Toon posts:

[ADV] Tweakers zocht telefoontweakers. Actie voorbij!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 32.808 views

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Update: Alle telefoontweakers bedankt, jullie creativiteit kent wederom geen grenzen! We beraden ons de komende dagen op de winnende inzendingen en de winnaars worden uiterlijk vrijdag geïnformeerd.

Deze video sprong er voor ons toch echt wel uit en wilden we jullie niet onthouden! De inzender heeft een hack gevonden die ervoor zorgt dat het internet op je smartphone tot 50% sneller is!

De actie is inmiddels beëindigd

Beste Tweakers,

Als wij aan een ding een hekel hebben, dan is dat wel aan trage apparaten. Daar is Tweakers ooit voor opgericht. Dat waren nog eens mooie tijden. CPU’s unlocken met potlood, de snelheid van CD branders verdubbelen door een brug op de printplaat te herstellen en het schrijven van custom ROM’s en firmware. Tweaken, het sneller maken van bestaande apparatuur door creativiteit, vernuft, inzet en een vleugje McGyver, dat zit ons in het bloed.

Tweakers wil jullie uitdagen. Want het tweaken, dat lijken we soms een beetje verleerd te zijn. Laptops, PC’s, tablets en telefoons zijn tegenwoordig dermate krachtig dat tweaken niet meer hoeft. En dat doet ons pijn. Wij willen graag terug naar de roots. Terug naar de tijd dat je met een paperclip, kauwgummetje en wat handigheid je prestaties kon verdubbelen.

Daarom onze uitdaging: beschrijf hoe jij met simpele middelen bijvoorbeeld internet op je telefoon twee keer zo snel maakt. De drie meest originele en creatieve inzendingen van dit topic belonen we met een gloednieuwe HTC One (M8) 16GB Goud smartphone.

Verbaas de jury met jouw creativiteit. Alles mag je gebruiken om ze te overtuigen. Tekst, foto’s, video, als het in een forumpost past, dan mag het. Let wel op: we willen een beschrijving van je idee. Je hoeft je plan niet daadwerkelijk uit te voeren en daarmee je eigen telefoon eventueel te beschadigen.

We zijn heel benieuwd hoeveel Tweakers nog koelpasta in de aderen hebben. ;)

Er zijn weinig spelregels. De Tweakers crew is uitgesloten van deelname. Het is de bedoeling dat je je idee beschrijft ZONDER je telefoon te mollen. Tweakers is niet aansprakelijk voor schade aan jouw toestel. Je mag zo vaak meedoen als je wil. Deze actie duurt 24 uur vanaf het publiceren van de .actie. Je mag de gewonnen prijs gedurende 90 dagen na ontvangst niet verkopen of weggeven. Vragen of opmerkingen over de actie kun je kwijt in het feedback topic. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

[Voor 16% gewijzigd door zeef op 04-11-2014 13:45]

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:35

kevin33

Welkom in Utopia.

Hardware matig tweaken is bij bijvoorbeeld een smartphone niet voor iedereen weggelegd, wat ik zelf altijd als 1e doe, is Cyanogenmod eropzetten, en vervolgens een cleane ( zonder bloatware ) rom erop.

Trouwens, de camera van mijn Xperia P, was wel te tweaken, dit door een lensje van een laserlampje te pakken, en deze te aan het toestel vast te maken met een haarspeldje en een stukje plakband, ideaal voor macro fotografie.

[Voor 41% gewijzigd door kevin33 op 03-11-2014 13:13]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• tigerfoxy
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01-07 11:53
Iets tussen de adapter pins van de batterij, om zo de batterij langer mee te laten gaan.

[Voor 8% gewijzigd door tigerfoxy op 03-11-2014 13:11]

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

kevin33 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:09:
Hardware matig tweaken is bij bijvoorbeeld een smartphone niet weggelegd, wat ik zelf altijd als 1e doe, is een CM eropzetten, en vervolgens een cleane ( zonder bloatware ) rom erop.
Hier ben ik het wel mee eens, er zullen altijd nog wel tricks zijn hardwarematig, maar aan de andere kant worden smartphones zo goed in elkaar gezet, dat ze niet te tweaken vallen.

[Voor 18% gewijzigd door iPodKiller op 03-11-2014 13:12]

• klaaspolinder
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 03-09 11:20
via extern bureaublad op de telefoon mn laptop overnemen, en zo maximaal profiteren van mn glasvezel verbinding :)

• DJ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05-05 14:49
Het tweaken van smartphones komt wel weer terug, tenminste als we het ARA project van Google / Motorola moeten geloven.
Maar om bijvoorbeeld je internet snelheid te verhogen op een ouder toestel zou je een Mifi router kunnen gebruiken (4G / LTE Mifi router die dan het internet signaal via Wifi deelt met je oudere 3G smartphone).
Andere ideeen (maar niet echt tweaken natuurlijk) is het vervangen van je batterij door een zwaarder aftermarket model. Dit wederom om de levensduur van je phone te verhogen.
En dan natuurlijk ook nog het vervangen van je OS door een Custom rom (CM bijvoorbeeld).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & FritzBox powered network

• Steyn_E
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:20
Ja, ik zou een telefoonhoesje maken die in plaats van de huidige achterkant komt, en in die nieuwe cover een véél betere antenne inbouwen.

• R3E3R3
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Ik heb simpelweg de stand van mijn bureau aangepast, zodat ik zelf niet meer tussen de telefoon en de router zat. Zeker op de rand van het wifinetwerk werkt dit geweldig.

• greyfox1987
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03-09 10:33
Ik heb al geprobeerd om met een betonschaar een knipje te maken in mijn iPhone om de storage te verdubbelen en misschien met geluk de 4g ontvangst te vergroten, ik zou aanbevelen om dit niet te doen, de resultaten waren op zijn zachtst gezegd wisselvallig. :)

[Voor 11% gewijzigd door greyfox1987 op 03-11-2014 13:15]

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• dezejongeman
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-09 16:35
een android toestel met weinig geheugen (512MB en minder) rooten om er vervolgens een snelle sd kaart in te stoppen zodat je die als swapgeheugen kunt gebruiken.

wel moet je dan even 1 tot 2 GB anders formateren in ext zodat deze als SWAP gebruikt kan worden.

wel even oppassen met het verwijderen van de sd-kaart of het verwijderen van de accu. data op de sd kan dan corrupt raken. toestel eerst uitzetten bij het verwijderen van 1 van de twee. google vind veel tooltjes die je hierbij kunnen helpen.

wat ook handig is, is dat applicaties na het rooten weer kunnen schrijven naar de SD (sinds android 4.4 mag dat standaard niet meer) . hierdoor kun je ze mits de app het ondersteunt weer opslaan op de sd.

tevens kun je een custom kernel flashen zodat je de kloksnelheid kunt aanpassen. de top snelheid wat omhoog en de idle wat naar beneden. wel kan dit nadelig zijn voor de accu-, levensduur en stabiliteit.

[Voor 34% gewijzigd door dezejongeman op 03-11-2014 13:25]

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:00
Tweaken verleerd? Welnee.
Android is het mooiste wat er is om te tweaken, je kunt namelijk alles in detail aanpassen, zoals je zelf wilt.
Zelf houd ik me vooral bezig met het tweaken van de software, waar nog weleens wat aan mag gebeuren.
Een andere custom ROM bouwen is geen probleem, met allerlei optimalisaties en fixes; snelheid, animaties, uiterlijk, handige apps standaard geinstalleerd, bug fixes en ga zo maar even door....
Niet 1 malig CM erop gooien en klaar, nee, ik vind het mooi om zelf een ROM te tweaken en zo het meeste uit je toestel te halen.

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
ik zou het wel weten ik zou beginnen met me mobiel te openen en dan te zoeken naar de wifi module/wifi antenne meestal loopt er wel een draadje of koperen stripje dat de antenne moet voorstellen ik zou hier een pigstail op solderen en dan zo lekkere grote uitklapbare wifi antenne 9DB+ erop schroeven dan is het net zo oude motorola startec van vroega waar je die antenne uit moest trekken en hoppa meer/beter wifi bereik!

AMD Ryzen 5600X, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Voor bepaalde chinaphones met Mediatek SoC had het nog zin pre <MTK6582 om met wat aluminiumfolie en koperdraad het gps-signaal te tweaken zodat het het zwakkere GPS signaal zou verbeteren. Andere hardwarematige tweaks zijn vaak niet nodig, eerder softwarematig qua GPS via MobileUncleTools. Verder ontdoen van Chinees bloatware indien aanwezig, CWM erop slingeren, customs roms installeren, interne partitie aanpassen om zo meer apps op het interne geheugen te kunnen plaatsen. En als summun: CyanogenMod installeren, maar laat dat net dikwijls niet kunnen omdat Mediatek hun bronnen niet openbaart.

[Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 03-11-2014 13:29]

• braroma
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 17-01-2018
Hoe ik de internetverbinding van mijn mobiele telefoon twee keer zo snel maak?
Heel simpel: dichter bij de router gaan zitten, zo niet mijn telefoon op de router leggen. Snelheidswinst gegarandeerd!

• Tribledragon
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:01
In een telefoon een Sd kaart met Wifi Steken. Software matige 2 verbindingen open zetten en zo de snelheid verdubbelen

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17-09 15:57

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi A4 Avant B8

In een gebied gaan staan waar wél 4G van T-Mobile is.
Dat maakt m'n internetverbinding meer dan dubbel zo snel :)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• klaaspolinder
  • Laatst online: 03-09 11:20
telefoon open schroeven en een RJ45 aansluiting solderen!

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-08 19:47
Wie wil er nu niet de hipste en vetste 1000Mbit+ 4.5G snelheden op zijn telefoon halen!

Stap 1) Vervang alle condensatoren in je telefoon met Japanese (= de beste!) Low ESR condensatoren. Hiervoor heb je nodig, een pincet, een föhn, en een vaste hand. Condensatoren met een lagere ESR zijn beter in staat je signaal te filteren. Een wijs man genaamd Shannon heeft ooit gezegd, minder ruis maakt sneller.

Stap 2) Maak de antenna korter. Het is algemeen bekend dat grotere frequenties kleinere antennas nodig hebben. Hier is alleen een stanleymes voor nodig.

Stap 3) Artic Silver koelpasta voor de CPU/SoC en een aluminium behuizing zorgen voor een fantastische warmteafvoer. Overklokken die hap! Vloeibare stikstof bewaren we voor die gamingsessies in de avonduren.

Stap 4) Custom firmware! Ja wie gebruikt er nu die roms van HTC zelf. Cyanogenmod erop! Alle ongebruikte services uitzetten, en het transmissievermogen van de antenna kan ook gelijk omhoog!

Stap 5) Voor de mensen die geld overhebben: laat KPN een antenna op je dak plaatsen! Zo dicht bij een 4G antenna heb je nog nooit kunnen staan! Straling? Iedereen weet dat radiogolven niet ioniserend zijn. Maak je daar niet druk om.

Als het goed is heb je nu je 50Mbit 4G verbinding kunnen overklokken naar minimaal een One Thousand Megabit (Tjonge das veel!) 4.5G verbinding. In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

Cilph is niet aansprakelijk voor schade aan uw toestel, hij is slechts de boodschapper. Dat wil zeggen, hij doet vaak de boodschappen en is niet gekwalificeerd om advies te geven over uw toestel.

[Voor 11% gewijzigd door Cilph op 03-11-2014 13:24]

• Groentenman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik zou het volgende doen:

- Men neme twee snelle telefoons (een HTC One M8, bij voorkeur :P );
- Verwijder de achterkan van één telefoon, haal de simkaart en antenne uit de andere telefoon en integreer deze op de andere HTC One M8 middels een paar strakke soldeeracties (of middels onverwoestbaar MacGyver elastiek);
- Hack middels custom ROM / Software de mogelijkheid tot aansturing van 2 sims en antenne's en bundel de gecombineerde power van 2 antenne's en abbo's tot een super dikke internetpijplijn op je nieuwe 'extended' telefoon;
- mooi hoesje er omheen voor afscherming en extra batterij capaciteit en klaar is je nieuwe Überphone! :D

• i-chat
  • Niet online
als we dan toch aan custom achterkantjes gaan beginnen, kun je met een simpele 3 printer en een aftermarket accu hoe dan ook meer en langer power naar je telefoon sturen, met een goede rom kun je dan zorgen dat je radio altijd op max power blijft draaien, effcief zal het je bandbreedte niet verdubbelen, maar de snelheid van het online komen en pagina's openen wel, verder zijn er heel wat toestellen die onder de moterkap gewoon usb host (OTG) ondersteunen dus een mifi 4g routertje heb je niet nodig, een reguliere 4g dongle werkt dan ook bovendien heb je dan een extra radio dus zou je verbindingen roundrobin kunnen routeren, hetnadeel is dat je dan 2 simmetjes nodig hebt en dat kost vaak wel extra ...

• BramBo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-09 13:11
Op de telefoon wordt doorgaans maar 1 data verbinding gelijktijdig gebruikt. Door meerdere verbindi ngen te bundelen, bijvoorbeeld, wifi + 3/4g(+) zou het mogelijk moeten zijn om de totale bandbreedte te verhogen. Dit zou zowel softwarematig kunnen gebeuren in het OS, als hardwarematig in de SOC.

Natuurlijk is het hierbij wenselijk om geen of hoge datalimiet op de mobiele verbinding te hebben

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een usb aansluiting toevoegen en via usb on the go ( otg) een extra netwerk aansluiting toevoegen! Dan zelf een een load balancing programmaatje maken die de pagina verzoeken verdeelt over de twee (of meer) verbindingen zodat de pagina een stuk sneller laad!

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:01
klaaspolinder schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:19:
telefoon open schroeven en een RJ45 aansluiting solderen!

:)

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 05:19

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S10

1. Een mogelijkheid om je internetverbinding van je toestel te versnellen lijkt me mogelijk via een ingebouwde powerline adapter aan het stopcontact. Kun je tegelijk ook je accu opladen. Kortom een dubbelslag :)

2. Verder zou ik graag een kleine noodaccu (formaat knoopcel oid) in mijn smartphone zien.
Altijd handig voor het geval je een belletje moet plegen terwijl je gewone accu al leeg is.

Edit: Plaatje toegevoegd. Zoiets dus:

[Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 03-11-2014 14:04]

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:11
Dit:
Biersteker in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17"
alleen dan met een iets grotere dumpling zeef :D.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-09 10:20

Pathogen

Shoop Da Whoop

In de tijd dat ik nog een HTC Desire had: Deze draaide officieel max op 2.3, 4.x ROMs vereisen meer opslag dan het apparaat had.
Handmatig een ROM shrinken door alle bloat en apps die ik niet nodig heb eruit te werken, en vervolgens gewoon zónder Apps2SD (wat enorm traag werkte) een ROM kunnen installeren, héérlijk!

Daarna: Mijn vrouw wilde na haar Motorola Milestone en HTC Desire Z heel graag nog een telefoon met hardware keyboard. Helaas zijn er geen betere uitgekomen in de EU.
Oplossing: via eBay een Droid 4 gekocht, SafeStrap, CyanogenMod en GSM Patch erop gezet et voilá, een werkbare Qwerty-android!

Ook heb ik een JiaYu G3S gehad, met bijzonder belabberde GPS ontvangst. De simpelste verbetering was het weghalen van een stickertje uit het achterklepje waar een laagje metaal in zat.

Er valt nog genoeg te tweaken met telefoons. Veel daarvan is softwarematig, maar ook in de hardware zitten soms gebreken die je met een simpel trucje kunt oplossen :)

• HellStorm666

HellStorm666

BramBo schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:20:
Op de telefoon wordt doorgaans maar 1 data verbinding gelijktijdig gebruikt. Door meerdere verbindi ngen te bundelen, bijvoorbeeld, wifi + 3/4g(+) zou het mogelijk moeten zijn om de totale bandbreedte te verhogen. Dit zou zowel softwarematig kunnen gebeuren in het OS, als hardwarematig in de SOC.

Natuurlijk is het hierbij wenselijk om geen of hoge datalimiet op de mobiele verbinding te hebben
Dit kan de OnePlus One standaard al. ;)

Scientia Potentia Est

• anned20
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 05-09-2020
Mijn eerste bij een nieuwe telefoon : rooteh!

Om mijn telefoon het allersnelst te maken, gooi ik er een zo clean mogelijke rom op (desnoods maak ik er zelf een) daarna een tikkeltje overklocken en dan gaan met die banaan! :*)

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:42
Paar wilde ideeën:
  • Carrier arragation op wifi, dus de 2,4GHz en 5GHZ band tegelijk gebruiken, eventueel nog samen met 4G(+).
  • Een USB-gigabit ethernet adapter maken en rechtstreeks in een CAT 6 kabel klikken als je op je buren zit. Eventueel ook nog gelijk stroom over heen sturen om op te laden via PoE (Power over Ethernet).
  • In de Oppo N3 draait de camera automatisch. Vervang de camera door antennes en maak richtantennes die automatisch richten op de plek waar het signaal vandaan komt (combineer met GPS, gyroscoop en kompas voor richten).

