[ADV] Tweakers zocht telefoontweakers. Actie voorbij!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 33.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorzie binnenkort de eerste telefoon met een killer e2200 op SOC formaat B)

niet dat het bewezen nuttig is.... gewoon, als gimmic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een backpack gebruiken als antenne.

De binnenvoering te voorzien van dik aluminum folie als schotel te gebruiken met een 3/4G module middenin.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0sknZw6ySpoHeIyU9CTQnsM4/full.jpg

Koptelefoon als antenne gebruiken, grote koptelefoon voor zien van 3/4G module voor extra ontvangst en verzend capaciteit.

Gezien koptelefoon toch groot zijn en ruimte genoeg hebben om een 3/4G module te behuizen en kabel met extra interne kabels is zo aan te sluiten om de data overdracht te leiden en audio.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W1fk4YwHTxbe6SZL0k510UOe/full.jpg

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Simpel: ik plug een externe antenne in de audio jack plug poort. Of je kan de externe antenne in een speciaal daarvoor gemaakte eWiFi port naast de audio jack port pluggen. eWiFi= external WiFi.

Simpel: ik pak het pennetje wat meegeleverd word en in je telefoon verstopt zit uit de telefoon en stop hem in n eWiFi poort. Bron: Andy Maikel

Grts Andy Maikel

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021

Karmos

Meh.

Ik zat zo eens te denken, mijn nokia x2-00 werd altijd sneller als ik het geheugenkaartje verwijderde. Ik had de snelste nokia van de gehele school :Y

Verder beperk je gewoon wat de eyecandy, herstart je nu en dan eens je telefoon en zet je je schermhelderheid op minimaal. Dat helpt ook altijd op sneller en langer op een accuduur te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Karmos op 04-11-2014 06:08 ]

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 20:12

ScSi

Belg.

Benodigdheden
  • Stukje dunne elektriciteitsdraad (fan-wire, anyone?)
  • Een kniptang
  • Een telefoon
Instructiess
  1. Verwijder de batterijklep
  2. Strip de kabel een beetje
  3. Vind het juiste gaatje!
  4. Plug het draadje in het gaatje
  5. Sluit batterijklep
  6. Geniet van meer signaal!
Dit Proof Of Concept werkt ook echt! Ik zou het zelf 'HTC Waves by Dr ScSi' noemen (jawel HTC, je mag deze merknaam écht gebruiken!)

En aangezien een plaatje meer zegt dan 1000 woorden;
HTC Waves by Dr ScSi Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IUyEBg3NImkccje0pFHMNBk2/medium.jpg

Succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus64x
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-02 08:01
Ik had een heel plan. Maar om nou helemaal een verhaal te schrijven... Dacht een plaatje geeft een beter beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1f1cYKN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Kga gewoon naar buut'n.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn inzending:

Er worden hier de prachtigste tweaks uit de doeken gedaan. Intelligente oplossingen, de een wel wat realistischer dan de ander. Toch hebben de hoge heren in Den Haag zich een tijdje terug ook over deze vraag gebogen. Experts vlogen af en aan om in samenwerking met de overheid een product te ontwikkelen dat mobiele verbindingsproblemen voorgoed zou oplossen. Zij opperden ideeën als wijzigingen in de infrastructuur, het aanpassen van de mobieltjes zelf, of een torenhoge antenne op het Torentje. Maar daar moest de MIVD niets van weten: te duur, te arbeidsintensief, of te opvallend. Maanden gingen voorbij en uiteindelijk ging de ministerraad akkoord met een mogelijke oplossing: een ingenieus stukje technologie dat niet alleen het internet van mobieltjes in het bereik zou verbeteren, maar ook tv-zenders als Abu Dhabi TV en de Noord-Koreaanse staatstelevisie zou kunnen ontvangen. Afgelopen september werd dit product eindelijk aan het grote publiek gepresenteerd :D

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2CtXJ58.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 22:55

Nimrod

King in the land of Shinar

Straffer dan het strafste Gorrillaglass! Snelheidswinst gegarandeerd!
*O* Trick Dick Presents ... *O*

}:O THE ST.ROP :: STop the dROP !! :: }:O

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/xd7st5ue1/Naamloos.png

The ST.ROP in zes stappen:
  1. Bevestig het St.rop-rubbertje met een druppel superglue(1) aan je smartphoneframe zoals op de afbeelding
  2. Tel tot drie
  3. Stop je getweakte smartphone in je broekzak
  4. Neem je smartphone er uit, en laat je wijsvinger tegelijk moeiteloos(2) in de St.rop glijden
  5. Gooi je smartphone loeihard op de grond
  6. Dankzij de St.rop-technologie (patent pending)(3): geen bult, deuk, kras of barst te bespeuren!!
The ST.ROP biedt gegarandeerde snelheidswinsten:
  1. Je hebt de 'gevallen' smartphone tot 4 maal zo snel opnieuw in je hand, want je moet je niet bukken om 'm op te rapen!
  2. Je boekt GIGANTISCHE snelheidswinsten vergeleken met het klassieke 'broken phone? RMA!' avontuuur!!
  3. Wie zo gek(4) is het ringetje om z'n vinger te laten, heeft zijn phone met slechts één ruk(2) altijd bij de hand!
The ST.ROP in kleine lettertjes:
  • (1) Eén drup Superglue inbegrepen
  • (2) Oefening baart kunst
  • (3) St.rop tafelklem en borstzakknijper optioneel te verkrijgen
  • (4) Gek en geniaal liggen dicht bij elkaar. Tricky Dick is evenwel niet verantwoordelijk voor mogelijke medische gevolgen aan uw wijsvinger.
:7

[ Voor 26% gewijzigd door Nimrod op 04-11-2014 10:50 . Reden: snelheidswinst in de verf gezet ;) ]

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

Tweaken!
De doelstelling is niet zozeer het eindresultaat, maar meer het tweaken an sich.
Maar het moet wel financieel haalbaar zijn voor -zeg- een IT student, dus dat sluit een aantal zaken uit.

Doelstellingen;
- Leuk tweak process.
- Geen signaal speurtocht: stationair het optimale bereik behalen.
- 2G en 3G verbeteren. Want 4G is snel zat, als je het ontvangt.
- Verdere verbeteringen mogelijk.
- Zoveel mogelijk merken/modellen ondersteunen.
- Niet duur.

