Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:06
Zelf gebruik ik FX file explorer met root addon.

De lcd density heb ik weer teruggezet op 560. Met 400 werd de tekst voor mij wel erg klein. Kon het nauwelijks meer lezen :).

Heeft iemand nog een tip voor een goede en snelle brouwser? Ik gebruikt Doplhin, maar die voelt op de Nexus 6 traag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Martijn80 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:01:
Zelf gebruik ik FX file explorer met root addon.

De lcd density heb ik weer teruggezet op 560. Met 400 werd de tekst voor mij wel erg klein. Kon het nauwelijks meer lezen :).

Heeft iemand nog een tip voor een goede en snelle brouwser? Ik gebruikt Doplhin, maar die voelt op de Nexus 6 traag aan.
chrome beta of firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corran
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 02:00
Ik ben erg blij met m'n Nexus 6 maar er zijn twee issues waarvan ik hoop dat ze snel gefixed zullen worden.

Beiden problemen zijn er alleen wanneer je geen lockscreen gebruikt (Screen lock: None). Kennelijk is Google er vanuit gegaan dat niemand dit gebruikt maar die extra swipe om te unlocken is irritant als je dat elke dag zoveel keer moet doen.

Probleem 1: "Ok Google" zeggen met het scherm uit werkt niet wanneer de telefoon op het homescreen staat. Hij opent dan de search bar met het toetsenbord zodat je niet verder kan praten. Wanneer de telefoon in een app staat (nog steeds met het scherm uit) dan werkt het wel.

Probleem 2: Ambient display werkt niet zonder lockscreen; het scherm gaat dus niet aan wanneer je de telefoon oppakt. Erg jammer, nu moet je toch weer zoeken naar de power button. Hopelijk brengt Google trouwens ook tap to wake terug naar de Nexus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 12:35
Zijn er hier gebruikers die al last hebben van het inbranden van het scherm?
Nadat ik dit filmpje zag schrok ik wel.

In het filmpje zie ik ook dat het scherm een rose/paarse gloed heeft bij wit.
Is dit werkelijk zo erg?
Zit nu toch nog wel te twijfelen om een nexus 6 te kopen als ik dit zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Corran schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:35:
Hopelijk brengt Google trouwens ook tap to wake terug naar de Nexus 6.
Modaco heeft een boot image die decrypt & double-tap-to-wake heeft.

edit: http://www.modaco.com/mob...%2Fwww.modaco.com&lang=nl
ComTech schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:45:
Zijn er hier gebruikers die al last hebben van het inbranden van het scherm?
Nadat ik dit filmpje zag schrok ik wel.

[video]

In het filmpje zie ik ook dat het scherm een rose/paarse gloed heeft bij wit.
Is dit werkelijk zo erg?
Zit nu toch nog wel te twijfelen om een nexus 6 te kopen als ik dit zo zie.
Geen last van screen burn in, maar tis een Amoled dus dat zal mettertijd wel gebeuren. Overigens gebruik ik bijna nooit full brightness en laat MN scherm dan minutenlang stil staan dusbt zal wel meevallen.

Kleuren zijn zoals je bent gewend van een Nexus. Gelig/ paarsig, maar niet storend en afwezig wanneer je brightness handmatig instelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ti2 op 23-12-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kleuren zijn zoals je bent gewend van een Nexus. Gelig/ paarsig, maar niet storend en afwezig wanneer je brightness handmatig instelt.
Nou, Nexus 4 en 5 hebben geen last van, zelfs de Galaxy Nexus heeft geen last van en die heeft ook een vrij bejaarde AMOLED technologie (inmiddels 3 jaar oud).

Ik denk eerder dat de reden dat AMOLED op Samsung telefoons beter uitziet gewoon eraan ligt dat Samsung voor zichzelf de betere schermen produceert, eerlijk is eerlijk ik ben geen fan van AMOLED maar die van de Note 4 is in mijn ogen na een goede vergelijking veel beter dan die van Nexus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Mizgala28 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:19:
[...]

Nou, Nexus 4 en 5 hebben geen last van, zelfs de Galaxy Nexus heeft geen last van en die heeft ook een vrij bejaarde AMOLED technologie (inmiddels 3 jaar oud).

Ik denk eerder dat de reden dat AMOLED op Samsung telefoons beter uitziet gewoon eraan ligt dat Samsung voor zichzelf de betere schermen produceert, eerlijk is eerlijk ik ben geen fan van AMOLED maar die van de Note 4 is in mijn ogen na een goede vergelijking veel beter dan die van Nexus 6.
Heb ze allemaal gehad en alle schermen waren niet de mooiste, natuurgetrouwe kleuren (maar dat vind ik van de Galaxies ook niet).

FK heeft z'n N6 binnen dus binnenkort kunnen we kleurprofielen instellen waarmee je je scherm net zo kunt instellen als je zelf het mooist vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ti2 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:57:
[...]

Heb ze allemaal gehad en alle schermen waren niet de mooiste, natuurgetrouwe kleuren (maar dat vind ik van de Galaxies ook niet).

FK heeft z'n N6 binnen dus binnenkort kunnen we kleurprofielen instellen waarmee je je scherm net zo kunt instellen als je zelf het mooist vindt.
Dan is de probleem wel opgelost als je een eigen profiel instelt gelukkig, wel apart dat nog steeds geen enkele fabrikant dat standard aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Mizgala28 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:09:
[...]

Dan is de probleem wel opgelost als je een eigen profiel instelt gelukkig, wel apart dat nog steeds geen enkele fabrikant dat standard aanbiedt.
Dat fabrikanten dat niet aanbieden maakt mij niet uit, daar heb ik een Android (en helemaal een Nexus!) voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ti2 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:32:
[...]

Dat fabrikanten dat niet aanbieden maakt mij niet uit, daar heb ik een Android (en helemaal een Nexus!) voor ;)
Nexus is ook een ander verhaal, die kun je makkelijk unrooten en terug locken, met sommige andere merken zal dat moeilijker gaan.

