Ah dat ziet er erg tof uit!Dennis schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:05:
Ik heb nog even verder geknutseld aan mijn layout. Doel was om de iOS 'Woning' app na te bootsen. Het configureren van de achtergrond was niet zo lastig, maar dit werkt dus vervelend genoeg niet op de startpagina. Althans, niet in de Android app. Blijkbaar zit daar iets tricky.
[Afbeelding]
Ik ben er zelf in ieder geval content mee. Nu nog op de home page dus.
Persoonlijk zie ik verlichting aansturen nog niet als toegevoegde waarde, het is best een dure ingreep die relatief niet zo veel oplevert, naast comfort.
De ideeën die ik momenteel heb:
Zonnepanelen & verbruik:
- Het monitoren van de zonnepanelen en het energieverbruik is belangrijke informatie voor het maken van keuzes. Om het eigen verbruik te maximaliseren kun je bijvoorbeeld de vloerverwarming extra hard laten draaien als de zon hard schijnt. Hierdoor kun je van je huis een thermische buffer maken en hoef je 's nachts minder hard te stoken. Dit is gunstig als salderen wordt afgebouwd.
Ventilatie:
- Door CO2 te sturen, kan ik voorkomen dat de ventilatie constant draait voor niets; maar toch een goed klimaat bestaat in huis.
- Afhankelijk van de buitentemperatuur kun je mogelijk de warmte terugwin ook beter inzetten.
Verwarming:
- De vloerverwarming hoeft alleen te draaien bij warmtevraag, daarnaast hoeft het in de slaapkamer niet zo warm te zijn als in de woonkamer. Dit bespaart verbruik.
Zonwering:
- Door 's nachts de rolluiken te sluiten; voorkom je warmteverlies. Door ze 's ochtends open te maken; laat je de zon binnen komen.
Dit moet allemaal lokaal draaien (ook zonder cloud) en niet afhankelijk zijn van het netwerk voor normale operatie.
Oftewel, als het netwerk plat ligt, moet de ventilatie / verwarming blijven draaien.
Ik ben momenteel wel nog veel bezig met de hardware; de motoren van de ventilatie worden gereviseerd, de vloerverwarming wil ik nog aanpassen (1 zuinige pomp i.p.v. 4 pompen) en zonnepanelen moeten nog geplaatst worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZFwJztHj9bXtx3bUv65VyaGI.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/HFagiwLUug3tAFldT6biDQUH.jpg?f=fotoalbum_medium)
:fill(white):strip_exif()/f/image/BbdiCIvXBfBKQTxf1K1EsS5o.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fSlNq7GG3CRK2eiEDAiKF3P9.png?f=user_large)

/f/image/Ob2Q4RUhVnRjXskRzgSDzOh8.png?f=fotoalbum_large)