Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij persoonlijk tegenstaat met nest , anna of toon zijn de volgende 2 dingen
<1> je moet verplicht een soort dienstabbonnement nemen
<2> je kan niet overstappen naar bijv eneco of essent omdat die een ander systeem hebben

erg benieuwd hoe de nest gebrruikers daar tegen aan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

Je kunt de Nest toch gewoon los kopen.

Daarnaast als je de Nest gratis krijgt en je abo loopt af dan kun je de thermostaat gewoon meenemen naar iemand anders.

Hij hangt immers aan je cv-ketel wat een universeel systeem is.

Met Toon is dat anders maar las ergens dat me dit ook open gaat gooien.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nest als gewoone thermostaat gebruikt wel , maar dan heb je niet de optie om m via de app te bedienen of bijv die maandrapporten in te kijken.

misschien gat in de markt ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Aan de Nest (als je hem los koopt) zitten geen maand kosten. Je kunt gewoon alles gebruiken (APP/web/rapporten/API).

Lees eens hier:
http://www.domotica-blog.nl/post/nest-review

Of kijk op de website:
https://nest.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SamFox schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:08:
[...]

dat is de gevoels temperatuur ....die heb ik er later bijgezet en toen had ik even zo snel geen kolom over, dus die zie je onderaan erbij komen...
Ah vandaar! :)

Ik maak nu enkele dagen prettig gebruik van je spreadsheet, klopt het dat de Max Vandaag / Gem.Vandaag en de buitendruk waardes nog wat omzet bugjes bevatten? De huidige temperatuur geeft hij wel goed weer maar het gemiddelde geeft dan bv. 42005 aan.

Lijkt nu goed te gaan nadat ik met een nieuw bestand ben begonnen.

[ Voor 6% gewijzigd door -Skyhawk- op 23-01-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 08-03-2016 08:55 ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht altijd dat de functionaliteit van die app via eneco zelf liep
wel internet provider onafhankelijk maar je blijft vast zitten aan eneco dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

Je bent in de war met Toon. Die is van Eneco. En op dit moment zit je dan ook vast aan Eneco. Er zijn wel energieleveranciers die de Nest meeleveren, maar Nest is een losstaande thermostaat.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medeforummers,

Ik ben relatief nieuw op het forum, maar lees al geruime tijd mee over de thermostaten kwestie(s). Ook in het honeywell evohome gebeuren.

Ik heb een nieuwe intergas hre gehangen vorig jaar, en moet nog steeds een goede thermostaat hebben (tijd aan het verbouwen geweest) nu ben ik al afgestapt van het idee van de honeywell, lees er teveel problemen over en moet er teveel mee bezig zijn om het werkend te krijgen.

Nu heb ik al veel over de nest gelezen maar weet niet of ik er goed aan doe deze wel te nemen.

Nou weet ik dat mijn ketel modulerent is en je leest zoveel verhalen dat het wel of niet goed is, overgewaardeerd etc.

Belangrijkste voor mij is:
Draadloos
Het moet er leuk uitzien
Het moet gewoon goed en makkelijk werken, zonder dat ik overal van alles in moet blijven stellen.
Feature van de nest zoals met app, en het "zelflerende" vind ik wel heel gaaf
Daarbij vin ik het zuinig van de ketel dan minder belangrijk, niet dat ik bakken wil verstoken, maar er is niemand met een concreet antwoord of wel of niet modulerent in werkelijkheid wel of niet beter is, in theorie zal het wel, maar praktijk is niet altijd hetzelfde.
Ik ben best bereid om meer te betalen voor de looks, voordat iemand zegt koop een simpele draai thermostaat ;)

Hoop dat iemand mij een beetje licht in de duisternis kan geven en miss van nuttige tips kan voorzien,

Alvast allen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

Dreamer

Foutje

Ik loop tegen een probleem aan bij mijn Nest.

Mijn schema staat ingesteld op 21graden om 18u30 en 14 graden om 22u30. Het doel is dat de thermostaat om 18u30 het huis heeft verwarmd tot 21 graden. En vanaf 22u30 dat hij zichzelf uitschakelt.

Nu het probleem: de thermostaat zet zichzelf rond 9u30 op auto-afwezig. Hier gaat hij pas vanaf als ik weer thuis ben. Het gevolg op het moment dat ik thuiskom is het huis nog koud. Hoe kan ik voor zorgen dat mijn huis toch eerder wordt opgewarmd zonder auto-afwezig uit te zetten?

In het verleden heeft de Nest overigens prima gewerkt met bovenstaande configuratie.

Versie: 4.3.3
Reeds geprobeerd: auto-afwezig temp op gelijke hoogte als overdag temp (14 graden)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 140% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:31 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Gewoon Skylark app installeren en klaar :) Werkt als een zonnetje.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel slarioux voor je reactie, ik weet niet of het van belang is om er bij te melden dat ik erg onregelmatig werk, geen enkele dag is hetzelfde.

Leert de nest dan überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 08-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nest is voornamelijk voor de looks, mijn eerste keus was de evohome, maar daar lees je weinig goeds over icm de losse thermostaten.

ik werk ook nog wel overdag, maar ook vroeg en laat (nacht), weekenden vallen ook niet altijd in het weekend ;), er zit per week geen ritme in zeg maar, het zijn geen ploegen diensten maar echt onregelmatig

Anders zal het een honeywell draadloos modulerend worden, stukje goedkoper en dan wachten op betere alternatieven

Bedankt voor je uitleg!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30
hoi tweakers,
Ik heb stadsverwarming met een Honeywell 8615 (dus niet 8015). Ik zie in handleidingen dat er een weerstandje geplaatst moet worden (680 ohm, 2W), ook bij de honeywell 8015. Maar in online handleidingen wordt niks over een weerstand gezegd.
met weerstand: http://www.icy.nl/sites/d...-VC8010-VC8015-VC8615.pdf
zonder weerstand: http://www.goldday.nl/diy/nest/

het schema met weerstand lijkt meer een algemeen schema voor de intelligente thermostaat. Ik vroeg me af of in combinatie met de heatlink, een weerstand niet nodig is???

