[ADV] Tweakers zocht telefoontweakers. Actie voorbij!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 33.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:27

Secsytime

Automagisch

Afbeeldingslocatie: http://toyhq.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/1017313_10151998469289585_1081634899_n.jpg

1: Insert simkaart
2: Lets go
3: $$$ profit

[ Voor 62% gewijzigd door Secsytime op 03-11-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onawt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-06 20:09
Een manier om het internet binnenshuis sneller te maken is door de locatie van je router in te stellen op Paaseiland. De antenne gaat opeens veel harder wi-fi signaal uitzenden en zo heb je beter bereik en op dezelfde plekken in huis sneller internet dan voorheen. Kwam ik laatst achter met mijn eigen router :P. Hierdoor is het internet op je telefoon ook een stuk sneller (of beter bereik als je in de tuin zit).

Natuurlijk ook altijd gaan voor een custom ROM, zoals Cyanogenmod. Heel compleet, allerlei extra functies. Snel, doordat er geen skin over Android ligt en geen bloatware op staat. Ik verwijder zelf ook altijd nog de Gapps, behalve de nodige, want ik lees geen boeken, bekijk geen films, doe niet aan Google+ en hangouts, dus al die meuk kan er ook af. Enige wat nodig is van Google zijn de Services en de Play Store.

Mijn oude Xperia X8 draaide met een custom ROM op 849MHz ipv 600 MHz. Batterij ging langer mee, dan met stock firmware van Sony en als het scherm uit stond de cpu lekker laag clocken. Helpt ook heel erg!

[ Voor 43% gewijzigd door Onawt op 03-11-2014 17:05 ]

| Intel Core i5-3570K @ 4.0GHz | MSI GTX 970 Gaming 4G @ 1510MHz/1953MHz | Gigabyte GA-Z77X-D3H | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical 1600MHz 8-8-8-24 | Samsung 830 series 128GB SSD | XFX Proseries 750W XXX Edition | Corsair 110R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epische ontvangst gebruiksaanwijzing
1 Om te beginnen nemen we verloopstukken van micro usb naar USB, en daarna naar LAN (zoals SaiKoTiK al stelde.
2 Wij nemen een luchtballon en stellen deze zo in dat deze de gebruiker volgt middels de GPS van zijn telefoon. Deze ballon zweeft op de optimale hoogte voor bereik met de provider.
3 We proppen er meerdere 4G modems in, uiteraard in McGyver stijl met ducttape aan elkaar geplakt

Nu zijn er 2 mogelijkheden.

Ga je joggen of andere niet bedekte buiten activiteiten doen
4 Men nemen een extreem lange LAN kabel en verbinden die van de ballon naar de gebruiker.

Ga je binnen activiteiten ondernemen of andere dingen doen waar een LAN kabel niet gemakkelijk bij kan?
4 Wij nemen een rugzak waar genoeg wifi adapters inzitten om een gemiddelde neushoorn mee dood te slaan (uiteraard allemaal in verbinding met elkaar)
5 We kopen een drone, die we middels dezelfde GPS locatie constant boven ons laten vliegen, en bepakken deze met dezelfde hoeveelheid wifi adapters.
6 Deze drone verbinden we met de ballon!

Uiteraard minder practisch als je op kantoor zit maar dan heb je sowieso een LAN aansluiting als het goed is. Ook is dit een ietwat prijzig plan maar je moet wat geld over hebben voor je inet verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:43
Als ik mijn telefoon zou tweaken zou ik beginnen bij mijn grootste ergenis, de accuduur. En dan niet simpel een grotere accu erin propper, nee ik zou de telefoon uit elkaar halen en het moederbord inspecteren.
NFC chip? Die gebruik ik niet, dus hup eraf slopen. IR LED? Idem.
Kijken of je op die manier het sluimerverbruik van de telefoon kan terugdringen (al zegt mijn gut feeling dat dit heel weinig gaat helpen).
Daarna kijken of de spanning op de andere chips (voornamelijk de processor) verlaagt kan worden en dan eventueel onderklokken om het stabiel te houden (ik doe toch geen games oid op mijn telefoon).
Daarnaast zou ik kijken of het mogelijk is om slechts een deel van je scherm aan te zetten als je je telefoon uit standby haalt (bijv, als je alleen even op je mobiel wilt kijken of er berichten binnen zijn gekomen).
Dat is echt hardware tweaken, al zullen custom roms ed veel meer effect hebben op de batterij duur, zeker in verhouding met de hoeveelheid moeite die je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig genoeg is mijn vorige telefoon al gemold. Maar omdat enkel de IMEI is gewist, kan ik hem nog wel gebruiken voor alternatieve doeleinden.

Project pending:
* Smartphone strippen van behuizing en gebruiken als schermpje in de case van mijn computer.
* Aansluiten via Wi-Fi op thuisnetwerk. Daarna kan ik hiermee een "Wake On LAN" sturen naar de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:22
Ik zou een wirless charging receiver solderen aan de pins in de usb ingang van mijn smartphone en deze dan achter de battery klep zetten.(oneplus one)
Zodat ik gebruik kan maken van wireless charging.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2hfnq5i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2zr4b2s.jpg

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobhobelman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 18:47
Dualsim telefoon nemen en de rom aanpassen. Hierbij een load balancer installeren op android en zorgen dat beide data verbindingen paralel kunnen worden gebruikt. Hierdoor op heb je hoe slecht de dekking is de dubbele bandbreedte tot je beschikking. Eventueel ook te doen met een gekloonde simkaart om niet twee abonnementen toe hoeven afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackChedoe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-10-2021
Ik zorg ervoor dat ik een glasvezel internet verbinding heb met een AC WiFi verbinding. Dan een telefoon die snel bestanden verstuurd. En je telefoon moet ook 4G hebben als je buitenhuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Ik zag dit vanochtend al en ging ervanuit dat iemand mijn idee al zou hebben uitgetikt voordat ik eraan toe zou komen.. Maar helaas voor jullie: >:)

Aangezien de vraag was iets te bedenken wat te doen is met simpele middelen, dus met iets dat bijna iedere handige Harry wel heeft staan/liggen thuis en iets wat ook echt uitvoerbaar zou kunnen zijn/is:

Bereik verbeteren/snelheid verhogen(als het echt moet, ik zou niemand aanraden om dit non stop ingeplugd te houden(bij het gebruiken van de externe antenne connector, deze is nogal kwetsbaar heb ik mij doen vertellen) hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn en je hoeft ook niet met een afzichtelijke antenne in je smartphone rond te lopen of zo'n ding mee te slepen.
Het meeslepen van een antenne om in je smartphone te pluggen, kom op mensen het is 2014, telefoons worder kleiner(groter alweer ondertussen -.-') en dan wil je een enorme antenne erop gaan zetten...

Door simpelweg een draad door je jas/vest te laten lopen en deze te verbinden aan je ritsen(je moet natuurlijk wel het geluk hebben dat je ritsen geschikt zijn hiervoor(dus o.a. geen plastic rits!)) kan je in principe(nog beter) gebruik maken van iets wat je toch al bij je hebt...

Je krijgt zo een enorme antenne die je niet los hoeft mee te slepen. Op wintersport o.i.d. zou dit misschien erg goed van pas kunnen komen: geen mogelijk kwetsbare antenne meeslepen om je bereik te vergroten of helemaal niks en riskeren met een gebroken been ergens offpiste in de kou zonder bereik te zitten...

Wintersportjassen zijn hier verder ook uitermate geschikt voor omdat ze vaak ook ritsen hebben onder de oksels: meer ritsen=meer antennes=mogelijk beter bereik.
Afbeeldingslocatie: http://backcountryskiingcanada.com/images/reviews/La_Sportiva/La_Sportiva_Adjuster_Jacket_and_Protector_Pant/La-Sportiva-Adjuster-Soft-Shell-Jacket-33.jpg

Deze draad moet dus vanuit de linker- of rechtermouw doorlopen naar de rits(en): en hoe doe we dit zonder dat er al snel kabelbreuk op gaat treden?
Beetje handig zijn met een draad en naald en je kan een dergelijk draadje bevestigen aan de naad(binnenkant natuurlijk) die er al loopt door de mouw.
"Maar er loopt geen naad door mijn mouw"
Daar is ook een oplossing voor:
Afbeeldingslocatie: http://thumb7.shutterstock.com/display_pic_with_logo/127759/127759,1257860211,1/stock-photo-an-arm-wrapped-in-an-orange-electrical-extension-cord-40633276.jpg
Natuurlijk gebruiken we hiervoor een veel dunnere draad(denk aan iets richting de dikte van de draad van simpele 3.5mm jack oortjes).
Door het op een dergelijke manier aan je mouw vast te naaien kan je voorkomen dat je last gaat hebben van deze draad in je mouw(met de wikkel manier moet je het wel zo doen dat het goed past bij je elleboog (dus mooi om je elleboog heengaat anders heb je er nog niks aan: zie prachtig plaatje))
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/mls7wl.png

Het is dus belangrijk hierbij ervoor te zorgen dat de wikkeling niet over de buitenkant van de elleboog zit want dit zal waarschijnlijk ten koste gaan van zowel comfort als van de levensduur van de kabel.

En hoe verbinden we deze kabel-rits constructie met de telefoon? Daar zijn natuurlijk meerdere manieren voor te bedenken:

Als eerste zijn er sommige smartphones die een connector hebben voor het aansluiten van externe antennes(galaxy s4 bijvoorbeeld)
(https://telcoantennas.com...a-port-for-patch-lead.jpg)

Je zou dus een klein stukje uit de cover(hey wat handig, een plastic hoesje) kunnen halen(ik zou men aanraden dit van de binnenkant naar de buitenkant toe te doen om de achterkant toch nog zo mooi mogelijk te houden(eventuele uitschieters/krassen door dit proces zitten dan dus mooi aan de binnenkant)).
(Ik zou dit doen door met een boor en een erg kleine boorkop een klein gaatje op de juistje plek in de cover te maken en vervolgens dit gaatje iets groter maken met schuurpapier om het zo precies mogelijk te doen, een te groot gat is simpelweg zonde van je cover)
Na vrijmaken van ruimte in de cover om de rits-antenne er mooi op aan te kunnen sluiten zitten we nog met een probleem: er zit nu een gat in je cover.

Dat kunnen we opvullen:
Men neemt een gum/rubber achtig materiaal en werkt het zo af dat het precies in het gaatje in de cover past(soort van kurk dus).
Voordat deze kurk in het gaatje in de cover wordt gestopt:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/mry5h5.png

Steek de naald zoals op het plaatje door de kurk(dus zo dat de draad er aan de bovenkant uitkomt!).
Lijm een stukje van de draad aan de onderkant van de kurk vast(knip de rest af, je wilt geen losse draad aan de onderkant in je telefoon hebben neem ik aan) en laat een stukje aan de bovenkant uit de kurk steken: voila, je hebt zojuist je eigen antenne-gat-vul-kurk gemaakt! Met handig draadje om hem eruit te halen en je rits-antenne met je telefoon te verbinden wanneer je het extra bereik nodig hebt!

Dit werkt dus niet bij alle telefoons, ze hebben namelijk niet allemaal een connector voor een externe antenne en ze hebben ook niet allemaal een makkelijk modbaar plastic covertje.

Wat gaan we dan bij deze telefoons doen?

We gaan de saaie weg langs: we gebruiken het 3.5MM jack. Plug simpelweg je rits-antenne in je 3.5mm jack en tadaa(net zoals je vroeger heel veel beter bereik kreeg op je mp3 spelertje met FM functie door er oortjes in te pluggen).

Dit zou ook kunnen bij de telefoons die wel een een connector hebben voor een externe antenne maar da's toch niet niet zo mooi als je eigen antenne-gat-kurk maken...Dit laatste is iets wat je natuurlijk met trots aan al je vrienden kan en zal laten zien).

Het is dus wel van belang dat voordat je aan de slag gaat en je een kabel uitkiest om in je jas/vest te verwerken: bedenk je wat je wilt!
Wil je een cool rits-antenne gat in je telefoon maken met een nog veel coolere rits-antenne-gat-kurk erbij? :D (let op! connectie voor externe antenne in telefoon vereist, anders gaat dit nog iets lastiger worden(namelijk zelf de interne antenne naar de rand van de telefoon doortrekken om deze met de externe antenne te kunnen verbinden, dit is alleen voor de echte daredevils die echt heel graag een rits-antenne-gat(met kurk) in hun telefoon willen hebben... O+)

Of wil je het op de makkelijke en saaiere manier doen: het 3.5MM jack gebruiken(hiervoor is dus een 3.5MM jack uiteinde op je kabel nodig) :/

Voor gedetailleerde plaatjes van de externe antenne port van de galaxy s4:
http://telcoantennas.com....ch-lead-samsung-galaxy-s4

Kleine conclusie:
Door dus je rits(en) te gebruiken als antenne vergroot je mogelijk niet alleen je bereik maar daarmee dus ook de snelheid(voor de duidelijkheid :+) of het daadwerkelijk 2x+ zo snel wordt ligt eraan waar je bent natuurlijk; de stap van 30kb/s naar 60kb/s is een stuk makkelijker om te overbruggen dan van 40MB/s naar 80MB/s oid...)

