De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.241 views

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Als je dat wilt maak je er toch een ajax-aanroep van.

Read the code, write the code, be the code!

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 19:01
html5 boilerplate heeft daar toch gewoon een snippet voor?

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
// Avoid `console` errors in browsers that lack a console.
(function() {
    var method;
    var noop = function () {};
    var methods = [
        'assert', 'clear', 'count', 'debug', 'dir', 'dirxml', 'error',
        'exception', 'group', 'groupCollapsed', 'groupEnd', 'info', 'log',
        'markTimeline', 'profile', 'profileEnd', 'table', 'time', 'timeEnd',
        'timeline', 'timelineEnd', 'timeStamp', 'trace', 'warn'
    ];
    var length = methods.length;
    var console = (window.console = window.console || {});

while (length--) {
        method = methods[length];

// Only stub undefined methods.
        if (!console[method]) {
            console[method] = noop;
        }
    }
}());

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

incaz schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:28:
[...]

Waarom zou je alle console.log-meldingen weg willen hebben uit je release? De meeste gebruikers zullen er niet naar kijken, en prima, maar ze staan (als IE geen roet in het eten gooit) ook niemand in de weg en ik vind het een prima plek voor aanvullende informatie.

Al was het idee misschien ook om dergelijke info naar de server te sturen. Benieuwd of daar een library voor is.
Omdat het release is. Je wilt geen dev data output hebben van weet ik veel wat. Misschien komt er opeens een dump van alle relaties te staan? Weet jij wat je precies toen aan het debuggen was? Je zet error report uit, comments maak je 'fatsoenlijk' en alerts/logs etc. zet je ook uit.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Douweegbertje schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:42:
[...]

Omdat het release is. Je wilt geen dev data output hebben van weet ik veel wat. Misschien komt er opeens een dump van alle relaties te staan? Weet jij wat je precies toen aan het debuggen was? Je zet error report uit, comments maak je 'fatsoenlijk' en alerts/logs etc. zet je ook uit.
En daar schelen wij enorm van mening.
Bij mijn werk (ERP software), bouw ik ook vaak logs in zodat mijn klanten (vooral de applicatiebeheerders) makkelijk fouten kunnen doorgeven aan ons.
Heeft weinig zin dat ik krijg "TransportOrder doet het niet".
Dan wil ik graag horen "TransportOrder 1234 doet het niet, kan geen verbinding maken met de transporteur". Ik moet dan hele andere stappen doen dan dat de XML niet geserialized kan worden bijv.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Dan kunnen de applicatiebeheerders er bij, bij console.log kan elke jan doedel die op f12 kan drukken het zien. Dat is het verschil.

Read the code, write the code, be the code!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Maar als je je console.logs gewoon met dezelfde zorg behandelt als elke errormessage is er natuurlijk niets aan de hand.

Overigens kan een console.log geen informatie dumpen die er niet is - als het al je relaties dumpt zijn ze beschikbaar in de client en als dat niet mag, heb je elders een fout gemaakt. Hoewel niet iedere jandoedel het kan, kun je namelijk ook gewoon zelf je console openen en een tactische console.log plaatsen, en dan dus zo je relaties dumpen.
(Handig, want op die manier heb ik zelf een hele export gedraaid van een pagina die dat niet aanbood..)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dus jij wilt het volgende beweren:

JavaScript:
1
var foo = 'bar';

En je doet in je browser's console het volgende: console.log(foo); dat je de waarde eruit kan krijgen?

Ik persoonlijk gebruik in elk geval console.log in de code om het één en ander te debuggen. Soms pas ik ook wat aan om bijv. bepaalde data te krijgen om dat te testen. Simpelweg alle logs aan laten lijkt mij daarom ook niet handig.
Uiteraard zijn er uitzonderingen, zoals net werd aangegeven; een specifieke feature waarbij je zelf ook echt data voor '3e' wilt dumpen op een 'nette' manier.. dat is wat anders. Ik zie dat ook eigenlijk niet als dev debug data, maar domweg 'debug data'.

