Eat the bugs, live in a pod
Dat meldt Gizmochina op basis van uitsprake van Xiaomi-medeoprichter Liwan Jiang.
Ik ken toevallig Tron Legacy ook nogal goed, en dus viel me dit gelijk op:
Rinzier -> Rinzlereindigde net achter Peter met haar Rinzier-build.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
1e zin in openingsparagraaf:
in → isBeveiligingsonderzoeker Patrick Wardle stelt dat de OS X-beveiligingssoftware Gatekeeper nog steeds lek in na een recente patch van Apple.
Inleiding:
=> de recentste Windows-versiemoeten klanten van de meest recente Windows-versie zijn voorzien
Eerste alinea:
=> Skylake-processors (er mist een letter)Daaronder vallen dus onder andere de Skylake-procesors.
Tweede alinea:
=> zal vrijgeven of heeft vrijgegevenHet bedrijf zal een lijst van systemen vrijgegeven
[ Voor 25% gewijzigd door Sleip op 17-01-2016 00:35 ]
Hier word gesproken van 2 camera's aan de achterzijde. Ik ga er vanuit dat het gaat om 1 aan de achterzijde en 1 aan de voorzijde.
Daarvoor heeft de fabrikant een f/2.2 13-megapixelcamera aan de achterkant en een f/2.0 8-megapixelcamera aan de achterkant.
Ik veronderstel dat die smartphone ook een camera aan de voorkant heeft
Op 2 na laatste alinea
reviews: Apple iPad Pro: veel tablet voor weinig mensen
nieuws: Gerucht: Microsoft presenteert enige Lumia van dit jaar over twee weken
nieuws: SpaceX-raket valt om bij landing op zeeplatform
Moet zijn Tijdens natuurlijk
Door de raket op zee te laten landen zou echter brandstof bespaard kunnen worden, er niet teruggekeerd hoeft te worden naar de landingsplaats op het vaste land.
> omdat er niet teruggekeerd hoeft te worden
...vasteland.In december slaagde de organisatie er wel in om de raket rechtop te laten landen op het vaste land.
...en...Door de raket op zee te laten landen zou echter brandstof bespaard kunnen worden, er niet teruggekeerd hoeft te worden naar de landingsplaats op het vaste land.
...vasteland.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
'De raket viel om en ontplofte tjidens de poging.'
ij in Tijdens is omgedraaid.
Heegenees
Andere interfaces zoals die de Code Search-api zijn al eerder stopgezet.
'Goed ingevoerd' kan ook.Kevin1Smid schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:40:
Goed ingevoerde site, ik denk dat hier goed ingelichte wordt bedoeld?
nieuws: Gerucht: Microsoft presenteert enige Lumia van dit jaar over twee weken
De rest is verbeterd.
nieuws: T-Mobile geeft klanten 2,50 euro korting bij deelname aan gratis groe...
Half Life: Opposing Force is zonder 's' op het eind, dus geen 'forces'.
Bericht over Algemene voorwaarden testpanel
In dit artikel staat vermeld dat:
Dit is denk ik o.a. in de vertaling niet helemaal goed gegaan. De website van Fractal Design spreekt namelijk van het volgende:Het geheel heeft een gewicht van 4,6kg, afmetingen van 275x485x420mm...
Hieruit maak ik op de dat kast zelf, de voetjes niet meegerekend, een afmeting heeft van 203x330x400mm. Als je aan de hand van deze waarden de inhoud berekent kom je namelijk ook uit op de gestelde 26.8 liter. De doos waarin de kast verscheept wordt is wel de 275x485x420mm.Case dimensions (WxHxD): 203 x 330 x 400mm
Case dimensions - with feet/protrusions/screws: 203 x 344 x 412mm
...
Package dimensions (WxHxD): 275 x 485 x 420mm
Verder staat er ook nog (kleinigheidje) dat het gewicht 5kg bedraagt, niet 4.6kg. Afgerond klopt het wel, ik zie die 4.6kg op de Fractal Design website in ieder geval niet staan.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Je hebt gelijk, verkeerde dimensions overgenomenMoi_in_actie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:32:
nieuws: Fractal Design komt met mini-itx-behuizing Define Nano S
In dit artikel staat vermeld dat:
[...]
Dit is denk ik o.a. in de vertaling niet helemaal goed gegaan. De website van Fractal Design spreekt namelijk van het volgende:
[...]
Hieruit maak ik op de dat kast zelf, de voetjes niet meegerekend, een afmeting heeft van 203x330x400mm. Als je aan de hand van deze waarden de inhoud berekent kom je namelijk ook uit op de gestelde 26.8 liter. De doos waarin de kast verscheept wordt is wel de 275x485x420mm.