Kleine toevoeging:
De kabel blijft natuurlijk niet uit je mouw hangen of iets dergelijks: hij hoeft niet meer dan enkele centimeters(zo'n 10 is echt wel het maximale benodigd lijkt me, je hoeft hem niet geconnect in je zak te stoppen o.i.d.) uit te steken uit je mouw.

Door het uitstekende gedeelte gewoon om de pols heen te wikkelen(net voor het gewricht zodat er geen druk op de kabel komt te staan en je er zelf ook geen last van hebt) en vervolgens vast te maken met een klein magnetisch clipje aan het einde van de mouw(of nog beter, het stuk van de kabel dat uit de jas moet steken(opgerold)in een zak verwerken die al in de mouw zit(http://www.cheapskijacket...d-ski-jacket-fw_5738_.jpg) ( Weer komt er een wintersport jacket naar voren.. ik begin bijna te denken dat deze dingen ontworpen zijn voor een rits-antenne mod... :*) )

TL:DR:
Gebruik ritsen van jas als antenne: meer ritsen=mogelijk beter.
Je hoeft zo geen extra zooi mee te slepen of je telefoon al te zichtbaar te(ghetto) modden.
(ghetto mod voorbeeld: http://psp-news.dcemu.co.uk/ghetto%20psp.JPG)
Is zodoende ook niet persé erg duur of heel erg lastig/onmogelijk voor 99% van de mensen en er zijn ook niet echt speciale tools nodig om het voor elkaar te krijgen
Voor het afstellen van de rits op de lengte die nodig is om het signaal te maximaliseren: verf het stukje rits om het signaal niet verder te laten gaan dan daar(nagellak zou al prima kunnen werken(polymeer:*) ))

goedkoopste manier:
naald en draad, schuurpapier, kabel en een clipje om de kabel uiteindelijk met de rits te verbinden

Betere manier(hoe ik het zou doen) voor het bevestigen van de kabel aan de ritsen:

Verbind de kabel met de bovenkant van de rits(helemaal aan de bovenkant, de rits moet nog wel dichtkunnen) en soldeer dit aan elkaar(aan de achterkant en soldeer met mate, het moet zo onzichtbaar mogelijk blijven natuurlijk).
Als je jezelf niet vertrouwd en bang bent dat je deze constructie sloopt omdat je je jas helemaal tot bovenaan dicht ritst: soldeer wat extra soldeersel op een van de kanten van de ritssluiting(links of rechts, maakt niet uit) een klein stukje onder de bovenkant van de rits: je zal zodoende de ritssluiting niet helemaal meer dichtkrijgen en dus je rits-antenne minder snel slopen.

Alle gebruikte plaatjes(behalve de prachtige paint plaatjes) behoren toe aan de rechtmatige eigenaars ervan en zijn slechts gebruikt ter verduidelijking van mijn idee.

Laatste edit: enkele typos eruit gehaald(excuses voor de typos die er nog in staan)

[ Voor 21% gewijzigd door Brodo op 03-11-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HnD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 20:22

HnD

Na een jaartje intensief (mis)(ge)bruik van mijn mobiel moesten er toch een paar kleine klusjes worden gedaan, hij wordt er niet echt sneller op maar het überhaupt je mobiel aan kunnen zetten scheelt natuurlijk wel ontzettend in snelheid. Ben nog niet echt aan de antennes toe gekomen want die waren nog niet genoeg afgetakeld maar wie weet komt dat nog een keer ;)

Nieuwe knopjes
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8AyVB1fo_xGCvn03tZ1_G4N4SLZjsA7lOtOcfXbqjMA=w927-h577-no

Iets meer ruimte maken in de behuizing:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/7z1vhD2Hxf8NWFKmxgIZkdw43GPsSV3LReqEC-p_BLA=w627-h577-no

En klaar:D
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/qdvJcKtjfA992QhSPE97RRCqWAJiu3Ull9Ti7YaQRNU=w928-h577-no

Verder zou een phased array antenne natuurlijk erg gaaf zijn maar dat is wel een beetje lastig zelf te "tweaken";)
Afbeeldingslocatie: http://www.microwavejournal.com/ext/resources/images/Figures/2014/Jan/1M27/1M27F2x350.jpg

Of gewoon hogere spanning op de antenne versterkers Hee meer Powerrrrr
Ik ben het ook wel eens met Pascalboy, de mobieltjes/tablets mogen best wat vaker open gemaakt worden om te kijken wat er onder de motorkap zit, of gewoon wat onderdelen te vervangen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
gewoon met een 3d printer een nieuwe achterkant printen. deze maak je zo dat je aan 1 van de 2 zijdes een externe 4g antenne kan plaatsen (vermink een bestaande telefoon en haal daar de 4g antenne uit is ook een oplossing, deze antenne's nemen minder ruimte in als de ronde externe antenne's van een router), verbind deze antenne met huidige antenne via een super geleidende verbinding en whalla. Terwijl je dan toch bezig ben bouw je er gelijk een usb 3.0 poort in, met een verloop van usb naar micro usb. custom mod erop, en deze zo aanpassen dat je er drivers op kun mikken voor een LAN verbinding.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixT2311
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 22:19
Opties:
1) Hardware matige aanpassing dat je een betere/extra antenne kunt koppelen aan je smartphone (denk aan vroeger als je bijv. je Nokia in de standaard deed in je auto).

2) Hardware matige aanpassing dat je een Gigabit poort aan je smatphone koppelt en dan steek je je lekker een netwerk kabeltje erin als je op je werk/thuis/school/uni/(etc) bent :+ Hier en daar misschien de software aanpassen en klaar.

"I'll leave the party in style and not to be carried out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Het bekende aluminium hoedje, helpt tegen aliens, gedachten lezen en een betere wifi verbinding! Gewoon de smartphone er gedeeltelijk tegen aan houden als je hem op hebt ^_^

Langere accuduur? Kinetic batteries, als een Seiko Kinetic horloge het ook kan, waarom in een smartphone niet, zitten toch ook van die zogenaamde stappentellers in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Misschien iets teveel voor de hand liggend maar:

- Een bron in de buurt en natuurlijk aan hebben staan (bij je dragen, achterin je auto, gewoon ergens in vakantiehuisje...)
- Verbinden via blauwe tand met je mobieltje en zo de laptop gebruiken als hotspot
- Optioneel: remote desktop app voor zwaardere programma'.

Zo hoef je aan je mobieltje zelf geheel niks te tweaken en kun je vele malen hogere prestaties halen.

Wij doen dit zelf soms met mobieltje van de zaak maar kan natuurlijk ook met bijvoorbeeld laptop en dongel. Iedereen op vakantie gratis upgrade van o.a. internet zonder gedoe met wifi/roaming of enige vereiste voor benodigde kennis/hardware behalve blauwe tand.

[ Voor 32% gewijzigd door Xanaroth op 03-11-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldudok1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 11:09
Daarom onze uitdaging: beschrijf hoe jij met simpele middelen bijvoorbeeld internet op je telefoon twee keer zo snel maakt.
Passieve Range-extender:
Ik zou een YAGI richtantenne van aluminium pijpjes of van standaard 2.5 kwadraat koperdraad bouwen en (gedeeltelijk) draadloos verbinden met mijn telefoon.
Zie hieronder hoe dat te doen.

Afbeeldingslocatie: http://olifantasia.com/cms/files/products/images/YAGI900_A.jpg
Afbeeldingslocatie: http://olifantasia.com/cms/files/products/images/VERTGSM3G-3m_1.jpg

Ik zou de de richtantenne specifiek ontwerpen voor de UMTS of LTE frequentie welke gebruikt wordt in mijn regio door mijn provider. Deze antenne plaats ik (in een mast) op het dak of aan de buitenmuur en richt deze in de richting van de zendmast van de provider.
ik gebruik een lowloss coaxkabel om het signaal naar binnen te leiden. (LMR240 of LMR400)

Nu komt de truuk. Sluit binnen een simpele rondstraler antenne aan op de kabel.
Gewoon een standaard passieve lowbudget externe GSM+3G antenne zoals ze verkrijgbaar zijn voor in de auto en dergelijke.

De hoog geplaatste richtantenne zal veel RF-signaal opvangen van de provider. Dit signaal wordt naar beneden geleid door de coax en weer uitgestraald door de rondstraal antenne. Als je in de buurt van de rondstraalantenne bent dan zal dit een veel hogere veldsterkte opleveren dan het directe signaal wat door de muren heenkomt. Veel betere ontvangst dus en dus veel sneller.
Andersom zal de rondstraler een deel van het door de telefoon uitgestraalde vermogen ontvangen en via de lowloss coax doorsturen naar de richtantenne buiten welke het richting de provider stuurt.

Het uitrichten van de richtantenne kun je met zijn tweeen doen (+ 2 walkie talkies of telefoons)
Degene op het dak draait aan de antenne totdat degene binnen met de telefoon aangeeft dat deze optimale ontvangst heeft (veel streepjes).

Deze truuk werkt helaas alleen als je vrij dichtbij de rondstraalantenne blijft. Op 5 meter afstand zal het effect nihil zijn. Maar op een halve meter tot een meter afstand kan het effect zeer substantieel zijn.

Dezelfde truuk kun je ook met andere signalen doen zoals GPS en dergelijke. Alleen voor GPS kun je geen richtantenne gebruiken omdat de sattelieten niet op een vaste plaats staan. In plaats daarvan kun je een medium size Helix antenne bouwen voor 1542 Mhz of een goedkope actieve GPS-antenne gebruiken (met 5Vdc voeding op de coax) .
Afbeeldingslocatie: http://olifantasia.com/cms/files/products/images/ANTGPS_img1.jpg
Binnen daar een passieve GPS-antenne op aansluiten en je hebt binnen GPS-ontvangst. Let wel. De locatie welke je nu te zien krijgt is de locatie van de GPS-antenne op het dak. Niet je echte locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:44

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

4g Dongle aansluiten via de USB poort, MPTCP mee compileren in de Android (linux) kernel.

Om de volledige bandbreedte te benutten kan je nog proxyen via een high-bandwidth VPS die van de twee (of drie met wifi) MPTCP stromen weer 1 stroom maakt en je forward naar het Internet. Tevens kan die static content bewaren om zo nog sneller resultaat te krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mysteryman op 03-11-2014 17:56 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/2zrdf8x.jpg
'Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriskras99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:51
Stap 1
Maak je smartphone open en zoek naar de plek van je 3G/4G/WiFi antennes, maak de oude antenne los en neem een gouden1 draadje van de volgende lengte:
Art-X schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:55:
298893081 / 2600000000 = 0.115 meter = 11.5 cm voor 3G (en 4G)
voor Wifi is dit 298893081 / 2400000000 = 12,5 cm
Stap 2
Werk deze gouden draadjes weg in de plastic achterkant van je telefoon, de uiteindes komen bovenaan je smartphones.
Stap 3
Gebruik een proxy server die compressie toepast
Stap 4
Geniet van je (in theorie) snellere WiFi en 3G/4G

1: Goud is het beste materiaal voor een antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stjin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:07
-----TELEFOON TWEAKEN-----

1.ROOT
2.CUSTOM RECOVERY
3.CUSTOM ROM (Cyanogenmod)
4.ONTGRENDEL ONTWIKKELAARSOPTIES
5.OVERCLOCKEN (Niet te veel want dan sloop je het apparaat(
6.ALLES NAAR SD KAART
7.APPS AFSLUITEN
8.CLEAN MASTER EROP
9. STANDAARD APPS DIE JE NIET GEBRUIKT DOWNGRADEN
10.SYNCEN MET FACEBOOK ETC. UITZETTEN WANT DIT VREET RUIMTE.
11.ZO MIN MOGELIJK APPS EROP (Eventueel via de browser facebooken etc.)

En meer kun je niet doen.

Oh ja GEEN thema's installeren dit maakt het systeem echt langzaam.

Dit was het

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floblur
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:47
Ik ben een leek op dit gebied maar waag toch een poging na een half uurtje brainstormen met mijn vrouw(tot vervelens toe...)

Mijn idee is als volgt: uit ervaring bij de aankoop van nieuwe telefoons bemerkte ik dat de snelheid van het laden van een internetpagina vaak ook afhankelijk is van processorsnelheid. Logischerwijs suggereer ik dat een hoge kloksnelheid dus cruciaal is voor een snelle internetervaring. Technisch zou ik verwachten dat dit al mogelijk is, echter zal dit marketing technisch wat oponthoud geven heb ik het idee. Accu's en de capaciteit daarvan, koeling e.d. laat ik even buiten beschouwing. Dus, probleem één is opgelost met de snelste processor en daarmee telefoon; het laden gaat supersnel.