Los daarvan zou je gewoon fatsoenlijke exceptions moeten maken. Je kan namelijk ook gewoon zorgen dat je code alles normaal afhandelt en dat je in je browser zelf een normale foutmelding kan geven met bijv. een ID of wat dan ook. Daarvoor hoef je niet alles te gaan outputten in je console.

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 11-12-2014 12:13 ]

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Douweegbertje schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:11:
Dus jij wilt het volgende beweren:

JavaScript:
1
var foo = 'bar';

En je doet in je browser's console het volgende: console.log(foo); dat je de waarde eruit kan krijgen?
Eh, ja?

Ik snap trouwens niet waar de aanname vandaan komt dat het om dev-debugstatements gaat... Jij had het over alle console.log-statements eruit slopen. Maar je bedoelt dus eigenlijk dev-informatie eruit halen. Ja, daar kan ik het allicht mee eens zijn, maar da's wel iets anders :)

Wat betreft de normale exceptions, dat is altijd een afweging. Voor de gewone gebruiker is 'Er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw' meestal genoeg informatie, die ga ik echt niet verwarren met errorcodes en dergelijke. Dus binnen de gewone interface heb ik geen behoefte aan meer informatie dan dat.

Maar soms kan iets uitgebreidere informatie wel nuttig zijn, en daarvoor is console.log een prima oplossing. Iedere gebruiker die daarin wil kijken en wellicht met een nuttige tip komt is van harte welkom.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja ik begreep je even verkeerd, maar ik snap je punt :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:23:
Meestal bak ik een eigen log functie die console.log probeert en bij fail iets anders doet
Ik zou het gewoon naar de console loggen als hij faalt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:23:
Meestal bak ik een eigen log functie die console.log probeert en bij fail iets anders doet
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
function log(msg) {
  try {
    console.log(msg);
  }
  catch(ex) {
    console.error('failed to log msg: ' + msg);
  }
}

O-)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
window.log = function(){
  log.history = log.history || [];
  log.history.push(arguments);
  if(this.console){
    console.log( Array.prototype.slice.call(arguments) );
  }
};

O-)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Zit nu aan een niet-IPS monitor. Bah :( wat een misselijke kleuren

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Die van mij was niet echt serieus bedoeld, immers, als console.log niet bestaat, bestaat console.error waarschijnlijk ook niet. Het probleem met de oudere versies van IE is dat "console" pas in de pagina wordt geinjecteerd wanneer de developer tools zijn geactiveerd.

Het is dus ook niet dat IE je pagina dan laat crashen zoals hierboven ergens geschreven wordt, maar het feit dat "console.log" een method (log) aanroept op een undefined object (console), zorgt voor een exception in je code.

Jouw sub is eigenlijk best wel briljant in zijn eenvoud. De normale console.log heeft voor zover ik weet geen history. Op deze manier kan je de gebruiker dus vrij eenvoudig een error log laten submitten. Dat idee toch maar eens verder uitwerken. Een enhanced console object bouwen.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:02:
[...]

Die van mij was niet echt serieus bedoeld, immers, als console.log niet bestaat, bestaat console.error waarschijnlijk ook niet. Het probleem met de oudere versies van IE is dat "console" pas in de pagina wordt geinjecteerd wanneer de developer tools zijn geactiveerd.

Het is dus ook niet dat IE je pagina dan laat crashen zoals hierboven ergens geschreven wordt, maar het feit dat "console.log" een method (log) aanroept op een undefined object (console), zorgt voor een exception in je code.

Jouw sub is eigenlijk best wel briljant in zijn eenvoud. De normale console.log heeft voor zover ik weet geen history. Op deze manier kan je de gebruiker dus vrij eenvoudig een error log laten submitten. Dat idee toch maar eens verder uitwerken. Een enhanced console object bouwen.
Ik geloof dat Sky- z'n oplossing ongeveer hetzelfde is als wat ik standaard gebruik.