Iedereen heeft wel in huis of kan komen aan:
- Smartphone
- Oude smartphone
- Vishengel / of telescoop buis waarmee je de ramen buiten wast.
- Alluminium folie en bord, bokaal, of pan deksel. / Pringles bus of alluminium koker.

Wifi internet op een stokje
Het idee is om de oude smartfone antenne te modden, wifi tethering aan te zetten, en... daarna op een mast te plaatsen! Je "goede" smartfone kan nu via WiFi het internet op. :*)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/9tmlaq.png

In feite maken we van de oude smartphone dus een 3G mast antenne: optimaal zenden en ontvangen.

Iedereen hier beschrijft al antenne mods, dus ik houdt het kort.
De antenne mod bestaat uit 4 delen, die los van elkaar al een verbetering kunnen zijn.
- Een antenne vergroting
- Een antenne reflector
- Een antenne koker
- Een aarding voor de telefoon body (niet antenne!)
Of je zou er zelf een biquad antenne kunnen maken, deze heeft deze eigenschappen al.

Een antenne vergroting: open de achterkant en soldeer (niet klemmen!) er 2 of 3x een draad van 10 tot 20 mm op. Lengte is afhankelijk van 2G/3G frequenties. Laat de draden haaks op elkaar omhoog wijzen, zoals een ouderwetse TV antenne.
Een antenne reflector: plaats de antenne voor een metalen schotel. Dit is goed voor ontvangst.
Een antenne koker: plaats de antenne in een metalen koker. Dit is goed voor verzenden.
Een aarding voor de telefoon body: Het antenne signaal moet natuurlijk een tegenpool hebben als referentie, en de "massa" is de aarde. Dit helpt de signaal/ruis ratio. Aard de reflector/koker niet.

Als combinatie reflector/koker verkies ik een grote halfronde bokaal zoals te koop bij IKEA, plaats de smartphone/antenne 5mm van de bodem, dan reflecteert alles zo schuin mogeljik langs de randen om bijna loodrecht uit de open kant te komen. Zorg dat de antenne geen sluiting maakt met de bokaal.

Ok en nu? De WiFi verbinding.
Vergeet niet op de oude smartfone je WiFi tethering te activeren natuurlijk. Ook via bluetooth of zelfs via USB kabel zou ook kunnen als je dat zou willen, genoeg verbeterpunten als je situatie erom vraagt.

Daarna als je antenne een schotel heeft, kan je die natuurlijk richten door je stok/hengel te draaien maar de dichtsbijzijnde mast.

Ten slotte, conclusie
Dit is dus lekker tweaken. Kost niets, en de ideeën zijn -los van elkaar- eenvoudig te testen en verbeteren. Daarnaast wordt er slim gebruik gemaakt van kant en klare software.

Verdere verbeter suggesties: (dit was een doelstelling!)
- Combineer met je favoriete antenne / transponder tweak in dit forum!
- Bevestig de wifimast op je favoriete voertuig, aan je huis, vlagmast of boom.
- Gebruik de (Samsung) Download Booster app welke grote (>30MB) downloads gelijktijdig over mobiel + WIFI binnenhaalt. In deze setup trunkt hij dus 2 mobiele verbindingen.. top!
- Slim richten: Als je nu maar onder kon wat de smartphone antenne boven doet qua signaalsterkte.. daarvoor zou een app te bouwen zijn.. :)
- Slimme richtantenne: gebruik een servomotor zodat de telefoon zelf de beste verbinding vind. Schrijf een app!
- Een tethered ballon in plaats van een mast.
- Een alluminium "ziekenhuis" ballon bevestigen aan de antenne. (werkt dit?)

Meten is weten!
Hmm.. nu lijkt het me wel leuk om te meten hoeveel winst hiermee te behalen is.
Als er animo is, ga ik dit eens bouwen en testen op de Loonse en Drunense Duinen.. :9~
Als iemand in test SIMs voorziet graag, want mijn tmobile internet wordt geknepen.

[ Voor 172% gewijzigd door Barryke op 04-11-2014 12:41 ]

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strukltidukn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Wifi hernoemen naar "Flink sneller", verbind met het netwerk en je internetverbinding is nu flink sneller! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delichon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:29
Extra signaal ontvanger voor je smarthphone:

Benodigdheden:

-Goedkope oordopjes (wel met voicecoil, niet met piezo elementjes)
-paperclip, of een ander stukje metaal
-eventueel een extra klein draadje
-Gereedschap om bovenstaande te kunnen slopen

Voor de extra boost:
- Een 3d printer

Het idee:

Velen is het waarschijnlijk wel eens opgevallen dat als je een telefoon dicht bij een speaker zet je een geluidje hoort als je een smsje of telefoontje krijgt. Dit effect treed ook op bij vele oordopjes. Nu zou je dus de jack ingang van je telefoon als antenne ingang kunnen omzetten. Verder zou je het signaal ontvangende eigenschappen van de oordopjes een flinke boost kunnen geven.

Stap 1;
Breek de oordopjes voorzichtig open totdat je de voicecoil bereikt heb.

stap 2; breek de voicecoil voorzichtig open gooi de magneet weg en rol de draad uit.
Als het goed is heb je nu een lange draad koper, met daaraan een wat dikkere draad die uiteindelijk eindigd in een 3.5mm jack.

stap 3; wind de draad om het stukje metaal en plug deze in je telefoon

stap 4a; pas softwarematig (bestaat er software hiervoor?) dat dit nieuwe signaal kan verwerken tot data.
stap 4b; pas hardwarematig aan dat deze jack ingang naar de antenne ingang wordt omgeleid.

eventueel stap 5:
Print een parabolische schotel uit met de 3d printer(ontwerpspecificaties: Wikipedia: Parabolic reflector , plaats het omwikkelde stukje metaal vervolgens hiervan in het brandpunt van de schotel. Richt deze vervolgens tot de meest nabije antenne.

Nadeel van deze boost:
je kan geen muziek meer direct via de 3.5mm jack luisteren, alhoewel tegenwoordig met bluetooth en airplay dat geen probleem meer hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 18:21
Combineer 4 telefoons tesamen met een micro USB SLI brug kabeltje.
Zo combineer je simpel de snelheid van de telefoons naar 1 uberphone

Snel simpel doeltreffend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:32
1. Root je telefoon
2. Installeer een leuke rom (bijv. Cm)
3. Koop een 4g usb stick
4. Koop eem 4g prepaid kaart of abonnement
5. Koop een converter voor usb naar micro usb
6. Sluit deze aan op je telefoon
7. Maak externe antennes voor bijv. in je mouwen van je jas
8. Sluit deze antennes aan op je 4g usb stick

Nu heb je 2 keer 4g verbinding en door de extra antennes meer bereik.