Probleem twee is de aanvoer van de data. Kan de internetverbinding de snelheid van dataverwerking van de processor bij houden? Zo ja, dan geeft dit een snelle internetervaring. Zo niet? Dan is dit een probleem. Dus de aanvoer moet maximaal. Drukte op de aanvoerband om het zo maar te zeggen, geeft vertraagde ervaring, doordat de telefoon wacht op data. Mijn oplossing hiervoor is dat het mogelijk wordt dat de telefoon via verschillende kanalen verbonden is met het net . Bijvoorbeeld via 3g, eigen wifispot, hotspot buren, enzovoorts. Hoe meer verbindingen, hoe minder de individuele belasting van die ene verbinding is. Daarmee is deze dus sneller in het aanleveren van de volgende data omdat nu niet alle data over 1 weg komt. (vergelijk het met het open stellen van de spitsstrook of de capaciteit van een snelweg v.s. landweg)

Het volgende gezegde komt bij mij op; er leiden meerdere wegen naar Rome. Laten we nu lekker al die wegen tegelijk gebruiken! Dus, 1e is een snelle processor/telefoon en ten 2e is de weg van het verkrijgen van data belangrijk; meerdere wegen benutten!

Daarmee gezegd zijn we afhankelijk van de fabrikanten e.d. aangezien deze tweak niet in de gemiddelde huiskamer plaats van vinden. Die grens zijn we al gepasseerd vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Floblur op 03-11-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt_Ryan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
----- iPhone 4/4s -----
De iPhone 4 staat bekend om een slechter wifi ontvangst. Afbeeldingslocatie: http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2010/08/Smartphone-Antenna-Performance.png

Het mooie is dat de iPhone 4 gebruik maakt van de 'rand' als antenne waardoor je heel eenvoudig twee iPhones aan elkaar kan solderen/schroeven en vervolgens de wifi receiver aan de randen van beide frames solderen/koppelen (zie afbeelding) waardoor het ontvangst theoretisch gezien verdubbeld.

Afbeeldingslocatie: http://macdailynews.files.wordpress.com/2011/01/110105_iphone_5_antenna.jpg

Eventueel ook beide wifi receivers aan het zelfde moederbord solderen en aan de randen verbinden voor extra doorvoer snelheid. Uiteraard met software matige aanpassingen in de root waardoor de hardware naadloos op elkaar afgestemd wordt.

Aangezien al dat internet geweld veel vraagt van de accu en de iPhone 4 niet bekend staat om een geweldige accu kun je de accu van de donor iPhone in de donor iPhone bevestigen en die vervolgens schakelen met de al aanwezige accu van de andere iPhone. Of omdat je het moederbord van de donor iPhone toch al in stukken ligt en niet heel bruikbaar meer is, gewoon een zo groot mogelijke accu waarmee je de hele behuizing van de donor iPhone vult en daarmee een mega accuduur bereikt.

Vervolgens koppel je nog beide audio outputs en de daaraan verbonden chips aan de moederbord soldeert waardoor je terwijl je de oordopjes in hebt de audio ook over wat externe speakers kan knallen. Of samen met een kameraad muziek kunt luisteren waarbij hij z'n eigen oordopjes aan kan sluiten.

Vervolgens vervang je het scherm van de donor iPhone voor het mooie achterkantje van de donor iPhone en dan heb je relatief eenvoudig, afgezien van het gecompliceerde soldeerwerk, in elkaar getweakte iPhone.

------ Universeel ------
De wifi receiver van de donor smartphone aan het moederbord van de uber smartphone solderen om zo voor extra veel doorvoer snelheid te zorgen. Uiteraard met software matige aanpassingen in de root waardoor de hardware naadloos op elkaar afgestemd wordt.

Wifi heeft natuurlijk z'n grenzen m.b.t. doorvoersnelheid en ontvangst. Dus als extra toevoeging voor de momenten dat je lekker thuis op de bank zit en mobiliteit wat minder van belang is kan je nog een RJ45 cat6+ aan het moederbord solderen voor extra internet powerrr :9~ . Alleen daar komt meer bij kijken en valt eigenlijk niet meer onder de 'simpele aanpassingen'. Dus dan is een minder tweaker alternatief :P gewoon een rj45 adapter zoals deze in de micro subpoort pluggen en hoppa, smartphone aan de kabel. http://www.dhgate.com/pro...-universal/155813558.html
Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/albu_319560295_00-1.0x0/dhl-free-micro-usb-to-rj45-female-universal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Hoe ik de internet snelheid van mijn HTC Desire heb versneld:

Het toestel dat getweakt wordt:
Afbeeldingslocatie: http://gadgetstress.com/wp-content/uploads/2010/10/013-test2-fall-lcd-550x412.jpg

In onze tuin begonnen met de bouw van een grote ontvanger:
Afbeeldingslocatie: http://www.alt-eng.com/Energy/Solar/SolarCookers/SatelliteDishCooker/SatDishA10L.JPG

De kabels naar de ontvanger zorgvuldig aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.nyte.com/blog/wp-content/uploads/2011/08/news_cable_mess_03_full1.png

Vervolgens apparatuur aangeschaft om verschillende radio signalen te bundelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.in/photo/19862028.cms

De telefoon aangesloten op de aangekochte apparatuur met behulp van een RJ45 stekker:
Afbeeldingslocatie: http://protofusion.org/wordpress/wp-content/uploads/2013/04/rs485-withcables.jpg

Tijd om de snelheid te testen:
Afbeeldingslocatie: http://www.trefor.net/wp-content/uploads/2012/09/gigaclear_speedtest.jpg

Echter begon er na een halve minuut een vreemde geur uit de telefoon te komen. Het gevolg was niet te onderschatten:
Afbeeldingslocatie: http://www.robertslawfirm.com/sept13/wp-content/uploads/2014/08/o-GALAXY-S3-MELTED-EXPLODED-PHONE-facebook.jpg

8)7 8)7 8)7

Toen was het tijd voor een HTC One (M8) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
  • Laatst online: 29-11-2023
Updated!

Mobile Bag

Een handige rugzak voor onderweg. Super ontvangst van draadloze netwerken.
Ook handig voor op evenementen e.d. zo kun je ter promotie dienen als een wireless hotspot voor bezoekers!

- Externe wifi en 4g ontvanger(hotspot). Gevoed door batterij die op te laden is via usb. Voor 4g verbinding is dus een simkaart nodig. 2e simkaart aanvragen via provider?
- Stuurt signaal door via wifi. De telefoon kan zo via wifi verbinding maken met de externe ontvanger
- Besturing gaat via een app op de telefoon.
- De antenne's zijn verwerkt in de 'rug' van de rugzak. Deze lopen door tot de lus(waar je de tas aan kan optillen, bovenop de tas).
- Externe batterij kan ook gebruikt worden voor voeding van bijvoorbeeld de telefoon. Usb aansluiging weggewerkt in schouderband)
- Genoeg ruimte om ook je spullen in op te bergen doordat alles netjes is afgewerkt en de componenten compact zijn!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2h7nuo7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14jumwi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/rh99g4.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door vipinholland op 03-11-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willgo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 22:24
Ik boost mijn internetsnelheid/bereik door op een oude android device fqrouter2 te installeren. Deze app maakt een soort WiFi repeater van je telefoon, vervolgens leg je deze telefoon tussen jou en de router in, snelheid gegarandeerd!!

Verder kan je je telefoon sneller maken door hem te rooten en alle overbodige apps te verwijderen die op de achtergrond actief blijven. Een custom rom te installeren, en je cpu over clocken (moet je wel de goede kernel flashen, voor galaxy pocket gebruikers kan ik riskeykernel aanbevelen en dan Lionheart als govenor gebruiken, hij loopt nu al 1.5 jaar stabiel op 1,2 Ghz). Heeft mn galaxy pocket GT-s5300 een stuk sneller gemaakt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:41
Iedereen, ga offline en maak een dataverbinding met jouw buurman of -vrouw! Wie weet komen er wel meerdere dataverbindingen uit voort *;. Ik heb dan weer meer profijt van minder belasting op het netwerk. Zeker tijdens de jaarwisseling! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 16:04
optie 1)
Maak een verloop:
Micro SD slot telefoon>female RJ45 poort>netwerkkabel>4g router
stop de 4g router in je rugtas en je hebt gegarandeerd beter bereik!

optie 2) (ff serieuzer) maak een uitschuifbare antenne, van bijvoorbeeld alluminiumfolie en soldeer dit aan de antenne van je smartphone.

optie 3) plug een wifi sd kaart in je telefoon en tweak je software dat je meerdere datastromen tegelijk kunt gebruiken.

optie 4) combineer alle vorige opties.. $$$profit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf het internet zijn = 0 ms ping = localhost

Google Play: KSWEB: server + PHP + MySQL

- lighttpd server v1.4.35 (SSL)
- nginx v1.7.3 (SSL)
- PHP v5.5.14 (SSL)
- MySQL v5.6.19

Internet of things :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste wat ik met een nieuwe smartphone doe is zorgen dat ie geroot is, en vervolgens kan ik dan bijvoorbeeld Google Play Services het zwijgen opleggen met behulp van wat informatie op XDA.

Maar het ligt echt aan de betreffende smartphone, ik bedoel ik zal altijd batterij vretende apps opsporen en het zwijgen opleggen eventueel met behulp van Greenify. En op mijn vorige smartphone maakte ik de telefoon multilanguage door een tekst bestandje aan te passen op root level, en verwijderd ik altijd de Chinese apps.

En met mijn Nexus 7 2012 heb ik zelfs het bestandsysteem veranderd door er F2FS erop te zetten, dat zou dan mijn Nexus 7 2012 een performance boost moeten gegeven. Maja wat verwacht Tweakers van telefoontweakers? Ik bedoel alle Tweaks en dergelijke pluk je wel ergens vandaan van internet, dus zo uniek is het softwarematig Tweaken van een smartphone nou ook weer niet en hardwarematig moet je gewoon niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamielC
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03-2018
Ik heb zelf een HTC One X met een kapotte antenne. De wifi doet het steeds slechter, zelfs nadat ik de telefoon nog eens opgestuurd heb. Ik heb daarom het idee om mijn telefoon eens open te schroeven, en mijn antenne gewoon te verlengen. Dit wil ik bereiken door een heel klein gaatje door de achterwand van mijn telefoon te boren, en er een stukje metaaldraad doorheen te doen, dat aan de binnenkant in verbinding staat met mijn antenne, en aan de buitenkant met een betere antenne. Het gedeelte buiten mijn telefoon kan ik dan verbergen achter mijn siliconenhoesje, en als mijn Wifi heel slecht word kan ik hem eruit halen en goed op de dichtstbijzijnde router richten.
Ik heb het nog niet uitgevoerd omdat ik het nogal risicovol vind, en ik ben er ook niet zeker van dat het werkt. Mocht ik op wonderlijke wijze een nieuwe telefoon winnen, dan zal ik het zeker uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Heb geduld, het leven gaat al te snel. Ik stel de vragen. Waarom moeten de mensen snel handelen? Wat heeft dat voor zin? Wat heb je eraan als het sneller gaat? We zijn er nu ook aan gewend. Wees blij met wat we hebben, zo ook de snelheid van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik heb wel eens, nadat een vriend zelf met een nagelschaartje de GSM verbinding had doorgeknipt (op precies de verkeerde plek proberen open te forceren), een willekeurig spoeltje aan het moederbord vastgesoldeerd.
Dat klokkenhuis waar de antenne inzit (die typische bult onderop oude Samsung telefoons) eruit gewipt, en er een koper spoeltje uit een bak rommel in gesoldeerd.

HTC Desire heeft nog nooit zulk goed bereikbaar gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
(troll)Als je niet tegen een grap kunt lees dit dan niet(troll)

stap 1)
Steel de houten radio toren van rohaantje die hij gebouwd heeft in deze tweakblogs: link.

stap 2)
Koppel die radiotoren aan je rugzak: (zie plaatje voor instructies)

stap 3)
Ga in de tweakersexpress zitten! Daar is goed bereik!

stap 4)
verbind alle kabels. Micro usb slot van je telefoon>RJ45 poort>glasvezel kabel van 200TBit>apparatuur van je radiotoren
8)7 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/wqzimu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:11
Nou zo dus :+ :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KpHuto1.png

Origineel ;)http://tweakers.net/nieuw...aar-europa-aanleggen.html

[ Voor 36% gewijzigd door Virtual Reality op 03-11-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RvxrW8z.jpg?1

Alfa 40 cm, alleen voor de échte tweakers.net pro's O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:59

pythagorasABC

A²+B²=C²

Dit is wat ik zou doen met mijn Galaxy Nexus, welke nu zo'n 3 jaar oud is, maar het is nog steeds mijn daily driver.

Software:

Wat ik als eerste aan de software zou veranderen is een 4.3 rom flashen. Hij draait nu ShinyROM 4.4.4. Het is leuk om de (tot voorheen) nieuwste versie te draaien, maar er is helaas geen goede driver voor Android kitkat. Er is er wel 1 in ontwikkeling, maar helaas heb ik niet de expertise om deze zo te verbeteren dat hij ook echt fatsoenlijk werkt. De telefoon is dus een stuk langzamer dan onder Android 4.3.

Ook moet er de mogelijkheid zijn om de cpu te kunnen overklokken, Android 4.3 zal wat vloeiender zijn, maar echt snel is het nog steeds niet. Bij voorkeur heeft de rom standaard de mogelijkheid tot overklokken.

