Yup me tooJoetje079 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:09:
Zijn er toevallig meer mensen die niet ingelogd komen op de ps4 ? Krijg de melding : Disconnected Lost connection to game server (LC-202) Had vlak daarvoor de update naar binnen gehaald, sindsdien kom ik niet meer ingelogd
Hier voor alsnog geen problemen op de PS4.
Zo, alle placement matches gedaan; maar 2x gewonnen (3x door leavers in mijn team). Ach ja, toch op Rank 42 uitgekomen en ondertussen Rank 44. Het lijkt er op dat ik na mijn placement matches meer geluk heb met goede teams.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
pfffff.. ik kan gewoon niet meer winnen in een random team. Na de laatste post van 15 losses heb ik alleen nog maar verloren. Begin de game toch wel een beetje klote te vinden...
Een paar losses ok, maar of ik wordt totaal verkeerd geschaald en zit in een veeeeeeeeeeeel te hoge groep.. of ik heb gewoon elke keer weer pech.
Een paar losses ok, maar of ik wordt totaal verkeerd geschaald en zit in een veeeeeeeeeeeel te hoge groep.. of ik heb gewoon elke keer weer pech.
Welke rank ben je als ik vragen mag? Ik herken het overigens wel hoor, ik ga ook die richting op. Zit in een enorme losing streak.grote_oever schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:53:
pfffff.. ik kan gewoon niet meer winnen in een random team. Na de laatste post van 15 losses heb ik alleen nog maar verloren. Begin de game toch wel een beetje klote te vinden...
Heh, uiteindelijk vind ik winnen / verliezen ook niet zo belangrijk, als het spelen zelf maar goed is.
Net b.v. 8 min lang op Voskaya verdedigd, nadat we met zo'n beetje minimale tijd A verloren.
Tot in 3 minuten overtime punt B tegengehouden, ik heb zelf alleen al een stuk of 8 ult's tegengehouden in die tijd. (reapers, pharahs, soldiers, rats) En ondanks de bijna 12 minuten solid defence waarbij de aanvallers 70% van de tijd niet eens in de buurt van de zone konden komen, verlies je dan toch uiteindelijk.
En dat interesseert me eigenlijk niet zo. De ranked puntjes zijn momenteel toch zo bugged en in favor van prebuild teams dat het voor mij 0,0 betekenis meer over heeft.
En ik merk nu al op b.v. Kingsrow dat men lamme dingen doet zoals bij het laatste stukje massaal Bastion / Torb switchen. (en die won ik dan met m'n team weer heel smerig in overtime) Ik verwacht dat het alleen nog maar lammer gaat worden de komende tijd door competetive.
Net b.v. 8 min lang op Voskaya verdedigd, nadat we met zo'n beetje minimale tijd A verloren.
Tot in 3 minuten overtime punt B tegengehouden, ik heb zelf alleen al een stuk of 8 ult's tegengehouden in die tijd. (reapers, pharahs, soldiers, rats) En ondanks de bijna 12 minuten solid defence waarbij de aanvallers 70% van de tijd niet eens in de buurt van de zone konden komen, verlies je dan toch uiteindelijk.
En dat interesseert me eigenlijk niet zo. De ranked puntjes zijn momenteel toch zo bugged en in favor van prebuild teams dat het voor mij 0,0 betekenis meer over heeft.
En ik merk nu al op b.v. Kingsrow dat men lamme dingen doet zoals bij het laatste stukje massaal Bastion / Torb switchen. (en die won ik dan met m'n team weer heel smerig in overtime) Ik verwacht dat het alleen nog maar lammer gaat worden de komende tijd door competetive.
Na 35+ competitive games gespeeld te hebben kan ik stellen dat het hele Competitive Play broken is, vooral als Solo Queue-er. Het is lachwekkend maar eigenlijk zwaar frustrerend.
Ik heb me er maar bij neer gelegd en hecht geen waarde meer aan de rating waar je mee opgezadeld wordt. Speel nu Competitive Play zoals ik elk andere Quick Play zou doen en probeer voor dit seizoen maar gewoon wat Competitive Points te verzamelen.
Het mooiste is dat je vanaf het moment dat je zakt niet meer aan een team komt. Volgende seizoen vraagt iedereen naar je eindrank van dit seizoen en stellen ze eisen. "Looking for [Whatever] with atleast [lolol Amount] ranking last season."
Ik heb me er maar bij neer gelegd en hecht geen waarde meer aan de rating waar je mee opgezadeld wordt. Speel nu Competitive Play zoals ik elk andere Quick Play zou doen en probeer voor dit seizoen maar gewoon wat Competitive Points te verzamelen.
Het mooiste is dat je vanaf het moment dat je zakt niet meer aan een team komt. Volgende seizoen vraagt iedereen naar je eindrank van dit seizoen en stellen ze eisen. "Looking for [Whatever] with atleast [lolol Amount] ranking last season."
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Mwah..mooie gedachte, maar als ik even als voorbeeld naar Rocket League kijk dan was elke league lager een hele batterij aan malloten extra er bij. Nu ben ik geen gametalent dus zit altijd een beetje in het midden, maar als ik daar net onder kom dan lijkt het ineens of ik met huisvrouwen en kinderen zit te gamen (geen kritiek op die groepen verderGrotman schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:31:
Je moet je gewoon niet laten frustreren door competitive. Als je het gewoon hetzelfde benadert als Quick Play is er toch niks aan de hand? Who cares about rank.. Gewoon je reward krijgen aan het eind van het seizoen en dan begint het toch weer opnieuw met placements. En het is een teamgame, dus gewoon met vrienden groupen.
Rant op het spel zelf
Voor mij is de individu te onbelangrijk in Overwatch om er echt van te kunnen genieten. Heb met wat Gotters gespeeld, maar er was een groot verschil in talent wat vooral de "talenten" duidelijk frustreerde. Als vrienden zeuren dan join ik nog wel een paar potjes, maar eigenlijk start ik dan liever TF2 nog eens op, want de extra keuze in characters en wat je dus tegenover je krijgt vindt ik alles behalve een verbetering. Je hebt hier zeker skills voor nodig, maar het is me net even teveel Fanta allemaal en te weinig pure schietskillz. Solo spelen is gewoon vragen om frustratie in dit spel en je bent totaal afhankelijk van 5 onbekenden die totaal niet hetzelfde idee kunnen hebben bij dit spel als wat jij voor ogen hebt dus dat kan ik iedereen afraden. Meer geluk dan wijsheid gaat hier zeker op. Zoek een leuk team of een ander spel (behalve als je dol op digitale sm bent natuurlijk).
[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 03-07-2016 03:10 ]
Competitive mode is nog slechter dan iedere CoD game die er ooit is uitgekomen naar Cod4.Wahloh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 02:48:
Na 35+ competitive games gespeeld te hebben kan ik stellen dat het hele Competitive Play broken is, vooral als Solo Queue-er. Het is lachwekkend maar eigenlijk zwaar frustrerend.
Potje volskaya, we winnen heel snel het eerste rondje, vervolgens verliezen we het verdedigde potje op 30 seconde op de klok.
Raad eens de game blijft maar doorgaan en ook al heb ik uiteindelijk 70 kills en maar 8 deaths. bijna 3 minuten objective time en 30 objective kills.
Je verliest door een ult en vervolgens mag ik lekker een rank zakken
WTF heb ik ermee te maken dat de rest van het team te slecht is om een objective te houden of verkeerde keuzes te maken.
WAT heeft de stopwatch voor zin, als het systeem het alleen gebruikt om je te laten verliezen ?
Als jou team sneller is, dan heb je gewonnen punt. of doe 4 potjes zoals 9v9 highlander TF2 games !!!
Ik blijf maar gestraft worden door andere fcking stomme keuzes, waar ik zelf niets aan kan doen.
Overwatch kan ik dus in de prullenbak gooien, want de "serieuze" spelers zitten competive mode te spelen en de achterlijke noobs zitten nog in quick play !!
Hoe kan een game leuk zijn, als je je uiterste best doet, maar nog steeds in rank zakt door andere Ku.. kinderen met zagsel in hun kop !!
Ik heb te veel gehoopt op deze game.
Maar blizzard KAN GEEN SHOOTERS MAKEN !!!!
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ondanks dat dit best kansloos is moest ik er om lachen; awesome hitbox

Voor mijzelf maar effe de keuze gemaakt om wat anders te gaan spelen.
Krijg weer een beetje hetzelfde gevoel als toen ik LoL nog speelde, voor mij geen goed teken!

Voor mijzelf maar effe de keuze gemaakt om wat anders te gaan spelen.
Krijg weer een beetje hetzelfde gevoel als toen ik LoL nog speelde, voor mij geen goed teken!
[ Voor 40% gewijzigd door schaapiej op 03-07-2016 11:13 ]
Of jij bent gewoon niet de juiste doelgroep voor deze game. Dat klinkt in mijn ogen namelijk geloofwaardiger als ik kijk naar alle miljoenen Overwatch spelers en de lof die het spel overal ontvangt.Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:44:
[...]
Ik zie je veel de vergelijking maken met andere shooters zoals COD/CS:GO waar alles staat en valt op Team deathmatch. Het voordeel van dit type shooters is dat je als individu nog steeds kan winnen tegen het hele enemy team omdat ze niet respawnen. Overwatch is een compleet andere game. Deze hele game is gebaseerd op het spelen in teamverband. Je zou de gameplay kunnen omschrijven als "Team Objective".
Daarnaast, je blamed constant je gehele team. Iedereen is volgens jou een noob, iedereen is slecht, niemand weet wat ze doen. Maar jij bent de engel door god gezonden die alles perfect doet, nergens faalt (nog steeds zijn skill level baseert op hoeveel kills hij maakt ipv hoe goed hij in teamverband samenwerkt).
Wat een toeval dat het meerendeel van de spelers die op deze manier tegen hun teammates aankijken de spelers zijn die verliezen en alles slecht vinden aan spel X, Y of Z.
Ze hebben bij Blizzard hier gelukkig rekening mee gehouden en voor de D.va spelers een spray toegevoegd:

Maar ik zie je punt, het spel ligt jou niet. Gelukkig heeft iedereen zijn/haar eigen mening hierover. Het is jammer dat je geld geïnvesteerd hebt in een spel dat niet aansluit op jouw speelstijl, dat gebeurd nou eenmaal wel eens.