(Let op: dit is niet getest.)

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancrasser
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier is mijn inzending: je koppelt gewoon een radiotelescoop aan je telefoon voor de beste ontvangst.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/tha1k4car/tweakers_mod.jpg

Deze mod geeft je de mogelijkheid om te verbinden met mobiele netwerken van over de hele wereld (zodat je de goedkoopste provider wereldwijd kunt kiezen), en daarbuiten!
Ook handig als de Mars One missie naar Mars is vertrokken.
Kan je gewoon nog lekker bijkletsen met je vrienden op Mars.
Of je belt ET, die vast ook nog wel ergens in de ruimte zit.
Kortom, er zijn genoeg situaties te verzinnen waarin deze mod van pas zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-02 13:12
Anno 2014 hebben de mobiele operatoren een degelijk LTE netwerk uitgebouwd.
Dit netwerk haalt nu al snelheden tot 100 Mbit/s of zo'n 12,5 megabyte per seconde.
Niet te vergeten zijn mijn voorgangers die het hebben over 4G+WiFi loadbalancing waardoor dit nog sneller kan.
LTE Advanced staat ook nog voor de deur waarmee we snelheden tot 3Gbit/s zullen bereiken.

De write snelheid van de NAND flash memory kan deze download snelheid niet volgen.
Mijn tweak is om een extra NAND chip in te bouwen samen met een RAID controller (of softwarematig).
De 2 NAND chips zullen een RAID0 configuratie hebben waardoor de schrijfsnelheid aanzienlijk hoger zal liggen.
Hierdoor zal de download snelheid niet meer gelimiteerd worden door het NAND geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ehzt4x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-K
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06 14:54
Mijn idee is eigenlijk heel simpel, een telefoon gebruik je tegenwoordig toch als navigatie systeem in de auto en ondertussen ook als muziek speler. Wie heeft daarom die nutteloze antennen op de auto nog nodig? Wij allemaal dus! Heel simpel de aansluiting van de auto radio antennen zo aanpassen dat je hem aan je telefoon kan inpluggen. Dus je stapt de auto in, sluit hem aan je telefoon houder met de extra antennen en geen enkele landweg zonder bereik meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Echt substantieel en continu een mobiele internet verbinding en snelheid verhogen is onmogelijk, omdat het een zoals het woord al aangeeft 'mobieltje' is.
De ontvangst van het ethersignaal is dus afhankelijk van de plaatst waar je je bevindt. De antenne van een mobiel is dan ook grotendeels verantwoordelijk voor de kwaliteit van de ontvangst. Nu kunnen we dus wel allemaal buiten met in de ene hand een stok en daarop geplaatst een kleerhanger en in de andere een lekkere NOTE3 of iPhone 6 plus gaan rondlopen, maar dat zal het wezenlijke gebruik van de mobiel niet ten goede komen. Nee je moet het meer zien voor de thuis situatie.
Thuis werken de meeste mobiel gebruikers op hun wifi signaal, en daar valt nog wel wat te winnen. Belangrijkste daarin is het gebruik van de best mogelijke router met het sterkst mogelijke signaal zoals de ASUS RT-66 routers. Deze geven een zodanig sterk signaal dat lekker internetten in een grote tuin makkelijk kan. Daar zit de grote winst. Verder is het logisch je telefoon op de achtergrond geen onnodige acties te laten uitvoeren. De meeste gebruikers zullen daar geen idee van hebben, wat de telefoon continu wel en niet checkt aan mail berichten, GPS plaatsing etc.
Veel programma's lijken wel inactief maar zijn dat absoluut niet. Het echt tweaken van de software zie ik niet als een reëel uitgangspunt. Ik heb alle mogelijkheden van MTU pakket grootte geprobeerd en daar win je nagenoeg niets mee.

Kan je dus je mobiel simpel en goedkoop thuis echt een snellere internetverbinding geven? Helaas niet!
Zorg voor een zo snel mogelijke internet leverancier ( glasvezel ), zorg voor een optimale router , zorg voor een hoogste 4g dekking en zorg voor een uitstekende mobiele telefoon.

Het is net als met racewagens, alles wat onder de motorkap zit bepaalt de snelheid, en de communicatie met de pitstraat en op afstand via telesignalen tunen van de motorafstellingen tijdens de rit, maken wie de winnaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 18:03
Mijn smartphone heeft een lichtsensor en een notificatie LED. Als ik nu met een soort zuignap een glasvezelkabel op beide kunnen aansluiten, dan hoef ik dus alleen nog maar eens stukje programmatuur te schrijven om de LED aan te sturen en de lichtsensor uit te lezen en we hebben internet via glasvezel! En iedereen weet dat glasvezel beter is... :+

Bovendien kan ik dan direct peer-to-peer communiceren met anderen via een directe glasvezelverbinding naar vrienden in de buurt, zonder dat ik bang hoef te zijn dat de NSA meeluistert... O-)

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende vereist een hele boel lef en best wat tijd maar het werkt.. en het werkt goed ;)

*drum rolls*

Je eigenste Femtocell !

Nadat je deze contraptie hebt gebouwd zou je overal waar je je femtocell hebt volledige ontvangst moeten hebben! Yay 4G all the way!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jEYofSr.png

Om dit alles nog eens te verbeteren! Een aluminium hoedje maken voor je interne gsm antenne ;)

Cptshock is niet aansprakelijk voor mogelijke rechtzaken ivm je eigenste femtocell >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parabier
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
een externe antenne om je dataverbinding te vergroten, kost je ongeveer 2 minuten. Ik heb dit geprobeerd bij een oude alcatel telefoon van mij (soort van smartphone, touchscreen:P)

wat je doet je haalt het klepje van je telefoon, aan de achterzijde kan je een gaatje vinden waar je je externe antenne aan kan vastmaken( meestal afschermd met zwarte plakband)

vervolgens pak je magneetdraad, het stuk wat je in je telefoon stopt, daar moet de coating vanaf( dus ff schuren). dat stop je in het gat beetje duwen buigen klepje derop zodat die blijf zitten

knip het magneetdraad ongeveer 16 centimeter, bij mijn oude alcatel ging het ontvangst van 1 streep naar 4 hahahah. ik heb nu een s4 doet het wel goed dus niet nodig. B) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 06:11
Omdat we steeds meer devices met ons meedragen zoals smartwatches, google glass, tablets, laptops en natuurlijk de smartphone zou ik een soft/hard mod willen doen waarbij alle antennes van deze devices connecten als 1 device of 1 users als het ware.

