Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Weet iemand wat de licentie kosten voor Virtual DSM gaan zijn of is dat nog niet bekend? (je krijgt 1 licentie erbij dus voor thuisgebruik kun je er 1 DSM instance naast hebben draaien om instellingen en upgrades e.d. te testen)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 21:44
Bij mij is de update naar DSM6 op mijn DS215J meteen goed gegaan en alles schijnt uitstekend te werken. Er is me wel 1 ding opgevallen en dat is dat ik namelijk er opeens 1 map bij heb in het overzicht genaamd "Local Archiving Storage 1" met een aantal submappen en files er in.

Iemand enig idee waarom dit er staat en of het wellicht niet gewoon weg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 23:15
Iemand ervaring met overleden Synology's en support?

Afgelopen nacht is de stroom hier uitgevallen (of m'n DS409 heeft het zelf veroorzaakt). En nu doet ie helemaal niets meer! Geen geluid geen lichtje, niets! Heb maar een mailtje naar Synology support gestuurd maar ben benieuwd wat dit geintje gaat kosten. ;w

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21

PeaceNlove

Deugleuter

Kan je testen met een andere voeding? Met een beetje mazzel heeft je voeding het alleen opgegeven en is de rest nog wel in orde. Zorg wel voor een voeding met vergelijkbare specs, uit ervaring weet ik dat een voeding met minder ampere op de lange termijn stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zit wat te stoeien om Let'sEncrypt aan de praat te krijgen. A record aangemaakt op subdomein.domein.tld die wijst naar mijn thuis IP. Als poortnummer gewoon 80 gedaan.

Maar wat moet ik nu precies instellen in m'n ziggo modem? lokale ip + poort 5001, extern 0.0.0.0 en poort 80 toch? Of mis ik dan nog iets?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 15:27
SmiGueL schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:21:
[...]

Dit is hoe ik het ook heb. Let wel op dat het onderste vinkje op de screenshot van hierboven aangevinkt is!
Indien niet voldaan wordt aan de regels: Toegang weigeren!

[...]

De overige landen blokkeren is dan overdone (en onveilig mochten er plotseling nieuwe landen bijkomen. ;)), gezien ALLES wordt geblokkeerd wat niet NL is of een lokaal IP adres heeft. :)

Wat nooit kwaad kan is om het gelijk even te testen!
Vink als test even Nederland uit (en bijvoorbeeld Duitsland aan) als land, en connect dan met je PC of telefoon via je mobiele netwerk naar het domein van je NAS. Als deze dan niet werkt zit je goed. 8)
Oke, done.
Zag alleen de Indien niet voldaan wordt aan de regels: Toegang weigeren! niet, maar dat kwam omdat ik ales had staan op all interfaces.
Nu alles overgezet naar LAN 1, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Ik wacht nog maar even met DSM6.0

Niet alleen omdat ik bang ben om m'n Domoticz om zeep te helpen, maar ook omdat ik SickRage gebruik en ze dit melden:
2016-03-25

Quick note for Synology users. Yesterday Synology released DSM 6, we advice users to wait with the update. The problem is that the Sickbead-custom (and other Synocommunity) packages are not fully compatible yet. If the packages are installed on DSM 5.2 and you upgrade they will keep working, but on a fresh DSM6 install or if you need to re-install the package they wont work anymore. More info and workarounds can be found on our issue tracker

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:20
Zolang je ze al geïnstalleerd hebt wel, maar packages van Synocommunity uit package center installeren wil nu niet meer op 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Valderrama schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:51:
Bij mij is de update naar DSM6 op mijn DS215J meteen goed gegaan en alles schijnt uitstekend te werken. Er is me wel 1 ding opgevallen en dat is dat ik namelijk er opeens 1 map bij heb in het overzicht genaamd "Local Archiving Storage 1" met een aantal submappen en files er in.

Iemand enig idee waarom dit er staat en of het wellicht niet gewoon weg kan?
Hier ook net een 115j die goed overging, dacht eigenlijk dat ie dat alleen manual zou doen maarja, het werkt..Hopen dat we geen betatesters zijn :) Ik heb die map trouwens niet, misschien gerelateerd aan een package wat je aan hebt staan? (ik heb alleen cloud sync en audio station draaien)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
NeFoRcE schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:03:
Zit wat te stoeien om Let'sEncrypt aan de praat te krijgen. A record aangemaakt op subdomein.domein.tld die wijst naar mijn thuis IP. Als poortnummer gewoon 80 gedaan.

Maar wat moet ik nu precies instellen in m'n ziggo modem? lokale ip + poort 5001, extern 0.0.0.0 en poort 80 toch? Of mis ik dan nog iets?
Port 80 moet in je router/modem wijzen naar het IP van je NAS en dan zou ie erbij moeten kunnen.

Ik heb in DSM 5 altijd Cloud Station gehad om data te syncen tussen PC en NAS maar die geeft sinds DSM 6 meldingen dat ik m'n software moet bijwerken. Op de site van Synology moet ik nu kiezen tussen Cloud Station Backup en Cloud Station Drive... Backup geprobeerd maar daar kan ik niet dezelfde map kiezen als ik had in DSM 5 omdat hier de naam van de PC er geforceerd tussen geplaatst wordt. Iemand die weet hoe ik de settings 1 op 1 hetzelfde kan houden :?

[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 26-03-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:30

Perkouw

Moderator General Chat
Perkouw schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:27:
Bijzonder dit. Ik dacht laat ik eens op mijn telefoon de Cloud Station app gebruiken. Nadrukkelijk opgelet dat ik foto's van het apparaat niet laat verwijderen en zo een syn gedraaid.

Werkt allemaal best wel goed, totdat ik tegen het volgende aanliep. Mijn foto's zijn niet meer zichtbaar in de gallery. Wel zijn ze nog gewoon op het apparaat aanwezig. Mijn Google skills brachten me niet verder dan dit topic -> https://forum.synology.co...b6c3a7945258b8627a0706a74

Iemand bekend met dit probleem en die weet hoe ik mijn foto's weer zichtbaar krijg in mijn gallerij? De app heb ik inmiddels verwijderd van mijn telefoon en de sync had ik daarvoor al verbroken....Gebruikte telefoon Nexus 5.
Voor wie hier ook tegen aanloopt dan wel voor diegene die gewoon het antwoord wil weten;

"Go to your DS Cloud setting and enable function similar saying "reindex file after sync", the media file will require to be indexed, else it will not appear after sync on Mobile device end."

Andere vraag Sinds de update naar DSM6 geeft Cloud Sync aan "x" aantal files te hebben geüpload. Het mooie is dat hij hier gedownload bedoelt, er staat namelijk niets te uploaden. Er worden echter wel files gedownload. Meer mensen last van? Waar kan je dit, eventueel, aangeven zodat ze dit kunnen corrigeren? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Perkouw op 26-03-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 17:45
Ik heb sinds eergister weer een Synology NAS (DS112j, overgenomen van een tweaker). Hij draait op zich prima, gebruik hem uitsluitend voor Surveillance station.
Een ding wat nog niet helemaal prima werkt is de netwerkverbinding. De NAS geeft aan dat hij op 100 mbps werkt, maar ik heb gewoon de Cat 5e kabel gebruikt die erbij zat, en de NAS zit op een gigabit switch (mijn 2 computers zitten daar ook op met cat 5e kabels en die hebben beiden gewoon gigabit). Heeft iemand een idee hoe dit kan en/of hoe ik de NAS op gigabit kan forceren?

