De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
Rutix schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:21:
[...]

Je moet ook niet bottom outen ;) dan valt de herrie bij browns super mee.
En dat krijg ik maar niet voor elkaar. Heb zelf Browns (DAS Keyboard 3 Ultimate) & Blues (DAS Keyboard 4), vind mijn Blues beter geluid maken omdat ik bij mijn browns zit te bottom outen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

alienfruit schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:09:
[...]

Ah, dus jij vind het niet erg dat je geen parkeerplek krijgt op een bedrijventerrein in de buurt van Schiphol (hier dan Heathrow) waar verder ook geen parkeerplek beschikbaar is voor 'overflow'? Dat je dus eigenlijk elke dag met de OV moet? Zelfs als full-time contractor krijg je geen parkeerplek. Maar goed, €100.000 per jaar was niet genoeg voor een parkeerplek 8)7
Als het er niet is, is het er niet. En als ik 100k krijg dan kom ik elke dag nog met een bloemetje naar mijn werk met het OV. En al verdiende ik minder, dan kwam ik alsnog of ik zocht ander werk. Mja net als met mijn huidig werk; we zijn verhuist en toen moest ik opeens iets verzinnen om 25km verderop te werken. Normaal ging ik met de fiets naar mijn werk, nu heb ik een auto gekocht en heb ik alle 'lasten' hiervan nog erbij gekregen.. alleen omdat mijn werk is verhuist.
Ik vind dat niet erg, en ook nog wel 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Vuile crosspost :D

One of the survivors, poking around in the ruins with the point of a spear, uncovers a singed photo of Richard Stallman. They stare in silence. "This," one of them finally says, "This is a man who BELIEVED in something."

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
[something].JS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
GNU/Hurd .... rond 2060 al!

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Camulos schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:31:
MX-reds hier.. gelukkig ook een erg goede headset :)
Red horen geen geluid te maken toch? (tenzij je ze bottom't)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Blue en Green zijn de luidruchtigste. Vooral als je bottomt. De rest is voor zover ik kan zeggen, redelijk gelijk.

Ik heb op kantoor Blue's en krijg regelmatig commentaar dat ik "op een typmachine" werk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Alleen nu nog een ping als je op enter drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dafuq I just saw:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Hahaha :D Epic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
Ze kan wel dansen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Maar kan ze koken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Humor, Mijn macbook heeft iTunes geupdate maar het OS nog niet. Nu kan ik iTunes niet meer starten tot ik de update van 2GB download, installeer en restart.

Had iTunes patch even in diezelfde update gedaan :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zxpqqSy.png

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 13-04-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:00
Douweegbertje schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:54:
[...]

Als het er niet is, is het er niet. En als ik 100k krijg dan kom ik elke dag nog met een bloemetje naar mijn werk met het OV. En al verdiende ik minder, dan kwam ik alsnog of ik zocht ander werk. Mja net als met mijn huidig werk; we zijn verhuist en toen moest ik opeens iets verzinnen om 25km verderop te werken. Normaal ging ik met de fiets naar mijn werk, nu heb ik een auto gekocht en heb ik alle 'lasten' hiervan nog erbij gekregen.. alleen omdat mijn werk is verhuist.
Maar je krijgt dan toch wel meer reiskostenvergoeding?

Qua "normaal" kan ik je wel begrijpen, als het voor het bedrijf beter/ gunstiger is om 25KM verderop te gaan zitten, dan is het voor het bedrijf een logische keuze. Je kan dan als medewerker altijd nog zelf de keuze maken of je meeverhuist of niet.

Als jij het naar je zin hebt bij je werk, de reistijd zelf akkoord vind, verhuis je mee. Vind je dat niet, dan kan je zelf de keuze maken op zoek te gaan naar wat anders.Ik heb zelf nu 40minuten reistijd, als ze dan nog eens 25KM verder weg gaan zitten zou ik niet mee willen verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Firesphere schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:30:
Blue en Green zijn de luidruchtigste. Vooral als je bottomt. De rest is voor zover ik kan zeggen, redelijk gelijk.

Ik heb op kantoor Blue's en krijg regelmatig commentaar dat ik "op een typmachine" werk.
De Clears (KUL ES-87) die ik heb zijn net zo luidruchtig als de crappy rubber-dome Dell toetsenborden die hier liggen. Ik had mijn collega's al gewaarschuwd voor de komst van m'n mechanische toetsenbord, maar niemand valt het eigenlijk echt op. Geen ervaring met andere type switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

EddoH schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:59:
[...]

