Mocht ik nou op een afdeling zitten met 4 man, allemaal van het zelfde 'type' en je krijgt nooit klanten.. mja soit zo'n ding. Je zult dan vast weinig verschil ervaren tussen thuis/werk qua omgang. Punt is gewoon, een korte broek of een 3/4 broek is simpelweg niet representatief, net als slippers.
Als je gewoon op kantoor zit met allerlei afdelingen, en aardig wat mensen (en misschien zelfs klanten) vind ik het niet kunnen om een korte broek aan te doen.
Even los daarvan kunnen heel veel mensen ook domweg geen korte broek aan, en/of hebben ze ook de verkeerde 'style'. Nu vind ik sowieso dat menig persoon in Nederland zich achterlijk kleed maar dat terzijde. Niet iedereen boeit het maar als ik bijvoorbeeld in Italië ben, voel ik enigszins op mijn gemak qua kleding omdat ik dan niet de enige ben die er 'zo' bij loopt. 30 graden+? Gewoon lange broek en overige nette kleding (en gewoon pakken). Hier pakt iedereen direct zijn meest foute kleding en doet net of ze naar het strand lopen tijdens carnaval
Er zijn zat lange broeken (en nee, dan niet linnen oid) die prima zitten ook tijdens warmer weer. Idem voor overhemden. Vervolgens scheelt het ook als je niet enorm vet bent, en gewoon relaxed doet en voila niets aan de hand.