Met de smartphone centraal zou op deze wijze, niet elk device apart connectie maken voor verbinden maar een antenne netwerk vormen voor beter bereik, bandbreedte en stabiliteit van een verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1z1b3o4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wel grappig dat bijna alle tweaks over ontvangst en internetsnelheid gaan :)

Ik heb wel een paar realistische mod-ideetjes:
- Maak/koop een hoesje met zonnepaneeltje, en maak er een Solar Qi charger hoesje van. Ik leg mijn telefoon sowieso bijna de hele dag op het bureau, zo doet de zon nog wat nuttigs, en zonder dat er een lomp stekkertje ingestoken hoeft te worden!
- Qwerty keyboard hoesjes voor meer dan alleen de Galaxy S series en iPhones! Combineer met een zonnepaneeltje zodat deze nooit ingeplugd hoeft te worden. Lang leve normaal typen \o/

Ideetje voor een app:
- De selfiechecker: geeft een signaaltje als er een gezicht goed in het midden wordt gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Pathogen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:25:
Wel grappig dat bijna alle tweaks over ontvangst en internetsnelheid gaan :)
Dat was ook de opdracht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousMe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 23:41
Je telefoon niet snel genoeg?
Je telefoon wordt te snel heet?
Je batterij raakt te snel leeg?
Je bent vaak dorstig wanneer je onderweg bent?

Mike, hebben we daar een oplossing voor?
Mike: Ja, dit is fantastisch mensen! Speciaal voor jullie koude kikkerlandje hebben we daar de oplossing voor: de speciale mobiele waterstraal!
Mike, maak ons gek! Houd ons niet langer in spanning! Wat is het?
Mike: Het is een buis die door je mobiel gaat! Maar dat is nog niet alles, er wordt een regen opvangbak bij geleverd!
Regen opvangbak?
Mike: Ja, dit kun je alleen gebruiken in jullie koude kikkerlandje! Wanneer het regent kan dit optimaal worden benut! Dit is de ultieme waterkoeling voor je mobiel!
Wat een idee, Mike! Hoe werkt het?
Mike: Stel, je loopt op straat... Je voelt je broekzak en constateert dat je mobiel al weer zo heet is geworden en je batterij weer zo snel leeg is. Dan bevestig je ons speciale mobiele waterstraal kit. Dit gaat zo makkelijk! Het is een buis die loopt langs de processor en batterij van je mobiel. De regen loopt hierdoor door je mobiel heen en houdt je processor en batterij koel. Dit zorgt voor ongekende prestaties! Je kunt je processor daardoor met een multiplier van 2.5 overclocken!
Mike, wat fantastisch dit! En dat nog wel speciaal voor ons! Nu kunnen we eindelijk hopen op slecht weer!
Mike: Je hebt helemaal gelijk! En dat is nog niet alles! Want als je nu bestelt krijg je niet alleen dit speciale mobiele waterstraal kit, maar krijg je er ook nog eens gratis de upgrade kit bij!
Dat meen je niet! Wat kunnen we daar mee?
Mike: Deze upgrade kit schuif je aan de onderkant van je mobiel er in waar het water er uit loopt! Deze zorgt voor een ultieme reiniging van het water! Al het opgevangen regenwater kan daarna gedronken worden! Dit is echt een fantastische uitvinding! Je hoeft geen dorst meer te hebben wanneer je onderweg bent!
Wat een product, Mike! Ik wil er eentje! Bedankt voor je geweldige presentatie!

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CanoCookie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 06:11
Nederland fietsland, gebruik het metalen frame van je fiets als gigantische antenne en middels de techniek die al bestaat zou je hem natuurlijk dan ook gelijk kunnen opladen.

Btw ik meen mij te herinneren dat in de vroege mobiele telefoons antenne aansluitingen zaten voor (auto telefoons en dergelijke), zou op een dergelijk manier niet heel moeilijk moeten zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door CanoCookie op 04-11-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nope, het was een voorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zie van alles voorbij komen, van leuk tot handig, maar voor deze gelegenheid had ik nog even snel 2 TWEAKEA handleidingen geschreven, dus snel geupload. Helaas geen tijd meer voor de derde en vierde.. al had ik er nog wel 10 willen maken :P 8)7

De eerste TWEAKEA handleiding (spreekt voor zich) :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ENXl0Svl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WIoz7eal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ywq28S2l.jpg

De tweede TWEAKEA handleiding, misschien voor velen Common Knowledge, maar misschien ook niet voor iedereen, met na de handleiding iets meer uitleg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aVXTPHRl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vr9BDuDl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d9w6lTgl.jpg

Het idee is dat veel routers tegenwoordig 2,4ghz en een 5 ghz mogelijkheden hebben en deze ook naast elkaar kunnen draaien. Met als nadeel dat het bereik van de 5 ghz soms minder goed is als je verder van je router vandaan zit. Maar je telefoon zal niet snel switchten als je al verbinding hebt met de 5 ghz.

Dmv of zelf te schakelen tussen de 2,4 en 5 ghz of door er een taak aan te hangen met tasker (bijvoorbeeld met een nfc sticker), kan je switchen tussen de 2,4 en 5ghz, zodat je op de juiste plek in je huis, de juiste verbinding hebt met het beste bereik.

Voor de derde tweak helaas geen TWEAKEA handleiding, daar had ik helaas geen tijd meer voor
Het is idee is, dat je dmv van bijvoorbeeld zilverfolie een versterker van je antenne maakt. Dus het hoesje vervangen door een hoesje wat de signalen beter zou moeten geleiden. Of zilverfolie hier ideaal voor is, heb ik nog niet kunnen testen. Deze tweak zou ook verder door te trekken zijn door de hele case (dus niet alleen een hoesje) aan te passen en daar extra lijnen in maken van een materiaal wat beter geleid. Dit moet dan natuurlijk ook wel stevig genoeg zijn.

