slechts een mening betreft?DennusB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:04:
[...]
"inhoudelijk zo ongeïnspireerd, oninteressant en brak als wat.", je zet het er neer als een feit, terwijl het een mening is
Nou speciaal voor jou dan: alles wat ik hier over Uncharted zeg is slechts mijn mening en geen, ik herhaal GEEN feit!!!! Sowieso is alle tekst die op dit forum achter de naam Spud82 verschijnt geheel subjectief!
Heb je een link naar de uitkomst van dit statistisch onderzoek? Want alleen dit topic biedt al genoeg voorbeelden van mensen die toch echt wel wat op de game aan te merken hebben dat zo'n 99% claim gewoon onzin is.DennusB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:02:
[...]
Smaken verschillen gelukkig, 99% van de gamers blijft het 1 van de betere games vinden, zowel grafisch, als qua verhaal als qua gameplay
Meer in het algemeen: Kom op zeg. Doe toch niet zo krampachtig over feiten/meningen. Je moet echt niet gaan verwachten dat mensen overal maar moeten vermelden dat het om een persoonlijke mening gaat en niet om feiten. Iets met basisschool en begrijpend lezen...
[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 26-07-2016 11:28 ]
Allemaal gespeeld en dan verschillen we daarin van mening blijkbaar. Onder dialoog versta ik chemie tussen karakters tijdens gesprekken, het niveau van de voice acting en hoezeer een dialoog je pakt en bijvoorbeeld laat lachen. Wat mij betreft halen de games die jij noemt bij lange na niet het niveau van Uncharted en ook niet van bijvoorbeeld The Last of Us.Spud82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:00:
[...]
Mag ik hier op reageren, ThePrutser?
Mwah die zijn er wel hoor, vind ik althans. Games die me zo te binnen schieten zijn Mass Effect, Grim Fandango of Bioshock. En dan heb ik het dus niet over de technische uitvoering van de dialogen.
Anyway, ik wil nog best toegeven dat Uncharted bij de top hoort hoor binnen het gamelandschap. Maar dat maken de dialogen voor mij nog niet goed. Wat ik hier dus mee wil zeggen is, dat ik sowieso niet snel onder de indruk ben van dialogen in games en daarvoor ook geen games speel. Daar kijk ik wel goede films en series voor. En aangezien Uncharted een interactieve film probeert te zijn ga ik het ook daarmee vergelijken. Dus, over Uncharted (4) stel ik nogmaals: technisch geslaagd, inhoudelijk zo ongeïnspireerd, oninteressant en brak als wat.
Conclusie: ik speel gewoon het verkeerde spelNou ben er nu bijna, zal ook geen eindoordeel meer geven hoor @ThePrutser.
En Uncharted een interactieve film noemen (alleen omdat de game lineair is??), zegt ook weer een hoop over vooral jezelf. Als je Heavy Rain een interactieve film noemt, dan kan ik daar in komen, maar Uncharted geeft je tijdens het spelen gewoon volledig de vrijheid over de hoofdpersoon. Meerdere routes om doelen te bereiken en meerdere manieren om situaties aan te pakken. Omdat het geen GTA sandbox is, is het meteen een interactieve film? Onzin, als je het mij vraagt.
En wat zegt dat dan over mij? Daar ben ik wel benieuwd naar. Je gebruikt nu voor de tweede keer van die dooddoeners waar je in een discussie geen steek verder mee komt. Houd het gewoon bij meningen in plaats van waardeoordelen, is mijn advies. Je bent het gewoon niet met mij eens, that's all.bram1984 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:34:
[...]
Allemaal gespeeld en dan verschillen we daarin van mening blijkbaar. Onder dialoog versta ik chemie tussen karakters tijdens gesprekken, het niveau van de voice acting en hoezeer een dialoog je pakt en bijvoorbeeld laat lachen. Wat mij betreft halen de games die jij noemt bij lange na niet het niveau van Uncharted en ook niet van bijvoorbeeld The Last of Us.
En Uncharted een interactieve film noemen (alleen omdat de game lineair is??), zegt ook weer een hoop over vooral jezelf. Als je Heavy Rain een interactieve film noemt, dan kan ik daar in komen, maar Uncharted geeft je tijdens het spelen gewoon volledig de vrijheid over de hoofdpersoon. Meerdere routes om doelen te bereiken en meerdere manieren om situaties aan te pakken. Omdat het geen GTA sandbox is, is het meteen een interactieve film? Onzin, als je het mij vraagt.