Ten slotte moet er een goed tweakbare kernel op gezet worden. De batterij is al slecht, en overklokken zal de batterijduur niet ten goede komen. Het kunnen tweaken van hoe snel de processor is terwijl de telefoon standby staat heeft behoorlijk veel invloed op de batterijduur.

Hardware:

Ten eerste zou ik de usb-aansluiting vervangen, het is nog steeds mogelijk om te laden, maar data werkt niet meer. Dit is een bekende issue, en het vervangen van de usb-aansluiting verhelpt dit, en is eenvoudig te doen.

Ten tweede zou ik een grotere batterij kopen, deze moet wel in dezelfde behuizing passen of één welke minimaal groter is, ik wil niet een dubbel zo dikke telefoon.

Aangezien er in de batterij van de Galaxy Nexus nfc zit verwerkt, en de extended batteries dat vaak niet hebben, moet dat nog toegevoegd worden. De Nexus heeft al de aansluitingen voor nfc, dus dit kan vrij eenvoudig gemaakt worden door middel van een spoel te maken van koperdraad welke met de pinnen 2 en 3 van de batterij-aansluiting verbonden is:

Afbeeldingslocatie: http://www.cpkb.org/images/0/03/Samsung_F1-A2GBU_battery_pinout.jpg

Ten slotte wil ik de telefoon draadloos op kunnen laden, zodat ik hem simpelweg op mijn bureau kan leggen(wat ik toch altijd al doe), om er zo voor te zorgen dat de batterij het maar tot het eind van de middag hoeft uit te houden. Dit is ook redelijk eenvoudig te doen door een spoel zoals deze te solderen op de pogo-pins van de Nexus:

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2012/07/TDK_coil.jpg

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinneke23
  • Laatst online: 16:55
Ik had meer het idee om een schotel mee te nemen, dus heb ik die maar even gemaakt.

1: Een kartonne doos, knip de flappen er af en zet er speedy good luck charms op.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b38sfC5.png

2: Maak insneden in de hoeken en plak deze aan elkaar om zo een schotelvorm te krijgen.
protip: Gebruik ducttape, alles wordt hiervan sterker, hopelijk ook het signaal!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JEyBVeK.png

3: Bedek de schotel met zilverfolie voor betere ontvangst

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/45kIA44.png

4: Bevestig onderaan de schotel een lang iets, ik gebruik een zilverfolie rol, hoe lager hij zit hoe beter de hoek van de schotel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yr7vVZ1.png

5: Maak een bevestiging voor aan het "lange iets" aka zilverfolie rol, ik heb gebruik gemaakt van een externe HDD case voet met een rolletje karton waar de rol in gaat

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/brLzkAL.png

6: Voor het laatste beetje geluk en snelheid kan men wat snelle voorwerpen in de buurt houden, plaatjes kan natuurlijk ook!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oxtx2Wu.png

7: Gebruik het apparaat overal voor betere verbinding.
Hij werkt het beste in selfie-modus met de frontfacing camera richting de mast/router

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xierXcq.png

Vanaf nu overal bereik.
Misschien zelfs geen roamingkosten meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik de M8 zou winnen zou ik op de volgende manier wproberen mijn huidige bijna 3 jaar oude HTC One X (met wifi problemen vanwege een verbogen achterkant) te tweaken zodat deze beter wifi bereik krijgt dan ooit tevoren:

Allereerst zou ik een hoesje kopen met schattige oren. :+ Bij voorkeur via een vaag verkoopkanaal ergens diep in Azie. Tweaks moeten immers zo goedkoop mogelijk! ;)
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1562091014_1/Cute-Rabbit-Bunny-Ear-Silicone-Case-Cover-Sound-Amplifier-for-iPhone-4-4S.jpg

Vervolgens zal ik dit hoesje aanpassen met veerconnectoren zodat er een verbinding wordt gemaakt met de pin connectoren welke de htc one x "rijk" is :)
Afbeeldingslocatie: http://images.htcpedia.com/news/ac/7d/7376bfc11f374a44e1b9422c61e0.jpg

Om vervolgens met deze verbinding iets nuttigs te doen ga ik de oren aanpassen en hoesje voorzien van twee micro wifi antenne's. (Hoogstwaarschijnlijk zijn deze antennes ook alleen op duistere plekken diep in azie te bestellen.)
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/691399710_1/Radar-card-1500MW-font-b-Wireless-b-font-font-b-Adapter-b-font-CF-WU770N-High.jpg

Wanneer deze tweak uiteindelijk functioneer lijkt het mij niet verkeerd het geheel te voorzien van een roze zacht vachtje met een staart:
Afbeeldingslocatie: http://www.telefoongoodies.nl/files/9990/products/4388296/tip4s1066b_telefoonhoesje_poesje_roze_ac.jpg
Om vervolgens de hele dag met mijn telefoon te gaan knuffelen en net zo verliefd op mijn telefoon te worden zoals mijn vriendin verliefd is op, en tevens onafscheidelijk is met, haar telefoon. :$ <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 10:53
In het verleden zijn er vaak manieren ontwikkeld om een goedkoper product op de markt te zetten, zonder een nieuw product te hoeven ontwikkelen. Daar komen dus de potloodstreepjes en brugjes op de hardware vandaan. De fabrikanten hebben echter geleerd van hun fouten. Hier en daar gebeurd het nog wel eens, zoals de XFX R9 290 die geunlocked kon worden naar een 290X, maar het zijn vooral de fabrikanten die slimmer (lees: minder dom) geworden zijn in het locken van prestatie van bepaalde apparatuur. Hier door zijn wij, tweakers, meer geneigd om smartphones te optimaliseren, omdat de tweaks uit het verleden niet meer zo simpel zijn. Geef toe, de voorgenoemde tweaks zijn niet zo simpel, of ze hebben niet veel effect.

Ik zou graag mijn vorige telefoon, de Motorola Defy naast een overclock (van 0,8 Ghz naar 1,3 Ghz) die hij al heeft willen optimaliseren van de nieuwste technieken in software en er android 4.4 op willen zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bennnie op 03-11-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
(troll nr. 2)Als je niet tegen een grap kunt lees dit dan niet(troll nr. 2)

stap 1) Plaats je smartphone in je buik
stap 2) Trek een kabel via: micro usb poort telefoon>female RJ45 poort>netwerkkabel>Router
stap 3) Plaats de antenne's op je hoofd
stap 4) Tweak je software (android) dat hij snapt dat internet via micro usb komt
Eind resultaat:`

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/11ah2zt.png

Tip: zorg dat stofzuiger noo noo op afstand is! Hij verbruikt namelijk een groot gedeelte van het netwerk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Sneller internet kan gemakkelijk gerealiseerd worden in een telefoon. Je rust een telefoon dubbel uit met een 4g modem. Dan kun je softwarematig je verbindingen bundelen. Daarnaast kan door een intelligent systeem waarbij je gebruikt maakt van de dataverbinding van de personen om je heen ook een versnelling krijgen. Voornamelijk Door verschillende providers te bundelen met elkaar ben je als eindgebruiker sneller uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Guldan op 03-11-2014 19:30 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelevo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:42
We zijn de welbekende 'alutoeter' toch niet vergeten? Al die prachtige draadloze signalen afvangen met een mooie metalen antenneversterker, bijvoorbeeld gemaakt van aluminium. Smartphone in het midden en gaan met die banaan.

Om er zeker van te zijn dat het toestel niet de beperkende factor is zorgen we natuurlijk voor een 4.5G ondersteund apparaat.

Voor het snelle netwerk reizen we af naar het pittoreske Zuid Korea, waar men dit netwerk al daadwerkelijk actief heeft staan.

--

De (neppe)échte hobbyist bouwt natuurlijk d.m.v. een USB-OTG adapter, een Ethernet to USB converter en een stuk custom software, de ultieme wired connection voor je telefoon. Even met je 1Gbit glasvezel 'angry birds' downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenrossen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
Aangezien wearables de toekomst lijken te worden is mijn idee vrij simpel. Als er nou een soort antenne's gemaakt worden die je in kleding kan verwerken, dan heb je altijd bereik door de grootte van de antenne. Dit idee kan verwerkt worden in vrijwel ieder kledingstuk en dient eigenlijk als een wifi versterker. Laten we het nou helemaal mooi maken met speciale vezels in de kleding die lichaamswarmte absorberen waardoor je het nooit warm hebt en de wifi versterker (+ telefoon d.m.v. QI draadloos opladen) van stroom kunt voorzien. Wanneer verschillende kledingstukken met deze vezels elkaar aanraken vormen zij een geheel en werken ze als een grote antenne/ warmte afvoer. Om het geheel werkend te krijgen moet ieder kledingstuk een ingebouwde chip bevatten die zorgt voor de verbindingen tussen telefoon en kledingstuk(ken).

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/pckwvch3n/Wifi_antenne_kleding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanTs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 16:11
Ik had ooit ideeën om een AP in m'n auto te plaatsen m m'n 3G te delen met passagiers en wat ander gezeik op te lossen. Dit kan natuurlijk ook gebruikt worden om performance te boosten. Wi-Fi is in de meeste gevallen sneller dan 3/4G dus het is de 3/4G bottleneck waar je vanaf wilt. Eventueel kan ook een USB connectie gebruikt worden (of USB LAN adapter als je telefoon USB host functie heeft) wanneer je je bottleneck al naar Wi-Fi hebt verplaatst.

Het idee is dus om een AP te plaatsen in auto/boot/caravan/etc of eventueel een mi-fi actige oplossing. Iets waar je een mooie Linux variant op kwijt kan in ieder geval. Ligt aan je eisen qua mobiliteit verder. Een volwaardig AP met een laptopbatterij kan het ook een flinke tijd uithouden, bouw het desnoods in in munitiekistje ofzo, voor een dagje strand met snel internet voor de echt verslaafden onder ons.

Belangrijk is de mogelijkheid om meerdere 3 of 4G ontvangers te kunnen installeren via mini PCI-e of USB. In elke ontvanger een SIM kaart welke verbinding maakt met een ander netwerk, dus KPN Vodafone T-mobile en uit eindelijk Tele2. Over deze netwerken leg je elk een VPN (compressie aan!) naar huis (of misbruik de verbinding op kantoor). Vervolgens trunk je de verbindingen zodat ze fungeren als enkele verbinding.

Kort samengevat: LTE bonding zonder dat je provider mee hoeft te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMatrixHasYou
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-08 23:16
Thuis, onderweg (0.0%) of bij vrienden, vrijwel overal kun je een blikje bier vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fdT9ZcQ.jpg

De eerste stap is om het blikje helemaal leeg te drinken :P. Daarna knip je de bovenkant eraf en deze gooi je weg. Knip nu de onderkant er voor 90% af. Knip over de lengte van het blikje omhoog en vouw het blik materiaal open. Zet deze als een standaard neer op de tafel voor je en houd je telefoon ervoor. Bier drinken en ontvangst verbeteren in 1 keer!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mxjuVK6.jpg

Bron afbeeldingen: Google en paint.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Laatst online: 17-09 15:22
@TheMatrixHasYou IK had dat idee ook al maar ik had geen blik hier ergens rond liggen :(
Het werkt wel, ik heb het eens geprobeerd met mijn computer.
En zeg nu zelf, wie wil nu niet met een hip gekleurd blikje om zijn telefoon hebben. Je vrienden zullen jaloers zijn!

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Eigenlijk is het heel simpel om je Telefoon sneller te laten kloppen!

Ga naar Google Afbeeldingen --> Zoek op Arnoud Wokke

https://www.google.nl/sea...LMrwaIS3gsgK&ved=0CDUQsAQ

Pak een foto van Arnoud ! (Die eerste niet) en zet hem als achtergrond neer op je smartphone, Daar gaat toch ieder smartphone hartje sneller van kloppen! (Al is het maar om het feit dat de telefoon een betere benchmark wil neerzetten wanneer deze gereviewed word door Arnoud!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt_Ryan
Draadloos opladen smartphone

Soldeer eerst de draden van de charge port aan op de USB bedrading op de Powermat ontvanger. Omdat het draadloos oplaadcircuit een extra 1 mm dikte aan de achterkant van de telefoon toevoegt, wordt de achterkant van de iPhone gemod. Na het monteren van het de wireless oplaadsysteem behoudt de smartphone zijn originele uiterlijk, terwijl hij nu volledig compatibel is met een Powermat draadloze oplader.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2zss4yd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2n6t30h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2wgdmgz.jpg

Powermat (bijv een van deze uitklaar schroeven:http://www.duracellpowermat.com/duracellpowermat-powermats/) installeren in bijvoorbeeld een nachtlampje (zie foto's) en vervolgens aansluiten op het lichtnet d.m.v. de lichtnetkabel.

Even de smartphone op de wireless powermat en hij laadt op zodra hij opgeladen is gewoon naast de mat leggen en klaar is kees. Geen snoeren en adapters meer, alleen de smartphone op het matje en laden maar.

