Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jimzz
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09-07 03:00
Ik ben vorige week begonnen met OpenHAB en vind het tot nu toe prachtig wat de mogelijkheden zijn vooral icm homekit. Echter heb ik een vraag (ik ben een noob wat dit betreft).

Ik heb een WoL en Exec binding. Nu lukt het me om mijn pc over het netwerk aan te zetten (of via siri) en dat werkt feilloos. Echter lukt het me niet om een shutdown commando te sturen.

Volgens de documentatie hoef je geen dingen in te stellen behalve een item aan te maken. Mijn huidige item is als volgt (let op dit is for testing only en ben noob dus reken me nog niet af op de slechte code).

Switch JimzzPC "PC Jimmy" [ "Switchable" ] { wol="192.168.0.255#74-D4-35-FE-8E-88", exec=">[OFF:shutdown -s -m \\\\192.168.0.134 -t 0 -f]" }

Ik heb geen things toegevoegd, enkel een item. Zoals ik al zei het aanzetten van de pc is geen probleem, het gaat me enkel om de shutdown command. (OpenHAB staat op Windows Server 2016).

Iemand die hier meer verstand van heeft wat ik kan doen om het commando uit te voeren?

• gertjuhh
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07 14:50
Lukt het vanaf de console van je server wel om een remote shutdown uit te voeren?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

Format van exec kan soms tricky zijn als er spaties in zitten. Wat ik vaak doe is een los script maken (een .cmd in jouw geval), die testen. En dan dat script aanroepen zonder verdere parameters.

Is er trouwens een reden dat je de oude 1.x syntax gebruikt?

https://www.openhab.org/addons/bindings/exec/#channels
Probeer het eens met deze syntax met een Thing en Item definition.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 05-07-2018 10:29 (32%)

• jimzz
Ik had t niet eens in de gaten dat het een 1.x syntax was :P. Zoals ik al zei, pas twee weken geleden begonnen met OpenHAB. Maar ik heb al ergens gevonden dat je met things moet werken inderdaad. Straks eens even proberen. Overigens als ik het commando uitvoer op mijn winserver via cmd of powershell dan werkt het wel gewoon. Ik ga er straks weer mee aan de slag. Jammer dat ik deze software (en de sonoffjes) niet jaren geleden al kende :P

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@jimzz ja OpenHAB was al niet echt eenvoudig, maar met de overgang van 1.x naar 2.x is het er niet duidelijker op geworden. Tot voor kort was de Exec binding er volgens mij nog niet voor 2.x, dat kan verklaren dat je ergens de 1.x syntax bent tegengekomen.

Maar het is heel verslavend als je eenmaal begint met dingen inregelen :)

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 05-07-2018 17:42 (13%)

• jimzz
@CyBeRSPiN exactly, ben nachten bezig geweest documentatie door te nemen en heb de eerste apparaten kunnen toevoegen en ook homekit werkend (al geeft ie nog regelmatig no response aan, maar zag dat dat kan liggen aan de hub) en na de eerste 4 apparaten aangesloten te hebben wil ik meer :P. Verslavend inderdaad haha!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 06-07 18:30
Hier al tweakers ervaring met de 2.4.0 release?

Ik heb gister mijn VM terug ge-restored vanwerge de Netatmo binding die niet lekker fungeerde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@arnord 2.3.0 is net uit. 2.4 is de komende versie, ik ga pas over ie officieel uit is en er aanleiding voor is.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True