De Clears (KUL ES-87) die ik heb zijn net zo luidruchtig als de crappy rubber-dome Dell toetsenborden die hier liggen. Ik had mijn collega's al gewaarschuwd voor de komst van m'n mechanische toetsenbord, maar niemand valt het eigenlijk echt op. Geen ervaring met andere type switches.
Een heel enkele keer klaagt er iemand hier, maar over het algemeen vindt iedereen het best.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 08:38
Geachte heer/mevrouw,

Met het voertuig met in het onderstaande document aangegeven kenteken, is een verkeersvoorschrift overtreden. Dit kenteken staat volgens het kentekenregister op uw naam geregistreerd, of uit een schriftelijke huurovereenkomst is gebleken dat u op het moment van de overtreding huurder was van bedoeld voertuig. Daarom is een administratieve sanctie aan u opgelegd. De gegevens van de overtreding en het verschuldigde bedrag staan in onderstaand document.

Sanctievoorscrhift

Klik op de bovenstaande link of klik hier.

De sanctie is gebaseerd op de snelheid aangegeven in meegeleverd sanctievoorschrift. Dit i.v.m. de verplichte correctie op de gemeten snelheid.

Voor de Betaling dient u bij voorkeur de meegeleverde acceptgiro te gebruiken. Wanneer u op een andere wijze betaalt, dient u dit te doen op Postbanknummer 347609 t.n.v. Centraal Justitieel Incasso Bureau te Leeuwarden onder vermelding van het beschikkingsnummer (zie rechtsboven). Uw betaling moet uiterlijk op aangegeven vervaldatum op de rekening van het CJIB zijn bijgeschreven. Zie ook punt 6 in het sanctievoorschrift.

Bent u het met deze beschikking niet eens, dan kunt u hiertegen schriftelijk beroep instellen bij: Centrale Verwerking Openbaar Ministerie, Unit Mulder, Postbus 50000, 2500 MJ Utrecht.
Let op: de beroepstermein eindigt op 4 feb 2014.
Wanneer u wenst te worden gehoord, dient u dit in uw beroepschrift aan te geven, onder vermelding van een telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent.
Meer informatie over het instellen van beroep bij de officier van justitie vindt u in het sanctievoorschrift onder de punten 1 en 2.

Hoogachtend,
namens de hoofddirecteur van het centraal Justitieel Incassobureau,

L. Harmsma
Manager Centrale Productie Unit

BETAAL OP TIJD, VOORKOM VERHOGING!
Oei, wat nu? :+

Ook totaal niet ondoorzichtig dat de link naar een vage site leid, je een .zip aanbied met een *.pdf.exe bestand erin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
wsitedesign schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:19:
[...]

Oei, wat nu? :+

Ook totaal niet ondoorzichtig dat de link naar een vage site leid, je een .zip aanbied met een *.pdf.exe bestand erin :+
Ik zou in beroep gaan.
Oh wacht, 4 feb 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Jegorex schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:25:
[...]

Ik zou in beroep gaan.
Oh wacht, 4 feb 2014.
Snel het geld overmaken dan maar!

Oh wacht, Postbank (en geen IBAN nummer)

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Iemand interesse in de "pdf"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:16
De reactive programming course is begonnen op coursera, hij doet het alleen niet
System Error

We are sorry, but an error has occurred and the details of the error message is below. If this error message persists, please contact a system administrator for more details.

Error Message: Sorry, this class site is currently closed. Please check back later. We will send you another email when the class opens.
-O-

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

WernerL schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:17:
De reactive programming course is begonnen op coursera, hij doet het alleen niet

[...]

-O-
Hoe gaan ze hier op reageren.

spoiler:
:')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
"Starts 11 hours ago". :') Nouja, ik kan daar tot vanavond toch niets voor doen maar was alvast nieuwsgierig wat de opdracht was voor week 1. Maar dat kan ik nu dus niet zien.

[ Voor 10% gewijzigd door WernerL op 13-04-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Feestje *O*

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Feli :)

/lui-modus
Hoe jong bent u geworden?

[ Voor 56% gewijzigd door BtM909 op 13-04-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gefeliciteerd met je 3e verjaardag!

Ben je al zindelijk? :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.oisyn schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:24:
Gefeliciteerd met je 3e verjaardag!

Ben je al zindelijk? :+
Zijn ondertitel zegt 5 jaar oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 14:07

markvt

Peppi Cola

wsitedesign schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:30:
[...]

Als hij maar geen jaar heeft overgeslagen 8)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
wsitedesign schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:30:
[...]