Dan had ik nog een tweede vraag, ik gebruik dus Surveillance Station voor het opslaan van de camerabeelden van mijn camera buiten. Dit werkt op zich super. Ik heb ook de app gedownload voor op de iPhone (DS cam). In eerste instantie kon ik geen verbinding maken maar nadat ik poort 5000 en 5001 had opengezet kon ik wel verbinden. Wat nu alleen nog niet werkt is het daadwerkelijk bekijken van de camerabeelden (live). Als ik verbonden ben met wifi (dus hetzelfde LAN), dan werkt het wel, maar niet als ik op 4G zit. Iets zegt me dus dat dit met poorten te maken heeft, maar ik heb op de synology website gekeken waar ze aangeven dat Surveillance Station ook poort 9900 gebruikt, ook die heb ik open gezet maar het werkt nog steeds niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
Daffie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:21:
Ik heb sinds eergister weer een Synology NAS (DS112j, overgenomen van een tweaker). Hij draait op zich prima, gebruik hem uitsluitend voor Surveillance station.
Een ding wat nog niet helemaal prima werkt is de netwerkverbinding. De NAS geeft aan dat hij op 100 mbps werkt, maar ik heb gewoon de Cat 5e kabel gebruikt die erbij zat, en de NAS zit op een gigabit switch (mijn 2 computers zitten daar ook op met cat 5e kabels en die hebben beiden gewoon gigabit). Heeft iemand een idee hoe dit kan en/of hoe ik de NAS op gigabit kan forceren?
Andere cat5e kabel of ander poortje geprobeerd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:29:
[...]

Ik heb een DS716+ en daar is geen Virtual DSM voor beschikbaar.
Echter...als je de SPK van DS415+ download en handmatig installeert dan werkt het ook op de DS716+. :)

Edit:
Wel jammer dat je geen eerdere DSM versies kunt installeren? :?
Lukt het jullie wel om bv. DSM 5.2 te installeren op een host met DSM 6.0?
Ik krijg dan een melding:
The installation file is incompatible. Please make sure you have selected the correct file to upload.

Edit:
Ik had de DSM DS716+ versie gekozen maar moet natuurlijk de Virtual DSM versie hebben en deze is er op dit moment natuurlijk alleen nog maar voor DSM 6.
http://usdl.synology.com/...1/DSM_VirtualDSM_7321.pat

[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 27-03-2016 17:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 15:40
ik word hier intussen horendol van :(

de harde schijven van mijn DS412+ zijn al een hele tijd voortdurend aan het draaien aan 100%. In DSM zie ik dat Disk Usage op 100% staat, maar mijn cpu en ram zijn op het normale niveau. Wanneer ik dan mijn DS wil rebooten, krijg ik een melding dat hij bezig is met een backup task.

wanneer ik dan naar control panel -> backup & restore ga, zie ik nergens een backup task ingepland....! Iemand die weet waar dit allemaal vandaan komt? Dit begint echt serieus op mijn zenuwen te werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 15:50
Mijn DS213 heeft afgelopen nacht de DSM6 update geïnstalleerd. Nu kan ik echter niet meer inloggen. Ik heb de tweetraps authenticatie aanstaan. Bij het inloggen krijg ik steeds de melding dat de verificatie code niet klopt en wordt mij ip-geblokeerd.

Iemand een idee hoe ik nu kan inloggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
ATY77 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 07:06:
Mijn DS213 heeft afgelopen nacht de DSM6 update geïnstalleerd. Nu kan ik echter niet meer inloggen. Ik heb de tweetraps authenticatie aanstaan. Bij het inloggen krijg ik steeds de melding dat de verificatie code niet klopt en wordt mij ip-geblokeerd.

Iemand een idee hoe ik nu kan inloggen ?
Heb het inmiddels maar opgelost door een reset waardoor het admin account is hersteld. Met het admin account heb ik de 2-traps authenticatie uit kunnen zetten. Wel vreemd dit. Iedere authenticator code was fout volgens DSM6. Zelfs de door de Synology zelf gemailde herstelcode werd als foutief gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door ATY77 op 27-03-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 16:56
(jarig!)
Dat gebeurt meestal wanneer de tijd van je Synology niet klopt. Deze verwacht dan een andere code. Kan het te maken hebben gehad met de verandering van zomertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:56
Weet iemand hoe veilig Java is voor de syno?
Ik wil crashplan eens bekijken, maar moet daarvoor java installeren.

Op Windows machines heb je geregeld wel eens een update van Java omdat er weer een lek gevonden is.
Hoe is dit bij de synology ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 20:54
M.v.Veelen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:06:
Ik wacht nog maar even met DSM6.0
.......omdat ik bang ben om m'n Domoticz om zeep te helpen, [...]
Bij mij werd DSM6.0 automatisch geinstalleerd (heb auto-update aanstaan) maar domoticz draait nog als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Laatst online: 07-10 20:54
Perkouw schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:31:
[...]
Andere vraag Sinds de update naar DSM6 geeft Cloud Sync aan "x" aantal files te hebben geüpload. Het mooie is dat hij hier gedownload bedoelt, er staat namelijk niets te uploaden. Er worden echter wel files gedownload. Meer mensen last van? Waar kan je dit, eventueel, aangeven zodat ze dit kunnen corrigeren? :)
Dat was me ook opgevallen inderdaad dat up- en download door elkaar gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
BizzieBis schreef op zondag 27 maart 2016 @ 08:27:
Dat gebeurt meestal wanneer de tijd van je Synology niet klopt. Deze verwacht dan een andere code. Kan het te maken hebben gehad met de verandering van zomertijd?
Daar heb ik ook naar gekeken, maar dat lijkt het niet te zijn. Datum/tijd staan goed op de Synology. De authenticatie code genereer ik op mijn iPhone, ook daar staat de datum/tijd goed.

Ik heb voor nu de 2-traps authenticatie maar uitgezet, steeds als ik deze aanzet heb ik hetzelfde probleem.

Een ander raar probleem is dat de instellingen van de gebruiker niet worden gezien bij het inloggen op DSM. Iedere keer bij inloggen krijg ik de 'Tips' weer te zien. Ook het DSM help scherm blijft terugkomen, 'DSM Help niet automatisch opstarten bij elke aanmelding' staat aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Dutchgrover schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Bij mij werd DSM6.0 automatisch geinstalleerd (heb auto-update aanstaan) maar domoticz draait nog als een zonnetje.
Dat heb ik dus (bewust) niet ingesteld, en bij mij staat nu:

Moel name: DS414
Current DSM version: DSM 5.2-5644 Update 5
DSM date: 2016/02/18
Status: You've installed all important updates

Daarnaast heb ik begrepen dat als iets al geïnstalleerd is, dat het dan wel blijft werken. Maar als iets onherstelbaar corrupt raakt en je moet het nu opnieuw installeren, dan heb je een grote kans dat het niet geïnstalleerd kan worden. En dat risico wil ik niet nemen. Dit keer loop ik niet voorop, maar wacht ik op ervaringen van anderen 8)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

ATY77 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 07:29:
[...]
Heb het inmiddels maar opgelost door een reset waardoor het admin account is hersteld. Met het admin account heb ik de 2-traps authenticatie uit kunnen zetten. Wel vreemd dit. Iedere authenticator code was fout volgens DSM6. Zelfs de door de Synology zelf gemailde herstelcode werd als foutief gezien.
Wellicht werkt het niet omdat je aangeeft dat ook de herstelcode niet werkte, maar je kan de volgende keer nog proberen om via SSH zelf een herstelcode toe te voegen aan de volgende file:

code:
1
/usr/syno/etc/preference/<username>/google_authenticator

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33
Cartman! schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:01:
Ik heb in DSM 5 altijd Cloud Station gehad om data te syncen tussen PC en NAS maar die geeft sinds DSM 6 meldingen dat ik m'n software moet bijwerken. Op de site van Synology moet ik nu kiezen tussen Cloud Station Backup en Cloud Station Drive
Cloud station drive moet je hebben.
Die installeer je over de oude cloudstation client, en klaar. Niets te configureren.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-03-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 15:40
sinds de update naar dsm 6 geraak ik niet meer ingelogd via safari. Wanneer ik via chrome ga, krijg ik wel altijd de melding van certificaten die niet betrouwbaar zijn. Ik heb DSM ingesteld om alles via https door te jagen. Vroeger nooit problemen mee gehad, maar plots kan ik in safari niet meer inloggen en krijg ik via chrome en firefox altijd die foutmeldingen en waarschuwingen. Is er dan iets aangepast in dsm 6 waardoor mijn certificaten zijn verlopen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Misschien eens je history en website data verwijderen?