• iladriel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-09 12:34
Een van de RAM chips vervangen door een FPGA die de taak van het geheugen overneemt, maar ook fungeert als een 10 gigabit netwerk adapter.

Als ik mijn vakken goed herinner zou dit moeten werken. Sommige computer architecturen gebruiken geheugen adressen om peripheral aan te sturen. Zodra dit gedaan aangepast is, heb je dus een 10 gigabit netwerk adapter die via een snelle memorybus aan de processor zit.

• Monne
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 02-08 14:25

"Soon is not as good as now"

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-09 14:28
Heb zelf de tijd en materialen niet om het in te regelen, maar ik zou wel eens willen testen met een dual-sim toestel om daar internet te load-balancen tussen de verbindingen. Daarmee zou je theoretisch dubbel zo snel mee kunnen internetten.

En verder, het is natuurlijk altijd mogelijk om koeling op wat voor manier dan ook in een telefoon te bouwen en hem dan op te voeren. Hardwarematig is door de vergaande integratie natuurlijk minder mogelijk maar dat wil niet zeggen dat er niets mogelijk is.

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
  • Men neemt twee treinen.
  • Stap in trein A en ga internetten. In de trein meet je 30km/h.
  • Stap in trein B en ga internetten. In de trein meet je 60km/h.
Er wordt gevraagd naar de snelheid van het internet op je telefoon. Snelheid wordt gemeten in afstand/tijd. Als de snelheid binnenin je container (telefoon) niet veranderd kan worden, moet je de snelheid van je container (trein) veranderen.

Ergo, je internet op jouw telefoon in trein B is nu twee keer zo snel als trein A. :+

[Voor 4% gewijzigd door ReseT op 03-11-2014 13:28]

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• frere
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:14
ik zou een flux capacitor inbouwen, zodat je kan tijdreizen met je telefoon. Dan reis je naar de toekomst om je telefoon te laten ombouwen met de techniek van 2050. Dan terug naar vandaag en vlammen maar..

• Kalin848
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-04 12:44
Met behulp van een Pringles-can een richtmicrofoon maken....

En hier mijn telefoon instoppen...
Uiteraard wel met een uitsparing zodat hij nog te gebruiken is.

[Voor 46% gewijzigd door Kalin848 op 03-11-2014 13:29]

• kevin33
  • Laatst online: 21:35

kevin33

Welkom in Utopia.

Even los van telefoons.

Een paar jaar geleden had de Aldi een kidstablet te koop, schitterend ding, maar een brakke wifi verbinding, niet te zuinig, bleek dat de wifi antenne ontzettend slecht was geplaatst, dus, gaatje in de behuizing gemaakt, en de wifi antenne doorgetrokken, resultaat was een stuk beter bereik.

Op diverse Kobo's kun je trouwens ook de Software flashen naar Android, met het bijvoorbeeld uitschakelen van vensteranimaties e.d. ( wat trouwens ook werkt bij andere Android toestellen! ) en de Kobo e-reader app, heb je een e-reader wat een stuk prettiger werkt, bovendien is het vanuit Android een stuk makkelijker om je boeken toe te voegen, bijvoorbeeld vanaf een Dropbox of NAS.

Howto: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=231681

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Rawit
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2016
1) Gebruik maken van de externe antenne aansluiting van de telefoon. Bijv. de Samsung S4 beschikt over een externe antenne aansluiting.
2) Bloatware/Apps/Services uninstallen/uitzetten die gebruik maakt van het netwerk (zoals Samsung accounts) wanneer deze niet gebruikt worden.
3) Signal booster app installeren. Dit kost wel meer batterij, maar geeft mogelijk wel wat meer comfort tijdens het browsen/appen.

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-09 16:54

qless

...vraag maar...

De wifi vervangen door een ethernet aansluiting, deze vervolgens aansluiten op een klein attache koffertje met daarin 3x 4g (1 x kpn, 1 x vodafone en 1 x t-mobile) ontvangers en 1 pfsense router die deze aansluitingen bundeld. Met de goede ontvangers zou je zou dan tot 600 Mbps moeten kunnen gaan.

Website|Mini 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• larsnoen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-01 15:41
Bij Samsung apparaten gelijk de ontwikkelaars opties aanzetten en alle animaties halveren.
S voice uitzetten als je op home klikt (maakt het naar home gaan veeeel sneller)
Alle bloatware eraf gooien en overclocken.
Cachegeheugen en Multitask legen! O-)

• creator1988
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-09 16:22
Niet helemaal de bedoeling van het topic, maar te leuk om hier niet even mijn hacks te laten zien. Telefoons zijn op dit moment echt bizar goedkoop, een smartphone in Azie pik je op voor 25 euro en bevat een scherm, batterij, accelerometer, CPU, wat interne storage, WiFi, data connectie. Eigenlijk ongelooflijk dat dat voor deze prijs kan. En waarom moet ik dan voor mijn Rasberry Pi starterskit zonder sensoren of scherm meer dan dat betalen? Dat kan beter! Dus ik heb een van de telefoons gepakt en ben gaan slopen:

Dan eindig je met een fantastisch klein chipbordje. Behold:

Dit bordje kan je nu voor veel meer leuke dingen gebruiken dan alleen voor telefonie als je je bestaande OS er vanaf sloopt. Voor dat doel heb ik een alternatieve Firefox OS versie, JanOS in elkaar geklikt die je kan gebruiken zonder scherm. Aantal dingen die het out of the box kan: security cam incl. sync over je data connectie (SIM kaart erin en gaan), doorbell over bluetooth, en een GPS tracker voor een vriend die altijd kwijtraakt. Je zit bovendien niet vast aan het formaat van het device, want de batterij kan er nu gewoon achter:

Anyway, ik heb het gepresenteerd op JSConf.EU, dus als je dit interessant vindt moet je die presentatie eens kijken. video / slides

• dannYzeE
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-09 11:28
Windows Surface RT zo aanpassen dat er een intel chip in kan en Windows 8 er op gedraait kan worden

• Ray!
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 14:31
Externe antenne koppelen aan je telefoon zodat je die op je hoofd kan zetten waardoor je beter bereik hebt.

Don't hate me for asking these stupid ass questions.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Men neme thuis één hele snelle glasvezel verbinding. Pakt een router met erg sterk uitzendvermogen en plaatst hier een erg sterke richtantenne op welke via GPS altijd gericht blijft op je mobiele telefoon. Om de ontvangststerkte van de telefoon te boosten zou je ook nog via de micro USB 3.0 aansluitingen van je smartphone een externe netwerkkaart kunnen hangen met extra sterke antenne. Eventueel accu's voor de externe netwerkkaart kunnen in een accupack voor in je broekzak of rugzak. Snelle upload, download en lage ping gegarandeerd. Werkt alleen niet in een stad, daar zou je via je extra sterke WiFi ontvanger continue meerdere open WiFi hotspots tegelijkertijd kunnen pakken, aangezien je zelf daar de driver en software van hebt geschreven is dat geen enkel probleem. :D

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• mr_seeker
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-07 11:38
Internet op je telefoon 2x zo snel maken...

Ik zou dan beginnen met een custom ROM waarbij je een QoS service kunt inbouwen, en een deel van de RAM gebruikt wordt als cache geheugen voor zaken zoals websites. Ipv telkens weer overnieuw de "trage" internet verbinding gebruiken om te internetten gewoon gebruik maken van de cache van je telefoon. Werkt veel beter dan allerlei extra's aansluiten om internet via een LAN-kabel te krijgen. Uiteindelijk wil je toch met je telefoon rondlopen, of niet soms?

Daarnaast, als "McGyver" zijnde, waarom zou je een telefoon niet kunnen voorzien van een krachtige zender? Ipv een low power transmitter een high-power transmitter aansluiten, extra batterij erbij, en je hebt in 1x een zender waarbij je zelfs op de veluwe nog bereik hebt :) Ook het aanpassen van de sim kaart is een optie, kloon een sim kaart dat 4G ondersteunt of zorg gewoon voor een mesh netwerk waarover je snel kunt chatten.

Uiteindelijk is de beperkende factor de afstand tot aan de toren en hoe snel je telefoon de verbinding aan kan. Sneller hoeft niet altijd beter te zijn, maar ik denk toch dat de meeste snelheidswinst gemaakt kan worden in het goed gebruiken van de aanwezige bandbreedte (dmv. compressie bijvoorbeeld).