Waarom heb ik dit gevoel dan niet bij Team Fortress 2 ?Bloodhoundje schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:33:
[...]
Of jij bent gewoon niet de juiste doelgroep voor deze game. Dat klinkt in mijn ogen namelijk geloofwaardiger als ik kijk naar alle miljoenen Overwatch spelers en de lof die het spel overal ontvangt.
Ik zie je veel de vergelijking maken met andere shooters zoals COD/CS:GO waar alles staat en valt op Team deathmatch. Het voordeel van dit type shooters is dat je als individu nog steeds kan winnen tegen het hele enemy team omdat ze niet respawnen. Overwatch is een compleet andere game. Deze hele game is gebaseerd op het spelen in teamverband. Je zou de gameplay kunnen omschrijven als "Team Objective".
Daarnaast, je blamed constant je gehele team. Iedereen is volgens jou een noob, iedereen is slecht, niemand weet wat ze doen. Maar jij bent de engel door god gezonden die alles perfect doet, nergens faalt (nog steeds zijn skill level baseert op hoeveel kills hij maakt ipv hoe goed hij in teamverband samenwerkt).
Wat een toeval dat het meerendeel van de spelers die op deze manier tegen hun teammates aankijken de spelers zijn die verliezen en alles slecht vinden aan spel X, Y of Z.
Ze hebben bij Blizzard hier gelukkig rekening mee gehouden en voor de D.va spelers een spray toegevoegd:
[afbeelding]![]()
Maar ik zie je punt, het spel ligt jou niet. Gelukkig heeft iedereen zijn/haar eigen mening hierover. Het is jammer dat je geld geïnvesteerd hebt in een spel dat niet aansluit op jouw speelstijl, dat gebeurd nou eenmaal wel eens.
Waar je als team kunt domineren, maar een goede solo play kan ook voor een verschil zorgen.
In overwatch kan ik solo geen verschil maken en dat frustreerd mij.
Ik wil het team helpen, maar ik weet niet hoe
Want ik kan 4 man killen en nog gebeurd er niks.
Kill ik 4 man in TF2 (of alleen maar al de Medic) en je kan een objective winnen.
Ik ben geen fan van CoD (Hekel aan killstreaks) of CS:GO, waarbij je door 1 foutje soms minuten lang moet zitten wachten.
Ik zeg niet dat iedereen slecht is, ik doel er meer op dat ik dus mij best doe, maar dat er dus nooit een follow up is. Vaak lijken spelers niet op het scorenbord te kijken en dat is vervelend.
Alleen ik kan nog niet verklaren waaraan dit ligt.
Het verschil dat er niet altijd een (juiste) followup volgt als je een play maakt kan meerdere oorzaken hebben, meestal is het een van deze 3:Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:44:
[...]
Waarom heb ik dit gevoel dan niet bij Team Fortress 2 ?
Waar je als team kunt domineren, maar een goede solo play kan ook voor een verschil zorgen.
Ik wil het team helpen, maar ik weet niet hoe.
Kill ik 4 man in TF2 (of alleen maar al de Medic) en je kan een objective winnen.
Ik ben geen fan van CoD (Hekel aan killstreaks) of CS:GO, waarbij je door 1 foutje soms minuten lang moet zitten wachten.
Ik zeg niet dat iedereen slecht is, ik doel er meer op dat ik dus mij best doe, maar dat er dus nooit een follow up is. Vaak lijken spelers niet op het scorenbord te kijken en dat is vervelend.
- Het moment waarop de play is gemaakt is onverwacht, teammates waren er niet tijdig van op de hoogte / ultimates waren niet beschikbaar
- Teammates waren nog druk bezig met X te beschermen
- Het spel is nog nieuw en mensen voelen nog niet zo goed aan wanneer ze het beste een actie kunnen uitvoeren.
Vergeet niet dat Overwatch net uit is. Team Fortress bestaat al jaren. Ik heb het gespeeld vanaf dag 1 en kan je vertellen dat het toen erger was dan Overwatch.
Voornamelijk moeten mensen nog veel wennen aan een nieuwe game. De ene persoon went er sneller aan dan de andere. Dan krijg je nog het stuk referentiekader. Iedereen kijkt anders naar een bepaald moment en neemt daarop een besluit.
Voornamelijk het begin als een spel net uit is en je serieus wilt spelen is het aan te raden met een vaste groep te spelen met voicechat erbij. Dan zal je vanzelf merken dat het een stuk leuker/fijner gaat. Hierdoor kan je met iedereen coördineren wanneer je een "wombo-combo" ultimate doet oid.
Ik speel meestal met 1-2 andere mensen samen en regelmatig met een full premade. Zodra ik met 1 vriend samen speel is het spel direct een stuk leuker en verlopen potjes beter. We zijn namelijk in staat om gezamenlijk een tactiek uit te voeren
Verwijderd
Je kan wel continu blijven klagen maar als solo player ga je het gewoon niet makkelijk hebben. Zoek gewoon een team op en ga niet eindeloos blijven klagen dat het allemaal zo lame is.Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:44:
[...]
Waarom heb ik dit gevoel dan niet bij Team Fortress 2 ?
Ik wil het team helpen, maar ik weet niet hoe.
Ja, het is kut om solo te spelen. Nee, daar kun je niks aan doen.
Voor de PS4 spelers: Is bij jullie de replay ook stuk na de laatste patch? Het duurt ten eerste lang voordat je beeld krijgt en daarnaast zie ik heel vaak net niet het moment dat ik gekilled wordt maar stopt de replay juist net daarvoor.
Aparte bug
Aparte bug
of het met een team beterVerwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:51:
[...]
Je kan wel continu blijven klagen maar als solo player ga je het gewoon niet makkelijk hebben. Zoek gewoon een team op en ga niet eindeloos blijven klagen dat het allemaal zo lame is.
Ja, het is kut om solo te spelen. Nee, daar kun je niks aan doen.
Je domineerd een potje, maar het wordt vervolgend 1 vs 1.
De coin flip laat je verdedigen en zei kunnen met 5 fucking winstons het eerste punt veroveren.
Zei winnen en wij verliezen allemaal 60% aan ranking.
Hoe fucking unfair is dat gewoon.
Maar goed er is maar 1 oplossing hiervoor.
Game uninstallen en niet meer op de volgende knop klikken

Ik baal alleen wel van mij geld, want ik had er vertrouwen in dat het goed ging komen.
Maar blizzard laat opeens niets meer van zich horen als het te heet onder hun voeten wordt.
Dit is mijn ergste rage in jaren.
Zo erg dat ik mij eigen in bescherming ga nemen om de game te verwijderen en niet meer te spelen.
Ik merk dat ik zelfs chagerijnig wordt en dat ik zelfs hier mensen begin lastig te vallen, waardoor er een verkeerd beeld gaat ontstaan.
Ik wens iedereen veel plezier, ik wacht wel tot volgend seizoen of wanneer blizzard met een goede oplossing gaat komen.
[ Voor 26% gewijzigd door Pykow op 03-07-2016 13:03 ]
Snap niet dat jij je hier zo door laat ragen. Sure die timer is nog niet helemaal goed van Blizzard maar dat komt wel. Ik speel ranked alleen als ik samen met iemand speel die ik ken. Zit nog in mijn placement matches maar heb gewoon 7wins - 1loss. Degene met wie ik speel heeft zelf 58 rating en we winnen gewoon veel samen. Ja wij 2 alleen gaan niet de game winnen maar we heb wel degelijk een grote invloed.Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:56:
[...]
of het met een team beter
De coin flip laat je verdedigen en zei kunnen met 5 fucking winstons het eerste punt veroveren.
[afbeelding]
Ik kan hier op het forum toch niets goed zeggen hierover, want dan ben ik maar een zeur of wat dan ook.Trixh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:02:
[...]
Snap niet dat jij je hier zo door laat ragen. Sure die timer is nog niet helemaal goed van Blizzard maar dat komt wel. Ik speel ranked alleen als ik samen met iemand speel die ik ken. Zit nog in mijn placement matches maar heb gewoon 7wins - 1loss. Degene met wie ik speel heeft zelf 58 rating en we winnen gewoon veel samen. Ja wij 2 alleen gaan niet de game winnen maar we heb wel degelijk een grote invloed.
Ik verwijs mensen even naar REddit, BLizzard forums en Twitter, waarbij je dezelfde reacties ziet.
Dus kom AUB niet met smoesjes of verhalen alsof het systeem deugt.
Zelfs al speel ik met tweakers via TS, dan hoor ik iedereen erover klagen, maar ze blijven het toch maar spelen.
Voor mij is de fun helemaal weg.
[ Voor 12% gewijzigd door Pykow op 03-07-2016 13:11 ]
Van de 10 placement matches 6 verloren en 4 gewonnen. Uiteindelijk op Rank 46 uitgekomen. Is dat goed/nietgoed/normaal?
Gast relax gewoon even. Je punt dat andere mensen ook salty zijn helpt je niet in dit geval. We weten dat de meeste casual gamers salty zijn omdat ze gewoon niet tegen hun verlies kunnen. Je hebt een aantal opties:Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:09:
[...]
Ik kan hier op het forum toch niets goed zeggen hierover, want dan ben ik maar een zeur of wat dan ook.
Ik verwijs mensen even naar REddit, BLizzard forums en Twitter, waarbij je dezelfde reacties ziet.
Dus kom AUB niet met smoesjes of verhalen alsof het systeem deugt.
Zelfs al speel ik met tweakers via TS, dan hoor ik iedereen erover klagen, maar ze blijven het toch maar spelen.
Voor mij is de fun helemaal weg.
1. Je speelt ranked in je eentje en doet gewoon je best. Als jij goed gespeeld hebt dan kan je tevreden zijn. (iedereen heeft namelijk "last" van sommige slechte teammates)
2. Je weigert ranked te spelen in je eentje (zoals ik al eerder aangaf is dat mijn strategie)
3. Je stopt met ranked totdat jij vind dat het gefixed is.
4. De optie die je volgens mij al gemaakt hebt. Uninstall drukken.
[ Voor 15% gewijzigd door Trixh op 03-07-2016 13:17 ]
normaal, ik has 6 gewonnen, 4 verloren en zat zelfs op 45JST94 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:15:
Van de 10 placement matches 6 verloren en 4 gewonnen. Uiteindelijk op Rank 46 uitgekomen. Is dat goed/nietgoed/normaal?