Zie hier een voorbeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moikvin
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Een VPN/Proxy op een snelle thuisverbinding draaien en zorgen voor caching en het verkleinen van de responses. Wel voor de echte Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ben na het lezen van het tweakersbericht even gaan tweaken aan mijn iPhone (aangezien dit het enige toestel is die ik momenteel heb :P)

Door ervaring met het repareren van iPhone's (klein bedrijfje) weet ik het een en ander over de aansluitingen op het moederboord. Dus ik dacht: "Zelfgemaakte aluminium tape antenne op de connector, waarom niet?"

Na wat research kwam ik hierop uit en moest moest het echt mogelijk zijn.
Aangezien de iPhone 4 een externe cellular antenne heeft en het algemeen bekend is dat als je een antenne groter maakt, het bereik groter wordt; Moet een flinke lading aan aluminium toch goed kunnen werken als geleider.

Ookal staat er "Je hoeft je plan niet daadwerkelijk uit te voeren en hoeft dus ook je telefoon niet te beschadigen." is en blijft het leuk om aan te klooien te sleutelen aan telefoontjes.
Na een stofhappende Nikon D300 uit te kast te slepen, kan het uit elkaar schroeven en solderen beginnen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zLkAeWG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7WU4VR3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3AwDkoQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SHuLp25.jpg

let niet op de puinhoop :F

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dpW1qsk.jpg

Aanzetten en fingers-crossed :9 !

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z55FboD.jpg

Na enige verbazing werkte het nog echt ook _O- , wat aan de andere kant ook wel logisch is, aangezien de antenne groter is geworden. Kon normaal in deze kamer 2 bars krijgen, krijg er nu 3/4.
http://i.imgur.com/pRKhi02.jpg

Nu kun je bij de albert heijn eindelijk bellen naar je vrouw en vragen of het nou de chinese groentemix of de italiaanse groentemix was, zonder eerst naar buiten te lopen :*)
Voor zover dat experimentje :P

Op naar het vergroten van het wifi bereik:
Een simpele antenne, met daarop een ontvangertje en een usb uitgang. Die adapters hoeven niet veel te kosten, gewoon uit china importeren of zo'n alfa WLAN adapter (kost iets meer). In een android stoppen, configureren en klaar is kees (moet je wel een mini USB -> micro USB kabel hebben):
http://i.imgur.com/G8rvHqP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mjkf1Z4.jpg

hier en hier zijn nog twee foto's van de alfa WLAN adapter:

Natuurlijk moeten wij tweakers altijd meer, méér, MÉÉR :9~ dus ja, dan zit er niks anders op dan:
(Niet in je broekzak stoppen als je nog vruchtbaar wilt zijn :+ )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qp1KQbZ.jpg

(antenne: yagi 2.4 ghz 16dbi)
Het werkt als een trein, heb momenteel geen android, dus kon er voor de foto niks op aansluiten, maar op vakantie gaat deze altijd mee, een echte aanrader! _/-\o_

Bovendien is er voor de iPhone ook nog de linkase wifi-signal booster case:
Afbeeldingslocatie: https://yugster-production.s3.amazonaws.com/uploads/image/image/30584/big_thumb_linkase-main.jpg
geen idee in hoeverre dit werkt, maar misschien een tip voor geïnteresseerde gebruikers.

En natuurlijk, onze vriend Steve Jobs met het citaat: "Just avoid holding it that way." over het iphone 4 'Death Grip' probleem:
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/397/796/139.jpg
Houd je de iphone 4 op een bepaalde manier op dit punt vast, dan je zal het signaal voor het mobiele netwerk wegvallen, niet doen dus! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dennisberg op 04-11-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josgrafe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik zou eindelijk eens gaan durven spelen met een telefoon. Ik vind het nu allemaal veel te spannend. Ik heb een geweldige Nexus 4 en die heeft LTE beschikbaar. Via software hacks. zie links.
http://www.androidpit.com/how-to-speed-up-nexus-4
http://techcrunch.com/201...te-on-the-google-nexus-4/
En dan eindelijk heb ik het werkend. En dan blijkt in NL een andere band gebruikt te worden. Gelukkig heb ik dan een echte M8 om van te genieten en kan ik mijn dochter blij maken met een N4. Eind goed al goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07 13:07
Mijn idee heeft als doel om je telefoon zo lang mogelijk mee te laten gaan. Dit kan door hem een hardwarematige upgrade te geven in de vorm van een grotere accu, maar daarmee verleng je je gebruiksduur zon 1.5 tot 2 keer. In plaats van de energieopslag te vergroten wil ik de telefoon gedurende de dag kunnen bijladen door middel van bewegingsenergie uit bijvoorbeeld je broek/trui maar ook je schoenen, zodat je zelfs op festivals gewoon je telefoon kunt blijven gebruiken.

In de vezels van de kleding brengen we draden aan die de bewegingsenergie kunnen opvangen, het rendement is wellicht niet hoog, maar je beweegt de hele dag dus bouwt hiermee uiteindelijk wel energie op.
Als toevoeging op de opgewekte energie tweaken we ook de schoenen, deze worden voorzien van het Knijpkat principe. Bij elke stap wordt dmv een dynamo energie opgewekt wat ook weer gebruikt kan worden voor het opladen van de telefoon om er langer van te kunnen genieten. Deze energie wordt vervolgens naar dezelfde energie opslag geleid als de
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2uhlbsx.png

Om ook daadwerkelijk voldoende prik te kunnen leveren aan je telefoon (want eerlijk is eerlijk met deze "tweaks" ga je niet (veel) langer met je telefoon doen. Voorzien we de jas van flexibele zonnepanelen. Deze leveren de wanneer mogelijk een aanzienlijke bijdrage aan de opgewekte energie die de telefoon in leven kan houden lang nadat andere telefoons ermee opgehouden zijn.

Als extra 'gadget' komt de windmolen-helm beschikbaar. Tijdens dagen met harde wind komende winter kun je deze helm opzetten en de wind die je het leven zo zuur maakt tijdens het fietsen gebruiken om je telefoon een boost te geven! Als er geen wind is kun je natuurlijk ook zelf je racefiets pakken en voor de nodige wrijving met de lucht zorgen!
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/hvqzag.png

Omdat je telefoon niet altijd opgeladen hoeft te worden laten we alle opgewekte en verzamelde energie samenkomen in een powerbank zodat de energie niet verloren gaat door zinloos op te laden wanneer de telefoon op 98% batterij zit.

Afbeeldingen afkomstig van:
http://www.goedkopenlonli...-heren-schoenen-zwart-wit
http://www.kttprojects.be/archives/4294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Laatst online: 29-04 23:24
we beginnen met een mooi blok kersenhout lekker massief en mooier dan een blok aluminium, en maken de behuizing zo als hij mij de magyver onder de fone`s bevalt . bouwen de hardware uit de LG G3 b.v over en maken gelijk de nodige aanpassingen extra koeling met grotere koelblok sterkte antenne etc , verder de nodige opties die voor al bekend zijn bij de zwitserszakmesen en multytools de uitklapmes kurkentrekker schroevendraaier en voor de Vrouw een uitklapspiegeltje voor de slechterikken bestrijden een taserfunctie er op. gewoon om dat een magyver zich moet kunnen verdedigen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppie007
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 23:26
Extra kabeltje aan me telefoon en deze aansluiten aan de onderzeese internetkabel van Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drhax
  • Laatst online: 20-09 17:41
Ik zou de internet internet antennne wegkrassen en vervangen met een externe, à la vorige eeuw.
Afbeeldingslocatie: http://www.docukit.nl/inhoud/NEW35-1.JPG

Maar dan dus met een smartphone, dus een 30cm 12 dBi antenne :P

Afbeeldingslocatie: http://img.focalprice.com/860x666/CN/CN083/CN083B-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:35

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

}:O SnoeiKoeis Beestachtig Snelle Phone Experimenten }:O

Snel, sneller, snelst! * SnoeiKoei is altijd bezig zijn data sneller van A naar B te krijgen. Hier mijn pogingen om zo snel mogelijk internet te bereiken!

Poging 1: Snel. Of: Het Jachtluiphoon

Wie houdt er niet van techniek en dieren? Niemand! Zeker hier op Tweakers niet! En zeg eens eerlijk, iedereen die zichzelf Tweaker durft te noemen terwijl hij/zij zichzelf zonder schaamtegevoel in de spiegel aankijkt droomt er regelmatig van die twee factoren te combineren. Evolutie gaat te langzaam, de techniek staat voor niets en dient Darwin een bionisch handje te helpen! Dus hoppa, we gaan dieren kruisen met telefoons en klaar zijn we. En als het om snelheid gaat hebben we aan een kleine dosis Google voldoende om ons te realiseren dat er geen enkel landdier voor sneller internet gaat zorgen dan het Jachtluipaard. Met downloadsnelheden tot wel 105km/u hoef je niet lang te wachten tot de Tweakers frontpage op je scherm staat!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yB6BazdhMTPLy4btauRxuHLr/full.jpg

Optioneel verkrijgbaar is een enigszins ordinair (doch extreem aaibaar) frontje met luipaardprint.

Poging 2: Sneller. Of: Sailphone

Maar wacht! Zo'n luipaard mag dan verrekte snel zijn maar er zijn snellere dieren! Om niet achter het net te vissen heb ik daarom verder geëxperimenteerd en ben gekomen met de tweede succesvolle kruising, de Sailphone. Vernoemd naar 1 van zijn biologische ouders, de Indo-Pacifische Zeilvis, gaat de snelheid omhoog naar wel 109km/u! Mike, het is fantastisch!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MkVvcxTgfTED2yVZT9QzFgF5/full.jpg

Helaas bleek dit model erg gevoelig voor phishing. :(

Poging 3: Snelst. Of: Slechtphone

Het is natuurlijk helemaal hip om je gehele hebben en houwen, inclusief naakte bits en bytes, op te bergen in "the cloud" en het derde model van de succesvolle SnoeiKoeilijn speelt daar handig op in. De Slechtphone lijkt zijn naam tegen te hebben maar geen hacker die deze snelheidsduivel te pakken krijgt! De derde generatie snelle internettelefoons met het bekende koeienlogo heeft een downloadsnelheid van wel 389km/u en is daarmee de absolute koning van het mobiele internet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1VOEZshtc1lmGRNXGlsFx3fC/full.jpg

Belangrijk bij dit model is dat roaming aanstaat!

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-11-2014 22:42 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Deel 1

1. Men neme een Nokia 6650. (Ja serieus, ik ben 25 en ik gebruik een telefoon van 10 jaar oud!)

2. Men pak een ballon, en blaas deze op tot een diameter van ongeveer 10 CM

3. Pak de ballon aan de bolle kant (waar geen kontje aan zit), smeer deze in met lijm (bij gebrek aan
pritt-stift of multifunctionele lijm heb ik behanglijm gebruikt.) Voordeel daarvan is dat je dan nog de tijd hebt om hetgene wat je vastplakt te verplaatsen) en plak hier zo strak als je kan aluminiumfolie omheen, tot ongeveer een halve kom. (een soepkom) Probeer dit kom zo egaal en rond mogelijk te houden waarbij de het deel wat je knipt ook zo recht mogelijk knipt.

4. Wanneer dit gedroogd is kan je de ballon lek prikken aan de kant waar geen folie zit. Nu houdt je een kom van aluminiumfolie over (na het deskundig verwijderen van de rubberen flubber uiteraard). Het beste is om de kom zo rond te knippen dat je een soort van kleine schotel hebt.

5. Bereken het midden van kom en maak hier secuur een gaatje in (van ~1 CM) en schuif de schotel over de antenne.

6. Plak de kom vooorzichtig vast met lekker zacht en warm :D kneedgum. Natuurlijk zo weinig dat het niet het signaal in de weg zal staan maar de kom wel vast blijft zitten.

7. Richt deze 'Schotelantenne' naar de dichtsbijzijnde mast. (Bij mij was dat schijnbaar naar het zuiden)

8. vergelijk! Ik heb een spelletje gedownload genaamd 'Half Life 2: The City 17' (voor degenen die half life niet kennen, schaam je!). Het spelletje was 515.84 KB groot.

Ik heb een voor en na test gedaan met de stopwatch van mijn horloge. Voor het 'aansluiten' van deze antenne duurde het downloaden ongeveer 40 seconden, wat om en nabij de 12 KB per seconde is.

Na het 'aansluiten' van deze antenne duurde het downloaden ongeveer 15 seconden, wat plusminus 34 KB per seconde is! Dat is bijna 3 keer zo snel!!

De benodigdheden voor deze 'tweak' zijn:

-Een telefoon (nee serieus waar)
-Een ballon (of condoom, het is maar hoe licht in je hoofd je wilt zijn na het opblazen)
-Lijm
-Aluminiumfolie/zilverfolie
-Een schaar
-kauwgomkneedgum
-Tijd!

Als dit niet MacGuyver waardig is, dan bouw ik mijn stofzuiger om tot een tank en kom ik persoonlijk het Tweakers HQ platrijden!

Deel 2

Toevalligerwijs kan je het kapje van de antenne afschroeven, dus daar gaan we mee bezig!