[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 27-03-2016 22:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 14:47
Bij mij is vorige week DSM 6.0 geïnstalleerd, maar sindsdien werkt mijn DVB-T stick helaas niet meer. De stick die ik gebruik is de PCTV picostick 74e icm tvheadend . Volgens mij is het een probleem met het laden van de firmware onder de nieuwere versies van de Linux kernel, want heb precies hetzelfde issue gehad op mijn Raspberry Pi. Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen? Heb al geprobeerd om de firmware handmatig in /lib/firmware te plaatsen, maar dat bied helaas geen oplossing.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
toxict schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:20:
Heeft er dan niemand last van een zeer trage Diskstation na het upgraden naar DSM 6?
Idem. hier het uitschakelen van Surveillance Station en Audio Station zorgt voor een cpu usage 3 ~ 7 % vs 80 ~ 100 %, waar ik precies dezelfde packages gebruik als in DSM 5.2 :( .

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29

kraats

Ik rol

MrBreaker schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:23:
Idem. hier het uitschakelen van Surveillance Station en Audio Station zorgt voor een cpu usage 3 ~ 7 % vs 80 ~ 100 %, waar ik precies dezelfde packages gebruik als in DSM 5.2 :( .
Is het probleem dan niet juist dat je de packages ook even moet updaten om te laten passen bij de nieuwe versie van DSM?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
kraats schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:49:
[...]
Is het probleem dan niet juist dat je de packages ook even moet updaten om te laten passen bij de nieuwe versie van DSM?
Nee, ik heb zelfs DSM 6.0 opnieuw geinstalleerd en dus ook alle packages. Maakt niks uit :( .

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 13:18
Wat bij mij nu uiteindelijk heeft geholpen.....wat ik nog niet helemaal kan plaatsen, maar goed:

Ik heb uiteindelijk een EXTERNE firewall rule gemaakt om poort 6690 extern door te zetten naar de Synology op INTERN poort 6690.
Vervolgens de Cloud Station Drive client laten verbinden op mijn domeinnaam (domeinnaam.nl) en SSL aan te zetten.
Niet vergeten in de DSM onder Security, je SSL certificaat voor je domein ook aan de service Cloud Station Server te hangen.
Daarna ging de sync als de vliegende tering...zo hard....
In het verleden hoefde dit niet, dus vreemd...vandaar niet te plaatsen...maar het werkt nu wel snel.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Marcel_EA schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Goed bezig!!
Thanks voor de heads up. 8)
Hi Marcel,

Ik heb vanmorgen een bericht ontvangen naar aanleiding van het inschieten van een support ticket. Onderstaand de eerste reactie vanuit Synology:

Dear Jeffrey,

Thank you for contacting Synology support.

By design, the login screen does not accept blank for Welcome title and Welcome message. It should automatically fill out a default message separated by the line.

If you wish to have blank messages, please help us fill out a feature request form below:

https://www.synology.com/en-global/form/inquiry/feedback

Hope this helps.

Best Regards,
Allen C.
Synology Technical Support

En niet veel later volgt onderstaande bericht waarbij aangegeven wordt dat het toch een bug betreft in DSM 6.0 Final:

Dear Jeffrey,

Thank you for your message.

After confirming with our Engineering Team, it is a bug with DSM 6.0 Official. We will release a fix for it in the future to address it.

Wordt dus even wachten op een fix/update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 08-10 14:10
bluecupra schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:53:
[...]
........

Wordt dus even wachten op een fix/update
Thanks voor het melden Jeffrey!
Gelukkig wordt er aan gewerkt. Nog even geduld. :+

[ Voor 6% gewijzigd door WRT54G op 28-03-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
ATY77 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 07:29:
Wel vreemd dit. Iedere authenticator code was fout volgens DSM6. Zelfs de door de Synology zelf gemailde herstelcode werd als foutief gezien.
Ik weet dat je het al hebt opgelost maar is misschien niet een DSM6 probleem. Op zondag is ook de zomertijd ingegaan, mogelijk dat daar niet goed rekening mee gehouden wordt. Als de klok een uur verkeerd loopt werkt het niet meer.

Ik heb wel een ander DSM6 probleem. Mijn DS214play is vannacht automatisch geupdate naar DSM6 (had me wel 10 min van tevoren gewaarschuwd terwijl ik sliep :F, misschien moet ik even kijken of dat anders kan...) en mijn Audiostation werkte niet meer. Moest vanmorgen 9 pakketten bijwerken. Alleen de Audiostation android app geeft een probleem; als ik een album wil afspelen gaat hij snel door alle nummers heen, allemaal niet afspeelbaar. In DSM zie ik dat Audiostation nu helemaal leeg is; die laat de muziek onder /music niet meer zien. Blijkbaar niet in sync en gegevens weg.

Indexing zei up-to-date te zijn maar dus blijkbaar niet. Ik ben nu opnieuw aan het indexeren en hoop dat de muziek dan terug is. Videostation lijkt dat probleem niet te hebben. Hopen dat verder alles nog goed werkt, had me nog niet in DSM 6 verdiept, ben qua NAS maar een eenvoudige gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:12
Ik krijg steeds meer een hekel aan Synology en dat allemaal door DSM6 :(

Afgezien van de packages welke niet allemaal meer willen werken, en eigenlijk wel en niet aan Synology te wijten is, is het toch om te janken dat als je een package verwijderd je meteen je DSM GUI kwijt bent!!!! :( :( :(

Weer een reboot doen om hem terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik zoek even wat hulp met instellen van video station/ DS Video. Ik heb een serie met de subs er al in. Ik heb op mijn iPad 2 DS Video gezet.

Nu speelt die via DS Video de serie prima af, echter de subs laat die niet zien. Als ik dezelfde aflevering via DS file speel, laat die wel de subtitles zien, echter hapert de aflevering dan. (Dat heeft volgens mij met transcoderen te maken toch?). Als ik dat namelijk afzet in DS Video opent hij automatisch DS File om de aflevering af te spelen.
Hoe kan ik toch die subtitles aan de praat krijgen?

Daarnaast vraag ik mij af hoe dat subtitles automatisch downloaden werkt, want ook dat krijg ik niet echt aan de praat?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
schumi2004 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:53:
Ik krijg steeds meer een hekel aan Synology en dat allemaal door DSM6 :(

Afgezien van de packages welke niet allemaal meer willen werken, en eigenlijk wel en niet aan Synology te wijten is, is het toch om te janken dat als je een package verwijderd je meteen je DSM GUI kwijt bent!!!! :( :( :(

Weer een reboot doen om hem terug te krijgen
Mogelijk dat synoservicecfg --restart nginx ook werkt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sinds ik DSM6 op mijn DS715 heb geïnstalleerd gaan de schijven niet meer in spindown. De instellingen staan nog gewoon goed, ik gebruik alleen de officiële Synology packages waarmee hij voorheen netjes de schijven in spindown zette.

Heb een maand of twee op DSM6 beta gewerkt waarmee spindown dus WEL werkt. Enige wat ik sindsdien heb gewijzigd is dat ik de VPN-server package heb geïnstalleerd. Zal die er eens afgooien en kijken wat hij dan doet, maar als ik geen actieve VPN-connectie heb dan zou hij de schijven gewoon in spindown moeten gooien lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb een DS716+ waar hibernate wel werkt. VPN package heb ik op de router geinstalleerd. VirtualDSM zorgt er bij mij wel voor dat hibernate niet meer werkt (net als bv. Ubuntu op Docker maar dat vind ik niet heel vreemd).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:24
Meestal zette ik als een van de eersten de beta van een nieuwe DSM versie erop. Met mn huidige nas welke ik wat uitgebreider gebruik besloot ik om de kat uit de boom te kijken. Gezien alle reacties hier geen slecht idee zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 15:57
Sinds de upgrade naar DSM 6 heb ik een probleem met mijn WD Live mediaspeler.

Ik heb in de speler wat mappings gemaakt (gok dat dit via samba gaat) maar ik heb nu geregeld tijdens het afspelen van een film de melding dat de 'Laatste inhoudsbron verwijderd is'. Ik moet dan opnieuw de NAS als afspeelbron selecteren...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik kom niet meer in SSH sinds de update naar DSM6.
Een ssh-tunnel, zonder shell, lukt overigens wel.