Yep optie 4 heb ik gekozen.Trixh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:15:
[...]
Gast relax gewoon even. Je punt dat andere mensen ook salty zijn helpt je niet in dit geval. We weten dat de meeste casual gamers salty zijn omdat ze gewoon niet tegen hun verlies kunnen. Je hebt een aantal opties:
1. Je speelt ranked in je eentje en doet gewoon je best. Als jij goed gespeeld hebt dan kan je tevreden zijn. (iedereen heeft namelijk "last" van sommige slechte teammates)
2. Je weigert ranked te spelen in je eentje (zoals ik al eerder aangaf is dat mijn strategie)
3. Je stopt met ranked totdat jij vind dat het gefixed is.
4. De optie die je volgens mij al gemaakt hebt. Uninstall drukken.
Dat werkt het beste.
Twee vragen:
1) Hoe zit dat nu precies met het toekennen van eliminations? Soms dan lijkt het wel of je de kill deelt met een andere speler. Een voorbeeld hiervan is iemand neerschieten, de elimination krijgen en vervolgens in de kill cam terugzien dat de vijand door een ander is gekilled.
2) Is er een mogelijkheid om het achtergrondgeluid te muten bij voice chat? Ik heb sinds gisteren een Logitech G430 Gaming Headset, maar het komt nog steeds regelmatig voor dat ik mijn teamgenoten niet kan horen, omdat het andere geluid zo overheersend is. Ik heb in het menu de andere geluiden al op een lager volume gezet, maar dat helpt niet.
1) Hoe zit dat nu precies met het toekennen van eliminations? Soms dan lijkt het wel of je de kill deelt met een andere speler. Een voorbeeld hiervan is iemand neerschieten, de elimination krijgen en vervolgens in de kill cam terugzien dat de vijand door een ander is gekilled.
2) Is er een mogelijkheid om het achtergrondgeluid te muten bij voice chat? Ik heb sinds gisteren een Logitech G430 Gaming Headset, maar het komt nog steeds regelmatig voor dat ik mijn teamgenoten niet kan horen, omdat het andere geluid zo overheersend is. Ik heb in het menu de andere geluiden al op een lager volume gezet, maar dat helpt niet.
Net sommige van de leukste potjes ooit gehad. Omdat ik een beetje met Mei en Genji wou oefenen was ik Quick Play gaan doen in plaats van competitive. Maar nadat ik en een teammate wat grapjes maakte dat iedereen altijd Genji speelt hebben we het team overgehaald om 6 Genij's te gaan. Toen gingen de tegenstanders Winston, dus gingen we 6 Reaper en daarna nog eens 6 Zarya. Alleen het potje daarna hadden wij ook het vijandelijke team overgehaald om 6v6 mercy te spelen.
Was echt super chaotisch en leuk, zo duurde het potje quickplay wel 20 minuten door de constante overtime. Doordat je zo snel een ult krijgt met Mercy ben ik wel meer dan 30 keer dood, maar hoefde ik maar een keer vanuit spawn te lopen. Ik had 16,751 damage done en 56 kills, maar ik zat te wisselen tussen healen en schieten. Zo was er iemand die 30.000 healing deed en een enemy met 87 kills.
Gelukkig wel de POTG gekregen. Hierna hetzelfde team nog overtuigt meerdere potjes 6v6 met verschillende heroes te spelen. Een keer Symmetra, Zenyatta, Mei, Reinhardt, Junkrat en Mccree. Was echt super leuk om eens niet zo serieus te doen.
1:Yonix schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:40:
Twee vragen:
2) Is er een mogelijkheid om het achtergrond geluid te muten bij voice chat? Ik heb sinds gisteren een Logitech G430 Gaming Headset, maar het komt nog steeds regelmatig voor dat ik mijn teamgenoten niet kan horen, omdat het andere geluid zo overheersend is. Ik heb in het menu de andere geluiden al op een lager volume gezet, maar dat helpt niet.
Omdat Overwatch niet "kill driven" is deel je inderdaad de kills, zodra je de naam van wie je hebt gekilled in het midden van je scherm ziet verschijnen, staat er een nummer achter. Dit is het percentage dat je hebt bijgedragen aan de kill (in damage). In de statistieken heb je een kopje met "final blows". Dit zijn alle kills waarop jij de killing blow (laatste hit om diegene dood te maken) hebt gedaan.
2:
Er is geen mogelijkheid om het achtergrond geluid te muten bij voicechat. Ik gebruik zelf voornamelijk skype/Discord/Teamspeak voor voicechat omdat ik daar het volume ervan hoog kan zetten
Duidelijk. Bedankt voor de uitleg!Bloodhoundje schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:45:
[...]
1:
Omdat Overwatch niet "kill driven" is deel je inderdaad de kills, zodra je de naam van wie je hebt gekilled in het midden van je scherm ziet verschijnen, staat er een nummer achter. Dit is het percentage dat je hebt bijgedragen aan de kill (in damage). In de statistieken heb je een kopje met "final blows". Dit zijn alle kills waarop jij de killing blow (laatste hit om diegene dood te maken) hebt gedaan.
2:
Er is geen mogelijkheid om het achtergrond geluid te muten bij voicechat. Ik gebruik zelf voornamelijk skype/Discord/Teamspeak voor voicechat omdat ik daar het volume ervan hoog kan zetten
Zo'n verhaal is leuk..maar als je het dan ook nog backed met een potg filmpjemarkdm schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:41:
Net sommige van de leukste potjes ooit gehad. Omdat ik een beetje met Mei en Genji wou oefenen was ik Quick Play gaan doen in plaats van competitive. Maar nadat ik en een teammate wat grapjes maakte dat iedereen altijd Genji speelt hebben we het team overgehaald om 6 Genij's te gaan. Toen gingen de tegenstanders Winston, dus gingen we 6 Reaper en daarna nog eens 6 Zarya. Alleen het potje daarna hadden wij ook het vijandelijke team overgehaald om 6v6 mercy te spelen.Was echtsuper chaotischh en leuk, zo duurde het potje quickplay wel 20 minuten door de constante overtime. Doordat je zo snel een ult krijgt met Mercy ben ik wel meer dan 30 keer dood, maar hoefde ik maar een keer vanuit spawn te lopen. Ik had 16,751 damage done en 56 kills, maar ik zat te wisselen tussen healen en schieten. Zo was er iemand die 30.000 healing deed en een enemy met 87 kills.
Gelukkig wel de POTG gekregen. Hierna hetzelfde team nog overtuigt meerdere potjes 6v6 met verschillende heroes te spelen. Een keer Symmetra, Zenyatta, Mei, Reinhardt, Junkrat en Mccree. Was echt super leuk om eens niet zo serieus te doen.
Leuk met al die Mercys.
Meest extreme wat ik heb gehad is 5x Bastion in ons team...was geen succes.
Kiwi !
Nou, vermaak me tot nu toe prima met Competitive. Het is in ieder geval allemaal WAT serieuzer t.o.v. quick play.
Echter wel 1 tip: Zet het maar uit je hoofd dat je een echt hoge rank gaat behalen, hoe goed je individueel
ook bent. Dat gaat, op een enkele uitzondering na, nooit lukken. Ik heb die droom laten varen, scheelt een hele hoop ergernis.
Wil je een zo hoog mogelijke rank krijgen? Speel alleen met een vaste groep mensen, die inzicht hebben in hoe je als team het beste resultaat kunt boeken en individueel ook op zeer degelijk niveau zitten.
Ook een Surefour of Seagull zouden waarschijnlijk nooit 75+ halen als ze niet altijd met dezelfde vaste, individueel sterke groep mensen zouden teamen, die ook nog eens volledig op elkaar zijn ingespeeld.
Speel competitive dus gewoon voor de fun of bijv. voor een golden weapon en je kunt veel plezier beleven. Je rank alleen zegt in dit spel immers relatief weinig over je individuele kwaliteiten. Kijk naar je eigen stats (dus niet alleen K/D) en vergelijk dat met anderen. Dat heb je een redelijk beeld of je het goed doet of niet.
See you ingame
Echter wel 1 tip: Zet het maar uit je hoofd dat je een echt hoge rank gaat behalen, hoe goed je individueel
ook bent. Dat gaat, op een enkele uitzondering na, nooit lukken. Ik heb die droom laten varen, scheelt een hele hoop ergernis.
Wil je een zo hoog mogelijke rank krijgen? Speel alleen met een vaste groep mensen, die inzicht hebben in hoe je als team het beste resultaat kunt boeken en individueel ook op zeer degelijk niveau zitten.
Ook een Surefour of Seagull zouden waarschijnlijk nooit 75+ halen als ze niet altijd met dezelfde vaste, individueel sterke groep mensen zouden teamen, die ook nog eens volledig op elkaar zijn ingespeeld.
Speel competitive dus gewoon voor de fun of bijv. voor een golden weapon en je kunt veel plezier beleven. Je rank alleen zegt in dit spel immers relatief weinig over je individuele kwaliteiten. Kijk naar je eigen stats (dus niet alleen K/D) en vergelijk dat met anderen. Dat heb je een redelijk beeld of je het goed doet of niet.
See you ingame