Verder staat er ook nog (kleinigheidje) dat het gewicht 5kg bedraagt, niet 4.6kg. Afgerond klopt het wel, ik zie die 4.6kg op de Fractal Design website in ieder geval niet staan.
Dank voor de attendering. Er wordt aan gewerkt.enigmafan schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:32:
Ik had, per ongeluk als vraag, een aantal fouten in de 'Algemene voorwaarden testpanel' gespot, er is echter nog niet op gereageerd, dus voor de zekerheid meld ik het ook even hier, zie
Bericht over Algemene voorwaarden testpanel
De rest is verbeterd.
Derde alinea, zevende zin
Dit dient "gebruiker" te zijn.Nu de gebruikers dit alles heeft ingevuld, (…)
Spatie te veel tussen Stagefright. en "Ook geeft Samsung onvoldoende informatie over kritieke veiligheidslekken in zijn Android-telefoons, zoals Stagefright. "
Verwijderd
De bond ging met de fabrikant om de tafel (...)
Verwijderd
[...] is opgenomen, ontdekte een Twitter-gebruikers samen met Apple Insider.
- Titel:Commissie-Stiekem
- Inleiding, eerste zin:Commissie-Stiekem
- Vierde alinea, eerste zin:bleek uit de gegevens die [...] gemaakt, dat
Wikipedia bestaat 15 jaar
Derde alinea, derde zin:
Naast tekst, ging
Verwijderd
Door het keurslijf kent het artikel knip- & plakwerk, dat is helder. Maar om tot november te mogen wachten?
nieuws: Amnesty: grote smartphonemakers gebruiken met kinderarbeid gewonnen k...De Gebruikersreview van de Maand wordt in samenwerking met de community samengesteld. Kom je een goede userreview of andere usercontent tegen die in november is geschreven, dan kun je deze aandragen in:
Gebruikersreview van de Maand: nomineren januari 2016
[...] niet gebruikmaken van kobalt die dat is gewonnen met kinderarbeid, [...]
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 08:44 ]
...dat...Samsung zou een mechanisme in de Galaxy Note 5 hebben gezet die de stylus laat terugveren als de gebruiker die verkeerd om in de behuizing steekt.
Spreekt voor zichzelf...Winnaar Redactie november 2015
"op" ontbreekt.BAPCo meldt PCWorld in een reactie dat de benchmark door duizenden klanten gebruikt wordt en dat de organisatie zich op applicaties richt die consumenten dagelijks gebruiken.
"op" ontbreekt.Hampton wijst daarnaast op een uitspraak van de Amerikaanse Federal Trade Commission, die Intel sommeerde bekend te maken dat tests zoals SYSmark en MobileMark geoptimaliseerd kunnen zijn voor Intel-processors.
Tweede alinea: "Het is lastig vast te stellen welke fabrikanten wel en niet gebruikmaken van kobalt die is gewonnen met kinderarbeid..."
Moet zijn: "Het is lastig vast te stellen welke fabrikanten wel en niet gebruikmaken van kobalt dat is gewonnen met kinderarbeid..."
Kobalt is een stofnaam, dus een het-woord, waarbij "dat" hoort in plaats van "die".
veranderend -> veranderd? Dus de tekst van de link?
[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 19-01-2016 15:16 ]
Virussen? Scan ze hier!
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Eerste paragraaf.
"Downloadt NAAR een besmette pc."
Lijkt me eerder
"Downloadt VAN een besmette pc"?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Afgezien van dat dit geen spel- of tikfoutje isazz_kikr schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:16:
nieuws: Linux-trojan maakt screenshots en neemt audio op
Eerste paragraaf.
"Downloadt NAAR een besmette pc."
Lijkt me eerder
"Downloadt VAN een besmette pc"?
Maar desalniettemin geef ik je toch gelijk
Trojan hoeft geen hoofdletter.
nieuws: Linux-trojan maakt screenshots en neemt audio op
[ Voor 51% gewijzigd door [Remmes] op 19-01-2016 19:08 ]
ja, daag.
AOC kondigde de komt van de -> komst
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Vierde alinea, vierde zin
Hier staat een "een" te veel.Zij hebben een een grote voorkeur voor persoonlijk contact.
Wat is er mis met het "Nederlandse" gepland?Tweakers is tijdelijk alleen in read-only-modus beschikbaar. Er kan daarom geen nieuwe informatie opgeslagen en getoond worden op de site, waaronder berichten, reacties, forumtopics, reviews en Vraag- en Aanbod-advertenties. Dit is een geplanned onderhoud, de database is een paar minuten read-only.