Het enige wat ik op dit moment weet:
Permission denied, please try again.
Iemand die dit ook ervaren heeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
frankivo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:01:
Ik kom niet meer in SSH sinds de update naar DSM6.
Een ssh-tunnel, zonder shell, lukt overigens wel.

Het enige wat ik op dit moment weet:

[...]

Iemand die dit ook ervaren heeft?
Welk account gebruik je hier voor?
Een admin account of root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Marcel_EA schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:02:
[...]

Welk account gebruik je hier voor?
Een admin account of root?
Zowel useraccount als root/admin zie ik dit probleem.

[edit]
"admin" werkt wel. Is dat niet langer een alias voor root dan?

[ Voor 13% gewijzigd door frankivo op 29-03-2016 11:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 15:24
frankivo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:59:
[...]

[edit]
Root krijgen via SSH gaat nu idd anders, zie hiervoor de post uit het Synology Packages forum:
hhoekstra schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:08:
Inloggen als Root moet je nu doen via je eigen gebruikersnaam --> "sudo su -"

hierna je ww nogmaals opgeven

[...]

:')

[ Voor 52% gewijzigd door Bongoarnhem op 29-03-2016 11:09 . Reden: Telefoon geklooi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Bongoarnhem schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Root krijgen via SSH gaat nu idd anders, zie hiervoor de post uit het Synology Packages forum:
[...]
Gaat niet perse om root toegang op dit moment.
Maar via admin kom ik er in en via sudo krijg ik root, dus dan kan ik verder wel zelf debuggen :)

Ik meld me wel weer, later vandaag :P

[Edit]

Ah, shell in /etc/passwd was gereset naar /sbin/nologin.
Teruggezet naar /bin/sh en ik mag er weer in *O*

Bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 14% gewijzigd door frankivo op 29-03-2016 11:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 13:44

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Is sudo in dsm 6 eindelijk geintroduceerd ?
Zou wel fijn zijn :D

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
frankivo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:59:
[...]

[edit]
Zie hier, had hetzelfde probleem. :9
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46290769

[EDIT]
Zie al dat je het opgelost hebt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WRT54G op 29-03-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 15:02

pietje63

RTFM

Sinds een paar maanden heb ik een Synology DS115J, de update naar DS6 is inmiddels helemaal verwerkt. Vooral de wijzigingen in Cloud Sync (meerdere pairs) vind ik erg nuttig.

Sinds de update heb ik in de taakbalk van mijn DSM een indexeringslogo staan (groen vergrootglas, grijze achtergrond). In mijn instellingen heb ik twee mappen aangegeven die geïndexeerd moeten worden. Deze staan op "bezig met indexeren".

Ik begrijp dat dit enige tijd kan duren (vooral op de trage/goedkope DS115J), als ik echter naar broncongrole ga lijkt er niet zoveel te gebeuren (laag CPU, geheugen en diskactiviteit). Kan het zijn dat er iets verkeerd gaat?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 23:15
PeaceNlove schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:03:
Kan je testen met een andere voeding? Met een beetje mazzel heeft je voeding het alleen opgegeven en is de rest nog wel in orde. Zorg wel voor een voeding met vergelijkbare specs, uit ervaring weet ik dat een voeding met minder ampere op de lange termijn stuk gaat.
Jij mag door voor de wasmachine _/-\o_

Ik heb hier ook nog een DS414 staan, die gebruikt zelfde type voeding, en ja hoor! Oude beestje werkt weer!

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
Ik heb sinds kort mijn Samsung smart TV voorzien van een video station app, en dat werkt prima. Echter moest ik daar poort 5000 weer voor open zetten. Ik had die expres gesloten omdat ik alles altijd via de VPN benader in verband met veiligheid blablabla. Nu kan ik echter helaas ook weer met mijn vaste ip (80.xxx.xxx.xxx:5000) op de web login van de server komen. Is er een manier om die toegang te blokkeren en de web interface weer alleen via de VPN connectie te laten benaderen, terwijl ik de poort 5000 open hou?

[ Voor 4% gewijzigd door Zinloos1 op 29-03-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Zinloos1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:17:
Ik heb sinds kort mijn Samsung smart TV voorzien van een video station app, en dat werkt prima. Echter moest ik daar poort 5000 weer voor open zetten. Ik had die expres gesloten omdat ik alles altijd via de VPN benader in verband met veiligheid blablabla. Nu kan ik echter helaas ook weer met mijn vaste ip (80.xxx.xxx.xxx:5000) op de web login van de server komen. Is er een manier om die toegang te blokkeren en de web interface weer alleen via de VPN connectie te laten benaderen, terwijl ik de poort 5000 open hou?
Misschien begrijp ik het vpn verhaal niet helemaal, maar als je tv op hetzelfde LAN zit, dan kan je je NAS toch gewoon via je LAN ip benaderen. (Dus 192.168.1.2 of iets dergelijks)

Binnen je eigen netwerk heb je toch niks met vpn en of portforwarding te maken?

Hele verhaal gaat natuurlijk niet op als je NAS en tv gescheiden zijn, dan zou je met je tv op de vpn moeten komen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Prulleman schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:26:
[...]

Misschien begrijp ik het vpn verhaal niet helemaal, maar als je tv op hetzelfde LAN zit, dan kan je je NAS toch gewoon via je LAN ip benaderen. (Dus 192.168.1.2 of iets dergelijks)

Binnen je eigen netwerk heb je toch niks met vpn en of portforwarding te maken?

Hele verhaal gaat natuurlijk niet op als je NAS en tv gescheiden zijn, dan zou je met je tv op de vpn moeten komen...
Woeps, ik had wat duidelijker moeten zijn.
Ik woon in een studentenhuis, en mijn server staat in de gangkast, en dus op een andere internet aansluiting met eigen statisch ip. De Smart Tv staat bij mijn ouders. Ik connect dus altijd remote, zelfs al zit ik drie meter van de server af.
Dat doe ik nu via een VPN verbinding, omdat ik toen ik gewoon verbond via het statische ip van de server ik een paar keer een aanval op de server zag.
Dit wil ik eigenlijk dus via de VPN laten doen, in plaats van het statische IP:5000, waar in principe iedereen mee kan verbinden.
Maar om gebruik te maken van de video app op de tv moet ik de poort 5000 open hebben staan, geen idee waarom.
Dus die staat nu open, maar ik wil eigenlijk blokkeren dat mensen met het statische ip:5000 binnen kunnen komen op de controller interface. Ik wil dit alleen toegankelijk maken met de VPN verbinding (192.168.x.x:5000)

[ Voor 14% gewijzigd door Zinloos1 op 29-03-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:02

wontcachme

You catch me? No you wont

Probleem:
Ik probeer een taak in te stellen dat elke dag een php script wordt gerund. Ik gebruik deze settings:

Gebruiker: Dezelfde admin account die ik gebruik op mijn pc, met volledige admin rechten
Script:php /volume1/web/tvseries/series_update.php (php vervangen door /usr/bin/php werkt ook niet)

Als ik dit script aanroep via de browser dan werkt het wel (/volume1/web/ vervangen door interne ip adres). Ik heb ook geprobeerd met :/volume1/web toegevoegd aan open_basedir, maar dan gebeurt er ook niks.