Dan plast ie hooguit zo af en toe nog eens in bed

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Doen jullie een beetje lief voor F.West98 op z'n verjaardag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wat is er toch tegen F.West98? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Niks hoor (wat mij betreft) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Gefeliciteerd F.West98. Dat er nog vele jaren mogen komen zonder character encoding problemen. :+

En de reactive programming course is begonnen zie ik. Nu heb ik zin om in Scala te gaan devven, maar dat kan pas als ik thuis ben vanavond en nadat ik de nieuwe ep van GoT heb gekeken. FWP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Douweegbertje schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:54:
Nou ja, ik vind het niet leuk om 27euro per dag uit te moeten geven om naar een klant te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
alienfruit schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:44:
[...]

Nou ja, ik vind het niet leuk om 27euro per dag uit te moeten geven om naar een klant te gaan :P
Als je niet voor jezelf werkt, vind ik het vooral bijzonder dat dit eigen kosten zijn. Maar misschien is dat in de UK anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

[b]kwaakvaak_v2 schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:58:Als je niet voor jezelf werkt, vind ik het vooral bijzonder dat dit eigen kosten zijn. Maar misschien is dat in de UK anders..
Kosten worden niet vergoed in de stad waar je woont en in London is dat tot de M25 ring. En het kantoor van de klant ligt nog net binnen deze ring. Kost mij ook anderhalf uur van deur to deur. lol. Lullig van de baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Easy target :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 18-09 14:23
congratz F.West98!

-----
Vandaag aan het klooien met een api waarvan de documentatie om en nabij de 50% niet klopt.....arrghh.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

Biersteker schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:20:
Vandaag aan het klooien met een api waarvan de documentatie om en nabij de 50% niet klopt.....arrghh.
Lang leve open-source projecten waar dat altijd door iemand rechtgetrokken wordt :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zeg altijd maar: liever geen documentatie dan outdated documentatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Goede code heeft geen documentatie nodig :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik wil van een app die ik bouw eigenlijk de source code beschikbaar maken zodat mensen kunnen valideren dat er geen exploits in zitten, maar ik wil niet dat mensen er mee aan de haal gaan en de source code zelf builden en publiceren onder hun eigen naam. Zijn er manieren om toch transparant te zijn zonder mee te werken aan diefstal? Audits lijken me de meest voor de hand liggende keuze, maar dat moet dan ook een continu proces zijn, en je moet een autoriteit hebben die universeel vertrouwd wordt (en bij voorkeur nog een second opinion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een source code-overeenkomst opstellen waarin een clausule staat opgenomen over direct opeisbare boetes, als je ziet dat iemand die toegang heeft tot jouw sourcecode iets publiceert dat gebaseerd kan zijn op jouw werk?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 17:16

Dido

heforshe

We regret to inform you that our [...] system has been attacked. We have repelled the attack and secured our system against any further attempts.

The [system] stores your player name, email address, and (encrypted) password [...]
Why, why, why, why?

Hoe is het in godnaam mogelijk dat er nog mensen rondlopen die dat doen? Ik ben geen voorstander van de dodstraf, maar vingers afhakken om te voorkomen dat mensen die denken dat dit kan ooit nog een regel code produceren lijkt toch een optie.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wat moeten ze dan? Elke keer een nieuw wachtwoord genereren? :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
Afvalzak schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:55:
Wat moeten ze dan? Elke keer een nieuw wachtwoord genereren? :p
Wachtwoord hardcoden in de webservice of applicatie natuurlijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Merethil schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:57:
[...]

Wachtwoord hardcoden in de webservice of applicatie natuurlijk! :+
Per postduif laten opsturen en verifieren door een trained monkey! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mercatres schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:05:
[...]

Per postduif laten opsturen en verifieren door een trained monkey! :+
Maar dan moeten ze je adres/gps/postduifsateliet locatie opslaan :'(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Afvalzak schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:08:
[...]

Maar dan moeten ze je adres/gps/postduifsateliet locatie opslaan :'(
Dan train je je postduif dat hij weet waar hij terug heen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/d7/d7f2e6d71155b5e067f4f72abd02f31569e99de763416493425b726da4be4d75.jpg

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dido schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:52:
[...]

Why, why, why, why?

Hoe is het in godnaam mogelijk dat er nog mensen rondlopen die dat doen? Ik ben geen voorstander van de dodstraf, maar vingers afhakken om te voorkomen dat mensen die denken dat dit kan ooit nog een regel code produceren lijkt toch een optie.
Het is uiterst dom maar niet-technici halen encrypted/hashed regelmatig door elkaar. Het zou kunnen dat de boel wel degelijk gehashed is maar dat men het encrypted noemt puur door onwetendheid. Heb ik ook al eens zien gebeuren. Geen idee waar het hier om gaat maar het zóu kunnen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iedere sub-website op een ander IP adres (SEO verbetering).
Die "SEO-specialisten" weten van gekheid ook niet meer wat ze moeten verzinnen, of wel?