In deze info-banner boven aan de pagina staat een foutieve spelling, namelijk:
Geplanned is fout, moet gepland zijn.Dit is een geplanned onderhoud
Edit:
[ Voor 11% gewijzigd door Duzzzzzz op 20-01-2016 09:43 ]
Ook zou de de FIOD in actie zijn gekomen nadat de bitcoins waren ingeruild voor euro's.
Contaminatie, stappen nemen of iets ('wat' in dit geval) ondernemen.Volgens de directeur volgen er snel details over de stappen die bezitters van een Surface Pro-tablet kunnen ondernemen om een gratis vervangende kabel te krijgen.
Derde alinea:
De banken zelf kunnen niet in- of uitchecken. => waarna klanten kunnen in-en uitcheckenVorig jaar maakten KPN en Vodafone al bekend een test te houden (...) waarna ze kunnen in- en uitchecken via nfc op de smartphone.
nieuws: Denon gaat toch geen speakers met Google Cast-integratie uitbrengen
Tweede alinea:
Deze woordvolgorde is ongebruikelijk, al komt ze in het (gesproken) Vlaams wel voor. Te willen houden lijkt me een logischere keuze.Denon lijkt de deur nog op een kier willen te houden en stelt
nieuws: Kritiek lek in Linux-kernel geeft root-toegang
Eerste alinea:
Een bij te veel.Daarbij komen nog eens tientallen miljoenen Linux-pc's en -servers bij.
nieuws: Panasonic Japan kondigt CM10-cameratelefoon zonder belfunctie aan
Vierde alinea:
beiden => biedenlijkt de CM10 geen voordelen te beiden ten opzichte van het oude model
[ Voor 56% gewijzigd door Sleip op 20-01-2016 12:59 ]
Verwijderd
403 miljoen winst moet verlies zijn... Ze maken al jaren geen winst...
Net loss of $660 million, loss per share of $0.84, and non-GAAP(1) net loss of $419 million, non-GAAP(1) loss per share of $0.54, compared to a net loss of $403 million, loss per share of $0.53, and non-GAAP(1) net income of $132 million, non-GAAP(1) earnings per share of $0.16 in 2014.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 12:55 ]
YepVerwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:54:
nieuws: AMD-ceo: Zen-processors verschijnen eind 2016
403 miljoen winst moet verlies zijn... Ze maken al jaren geen winst...
Net loss of $660 million, loss per share of $0.84, and non-GAAP(1) net loss of $419 million, non-GAAP(1) loss per share of $0.54, compared to a net loss of $403 million, loss per share of $0.53, and non-GAAP(1) net income of $132 million, non-GAAP(1) earnings per share of $0.16 in 2014.
[ Voor 5% gewijzigd door Xtuv op 20-01-2016 13:07 ]
Ergens halverwege de eerste alinea staat "Circtuipark Zandvoort", daar staat een 't' iets te vroeg.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
[ Voor 93% gewijzigd door Mediah op 20-01-2016 15:13 ]
datVolgens Massarutto is dan inderdaad het geval.
Is een preview, maar op de Tweakers homepage staat als titel: "Review - Assetto Corsa: pc-racegame goed op weg naar "
Typo, betreft update 10.11.2 naar 10.11.3
Apple heeft een update uitgebracht voor OS X 10.10, beter bekend als Yosemite
Apple heeft een update uitgebracht voor OS X 10.11, beter bekend als El Capitan
Laatste alinea, eerste zin:
De developer heet Introversion Software.Pc-gamers die het crowdfundingproject van Inversion Software steunden of Prison Architect via Steam Early Access bemachtigden, konden het spel al jarenlang spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Flotter op 20-01-2016 18:02 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
De browser met de naam Brave kan dat doen, omdat het eigen advertenties serveert eigen advertenties en blokkeert advertenties die sites zelf plaatsen of laten plaatsen;
Lijkt mij dubbel.
Zin loopt ook niet helemaal lekker.
1e pagina, 2e alinea, 5e zin:
centimer > centimeterDe verschillende circuits werden zelfs centimeter voor centimer vastgelegd met een laserscanner.
3e pagina, 1e alinea, 6e zin:
tussen "lijstje" en "met" dubbele spatieHij staat bij de ontwikkelaar echter hoog op het lijstje met content die later toegevoegd zou kunnen worden.
httpsBovendien werkt Brotli alleen voor htpps-verkeer en niet voor regulier bezoek aan veel sites.
1e alinea, combo 1e en 2e zin:
Geen spatie tussen 1e en 2e zin.Google zet zijn compressie-algoritme in de aankomende release van zijn browser Chrome.Brotli moet vooral statische content op https-sites efficiënter kunnen inpakken.