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
tw_gotcha schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:52:
hoi tweakers,
Ik heb stadsverwarming met een Honeywell 8615 (dus niet 8015). Ik zie in handleidingen dat er een weerstandje geplaatst moet worden (680 ohm, 2W), ook bij de honeywell 8015. Maar in online handleidingen wordt niks over een weerstand gezegd.
met weerstand: http://www.icy.nl/sites/d...-VC8010-VC8015-VC8615.pdf
zonder weerstand: http://www.goldday.nl/diy/nest/

het schema met weerstand lijkt meer een algemeen schema voor de intelligente thermostaat. Ik vroeg me af of in combinatie met de heatlink, een weerstand niet nodig is???

dank
Er is geen weerstand nodig, de Heatlink regelt alles vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
Vrijdag de Nest laten aansluiten door Feenstra (geen verstand van techniek). Aansluiten ging prima en ook verwarmen, tot de Nest na een uur of 4 aangaf af te sluiten omdat de accu leeg was. Nadat ik heb gebeld met Nest bleek dat er te weinig spanning op de Nest stond (4v, waar 11v normaal is). Daardoor kon hij zichzelf niet opladen.

Gisteren monteur van Feenstra opnieuw langs geweest. Deze gaf aan dat alles goed was aangesloten. Ook de ketel moest geen probleem zijn (had hij vele malen vaker op de Nest aangesloten). Probleem was volgens hem de Heatlink. Deze gaf niet voldoende vermogen door aan de Nest en is volgens hem kapot. Voorlopig maar weer de oude thermostaat aangesloten.

Als niet-technicus komt dit me vreemd over. Kan dit inderdaad een probleem van de Heatlink zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 97% gewijzigd door Firefly III op 08-03-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
Slarioux schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:32:
Waarom heeft hij de Nest niet draadloos aangesloten? Hier staat-ie op tafel.
Omdat ik gewoon bekabeling heb van ketel naar woonkamer. Daar zit huidige thermostaat en heb dan ook weinig zin om bij te betalen voor een extra houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 12:09

Ethirty

Who...me?

Slarioux schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:32:
Waarom heeft hij de Nest niet draadloos aangesloten? Hier staat-ie op tafel.
De Nest is altijd uit de doos al draadloos gekoppeld aan de HL. Het is gewoon wel fijn om hem op bedrading aan te sluiten en hem aan de muur te hebben als dat er toch al ligt.

Wel raar van die spanning ja. De HL moet 12V uitsturen over de uitgang naar de thermostaat. Kan je niet meten of het probleem in de bekabeling zit?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Laatst online: 15:30
Miki schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:51:
[...]

Er is geen weerstand nodig, de Heatlink regelt alles vanzelf :)
dank, dan ga ik hem maar eens bestellen!

We hebben 2 honden en 2 katten, ben benieuwd of dat nog problemen geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-04-2023
SamFox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:05:
Hier een kleine update en wat wijzigingen die je nog kan doorvoeren. Heb je nog niet de laatste versie...zie link in vorige post en update je sheet... laatste versie is 3.0 (staat in cell L1)

- Nog een wijziging doorgevoerd voor de WindChill (dus nog veranderd na laatste post hier boven) :
code:
1
=IFERROR(INDEX( SORT( FILTER( L2:L , LEN( K2:K ) ) , FILTER( ROW( L2:L ) , LEN( K2:K ) ) , 0 ) , 1 ),"")

- Cell P45 :
code:
1
=IFERROR( MAX(filter('Dag totalen'!N3:N,year('Dag totalen'!A3:A)=year(edate(today(),0)),month('Dag totalen'!A3:A)=month(edate(today(),0)))) ,"")

-Cell Q45
code:
1
=IFERROR( MIN(filter('Dag totalen'!M3:M,year('Dag totalen'!A3:A)=year(edate(today(),0)),month('Dag totalen'!A3:A)=month(edate(today(),0)))) ,"")
Hallo SamFox,
Als eerste dank voor het delen van dit supergave overzicht. Hoewel ik een leek ben in dit soort code schrijftaal, kom ik er dankzij dit forrom redelijk goed uit. In de eerste instantie werkte het niet, maar geduld is een schone zaak en na verloop van tijd liep de sheet lekker vol.
Ik heb versie 3 van je draaien en begrijp dat daar nog wat kleine wijzigingen in doorgevoerd kunnen worden betreffende de WindChill.
Daar kom ik dus niet helemaal uit....
Ik heb bij CELL P45 en Q45 maandverloop van februari 2015 staan, klopt dit?
Ook heb ik hetzelfde als .... dat CELL P13 blijft staan op "Laatste update Sun Jan 04 2015 10:43:15 GMT+0100 (CET)"
Zou je me hierbij kunnen helpen?
Alvast bedankt en nogmaals dank voor het delen van deze sheet en het mij motiveren in dit soort zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:50
Gisteren zelf ook de nest binnen gekregen, en er vandaag met met installatie begonnen.
Ketel is een oude Junker Eurostar en daar begon meteen het probleem.

Bij iedere ketel wordt gesproken over 6/7 voor AAN/UIT en 10/11 voor Opentherm. Mijn Junker heeft de mogelijkheden:
1,2,4,7,8,9

Verder komen er beneden bij de thermostaat 3 draden uit (welke op de ketel aangesloten zitten onder 1,2 en 4).

De nest gaf wel aan dat er verbinding was ( ook met de heatlink) maar de heatlink gaf geen signaal naar de ketel dat deze moest gaan verwarmen.

Wat er wel gebeurde is dat de ketel af en toe aansloeg (voor +/- 30 seconden) waarmee de watertemperatuur opliep tot 99 graden (volgens het display tenminste) en daarna koelde deze weer af.

Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan, en of het überhaupt mogelijk is met deze ketel? Ik zelf lees tegenstrijdige berichten.

Wat foto's bijgevoegd ter ondersteuning.
De oude thermostaat, een TRP31:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d8HdnM7.jpg
De ketel na openen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PI3dUWX.jpg
De ketel aangesloten op de heatlink
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/irDvUgX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Laatst online: 05-06 14:48
FHoe schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Ik heb bij CELL P45 en Q45 maandverloop van februari 2015 staan, klopt dit?
ja dit zou dit 1e dag kunnen, als je beide timers hebt ingesteld, dan zal er morgen een regel zijn aangemaakt in je dag totaal tab blad, dan moet dit goed gaan lopen, hou dit even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHoe
SuperKneus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:04:
Mijn nest ging al een paar dagen niet met aan als je er langs liep. Vandaag kwam ik er achter dat dit komt omdat de accu bijna leeg is, hierdoor zit hij ook niet meer op het draadloos netwerk.