Normaal, exact hetzelfde als hier.JST94 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:15:
Vandaag naar rank 44 gezakt

Lijkt een sport te zijn geworden om halverwege de eerste match het team te verlaten, in 9 potjes 4 keer gehad.
Daarnaast ook nog 3 keer achter elkaar tegenover hetzelfde pre-made team komen te staan.
Daar blijkt de matchmaking (nog) te falen aangezien zij in rang zouden moeten stijgen daar wij in rang zakten.
Overigens wel een 5 vs 6 gewonnen, dat was echt een epische eindstrijd.
En dan verwacht je dat je daar toch wel voor beloond word, en jawel..... een hele centimeter gestegen in rank
Volgende potje weer verloren en bam, driekwart rank naar beneden

Verbazingwekkend trouwens hoe vaak het gebeurt dat je bijna gewonnen hebt en dan op 99% het gehele team zoiets lijkt te hebben van "och we zijn er, hoef mijn best niet meer te doen" om vervolgens keihard te verliezen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik was na m'n placement potjes geëindigd op 51. Binnen 3 potjes stond ik op 54... maar na een losing streak kwam ik op 48, en nu sta ik weer op 50 en krabbel ik langzaam op. Dat allemaal solo.
Je kan vijf potjes achter elkaar winnen en vervolgens al die progress in één potje kwijt raken. De verhouding is gewoon zoek.
Weet niet meer waar ik het las, maar vond 't een goed punt: Overwatch is een feel-good game. Voorheen met quick play was de XP die je kreeg als je verliest niet heel veel minder dan de XP van de winnaars. Was voor iedereen leuk. Nu staat er echt veel op het spel. Je wordt als individu beoordeeld terwijl er enorm veel factoren spelen waar je geen invloed op hebt... met wie word je gematched, en nog belangrijker; tegen wie.
Als solo speler ben ik er even klaar mee. Quick Play neemt niemand meer serieus. Je kan wel zeggen dat je niets moet geven om rank... maar zo lang je na elk potje op je rank gewezen wordt en de hele modus er om draait hou je het wel in je achterhoofd.
Een team zoeken is een optie, maar de vrijblijvendheid en de snelle potjes van voor de patch waren voor mij de grootste charme van het spel. Dat is in zekere zin verdwenen.
Je kan vijf potjes achter elkaar winnen en vervolgens al die progress in één potje kwijt raken. De verhouding is gewoon zoek.
Weet niet meer waar ik het las, maar vond 't een goed punt: Overwatch is een feel-good game. Voorheen met quick play was de XP die je kreeg als je verliest niet heel veel minder dan de XP van de winnaars. Was voor iedereen leuk. Nu staat er echt veel op het spel. Je wordt als individu beoordeeld terwijl er enorm veel factoren spelen waar je geen invloed op hebt... met wie word je gematched, en nog belangrijker; tegen wie.
Als solo speler ben ik er even klaar mee. Quick Play neemt niemand meer serieus. Je kan wel zeggen dat je niets moet geven om rank... maar zo lang je na elk potje op je rank gewezen wordt en de hele modus er om draait hou je het wel in je achterhoofd.
Een team zoeken is een optie, maar de vrijblijvendheid en de snelle potjes van voor de patch waren voor mij de grootste charme van het spel. Dat is in zekere zin verdwenen.
Ging wel lekker deze middag. 8 wins 3 lose
zit nu op het randje naar 49. Wel vervelend als je een groep maakt met lage mensen opzich of mensen die nog niet geplaced zijn dan verlies je meer. had een win waardoor er halve rating bij kwam maar dan verloor ik een hele ofzo.
Al met al mooi dagje gehad. Pro word ik toch niet meer dus doe gewoon me best om zo hoog mogelijk te komen maar hoef geen doel te halen.
zit nu op het randje naar 49. Wel vervelend als je een groep maakt met lage mensen opzich of mensen die nog niet geplaced zijn dan verlies je meer. had een win waardoor er halve rating bij kwam maar dan verloor ik een hele ofzo.
Al met al mooi dagje gehad. Pro word ik toch niet meer dus doe gewoon me best om zo hoog mogelijk te komen maar hoef geen doel te halen.
Werd in gedeeld op 56, de potjes daarna meteen gekelderd naar 53
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Ik ben wel blij met competitive. Quick Play is mega frustrerend omdat matchmaking daar niet werkte en je constant 1zijdige matches had met een paar uitzonderingen.
In competitive zit ik tegen mensen te spelen die ongeveer van hetzelfde niveau zijn en dat vind ik prima. Ik ben niet met mijn rank bezig en vind Overwatch eindelijk leuk om te spelen zelfs als ik verlies (en niet frustrerend).
In competitive zit ik tegen mensen te spelen die ongeveer van hetzelfde niveau zijn en dat vind ik prima. Ik ben niet met mijn rank bezig en vind Overwatch eindelijk leuk om te spelen zelfs als ik verlies (en niet frustrerend).
zat in m'n laatste twee placement matches te klooien, blijkbaar heeft dat aardig wat invloed en ben ik laag ingeschat. gelukkig hebben die eerste paar matches behoorlijk veel XP dus krijg ik een level per win, maar het zal dus nog een paar matches duren voordat ik rond de 70 zit.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Meid toch.aDutchCow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:48:
Werd in gedeeld op 56, de potjes daarna meteen gekelderd naar 53
Toevoeging van deze post:markdm schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:41:
Net sommige van de leukste potjes ooit gehad. Omdat ik een beetje met Mei en Genji wou oefenen was ik Quick Play gaan doen in plaats van competitive. Maar nadat ik en een teammate wat grapjes maakte dat iedereen altijd Genji speelt hebben we het team overgehaald om 6 Genij's te gaan. Toen gingen de tegenstanders Winston, dus gingen we 6 Reaper en daarna nog eens 6 Zarya. Alleen het potje daarna hadden wij ook het vijandelijke team overgehaald om 6v6 mercy te spelen.Was echt super chaotisch en leuk, zo duurde het potje quickplay wel 20 minuten door de constante overtime. Doordat je zo snel een ult krijgt met Mercy ben ik wel meer dan 30 keer dood, maar hoefde ik maar een keer vanuit spawn te lopen. Ik had 16,751 damage done en 56 kills, maar ik zat te wisselen tussen healen en schieten. Zo was er iemand die 30.000 healing deed en een enemy met 87 kills.
Ik kijk net op Masteroverwatch naar de leaderboard van Mercy. Hierop is het record voor Mercy 145 eliminations in een game. Hierdoor horen die 2 uit het andere team met 87 en 89 kills 8e en 9e te staan en ik met 56 eliminations 57e. Die tegenstander met 31.273 healing done zou zelfs een nieuw record hebben voor healing in een match. Jammer dat we (nog) niet in de leaderboard staan.
[ Voor 11% gewijzigd door markdm op 03-07-2016 20:46 ]
Ik meende gelezen te hebben dat het ranking probleem opgelost was? Heb nu vandaag al een paar keer achter elkaar:
Verloren -> volledig punt er af
Gewonnen -> 1/10 punt erbij
Zo kom je nooit hogerop.
Verloren -> volledig punt er af
Gewonnen -> 1/10 punt erbij
Zo kom je nooit hogerop.
Kiwi !
Ik ben wel een beetje klaar met grotendeels solo spelen. Iemand zin in een potje? Ranking 48, PC, JPleDouche#2498. Zal mezelf ook even in de GoT-lijst zetten.
Beste game einde ooit gehad zojuist
game was 3-3 en we moesten naar overtime (wat overigens wel ruk is, aanvallende team verliest 9 van de 10 keer...).
Net op het einde in de laatste 10 seconden worden we redelijk gepakt , Zarya weet nog net te ulten en de hog maakt het af
Beetje knullig opgenomen ben ik van op de hoogte (moest improviseren Raptr was niet ingelogd).
Net op het einde in de laatste 10 seconden worden we redelijk gepakt , Zarya weet nog net te ulten en de hog maakt het af
Beetje knullig opgenomen ben ik van op de hoogte (moest improviseren Raptr was niet ingelogd).
I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code
Net een competitive game gehad waarin we tegen een groep met 4 Tracers, 1 Mercy en 1 Reinhardt.
Was echt zwaar kl*te om tegen te spelen omdat het een king of the hill gamemode was...
Ook waren ze niet bepaald "sociaal" in de chat, ze gingen vrolijk iedereen afzeiken.
Iemand een idee hoe je zoiets kunt counteren? Ze waren best trots op hun eigen, want ze vonden blijkbaar winnen belangrijker dan plezier.
Ik zou graag willen zien dat Blizzard een max aantal van de zelfde heroes in 1 team toelaat, maar ik betwijfel of ze dit zullen doen. Het maakt het spel wel een stuk minder leuk zo...
Was echt zwaar kl*te om tegen te spelen omdat het een king of the hill gamemode was...
Ook waren ze niet bepaald "sociaal" in de chat, ze gingen vrolijk iedereen afzeiken.
Iemand een idee hoe je zoiets kunt counteren? Ze waren best trots op hun eigen, want ze vonden blijkbaar winnen belangrijker dan plezier.
Ik zou graag willen zien dat Blizzard een max aantal van de zelfde heroes in 1 team toelaat, maar ik betwijfel of ze dit zullen doen. Het maakt het spel wel een stuk minder leuk zo...
We zitten vaak te mopperen op het feit dat men niet op de healers / support let. Nu eindelijk eens andersom meegemaakt. Teamgenoot zag dat ik bij Ilios in de put aan het zweven was (Mercy, had m'n aansluiting gemist) en ging moedwillig met Tracer er overheen blinken. Heb mij aan hem vast kunnen linken en heb het overleefd
Kiwi !
Is niet erg lastig te counteren. Tracer is een low hp champion. Neem 2x Mei in je team zodat de tracers niet meer kunnen wegkomen.derpadin schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:37:
Net een competitive game gehad waarin we tegen een groep met 4 Tracers, 1 Mercy en 1 Reinhardt.
Als comp zou je b.v.:
1. Mei
2. Mei
3. Tornbjorn
4. Lucio
5. Roadhog
6. Reaper
Mei's slowen de tracers down, reaper knalt ze in 1 schot closeup neer. Tornbjorn geeft coverfire + torn gun headshots vagen tracer ook weg. Dan Lucio voor sustain. Roadhog om tracers binnen te halen en weg te vagen.
Daarnaast is reaper zeer sterk tegen hun reinhardt, de healer heeft maar weinig mensen die haar echt kunnen beschermen. Dus dat zou redelijk snel eruit te focussen zijn.
edit:
Nog bijna vergeten eraan toe te voegen:
Mei countered tracer stickybomb door in haar ijspegel te gaan. Lucio countered het door zijn ultimate te gebruiken, Roadhog kan de dmg overleven als hij nog boven half hp is en reaper kan zijn shadowwalk doen om damage immune te zijn. Dus alleen Tornbjorn moet opletten op de sticky's (die meestal op zijn turret gaan, die je daarna toch weer rebuild
).
Nog bijna vergeten eraan toe te voegen:
Mei countered tracer stickybomb door in haar ijspegel te gaan. Lucio countered het door zijn ultimate te gebruiken, Roadhog kan de dmg overleven als hij nog boven half hp is en reaper kan zijn shadowwalk doen om damage immune te zijn. Dus alleen Tornbjorn moet opletten op de sticky's (die meestal op zijn turret gaan, die je daarna toch weer rebuild
[ Voor 13% gewijzigd door Bloodhoundje op 04-07-2016 00:08 ]
Oef merk nu dat ik aan de verkeerde kant van de lijn terecht ben gekomen.
Weer 4 levels gezakt.
Zie nu ook de keerzijde van de medaille, ik kom nu echt alleen nog terecht in groepen die maar wat rondklooien, hoe lager je gaat hoe erger het word.
Verwacht dus tegen het eind van het seizoen ergens onderin het afvoerputje te geraken
1 voordeel, ben nu wel weer vaker play of the match
Weer 4 levels gezakt.
Zie nu ook de keerzijde van de medaille, ik kom nu echt alleen nog terecht in groepen die maar wat rondklooien, hoe lager je gaat hoe erger het word.
Verwacht dus tegen het eind van het seizoen ergens onderin het afvoerputje te geraken
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zelfde soort ladder ervaring. Op 47 ingedeeld, daarna geklommen naar 48, en vanaf toen alleen maar ellende... zit nu op 41. Begin het solo queuen een beetje zat te worden, misschien het GoT channel maar eens bezoeken binnenkort. Hoewel mijn ervaring met quick play is dat je als premade vaak nog veel sterkere tegenstanders krijgt.
[ Voor 18% gewijzigd door firlian op 04-07-2016 00:50 ]
Prachtig om te zien dat een paar mensen met ranked gewoon dachten 'fak die team objectives! Ik ga lekker met mijn Bastion in een hoekje staan maaien' 
Buiten dat dit weekend wel weer genoten van Overwatch. Gewoon lekkere simpele en snelle potjes
Buiten dat dit weekend wel weer genoten van Overwatch. Gewoon lekkere simpele en snelle potjes
PSN: Bellerophon-
Haha, jij loopt echt al weken te zeuren man. Is het niet om de zogenaamde scheve balance dan is het nu omdat je in je eentje geen "verschil" uit kan maken...heb die ervaring juist wel. Met een geode ult halve team wipen en de objective kunnen pakken. Of met een geode Flank de support uitschakelen en dan rest van de team wipen etc etc. Misschien ben je gewoon niet zo bad ass als je denkt dat je bent? Of misschien moet je met een team spelen in plaats van solo. Al helemaal in Comp play, als je geen voice gebruikt en communiceert met mensen is het sowieso 80%kans op een kut match. Niet omdat de game kut is, maar het is gewoon nodig, team play.Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:56:
[...]
of het met een team beter
[afbeelding]
Ik baal alleen wel van mij geld, want ik had er vertrouwen in dat het goed ging komen.
Maar blizzard laat opeens niets meer van zich horen als het te heet onder hun voeten wordt.
Dit is mijn ergste rage in jaren.
Zo erg dat ik mij eigen in bescherming ga nemen om de game te verwijderen en niet meer te spelen.
Ik merk dat ik zelfs chagerijnig wordt en dat ik zelfs hier mensen begin lastig te vallen, waardoor er een verkeerd beeld gaat ontstaan.
Ik wens iedereen veel plezier, ik wacht wel tot volgend seizoen of wanneer blizzard met een goede oplossing gaat komen.
Als je chagie wordt van een game dan is het inderdaad beter om wat anders te gaan spelen, moet leuk blijven...Maar probeer de game eens met een vaste paar buddies te spelen. VEEEEEL leuker en als je dan verliest dan erger je er een stuk minder aan want je hebt het als team geprobeerd en alles uit de kast gehaald en niet omdat 1 of andere Potato team mate nog steeds weigert hero te swappen na 10 death nadat hij gecountered is.
The first casualty in war is always the truth...
Gisteravond een potje competitive gewonnen, potg gekregen. Verloor ik gewoon een punt...
ja dit idd. ik begon op 50 en toen een dikke lose streak van 8 waardoor je meteen op 42 zit. echt kansloos. als je dan wint ga je een kwart of halve rank omhoog en bij lose lijkt het alsof je meer verliest. heel vaag hoe dit berekend wordt. solo queuen is beetje meh op het moment iddfirlian schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:50:
Zelfde soort ladder ervaring. Op 47 ingedeeld, daarna geklommen naar 48, en vanaf toen alleen maar ellende... zit nu op 41. Begin het solo queuen een beetje zat te worden, misschien het GoT channel maar eens bezoeken binnenkort. Hoewel mijn ervaring met quick play is dat je als premade vaak nog veel sterkere tegenstanders krijgt.

