De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.898 views

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firesphere schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Tab? Het heet "Comma Separated", dus gewoon komma's met dubbele aanhalingstekens als delimiter is zoals het hoort!
While there are various specifications and implementations for the CSV format [..], there is no formal specification in existence, which allows for a wide variety of interpretations of CSV files.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Tab? Het heet "Comma Separated", dus gewoon komma's met dubbele aanhalingstekens als delimiter is zoals het hoort!
8)7
A comma-separated values (CSV) (also sometimes called character-separated values, because the separator character does not have to be a comma) file stores tabular data (numbers and text) in plain-text form
Dus: 1. het is geen afgesproken formaat (zie boven), 2. in de praktijk is het niet altijd een komma, en 3. het slaat tabular data op. Guess waar de tabknop voor bedoeld is. Aangezien de tabknop het CSV-formaat outdatet, zou ik willen suggereren dat het gebruik van een komma gewoonweg foutief is :Y).

Een bijkomend voordeel is dat je data separated by tab gewoon kunt copypasten in Excel en Google Spreadheet.

Maar goed, veel plezier met jouw gebruik van een komma en het importeren in excel met een verkeerde locale setting ;)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2015 22:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-12 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

RobertMe schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Oude Opera :9~, ik denk dat ik nooit ga overstappen naar iets anders (ook niet nieuwe Opera). Opera 12 heeft nog steeds teveel fijne features die in geen andere browser zitten. Ik kan bv echt niet meer zonder tabs aan de zijkant, en dan ook maar meteen de visual tabs erbij. En heb nu bv mijn draadloze muis leeg, en de spacial navigation (shift + pijltjes) werkt dan nog altijd zo goed :*), ik snap niet waarom schijnbaar geen enkele andere browser dat heeft overgenomen, en je daarin alleen kunt navigeren door tab te gebruiken, wat in Opera dan alleen maar navigeren tussen tekstvelden is, in plaats van alle links. Of natuurlijk de mouse gestures (die volgensmij wel ook in de nieuwe Opera zitten?)
Je bedoelt tab switchen? Dat kan in FF met (Shift+)Ctrl+Tab.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:23:
Dus: 1. het is geen afgesproken formaat (zie boven), 2. in de praktijk is het niet altijd een komma, en 3. het slaat tabular data op. Guess waar de tabknop voor bedoeld is. Aangezien de tabknop het CSV-formaat outdatet, zou ik willen suggereren dat het gebruik van een komma gewoonweg foutief is :Y).
Op basis van 1. kun je dus niet zeggen dat het gebruik van een komma foutief is, hooguit dat het onhandig is.
Maar goed, veel plezier met jouw gebruik van een komma en het importeren in excel met een verkeerde locale setting ;)
Ik snap de inhoud wel, maar vraag me af waarom je het op die toon moet brengen?

PS, tabs zijn wel weer heel makkelijk te verkloten als er ergens met whitespace gerommeld wordt. En ja, ook dat komt in de praktijk voor. Dat is dan zeker niet de enige wtf in de chain van handelingen, maar het levert in de praktijk desondanks soms toch problemen op.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:45:
Op basis van 1. kun je dus niet zeggen dat het gebruik van een komma foutief is, hooguit dat het onhandig is.
Met foutief verwijs ik niet naar "het CSV formaat", voor zover dat al dan niet bestaat, maar naar de keuze om überhaupt een komma te gebruiken om data te scheiden :)
Ik snap de inhoud wel, maar vraag me af waarom je het op die toon moet brengen?
Welke toon? En neem je daarbij ook in ogenschouw de opbouw van de opmerking van Firesphere? En het feit dat er een knipoog achter staat? Ik vrees dat je spoken ziet :)

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2015 22:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

8)7

Geen zin om te zoeken, maar je gaf ooit zelf aan dat dat geen smiley is om een argument mee te starten.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Een bijkomend voordeel is dat je data separated by tab gewoon kunt copypasten in Excel en Google Spreadheet.