Is geloof ik een snippet van Addi Osmani.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Mijn snippet is van Paul Irish, althans, hij heeft het ooit een keer op zijn blog gepost een aantal jaar geleden (2009 gok ik). In die tijd had ik dezelfde issue en had een soortgelijke oplossing verzonnen, behalve de history (en push).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sky- schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:08:
Mijn snippet is van Paul Irish, althans, hij heeft het ooit een keer op zijn blog gepost een aantal jaar geleden (2009 gok ik). In die tijd had ik dezelfde issue en had een soortgelijke oplossing verzonnen, behalve de history (en push).
Ah, dat was m'n tweede gok qua van wie het snippet zou zijn :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Koffiemachine is hier kapot, er is zelfs geen warm water :( Dus geen chococcino :'(

[ Voor 3% gewijzigd door ElkeBxl op 11-12-2014 14:52 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Twee helden op 't gebied van webdevelopment. _/-\o_

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
ElkeBxl schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:52:
Koffiemachine is hier kapot, er is zelfs geen warm water :( Dus geen chococcino :'(
Awwwh.

We are shaping the future

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus, even wat electrotechnische handigheid toepassen en je hebt een waterkoker.

Wat vouwkunsten en je bouwt van een A4'tje een filter-annex-filterhouder

2 bakstenen: Et voila, de koffiebonen zijn gemalen.

* Firesphere ziet het probleem niet.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:56:
[...]

Dus, even wat electrotechnische handigheid toepassen en je hebt een waterkoker.

Wat vouwkunsten en je bouwt van een A4'tje een filter-annex-filterhouder

2 bakstenen: Et voila, de koffiebonen zijn gemalen.

* Firesphere ziet het probleem niet.
Ik heb hier steeds last van statische elektriciteit, misschien moet ik daar maar iets mee gaan doen :p

/me had eerst "vrouwkunsten" gelezen 8)7

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

ElkeBxl schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:58:
[...]

Ik heb hier steeds last van statische elektriciteit, misschien moet ik daar maar iets mee gaan doen :p

/me had eerst "vrouwkunsten" gelezen 8)7
Wat vrouwkunsten en u ontvangt koffie? Klinkt goed. O-)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is niets, wij hadden gisteren de hele dag geen internet!

Nog nooit zoveel werk verzet op 1 dag

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 11-12-2014 15:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

GateKeaper schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:10:
[...]

Wat vrouwkunsten en u ontvangt koffie? Klinkt goed. O-)
Geen idee wat ik me moet voorstellen bij "vrouwkunsten" eigenlijk :p
.oisyn schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:12:
[...]

Haha, kan ik me wel voorstellen ja :)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07
.oisyn schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:12:
[...]

Hoe moet je dan code kopieren van StackOverflow? :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Kerstpuzzel + PHP = https://dl.dropboxusercontent.com/u/27041159/screenshot.png

dat gaat nog wel even duren. O-) :X

[ Voor 11% gewijzigd door Biersteker op 11-12-2014 16:10 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Gamebuster
Weet je wat handiger is? Je foto van scherm in een word document zetten, mailen, de mail uitprinten en daar een foto van maken.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Maar je hebt gisteren al wel kunnen genieten van een overheerlijk exemplaar!

RTFM!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Gamebuster schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:08:
[...]

Weet je wat handiger is? Je foto van scherm in een word document zetten, mailen, de mail uitprinten en daar een foto van maken.
Zal ik volgende keer doen. een beetje zelfkastijding is een phper niet vreemd toch?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

En die foto dan inscannen en mailen naar de supportdesk.

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Firesphere schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:16:
[...]

En die foto dan inscannen en mailen naar de supportdesk.
Als je het door gaat sturen naar support, moet je wel eerst de foutmelding wegklikken voordat je de screenshot maakt. Het moet er allemaal natuurlijk wel netjes uitzien!