Ik heb m'n zegje verder wel gedaan over de game, ik vind inderdaad nog steeds dat deze game inzet op een interactieve, filmische ervaring. (Hier een link van een artikel, waarin de lead artist van Naughty Dog zelf ook uitlegt waar ze op inzetten: http://wccftech.com/naughty-dog-uncharted-4-close-film/)
En dat is aan mij niet besteed, althans niet als het zo wordt uitgewerkt als in Uncharted 4. Een volledig over de top, totaal inwisselbare ervaring als je het mij vraagt. En haal je dat filmische verhaal weg, dan houd je wat nietszeggende, repetitieve shootouts over. En heel veel klimmen en snel achter elkaar op knopjes drukken natuurlijk... Tja, saai. Wel ziekelijk goede graphics, maar helaas niks dat memorabel is.
[ Voor 6% gewijzigd door Spud82 op 26-07-2016 12:10 ]
Dat je mening nogal kortzichtig en kort door de bocht is. Dat mag verder. Maar dat vind ik er dan weer van.Spud82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:47:
[...]
En wat zegt dat dan over mij? Daar ben ik wel benieuwd naar. Je gebruikt nu voor de tweede keer van die dooddoeners waar je in een discussie geen steek verder mee komt. Houd het gewoon bij meningen in plaats van waardeoordelen, is mijn advies. Je bent het gewoon niet met mij eens, that's all.
Ik heb m'n zegje verder wel gedaan over de game, ik vind inderdaad nog steeds dat deze game inzet op een interactieve, filmische ervaring. (Hier een link van een artikel, waarin de lead artist van Naughty Dog zelf ook uitlegt waar ze op inzetten: http://wccftech.com/naughty-dog-uncharted-4-close-film/)
En dat is aan mij niet besteed, althans niet als het zo wordt uitgewerkt als in Uncharted 4. Een volledig over de top, totaal inwisselbare ervaring als je het mij vraagt. En haal je dat filmische verhaal weg, dan houd je wat nietszeggende, repetitieve shootouts over. En heel veel klimmen en snel achter elkaar op knopjes drukken natuurlijk... Tja, saai. Wel ziekelijk goede graphics, maar helaas niks dat memorabel is.
En een interactieve filmische ervaring vind ik niet hetzelfde als een "interactieve film". Alle Batman games zijn ook interactief en filmisch, maar spelen zich af in een open wereld. Een interactieve film is een film waarin je af en toe op een knopje mag drukken om een QTE event te volbrengen (lees: Heavy Rain, Fahrenheit, Beyond Two Souls), waarbij gameplay ondergeschikt is aan het verhaal. Dat is althans mijn perceptie.

Over Uncharted 4 (eigenlijk de vorige delen idem) kan ik kort zijn: GE-WEL-DIG..

Tja en dat jij een mening die niet strookt met de jouwe kortzichtig en kort door de bocht vindt, zegt dan weer veel over jouw betweterige persoonlijkheid en grootheidswaanzin. Ik moet deze game dus goed vinden, omdat jij het wel mee vindt vallen hoe filmisch het is? En doe ik dat niet ben ik kortzichtig? Zie je waar dit heen kan gaan, wordt snel vervelend. Kap daar gewoon mee.bram1984 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:18:
[...]
Dat je mening nogal kortzichtig en kort door de bocht is. Dat mag verder. Maar dat vind ik er dan weer van.
En een interactieve filmische ervaring vind ik niet hetzelfde als een "interactieve film". Alle Batman games zijn ook interactief en filmisch, maar spelen zich af in een open wereld. Een interactieve film is een film waarin je af en toe op een knopje mag drukken om een QTE event te volbrengen (lees: Heavy Rain, Fahrenheit, Beyond Two Souls), waarbij gameplay ondergeschikt is aan het verhaal. Dat is althans mijn perceptie.
Een interactieve film of filmische ervaring.. Tja geef het beestje een naam, beide niet aan mij besteed op de Uncharted-manier. Het verandert mijn gevoel en mening over deze game niet, hoe je het ook noemt. Ik kan mij gewoon niet aan de indruk onttrekken dat de makers als doel hebben om met Uncharted zo dicht mogelijk bij cinema in de buurt te komen. Wat ze dus zelf ook aangeven.