Ik heb de afgelopen weken echt de meest stupide/idiote beweringen langs horen komen. :F
Nee, nee, HTTPS maakt echt niet uit voor SEO hoor
http://googlewebmastercen...ps-as-ranking-signal.html
Ow.
Nee, 301 redirects zijn echht uit den boze!
https://support.google.com/webmasters/answer/93633?hl=en
Ow.
Nee, SEO-technisch is het de bedoeling dat een Canonical altijd naar zichzelf wijst
https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en
Ow.

[ Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 13-04-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Cloud schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:13:
[...]
Het is uiterst dom maar niet-technici halen encrypted/hashed regelmatig door elkaar. Het zou kunnen dat de boel wel degelijk gehashed is maar dat men het encrypted noemt puur door onwetendheid. Heb ik ook al eens zien gebeuren. Geen idee waar het hier om gaat maar het zóu kunnen :)
Of voor communicatie met 'normale' gebruikers (doe de 'laat het verschil tussen x en y eens uitleggen door je ouders' test hiervoor), die geen flauw idee hebben wat 'hashed' wil zeggen, maar wanneer ze 'encrypted' lezen er toch ergens een belletje gaat rinkelen dat het toch een beetje beveiligd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

roeleboel schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:21:
[...]

Of voor communicatie met 'normale' gebruikers (doe de 'laat het verschil tussen x en y eens uitleggen door je ouders' test hiervoor), die geen flauw idee hebben wat 'hashed' wil zeggen, maar wanneer ze 'encrypted' lezen er toch ergens een belletje gaat rinkelen dat het toch een beetje beveiligd was?
Ik vermoed dat dat het eerder is ja.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Alex) schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:38:
Een source code-overeenkomst opstellen waarin een clausule staat opgenomen over direct opeisbare boetes, als je ziet dat iemand die toegang heeft tot jouw sourcecode iets publiceert dat gebaseerd kan zijn op jouw werk?
Maar dan moet je het ook kunnen enforcen.

1) Hoe doe je dat zonder heel veel kosten te maken?
2) Wat als de copyrightschender in Somalië, Noord-Korea of Iran zit (om maar wat landen te noemen)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Firesphere schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:20:
[...]

Die "SEO-specialisten" weten van gekheid ook niet meer wat ze moeten verzinnen, of wel?

Ik heb de afgelopen weken echt de meest stupide/idiote beweringen langs horen komen. :F

[...]

http://googlewebmastercen...ps-as-ranking-signal.html
Ow.

[...]

https://support.google.com/webmasters/answer/93633?hl=en
Ow.

[...]

https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en
Ow.
SEO specialisten zou je soms ook een enkeltje woestijn in een oranje overal wensen idd.. Elke klapjosti kan zich SEO specialist noemen, blogposts uit het jaar 0 citeren en roepen dat het waarheid is en belachelijke bedragen vragen..

Laats ook zo'n figuur.. Alle pagina's die niet meer bestonden moesten met een 301 naar een nieuwe verwezen worden die totaal niet relevant was.. Paar weken later, ja ik zie nog steeds resultaten voor oude pagina's komen.. Misschien moet het toch maar een 404 worden.. (3x raden wat ik op dag 1 al verteld had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 13:29
Toch maar eens erlang leren :*) .

Ik kon het niet laten het origineel op te zoeken
[video]

Soms is de sequel beter dan het origineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Bedankt voor alle felicitaties :)
Oh en .oisyn, ik ben nu 17, en ja, ik ben zindelijk :>

Password is case sensitive.
Must be at least 8 characters long.
Must include at least 1 number.
Can not include more than 61 symbol (non letter or number) characters.
Must not repeat any character sequentially more than 3 times.
Must have at least 1 lowercase letter.
Must have at least 1 uppercase letter.
Must not include a common word or commonly used sequence of characters.
New password may not have been used previously.
The following character is not allowed: (
WTF. Dit is dan voor een universiteit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

roeleboel schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:21:
Als je beweringen gaat doen over de beveliging van je systeem die erop neerkomen dat je beveiliging klote is en dat je een van de meest basale security-regels in de IT aan je laars lapt, omdat je bang bent dat mensen je anders niet snappen, dan denk ik toch dat er iets aan je communicatie schort...

Overigens hameren ze er in de rest van het mailtje op dat je je pasword moet veranderen... da's an sich nooit een slecht idee, maar het lekken van de hashes zou normaliter geen nieuw pasword nodig maken.