Google Spreadsheet weet ik even niet, maar copy-pasten in excel is lang niet altijd gered door een tab, copy-pasten in excel is ook weer afhankelijk van of een locale of een laatste instelling ergens (vroeger heb ik het geweten en het maakte me zo ongeveer gek, het was een instelling die makkelijk verkeerd ging staan).

Oh ja, nu weet ik het weer die is gezet op de laatste instelling waarmee je kolommen gesplitst hebt of waarmee je een text-bestand geimporteertd hebt

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

F.West98 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:45:
[...]

Je bedoelt tab switchen? Dat kan in FF met (Shift+)Ctrl+Tab.
Dat kan in ongeveer elk programma ;) Wat RobertMe bedoelt is dat je in Opera met shift+pijltjestoetsen kan bewegen tussen alles wat inputfocus kan krijgen (en het switcht in de richting van het gebruikte pijltje). Zo kan ik met shift en de pijltjes dus bijvoorbeeld de focus leggen op 1 van de smileys onder dit invoervak :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:11:
8)7

Geen zin om te zoeken, maar je gaf ooit zelf aan dat dat geen smiley is om een argument mee te starten.
Exactement. Het was dan ook geen argument (in die zin is sowieso geen argument te bespeuren overigens, maar soit), maar vooral joviaal bedoeld. Daarom snap ik de aversie tegen de toon ook niet helemaal.

Overigens kan ik me wel iets herinneren over een discussie over een smiley, maar ging dat over een andere smiley. Ik weet iig van een opmerking tegen Firesphere dat als je een " :/ " gebruikt dat dat serieus overkomt ipv sarcastisch. Ik vind je statement daarom nogal wankel at best, zoniet gewoonweg onwaar.
Gomez12 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:14:
Oh ja, nu weet ik het weer die is gezet op de laatste instelling waarmee je kolommen gesplitst hebt of waarmee je een text-bestand geimporteertd hebt
Daar lijkt Excel 2013 iig geen last van te hebben. Als ik een CSV importeer met komma (en dus tab heb uitgezet, die overigens standaard aan staat), en daarna in of uit excel copy/paste dan werkt dat prima met een tab.

[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2015 01:09 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind het wel storend als collega's in korte broek naar het werk komen. Straks komen ze nog met slippers naar het werk :P

• RayNbow
  • Laatst online: 01:59

RayNbow

Kirika <3

Het is alleen jammer dat Excel wat moeite heeft met het weergeven van tabs in je data. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 05:01:
Ik vind het wel storend als collega's in korte broek naar het werk komen. Straks komen ze nog met slippers naar het werk :P
Ooit een vrouwelijke collega gehad die in een iets te korte broek naar het werk kwam... Viel mij in eerste instantie niet op (hoera voor zittend werk), maar een vriendelijke collega wees me erop.

Helaas was de collega met de korte broek geen hete stoot van 21, maar een behoorlijk wat minder aantrekkelijke dame van meer dan middelbare leeftijd, welke niet de moeite had genomen haar benen "zomer proof" te maken...

:'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Harige benen... Ieuw...
.Gertjan. schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:07:
[...]
Helaas was de collega met de korte broek geen hete stoot van 21, maar een behoorlijk wat minder aantrekkelijke dame van meer dan middelbare leeftijd, welke niet de moeite had genomen haar benen "zomer proof" te maken...

:'(
"zomer proof"? Bedoel je dus onthaard? :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

8)7

[...]

Mja, ach, het verschilt ook heel erg per importeer-software hoe goed een bepaalde separator werkt. En trouwens ook per regio welke separator er standaard wordt gebruikt geloof ik.
In een aantal landen is het meer letterlijk "comma separated" dan anderen.

Excel en Google Spreadsheet kunnen trouwens gewoon importeren met een "","" of "";"" systeem :)

En eigenlijk ook, whatever :) Als een bepaalde instelling werkt, waarom moeilijk doen :P
.oisyn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:37:
[...]

Exactement. Het was dan ook geen argument (in die zin is sowieso geen argument te bespeuren overigens, maar soit), maar vooral joviaal bedoeld. Daarom snap ik de aversie tegen de toon ook niet helemaal.
Ik zie't dan ook niet als iets van een argument/aanval/whatever. Ik snap't ook niet helemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 19-01-2015 09:39 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zodra de temperatuur boven de twintig graden uitkomt trek ik slippers aan. Gelukkig geen werkgever die daar moeilijk over doet (er komen dan ook zeer zelden klanten op dit kantoor en ik zie klanten al helemaal nooit).