Ik speel inderdaad niet met een vast groepje, maar wel met vaak met dezelfde tweakers en ook dan verlies je regelmatig, omdat niemand de leiding kan nemen of de leiding kan overgeven aan een ander.Jumpiefox schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:11:
[...]
Haha, jij loopt echt al weken te zeuren man. Is het niet om de zogenaamde scheve balance dan is het nu omdat je in je eentje geen "verschil" uit kan maken...heb die ervaring juist wel. Met een geode ult halve team wipen en de objective kunnen pakken. Of met een geode Flank de support uitschakelen en dan rest van de team wipen etc etc. Misschien ben je gewoon niet zo bad ass als je denkt dat je bent? Of misschien moet je met een team spelen in plaats van solo. Al helemaal in Comp play, als je geen voice gebruikt en communiceert met mensen is het sowieso 80%kans op een kut match. Niet omdat de game kut is, maar het is gewoon nodig, team play.
Als je chagie wordt van een game dan is het inderdaad beter om wat anders te gaan spelen, moet leuk blijven...Maar probeer de game eens met een vaste paar buddies te spelen. VEEEEEL leuker en als je dan verliest dan erger je er een stuk minder aan want je hebt het als team geprobeerd en alles uit de kast gehaald en niet omdat 1 of andere Potato team mate nog steeds weigert hero te swappen na 10 death nadat hij gecountered is.
Als bijvoorbeeld tweaker Era speelt, dan laat ik hem altijd een beetje leiden, omdat ik denk dat hij de skills en het niveau heeft waarmee ik me kan vergelijken en dus vertrouwen heb in deze persoon (No homo
Dit is dus precies wat ik aangaf, ik kom straks in het afvoerputje terecht door het slechte MMR systeem omdat ik solo NIET een match kan winnen.justifire schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:30:
Oef merk nu dat ik aan de verkeerde kant van de lijn terecht ben gekomen.
Weer 4 levels gezakt.
Blizzard zegt nu, ook al heb je de meeste punten en domineer je heel de game. Je hebt verloren (zelfs met 1 seconde op de klok) dus je bent slecht en gaat mooi met de noobs spelen.
Ik kwam gisteren potjes tegen met 3 bastions
Daarnaast moet Koth best of 3 worden en niet best of 5.
De coin flip moet eruit !! en het moet gewoon mogelijk zijn om gelijk te spelen !!
Zit nu op de 52, word beetje zat al dat gejank en al dat geflame.
Gaat het niet goed dan gaan spelers iedereen de schuld geven, behalve zichzelf.
Zo was er o.a. een support die vond dat we het niet goed deden en zonder enige communicatie switched naar Soldier.
Om vervolgens een slachtoffer rol aan te nemen "Ik heb silver op heel veel als support jullie zuigen gewoon". Misschien moet die eens opzoeken waar een support primarily voor dient, zorgen dat de rest in leven blijft, ipv focussen op damage te doen, zeker als een lucio.
Dan hadden de rest ook weer wat meer kans om wat te doen. Maar kennelijk zijn medals nu 'belangrijk' . Maar ach omdat voort te zetten, ik met me 3 golden medals deed zeker niets goed.
Krijg gevoel dat mensen wat chiller moeten doen, het is een spelletje, you win some and you lose some.
Zo was er o.a. een support die vond dat we het niet goed deden en zonder enige communicatie switched naar Soldier.
Om vervolgens een slachtoffer rol aan te nemen "Ik heb silver op heel veel als support jullie zuigen gewoon". Misschien moet die eens opzoeken waar een support primarily voor dient, zorgen dat de rest in leven blijft, ipv focussen op damage te doen, zeker als een lucio.
Dan hadden de rest ook weer wat meer kans om wat te doen. Maar kennelijk zijn medals nu 'belangrijk' . Maar ach omdat voort te zetten, ik met me 3 golden medals deed zeker niets goed.
Krijg gevoel dat mensen wat chiller moeten doen, het is een spelletje, you win some and you lose some.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het een spelletje is, maar blijkbaar maak je jezelf er ook druk omOxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:40:
[ Voor 7% gewijzigd door X-Kiwi op 04-07-2016 10:51 ]
Kiwi !
Ik heb wel eens gehad dat ik als Lucio de put in werd geblazen, maar het leuk is dat die wanden rond zijn en je dus eindeloos aan de wand kunt plakken/gliden en af en toe springt om hoogte te maken waarna je de put weer kunt verlaten. Leuke afleider voor je tegenstander trouwens.X-Kiwi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:39:
We zitten vaak te mopperen op het feit dat men niet op de healers / support let. Nu eindelijk eens andersom meegemaakt. Teamgenoot zag dat ik bij Ilios in de put aan het zweven was (Mercy, had m'n aansluiting gemist) en ging moedwillig met Tracer er overheen blinken. Heb mij aan hem vast kunnen linken en heb het overleefd![]()
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Goed punt, het is meer een frustratie mbt alle games met een competitive element. Dingen naar je hoofd geslingerd te krijgen die nergens op slaan. Moet het ergens kwijtX-Kiwi schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:51:
[...]
Je hebt natuurlijk gelijk dat het een spelletje is, maar blijkbaar maak je jezelf er ook druk om
En het feit dat mensen gewoon in een spiegel moeten krijgen voordat ze de wereld beledigen, het stoort me zeer.
[ Voor 12% gewijzigd door Oxidda op 04-07-2016 10:55 ]
Welkom in team games. Mensen verliezen 20 games, denken altijd dat het aan anderen ligt, terwijl in de 20 games er toch altijd 1 factor is die hetzelfde blijft.Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:40:
Het meeste wat ik zie, zijn spelers die weigeren te wisselen van hero. Niet tegen elke setup heb je een Torbjorn nodig. Vooral als er geen healers zijn. Maar dan geef je dat aan (Zoals ik een Reinhart was, wilde wel wisselen. Maar met een Hanzo, Soldier en DVA was het schild toch wel handig) en dan wordt er gewisseld ja, naar 2x reaper >_>
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:40:
Zit nu op de 52, word beetje zat al dat gejank en al dat geflame.