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 29-03-2016 21:27 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:29
Maat je hebt toch een poort nodig om verbinding te maken? Je kan met vpn inloggen maar wel op poort 5000 of 5001, al word https afgeraden voor videostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
virtua69 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:21:
Maat je hebt toch een poort nodig om verbinding te maken? Je kan met vpn inloggen maar wel op poort 5000 of 5001, al word https afgeraden voor videostreams.
Ik ben misschien nog steeds niet duidelijk.
Als ik inlog via de vpn verbinding hoef ik natuurlijk die poort (5000) in mijn router niet te forwarden.
Maar omdat dit wel nodig is voor het gebruik van de video app op de Smart TV, kunnen kwaadwillenden weer een stukje makkelijker mijn server in met enkel mijn staticip:5000 en een bruut force inlog script.
Daarom wil ik de toegang tot de interface helemaal dichttimmeren, tenzij je via de VPN verbinding lokaal terecht komt, in welk geval je altijd naar binnen kan.
wontcachme schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:20:
Probleem:
Ik probeer een taak in te stellen dat elke dag een php script wordt gerund. Ik gebruik deze settings:

Gebruiker: Dezelfde admin account die ik gebruik op mijn pc, met volledige admin rechten
Script:php /volume1/web/tvseries/series_update.php (php vervangen door /usr/bin/php werkt ook niet)

Als ik dit script aanroep via de browser dan werkt het wel (/volume1/web/ vervangen door interne ip adres). Ik heb ook geprobeerd met :/volume1/web toegevoegd aan open_basedir, maar dan gebeurt er ook niks.
Welke app gebruik je?
Bij mij werkt Cronjob altijd erg goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Zinloos1 op 29-03-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 16:02

wontcachme

You catch me? No you wont

Zinloos1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:26:
[...]

Welke app gebruik je?
Bij mij werkt Cronjob altijd erg goed.
Geen app. Een zelfgehoste testwebsite die ik dagelijk wil laten updaten. Ben nu verder dat de open_basedir niet goed is, maar ik zie zo snel niet wat er mis is met de code die ik daarvoor gebruikte.

EDIT: Heb het gevonden. De script aanroep moest anders, namelijk:

cd /volume1/web/tvseries
/usr/bin/php series_update.php

[ Voor 14% gewijzigd door wontcachme op 29-03-2016 21:40 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 10-10 16:04
Zinloos1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:26:
Daarom wil ik de toegang tot de interface helemaal dichttimmeren, tenzij je via de VPN verbinding lokaal terecht komt, in welk geval je altijd naar binnen kan.
Wat als je gewoon een firewall regel instelt die alleen IP adressen 192.168.1.x toestaat?
Dus zoals hier (let op 'LAN1' rechtsbovenaan en de het vinkje 'Toegang weigeren' onderaan.)
en hier dan alleen de onderste regel uit deze screenshot toevoegen.
*Mocht je hierdoor je TV buitensluiten omdat die niet via VPN connect, voeg je dit IP adres er ook gewoon aan toe*
Maar omdat dit wel nodig is voor het gebruik van de video app op de Smart TV, kunnen kwaadwillenden weer een stukje makkelijker mijn server in met enkel mijn staticip:5000 en een bruut force inlog script.
[Algemeen] Als je kwaadwillenden / brute-forcers buiten wilt houden / wilt voorkomen:
- Verander sowieso poort 5000 naar een andere. Ik heb DSM & DS Video gewoon op een custom poort draaien.
Dit omdat 'heel het internet' weet dat Synology's op poort 5000 draaien. Als je hem veranderd naar iets als 8264 dan is de kans echt een STUK kleiner (*ik heb in 3 jaar nog nooit een ongewenste inlogpoging gezien*) dat ze daarop gaan proberen in te loggen.

- Admin + Guest account UITSCHAKELEN. Uiteraard wel eerst een custom admin account aanmaken. ;)
Dit zorgt er voor dat ze NAAST het wachtwoord ook de inlognaam moeten raden. ;)

- Configuratiescherm --> Beveiliging --> Automatisch Blokkeren ==> Automatisch blokkeren na 4 mislukte aanmeldpogingen binnen 30 minuten.

- [Rechtsbovenaan] Gebruiker --> Persoonlijk --> [Tabje] Account --> 2-stapsverificatie ==>
Nadat je dit hebt ingesteld kun je, sinds DSM 6.0, nadat je bent ingelogd je eigen pc's instellen als 'Vertrouwd apparaat' Dit zorgt ervoor dat je in het vervolg voor deze pc's je 2FA code nooit meer hoeft in te vullen. :)
*Lijkt misschien overkill, maar ik gebruik voor al mijn 'belangrijke' online accounts 2FA; Dus die paar keer per jaar dat ik die code moet invullen om in m'n NAS te komen is mij de veiligheid wel waard. :))

- Configuratiescherm --> Beveiliging --> Firewall ==> Firewall instelling zoals hierboven omschreven; Sta bijvoorbeeld alleen Nederland (+Belgie+Duitsland) EN je lokale IP reeks (192.168.x.x) toe om je NAS te benaderen.

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 29-03-2016 22:51 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
SmiGueL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:25:
[...]

Wat als je gewoon een firewall regel instelt die alleen IP adressen 192.168.1.x toestaat?
Dus zoals hier (let op 'LAN1' rechtsbovenaan en de het vinkje 'Toegang weigeren' onderaan.)

[...]

Als je kwaadwillenden / brute-forcers buiten wilt houden / wilt voorkomen:
- Verander sowieso poort 5000 naar een andere? Ik heb DSM & DS Video gewoon op een custom poort draaien.
Dit omdat 'heel het internet' weet dat Synology's op poort 5000 draaien. Als je hem veranderd naar iets als 8264 dan is de kans echt een STUK kleiner (*ik heb in 3 jaar nog nooit een inlogpoging gezien*) dat ze daarop gaan proberen in te loggen.

- Admin + Guest account UITSCHAKELEN. Uiteraard wel eerst een custom admin account aanmaken. ;)

- Configuratiescherm --> Beveiliging --> Automatisch Blokkeren ==> Automatisch blokkeren na 4 mislukte aanmeldpogingen binnen 30 minuten.

- [Rechtsbovenaan] Gebruiker --> Persoonlijk --> [Tabje] Account --> 2-stapsverificatie.
Nadat je dit hebt insteeld kun je, sinds DMS 6.0, nadat je bent ingelogd je eigen pc's instellen als 'Vertrouwd apparaat' Dit zorgt ervoor dat je in het vervolg voor deze pc's je 2FA code nooit meer hoeft in te vullen. :)
*Lijkt misschien overkill, maar ik gebruik voor al mijn 'belangrijke' online accounts 2FA; Dus die paar keer per jaar dat ik die code moet invullen om in m'n NAS te komen is mij de veiligheid wel waard. :))

- Firewall instelling zoals hierboven omschreven; voor de overige lezers in dit topic: Sta bijvoorbeeld alleen Nederland (+Belgie+Duitsland) EN je lokale IP reeks (192.168.x.x) toe om je NAS te benaderen.
Allemaal top ideeën, een hoop heb ik er nu al toegepast!
Alleen hoe verander ik de default poort voor het inloggen, dus de 5000 poort?
Dat kan ik namelijk niet vinden.

Ik draai nog geen DSM 6.0 helaas, *iets met een pc met een xpnology :+ *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Zinloos1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Allemaal top ideeën, een hoop heb ik er nu al toegepast!
Alleen hoe verander ik de default poort voor het inloggen, dus de 5000 poort?
Dat kan ik namelijk niet vinden.

Ik draai nog geen DSM 6.0 helaas, *iets met een pc met een xpnology :+ *
Configuratiescherm --> Netwerk --> DSM-instellingen. :)

Mocht je een (gratis Let's Encrypt) SSL certificaat hebben dan is het aanvinken van het vinkje naast "HTTP-verbindingen automagisch omleiden naar HTTPS.." nog een idee *, maar ik las hierboven dat dit voor DS Video niet zo'n geweldig idee is. Je moet dus zelf even testen of dit snel genoeg is. :)

*Mocht iemand op wat voor manier het verkeer (je films/series ;)) tussen je NAS en je ouders onderscheppen, dan is het iig met een HTTPS verbinding iig versleuteld.

[ Voor 39% gewijzigd door SmiGueL op 29-03-2016 22:49 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
SmiGueL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:25:
[...]

*Mocht je hierdoor je TV buitensluiten omdat die niet via VPN connect, voeg je dit IP adres er ook gewoon aan toe*

[...]