Alleen als ik af en toe zonder slippers even snel naar de keuken loop dan vindt iedereen dat heel raar. Oeh, blote voeten, eng! Dat het halve kantoor continu met een wolk asbaklucht om zich heen rondloopt is dan wel weer heel normaal 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Sebazzz
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Ik werk bij een grote accountant, ik hoef dat allemaal niet te proberen :p

Ik ben al blij dat je - in dit kantoor in ieder geval - niet gek wordt aangekeken als je in een spijkerbroek, overhemd en gympen binnenkomt :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ElkeBxl schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:23:
"zomer proof"? Bedoel je dus onthaard? :)
Jep.... :'(
Die had potdorie meer beenhaar dan ik :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

.Gertjan. schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Jep.... :'(
Die had potdorie meer beenhaar dan ik :X
Wij zijn ook maar mensen he :p Sommigen zijn van nature echte bosapen en dan zijn er die gezegend zijn met heel weinig en blond haar. Lekker oneerlijk... Een pretje is het sowieso niet om die benen te ontharen.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15
ElkeBxl schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:47:
[...]

Wij zijn ook maar mensen he :p Sommigen zijn van nature echte bosapen en dan zijn er die gezegend zijn met heel weinig en blond haar. Lekker oneerlijk... Een pretje is het sowieso niet om die benen te ontharen.
Iedere dag gezicht scheren is ook geen pretje hoor... ;)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Jan_V schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Dit inderdaad.

We are shaping the future

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Kan ik me wel voorstellen. Maar eens een stoppelbaardje hebben voor paar dagen is niet perse iets waar je commentaar op zal krijgen (hangt ook af hoe dat eruit ziet natuurlijk...). Dus leve broeken! Kan ik toch af en toe eens de epilator laten liggen als ik er echt geen zin in heb...

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
[...]

Behalve dat een man met een baard meestal niet zo scheef bekeken wordt als een vrouw met ongeschoren blote benen. :P

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb gelukkig amper baardgroei :P

Lekker op de bank

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53
kenneth schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Zodra de temperatuur boven de twintig graden uitkomt trek ik slippers aan. Gelukkig geen werkgever die daar moeilijk over doet (er komen dan ook zeer zelden klanten op dit kantoor en ik zie klanten al helemaal nooit).

Alleen als ik af en toe zonder slippers even snel naar de keuken loop dan vindt iedereen dat heel raar. Oeh, blote voeten, eng! Dat het halve kantoor continu met een wolk asbaklucht om zich heen rondloopt is dan wel weer heel normaal 8)7
Niets beters dan blote voeten :), in de zomer ontdoe ik me ook vaak van mijn schoenen op kantoor :D. En er moest er maar eens een over zagen. Gelukkig geen last van zweetvoeten.

RTFM!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb een collega en die komt in de zomer op blote voeten en hotpants (is een man)
Heb ik wel eens links en rechts wat opmerkingen over gehoord. Persoonlijk boeit het mij totaal niet.

Lekker op de bank

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

ZaZ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:19:
Ik heb een collega en die komt in de zomer op blote voeten en hotpants (is een man)
Heb ik wel eens links en rechts wat opmerkingen over gehoord. Persoonlijk boeit het mij totaal niet.
Dat hij geen lange broek wil dragen in een warme zomer snap ik wel, maar hotpants? 8)7 Eikes... Hier zijn ze redelijk flexibel qua dresscode maar ik denk niet dat ik hier in hotpants zou mogen arriveren, beetje deftig mag wel.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zit in een typische "enterprise" omgeving..... moet je bij ons niet proberen (denk trouwens dat je bij de ingang geweigerd word).

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12 18:35
Heh, heerlijk weekendje uitgerust (in frigging Verviers, hurrah) en komende reis gepland: Noorwegen.
Nu weer lekker knallen aan de software, hopelijk tegen de vakantie eerste MVP af.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

[...]