Tuurlijk, als je een simpel password had (met een herkenbare hash) dan ben je de lul, maar ook daar verandert de hack niet zoveel aan.

Ook benadrukken ze dat je elders je passowrd moet aanpassen als je dara hetzelfde password gebruikt hebt. (Wederom, an sich geen gek idee, of liever, herbruik je passwords sowieso niet). Maar hoe zwaar is mijn password op site Y extra in gevaar als bij site X de salted hash van hetzelfde pasword gelekt is?

Ik ga er in ieder geval niet zomaar vanuit dat ze wel netjes hashes hadden opgeslagen en dat ze het per ongeluk enorm krakkemikkige verwoorden.

Er zijn nog veel te veel plekken waar wel degelijk (encrypted) password worden opgeslagen, en ik kan er met mijn pet niet bij.

Aan de andere kant, ik werk in een omgeving waar redelijk zwaar aan (cyber)security getild wordt, en als je dan hoort wat pen-testers nog tegenkomen. MVC-site waar de link naar de admin-pagina netjes was weggelaten als de user niet geauthoriseerd was - maar mijnsite/admin ging er wel zonder problemen naar toe 8)7 Is toch alleen maar lastig, zo'n [Authorize] op je controller :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Dido schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:47:
[...]
Als je beweringen gaat doen over de beveliging van je systeem die erop neerkomen dat je beveiliging klote is en dat je een van de meest basale security-regels in de IT aan je laars lapt, omdat je bang bent dat mensen je anders niet snappen, dan denk ik toch dat er iets aan je communicatie schort...
Je bedoelt zoals kpn met haar utf-8 encryptie? :)
[...]
Ik ga er in ieder geval niet zomaar vanuit dat ze wel netjes hashes hadden opgeslagen en dat ze het per ongeluk enorm krakkemikkige verwoorden.
Moet je uiteraard niet doen, maar voor communicatie 'naar de massa' is het niet zo apart dat er met foute termen gegooid wordt omdat die nu eenmaal makkelijker de boodschap uitdragen.

[ Voor 32% gewijzigd door roeleboel op 13-04-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12

Rannasha

Does not compute.

[...]

Hoe zou jij dan aan je gebruikers, die geen flauw idee hebben wat hashen is, doorgeven dat gehashde passwords zijn buitgemaakt? Dat is niet triviaal en je kunt ook niet een hele alinea wijden aan uitleg over wat password hashing precies is en wat het betekent voor de veiligheid.

"encrypted passwords" is een redelijke manier om de essentie van de boodschap over te brengen, al is het feitelijk niet correct. De gewone gebruiker zal dit zien als "passwords zijn gelekt, maar de aanvaller kan er weinig tot niets mee", wat een goede interpretatie is.

Hier ga ik er natuurlijk vanuit dat het inderdaad gaat om gehashde passwords en niet om encryptie zoals de boodschap beweert. Als de passwords inderdaad versleuteld zijn ipv gehashed, dan is dat uiteraard zeer kwalijk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

roeleboel schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:55:
Je bedoelt zoals kpn met haar utf-8 encryptie? :)
Ach, daarmee hou je sommige mensen effectief misschien wel buiten de deur :+

Maar we zouden vandaag geen encoding-grapjes maken, toch? O-)

(gefeliciteerd, FWest, en dat je maar een grote jongen mag worden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:50

StM

Avalaxy schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:31:
[...]

Maar dan moet je het ook kunnen enforcen.

1) Hoe doe je dat zonder heel veel kosten te maken?
2) Wat als de copyrightschender in Somalië, Noord-Korea of Iran zit (om maar wat landen te noemen)? :P
Niet. Je moet je afvragen of het echt zo erg is dat men er mee vandoor gaat. Hoe groot is de kans dat hun iets kunnen bereiken dat jou zou hinderen, terwijl als je het open sourced mogelijk goed kan zijn voor je naamsbekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Rannasha schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:57:
Hoe zou jij dan aan je gebruikers, die geen flauw idee hebben wat hashen is, doorgeven dat gehashde passwords zijn buitgemaakt? Dat is niet triviaal en je kunt ook niet een hele alinea wijden aan uitleg over wat password hashing precies is en wat het betekent voor de veiligheid.
Ze wijden nu een hele alinea aan wat je moet doen om schade te voorkomen 8)7

Lemme try:
Please note that your password has not been stolen, because we can verify your password without storing it in our system. This is nowadays a standard procedure for secure systems.