[ Voor 23% gewijzigd door Spud82 op 26-07-2016 12:37 ]
Maar blijkbaar hebben we een andere definitie van een interactieve film. De makers van The Witcher 3 hebben de game op veel punten ook heel erg cinematisch gemaakt. Vind je dat dan ook een interactieve film?
The Witcher 3 met Uncharted 4 vergelijken is appels met peren overigens. Maar inderdaad, dat was ook mijn game niet helemaal mede doordat het me wat te cinematografisch en cut-scenerig werd. Maar vooral door de wat houterige gamepay. Ik kwam toen net van Bloodborne, werkt ook al niet mee...
Anyway, The Witcher 3 is wel een goed voorbeeld. Want wat doe die game, in tegenstelling tot Uncharted, dan weer wel? Op een volwassen en geloofwaardige manier een (meestal) boeiend verhaal vertellen met originele invalshoeken en zijwegen. En waarom vind ik Uncharted 4 nou hoofdzakelijk zo'n miskleun? Omdat het een zeer ongeïnspireerd, ongeloofwaardig dertien in een dozijn verhaal vertelt.
'Kijk, er bungelt voor de 100e keer weer iemand op het nippertje aan mijn arm boven een afgrond'. Of: 'kijk als we dit suffe puzzeltje oplossen komt er weer op magische wijze een ingang naar een ruimte te voorschijn'. En we blijven natuurlijk weer geforceerd van locatie naar locatie reizen (en springen!). Sorry, voor mij is dit echt uitgekauwde meuk.
De game biedt mij een filmische ervaring, van het ergste soort Disney-trash. Waar ik in filmland met een grote bocht omheen zou lopen. Een soort Indiana Jones maar dan slecht. En inderdaad, om dan op jouw punt te komen: het is net iets meer dan filmisch alleen. Maar zeg nou zelf: als de inhoud je volledig koud laat, kan je je er dan iets bij voorstellen dat de gameplay van U4 niet sterk/bijzonder genoeg is om toch een tevreden ervaring te krijgen? De gameplay werkt goed hoor, maar verder... Blijft voor mij dus over het grafische / technische punt van deze game, wat dik en dik in orde is. Maar dat neemt niet weg dat deze franchise voor mij één van de meest overschatte ooit is.
Oeps, ik ben weer redelijk vaak in herhaling gevallen... (ik heb teveel tijd op mijn werk, in de zomer
[ Voor 4% gewijzigd door Spud82 op 26-07-2016 14:43 ]
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier volledig mee eens ben.Spud82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:57:
De game biedt mij een filmische ervaring, van het ergste soort Disney-trash. Waar ik in filmland met een grote bocht omheen zou lopen. Een soort Indiana Jones maar dan slecht. En inderdaad, om dan op jouw punt te komen: het is net iets meer dan filmisch alleen. Maar zeg nou zelf: als de inhoud je volledig koud laat, kan je je er dan iets bij voorstellen dat de gameplay van U4 niet sterk/bijzonder genoeg is om toch een tevreden ervaring te krijgen? De gameplay werkt goed hoor, maar verder... Blijft voor mij dus over het grafische / technische punt van deze game, wat dik en dik in orde is. Maar dat neemt niet weg dat deze franchise voor mij één van de meest overschatte ooit is.
Een discussie is prima natuurlijk, maar als het op smaak aankomt kun je iemand anders toch niet overtuigen.
Het begint anderen een beetje te storen zie ik aan de topic-reports, dus laat het liever hierbij en houd het ook leuk voor anderen die het gewoon over de game zelf willen hebben
Ik zit in chapter 14 (join me in paradise) en heb mezelf naar beneden getakeld van een oude stad en hang nu boven een grotere oude stad en moet naar een dakrand slingeren. Maar ik haal de sprong steeds niet.
Op youtube in de walkthroughs lukt het ze wel gewoon, maar ik zit (hang) nu al uren vast.
Iemand een tip? Ik speel op de PS4.
(zo nee, wil je anders eens een screenshot maken?)
Probeer altijd zover mogelijk onderaan het touw te gaan hangen, daarna een paar keer heen en weer slingeren en springen.