Afbeeldingslocatie: http://rlv.zcache.com/theres_a_name_for_people_without_beards_women_wallet-rd96e1f262ba44d04ab78a9b417b87348_ivw4b_8byvr_512.jpg

(8>

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• alienfruit

alienfruit

kenneth schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:00:
Waarom niet in je onderbroek rondlopen dan?
Maar als er te veel mensen in een korte broek dan ga meestal maar thuis werken. Echt zo storend. Ik vind het zelf not done op met een korte broek naar je werk te komen. Hetzelfde als je op vakantie naar een sjiek restaurant gaat.

Gewoon de juiste broek aan doen die niet zo warm is! Algemeen etiquette is dat je geen korte broeken draagt terwijl je aan het werk bent.

[ Voor 33% gewijzigd door alienfruit op 19-01-2015 13:55 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

alienfruit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:51:
[...]

Omdat mijn werkgever daar wel moeilijk over doet.

Als het echt heel warm is (fietsen terwijl het al 's ochtends al boven de twintig graden is) dan zit ik ook zonder shirt tot mijn collega's binnenkomen :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:55:
[...]

Omdat mijn werkgever daar wel moeilijk over doet.
Flauw hoor.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Douweegbertje

Douweegbertje

en we zijn weer terug.

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:04
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eJs1L/2c4d25dd5e.png
Error, pycharm not found.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Moeten we ook grommen en een steen in elkaars schedel planten in conflict?

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doe jij dat niet dan?

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ben ontwikkeld. Ik heb een taser op mijn bureau.

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pfff woman :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:42:
Moeten we ook grommen en een steen in elkaars schedel planten in conflict?
Waarom zou je grommen, alleen maar onnodig energie verbruiken terwijl het ook in je armen kan gaan voor extra vermogen om de steen te planten.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Hebben jullie conflichten dan >:)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nooit O-)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53
[...]

Maar als er te veel mensen in een korte broek dan ga meestal maar thuis werken. Echt zo storend. Ik vind het zelf not done op met een korte broek naar je werk te komen. Hetzelfde als je op vakantie naar een sjiek restaurant gaat.

Gewoon de juiste broek aan doen die niet zo warm is! Algemeen etiquette is dat je geen korte broeken draagt terwijl je aan het werk bent.
Say what?...

Er zijn heus wel korte broeken waarin je ook fatsoenlijk voorkomt. Ik vind het overigens zo een zever dat je als werknemer niet zelf zou mogen bepalen hoe hij zich kleedt voor hetwerk, zo lang het maar een beetje fatsoenlijk is.

Mij zal je bijvoorbeeld nooit in kostuum zien, ik zoek nog liever ander werk dan heel de dag rond te lopen in iets waar ik me niet goed bij voel.

RTFM!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar als er te veel mensen in een korte broek dan ga meestal maar thuis werken. Echt zo storend. Ik vind het zelf not done op met een korte broek naar je werk te komen.
Hier kan ik dus echt totaal niet bij 8)7. Laten we het maar houden op een enorm cultuurverschil.
* .oisyn loopt 's zomers ook gewoon in korte broek, ook op kantoor.

Van het type:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/da/f9/1b/daf91ba7f9a99ffdc03874abd716d088.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2015 15:23 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:21:
[...]

Hier kan ik dus echt totaal niet bij 8)7. Laten we het maar houden op een enorm cultuurverschil.
Ik heb alleen een korte broek aan als ik ga hardlopen.
Maar dat is omdat ik normaal een korte broek oncomfortabel vind.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja, dan zit ie zo in je knieholte te bungelen :+

Lekker op de bank

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12 12:46

StM

Hier zit er letterlijk nu iemand naast mij in korte broek...