Vooral handig als jij je garantie niet kwijt wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat is bekend, toch ken ik een paar gevallen waar er alsnog garantie is vervallen (om maar te zwijgen over zogenaamde vocht schade die er nooit was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik gebruik de Nexus 6 nu een aantal dagen en ben er zeer tevreden over. Mijn handen zijn redelijk groot, maar ik moet nog wel uitkijken dan de telefoon niet uit mijn handen valt. Qua instellingen heb ik de telefoon hetzelfde opgezet als de Nexus 5. Device only locatie bepaling en Google Now uit.
Dit zorgt voor zeer goede accuduur. Ik gebruik de telefoon tevens als e-reader en met zwart scherm/witte letters heb ik na 2.5 uur lezen nog ruim 70% accu over. Dit gaat leiden tot SOT van zo'n 8 tot 10 uur, behoorlijk beter dan wat ik met de Nexus 5 redde (daar heb ik overigens 5 uur gered, met hetzelfde gebruik).
Dit zal natuurlijk wel minder worden als er spellen gespeeld gaan worden, epubs lezen is wel een best case scenario qua batterij verbruik :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17
Ik probeer via de google play store wat spellen en apps te installeren, maar krijg nu constant error 492. De gebruikelijke opties heb ik al gedaan. Maar blijf die error houden. Andere optie is dat het geheugen kapot is. Maar kan hier geen duidelijkheid over krijgen.

Gevonden. De obb map was beschadigd waarschijnlijk doordat ik er wat in wilde zetten zonder dat hij geroot is.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 26-12-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Laatst online: 13:44
Na een weekje gebruik kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met het toestel. Accuduur toch wel een stukje beter dan de Nexus 5, en absoluut nog steeds snel genoeg (ondanks de encryptie).
Zie screenshots voor accuduur, ben absoluut niet ontevreden met de score. Dit alles is met het scherm op ongeveer 30% helderheid, met adaptive brightness aan. Wel veel ebooks gelezen, dat werkt echt uitstekend met de Nexus 6.

Afbeeldingslocatie: http://i373.photobucket.com/albums/oo178/cornelisZ/Algemeen/Screenshot_nexus_6_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i373.photobucket.com/albums/oo178/cornelisZ/Algemeen/Screenshot_nexus_6_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Dat is mijn ervaring ook, met veel browsen zit ik op ca. 4,5 uur en doe anderhalve dag voordat hij weer aan de (zeer snelle) oplader gaat.

Al met al zeer tevreden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Hier ook een (bijna) tevreden gebruiker, bijna omdat ik hem vandaag toch heb geroot en de encryptie er af gehaald, led en double tap geactiveerd.
Nu is ie meer naar me zin, miste het led te veel :) en hij is ook wat sneller geworden vooral met het openen van apps.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 11:10
Ook ik heb de encryptie eraf gehaald en volgens mij gaat de batterij ook een stuk langer mee. Alles start bovendien sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Maar geen mogelijkheid tot OTA toch? Dan wordt de encryptie toch weer ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
The Wizard schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:20:
Maar geen mogelijkheid tot OTA toch? Dan wordt de encryptie toch weer ingeschakeld?
nee zo ver ik weet geen ota, maar via Nexus rootkit updaten. heb ik er wel voor over.
hij loopt veel lekkerder nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 19:54
Voor degenen die een goede custom rom willen: http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2987173

De FrancoKernel voor Nexus 6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu een week in bezit. Heb hem direct geroot en encryptie uit gezet. Hiervoor had ik de N5.
Voor mij is het grote pluspunt juist het amoled scherm: ik lees graag in het donker (play books op zwarte achtegrond) en op de letters na geeft het toestel geen enkel licht af: zwart is zwart. Ook vind ik apps in het zwart (bijvoorbeeld Reddit if Fun) er zeer strak uit zien, vanwege het diepzwarte scherm lijkt het of het scherm geen randen heeft en lijken de letters over het hele toestel heen te liggen. Dat de kleuren soms wat overdreven fel zijn (zoals bijvoorbeeld ING oranje of Geenstijl Roze) neem ik voor lief. Het scherm is wat mij betreft een groot voordeel ivm Nexus 5.

Daarnaast ben ik zeer gecharmeerd van de snellader. In een kwartiertje kan je telefoon weer een paar uur mee, top. Ook "Ok Google" vanuit slaapstand ben ik blij mee. Ik gebruik dit heel vaak in de auto (bijvoorbeeld om de reistijd op te vragen of een nummer in spotify te starten).

Ook de front face speakers zijn geweldig, zeer vol, hard geluid, velen malen beter dan de nexus 5. Ook vind ik het geluid bij video opnames velen malen beter dan de N5.

Heb eigenlijk nog niet echt minpunten kunnen ontdekken, of het moet zijn dat de vorm niet ideaal voor acessoires. Ik gebruik bijvoorbeeld de smart folio case. Heb de telefoon 1 keer laten vallen en deze vloog direct uit de beschermende case. Komt omdat er weinig houvast is vanwege de rondingen en zeer dunne randen.
Ook kon ik mijn Nexus 5 via een magneet "plakken" aan mijn mountek carmount, en dat gaat met de N6 helaas niet meer door z'n bolle rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
Zijn de double tap to wake mods energie zuinig op de N6? op de N5 gaat je accu merkbaar sneller leeg (in tegenstelling tot de N4 en de GN...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nu eindelijk mijn 6 geroot en unlocked.
Alleen het decrypten lukt me niet. Neem aan dat een img bestand altijd via de PC moet.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Dus rooten ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Arunia schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:47:
Ik heb nu eindelijk mijn 6 geroot en unlocked.
Alleen het decrypten lukt me niet. Neem aan dat een img bestand altijd via de PC moet.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Dus rooten ed.
Met nexus root toolkit (windows
https://www.youtube.com/watch?v=lFVpr6IoL-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Goedenavond, ik ben sinds vandaag een trotse en blije bezitter van een Nexus 6. Ben alles aan het ontdekken, maar kan een ding (nog) niet vinden: het percentage van de batterij. Ik zie het wel als de telefoon aan de lader hangt, maar kan nergens een instelling vinden om het batterij percentage standaard te zien.

Wie o wie kan me hier meer informatie over geven. Alvast veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Dat zit niet standaard (meer) in Android 5.0. Er zijn volgens mij apps die (zonder root) dit wel kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:59
leergierig schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:53:
Goedenavond, ik ben sinds vandaag een trotse en blije bezitter van een Nexus 6. Ben alles aan het ontdekken, maar kan een ding (nog) niet vinden: het percentage van de batterij. Ik zie het wel als de telefoon aan de lader hangt, maar kan nergens een instelling vinden om het batterij percentage standaard te zien.