Even though your password information is absolutely safe, we do advise you to regularly change your password and not to re-use the same password on other sites.
Hier ga ik er natuurlijk vanuit dat het inderdaad gaat om gehashde passwords en niet om encryptie zoals de boodschap beweert. Als de passwords inderdaad versleuteld zijn ipv gehashed, dan is dat uiteraard zeer kwalijk.
Ik heb weinig reden om aan te nemen dat ze ten onrechte verkondigen dat ze een blunder begaan hebben. In evenveel woorden kunnen ze uitleggen dat het wel om hashes ging.

En als iedereen het verdomt om gebruikers te leren wat hashed passwords zijn gaan ze het nooit leren. Denk jij dat gebruikers 20 jaar geleden wisten wat een encrypted password was?

Desnoods zet je een linkje in het mailtje naar een pagina met "hashing for dummies".
Als ik geen encrypted passwords in mijn db heb, dan ben ik best bereid om wat moeite te doen om uit te leggen aan mijn gebruikers dat hun passwords dus niet gejat zijn, omdat die niet gejat kunnen worden omdat ik het best goed voor elkaar heb. Krijg je nog wat positieve reclame met je gehackte database, in p[laats van (of het nou waar is of niet) te vertellen dat je te stom bent om een veilige applicatie te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:10

ErikKo

Rippie

F.West98 schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:44:

Password is case sensitive.
Must be at least 8 characters long.
Must include at least 1 number.
Can not include more than 61 symbol (non letter or number) characters.
Must not repeat any character sequentially more than 3 times.
Must have at least 1 lowercase letter.
Must have at least 1 uppercase letter.
Must not include a common word or commonly used sequence of characters.
New password may not have been used previously.
The following character is not allowed: (

WTF. Dit is dan voor een universiteit......
Ja soortgelijke regels hier op het werk.
Ook zo fijn dat ze al je oude wachtwoorden opslaan om ervoor te zorgen dat je ze niet hergebruikt.
Wij hebben ook nog de policy dat we ieder half jaar verplicht het wachtwoord moeten wijzigen.
Eerste resultaat was pass -> pass1 -> pass2 -> etc
Toen werd de regel ingevoerd dat het wachtwoord niet op een getal mag eindigen.
Dus nu doen we dit: pass -> pass1! -> pass2! -> etc
Blijft jammer die wachtwoord restricties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
Microsoft heeft ook een dergelijke restrictie. Ze onthouden alleen maar iets van ~25 wachtwoorden. Als je dus perse je oude wachtwoord terug wilt (zoals mijn vriendin :P) dan ga je een middagje wachtwoorden veranderen totdat je weer goed uit komt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

The Great Escape
Afbeeldingslocatie: http://images4.fanpop.com/image/photos/22700000/Dog-escapes-animal-humor-22706925-300-188.gif

_o-

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die website vind hotlinken niet leuk :P

offtopic:
Ik las trouwens net je titel als "Doderator Methschuur® 8)7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:32:
[...]

SEO specialisten zou je soms ook een enkeltje woestijn in een oranje overal wensen idd.. Elke klapjosti kan zich SEO specialist noemen, blogposts uit het jaar 0 citeren en roepen dat het waarheid is en belachelijke bedragen vragen..

Laats ook zo'n figuur.. Alle pagina's die niet meer bestonden moesten met een 301 naar een nieuwe verwezen worden die totaal niet relevant was.. Paar weken later, ja ik zie nog steeds resultaten voor oude pagina's komen.. Misschien moet het toch maar een 404 worden.. (3x raden wat ik op dag 1 al verteld had)
Mja, dit is ook zo'n figuur. Die keihard het tegenovergestelde beweert van wat er in de Google Documentatie etc. staat :F

Waarschijnlijk zo'n type dat denkt dat Google je met hun documentatie probeert te misleiden ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 13-04-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_David_ schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:09:
Die website vind hotlinken niet leuk :P
Werkt hier anders gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
Firesphere schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:40:
[...]

Mja, dit is ook zo'n figuur. Die keihard het tegenovergestelde beweert van wat er in de Google Documentatie etc. staat :F

Waarschijnlijk zo'n type dat denkt dat Google je met hun documentatie probeert te misleiden ofzo.
"Dat bedrijf zegt 'don't be evil', want ze willen als enige evil zijn. Geloof ze niet!!!!!11one1!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Pff performance problemen op onze productie database (MSSQL). Bij gebrek aan een dba komt dat natuurlijk op mijn bordje. Indexen, maintenance plans en backups lukt allemaal nog wel. Ook al met de SQL Server profiler aan de slag geweest, maar kan de echte bottlenecks niet achterhalen (hoge disk queue length). Kan het er echt niet bij hebben naast de reguliere werkzaamheden. :X Heeft iemand wel eens een externe dba ingehuurd om ergens een dagje (of 2) naar te kijken?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Ik ga hier kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Merethil schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:39:
[...]
"Dat bedrijf zegt 'don't be evil', want ze willen als enige evil zijn. Geloof ze niet!!!!!11one1!" :+
It'll be hilarious the first few times this happens.