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-12 21:59

Ghehe

400 pound hacker

StM schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:26:
Hier zit er letterlijk nu iemand naast mij in korte broek...
Held! :+

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 14:35
we hebben er weer 1
Beste Frans,

Ik zie dat jij ervaring hebt met Documentum en Sharepoint en vroeg me af hoe uw huidige situatie is. Ik heb namelijk een functie als ECM specialist beschikbaar. Geïnteresseerd? Neem dan nu contact met mij op (06*********, liesbeth at ******** .nl)
Ik heet dus geen Frans...
Je kunt zeker geen reactie geven op een invite zonder te accepteren he?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.... jij ... uw ...
8)7

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Martijndoes schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:56:
we hebben er weer 1

[...]

Jawel. Ik doe 't all the time. Naast "accept" zit zo'n pijltje als ik me niet vergis (zit mobiel te frutten nu). Iets met "don't accept (yet), reply" ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 19-01-2015 16:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

we hebben er weer 1

[...]

Je kan als't goed is wel reageren. Maar de naam fout... dat had ik recent ook, dat is wel de grootste fail.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 14:35
Hmmm jammer, ik heb de invite net verwijderd. Volgende keer ga ik zeker even een reactie geven. Via een invite vind ik al kansloos maar dan nog de naam fout is inderdaad echt te erg.

Pluspuntje is wel dat ze m'n profiel blijkbaar goed gelezen heeft.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Zo goed dat ze je naam verkeerd had... ;)

Storyteller @ soundcloud

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

we hebben er weer 1

[...]

Ik zou beginnen met "Hallo Ingrid," en er dan verder niets over zeggen, kijken of ze het zelf doorheeft of jou gaat zitten verbeteren omdat ze eigenlijk Liesbeth heet :+

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2015 16:32 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:32:
[...]

Ik zou beginnen met "Hallo Ingrid," en er dan verder niets over zeggen, kijken of ze het zelf doorheeft of jou gaat zitten verbeteren omdat ze eigenlijk Liesbeth heet :+
Dat had ik toen ook gedaan.

Waarop de reactie van een leidinggevende van die recruiter kwam, waarin hij volledig begreep dat ik verzonnen namen had gebruikt :)

• alienfruit

alienfruit

Bij mij schreven ze mijn naam ook verkeerd :P

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

LOL! http://redd.it/2sxmk6

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
void Main()
{
    Console.WriteLine("Is this the Krusty Krab?");
    Thing thing = new Patrick();
    if (thing.IsKrustyKrab)
    {
        Console.WriteLine("Yes");
    }
    else
    {
        Console.WriteLine("No, this is {0}!", thing.GetType().Name);
    }
}

public class Thing {
    public bool IsKrustyKrab
    {
        get { return !(this is Patrick); }
    }
}

public class KrustyKrab : Thing {}
public class Patrick : Thing {}

• alienfruit

alienfruit

Van het type:
[afbeelding]
Zou ik dus niet doen... Die dingen draag je thuis maar. Ze hebben genoeg zomerbroeken :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Zou ik dus niet doen... Die dingen draag je thuis maar.
Of op kantoor in een land waar ze daar niet zo anal over zijn ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
.oisyn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Of op kantoor in een land waar ze daar niet zo anal over zijn ;)
Of een kantoor waar ze geen airco hebben :+ Korte broek is voor mij te koud in de zomer..

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
We hebben altijd een lange broeken temperatuur op het werk :+ dus ook in de zomer komt niemand in korte broek binnen. Daarnaast lopen er weleens klanten over de afdeling en dan is korte broek niet heel erg done. Het management kan het in ieder geval niet waarderen. Schoenen heb ik bijna altijd uit als ik aan het werk ben :+. Voordeel is wel dat ik in een rolstoel zit en dus niet op mijn sokken hoef te lopen :D

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:11:
Voordeel is wel dat ik in een rolstoel zit en dus niet op mijn sokken hoef te lopen :D
Pff, the less fortunate get all the breaks!

• Rutix
(jarig!)
.oisyn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:21:
[...]

Pff, the less fortunate get all the breaks!
:+ piepende brakes

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zet je kerstmuts eens af.