Geen idee hoe dit kan want hij heeft het sinds oktober altijd goed gedaan en zit normaal aangesloten, ik zou dus verwachten dat hij gewoon opgeladen moet worden via de heatlink/cv
Hallo,
Ik had dit vandaag ook (gisteren aangesloten) na meten met multimeter heb ik gewoon 12v op de draadjes. Enig idee hoe dit kan? Heb voor de zekerheid draadjes eens omgedraaid maar dit moet volgens mij niet uitmaken. Hoe is dit bij jou opgelost? Lees er verder niets meer over :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Dolemans schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:36:
Heb inmiddels mijn gratis nest van budgetenergie thuis en aan de praat. Nu hem maar laten leren.

Actie van budgetenergie loopt nog steeds: https://www.budgetenergie.nl/gratis-nest

Gratis Nest plus gratis installatie. Procedure ging vlekkeloos, keurig op tijd het apparaat binnen, gratis installatie was zo geregeld, ik heb nergens een rekening van gezien.
Ik heb mij gisteren ook aangemeld voor deze actie maar nog geen bevestiging per mail ontvangen. Hoelang duurde dit bij jou?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 14:17
Fhoe de NEST had het altijd goed gedaan en opeens zat hij niet meer op wifi en bleek de accu niet opgeladen te zijn. Geen idee waarom. Ik heb de heatlink boven bij de ketel een keertje van het stroom gehaald en sindsdien doet hij het weer al een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

McPoowl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:54:
Gisteren zelf ook de nest binnen gekregen, en er vandaag met met installatie begonnen.
Ketel is een oude Junker Eurostar en daar begon meteen het probleem.

Bij iedere ketel wordt gesproken over 6/7 voor AAN/UIT en 10/11 voor Opentherm. Mijn Junker heeft de mogelijkheden:
1,2,4,7,8,9

Verder komen er beneden bij de thermostaat 3 draden uit (welke op de ketel aangesloten zitten onder 1,2 en 4).

De nest gaf wel aan dat er verbinding was ( ook met de heatlink) maar de heatlink gaf geen signaal naar de ketel dat deze moest gaan verwarmen.

Wat er wel gebeurde is dat de ketel af en toe aansloeg (voor +/- 30 seconden) waarmee de watertemperatuur opliep tot 99 graden (volgens het display tenminste) en daarna koelde deze weer af.

Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan, en of het überhaupt mogelijk is met deze ketel? Ik zelf lees tegenstrijdige berichten.

Wat foto's bijgevoegd ter ondersteuning.
De oude thermostaat, een TRP31:
[afbeelding]
De ketel na openen:
[afbeelding]
De ketel aangesloten op de heatlink
[afbeelding]
Ziet er uit als een HRC'tje van Bosch. Ik heb dezelfde setup, ik zal vanavond eens kijken op welke hij zit. Wat ik nu wel weet, er zit een weerstand tussen 2 poorten.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Laatst online: 22:50
master_viper schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:23:
[...]

Ziet er uit als een HRC'tje van Bosch. Ik heb dezelfde setup, ik zal vanavond eens kijken op welke hij zit. Wat ik nu wel weet, er zit een weerstand tussen 2 poorten.
Thanks voor de moeite! Ik hoor graag iets van je terug. Ik werd al helemaal enthousiast toen hij überhaupt aanging, maar kwam even van een koude kermis thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:18
@SamFox, bedankt voor je script. Maar wellicht mis ik iets; ik heb in de script editor mijn gegevens ingevuld (login/wachtwoord, buienradar station). Kolommen A t/m K blijven leeg... Wat vergeet ik?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHoe
SuperKneus schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:19:
Fhoe de NEST had het altijd goed gedaan en opeens zat hij niet meer op wifi en bleek de accu niet opgeladen te zijn. Geen idee waarom. Ik heb de heatlink boven bij de ketel een keertje van het stroom gehaald en sindsdien doet hij het weer al een zonnetje.
Thnx voor de reply.
Dit heb ik idd ook gedaan... nu doet hij het weer en is de batterij 3,82V opgeladen...
Snap nog steeds de reden niet, maar goed... ik hou het wel even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2023
DaveD1109 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 07:41:
[...]

Ik heb mij gisteren ook aangemeld voor deze actie maar nog geen bevestiging per mail ontvangen. Hoelang duurde dit bij jou?
Dat ging bij mij behoorlijk snel. Eerst een mail met de bevestiging van de aanmelding (met pdf's als bijlage over tarieven, actievoorwaarden, leveringsvoorwaarden etc.), enkele minuten later gevolgd door een mail met meer informatie over mijn gratis Nest en het vervolg van de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Dolemans schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:25:
[...]

Dat ging bij mij behoorlijk snel. Eerst een mail met de bevestiging van de aanmelding (met pdf's als bijlage over tarieven, actievoorwaarden, leveringsvoorwaarden etc.), enkele minuten later gevolgd door een mail met meer informatie over mijn gratis Nest en het vervolg van de procedure.
Heb inmiddels de order geannuleerd. Ze wilden €400 waarborgsom per product!! Erg vage manier van werken daar bij budgetenergie. Heb de nest nu besteld via essent. Budgetenergie schijnt een kredietwaardigheidscheck te doen. Heel vaag want heb net een hypotheek afgesloten zonder enige problemen! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHoe
SamFox schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:59:
Ik zal de sheet updaten, dan kan je die ophalen en kan je de code en je sheet vervangen.
In de ccode moet je aanpassen, je mail adres, je inlog code voor NEST en je buienradar.nl station.

Voor die gene die al een sheet werkend hebben...kopieer de code en de cellen van sheet "NEST" L1 - AA46
(kan iemand bevestigen of dit helemaal goed gaat? Of hoe dat beter kan?)

Of maak deze nieuwe sheet jouw sheet en kpieer je data van de oude sheet naar deze sheet.
Of begin gewoon opnieuw... nieuwe jaar !