• keranoz
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-09 16:42

keranoz

/dev/urandom

Zag op de vorige pagina al iets over kabel internet op je telefoon, ik was hier ook mee bezig afgelopen week.
Heb het werkend gekregen na wat gepruts met commands en er een thread op XDA over gemaakt: http://forum.xda-develope...ternet-m8-partly-t2923140
(Ja, QUBiCA ben ik)

Ik zal vanmiddag wel ff een foto maken en deze post wat editten. Basicly heb ik kabelinternet 100% werkend gekregen op mijn M8 zonder extra apps.

spoiler: foto

[Voor 10% gewijzigd door keranoz op 03-11-2014 13:49]

http://specs.tweak.to/18367 | telnet towel.blinkenlights.nl

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:31
Ik zou een samsung phablet (note 4) willen aanpassen zodat ik het scherm direct op mijn pc kan aansluiten.

Het scherm kan ik dan gebruiken voor photoshop om op te tekenen of gewoon als extra scherm.
De aansluiting die er extra zou moeten zijn is een mini hdmi aansluiting, of de software zou aangepast moeten worden dat het scherm herkent wordt door de usb 3.0 aansluiting.

Plug en play(/pray), gewoon overal on the go een extra scherm bij je, en als je hem los plugt zit je weer in android.

Ik weet dat er draadloze opties zijn, maar ik wil je juist een directe verbinding, zonder lag en met presure sensitive input.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-08 12:06
Mijn idee is wellicht wat groots en out-of-the-box maar ik zat te denken aan een GRID netwerk van telefoons.

Dit idee kun je bijvoorbeeld binnen 1 provider uitvoeren of bij samenwerking van andere providers.

De kern van het idee is vrij simpel: De beperking van de internet snelheid ligt niet in de hardware maar aan het beperkte bereik van de hardware. Stel je zou op je telefoon een meterslange antenne monteren dan zou je prima 4G+ HDSPA Ultra 470Mbit kunnen halen. Maar waar heb je je internet het meeste nodig? Onderweg, buitenshuis, in drukke plekken etc. Dat is nou precies waar het niet lekker werkt momenteel.

Ik stel voor dat telefoons niet langer meer in hun eentje met het internet verbinden.

Hoe gaat dit in zijn werk?
Vaak heb je slecht internet op je telefoon omdat je niet goed bereik hebt. Dit los je op door via iemand anders te verbinden. Deze persoon stelt zijn internet aan jou beschikbaar zonder dat dit van hun databundel afgaat. Is er iemand in de buurt die je toegang tot het wifi network kan geven? Dan kost dit je geen tegoed.

Vaak heb je slecht internet op je telefoon omdat de ruimte veel te druk is. Dit komt omdat er zoveel telefoons tegelijkertijd proberen om het signaal te vechten! Niet langer vechten maar samenwerken. De apparaten met de beste internetverbinding op dat moment delen hun tijdelijk hogere bandbreedte die door de providers beschikbaar is gesteld: immers – dit scheelt hun ook weer geld. Minder verbindingen is minder load.

Wat is hier voor nodig?
Voor dit idee is een grote samenwerking tussen providers nodig die samen een ‘altijd internet’ app delen. Maar ook providers zoals Ziggo kunnen hun netwerken openstellen en zo “MB’s” verkopen aan klanten van bijvoorbeeld KPN/Vodafone. De klant merkt daar niks van, maar heeft wel snel internet en het zorgt tegelijkertijd voor minder belasting op ons mobiele netwerk.

Door samen te werken kan bandbreedte gekoppeld worden, zijn er minder losse verbindingen nodig, word de load op het netwerk lager en hebben telefoons onafhankelijk van hun provider altijd snel internet.

• thrust15
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ik gebruik mijn Synology thuis met DNS server. Enige wat deze doet is een DNS cache bijhouden waardoor de latency naar enkele milliseconden gaat (voor reeds bezochte websites). Als er een adres niet bijstaat dan zoekt hij deze op via de OpenDNS servers (bij mij thuis de laagste latency). Verder gebruik ik CloudStation (een soort dropbox wat draait op een Synology NAS). In mijn DNS server de regel aangebracht om het interne IP adres (192.168.x.x) te gebruiken in plaats van degene die mijn ISP heeft gegeven. Hierdoor ben ik niet gelimiteerd aan de upload die Ziggo mij geeft maar aan de snelheid van mijn Wifi.

Resultaat is dat websites meteen beginnen te laden, surfen net iets meer 'snappy' voelt en grote bestanden snel kunnen worden gedownload naar mijn telefoon (en tablet, laptop, pc) zonder het interne adres handmatig in te vullen. Scheelt ook weer tijd ;)

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-09 10:43
Installeer een VPN die aan compressie doet, zoals bijvoorbeeld HotspotShield. Door de compressie ben je sneller op langzamere verbindingen, en ben je bovendien veilig als je wifi gebruikt op dat gezellige terrasje of in de trein...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Nico0nTour
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Clear and simple! :*)

• TiMMieJ
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-09 16:40

TiMMieJ

PSN: Orixez

Wat betreft het opvoeren van internet op je telefoon denk ik zelf meteen aan altijd de maximale verbinding hebben. Hoe kan je dat dan bereiken nou simpel dat word de antenne tweaken. Breng de antenne naar buiten zoals op de HTC One.

Dit brengt me dan ook meteen weer terug naar de WiFi Pringles tijd. Tijd voor een lifehack! Wat als je den antenne met een koppel stuk ala headphones een externe connector geeft waar je dan je eigengemaakte pringles antenne op kan zetten. Zodoende kan je altijd verzorgen dat je het best mogelijke signaal hebt.

• -BaJo-
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:50

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Simpelste manier voor sneller internet lijkt mij: Betere ontvangst.
Dus telefoon openmaken. Antenne loshalen en er een dikke vette antenne op solderen. Ook het compleet te maken de antenne boven op je hoofd zetten.

Hier had een informatieve, grappige of opschepperige zin kunnen staan.

• Macchillie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 10:25
Ik ben een gelukkige eigenaar van een ietwat ronde (en volgens mijn vrouw een ontzettend lekkere) derriere, heb ik altijd problemen met mijn telefoon in de kontzak. Mede hierdoor heb ik meerdere telefoons moeten wegdoen, omdat een plat toestel niet lekker wegstopt.
Mijn tweak is de volgende: Je kan de nieuwe iPhone6 iets wat buigen, zodat hij wat meer aansluit op mijn ietwat ronde (ok: en een lekkere) derriere. Telefoon werkt zelfs nog gewoon door!! Top toestel!

Op die manier kan ik gewoon blijven internetten met de telefoon. Als hij niet lekker aansluit, breekt hij.

Snelheidswinst: 100% (van geen internet op een gebroken toestel, naar 100% snelheid op een gebogen toestel).

[Voor 19% gewijzigd door Macchillie op 03-11-2014 13:43]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• MPC60
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-09 01:57
Ik zou de antenne inrichting van m'n router op m'n htc wildfire s solderen en er dan, met samengeknepen billen, het beste van hopen als ik hem aanzet. Hopelijk kan ik de prijs nog levend en met haar ontvangen. :D

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:42
Nog een ideetje

Externe antennes aan je telefoon hebben we nu wel gehoord, maar je kan natuurlijk ook zwaar illegaal je eigen netwerk op zetten!

1. Neem een van die TV-banden die niet meer gebruikt wordt, iets tussen 300 en 800MHz.
2. Zet een paar flinke richtantennes op je dak. Gooi daar een paar honderd watt aan vermogen overheen. Neem een super kleine hoek zodat de antennes het zwakste signaal kunnen opvatten en alle energie richting je telefoon sturen. Sluit deze installatie aan op een glasvezel netwerk en laat iemand anders de stroomkosten betalen.
3. Neem twee mooie antennes die je aan de achter/zijkant van je smartphone bevestigd en dit signaal kunnen opvangen. Gebruik beamforming voor een krachtiger signaal terug. Vergeet de externe accu niet, want je wilt wel een flink aantal watt terug kunnen sturen.
4. Gebruik goede modulatie en stuur contant je locatie terug via GPS, zodat de antennes op je dak kunnen blijven richten.

Het resultaat: Een data verbinding die met 10MHz aan bandbreedte zonder problemen 80Mb/s down en 40Mb/s up haalt (Met 256 QAM modulatie voor down en QAM-16 voor up. Dit kan aangepast worden aan de sterkte van het signaal. Met meerdere antennes en MIMO kan dit nog ver(drie)dubbeld worden.), met een bereik van een hele provincie tot het hele land afhankelijk van de gekozen (illegaal gekaapte) frequentie. Oh en je hebt natuurlijk geen last meer van datalimieten, hoogstens een tijdslimiet tot de politie binnen valt, je spul in beslag neemt en jou in de cel gooit.

Optioneel: Als je het iets minder illegaal wilt maken haal je je F-examen om radiozendamateur te worden.