• jip_86
Werk ook vaak op sokken :+
Zit wel in een R&D-only vestiging dus geen belangrijke mensen hier over de vloer :D

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Van het type:
[afbeelding]
Mocht ik nou op een afdeling zitten met 4 man, allemaal van het zelfde 'type' en je krijgt nooit klanten.. mja soit zo'n ding. Je zult dan vast weinig verschil ervaren tussen thuis/werk qua omgang. Punt is gewoon, een korte broek of een 3/4 broek is simpelweg niet representatief, net als slippers.
Als je gewoon op kantoor zit met allerlei afdelingen, en aardig wat mensen (en misschien zelfs klanten) vind ik het niet kunnen om een korte broek aan te doen.

Even los daarvan kunnen heel veel mensen ook domweg geen korte broek aan, en/of hebben ze ook de verkeerde 'style'. Nu vind ik sowieso dat menig persoon in Nederland zich achterlijk kleed maar dat terzijde. Niet iedereen boeit het maar als ik bijvoorbeeld in Italië ben, voel ik enigszins op mijn gemak qua kleding omdat ik dan niet de enige ben die er 'zo' bij loopt. 30 graden+? Gewoon lange broek en overige nette kleding (en gewoon pakken). Hier pakt iedereen direct zijn meest foute kleding en doet net of ze naar het strand lopen tijdens carnaval :+

Er zijn zat lange broeken (en nee, dan niet linnen oid) die prima zitten ook tijdens warmer weer. Idem voor overhemden. Vervolgens scheelt het ook als je niet enorm vet bent, en gewoon relaxed doet en voila niets aan de hand. :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31

Matis

Rubber Rocket

Ik loop zomers ook in korte broek, tot op de knieen ongeveer.
Tevens draag ik bij echt hoge temperaturen ook teenslippers. Voornamelijk vrouwelijke collega's storen zich daar aan, terwijl ze zelf ook op open schoenen lopen 8)7
Het is niet dat de tenenkaas er aan zit, sterker nog, ik ga iedere 8 weken naar de pedicure :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• alienfruit

alienfruit

Ik zou er gewoon naar huis sturen als manager of lead. Om fatsoenlijke kleiding aan te doen.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15

Acid_Burn

uhuh

Dan moet de manager ook maar zorgen dat er fatsoenlijke temperaturen op het kantoor heersen :P Geen airco bij ons, dus als het een beetje lekker weer wordt, dan loopt de temperatuur al gauw op naar een graadje of 30.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acid_Burn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:58:
Dan moet de manager ook maar zorgen dat er fatsoenlijke temperaturen op het kantoor heersen :P Geen airco bij ons, dus als het een beetje lekker weer wordt, dan loopt de temperatuur al gauw op naar een graadje of 30.
Hoewel begrijpelijk, werkt het juist andersom. Jij bepaald de dresscode niet "omdat reden x". Er zijn ook arbeidsvoorwaarden en zolang het daarin valt heb jij je maar aan te passen, en dat kan ook ander werk zoeken zijn ;)

• Rutix
(jarig!)
Douweegbertje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Hoewel begrijpelijk, werkt het juist andersom. Jij bepaald de dresscode niet "omdat reden x". Er zijn ook arbeidsvoorwaarden en zolang het daarin valt heb jij je maar aan te passen, en dat kan ook ander werk zoeken zijn ;)
Nee hoor, werkt echt niet andersom. Volgens de arbo mag er geen situatie op het werk zijn wat nadeling is voor de gezondheid. 30 graden + verplicht pak is echt wel een nadelige situatie zijn. Als de werkgever geen airco neemt dan mag hij ook niet van zijn werknemers verwachten dat zij in pak komen opdagen.

Letterlijk van de rijksoverheid afgeplukt:
In het Arbobesluit staat dat de temperatuur op uw werk niet nadelig mag zijn voor uw gezondheid. Een precieze temperatuur is niet vermeld. Uw werkgever moet maatregelen nemen om gezondheidsklachten bij u te voorkomen. Hierbij kunt u denken aan een ventilator, aangepaste kleding en een waterkoeler. U kunt ook zelf maatregelen nemen.