Nou ik zit al lang in team games en het blijft de storend. Er was gister ook een potje die zei "Hey could you pls switch tracer to xxx, it doesnt really seem to work atm. " . Zo kan het ook.corset schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:55:
[...]
Welkom in team games. Mensen verliezen 20 games, denken altijd dat het aan anderen ligt, terwijl in de 20 games er toch altijd 1 factor is die hetzelfde blijft.
Het meeste wat ik zie, zijn spelers die weigeren te wisselen van hero. Niet tegen elke setup heb je een Torbjorn nodig. Vooral als er geen healers zijn. Maar dan geef je dat aan (Zoals ik een Reinhart was, wilde wel wisselen. Maar met een Hanzo, Soldier en DVA was het schild toch wel handig) en dan wordt er gewisseld ja, naar 2x reaper >_>
Ben zelf ook niet de beste, maar betekent nog niet dat iemand de _beep_ in gescholden hoeft te worden.
Ipv "Fuck you you suck go unninstall" .

[ Voor 4% gewijzigd door Oxidda op 04-07-2016 10:58 ]
Zo kan je het zeker aangeven... ikzelf wil ook wel eens in alle hectiek de juiste counterkarakters vergetenOxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Nou ik zit al lang in team games en het blijft de storend. Er was gister ook een potje die zei "Hey could you pls switch tracer to xxx, it doesnt really seem to work atm. " . Zo kan het ook.
[...]
![]()
![]()
Hoe ik het meestal aangeef:Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Nou ik zit al lang in team games en het blijft de storend. Er was gister ook een potje die zei "Hey could you pls switch tracer to xxx, it doesnt really seem to work atm. " . Zo kan het ook.
Ben zelf ook niet de beste, maar betekent nog niet dat iemand de _beep_ in gescholden hoeft te worden.
[...]
![]()
![]()
"If someone switches to <role X> we might be able to counter them better. Anyone interested?"
Veel netter kan niet lijkt me
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Precies. Af en toe zie je er zo dicht op dat er een soort tunnel visie ontstaat. Op moment dat iemand dan begint te schelden lost het niets op. Sterker nog, de kans dat je gaat verliezen neemt alleen maar toe, wie word er nou gemotiveerd om zijn best te doen als er word geroepen dat zijn moeder wel even word gepakt.Bellerophon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:58:
[...]
Zo kan je het zeker aangeven... ikzelf wil ook wel eens in alle hectiek de juiste counterkarakters vergeten
Ongelofelijk hoe dat gaat.
Dat vraag ik ook wel eens, word meestal beantwoord met nog meer gescheld. Is jammer.
Exactly, als er dan een salty reactie komt heb je tenminste je best gedaan.corset schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:00:
[...]
Hoe ik het meestal aangeef:
"If someone switches to <role X> we might be able to counter them better. Anyone interested?"
Hoe kijken jullie eigenlijk tegen healers aan?
Ik speel vaak Mercy. Leuk om te spelen en vaak het idee dat ik een positieve bijdrage lever. Maar dan switched iemand naar Lucio of Zenyatta... Betekend het dan dat ik over moet stappen naar een DPS hero?
Twee healers is overkill en ik wil niet de persoon zijn met oogkleppen op mbt hero-verdeling.
Ik speel vaak Mercy. Leuk om te spelen en vaak het idee dat ik een positieve bijdrage lever. Maar dan switched iemand naar Lucio of Zenyatta... Betekend het dan dat ik over moet stappen naar een DPS hero?
Twee healers is overkill en ik wil niet de persoon zijn met oogkleppen op mbt hero-verdeling.
Kiwi !
Mercy is een zeer, zeer sterke healer en met haar ult kunnen games gewonnen worden.
Andere supports zijn leuk als '2e' healer voor erbij, Lucio bijvoorbeeld doet wat healing, wat damage en heeft de speedboost als utility.
Kan solo healen maar met 2 healers is het ook geen probleem.
Andere supports zijn leuk als '2e' healer voor erbij, Lucio bijvoorbeeld doet wat healing, wat damage en heeft de speedboost als utility.
Kan solo healen maar met 2 healers is het ook geen probleem.
Mercy + Lucio werkt heel goed, team hoeft zich niet te limiteren tot máár 1 support.X-Kiwi schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:04:
Hoe kijken jullie eigenlijk tegen healers aan?
Zaak is wel dat je er dan wel genoeg damage bij zet. Bijv een soldier met dmg boost van mercy, terwijl Lucio's AOE heal de rest doet, waarbij Mercy gewoon kan bijschalen.
Maar als je idd merkt dat de damage te laag word dan kan beter een support switchen naar iets anders. OF een andere champ die moet switchen. 3 tanks bijv., werkt natuurlijk ook niet zo fijn.
dit is de juiste aanpak en vriendelijk inderdaad. ik had gister zo'n clown die zei: some one swap heroes or else i am gonna leave in 2 mins.corset schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:00:
[...]
Hoe ik het meestal aangeef:
daarna kreeg hij van mij inclusief de rest van het team naar zijn hoofd: go ahead leave if you want to fuck up your own and everyone elses rank rating. /care. toen hield ie zijn mond wel
Als ik het zo allemaal wat lees is het wel heerlijk dat de console versie geen Chat heeft. Geen last van die gefrustreerde tienertjes... Ze kunnen hooguit leaven maar ach daar kan ik mee leven.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
SowiesoSaeverix schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:21:
Als ik het zo allemaal wat lees is het wel heerlijk dat de console versie geen Chat heeft. Geen last van die gefrustreerde tienertjes... Ze kunnen hooguit leaven maar ach daar kan ik mee leven.
nog even en pykow springt van een gebouw af....Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:44:
[...]
Competitive mode is nog slechter dan iedere CoD game die er ooit is uitgekomen naar Cod4.
Potje volskaya, we winnen heel snel het eerste rondje, vervolgens verliezen we het verdedigde potje op 30 seconde op de klok.
Raad eens de game blijft maar doorgaan en ook al heb ik uiteindelijk 70 kills en maar 8 deaths. bijna 3 minuten objective time en 30 objective kills.
Je verliest door een ult en vervolgens mag ik lekker een rank zakken
WTF heb ik ermee te maken dat de rest van het team te slecht is om een objective te houden of verkeerde keuzes te maken.
WAT heeft de stopwatch voor zin, als het systeem het alleen gebruikt om je te laten verliezen ?
Als jou team sneller is, dan heb je gewonnen punt. of doe 4 potjes zoals 9v9 highlander TF2 games !!!
Ik blijf maar gestraft worden door andere fcking stomme keuzes, waar ik zelf niets aan kan doen.
Overwatch kan ik dus in de prullenbak gooien, want de "serieuze" spelers zitten competive mode te spelen en de achterlijke noobs zitten nog in quick play !!
Hoe kan een game leuk zijn, als je je uiterste best doet, maar nog steeds in rank zakt door andere Ku.. kinderen met zagsel in hun kop !!