[Algemeen] Als je kwaadwillenden / brute-forcers buiten wilt houden / wilt voorkomen:
- Verander sowieso poort 5000 naar een andere. Ik heb DSM & DS Video gewoon op een custom poort draaien.
Dit omdat 'heel het internet' weet dat Synology's op poort 5000 draaien. Als je hem veranderd naar iets als 8264 dan is de kans echt een STUK kleiner (*ik heb in 3 jaar nog nooit een ongewenste inlogpoging gezien*) dat ze daarop gaan proberen in te loggen.

Dit zorgt er voor dat ze NAAST het wachtwoord ook de inlognaam moeten raden. ;)

- [Rechtsbovenaan] Gebruiker --> Persoonlijk --> [Tabje] Account --> 2-stapsverificatie ==>
Nadat je dit hebt ingesteld kun je, sinds DSM 6.0, nadat je bent ingelogd je eigen pc's instellen als 'Vertrouwd apparaat' Dit zorgt ervoor dat je in het vervolg voor deze pc's je 2FA code nooit meer hoeft in te vullen. :)

- Configuratiescherm --> Beveiliging --> Firewall ==> Firewall instelling zoals hierboven omschreven; Sta bijvoorbeeld alleen Nederland (+Belgie+Duitsland) EN je lokale IP reeks (192.168.x.x) toe om je NAS te benaderen.
Nog één laatste vraag.
Als ik nu mijn tv toevoeg als IP, blijft dat IP dan hetzelfde?
Want ik weet dat ik een statisch IP heb in mijn gebouw, maar geldt dat ook voor mijn ouders die gewoon een normale aansluiting hebben van Ziggo?
Want er staat me iets bij dat dit nog wel eens verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Zinloos1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:07:
Nog één laatste vraag.
Als ik nu mijn tv toevoeg als IP, blijft dat IP dan hetzelfde?
Want ik weet dat ik een statisch IP heb in mijn gebouw, maar geldt dat ook voor mijn ouders die gewoon een normale aansluiting hebben van Ziggo?
Want er staat me iets bij dat dit nog wel eens verandert.
Klopt wat betreft Ziggo... Wat je kunt doen is de hele Ziggo range toevoegen. :X (of veel simpeler gewoon Nederland, hoe groot is de kans dat iemand je IP adres + poort + gebruikersnaam + wachtwoord + 2FA code correct raadt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:23

elsinga

=8-)

En bij Ziggo heb je een semi-statisch adres. Tenzij je het (MAC adres van het) modem wijzigt of Ziggo iets heel drastisch doet dan hou je gewoon hetzelfde adres. Is bij mij in al mijn jaren Ziggo nog niet voorgekomen trouwens.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 14:55

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Vraagje, ben druk bezig met videostation in te richten en mee te spelen. alleen als ik de map willen koppelen blijft die maar indexeren.

iemand die videostation überhaupt werkend heeft om DSM 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Na installatie heb ik er een aantal packages bij gekregen:
  • Hyper Backup
  • Hyper Backup Fault
  • PHP 5.6
  • Storage Analyser
  • Text Editor
  • Web Station
  • WebDAV Server
Ik neem aan dat PHP, Web Station en WebDAV bestaande functionaliteit zijn maar nu in packages te vinden zijn (om zo zo sneller te kunnen update ofzo).
Maar Storage Analyser en Text Editor en de beide Hyper Backups lijken niet aan mij besteedt. Kan ik deze zomaar verwijderen? Of zijn ze dieper gelinked aan andere functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:20
Nee, die kun je gewoon verwijderen. de text editor was ook al bestaande functionaliteit die nu in een losse package zit. Storage analyser net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Er wordt gekeken wat je aan functionaliteit aan had staan op DSM 5. Aan de hand hiervan worden packages geinstalleerd en de instellingen gemigreerd. Als je begint met een kale DSM 6 zijn er 0 packages geinstalleerd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:32
Hebben meer mensen problemen met VPN op poort 443 TCP na de update naar 6.0?
Ik had mijn VPN ingesteld op 443 TCP, maar na de update werkt dit niet meer... DSM 6.0 gebruikt deze poort al, maar waar kan ik nergens vinden.

TCP 443 UDP al geprobeerd, maar die wordt geblokkeerd op het werk. (via mijn telefoon werkt het wel) Dus nu kan ik niet bij mijn thuiswerk-bestanden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand een methode om my NAS elke uur een Pushover melding te laten geven zodat ik weet dat deze nog UP is?
Zou zoiets via cronjob te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
HELP: ik krijg mijn video station niet meer aan de praat :(

Na de update naar DSM 6 werd mijn nieuwe content in Video Station niet meer geïndexeerd. Na het nodige zoekwerk kwam ik een tip tegen, namelijk dat mijn index misschien corrupt was maar gelukkig was daar een oplossing voor:
mv /volume1/@database/pgsql /volume1/@database/pgsql-bk
reboot

de db zou opnieuw opbouwen en alles zou weer als een zonnetje draaien. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen geen zonnetje :(

Hierop heb ik Video Station volledig verwijderd en opnieuw proberen te installeren. Hierbij krijg ik echter de volgende melding: Dit pakket vereist dat u "pgsql" inschakelt.

Als ik in de synopkg.log kijk, zie ik tijdens de installatie vaak deze melding:
/volume1/@tmp/@synopkg/@download/VideoStation/@SYNOPKG_DOWNLOAD_VideoStation -C /volume1/@tmp/56FB94340 scripts/postupgrade --no-same-owner --no-same-permissions

Ik heb nu even geen idee meer wat te doen...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Waah schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:57:
Ik had mijn VPN ingesteld op 443 TCP, maar na de update werkt dit niet meer... DSM 6.0 gebruikt deze poort al, maar waar kan ik nergens vinden.

TCP 443 UDP al geprobeerd, maar die wordt geblokkeerd op het werk. (via mijn telefoon werkt het wel) Dus nu kan ik niet bij mijn thuiswerk-bestanden.....
Staat niet ergens in /usr/local/etc/services.d/*.sc?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G

Web Station openen --> virtuele host
Hier staan je websites.
Na de update stonden mijn websites op port 80 en 443.
Bewerken klikken, vinkje uitzetten bij 80/443 en dan een vinkje aanzetten bij http en port 80 invullen.
Daarna op OK klikken. Dit doe je voor alle sites (virtuele hosts).
Hierna zou port 443 (TCP) niet meer in gebruik moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zABwCXb.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Marcel_EA schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Hier staan je websites.
Bewerken klikken, vinkje uitzetten bij 80/443 en dan een vinkje aanzetten bij http en port 80 invullen.

[afbeelding]
Dit probleem had ik ook met VPN server. Aangezien ik Web Station toch niet meer gebruikte heb ik dat eraf gegooid. Helaas is poort 443 nu nog steeds bezet. Ik heb de poort gewoon op de default 1194 gelaten en het protocol naar TCP gezet. Vervolgens in m'n router gezegd dat poort 1194 aan de binnenkant (LAN) vertaald wordt naar poort 443 aan de buitenkant (internet).

Volgens mij bereik je op die manier hetzelfde, zonder op je NAS moeilijk te hoeven doen.

Ondertussen staan hier de twee HDD's nog steeds onafgebroken te draaien sinds de update naar DSM6 stable. Met de beta gingen ze wel netjes in spindown. De power instellingen staan goed (spindown na 10 min.), maar ze blijven gewoon draaien. In dat hardware/power scherm kun je ook aanvinken 'enable hibernate logs' o.i.d., maar waar vind je die logs/lees je ze uit?

Zou nu toch wel graag willen dat de schijven stoppen met draaien, ik voer zelf geen activeit uit waardoor ze wakker blijven i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:32
kraades schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Staat niet ergens in /usr/local/etc/services.d/*.sc?
Als ik thuis ben en tijd heb zal ik even kijken. Ben geen held met Winscp en Putty maar zal wel even kijken. Denk dat hier inderdaad het probleem ligt.
Marcel_EA schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Hier staan je websites.

[afbeelding]
Nope, ik heb daar niks staan. Ook eerst een website toevoegen en verwijderen helpt niet.
ThinkPadd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:25:
[...]

[...]