Nothing to see here!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Douweegbertje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Dacht het niet. Als je je zowat niet meer kan concentreren omdat de reuzel uit je reet loopt van de hitte, dan kan je de pot op met je dresscode. Natuurlijk ga je niet in een reetveter achter je pc zitten, maar ook niet in pak (wat gelukkig ook niet hoeft bij mijn werkgever, ander was ik waarschijnlijk ook nooit gaan werken0.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:02

orf

Vloerkoeling ipv airco O+

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik moet zomers een trui/vest mee naar werk omdat een t-shirt te koud is als je stil zit :-(

• alienfruit

alienfruit

Acid_Burn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:20:
[...]

Dacht het niet. Als je je zowat niet meer kan concentreren omdat de reuzel uit je reet loopt van de hitte, dan kan je de pot op met je dresscode. Natuurlijk ga je niet in een reetveter achter je pc zitten, maar ook niet in pak (wat gelukkig ook niet hoeft bij mijn werkgever, ander was ik waarschijnlijk ook nooit gaan werken0.
Doh, je moet dan ook niet met je winterpak gaan werken in de zomer ;)
Genoeg mensen in een lange broek en hemd hier in de Caribbean hoor... En dat is ook 30c+. Als ik hier in de stad ga dan draag ik ook een hemd een lange broek.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:14:
[...]

Nee hoor, werkt echt niet andersom. Volgens de arbo mag er geen situatie op het werk zijn wat nadeling is voor de gezondheid. 30 graden + verplicht pak is echt wel een nadelige situatie zijn. Als de werkgever geen airco neemt dan mag hij ook niet van zijn werknemers verwachten dat zij in pak komen opdagen.

Letterlijk van de rijksoverheid afgeplukt:

[...]
Ja leuk, maar er zijn ook talloze artikelen en overige interpretaties die anders beweren. Los daarvan geef ik aan dat jij niet de gene bent die het even bepaald, maar dat je eventueel in overleg iets kunt doen. Simpelweg in je korte broek komen hoort dan niet onder het mom "had je maar airco moeten kopen".

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12 12:46

StM

Tja of je gaat gewoon in een normaal bedrijf werken :) Bekijk het maar fijn met je pak. En dan heb je ook dit soort gezeur niet.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/warm.jpg
De groeten met je pak :P

• Ealanrian
  • Laatst online: 23:57
En waar kijken we naar?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Thermometer? :P

Net m'n nieuwe Razer blackwidow gekregen met MX blue switches, wel effe wennen als je van een standaard Dell server toetsenbord komt :P

[ Voor 82% gewijzigd door Megamind op 19-01-2015 22:30 ]

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Een thermometer op het kantoor die 36 graden celcius aangeeft.

• Ealanrian
  • Laatst online: 23:57
Acid_Burn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Een thermometer op het kantoor die 36 graden celcius aangeeft.
Dat is vast niet vandaag :P. Maar bij die temperaturen mag je verwachten dat er of airco komt of je andere kleding aan mag

• Rutix
(jarig!)
Douweegbertje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:20:
[...]

Ja leuk, maar er zijn ook talloze artikelen en overige interpretaties die anders beweren. Los daarvan geef ik aan dat jij niet de gene bent die het even bepaald, maar dat je eventueel in overleg iets kunt doen. Simpelweg in je korte broek komen hoort dan niet onder het mom "had je maar airco moeten kopen".
Rijksoverheid is een prima website om als interpretatie aan te houden. Ik neem even aan dat er al meerdere malen aangegeven is dat het te warm is. Als er niks aan gedaan word dan geef ik ze groot gelijk om in een korte broek te komen.

Nothing to see here!

• jip_86
Ealanrian schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:34:
[...]

Dat is vast niet vandaag :P. Maar bij die temperaturen mag je verwachten dat er of airco komt of je andere kleding aan mag
Lekker werken met je stijve nek :X Heb eerlijk gezegd een schurfthekel aan die klotedingen bij ons.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:41
alienfruit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:57:
[...]