[ Voor 4% gewijzigd door Soundless op 11-12-2014 16:29 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik weet nog goed hoe ik iemand tijdens mijn stage in de maling had genomen. Die belde dat zijn mail het niet deed e.d. en long story short had ik het voor elkaar om te zeggen dat hij een SS moest maken en dit naar mij moest mailen _O- . Paar minuten later belde hij helaas weer :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27
Douweegbertje schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:40:
Ik weet nog goed hoe ik iemand tijdens mijn stage in de maling had genomen. Die belde dat zijn mail het niet deed e.d. en long story short had ik het voor elkaar om te zeggen dat hij een SS moest maken en dit naar mij moest mailen _O- . Paar minuten later belde hij helaas weer :p
Zelfde als dat je in een winkel werkt, en iemand in een rolstoel vraagt waar product X ligt:

"Loopt u maar even mee"

----

Zo, werkdag is weer voorbij, nu vrij tot en met dinsdag \o/

[ Voor 6% gewijzigd door Geerrrt op 11-12-2014 16:51 ]

Eury#2434

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of het tegenovergestelde, als een manke winkelbediende in het Engels zegt "walk this way", en dan zelf ook mank gaan lopen :+

Pfff wat irritant zeg. Ik heb Fieber een half jaar geleden telefonisch benaderd met de vraag of zij tzt een 500/500 glasvezelverbinding konden leveren in mijn nieuwbouwwoning. Nu is inmiddels bekend dat dat ook kan en dus hebben ze mij gecontacteerd (per e-mail, welke ze van het internet hebben geplukt). Nou vind ik dat op zich niet zo'n heel probleem, maar ze zijn wel heel erg pusherig zeg |:(. Twee dagen niet gereageerd, krijg ik een mailtje "u heeft niet gereageerd, betekent dat dat u geen belangstelling heeft?".

Don't call me, I'll call you 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 11-12-2014 16:59 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

GeertJam schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:50:
[...]

Zelfde als dat je in een winkel werkt, en iemand in een rolstoel vraagt waar product X ligt:

"Loopt u maar even mee"

----

Zo, werkdag is weer voorbij, nu vrij tot en met dinsdag \o/
mja tbh met ervaring om in de rolstoel te zitten heb ik liever dat iemand dat zegt, in plaats van "rol maar even mee". :+

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Wel met een houten tafel als ondergrond hè?

We are shaping the future

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:58:
[...]

Wel met een houten tafel als ondergrond hè?
Gewoon met tafel en al op de scanner pleuren :Y

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

_Moe_ schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:08:
[...]

Maar je hebt gisteren al wel kunnen genieten van een overheerlijk exemplaar!
True :Y

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:40
Zo, even met de BCP utility van SQL Server een mooie exporter gemaakt. Wat een spartaanse tool :') Maargoed, het werkt!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is het al weekend?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nein :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:21
Hier ook weekend, soort van

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 22:26
En voor mij (ook) al :D .

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach sterf toch met jullie weekend! }:|

spoiler:
Lieve modjes. Omdat mijn "ach sterf" reacties wel vaker worden weggemod, deze disclaimer:
Het is in mijn nature om zo te reageren. Het is niet letterlijk bedoelt dat de anderen dood moeten gaan, maar cynisch, in de trant van "wrijf het er maar in".

[ Voor 41% gewijzigd door Firesphere op 11-12-2014 18:54 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Jan_V schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:27:
[...]

Hoe moet je dan code kopieren van StackOverflow? :+
Vroeger jongen. Toen moesten we lettertje voor lettertje BASIC listings over typen uit de KIJK en als je dan na een uur klaar was kreeg je meestal een vage SYNTAX ERROR?. En dan lettertje voor lettertje weer alles nalopen. En maar hopen dat het geen ZX81 BASIC was.