• Currry
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:01
Een hoesje met spindel. De draad/kabel die over de spindel loopt aan de ene zijde aansluiten op de antenne. De andere zijde wordt aangesloten op een flinke vlieger. In de buitengebieden gaat de vlieger de lucht in met een antenne versterker. Logisch, simpel en nog leuk ook!

Tevens ook te gebruiken als GPS ondersteuning, met een unieke vlieger ziet iedereen van een afstand al waar je bent, ook als je accu leeg is!

• TheReenseM
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08 08:30
Ik had ooit slecht bereik van Wi-Fi verbinding op mijn kamer. Ik kon een WiFi-versterker kopen van ca. 15,-, maar ik heb toen besloten een micro-usb samen te voegen met een RJ-45 aansluiting.

Naar 2x falen, is het me toch gelukt, alleen had m'n kernel op de mijn telefoon destijds (Samsung Galaxy Nexus) geen kernel-support hiervoor.

Telefoon unlocked, geroot en andere ROM geflasht, en het werkte nog steeds niet. Zelf naar ongeveer 3 uur zoeken op het internet support gevonden, maar dat was voor een andere telefoon. Ongeveer 1 1/2 uur er over gedaan om dit met mijn eigen kernel te mergen, 3x gecompileerd, en uit eindelijk compileerde hij succesvol.

Het werkte! Het was alleen wel ongelofelijk traag, en absoluut geen verbetering ten opzichte van de trage WiFi. Helaas is hierdoor wel mijn micro-usb naar de knoppen gegaan.

Maar het was leuk om het te proberen ;) Het heeft in totaal ook wel ongeveer 3 weken geduurd voordat ik een teken van leven had, maar het was het zeker waard.

Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik nu het Android-build system een klein beetje snap, en nu wekelijks CM11 voor mijn HTC One zelf compileer ;)

[Voor 3% gewijzigd door TheReenseM op 03-11-2014 13:46]

• MR_VIPER
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-09 15:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Zoals de meeste al aangeven is het merendeel de signaal ontvangst verbeteren. Ze willen gelijk met de soldeerbout aan de slag. Maar ik zou willen kijken of het met Aluminiumfolie of stukjes blik ook gedaan kan worden. Beetje gelijkend op de Pringle Wifi Signaal versterkers. Alleen dan zonder solderen de plekken die voor de uit en instraling van de antenne te voorzien van een koker cq "schotel" om de signalen "binnen te trekken".

*empty*

• Bramvlieg
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 01-08 00:02
Iets wat ik ooit met m'n Nintendo DS heb gedaan, pak aluminium folie, vouw het een paar keer dubbel tot een antenna en plak het op de plek waar je antenne zit. Bij mn DS werkte het om het wifi signaal te verbeteren, met telefoons wellicht ook :)

• RadioKies
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Er is niet ook overal WiFi of een andere verbinding mogelijk via een bedraad of PC netwerk, bovendien ben je dan ook niet meer mobiel (zo ver als de WiFi komt).

Mijn oplossing is dan om je telefoon zo te modificeren dat deze Satelliet verbindingen kan opzetten. Astra connect kan bijvoorbeeld Satelliet internet aanbieden voor je telefoon met snelheden tot 20Mbit/s.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• schulten-brau
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-06 10:27
Effectiviteit van internet verhogen door scheiden van hoofd en bijzaken.
Tweakers.net bezoek je met je reguliere internet, waarbij je je volle bandbreedte kan gebruiken want Youtuben en overige kan met onderstaande oplossing:

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:25

Umbrah

The Incredible MapMan

De complexiteit hier zit in de definitie: wat is internet. Internet is een netwerkverbinding. En doorgaans kunnen smartphones dit op vier manieren krijgen:

* USB
* Bluetooth

en het meer gangbare:

* Cellular
* WiFi.

Software truukjes als Wifi kan een hoop mee gedaan worden, maar ik heb de beslissing laten vallen om me volledig op Cellular te richten.

Gezien mijn baan en achtergrond zal ik mijzelf vanaf nu graag "GeoTweaker" willen noemen, en de lezer willen meenemen op een verhaal waar hopelijk vanzelf het kwartje gaat vallen: wat WIL die gast nu.

1. Wat is snelheid?

Een combinatie van bandbreedte en latency gecombineerd bepaald voor een belangrijk gedeelte de gebruikerservaring. Je kan een enorme bandbreedte hebben (satteliet-internet), maar als elke request die je doet 2sec duurt voordat de data begint te stromen, dan is het "snappy" gevoel weg. Andersom kan natuurlijk ook, enorm snel beginnen met laden van een website, maar wel een enorme vertraging in het werkelijk tekenen van de website, of leuker: progressive JPG's die constant door scherper worden (tot de connectie wegvalt en daar sta je dan met je jaren-90 surfgedrag).

Snelheid is dus een combinatie van bandbreedte en latency.

2. Hoe krijgen we snelheid?

Op een cellular netwerk kun je misschien wel vijf/zes streepjes hebben maar nog steeds geen werkbare surf-ervaring. Wie heeft nou niet eens op een drukke plek met een vol signaal geprobeerd een simpel iets als teletekst te starten en zichzelf een baard zien groeien? De kwaliteit van een signaal zegt natuurlijk niks over de drukte. Deze drukte is doorgaans alleen bij providers bekend, maar wordt toch wel ontsloten. Namelijk in de vorm van datasets zoals de verkeersdrukte. Ook logische andere evenementen kunnen ons iets zeggen over de drukte op een gegeven moment.

Andersom: wie heeft er nou niet ooit op de afsluitdijk gestaan en een mooie "E" zien verschijnen op zijn scherm waarna het jaren '90 surfgedrag weer begon? Puur een laag signaal dus wat eenvoudig door de telefoon zelf gemeten kan worden, waarna de telefoon omschakelt naar een andere netwerkvorm, zoals EDGE, GPRS, of voor de 4G-ers onder ons: het inferieure UMTS/HSDPA.

Kortom: signaalsterkte + drukte bepalen voor een belangrijke factor de snelheid.

3. Wat is een telefoon tegenwoordig?

De app ontwikkelaars onder ons zullen het weten, en Geo-mensen zijn er ook erg in geinterreseerd: een moderne smartphone KNALT van de sensors. Camera's, Gyroscoop, barometers, nfc, kompas, accelometer, en natuurlijk, interfaces voor dingen zoals DGPS, oftewel, centimeter-precisie. In andere woorden, we weten ABSOLUUT op welke positie we ons bevinden in een 3D vlak. Eigenlijk ALTIJD buiten, en steeds vaker ook binnen.

4. Wat doen camping tweakers?

Die bouwen een straalverbinding. Voorbeeldje:
[url=http://www.makeuseof.com/tag/how-to-make-a-wifi-antenna-out-of-a-pringles-can-nb/[/url]. Op die manier met twee van die antennes kunnen ze een heel basaal netwerk van veraf bereiken. Hmm... een richtantenne. Wat een leuk idee...

5. Wat doet een telefoontweaker?

Om de snelheid te verbeteren op drukke locaties, of locaties met slecht bereik, zullen we idealiter een leuke richtantenne op onze smartphone kunnen duwen, en terwijl we de handstand doen of aan het "planken" zijn toch lekker midden op de afsluitdijk of tijdens de Amsterdam Canal Parade of de intocht van Sinterklaas (om maar een paar politiek beladen feestjes te noemen) lekker youtube kunnen streamen in 1080p op de telefoon!

n00bs...

5a. Enter: Pi

Die HTC telefoon heeft natuurlijk een erg relaxte accu... dus die kan het zonder. Voor de telefooniers >ZONDER< de HTC One is het verhaal iets complexer... we zullen door middel van een extra accupack een Raspberry Pi van stroom moeten voorzien. Deze pi zal door middel van de locationprovider service van de telefoon en een schat van overige sensordata óók precies weten waar we zijn. En nog belangrijker: door middel van geodata (zoals de data van http://www.gsmmasten.nl/ en opendata WMS services) precies weten waar de GSM masten van Nederland staan. Een koppeling van de verkeersdrukte/evenementenkalender rondom dat evenement door middel van de wonderen van GIS applicaties (uiteraard vinden we een manier om ESRI ArcGIS op een Raspberry Pi te krijgen, en anders: geoserver), ook weten wáár de GSM mast is.

5b. Enter: i2c/GPIO

We weten waar wij zijn. Check. We weten waar de mast is. Check. We weten waar de drukte is. Check.

We bouwen een leuke stellage aan de telefoon waar de Pi ook aan zit, een servo, en een creatieve antenne-bypass van de telefoon. Doormiddel van een servo, die een arm aanstuurt, kunnen we de pringle-antenne PRECIES richten op de telefoonmast die ons waarschijnlijk het sterkste signaal geeft.