Link naar sheet
https://docs.google.com/a...Kly1J3JY/edit?usp=sharing

Vergeet niet de triggers nog toetevoegen...zie eerdere post hoe dat moet....

veel succes !
Hi SamFox,

Als ik de oude data in een nieuwe sheet kopieer, dan haalt hij geen nieuwe data meer op. wat zou ik verkeerd doen?
Ik neem aan dat je met oude data de data van cellen A t/m K bedoel en dan alleen de waardes kopieer, niet de format, toch?
Kopieer je dan ook de data van de dag en maand datasheet mee?
Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 07-10 16:14
Ik krijg binnenkort een nieuw huis en vind de Nest wel een 'cool hebbedingetje'. Maar hoeveel bespaart het nu daadwerkelijk per maand bij jullie? Is de besparing echt significant of heb je aanschafprijs er na 5+ jaar nog steeds niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Geloof er geen zak van dat ik dat ding er ooit uit ga halen. Enige waar dat mee kan is met auto-away.
Rest wordt teniet gedaan door niet moduleren. Break-even denk ik met de vorige klokthermostaat. We shall see next year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

Ruuddie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:40:
Ik krijg binnenkort een nieuw huis en vind de Nest wel een 'cool hebbedingetje'. Maar hoeveel bespaart het nu daadwerkelijk per maand bij jullie? Is de besparing echt significant of heb je aanschafprijs er na 5+ jaar nog steeds niet uit?
Ik verwacht dat het, tenzij je de verwarming nu regelmatig vergeet uit te zetten, zelfs meer kost. Bij mij is dat toch zeker het geval, aangezien de Nest de verwarming regelmatig aanzet op momenten dat ik dat zelf niet zou doen (zeg ik ben thuis, maar actief bezig met iets waardoor ik het al warm genoeg heb).

Dat interesseert me echter niet zoveel, ik heb hem vooral omdat het er een stuk beter uitziet aan de muur ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Stoffel op 04-02-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
FHoe schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:03:
[...]

Hi SamFox,

Als ik de oude data in een nieuwe sheet kopieer, dan haalt hij geen nieuwe data meer op. wat zou ik verkeerd doen?
Ik neem aan dat je met oude data de data van cellen A t/m K bedoel en dan alleen de waardes kopieer, niet de format, toch?
Kopieer je dan ook de data van de dag en maand datasheet mee?
Alvast bedankt voor je antwoord.
heb je wel in de nieuwe sheet je inlog en mail en lokatie aangepast?
ook je triggers opnieuw doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Had al een poos de Nest liggen, maar vanavond eindelijk aangesloten.
Netjes een stekker gekocht bij de Karwei voor de Heatlink.
Alleen het draad tussen ketel en heatlink vergeten. Had alleen 2 blauwe draad nog liggen dus die tijdelijk gebruiken. Staat niet zo fraai, dus binnenkort maar even netjes met de juiste kleurtjes.

Setup was een fluitje van een cent, mede dankzij het bekende blog.
Het venijn zat 'm in de staart. De meegeleverde schroeven pasten niet in mijn wandcontactdoos, met als gevolg dat ik het moertje doldraaide. Er zat niets anders op dan hard terugtrekken met een tang, maar toen nam ik het hele binnenwerk mee :') Volgend probleempje is dat m'n stucwerk te dik is, dus heb er een klosje hout tussen moeten plaatsen. Vervolgens maar gewoon spaanplaatschroeven doorgejast. Stucwerk moet ik ook nog maar even aanhelen, dus past eigenlijk net niet goed.

Is allemaal wel weer goedgekomen :)

Is er overigens een manier om de thermostaat handmatig te updaten? Ik heb namelijk nog geen internetverbinding in 't nieuwe huis.

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/collage_nest_zpschigoaa1.jpg~original

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:31 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Heb een iPhone maar dat zal ook wel lukken, maar heb daar zo goed als 0 bereik. Nieuwbouwplan buiten bereik van de mast denk ik. Misschien een keer andere provider proberen. Hoeveel mb is een update ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:32 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:29

Crazy-

Best life ever

Ff in het oude huis aansluiten en updaten? :)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat wordt het denk ik. Even met de USB kabel van stroom voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ook net de Nest aan de muur gehangen (vanochtend gehaald). Installatie is echt een eitje. Merk wel dat ie momenteel ondanks de ingestelde temp van 19 graden toch voorzichtig aan het stoken is. Hoop dat ie daar wel een einde aan maakt voor het een sauna begint te worden. :+

App werkt erg mooi, en mochten jullie dat nog niet ontdekt hebben: In het dag/week schema kun je kopieren en plakken (in de Apple app)! Lekker makkelijk voor de doordeweekse dagen.

Meteen ook maar even bij SamFox toestemming vragen voor dat gave spreadsheet. O-)

Wat mij trouwens bij de installatie opviel was dat het koper van de draadjes bij de thermostaatkant erg geoxideerd waren geraakt, dus maar stukje afgeknipt, en nieuw gestript.
Kan zijn dat de mensen waar de Nest niet meer laadde daar eens naar moeten kijken. Vooral als het omdraaien van de draadjes opeens effect gehad heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Fladder80 op 06-02-2015 14:01 . Reden: verduidelijking welke app ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 11:33
Ik ben nu net een dag of 3 gebruiker van de Nest thermosstaat en tot nu toe best wel tevreden eigenlijk. Of het ook zuiniger gaat zijn moet ik nog gaan mee maken, maar het ging mij vooral om het schema programmeren, de app en het design aan de muur.

@SamFox, ik heb access gevraagd tot je Sheet zodat ik daar ook mee kan knutselen, lijkt me erg mooi. Dus als je een access request in de nacht hebt ontvangen, dan was ik dat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
keitje schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 05:07:
Ik ben nu net een dag of 3 gebruiker van de Nest thermosstaat en tot nu toe best wel tevreden eigenlijk. Of het ook zuiniger gaat zijn moet ik nog gaan mee maken, maar het ging mij vooral om het schema programmeren, de app en het design aan de muur.

@SamFox, ik heb access gevraagd tot je Sheet zodat ik daar ook mee kan knutselen, lijkt me erg mooi. Dus als je een access request in de nacht hebt ontvangen, dan was ik dat :-)
LOL ja de sheet heb je nu ! Succes ermee, bij mij werkt die nu feilloos en geeft steeds beter inzicht in alles rondom de binnen temperatuur.