Maar daarna wel tien minuten lol met een programmaatje wat je een nummer tussen 1 en 100 laat raden door GERADEN, HOGER en LAGER te zeggen als je een nummer intypt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 11-12-2014 20:42 ]

iOS developer

• Gamebuster
zelfkaswatte?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:43:
Lieve modjes. Omdat mijn "ach sterf" reacties wel vaker worden weggemod, deze disclaimer:
Het is in mijn nature om zo te reageren. Het is niet letterlijk bedoelt dat de anderen dood moeten gaan, maar cynisch, in de trant van "wrijf het er maar in".
Oh, ja, nee, dan is het goed. Immers, waarom zou men van jou ook kunnen verlangen je iets in te schikken in iets waar je je blijkbaar zeer bewust van bent. 8)7

If anything maakt die disclaimer erbij het juist erger.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
* azerty heeft er zijn mening over :+

• Styxxy
  • Laatst online: 13-09 22:26
Firesphere schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:43:
[...]
Ach sterf toch met jullie weekend! }:|
*;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:54:
[...]

Oh, ja, nee, dan is het goed. Immers, waarom zou men van jou ook kunnen verlangen je iets in te schikken in iets waar je je blijkbaar zeer bewust van bent. 8)7

If anything maakt die disclaimer erbij het juist erger.
Pardon my french maar sterf, is dan wel goed? Zag jou ooit iets in die context posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Een Belg en een Nederlander tesamen, maak dat mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik weet niet of die hier gelinkt was maar de AIVD kerstpuzzel is weer online :) https://www.aivd.nl/onder...ging/nbv-kerstpuzzel-2014

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:41:
Ik weet niet of die hier gelinkt was maar de AIVD kerstpuzzel is weer online :) https://www.aivd.nl/onder...ging/nbv-kerstpuzzel-2014
De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ ;)

Wist het wel al, maar had zoiets van ... nah.. hier ga ik niet aan beginnen. Dan ben ik opeens weer zoveel tijd kwijt ineens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07
BikkelZ schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:42:
[...]

Vroeger jongen. Toen moesten we lettertje voor lettertje BASIC listings over typen uit de KIJK en als je dan na een uur klaar was kreeg je meestal een vage SYNTAX ERROR?. En dan lettertje voor lettertje weer alles nalopen. En maar hopen dat het geen ZX81 BASIC was.

Maar daarna wel tien minuten lol met een programmaatje wat je een nummer tussen 1 en 100 laat raden door GERADEN, HOGER en LAGER te zeggen als je een nummer intypt _/-\o_
Been there, done that, didn't get a t-shirt.

* Jan_V is ook alweer 31 jaar

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

wsitedesign schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 00:50:
[...]

Een Belg en een Nederlander tesamen, maak dat mee :+
Liefde kan toch schoon zijn he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
ElkeBxl schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:51:
[...]

Liefde kan toch schoon zijn he :+
*mooi voor de Nederlanders onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mercatres schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:56:
[...]

*mooi voor de Nederlanders onder ons.
Niet alle Nederlanders ;) De Brabanders vinden mooie dingen ook schoon ;)
Zo vond mijn familie "dak unne schon wagen reej" ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik hou van schone vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
.Gertjan. schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:01:
[...]

*Hollanders dan (ik gok namelijk dat Limburgers, Brabo's en Zeelanders dat ook wel 'schoon' vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

.Gertjan. schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:01:
[...]

Edde gij azoe'n schoon voituur? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mercatres schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:03:
[...]

*Hollanders dan (ik gok namelijk dat Limburgers, Brabo's en Zeelanders dat ook wel 'schoon' vinden :)
Zeelanders? Really? En dan nog denk ik alleen de Zeeuwen "van den overkant" :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een beetje vies mag best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Creepy schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:04:
[...]