6. Het resultaat:

Pringle-foon antenne + robotarm aan je smartphone met ALTIJD het meest optimale signaal. Kijken of je collega's NOG zo lachen dat je een telefooncel meesjouwd als JIJ wel lekker de laatste aflevering van de smurfen kunt kijken op de afsluitdijk. En door een koppeling van geodata hoeft het niet eens te betekenen dat de meest dichtstbijzijnde antenne het snelste is! Voor de roamers onder ons, ik heb nog steeds een Engelse SIM, zal dit zelfs kunnen betekenen dat we met high gain antennes lokaal kunnen blijven bellen/surfen over de grens!

TL;DR: Lekker weer terug naar de bewegelijke richtbare antenne. Maar dan volautomatisch. Met een pi-bot en een richtantenne op basis van geodata + foonsensor readout.

• Hermanvh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-07 09:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

De Mini PCI-Express card van Ericsson met typenummer f5521gw in mijn HP TouchPad 4G vervangen door een Sierra MC7710 voor echte 4G snelheden.

Resulten:

Download snelheid gemiddeld met 69,7% omhoog, Uploads met gemiddeld 961,9% omhood, ping omlaag van gemiddels 164ms naar 65ms!

Een artikel hierover is ook te vinden op: http://pivotce.com/2014/0...-real-4g-on-the-touchpad/

webOS all the way!

• Mikemkm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28
Dual sim toestel nemen en op beide simkaarten 4G bundelen... (denk aan de eerste Teles ISDN kaarten :)
voeg daar een Wifi AC aan toe en bundel deze mee...
speed plenty voor data

voor gaming een sessie opzetten met een PS4 - Xbox one thuis en dan remote gamen.

• EotT
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 21:30
Vroeger dit gedaan:
- situatie: slechte ontvangst.
- Oplossing: Naast telefoon een leeg blikje cola gezet (of 2 op elkaar). De ontvangst van wifi werd hierdoor beter. Geen idee hoe dit komt. Misschien dat de blikjes dienst doen als grote ontvanger? Maar waar het mij om te doen was: Beter ontvangst = snellere verbinding.

• kritischelezer
  • Laatst online: 03-05 23:57
Een app maken die een telefoon met wifi verbinding als een relais laat functioneren (tethering) naar een in de buurt zijnde telefoon. Deze neemt het weer over naar de volgende en zo heb je overal maximaal internet speed via wifi.

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:39
1)
Mod de Klok op de Telefoon zo dat hij 2x zo traag loopt dan normaal.
Draai een speed test. en de Bits/second zullen verdubbeld zijn!

2)
Een Dual sim telefoon zo instellen dat er de routing plaats kan vinden over beide SIM kaarten.
Hier kan gedacht worden aan alle achtergrond processen over sim 1 en voor grond sim 2.

Maar ook bijvoorbeeld de browser app zo aanpassen dat hij alle plaatjes van een site binnen haalt via sim 1 en de rest van de content via sim 2.

3)
Per Antenne een Caching oplossing plaatsen, met een algoritme op vaakst bezocht. Uiteraard, op stations kunnen de OV-Apps aardig sneller reageren als er niet steeds naar de sever een request hoeft te gaan.

• e_balk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-04 22:02
Ik zou een mobiele 4GB WiFi Hotspot gebruiken zoals de HUAWEI E5776S-32

Dan kan iedere niet 4G telefoon ook ineens op 4G werken

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:35

Rannasha

aka "Species5618"

In de moderne tijd is niet alleen de snelheid van je mobiel erg belangrijk, maar ook de privacy is zeker een zaak die de aandacht verdient. Het streven naar het ene, dient het streven naar het andere niet uit te sluiten, want zoals ene meneer Franklin ooit zei "Wie zijn privacy opgeeft voor een klein beetje extra bandbreedte, verdient geen van beide en zal beiden verliezen." Of in ieder geval iets in die richting.

Naast deze twee zaken is de rage van vandaag natuurlijk de "wearable". Technologie die je draagt. We hebben de smartwatches al langs zien komen, maar die zijn stom want die moet je iedere dag opladen. Een echte wearable moet niet alleen stijvol zijn, hij moet ook zo lang mogelijk onafgebroken gebruikt kunnen worden terwijl je je begeeft door virtuele en echte straten.

En laat het nu net zo zijn dat bandbreedte en privacy op een elegante en stijlvolle manier samenkomen in een wearable. Ik presenteer:

Het Aluminium Hoofddeksel ("HAH")

(bron plaatje: Wikipedia)

Gebruikmakend van de meest recente ontwikkelingen op het gebied van privacy, dit moderne hoofddeksel zorg er voor dat jouw gedachten van jou blijven. Dat is niet alleen een geruststellende gedachte, maar ook nog eens een gedachte die anderen niet kunnen lezen!

En hoewel jouw hersengolven dankzij de HAH netjes binnen boord gehouden worden, functioneert de metalen structuur wel als perfect antenne voor je smartphone. De HAH is uitgerust met een microUSB aansluiting, zodat je je smartphone direct kunt aansluiten en gebruik kunt maken van de perfecte ontvangst en de bijbehorende boost van je downloadsnelheid die de HAH biedt.

Voor de geavanceerde gebruiker die zijn HAH graag draadloos koppelt met de smartphone is er de mogelijkheid om de HAH te gebruiken in combinatie met Google Glass. Vouw simpelweg een stukje van het materiaal van de HAH om een van de pootjes van de Glass en de HAH zal voortaan direct met de Glass communiceren waarna de HAH App ("HApp") de communicatie met je smartphone via Bluetooth verzorgt1.

Omdat de HAH zo flexibel is, is deze aan te passen aan je eigen wensen. Er zijn vele stijlcombinaties mogelijk en je kunt je HAH iedere dag anders dragen. Zo download je niet alleen razevlot en blijven je gedachten prive, maar ben je ook nog eens ontzettend hip.

Wat wil je nog meer? Binnenkort als pre-order: HAH!

1 Voor optimale werking vergaart de HApp periodiek enkele gegevens. Deze gegevens zijn volstrekt anoniem, gezien de HApp enkel werkt met DNA-profielen en dus geen naam of adres informatie opvraagt. Daarnaast worden locatie, contactpersonen en clouddrives slechts iedere 10 seconden gepolled. De data wordt enkel naar de producent geupload die deze uiterst zorgvuldig zal verspreiden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Rojod
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 01:03
Door de netwerkkaart van de telefoon te vervangen door een dure voor bijvoorbeeld laptops!

• scenix_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-07 22:56

scenix_

404 not found

Idee: Betere Koeling door middel van external cooling pack + software

Ik zou de komplete behuizing vervangen voor een beter gekoeld model (het liefst watergekoeld, zoals NEC dat doet nieuws: NEC brengt smartphone met waterkoeling uit )

Daarna een helemaal uitgeklede versie van Android installeren met een vrij in te stellen clock rate van de CPU en natuurlijk tweaks voor de eventuele GPU. Dat hele boeltje testen en zo snel mogelijk laten lopen natuurlijk! :)

I live and work in Germany

• lani100
  • Laatst online: 19-09 15:56
1. Een grotere antenne toevoegen
2 gebruik maken van custom software
3 gebruik maken van 4g en WiFi tegelijkertijd
En natuurlijk beter koeling op de chips.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou een satelliet telefoon nemen
en deze laten verbinden met eigen dedicated satellieten in de lucht. Vervolgens dit in de achtertuin plempen voor lokaal gebruik. Vervolgens uhd beelden streamen, maakt niet uit.

[Voor 18% gewijzigd door Kecin op 03-11-2014 14:01]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Flinke rugtas vol met harde schijven en gewoon thuis van te voren het hele internet downloaden, natuurlijk.

• Sjonniess
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16-09 15:46
Hallo,

Mijn idee zal het internet niet heel veel sneller laten lopen maar hij zal het bereik vergroten.

Wat je doet:

Stap 1:Je opend je telefoon. je zoekt je antenne waarmee jij je internet ontvangt. (dit is meestal een draadje).

Stap 2: Je haalt de entenne van een wekkerradio eraf.(iedereen heeft die wel een liggen)

Stap 3: Je bevestigd dit draadje aan de antenne en voila je hebt je antenne verlengt.

Met deze oplossing kun je het bereik vergroten omdat je op deze manier meer opervlak hebt.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van den Biggelaar

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:25
Een hybride sim kaart, welke in staat is om gebruik te maken van iedere mobiele provider. Aan de hand van locatie zal de telefoon softwarematig de keuze maken voor het snelste netwerk. Zo zal er op 4G gebied automatisch zodra je buiten de randstad een switch plaatsvinden naar een non-T-Mobile netwerk, welke juist binnen de randstad eerder gekozen zal worden. Zodra de telefoon een Wifi connectie ontvangt zal de sim-kaart automatisch naar een accu besparende toestand gaan en geen test-packages meer sturen voor netwerk keuze, enkel bereikbaar zijn voor bellen en smsen bij de provider die hiervoor de beste ontvangst heeft.