Dit probleem had ik ook met VPN server. Aangezien ik Web Station toch niet meer gebruikte heb ik dat eraf gegooid. Helaas is poort 443 nu nog steeds bezet. Ik heb de poort gewoon op de default 1194 gelaten en het protocol naar TCP gezet. Vervolgens in m'n router gezegd dat poort 1194 aan de binnenkant (LAN) vertaald wordt naar poort 443 aan de buitenkant (internet).

Volgens mij bereik je op die manier hetzelfde, zonder op je NAS moeilijk te hoeven doen.
Die ga ik ook wel even proberen. Al is de Vodafone-router een draak als het op Port Forwarding aankomt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Doopy-X- schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:08:
HELP: ik krijg mijn video station niet meer aan de praat :(

Na de update naar DSM 6 werd mijn nieuwe content in Video Station niet meer geïndexeerd. Na het nodige zoekwerk kwam ik een tip tegen, namelijk dat mijn index misschien corrupt was maar gelukkig was daar een oplossing voor:
mv /volume1/@database/pgsql /volume1/@database/pgsql-bk
reboot

de db zou opnieuw opbouwen en alles zou weer als een zonnetje draaien. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen geen zonnetje :(

Hierop heb ik Video Station volledig verwijderd en opnieuw proberen te installeren. Hierbij krijg ik echter de volgende melding: Dit pakket vereist dat u "pgsql" inschakelt.

Als ik in de synopkg.log kijk, zie ik tijdens de installatie vaak deze melding:
/volume1/@tmp/@synopkg/@download/VideoStation/@SYNOPKG_DOWNLOAD_VideoStation -C /volume1/@tmp/56FB94340 scripts/postupgrade --no-same-owner --no-same-permissions

Ik heb nu even geen idee meer wat te doen...
Als ik in /var/log/postgresql.log kijk staat er:
Mar 30 10:31:15 XXX postgres[8342]: [4-1] LOG: received fast shutdown request
Mar 30 10:31:15 XXX postgres[8342]: [5-1] LOG: aborting any active transactions
Mar 30 10:31:15 XXX postgres[8487]: [3-1] LOG: shutting down
Mar 30 10:31:15 XXX postgres[8487]: [4-1] LOG: database system is shut down

En daarna niets meer...

Nu zag ik ergens dat je via /usr/syno/etc/rc.d/S20pgsql.sh start de boel kan starten maar daarop geeft ie No such file or directory....

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

pietje63 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:45:
Sinds de update heb ik in de taakbalk van mijn DSM een indexeringslogo staan (groen vergrootglas, grijze achtergrond). [..] Deze staan op "bezig met indexeren".[..] als ik echter naar broncongrole ga lijkt er niet zoveel te gebeuren (laag CPU, geheugen en diskactiviteit). Kan het zijn dat er iets verkeerd gaat?
Inmiddels heb ik de twee te indexeren folders verwijderd uit de lijst met te indexeren mappen en er één opnieuw toegevoegd. Sindsdien staat de CPU continu op 100% (processen fileindexd en synocontentextractd nemen het grootste deel voor hun rekening). Dit geeft hoop.

[edit]
Inmiddels is de folder geïndexeerd. Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan. Zoeken werkt prima, inclusief in PDF bestanden!

[ Voor 9% gewijzigd door pietje63 op 30-03-2016 11:58 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Heeft iemand al een reverse proxy met Cloudstation werkend? Mijn settings zijn Afbeeldingslocatie: http://paltol.nl/wp-content/uploads/2016/03/Cloudstation.jpg
maar moet ik in de client geen andere poort selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 10-10 14:55

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Als ik via mijn ip verbinding maak met me nas krijg ik de volgende melding

"(IP) heeft de verbinding geweigerd." Firewall al even uitgezet om te testen maar geen verschil poorten zijn gefowarderd zou dus gewoon moet werken of zie ik wat over het hoofd?

Schijnt nu wel te werken, blijft vaag.

[ Voor 7% gewijzigd door xven0mxz op 30-03-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Probleem opgelost. Ik heb de backup map teruggezet en doos gereboot...nu doet alles het weer...sim-pel ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:39
pina schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:44:
sinds de update naar dsm 6 geraak ik niet meer ingelogd via safari. Wanneer ik via chrome ga, krijg ik wel altijd de melding van certificaten die niet betrouwbaar zijn. Ik heb DSM ingesteld om alles via https door te jagen. Vroeger nooit problemen mee gehad, maar plots kan ik in safari niet meer inloggen en krijg ik via chrome en firefox altijd die foutmeldingen en waarschuwingen. Is er dan iets aangepast in dsm 6 waardoor mijn certificaten zijn verlopen of zo?
Ik heb het zelfde probleem. Sinds dat Safari vast was gelopen na het verwijderen van de 'Storage Analyser' package kan ik niet meer inloggen. Cookies / Cache etc legen helpt niet. Via Chrome kan ik wel gewoon inloggen :?

edit\
Na het uitschakelen van automatisch via HTTPS verbinden kan ik er wel weer in.

edit2\
Op mijn tweede NAS werkt het wel gewoon via HTTPS... vreemd dit.

[ Voor 29% gewijzigd door Lunaticc op 30-03-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
kraades schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:43:
Dan moet je nog even wachten op DSM 6. Zie ook opmerking ^^^.
Oke, nu is DSM 6.0 uit. Op de nas 216+ geinstalleerd. Heb al rondgekeken om te kijken hoe ik bestanden kan synchroniseren met verschillende mensen. Kan dan gebeuren dat meerdere mensen tegelijk werken aan een en hetzelfde document! Met DSM 6.0 zou dat dus kunnen. Hoe doe ik dat? Waar vind ik een goede uitleg om een dergelijke synchronisatie in te stellen? Heb de cloud server al geinstalleerd op de nas. En in home staat de cloudfolder. Hoe nu verder? Het gaat om synchronisatie van roosters in excel bv, reserveringsroosters, vakantieroosters, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19
Jan2002 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:57:
[...]

Oke, nu is DSM 6.0 uit. Op de nas 216+ geinstalleerd. Heb al rondgekeken om te kijken hoe ik bestanden kan synchroniseren met verschillende mensen. Kan dan gebeuren dat meerdere mensen tegelijk werken aan een en hetzelfde document! Met DSM 6.0 zou dat dus kunnen. Hoe doe ik dat? Waar vind ik een goede uitleg om een dergelijke synchronisatie in te stellen? Heb de cloud server al geinstalleerd op de nas. En in home staat de cloudfolder. Hoe nu verder? Het gaat om synchronisatie van roosters in excel bv, reserveringsroosters, vakantieroosters, etc.
Je gebruikt dan DSCloud gok ik? Ben wel benieuwd naar een evt file-locking procedure, want nu maakt ie gewoon dubbele versies aan als ie merkt dat er een nieuwe kopie is. Overigens is het met lokale kopietjes van data altijd lastig om dit te voorkomen, dus ben benieuwd.

DSCloud is overigens een client-server oplossing waarbij je data op je NAS kunt delen via een Cloud-app voor je telefoon of vaste pc/laptop en dan kunt zien/bewerken. De data synchroniseert vrij snel op de achtergrond, dus als iemand iets wijzigt en je bent online zie je dat meteen. Alleen - als je offline bent en wijzigt wat en iemand anders wijzigt ook wat dan krijg je met synchronisatie dus conflicten en dubbele versies. Das vervelend maar onvermijdelijk als je offline wilt werken...