Freescale bestaat sinds 7 December niet meer en is nu NXP. Copy & paste fout?Het bedrijf, dat in 1987 werd opgericht, concurreert met chipmakers als FreeScale, Texas Instruments en het Nederlandse NXP
Bij mijn weten niet, zie: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/beide-beiden
Je hebt helemaal gelijk. Slordigheidje. De overnames in de chipwereld volgen elkaar ook zo snel op de laatste tijdlars019 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:45:
nieuws: Microchip neemt chipfabrikant Atmel over voor 3,26 miljard euro
[...]
Freescale bestaat sinds 7 December niet meer en is nu NXP. Copy & paste fout?
[ Voor 35% gewijzigd door Xtuv op 20-01-2016 21:58 ]
Onzin n kan ook 74.207.281 zijn, om er maar een te noemenDe n-getallen om Mersenne-priemgetallen mee te vormen zijn 2, 3, 5, 7 waar respectievelijk 3, 7, 31 en 127 uitkomen.
Eerste alinea, derde zin:
het nieuwe grootste bekende priemgetal
Britse minister wil vrijwilligers inzetten in strijd tegen internetcriminaliteit
- Tweede alinea, eerste zin:om hun [...] te geven
- Derde alinea, laatste zin:ermee
Astronomen vinden aanwijzingen voor bestaan negende planeet in zonnestelsel
Inleiding, tweede zin:
tweehonderd keer zo ver
Vind ik niets over in Van Daletinzarian schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:26:
geek: Project ontdekt Mersenne-priemgetal van 22 miljoen cijfers
[...]
Onzin n kan ook 74.207.281 zijn, om er maar een te noemen
De rest is gecorrigeerd.
moet waarschijnlijk zijn:In april dit jaar leek het bedrijf al te flirten met de Innovation Network Corporation of Japan.
In april vorig jaar leek het bedrijf al te flirten met de Innovation Network Corporation of Japan.
Verwijderd
Spuit elf. Hierboven ^^ al gerapporteerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 08:49 ]
Google zet zijn compressie-algoritme in, in de aankomende release van zijn browser Chrome.
nieuws: Nuance: Chrome gaat webpagina's sneller laden dankzij eigen compressi...
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik denk dat nginx een paar woorden naar rechts is verschoven in de onderstaande zin
Wordt er niet de onderstaande bedoelt?Er lijkt Brotli-ondersteuning te komen in nginx. Veel sites gebruiken in plaats van nginx Apache of IIS, die beide dus voorlopig geen ondersteuning voor Brotli lijken te krijgen.
Er lijkt Brotli-ondersteuning te komen in nginx. Veel sites gebruiken nginx in plaats van Apache of IIS, die beide dus voorlopig geen ondersteuning voor Brotli lijken te krijgen.
[ Voor 0% gewijzigd door PBX_g33k op 21-01-2016 10:38 . Reden: caps ]
"De manier waarop het bedrijf uiteindelijk met de mislukking van het project is omgegaan, is volgens Harris correct, maar was de communicatie onduidelijk."
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/tante-betje
IsHoewel er daadwerkelijk een aantal drones zijn uitgeleverd, bleken deze de beloftes niet waar te kunnen maken.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
http://tweakers.net/nieuw...ekijken-advertenties.html
Staat: "Eich bljkt de Android-browser Link Bubble van ontwikkelaar Chris Lacy te hebben gekocht."
Moet zijn: "Eich blijkt de Android-browser Link Bubble van ontwikkelaar Chris Lacy te hebben gekocht."
Verwijderd
consultancy-firma > consultancyfirma
layout > lay-out
ofwel > oftewel
hoofdletterform > hoofdlettervorm
tevens > ook
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 18:34 ]
Eerste: eensVerwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:32:
nieuws: Franse overheid wil alternatief voor azerty
consultancy-firma > consultancyfirma
layout > lay-out
ofwel > oftewel
hoofdletterform > hoofdlettervorm
tevens > ook
Tweede: neen (zie o.a. Van Dale)
Derde: er staat al een keer 'of' vlakbij, dan is 'ofwel' keurig. Misschien wat archaïsch, maar anders lelijk
Vierde: oeps!
Vijfde: idem aan de derde, maar dan met 'ook'.
Verwijderd
Tweede: Mijn Van Dale zegt lay-out. In het artikel staat ook nog ergens lay-out!letatcest schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:41:
[...]
Eerste: eens
Tweede: neen (zie o.a. Van Dale)
Derde: er staat al een keer 'of' vlakbij, dan is 'ofwel' keurig. Misschien wat archaïsch, maar anders lelijk
Vierde: oeps!