Voor diegene die wat opstart problemen hebben met de sheet, deel je problemen hier n het topic, met wat schermprintjes erbij en hopelijk kan de community ze beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
Cheesy schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:08:
.....

Is allemaal wel weer goedgekomen :)
zoooo hoe koud was het bij jou wel niet... verwarmen bij 13 graden !!!!

(bij mij komt de temperatuur niet onder de 16.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SamFox schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 08:43:
[...]

zoooo hoe koud was het bij jou wel niet... verwarmen bij 13 graden !!!!

(bij mij komt de temperatuur niet onder de 16.5)
Onbewoond nieuwbouwhuis ;) Ik ga niet stoken voor de mussen en klussen bij 20 graden.
Staat nu tussen 12,5 en 15 graden. Bevalt prima als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHoe
SamFox schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:45:
[...]

heb je wel in de nieuwe sheet je inlog en mail en lokatie aangepast?
ook je triggers opnieuw doen ?
Hi SamFox,
Ja, heb dat allemaal gedaan, maar hij haalt geen gegevens meer op. Heb een nieuwe sheet aangemaakt, nu loopt hij wel, mis alleen wat data over Januari, maar dat is dan maar zo.

Thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
SamFox, ik kan dus echt nergens meer vinden hoe je nu precies de time triggers moet zetten voor de nieuwe sheet in het script. Zou je dat nog is kunnen delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertkb
  • Laatst online: 27-09 22:00
Ik heb een Nest gekocht en wil de heat link aansluiten op een ATAG E32c. Wie heeft daar ervaring mee en weet hoe ik draden van de heatlink op het aansluitblok van de ATAG ketel moet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHoe
keitje schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:06:
SamFox, ik kan dus echt nergens meer vinden hoe je nu precies de time triggers moet zetten voor de nieuwe sheet in het script. Zou je dat nog is kunnen delen met ons?
quote:
SamFox schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:29:
- Als je bovenstaande sheet hebt, dan maak een kopie voor jezef in je eigen docs
- Open Tools - Script editor
- edit de script : bovenaan Email adres en password EN verderop je postcode
Dan nog de 2 triggers installeren:
- menu in script editor : Resources - all your triggers
Copy totals - time driven - day timer - 11:00 PM to midnight + No notifications
Get Nest weather - time drive - minutes timer - every minute + No notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:15
Gisteren ook de nest geïnstalleerd. Ging op zich goed op het vergeten van de knop van de heatlink na :p die stond nog op het gele ledje te knipperen waardoor mijn ketel constant aan het stoken was. Na veel zoeken eens op de knop gedrukt en toen ging het goed :) iets met te snel lezen en te enthousiast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHoe
Een vraagje:
Als ik in de ochtend naar de temp kijk, dan staat hij bv op 18C. Als ik dan de thermostaat op bv 20C zet, dan geeft de nest kamertemperatuur ook meer aan, deze loopt dus mee met de ingestelde temperatuur. Ik snap dit niet. Hij gaat dan vooralsnog niet verwarmen en moet de ingestelde temp dan hoger zetten wil deze gaan verwarmen. Bij de oude thermostaat was het bij een ingestelde temp van 21 heerlijk behaagelijk.
Hebben jullie deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
FHoe schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:03:
Een vraagje:
Als ik in de ochtend naar de temp kijk, dan staat hij bv op 18C. Als ik dan de thermostaat op bv 20C zet, dan geeft de nest kamertemperatuur ook meer aan, deze loopt dus mee met de ingestelde temperatuur. Ik snap dit niet. Hij gaat dan vooralsnog niet verwarmen en moet de ingestelde temp dan hoger zetten wil deze gaan verwarmen. Bij de oude thermostaat was het bij een ingestelde temp van 21 heerlijk behaagelijk.
Bedankt nog voor je vorige quote.
Ja bij mij ervaar ik het zelfde. Het is 19 graden, wil 20 hebben, draai naar 20 maar hij springt nog niet aan. Pas als ik meer dan 1 graden verschil invul (20,5) gaat die stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Samfox; bedankt voor het delen van je sheet, fraai gedaan!

Ondertussen aan het experimenteren met google docs; wat mij opvalt is dat hij niet altijd 30 minuten wacht, en schijnbaar het ook niet altijd goed gaat, hij logt niet ieder half uur bij mij zo lijkt het.
Denk dat ik als ik over een tijdje een degelijke NAS heb draaien maar overschakel naar de API en een SQL database'je als hier geen verbetering in zit.
M-slayer schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:44:
Gisteren ook de nest geïnstalleerd. Ging op zich goed op het vergeten van de knop van de heatlink na :p die stond nog op het gele ledje te knipperen waardoor mijn ketel constant aan het stoken was. Na veel zoeken eens op de knop gedrukt en toen ging het goed :) iets met te snel lezen en te enthousiast?
Dat had ik dus ook _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
FHoe schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:03:
Een vraagje:
Nee, kan niet zeggen dat ik die ervaring echt heb, vind het tot nog toe behagelijker met de Nest dan met mijn oude thermostaat. Die begon pas te stoken als er 2 graden verschil was, terwijl deze al begint als het verschil binnen een graad valt (zo lijkt, maar kan het pas met zekerheid zeggen als ik de logging op orde heb).
Misschien hangt het ook af van de locatie instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Net deze foutmelding gekregen, SamFox, enig idee?
Vermoed dat het iets is met het inloggen, mogelijk dat ieder half uur iets te vaak is voor onze vrienden bij Google/Nest?

Starten Functie Foutbericht Activering Eind
8-2-15 18:26 getData Onverwachte fout: https://transport02-rts07...43/v2/mobile/user.******* (regel 90, bestand 'Code')

Dat is deze regel:

var request=UrlFetchApp.fetch(login_auth['urls']['transport_url']+'/v2/mobile/user.'+login_auth['userid'], options);

[ Voor 14% gewijzigd door Fladder80 op 08-02-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
Fladder80 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:23:
[...]