In cloud staat data, dan moet je rechten toekennen aan mensen, die mensen loggen in met DScloud app en voila! Veel ingewikkelder was het niet volgens mij.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Het antwoord op je vraag is inmiddels niet veel anders dan een paar weken geleden:
Jan2002 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:09:
Wij hebben als proef een word document in een map geplaatst. En nu kun je van buitenaf het bestand benaderen. Het bestand wordt in de map documents geplaatst. Je kunt het dan, overeenkomstig de ingestelde gebruikersrechten in de nas, bewerken op je pc. En nadien weer uploaden. Maar als nu ook anderen tegelijk dit document willen bewerken, hoe zit het dan daarmee? Of moet je een en ander anders instellen?
DukeBox schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:22:
Dit 'probleem' heeft niets met synology te maken. De voorgestelde manier van werken zal nooit versie conflicten kunnen voorkomen.
Jan2002 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:09:
Wij willen op meerdere computers roosters hebben staan die automatisch gesynchroniseerd worden met de roosters op de nas.
DukeBox schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:22:
Idem, de beste oplossing lijkt me dan om met google docs sheets te gaan werken (of straks met synology sheets). Daar kan iedereen tegelijk in werken (realtime) en sheets (voor je rooster) kun je per blad of zelfs per cel beveiligen.
Ik heb de betreffende tekst in de post even klikbaar gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Kan iemand testen cq. verifiëren of Photo Station nog steeds perse zijn foto's verwacht in de map /photo met DSM 6.0 :? Ik heb het ooit voor elkaar gehad in DSM 5.x met symbolic links maar dat werkt niet meer kwam ik vandaag achter.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
[...]

Als het gaat om Excel bestanden dan zou je Synology SpreadSheet kunnen gebruiken.
Je kunt dan Synology SpreadSheets met elkaar delen en tegelijk hierin wijzigingen aanbrengen die direct voor iedereen zichtbaar zijn (vergelijkbaar met Google Sheets).
Ik heb het even geprobeerd en het werkt zoals verwacht. Zie http://screencast.com/t/v8hIXEZF.

[ Voor 2% gewijzigd door technorabilia op 31-03-2016 08:38 . Reden: naamgeving ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

JB schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:37:
Kan iemand testen cq. verifiëren of Photo Station nog steeds perse zijn foto's verwacht in de map /photo met DSM 6.0 :? Ik heb het ooit voor elkaar gehad in DSM 5.x met symbolic links maar dat werkt niet meer kwam ik vandaag achter.
Onder configuratiescherm indexeringsservice zitten hier opties voor. Op basis van de teksten lijkt het erop dat:
- ook foto's in andere folders geïndexeerd kunnen worden (je kunt zelf nieuwe mappen toevoegen)
- alleen foto's in de map photos worden toegevoegd aan photostation

Het belang van het indexeren van de andere foto's is me niet direct duidelijk (het gaat hier over media indexeren, dus niet over bestanden indexeren - deze laatste optie ziet volgens mij vooral op het snel kunnen vinden van bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

pietje63 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:15:
[...]

Onder configuratiescherm indexeringsservice zitten hier opties voor. Op basis van de teksten lijkt het erop dat:
- ook foto's in andere folders geïndexeerd kunnen worden (je kunt zelf nieuwe mappen toevoegen)
- alleen foto's in de map photos worden toegevoegd aan photostation

Het belang van het indexeren van de andere foto's is me niet direct duidelijk (het gaat hier over media indexeren, dus niet over bestanden indexeren - deze laatste optie ziet volgens mij vooral op het snel kunnen vinden van bestanden).
Ja die opties ken ik maar dat werkt niet voor Photo Station :) Wellicht is dat in DSM 6.0 wel eindelijk voor elkaar :? Ik wil geen standaard map opgedrongen krijgen waar ik mijn foto's in moet zetten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:00
pietje63 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:15:
[...]

Volgens mij heeft dit betrekking op de Media Server - ofwel het bekijken van foto's via een DLNA device. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:25:
[...]

Zou nu toch wel graag willen dat de schijven stoppen met draaien, ik voer zelf geen activeit uit waardoor ze wakker blijven i.i.g.
Ik heb hetzelfde sinds DSM6. Mijn schijven gaan ook niet meer uit ondanks dat indexeren etc. al lang klaar is.
Ik zal vanavond eens een reboot geven, het simpel aan en uitschakelen van de HDD Hibernate lijkt geen verandering te geven in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 12:49
Iemand al problemen gezien met het geheugen gebruik?

DSM6.0 gebruikt bij mij 5.3GB geheugen en dat is met 1 actieve app nl AudioStation.

Uiteraard als je onder processen kijkt kom je bij lange na niet aan 5.3GB...

Uiteraard werkt alles gewoon door omdat ik domweg overschot aan geheugen heb, maar goed zou niet moeten natuurlijk....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Vraagje:

Elke keer als m'n stroom uitvalt (gelukkig niet heel vaak) verschiet het IP van m'n Syno NAS. Ik heb alles op bv htpc toegewezen aan 192.168.178.12 bijv. Na stroomuitval zet ik hem weer aan, maar dan wordt het IP opeens 192.168.178.13! Met als resultaat dat m'n hele mediabibliotheek weer opnieuw moet gaan opbouwen :(.

Hoe kan ik dit fixen door echt vaste IP adressen aan mn Syno te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
GeeMoney schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:18:
[...]

Ik heb hetzelfde sinds DSM6. Mijn schijven gaan ook niet meer uit ondanks dat indexeren etc. al lang klaar is.
Ik zal vanavond eens een reboot geven, het simpel aan en uitschakelen van de HDD Hibernate lijkt geen verandering te geven in ieder geval.
Dit komt helaas vaker voor bij een grote DSM update. Dit was volgens mij onder 5.1 ook een probleem..
Ik verwacht een fix niet in eerste maar in twee update ronde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
maussert schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:11:
[...]

Volgens mij heeft dit betrekking op de Media Server - ofwel het bekijken van foto's via een DLNA device. :)
Nee het heeft betrekking op alle multimedia applications... Het staat onder DSM6.0 iets duidelijker (tov DSM5.2) maar het zou nog duidelijker kunnen.

onder configuratiescherm en indexering services is dus voor alles! Nieuw is filestation en dat is de file indexing tab. Mediaserver en overige apps vallen onder eerste tab. Helaas is photostation weer een uitzondering want wilt die goed werken moeten fotos en videos onder photo map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
SemperFidelis schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:42:
Vraagje:

Elke keer als m'n stroom uitvalt (gelukkig niet heel vaak) verschiet het IP van m'n Syno NAS. Ik heb alles op bv htpc toegewezen aan 192.168.178.12 bijv. Na stroomuitval zet ik hem weer aan, maar dan wordt het IP opeens 192.168.178.13! Met als resultaat dat m'n hele mediabibliotheek weer opnieuw moet gaan opbouwen :(.

wat bedoel je met alles toegewezen?
Je router en DSM?

Het ziet er naar uit dat je router ip range niet heeft released door stroom uitval. Dit betekend dat hij denkt dat ie nog in gebruik is en geeft eerst volgende IP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SemperFidelis schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:42:
Vraagje:

Of je regelt het op je router.
Zo heb ik fixed IP's configured op mijn router aan de MAC adressen van de verschillende devices.

Maar je kunt deze ook fixed op de interface van je NAS configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Oh wellicht handig inderdaad om alles op mn router te doen ja. Dan pak ik alles mee, PS4 etc.

PS ik kan die Syno ook 1 vast intern IP geven en 1 vast extern? of maakt dat voor de snelheid geen hol uit?

PPS thanks voor de hulp met mijn domme vraagjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
kraades schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:52:
Weet iemand wat de licentie kosten voor Virtual DSM gaan zijn of is dat nog niet bekend? (je krijgt 1 licentie erbij dus voor thuisgebruik kun je er 1 DSM instance naast hebben draaien om instellingen en upgrades e.d. te testen)
ik zou dit ook graag willen weten, op de site van Synology kan ik niks terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 13:44

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

SemperFidelis schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:55:
Oh wellicht handig inderdaad om alles op mn router te doen ja. Dan pak ik alles mee, PS4 etc.

PS ik kan die Syno ook 1 vast intern IP geven en 1 vast extern? of maakt dat voor de snelheid geen hol uit?

PPS thanks voor de hulp met mijn domme vraagjes :)
Heb zelf mijn dhcp start range 10 hoger gezet.
En mijn synology een vast ip-adres gegeven in dezelfde range.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
kaasszje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Heb zelf mijn dhcp start range 10 hoger gezet.
En mijn synology een vast ip-adres gegeven in dezelfde range.
/offtopic maar officieel niet de way to go.. Fixed IPs moeten buiten je DHCP range liggen om conflicten te voorkomen.
/offtopic

Pagina: 1 ... 66 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).