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785
Ook al is dit cliché om te zeggen.. Blizz heeft al aangegeven dat Season 1 nog lang niet perfect is, wat ook blijkt!!
Voor de gene die alleen maar salty zijn relax take a break and speel voor nu quick play
(of zoek een mede tweaker en maak een full team)
Voor de gene die alleen maar salty zijn relax take a break and speel voor nu quick play
(of zoek een mede tweaker en maak een full team)
En dat zeg je na 2 maanden dat de game nu uit is over hun eerste shooter? Beetje kort door de bocht dit, imo. Bij Blizzard is het altijd al geweest, dat ze een ruwe diamant uitbrengen, maar dat het mettertijd echt wel een goed geslepen diamantje wordt. Dit heb ik intussen meermaals gezien, o.a. met StarCraft II en Diablo III, dus waarom zou het voor Overwatch wel allemaal meteen maar 'goed' gedaan moeten worden, terwijl dit hun eerste stapjes in het FPS-genre zijn? Een paar dingen zijn wel duidelijk:Pykow schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:44:
1) Blizzard luistert naar de community, dit deden ze gedurende de closed beta al en doen ze nu nog
2) Er zijn altijd mensen die zeuren, het zal nooit goed zijn voor velen.
En daar is nu precies de quick play voor bedoeld?Pykow schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:32:
en het moet gewoon mogelijk zijn om gelijk te spelen !!
[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2016 12:25 ]
Denk dat er een gelijkspel bedoeld wordt. Een drawCH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:19:
[...]
[...]
En daar is nu precies de quick play voor bedoeld?
Daar geloof ik gewoon niet in met een shooteryinx84 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:28:
[...]
Denk dat er een gelijkspel bedoeld wordt. Een draw
Ah ja, maar dan zou je dus een eeuwig contesting point hebben, lijkt me niet zo handig. Ik wil ook een keer slapen, bijvoorbeeld.yinx84 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:28:
[...]
Denk dat er een gelijkspel bedoeld wordt. Een draw
De match zal dan waarschijnlijk eindigen in een gelijkspel waar iedereen zijn MMR behoudt.CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:41:
[...]
Ah ja, maar dan zou je dus een eeuwig contesting point hebben, lijkt me niet zo handig. Ik wil ook een keer slapen, bijvoorbeeld.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
RIP Tracer Butt poseCH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:19:
[...]
En dat zeg je na 2 maanden dat de game nu uit is over hun eerste shooter? Beetje kort door de bocht dit, imo. Bij Blizzard is het altijd al geweest, dat ze een ruwe diamant uitbrengen, maar dat het mettertijd echt wel een goed geslepen diamantje wordt. Dit heb ik intussen meermaals gezien, o.a. met StarCraft II en Diablo III, dus waarom zou het voor Overwatch wel allemaal meteen maar 'goed' gedaan moeten worden, terwijl dit hun eerste stapjes in het FPS-genre zijn? Een paar dingen zijn wel duidelijk:
1) Blizzard luistert naar de community, dit deden ze gedurende de closed beta al en doen ze nu nog
[...]
Dan moet je ook weer kijken hoe lang een potje stalemate moet zijn voordat het spel besluit een match als gelijkspel te laten eindigen en hoe je dat dan afhandeld in bijvoorbeeld de ranking of de punten die je kan scoren. Het brengt dus meer met zich mee en zoiets is niet simpel in te bouwen, plus mensen moeten wat te zeuren hebben, ook dat zal dus nooit goed zijn.kKaltUu schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:47:
[...]
De match zal dan waarschijnlijk eindigen in een gelijkspel waar iedereen zijn MMR behoudt.
Verwijderd
Alleen speel je dan wel weer op de console.Saeverix schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:21:
Maar inderdaad, de chat voegt eigenlijk amper iets positiefs toe. Het is of) team wat elkaar verrot scheldt of) de vijanden die je verrot schelden.
Alleen is er ook nog de "Sudden Death" in competitive. Daar kan simpel een draw uit komen ipv sudden death.CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:50:
[...]
Dan moet je ook weer kijken hoe lang een potje stalemate moet zijn voordat het spel besluit een match als gelijkspel te laten eindigen en hoe je dat dan afhandeld in bijvoorbeeld de ranking of de punten die je kan scoren. Het brengt dus meer met zich mee en zoiets is niet simpel in te bouwen, plus mensen moeten wat te zeuren hebben, ook dat zal dus nooit goed zijn.
Een sudden death is juist ter voorkoming van een gelijkspel.Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:49:
Alleen is er ook nog de "Sudden Death" in competitive. Daar kan simpel een draw uit komen ipv sudden death.
Was niet de disscussie dat een gelijkspel mogelijk moest zijn? Of begrijp ik dat nu verkeerd?CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:55:
[...]
Een sudden death is juist ter voorkoming van een gelijkspel.
Ik ben dan dus ook geen voorstander van een gelijkspel. Na een bepaalde tijd gewoon sudden death gebruiken, lijkt mij veel effectiever. In de voetbal (bij een EK of WK bijvoorbeeld) kent men ook geen gelijkspel.Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:01:
Was niet de disscussie dat een gelijkspel mogelijk moest zijn? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
Hoe bouw je dan sudden death in met overtime? Ik raak nu beetje door de war .CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:07:
[...]
Ik ben dan dus ook geen voorstander van een gelijkspel. Na een bepaalde tijd gewoon sudden death gebruiken, lijkt mij veel effectiever. In de voetbal (bij een EK of WK bijvoorbeeld) kent men ook geen gelijkspel.
Er wordt wat mij betreft te snel een sudden death gegeven.
Als team A in een escort map wint op attack met nog 6 minuten op de klok. En team B wint hun attack in overtime. Dan komt er een sudden death. Wat mij betreft heeft team A dan gewonnen. Of je doet net als bij capture points een 2e ronde met de tijd die je op de klok had (of 2 min als je niks had).
Als team A in een escort map wint op attack met nog 6 minuten op de klok. En team B wint hun attack in overtime. Dan komt er een sudden death. Wat mij betreft heeft team A dan gewonnen. Of je doet net als bij capture points een 2e ronde met de tijd die je op de klok had (of 2 min als je niks had).
Als een overtime al X tijd aanhoudt, kun je toch de suddendeath 'activeren' ipv een potje in een stalemate (gelijkspel dus) te laten zitten? Je krijgt dan dus bij wijze van spreken twee soorten sudden death.Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:11:
Hoe bouw je dan sudden death in met overtime? Ik raak nu beetje door de war.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2016 14:17 ]
Nou ik denk zelf dat overtime zoals nu werkt wel prima werkt. Overtime balkje gaat ook sneller terug des te langer het duurt. Op geven moment is het gewoon game over.CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:17:
[...]
Als een overtime al X tijd aanhoudt, kun je toch de suddendeath 'activeren' ipv een potje in een stalemate (gelijkspel dus) te laten zitten? Je krijgt dan dus bij wijze van spreken twee soorten sudden death.
Nu je het zegt, inderdaad, dan is het helemaal vreemd om een gelijkspel te kunnen hebben.
Gewoon dan best of 3 (2 rondes winnen) of best of 5 (3 rondes winnen) in rondes en klaar en voor finales eventueel best of 7 (4 rondes winnen)? Anders wordt de game te gecompliceerd.
Heb al even niet meer Overwatch gespeeld, merk ik alweer
Gewoon dan best of 3 (2 rondes winnen) of best of 5 (3 rondes winnen) in rondes en klaar en voor finales eventueel best of 7 (4 rondes winnen)? Anders wordt de game te gecompliceerd.
Heb al even niet meer Overwatch gespeeld, merk ik alweer

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2016 14:31 ]
KotH is al best of 5.
Als je Bo3/5 gaat doen bij Escort/Assault maps krijg je weer dat er 1 partij is die het (oneerlijke) voordeel heeft van 3x verdedigen (of 3x aanvallen)
Als je Bo3/5 gaat doen bij Escort/Assault maps krijg je weer dat er 1 partij is die het (oneerlijke) voordeel heeft van 3x verdedigen (of 3x aanvallen)
Tja, bij voetbal begint de een ook met de bal en mag de ander dat pas in de tweede helft.Puc van S. schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:30:
KotH is al best of 5.
Ik snap al het gezeur wel enigszins...
Ranked is verreweg van speelbaar op dit moment zonder dat je irritaties hebt. Enkel met pre-mades van 6 waarbij iedereen een stevige basis heeft van het spel is er nog lol te beleven aan het spelen.
Als solo speler is het echt ontzettend slecht gesteld met ranked. Je mag allereerst al blij zijn als er niemand leaved na 1 ronde en daarbij ben je zo afhankelijk van de individuele kwaliteiten van je teamies waardoor je individuele eigenschappen vaak weinig van invloed zijn als de rest retards zijn.
Ik geeft toe dat communicatie veel beter kan bij veel teams. Gisteren toen ik solo speelde heb ik eens geprobeerd om aanwijzingen te geven via voice en dat werkte redelijk. Alleen er zijn genoeg potjes waar niemand daar wat van aantrekt omdat ze andere belangen hebben dan het winnen van de pot.
Ik snap dat Overwatch nog in het begin stadium zit maar na een beta mag je toch wel verwachten dat ranked een beetje goed in elkaar zit. Had dan gewoon ranked nog een maand uitgesteld.
Ranked is verreweg van speelbaar op dit moment zonder dat je irritaties hebt. Enkel met pre-mades van 6 waarbij iedereen een stevige basis heeft van het spel is er nog lol te beleven aan het spelen.
Als solo speler is het echt ontzettend slecht gesteld met ranked. Je mag allereerst al blij zijn als er niemand leaved na 1 ronde en daarbij ben je zo afhankelijk van de individuele kwaliteiten van je teamies waardoor je individuele eigenschappen vaak weinig van invloed zijn als de rest retards zijn.
Ik geeft toe dat communicatie veel beter kan bij veel teams. Gisteren toen ik solo speelde heb ik eens geprobeerd om aanwijzingen te geven via voice en dat werkte redelijk. Alleen er zijn genoeg potjes waar niemand daar wat van aantrekt omdat ze andere belangen hebben dan het winnen van de pot.
Ik snap dat Overwatch nog in het begin stadium zit maar na een beta mag je toch wel verwachten dat ranked een beetje goed in elkaar zit. Had dan gewoon ranked nog een maand uitgesteld.
Tja, er is ook al aangegeven dat season 1 verre van perfect zou zijn, volgens mij heeft Blizzard ook aangegeven dat season 1 vooral bedoeld is om verder te testen hoe het werkt in de praktijk. Pas vanaf season 2 gaat het pas om het echie.
Maar ja, mensen willen het liever geen tijd geven om het uit te kristalliseren en verwachten liever dat alles direct goed gaat.
Maar ja, mensen willen het liever geen tijd geven om het uit te kristalliseren en verwachten liever dat alles direct goed gaat.