Zeelanders? Really? En dan nog denk ik alleen de Zeeuwen "van den overkant" :P
Darn, het is nog vroeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Dirty hoor :P

(get it, it's a pun :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
Dan denk ik dat je bij Engelse studentes moet zijn: http://frontpage.fok.nl/n...t-slipje-nog-eens-om.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Omfg: "De hele dag vloeien er lichaamssappen uit de punani's van de studentes om te worden opgevangen in het katoenen kruisje."
Is diene vent dan zo'n kenner van wat er daar beneden bij vrouwen gebeurt? :? Daarbij, als je als vrouw echt last hebt van een teveel aan lichaamssappen, bestaan er inlegkruisjes he 8)7

'Slechts 45 procent van de mannen draait zijn boxer nog een keer binnenstebuiten."
Dat is ook best wel stevig percentage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik bedoelde een ander soort vies }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nou, mijn koffie hoef ik niet meer :/
Kunnen we het over wat frissere onderwerpen hebben...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:25:
Nou, mijn koffie hoef ik niet meer :/
Kunnen we het over wat frissere onderwerpen hebben...
Wat doe jij met je ondergoed, dat je daarom geen koffie meer hoeft???? X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:26:
[...]

Wat doe jij met je ondergoed, dat je daarom geen koffie meer hoeft???? X
Nou, door die verhalen hierboven heeft mijn maag zich even omgedraaid en is mijn honger/dorst even verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mercatres schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:03:
[...]

Zeelanders... 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Onzin-polls zijn dat. Vaak met suggestieve vragen als "heb je ooit misschien eens een keertje in je hele leven je ondergoed binnenstebuiten nogmaals gedragen?" En dan presenteren ze het vervolgens alsof 55% dat dagelijks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Again, ik had nog geen koffie gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Douweegbertje schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:37:
[...]

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ ;)

Wist het wel al, maar had zoiets van ... nah.. hier ga ik niet aan beginnen. Dan ben ik opeens weer zoveel tijd kwijt ineens :+
Ik doe er meestal een paar die ik zeker weet :+ als je namelijk 1 punt krijg je de oplossingen voor de anderen :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Rutix schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:41:
Kende 'm helemaal niet. Leuk!
Best pittig tot nu toe vind ik. Vanavond op de bank maar eens mee verder.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Een bedrijf dat voor al zijn vestigingen (alle restaurants in de UK) hetzelfde mailadres gebruiken... Hadden ze in Maart ook wel kunnen vertellen! Vroeg toen of ik mailadres as uniek veld kon gebruiken. Blijkbaar dus niet :/

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 12-12-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mercatres schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:30:
[...]

Again, ik had nog geen koffie gehad...
Ik had blijkbaar ook nog niet genoeg koffie op, want ik had niet gezien dat iemand anders je er al op had gewezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
OkkE schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:02:
[...]

Ik had blijkbaar ook nog niet genoeg koffie op, want ik had niet gezien dat iemand anders je er al op had gewezen... :)
Nog maar eentje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

alienfruit schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:59:
Een bedrijf dat voor al zijn vestigingen (alle restaurants in de UK) hetzelfde mailadres gebruiken... Hadden ze in Maart ook wel kunnen vertellen! Vroeg toen of ik mailadres as uniek veld kon gebruiken. Blijkbaar dus niet :/
Hmm... dat was toch ook wel met een beetje gezond verstand te verwachten? nofi hoor ;). Mooie les voor de volgende keer iig. Daarnaast... als je naar buiten kijkt (mits binnen NL) ben je blij dat je achter een bureau zit te werken waar het droog is :).

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zo even een uurtje lekker Assembly gedaan. Nu op naar microprogramming, hopelijk gaat dat net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Mijn kerstpakket is binnen :D Aan de ene kant heel gaaf, 3200x1800 in 15.6", aan de andere kant is het met een aantal applicaties niet erg praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
GateKeaper schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:36:
Mijn kerstpakket is binnen :D Aan de ene kant heel gaaf, 3200x1800 in 15.6", aan de andere kant is het met een aantal applicaties niet erg praktisch.
Dat probleem klinkt bekend. Ik zit hier met 2880*1620 en vooral java applications willen dan nog wel eens wat klein worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Er zijn ook mensen die hun spijkerbroek nooit wassen, "omdat dat zo hoort".