De vierde tweak die ik had bedacht zag ik volgens mij ook al voorbij komen bij andere mede tweakers
Ik kwam op het idee om je headphones te gebruiken (zowel on- als in-ears) voor beter bereik. Je headphones moe(s)ten vaak ingeplugd worden om gebruik te kunnen maken van de fm-radio. Met een aanpassingen zouden dit ook gedaan kunnen worden voor het telefoonnetwerk (al weet ik niet hoe goed dit voor jou en je hersenpan is 8)7 ).

Edit:

Omdat ik nu de discussie las over de vraag waar de Tweak over moet gaan, heb ik nog een extra tweak toegevoegd, die niet over internet gaat, maar een die ik zelf al gedeeltelijk gebruik. Mocht het toch de bedoeling zijn dat de Tweak alleen over het verbeteren van een internet verbinding gaat, dan mag dit natuurlijk als niet-toegevoegd worden beschouwd, maar wilde dit graag delen met mijn mede Tweakers ;)

Installeer benodigde apps en tools
Installeer Google Play Music (of een andere app die werkt met BrainWave
Installeer BrainWave
Installeer Chromecast (niet perse nodig, maar is mijn huidige setup)

Uitvoering
Dmv Brainwave kan ik Google Play aansturen (afspelen, pauzeren, skippen of opnieuw afspelen) met handgebaren. De telefoon ligt naast me en het scherm is uit, maar zo kan ik makkelijk nummers skippen of even op pauze zetten. Voornamelijk ook handig bij een automatisch gegenereerde playlist.

Tweak more
De betere tweak: Nu ligt mijn telefoon nog op de bank, maar als ik een nieuwe telefoon zou hebben, zou ik mijn oude telefoon in de armleuning van de bank naaien. Met mogelijkheden tot aansluiten aan een computer en stroom, of eventueel zelfs een vast aansluiting, zodat hij continue aan de stroom hangt.

Behalve dat je er dan de muziek mee kan bedienen zonder het scherm aan te raken (of ook maar het scherm aan te zetten) kan je natuurlijk ook de andere functies gebruiken, zonder dat het apparaat rondslingert of je je telefoon uit je broekzak moet halen om even snel iets op te zoeken.

Bediening van andere apparaten ligt hier ook gelijk mee voor de hand.

[ Voor 25% gewijzigd door Kid_Stevie op 04-11-2014 11:46 . Reden: toevoeging nav discussie over opdracht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:35

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pathogen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:41:
[...]

Nope, het was een voorbeeld :P
Beetje onduidelijk, op de actiepagina staat:
De uitdaging is dan ook simpel; beschrijf - voor morgenmiddag 13 uur - in dit speciale topic hoe jij met simpele middelen de internetverbinding van je mobiele telefoon flink sneller maakt.
Bron: klikkie

Maar de TS van dit topic zegt:
Daarom onze uitdaging: beschrijf hoe jij met simpele middelen bijvoorbeeld internet op je telefoon twee keer zo snel maakt.

Lijkt me dat je alle kanten dan nog op kunt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod
  • Laatst online: 20-09 22:55

Nimrod

King in the land of Shinar

Woopsie Daisy, de mijne even aangepast :+

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
SnoeiKoei schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:49:
[...]

Beetje onduidelijk, op de actiepagina staat:

[...]

Maar de TS van dit topic zegt:

[...]

Lijkt me dat je alle kanten dan nog op kunt.
Dat klopt idd niet helemaal, tot die conclusie kwam ik ook na mijn post toen ik dit topic zag, nog voor het bericht op de frontpage. Op de frontpage lijkt het per se om internet te moeten gaan, maar de TS van het topic zegt wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• condorito
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Mijn lumia 620 kan geen 4G, dus blijft op 3G.

Sneller door compressie van data naar de browser toe, dus andere browser gebruiken zoals de opera mini zoiets dergelijks. Ben dan afhankelijk van hun service.

Als dat niet snel genoeg is dan thuis eigen compressieserver opzetten en verkeer omleiden via thuis (niet korter, mogelijk wel sneller, net als met de auto op de snelweg), desnoods via eigen VPN, want zo kan die lumia 620 omgeleid worden.

Als dat niet snel genoeg is, dan een torrent/lime/peer dienst opzetten om zoveel mogelijk de 3g/4g/wifi data van gebruikers/abonnee's in de omgeving af te tappen en om te leiden naar het mobieltje wat daarom vraagt.

Als dat niet snel genoeg is dan de chip modden. Aangezien Nokia bij andere uitvoeringen bv de FM aan en uit kon zetten, of de bluetooth te upgraden, lijkt de chip op een dsp en zal hier wellicht iets mogelijk zijn. Moet je diep voor in de hardware kunnen duiken. Zat soort schema's zie ik wel eens in het Pools of Russisch voorbij komen, Google translate dus.

Uiteindelijk stapelen van verbindinen: Wifi = 300mbits, 3g=28,8mbits, bluetooth= 3,5mbps totaal 332.3 mbps zou dan mogelijk moeten zijn.

Maar oja, het moet simpel zijn.
snelheid verhogen door fouten in ontvangst weg te halen, door betere antenne.
Hoesje van telefoon vervangen door metalen plaat en metalen plaat met draadje verbinden aan antenne in telefoon. Boel weer afdekken met plastic ofzo. Grotere antenne is meer dB is sterker signaal is minder fouten hopelijk.

Groetjes,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 18:05
Hierbij mijn inzending:

Men nem:
- 1 Nintendo DS (XL) behuizing
- 2 Smartphones
- 1 aangepaste webbrowser

Stap 1:
Strip de Nintendo DS zodat je nog alleen buitenbehuizing en het scharnier over hebt.

Stap 2:
Plaats beide smartphones in de behuizing. Je hardwarematige "mod" is nu af, simpel hè?

Stap 3:
Deze stap vraagt wat meer programmeerkennis.

Installeer op beide de smartphones browsersoftware die werkt via een compressieserver (zoiets als Opera mobile al doet). Dat de browser via een server het internetverkeer binnenhaalt is essentieel voor deze mod. De server moet namelijk bepalen welk deel van de website naar het bovenste scherm gestuurd wordt, en welk deel naar het onderste scherm gaat.

Door van te voren de content via een server te splitsen worden beide de dataverbindingen elk maar voor 50% belast (bij voorkeur natuurlijk 2x 4G). Wat dus inhoud dat websites en andere webcontent dubbel zo snel geladen wordt :9~

Onderstaand een afbeelding van de mod:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/5iv7pf2jd/dubbel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br0mZ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:13
The unbreakable phone:

Iedereen kent wel de bekende Nokia 3310 memes.
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-z9s1W1hqAPs/UGlxKSYuueI/AAAAAAAAHN8/xtzw8vNVlus/s1600/iphone_vs_nokia_3310%2Bdurability.JPG

De oplossing is dan ook vrij simpel, maar vereist wel wat McGyver-handigheid...