Huh? Je mag er uiteindelijk toch wel commentaar op leveren, zo word het er alleen maar beter van?CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:34:
Tja, er is ook al aangegeven dat season 1 verre van perfect zou zijn, volgens mij heeft Blizzard ook aangegeven dat season 1 vooral bedoeld is om verder te testen hoe het werkt in de praktijk. Pas vanaf season 2 gaat het pas om het echie.
4-6 in de placement matches, resulterend in 46 skill rating.
Wel wat ik ong. had verwacht qua rating, eens kijken of ik naar de 50 kan klimmen als solo speler op de PS4.
Wel wat ik ong. had verwacht qua rating, eens kijken of ik naar de 50 kan klimmen als solo speler op de PS4.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik zie genoeg reacties hier in het topic, dat mensen anno 2016 anders verwachten.Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:16:
[...]
Huh? Je mag er uiteindelijk toch wel commentaar op leveren, zo word het er alleen maar beter van?
5-5 in de placememt matches resulteerde bij mij in 44 skill rate (PS4).
Moet er wel bij zeggen dat ik 1 pot van die tien niet eens gespeeld heb: we mochten leaven zonder penalty stond er.. Doen we dat als groep van vier, zie ik vervolgens toch een extra verliespot ingevuld worden. Raarrrr.
Moet er wel bij zeggen dat ik 1 pot van die tien niet eens gespeeld heb: we mochten leaven zonder penalty stond er.. Doen we dat als groep van vier, zie ik vervolgens toch een extra verliespot ingevuld worden. Raarrrr.
Leaven zonder penalty betekend niet dat het niet als loss gerekend word. Leaven zonder penalty betekend dat de leave je ban penalty.Spud82 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:26:
5-5 in de placememt matches resulteerde bij mij in 44 skill rate (PS4).
Leaven wordt altijd als loss geregekend, heeft Blizzard ook reeds aangegeven. Je krijgt soms alleen geen extra penalty meegerekend, als dat het geval is, krijg je daarvoor een melding in beeld.
Feedback is feedback. Je mag er best kritisch op zijn dat je het anders had verwacht dan wat Blizzard nu heeft gemaakt.CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:20:
[...]
Ik zie genoeg reacties hier in het topic, dat mensen anno 2016 anders verwachten.
Dat jij het dan weer andere verwachting had, dat maakt iemands ander zijn verwachting niet minder of beter.
[ Voor 18% gewijzigd door Oxidda op 04-07-2016 15:38 ]
Ah thanks dan was dat het geval en snapten we dat niet. Er verdween ineens (zonder aankondiging) iemand uit ons team en toen kregen we die melding. Dus zijn we er maar uitgegaan. Niet wetende dat het een loss zou worden...CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:36:
Leaven wordt altijd als loss geregekend, heeft Blizzard ook reeds aangegeven. Je krijgt soms alleen geen extra penalty meegerekend, als dat het geval is, krijg je daarvoor een melding in beeld.
Maar goed, maakt verder ook niet zo veel uit. In tegenstelling tot sommige mensen hier zie ik het maar als een spelletje
Dat zeker, ik bedoel ook niet dat zoiets niet zou mogen. Ik vind het echter wel wat ver gaan als mensen verwachten dat het gelijk perfect moet zijn, want dat kan in de software development gewoon niet.Oxidda schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:37:
Feedback is feedback. Je mag er best kritisch op zijn dat je het anders had verwacht dan wat Blizzard nu heeft gemaakt.
Dat jij het dan weer andere verwachting had, dat maakt iemands ander zijn verwachting niet minder of beter.
Even los van het feit dat het nooit iedereen naar de zin te maken is.
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2016 16:19 ]
Zie dat ik een uur lang met Winston heb gespeeld in die 10 placement matches, hij is echt van 1 van mijn minst gespeelde heroes naar meest gespeelde gegaan de laatste tijd. 
Welke heroes hebben bij jullie de meeste speeltijd? (laten we zeggen 4+ uur)
Bij mij:
1. Lucio (11 uur)
2. Symmetra (9 uur)
3. Winston (8 uur)
4. Reinhardt, Zarya, Roadhog, Soldier 76 (6 uur)
5. Torbjorn (5 uur)
6. D.Va (4 uur)
Zie ook dat ik 6 heroes minder dan een uur lang heb gespeeld met als dieptepunt Genji met 2 minuten.
Welke heroes hebben bij jullie de meeste speeltijd? (laten we zeggen 4+ uur)
Bij mij:
1. Lucio (11 uur)
2. Symmetra (9 uur)
3. Winston (8 uur)
4. Reinhardt, Zarya, Roadhog, Soldier 76 (6 uur)
5. Torbjorn (5 uur)
6. D.Va (4 uur)
Zie ook dat ik 6 heroes minder dan een uur lang heb gespeeld met als dieptepunt Genji met 2 minuten.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Nou nee hoor, zo erg is het nu ook weer niet.jurgenb1990 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:45:
[...]
nog even en pykow springt van een gebouw af....
10 minuutjes wat anders doen en mijn rage niveau is weer gezakt naar 0
en krijg ik weer zin om overwatch te spelenCH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:19:
[...]
En dat zeg je na 2 maanden dat de game nu uit is over hun eerste shooter? Beetje kort door de bocht dit, imo. Bij Blizzard is het altijd al geweest, dat ze een ruwe diamant uitbrengen, maar dat het mettertijd echt wel een goed geslepen diamantje wordt. Dit heb ik intussen meermaals gezien, o.a. met StarCraft II en Diablo III, dus waarom zou het voor Overwatch wel allemaal meteen maar 'goed' gedaan moeten worden, terwijl dit hun eerste stapjes in het FPS-genre zijn? Een paar dingen zijn wel duidelijk:
[...]
Natuurlijk blijft er altijd wat te zeuren, dan is bij iedere game.
Overwatch heeft gewoon 2 hekelpunten op dit moment.
1. MMR systeem deugt gewoon niet zoals meerderen aangegeven en ook door andere in dit topic
2. Sommige heroes zijn nog steeds niet gebalanceerd, maar vallen nu in het niets in vergelijking met punt 1
met gelijk spelen bedoel ik inderdaad Draw/Gelijkspel.
Als beide teams 2 punten kunnen veroveren, dan is het gewoon 2 - 2 klaar. Er hoeft geen Sudden death of unfair coin flipt te gebeuren. Bij voetbal bestaat er ook een gelijk spel en deel je gewoon de punten.
Maar omdat ze geen Drawn ondersteunen, merk je gewoon dat heel MMR gebasseerd is op Win/Lose en niet op player en team skill.
Misschien denk ik te simpel maar waarom hebben ze niet gedacht aan het volgende systeem:
1. Speel je solo dan kan je maar stijgen met max 20% en dalen met max 20%.
2. Speel je in een groep, dan kan je stijgen met 60% en dalen met max 60%.
Speel je dus solo, dan kan je niet zo hard stijgen dan de premade groeps (dat vindt ik persoonlijk helemaal niet erg, want het is een team game en je moet maar gewoon een team zoeken).
Maar je kan ook niet hard dalen in rank, omdat je immers vaak slechte of geen communicatie hebt wanneer je solo speelt met randoms (sommige kunnen gewoon geen engels)
Kunnen ze MMR niet fixen, dan moeten ze MMR gewoon niet zichtbaar maken.
Oh ja... dat. Maar daar leer je na loop van tijd wel mee leven, men snapt gewoon niet hoe uitermate complex het is om zoiets uit te denken en dan ook nog eens te implementeren.CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:11:
[...]
Dat zeker, ik bedoel ook niet dat zoiets niet zou mogen. Ik vind het echter wel wat ver gaan als mensen verwachten dat het gelijk perfect moet zijn, want dat kan in de software development gewoon niet.En dat heb ik al wel meermaals voorbij zien komen hier.
Even los van het feit dat het nooit iedereen naar de zin te maken is.
Dan kan je zeggen dat bij uitdenken het tekort schiet, maar het is onmogelijk om alles te weten, gebruikers blijven gebruikers. Daarom zal je real-life scenario's erop moeten laten. Wat ze nu dus doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.