Nee, kan niet zeggen dat ik die ervaring echt heb, vind het tot nog toe behagelijker met de Nest dan met mijn oude thermostaat. Die begon pas te stoken als er 2 graden verschil was, terwijl deze al begint als het verschil binnen een graad valt (zo lijkt, maar kan het pas met zekerheid zeggen als ik de logging op orde heb).
Misschien hangt het ook af van de locatie instelling?
ik heb die ervaring ook niet, wel soms gezien dat je 'm instelt op 19 en dan lees ik in mijn sheet dat die op 19,3 staat....misschien dat het daar aan ligt, dat onder water niet met graden celcius wordt gerekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
SamFox schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:36:
[...]

ik heb die ervaring ook niet, wel soms gezien dat je 'm instelt op 19 en dan lees ik in mijn sheet dat die op 19,3 staat....misschien dat het daar aan ligt, dat onder water niet met graden celcius wordt gerekend ?
Daar heb je wel kans op ja, aan de andere kant moeten de mensen die graag de temp in fahrenheit hebben de boel eerst omrekenen. En dat maakt het dan weer onwaarschijnlijk. Misschien een kwestie van afrondingsfouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Deze rakker binnen gekregen gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2015%2F02%2Fnest-protect-review-verpakking.jpg.axdx

Eerst indruk...zeer solide maar wel grote rookmelder.

Review volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik ben er erg over te spreken, erg fijn dat hij regelmatig laat zien dat alles nog in orde is. En fijn dat de bewegingsmelders meewerken met de thermostaat.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Yep, ben er ook heel erg happy mee :) En werkt ook prima met Fibaro Domotica systeem.
Overigens vind ik ze totaal niet groot :) Vind ze prachtig uitzien..

[ Voor 29% gewijzigd door tcviper op 08-02-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik ben de Fibaro Rookmelders gewend...dan is die groot hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Robuust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik heb toch wat punt van kritiek:
de thermostaatkranen worden totaal nutteloos met de Nest.
Of je ze nu op stand 1 of op 4 zet, de verwarmingselementen blijken gloeiendheet te worden.
Niet leuk als je verwarmingselement op stand 2 staat id badkamer naast de ververstafel van je dochter. Bij het opwarmen door Nest wordt het verwarmingselement pokkeheet en kan mijn dochter haar hand verbranden. Overweeg ernstig om mij oude vertrouwde Buderus-thermostaat terug te hangen. Nog mensen met zulks ervaring.
Hopelijk kan Nest deze updaten tot meer een moduleerbare thermostaat?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kozzmozz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:56:
Ik heb toch wat punt van kritiek:
de thermostaatkranen worden totaal nutteloos met de Nest.
Of je ze nu op stand 1 of op 4 zet, de verwarmingselementen blijken gloeiendheet te worden.
Een thermostaatkraan bepaald dan ook niet de temperatuur van het water, maar wanneer de radiator uit moet. Misschien de watertemperatuur wat terugschroeven?

Ik heb geen radiator in huis die heet genoeg wordt om blaren van te krijgen, of je moet ze echt meerdere seconden vasthouden terwijl het oncomfortabel heet begint te worden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De nest heeft zich vanavond ge-update via een slechtwerkende gprs-verbinding via m'n iPhone. Update kan dus nooit groot geweest zijn. Ik blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Kozzmozz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:56:
Overweeg ernstig om mij oude vertrouwde Buderus-thermostaat terug te hangen. Nog mensen met zulks ervaring.
Hopelijk kan Nest deze updaten tot meer een moduleerbare thermostaat?
Ja hier. Overweeg ook andere thermostaat. Modulerend levert met onze vloerverwarming meer comfort op en is gegarandeerd zuiniger als ik het stookpatroon van de Nest bekijk. Blijft over: api/apps. Mooi, maar daar koop ik niet zoveel voor eigenlijk.

Zodra de Nest moduleert is het een mooi ding. Snap ook echt niet waarom ze zo moeilijk doen. Dat is toch gewoon simpel te programmeren lijkt me als je toch al zoveel data hebt. Volgens mij is het probleem dat zij van mening zijn dat true radiant hetzelfde effect heeft.

/edit
Nest Protect wel erg tevreden mee. Lightpath is erg handig (kan ik de kaku led verlichting met sensor weg halen op de overloop). En gewoon top dat je weet dat alles in orde is.

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 11-02-2015 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
heb nu sinds drie dagen een nest, vraag me alleen af deze hangt beetje in de hoek van de kamer, dat is verder qua temp regeling geen probleem, hij detecteerd alleen geen beweging omdat we daar niet lopen (staat baby box onder :)) nu vraag ik me af is een standaard een optie om aan te schaffen of is dat niet handig?

• Fladder80
vegetto1983 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:24:
heb nu sinds drie dagen een nest, vraag me alleen af deze hangt beetje in de hoek van de kamer, dat is verder qua temp regeling geen probleem, hij detecteerd alleen geen beweging omdat we daar niet lopen (staat baby box onder :)) nu vraag ik me af is een standaard een optie om aan te schaffen of is dat niet handig?
Ja, je kunt de bewegingssensor uit zetten, voor de handigheid maakt het niet zoveel uit volgens mij.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

vegetto1983 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:24:
Zonder bewegingssensor geen auto-away, dus ligt eraan of je de Nest om die reden gekocht heb. Eventueel kan je het sensor bereik vergroten met de Nest Protect rookmelder(s).

Anders auto-away gewoon uitzetten en genieten van de mooie thermostaat :)

#team_UTC+1

• Vegetto
Maar hij doet toch ook het inleren dmv de beweging sensor? daarom vroeg ik me af als ik de standaard bijv op een kast zet dan "leert" hij misschien beter, ik moet wel zeggen dat hij pas oplicht als ik er een halve meter voorsta dus ik vraag me af of het dan wel gaat werken.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ja, dat doet hij.

Er zitten 2 bewegingssensoren in de Nest. Eentje voor dichtbij en eentje voor ver weg. Dus dat hij niet reageert als je ver weg staat kan kloppen.

• Vegetto
oke heb je enig idee hoever die sensor meet? ik kan er niet zoveel over vinden

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
@ SamFox

Hee SamFox, is het ook bij jou zo dat het aantal metingen per dag instort?
Bij mij gisteren slechts 36% en vandaag staat hij op dit moment ( 13:03 ) op 46% maar dat zal gedurende de dag nog wel minder worden.
Heel vreemd vooral omdat het leek dat de nieuwe sheet tegen de 100% metingen aan kwam.
Nu is ook de brandduur van de ketel niet meer juist, Nest geeft bijvoorbeeld aan dat ik gisteren 2 1/4 uur heb gestookt terwijl de sheet aangeeft dat ik maar 50 minuten zou hebben gestookt ?!?