1. Men neme een oude Nokia 3310 (pas op: niet laten vallen, we willen geen gebroken voeten).

2. Strip deze volledig. We zijn alleen geïnteresseerd in de behuizing.

3. Zoek een smartphone van ongeveer hetzelfde formaat (113 x 48 x 22 mm). Bijvoorbeeld een Lumia 620 ofzo? Hier ben je natuurlijk volledig vrij. Desnoods verkleinen we het scherm wel wat ;).

4. Strip deze ook volledig, hierbij behouden we alleen de internals.

5. Gebruik je McGyver skills en ram de binnenkant van de smartphone in de behuizing van de Nokia 3310!

6. Naar keuze kan je nu ook het 'raampje' in de behuizing aanpassen. Laat je fantasie de vrije loop.

7. Nog een klein extratje indien je het scherm moest verkleinen of aanpassen: pas even ook de firmware aan zodat je deze aangepaste screensize kan weergeven. Met jou skills lukt dat wel op een 10-tal minuutjes.

8. Voila, de unbreakable smartphone!

In men zoektocht naar foto's zie ik trouwens dat Nokia zelf reeds men idee gepikt heeft!
Bastards!
http://conversations.noki...l-windows-phone-makeover/
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Nokia-3310-Makeover-Announced-with-41MP-PureView-Camera-Windows-Phone-OS-435053-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: er is waardeloos bereik waardoor de internetverbinding tergend traag is:
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/5ob81f033/image.jpg
De oplossing ligt in het combineren van de telefoon met 3 blikjes bier:
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/8ja0w56i5/image.jpg
Het idee is gebaseerd op dat van een dvb-t antenne op basis van bierblikjes.
Aangezien digitenne gebruik maakt van frequenties van ongeveer 470 MHz tot 790 MHz en mobiele providers onder andere gebruik maken van de naastgelegen 800 en 900Mhz frequentieband is het natuurlijk de moeite waard om te onderzoeken of dat een dergelijke antenne ook geschikt is voor je mobiel.
Vind de antenneaansluiting op je telefoon en verbind deze met een stukje coax-kabel die je aan 2 van de bierblikjes soldeert (net zoals bij de welbekende digitenne-antenne):
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/fnru56drh/image.jpg
En maak het geheel aan elkaar met behulp van een stukje plakband. Merk op dat het plakband over het scherm mag lopen, het touchscreen blijft probleemloos werken.
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/kaxw6y14d/image.jpg
Et voila, hogere snelheden:
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/ryuhnn7zj/image.jpg
Maar waarom zijn er dan 3 bierblikjes nodig? Met 2 kun je toch ook al een prima antenne bouwen? Ja, dat klopt maar internetsnelheid is natuurlijk data per tijdseenheid en uit onderzoek naar alcoholgebruik
blijkt dat in de meeste gevallen na inname van alcohol het gevoel ontstaat dat de tijd veel sneller gaat dan normaal. Dus als je net onderweg dat geweldige 4k youtube filmpje wil bekijken drink je de inhoud van dat extra blikje op en de tijd die je moet wachten lijkt om te vliegen. De gevoelsmatige downloadsnelheid neemt dus flink toe ;)
Maar wordt de telefoon hierdoor niet veel te groot? Nee hoor, de totale lengte bedraagt slechts zo'n 35cm, een prima hanteerbaar formaat dus. Als we bijvoorbeeld de lengte van iPhones gaan extrapoleren zal naar verwachting in 2016 een iPhone bijna even lang zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/unk6t0unh/image.jpg
Daarnaast is de ronde vorm van de blikjes ook erg ergonomisch, het toestel ligt werkelijk ideaal in de hand!
Nu rest nog 1 belangrijke vraag waar je even bij stil moet staan: Welk merk bier moet er gekocht worden? Deze vraag ga ik niet voor je beantwoorden, al voldeed het getoonde merk het in mijn ogen prima ;)
P.S. zoals te zien is is een nieuwer model telefoon ook wel welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azogtoth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 12:54
Ik moet het zelf nog een keer proberen, maar een oud collega dit principe op zijn camping WiFi met succes aan de praat gekregen:

Neem een gevoelige Yagi-antenne (ca +15dB), zet deze op een statief en richt hem op een nabije zendmast. Sluit de Yagi-antenne aan op een grote omnidirectionele antenne (ca +9 dB) en je hebt een passieve versterker, waardoor je op je afgelegen camping -lokaal- toch nog fatsoenlijk signaal binnenkrijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenpia
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Aangezien ik nog steeds naar het schermpje van mijn telefoon uit 2007 zit te loeren, is het nu tijd om de verbinding wat op te voeren.
Men neme een drone, plakke daarop mijn zakelijke telefoon en klimme in een boom. De zakelijke telefoon kan nu op volle toeren zijn verbinding doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroemaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 01:20
Mobiel internet tweak:
Niet alle mobiele providers hebben even goede dekking en de 4G snelheid van de ene provider beter is op de ene plek, terwijl die van een andere provider op een andere plek. Om dit probleem op te lossen/hier gebruik van te maken wordt bij alle verschillende providers het snelste data abonnement afgesloten en worden de simkaarten in een MiFi kastje gedaan. Dit MiFi kastje is gemodificeerd, waardoor het de dataverbinding van alle simkaarten tegelijk kan gebruiken en deze combineert. Vervolgens kan je met je telefoon, tablet of laptop hiermee verbinding maken en heb je overal supersnel internet! Voor een nog beter resultaat moet er een fysieke verbinding gemaakt worden tussen het MiFi kastje en je te gebruiken device, waardoor de snelheid nog meer omhoog kan.