1. soldeer (of las, maar dat is ietwat lomp misschien) een geraamte zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/bmmqyvp8v/antenne.png

2. soldeer (of las) dit geraamte aan de antenne (waarvan je het kapje af hebt gedraaid)

3. Richt deze antenne naar het zuiden (althans, voor mij zuiden) en zie het verschil in snelheid! of niet

Als MacGuyver zijnde heb je natuurlijk altijd een pocket soldeerbout op zak, dus het is zeker waardig!

Dit heb ik uiteraard niet gedaan want de telefoon is mij heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Benodigdheden:
-Blik
-Stanley mes
-Gezond verstand
-HTC Sensation met afgebroken wifi antennes

Men pakt een HTC Sensation met afgebroken wifi antennes en heeft geen bereik op >5 meter afstand van de router.
Men drinkt een blik leeg, Bier of een non-alcoholische drank.
Men pakt een stanley mes en snijdt de top/bodem eraf, en haalt vervolgens een reepje aluminium van het restant en vouwt het op.
Men plaatst het gevouwde stukje aluminium op de plek waar normaal antennes zouden moeten zitten
????
Profit

Heb aan de overkant van de straat en op zolder nog 3/4 streepjes bereik terwijl mijn vader met dezelfde telefoon binnenshuis al slecht bereik heeft :9
Bewijst dus dat het best goed werkt 8)

Pics:
http://puu.sh/cBYkM/ecb1f5b0e7.jpg
http://puu.sh/cBYpD/ecf70cb279.jpg
http://puu.sh/cBYUi/bc08d2fe11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een router bouwt die internet kan uitzenden via wifi signalen maar bijvoorbeeld ook met een bluetooth verbinding of nfc (hiervoor moet je wel je telefoon op de router leggen:) ) . je kan bijvoorbeeld je wifi verbinding gebruiken om te surfen op het internet , en de bluetooth verbinding gebruiken om het laatste nieuws van de tweakers app ( op de achtergrond ) te laden etc. of je nfc verbinding gebruiken voor kleine hoeveelheden informatie. je kan bijvoorbeeld een receiver maken die wifi ontvangt en in bluetooth of nfc signalen uitzend. je kan alle verbindingen ook bundelen voor supersnelle prestaties

het is een IDEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 13:29
Een speaker verlenging. Speakers die je onder em boven je telefoon kan plaatsen zodat je veel beter geluid hebt en front facing speakers. Iets zoals boombass wat je aan je telefoon kan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veening
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 19:35
De simpelste manier om snel internet op je telefoon of in mijn geval tablet te krijgen is door er een internetkabel op aan te sluiten. Ik gebruik hiervoor mijn oude vertrouwde Fujitsu PR07 Port Replicator.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o50OG7W.jpg
Deze sluit ik aan op mijn tablet (een Cherry Mobility M-677) doormiddel van een USB OTG kabeltje. Vervolgens zet ik wifi uit omdat Android wifi blijkbaar een hogere prioriteit geeft dan kabel en ik kan genieten van een lekker hoge snelheid. Ik gebruik dit vaak om films op mijn tablet te downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SSawXaN.jpg

Een andere mod aan mijn HTC Desire Z is het strakker zetten van het scharnier van het toetsenbord.
In tegenstelling tot veel andere qwertytoetsenborden op mobieltjes beweegt deze niet met een slidermechanisme maar word het opgetild en valt het over een dood punt heen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rRoSi6y.jpg
Dit werd een beetje slap en als je de telefoon te verticaal hield tijdens het typen (bijvoorbeeld als je in bed ligt) kreeg ik constant het gevoel dat hij bijna dicht zou vallen. Ik heb vervolgens de telefoon open gemaakt opzoek naar een manier om hem strakker te krijgen. Omdat dit toestel nog steeds mijn daily driver is wil ik hem niet nogmaals open maken om foto's te maken, daarom zullen jullie het met mijn tekenkunsten moeten doen om te laten zien wat voor mechaniek er in zit en hoe ik de veer strakker heb gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xSx9Zgm.jpg

De HTC Desire Z begint al aardig op leeftijd te raken en mensen vragen mij vaak hoe ik het uithou met een 800mHz singlecore op Android 2.3. Het antwoord is heel simpel: Niet! Daarom is hij overclocked tot 225% van zijn orginele clocksnelheid tot 1.8GHz en voorzien van Android 4.4 Kitkat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ryN4ZY1.png
Maar zoals een wijs persoon al zei: "With great overclocks comes a high powerconsumption", vandaar dat het toestel nu 2,2cm dik is, er zit een 2500mAh accu in ipv de standaard 1300mAh.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FUfiPr1.jpg
Overclocken resulteert vaak ook in een hoge temperatuur maar agressief undervolten gaat dit heel goed tegen, hij oversteigd de 30 graden nauwlijks, afhankelijk van de omgeving uiteraard.
Desondanks vind ik het nog steeds een heerlijk toestel en ik vind het ook heel jammer dat blijkbaar bijna geen enkele fabrikant nog iets ziet in een highend toestel met fysiek toetsenbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Veening op 03-11-2014 21:44 . Reden: Spel en grammaticafouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt_Ryan
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dcq5vm.jpg
Smartphone bevestigen met een klik en schuifmechanisme aan een raket tijdens het internetten en dan lanceren. Sneller bestaat niet.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5n6k4i.jpg
Voor het kleiner budget is er een lichtversie van het concept. Hierbij maken we gebruik van een raketijsje. Dit resulteert ook in een flinke snelheidsboost. Minder geschikt voor hete zomers..

[ Voor 60% gewijzigd door Pvt_Ryan op 03-11-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Tarin

Just plain weird.

Ik vind m'n mobiele internet eigenlijk wel snel genoeg.. mijn tweak is de accuduur. Lijkt misschien geen kauwgom-en-paperclips-tweak, maar 3D-printers en elektronica-kennis zijn de meeste tweakers ook niet vreemd, alsmede vergaande modificatie- en bouw-projecten :).

De achterzijde van de telefoon wordt vervangen door een accu-pack: de Handy Pak. Hierdoor neemt de mogelijke gebruiksduur van de telefoon met een factor 5 toe.

Handy Pak: een extra accu als vervanging van de achterklep van de telefoon.

In navolging van Project Ara heb ik hier omheen een modulair systeem ontwikkeld:
  1. Full- en ultra-HD-schermen natuurlijk geweldig, maar als je lekker een filmpje zit te kijken zie je de individuele pixels nauwelijks meer. Opzetstuk 1: de Loupe

Want een presentatie van een apparaat met hogeresolutiescherm is niet compleet zonder Avatar-screenshot.
  2. 7 speakers en een subwoofer meeslepen in de trein is tegenwoordig niet meer te doen - je telefoon is over de jaren gegroeid van een handzaam apparaat met een 2" naar een joekel met een 7"-scherm, dus we moeten het er met twee doen. Ze klikken in de zijkant van de accupack:

Eventuele overeenkomsten met bestaande producten, zoals de Handy Pak voor de Nintendo Gameboy, berusten op louter toeval.
  3. Minder film-gerelateerd is de opzetflitser: nooit meer onderbelichte foto's in de kroeg, en hij is bovendien draaibaar zodat ook de selfies voor op Facebook van hoge kwaliteit zijn:

Met dank aan Google Images, zo stoer ben ik niet ;).
Verdere mogelijkheden zijn onder anderen een gamepad en een QWERTY-toetsenbord die aan de onderkant vastgeklikt kunnen worden.

De modellen zijn gemaakt in SpaceClaim 2009; rendersoftware heb ik helaas niet meer, dus de breking van het glas van de loupe kon niet gesimuleerd worden. Voor de telefoon heeft m'n Moto G (2013) model gestaan, geen bijzonder-hoge-resolutie-scherm dus ;). De rechten van screenshots behoren bij de respectievelijke eigenaren. Eventuele overeenkomsten met bestaande producten, zoals de Handy Pak voor de Nintendo Gameboy, berusten op louter toeval.

Het 3D-model (~3MB) is hier te downloaden.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Volgens mij simpel, en dan praat ik gewoon over de thuissituatie waar ik 100/100 glas heb liggen :)

Gewoon een UTP-poort aan mijn iPhone solderen natuurlijk! MacGuyver skills to the max! Op de plekken waar ik zit heb ik vaak toch wel de mogelijkheid om even een kabeltje te prikken, ik zie voordelen!

Nu nog een iets snellere telefoon,.. wacht die kan ik winnen ;) ;)
Want de i4S is sinds de update naar iOS 8 niet zo gek snel meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou een rugzak ombouwen tot mobiel internet station met een schotel. Met gebruik van spiegels gouden kabels en wifi linken aan mijn thuis verbinding. hiermee zou je een mooie snelheid moeten halen mits je thuis verbinding sterk genoeg is om wat signaal verlies te compenseren. Dit alles doe je natuurlijk terwijl je de a team theme luistert. Op die manier heb je bijna geen materiaal nodig en ben je in 1 minuut klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021

Karmos

Meh.

Men neme een:
- smartphone naar keuze (iPhone 5s in dit geval)
- een afgedankte sofa
- dubbelzijdige ducktape
- een hoop zachte kussens
- een koffiezet apparaat
- een mok

Plak de ductape in rijen van 3 op de sofa. Leg er de kussens op. Zet een lekker bakkie koffie. Neem het bakkie koffie mee naar de sofa, neem plaats in de sofa.
Chillax, wees blij met wat je hebt en geniet van de koffie. :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Karmos op 03-11-2014 22:06 ]

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:40

matroosoft

Lone Christian

Men neme:
- een industriële Teltonika RUT550 4G LTE Mobiele router
- accupakket
- 24 > 220 omvormer / lader
- simkaart / 4G abonnement (no FUP!!)
- rugzak
- zonnepaneel

Vervolgens knoopt men het zonnepaneel aan de lader / omvormer, die op zijn beurt aan het accupakket wordt geknoopt. De mobiele router wordt gevoed via een adapter en de omvormer uit het accupakket. Het geheel trachten in een rugzak te proppen. 3 gaatjes maken in de rugzak voor de wifi antennes. sim-kaart plaatsen.

Vervolgens is men voorzien van mobiel internet:
- Wat stabiel is;
- Downloadsnelheid tot 100 Mbps en upload to 50 Mbps;
- 3 maal UTP netwerkaansluiting;
- Slagvaste alu behuizing;
- Externe 3G/4G antenne aansluiting 2x SMA Female;
- Externe Wifi antenne aansluiting 1x SMA Female RP;
- Kan men tot 32 personen van stabiel internet voorzien;
- DINRail Optie. :+

[ Voor 19% gewijzigd door matroosoft op 03-11-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto2310
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:40
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/5457efbe36c82/5457efbe32a17-googlewifi.png

Je mobiel door middel van fiber (licht) laten communiceren met de geweldige Google ballonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Snap eigenlijk niet, waarom er nooit een geïntegreerd micro UTP aansluiting is gemaakt voor smartphones...... ze kunnen wel mensen op de maan krijgen......

[ Voor 4% gewijzigd door Wasabi! op 03-11-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorpje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:41
De simkaart en geheugenkaart uit je huidige telefoon halen en in een nieuwe HTC One M8 stoppen. Zeer eenvoudig een verbetering op bijna alle fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan_M
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 14:13
Het is eigenlijk allemaal veel simpeler als iedereen denkt.

"sneller internet", vraag je eens af waarom is het allemaal zo traag?
Om dit te onderzoeken volg de volgende stappen:
- root je toestel... oh ja, we gaan uit van een Android toestel, gezien de gemiddelde apple fanboy niet uitgepraat raakt over de snelheid van zijn "Aaifoon" en dan met name de snelheid waarmee OS patches verschijnen.
- installeer een wireshark equivalent: "Shark for Root"
- draai eens ontspannen een 30 minuten capture van je gemiddelde internetgedrag.
- zet de capture file op je desktop/ laptop en open deze met wireshark

Wat je aan zult treffen tussen al je verkeer naar facetube, youbook, twatter en whatsip zijn een hele hoop dns requests welke allemaal pakweg 30-50ms duren (afhankelijk van het gebruikte netwerk).
WTF!!! 40ms voor werk wat slecht 1ms hoeft te duren???
Dit is nou wat we noemen "zonde van de tijd".

De fabel dat de dns servers van google snel zijn... betekend eigenlijk dat de dns servers van je provider te traag zijn.
Er is geen enkele goede reden waar om dns servers buiten het domein van je provider sneller zijn, terwijl de weg er naar toe langer is, probeer de bovenstaande test maar eens met de google caching dns servers, het wordt er niet veel sneller van.

De oplossing is echter verrassend eenvoudig:

Installeer een caching dns server op je telefoon (bv unbound), koop een grote SD kaart (of gooi die 478 foto's van je katten en je eten eens weg) en gebruik pakweg 512MB als cache voor je dns records. Als je het zaakje goed in regelt, dat is na dat je het voor de vierde keer compleet verprutst hebt en toch maar eens in de manual hebt gekeken, prefetched je telefoon al je gecachte dns records en bespaar je je elke lookup 29-49 ms.

En dan nu voor de antenne klussers wat hoop-vernietigende calculaties:

De GSM 1800Mhz band loopt van 1710 tot 1880 Mhz
De gloflengte hier van is 17,532 tot 15,946 cm

De UMTS 2100Mhz band loopt van 1920 tot 2170 Mhz
Dit staat voor golflengten van 15,614 tot 13,815 cm

Een prima allround antenne is een centraal gevoede halve golf dipool.
De meeste antennes zijn een afgeleide van deze "standaard".
Het probleem is echter de lengte van deze halve golf, deze zou namelijk 8,766 t/m 6,9075 cm lang moeten zijn.
Jazeker tot en met, want je wilt natuurlijk wel op alle frequenties maximale performance.
Zie dat maar eens makkelijk te knippen, hier te kort, daar te lang...
En dit is nou de rede waarom je ontvangst vaak zo bagger is.
Het vergroten van de bandbreedte gaat altijd ten kosten van de efficiëntie van een antenne.

De moraal van dit verhaal is:

Pringles bussen om leeg te eten.
Bier blikjes zijn om leeg te drinken.
Aluminium folie is bescherming tegen de Illuminati.

Installeer gewoon je eigen DNS server.
En maak een stukje van je internet 400% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:57
Wat een trolls hier zeg...

Ik heb dit in praktijk met mijn Android 4.1.2 toestel (Sony Xperia J) gedaan (helaas gesneuveld en kan nu geen verdere benchmarks plaatsen).

Tweaks:
Internet:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1908269 <- Verschillende TCP tweaks, HSUPA voor beter uploadsnelheden, Google's eigen DNS Servers voor snellere verbindingen (meestal!) en nog een antal andere.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2113150 <- Crossbreeder hierdoor laad je android toestel zoveel mogelijk uit de DNS cache, als dit niet lukt haalt hij de DNS query's van maarliefst 6 DNS servers tegelijk, zodat de query's zo snel mogelijk uitgevoerd worden, dit zorgt voor een snelheid winst van maarliefst 124%, dat komt door de DNSMASQ techniek. Niet alleen jou eigen connectie profiteert hiervan, maar ook tijdens het tethering/hotspot wordt van DNSMASQ gebruik gemaakt. Verder blokkeert hij een heleboel ad providers in een hosts file, deze laden dus niet eens! Dit maakt ontzettend veel uit bij het laden van je pagina.
https://developer.chrome.com/multidevice/data-compression <- In google Chrome voor android, kunt u gebruik maken van Data-compressie.

Snelheid (CPU/GPU)
De CPU/GPU overclocken met de performance Governor, (we willen uiteraard constant die power, toch?)
Uiteraard gebruiken we ook de vervanger van Dalvik Runtime, ART, waardoor we toch net even dat beetje extra snelheid zullen merken.

Geluid:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2293589 De Pure Audio Engine zorgt voor heerlijk geluid op je nieuwe device, tsja, dat is toch wel een must op je nieuwe flagship toch? Het combineert xLoud en Beats audio libs in één mod! Het beste van alles dus!

Overige software tweaks:
Als we dan toch bezig zijn halen we alle overbodige troep van het toestel die hem toch alleen maar slomer zult maken, we installeren Cyanogenmod 11.2 en zetten SELinux in de kernel uit (maakt het toestel alleen maar slomer). Verder zorgen we dat root en Seeder(of een andere entropy generator) worden geinstalleerd en geactiveerd.

Overige (mogelijke?) hardware tweaks:
Een externe GPU voor het serieuze gaming werk; deze wordt aangesloten via een microusb->USB 3.0 -> Thunderbolt omvormer. De betreffende videokaart zou dan een NVIDIA GTX 780 Ti moeten zijn, deze heeft overigens wel een eigen voeding nodig, dus dit is meer voor thuis, in een soort dockingstation!

[ Voor 35% gewijzigd door Sidle op 04-11-2014 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Een geïntegreerd scheerapaaraatsysteem in je mobiel, handig tijdens de file.... of waar dan ook, met docking station ^_^
Zo'n model ongeveer
Afbeeldingslocatie: http://pics1.ds-static.com/prodimg/310852/500.JPG
Wel opletten dat je het scheersysteem niet aanzet, tijdens het bellen, door bijv. app aan te zetten via je oor, reageert net als met je vinger :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wasabi! op 03-11-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41

kevin33

Welkom in Utopia.

Wat doe je op je scherm, kijken of je nieuwe berichten hebt, hoe minder je kijkt, hoe langer je accu meegaat.
Dus, mini e-inkt schermpje aan de achterkant, gevoed door een zonnecelletje, toestel kan heeft veel minder screentijd, waardoor je veel langer met je accu kunt.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2dcd45t.jpg

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Voor mensen met een onbeperkt budget kan je natuurlijk kiezen voor de ISS Antenne versterker.

Het werkt ook als oplader door zonne-energie. Gegarandeerd is je telefoon in een seconde weer vol!
En altijd bereik! Wie wil dat nou niet.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6L-WO7GP9_s/VFf0AHy0yNI/AAAAAAAAGlI/ew8lJBqBjiw/w1538-h865-no/ISS%2BM8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Smartphone met geïntegreerd Zwitsers zakmes, hoe vaak is het niet voorgekomen dat je geen schroevendraaier bij je hebt tijdens een spontane situatie bij een storing om de kast te openen van een PC........ of inderdaad tijdens een survival situatie, meeste mensen kunnen niet zonder smartphone......

[ Voor 12% gewijzigd door Wasabi! op 03-11-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond_DogG
  • Laatst online: 29-04 23:24
voor de filmpjes die geplaats mochten worden
hier de G3 mod tweak versie die we allemaal willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Ik zorg gewoon dat ik mijn VIER (!!!) jaar oude iPhone 4 dusdanig programmeer, indien ik daar natuurlijk toe in staat zou zijn, dat ik hem tot het ultieme uiterste van het absolute uiterste over kan klokken. Natuurlijk haal ik de achterkant eraf zodat ik er een zéér geavanceerd waterkoelsysteem op kan monteren.

Ik wil natuurlijk ook maximaal kunnen profiteren van de allernieuwste mobiele technieken, daarvoor neem ik een MiFi (met natuurlijk LTE Advanced!) die ik er nog even met wat duct tape aan vast plak.

Aan wat extra opslag heb ik natuurlijk ook wel gedacht. Daarvoor gebruik ik een supersnelle SSD van 512GB (je leest het goed!) zodat ik de komende tijd nog wel even vooruit kan met video's en foto's maken, maar ook met mijn alsmaar groeiende muziekbibliotheek zal ik voorlopig niet tegen problemen aan lopen.

Bovendien monteer ik nog een groothoek 18-1000mm lens op mijn camera zodat mijn foto's mooier dan ooit tevoren zullen zijn, waarbij ik ook nog het aantal megapixels flink verhoog door diverse aanpassingen aan de camera. Die grotere bestanden kan ik immers toch wel kwijt op mijn SSD. :D

Ten slotte vond ik aanpassingen met betrekking tot de batterij niet nodig, omdat de verslechterde draagbaarheid dusdanig in het geding komt dat ik hem buitenshuis niet zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
Mijn idee is "cloud computing at home" : 2 precies dezelfde telefoons (of in ieder geval zelfde resolutie) met een app om elkaars scherm over te nemen en taken te delen. Eentje thuis laten, in batterijlader en met snelle internet verbinding. Andere mee "on the road". Daarmee kan je dan door alleen oversturen van commando's en beeld heel veel extra "virtuele power" hebben. Oneindig veel tweakers.net mogelijkheden omdat je zelf uit kan kiezen wat op welke van de twee telefoons uitgevoerd wordt.

In principe kan het ook met meer dan 1 telefoon, maar dat is niet echt kostenefficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maplebananas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 02:05
je telefoon binnen een muur van folie leggen met een opening, zodat de signalen een sterker punt kunnen realiseren. je kunt denken aan een stadsmuur van de tijd van de grieken en romeinen met een grote poort om er in en uit te kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt_Ryan
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/i3riuo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
  • Laatst online: 29-11-2023
Geef jezelf toegang tot de netwerkkastjes die je op straat kunt vinden.
Beetje spelen met de kabels en voila!

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/jv6jc5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudmaz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-03 21:37
Om het internet van mijn telefoon te versnellen heb ik een relatief eenvoudige oplossing. Ik weet niet of deze door meer mensen is uitgevoerd of eerder is genoemd maar ik post hem hier.

Ik zeil vaak en op zee/een groot meer heb je vaak minder dan optimale ontvangst, wat je dan kunt doen is als je een schotel aan boord hebt (een kleine satelliet schotel maar geloof dat alles met een juiste bolling en reflectiviteit zou werken)

Je plaatst de telefoon in het brandpunt van de schotel in een houder en richt deze op land. Door de versterkte signalen wordt je verbinding soms sneller

Dit zou natuurlijk in meer settings te realiseren zijn. In een woonkamer van iemand op het platte land, of om een t-mobile 4g signaal te pakken als je net buiten de radius zit. Ik weet niet of het voor alle netwerken werkt maar mijn telefoon heeft altijd betere ontvangst met deze truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisBeels
  • Laatst online: 20-08-2019
Samsung heeft in de Galaxy S5 een download booster geïnstalleerd. Deze feature combineert het wifi signaal met het 3G/4G signaal, waardoor je internet snelheden omhoog gaan.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pastemagazine.com/www/blogs/lists/Screen%20Shot%202014-04-25%20at%208.49.17%20PM.png

Niet iedereen heeft natuurlijk een Galaxy S5. Mijn idee is dus om de app te hacken en er dan voor te zorgen dat deze met vele toestellen compitabel zou kunnen zijn. Wanneer ik de app dan werkend heb gekregen zet ik een linkje naar de dowload pagina voor het apk bestand op ons geliefde forum , zodat iedere tweaker zonder Galaxy S5 van hogere internet snelheden kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Laatst online: 19:20
Er was een tijdje geleden zon actie van OnePlus, dat als je je telefoon kapot maakte je een nieuwe OnePlus zou kunnen winnen. Stel je doet dit met je oude telefoon, kun je zomaar een upgrade krijgen, en een stuk sneller. (Lijkt wel een beetje op vroeger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Inspector Gadget was zijn tijd waanzinnig ver vooruit (Eerste aflevering: 12 september 1983)... zoiets zou ik maken...
Afbeeldingslocatie: http://www.bitrebels.com/wp-content/uploads/2013/06/inspector-gadget-phone-glove-1.jpg
Bestaat nog niet. Lekker voor de winter, en je hebt je scherm niet nodig, scherm reageert niet op koude vingers, wel op hotdogs.......

Notebook van Penny en haar videohorloge bestaan al wel....
Afbeeldingslocatie: http://inspector-gadget.net/wp-content/uploads/2013/11/Watch.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sheiva.com/itpblog/wp-content/uploads/2010/09/TypewriterComputerBook.png

[ Voor 6% gewijzigd door Wasabi! op 03-11-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Het zou gaaf zijn als je achter je computer een modus kunt inschakelen waarbij het beeld en de mogelijkheden van je telefoon bestuurd kunnen worden via de pc/ laptop. Hierbij zou er een klein venster openen waarmee je je telefoon adv je pc bestuurd. Grote voordeel is dat alles in je zichtveld gebeurt / binnenkomt, bellen kan dan zonder je telefoon uit je broek te halen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McJon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
We hebben te maken met een maximale snelheid per connectie of dat nu GPRS, Wifi, 3G of 4G+ is. Laten we in dit geval uitgaan van mobiele verbindingen omdat er niet altijd Wifi voorhanden is.

Dan zijn er de volgende mogelijkheden:

Caching proxy: op de smartphone kan cashing proxy functionaliteit worden ingericht. Dit gaat ten koste van een deel van het geheugen maar levert wel een snelheidswinst op voor de vaak bezochte websites!

Killen apps: alle apps die op de achtergrond verbinding houden met een host of regelmatig staan te pollen moeten afgesloten kunnen worden of in ieder geval zo worden ingesteld dat ze alleen handmatig verbinding maken. Dit maakt de beschikbare bandbreedte voor de andere apps groter.