• SamFox
lowo schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:07:
@ SamFox

Hee SamFox, is het ook bij jou zo dat het aantal metingen per dag instort?
Bij mij gisteren slechts 36% en vandaag staat hij op dit moment ( 13:03 ) op 46% maar dat zal gedurende de dag nog wel minder worden.
Heel vreemd vooral omdat het leek dat de nieuwe sheet tegen de 100% metingen aan kwam.
Nu is ook de brandduur van de ketel niet meer juist, Nest geeft bijvoorbeeld aan dat ik gisteren 2 1/4 uur heb gestookt terwijl de sheet aangeeft dat ik maar 50 minuten zou hebben gestookt ?!?
ja gek, bij mij gaat het de laatste week ook minder, daarvoor elke dag zo 95 tot 100%, ik heb nu

Data vanaf 08/12/2014 12:02:31
Data tm 12/02/2015 18:10:13
Metingen (gisteren) 78 81%
Metingen (vandaag) 53 74%
Dag regels 58 5481

dus nog wel 74% en gisteren 81%

Vermoed, omdat de info via NEST wordt opgehaald, dat het met hun servers te maken heeft...tenminste als andere dit ook merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Bij deze mijn ervaring met de installatie van de NEST. De installatie op de CV ketel (vaillant VHR NL 24-28 C) verliep eigenlijk vlekkeloos. Pinnetje 3 en 4 gebruiken in de ketel en verbinden met pinnetje 2 en 3. Er staat ongeveer 27V wisselspanning tussen pin 3 en 4 van de ketel, in combinatie met het relais uit de NEST heatlink, gaat de CV óf aan, óf uit.

Maar helaas, zodra de thermostaat in de woonkamer wordt gezet, zitten er te veel (2) betonnen vloeren tussen, waardoor het signaal tussen thermostaat en heatlink er niet meer is. Het signaal bleek pas terug te komen toen ik de thermostaat op de eerste verdieping plaatste...

Eigenlijk best jammer, aangezien ik wel bedrade netwerkverbindingen heb liggen naar de zolder, die prima gebruikt zouden kunnen worden om de heatlink fysiek aan de thermostaat te knopen. De uiteindelijke oplossing voor dit probleem is dat ik de draden tussen het relais van de heatlink en de aansluiting op de CV ketel heb verlengt met 15 meter.

Nu staat de heatlink in de meterkast, met 15 meter draad tussen de heatlink en de ketel. Dit lijkt voor alsnog prima te werken.

Probleem nummer twee is de 12V output van de heatlink. Die is niet meer te gebruiken voor het voorzien van power voor de thermostaat, terwijl de aansluitpunten (lees: oude bedrading van de oude thermostaat) op zolder zitten. Daar zit momenteel dus een 12V gelijkspannings adapter aan vast geknoopt, want zonder prik doet de thermostaat helemaal niks :).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als je de HL op zolder hangt en de Nest via de 12V aansluit kunnen ze toch ook gewoon blijven communiceren? Als draadloos niet werkt, dan praten ze bedraad met elkaar, zo heb ik het tenminste wel altijd begrepen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2015%2F02%2Fnest-hd-protect.jpg.axdx

Heb mijn review van de Protect af. Erg mooi ding welke elke Nest eigenaar eigenlijk zou moeten hebben.

Conclusie:

+
Koolmonoxide
Alarm zeer goed/fijn geregeld
Koppeling met Nest Thermostaat
Status updates zeer fijn
Gesproken meldingen

-
Grootte

Eigenlijk dus geen min punten ;)

>> http://www.domotica-blog.nl/post/nest-protect-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Ethirty schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:47:
Als je de HL op zolder hangt en de Nest via de 12V aansluit kunnen ze toch ook gewoon blijven communiceren? Als draadloos niet werkt, dan praten ze bedraad met elkaar, zo heb ik het tenminste wel altijd begrepen.
Je hebt helemaal gelijk: LINK

Beetje vreemd waarom de mijne het niet wilde doen. ik ga het in ieder geval niet meer terug bouwen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HeroS schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:52:
[afbeelding]

Heb mijn review van de Protect af. Erg mooi ding welke elke Nest eigenaar eigenlijk zou moeten hebben.

Conclusie:

+
Koolmonoxide
Alarm zeer goed/fijn geregeld
Koppeling met Nest Thermostaat
Status updates zeer fijn
Gesproken meldingen

-
Grootte

Eigenlijk dus geen min punten ;)

>> http://www.domotica-blog.nl/post/nest-protect-review
Je zou als minpunt de prijs wel kunnen noemen. Ik heb er maar eentje, maar moet er niet aan denken mijn huis ermee vol te hangen :P

Daarnaast mis ik in je review een van de balangrijkste functies samen met de thermostaat: bij koolmonoxide alarm schakelt je Nest de ketel uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 14-02-2015 20:33 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ethirty schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:32:
[...]

Daarnaast mis ik in je review een van de balangrijkste functies samen met de thermostaat: bij koolmonoxide alarm schakelt je Nest de ketel uit.
Prijs vind ik juist wel meer vallen...Fibaro rookmelder is ook al 65 euro een dan heb je geen koolmonoxide. De vision rook/koolmonoxide kost ook iets van 140 euro ofzo.

Maar mee eens als je je hele huis vol hangt kan het behoorlijk in de papieren gaan lopen.

Bedankt voor je toevoeging van het automatisch uitschakelen van je ketel. Alleen ik vind dit een beetje twijfelachtige feature. Want hij zet je ketel volgens mij niet echt uit. De warmte vraag stopt alleen. Daarom heb ik dit er niet in vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-10 19:05
@SamFox: Ik heb toestemming gevraagd om je script te mogen delen vanaf mijn gmai: eerste drie karakters s1l

Ben zeer benieuwd, en kudos voor je scripting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:44
Op hol geslagen NEST Protect. https://www.youtube.com/watch?v=BpsMkLaEiOY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Whahahahaaa, lig helemaal dubbel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
lol.... naja gelukkig doen ze het bij ons in huis prima (4 stuks hangen hier, waarvan 2 op 220v, de andere 2 op batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:44
tcviper schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:20:
lol.... naja gelukkig doen ze het bij ons in huis prima (4 stuks hangen hier, waarvan 2 op 220v, de andere 2 op batterij).
Je bent gewaarschuwd als die NEST Protect gaat loeien. Nu nog een goeie procedure om die ding te laten zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Hoezo zouden die opeens gaan loeien? Ze hangen hier al 5 maanden, nog nooit problemen mee gehad!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HeroS schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:38:
[...]