Strava & Untappd - Do not combine!

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02:19

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb een 3G abonnement. Laat ik nou heel simpel een 4G-abo kunnen nemen (eenvoudig af te sluiten via internet, dus simpel). Vervolgens betaal ik iets extra per maand in euros (simpel voor bijna iedereen aan te komen of in bepaalde hoeveelheid aanwezig). :*)

• FredFuchs
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 05-01-2017
Ik zou beginnen met het kopen van een andere telefoon dan het ding die ik nu gebruik gezien deze niet eens kan internetten: pricewatch: Samsung E1180 Wit.

Maar als ik een telefoon zou hebben met internet toegang zou ik als eerst mijn buurt vragen of zij hun Wifi zenders wat zwakker willen zetten. Tweaken op mensenlijk niveau is namelijk ook tweaken :D.

[Voor 30% gewijzigd door FredFuchs op 03-11-2014 14:26]

• Unimproved
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Een laptop-touchpad als achterkant. Eindelijk kunnen scrollen en de tekst ook nog zien.

• frankyboy707
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-09 17:40
Wat voor mij daadwerkelijk werkte om een telefoon sneller te maken (en dus niet de ontvangst beter/sneller te maken zoals de meeste oplossingen hier): De processor van mijn oude nokia N900 overklokken.

Dit is te doen door een terminal te openen en verschillende commando's in te voeren. Hiermee ging de processor van 600 mhz naar wel 1050 mhz stabiel! Dit was al gewoon out of the box mogelijk. Het enige was dat de batterij er sneller door leegliep maar in bijvoorbeeld spelletjes (en internet) was de extra snelheid duidelijk te merken ten opzichte van de stock settings.

May he rest in piece mijn oude N900 (hij is overigens niet overleden door het overklokken, op een gegeven moment trok ik de micro usb laadpoort van mn moederbord af)...

• koenster
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-09 15:04
Mijn oude HTC One X had (zoals allemaal) last van slecht wifi bereik. Na lang prutsen met de interne antennes, toch maar besloten het hele zooitje eruit te slopen. Dit heb ik vervangen door een grote kopersticker die de hele binnenkant van de achterkant besloeg. Deze contact laten maken met de puntjes van de WiFi, en klaar is kees! Geweldig bereik! Tevens had de telefoon een HTC One X+ batterij, welke iets groter was, hiermee haalde ik altijd met gemak het einde van de dag.
Niets was meer standaard aan de telefoon; (zeker software niet) overgeclockt, custom rom, alles erop en eraan.
Helaas is de telefoon een aantal maanden geleden (met pijn in het hart) verkocht, maar ik heb de extra gemodificeerde behuizing nog thuis liggen. Zal eens zoeken en een paar plaatjes uploaden :7

[Voor 20% gewijzigd door koenster op 03-11-2014 14:17]

• Gio_026
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:47
Ik heb bij mijn HTC Desire HD om de verbindingen beter te maken zeg maar folie plakband onder de antenne pinnetjes langs laten lopen en over de achterkant van de telefoon heen geplakt en toen een aluminium backover erop gedaan zo bleef de verbinding constant hoog werkte perfect :p

• Blauw
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:12

Blauw

De Schreeuw

Als ik een tijdje gebruik wil maken van snel internet dan verander ik het wifi wachtwoord op de router. In bijna alle gevallen kost het mijn omgeving behoorlijk wat tijd om uit te zoeken dat er een nieuw wachtwoord is, en in die tijd kun je ongestoord en snel internetten.

Dit kan niet alleen thuis, maar in opvallend veel cafeetjes en plekken waar de router slecht of niet beveiligd is. Snel, eenvoudig en handig :)

• HellStorm666

HellStorm666

Heel simpel...
Peper.... als ie niet opschiet, stou ik peper in z'n reet. Dan gaat ie als de brandweer :P

Scientia Potentia Est

• Qre8ive
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-08 07:12
Zou enorm cool zijn om in 1 apparaat meerdere OS tegelijk te draaien dus:
1. Neem twee telefoons (bijvoorbeeld 1 windows + 1 android)
2. Haal het geheugen uit telefoon 2 en integreer deze in telefoon 1 voor dubbel zoveel geheugen.
3. Schrijf een custom boot systeem welke beide OS op start bij het aan zetten.
4. Inbouwen van een mini scherm aan de achterkant van het toestel om swipe gestures te herkennen voor het switchen tussen OS. (optioneel)
5. Bouw Dual Sim in om zo per OS 1 sim kaart te kunnen gebruiken. (optioneel)
6. Geen gezeur meer met compatibiliteit tussen verschillende OS of het gebruik van meerdere telefoons!

• lowlow
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 05-09 22:43
Qre8ive schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:17:
Zou enorm cool zijn om in 1 apparaat meerdere OS tegelijk te draaien dus:
1. Neem twee telefoons (bijvoorbeeld 1 windows + 1 android)
2. Haal het geheugen uit telefoon 2 en integreer deze in telefoon 1 voor dubbel zoveel geheugen.
3. Schrijf een custom boot systeem welke beide OS op start bij het aan zetten.
4. Inbouwen van een mini scherm aan de achterkant van het toestel om swipe gestures te herkennen voor het switchen tussen OS. (optioneel)
5. Bouw Dual Sim in om zo per OS 1 sim kaart te kunnen gebruiken. (optioneel)
6. Geen gezeur meer met compatibiliteit tussen verschillende OS of het gebruik van meerdere telefoons!
ok interessant.... doe maar

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Fear my paint skillz! :+
Oh en schulten-brau heeft al een soortgelijk plaatje gepost :P

Maar nee serieus, bereik kan wel eens een issue zijn met telefoons met metalen unibodies, waardoor je altijd die plastic streepjes hebt die het signaal doorlaten. Nu niet meer nodig :9

Bij sommige telefoons moet het wel te doen zijn een externe antenne te maken. Mijn HTC 8S had aan de onderkant een klepje zitten waaronder het simkaart en micro-sd slot waren weggewerkt. Dit klepje diende ook als antenne (sterker nog: als je het klepje loshaalde daalde je bereik naar 0/1 streepje :P). Zie het plaatje voor de aansluiting van de antenne:
http://tweakers.net/ext/f/P5KUv8acEFeRGQTSav9qPoGL/thumb.jpg
Met wat draad, duct tape, creativiteit en wat handigheid zou je een externe antenne kunnen maken die in plaats van dit klepje zit. 't Ziet er waarschijnlijk niet uit en 't is totaal onhandig, maar je hebt dan wel overal bereik 8)

[Voor 3% gewijzigd door Evest op 03-11-2014 14:23]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Ruudjuh1986
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51

• Venraiden4K
  • Laatst online: 13-09 18:15
De ultieme 3G snelheidsboost mix.

Ingredienten:
- Je leuke android smartphone
- Een simkaart met 3G
- Een oude mobiele telefoon (Met een mooie grote uitschuifantenne)

Stap 1:
Ontdoe de oude mobiele telefoon van zijn verouderde binnenkant, maar behoud de antenne.
Stap 2:
Maak een mooi gat waar het scherm in past van de leuke android smartphone.
Stap 3:
Stop de hardware van de leuke smartphone in de behuizing van de oude mobiele telefoon en vergeet niet de draadjes van de 3G antenne te verbinden met de enorme uitschuifantenne.
Stap 4:
Stop de simkaart met 3G erin, en start met internetten!

Als je alle stappen hier volgt, zal je binnen no time beter 3G ontvangst hebben.

Waarschuwing: Ik ben niet aansprakelijk voor enige schade en/of garantiebreuk van jouw leuke android smartphone.

Werking op andere besturingssystemen dan android niet gegarandeerd.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

• Eclipseatic
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 28-10-2016
Lan kabel uit elkaar halen.
deze losse kabels proberen intern aan de wireless output te solderen.
deze lan kabel in netwerkingang.
Alles opengooien
8)7

[Voor 81% gewijzigd door Eclipseatic op 03-11-2014 14:26]

• andyy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 17:33
Bij mijn oude iPhone 4: anders vasthouden zodat je de twee antennes linksonderin niet verbond met je huid.

• Qre8ive
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-08 07:12
Nog een idee, met inspirate van anderen hier:

- Headphones uitgang uitschakelen
- Antenne aansluiten op headphones uitgang d.m.v. het print plaatje vanuit de antenne door de zetten naar de uitgang.
- Stereo plug op een antenne monteren
- Bij slecht bereik, steek de antenne erin en ga verder!