En nu het revolutionaire: meerdere mobiele verbindingen tegelijk. Door slimme router in de smartphone worden meerdere verbindingen gelegd zodat meerdere virtuele clients in de smartphone elk hun eigen verbinding kunnen opzetten. Door middel van een specifiek daarvoor ontwikkelde IC worden requests naar een website gesplitst in bijvoorbeeld tekst, images, flash en appets. Deze worden afzonderlijk opgehaald door de verschillende virtuele clients en weer samengevoegd zodat er een grote snelheidswinst wordt gehaald van wel een factor 4 of 5.
Hieronder een prototype met meerdere antennes maar die zullen in de toekomst weggewerkt worden :)

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t445/markdejongh/htcone8m_antenna_zps25b96f49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dharteve
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
Wat ik wil gaan doen:
Alle componenten van het board verwijderen, en opnieuw reballen, maar dan met loodhoudend soldeer (zoals vroeger). Loodvrij soldeer gaat eerder oxideren dan loodhoudend soldeer. Hierdoor ontstaan er overgangsweerstanden tussen componenten onderling. Loodhoudend soldeer is dan wel iets minder milieuvriendelijk :( , maar heeft veel minder last van oxidatie, en vervuiling in het soldeer ;) . Omdat je met deze verbindingen minder last krijgt van die oxidatie, kun je ook sneller een waterkoeling toepassen.
Afbeeldingslocatie: http://www.3g.co.uk/g_phones/large/iphone-5-gets-tortured-by-coffee-keys-and-water.jpg
Zo dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
ETPhoneHome antenne, als ET zo ver weg kan bellen, dan moet het een tweaker ook wel lukken ^_^
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-oZGUG8HKojM/TwMTGgYt0kI/AAAAAAAAApw/9IkNdtUI5E8/s400/ET+2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas0111
  • Laatst online: 21-08 15:05
Een kabel ontwikkelen die je in je smartphone steek en de andere kant is een ethernet kabel die je dan in staat brengt om het snelste internet via draad te krijgen op je smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Laatst online: 27-12-2023
Monteer een laptop touchpad op de achterkant van je telefoon. Voor het scrollen/verplaatsen van het scherm etc, dus in te stellen dat hij geen clicks doorgeeft. Zeker een must als je magnification gestures veel gebruikt, of veel web paginas leest met zoom.

Als ik dan toch bezig ben ook meteen een scroll weiltje+controller uit een mini bt muis slopen en in de zijkant van mijn android telefoon plaatsen, zoals bij de oudere blackberry telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
De goede oude tijd dat je je HTC Touch nog overklokte en dan avondenlang aan het zoeken was naar een zo licht mogelijke maar toch stabiele ROM. Ja, stiekem mis ik die tijden wel een beetje, veel verder dan wat kutten met een Jailbreak ben ik sinds de iPhone niet meer gekomen...

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taxandria
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 10:40
Heerlijk Topic! Bij deze mijn inzending....

Het slachtoffer De Campagne:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/1.jpg

Magneet-ring, komt áltijd van pas..... ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/2.jpg

Waar denken we dat de Tweak invloed op zal hebben....?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/3.jpg
Ik zal het verklappen; Ik heb zo'n ontzettende hekel aan traag internet, dat ik deze 7G-antenne over heb laten komen uit China. Mensen mensen, wat een snelheden haal ik nu!

12GB Sata >:)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/4.jpg

Official Licensed by Apple (MFI!)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/6.jpg

Ik ben nog in gesprek met Apple voor een kleine verbetersprong wat betreft cable management. Jony Ive had wat* commentaar.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/7.jpg

Wel hebben de Échte technologische mijlpalen altijd een tweede functie (videostandaard;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/8.jpg

Er kan met de extended versie (©) nog beter resultaat behaald worden door de 7G-antenne op een strategische locatie te plaatsen..... O-)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17153162/Tweakers/9.jpg

Benchsmarks volgen later.......! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 09:32
Ik heb nog een oude HTC Desire Z die draait cfw op 1.4 ghz (standaard 800mhz :P) in gebruik wat ik erop zou veranderen is:

de nieuwe type C USB aansluiting die mogelijk moet maken om een netwerkverbinding te krijgen (veel stabieler dan wifi of mobiel internet. of een modulaire vervangebare wifi/3G slot :).

[ Voor 8% gewijzigd door Ntr- op 04-11-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
De snelheid van mobiel internet is in orde tot het moment dat iedereen om je heen ook op het internet gaat.
Daarom heb ik op de drukke plaatsen waar ik vaak kom een hackje toegepast om zelf maximaal internet te kunnen gebruiken.

Je hebt nodig: printer en plakband.

Print dit uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.meerdanpictogrammen.nl/wp-content/uploads/2013/06/mobiele-telefoon-verboden.jpg

Hang op:
Afbeeldingslocatie: http://a2.img.mobypicture.com/9e6b921ee0d16420c14e8ef1589a9f73_view.jpg

Er zal een kleine groep zijn die dit gebod niet respecteert, die kun je attent maken op het gebod.

Nu heb jij de volle capaciteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Startups op 04-11-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het verbaasd me werkelijk dat iedereen hier met het externe antenne-idee komt, maar niemand die ooit gehoord heeft van de kwart golflengte (een kwart golflengte zend en ontvangt beter dan een hele of halve golflengte, google maar eens). Mijn idee is dus als volgt: men bouwt een externe antenne zoals iedereen hier, maar in plaats van een hele of halve golflengte neem je een kwart. eventueel neem je dan nog een kwart en verbind die met de ground en legt deze in het verlengde van de fase en voila, je verslaat alle externe-antenne ideeën van de mede"tweakers". Ook zijn hier varianten op, zoals een draad van een hele golflengte vouwen op 1/4 en 3/4 waardoor je een lus krijgt met in het midden de aansluitingen die je (eventueel via een coax) op de antenneaansluiting in de telefoon kan plaatsen.

kleine aanvulling: het volstaat dus voor 2,45 GHz (midden van de wifi-band), om een lus van geïsoleerd draad van 12,23cm te maken en deze te vouwen op 3,06 cm van de uiteindes, vervolgens het ene eind aan de kern van een coax en het andere eind aan de mantel, en vervolgens de coax aansluiten op de antennepunten (overigens lopen er wel eens antennedraden in een telefoon, deze zijn coax en zijn prima voor dit doel te mis/ge-bruiken). Zo heb je alsnog een redelijk modbare maar vooral compacte (+- 6cm) antenne die misschien zelfs prima weg te werken is. Mocht ik winnen dan ga ik hem uitvoeren en dan maak ik er wel een verslagje van.

Zonder al te zuur over te willen komen: Op zich is dit een erg leuke actie alleen het nut ervan (behalve reclame natuurlijk) ontgaat me een beetje. De redenen hiervoor zijn (voor mij) als volgt: Een smartphone is aan de ene kant heel makkelijk oppervlakkig, maar aan de andere kant heel moeilijk "echt" te tweaken.
Elke tweaker weet van het bestaan van de jailbreak/custom rom/custom radio, daarmee heb je alle interessante softwarehacks al. Ook zijn deze allemaal al gedaan en door jan-en-alleman te dupliceren, niks "tweakers" aan dus.
Overklokken was vroeger ook heel moeilijk, maar tegenwoordig ook met een simpel app-je of trucje te doen (dat laatste kan je nog wel een heel klein beetje tweaken noemen).
Dan heb je alleen nog de hardware, probleem hiervan is dat deze over het algemeen specifiek gemaakt zijn voor de telefoon, ook kan je verwachten dat er een mate van fine-tuning in je favoriete telefoon zit. Punt is dat je een "hack" moet/kan uitvoeren in een product dat zo heftig geoptimaliseerd is dat ik het idee heb dat er over het algemeen niet op een nuttige en bijzondere manier iets extra's uit halen is.
Als laatste zijn we gewoon hartstikke verwend, ik ben van mening dat niemand elke twee jaar een nieuwe telefoon nodig heeft tenzij diegene er onvoorzichtig mee omspringt. Nu kom je ongeveer bij het verhaal: "een telefoon is om te bellen" maar dat wil ik ook wel iets nuanceren. Ik denk dat een telefoon tegenwoordig beter zakcomputer genoemd kan worden en natuurlijk is het de bedoeling dat deze alle mobiele apparaten vervangt .
Om nu eindelijk bij het punt te komen: Telefoons kunnen al jarenlang ALLE (correct me if I'm wrong) mobiele apparaten vervangen, en ze doen dat ook al jarenlang erg goed. Zelf heb ik een telefoon uit 2011 waar ik de komende 2 jaar waarschijnlijk nog erg tevreden mee ben. De beste "hack" is wat mij betreft dan ook een beetje geduld, ik vraag me altijd af wat men moet met een 10+mbit verbinding op een telefoon, als je zo drastisch surft ben je beter af met een grotere variant van een computer lijkt me. Wat ik wilde zeggen is dat er mijns inziens weinig winst te halen is uit de internetsnelheid van een smartphone, en als die er is heb ik tot nu toe (objectief) de beste oplossing hierboven gegeven. Een nog betere oplossing is om gewoon niet zo verwend te zijn. Overigens wil ondanks mijn rant de bovenaan vermelde kwartgolf antenne als "ingediende oplossing" aandragen, ik ben natuurlijk wel zo hyprocriet om geen nee tegen zeggen tegen "wat snellers en beters".

[ Voor 8% gewijzigd door w1z13 op 04-11-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay6
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Koppel een HTC One aan het International space station.

Dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.daviddarling.info/images/ISS_configuration_Dec_2007.gif
gekoppeld aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.hashslush.com/wp-content/uploads/2013/12/gold_htc_one_1_2.jpg

En voila een kant en klare nieuwe module voor het ruimte station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44
Ik denk dat de sleutel in het sneller 'maken' van je internet een mix van soft- en hardware is. De vraag is echter hoe ver je wilt gaan en of je andere functies zou willen opofferen puur om je internetsnelheid te verhogen.

We weten allemaal dat anno 2014 vaak design bovenaan staat en dat hardware zich daar aan moet aanpassen. Het bereik van nu is niet per sé beter dan het bereik van vroeger. Makkelijker (en ongetwijfeld vaker) gezegd: antennes kunnen altijd beter. Maar ook de gebruikte materialen van het toestel hebben een grote invloed op de verbinding (en ruis) en moeten onder de loep genomen worden. Ik geloof niet in externe oplossingen: natuurlijk zou je een antenne of schotel van 20m2 op je telefoon kunnen aansluiten om je verbinding sneller te maken, maar het is niet zonder reden een mobiele telefoon: de compactheid is de kracht, en in feite zou alles binnen de behuizing moeten plaatsvinden. Hoesjes als externe antenne gebruiken is tot daar aan toe, maar verder zou ik echt niet willen gaan: de optimalisatie zou voor iedereen moeten kunnen werken, en veel liever met dan zonder hoesje: lang niet iedereen gebruikt er graag een.

Software dan. Een schone telefoon zonder skin en andere poeha zal sneller werken dan eentje met, maar ook Google zelf maakt zich steeds schuldiger aan het toepassen van 'verborgen' programma's die niet allemaal even nodig zijn om snel te kunnen internetten. Leuk dat je 'OK Google' kan zeggen, maar dit betekent dus dat er altijd iets is dat 'meeluistert', dat er altijd iets van je geheugen en cpu in gebruik is voor deze functie en des te meer er van je cpu en geheugen onbewust gebruikt wordt, des te slomer ook je internet zal zijn. Natuurlijk beseft iedereen dat browsen terwijl je CPU en geheugen volledig gestresst worden niet plezant is, maar men staat er niet zo bij stil dat ook bij normaal gebruik je processor en geheugen toch ook voor een versloming van je internet kunnen zorgen, ook al is deze weliswaar minder merkbaar. Natuurlijk zijn de effecten van je cpu en geheugen op je internetsnelheid veel miniemer dan apps die daadwerkelijk internet gebruiken, maar elke besparing die gemaakt kán worden in cpu en geheugengebruik zal leiden tot een bescheiden versnelling. Of dit per sé wenselijk is voor het algemene gebruik van een telefoon is echter een ander ding, want voor velen zullen verschillende programma's en notificaties(oftewel: meer functies) belangrijker zijn dan puur een snelle browse-ervaring zonder dat je er voor de rest iets mee kan.

Ik ben meer een all-rounder in die zin dat ik liever een telefoon heb die veel en vooral handigde functies heeft, er leuk uitziet en een prima bereik heeft. Een telefoon is méér dan puur een compact browsingapparaat. Liever iets dat belt, foto's maakt, een goed platform voor (veel kwalitatieve) apps heeft en met een redelijke snelheid een webpagina laat zien dan een toestel waarbij alles is opgeofferd puur om de snelheid van het internet te optimaliseren.

Maargoed, na bovenstaand 'opiniestuk' kom ik dan toch met een idee: het combineren van verbindingen. Laat je 3/4G-verbinding eens tegelijk werken met je wifi, split de pakketten op (d.m.v. een chip die taken verdeelt ofwel door het zo programmeren van een browser-app dat het softwarematig gesplitst wordt, of beter nog: in Android zelf) en verdeel ze over de verbindingen waar je over beschikt. SLI/Crossfire maar dan anders, zeg maar ;-) Wel zou de chip of software 'slim' moeten zijn, en niet puur evenveel pakketten naar verbinding A als B moeten sturen: het zou in de gaten moeten houden hoe snel verbinding A een pakket verstuurt en ontvangt, en in vergelijking met de resultaten van verbinding B zich moeten aanpassen zodat de verbinding die het snelste werkt ook meer pakketten verwerkt. Als je in dual-sim zou werken zou je dus 3 verbindingen kunnen hebben die tegelijk pakketten ophalen. Of dit ook maar enigszins logisch zou zijn en beter zou werken dan puur betere antennes: geen idee, dat laat ik aan de échte slimmeriken over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corran
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 02:00
In bijna heel Nederland staan wifi routers zonder password of met het default password. Get on the wifi en je internetsnelheid is met sprongen omhoog gegaan.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Actie is voorbij. Winnaars krijgen uiterlijk vrijdag bericht.