Telefoon tweaks:
Om je telefoon zo lang mogelijke te kunnen gebruiken zonder hem op te hoeven laden zijn er natuurlijk extra grote accu's, maar hierdoor wordt je telefoon alleen maar groter.
  • De grootste boosdoener is het scherm, daarom is het noodzakelijk een telefoon te hebben met een amoled scherm, vervolgens moet je ervoor zorgen dat zoveel mogelijk apps een zwarte achtergrond hebben (bijvoorbeeld Slimrom met TRDS (The real dark Slim)) en de helderheid zo laag mogelijk zetten (of nog lager met apps als screenfilter).
  • Op je telefoon zijn er eigenlijk maar een paar apps die je echt gebruikt, de rest kan je er gewoon afhalen (ook de systeem apps met root), zodat je er nog maar een stuk of 30 overhoud in je appdrawer, zo heb je direct overzicht en is een energie slurpende app zo gevonden. Gamen en films/series kijken doe je toch op je tablet, dus daarvoor heb je geen apps op je telefoon nodig.
  • Als je scherm uit is gebruik je je telefoon niet, dus is het ook niet nodig dat er allerlei dingen gesynchroniseerd worden. Zorg er daarom voor dat je internet uit gaan zodra of vlak nadat je scherm uit gaat, zo bespaar je een heleboel batterij. Daarnaast moet er ingesteld worden dat de processor in deep sleep gaat zodra het scherm uit is, als je je telefoon dan langere tijd laat liggen is de accu nog bijna even vol als je hem weer pakt.
  • Als laatste is mobiel internet eigenlijk helemaal niet nodig, overal waar je komt is wel wifi. Daarom kan je gewoon een prepaid of bel/sms simkaart nemen en hiermee de accu van je telefoon besparen door geen 4G verbinding op te zetten. Daarnaast heeft dit nog als voordeel dat je er een hoop geld mee bespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Bij het lezen van de ts kwam begon het tweakersbloed terug door mijn aderen te stromen. Waterblokken en dergelijke zijn echter al lang de duur uit maar een stuk aluminium kon ik nog wel vinden. Het idee; koelblok op de processor van mijn oude android telefoon en het ding zo ver mogelijk overclocken als mogelijk. Want tweaken moet je uiteraard doen door overal zo'n groot mogelijk koelblokken op te monteren :P

En uiteraard horen daar benchmarks bij. Jammergenoeg ben ik niet verder geraakt dan een paar foto's van enkele benchmarks want ik ben er toch in geslaagd mijn telefoon te bricken. :D Op dit moment enkel nog het bootscherm van de custom rom te zien.

Hier gaan we dan. Het slachtoffer is een Sony Xperia Mini met reeds een custom rom op.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/do9c82.jpg

De eerste benchmarks: Antutu en twee browser benchmarks. Dit op de standaard clock speeds van 1GHz. Overclock met deze rom is mogelijk tot 1.6 GHz waardoor de Antutu score stijgt tot iet meer dan 11000. Jammer genoeg geen foto van. Dit is echter niet genoeg maar aangezien ik met deze rom tegen enkele problemen aanloop, waaronder problemen met schrijfrechten, ga ik er een andere rom moeten op zetten.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14lk31d.jpgAfbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/hre9z4.jpgAfbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2924mir.jpg

Zo ziet de achterkant van de Xperia Mini er uit. Let op de rode vlek naas het sd-kaart slot. Volgens mij een sticker voor waterschade :P Meer daarover wanneer we de binnenkant te zien krijgen
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14w7x3r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/21jzyhw.jpg

Verder open maken. Let op de vlekken op de shields. Dit toestel heeft ooit eens een wascyclus in een wasmachine meegemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2w6778k.jpg

Uiteraard zit de cpu weer onder de laatste shield:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/b7amwm.jpg

Koelblokjes!!!! :P Helaas niet meer tijd :(
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/25zgepl.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door D-Three op 04-11-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBosduif
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Hardware tweaken in mijn smartphone, daar begin ik niet meer aan. Wat ik wel doe is de software zodaning modden dat het spel goed vooruit gaat, en mijn ballen warm houdt tijdens de wintermaanden (overclocking ftw \o/ ).

Daarnaast is alles zodanig georganiseerd dat ik snel en effecient alles kan terugvinden, zonder te veel onnodige troep op m'n homescherm:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/44402617/Untitled-1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door JosBosduif op 04-11-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2023
Zo zit ik elke morgen in de trein. Ik ben de enige in de coupe die niet klaagt over snelheid!

Afbeeldingslocatie: http://schaeffer.tk/mob_tweak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een andere oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/prgk1bui5/image.jpg
Koop 2 drones (al voor minder dan 300 euro per stuk te koop inclusief verzendkosten, bijvoorbeeld pricewatch: Parrot AR drone v2.0 (groen))
Monteer op beide drones een (wifi) richtantenne, zodat tussen beide drones een verbinding met line-of-sight opgezet kan worden
Programmeer de drones zodanig dat:
  1. drone #1 boven je huis blijft vliegen
  2. drone #2 jou volgt
  3. ze beide zelf in de goede richting draaien om deze line-of-sight te behouden
Zorg dat elke drone ook met behulp van wifi met andere apparatuur op de grond kan verbinden.
Mocht je nog meer snelheid nodig hebben kun je natuurlijk de wifi-verbinding met richtantennes vervangen door professionele straalverbindingen op basis van lasers.
Zo kun je ook buitenshuis genieten van je megasnelle glasvezelverbinding die je thuis hebt liggen, ook op plaatsen waar je mobiele provider geen bereik heeft!
En mocht je zelf toevallig in een hoog flatgebouw wonen, of in bezit zijn van een enorme zendmast, dan zou je natuurlijk ook af kunnen met slechts 1 drone die jou volgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Laatst online: 11-09 09:07
Als ik mijn smartphone aan een touwtje hang (50 cm) en hem heel hard rond zwaai (5 m/s) haalt hij wel 5 g.

[ Voor 9% gewijzigd door teek2 op 04-11-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem bij Internet (onderweg) is algemeen geweten -->Bereik..
iedereen haat dat moment wanneer je connectie verliest of die webpagina net niet laad.
dus mijn oplossing zou zijn:
  • een android telefoon met customized firmware die de load van de webpagina verspreid over de beschikbare netwerken. en deze opdeelt volgens de grote van de bestanden (foto's/video's)
    (3G, 4G, en eventuele Wifi) (want een gigantische antenne is niet de oplossing vanwege de opzichtigheid) niemand zou zo een systeem kopen.
  • + een backupsysteem (bestaat uit een raspberry pi of arduino)
    Dit backupsysteem dient eigenlijk als "hotspot" voor de telefoon.
    Deze verbind via een uitbreiding naar een 3G + 4G of beschikbare wifi netwerken + een grotere antenne die in een tas kan worden verwerkt.
    (hiermee word de opzichtigheid van de antenne aan de telefoon toch vermeden ;) )
  • + deze raspberry pi/arduino heeft een wifi dongle zodat de telefoon een wifi netwerk kan detecteren en dus daarmee verbinden.
Deze arduino of raspberry pi kan uiteraard overal worden in weggestoken want de raspberry pi is niet groter dan een creditcard waardoor die in alles kan geimplementeerd worden. de totale grote van de build kan niet veel groter zijn dan dat.

Doordat de grote antenne zich bevind in een rugzak / tas / koffer. wordt de telefoon in geen enkele andere wijze aangepast. waardoor er geen extra kosten zijn behalve de build van het "backupsysteem"

Omdat de raspberry pi in het algemeen niet veel kost kan dit als algemene oplossing overal worden gebruikt. niet alleen op telefoons, maar ook op laptops.

Heb je je laptoptas bij? je backupsysteem bevind zich in de tas!. Even onderweg? met het backupsysteem dat overal in past kan je zonder zorgen overal gaan en staan waar je wilt zonder verbinding te verliezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgdebie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik opteer voor een poormans antenne: aluminium folie, papier, paper clips en dan knutselen maar.
De handigste optie lijkt me trouwens het aanschaffen, of nog liever, winnen van een HTC One (M8) 16GB Gold.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41

kevin33

Welkom in Utopia.

Zilver is 1 van de beste geleiders, dus waarom niet de interne wifi connector verbinden aan een mooi stukje zilver aan de achterkant en zijkant?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/riemxh.jpg

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel ideeën over de verbetering van internetsnelheid, terwijl het mij juist een goed idee lijkt om eindelijk telefoongesprekken te kunnen opslaan :) En dat kan met een heel simpel tweakje:
https://github.com/dpurgin/harbour-callrecorder gebruiken en dan met ssh de directory leeghalen. Klein tweakje, groot effect. Nooit meer problemen als je je iets niet meer herinnert uit een telefoongesprek en de leukste gesprekken kan je dan altijd terug luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een crowdfunding project starten om zo voldoende middelen te genereren om 5G technologie te ontwikkelen en uiteindelijk iedereen hiermee te faciliteren. Iedereen mag mee doen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Vrij en het liefst zo snel mogelijk internet is voor iedereen en nog één van de "weinigen" vrijheden die we hebben.in de wereld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
een externe antenna aansluiten
en met alunimium folie er een schotel om heen maken net onder waar de antenne (printplaatje) begint:
http://www.hightech-edge....lic-reflector-200x200.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door darknessblade op 04-11-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martini18
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:57
Omdat mijn mobiele signaal (wi-fi is heel sloom op telefoon) niet helemaal goed is in mijn smartphone, heb ik heel simpel de antenne verlengd met een koperdraadje. Klinkt heel simpel, maar het werkt wel! Past gewoon nog in de telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Martini18 op 04-11-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:20
op hardware niveau is het heel moeilijk om te tweaken aan telefoons. de onderdelen zijn tegenwoordig zo enorm klein dat het risico te groot is dat er iets fout gaat.
om deze reden heb ik mijn gericht op software tweaks.

op dit moment zijn er al vele tweaks beschikbaar voor mobiele telefoons.
door deze tweaks te combineren haal je een hogere snelheid uit je telefoon.
ook is het belangrijk om data te filteren waardoor je geen overbodige load creeerd en dus de data die nodig is hogere snelheid te behalen valt.

ik gebruik 3 basis tweaks die de hogere snelheid zullen waarmaken.

1: de kernel en radio firmware.

de kernel communiseert tegen de hardware vanaf de software.
vaak word deze door fabrikanten slecht afgewerkt waardoor hier veel fouten en overbodige load in zit.
er zijn actieve groepen bezig om betere kernels te ontwikkelen zodat hij z'n taken nog sneller kan uitvoeren.
daarnaast zitten er ook vaak fouten in de firmware van de netwerk chip. deze word mee meegeleverd in de software van de fabrikant.
hiervan bestaan vele geoptimaliseerde varianten.

2: build.prop
in de build.prop staan alle waardes die worden ingeladen in te telefoon wanneer hij opstart.
hier in worden vaak waardes gezet die voor een energie besparend resultaat opleveren.
helaas werkt dit niet mee in de prestaties.

een aantal goede tweaks zijn.
net.tcp.buffersize.default=4096,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.umts=4096,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.gprs=4096,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.edge=4096,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.hspa=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.lte=524288,1048576,2097152,524288,1048576,2097152
net.tcp.buffersize.hspda=4096,87380,256960,4096,16 384,256960
net.tcp.buffersize.evdo_b=6144,87380,1048576,6144,87380,1048576
dit verandert de waardes van de buffers voor de verbindingen
net.ppp0.dns1=8.8.8.8
net.ppp0.dns2=8.8.4.4
net.dns1=8.8.8.8
net.dns2=8.8.4.4
de dns servers van google zijn een stuk snelle dan die van de meeste providers.
ro.ril.enable.amr.wideband=1
persist.cust.tel.eons=1
ro.config.hw_fast_dormancy=1
ro.ril.hsxpa=2
ro.ril.gprsclass=12
ro.ril.enable.dtm=1
ro.ril.hsdpa.category=8
ro.ril.enable.a53=1
ro.ril.enable.3g.prefix=1
ro.ril.htcmaskw1.bitmask=4294967295
ro.ril.htcmaskw1=14449
ro.ril.hsupa.category=6
overige signaal tweaks

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

En de wedstrijd is voorbij!

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

@3x3 strakke timing.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Barryke op 04-11-2014 13:06 ]

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Update: Alle telefoontweakers bedankt, jullie creativiteit kent wederom geen grenzen! We beraden ons de komende dagen op de winnende inzendingen en de winnaars worden uiterlijk vrijdag geïnformeerd.

Deze video sprong er voor ons toch echt wel uit en wilden we jullie niet onthouden! De inzender heeft een hack gevonden die ervoor zorgt dat het internet op je smartphone tot 50% sneller is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qre8ive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-02-2024
Te droog die video haha. Blij dat ik al jaren Vodafone heb! Zeker het 4G netwerk van VF is de beste 'tweak' die je kunt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Actie is voorbij. Winnaars krijgen uiterlijk vrijdag 7 november bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De winnaars zijn inmiddels per mail op de hoogte gebracht. Gefeliciteerd allemaal!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Actie is voorbij. Winnaars krijgen uiterlijk vrijdag bericht.