Wanneer je het snelle instellingen paneel naar beneden veegt (met 2 vingers vegen, of twee keer achter elkaar vegen), dan verschijnt bovenin het resterende accu percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
Ik had de feature nog nergens gelezen. Een easter egg:
- Ga naar "settings"
- Ga naar " about phone"
- Klik een aantal maal achter elkaar op "android version"
- Je krijgt de lollipop (leuk, maar dat wist je waarschijnlijk al)
- Klik een paar keer op lollipop en ga vervolgens een paar keer rond in cirkels op lolly
- Je krijgt een spel (soort flappy bird maar dan met android)

PS: Na zoeken zie ik dat er sites zijn die dit ook aangeven (http://www.nu.nl/games/39...at-flappy-bird-kloon.html)

[ Voor 15% gewijzigd door pinibo op 30-12-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
pinibo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:56:
Ik had de feature nog nergens gelezen. Een easter egg:
- Ga naar "settings"
- Ga naar " about phone"
- Klik een aantal maal achter elkaar op "android version"
- Je krijgt de lollipop (leuk, maar dat wist je waarschijnlijk al)
- Klik een paar keer op lollipop en ga vervolgens een paar keer rond in cirkels op lolly
- Je krijgt een spel (soort flappy bird maar dan met android)

PS: Na zoeken zie ik dat er sites zijn die dit ook aangeven (http://www.nu.nl/games/39...at-flappy-bird-kloon.html)
Is bekend, iede Android versie heeft daar een eigen easter egg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 21:57
Ben ik trouwens de enige die vindt dat de tweakers review wel erg negatief is? Ik had wel een negatieve en kritische review verwacht, maar maar dan op andere punten eigenlijk (liever een lcd dan amoled scherm? Screen on time van 5,5 uur is slecht/onvoldoende?).
Ze geven je haast het idee dat het een complete miskoop is, terwijl hij goedkoper is dan directe concurrenten. Ik vraag me af of de vorige Nexussen niet zó goedkoop waren dat we een beetje verwend zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Soullie

Planeshift

Nee ik vond de review ook best negatief.
Batterij duur bij vind ik zelf erg goed, beter als mijn Note 3.

Ik ben iig blij met mijn aankoop, dus een negatieve review doet daar niets aan af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:17

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
leergierig schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:53:

Je kunt het inderdaad met een app doen, maar je kunt ook dit adb-commando geven via je pc:
adb shell content insert --uri content://settings/system --bind name:s:status_bar_show_battery_percent --bind value:i:1

Vervolgens een adb reboot en tada - het batterijpercentage in het icoontje. Een app die dit doet is Enable Battery Percentage. Voor beide methodes heb je trouwens geen root oid nodig, voor adb moet natuurlijk wel je usb-foutopsporing aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou is de review van Tweakers redelijk negatief, ik heb een ruime tijd met beide Note 4 kunnen spelen en de Nexus 6 en helaas, ik ben het op veel punten eens met de review.

En de accu duur? Nah, ik ben Nexus 4 gewend dus erger kan het haast niet (tja op de Galaxy Nexus na dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
Vandaag mijn n6 gekregen met de bezorger

Mooi toestel maar ik loop tegen een probleem mijn computer vind de nexus niet moet ik een appart programma gaan instaleren OF iets met de instelling gaan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
cemeli schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:02:
Vandaag mijn n6 gekregen met de bezorger

Mooi toestel maar ik loop tegen een probleem mijn computer vind de nexus niet moet ik een appart programma gaan instaleren OF iets met de instelling gaan doen ?
Hoe bevalt de bezorger? Haha..

Welk besturingssysteem draait jouw computer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
ik draai op w7
de zin is ff wat anders uitgekomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
wil em ook gelijk rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Soullie

Planeshift

Ik had dit probleem ook, beetje rare manier om op te lossen voor mij was USB debugging uit te zetten, dan nexus aan te sluiten zodat hij herkent wordt, daarna switchte ik naar camera (PTP), hierna zette ik USB debugging weer aan en werd hij herkent.

Beetje vreemde oplossing die voor mij werkte, dit is trouwens nog de enige manier hoe ik met nexus toolkit mijn toestel kan benaderen... maar goed wat werkt werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
dank je heb het gevonden

wou proberen te gaan rooten maar zit nu in een bootloop :-)

heb na lang zoeken weer teruggezet
maar nu de bestanden overzetten (van mijn htc one al de mappen )dat lukt me niet

[ Voor 44% gewijzigd door cemeli op 02-01-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zeer telleurgesteld vandaag.

Ik was even bij de Media Markt om beide Note 4 en Nexus 6 te vergelijken, wat ik zag viel tegen.

Nexus 6 is daar als showmodel volgens de medewerker sinds maandag vorige week, de Note 4 kleine maand langer, beide hebben last van inbranding, valt wel vies tegen eigenlijk zeker omdat beide Google en Samsung hun OS en skin met veel witte elementen maken, waar bij oude Android versie of skin van TouchWiz dat niet echt opviel, zie je dat nu bijna constant.

Bah, valt tegen want dat zijn beide telefoons die mij in de smaak vallen, ben bijna bereidt compleet een andere te nemen over paar maanden, ik weet dat niet elke telefoon met AMOLED zo snel last van krijgt maar ik ken mensen die daar wel last van hebben, ken paar mensen met S5 en Note 3 die dat hebben, terwijl de Galaxy Nexus van mijn zusje na 2,5 jaar nog steeds geen last van heeft.

En de andere keuze, Moto X heeft ook AMOLED, zucht ik wil geen AMOLED niet door alleen kans op inbranding, met al die witte elementen is het nutteloos, kost onnodig veel stroom nu omdat alles zo wit is.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Mizgala28 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:45:

Ik was even bij de Media Markt om beide Note 4 en Nexus 6 te vergelijken, wat ik zag viel tegen.

Nexus 6 is daar als showmodel volgens de medewerker sinds maandag vorige week, de Note 4 kleine maand langer, beide hebben last van inbranding, valt wel vies tegen eigenlijk zeker omdat beide Google en Samsung hun OS en skin met veel witte elementen maken, waar bij oude Android versie of skin van TouchWiz dat niet echt opviel, zie je dat nu bijna constant.

Bah, valt tegen want dat zijn beide telefoons die mij in de smaak vallen, ben bijna bereidt compleet een andere te nemen over paar maanden, ik weet dat niet elke telefoon met AMOLED zo snel last van krijgt maar ik ken mensen die daar wel last van hebben, ken paar mensen met S5 en Note 3 die dat hebben, terwijl de Galaxy Nexus van mijn zusje na 2,5 jaar nog steeds geen last van heeft.

En de andere keuze, Moto X heeft ook AMOLED, zucht ik wil geen AMOLED niet door alleen kans op inbranding, met al die witte elementen is het nutteloos, kost onnodig veel stroom nu omdat alles zo wit is.

Zucht.
Ik vraag mij af of zoiets onder garantie valt wanneer je echt een ingebrand scherm hebt waarop 't duidelijk te zien is..?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Muddy schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:28:
[...]

Ik vraag mij af of zoiets onder garantie valt wanneer je echt een ingebrand scherm hebt waarop 't duidelijk te zien is..?? :/
Geen idee, ik vind van wel.

En het was echt duidelijk op beide Note 4 en Nexus 6 te zien, je kon zelfs lezen wat erop stond, en omdat zo'n beetje alles wit van kleur is valt dat veel meer op dan onder bv. KitKat of ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Mizgala28 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:45:

Zucht.
Volgens mij moet je voor het inbranden het scherm op volledige sterke aan hebben en moet je het scherm urenlang aanhebben wilt het gebeuren...

Een toestel in de mediamarkt wordt niet gebruikt zoals in het echte leven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FrankGuthrie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:29:
[...]

Volgens mij moet je voor het inbranden het scherm op volledige sterke aan hebben en moet je het scherm urenlang aanhebben wilt het gebeuren...

Een toestel in de mediamarkt wordt niet gebruikt zoals in het echte leven.
Snap ik, maar toch, 1,5 week is wel erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Mizgala28 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:31:
[...]

Snap ik, maar toch, 1,5 week is wel erg kort.
Klopt, maar als die telefoons steeds gemiddeld zo'n 10 uur per dag aanstaan, op 100% brightness... Dan snap ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Deze telefoons worden voor marketing technische reden op 100 brightness gezet om de consument te trekken.Ik heb op mijn S2 met oudere generaties Amoled geen enkel probleem. Ik denk dat het je met deze generatie schermen bij 'normaal' gebruik niet zal gebeuren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik weet dat de schermen op 100% staan, maar toch het valt op ook al kloppen die dingen, had de Moto X daar geen last van bij MM, en die ligt wel langer dan 1,5 week daar...

Hopen dat het een pech model is, ik heb de Nexus 6 al mogen gebruiken in de zon en dat was een ramp, verlichting moest voor mij op bijna 100% omdat het zo laag is.

Maar goed, tijd zat om over dingen na te denken, mij abonnement verloopt toch pas in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Sinds vrijdag in bezit van de Nexus 6. Tot nu toe nog geen klachten over de GSM zelf. Ben nog alles aan het instellen en wat apps aan het installeren. Batterijduur vind ik voor mijn gebruik wel meevallen, ca. 42 uur, had toen nog 11% over. Eens kijken hoe het de rest van de week gaat.
Ik worstel alleen nog een beetje met Android omdat ik van een WP afkom (Nokia Lumia 920) Mijn vriendin heeft de Nexus 5 eveneens met Lolliepop 5.0.1. Alleen ik kan in Gmail geen mail archiveren terwijl deze wel in instellingen staat aangevinkt. Terwijl mijn vriendin op de Nexus 5 dit wel kan en heeft dan ook een aparte knop in de balk zitten als je deze mail selecteert. Beide hebben dezelfde instellingen. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Ik denk dat dit aan Android ligt en niet aan de Nexus 6. Zou iemand dit eens op de Nexus 6 willen checken?

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Je tikt op de Nexus 6 gewoon het betreffende mailtje in Gmail aan en daarna het icoontje in de rode balk bovenin met het envelopje met daarin een pijltje naar beneden. Klaar. Veel makkelijker kan het niet zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
tomhster schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:34:
Je tikt op de Nexus 6 gewoon het betreffende mailtje in Gmail aan en daarna het icoontje in de rode balk bovenin met het envelopje met daarin een pijltje naar beneden. Klaar. Veel makkelijker kan het niet zijn, lijkt me.
Ja, dat zou je denken dat het niet veel gemakkelijker kan zijn, als dat zo was stelde ik deze vraag niet. Als ik op het mailtje tik komen er maar 2 icoontjes in de rode balk ("prullenbak" en "envelopje mail ongelezen")
Verder staan er geheel rechts alleen nog 3 puntjes boven elkaar en als je daar op tikt staat er alleen "afdrukken". Verder niets!!!
Op de Nexus 5 van mijn vriendin staat er nog dat icoontje wat jij bedoeld bij "envelopje met rode pijl naar beneden" Archiveren dus. Bij mij ontbreekt deze, terwijl dat wel is ingesteld in de instellingen.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb die icoontjes wel allemaal. Heb je zeker weten de laatste update ook? Daarnaast de laatste versie van de gmail app. Even controleren in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
Ik heb alles gecheckt, zowel Android als Gmail de laatste versie. Net iemand gebeld met Nexus 5 die versie 4.4 erop heeft. Hij heeft in Gmail ook geen knop met archiveren en krijgt deze ook niet als hij dit wil aanpassen in instellingen. Vreemd, wellicht zien we iets over het hoofd maar wat. Hulp is welkom.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik heb dus ook een Nexus 6 en het werkt dus zoals beschreven. Ik maak overigens nooit gebruik van die functie, maar hij zit er bij mij dus wel. Je moet het betreffende bericht dus wel selecteren, ben je dat misschien vergeten?

[ Voor 22% gewijzigd door tomhster op 04-01-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
Nee, ben ik niet vergeten want als je niks selecteert (lees tikt) staat er helemaal niks in de balk.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toepus schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:49:
Ik heb alles gecheckt, zowel Android als Gmail de laatste versie. Net iemand gebeld met Nexus 5 die versie 4.4 erop heeft. Hij heeft in Gmail ook geen knop met archiveren en krijgt deze ook niet als hij dit wil aanpassen in instellingen. Vreemd, wellicht zien we iets over het hoofd maar wat. Hulp is welkom.
De mail naar links of rechts swypen in postvak in is archiveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
Naar links of rechts swypen in postvak in is bij mij in de prullenbak. :( Dat is nou net het probleem. In de instellingen heb ik aangegeven "archiveren".

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Toepus schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:49:
Vreemd verhaal. Hier Android 5 met N5 en heb de optie gewoon hier. Maak je gebruik van Gmail account of maak je van Gmail app gebruik met een externe mail ?

Misschien dat hier het probleem ligt?

Oh en Archive werkt alleen bij Inbox mails, niet bij mails in de label categorieën.

[ Voor 6% gewijzigd door Metian op 04-01-2015 20:11 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toepus schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:51:
Naar links of rechts swypen in postvak in is bij mij in de prullenbak. :( Dat is nou net het probleem. In de instellingen heb ik aangegeven "archiveren".
Ok vreemd dan, misschien helpt gmail verwijderen en opnieuw installeren, anders weet ik het helaas ook niet..

Edit: het werkt idd alleen in postvak in zoals hierboven beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
Metian schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:08:
[...]

Vreemd verhaal. Hier Android 5 met N5 en heb de optie gewoon hier. Maak je gebruik van Gmail account of maak je van Gmail app gebruik met een externe mail ?

Misschien dat hier het probleem ligt?

Oh en Archive werkt alleen bij Inbox mails, niet bij mails in de label categorieën.
Misschien zou het dat kunnen zijn, ik maak op dit moment gebruik van externe mail in Gmail app. Ik zal in de loop van deze week een Gmail account aanmaken om te zien of dit dan wel werkt.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 11:10
Probeer anders een keer Inbox, ook van Google. Misschien werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
Inbox gaat nog via invites geloof ik. Ik heb er tien te vergeven ... wie geïnteresseerd is kan mij een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
Het lag idd aan de Gmail account, nadat ik deze had aangemaakt zie ik in Gmail wel het icoontje voor archiveren. Bij andere account dus niet.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Is er geen "Rooten & Custom roms" topic voor de N6? Ik gebruik sinds een aantal dagen de franco kernel en merk daarmee duidelijk performance verbetering en heb een betere accuduur. Van 3 naar 4,5 u SOT. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
roelg90 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:55:
Is er geen "Rooten & Custom roms" topic voor de N6? Ik gebruik sinds een aantal dagen de franco kernel en merk daarmee duidelijk performance verbetering en heb een betere accuduur. Van 3 naar 4,5 u SOT. :9
Nog niet, maar ga vooral je gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
Voor degene die denken dat de batterij van de Nexus 6 'slecht' of 'matig' is,hierbij mijn batterijstatus na 1 dag. Stock android en android 5.0.1. Prima batterij ten opzichte van de Nexus 5.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eh9zL/f444249922.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eh9u3/78fb37e7af.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eh9wr/11153027d9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eh9vz/a09d7ebfee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ook hier zeker geen korte accuduur. Op de N6 gaat de accu dik een dag mee. Ik laad hem nu 1x in de twee dagen op. Was met mijn N5 wel anders.

Wel de eerste factory reset weer uitgevoerd. Ik had Google inbox geprobeerd en dat beviel me niet. Na het verwijderen van Google Inbox gaf de Gmail-app geen notificaties meer. Geen zin om te zoeken en alles stond toch in de cloud dus een reset er over heen.

Ja, hij is groot. Heel groot. Maar dat vindt ik niet erg. Ik stoor me er niet aan als ik hem vast heb. Waar ik me wel aan stoor is dat het bladeren door foto`s van rechts naar links heel natuurlijk gaat. Maar van links naar recht moet ik uiterst rechts swipen. En dat is misschien een compromis omdat het zo`n groot scherm is. Maar voor mij voelt het niet relaxed aan.

[ Voor 20% gewijzigd door __R__ op 09-01-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46
__R__ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:30:

Wel de eerste factory reset weer uitgevoerd. Ik had Google inbox geprobeerd en dat beviel me niet. Na het verwijderen van Google Inbox gaf de Gmail-app geen notificaties meer. Geen zin om te zoeken en alles stond toch in de cloud dus een reset er over heen.
Voor de volgende keer, in Gmail, open het menu (links) klik op het account en dan Settings, hier kan je per account je notifications weer aan zetten.

Ik heb hem sinds een week, had de eerste paar dagen wat random reboots maar gister wat apps verwijderd die volgens de mailing list het konden veroorzaken en inderdaad, gister dag 1 zonder reboot.. Ben benieuwd of het weg blijft maar ben er wel redelijk zeker van dat het een software issue is.

Accu is inderdaad perfect, ik kom ook van de Nexus 5, en moet zeggen dat ik na Lollipop hier ook wel ruim een dag mee houden (ongeveer 1,5 a 2 uur screen on time op een dag). Ik denk dat ik met me Nexus 6 ruim 2 dagen kan doen, maar laad hem gewoon elke nacht op.

Ik vind hem groot, maar vooral niet lomp en het bevalt me beter dan ik had verwacht, in mijn meeste broekzakken past hij ook gewoon dus dat scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
Korte samenvatting na twee weken:
1. grootte: niks aan de hand, het past namelijk makkelijk in je hand, in je broekzak, zelfs met een hoes er omheen wordt deze niet onhandelbaar groot.
2. accuduur: perfect; laat erg snel op, houdt het met 2 uur screentijd makkelijk 1,5 dag vol.
3. android 5.0; ik ben erg gecharmeerd van de korte voorbeeldberichtjes van bijvoorbeeld whatsapp, sms etc bovenin mijn scherm.
4. apparaat zelf: ziet er heel netjes afgewerkt uit, geen rare kieren, scheve knoppen. De aan-uit knop is geribbeld en voelt solide aan.
5. scherm: zet deze op 1/2 van de standaard helderheid
6. foto's: zien er prima uit

Na een aantal jaren htc's ben ik blij een schone android te hebben :)

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:15
Ik ben zelf ook heel blij met de telefoon. Het formaat vind ik eigenlijk wel prettig en alles draait soepel. Accuduur klaag ik ook niet over.
ex87 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:14:
[...]

Ik heb hem sinds een week, had de eerste paar dagen wat random reboots maar gister wat apps verwijderd die volgens de mailing list het konden veroorzaken en inderdaad, gister dag 1 zonder reboot.. Ben benieuwd of het weg blijft maar ben er wel redelijk zeker van dat het een software issue is.
Ik heb sinds dat ik hem heb (2 jan) nu 4 x een random reboot gehad. 2 daarvan de eerste dag en daarna nog 2 keer. Welke mailing list kan ik eventueel checken?

[ Voor 45% gewijzigd door Jason X op 17-01-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:27

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

ik heb sinds dit weekend ook eindelijk mijn Nexus 6, helemaal super, maar ik zie mijn telefoon niet op mijn comp, als ik camera kies ziet ie m wel, maar zodra ik massaopslag kies ziet ie m niet, heb geen uitroepteken bij app beheer, weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
roelg90 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:55:
Leuke kernel, ook met de Nexus 4 gebruikt toentertijd. Alleen altijd wel kleine quirks hier en daar gezien. Nu ook denk ik, al heb ik het niet uitgebreid gecheckt nog. Draai het net een volle dag pas.

- LED doet het niet meer via de LightFlow hack. Hiermee kon ik nog voor apps LED lichtjes tonen. Dit lijkt niet meer te werken. Ook niet als ik zo snel andere opties probeer (standard mode / direct mode / root only etc). Zou misschien kunnen komen omdat er extra LED patches in de kernel zitten, mogelijk de charging light?
[EDIT]
Schijnt dat alleen bij nieuwe kernels (geen updates, maar als je van kernel wisselt) je alles opnieuw mag instellen. LightFlow schijnt hier niet goed mee om te kunnen gaan. Data verwijderen van LightFlow en dan dit opnieuw doen werkt. Ik heb nog geprobeerd om in-app settings te backuppen en te restoren, maar dit lost het jammergenoeg niet op. Dan maar eenmalig alles opnieuw instellen, ook alle notificatie-instellingen. Fijn dat dit werkt!

- WiFi lijkt thuis heel onstabiel (soms elk minuut reconnects van de WiFi). Beide WiFi's lijken er last van te hebben. Hoop dat dit even een incidentje was gisteren (de hele avond). Op werk lijk ik er geen last van te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door serhat op 20-01-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben heel blij met mijn Nexus 6.
Vind hem ook niet te groot.
Accuduur is een dag. Maar dat is met regelmatig gebruik.
Heb zelf mcr geïnstalleerd voor wat aanpassingen zoals omdraaien van onderste toetsen. Werkt fijner omdat back nu zoals voorheen rechts staat.
Alleen zouden die knoppen makkelijker zichtbaar mogen worden. Nu moet je van boven sliden zodat ze oplichten. Terwijl de ruimte wel gewoon open blijft in apps.
Wellicht ook dat dat in mcr toegevoegd kan worden.

Nvm,
tikte net op die ruimte en de knoppen reageerden. Zucht, dacht dat ik dat al geprobeerd had. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 20-01-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

robotjoek schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:00:
ik heb sinds dit weekend ook eindelijk mijn Nexus 6, helemaal super, maar ik zie mijn telefoon niet op mijn comp, als ik camera kies ziet ie m wel, maar zodra ik massaopslag kies ziet ie m niet, heb geen uitroepteken bij app beheer, weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??
Bij mij gaat het soms erg omslachtig, USB debugging aan / uit, MTP, PTP. Ik probeer alle combinaties uit.
Bij mijn Nexus5 heb ik op een gegeven moment zelfs de driver verwijderd in apparaatbeheer, daarna telefoon aansluiten en het werkte.

Succes!

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:39
Gebruikt iemand hier de Franco Kernel? En zo ja is het een aanrader? Ik ben nogal een leek op het gebied van rooten en dergelijke. Als ik bijvoorbeeld die kernel gebruik, krijg ik dan nog wel gewoon de updates van Google OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 15-09 15:31
ZoRr0 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:26:
Gebruikt iemand hier de Franco Kernel? En zo ja is het een aanrader? Ik ben nogal een leek op het gebied van rooten en dergelijke. Als ik bijvoorbeeld die kernel gebruik, krijg ik dan nog wel gewoon de updates van Google OTA?
Ik gebruik hem wel, maar heb het toestel nog niet geroot. De batterijduur is veel beter geworden bij mij. Eerst kon ik de dag net doorkomen en nu lukt mij dat met gemak.
Ik gok dat je voor de Google OTA de stock kernel moet terug flashen voordat je de update probeert te installeren. Volgens mij krijg je wel de melding dat er een update is, maar zal het flashen fout gaan.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Ga de drivers wel is ff verwijderen, alleen het rare is dat ik met mijn N5 nooit last heb gehad, maar goed....

quote]The Deaken schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Bij mij gaat het soms erg omslachtig, USB debugging aan / uit, MTP, PTP. Ik probeer alle combinaties uit.
Bij mijn Nexus5 heb ik op een gegeven moment zelfs de driver verwijderd in apparaatbeheer, daarna telefoon aansluiten en het werkte.

Succes!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
FireFly3k schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Ik gebruik hem wel, maar heb het toestel nog niet geroot. De batterijduur is veel beter geworden bij mij. Eerst kon ik de dag net doorkomen en nu lukt mij dat met gemak.
Ik gok dat je voor de Google OTA de stock kernel moet terug flashen voordat je de update probeert te installeren. Volgens mij krijg je wel de melding dat er een update is, maar zal het flashen fout gaan.
Dat klopt. Franco flasht een nieuwe boot.img. Dit is een van de 'partities' die voor een update wordt gecheckt d.m.v. een hash en faalt als deze niet klopt met het origineel.

Hoe ik het zelf doe, ook omdat ik sowieso voor root al een andere boot.img heb/had:
- Download de nieuwe factory image via Nexus Factory Images
- Pak zip uit.
- Via fastboot de images een voor een flashen. (userdata.img niet! Dit is een lege partitie en zal je userdata wipen anders). recovery.img optioneel (als je qua recovery stock hebt of terug wil).
Zie hier voor uitgebreidere stappenplan

Omslachtig wel, maar zo kan ik iig direct met Google Updates mee, omdat ik zelf Stock + root + Franco gebruik en raak ik verder geen data kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 20-01-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 15-09 15:31
serhat schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:36:
[...]

Dat klopt. Franco flasht een nieuwe boot.img. Dit is een van de 'partities' die voor een update wordt gecheckt d.m.v. een hash en faalt als deze niet klopt met het origineel.

Hoe ik het zelf doe, ook omdat ik sowieso voor root al een andere boot.img heb/had:
- Download de nieuwe factory image via Nexus Factory Images
- Pak zip uit.
- Via fastboot de images een voor een flashen. (userdata.img niet! Dit is een lege partitie en zal je userdata wipen anders). recovery.img optioneel (als je qua recovery stock hebt of terug wil).
Zie hier voor uitgebreidere stappenplan

Omslachtig wel, maar zo kan ik iig direct met Google Updates mee, omdat ik zelf Stock + root + Franco gebruik en raak ik verder geen data kwijt.
Ik heb voor de installatie van Franco een backup gemaakt van de boot.img. Dus ik had het idee om deze eerst te restoren en daarna een OTA van Google te installeren :)
Mis ik eigenlijk nog iets aan Franco zonder root?

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
FireFly3k schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Ik heb voor de installatie van Franco een backup gemaakt van de boot.img. Dus ik had het idee om deze eerst te restoren en daarna een OTA van Google te installeren :)
Mis ik eigenlijk nog iets aan Franco zonder root?
Dat kan natuurlijk ook. :) Zolang je iig niet je Nexus unencrypted hebt (wat kan met Franco kernel). Stock Android gaat het daarna automatisch tijdens boot weer encrypten als ik het mij niet vergis als je dat weer terug flasht.

Nee. Kernel levert geen root-specifieke functionaliteit. Zou ergens raar zijn. Afhankelijk alleen van of je apps zoals TitaniumBackup/AdAway gebruikt kan het handig zijn. Zelf gebruik ik het daarnaast ook om de DPI van mijn scherm aan te passen (via build.prop). Vind de icoontjes/interface standaard net iets te groot. Maakt whatsapp/SMS enzo ook net wat overzichtelijker (past meer op scherm).

Ook in geval van de Nexus 6 specifiek om LED aan de praat te krijgen voor notificaties gebruik ik LightFlow. Deze kan standaard zonder root, echter omdat de LED standaard niet werkt op de Nexus 6 heb je de root-opties nodig van LightFlow om deze aan te sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door serhat op 20-01-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik draai franco kernel samen met cyanogenmod. Geweldig. Nu al 12 uur en 7 min en nog 50% over. Dat vind ik veel gezien hoeveel ik hem gebruik. Ik denk 30 min gebeld, zeker 30 min spotify, heel veel whatsapp, browser en wat apps gebruiken s nu.nl, Tweakers.net, androidworld.nl enz.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik lees veel over de IO-vertraging die de standaard software-matige encryptie veroorzaakt op de Nexus 6 en dat iedereen het daarom wil uitschakelen, maar het gerucht gaat dat de Qualcomm processor hardware-matige encryptie heeft alleen dat de N6 hier geen gebruik van maakt vanwege software licenties.
Breaking it down though there’s a couple explanations that seem plausible, but probably the most legitimate one is that these drivers for the QHCE are probably not open source, and as Android goes that’s pretty much a no-no.
en volgens Android Police
Edit: So it turns out this may not be far from the truth. Apparently, Google has not merged the various drivers that optimize Qualcomm's QCE module for encryption and decryption into AOSP. The generally-assumed reason is that this code is proprietary. Without these optimizations, the Nexus 6's hardware decryption module on the Snapdragon 805 is essentially hamstrung.
(zie ook deze discussie)
Ricardo Cerqueira Nov 13, 2014
Qualcomm has that code, AOSP doesn't. Most recent (8974 and above, post-Feb-2014) qualcomm devices should do hw-assisted cryptfs, but Google's won't

Ricardo Cerqueira Nov 13, 2014
Totally speculating here, but nothing prevents QC from upstreaming dm-req-crypt, or Google from taking it. other than, perhaps, the evilest creatures on Earth... lawyers :)
  1. Het is inmiddels al duidelijk was de exacte reden hiervoor is?
  2. Is het aannemelijk dat die hardware-encryptie functionaliteit in de toekomst eventueel nog ingezet gaat worden door Google met een software update of dat een MOD dat voor elkaar kan krijgen?
  3. Is die Qualcomm encryptie te vertrouwen? (via audit of open source)
  4. En zo nee, is de N6 encryptie dat wel?

[ Voor 59% gewijzigd door rickiii op 22-01-2015 19:25 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Hmm, Is de propprietary code wel beschikbaar voor kernelbouwers? Want anders zou je in theorie de hardwarematige encryptie wel via custom kernels kunnen aanzetten.

Zie in de Franco kernel wat Qualcomm patches, maar niet specifiek over encryptie. Wel heeft hij wat kleine tweaks voor de softwarematige encryptie doorgevoerd als ik het zo zie.

Ikzelf blijf encryptie gebruiken. Zie het zo gebeuren dat ik per ongeluk iets flash wat het weer volledig gaat lopen encrypten anders. En gezien ik niet alles wil opnieuw installeren ik het ook zo laat. Zolang de performance met encryptie bij mij prima is, laat ik het even zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46
Jason X schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:19:
Ik ben zelf ook heel blij met de telefoon. Het formaat vind ik eigenlijk wel prettig en alles draait soepel. Accuduur klaag ik ook niet over.

[...]

Ik heb sinds dat ik hem heb (2 jan) nu 4 x een random reboot gehad. 2 daarvan de eerste dag en daarna nog 2 keer. Welke mailing list kan ik eventueel checken?
Sorry voor de late reply:
https://productforums.goo...#!topic/nexus/9aVUBrwdUZU

Ik heb sinds het verwijderen van een paar apps geen reboots meer gehad, dus nu al meer dan een week geen reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

vraagje:

Als ik via mijn Chrome browser ga internetten en ik pak een bookmark dan moet ik die pagina elke x verversen omdat ie anders alleen maar laat zien wat ik eerder heb gezien, hij ververst dus niet automatisch, klopt dit of moet ik iets instellen dat zodra ik een pagina/bookmark open hij automatisch ververst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
serhat schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:35:
Hmm, Is de propprietary code wel beschikbaar voor kernelbouwers? Want anders zou je in theorie de hardwarematige encryptie wel via custom kernels kunnen aanzetten.

Zie in de Franco kernel wat Qualcomm patches, maar niet specifiek over encryptie. Wel heeft hij wat kleine tweaks voor de softwarematige encryptie doorgevoerd als ik het zo zie.

Ikzelf blijf encryptie gebruiken. Zie het zo gebeuren dat ik per ongeluk iets flash wat het weer volledig gaat lopen encrypten anders. En gezien ik niet alles wil opnieuw installeren ik het ook zo laat. Zolang de performance met encryptie bij mij prima is, laat ik het even zo denk ik.
Ben bang dat we hw encryptie nooit gaan zien op de n6. Het zelfde speelde ook bij de n5 deze had een losse chip die op de n5 als stappen teller functioneerde terwijl bijvoorbeeld de moto x hem gebruikte als always lissening. Helaas door gebrek aan licenties is de broncode hiervan nooit vrij gegeven.

2 dagen geleden heb ik ook weer een verkeerde kernel geflasht en is de mijne ook weer encrypted... Laat het maar even zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Soms lijken Nexus telefoons net laptops van andere merken, mooi voorbeeld is mijn Toshiba, een afgedekte modem poort, afgedekte expresscard slot, afgedekte 3G slot, en als ik even zo'n module heb en een beetje handig ben heb ik dat erop geslodeerd.

Mijn punt? Nexus 6 heeft de mogelijkheid voor hardwarematige encryptie maar gebruikt de softwarematige door licentie kosten, Nexus 5heeft een losse chip die voor stappen tellen wordt gebruikt in plaats van always on van Moto X, Nexus 4 heeft weer een LTE chip die uit is en ga zo door, het zit erop maar omdat het niet gebruikt wordt is het ruimteverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
M-slayer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:56:
[...]
Ben bang dat we hw encryptie nooit gaan zien op de n6.
Misschien niet officieel, maar hopelijk komt er een ROM uit waar dat wel in wordt gestopt. Als die getallen van de N5 (zie boven) representatief zijn, kan het een snelheidswinst van 25% tot wel 600% voor IO opleveren en zelfs een positieve invloed hebben op batterij-duur.

Ik sta overigens op het punt om Nexus Root Toolkit (v2.0.2) te gebruiken, dat gebruikt maakt van de Chainfire image voor root. Enige reden waarom ik dat beter niet kan doen?

[ Voor 29% gewijzigd door rickiii op 27-01-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik zie het probleem niet. Ik heb hem toen zelf geflasht, maar of je dat nu zelf doet en via de WugFresh toolkit. Toolkit zorgt er alleen voor dat je minder snel fouten maakt omdat hij best wat checks uitvoert her en der, boot automatisch bij zoekt bij je ROM versie (die hij weer zelf kan controleren, etc etc).