Don't mess with the alt, bro!

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 14-04-2015 00:27 ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Down schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:16:
Pff performance problemen op onze productie database (MSSQL). Bij gebrek aan een dba komt dat natuurlijk op mijn bordje. Indexen, maintenance plans en backups lukt allemaal nog wel. Ook al met de SQL Server profiler aan de slag geweest, maar kan de echte bottlenecks niet achterhalen (hoge disk queue length). Kan het er echt niet bij hebben naast de reguliere werkzaamheden. :X Heeft iemand wel eens een externe dba ingehuurd om ergens een dagje (of 2) naar te kijken?
Gebeurt dit op specifieke momenten of queries? Misschien eens met sp_whoisactive op drukke momenten kijken welke queries actief zijn? Kijk ook eens naar je buffer cache hit ratio en je page life expectancy. Je IO system lijkt te traag voor de gevraagde load, maar dat hoeft niet het werkelijke probleem te zijn. Te weinig RAM kan bv ook voor teveel load op je IO system zorgen.

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/s720x720/11148592_958243050886991_1137062204832722470_n.jpg?oh=b651555a219777d35a38fee5ad793fdc&oe=55E22BED&__gda__=1440966667_d0d80453493c06d68100a66dc5d07319
Dit is best wel moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
spoiler:
16 Juli natuurlijk.

Zet het dan ook in een spoiler zo direct onder het raadsel 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mis ik nu de trol of? Het is toch gewoon 19 mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
_/-\o_

Misschien moet ik een voorstel inschieten waar tweakers dit automatisch doet (alhoewel dat veel dev-tijd zal kosten en absoluut niet hoog op de prioriteitenlijst zal belanden waarschijnlijk :P )

@DE:

spoiler:
  1. We weten dat Albert de maand van Cheryls verjaardag kent, en Bernard de dag
  2. Albert zegt dat hij zeker weet dat Bernard het ook niet weet. Aangezien Bernard de dag heeft, kunnen we 19 mei en 18 juni schrappen, omdat de dagen 18 en 19 slechts één keer voorkomen. (Als het 18 of 19 was, zou Bernard meteen geweten hebben dat het 19 mei of 18 juni was)
  3. Anderzijds kunnen we ook 17 juni en 15 en 16 mei schrappen, omdat Albert zeker is dat Bernard het niét weet. Daardoor verklapt Albert dat Cheryl hem niet de maand mei of de maand juni heeft gegeven.
  4. Wanneer we mei en juni schrappen, blijven er dus nog vijf opties over
  5. Door de eerste uitspraak van Albert weet Bernard dat Cheryl ofwel in juli verjaart ofwel in augustus. Omdat hij zegt ‘ik weet het nu’, kan het niet 14 juli of 14 augustus zijn, want hij krijgt enkel de dag (en dan zou hij niet weten of het nu juli of augustus is).
  6. Omdat Albert daarop antwoordt dat hij ‘ook weet wanneer Cheryl verjaart’, blijft enkel de maand juli over aangezien er in augustus twee opties overblijven (15 en 17 augustus) en is het enige echte antwoord 16 juli

bron van deze uitleg: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150413_01627692

[ Voor 66% gewijzigd door azerty op 14-04-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:30:
[...]

Jij bent de trol :? Hoe kom je op 19 mei? Als aan Albert de maand mei is verteld, dan kan hij nooit met zekerheid zeggen dat Bernhard het níet weet. Want als het inderdaad 19 mei is, dan weet Bernhard het dus meteen. De enige maanden waarvan Albert zeker kan weten dat Bernhard het niet weet is als het een maand is waar geen unieke datum in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Naar aanleiding van je frontpage reactie heb ik vast een stomme vraag voor je .oisyn. Maar wat houd zo'n port precies in? Ik ben zelf niet echt van de spelletjes. Maar ik wacht tot de Tomb Raider voor de Mac in de aanbieding is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:30:
[...]

Volgens mij zit iedereen hier nu op jouw trol te happen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 01:24:
[...]