Yep, bij een soort put naar beneden. (een vierkante put dan, als je hem van onder bekijkt)dvdkiwi schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:43:
Bij die put naar beneden bedoel je?
(zo nee, wil je anders eens een screenshot maken?)
Probeer altijd zover mogelijk onderaan het touw te gaan hangen, daarna een paar keer heen en weer slingeren en springen.
Misschien laat ik te vroeg of te laat los, of zo.
[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 27-07-2016 12:47 ]
Echt helemaal naar onderen klimmen tot de game je niet verder laat klimmen.
Anders is je slinger voor de jump te kort
De sprong op 4 minuten precies...dvdkiwi schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:48:
Op 3:43 in deze video?
omgomgOMG!!!dvdkiwi schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:48:
Op 3:43 in deze video?
Ik deed steeds gewoon loslaten. In plaats van jumpen

Nu ben ik er wel, en in één keer!
Bedankt voor het noemen van "jump"!
*edit* spuit elf
Mooi dat je 'm gehaald hebt!
Toch bedankt voor de uitleg over hóe van een touw af te springen. Had ik eerder ook al moeite mee gehad.dvdkiwi schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:58:
Onderaan het touw gaan hangen, echt aan het uiterste puntje, daarna heen en weer slingeren recht loodrecht op het platform waar je heen wilt. Op het moment dat Drake één hand loslaat en uitsteekt richting het platform druk je op kruisje.
*edit* spuit elf
Mooi dat je 'm gehaald hebt!
Het werkt hetzelfde als met klimmen: zodra Drake ergens een klimpunt binnen bereik heeft en jij wijst er met je knuppeltje naartoe zal ie zijn hand uitsteken richting het grijppunt. Dan weet je dat je er veilig naartoe kunt springen.
Als het punt te ver is houdt ie zijn beide handen vast. Soort van springbeveiliging is het, zodat je jezelf niet elke keer te pletter springet. Ik vind het erg handig gedaan!
*wordt ook nog even kort uitgelegd in de jonge-broertjes-ontsnappingsmissie
Hopelijk stoppen ze met de uncharted franchise en maken ze iets volledig nieuw.
psn vagr-ant
Ik ben wel heel benieuwd waarom je youtube hebt moeten kijken voor de laatste bossfight?

psn vagr-ant
Weer even wennen in het begin, dat je rond loopt zonder hulpmiddelen zoals een radar of een kaart of enige aanwijzingen, gewoon helemaal niks in beeld verder.
Met een zak chips erbij goed te spelen
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Perfect stealth run voorbij de begraafplaats, inclusief onhandige drake moves:
[ Voor 6% gewijzigd door Lasmibalsingh op 31-08-2016 19:46 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Maar wel netjes gedaan!
*jammer dat oppoppende trophies niet in onze opgenomen videos te zien zijn.
Ik denk je gaat geruisloos die hele begraafplaats omleggen. Viel dat even tegen.Lasmibalsingh schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:41:
Ik was laatst bezig aan mijn crushing playthrough en haalde daarin de 'Ghost in the Cemetery' trofee zowaar.
Perfect stealth run voorbij de begraafplaats, inclusief onhandige drake moves:
[video]
hat’s right; we’re bringing back Village. Not only is it one of our personal favorites, it’s also one of the most requested maps from the Uncharted 4 Multiplayer community. Village has been completely rebuilt to take advantage of the PlayStation 4, including new lighting systems, high-fidelity textures, and more. We’ve also added support for Uncharted 4’s new traversal mechanics—most notably the grappling hook.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
heerlijk verhaal, en wat een pracht en praal .. net ontsnapt uit Italia
Hierbij de bevestiging: hoe verder in de game, hoe mooier het wordt inderdaad.Gandalf68 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:06:
damm eindelijk aan uncharted 4 begonnen (al in bezit vanaf dag 1 ) maar had mijn surround versterker kapot...
heerlijk verhaal, en wat een pracht en praal .. net ontsnapt uit Italiamaar soms dacht ik als ik vluchtig opkeek vanuit een pauze .. verrek het is geen tv maar een spel ...
Kortom ik geniet met volle teugen van het geluid en het spel zelf ! benieuwd of het nog mooier wordt !
Je hebt nog niks gezienGandalf68 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:06:
benieuwd of het nog mooier wordt !
Of maakt het niet uit?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-