Famous schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:29:
Etched Chamion;
Je tweede aanval in de huidige CW was niet zo best. Je luurde bijvoorbeeld niet waardoor de draak, welke uit de CC kwam, ongeveer heel het leger van je neer haalde. Wanneer je met zon leger aanvalt is dit toch echt wel stap 1. Naast dit constateren we ook dat je weinig/tot niet overlegd wat we juist zo proberen aan te moedigen. Überhaupt ben je niet actief op chat en/of het forum wat wel een kleine eis is binnen de clan.
We zien hier graag een verandering in (en een reactie hierop), zeker wat betreft de
communicatie tijdens de C.W.
Dit laatste geldt voor iedereen trouwens! Het is een kleine moeite om even te vragen of een target al geclaimed is of niet en vraag daarnaast om advies. Alleen al beginnen in een andere hoek kan het verschil maken tussen 2 of 3 sterren.
Tevens geef ik nogmaals aan, zoals Koempert al eerder zei; Claim je target voor de eerste aanval. Zo kunnen we met zijn alle kijken of het beter is als iemand wisselt en het maakt het een stuk overzichtelijker voor de tweede aanvallen.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Aan het begin van de voorbereidingsdag heb ik een clan message gestuurd dat iedereen zijn target moet claimen voor de eerste aanval. Jammer genoeg had niet iedereen dit gedaan. Is jouw nummer, of rondom jouw nummer al geclaimd en je weet niet wie je dan moet pakken? Meldt dit dan in de chat of op het forum! Er zijn genoeg mensen die reageren en op het forum reageert iemand van de leiding altijd wel binnen 3 uur, vaak zelfs eerder. Persoonlijk heb ik liever dat het op het forum gemeld wordt, aangezien de tekst in de chat verdwijnt en het dus niet meer zichtbaar is voor iedereen.
Voor de tweede aanval is communicatie nog belangrijker. Vraag voor je gaat aanvallen of er al is geclaimd. Eigenlijk is het nog handiger om dit iets verder van te voren te doen, zo kan een ieder zijn leger aanpassen en kunnen de aanvallen goed gecoördineerd worden. Bijvoorbeeld Revenge pakt eerst nummer X binnen 1,5 uur, mislukt dit dan pakt Sunder hem, faalt hij ook pakt Curva nummer X. Mocht Revenge nummer X 3 sterren, dan pakt Sunder nummer Y en Curva nummer Q.
Ik heb halverwege de ochtend op het forum gemeld dat ik #14 ga aanvallen in mijn pauze rond 12.15 uur. Maar niemand op de chat had dit opgemerkt aangezien er over #14 aanvallen werd gesproken, dat is toch wel jammer.
Aangezien we met een relatief kleine clan wars spelen, is elke ster belangrijk en kunnen we geen sterren missen.
Verder wil ik wel zeggen dat we vooruitgaan wat betreft communiceren en aanvallen. Er blijven altijd incidenten over het niet-communiceren of slecht aanvallen (jammer genoeg is dit bij de nieuwe leden), maar over het algemeen gaat het de goede kant op.
Als nieuw lid is het aan te raden om de openingsstart goed door te nemen en bekijk eens wat aanvallen uit de vorige clan war terug. Let hier vooral op het begin van de war --> LUREN.