Vind ik zo mogelijk nog ranziger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bosmonster schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:46:
[...]
Er zijn ook mensen die hun spijkerbroek nooit wassen, "omdat dat zo hoort".

Vind ik zo mogelijk nog ranziger :X
Omdat dat zo hoort? Die had ik nog niet eerder genoemd. Gaten erin, dat hoort tegenwoordig inderdaad. Maar vies laten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik weet wel dat er van die broeken bestaan die zijn ontworpen om slijtplekken te gaan tonen.
Dus je ziet dan bijvoorbeeld een lichte vlek waar altijd je telefoon in je broekzak zit etc.
Die broeken 'mag' je niet eens wassen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23
ZaZ schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:49:
Ik weet wel dat er van die broeken bestaan die zijn ontworpen om slijtplekken te gaan tonen.
Dus je ziet dan bijvoorbeeld een lichte vlek waar altijd je telefoon in je broekzak zit etc.
Wat doe je dan met die broek als hij vies is? Weggooien? Wat een geld verspilling. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
WernerL schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:56:
[...]

Wat doe je dan met die broek als hij vies is? Weggooien? Wat een geld verspilling. :+
Buiten hangen om uit te waaien :+

Maar waarschijnlijk handwas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hmm, Swift is niet zo bijzonder snel als geadverteerd: http://blog.sudeium.com/2...-too-slow-for-production/

Meer een soort Suzuki Swift dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 10:26
GateKeaper schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:36:
Heb jij een laptop in je kerstpakket gekregen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

ZaZ schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:49:
Ik denk dat dat een groot misverstand is. Het is beter wanneer je bepaalde kleding niet op bepaalde manieren wast. Mijn wasmachine staat standaard op stand "katoen" en enkel de temperatuurknop wisselt tussen 90 en 40 graden. Er is inderdaad kleding die dat niet fijn vindt, en waarvoor de fabrikant dus adviseert om het anders te wassen.

Het is niet dat je het niet mag wassen, maar het wordt afgeraden om het op een normale stand in de wasmachine te duwen. Hiervoor heeft de wasmachine echter gewoon een handwas programma. En wanneer men zelfs dat niet aandurft (wat echt gewoon zou moeten kunnen), kan je het in een emmer met lauw water en wat wasmiddel prima uitwassen.

Je broek niet wassen, moet er niet aan denken. :r
Struikrover schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:10:
[...]

Heb jij een laptop in je kerstpakket gekregen? :D
Euhm, sinds juli ben ik eigen baas. Heb dus mijn eigen kerstpakket moeten kopen. Heel vervelend allemaal. O-)

Daarnaast zat er nog een Timbuk2 command plus tas bij. Jammer alleen dat de douane van mening is dat ik er nog even 35 euro aan importkosten overheen moet betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door GateKeaper op 12-12-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
GateKeaper schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:48:
[...]

Omdat dat zo hoort? Die had ik nog niet eerder genoemd. Gaten erin, dat hoort tegenwoordig inderdaad. Maar vies laten worden?
http://www.nudiejeans.com/break-in/#/how-to-wash-your-jeans/
The golden rule is to wait at least six months before first wash for best result.
D-Raven schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:59:
[...]

Buiten hangen om uit te waaien :+

Maar waarschijnlijk handwas :P
http://www.nudiejeans.com/break-in/
FEELING DIRTY? Rub with a damp cloth if you need to remove stains.
If you need to get rid of a smell, hang your jeans outside a sunny and windy day. Additionally, you can turn them inside out, shaking them well.

[ Voor 36% gewijzigd door HuHu op 12-12-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 10:26
Lijkt me echt zo vies om jeans een half jaar aan te hebben zonder te wassen :P. Ik mors er ook vaak eten op, dan ga ik dat echt niet met een natte doek poetsen in plaats van wassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
GateKeaper schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:20:
[...]

Dafuq. Nu voel ik mij serieus oud. 8)7

[afbeelding]
:| nu is het niet grappig meer

Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.