Vijfde: idem aan de derde, maar dan met 'ook'.
Derde: Mijn fout.
Vijfde: Mijn fout.
oooh shhhhh... ik zag het verkeerd om! Idd had een keer layout neergezetVerwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:01:
[...]
Tweede: Mijn Van Dale zegt lay-out. In het artikel staat ook nog ergens lay-out!
Derde: Mijn fout.
Vijfde: Mijn fout.
(het is altijd handig aan te geven welke zin iets om gaat, dat is duidelijker dan gewoon zeggen welk woord
Verwijderd
Onder 'Conclusie':
Als het Canons doel was om een nieuwe, betaalbare instapcamera toe te voegen aan de groeiende [...]
Het meervoud van crash is crashes; als het hier om het werkwoord gaat is het niet fout maar vind ik de zin niet zo lekker lezen. Dan is misschien 'het gaat om het vastlopen van het systeem bij...' duidelijker?Een bug in een testversie van Windows laat pc-games crashen, zo heeft Microsoft laten weten. Het softwarebedrijf zegt dat pc-gamers daarop moeten opletten bij het updaten. Het gaat om crashen bij grote titels, zoals Fallout 4 en Assasin's Creed, zo zegt Microsoft.
Moet dit niet keuze zijn?Desondanks is de keus voor een dergelijk instapmodel niet onlogisch en is de kwaliteitssprong ten opzichte van een compactcamera of smartphone duidelijk merkbaar.
Misschien is het jullie afkortings-policy, maar het strookt niet met de rest van de wereld om x86 als "X86" te schrijven.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Inleiding:
Misschien is 'behaald hebben' hier een betere keuze/keus, vooral ook omdat er over omzetten gesproken wordt.Google zou in totaal al 31 miljard dollar aan omzet en 22 miljard winst met Android verdiend hebben.
nieuws: Gerucht: Europa keurt overname KPN-dochter Base door Telenet goed
Eerste alinea:
Een de te veel.want de de Europese Commissie stelde aan de laatste overname in de telecomindustrie zulke voorwaarden dat de providers het zelf afbliezen.
De overname die ze zelf afbliezen. (het => die)
[ Voor 33% gewijzigd door Sleip op 22-01-2016 11:08 ]
Je kent een taal. De titel is dus onjuist. Enigszins ironisch gezien de inhoud
.edit: titel is inmiddels al aangepast
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2016 11:57 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
"Zweden een leeftijd van vijftien of zestien jaar inhoudt."
Getallen boven de twaalf horen in cijfers weergegeven te worden. 15 of 16 jaar dus.
In the window.
Daar zijn geen vaste regels voor. Zie ook:TomONeill schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:08:
Getallen boven de twaalf horen in cijfers weergegeven te worden. 15 of 16 jaar dus.
https://onzetaal.nl/taala...len-in-letters-of-cijfers
Redacties hanteren hun eigen schrijfwijzer voor dit soort zaken. Bij Tweakers schrijven we exacte getallen tot twintig uit. Met uitzondering van vergelijkingen waarbij getallen onder en boven de twintig in voorkomen, dan hanteren we cijfers. Bijvoorbeeld: "leerlingen van 15 en 33 jaar".
In the window.
@.oisyn: we volgen de regels voor hoofdlettergebruik.
Laatste zin:
--> SindsSins 2012 voert het commerciële ruimtevaartbedrijf van Elon Musk al vrachtmissies uit naar het ISS. Hiervoor wordt een vrachtvariant van de Dragon-capsule gebruikt.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Verwijderd
De Nederlandse virtuele provider Choozze sluit abonnees weer aan, nadat het in de afgelopen week was begonnen die af te sluiten.
het > hij
nieuws: Amazon gaat tls-certificaten uitgeven
... in een update voor Windows Amazons root-certificaten als 'vertrouwd' aangemerkt.
root-certificaten > rootcertificaten
Op dit moment is AWS Certifcate Manager beschikbaar in het oosten ...
Certifcate > Certificate
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 15:39 ]
"We zagen dat die bepaling onrust schiep bij klanten... Verleden tijd van "onrust schept" is "onrust schepte".
Fout, is blijkbaar wel juist in deze betekenis (alweer wat geleerd
[ Voor 12% gewijzigd door luukske op 22-01-2016 18:52 ]
Eerste alinea:
overdacht => overdrachttegen beperkingen op de overdacht van gegevens
Dit topic is gesloten.
![]()
Reageer in dit topic om spel- en tikfouten te melden, gebruik daar A.U.B. NIET de "Rapporteer" functie voor!