Zo kun je in slecht bereikbare gebieden je bereik vergroten, zonder er in grote steden met een mega antenne op je telefoon rond te lopen.

• opcxtreme
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-09 16:13
Een lightning naar gigabit ethernet adapter op je iphone aansluiten.

Waar kan ik mijn prijs nu ophalen??

• WWJD
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-09 16:45

WWJD

*pluh*

Qre8ive schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:25:
Nog een idee, met inspirate van anderen hier:

- Headphones uitgang uitschakelen
- Antenne aansluiten op headphones uitgang d.m.v. het print plaatje vanuit de antenne door de zetten naar de uitgang.
- Stereo plug op een antenne monteren
- Bij slecht bereik, steek de antenne erin en ga verder!
Dit. Maar dan de kabel van je oordopjes gebruiken als antenne, net als bij de FM-radio. >:)

[Voor 12% gewijzigd door WWJD op 03-11-2014 14:28]

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:29

Theo

moederbord

Het probleem van mobiele telefoons is dat hun zendvermogen steeds minder wordt om ze energiezuinig te maken; een telefoon is het het reultaat van een balans tussen performance en batterijduur.

Om een telefoon een sneller, stabieler of krachtiger verbinding te moeten geven moet dus het netwerk verbeterd worden; de telefoon zelf moet zwaarder kunnen zenden of een accespoint moet beter kunnen ontvangen.

Een telefoon modden zodat het netwerk sneller wordt dat zal alleen via drivers kunnen daar we de telefoon niet willen opnenen. Dus een driver, of een app die ervoor zorgt dat de huidige chip meer stroom mag verbruiken, meer kan zenden en daardoor een stabieler en snellere verbinding kan houden.

Een tweede mogelijkheid is aan de kant van het accespoint. Thuis kant dit gemakkelijk worden gedaan door de standaard wifi antennes te vervangen voor grote omnidirectionele antennes van 15 dB. Dit zijn wel palen van ruim een meter hoog maar deze verbeteren je netwerk enorm. Een volgende stak is om je accespoint te vervangen voor 1 met een zwaarder vermogen. Hoewel de wet voorschijft dat een apparaat niet met meer dan 100 mW mag zenden op de wifi frequentie zijn er acces points te krijgen die 500 mW halen. Dit in combinatie met de grote antennes zorgt ervoor dat je bereik van je wifi omhoog gaat van 15-20 meter naar 100-150 meter waardoor je thuis een mega stabiel en snel netwerk heb en je deze op straat ook nog kan gebruiken.
Hiermee kun je dus vrij gemakkelijk snelheiden halen van ruim 300 Mbs in, en rondom je huis, helemaal als je telefoon ook iets meer vermogen kan zenden..

7400 Wp op het dak

• Mrjraider
  • Laatst online: 17-09 22:50
Verwijderbare antennes gekoppeld aan je toestel :) Dan kan je op plaatsen waar je bereik ruk is toch bellen met dat ene meisje (of jongen ) :+
Niet te moeilijk gewoon zoals de iPhone waarbij de accu in het hoesje zit verstopt zit ie hier in je telefoon hoesje. Zou je kunnen koppelen aan de microusb.. (alleen nog een dev nodig die dan zonder root dat ding kan koppelen)
Like dis: paint ftw!

• tiranofice
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-02-2016
Er zijn een aantal verschillende stappen die ik zou uitwerken mocht ik volledige toegang hebben tot mijn gsm (xperia V)

Deze zullen gerangschikt worden van totaal niet ingrijpend naar verregaand toestal aanpassend:

stap 1: Omdat we allemaal weten dat mobiel internet sterk afhankelijk is van de kwaliteit van het signaal, lopen we soms met onze gsm in het rond te lopen op zoek naar een goed signaal. Sommigen doen dit op gevoel, sommigen met een speciale app, maar om het echt efficient te maken, zou de feedback veel beter moeten zijn. Mijn idee is dus om in realtime feedback te geven over de kwaliteit van je verbinding. Dit kan op twee manieren, maar de "handigste" lijkt mij deze:

- Mijn gsm heeft een ingebouwde notificatie LED die alle kleuren kan aannemen (bvb facebook blauw, sms wit, ...) Tijdens het surfen op het internet zou ik de kleur van deze LED permanent feedback laten geven. Zo merk je direct dat die 4 centimeter dat je gsm verschoven is al dan niet een impact heeft op het signaal (dus groen voor goede ontvangst, rood voor slecht).
- Idee 2 voor mensen zonder LED: een cover maken met dezelfde functie. Er bestaat materiaal dat je van kleur kan laten veranderen, dus als je goede ontvangst hebt is je volledige gsm groen, en anders rood. Zo zie je ook in de buurt waar de ontvangst goed is, want een knalgroene cover zie je wel wat van op een afstand.

Als we dan toch covers aan het ontwerpen zijn, kunnen we er evengoed een betere antenne in verwerken. Dan denk ik aan een uitschuifbaar ding dat je kan gebruiken in gebieden met slechte ontvangst. UIteraard is dit wel stevig hardware hacken, maar op het moederbord zijn toch sowieso pinnen aanwezig voor een antenne dus dit is zeker niet onmogelijk.

Om nog verder te gaan in de queeste naar netwerk bereik zou ik mijn gsm hacken voor 2 simkaarten te accepteren (ja er bestaan dual sim gsm's, maar hoeveel high end dual sim apparaten zijn er). Een meer haalbare oplossing is via bluetooth een bakje maken dat simkaarten kan accepteren en een geintegreerde router heeft die het signaal van al de kaartjes beschikbaar maakt. Je gsm kan dan het beste netwerk kiezen, of via multipath TCP beginnen werken. Je internet snelheid verdubbelt of vertrippelt dan naarmate het aantal sim kaarten je in het bakje hebt steken. Om het allemaal handig te maken kan ook dit weer geintegreerd worden in de eerder vermelde cover (die langzaamaan wel al wat dikker begint te worden, maar tweaken gaat om handigheid, niet om design)

• MurtnR
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-08 15:07
Mijn manier om de internet verbinding van mijn telefoon te verbeteren is het volgende.

Ik woon in een klein dorpje in Gelderland waar het vaak maar de vraag is of ik 3g verbinding heb. Vaak zit ik om deze reden standaard op de wifi-verbinding. Voornamelijk zomers ben ik vaker rondom, als in het huis te vinden. Op deze momenten kan de afstand tussen mijn router & mijn telefoon aanzienlijk zijn. Hierdoor heb ik ook vaak een zwak wifi signaal & moeten filmpjes/muziek continue bufferen.

Op een gegeven moment heb ik, zonder hierbij na te denken, mijn telefoon op een glas gelegd. Toen de muziek op dit moment zonder te haperen afspeelde besefte ik me dat ik iets handigs had gevonden. Om de één of andere reden wordt hierdoor de verbinding sterker en speelt hij alles vloeiend af. Een simpel trucje & mijn oplossing dus voor de zwakke wifi-verbinding.

• magatsu
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 17:00
Ik heb de 'hack' voor de HTC One S uitgevoerd toen die beschikbaar was.

Met een plastic lepeltje heb ik de onderkant losgemaakt, toen vijsde ik de casing los en daarna met dat lepeltje het scherm losgemaakt van de aluminium casing. Ik haalde de batterij los van zijn ontkoppeling en plaatste de batterij van de HTC One X+ erin die een grotere mAh had. Ik ging van een 1600mAh naar 2100mAh.

Enigste nadeel was een miniscuul spleetje tussen de achterkant en voorkant. Dit was makkelijk op te lossen door een case aan te doen :). Heb dit wel gedaan toen mijn batterij aan het sterven was. Had geen zin om een nieuwe te kopen en met een kleine investering had ik een gloednieuwe!

Video voor screen replacement: YouTube: HTC One S Screen Repair Directions | DirectFix
Batterij die ik toen gekocht had: http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item51a85d5601

• Eclipseatic
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 28-10-2016
Het idee is als volgt.

Je hebt een ordinaire smartphone.

Je hebt 3,5 mm ingang.
en je hebt een jas of tas.
In deze jas of tas zit speciale stof gebreid/gemaakt die als antenne voor internet functioneerd ( versterker )
in de jaszakken of zakken van de tas zit een speciale output die je in je telefoon kan stoppen doormiddel van de 3,5 mm headphone jack.

dankzij dit boost je het signaal ong 50keer en ziet het er nog modieus uit.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Actie is voorbij. Winnaars krijgen uiterlijk vrijdag bericht.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee