Als ik een andere watch face installeer dan valt het me op dat de seconde wijzer soms stopt met lopen...is dat normaal...bijvoorbeeld in "sleep mode"...of hoe moet ik dat zien?
Dat is normaal in sleep mode. Daarmee spaart hij de batterij.JudgeTreve schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:59:
Als ik een andere watch face installeer dan valt het me op dat de seconde wijzer soms stopt met lopen...is dat normaal...bijvoorbeeld in "sleep mode"...of hoe moet ik dat zien?
Ik heb m scherp in de gaten gehouden, en aan mijn pols blijft ie keurig wakker, zodra ik hem een tijdje neerleg gaat ie uit. Werkt goed, al heb ik klachten gelezen op XDA dat sommige mensen dit ook aan de pols krijgen.BizzieBis schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:07:
[...]
Ik denk dat er nu meer gebruik gemaakt wordt van de gyroscoop. Wanneer er binnen x minuten geen beweging is -> scherm uit. Tijdens gewoon gebruik heb ik nog niet gezien dat het scherm uit ging. Wel toen ik de watch even op t nachtkastje had gelegd. Lijkt dus goed te werken.
Ik heb wel gemerkt dat sommige watchfaces van voor de 5.0.1 update problemen kunnen geven.rob-bo schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:14:
[...]
Dat is normaal in sleep mode. Daarmee spaart hij de batterij.
Ze gaan wel in standby, maar de seconde wijzer blijft gewoon doorlopen. Anderen dimmen weer niet..
Denk dat we nog even moeten wachten totdat alles geupdate is.
Net maar handmatig geupdate naar 5.0.1, duurde even voordat ik door had dat ADB niet werkt in de oude recoveries (ik moest van 4.4W1 naar 4.4W2 naar 5.0.1). Uiteindelijk gelukt, en ben er erg blij mee, kan nu eindelijk aan de slag om mijn eigen watchface te ontwikkelen
Ik heb toch ook nog niet precies de juiste watchface gevonden...en het is mij wel duidelijk dat ik dus aan de gang moet met facer o.i.d en het downloaden van die gevallen...
Wel lastig dat de ene site zegt dat je de zip bestanden moet uitpakken en de andere niet...
Maar goed.....only one way to find out.......
3% batterij per uur.....hmhm......
Wel lastig dat de ene site zegt dat je de zip bestanden moet uitpakken en de andere niet...
Maar goed.....only one way to find out.......
3% batterij per uur.....hmhm......
Weet iemand al iets gehoord over de Pujie Black watchface en compatibiliteit met Android Wear 5.0.1?
Hij is er mee bezig en zegt 'soon' met een update te komen.Flappie schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:13:
Weet iemand al iets gehoord over de Pujie Black watchface en compatibiliteit met Android Wear 5.0.1?
Ik heb nu veel watchfaces geprobeerd, maar na zijn update ga ik toch weer terug naar Pujie.
Nope nog niets, alleen dat de maker ermee bezig is. Zojuist ook de update naar Wear 5.0.1 ontvangen en heb het probleem ook.Flappie schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:13:
Ik heb sinds eind vorige/begin deze week opeens last van battery drain.
Mijn dagelijkse routine is:
auto naar werk met Maps navigatie (1 uur - 5 kwartier) en op de terugweg ook.
In het begin had ik op mijn watch dan aan het einde van de dag nog zeker 40% of 50% of zelfs meer over.
Maandag was hij gewoon opeens leeg op de terugreis in de auto, hele avond met zwart scherm rondgelopen
en het is niet verbeterd, ik zit nu nog met 32% en dan moet de terugreis nog beginnen...
Ik heb niks raars gedaan ofzo, de wear-update is pas sinds anochtend geïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Ik merk wel sinds Lollipop op mijn N5 dat die belachelijk hard leeg gaat. Iemand anders ook last van?
Mijn dagelijkse routine is:
auto naar werk met Maps navigatie (1 uur - 5 kwartier) en op de terugweg ook.
In het begin had ik op mijn watch dan aan het einde van de dag nog zeker 40% of 50% of zelfs meer over.
Maandag was hij gewoon opeens leeg op de terugreis in de auto, hele avond met zwart scherm rondgelopen
Ik heb niks raars gedaan ofzo, de wear-update is pas sinds anochtend geïnstalleerd, dus daar ligt het niet aan. Ik merk wel sinds Lollipop op mijn N5 dat die belachelijk hard leeg gaat. Iemand anders ook last van?
Sinds vandaag ook een LG G Watch R, maar nog verre van tevreden... Sinds ik op mijn OnePlus One Android Wear heb gezet en ik ben connected met mijn LG, werkt wifi gewoon niet meer. In chrome geen sites meer te bezoeken, Playstore geeft time outs.... Telefoon opnieuw opstarten en het werkt weer, maar zodra ik naar Wear ga is het weer mis. Iemand een idee of ervaring mee?
Dit is geen watch issue maar Android wear i.c.m. je telefoon firmware. De OnePlus One draait 4.4.4 dat kan het probleem niet zijn. Probeer een wear van je toestel af te gooien en SD maid draaien voor cleaning. Opnieuw uit Playstore Android wear laatste versie...1.0.5.1630507. Of je telefoon naar factory-reset.rogiertw schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:56:
Sinds vandaag ook een LG G Watch R, maar nog verre van tevreden... Sinds ik op mijn OnePlus One Android Wear heb gezet en ik ben connected met mijn LG, werkt wifi gewoon niet meer. In chrome geen sites meer te bezoeken, Playstore geeft time outs.... Telefoon opnieuw opstarten en het werkt weer, maar zodra ik naar Wear ga is het weer mis. Iemand een idee of ervaring mee?
Tubes....It's what make music music!
Ook OnePlus hier en nooit problemen gehad.rogiertw schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:56:
Verwijderd
Gisteren de update gehad en vandaag al een paar keer de verbinding met mijn G3 kwijt. Bluetooth uit en weer aan en de GW-R pakt m weer op.
Best vervelend al gaat t nu al weer een paar uur goed. Afwachten hoe dit en of dit zo blijft of het een "hickup" is.
Best vervelend al gaat t nu al weer een paar uur goed. Afwachten hoe dit en of dit zo blijft of het een "hickup" is.
Sinds lollipop gaat de batterij een stuk korter mee, voorheen haalde ik meer dan een dag, nu nog geen hele dag, bepaalde watchfaces werken ook helemaal nog niet goed met lollipop, bv in watchmaker zit een memory leak als je tasker variabelen gebruikt, naar verloop van tijd functioneerd heel android wear niet meer, het gebeurd ook weleens dat android wear crashed en een melding geeft dat android wear is vast gelopen, er zit ook een bug in de nieuwe android wear app op de telefoon, je kunt namelijk vanuit de app watchfaces verbergen op je horloge (alle lelijke standaard watchfaces) echter sommige verborgen watchfaces zijn dan nog gewoon zichtbaar op het hologe lol, achja... maar wachten op 5.0.2 of 5.1...
God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.
Nieuwe band binnen... ziet er een stuk beter uit!

Verwijderd
Dat ziet er super gaaf uit.
Maar hoe is de passing[m.b.t. de gw-r], en nog belangrijker hoe goed gaat het laden met de cradle?
Want ik kan me voorstellen dat de cradle er niet lekker aan blijft hangen en je dus s'morgens met een onopgeladen watch zit.
[b.t.w. linkje waar je hem vandaan hebt?]
Maar hoe is de passing[m.b.t. de gw-r], en nog belangrijker hoe goed gaat het laden met de cradle?
Want ik kan me voorstellen dat de cradle er niet lekker aan blijft hangen en je dus s'morgens met een onopgeladen watch zit.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 17:40 ]
DezeVerwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:38:
Dat ziet er super gaaf uit.
Band past zonder modificatie. Opladen is geen probleem band is soepel dat het geheel inzakt dus de cradle rust tussen de band en horloge in.
Ik vind die watch echt geweldig...ik geniet er de hele dag van...nu even niet meer want mijn Nexus 6 moet terug en nu kan hij niet meer babbelen met de telefoon...maar verder..TOP!
Verwijderd
Tnx
Nog meer mensen last van t volgende?
Screenshot's maken, altijd leuk toch?
Maar helaas altijd een "hapje" eruit en vierkant terwijl ik toch echt een ronde watch heb.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 19:20 ]
Dat hapje eruit zou ik niet weten hoe dat komt, maar de screenshots zijn altijd vierkant aangezien ronde afbeeldingen niet bestaan (dan zou dat transparant of zwart ofzo zijn). Ook worden apps etc. gewoon als een vierkant gerendered op het horloge, maar is alleen het gebied binnen die zwarte cirkel zichtbaar voor jou.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in (vwb vierkant vs rond) maar het moet softwarematig toch niet zo lastig zijn dit aan te passen gezien de cirkel in de screenshot van Here die "toevallig" geheel overeenkomt met wat ik te zien krijg op mijn watch.
Het hapje zal wel een schoonheidsfoutje zijn dan. Er zijn ergere dingen maar mag wel gefixed worden imo.
Het hapje zal wel een schoonheidsfoutje zijn dan. Er zijn ergere dingen maar mag wel gefixed worden imo.
Wat zou je aangepast willen zien dan? Die cirkel is inderdaad precies de border van je scherm, dit is waarschijnlijk gedaan om de randen niet zo scherp en blokkerig te maken.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:33:
Daar heb je gelijk in (vwb vierkant vs rond) maar het moet softwarematig toch niet zo lastig zijn dit aan te passen gezien de cirkel in de screenshot van Here die "toevallig" geheel overeenkomt met wat ik te zien krijg op mijn watch.
Verwijderd
Een mooi rond screenshotje dus. Geen halszaak maar wel net dat wat het een beetje af maakt.
Denk dat het een bug in de data overdracht is. Soms lijkt t wel goed te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door BizzieBis op 18-12-2014 21:54 ]
Ziet er erg robuust uit, heb 'm ook gekocht. Fijn om toch van te voren zekerheid te hebben dat hij compatible is. M'n mooie 3 euro bandje van Ebay was gisteren aangekomen alleen die had een plastic clasp. Dus dat gaat 'm niet worden. Dit is een leuk alternatiefsilitek schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:24:
Nieuwe band binnen... ziet er een stuk beter uit!
[afbeelding]
Prima bandje voor een relatief prijsje..nog even foto hoe het eruit ziet met cradle..(beetje wazig gaat om het idee)Yosecret schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:53:
[...]
Ziet er erg robuust uit, heb 'm ook gekocht. Fijn om toch van te voren zekerheid te hebben dat hij compatible is. M'n mooie 3 euro bandje van Ebay was gisteren aangekomen alleen die had een plastic clasp. Dus dat gaat 'm niet worden. Dit is een leuk alternatief

vanochtend ging zoals normaal mijn wekker op mijn telefoon om 5:55 en had op snooze gedrukt.
Vervolgens begint om 6:00 op mijn watch een alarm af te gaan. Ik heb dit nog nooit gezien! Ding begon te trillen uit het niets, en kon naar links swipen voor snooze of naar rechts om het uit te zetten. Met mijn halfgare knop per ongeluk naar snooze geswiped. Om 6:05 ging mijn telefoon dus weer, en om 6:10 het horloge nog een keer.
Zonet was ik wat aan het klooien met de batterij van mijn N5: zo ver mogelijk laten leeglopen en vervolgens weer aanzetten. Opeens toen ik in het OS zat begon mijn horloge weer een alarm af te geven
Ik kan me niet herinneren een alarm gezet te hebben en heb ook geen idee waar dit vandaan komt.
Iemand hier ervaring mee?
Vervolgens begint om 6:00 op mijn watch een alarm af te gaan. Ik heb dit nog nooit gezien! Ding begon te trillen uit het niets, en kon naar links swipen voor snooze of naar rechts om het uit te zetten. Met mijn halfgare knop per ongeluk naar snooze geswiped. Om 6:05 ging mijn telefoon dus weer, en om 6:10 het horloge nog een keer.
Zonet was ik wat aan het klooien met de batterij van mijn N5: zo ver mogelijk laten leeglopen en vervolgens weer aanzetten. Opeens toen ik in het OS zat begon mijn horloge weer een alarm af te geven
Ik kan me niet herinneren een alarm gezet te hebben en heb ook geen idee waar dit vandaan komt.
Tik op het scherm van je horloge als ie actief is (Google scherm verschijnt) scroll naar beneden, 'Show Alarms' daar kun je zien wat er op je klokje zelf ingesteld staat, duurde bij mij dagen voor ik erachter was waarom het gekke ding elke dag om 17:15 afgingstriner schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:52:
Opeens toen ik in het OS zat begon mijn horloge weer een alarm af te geven
Pujie heeft net de update online gezet. Alles is nu zo ongeveer te configureren. Voor mij veruit de beste warchface die er is.
Wauw, bedankt! Er stond een alarm voor 6:00 4 dagen in de week. Geen idee hoe dat erop is gekomen.RoosW schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:12:
[...]
Tik op het scherm van je horloge als ie actief is (Google scherm verschijnt) scroll naar beneden, 'Show Alarms' daar kun je zien wat er op je klokje zelf ingesteld staat, duurde bij mij dagen voor ik erachter was waarom het gekke ding elke dag om 17:15 afging
Ha! Je wilt niet weten wat druppeltjes water op je scherm allemaal kunnen instellen ;-) Of een leren mouw van je jas, ook een licht vochtig mouwstuk wil bij scherm aanraken al snel gekke dingen veroorzaken!
'Ok Google' set alarm to xx:xx doet het ook bijvoorbeeld, gebruik nu altijd set timer for xx minuten die gaat weer weg na gebruik.
Have fun! :-D
'Ok Google' set alarm to xx:xx doet het ook bijvoorbeeld, gebruik nu altijd set timer for xx minuten die gaat weer weg na gebruik.
Have fun! :-D
Kun je ergens instellen dat de watch voor bepaalde apps wel moet gaan trillen en voor andere niet?
Dat is nu verbonden aan het wel of niet geluid maken op je telefoon, dus geen geluid op je telefoon, geen bzzzt aan je pols.Rikkie8 schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:17:
Kun je ergens instellen dat de watch voor bepaalde apps wel moet gaan trillen en voor andere niet?
Ik wou dat ze een centraal instelling menu hiervoor hadden :-/
Ik heb m'n telefoon altijd op stil staan, maar m'n G Watch R trilt gewoon, dus dat is niet waar
The devil is in the details.
De companion app heeft een instelling 'mute phone when watch is connected'.
Volgens mij is het wel zo dat als de notificatie van de app geluid zou hebben gemaakt (ongeacht de instelling van de volumestand van de telefoon) dat dan ook zou moeten resulteren in een trilling van de watch.
Ik vind die verschillende instellingsmodi van Wear nog niet echt handig.
Theater mode is een leuke toevoeging, maar dat-ie dan ook niet meer trilt is niet ideaal.
Ook zou ambient mode gecombineerd moeten kunnen worden met Theater; gewoon altijd een simpel klokje.
Volgens mij is het wel zo dat als de notificatie van de app geluid zou hebben gemaakt (ongeacht de instelling van de volumestand van de telefoon) dat dan ook zou moeten resulteren in een trilling van de watch.
Ik vind die verschillende instellingsmodi van Wear nog niet echt handig.
Theater mode is een leuke toevoeging, maar dat-ie dan ook niet meer trilt is niet ideaal.
Ook zou ambient mode gecombineerd moeten kunnen worden met Theater; gewoon altijd een simpel klokje.
Die theater mode is juist bedoeld om het scherm compleet uit te schakelen voor in een donkere ruimte (bioscoop bijvoorbeeld). Om dan een klokje neer te zetten haalt het hele idee onderuit

Dat snap ik, maar handig vind ik 't niet.
Mijn ambient watchface is een set lichtgrijze cijfers op een zwarte achtergrond. Zou prima zijn voor in de bios.
Als ik in de bios de tijd wil weten en ik zou 'm eerst moeten aandrukken komt er ook een bak licht vanaf.
Ik had liever meer controle gehad, ipv dat google voor mij bepaalt hoe ik m'n watch instel in het theater.
Mijn ambient watchface is een set lichtgrijze cijfers op een zwarte achtergrond. Zou prima zijn voor in de bios.
Als ik in de bios de tijd wil weten en ik zou 'm eerst moeten aandrukken komt er ook een bak licht vanaf.
Ik had liever meer controle gehad, ipv dat google voor mij bepaalt hoe ik m'n watch instel in het theater.
Oef.. Dit dingetje voor kerst gekregen, wat een fantastisch apparaat. Duurde even voordat ik de voice command 'navigate to' aan de praat kreeg maar nu alles werkend. Skymaster watchface vind ik schitterend, zeker met mn eigen achternaam onder het logo
iemand nog tips voor leuke en handige apps? De app launcher heb ik al, net als Music Boss en camera remote.
Android fanboy
Heb deze ook voor kerst gekregen. Heel erg blij mee. Minder groot dan ik had gedacht en de basisfunctionaliteit werkt goed. Vind het wel jammer dat de taalondersteuning nog te wensen over laat en je dus moet kiezen tussen de mogelijkheid tot spraakcommando's en dicteren. Hoe veel moeite kan het zijn om die paar spraakcommando's die er zijn in het Nederlands toe te voegen? Ook begrijp ik nog niet helemaal waarom het scherm soms wel oplicht met de notificatie, maar in veel gevallen ook alleen maar trilt en ik dan zelf het scherm moet activeren en naar boven moet swipen voor de notificatie. Ik wil dat het scherm altijd kort oplicht en mij de notificatie toont. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Toch maar gehaald. Kon de verleiding niet meer weerstaan om er geen aan te schaffen.
heel even kunnen spelen. Moet nu opgeladen worden.
Het is idd jammer dat nederlandse tekst niet werkt. (tenminste ik kan dat niet dicteren).
Misschien maar even doorgeven dat vrienden soms engelse hangouts krijgen etc
Vanavond maar wat dieper er in duiken.
Maar op het eerste gezicht lijkt het me een fijne gadget
heel even kunnen spelen. Moet nu opgeladen worden.
Het is idd jammer dat nederlandse tekst niet werkt. (tenminste ik kan dat niet dicteren).
Misschien maar even doorgeven dat vrienden soms engelse hangouts krijgen etc
Vanavond maar wat dieper er in duiken.
Maar op het eerste gezicht lijkt het me een fijne gadget
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hier ook de gelukkige bezitter van de LG G Watch R sinds gisteren. Zoals anderen al melden; die spraakbesturing is naadje. Sinds gisteren heb ik hem aan, nu, ca. 24 uur later moet ie aan de lader... ben benieuwd verder!
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Voice Commands werken bij mij perfect in het Engels. Om whatsappjes en mailtjes te tikken praat ik gewoon in het Nederlands en dat gaat perfect. Heb ik ingesteld door in Google Now op je mobiel EN (US) in te stellen als primary language en Nederlands als tweede taal. Gaat tot op heden best goed, behalve als ik met een voice command op een bepaald tijdstip een alarm wil instellen.
Android fanboy
Is het ook mogelijk om vanaf de watch een WA bericht te sturen?
En ik krijg regelmatig de melding dat ik contact regonition aan moet zetten.
Kan dus geen nieuw mailtje sturen oid.
En ik krijg regelmatig de melding dat ik contact regonition aan moet zetten.
Kan dus geen nieuw mailtje sturen oid.
[ Voor 48% gewijzigd door DarkSide op 27-12-2014 16:31 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bij kerst zat ik iets vaker in de auto terwijl ik wa berichtjes kreeg. Kon dus mooi het spraakgestuurd eens even testen. Even swipen naar links en op beantwoorden drukken en hop praten maar in het Nederlands. Dat ging eigenlijk verrassend goed, NL's gaat prima en enige punt was toch beetje de afleiding op het horloge ipv de weg...
@DarkSide Reageren op binnenkomende WA berichtjes gaat dus prima, zelf actief een gesprek starten vanaf de watch is volgens mij niet (goed) mogelijk.
@DarkSide Reageren op binnenkomende WA berichtjes gaat dus prima, zelf actief een gesprek starten vanaf de watch is volgens mij niet (goed) mogelijk.
Ok tnx.
Jammer dat je, nog niet, een WA kunt starten. Is soms toch handig.
Heb nu mijn taal in google now naar nederlands gezet. En kan nu nederlands dicteren (wat nog redelijk werkt).
Maar als ik een Hangouts of mail wil sturen Moet ik een naam noemen.
Dit is me nog niet gelukt om een contact persoon te vinden.
Of de LG zegt dat ik mijn contact regonition aan moet zetten. Of hij kan mijn gesproken naam niet vinden in mijn contact personen. Wie ik ook probeer ik krijg geen response.
Maar ik kan iig nu wel mijn google keep lijstje bijwerken.
En straks dus zo ook mijn boodschappen zonder de telefoon uit de broekzak te halen.
Jammer dat je, nog niet, een WA kunt starten. Is soms toch handig.
Heb nu mijn taal in google now naar nederlands gezet. En kan nu nederlands dicteren (wat nog redelijk werkt).
Maar als ik een Hangouts of mail wil sturen Moet ik een naam noemen.
Dit is me nog niet gelukt om een contact persoon te vinden.
Of de LG zegt dat ik mijn contact regonition aan moet zetten. Of hij kan mijn gesproken naam niet vinden in mijn contact personen. Wie ik ook probeer ik krijg geen response.
Maar ik kan iig nu wel mijn google keep lijstje bijwerken.
En straks dus zo ook mijn boodschappen zonder de telefoon uit de broekzak te halen.
Ziet er netjes uit.Yosecret schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:55:
Bandje is hier ook binnen gekomen, aantal schakels moeten verwijderen maar past nu precies! Bevalt goed.
Plaatje is 'n thumbnail, klik voor extra foto's
[afbeelding]
Mooi, hou zelf niet zo van metalen bandjes, heb zelf een bruin lederen besteld. Ben benieuwd.
Wat me ook is opgevallen is dat elke minuut in ambient mode het beeld een paar pixels opschuift. Waarschijnlijk om inbranden te voorkomen.
Wat me ook is opgevallen is dat elke minuut in ambient mode het beeld een paar pixels opschuift. Waarschijnlijk om inbranden te voorkomen.
Android fanboy
Bedien inmiddels ook het SONOS systeem via de watch, dat vind ik toch wel heel erg tof. De watch komt vanzelf met een card om dat te doen.
Ook tevreden over de batterij. Heb 'm gister rond 12:00 van de lader gehaald en zit nu op 39% met scherm always on.
Ook tevreden over de batterij. Heb 'm gister rond 12:00 van de lader gehaald en zit nu op 39% met scherm always on.
[ Voor 30% gewijzigd door Micheeels op 28-12-2014 18:38 ]
Androidpolice heeft weer een mooie collectie apps en watch faces samengesteld:
http://www.androidpolice....h-faces-from-12914122914/
http://www.androidpolice....h-faces-from-12914122914/
Ik twijfel of ik mezelf een LG G Watch R kado ga doen, wat ik met name gaaf vind:
- Look and feel van een normaal horloge
- Verwisselbare watch faces.
Qua smart watch functionaliteit ben ik met name geïnteresseerd in de agenda afspraken en / new mail alerts. Whatsapp berichten, telefoon functionaliteit etc interesseren me niet echt.
Wie helpt me, is de LG G Watch R iets voor mij?
- Verwisselbare watch faces.
Qua smart watch functionaliteit ben ik met name geïnteresseerd in de agenda afspraken en / new mail alerts. Whatsapp berichten, telefoon functionaliteit etc interesseren me niet echt.
Wie helpt me, is de LG G Watch R iets voor mij?
Agenda afspraken komen binnen: als je een adres hebt ingevoerd in de afspraak komt ook direct een melding wanneer je uiterlijk weg moet rijden om op tijd te komen.
Nieuwe e-mailtjes komen ook en zijn ook te lezen, bijlages zijn niet te openen.
Eigenlijk komt alles binnen op je watch wat ook in je notificationcenter op je telefoon terecht komt.
Nieuwe e-mailtjes komen ook en zijn ook te lezen, bijlages zijn niet te openen.
Eigenlijk komt alles binnen op je watch wat ook in je notificationcenter op je telefoon terecht komt.
Android fanboy
Verwacht trouwens niet dat hij er echt uitziet als een 'normaal' horloge. Het blijft een oled scherm die licht geeft. Het stoort mij niet maar het valt best op.Wacky schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:26:
Ik twijfel of ik mezelf een LG G Watch R kado ga doen, wat ik met name gaaf vind:
Heb hem ook besteld, zeker nu de Nefit Easy app ondersteuning biedt..
Dat was voor mij ook een verrassing en een groot pluspunt: even harder/zachter doen, nummertje vooruit of pauzeren, het kan allemaal. Blij verrast dat het ineens op het horloge kan: meer van dit!Micheeels schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:36:
Bedien inmiddels ook het SONOS systeem via de watch, dat vind ik toch wel heel erg tof. De watch komt vanzelf met een card om dat te doen.
Heb zelfde bandje binnen gekregen, ben zelf niet zo handig met verwisselen dus naar juwelier geweest.Yosecret schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:55:
Bandje is hier ook binnen gekomen, aantal schakels moeten verwijderen maar past nu precies! Bevalt goed.
Plaatje is 'n thumbnail, klik voor extra foto's
[afbeelding]
Hij gaf aan dat bandje niet goed past op horloge en bang is om het horloge/bevestiging te breken.
Ging hij er bij jou gewoon makkelijk op? Draait/scharniert het bandje ook gewoon volledig aan het horloge?
Inmiddels mijn bruine lederen bandje erop, erg blij mee.

Na een week gebruik vind ik het nog steeds een fantastisch gadget.

[ Voor 13% gewijzigd door Ivo NL op 31-12-2014 16:58 ]
Android fanboy
Geen enkel probleem met installeren. Maar hij zit inderdaad wel 2mm in het midden tegen de zijkant aan. Heb er maar even de slijptol bij gepakt, hij maakt nu geen contact meer.Flash3d schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:41:
[...]
Heb zelfde bandje binnen gekregen, ben zelf niet zo handig met verwisselen dus naar juwelier geweest.
Hij gaf aan dat bandje niet goed past op horloge en bang is om het horloge/bevestiging te breken.
Ging hij er bij jou gewoon makkelijk op? Draait/scharniert het bandje ook gewoon volledig aan het horloge?
Nice, ziet er goed uit!Ivo NL schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:52:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door Yosecret op 31-12-2014 19:34 ]
Heb je het bandje of het horloge bewerkt? :-)Yosecret schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:33:
[...]
Geen enkel probleem met installeren. Maar hij zit inderdaad wel 2mm in het midden tegen de zijkant aan. Heb er maar even de slijptol bij gepakt, hij maakt nu geen contact meer.
[...]
Nice, ziet er goed uit!
Bandje, een lichte ronding in het midden in geslepen.Flash3d schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:48:
[...]
Heb je het bandje of het horloge bewerkt? :-)
Mwahh...bandje zit in het beginnen een beetje strak.Yosecret schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:33:
[...]
Geen enkel probleem met installeren. Maar hij zit inderdaad wel 2mm in het midden tegen de zijkant aan. Heb er maar even de slijptol bij gepakt, hij maakt nu geen contact meer.

Wat is die Coffee app ontzettend handig voor het versturen van sms berichten. Snel bij de contacten, dicteren, zelfgeschreven kant-en-klare berichtjes en aanpasbare standaardzinnen. Alles met een duidelijke interface. Erg goed over nagedacht.
Verwijderd
Mooie app inderdaad, maar volgens mij wel desastreus voor je battery life. Eerder altijd rond een etmaal, nu na installatie van Coffee nog maar zo'n 12 uur...Micheeels schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:48:
Wat is die Coffee app ontzettend handig voor het versturen van sms berichten. Snel bij de contacten, dicteren, zelfgeschreven kant-en-klare berichtjes en aanpasbare standaardzinnen. Alles met een duidelijke interface. Erg goed over nagedacht.
Bij mij is battery life ook dramatisch veel slechter geworden. Wist niet dat dit aan Coffee lag, omdat deze niet zichtbaar is bij App activity als batterijslurper.. Maar nu je het zegt inderdaad na installatie van Coffee. Zit nu zelfs met scherm al hele dag in theater mode op een drain van bijna 5% per uur.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:17:
[...]
Mooie app inderdaad, maar volgens mij wel desastreus voor je battery life. Eerder altijd rond een etmaal, nu na installatie van Coffee nog maar zo'n 12 uur...
[ Voor 7% gewijzigd door Micheeels op 02-01-2015 13:51 ]
Waar heb je deze gekocht? Linkje?Ivo NL schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:52:
[afbeelding]
[afbeelding]

Horlogeband.com, bruin lederen 22mm
Android fanboy
Verwijderd
Na verwijderen Coffee zit ik nu weer op 2,2% (!) per uur. Dat lijkt me nogal een issue voor die developers. De app heeft toch die 'flink your wrist' functie? Zou dat de boosdoener zijn?Micheeels schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:48:
[...]
Bij mij is battery life ook dramatisch veel slechter geworden. Wist niet dat dit aan Coffee lag, omdat deze niet zichtbaar is bij App activity als batterijslurper.. Maar nu je het zegt inderdaad na installatie van Coffee. Zit nu zelfs met scherm al hele dag in theater mode op een drain van bijna 5% per uur.
Flick your wirst staat uit en ik zit ook opeens op de 5% per uur waar ik eerst op 2% zat. Verwijderen die hap.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:19:
[...]
Na verwijderen Coffee zit ik nu weer op 2,2% (!) per uur. Dat lijkt me nogal een issue voor die developers. De app heeft toch die 'flink your wrist' functie? Zou dat de boosdoener zijn?
To smartwatch or not to smartwatch...
Net de stoute schoenen aangetrokken en ook een LG Watch R besteld (€229 bij Foka, best een nette prijs dacht ik zo). Hoewel het horloge nog niet binnen is ben ik al met Facer aan de gang gegaan. Hieronder mijn twee creaties:

Hier te downloaden:
http://facerepo.com/app/faces/user/Vin/1
Eerlijk gezegd doet dit me meer dan dat hele 'smart' gebeuren. Gewoon elke week een 'ander' klokje om de pols.
Net de stoute schoenen aangetrokken en ook een LG Watch R besteld (€229 bij Foka, best een nette prijs dacht ik zo). Hoewel het horloge nog niet binnen is ben ik al met Facer aan de gang gegaan. Hieronder mijn twee creaties:

Hier te downloaden:
http://facerepo.com/app/faces/user/Vin/1
Eerlijk gezegd doet dit me meer dan dat hele 'smart' gebeuren. Gewoon elke week een 'ander' klokje om de pols.
[ Voor 14% gewijzigd door Vin87 op 05-01-2015 09:42 ]
Vind deze toch wel de mooiste en meest geschikte watchfaces hebben voor de lg gwr.
Bij Facer en Watchmaker zijn het vaak niet oled vriendelijke watchfaces (in ambient mode), bij bovenstaande app zijn ze bijna allemaal geschikt voor oled.
Bij Facer en Watchmaker zijn het vaak niet oled vriendelijke watchfaces (in ambient mode), bij bovenstaande app zijn ze bijna allemaal geschikt voor oled.
Verwijderd
Mooi gemaakt Vin87, beetje te druk naar mijn smaak maar wel mooi.
Intellicom heb ik ook een tijd gebruikt en blinkt uit in eenvoud en battery-friendly, Meer dan Facer imo.
Maar sinds een aantal weken nu toch pujie black in gebruik en na een beetje instellen naar smaak voor mij voorlopig de winnaar mbt looks&feel.
Intellicom heb ik ook een tijd gebruikt en blinkt uit in eenvoud en battery-friendly, Meer dan Facer imo.
Maar sinds een aantal weken nu toch pujie black in gebruik en na een beetje instellen naar smaak voor mij voorlopig de winnaar mbt looks&feel.

Ik ergerde me kapot aan het feit dat de GWAR uitgaat als je hem aan de lader hangt.
Zeker met het OLED scherm is het erg fijn om hem 's nachts als klok te gebruiken.
Dus maar even snel dit appje in elkaar gezet
Mocht iemand ideeën hebben hoor ik het graag
Zeker met het OLED scherm is het erg fijn om hem 's nachts als klok te gebruiken.
Vin87, erg mooie watchfaces, maar wat ik jammer vind er aan, net zoals erg veel watchfaces op facerepo: 1. De seconde wijzer bevriest als de watch in ambient mode gaat( liever weg) en 2. De helderheid blijft bijna net zo fel als de non ambient versie.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Het idee klinkt leuk maar ik kan hem niet installeren:Kiwi schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:34:
Ik ergerde me kapot aan het feit dat de GWAR uitgaat als je hem aan de lader hangt.
"Uw apparaat is niet compatibel met deze versie"
Ik heb kitkat 4.4.4 en android wear 5.0.1
Ik kom er net ook achter inderdaad. Ik moet blijkbaar ook nog een phone app toevoegen voor het gaat werken.
Vandaar dat ik wel eens een app heb met zoiets als "please check your android wear device for the application"
Intussen een nieuwe APK geupload, misschien dat versie 1.0.1 wel werkt
Verwijderd
Weet niet of hier al veel Nest gebruikers zijn maar iemand die https://play.google.com/s...m.codemodlabs.temperature werkend hebben op de LGW-R?
Heb me aangemeld als tester, lijkt me wel heel handig erbij te hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 22:39 ]
Ik heb mijn LG woensdag, dan pak ik gelijk bovenstaande dingen aan. Dan zal ik ook een OLED vriendelijke versie maken.Rick-Jan schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:42:
Vin87, erg mooie watchfaces, maar wat ik jammer vind er aan, net zoals erg veel watchfaces op facerepo: 1. De seconde wijzer bevriest als de watch in ambient mode gaat( liever weg) en 2. De helderheid blijft bijna net zo fel als de non ambient versie.
Nou, het werkt maar is een beetje buggie. Wel is het de app om je luiheid te voeden.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:37:
Weet niet of hier al veel Nest gebruikers zijn maar iemand die https://play.google.com/s...m.codemodlabs.temperature werkend hebben op de LGW-R?
Zittend/liggend op de bank. Tvtje aan en eventjes de cv een graadje hoger zetten
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Hij is nu te downloaden! Vanavond maar eens kijken of hij aan wil blijven aan de laderKiwi schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:14:
Intussen een nieuwe APK geupload, misschien dat versie 1.0.1 wel werkt
Hij heeft bij mij de hele nacht gewerkt in ieder gevalBizzieBis schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 06:33:
[...]
Hij is nu te downloaden! Vanavond maar eens kijken of hij aan wil blijven aan de lader
Kwam net ook op het idee om een app te maken die automatisch op een interval je hartslag meet, kom ik dit tegen: HeartSync
Misschien een idee om de app bij eerste keer opstarten een felle tekst kleur mee te geven.
In het begin dacht ik dat hij niet werkte totdat ik wat op het scherm begon te drukken en het menu tevoorschijn kwam.
In het begin dacht ik dat hij niet werkte totdat ik wat op het scherm begon te drukken en het menu tevoorschijn kwam.
Ik merkte inderdaad dat de tekst standaard niet zichtbaar was, ik dacht dat het aan mijn testen lag. Het zou in principe wit moeten zijn.
Heeft niks met de lader te maken. Als je hem een tijdje stil laat liggen gaat automatisch het scherm uit.Kiwi schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:34:
Verwijderd
Haha idd, duurde een dagje maar t werkt hier nu ook, maar hoezo buggy? ik merk nog geen bug.Leutje schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 05:23:
[...]
Nou, het werkt maar is een beetje buggie. Wel is het de app om je luiheid te voeden.
/edit: laat maar ik zie het al. Aanpassen temp is wel een beetje "try and hope".
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 18:30 ]
Een bij effect van de lader is dat de GWAR stil ligt
Vandaag dit bandje ontvangen bij mini in the box.
Ik weet dat je voor 14 euro niet veel mag verwachten, maar dit is werkelijk rotzooi, sluiting werkt zeer moeizaam en het kwam ook nog eens defect en beschadigd binnen.
Toch maar wat in nederland zoeken en wat meer betalen.
Ik weet dat je voor 14 euro niet veel mag verwachten, maar dit is werkelijk rotzooi, sluiting werkt zeer moeizaam en het kwam ook nog eens defect en beschadigd binnen.
Toch maar wat in nederland zoeken en wat meer betalen.
Heb ik ook gezien, echter bestaat de kans dat je geen zwarte maar gouden bandje krijgt. Zie reactie op vraag van iemand:Kiwi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:59:
Ik (en meerdere tweakers) heb dit bandje gekocht, en ben er zeer tevreden mee. Goede kwaliteit en ziet er ook nog erg mooi uit
Wat bedoelen ze nou met een zwart/goude horlogeband?Is hij zwartgekleurd of goudgekleurd?
Of zijn het 2 horlogebanden die je krijgt?Ik vind de omschrijving erg vaag en ik hoop dat jullie mij hier wat meer info over kunnen geven?Ik ben namelijk alleen geïnteresseerd in de zwarte uitvoering.
Mvg, Menno Bausch
DoorMenno Bausch
Aug 13, 2014
A:
Please kindly note that the color is sent randomly according to our inventory status. Thank you for shopping with us..
LGWR is binnen! Eerste ervaring: Leuke gadget, mooi klokje. Vond alleen de standaard band erg goedkoop aandoen. Dus opzoek gegaan naar een lichte lederen band met zwarte gesp (dat was zo makkelijk nog niet). Uiteindelijk uitgekomen bij een TW steel 22 mm band in de kleur 'zand'. Mooie combinatie al zeg ik het zelf:

Zeer mooiVin87 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:33:
LGWR is binnen! Eerste ervaring: Leuke gadget, mooi klokje. Vond alleen de standaard band erg goedkoop aandoen. Dus opzoek gegaan naar een lichte lederen band met zwarte gesp (dat was zo makkelijk nog niet). Uiteindelijk uitgekomen bij een TW steel 22 mm band in de kleur 'zand'. Mooie combinatie al zeg ik het zelf:
Inmiddels heb ik drie watchfases OLED vriendelijk gemaakt.

Link op Facerepo: http://facerepo.com/app/faces/user/Vin/1

Link op Facerepo: http://facerepo.com/app/faces/user/Vin/1
Mooie lederen band en ook mooie watchfaces!
Als ik weer in Nederland ben ga ik waarschijnlijk de Sony SW3 aanschaffen met metalen band.
Vrijwel identieke specs maar de SW3 heeft ook WiFi, GPS en NFC. Ik schaf voornamelijk zo'n smartwatch aan om er apps voor te ontwikkelen. Dus die sensoren komen dan mooi van pas. Mis wel de hartslag monitor.
LG heeft wel een rond OLED scherm maar de SW3 een vierkant transreflective LCD scherm. Hmm.. Nog een maandje om er over na te denken. Kopen voor de specs of toch de looks? Hmm
Als ik weer in Nederland ben ga ik waarschijnlijk de Sony SW3 aanschaffen met metalen band.
Vrijwel identieke specs maar de SW3 heeft ook WiFi, GPS en NFC. Ik schaf voornamelijk zo'n smartwatch aan om er apps voor te ontwikkelen. Dus die sensoren komen dan mooi van pas. Mis wel de hartslag monitor.
LG heeft wel een rond OLED scherm maar de SW3 een vierkant transreflective LCD scherm. Hmm.. Nog een maandje om er over na te denken. Kopen voor de specs of toch de looks? Hmm
Bij Foka.nl nu te bestellen voor €199 met coupon: SMARTWATCH
net zelf besteld, morgen binnen
Inmiddels niet meer online te verkrijgen bij Foka, helaas..... Wachten op een andere aanbieding.WishmasterNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:50:
Bij Foka.nl nu te bestellen voor €199 met coupon: SMARTWATCH
BTW dagen mediamarkt? Zou dan op 219 uitkomen denk ik?
Ik gebruik momenteel mijn LG voor spraak commando's i.c.m. Autovoice/Tasker en dit werkt prima op mijn S4 Kit Kat (GPE) met daarop de Exposed API voor Google Search/Now.
Dit werkt super: Je ontwaakt het horloge - zegt "Ok Google" - en dan je spraak commando (lichten aan bijvoorbeeld).
Van de week aan het stoeien geweest met Lollipop (GPE) op mijn S4 en daarbij kun je helaas geen Exposed meer gebruiken ([nog]niet ondersteund op Lollipop).
Je bent daarom aangewezen op de app AutoWear (nog in Beta), hiermee moet je het horloge schudden waarna je een spraakcommando kan uitvoeren.
Helaas werkt dit alleen goed wanneer je de primaire Google Now taal op Engels zet, zodra je de primaire taal op Nederlands zet krijg je 9 van de 10 keer: "Can't reach Google at the moment" in AutoWear.
Met Kit Kat gaat het (ook met AutoWear) wel goed in het Nederlands. Dit houd in dat je met Lollipop al je AutoVoice commando's ook moet omzetten naar Engels. Tevens werkt het antwoorden met spraak met WhatsApp ook niet en ontvang je de zelfde melding ("Can't reach Google at the moment").
Zet je de Google Now taal op Engels dan werkt alles, maar wel in het Engels.
Je kan natuurlijk in Google Now Nederlands als secundaire taal toevoegen maar dan worden de meeste Nederlandse commando's naar het Engels verhaspelt.
Mochten jullie overstappen naar Lollipop dan zijn jullie gewaarschuwd, hebben jullie een oplossing dan hoor ik deze graag. Knaagt toch wel dat ik nog niet op Lollipop zit
.
Dit werkt super: Je ontwaakt het horloge - zegt "Ok Google" - en dan je spraak commando (lichten aan bijvoorbeeld).
Van de week aan het stoeien geweest met Lollipop (GPE) op mijn S4 en daarbij kun je helaas geen Exposed meer gebruiken ([nog]niet ondersteund op Lollipop).
Je bent daarom aangewezen op de app AutoWear (nog in Beta), hiermee moet je het horloge schudden waarna je een spraakcommando kan uitvoeren.
Helaas werkt dit alleen goed wanneer je de primaire Google Now taal op Engels zet, zodra je de primaire taal op Nederlands zet krijg je 9 van de 10 keer: "Can't reach Google at the moment" in AutoWear.
Met Kit Kat gaat het (ook met AutoWear) wel goed in het Nederlands. Dit houd in dat je met Lollipop al je AutoVoice commando's ook moet omzetten naar Engels. Tevens werkt het antwoorden met spraak met WhatsApp ook niet en ontvang je de zelfde melding ("Can't reach Google at the moment").
Zet je de Google Now taal op Engels dan werkt alles, maar wel in het Engels.
Je kan natuurlijk in Google Now Nederlands als secundaire taal toevoegen maar dan worden de meeste Nederlandse commando's naar het Engels verhaspelt.
Mochten jullie overstappen naar Lollipop dan zijn jullie gewaarschuwd, hebben jullie een oplossing dan hoor ik deze graag. Knaagt toch wel dat ik nog niet op Lollipop zit