Volgens mij zit iedereen hier nu op jouw trol te happen ofzo?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 01:06:
Maar wat houd zo'n port precies in?
Het implementeren van alle platform-specifieke zaken (File IO, HID input, audio, graphics, etc.), het integreren in het OS framework ((cloud)savegames, achievements, multiplayer meuk, streaming installation), het aanpassen van UI adhv het platform (controller button symbols, UI messages, extra menu's), code optimizations, het fixen van bugs die geïntroduceerd worden door net iets andere timing of laadvolgorde oid, het voldoen aan alle requirements van de platform manufacturer, enzovoorts.

Voor een PC port heb je dan ook nog eens te maken met uiteenlopende video hardware en input devices. Vaak heb je aan het toevoegen van mouse support (voor gameplay en/of UI) al een hele kluif omdat een console game daar gewoon vaak geen rekening mee houdt. En dan moet je nog dingen toevoegen zodat men graphics opties kan configureren en keys kan binden etc.

Voor een port naar een vorige generatie platform, zoals we nu aan het doen zijn met Rise of the Tomb Raider (van Xbox One naar Xbox 360), heb je dan ook nog eens het hele probleem dat je de content naar beneden moet schalen en tegen allerlei performance en geheugenlimitaties oploopt. Dat zijn dan ook meteen de grootste projecten. Wij zijn nu ook voor het eerst in-house met artists aan de slag om alle content aan te pakken. Even teruggaan van 5GB naar 512MB is geen makkelijke opgave :). Maar bedenk ook dat je met een heel ander belichtingsmodel zit omdat de GPU nou eenmaal een stuk minder krachtig is. En als je dat ook nog doet terwijl tegelijkertijd ook het source platform onder ontwikkeling is loop je dus regelmatig achter de feiten aan - elke keer als zij aanpassingen maken moeten wij er ook weer een pass overheen maken :X

Dus als er dan iemand de opmerking maakt dat het implementeren van Mantle nou heel veel werk is (wat volgens mij de post is waar jij naar refereert), dan denk ik: was het maar zo'n feest dat je alleen de backend van de renderer opnieuw hoeft te implementeren. Dat is in een paar manmaanden wel gepiept ;)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2015 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 05:51
Iedereen weet dat het eigenlijk 'title' is?? :+
Net een paar weken terug een HTML5, CSS3 en JavaScript cursus gevolgd..

[ Voor 18% gewijzigd door ytterx op 14-04-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Touché :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Pfft, in een glazen kooi met zicht op het zuid-oosten. En nu al snikheet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Raampje open?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ytterx schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:06:
[...]

gelukkig begrijpt iedereen wat ik bedoel, dus is het geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Alles kan, steen pakken en gooien maar

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
DeluxZ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:09:
Alles kan, steen pakken en gooien maar
Theekan, koffiekan?
* Mercatres is blij dat de airco eindelijk weer aan het bijbenen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Wedden dat het met een bureaustoel wel lukt?

edit:
Soortgelijk idee al geopperd

[ Voor 11% gewijzigd door ZaZ op 14-04-2015 10:13 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Mercatres schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:03:
Pfft, in een glazen kooi met zicht op het zuid-oosten. En nu al snikheet...
Verhuis naar de gang!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Daar is geen wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Sorry, 4 comma's vergeten :o
wsitedesign schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:37:
[...]
Misschien moet ik een voorstel inschieten waar tweakers dit automatisch doet (alhoewel dat veel dev-tijd zal kosten en absoluut niet hoog op de prioriteitenlijst zal belanden waarschijnlijk :P )
Of dat de input wat slimmer is en je dit ook als enige kan invullen, zonder dat width, height, link & align attributen aanwezig moeten zijn.
Of dat je de alt ook gevraagd wordt, wanneer je op het knopje bovenin klikt.
Dat knippen en plakken gaat al niet zo lekker op je tablet. En er is geen tooltip, zodat je dit ook niet kan testen. :/
Maar met plaatjes van xkcd zou dat inderdaad automagisch kunnen :)
ytterx schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:06:
[...]
Lastige is dat IE het buitenbeentje is, en de alt ook gebruikt als tooltip. De title is de tooltip die wordt getoond, wanneer je er met de muis over hovert. De alt is de tekst die je krijgt, wanneer het plaatje niet geladen kan worden. Subtiel verschil, wat het vak als ontwikkelaar weer interessant maakt :+

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 05:51
SPee schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:18:
Lastige is dat IE het buitenbeentje is, en de alt ook gebruikt als tooltip. De title is de tooltip die wordt getoond, wanneer je er met de muis over hovert. De alt is de tekst die je krijgt, wanneer het plaatje niet geladen kan worden. Subtiel verschil, wat het vak als ontwikkelaar weer interessant maakt :+
Wie kijkt er nou naar IE :+ ? w3c standaards hou ik aan :P
Pagina: 1 ... 91 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.