Gezien mensen toch al een hekel hebben aan mij speel ik wel de boeman

Renzzie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:50:
zucht. Fantastisch als je speciaal een leger afstemt op een tegenstander. Ik kijk wel als ik uit mn werk kom dan. Echt geen tijd om me te gaan verdiepen in een tegenstander, incl xmod aanvallen tijdens werktijd.
edit: bedenk me net dat ik direct uit werk training geef. Ik ga dus gewoon een blinde aanval doen zonder xmod voorbereiding. We zullen zien hoe het gaat.
We hebben even contact gehad via de DM. Jij gaf aan dat Mathijs inderdaad lager is maar het gewoon kut was gezien je daar je leger voor maakt (en geen draken leger) en zonder pardon je target wordt afgepakt. We claimen tenslotte niet voor niets.
In de chat heb ik dan ook meerdere keren aangegeven dat nummer 17 voor Renzzie was maar er gingen een paar members ermee bemoeien. Op de manier hoe dit ging ben ik er niet verder op in gegaan behalve door te zeggen dat hij voor Renzzie is. Nu is nummer 17 alsnog door Mathijs gepakt en ook nog eens zonder overleg. Naast dit word ik gek van het gezeik en tegenspraak wat er elke keer is en ik ben zeker niet de enige. De leiding heeft gewoon het "laatste woord" en daarmee is het klaar. Nu kun je wel dingen aanhalen van "ja maar jij pakte toen 14..". Ook al zat ik in mijn ogen niet verkeerd, ik ben hierop aangesproken en zal dit niet meer doen,
klaar! Als ik zeg (of iemand anders) hij is geclaimed betekend dat dus dat het target aangevallen wordt door die persoon. Zie jij dit liever anders (zoals in dit geval) is hier echt wel begrip voor maar dien je dit te overleggen. Zo blijft iedereen vrolijk.
mathijs55 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:13:
[...]
Sorry maar ik had #17 direct na m'n eerste aanval geclaimd. Wel via de chat dus de volgende x zal ik het ook direct ff op t forum zetten.. Als je een beetje op tijd was geweest met het claimen van je eerste target dan had je in ieder geval 1 goed voorbereide aanval kunnen doen. Je doet nu net alsof het uren gekost heeft om je voor te bereiden op #17 maar dat zal wel meevallen toch?
Edit: Succes met je aanvallen in ieder geval!
Ik heb sinds ik online was (rond 11:00) meerdere keren gevraagd of de vraag voorbij zien komen of er claims waren. Blijkbaar waren die er niet en is jouw claim dan ook niet doorgekomen, jammer genoeg. Hierdoor heb ik gezegd dat 17 vrij was en die gewoon naar 3* moest waardoor Renzzie hem claimde. Het kost hem geen uren, maar het is wel vervelend (net zoals wij samen met nummer 18 hadden en toen had je nog niet eens een leger..).
Normaal gesproken geven we een strike voor het aanvallen van iemand anders zijn target maar deze keer zien we het lichtjes door de vingers en doen we het als volgt:
- Mathijs krijgt een waarschuwing voor het aanvallen van Renzzie zijn target. Bij een tweede waarschuwing zal dit één strike opleveren.
- Ik weet niet meer precies wie er allemaal in de chat op dat moment bezig waren, wie wat zei en ik wil niet een deel waarschuwen en de rest niet. De leiding zal echter meer letten op hoe er gesproken wordt binnen in de clan. Ga dus niet als member dingen beslissen en zeggen dat iemand wat kan doen. Nu willen wij geen dictatuur maar juist dat IEDEREEN met elkaar overlegt. Hier blijven wij maar op hameren maar dit kan in onze ogen nog wat beter.
- Ondanks dat het al meerdere keren is aangegeven (zeker door Koempert) claimen doen we enkel nog via het forum!
mootjes1989 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:25:
Don zei ook tegen Matthijs als renzzie dit goed vind (target switch)
Matthijs wilde lkr aanvallen, maar moet dit dan toch zelf met renzzie communiceren??
Anders krijgt iedereen berichten over voorstellen wat mogelijk zou zijn beetje rommeltje...
Is er nu ook n vaste regel over eerste aanval binnen 6/8uur of was dit een suggestie van iemand??
Dit is inderdaad enkele keren aangegeven. Gisteren nogmaals in de groep gegooid maar we hebben het nog erover.
Curva schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:32:
[...]
Rustig maar Moo, ik bedoel het niet boos naar Don de ballon toe.
[...]
Nee, er is nog geen regel oid voor. Hier gaan we wel naartoe, op dit moment wordt het nog besproken binnen de leiding. Het discussiepunt is nu nog hoelang je over je eerste aanval mag doen, binnen 4/5 uur of binnen 12 uur? Mocht je hier een mening over hebben, laat het dan weten. Met onderbouwing graag waarom zo lang/kort
Hoe dingen besproken worden in de app vind ik enigszins tegen vallen.. Ik zet regelmatig wat in de app wat betrekking heeft op CoC maar hier komt niet van iedereen reactie op terwijl ze bijv. wel op CoC zijn of het forum. Daarnaast is HF.R sowieso Zwitserland

Hierdoor duurt het nét wat langer om iets concreets te maken.
Zoals ik al zei;
Ik vind persoonlijk 12 uur te lang. Waarom? Dinsdag start de CW om 20:00 en als je dan 6 uur de tijd heb heb je tot 02:00 en dan is bijna niemand meer online. Zaterdag betekend dit dat je (als je 12 uur pakt) je tot 04:00 kunt aanvallen.. Dat slaat al helemaal nergens op in mijn ogen.
Ik kan wel snappen dat je 's nachts (dinsdag op woensdag) je leger aan wil zetten en de volgende dag je aanval wil doen. We kunnen dus bijvoorbeeld ook tijden afspreken waarvoor jouw aanval gedaan moet zijn. Wanneer je dit niet gedaan hebt vervalt je claim en is hij vrij om te pakken. Woensdag tot 10:00 en Zaterdag tot 23:00 bijvoorbeeld.