Doh, je moet dan ook niet met je winterpak gaan werken in de zomer ;)
Genoeg mensen in een lange broek en hemd hier in de Caribbean hoor... En dat is ook 30c+. Als ik hier in de stad ga dan draag ik ook een hemd een lange broek.
Met 35 graden in Griekenland kan ik ook wel met een trui rondlopen, maar dat zie je me in Nederland echt niet proberen hoor. Niet totdat ik dood wil iig ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:46:
Ik zou er gewoon naar huis sturen als manager of lead. Om fatsoenlijke kleiding aan te doen.
Die kans heb je niet, ik zal al eerder ontslag nemen als ik een lead zou hebben die dergelijke verwachtingen van z'n personeel heeft. :)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 20-01-2015 01:25 ]

Verwijderd

"Even snel" wat wijzigen op productie rond middennacht... Dan gaat het natuurlijk niet helemaal goed. Of beter; helemaal niet goed! :')

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42
Als dat jou manier van leiding geven is denk ik niet dat ik het al te lang bij je vol zou houden. Wat een pietlutterig geneuzel zeg.

• RBRU
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-02-2022
Tijd voor Koffie!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-12 12:03
Alleen als je een korte broek aan hebt! :+

Eury#2434

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Gelukkig is het bij mij op werk allemaal een stuk relaxter.

Als het warm is, mag ik gewoon een korte broek en/of slippers aan; wat ik ook doe. Zou niet graag bij een bedrijf werken waar er een verplichte dresscode was. Ik snap dat er voor bepaalde functies een dresscode is (al vind ik dat persoonlijk niet nodig), maar voor developers vind ik het onzin.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Een stukje cultuur is ook belangrijk in een bedrijf vind ik.
Het verplicht dragen van bepaalde kleding vind ik zelf geen fijne cultuur.

De bedrijven waar ik tot nu toe werkte kwam de directeur (om het zo maar te noemen met ~10-25 werknemers, er heerste geen echte hiërarchie) ook gewoon in korte broek, ook naar klanten toe.
De gedachte was dan ook: we doen gewoon normaal. En als de klant dat niet kan waarderen dan werd je als klant geweigerd, dan pas je namelijk niet bij het bedrijf.
Er waren natuurlijk altijd uitzonderingen, maar iemand in pak zien lopen, dat heb ik nog niet zien gebeuren.

• Caelorum
De echte vraag is natuurlijk waarom je überhaupt slippers of een korte broek aan zou willen doen. Trui achterwege laten kan ik nog wel begrijpen, maar hier blijven mijn spijkerbroek en bergschoenen lekker aan in de zomer.

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43

ErikKo

Rippie

Ben ik nou de enige wiens kledingkast geen korte broek bevat? :o

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Caelorum schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:39:
De echte vraag is natuurlijk waarom je überhaupt slippers of een korte broek aan zou willen doen. Trui achterwege laten kan ik nog wel begrijpen, maar hier blijven mijn spijkerbroek en bergschoenen lekker aan in de zomer.
De vraag is dan natuurlijk wat je met bergschoenen moet op kantoor :+

Last.fm | Code Talks

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pff, sommige mensen betalen grof geld om eens lekker uit te zweten (aka sauna). Wees blij dat je werkgever je de kans geeft om op kantoor het ultieme sauna gevoel te beleven :+ Volgende keer wat lavendel meenemen en je kunt je eigen kruidenkamer beginnen :P

Maar, extreme hitte is gewoon klote, zeker als het benauwd is. Op zich kan ik redelijk wat warmte hebben, maar zodra het te vochtig is ga ik kapot... Al ga ik in een t-shirt met korte broek zitten, zodra de reuzel uit de bips komt van de warmte is mijn concentratie nihil... :/

• Caelorum
ErikKo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:40:
Nee ^^
Afvalzak schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:40:
[...]

De vraag is dan natuurlijk wat je met bergschoenen moet op kantoor :+
Het zijn goede schoenen...

[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 20-01-2015 08:47 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik heb wel een paar hotpants maar die draag ik niet op het werk :p Zo een broek tot aan de knieën heb ik niet, staat me gewoon niet goed.
Caelorum schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:39:
Bergschoenen? :o Ik doe zelf ook geen slippers aan op het werk, doe mij maar een paar pumps ofzo dan. Dat vind ik al bloot genoeg :p

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, wel zomerkleding. Je kan prima met 30+ graden in nette kleding werken terwijl je je toch niet doodzweet.
Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.