Enige is, dat stel je zou ook direct een custom kernel willen uitproberen, kan je net zo goed die flashen. Gezien ze allemaal de boot aanpassen. Heb je dat de kernel + root erbij. Ik gebruik zelf nu Franco. Bevalt best goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een nexus 6 gekocht bij de mediamarkt.

zegt die cannot acces camera...

iemand hier ervaring mee of al eerder gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:48:
net een nexus 6 gekocht bij de mediamarkt.

zegt die cannot acces camera...

iemand hier ervaring mee of al eerder gehoord?
Al gereboot?? soms hangt er weleens wat..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:36:
[...]

Al gereboot?? soms hangt er weleens wat..
jupp nieuwste versie, factory reset , niets dan maar morgen eventjes langs gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
robotjoek schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:00:
ik heb sinds dit weekend ook eindelijk mijn Nexus 6, helemaal super, maar ik zie mijn telefoon niet op mijn comp, [...] heb geen uitroepteken bij app beheer, weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??
The Deaken schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:53:
[...]
Bij mij gaat het soms erg omslachtig, USB debugging aan / uit, MTP, PTP. Ik probeer alle combinaties uit. Bij mijn Nexus5 heb ik op een gegeven moment zelfs de driver verwijderd in apparaatbeheer, daarna telefoon aansluiten en het werkte.
Is dit nog opgelost? Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde. Zonder drivers wordt het herkend als Nexus 6 en bij mij willen de USB Drivers wel installeren (als Android Composite ADB Interface) maar daarbij staat dat ze van Samsung zijn. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WpYvtq0.png

USB Debugging werkt wel, maar ik kan niet bij de opslag via MTP of andere manier.... ook niet als ik Developer Options / USB Debugging uitzet. Dan wordt de hele telefoon niet meer herkend als USB device en verschijnt deze niet in de lijst van devices. Ik kan dan dus geen USB opties kiezen op de telefoon. Verschillende USB poorten geven hetzelfde resultaat.

Standaard drivers zoals MTP Device / MTP USB Device resulteren in This device cannot start. (Code 10). Motorola ADB en MTP drivers in de lijst vertonen respectievelijk exact hetzelfde gedrag. Het installeren of de-installeren van Motorola Device Manager heeft verder geen invloed.

[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 29-01-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds week 1 heb ik de nexus 6 in bezit. Ben erg tevreden en de capaciteit van de batterij is ruim voldoende. Onlangs werd ik geconfronteerd met een enorm capaciteitsverlies van de batterij en dit ook nog eens terwijl de telefoon gewoon tijdenss de nacht in standby stond. Oorzaak? De aanschaf van een luxe leathercase met sleep wake functie. Teruggestuurd en kreeg bericht dat er inmiddels bij de leverancier meer klachten waren binnen gekomen. Het betrof een stilgut case. Overigens daar veel begrip voor het probleem. Vanmorgen een luxe Noreve case binnen gekregen en wat schetst mijn verbazing? Het zelfde probleem. Zonder case is de capaciteit prima en in een eenvoudige case idem. Kent iemand deze problemen? Is dit een Android probleem, een motorola probleem of bij toeval een probleem van op dit moment twee producenten van luxe hoesjes? Wie weet een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Nou het werkt bij mij nu wel, ik zie m alleen niet staan bij de drivers, maar t werkt !
Weet ook niet meer precies wat ik heb gedaan, drivers opnieuw instaleren, verwijderen, opnieuw erop.......
rickiii schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:49:
[...]

[...]

Is dit nog opgelost? Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde. Zonder drivers wordt het herkend als Nexus 6 en bij mij willen de USB Drivers wel installeren (als Android Composite ADB Interface) maar daarbij staat dat ze van Samsung zijn. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

[afbeelding]

USB Debugging werkt wel, maar ik kan niet bij de opslag via MTP of andere manier.... ook niet als ik Developer Options / USB Debugging uitzet. Dan wordt de hele telefoon niet meer herkend als USB device en verschijnt deze niet in de lijst van devices. Ik kan dan dus geen USB opties kiezen op de telefoon. Verschillende USB poorten geven hetzelfde resultaat.

Standaard drivers zoals MTP Device / MTP USB Device resulteren in This device cannot start. (Code 10). Motorola ADB en MTP drivers in de lijst vertonen respectievelijk exact hetzelfde gedrag. Het installeren of de-installeren van Motorola Device Manager heeft verder geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
De WugFresh toolkit wordt onder andere geleverd met meerdere drivers.. Geen idee wat de verschillen zijn, misschien dat die helpen. Ik heb de drivers even online gezet: http://we.tl/FYZ3HcDvSV

Persoonlijk gebruik ik normaliter de Google drivers zoals Google die standaard uit brengt en die sowieso op alle Nexus devices werkt (m.u.v. Samsung Galaxy Nexus zo uit mijn hoofd). Die zijn iig minstens voor adb/flashboot. MTP geen idee. You could give it a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Vorige week na lang twijfelen over het formaat de knoop doorgehakt en een 32GB N6 gekocht tijdens de BTW actie van Media markt.

Ik moet zeggen dat het formaat me heel erg meevalt, ik ben er eigenlijk al aan gewend.

Wat ik wel hinderlijk vind is dat het toestel door de bolling niet goed liggend kan worden gebruikt.
Als ik hem op mn nachtkastje leg met de laadsnoer erin draait het toestel altijd richting de wandcontactdoos.

Oplossing voor mij was:
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetnutz.com/wp-content/uploads/2014/11/itian-a6-1.jpg

Voor slechts 31,- een mooie oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ApOE schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:49:
Vorige week na lang twijfelen over het formaat de knoop doorgehakt en een 32GB N6 gekocht tijdens de BTW actie van Media markt.

Ik moet zeggen dat het formaat me heel erg meevalt, ik ben er eigenlijk al aan gewend.

Wat ik wel hinderlijk vind is dat het toestel door de bolling niet goed liggend kan worden gebruikt.
Als ik hem op mn nachtkastje leg met de laadsnoer erin draait het toestel altijd richting de wandcontactdoos.

Oplossing voor mij was:
[afbeelding]

Voor slechts 31,- een mooie oplossing :)
Inderdaad een goeie oplossing, heb zelf ook zoiets maar uit action, was 2 euro kwijt (is bedoeld voor iPad mini maar doet z'n werk ook met andere merken).
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 6.

Prijzen en levertijden mag je in [Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen plaatsen.

De Accessoires kun je bespreken in het [Motorola Nexus 6] Accessoires topic.