Prijs vind ik juist wel meer vallen...Fibaro rookmelder is ook al 65 euro een dan heb je geen koolmonoxide. De vision rook/koolmonoxide kost ook iets van 140 euro ofzo.

Maar mee eens als je je hele huis vol hangt kan het behoorlijk in de papieren gaan lopen.

Bedankt voor je toevoeging van het automatisch uitschakelen van je ketel. Alleen ik vind dit een beetje twijfelachtige feature. Want hij zet je ketel volgens mij niet echt uit. De warmte vraag stopt alleen. Daarom heb ik dit er niet in vermeld.
Van hun site:
If Nest Protect’s carbon monoxide alarm goes off, your Nest Thermostat automatically turns off your gas furnace
Hoewel ik toegeef dat dit inderdaad niet zegt of nu de hele ketel uitgaat of alleen de warmte-vraag stopt. Maar hoe dan ook zal dit wel een effect hebben op verdere stijging van het CO-niveau (mits de ketel de oorzaak is uiteraard)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
Wouw

als je op amazon.com kijkt zie je veel amerikanen met dit soort verhalen over hun protect.
van europeanen hoor je het (nog) niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
@SamFox: Nogmaals hartelijk dank voor het delen van dit script.

Na hoeveel tijd moet je data zien verschijnen in het Nest Blad?
Ik zie wel een update-timer aflopen van 15 naar 1 min, maar daarna verschijnt er geen data?

Ik heb het volgende stappenplan uitgevoerd:
- Open Tools - Script editor
- edit de script : bovenaan Email adres en password EN verderop de code van buienradar die het dichtst bij is: 6375, en ook nog mijn mailadres bij de mail-functie

Dan nog de 2 triggers installeren:
- menu in script editor : Resources - all your triggers
Copy totals - time driven - day timer - 11:00 PM to midnight + No notifications
Get Nest weather - time drive - minutes timer - every minute + No notifications
Hierna moest ik toestemming geven voor 3 dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door richardverschoo op 16-02-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
richardverschoo schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:04:
@SamFox: Nogmaals hartelijk dank voor het delen van dit script.

Na hoeveel tijd moet je data zien verschijnen in het Nest Blad?
data wordt opgebouwd vanaf regel 50... maak kolom A-K zichtbaar, dan zie je dat
andre grafieken en data komen daarna vanzelf... vanaf morgen zie je dan nog meer verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
Er gaat bij mij helaas toch iets niet goed.

Ik heb A-K zichtbaar gemaakt, en zie alleen in E45 de waarde 10 staan, voor de rest nergens iets...

Misschien eens opnieuw aanmaken?

EDIT: Net opnieuw aangemaakt, ik zal wel iets per ongeluk verpest hebben...

Het draait nu een half uur, en nog steeds geen data?
Het valt mij op dat de Laatste update data blijft staan op 4 januari, en dat op diverse plaatsen een datum uit 1899 staat.

In alle vakjes staat de volgende foutmelding: Geen overeenkomsten gevonden in de evaluatie van FILTER

Hieronder een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0zDtYRG.png

[ Voor 119% gewijzigd door richardverschoo op 18-02-2015 10:23 . Reden: INFORMATIE AANGEPAST ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardverschoo
Ik heb het script nu iets meer als een dag draaien.

De sheets beginnen zich te vullen.

Gisteren heb ik 42 % meldingen binnen gehad, heb het vermoeden dat de nest servers het niet aan kunnen.

Voor de gein bij de GetNestWeather trigger de foutmelding aangezet, misschien dat die info nuttig is.

De volgende drie medlingen blijven daarin terug komen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p2uHBRT.png

Ik zal m ook eens aanzetten bij de andere trigger, kijken wat dat voor medlingen geeft...

Nogmaals: SamFox, kudo's voor je werk!

[ Voor 3% gewijzigd door richardverschoo op 18-02-2015 11:10 . Reden: plaatje geresized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
bedankt,

ik kan mijn vinger er niet achter halen waarom de metingen van +95% naar rond de 60-70% is gegaan, behalve dat de NEST servers timeouts' geven o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
SamFox schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:22:
bedankt,

ik kan mijn vinger er niet achter halen waarom de metingen van +95% naar rond de 60-70% is gegaan, behalve dat de NEST servers timeouts' geven o.i.d.
Met een percentage van 60-70% heb je het nog redelijk goed voor elkaar.

Ik zit op dit moment ( 23:00 ) op slechts 35% ( 31 metingen vandaag ) en gisteren op maar 55%.
Erg jammer dat nu de "Verwarmen minuten" waarden totaal niet meer kloppen!
( Was het maar waar dat ik gisteren 37 minuten en vandaag 25 minuten heb gestookt :P )

Zou het helpen om de metingen voor het aangaan van de kachel niet op 5 maar bijvoorbeeld op 15 minuten te zetten en dan gewoon wat minder vaak de NEST-servers aanspreken?
Ook ik begrijp er niets van dat na een tijd uitstekend gewerkt te hebben de laatste weken er ineens de klad in de metingen komt :?

• SamFox
ik zit vandaag 9:45 opeens weer op 86%.......

ja mee eens het verwarmen minuten klopt dan vaak niet meer.
Als je om de 15 minuten gaat doen, is je verwarmen ook niet erg precies en het zal niet uitmaken....die ene call die we doen per 5 minuten kan niet een te hoge frequentie zijn.
het liefst zou ik elke minuut een call willen doen....

bij mij vandaag :

Data vanaf 08/12/2014 12:02:31
Data tm 19/02/2015 09:48:13
Metingen (gisteren) 60 63%
Metingen (vandaag) 32 89%

[ Voor 25% gewijzigd door SamFox op 19-02-2015 09:52 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 72 Laatste