Gisteren zag ik van Veracocha een drakenaanval en het ging niet helemaal super, kan gebeuren natuurlijk! In de chat gaf ik het al aan, dat je moet proberen om een betere funnel voor je draken te maken. Om dit wat meer uit te leggen, deze post. Tevens zie ik het vaker gebeuren dat de draken gewoon in een keer alle 10 worden gedropt met de gedachten ‘als dat maar goed gaat’. Elke unit heeft zo zijn gebruiksaanwijzing. Draken vinden de CC troepen van je target altijd erg leuk en hebben een drang om hiernaartoe te gaan. Maak hier dus ook gebruik van. Houd er rekening mee dat draken altijd naar het dichtst bij staande gebouw gaan en ze hebben een voorkeur voor CC troepen.
Hier
een filmpje waar je een goede funnel naar de core ziet. En in
deze post legt Milan/Crisp (TWK3) uit hoe hij zijn draken aanvallen doet.
Samengevat: Drop 1 a 2 draken aan een zijkant, of op een hoek. Drop daarna een aantal draken hier tussenin. Deze moeten naar binnen zien te gaan. Heb je de eerst rij defensie kapot, drop dan een rage (Naar voren gedropt, zodat de draken er volledig in vliegen). Drop dan ook je ballonnen erachter. Deze gaan sneller door de rage en zullen zo in de core komen.
Je King kan je ook wat later inzetten, om hem te gebruiken om wat gebouwtjes op te ruimen.
Voor een drakenaanval geldt ook dat je geen extra draak moet meenemen in je eigen CC. Vraag naar ballonnen, het is meermaals bewezen dat ballonnen een beter resultaat geven dan een extra draak.
Zelf kan je ook 9 draken en 4 ballonnen (level 5) meenemen. Er zijn zat mensen die ballon level 6 voor je kunnen maken.
Dan nog over de spells. Heal helpt zo goed als niet. Neem dus sowieso 2 rage spells mee. Eventueel als derde spell, een heal. Dit kan voor je ballonnen handig zijn.
Hopelijk is het nu wat duidelijk hoe je een drakenaanval moet uitvoeren. Mocht je een target willen aanvallen met draken en je weet niet precies hoe/waar je moet beginnen, vraag dit dan op het forum! Maak een screenshot hoe jij denkt dat het beste is. Reactie zul je altijd vrij snel krijgen er zijn genoeg members op het forum.
Nog even over de war; We staan er goed voor met de war. Hopelijk kunnen we de 50 een keer aantikken of erover heen gaan.